PDA

Bekijk Volledige Versie : Ziek na terugkomst



ekkie50
30-03-05, 20:18
na terugkomst in Holland, de 20e maart j.l., heb ik een giga virusinfectie opgelopen aan m'n keel. Ik zit er nu nog mee :evil:
Sommigen zeggen dat het misschien aan de luchtbehandelingsinstallatie van het vliegtuig (Martinair vlucht MP632) ligt, en ik dacht om deze ervaring 's op dit forum te plaatsen.
Zijn er meer mensen die vrijwel direkt na terugkomst door een virus werden opgewacht? :?

Harm
30-03-05, 20:45
Ik hou wel van een broodje aap. Wel erg suggestief dan zou het hele
vliegtuig ziek geworden moeten zijn. En dat zou weer het faillissement
van Martinair betekenen. En dat moeten we nou net niet hebben want
daar vlieg ik volgende maand mee naar Miami.
Harm

RMB
30-03-05, 21:59
Ik heb het verhaal wel eens meer gehoord maar denk zelf dat je de airco in de US te koud hebt gehad en zodoende gewoon verkouden bent geworden.

Eric
30-03-05, 22:45
Ik weet niet met wat voor type vliegtuig je hebt gevlogen, maar als er van die individuele uitstroom openingen van de verse lucht zitten, en je hebt die 9 uur vol op je gezicht laten blazen, heb je een goede kans dat je verkouden wordt.
Ik draai die dingen altijd meteen dicht en van me af.
een continue stroom kode lucht kan nooit goed voor je zijn.
Eric

Karin71
31-03-05, 00:53
Ik ben net een beetje aan het terugkomen op deze aardbol van een infectie in mijn keel :? Ben niet weggeweest, sterker nog.. nog 7 nachtjes en wij vertrekken naar Florida.. haha.. volgens mij dus gewoon een infectietje die rondkruipt in de Nederlandse lucht en zich tegoed doet aan eenieder die er vatbaar voor is :!: Suc6 ermee..

rvd4always
31-03-05, 03:42
heb ik een giga virusinfectie opgelopen aan m'n keel

Het kan wel degelijk komen door de luchtbehandelingsinstallatie van het vliegtuig. Als je er gevoelig voor bent loop je het op.

Het kan ook zijn dat je het hebt opgelopen in een motel/hotel waar de airco aanstond. Als men de filters van zo'n systeem niet op tijd reinigd dan veroorzaakt dit ook ziektes.

Overigens heb ik meestal last van airco, mijn neus gaat er namelijk dicht van zitten :!:

Michael66
31-03-05, 04:10
Tweeëneenhalf jaar geleden ben ik enkele dagen na terugkomst uit Florida heel erg ziek geworden. Moe, beroerd, wat je maar kunt bedenken. Drie (!!!) maanden kon ik niet eens opstaan van de bank zonder doodvermoeid te zijn. Heeft me in totaal een jaar gekost voordat ik weer ongeveer op oude sterkte was en weer volledig kon werken. Nu heb ik er soms nog steeds last van. Onderzoeken in ziekenhuis hebben alleen maar opgeleverd dat het waarschijnlijk een virus was, gezien de symptomen en bloedwaardes.
welk virus hebben ze niet kunnen ontdekken. Ik ben in die vakantie wel heel erg te pakken genomen door de muggen op Kennedy Space Centre, wat waarschijnlijk de oorzaak is geweest.
Na dat jaar ben ik weer op vakantie gegaan naar Florida. Iedereen verklaarde me voor gek, maar zelfs een virusinfectie houd mij niet weg uit Florida. Wel zorg ik voor goede protectie tegen muggen. Opvallend: geen anti-muggenspul met DEET verkrijgbaar op Kennedy Space Centre!!

ekkie50
31-03-05, 08:29
Volgens mij heb ik geen broodje aap aangesneden, gezien sommige reacties.
Mijn vermoeden van de vliegtuig airco wordt namelijk versterkt door het feit dat mij een jaar geleden exact hetzelfde is overkomen. Ook 2 weken uit de running.
En nee, die luchttoevoer boven de stoel heb ik al in geen jaren meer gezien in een vliegtuig.

Wat langer geleden heb ik in Florida een aantal dagen zonder stem en met koorts "rondgelopen" omdat ik in de koude tocht in het vliegtuig had gezeten.
Cabineklimaat en stoelkeuze spelen toch een rol, alhoewel je daar vantevoren bijna geen rekening mee kan houden. Maar of het in dit geval ook daaraan ligt weet ik dus simpelweg niet. Enfin, gewoon uitzieken maar. Ik ben gelukkig niet zo ziek dat ik dit forum niet kan bezoeken :lol:

Wat Martinair betreft: geen kwaad woord. Ik was mede-slachtoffer van die Hollandse sneeuwtoestand ruim 3 weken geleden (vliegtuig had anderhalve dag vertraging), en werd uitstekend geholpen.

Bedankt voor jullie verhalen.

beppie
01-04-05, 13:54
Hoi Ekkie,
Wij zijn op vrijdag 11 maart geland op Schiphol vanuit Miami met Martinair. en op zaterdag 19 maart ben ik ziek geworden "de griep".
De eerste week heb ik tot de Pasen alleen op bed gelegen en ik ben pas sinds woensdag 30 maart weer een beetje. Een behoorlijke griep dus, terwijl iedereen hier er al vanaf was. Het is nog niet helemaal over en dus al zo'n 2 weken bezig. Kan dus ook van het vliegen zijn gekomen met die lekkere luchtverfrissing aan boord, maar zeker weten doe je dat dus nooit. Verder is hier thuis niemand ziek en met griep steek je toch minimaal je familie ook aan.

ekkie50
01-04-05, 15:34
Beppie,
het lijkt wel of het virus een restje opspaart om de Floridagangers na terugkomst mee te verrassen :?
Beterschap!

Michael66
01-04-05, 19:51
Hoi Ekkie,
Verder is hier thuis niemand ziek en met griep steek je toch minimaal je familie ook aan.

In mijn geval was er ook (gelukkig) niemand anders in het gezin getroffen door het virus.
Je hoeft het op zich niet in het vliegtuig te hebben opgepikt. Vliegvelden zijn plaatsen waar heel veel mensen komen, uit heel veel verschillende plaatsen/continenten. Wie weet ben je al voor je vertrek op Schiphol "getroffen", of bij aankomst in Florida, of.....
Van virussen hoef je niet altijd direct iets te merken. Soms heb je een virus en wordt je zelfs niet ziek, soms pas na een bepaalde tijd. Incubatietijd heet dat geloof ik.

Eric
01-04-05, 20:11
Vergeet ook niet, dat je weerbaarheid tegen virussen aanzienlijk is verminderd, doordat je moe bent door het tijdsverschil.
Het zal wel allemaal een combinatie zijn van.....
Eric

ekkie50
02-04-05, 09:26
inderdaad,
de oorzaak is niet duidelijk te traceren. Maar tijdens mijn vakantie in Florida voelde ik me top, steeds beter eigenlijk, dus het was niet zo dat ik verzwakt door jetlag o.i.d. aan de terugreis begon.
Enfin, better luck next time :D

Michael66
02-04-05, 09:47
inderdaad,
Maar tijdens mijn vakantie in Florida voelde ik me top, steeds beter eigenlijk.

Goh, dat heb ik nou ook steeds. Daarom ga ik - ondanks mijn opgelopen virusje - toch steeds weer terug naar Orlando.

Gek he, waarom gaan we toch ook steeds weer terug? Zou het om dat gevoel zijn? Is dat niet wat we middels dit forum ook op anderen proberen over te brengen?

meisje
27-05-05, 13:49
Ik lees in de berichten best vaak dat mensen die naar het Kennedy Space Center zijn geweest daar gestoken zijn door kleine insecten. Ook zijn ze daar dan behoorlijk ziek van geworden.....
Wij willen daar ook heen als we naar Florida gaan maar het houdt me toch wel een beetje tegen als ik de berichten erover lees.
Zijn er specifiek op deze plek zoveel insecten? (ben de naam ervan vergeten)

Thanx,
meisje

Willeke
27-05-05, 14:10
Hoi Meisje,

Wij zijn er een paar weken geleden geweest en hebben nergenst last van gehad. Ligt aan de periode wanneer je gaat en aan de luchtvochtigheid!

Koop bij de wallmarkt of dergelijks een middel tegen insekten met DEET erin.

Gr. Willeke

Francien
30-05-05, 16:54
Ik lees in de berichten best vaak dat mensen die naar het Kennedy Space Center zijn geweest daar gestoken zijn door kleine insecten. Ook zijn ze daar dan behoorlijk ziek van geworden.....
Wij willen daar ook heen als we naar Florida gaan maar het houdt me toch wel een beetje tegen als ik de berichten erover lees.
Zijn er specifiek op deze plek zoveel insecten? (ben de naam ervan vergeten)

Thanx,
meisje

Hallo meisje!! Als je de inzendingen leest van het forum vind je verhalen terug over de kleine mugjes. Je wordt er niet ziek van hoor, maar ze steken als muggen. Je ziet ze haast niet en worden dus ook "no-seeums" genoemd. Van juni tot oktober in de vochtig maanden zijn ze vooral actief bij zonsondergang en zonsopgang. Zorg dat je rond die tijd even een lange broek aan doet als je buiten loopt. Ze prikken eigenlijk alleen in je benen en onderarmen. Aan de kust is het erger dan landinwaards.
Gewoon genieten en zeker niks overslaan van de leuke bezienswaardigheden!!! Groeten