PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Chicco68: Miami 2009



Chicco68
08-04-08, 15:06
10 oktober 2008:
*Vertrek vanaf Düsseldorf Airport met LTU te 13.40 uur
* Aankomst Miami Airport te 18.00 uur
* Ophalen huurauto bij Alamo
* Intrek hotel Essex House (Miami)

11 oktober 2008:
* even bijkomen van de vlucht en bezichtigen Miami (iemand suggesties ivm bezienswaardigheden?)
* rondrit/-vaart met Ducktours

12 oktober 2008:
* Intrek Hotel Riu Florida Beach (Miami)

13 oktober 2008:
* Intrek Hotel Key Largo Grande Resort & Beach Club (Key Largo)
* Bezoek Key West

14 oktober 2008:
* Intrek Hotel Best Western Atlantic Beach (Miami)

15 oktober 2008:
* Te 20.05 uur vertrek met LTU naar Nederland :cry:

16 oktober 2008:
* Te 11.00 uur aankomt Düsseldorft en terugreis naar Nederland

Zoals jullie zien is het helaas een vrij kort verblijf in Amerika. Helaas kon ik vanuit het werk niet langer vrij krijgen, maar is naar mijn mening toch lang genoeg om een indruk te krijgen van Miami. En, als het bevalt zullen er zeer zeker meer bezoeken volgen, maar dan mogelijk een rondreis van een 2-tal weken door (een gedeelte van) Amerika.
Zouden er nog mensen zijn die ideeën hebben c.q. adviezen hebben hoe we de dagen kunnen vullen dan zou ik zeggen ---> shoot ;)

Dr. Phlox
08-04-08, 15:37
Je kan met Ducktours een rondrit maken door de stad en over het water (Star Island) . Ook kan je naar Holocaust Memorial gaan.
Grz
Ton

JKG
08-04-08, 19:44
Wat ga jij het zwaar krijgen de week na je thuiskomst, je wordt gek en wil graag terug en nog veel langer! Ook langer dan die 2-tal weken die je in gedachten hebt. Dat is veelste kort eigenlijk ;)

Chicco68
09-04-08, 13:35
Bedankt voor jullie reacties, Ducktours is toegevoegd op 11/10/2008 ;)
Enne... JKG, daar ben ik inderdaad ook bang voor ;)
Is er iemand die nog suggesties heeft mbt wat je echt MOET zien in Key Largo / Key West?

Chicco68
13-04-08, 11:39
Zoals jullie zien willen we op 13 oktober 2008 een bezoek brengen aan Key West. Iemand die nog tips heeft wat we in Key West in ieder geval moeten doen/bezichtigen?
Zou natuurlijk jammer zijn als we daar alleen wat rondrijden/rondlopen en datgene gemist hebben wat we zeker-zouden-moeten-hebben-gezien ;)

pascalbrouwers
13-04-08, 12:09
dit snap ik niet goed.
.
13 oktober 2008:
* Intrek Hotel Key Largo Grande Resort & Beach Club (Key Largo)
* Bezoek Key West
14 oktober 2008:
* Intrek Hotel Best Western Atlantic Beach (Miami)

jullie nemen een hotel in key largo, en vervolgens wil je doorrijden naar keywest.
En de dag ernaar ga je weer terug naar miami.
Vergeet niet dat key largo aan het begin vd keys ligt.
Om in key west te komen ben je nog wel en paar uur onderweg.
En dan dezelfde dag weer terug rijden.
Dit betekend dan een dagje auto rijden, en voor de rest niets.

Doe dan alleen key Largo, en probeer daar van te genieten.
Of rij s'morgens in allervroegte door naar key west, om daar nog voor de middag aan tekomen.
Neem daar een hotelletje, en geniet van de sfeer ter plekke.
spijt zul je niet krijgen.

Pascal

Chicco68
13-04-08, 12:21
Klopt Pascal, ben ik helemaal met je eens. Maar aangezien we nog nooit in Amerika waren geweest en we toch iets van de omgeving van Miami wilden zien hadden we ook een dag Key Largo geboekt. Echter nu ik aan het lezen ben op dit forum (klopt, had ik eerder moeten doen) wilden we eigenlijk ook nog "even" naar Key West.
Als ik via de routeplanner kijk zou dit een afstand van ongeveer 94,9 mijl zijn en tijdsduur 2 uur en 30 min.
Ik heb zelf ook het idee dat we in principe "te veel" willen, maar ik lees hier zoveel leuke dingen dat we eigenlijk alles willen zien in die korte tijd........ En dat is natuurlijk niet te doen :oops:

Chicco68
26-07-08, 22:47
Na heel veel gelezen en nagedacht te hebben zijn we toch gaan twijfelen aan ons reisschema.
Aangezien we Key West absoluut niet willen missen hebben we besloten om de dag van 12 oktober in Miami te annuleren......
Maar nu komt het.....in plaats van op 12 oktober in Miami te blijven hebben we dan voor onszelf 2 mogelijkheden bedacht:
1) een dag in Key Largo erbij boeken zodat we 2 dagen in Key Largo (Hotel Key Largo Grande Resort & Beach Club) verblijven waarvan we de 2e dag kunnen gebruiken om naar Key West (inderdaad op en neer) te gaan OF
2) de 12e oktober vanuit Miami naar Key West te rijden, daar een hotel pakken en dan de volgende dag (de 13e) langzaam terug te rijden waar we dan in Key Largo nog een tussenstop en overnachting hebben.

Wat zouden jullie met jullie ervaring willen adviseren? En, als jullie de 2e optie adviseren, welk hotel zouden we dan kunnen nemen (liefst met zeezicht en bedrag tot max $ 299,- voor kamer van 2 volwassenen)?

B.v.d.
Chicco

robertbu
27-07-08, 16:47
He Chicco68,

Wij vertrekken ook 10 oktober naar Florida. Alleen vertrekken wij vanaf Schiphol met KLM/North West Airlines. Wij gaan voor 16 dagen en zullen beginnen in Orlando en eindigen in Miami.
Wat wel grappig is, is dat wij ook naar het hotel Florida Riu gaan. Waarom heb jij voor dit hotel gekozen?

In ieder geval nog veel plezier met het voorbereiden van de reis. Enne hopelijk heb je dan mooi weer, dan hebben wij dat ook! ;)

Groetjes,
Marion & Robert

pascalbrouwers
27-07-08, 18:24
2) de 12e oktober vanuit Miami naar Key West te rijden, daar een hotel pakken en dan de volgende dag (de 13e) langzaam terug te rijden waar we dan in Key Largo nog een tussenstop en overnachting hebben.

Wat zouden jullie met jullie ervaring willen adviseren? En, als jullie de 2e optie adviseren, welk hotel zouden we dan kunnen nemen (liefst met zeezicht en bedrag tot max $ 299,- voor kamer van 2 volwassenen)?

B.v.d.
Chicco

Ik zou gaan voor keuze 2.
probeer 2 nachten te regelen
je zult er geen spijt van krijgen.
Key Largo zou ik overslaan.

Hotelletjes in key west genoeg
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan 1 van de vele inns die in he centrum liggen.

bv deze:
http://www.douglashouse.com/

Pascal

Chicco68
27-07-08, 20:25
Waarom heb jij voor dit hotel gekozen?

We hebben voor dit hotel gekozen aangezien de prijs netjes was en de recenties over dit hotel goed waren. Maar gezien ons idee om toch naar Key West te gaan denk ik dat het Riu hotel toch komt te vervallen.....




Ik zou gaan voor keuze 2. Hotelletjes in key west genoeg. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan 1 van de vele inns die in he centrum liggen. bv deze:
http://www.douglashouse.com/
Pascal

Bedankt voor je reactie Pascal. We zullen ons er nog maar eens goed over buigen. Ik denk dat we in ieder geval een dag naar Key West willen om ook daar de sfeer te proeven en uiteraard een foto met de "rode boei" te maken ;)

pascalbrouwers
28-07-08, 09:26
Bedankt voor je reactie Pascal. We zullen ons er nog maar eens goed over buigen. Ik denk dat we in ieder geval een dag naar Key West willen om ook daar de sfeer te proeven en uiteraard een foto met de "rode boei" te maken ;)

ja zo'n fotootje mag natuurlijk niet in de collectie ontbreken.....

ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

groet,
Pascal

Chicco68
28-07-08, 11:48
Nou, de kogel is door de kerk..... we hebben vanmorgen nog voor 1 nacht Hotel The Inn at Key West geboekt. Mede gezien de goede resenties op hotelbeoordelingen-sites en uiteraard de beoordeling van Pascal ;)

P.S. Aangezien nu mijn aangegeven reisschema niet meer klopt was de bedoeling om deze uiteraard te wijzigen echter ik heb geen mogelijkheid meer om mijn begintopic te bewerken. Iemand een idee hoe ik dit alsnog kan bewerken?

pascalbrouwers
28-07-08, 11:50
Goede keuze, ligt ook nog pal tegenover de zee... :lol:

Pascal

Chicco68
12-08-08, 13:11
UPDATE van het reisschema:
10 oktober 2008:
*Vertrek vanaf Düsseldorf Airport met LTU te 13.40 uur
* Aankomst Miami Airport te 18.00 uur
* Ophalen huurauto bij Alamo
* Intrek hotel Essex House (Miami)

11 oktober 2008:
* even bijkomen van de vlucht en bezichtigen Miami (iemand suggesties ivm bezienswaardigheden?)
* rondrit/-vaart met Ducktours

12 oktober 2008:
* Intrek Hotel The Inn At Key West (Key West)
* Bezoek Key West de gehele dag (en uiteraard meest zuidelijk punt)

13 oktober 2008:
* Intrek Hotel Key Largo Grande Resort & Beach Club (Key Largo)
* Tijdens de reis naar Key Largo uiteraard een bezoek aan Bahia Honda State Park (mile marker 35-37)

14 oktober 2008:
* Intrek Hotel Best Western Atlantic Beach (Miami)

15 oktober 2008:
* Te 20.05 uur vertrek met LTU naar Nederland :cry:

16 oktober 2008:
* Te 11.00 uur aankomt Düsseldorft en terugreis naar Nederland

semenamy
02-10-08, 21:43
Wij vertrekken ook 10 oktober naar Miami ook vanuit schiphol maar wij vliegen met united airlines.
Helaas kunnen wij niet langer dan 10 dgn en aangezien we tussen door 4 dagen naar de Bahama's gaan ben ik bang dat de Keys voor ons ook niet gaat lukken.
Is het echt te ver om in 1 dag heen en weer te rijden?

Chicco68
09-10-08, 15:53
Zo, nog 1 dag en we vertrekken voor de 1e keer naar de States!
Wat een gestress nog zo'n dag vantevoren. Nog even dit halen, die spullen wel in het koffer, die spullen er weer uit, de dieren naar hun vakantieadres brengen....
Maar ja, zover ik nu kan zien hebben we alles. Ik heb ook nog verschillende dingen (fototoestel / Videocamera) in mijn laptoptas kunnen doen. Een geluk is dat een tas met laptop 8 kg mag wegen in tegenstelling tot normale handbagage (6 kg) \\:D/

We zijn er klaar voor !!!