PDA

Bekijk Volledige Versie : Yokidrink



teiwes
09-04-08, 18:08
Vraagje, mijn zoontje lust geen gewone melk maar drinkt wel Milk & Fruit, Fristi en Yoki drink is dit ook te krijgen in Florida?

JKG
09-04-08, 18:45
Ongetwijfeld, meer keus dan in NL denk ik. Heb alleen geen produktnamen voor je.
Maar als je eenmaal bij de zuivelafdeling staat, kom je denk ik ogen te kort om te kiezen.

Lannie
09-04-08, 20:16
Wij zijn in oktober in Florida geweest en onze zoon lust alleen maar Yoki! We hebben stad en land afgelopen, hij heeft veel geprobeerd, maar niets wat op onze Fristi lijkt!!Onze zoon heeft dan wel de hele vakantie melk gedronken, omdat hij dat gelukkig wel lust.
Succes!

hannie
09-04-08, 20:46
Ze hebben van alles wat er op lijkt,maar het is het net niet.
Mijn zoon is ook altijd lastig met drinken op vakantie.
Heb ook in florida een heleboel merken appelsap geprobeerd voordat hij er 1 lekker vond.
Nu neem ik al een paar jaar zo'n metaalachtige fles siroop mee vanuit NL
Siroop kennen ze dus ook niet.

JKG
09-04-08, 20:55
En toch als je bij een Publix naar binnen loopt heb je zo enorm verschrikkelijk veel keuze.. daar moet toch wel iets tussen zitten wat ze lekker vinden?

Of zijn de kids van tegenwoordig zo verwend? :)

raygwencaith
10-04-08, 10:00
Wij kopen voor onze dochter een 5 liter kan met aanemaakte limonade en da werkt perfect. De smaak is ook uitstekend en de verhouding siroop/water is ook perfect. Verder kopen we chocomel van nestle, daar is ook een aardbei variant van. Smaakt iets anders als hier maar goed te drinken.

teiwes
10-04-08, 13:41
Ja wat een toestand he, voor een weekje heb ik ook zoiets van jammer dan dan drink je maar wat anders maar aangezien we bijna 3 weken gaan vind ik het toch prettig dat hij iets van melkprodukten binnen krijgt. Zo te zien is er volop keus en nu maar hopen dat er iets tussen zit wat qua smaak in de buurt komt. Ja ik heb een kieskeurig meneertje...lijkt erg op zijn moeder toen ik nog klein was dus kan hem niets kwalijk nemen.

Saskiac1977
10-04-08, 16:28
Al eens gedacht aan de poeder van Nequick? Die is er ook in aardbeivariant, en je hebt Sippa`s dat zijn rietjes die je in gewone melk stopt, in het rietje zietten een soort korreltjes die een smaakje afgeven, dus de melk gaat dan door het rietje en veranderd in een soort fristi...ik ken het probleem, heb ook een zoontje van 4 die het vaak drinkt, maar deze is wel te paaien met gewone- en chocolademelk.

raygwencaith
10-04-08, 16:54
Ja wat een toestand he, voor een weekje heb ik ook zoiets van jammer dan dan drink je maar wat anders maar aangezien we bijna 3 weken gaan vind ik het toch prettig dat hij iets van melkprodukten binnen krijgt. Zo te zien is er volop keus en nu maar hopen dat er iets tussen zit wat qua smaak in de buurt komt. Ja ik heb een kieskeurig meneertje...lijkt erg op zijn moeder toen ik nog klein was dus kan hem niets kwalijk nemen.


Melk is er volopte krijgen, vol, half vol, low fat en ga zo maar door.

teiwes
10-04-08, 18:18
Yep, ik ken het maar nee daar tuint hij niet in! Hetzelfde probleem met vitamine pillen...het lijkt enorm veel op snoepjes maar nee hoor...hij trapt er niet in. Nu uiteindelijk de grote beer gummyberen vitaminen die gaan er wel in. Maar goed ik wacht het wel af, we zijn op vakantie en ook hij moet leren dat alles dan een beetje anders is en smaakt. Zijn er wel frikandellen mama, was de volgende vraag...nee jongen die kennen ze daar niet, wel pizza ! Nou dat maakt een hoop goed!
Ik neem voor de eerste dagen een paar pakjes fristi mee in de koffer of zouden ze daar moeilijk over doen?

corrus
10-04-08, 21:14
Yep, ik ken het maar nee daar tuint hij niet in! Hetzelfde probleem met vitamine pillen...het lijkt enorm veel op snoepjes maar nee hoor...hij trapt er niet in. Nu uiteindelijk de grote beer gummyberen vitaminen die gaan er wel in. Nou dat maakt een hoop goed!
Ik neem voor de eerste dagen een paar pakjes fristi mee in de koffer of zouden ze daar moeilijk over doen?

JA... daar doen ze moeilijk over... Zuivel is verboden om in te voeren...
Overschrijding van deze wet kost je US$ 2500,-

Of je zoon er nu intrapt of niet... jammer... hij zal het moeten leren, zo zijn wij ook groter geworden...

PS.
Er is hier al een keer heel lang over gesproken op dit forum... Probeer de zoekoptie maar eens...

Saskiac1977
11-04-08, 08:14
Ja Corrus heeft gelijk...ik heb het nagevraagd bij de ambassade......waar ik wel achter kwam...je hebt tegenwoordig Fristi extra...en ja hoor dat zit in flesjes van 100 ml...en die mogen dus mee in de handbagage in een ziplock bag....heb je in ieder geval wat voor in het vliegtuig...maar niet invoeren.........

Syllvia
11-04-08, 08:22
Zijn er wel frikandellen mama, was de volgende vraag...nee jongen die kennen ze daar niet, wel pizza ! Nou dat maakt een hoop goed!
Ik neem voor de eerste dagen een paar pakjes fristi mee in de koffer of zouden ze daar moeilijk over doen?

Haha, je kunt nu al naar de BK gaan, en hem wennen aan de Whopper Junior! Dat is mijn favo daar, alleen lust ik er dan wel 2 :roll:

Volgens mij mag je geen zuivel invoeren? Maar dat weet ik niet zeker.

groetjes Sylvia

Saskiac1977
11-04-08, 14:07
Nee zuivel mag onder geen beding ingevoerd worden......zoals Corrus al vertelde, staat een boete op van $ 2500,-

teiwes
11-04-08, 16:58
Bedankt voor de info, inderdaad aanpassen moeten we allemaal op vakantie en hoe kleiner je dit aanleerd hoe normaler en soms zelfs leuker het is.

corrus
11-04-08, 17:05
Ja Corrus heeft gelijk...ik heb het nagevraagd bij de ambassade......waar ik wel achter kwam...je hebt tegenwoordig Fristi extra...en ja hoor dat zit in flesjes van 100 ml...en die mogen dus mee in de handbagage in een ziplock bag....heb je in ieder geval wat voor in het vliegtuig...maar niet invoeren.........
En dan wél even de restanten achterlaten in het vliegtuig, je krijgt vanaf het uitstappen haast geen prullenbakken vóór Immigration.
Want ook restjes mag je niet meenemen...
Je loopt anders een grote kans op een lang gesprek met die meneer die de Beagle aan een lijntje heeft... en dat wil je écht niet.

Saskiac1977
11-04-08, 19:09
En dan wél even de restanten achterlaten in het vliegtuig, je krijgt vanaf het uitstappen haast geen prullenbakken vóór Immigration.

Uiteraard.....

Petra/VS
12-04-08, 01:02
Wat het dichtst bij Fristi of Yokidrink komt zijn, denk ik, Danimals (http://www.danimals.com/). Die vind je bij vrijwel elke supermarkt. Verder kun je kijken of ze kefir met fruitsmaak hebben. Dat is minder zoet en lijkt ook op de yoghurt dranken.

Fred.intheusa
12-04-08, 01:14
JA... daar doen ze moeilijk over... Zuivel is verboden om in te voeren...
Overschrijding van deze wet kost je US$ 2500,-


Volgens mij mag het wel.
Houdbare drinkyoghurt (zoals Fristi) is UHT verhit en dus in principe steriel. dat is wat anders dan verse melk, vlees of fruit.
Ook de website van de Transportation Security Administration (TSA) meld dat het meenemen van yoghurt is toegestaan.
http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/prohibited/permitted-prohibited-items.shtm#10
(bijna onderaan)

corrus
12-04-08, 01:53
Volgens mij mag het wel.


Jij gelijk... :roll: Maar het mag echt niet...

Gewoon meenemen, boete betalen... enz. enz... Maakt mij geen flaus aus...

JKG
12-04-08, 11:08
Quote van de site van Fred.intheusa; "Yogurt or gel like food substances". Volgens mij is Fristi net zo vloeibaar als melk en niet als een gel, dus wordt het gewoon gezien als een dairy product (en dus verboden).

Ik zou de gok niet wagen, voor 2500 dollar kan je heeeeeeeel veel dingen kopen daar!

Dus inderdaad mee het vliegtuig in, daar er van genieten en weggooien voor je het vliegtuig uit gaat, ik heb voor immigratie namelijk ook geen een afvalbak gezien!

Maar in het vliegtuig hebben ze ook genoeg keus voor een kleine man. O.a. ook gewoon appelsap, tomatensap (luste ze dat?), water, jus d'orange (dacht ik). Zat keus en ze leren maar eens wat drinken ;) Alles in Amerika smaakt anders.

Fred.intheusa
12-04-08, 18:36
Technisch gezien is Fristi een dunne yoghurt en geen melk. Gel of dun vloeibaar is alleen maar een kwestie van goed roeren (Fristi wordt tijdens de productie dun drinkbaar gemaakt - ik kan het weten want ik werk bij de fabrikant van Fristi :smile::smile::!:).
Doordat het volledig afgesloten is verpakt is het minstens zo safe als vaccuum verpakte kaas (nog veiliger zelfs omdat het steriel is i.t.t. kaas).

JKG
12-04-08, 20:56
Ja maar of de Amerikanen dat zo zien is maar de vraag, ze doen snel moeilijk ergens over. Zou jij het aandurven Fred? Ik niet tenzij iemand mij toezegd (en cash meegeeft) de boete te betalen, neem ik volgende keer een pakje Fristi mee ;)

AlexFL
12-04-08, 21:03
T wordt tijd dat dat iemand even de proef op de som neemt, of iemand die het antwoord echt weet dat even verteld :D

Fred.intheusa
13-04-08, 00:39
Volgens US Customs is het in het algemeen ook geen probleem:

http://www.cbp.gov/xp/cgov/newsroom/highlights/travel_news/bring_it_home.xml

"Generally admissible"
Wel gewoon even eerlijk melden (en laten zien) wat je bij je hebt. In het ergste geval nemen ze het in (zonder boete).

AlexFL
13-04-08, 01:00
Hier hebben we wat aan ! =D>