PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Philadelphia (Pennsylvania)



sj_nl
08-04-08, 00:00
Hallo allemaal,

eind april vliegen we met USAirways van Brussel naar Philadelphia, en van Philadelphia naar Orlando. Overstaptijd in Philadelphia kleine 3 uur. Lijkt me voldoende.
Half mei vliegen we terug: Onze overstaptijd in Philadelphia is dan maar 1 uur. Alternatief is een vlucht eerder nemen vanaf Orlando, dan heb je ruim 3 uur.

Wie o wie kan er iets zeggen over 1 uur overstaptijd op Philadelphia (of andere luchthavens). Is dat onder normale omstandigheden haalbaar?

thanks
S Janssen

Marcelg
08-04-08, 00:42
Onder normale omstandigheden goed te doen op de terug weg naar NL of Belgie, je hebt geen immigratie of customs vertragingen.
Je bent als het goed is volledig ingechecked in Orlando, je bagage is ook al door gelabeld en hoef je dus niets mee te doen tijdens je overstap.
Als je dus op tijd vertrekt van af Orlando is het geen probleem.

astridoskam
17-04-08, 10:45
hoi ik heb even n vraagje over het overstappen met vliegen
ik kom om 15.25 aan op philadelphia
en om 15.50 gaat mij vliegtuig naar orlando
haal ik dat ? en hoe gaat dat met mijn koffers, en als mijn vliegtuig te laat is wat dan? ik heb dit nog nooit gedaan dus vandaar mijn vraag
bedank gr astrid

Dr. Phlox
17-04-08, 11:15
Wat is begrijp is dat je maar 25 minuten heb om over te stappen in philadelphia met de reis naar Orlando. Dit is wel heel erg kort, aangezien je in philadelphia eerst door de immigratie heen moet, je koffers ophalen door de douane moet je koffers weer moet afgeven. Denk toch eerder aan minmaal 2 uur.
Grz
Ton

astridoskam
17-04-08, 12:06
na contact te hebben gehad met vliegwinkel.nl, die hebben naar US Airways gebeld, bleek er inderdaad een fout in het systeem te zitten. Advies van de Vliegwinkel is deze vlucht niet boeken. doe je het toch dan zegt US airways: U had het kunnen weten , want een overstap moet tenminste 1,5 uur duren. Lekker dan. Dus andere vlucht zoeken. De datum is 7 november Vluchtnummer US 799. U bent gewaarschuwd !!!
gr astrid

corrus
17-04-08, 18:40
ik kom om 15.25 aan op philadelphia en om 15.50 gaat mij vliegtuig naar orlando, haal ik dat?Op de héénweg???

Dan is 25 minuten beslist te weinig... :shock:

Als je de aansluiting mist, zal USAirways je dezelfde dag (indien beschikbaar) verder moeten laten reizen...

reneefrankrijk
22-07-08, 11:45
Als je vliegt van Orlando en dan overstapt in Philadelphia (terug naar Europa) hebben we dan aan 1 uur 20 minuten genoeg? Is het dan rennen of valt het wel mee? We vliegen met US Airways.
gr. Renée

JKG
22-07-08, 17:08
Volgens mij tijd zat, al zullen de experts hier een duidelijker antwoord op geven.
Toen ik met United via Washington terug ging naar Amsterdam, werden de koffers automatisch al doorgestuurd, hoefde ik niet op te pakken. Kon dus uit het vliegtuig lopen, rustig nog een laatste broodje bij de Subway halen en doorsjokken naar de hal waar je kan boarden.

Nu kan dit met US Airways (en Philadelphia) anders zijn, dus het is wachten op de experts van het forum. :P

Tielemans
22-07-08, 21:55
Bij geen vertraging is dat meer dan voldoende. Wij zijn dit jaar ook in Philidelphia overgestapt met US Airways. Je hoeft je koffers niet op te halen, op de terugweg zorgen ze ervoor dat je koffers automatisch naar het juist vliegtuig gaat. En douane hoef je je niet druk om te maken, we moesten daar 1 keer ons paspoort laten zien en dat duurde iets van 30 seconden bij elkaar. Bij de gate hoef je alleen je ticket te laten zien meer niet. Als je in Philidelphia lang moet wachten heb je alleen de kans dat je bij de gate moet staat, er is heel weinig zitplek en wees dan blij met kort wachten. In de foodcourt is wel veel plek.

Teleton
23-07-08, 09:47
Ga je dan in Philadelphia bij een overstap door de douane? Nog nooit gehad in Chicago, Washington, New York en Atlanta.

Tielemans
27-07-08, 15:42
Echt douane wil ik het niet noemen, was iemand aan de zijkant van de gang waar we doorheen moesten en die wou ons paspoort zien. Die had daar een tafel en een stoel staan en hing lekker tegen de muur.

Jurg
23-04-09, 10:18
Hola,

Wij vliegen a.s. zaterdag vanaf Brussel naar Orlando met overstappen in Philadelpia.

Nu zou ik graag willen weten;
- waar moet je door de douane?
- worden je koffers automatisch naar het volgende vliegtuig gebracht? Of moet je je koffers eerst ophalen in Philadelpia en daar ook weer zelf inchecken?

Heeft iemand hier meer ervaring mee over hoe dit allemaal gaat?

Alvast bedankt!

Jurg

Ta2 Gerrit
23-04-09, 11:12
Dat staat op het forum al diverse keren uitgebreidt beschreven, o.a. in dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=93673#post93673)
Zo gevonden via de zoekfunctie, en dan "overstappen".

Maar goed, om toch even te antwoorden;
Als je uit het vliegtuig komt wordt je automatisch naar Immigrations geleid, waarna je na de nodige gegevensafgifte direct bij de kofferband komt.
Je pakt daar je koffers en gaat door Customs, en geeft ze gelijk weer af voor de volgende vlucht.

Dat is het in een notendop, en geldt zo'n beetje voor alle aanvlieghavens in de US.

Harley
26-04-09, 11:12
Hoi,
Bij een overstap ga je door de douane en immigratie.Zorg dat je kaart volledig en vooral juist ingevuld is voor immigratie of je moet terplaatse nog een nieuwe invullen.De bagage gaat automatisch,je haalt ze op en chekt ze terug gewoon in wat verder op de luchthaven.
Als wij vanop Brussel-Zaventem vertrokken vlogen we via Chicago O'Hare of Miami,al naargelang met welke maatschappij je vloog.
Doorgaans staat alles goed aangegeven wat je moet doen bij een tussenlanding.
Het vervelendste vonden wij dat je een zekere tijd op de tussen luchthaven diende te wachten,wat je aankomst op je eindelijke bestemming verlaterde.

Groeten
Harley

Zelos
27-04-09, 14:59
Je stapt uit. Je volgt zo'n beetje de enige weg die je kunt volgen en gaat mee met de meute. Je moet je koffers oppakken en meesleuzen in dit korte ritje. Je gaat hier door een paar checks, met je koffers (douane, immigratie, etc.). Aan het einde van deze check moet je je koffers weer afgeven aan mensen die bij een slurf staan waar je koffers in worden opgezogen. Let er goed op dat je de juiste persoon hebt, want er kunnen er wel 10 staan en elk is voor een andere bestemming. Als het goed is zeggen degene die de checks bij je uitvoeren meer dan één keer welke slurf je moet hebben, dus als dat nog fout gaat, ben je....apart.

En tja, dan is het lopen naar je terminal en wachten tot je je nieuwe vliegtuig binnen kunt.