PDA

Bekijk Volledige Versie : Myakka River State Park, Sarasota



ess
12-03-06, 15:16
Hallo,
We gaan in April 2007 naar Florida 8)
We gaan eerst ongeveer 12 dagen naar Orlando dan naar Tampa (ongeveer 2dagen) en van Tampa naar Fort Myers. Nou zag ik op de kaart dat daar tussen iets van de weg af Myakka Rivers State Park ligt, iemand hier wel eens geweest, is het was???
Alvast weer bedankt voor jullie hulp,
Groeten Ess

Ron
13-03-06, 18:06
Myakka River State Park ligt iets ten zuid-oosten van Sarasota en is een leuke bestemming voor een ochtend of middag. Je kunt er een boottocht maken op het meer (niet zo super interessant) of uitgezette wandelingen lopen. Eén ervan brengt je bij een 'boompad' (the Canopy Walkway) met uitkijktoren en dat viel bij onze kinderen zeker in de smaak.

Kortom, een leuk uitstapje voor als je toch in de buurt bent, maar naar ons idee geen grote omweg waard.

Voor meer info: http://www.myakkariver.org/

Veel plezier daar!

moetie
06-04-08, 18:29
Wie heeft dir park weleens bezocht en wat is leuk om te doen. Ook andere tips omgeving Sarasota zijn welkom!

Harm
06-04-08, 20:36
Hallo
Doe de Canopy Walk en toren dan kijk en loop je boven de toppen van de bommen met een prachtig uitzicht. Kijk en vind de kikkers tussen de palmbladen.
Harm

Rickie
08-04-08, 00:12
Hoi Moetie

wij vonden het een leuk natuurpark. Veel alligators gezien met de rondvaart over het meer en vele roofvogels.
Wij hebben ook de loopbrug en de uitkijktoren gedaan. Mooi gezicht boven de boomtoppen.

objectievo
01-06-08, 01:08
met de boot is leuk maar die ventilator achter op de boot maakt een conversatie haast onmogelijk. De gids maakte er wel een leuk toneelstuk van.

lien
01-06-08, 01:31
Net terug uit amerika.Stranden van Sarasota zijn schitterend,vooral Siesta Key.Myakka River State Park is leuk,je loopt dicht langs de Alligators en nog een mooie slang gezien.Een wijk in Sarasota wordt bewoont door de Amisch,is wel grappig om te zien en een heerlijk restaurant erbij.
St.Armand Circle heeft leuke terrasjes en mooie (dure)winkels en een heerlijke ijs/fudge winkel.

mc.kunst
30-06-08, 00:44
Hoe heet die wijk in Sarasota, Lien, die bewoond wordt door de Amisch? Lijkt me idd grappig om te zien.

JKG
30-06-08, 15:01
Het is Amish ipv Amisch, of doen jullie het op z'n Pennsylvania Deitsch? :P
Lien bedoelt denk ik de wijk Pinecraft.

Daarnaast is het best wel interessant om te zien.. grappig noem ik iets waar je hard om moet lachen, je kijkt toch een stukje terug in de tijd als het ware en dat vind ik meer interessant dan grappig :) . Al zijn er ook Amish die wel gebruik maken van elektriciteit en auto's. (en dan heb ik het dus niet over de periode 'rumspringa'), maar gewoon het hun hele leven lang.

Maar volgens mij gebruiken de Amish in Sarasota niet van die paard en wagens, althans, niet de wagens die je bijv. ziet in Pennsylvania. Met een beetje googlen hebben ze het al over tricycles waar ze o.a. op rondfietsen.
Weer eens wat anders dan een Ford Mustang GT. :)

petrajessy
30-06-08, 15:23
Je moet eens een restaurant proberen van the amish! Echt heerlijk natuurlijk eten zonder allerlei gekke toevoegingen. Houten vloer en overal hangen quilts die je dus kunt kopen. De toetjes zijn er ook heerlijk en het ruikt in die restaurants naar kaneel en kruidnagels....heel apart. Ik weet helaas het adres niet meer. Ik ga wel een seven zoeken hoewel ik betwijfel of de Amish een website zouden bouwen of laten maken voor hun restaurant. Denk het niet.

moniqueo
30-06-08, 21:32
Bedoel je dit restaurant?
http://www.yodersrestaurant.com/

Lijkt me inderdaad leuk om eens te proberen.

mc.kunst
30-06-08, 22:46
Verkeerde woordkeus idd! Ik bedoelde eigenlijk meer dat het me interessant leek om te zien of hoe men daar leeft. En grappig, als men daar nog met paard en wagen door het dorp rijdt. Maar dat is dus niet meer zo begrijp ik. Wanneer we daar zijn zullen we de wijk zeker bezoeken. En wie weet zo'n lekkere pie proberen...

JKG
30-06-08, 23:20
Met paard en wagen doen ze nog wel, maar niet in Sarasota voor zover ik kan google'n. Wil je de zwarte koetsjes zien dan moet je toch echt een trip naar NYC maken en daarna richting Pennsylvania, waar de meesten wonen. En dan door naar Niagara Falls :)
Dat wil ik in elk geval nog wel een keertje doen in m'n leven.. geen haast mee, NYC is mij veelste duur (vergeleken met Florida).

iverson
06-01-11, 13:32
Dag iedereen

Komende zomer gaan we voor de 1ste maal naar Florida!
Onderweg van orlando naar Fort Myers willen we Myakka River SP bezoeken, maar volgens mij voorlopige planning gaan we maar +- 1 uurtje hebben voor dit park...
Wat kunnen we er dan het best doen?
Ik dacht aan de Canopy walkway te doen... hoeveel tijd neemt dit ongeveer in beslag?
Wat zijn nog aanraders in het park?

iverson

Teleton
06-01-11, 14:19
maar volgens mij voorlopige planning gaan we maar +- 1 uurtje hebben voor dit park...


Meen je dit nu echt? Een uurtje is voor een bezoek aan Het Haagse Bos al te weinig. Gelukkig heb je pas een voorlopige planning, in je definiteve planning zou ik echt bezoeken plannen aan parken en bezienswaardigheden en daar ruim de tijd voor nemen. 'Even dit en even dat' leidt in de regel niet tot relaxte vakanties. Maar goed, ieder zien meug, zee de boer en 'ie vree met zien varken.....

Dit canopy nature trail lopen kost je overigens ongeveer een uur, dus dat piest pesas.,,,,,;-).

iverson
06-01-11, 14:49
in je definiteve planning zou ik echt bezoeken plannen aan parken en bezienswaardigheden en daar ruim de tijd voor nemen


Ja ik weet het :oops:. Normaal gezien nemen we voor alles ruim de tijd maar die dag is juist een transferdag tussen Orlando en Fort Myers... en vond het zonde om dat park gewoon links te laten liggen dus wou gewoon weten wat we er zeker moesten doen, om een beeld van het park te krijgen...
Het zal dus waarschijnlijk enkel bij die Canopy Walk blijven... al zou ik het zelf ook anders willen, maar dat je voor een reis naar Florida keuzes moet maken, is ook al bij mij opgevallen :cry: :razz:

iverson

SpaceAce
06-01-11, 19:26
maar die dag is juist een transferdag tussen Orlando en Fort Myers...

Maar als het alleen maar een transferdag is, dan heb je toch juist ruim de tijd voor het park? Twee-en-half uur naar Myakka River SP en daarna is het nog maar een goed anderhalf uur naar Fort Myers....

iverson
06-01-11, 19:45
Maar we huren ook nog een boot bij Frenchy's voor 3 uur...

iverson

bluedolph1n
07-01-11, 12:52
Een uur is echt te kort, wij zijn afgelopen zomer geweest. Een deel van de Canopy Walk was toen afgesloten, die werd gerepareerd als ik het goed heb.
Hierbij de link van mijn verslag van ons bezoek daar:
http://www.sandrassite.nl/florida/index.php?option=com_content&view=article&id=50:dag-4-29-juli-2010&catid=3:florida-2010&Itemid=6

Njit
07-01-11, 13:04
Maar we huren ook nog een boot bij Frenchy's voor 3 uur...

Je hoort wel eens 'Florida is too much..' En dat wil zeggen dat je keuzes moet maken. Ik zou gewoon lekker van de boottocht gaan genieten en Myakka voor de volgende keer bewaren. Anders ga je er alleen maar heen om het te kunnen afstrepen..

Ruud2004
30-06-14, 21:41
Net terug uit Florida wil ik graag even het Myakka River State Park benoemen. Eerder deze maand hebben we in de Everglades per fiets Shark Valley en per auto de Loop Road gereden en daar al het nodige aan Wildlife gezien. Maar als je echt Alligators wil zien, dan ben je in het Myakka River State Park aan het juiste adres. Wij hoorden het te laat, maar bij de ingang van het park kan je een "Permit" kopen voor een Hike naar de "Deep Hole". Een volgelopen Sinkhole in het park, waar het werkelijk barst van de Alligators. Niet van die kleintjes, maar van behoorlijk formaat! Wij hoorden helaas te laat van de "Permit" om daar naar toe te mogen lopen, er worden er slechts 30 per dag vergeven.


http://www.floridastateparks.org/myakkariver/

http://www.youtube.com/watch?v=Q83Y1BnLcaY

http://www.youtube.com/watch?v=wQFlKMXUp3U

Bryce2011
30-06-14, 23:55
Myakka is geweldig voor de natuurliefhebbers!
twee jaar geleden hebben we 2 nachten in een van de cabins geslapen. echt super midden in de natuur.
helaas voor ons worden de cabins dit jaar opgeknapt en kunnen we er dus niet verblijven.
Gaan er zeker weer een dagje heen want ook de boottocht is zeer aan te raden!

maryde
01-07-14, 21:55
Ook wij vonden Myakka State park mooi, niet sensationeel. Als je googelt op Amish Sarasota kom je vast het een en ander tegen, ook het restaurant. Was lekker en leuk, maar vergeleken met de Amish restaurants bij Lancaster toch veel minder. Je ziet er ook geen koetsjes. Deze Amish komen uit de koude streken hier overwinteren, ze komen met bussen tegelijk en wonen in mobil homes. Ze zijn ook wereldser dan in L., we zagen er volleybalwedstrijden en ook op het strand liepen ze, niet in badkleding, wel in het water. Wij waren er afgelopen Kerst en zagen toen in het Van Wezel theater een Kerstvoorstelling van Ringling circusschool; de Notekraker. Het theater op zich is mooi en het ligt heel leuk langs het water, wandelpad en vissen. In Sarasota is het Ringlingmuseum, absoluut de moeite waard.Je ziet er op kleine schaal het vroegere circus, heel uitgebreid en met veel details, maar toch geen Madurodam. Er hoort een prachtig huis bij, van de Ringlings en een mooi park. Heb je de tijd dan is het een aanrader, wij waren er met gemak zo'n drie uur.