PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Elles



dutchcruisers
05-04-08, 11:40
Hoi allemaal,

Ik ga met kerst en oud en nieuw met man en kind 2 weken naar Orlando.

Met mijn man ben ik al 20+ keer in the USA geweest, meestal in het westen. We hebben 1x eerder een rondreis door Florida gemaakt. Toen zijn we maar 1 dag in Orlando geweest en hebben geen parken bezocht. Voorheen bestonden onze vakanties uit ticket boeken, auto huren en we zien wel waar we terecht komen.

Maar nu is alles anders ....We hebben inmiddels een dochter van 10 maanden (als we naar Florida gaan dus 1,5 jaar). Vandaar dat we nu een villa en auto gehuurd hebben, dat is wel makkelijk met zo'n kleintje. We zullen wel een dag naar Disney gaan, maar verder doen we het lekker rustig aan.

Als iemand nog tips heeft m.b.t. reizen met kleine kinderen, ik hoor het graag!

Groetjes Elles

Mickey99
05-04-08, 13:48
Welkom op dit leuke forum http://img172.imageshack.us/img172/6637/wave2yh2.gif (http://imageshack.us)

Veel lees- en postplezier hier.

Tathna
05-04-08, 22:55
Welkom hier en veel plezier met de voorbereidingen.

In november zijn wij met onze dochter van 18,5 maanden naar Orlando geweest en hadden ook een villa en auto gehuurd. Wij zijn eigenlijk iedere dag op stap geweest en om de dag naar een Disney park......., maar goed onze dochter is erg makkelijk met dat soort dingen (geen vaste slaaptijden ed). Geen kind is hetzelfde, dus kijk ook naar je kind hoe het reageert.

Nu gaan we 2 dagen nadat ze 2 geworden is weer naar Orlando en hebben weer een villa en auto gehuurd. Je bent gewoon helemaal vrij in wat je wilt doen en kunt makkelijk een dagje 'thuis' blijven als je dat wilt.

Voor tips over het reizen met kleine kinderen, kun je ook even de zoekfunctie gebruiken, want daar is al veel over geschreven. En als er dan nog dingen zijn die je wilt weten, vraag maar raak.

Wij hebben bijv. een opblaasbaar autostoeltje in Nederland gekocht en dat in de auto gebruikt. Het huren is erg duur, een 'grote' autostoel wilden we niet meenemen omdat die gewoon bij de ruimbagage gegooid wordt en een stoeltje daar kopen was niets, omdat je dan de eerste rit zonder stoeltje moet rijden.
Heb je een eigen stoel in het vliegtuig geboekt, of blijft ze op schoot? Bij ons zat ze op schoot en we hebben geen enkel probleem gehad, ondanks dat ze nauwelijks geslapen had. Op de terugweg kregen we 3 stoelen, dus heeft ze goed kunnen liggen.

tanzer
06-04-08, 01:13
Wij hebben bijv. een opblaasbaar autostoeltje in Nederland gekocht en dat in de auto gebruikt. Het huren is erg duur, een 'grote' autostoel wilden we niet meenemen omdat die gewoon bij de ruimbagage gegooid wordt en een stoeltje daar kopen was niets, omdat je dan de eerste rit zonder stoeltje moet rijden.


Mag ik vragen waar je dat stoeltje gekocht hebt!!??:-P

dutchcruisers
06-04-08, 11:25
Bedankt voor de info, Tatna. Zal het forum eens door gaan zoeken.

Ik ben ook heel benieuwd waar je dat autostoeltje gekocht hebt. Het klinkt wel makkelijk, hoef je niet met je grote autostoel te slepen en niks te huren.

Tathna
06-04-08, 20:13
Wij hebben het stoeltje op marktplaats gevonden voor € 7,50... Was wel een mazzeltje, want verder heb ik ze nooit ergens gezien.

Heel af en toe staan ze op mp. Ik had de tip ook op een Amerika forum gelezen en ben toen gaan zoeken. Het schijnt dat ze ooit te koop zijn geweest bij de Kijkshop.
Ik heb ze ook wel op Amerikaanse sites gezien (daar kosten ze $295 :shock:) en dan worden ze gebruikt in ambulances ed. Zo ziet het stoeltje eruit:
http://www.med-worldwide.com/media/responder-pedi-seat.jpg

Wij vonden het stoeltje goed vast zitten en onze dochter heeft er regelmatig in liggen slapen.