PDA

Bekijk Volledige Versie : Dollars: Wisselen? Goedkope bank?



Pagina's : [1] 2

patrijzenhof
29-03-05, 19:39
Waar kan ik het beste mijn euro's inwisselen voor dollars? Is er een bank die erg goedkoop is of juist heel duur? Wie heeft tips?

petra
29-03-05, 19:55
wij doen het altijd bij het postkantoor, volgens mij is het daar, of bij het geldwisselkantoor, het goedkoopst, de banken heffen vast bepaalde extra kosten.

Karin71
29-03-05, 20:52
Ik neem aan dat je gewoon overal kan pinnen toch? Mijn inziens is dat toch altijd het goedkoopste en veiligste.. Wij nemen 100 dollar mee voor 1e dag en verder alleen CC en andere passen.

Iron_eagle
29-03-05, 21:00
Pinnen uit de 'muur' kan wel ja, al is het vaak een heel ingewikkeld menu, en kost wel extra. :wink: . Pinnen in winkels kennen ze daar niet/nauwelijks, alleen in hele 'grote' winkels kun je soms pinnen, alles gaat daar per credit card. Wat je wel zou kunnen doen is als je een winkel hebt gevonden die pinnen accepteerd, vragen of je éxtra' geld erbij mag pinnen, dit kost niets extra op je rekening :D .

Eric
29-03-05, 21:37
Valt allemaal wel mee hoor. Bij de WalMart en bv. Publix kun je gewoon met je pinpas betalen, en nog cash extra pinnen ook !1 Dit is in ieder geval een goedkope manier.
Verder sterft het van de banken waar je cash uit de muur kan pinnen, alleen ff opletten , bij sommige banken komen er kosten bij.
Ik neem nooit meer dan wat dollars voor de eerste dag mee, of pin meteen op de luchthaven als ik aankom.
Overigens kun je tegenwoordig zelfs op Schiphol Dollars pinnen maar ik weet niet of daar extra kosten aan zijn verbonden.
Prettige vakantie, Eric

Carlo
29-03-05, 21:55
Wij pinnen bij The Bank of America, volgens mij 1 van de goedkoopste en je krijgt dan een soort middenkoers berekend. Geld uit machines halen in Malls en bij attracties e.d. kost altijd extra. Maar inderdaad, geld pinnen is ook volgens mij goedkoper en safer dan dollaris in Nederlnad wisselen en meenemen

Michael66
30-03-05, 06:27
Pinnen in één van de "losstaande" machine (ATM's) in winkels kost vaak $ 1,50 of zo. Staat ook op de machine als dat zo is. Niet pinnen daar, gewoon even verder kijken, er zijn genoeg andere automaten. Bij de automaten bij Publix en Walmart heb ik nog nooit kosten moeten betalen. Of bij een automaat bij een bank, ook nooit kosten.

Bij de meeste banken krijg je voor het pinnen in het buitenland ook geen eenmalige kosten, gewoon alleen de omrekening tegen een koers die altijd beter is dan die bij het hier in Nederland aankopen van dollars.

Overigens zijn er al een heleboel banken / filialen hier in Nederland die geen buitenlands geld meer hebben, in plaats daarvan kun je dan via de website bestellen of wordt je (met een kleine korting) verwezen naar GWK/Travelex.

Eric
30-03-05, 10:56
Ik geloof dat al die banken hun buitenlandse geld de deur uit doen. Slechte service. En dan zeggen ze dat je op Schiphol kunt wisselen, maar toen ik daar vorig jaar wat dollartjes wou wisselen stond er een rij van hiet tot st. juttemus!1
Zelfs de grote bankfilialen van de ABN-Amro hebben geen dollars meer op voorraad, tenzij je mazzel hebt, en ze net wat binnen hebben.
Eric

Danny
30-03-05, 12:13
Als ik echt dollars wil hebben via mijn bank moet ik ze gewoon bestellen (10 dagen voor vertrek). Daar heb ik dus geen zin meer in.

Ik pin tegenwoordig gewoon in het buitenland. Op schiphol heb ik nog geen dollars gepind maar ben het ook niet van plan. De kosten zullen ongetwijfeld niet opwegen tegen de baten.

In het buitenland en zeker Amerika, kun je overal pinnen en overal je creditcard gebruiken (bij wijze van spreken, zelfs voor een kopje koffie). Desalniettemin is het handig om wat dollars bij je te hebben.

Spaar gewoon wat dollars op.....de meesten op dit forum zijn toch vaak in Amerika.

Karin71
30-03-05, 14:18
Nou ik kijk wel ff of ik wat dollars kan scoren op schiphol. Heb ook geen zin om ze te bestellen bij de bank. En anders heb ik inderdaad altijd nog plastic geld, haha. Ik ga inderdaad eens proberen bij de Publix of Walmart of ik extra kan pinnen. Elders op het forum gelezen over lekker stokbrood bij de Publix, lijkt erg aantrekkelijk!
Nog 7 nachtjes slapen.. :roll:

Eric
30-03-05, 14:51
Karin: Dat stokbrood is echt SUPER !!
Denk er wel om dat je toch wat dollars bij je hebt, je hebt ze nodig voor bagagekarretje op de airport, en bv. als je in Miami aankomt, en je moet naar Collins (de meeste toeristen) dan moet je $1 toll betalen.
Prettige vakantie,
Eric

Danny
30-03-05, 15:47
Dollars kun je altijd scoren op Schiphol....of je nu gaat pinnen of in de rij gaat staan.....het moet wel heeeeeel gek lopen willen ze daar geen dollars meer hebben.

Ta2 Gerrit
30-03-05, 19:02
Keiharde dollars tegen een gunstige koers vindt je nog altijd bij het aloude GWK. Zo veel je wilt :wink:

Ebelix
30-03-05, 23:36
GWK heet tegenwoordig Travelex.

Mijn ervaring leert dat het allemaal niet zoveel ontloopt waar je contante dollars in Nederland gaat halen. Ze lichten je allemaal op. Is het niet met de commissie dan is het wel met de koers.

Het beste is om in Amerika dollars uit de eerste de beste pin automaat te halen. Het liefst een pinautomaat van een bank dan hoef je geen extra kosten te betalen. Zijn deze niet voor handen kan je het altijd bij een andere pinautomaat doen. De kosten, tussen de usd 1 en de usd 2,50 die je moet betalen wegen niet op tegen de woekeromwisselkoersen en commissies die men in Nederland bij de bank berekend.

rvd4always
31-03-05, 03:46
'Cash Back' vragen als je pint of met CC betaald :!:

Eric
31-03-05, 12:01
Dat zal je bij een Creditcard niet lukken, het moet om een heel klein bedrag gaan.
de ontvanger van de creditcard moet namelijk tussen de 3 en 5 % provisie aan de C.C. maatschappij betalen.
Dus als jij $ 100 cash vraagt, kost hem dat 3 a 5 dollars.
Alleen in een hotel, als je daar verblijft, willen ze je in een noodgeval wel eens terwille zijn, maar dan krijg je soms een charge aan je broek.
Die tip van cash back bij pinnen is wel prima, dat is de goedkoopste manier om aan dollars te komen.
Eric

rvd4always
31-03-05, 13:01
Zelf heb ik het Cash Back systeem nooit gebruikt in USA.
Ik heb namelijk het postbank betaal pakket dat bestaat uit een pinpas, chipknip en creditcard. Met dit betaalpakket kan je zonder kosten geld uit de muur halen. Zeer voordelig!

:idea: Als je al deze 3 kaarten van de Postbank bezit maar het zit nog niet in het betaalpakket, zet het dan om in zo'n pakket anders blijf je gewoon 1,82 euro kosten betalen per pin transactie uit de muur.....

http://www.postbank.nl/ing/pp/page/product/detail/0,2819,1859_102577029,00.html?linktype=int

meisje
22-05-05, 21:40
Hallo,

wij gaan in augustus naar Orlando en ik vraag me af of we beter in Nederland al euro's voor dollars kunnen omwisselen of in Amerika. we nemen ook een credit card mee maar je moet toch ook iets van contanten op zak hebben..

groet, meisje

Maartje
22-05-05, 22:24
Om meteen fooien en tol te kunnen betalen is het handig om in Amerika aan te komen met dollars, liefst ook 1 dollar biljetten. Die kun je op Schiphol gewoon uit de muur halen.

Bai,

Maartje

chari0110
22-05-05, 22:30
ja, lijkt me wel verstandig om hier al wat dollars te kopen. GWK heeft de hele maand mei een actie waar bij aankoop van dollars je 25% provisie korting krijgt

chari0110

Ebelix
22-05-05, 22:58
Wissel niet teveel euro's om in dollars. Betaal veel met je credit card en je pinpas. Dit is veel voordeliger als hier euro's wisselen voor dollars. In de meeste supermarkten kan je cash back doen. Je aankopen worden dan verhoogd met het bedrag dat je kontant wilt opnemen. Dit is ook weer goedkoper als geld uit de muur opnemen.

Gebruik de zoekfunctie van dit forum voor meer informatie. Met enige regelmaat komt dit onderwerp voorbij. Je kan ook bij FAQ kijken. Daar staan ook alle mogelijkheden beschreven.

mickey
23-05-05, 11:41
Je kunt daar ook gewoon geld pinnen met je giropas zonder bijkomende kosten,vaak bv. bij de publix.

mapsit
23-05-05, 13:04
Oke,

Heb nog wat dollars over van vorig bezoek dus de eerste uitgaven kunnen direct betaald worden.

Maar wat levert het op om ipv $250,- hier vast bij je lokale bank te reserveren om die $250,- daar direct uit de muur te pinnen?

Ebelix
23-05-05, 14:45
Je betaald bijna geen provisie als je het geld uit de muur haalt en je hebt een minder slechte wisselkoers. Als je bij de postbank zit kan je een pakket afsluiten waarmee je gratis kan pinnen in landen die de euro niet voeren. Het verschil zal snel richting de 10% lopen. Daar pinnen en geld uit de muur is veel voordeliger als hier euro's te wisselen voor dollars.

Bij de meeste banken betaal al snel tussen de eur 1,50 en de eur. 2,25 als je geld uit de muur haalt en tussen eur. 0,11 en eur. 0,20 per pintransactie.

Uitzonderingen zijn de pakketen van de postbank en de rabobank. Dan zijn er geen kosten aan verbonden.

Maartje
23-05-05, 19:35
De Postbank rekende me de afgelopen weken bij het pinnen 0.11 cent per transactie, maar ik had geen pakket geregeld of zo.

Bai,

Maartje

powersofts
23-05-05, 19:58
Ik haal meestal ongeveer 50 tot 100dollar in nederland. De rest haal ik lekker daar in tha usa omdat je dan GEEN provisie betaalt wat bij grote bedragen een vast percentage v/h bedrag is. Dat kan dus aardig in de papieren lopen. Ik geloof dat ik ooit hier 20e moest betalen aan provisie!!
dat geld bespaar ik liever uit en beteedt dat in amerika.
Voordeel is ook dat je niet met een hoop dollars vanuit nl naar usa hoeft te gaan....scheelt weer risico's van diefstal/verlies.
Bovendien betaal je zowieso in amerika een lagere koers voor de dollar dan hier in nl. Je betaalt daar de landkoers en die is altijd lager dan hier.
groeten,
anthony
voor mij nog ruim 2 weken en dan ga ik ook naar florida!!

Michael66
23-05-05, 20:23
Aangezien ik bij een grote bank werk kreeg ik tot vorig jaar altijd vreemd geld zonder provisie en tegen de "witte koers". Nogal voordelig dus. Helaas heeft mijn werkgever het hele vreemd-geld-gedoe afgeschaft en uitbesteed aan GWK/Travelexx. Daar krijg ik op vertoon van mijn bankpas wel 10% korting op de transactiekosten, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Dan maar hier alvast een $ 200 halen, vooral in kleine coupures van $ 1 en $ 5. Ze zullen weten dat ik waar voor mijn provisie-geld wil hebben, en die kleien coupures komen de hele vakantie wel van pas.

Ebelix
28-05-05, 14:16
Niet. Dat kost bijna 5 % aan commissies en koersverlies. Als je het toch wilt dan raad ik het GWK aan.

rvd4always
28-05-05, 23:03
wij gaan in augustus naar Orlando en ik vraag me af of we beter in Nederland al euro's voor dollars kunnen omwisselen of in Amerika. we nemen ook een credit card mee maar je moet toch ook iets van contanten op zak hebben..

Als je voor een gunstige koers dollars wilt inkopen is het wellicht handig om de koers te volgen op de volgende site:

http://www.oanda.com/convert/classic

Als de koers voor jou gunstig is koop je ze toch lekker in Nederland, je hebt tenslotte nog ff de tijd om te checken.

Op de onderstaande link kan je een tijdvak aangeven waarvan je de dollar vs euro koersen krijgt weergegeven met een gemiddelde:

http://www.oanda.com/convert/fxhistory


De Postbank rekende me de afgelopen weken bij het pinnen 0.11 cent per transactie, maar ik had geen pakket geregeld of zo.

Als je pint bij een kassa in usa zal de postbank volgens mij 0.11 cent per transactie in rekening brengen.
Maar als je geld uit de muur pint, dus geldopname, en je hebt het postbank betaalpakket...dan hoef je wereldwijd geen kosten te betalen bij de postbank.

Meer info postbank betaalpakket:

http://www.postbank.nl/ing/pp/page/product/detail/0,2819,1859_102577029,00.html

Neilz
29-07-05, 15:25
Ik heb de hele vakantie alleen maar met cash betaald en bij ATM's gepint... De kosten vallen reuze mee, het was volgens mij zelfs goedkoper om daar te pinnen dan hier bij een GWK geld te wisselen...

Gewoon doen dus

ChipandMove
30-07-05, 13:45
Ik weet het niet zeker, maar ik heb ook begrepen dat je het beste naar een supermarkt kunt gaan iets kopen en dan extra geld kunnen pinnen. Dit schijnt gratis te zijn.

Kan iemand dit bevestigen?

Thanks,

W&A

Petra/VS
30-07-05, 17:54
Ja, extra geld pinnen bij de supermarkt is gratis, maar de limiet is meestal maar $50.

meisje
06-08-05, 18:11
Eric,

pin jij ook altijd dollars op Schiphol? of wissel je euro's voor dollars bij de bank in Nederland.

meisje

Eric
06-08-05, 18:18
Meestal houd ik wel wat dollars over van de vorige keer, en als dat niet het geval is haal ik zo'n $ 100.00 gewoon bij mijn eigen bank lang van te voren, om wat cash geld op zak te hebben op de luchthaven, evt. bij het overstappen enz.
Ik weet dat je tegenwoordig dollars kan pinnen op Schiphol, maar ik heb eerlijk nooit gekeken of dat interessant is.
Als ik dan weinig dollars (van de vorige trip) bij me heb, probeer ik meteen op de aankomstluchthaven te pinnen, en anders de volgende dag zie ik wel ergens een drive-through bank, voor extra cash.
Eerlijk gezegd zit ik niet precies altijd naar de goedkoopste mogelijkheid te zoeken, op een vakantie die toch al duizenden dollars kost, ga ik me geen versuffing lopen zoeken, om $ 1,50 te besparen !!!
Dan maar een bakkie Starbucks minder, als ik echt niet meer zou hebben, maar zo erg is het gelukkig niet.
Eric

mapsit
07-11-05, 15:20
Overigens kun je tegenwoordig zelfs op Schiphol Dollars pinnen maar ik weet niet of daar extra kosten aan zijn verbonden.


Weet iemand waar dit op schiphol kan? Kan het nergens vinden op de schiphol site. Als ik het zo bekijk maakt het inderdaad niet zoveel uit waar je het weghaalt bij welke bank of gwk ze hebben allemaal $$ winstoog. Aangezien het toch handig is om $100,- op zak te hebben moet ik het denk ik nog maar even ergen regelen.

pyca
07-11-05, 16:20
Hoi,

de dollarautomaten staan in Lounge 1 en Lounge 2

gr
Carin

mapsit
08-11-05, 12:01
Ik heb ze even gebeld en ze gaven volgende antwoord:
- Provisie bij pinautomaat is 2,75%
- Provisie bij de bank zelf is €3,40 (of je dit nu bij schiphol doet of bij locale bank, maakt niet uit, is overal het zelfde. Zelfde geld voor de wisselkoersen.)
De pinautomaten moeten ze nog aanpassen naar een provisie van €3,40 zodat dit overal gelijk is, ze adviseren dan ook gewoon bij de bank te komen.


Bij gwk even gekeken, maar die rekenen 9,4% provisie. (kunnen dan wel een iets gunstiger wisselkoers hebben, maar dat is dan toch nog veel provisie!!!)

Anthony
18-11-05, 19:32
Ik woon in de buurt van Antwerpen en ik wissel altijd dollars bij Goffin (vroeger heette dat Baslé) op de oude Leeuwenrui. Vroeger was er ook een Lorentz aan de overkant maar die is nu verhuisd ofzo. In Amsterdam (voor de meesten op dit forum wellicht interessanter) zitten er twee vestigingen van Lorentz.

http://www.lorentzchange.com/AMS/ExchangeRatesAms.php

Ik zie net dat goffin ook in Nederland zit: http://www.goffin.be/en/retail/retailnl.htm

Over de koersen kan in Antwerpen onderhandeld worden (voor grotere bedragen dus). Ik vermoed dat dat in Amsterdam niet anders zal zijn. Op de website zie je dat ze ongeveer 1,75% winst pakken op de koers maar voor grotere bedragen (meer dan 1000€ bvb) krijg je een betere deal en verlies je nog ongeveer 1% op de middenkoers.

Ik vermijd het gebruik van mijn credit card omdat mijn bank niet alleen iets meer (1,4%) pikt op de wisselkoers maar vooral omdat er op de een of andere gekke manier telkens weer wordt afgerekend op het ogenblik dat de koers van de dollar net even steeg (of zou dat maar een idee zijn :twisted:?). Ook de kosten bij het pinnen moet je maar afwachten... terwijl ik als ik gewoon contant geld wissel exact weet welke koers ik betaal. Bovendien kan ik zelf het ogenblik van het wisselen bepalen (als de koers mij dus bevalt, zo heb ik een jaar geleden een pakketje dollars gekocht op 1,35$ per euro). Cash is king wat mij betreft dus en kaarten gebruik ik alleen voor noodgevallen. Maar sommige mensen voelen zich misschien ongemakkelijk met contant geld op zak.

millhill
02-12-05, 11:41
Wij hebben op onze eerste Florida-trip (dit voorjaar) direct op de eerste luchthaven (voor ons een tussenstop/overstap in Washington) bij de eerste ATM (geldautomaat) die we tegen kwamen 200 dollar gepind (gewoon met onze giropas).
Gunstige koers en klein vast bedrag (maar 11 eurocent).

marisca
31-01-06, 14:17
Ik wou even zeggen dat het zonde is om dollars te kopen , ook al is de koers goed. Credit card en je pinpas volstaat! Je moet zoveel inleveren aan de bank (gewoon zonde). Wij pinnen altijd bij de eerst beste atm op het vliegveld een voorraadje, wat je later in je kluis kan opbergen! Zo pinnen wij zo min mogelijk zodat die extra kosten ook worden beperkt, Wat overigens ook nog best wel meevalt. Wij hebben ook wel eens geen kosten hoeven te betalen in ons hotel werdt niets er voor gerekend! Deze tip wou ik met jullie delen. En je creditcard voor noodgevallen gebruiken. De koers wordt altijd aan het einde van de maand gerekend en niet op de dag dat je hem gebruikt. Ach , het blijft altijd een gok met die koersen. Welke site kan ik de koers goed op volgen? Staad de dollar nu 1,20 of alweer lager? Wie heeft hier een reactie op? Groetjes marisca. \:D/

Harm
31-01-06, 14:20
Deze mischien?
http://www.xe.com/
Harm

Harm
31-01-06, 17:11
Kijk dus voor de actuele dollar koers dus : http://www.xe.com/
En voor het actuele weer in Orlando dus : http://www.wesh.com/weather/index.html

Harm

VinMor
05-12-06, 21:20
Ik heb misschien een domme vraag..(sorry daarvoor)

Is het niet slim om al Dollars te gaan kopen, omdat die nu extreem laag staat? Of teminste f in de gaten te houden, en als die nog lager komt te staan, ze dan te kopen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Eric
06-12-06, 04:04
Het is en blijft en gok.
Als je dat zou kunnen voorspellen kun je multimiljoenair worden.....
Dus een goede raad is altijd moeilijk, maar ik zit momenteel in de VS en men begint zich ernstig zorgen te maken over de dollarkoers, dus er bestaat een kans dat de centrale bank als de koers nog slechter wordt de dollar gaat steunen.
Ook als er ergens op de wereld weer iets onrustigs gebeurd kan dat van invloed zijn.
Voor mijzelf heb ik uitgemaakt dat het geen zin heeft om grote bedragen dollars nu te kopen, maar omdat ik in april weer deze kant opga neem ik wel een paar honderd dollar nu vast extra op terwijl ik hier ben.
Maar het blijft koffiedik kijken.
Eric

Ceetje
06-12-06, 10:05
De "winst" die je maakt met nu al dollars te kopen is vaak minimaal (vergelijk het met de mensen die gauw gaan tanken als de benzine een cent duurder wordt) en dan loop je nog risico met contant geld. Dat weegt zeker niet op tegen de lage koers. Maar goed dat is mijn mening. Ik juig wel hoor als ik de dollarkoers hoor!! En wat betreft de 1,40 voorspelling: deze zomer graag!\\:D/

Mickey99
06-12-06, 10:46
Als je het risico voor contant te groot vindt kun je ook traveller cheques kopen. Die zijn verzekerd en blijven altijd geldig. Als het zo door gaat ga ik erover nadenken om ze nu alvast te kopen voor een toekomstige vakantie.

Maar 1,40 klinkt helemaal geweldig! \\:D/

markie
06-12-06, 18:04
wie kan mij een tip geven over geld opnemen? is het goedkoper om hier geld bij de bank te halen of kan ik beter in Florida geld meenemen..is mijn eerste keer dat ik naar Amerika ga en ben evne benieuwd wat beter is.

bjorntje
04-10-07, 19:03
Hoi nog enkele dagen en we vliegen voor de eerste maal naar florida, gelukkig zullen we daar worden opgevangen door een "local".
Dus vandaag dollars gaan halen en ben daar voor naar Brussel geweest in de zuidstraat of de rue midi.
Het betreffende kantoor heet GOLD4&EX, mijn euro's kunnen wisselen aan 1,3950 wat dus een heel mooie zaak is geweest.
Bij deze hoop ik van dienst te zijn geweest bij iedereen die nog op zoek is naar een goed wisselkantoor want even snel berekend heb ik slecht 0,025 of 1 oude belgische frank per euro commisie betaald.
voorbeeld 100 € x 1.3950 = 139,5 dollar. :-D

[verwijderd]
19-01-08, 10:25
Maarre, dat klein geld is toch wel heel makkelijk voor de tol !!!
En je kan natuurlijk ook gepast betalen en niet alléén met groter geld, dat is gemakzucht.

P.S. Dat doe ik nml. ook maar geef al dat klein geld, ook in NL, gewoon aan mijn vrouw en kind om op te maken.

mafo
19-01-08, 11:02
:) ja ik doe dat ook ik geef het ook aan anderen om het uit te geven. Niet gepast betalen is inderdaad gemakzucht, lang leve het plastic geld :)

jjmbvink
12-10-08, 20:13
Waar kan ik beter euro,s voor dollars wisselen?
In de Vs of in Nederland.
Waar krijg ik de beste koers?

utah
12-10-08, 20:50
Heben de onze in Europa gewisseld. Als de dollar heeeeeeeeeel laag stond.

Is een persoonlijke keuze. Maar als je echt op een paar centen gaat kijken is zo'n reis sowieso al te duur....

Syllvia
12-10-08, 20:55
Is een persoonlijke keuze. Maar als je echt op een paar centen gaat kijken is zo'n reis sowieso al te duur....

Nou gaat ook om het principe he, ben je nu Nederlander of niet.

Trouwens je gaat toch zelf ook in Europa wisselen als de dollar heel laag staat?

groetjes Sylvia

annette
13-10-08, 17:10
Weet iemand of je op dusseldorf airport dollars kan 'pinnen'?
Ik ga namelijk donderdag onverwacht naar US tot dinsdag (m'n nichtje is bevallen van een dochter en die wil ik toch graag in levende lijve bewonderen)

Groet Annette...

Teleton
14-10-08, 09:27
Uit de Dusseldorf airport Guide: Money:There are two banks located on the Departures level, and one on the Arrivals level. ATMs are situated throughout the airport.

Dus dat komt vast wel goed :wink:

knaapje
15-10-08, 03:22
Als je een gewone gangbare pinpas hebt is het toch geen enkel probleem direct op de eerste luchthaven in de US te pinnen en daar hebben ze 100% dollars? :lol:

Knaapje

cvr
14-12-08, 21:07
Volgens mij heb ik deze vraag al eens ergens voorbij zien komen maar ik vind 'm zo snel niet: door de verkoop van wat spulletjes heb ik wat contant geld wat ik wil omwisselen naar dollars.

Kan ik dit geld het beste:
* storten op mijn bankrekening en bij de ATM in Amerika weer opnemen
* in NL omwisselen tegen dollars
* in Amerika omwisselen tegen dollars

knaapje
14-12-08, 21:25
*4 storten op je bankrekening en via cashback in de US weer opnemen.
Goede koers, geen kosten en veilig.

Anders is de eerste de beste.
Op koerswijzingen in de tussentijd kan je toch niet gokken.

Knaapje

chester2203
27-12-08, 19:31
Nu zijn er mensen die hun vakantie geld (geld dat ze willen gaan uitgeven)
allemaal in cash mee nemen.(je kunt het maar geregeld hebben):wink:
Kijk nu naar de pond deze is aardig gezakt. Wanner de dollar weer verder gaat zakken is dit heel interesant om te kopen. Dit kan je aardig wat dollars schelen
Ons lijkt dit mogelijk ook wel wat wie heeft hier ervaring mee en waar doe je dit in nederland bestellen behalve bij de bank of in travellercheques.

chester2203
28-12-08, 12:18
Misschien ligt het aan mij maar door die soms hele lange topics raak ik de draad een beetje kwijt en zie door de dollars de bank niet meer \\:D/;)
Maar dit terzijde....

Ik heb het ook niet over een pak geld. Hoeveel cash nemen jullie dan gemiddeld mee 100, 200, 1000 dollar. Als jullie cash vanuit Nederland mee nemen waar halen jullie dit dan. Of pinnen jullie dit op het vliegveld in de usa. Volgens mij is het pinnen met je creditcard niet gratis namelijk.

alvast bedankt.

JKG
28-12-08, 12:24
Ik neem meestal 100 a 200 dollar mee. En zorg ervoor dat je eigenlijk ook wat kleingeld hebt, losse dollars en wat quarters voor de tol.

Als je geld uit de muur trekt met je cc ben je +/- € 4,50 kwijt ofzo.
Je kan dus beter bij een Walmart of Publix geld opnemen met je debitcard (je normale bank/giropas), dit kost je geen extra geld.

Ik haal m'n geld of bij Pott Change als m'n broer er langs komt in Amsterdam (die werkt daar, ik niet), anders gewoon bij het GWK. Denk dat ik nog eventjes 100 of 200 dollar moet opnemen voor de inauguratie van Obama, nu de Dollar nog wat lager is.

Marjol
28-12-08, 13:28
Ik heb tegen mezelf gezegd dat als de euro weer op de gunstige koers van 1,50 dollar komt te staan, ik 1000 dollars ga kopen. Tot die tijd wacht ik gewoon rustig af... en mocht het niet gebeuren, dan wordt het gewoon de koers van dat moment.

Ik neem overigens altijd wel zo'n 300 dollar mee naar Amerika en dat haal ik gewoon bij de Rabobank.

knaapje
28-12-08, 15:14
Ik probeer meestal wat dollars over te houden, die ik dan vast de volgende keer mee kan nemen. Ook wat muntgeld.
Totaal zoiets van $ 100 a 150.
Bij de eerste gelegenheid, op het vliegveld of bij het shoppen neem ik dan geld op met de gewone bankpas.
Je kunt tegenwoordig "overal" net als hier met je bankpas betalen en geld opnemen, ook veel via extra cashback in de supermarkt.
Je creditcard kan natuurlijk ook.
Met creditcard is meestal het duurste, dan met je bankpas en cashback is gratis, maar meestal beperkt tot zo'n $ 50.

Knaapje

Valckske
29-12-08, 16:01
Hoeveel dollars mag je maximaal meenemen bij vertrek vanuit Belgie? Of is dit vrij. Ben namelijk van plan om wanneer hij 1.50 staat om er voor 1500 € in te slaan.

corrus
29-12-08, 16:11
Je mag maximaal US$ 10.000 cash invoeren in de Verenigde Staten.

Maar waarom wil je persé 1500 euro (een pak geld dus) meenemen... blijft altijd riskant, ivm verlies...

suzanne
12-01-09, 12:31
Wisselen jullie euro's in voor dollars hier in NL voordat je weggaat?
Zo ja, hoeveel meestal?

Is het omwisselen hier voordeliger of daar?

Gezien de nogal schommelende koersen zit ik in tweestrijd namelijk!

[verwijderd]
12-01-09, 12:36
Is zeer verschillend, de een kiest ervoor om zijn geld daar ter plaatse te pinnen bij de ATM (pinautomaat) en de ander kiest ervoor om geld mee te nemen, danwel een beetje danwel een groter bedrag.

Ik denk dat je zelf moet kijken hoe je normaal op vakantie gaat en dat gewoon naar amerika ook op die manier doen.

En de koersen kan niemand voorspellen, je kan gokken om op ene bepaald moment met ene gunstige koers alvast te kopen. Dan weet je in ieder geval wat je wel voor koers hebt gehad maar je zult pas weten of het goed was als je de rest van de periode kijkt wat de koersen zijn. Het is wat dat betreft net de beurs, het kan dalen maar kan ook stijgen.

Ta2 Gerrit
23-01-09, 23:38
Als je contante dollars wil kopen, moet je inderdaad op die (1.22) koers letten.
Maar normaal pak je de middenkoers, die bepalend is voor als je met CC of pinpas betaald.

Ieniminie
07-05-09, 19:13
Hallo,

Wij nemen denk ik zo'n 500 dollar mee voor de reis en de eerste dagen, en de rest wil ik zo veel mogelijk met cc betalen. Ook kleine bedragen.
Je kan daar toch ook overal met je cc betalen???

Groetjes, Ingrid

ietie
07-05-09, 21:58
Wij konden overal pinnen met een sns bank pas en de oude blauwe giro pas behalve in de restaurants van downtown disney daar lukte het niet.

rolthof
07-05-09, 23:30
Wij hebben vorig jaar 0 (nul) dollar meegenomen en direct na de landing gepind. Op alle vliegvelden waar je aankomt zijn pinautomaten zat (ATM heten ze daar) .

robisjo
08-05-09, 09:54
Wij hebben alleen de dollars bij ons die we nog over hadden van de vorige vakantie. En zodra deze op zijn pinnen we. Bij sommige ATM's moet je een fee betalen van $ 2,-- en bij sommige niet. Verder gebruiken we ook de creditcard. Lekker makkelijk.

Groetjes,
Bianca

tamaralemmens
27-05-09, 16:54
Is er trouwens een limiet aan wat je qua dollars mag in voeren naar de usa? Ik neem aan van wel, maar weet iemand hoeveel

corrus
27-05-09, 16:57
Ja, dat is er...

Max. US$ 30.000,- aan contanten...
Ik hoop dat je daaraan genoeg hebt. :D

Ta2 Gerrit
27-05-09, 17:09
Ik dacht dat het $10.000 was ? Dus ik neem gewoon altijd te weinig mee ;-)
Dat staat nl. hier (http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/id_visa/i-94_instructions/sample_cbp_decla.ctt/sample_cbp_decla.pdf). Of ken jij een andere regeling ?

tamaralemmens
27-05-09, 18:20
Ik wilde flink gaan shoppen, maar denk dat ik met 10.000 wel genoeg heb, haha. Helaas mogen we geen 10.000$ aan spullen mee terug nemen. bedankt!

corrus
27-05-09, 20:09
Ik dacht dat het $10.000 was ? Dus ik neem gewoon altijd te weinig mee ;-)
Dat staat nl. hier (http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/id_visa/i-94_instructions/sample_cbp_decla.ctt/sample_cbp_decla.pdf). Of ken jij een andere regeling ?

Nee US$30.000,-
Alleen meer dan US$ 10.000,- dien je aan te geven... that's all. :D

Er staat, brengt u meer dan 10.000 de VS binnen? Meer niet...

tamaralemmens
03-06-09, 21:44
ik heb vandaag al wat besteld, 200$ voor 141,22 bij de rabobank, weet alleen niet of er nog provisie op komt, maar dat zie ik dan wel.

kol
03-06-09, 22:56
Vorig jaar ook bij de rabobank besteld. Ze hebben inderdaad een prima koers. Ik heb toen €6,50 provisie betaald. Werd later van mijn rekening afgeboekt.

maanbo
04-06-09, 21:30
ik heb toevallig gisteren bij de Postbank gekeken en die gaven nu bijna 1,39 met 4 euro kosten bij 100 dollar en 5,50 euro voor 200 dollar. http://www.ing.nl/particulier/betalen/betaalpakketten/geld-opnemen-en-storten/bestellen-buitenlands-geld.aspx

dollar (USD)bedrag 139,00 koers 1,381670 totaal 100,60 Subtotaal 100,60 tarief 4,00 Totaalbedrag 104,60 https://buitenlandsgeld.ing.nl/ing/images/spacer.gif


Maar kan je ook eigenlijk als niet klant van een bepaalde bank daar wel gewoon geld wisselen?

marcelis10
16-06-09, 19:20
Op dit moment geeft de postbank maar 1,33 en bijna 14 euro aan kosten voor 500 euro. De rabobank is heel gunstig. Echter daar kun je alleen dollars kopen als je daar een rekening hebt wat bij ons niet het geval is. Bij Sns en abnamro moet je dollars bestellen en betaal je de koers die dan geldt. Weet iemand een andere optie? GWK is ook vrij duur.

Groetjes Monique

mikey
16-06-09, 22:37
wij hebben gewisseld bij de rabobank kregen een koers van 1,40 vorige week en een provisie van 5 eurie dus das super gunstig bij hun

pzomerdijk
16-06-09, 22:51
Zit zelf net de koersen te bekijken maar kan voor ,,omwisselen'' geen 1,40 vinden. Hoogste is 1,28? Toch maar naar de Rabo dan?

mikey
17-06-09, 08:17
yep rabo heeft een goede koers alleen is die nu weer wat gezakt , en je moet een rekening bij de rabo hebben anders kan het niet , je besteld ze online en kan ze dan na een dag of 2 halen provisie 5 euro maakt niet uit wat het bedrag is wij haalden voor 2000 euro

elien
17-06-09, 16:49
Hoi,

Ik wissel mijn euro in Amsterdam,lopend vanaf centraal station kom je een heleboel wisselkantoren tegen "Money Gram" bijv. je kan er wisselen tegen "no commissie".
Ik heb 2 weken geleden gewisseld de koers was 1:1,36 terwijl bij GWK was het 1:1,26 en je moest nog commissie betalen.Voor die 10 dollar meer ben ik op weg naar schiphol maar ff uitgestapt om te wisselen.

van der Steen
17-06-09, 22:16
heb vandaag 100 dollar gehaald.....koers: 1:1,28

bij de ABN Amro

Ed

rob gertsen
18-06-09, 15:40
Ik zie ook nogal wat verschillen in de verschillende koersen. Ik heb (gelukkig\\:D/) wel een rekening bij de Rabobank en daar heb ik zo'n dag of 10 geleden dollars gewisseld tegen een koers van 1,42. Inderdaad via internet bestellen en ook nog aangeven in welke biljetten je het wilt hebben. 2 dagen later ophalen:shock:. Ik heb geen aandelen Rabo maar ik vond het meer dan fantastisch.
Het wordt mijn 1e reis naar Florida en heb dus geen geldautomatenervaring. Ik vind het dan wel handig om wat cash bij je te hebben.

claudiadennis
24-06-09, 19:55
Kan iemand mij vertellen waarom er zo'n groot verschil is tussen de koers van de AbnAmrobank en de Rabobank? Ben vanmorgen bij beide banken geweest. Amro geeft 1,28 euro en vraagt 3,40 euro provisie. Rabobank geeft 1,40 en vraagt 5,00 euro provisie. Ik vind dit verschil toch wel heel erg groot.

Claudiadennis

pzomerdijk
24-06-09, 23:01
Veel banken hebben als ,,service'' nog vreemde valuta en hanteren dan zeer oninteressante tarieven (Travelex) en die gaf vandaag zo'n 1,29. Ze doen het liever niet en verwijzen je zelfs door naar GWK (Travelex).
Er zijn banken die deze dienst helemaal niet meer verlenen (SNS). Ik vroeg mij al af wat de functie van die bank wel is!!!!. Zelfs cash geld kun je op de kantoren al niet meer ophalen. We zijn een internetbank!!!!! geworden!!
De RABO heeft de dienst zoals reeds eerder gezegd alleen voor ,,eigen klanten''. Je moet dan ook een rekening hebben. Ik ben zelf ook geen klant maar heb vandaag m.b.v. rekening zus inderdaad 1,40 betaald (is denk ik dan het giraal tarief). Hulde voor RABO! Zelfs de levering is in 3 werkdagen terwijl bij andere banken ze er een dag of 6 over doen. Eenmalige kosten 5 euro.

S@skia
25-06-09, 08:24
Inderdaad. SNS doet het niet. ING koers 1,27; ABN AMRO koers 1,29 en Rabo koers 1,39 (kosten slechts €6,50 bij bedragen tot $500 € 5,-).

Er is altijd wel iemand die je kent en een raborekening heeft die dit voor je wil doen.
Tenzij iemand nog een beter alternatief weet: In dit geval Rabobank.

Ellen W
25-06-09, 11:03
Hoi iedereen,

Ik vertrek over een twee weken naar Florida. Ik wou 1000 dollar cash meenemen (Fortis bank in België heeft goede koers), maar als ik alles hier zo lees begin ik te twijfelen. Ik dacht altijd dat het goedkoper is om cash te betalen dan te pinnen of met CC te betalen. Ik heb een VISA (via Fortis) en een PIN pas. Maar omdat ik nog student ben is de limiet van mijn visa maar 1250 euro. Zou ik dan toch niet wat meer cash meenemen, of is 1000 dolar echt hilarisch?

Groetjes

Michael66
25-06-09, 13:33
Nog maar een keer dan: Cash hier halen is altijd duurder (=slechtere koers) dan in de VS uit de automaat (ATM) halen of als cashback bij de supermarkt vragen. Maar als je persé zoveel ($1000) cash mee wilt nemen .... ga gerust je gang; de banken hier kunnen de winst goed gebruiken.8-[

Teleton
25-06-09, 18:20
Maar omdat ik nog student ben is de limiet van mijn visa maar 1250 euro. Zou ik dan toch niet wat meer cash meenemen, of is 1000 dolar echt hilarisch?

Kijk ook eens of je vooraf een bedrag op je creditcardrekening kunt storten. Dit is een handige manier om je limiet op te rekken. Je maakt dan eerst je saldo op en begint dan pas aan je limiet van 1250 euro.

Cash? Er is al "aangetoond" dat dat niet handig is. Een extra argument: Kijk in de polis van je reisverzekering welk bedrag verzekerd is. Dat zal vast geen 1250 euro zijn.

claudiadennis
25-06-09, 19:33
Kan ik hier ergens vinden welke koers ik krijg als ik op het vliegveld in Miami contant geld ga pinnen? Velen zeggen dat dat de beste koers geeft, maar welke koers dat dan zal zijn staat nergens (natuurlijk is die elke dag anders, maar ga eens van vandaag uit). Ik heb al via google gezocht, maar kan allen de koers van Nederland vinden.

Claudiadennis

S@skia
25-06-09, 21:59
Nog maar een keer dan: Cash hier halen is altijd duurder (=slechtere koers) dan in de VS uit de automaat (ATM) halen of als cashback bij de supermarkt vragen. 8-[

Kan wel kloppen maar als je tevreden bent met de huidige koers weet je met cash in elk geval wat je hebt (voor een deel van je geld). Aangezien geen enkele analist iets zinnigs weet te zeggen over de dollarkoers, behalve dat deze eind dit jaar rond 1,15 zal staan (alsof dat zinnig is), en dat terwijl de dollarkoers alleen maar daalt tov de euro, is spreiding net zoals bij beleggen een goed advies.
Betaal je villa vooraf met koers 1, je tickets bestellen met koers 2, cash meenemen met koers 3 en in Amerika afrekenen tegen koers 4. Zo zit je nooit aan de beste koers, maar achteraf wel altijd aan een goede koers.:idea:

[verwijderd]
25-06-09, 23:11
Nog maar een keer dan: Cash hier halen is altijd duurder (=slechtere koers) dan in de VS uit de automaat (ATM) halen of als cashback bij de supermarkt vragen. Maar als je persé zoveel ($1000) cash mee wilt nemen .... ga gerust je gang; de banken hier kunnen de winst goed gebruiken.8-[

Dacht toch dat de Rabobank in dit geval een hele goede koers heeft, je moet nog maar zien dat je die koers krijgt als je in de US cashback neemt of naar de ATM's gaat.

De Rabobank geeft momenteel gewoon de dagkoers van de Dollar t.o.v. de Euro met als enige kosten de €5 of €6,50 afhankelijk van het bedrag.

Mijn inziens krijg je daar dus nu de beste koers, denk dat de koersopslag/kosten op de CC en met de pin hoger zijn.

Ik neem altijd uit voorzichtigheid geld mee, eerst zeker weten dat de pinpas en de CC werken.

tamaralemmens
28-06-09, 17:40
Ik heb idd dollars via de rabobank tegen de koers van die dag, vrienden hadden ze bij de abn besteld en die telde gewoon maar 1,30 terwijl de koers toen 1,40 stond

LEOnie211
30-06-09, 14:13
ik heb net bij de rabobank 1.39 gekregen voor een euro

claudiadennis
30-06-09, 17:16
Nog maar een keer dan: Cash hier halen is altijd duurder (=slechtere koers) dan in de VS uit de automaat (ATM) halen of als cashback bij de supermarkt vragen. Maar als je persé zoveel ($1000) cash mee wilt nemen .... ga gerust je gang; de banken hier kunnen de winst goed gebruiken.8-[

Iedereen roept maar dat het duurder is, maar niemand kan mij vertellen wat het kost! Wat is nou precies het koersverschil? Laten we voor het gemak uitgaan van de koers van vandaag om 14.00 uur. Wat krijg ik hier bij de rabo en wat krijg ik in Miami op het vliegveld? Rabo is niet zo moeilijk, dat is 1,39. Ik kan nergens vinden wat ik in Miami krijg. Alle antwoorden die ik krijg zijn : daar is het goedkoper. Ja? Waar vind ik dat? Ik ben niet zo'n held in dat soort zaken. Ik vind die koers van Miami gewoon niet. Help!!!

Claudiadennis:oops:

jurgen&stefan
30-06-09, 20:36
Vandaag weet ik niet, ik kan je vertellen dat een pinopname op 7 juni met de ANWB Mastercard het volgende heeft afgeschreven in de Premium mall:
Opgenomen $202,50=€146,35 (opname $200, kosten voor opname $2,50)
Kosten opname Mastercard €5,85

LEOnie211
30-06-09, 23:45
je hoeft bij de rabobank niet perse via internet bankieren geld te bestellen, mag ook gewoon via de balie

S@skia
01-07-09, 00:23
Je krijgt hetzelfde tarief bij Rabobank. Sterker nog: Voordat je definitief besteld krijg je te horen wat de koers en kosten zijn. Zo weet je vooraf wat je betaalt. Overigens kun je aan de balie bestellen, via internet of telefonisch. In alle gevallen dezelfde koers.


Vandaag weet ik niet, ik kan je vertellen dat een pinopname op 7 juni met de ANWB Mastercard het volgende heeft afgeschreven in de Premium mall:
Opgenomen $202,50=€146,35 (opname $200, kosten voor opname $2,50)
Kosten opname Mastercard €5,85

Een korte berekening geeft volgende gegevens: Koers op 7 juni is 1,3837 in Miami. De kosten bedragen in Euro´s aan die koers 7,61
Op die dag was de dollarkoers 1,4177. Op basis van de dagkoers en de koers die ik van Rabo gekregen heb onlangs kan ik berekenen dat Rabo ca 2% onder de gepubliceerde dollarkoers zit met hun verkoop koers. De Rabokoers op 7 juni zou dan zijn 1,3893 met kosten van EUR 5.

We zijn er bijna:
Kocht je die dag $ 200 bij de Rabobank moest je EUR 148.95 betalen.
Nam je cashback met je credtcard in Miami moest je EUR 152,16 betalen, een verschil van maar liefst 2,15%. QED

Kortom: Neem wat cash mee (bij voorkeur halen via de Rabo) en neem in Florida gewoon cashback indien nodig.

Guus
01-07-09, 10:50
V.w.b. de Rabobank is het vrij simpel. Indien je vooraf US dollars bestelt en ophaalt bij de Rabobank dan kost je dat de dagkoers plus €5 voor bedragen tot €450 en €6,50 voor bedragen boven de €450. Voor geld opnemen in het buitenland met je Rabopas betaal je de dagkoers plus 1%. Als je dit voor verschillende bedragen uitrekent dan kom je tot de ontdekking dat het verschil niet zo heel erg groot (enkele euro’s). Bij ± $900 ligt het omslagpunt. Het is dus maar net waar je de voorkeur aan geeft. Persoonlijk heb ik nooit meer cash op zak dan de verzekering in geval van diefstal dekt.

Harold
14-09-09, 22:37
Hai,

wat mij betreft heeft Pottchange op het Damrak goede koersen.

je kunt de dagelijkse koers ook op hun site bekijken.

groet Harold

Ta2 Gerrit
14-09-09, 23:12
We zijn net bezig wat te bestellen. Bij de Rabobank, tegen een koers van 1.44, all-in.

Harold
15-09-09, 10:47
zo Gerrit, de Rabo toch een stuk voordeliger dan Pott!
1.44 tegen 1.41!

groet

[verwijderd]
15-09-09, 13:45
Bij het GWK heb je een slechtere koers dan bij de Rabobank is mij eerder gebleken.

En nu zie ik slechts een koers van 1,35 bij het GWK, scheelt nogal t.o.v. de Rabobank met 1,44 gisteren

maanbo
17-09-09, 16:52
net eens even nieuwsgierig geweest en gekeken wat de ING doet.........

vandaag een koers van 1,422920

maar helaas de kosten .......
voor 100 euro 4,= euro
voor 250 euro 6,88 euro
voor 500 euro 13,76 euro

dus dan word het denk ik toch een veel minder aantrekkelijke koers.

mikey
22-09-09, 22:32
afgelopen maandag besteld bij de rabo een koers van 1,46 gekregen

Chablis
23-09-09, 14:50
Potchange in Amsterdam rekent geen kosten.

Marco Stern
01-04-10, 14:57
Potchange in Amsterdam rekent geen kosten.

Onzin. Niemand leeft van de lucht.

Huidige koers US$: 1,3485
Ophalen bij/kopen bij Pott Change US$: 1,3157
Inleveren bij/verkopen aan Pott Change US$: 1,4084

Dit zijn respectievelijk 2,5% kosten als je US$ koopt en 4,4% kosten als je US$ inlevert.

Niels82
02-04-10, 00:07
Yep, maar dat is vaak ook zo bij je bank, er zit niet veel verschil in met de rabobank bv.
Hoe je het ook bekijkt, de goede ouwe tijd komt niet meer terug dat je voor iedere euro 1.5 dollar had :(

Marco Stern
02-04-10, 10:54
Yep, maar dat is vaak ook zo bij je bank, er zit niet veel verschil in met de rabobank bv.

Het is maar wat je niet veel vind. Als je 1.000 euro omwisselt bij Pot Change of bij de Rabobank, betaal je bij Pott Change 78% meer kosten dan wanneer je voor 1.000 euro aan Dollars (in 2 keer) zou pinnen met je Rabobank kaart in het buitenland.

Zie ook het kostenoverzicht van de Rabobank (http://www.rabobank.nl/particulieren/klantenservice/veelgestelde_vragen/betalen/contanten/vragen/hoeveel_betaal_ik_voor_pinnen_in_het_buitenland.ht ml)

Toen ik mijn huis in Florida gekocht heb, heb ik goed onderzocht hoe je het goedkoopst aan Dollars kon komen en in het buitenland pinnen of overschrijven naar een buitenlandse rekening is toch echt de goedkoopste optie. Dollars in Nederland bemachtigen is altijd veel duurder.

Niels82
02-04-10, 20:27
Hey Marco,

Niet helemaal waar, de rabobank heeft een eigen koers welke nogal wat hoger ligt dan de koers die je op andere pagina's ziet staan. zo was 1 dollar daar 0,79 euro terwijl de algemene koers 0,74 euro aangaf.

Marco Stern
04-04-10, 10:51
Misschien als je Dollars ophaalt in Nederland dat de koers ongunstiger is, maar dat is logisch en daar had ik het ook niet over. Ik had het over pinnen in het buitenland met de pinpas van de Rabobank.

Ik heb het even gecheckt en ik zie dat de Rabobank zelfs nog minder koersopslag berekent dan het zelf aangeeft op de website. Ik heb slechts iets meer dan 0,5% koersopslag hoeven betalen.

9-mrt
koers Rabobank 1,34885
Fixing ECB 1,3557
Opslag 0,505%

28-feb
koers Rabobank 1,345291
Fixing ECB 1,3525
Opslag 0,533%

Je kan zien wat de echte koers was op de site van de ECB, die een lijst publiceert met de fixing van de koersen. Dit zijn de koersen die gebruikt worden om valuta om te wisselen;

Fixing koersen ECB (http://www.statistics.dnb.nl/index.cgi?lang=nl&todo=Koersen&service=show&data=21&type=d&cur=e&s=1&begin3=1&begin2=1&begin1=2010&end3=31&end2=3&end1=2010)

hrjhaan
04-04-10, 17:01
Op schiphol kun je bij de automaat van de ABNAMRO dollars pinnen. Krijg je gewoon de dagkoers en geen extra pinkosten. Heb je toch alvast wat dollars bij je voor het geval je niet meteen kunt pinnen op het vliegveld van aankomst.

Marco Stern
04-04-10, 18:26
Op schiphol kun je bij de automaat van de ABNAMRO dollars pinnen. Krijg je gewoon de dagkoers en geen extra pinkosten.

De dagkoers? Was het maar waar :) Je betaalt een onwijs ongunstige koers bij die pinautomaat van ABN. Dit geloof je zelf toch zeker niet?

Zie hier: ABN AMRO wisselkoers tool (http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/valutacentrum/bankpapierencalculator.html)

Voor iedere euro krijg je vandaag $ 1,2297 bij de ABN AMRO. De laatste koers was EUR 1 = $1,3479. Dat is dus maarliefst bijna 9% aan kosten!!

Mensen, laat je toch niet gekmaken door "kostenloos" geld wisselen of opnemen. Kostenloos bestaat niet. Alleen is het merendeel van Nederland niet slim genoeg om verder te kijken dan het al dan niet hoeven betalen van eenmalige kosten. En daar spinnen de wisselkantoortjes weer garen bij :-k

hrjhaan
04-04-10, 20:57
Ik heb mijn transactie van afgelopen november even nagekeken. Bij de pinautomaat op schiphol krijg je de "middenkoers". Dit was op dat moment 1.3540778 terwijl de koers 1.48660 was. Inderdaad zoals Marco zegt een verschil van 9%. Ook moet ik mijn uitspraak van "geen extra pinkosten" herzien, want het kost € 3,25 aan transactiekosten. Volgens mij maakt het qua kosten niet uit of je dan op schiphol dollars pint, of dat je dat pas in Amerika doet. Het enige voordeel is dat je dan al wat dollars op zak hebt. Als je geld uit een pinautomaat neemt, kun je beter wat meer pinnen want die € 3,25 is een vast bedrag.

Marco Stern
04-04-10, 21:07
Volgens mij maakt het qua kosten niet uit of je dan op schiphol dollars pint, of dat je dat pas in Amerika doet.

Toch klopt dat ook niet hoor, sorry :) Zoals ik al eerder aangaf rekent de Rabobank volgens eigen zeggen 1% koersopslag en 2 euro kosten per transactie - in de praktijk blijkt het slechts 0,5% koersopslag te zijn. Dat is veel minder dan de 9% van de ABN op Schiphol.

Ga er maar vanuit dat geld in Nederland halen altijd een stuk duurder is. Ze moeten het koersrisico afdekken en daarnaast moet bij hen ook brood op de plank komen. Geld opnemen bij een pinautomaat in Amerika is vrijwel risicoloos - waardoor de kosten ook laag zijn.

hrjhaan
04-04-10, 21:12
Marco,
Toch nog een paar vraagjes:
Als je bankiert bij de ABNAMRO krijg je toch de koersen van de ABNAMRO en niet die van de Rabobank?
En die € 3,25 is toch ook ABNAMRO gebonden?
Als ik in Amerika bij een pinautomaat geld ga halen betaal ik deze kosten ook.
Het kan best zijn dat de Rabobank goedkoper is, maar daar heb ik als ABNAMRO klant toch geen voordeel van?
En als ik in Amerika geld ga pinnen krijg ik toch ook de "middenkoers"?

Marco Stern
04-04-10, 21:49
Als je bankiert bij de ABNAMRO krijg je toch de koersen van de ABNAMRO en niet die van de Rabobank?


Het gaat niet zozeer om welke bank je hebt, maar welke manier je geld opneemt. Als ik bij de Rabobank in Nederland Dollars bestel en afhaal, betaal ik ook meer kosten dan de 0,5% die ik eerder noemde. Als je een beetje zoekt op de ABN site, kom je op deze pagina (http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/tarieven/pinnen.html) en zie je dat de kosten voor pinnen in het buitenland 1,2% zijn. Oftewel; dit zou de fixing koers van de ECB + 1,2% moeten zijn.

Chicco68
06-04-10, 11:33
Als je een beetje zoekt op de ABN site, kom je op deze pagina (http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/tarieven/pinnen.html) en zie je dat de kosten voor pinnen in het buitenland 2,25% zijn. Oftewel; dit zou de fixing koers van de ECB + 2,25% moeten zijn. .
Marco,
ik weet niet of ik het nu verkeerd lees, maar als ik op die link klik zie ik dat de opname van vreemde valuta in het buitenland met de wereldpas € 2,25 en 1,2% valutakoersopslag kost. Mogelijk dat je je verkeken hebt met €2,25 en 2,25% ?

Chicco68
06-04-10, 12:21
Ik heb het ook nog even uitgezocht mbt de ING:

De kosten bij PINNEN zijn:
met de bankpas
* (betaal- of royaalpakket)
1% koersopslag met een max. van €500 p.dg.
* (goedkoopste pakket)
€2 en 1% koersopslag met max. van €500 p.dg.
met de creditcard
* bij geldautomaat
€4,50 + 1% koersopslag
* in een bankkantoor
3% van het opnamebedrag, met een minimum van € 4,50, + 1% koersopslag


De kosten bij BETALEN zijn:
met de bankpas
1% koersopslag tot een max. van €2500 p.dg.
met de creditcard
1% koersopslag met een max. van 15 transacties p.dg.

Chicco68
29-04-10, 13:34
Ik heb afgelopen zondag geld (online) besteld bij de ING. Bevestiging gekregen dat ik het geld op vrijdag 30 april 2010 op kon halen (dat komt goed uit, want a.s. maandag 3 mei 2010 vertrekken we namelijk)
De dag later viel het kwartje..... zijn ze wel open op koninginnedag??
Maar even gebeld met de klantenservice en ja hoor, het kantoor is gesloten de 30e..... ](*,)
De medewerkster gaf aan dat het geld er anders sowieso de 1e mei zou zijn. Toen ik vroeg of er dan wel geldtransporten naar de bank plaats zouden vinden moest ze even denken en.... nee, dat was inderdaad niet zo.
Na mijn vraag of ze dat mogelijk kon navragen bij het ING-filiaal moest ik even wachten en... de medewerker van het ING-filiaal dacht dat het geld er mogelijk vandaag al zou zijn.
Vervolgens vandaag weer gebeld met de klantenservice en bleek dat het geld er gelukkig al lag. Dus nog maar snel even naar de bank gereden en de $$ in ontvangst genomen pfffffffff........:-\"

mrloes
29-04-10, 13:37
Leuk hè, zo van die laatste stressdingen ... ? ;)

Njit
29-04-10, 14:34
Ik heb afgelopen zondag geld (online) besteld bij de ING. Bevestiging gekregen dat ik het geld op vrijdag 30 april 2010 op kon halen

handig die automatische mailtjes..

marjoleinenrick
03-05-10, 15:55
Weet iemand misschien waar op dit moment het voordeligst is om dollars te kopen?

Gr.

corrus
03-05-10, 15:59
De dollar is zo-ie-zo niet voordelig op het ogenblik...

Eigenlijk maakt het niet zo veel uit wáár je ze haalt...

Het allergoedkoopste is het nog steeds wanneer je een "Cash Back" doet in de US (Bijv. bij WalMart of Publix)

marjoleinenrick
03-05-10, 16:03
Ja inderdaad voordelig is ie niet echt meer, maar ik ga pas over 4 maanden naar Florida, misschien is ie dan NOG lager...
Daarom willen we met de koers van nu wel al wat dollars kopen.

Patrick#23
03-05-10, 16:17
Corrus, wat bedoel je met Cash Back bij wallmarkt? Is dit extra geld opnemen bij het boodschappen doen? Kun je me hier een tip(s) over geven?

corrus
03-05-10, 17:17
Corrus, wat bedoel je met Cash Back bij wallmarkt? Is dit extra geld opnemen bij het boodschappen doen? Kun je me hier een tip(s) over geven?

Ja hoor...

Het voordeligste om cash geld te halen is cash-back.
Betaal de boodschap(pen) met je pinpas, dus van de giro of bank. Dat gaat zo:
Je staat bij de kassa bijv. bij de Publix...
Bij het afrekenen trek je je pinpas, en zegt "debit"
Je kunt ook niets zeggen en direct je pinpas door het kastje zappen.
op het scherm staat DEBIT - CREDIT - OTHER
Je tikt met het pennetje wat aan het kastje vast zit, op op DEBIT
Daarna kun je ook nog aantikken CASH BACK, dan vraagt het kastje een bedrag.
Ik meen zoiets van 10, 20 of 50 (geloof ik) en tikt op bijv. $50,-
nadat gedaan te hebben toets je de pincode in. Et Voilá!
De kassiëre vraagt dan voor de zekerheid:"You wanted $50,- Cash Back"?
Dus zeg je, Ja...
En krijgt van de kassiëre $50,-
Pakt je karretje met boodschappen... en verlaat de winkel...
Bij de WallMart werkt het nét zo... (zelfs bij de self service kassa's)

Teleton
03-05-10, 22:46
misschien is ie dan NOG lager...
Daarom willen we met de koers van nu wel al wat dollars kopen.

...of misschien is hij wel HOGER.......:-#.

Om een citaat uit Shrek in 4D te gebruiken als de glazen bol wordt geraadpleegd: My batteries are low; I can't see further than the past at the present. Anders had ik je graag de gouden tip gegeven; kopen of wachten.....[-(

marjoleinenrick
03-05-10, 22:51
Het is lastig, want over 4 maanden kan de koers zo anders liggen :S
Dus we hebben besloten om bij het GWK alvast een paar dollars te kopen en dan kijken we tegen die tijd wel of we nog wat extra gaan halen.

@ corrus. Dus eigenlijk kan je gewoon 'extra pinnen', dat is dus voordeliger dan uit een automaat geld te halen toch? omdat je daar altijd een paar euro transactie kosten betaald.

corrus
03-05-10, 23:11
Al jaren nemen wij vanuit Nederland een paar Dollar mee...(pakweg $20 - $30)
Dan de eerste dag ná aankomst is onze eerste taak... de supermarkt...
Daar slaan we in voor een paar dagen...
We pinnen daar en nemen altijd de optie "Cash Back" dan hebben we weer wat (dollar)centjes op zak...
Grootste deel van de tijd betalen we toch met plastic..
Op deze manier hebben we nauwelijks koersverlies (maar ook geen winst)
Maar, what the heck... it's vacation... :D

sjemmie
03-05-10, 23:21
Al jaren neem ik wat Quarters mee naar Florida. Dit om de eerste tol te kunnen betalen.

Verder hou ik aan het eind van elke vakantie wat dollars over die de volgende trip meegaan.

Pinnen bij de Wal*Mart bij de pinautomaat van de Wal*Mart zelf (dus niet die van Suntrust of een andere bank) koste overigens $1,50. Geen idee wat de wisselkoers is.

marjoleinenrick
03-05-10, 23:23
Wat neemt iedereen gemiddeld mee aan dollars? 50? 100? 500?

corrus
03-05-10, 23:37
Ongeveer $20,- + wat we over hebben van de vorige keer... :D

Marco Stern
04-05-10, 00:36
Wat neemt iedereen gemiddeld mee aan dollars? 50? 100? 500?

Wat ik over heb van de vorige keer.... meestal niets :) We hebben standaard drie bankpassen en twee creditcards bij ons, moet wel erg raar lopen als ze geen van allen werken of alle pinautomaten en cash backs buiten werking zijn.

ronenivonne
04-05-10, 19:55
Hoeveel kun je eigenlijk maximaal Cash Back vragen aan de kassa? Zal een limiet aan zijn lijkt me.

corrus
04-05-10, 20:14
$50,- per kashandeling

JKG
04-05-10, 21:34
Ik meen 100 dollar voor cashback, of het is veranderd tussen september 2009 en nu.

En wat betreft meenemen... ik geloof dat ik deze keer iets van.. 200 dollar per persoon meeneem (zeker weet ik het niet meer, zie ik wel als ik het uit de grote kluis haal). Heb wat dollars gekocht toen je voor 1 euro 1,50 dollar kon kopen een paar maanden terug. Meteen m'n slag geslagen, want zoals je nu ziet, zit je lang niet aan de 1,50. Eerder bijna 20 cent lager.. en als Spanje en Portugal nog moeilijk doen zakt het mogelijk nog verder.

nikie1968
05-05-10, 01:06
ja, het is niet te geloven hé met die dollar...
vervelend voor diegene die ze nog moeten gaan halen.....
wij hebben ze gelukkig al vanaf de goeie tijd....

corrus
05-05-10, 01:09
Maar heb je ze voor je gehele vakantie???

Elisa
05-05-10, 01:25
Ja dat wil ik ook wel weten, dat is wel handig. Moet voor mijn werk heel de dag de dollarkoers in de gaten houden...wordt met de minuut verdrietiger :(

JKG
05-05-10, 09:57
Ik heb ze in elk geval niet voor mn hele vakantie, gewoon een opstartertje die 200pp, maar omdat het toen 1,50 was, heb ik er wat meer gekocht dan normaal. De rest koop ik gewoon met plastic (debit & credit). Vanmorgen 1,29.. ja, daar wordt ik ook wat treurig van. Dan moet ik die dollars van waarde 1,50 maar extra goed besteden. :mrgreen:

Ta2 Gerrit
05-05-10, 10:06
Ach, zo lang het nog geen 1 op 1 is hebben we nog geen klagen. En dan nog.
Het is wel eens veel erger geweest (bijv.begin Euro en eerder), maar we blijven hopen :-)

marjoleinenrick
05-05-10, 10:28
Wij gaan zo onze dollars vast halen, wie weet ie het over 4 maanden 1 op 1 :S en dan hebben we ze nu in ieder geval iets 'goedkoper'....

Michael66
05-05-10, 16:00
Genoeg over de (mindere) koers nu. Als je daar nog verder over wilt schrijven, zoek dan het desbetreffende topic even op en leef je daar uit.

Zoals de titel van dit onderwerp aangeeft gaat het hier over het (al dan niet) wisselen van dollars hier en een goedkope bank om dat te doen.

Alvast bedankt voor de medewerking.

JKG
05-05-10, 21:02
Goedkoopste: Pott Change in Amsterdam. Klaar (is ook al gemeld).
Daar heb je niet 15 pagina's voor nodig en het topic kan meteen op slot.

Hoeveel dollar je meeneemt is namelijk ook niet relevant in dit topic, dus daar dan graag ook een waarschuwing voor.

Marco Stern
05-05-10, 23:44
Goedkoopste: Pott Change in Amsterdam. Klaar (is ook al gemeld).

Werk jij daar ofzo? De berekeningen die ik hier eerder gepost heb lijken mij duidelijk. Pott Change is de duurste.

Michael66
05-05-10, 23:53
Daar heb je niet 15 pagina's voor nodig en het topic kan meteen op slot.Nou, laten we dat maar niet doen. Al zou Pott misschien op dit moment de gunstigste zijn - wat al ter discussie wordt gesteld - dan is dat geen garantie dat Pott er volgende week nog is, of dat er misschien een andere wisselaar gunstiger wordt. Net als met vliegtickets, attractietickets, hotelprijzen etc: het blijft allemaal een dynamische handel.

Vragen? Geen vragen?! Mooi! :razz:

Reza
13-05-10, 06:17
wij hebben een een aardig bedrag omgewisseld bij het GWK op Schiphol, voordeel daardoor geen commissie, je hoeft niet gelijk naar een ATM en vooral ze geven 1 dollar biljetten uit. We hebben er 50 gevraagd wat heel handig is gebleken met de tolwegen bij aankomst en de fooi achterlaten in de restaurant. Verder bij het afrekenen in de supermarkt altijd gekozen voor cash back met debit card en zo maar 1 keer in Seaworld (veel contact betalen) met 3 dollar opname kosten geld uit de ATM moeten halen. En dat allemaal dankzij de bijeengesprokkelde tips uit dit forum, waarvoor dank aan ieder.

Nel van Ree
19-05-10, 13:53
Hallo,

Ik heb een vraagje misschien kunnen jullie mij raad geven,
wat ik het beste kan doen. Wij gaan 26 juli weg nou is mijn vraag
kan ik het beste daar geld pinnen of hier het bedrag omwisselen in
dollars.

groetjes nel

Syllvia
19-05-10, 13:57
Ik zou zeggen daar pinnen, of je moet erg bang zijn dat de euro gaat zakken, en dan NU alvast wat om gaan wisselen, dan heb je de huidige koers.

Risico is dan wel dat je met (veel) geld op zakt loopt met alle nadelen van dien.

[verwijderd]
19-05-10, 14:19
Ik heb zelf altijd liever voldoende cash bij me en ik wissel dus vaak vooraf al een aanzienlijk bedrag om. Verder maken we bij aankopen ook gebruik van de pinpas en creditcard en verder heb je nog de mogelijkheid tot cashback bij o.a. de Wal*mart waarbij je geen kosten betaald voor het opgenomen geld en dat heb je wel bij een geldautomaat (wat ik begrepen heb).

Maar het is altijd heel persoonlijk wat je doet, ik zou zeggen doe wat je normaal ook doet als je op vakantie gaat en voel je je prettiger met wat extra cash geld op zak zoals ik dan moet je vooraf wisselen.

nikie1968
19-05-10, 14:21
hallo,

wij nemen ook 1500 euro omgewisseld naar dollars mee met z'n tweeen en de rest betalen we daar met creditkaart en pinpas

groetjes Monique

(we hebben alle hotels en auto en villa al betaald)

marjoleinenrick
19-05-10, 14:24
Wij hebben 500 dollar bij ons, de hotels en auto zijn al betaald dus we hebben onze hele credit card vrij.
Ik vind het ook fijn om altijd geld op zak te hebben maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.

Ta2 Gerrit
19-05-10, 15:05
Ik heb de laaste 5 berichten, na de vraag van Nel van Ree, maar even hier naar toe geplaats.
Daar staat al heel veel over hoe en wat te wisselen aan dollars

Reza
25-05-10, 00:47
Het cah back systeem in de supermarkten had ik hier gelezen en werkte prima ! Wat ons betreft een aanrader om automaatkosten te voorkomen.

Teleton
25-05-10, 17:00
wij nemen ook 1500 euro omgewisseld naar dollars mee met z'n tweeen Hou er wel rekening mee dat de reisverzekering zoveel geld niet vergoeden zal bij diefstal.

knaapje
25-05-10, 17:19
Als je nou een land wil hebben waar je met plastic kunt betalen is het wel........
Zeker als je met z'n tweeen bent en een paar verschilende passen/creditcards bij je hebt hoef je vrijwel niets mee te nemen, net wat voor koffie op een tussenstop of voor de tolweg. Bij de eerste keer boodschappen doen kan je cashback vragen.
Je bent met hier in Ned. wisselen altijd duurder uit, daar je omwisselingskosten en ongunstiger koers hebt op dezelfde dag bezien.
Je kunt hooguit gokken, dat tussen de aankoop hier en je verblijf daar de koers sterk in gunstige zin verandert.

Heb ik het nog niet over het risico van contant geld in je hotel of op zak.

Maar ieder zijn idee daarover.
Ik verwonder mij ook als ik bij AH iemand een bedrag van zo'n 100 a 200 euro contant zie betalen.

Knaapje

Michael66
25-05-10, 20:16
Da's wel vaker ter sprake gekomen. Ieder maakt zijn eigen keuze daarin. En dat is een andere discussie. En een ander onderwerp op het forum.

Dit topic is voor degene die wel contante dollars mee wil nemen en die zo gunstig mogelijk wil aanschaffen in NL/BE.

[verwijderd]
25-05-10, 20:32
@ knaapje,

Krijg jij je loon dan niet in een envelop mee ;-)

Dat zijn degene die contant met grote coupures betalen in de supers. :sun:

knaapje
25-05-10, 21:04
Kreeg ik maar loon....:mrgreen:

nikie1968
26-05-10, 13:27
Als je nou een land wil hebben waar je met plastic kunt betalen is het wel........
Zeker als je met z'n tweeen bent en een paar verschilende passen/creditcards bij je hebt hoef je vrijwel niets mee te nemen, net wat voor koffie op een tussenstop of voor de tolweg. Bij de eerste keer boodschappen doen kan je cashback vragen.
Je bent met hier in Ned. wisselen altijd duurder uit, daar je omwisselingskosten en ongunstiger koers hebt op dezelfde dag bezien.
Je kunt hooguit gokken, dat tussen de aankoop hier en je verblijf daar de koers sterk in gunstige zin verandert.

Heb ik het nog niet over het risico van contant geld in je hotel of op zak.

Maar ieder zijn idee daarover.
Ik verwonder mij ook als ik bij AH iemand een bedrag van zo'n 100 a 200 euro contant zie betalen.

Knaapje

knaapje

wij gaan daar flink shoppen dus komt allemaal op........
voor nood hebben we pin en creditpassen bij...
en natuurlijk lekker eten.....

groetjes Monique

Phillostar
30-05-10, 13:48
Weet iemand toevallig of je in Orlando (of in Nederland) op het vliegveld bij een bank Thaise Baht kan inwisselen tegen Dollars?
Ik heb nog 9000 Bahtjes liggen van mn vakantie vorig jaar, omgerekend zou dit ongeveer 230 dollar zijn. Zou een leuk extra zakcentje zijn :p

knaapje
30-05-10, 14:20
Bij banken kan je normaal gesproken geen vreemde valuta wisselen in de US.

In de Outlet malls Prime en Premium heb ik wel booths gezien van "geldhandelaren", die allerlei soorten geld wisselen naar en van US dollars.
Of er ook bahts bij stonden weet ik niet.
Gewoon meenemen en proberen.

Knaapje

angelique100
06-07-10, 20:50
Wie zou er voor mij even willen nagaan welke koers Rabo op dit moment hanteerd. (hebben zelf ABN maar misschien de moeite waard om bij rabo een rekening te openen)
Ik heb al even op de site gezocht maar kan de juiste infomatie niet vinden. Wij hebben nog zo'n 6500 dollar nodig en Pott waar wij normaal geld wisselen is op dit moment niet echt gunstig 122.7.
Ik heb inmiddels begrepen dan cashback in de supermarkt de meest voordelige optie is maar aangezien dat max 50$ per keer is schiet dat voor ons niet echt op. (2 volw+ 4 kids)

carmen1988
15-07-10, 00:37
Hey,

Ik heb even voor je gekeken op mijn account. De koers staat momenteel bij rabobank als ik het wil bestellen op 1,20.

Greetz

Patrick#23
15-07-10, 10:19
Ik heb begrepen dat ABN Amro geen dollars meer heeft op de districts kantoren, maar dat je ze moet wisselen op Schiphol. Kan dit bij een andere bank (RABO) nog wel of is dit allemaal veranderd. Bij GWK kan het nog maar daar is het niet echt aantrekkelijk.
Graag jullie reactie?

carmen1988
15-07-10, 10:29
Bij de Rabobank kan je gewoon dollars bestellen. Ik heb het net nog gedaan. Ik doe het bestellen via mijn internet bankieren. Heb je dit niet van Rabobank kan je het gewoon in een van de verstegingen bestellen.

Greetz

angelique100
15-07-10, 11:17
Hey,

Ik heb even voor je gekeken op mijn account. De koers staat momenteel bij rabobank als ik het wil bestellen op 1,20.

Greetz

Carmen bedankt voor het checken, bij Pott krijg ik vandaag 1.2500 is niet slecht denk ik

carmen1988
15-07-10, 13:57
Heb je echt een goede koers hoor! Is Pott een bank?? Of is dit een hele domme vraag? :S Ga ik ze daar ook denk ik halen.

Greetz

angelique100
15-07-10, 14:42
Het is een geld wissel kantoor in A'dam op het damrak.
Wij halen hier altijd dollars maar omdat ik steeds las dat de Rabo zo een goede koers had dacht ik misschien eens proberen maar dit jaar zal het dus weer Pott change worden. Zij passen de koers dagelijks aan en je kan vooraf bekijken welke koers op deze dag wordt gegeven/moet worden betaald.

JKG
15-07-10, 15:07
Ik ben nog niets goedkopers tegengekomen dan Pottchange.
Ik laat het m'n broer altijd halen, die werkt daar in de buurt, scheelt mij weer een ritje A'dam. Moet je er echt heen, denk dan goed na of de reiskosten niet hoger zijn dan de daadwerkelijke winst die je zou hebben tussen Pottchange en een lokale bank.

carmen1988
15-07-10, 15:45
Oke Thanks. Zal voor mij niet veel schelen. Ik zou dan van Maastricht naar Amsterdam moeten dus dan denk ik dat ik ze toch maar bij de Rabo bestel. Wel goed op te weten mocht ik in de buurt zijn

Greetz

Yowannes
16-07-10, 10:15
Wij hebben in 2008 en 2009 steeds onze dollars aangekocht vooraleer de plas over te steken. We hebben dat steeds gedaan bij twee banken: Fortis (de Belgische Fortis, weet niet hoe het in Nederland zit) en Centea.
Fortis hanteerde een koers die licht onder de officiële wisselkoers zat, bij Centea zaten we er meer dan 15$cent / euro onder de wisselkoers.
We houden nogal van de zekerheid van cash. Je zal maar nooit weten dat de credit card plots niet meer werkt...

Njit
16-07-10, 10:48
We houden nogal van de zekerheid van cash. Je zal maar nooit weten dat de credit card plots niet meer werkt...

En daarom hebben wij twee credit cards + reserve van ANWB.
En dan nog gewoon de pinpas om geld uit de muur te halen.

Ta2 Gerrit
17-07-10, 13:03
Gisteravond nog even wat dollars aangekocht bij de Rabo; koers net boven de 1.30 :lol:

carmen1988
17-07-10, 13:12
@ Ta2 Gerrit, Hoe heb je dat gedaan?? Ik heb een bankrekening bij de rabo en als ik de dollars wil bestellen krijg ik ze aan 1,20.. Dus ben erg benieuwt hoe dat kan :D Please tell me!

Greetz

S@skia
17-07-10, 14:03
ja inderdaad dat wil ik ook graag weten, zeker omdat je aangeeft "gisteravond". Wellicht via het Call center? En ben je al zeker van je koers dan, bij mijn bank krijg je de koers van het moment van afhalen, dus we moeten altijd bestellen want ze hebben niks op voorraad en dan ben je misschien 2 of 3 dagen verder.

Ta2 Gerrit
17-07-10, 14:35
Via internetbankieren hebben wij (mijn vrouw ;-)) de dollars besteld.
En dan kunnen ze volgende week afgehaald worden.

weimar
17-07-10, 14:41
En daarom hebben wij twee credit cards + reserve van ANWB.
En dan nog gewoon de pinpas om geld uit de muur te halen.

Yep, hier ook (maar dan 2+1 anwb met reserve plus pinpas).
Net 50 dollar gecashbackt, dat moet voldoende zijn deze reis...

carmen1988
17-07-10, 14:58
Dat snap ik echt niet ik heb een koers van 1,20 nog steeds op mijn internet bankieren staan. Maandag maar meteen naar een Rabo finiaal.

Greetzz

Ta2 Gerrit
17-07-10, 15:55
Ik heb iets gelogen, het was gistermiddag, en toen was de koers heel even 1.3000022.
En toen was ze net even aan het I-bankieren, en dus ook dollars aan het kopen.
Puur mazzel, maar de koers bepaald, en die is al een paar dagen "ver" boven de 1.20.

http://img341.imageshack.us/img341/8606/dollar.jpg (http://img341.imageshack.us/i/dollar.jpg/)

goedhartl
18-07-10, 18:18
ik zou het niet in NL bestellen, maar gewoon in de US pinnen. Daar is de koers wel een paar cent per dollar gunstiger.
Toen we op 7/8 juli geld gepind hebben in Miami, is er een koers van 1.24 nog wat gerekend. Volgens mij was de koers toen iets van 1.26? (op wisselkoersen.nl gekeken)
Je betaalt ook nog eens € 6.50 aan transactiekosten bij Rabo, dus dan kan je beter € 2,- aan kosten pinnen. (maakt trouwens niet uit of je $100,- of $500,- pint, het blijft €2,-)
Ik had nl. ook bij twee weken voor vertrek via Rabo gekocht, heb hier nu echt spijt van. (was 1.20, ik kreeg 1.16)
Tis maar een tip!

hockey
19-07-10, 08:24
Op elk vliegveld vind je wel een geldautomaat. Pinnen is altijd zo gedaan. Je betaalt vaak naast de opname kosten die je eigen bank in rekening brengt, ook een klein extra bedrag aan de eigenaar van de geldautomaat. Meestal goedkoper dan geld halen in Nederland.

[verwijderd]
19-07-10, 08:34
@goedhartl

Bij de Rabobank betaal je die kosten eenmalig, als jij meerdere keren geld uit de automaat haalt ben je ook zo aan dat bedrag. Dus het is een keus aan wat mensen prettig vinden. De 1 gaat met een groot bedrag het vliegtuig in en hoeft daar alleen nog wat cashback te nemen en de ander neemt het daar om de x aantal dagen uit de automaat.

natascha666
11-10-10, 19:10
ik ga pas volgend jaar november naar florida maar ik zie de dollar nu steeds verder wegzakken, loont het om nu al 100 of 200 dollar in te slaan of wachten jullie allemaal tot paar weken van te voren of alles daar pinnen??
Ik wil graag wat chash mee want credit card is te gemakkelijk, volgens mij raak je volledig je overzicht kwijt en krijg je achter een rekening van heb ik jou daar???!! ( of dit ligt aan mij natuurlijk:-P )

r.teeuwsen
11-10-10, 20:33
Altijd handig om dollars bij je te hebben.... Nu een prima moment om te wisselen!

Eefdepeef
12-10-10, 00:24
Als je je "zwarte" geld kwijt wil kan je bij de ANWB traveller checks aanschaffen en deze bij een bank één op één voor contante dollars omwisselen. Wel eerst even vragen of de bank kosten berekent anders naar een andere, meestal daarnaast gelegen bank gaan. Wij gaan altijd naar de Barnett Bank.Heb je geen zwart geld dan is gewoon pinnen het makkelijkst. PS. een creditcard is ook onmisbaar voor borg etc.

knaapje
12-10-10, 00:34
..........Nu een prima moment om te wisselen................

Als je dat zeker wist was je binnenkort miljonair.

Helaas kan niemand dit van te voren zeggen. Zeker niet op een termijn van meer dan een jaar.
Bovendien heb je voor 100 a 200 dollar verhoudingsgewijs erg veel kosten.

Is en blijft een gok.

Knaapje

Nijntje
12-10-10, 11:33
@ Natascha666 Ik denk niet dat het zoveel uit moet maken of je nu al dollars haalt. Als 100/200 "gunstig" ingekochte dollars het verschil moeten maken op je vakantie, lijkt me dat geen strak plan. Op zo'n grote uitgave zal dat toch niet het verschil maken, of ik moet het mis hebben
Een tip als je je cc een beetje bij wilt houden, is: stop al je bonnen altijd in je portemonaie en tel de hele zooi eens in de zoveel dagen op. Zo weet je tussendoor hoeveel je aan het uitgeven bent en voordat je je afschrift krijgt hoeveel er ongeveer van je rekening wordt gehaald. Ik doe dit al 12 jaar en bevalt prima. Ben zelfs zoerg dat ik de kosten per dag in een boekje opschrijf en het leuk vind om zo nu en dan eens terug te kijken, hoeveel we aan bepaalde dingen kwijt waren. Weet dat dit een tik is die niet vele met mij zullen delen, daarom kan je het natuurlijk ook gewoon bij elkaar optellen en die standen bijhouden.
Iig veel suc6!

[verwijderd]
12-10-10, 11:40
Die niet vele met je delen, wij hebben er een excel sheetje voor in de PC.

Niet om te beknibbelen maar wel om te zien waar we het vandaag weer allemaal hebben uitgegeven. En zo ook alle kleding aankopen te scheiden van de andere vakantie uitgaven. :-P

Nijntje
12-10-10, 12:29
Hihihi, tja, ik doe het in een boekje omdat ik geen laptop heb. Anders zou het voor mij ook excel zijn hoor! Maarik vind idd de verdeling tussen alles leuk om te zien. Grappig dat meer mensen dat hebben. En ik doe het ook niet om te beknibbelen, maar wil wel graag weten waar ik sta.

Frans_Natasja
12-10-10, 12:37
wij halen hier een bedrag waar we de 1ste paar dagen mee doorkomen en verders pinnen we daar.

ook wij houden per dag in een schrift bij met wat wij uitgeven vind het leuk om later dan weer eens in te kijken. dus jullie zijn niet de enige haha

knaapje
13-10-10, 01:57
Alles van je cc opschrijven???
Een moderne cc-er mt een notebook kan toch op zijn cc inloggen en de stand gelijk zien.

Ik doe dat alleen al eens in de paar dagen om te zien of er niet met mijn cc-s gefraudeerd wordt.

Omlangs is de cc van mijn zoon in Engeland geskimd en door reglematig te kijken zag hij bij de eerste de beste betaling, dat er iets mis moest zijn. Direct ccgeblokkeerd en alles teruggekregen van de cc-company.

Knaapje

Michael66
13-10-10, 02:19
Het onderwerp van deze discussie is Dollars wisselen. Voor andere discussieonderwerpen zoals creditcards, bankpassen etc zijn andere onderwerpen op het forum beschikbaar.

angelique100
13-10-10, 14:29
Onze favoriet is Pott in Amsterdam maar wij nemen alles cash mee voor 6 pers. Voor een paar honderd dollar zou ik in ieder geval voor het gemak gaan tenzij je er toevallig in de buurt bent. Je kan vooraf op hun site bekijken welke koers je krijgt. Koers gaat voor ons allen in ieder geval de goede kant op !

natascha666
14-10-10, 19:39
iemand ervating met Goffin change?? Zit bv in Antwerpen (is voor ons dichtbij) maar hebben die goeie koersen of is zon wisselkantoor veel duurder als een bank??

r.teeuwsen
14-10-10, 19:44
Dat ligt eraan welke provisie ze hanteren, kijk je kunt een prima koers hebben maar als je per transactie nog eens een paar euro kwijt bent aan provisie, dag gunstige koers!

cidema
25-10-10, 16:48
Ik ga volgend jaar zomer (2011) naar Orlando en heb al vliegticket geboekt.
Op dit moment zijn de dollarkoersen erg laag. Is het verstandig om nu dollars te kopen ($ 1000 scheelt € 250 ) of nog even wachten omdat sommigen zeggen dat de koers nog lager wordt? Heeft iemand hier ervaring mee?

Michael66
25-10-10, 20:26
Er is maar één plek waar je hierop een antwoord kunt vinden: http://8ball.tridelphia.net/

Succes!

knaapje
26-10-10, 00:45
............($ 1000 scheelt € 250 ) ....................

Hoe bedoel je?

Ik zou gewoon voor 1 miljoen :Dkopen als ik jou was. Er zijn honderden mensen rijk geworden van gokken en duizenden armer.....:D
want dat is het.
Lees de voorgaande pagina's eens door.

Knaapje

beccie25
26-10-10, 01:09
Onze favoriet is Pott in Amsterdam maar wij nemen alles cash mee voor 6 pers. Voor een paar honderd dollar zou ik in ieder geval voor het gemak gaan tenzij je er toevallig in de buurt bent. Je kan vooraf op hun site bekijken welke koers je krijgt. Koers gaat voor ons allen in ieder geval de goede kant op !

erg bedankt voor deze tip, heb behoorlijk rondgekeken en zij hebben een zeer behoorlijke wisselkoers tov het gwk en de banken.
dus een goede start voor ons om straks als de dollar boven de 1,40 staat naar a'dam te rijden om in ieder geval voor de 1e week contanten te hebben...

angelique100
26-10-10, 10:21
Ik ga volgend jaar zomer (2011) naar Orlando en heb al vliegticket geboekt.
Op dit moment zijn de dollarkoersen erg laag. Is het verstandig om nu dollars te kopen ($ 1000 scheelt € 250 ) of nog even wachten omdat sommigen zeggen dat de koers nog lager wordt? Heeft iemand hier ervaring mee?

Wachten of kopen.... wisten we het maar !
Afgelopen zomer/juli kregen wij voor 1 euro 1.25$ op dit moment zou ik 1.37$ krijgen maar in 2008 kregen we rond de 1.50$. Het is gewoon niet te voorspellen het kan je inderdaad geld besparen door op het juiste moment te kopen maar wanneer is dit,.......dat is voor iedereen de gok/vraag.
Zelf denk ik dat wanneer je 1.40$ krijgt voor je 1 euro dat het een mooie koers is en ik richting Pott ga, maar het blijft altijd een gok. Andere jaren heb ik altijd gewoon afgewacht tot het laatste wissel moment.

rubenkooiman
19-12-10, 19:15
ik heb het probleem dat ik elke keer heel veel dollars over heb. bij het gwk wisselen verlies ik zoveel dat ik nu een hele berg heb. Dus als iemand nog dollars nodig heeft tegen een goede koers? laat het me even weten als je geïnteresseerd bent. ik werk voor een Amerikaanse bedrijf en krijg daardoor dus in dollars uitbetaald.

oja, locatie is dichtbij apeldoorn

en geen provisies ofzo hahaha

r.teeuwsen
19-12-10, 20:00
Hoi Ruben,

Ik heb je net een PB'tje gestuurd. Kijk even in je mailbox.

Greetz, Remco

mattrob
28-01-11, 16:53
Iemand ervaring wat goedkoopste optie is om in NL dollars om te wisslen bij een bekende bank of wisselkantoor (Pott in Adam is wat te ver weg voor ons) ? Vrienden gaan op cruise naar Aruba en willen graag dollars bij zich hebben namelijk O:).

knaapje
28-01-11, 17:09
Als het niet teveel is gewoon bij ABNAmro Zuidplein of Hoogvliet.
Eventueel op Schiphol.
Voor pakweg EUR 10 to EUR 15 verschil kan je toch niet te ver rijden of veel tijd besteden.

Knaapje

Ta2 Gerrit
28-01-11, 17:21
Online bestellen bij de Rabo (mits je daar klant bent, vermoed ik) was voor ons altijd de beste optie.
I.i.g. Goedkoper als gewoon wisselen (bij bank of Schiphol bijv.) en zeker als GWK.

[verwijderd]
28-01-11, 20:57
Was goedkoper, op dit moment is het omwisselen bij de Rabobank qua wisselkoers een stuk slechter geworden dan dat het was. Dus vergelijk weer even goed waar je wisselt.

Ik dacht ook pas geleden even alvast wat om te wisselen bij de Rabobank en schrok van de slechte wisselkoers die geboden werd, vandaar.

natascha666
28-01-11, 21:03
Ik heb bij de rabo online bestelt....was een gunstige koers vond ik (je verliest er altijd op waar je ook wisselt als je het gaat vergelijken met de koers die ze bij het ontbijtnieuws noemen) en als je boven de 500,- bestelt vallen de behandelingskosten ook reuze mee...kon ze na 3 dagen bij mn eigen bank ophalen!
Nu nog wachten tot nov. voor we ze kunnen uitgeven :-P

moonlight91
29-01-11, 10:24
heb vorig jaar ook bij de rabobank online mijn dollars besteld
zit nu te overwegen of ik dat weer zal doen of dat ik tijdens mijn overstap in detroit geld pin met mijn cc

maar is dat zo gunstig om te doen....

peer
30-01-11, 12:20
hallo
Mensen wie in het zuiden van Nederland of Belgie wonen kunnen het beste naar Antwerpen om te wisselen.
De provisie welke je daar betaald bedraagd ongeveer 2 cent per dollar.
Het adres is Falconplein 1 Antwerpen Western unie


gr. peer

irmaatje123
01-02-11, 11:43
Wij wissellen bij het grenswisselkantoor,en als je lid bent van de anwb betaal je verder geen kosten,zowel bij het ophalen als eventueel opnieuw omwissellen van dollar naar euro.Wij hebben meestal niks meer om terug te wissellen,en waarschijnlijk de meesten niet

Michael66
01-02-11, 13:20
Terugwisselen? Nee, dat bewaren we gewoon voor de volgende reis. We zijn ten slotte verslaafd .... ;)

hrjhaan
08-05-11, 08:40
Gisteren op het Damrak in Amsterdam dollars gekocht. Koers 1,4327. Pott was niet de goedkoopste. We zijn eerst het Damrak afgelopen om de verschillende koersen te vergelijken. We kwamen uit bij Western Union. Hier betaalden we 69,8 en bij pot 71. Loont dus wel om even de diverse wisselkantoortjes te vergelijken.

angelique100
09-05-11, 22:27
Ook van te voren even bellen scheelt je iets bij Pott (damrak),...
Wij kregen van de week (30-4) 144,92 dus 0,69

Je weet het toch nooit maar wij waren tevreden met deze koers en hebben maar ingeslagen, nu nog even geduld hebben tot we ze kunnen opmaken!

DrDre
10-05-11, 09:46
Wij hadden nog zo'n $100,= over van de vorige keer. Dat was genoeg om de eerste dag door te komen. Daarna bij de Walmart betalen met de pinpas en "cashback" vragen. Tot max. $ 100,= per keer, geen omwisselingkosten en een best wel gunstige koers.
De afgelopen 2 weken varieerde dat tussen de 1,43 en 1,46.

yabbadabbadoo
13-05-11, 20:17
Bij Walmart staan trouwens pinautomaten van Walmart zelf, daar betaal je geen kosten. Let op, dat zijn NIET de automaten van Suntrust !

Essie72
17-05-11, 21:33
Wij zijn eigenlijk gewoon van plan om op het vliegveld bij aankomst op Orlando of eventueel in Chicago (bij tussenstop) te pinnen. Gewoon met de wereldpas van de Rabobank. Kan toch net zo goed en het voordeligste om te doen lijkt me? Of is het wél slimmer om in Nederland al te wisselen?

jarjarbinks
17-05-11, 22:48
Wat je van plan bent is prima. Betaal daarna gewoon met je CC en waar mogelijk ook pinnen (kan steeds meer) en vergeet niet cashback bij Publix, Walmart en Target etc.

Op bovenstaande manier heb je dan de minste kosten.

LVO
17-05-11, 22:59
De beste koers in Amsterdam heeft volgens mij Lorentz exchange. ff googlen voor de website waar de actuele omrekenkoers op staat. Ze zijn iig veel voordeliger als GWK en de grote banken.

Ze hebben nu 5 kantoren in de binnenstad van Amsterdam.

Rune
14-06-11, 21:24
Ik vlieg morgen naar miami.
Nou betaal ik bijna alles met creditcard, maar ik wil eigenlijk wel een groot pak 1 - biljet dollars in mijn linkerzak hebben. Waar kan ik het beste wat euro's omwisselen? ING hier in Nederland? ABN op Schiphol? GWK? Of pas op Miami airport?

corrus
14-06-11, 21:34
Waar kan ik het beste wat euro's omwisselen? ING hier in Nederland? ABN op Schiphol? GWK? Of pas op Miami airport?
ICE Save??? :lol: :lol: :lol:

Even serieus nu... Maakt op zich niet veel uit... hoewel in Mami is het ietsje goedkoper...

Rune
14-06-11, 22:13
Uit je reactie kan ik opmaken dat het blijkbaar niet zoveel scheelt. Dan maakt het me niet zoveel uit. Ik was echter in de veronderstelling dat het echt een hoop kon schelen. Vooral over GWK heb ik niet veel goeds gelezen.

cloudje72
27-06-11, 15:50
Zouden jullie in Nederland al gaan wisselen? Heb net Rabo gesproken. Zij vertelden mij dat als ik geld opneem in de USA dat ik 2 euro per opname betaal en 1% toeslag betaal. En als ik betaal met mijn pinpas dat ik 1% opslag betaal.... WIST IK NIET!!!
Dacht dat het gratis was. Koers konden ze me zo niet vertellen.

Ik kon ook geld opnemen al in NL...

Wat zouden jullie doen? Hebben jullie tips?

Ta2 Gerrit
27-06-11, 16:04
Wisselen bij een van de in dit topic vaak genoemde wisselkantoren in Amsterdam.
Of anders gewoon bestellen bij de Rabobank, dat bevalt ons ook uitstekend.

jarjarbinks
27-06-11, 16:49
Het wisselen van geld in NL heeft alleen zin als je grote bedragen wilt meenemen. Ook de bank en wisselkantoren in NL hebben niet altijd een gunstige koers.

Wat ik de afgelopen jaren heb berekend dat je net zo goed in US kunt pinnen ondanks de 2 euro extra. Wij gaan altijd op het vliegveld waar we tussen landen geld pinnen, rond de 200 dollar. Daarna alleen of nog pinnen of cash back bij de winkels (dit laatste doen we altijd het meeste).

Hier in NL wisselen levert alleen geld op als je duizenden dollars koopt. En de meeste willen hier niet mee rondlopen op vakantie.

Wat vaak vergeten wordt (ik zeg niet dat dit bij iedereen het geval is) dat naar de bank of wisselkantoor ook geld kost. Benzine en parkeergeld moet je ook betalen. Hierbij valt het pinnen in US voor 2 euro toch bijna in het niets.

Trouwens cash back kost niets extra dan alleen de 1% opslag.
Vergeet ook niet dat de wisselkoers hier in NL alle kosten al verrekend zijn. Ga altijd na wat de netto koersen zijn en niet de bruto.
Bedoel hiermee vraag maar eens bij de bank wat de koers is van de dollar als je hem nu koopt (en wat eventueel de extra kosten zijn). Kijk dan ook meteen op bijvoorbeeld op xe.com. Neem ongeveer het gemiddelde van de laatste uur. is dit bv. 1,41758 dan trek hier ongveer 2,5 cent af, in dit geval ongeveer 1,39. Dit is dan de koers bij cash back en credit card. Afhankelijk hoeveel je pint gaat hier ongeveer nog 1 cent af voor de 2 euro die je betaald. (200 dollar voor 2 euro). Daarom ook zoveel mogelijk cash back gebruiken en of je credit card. Tegenwoordig kan je ook steeds meer pinnen in winkels (bedoel aankopen afrekenen, geen pinautomaat in een winkel).

Persoonlijk, maar ik begrijp dat niet iedereen dit zo doet, pin ik alleen om tips te kunnen geven, de rest pin ik of gebruik ik mijn credit card. Zelfs hele kleine bedragen gaan meestal via de kaarten (bijna) nooit cash.
Om het gevoel niet te hebben dan mijn kaarten onuitputtelijk zijn (was het maar) schrijf ik wel mijn grote uitgaven met de kaarten op.

knaapje
27-06-11, 18:00
De dollar fluctueert zomaar in een korte periode tussen de EUR 1,40 en EUR 1,50 ofwel zo'n 7% en niemand weet wat de gunstigste koers is.
Moet je je dan druk maken over 1% koerstoeslag?
Plus nog het feit, dat je niet met contant geld loopt waar van alles mee kan gebeuren.

Knaapje

cloudje72
27-06-11, 18:08
Ok. Bedankt, ik denk dat het beste is om dan in Atlanta, we hebben een wachttijd van 3 uur voordat we naar Orlando vliegen, geld pinnen. En dit klein maken voor de tol e.d.

Gr
Cloud

jarjarbinks
27-06-11, 20:19
Helemaal gelijk. Werkt prima.

Marco Stern
03-07-11, 08:42
Trouwens cash back kost niets extra dan alleen de 1% opslag.

Ik heb bij het betalen met mijn Rabo creditcard nergens (WalMart, Target) de vraag gehad of ik cash back wilde. Wat voor kaart gebruik jij?

Ebelix
03-07-11, 10:20
Om van cash back gebruik te maken moet je met een debit card betalen. Dat is je normale bankpas en niet je credit card.

metendiana
11-07-11, 17:59
halo,mischien een domme vraag moet je dollars kopen als ze laag staan of als ze hoog staan:-(vooral nu zakt de dollar vrij hard is het nu gunstig om dollars te kopen?

natascha666
11-07-11, 18:33
dollars koop je het beste als ze laag staan ten opzichte van de euro, des te meer dollar krijg je voor je euro. Nu krijg je bv voor 1 euro, 1 dollar 40 dus reken maar uit als je voor 500,- euro aan dollars koopt krijg je er 700,- dollar voor!

knaapje
11-07-11, 18:50
Het is maar wat je als hoog en als laag definieert.
Als de dollar hoog staat bijv. 1,50 krijg je zelfs $ 750 voor EUR 500.
of staat die dan laag?

De koers, die je normaal op TV, dagbladen, enz. ziet is, hoeveel $$ je voor EUR 1 krijgt.
Hoe hoger het getal hoe goedkoper hij dus is.

Knaapje

designeddie
11-09-11, 01:40
ik heb het probleem dat ik elke keer heel veel dollars over heb. bij het gwk wisselen verlies ik zoveel dat ik nu een hele berg heb. Dus als iemand nog dollars nodig heeft tegen een goede koers? laat het me even weten als je geïnteresseerd bent. ik werk voor een Amerikaanse bedrijf en krijg daardoor dus in dollars uitbetaald.

oja, locatie is dichtbij apeldoorn

en geen provisies ofzo hahaha
HI Ruben,
Heb je nog steeds dollars? Ik ben geinteresseerd...
Bedankt
ed

r.teeuwsen
11-09-11, 02:19
Ik gok van niet, het bericht is van: 19 december 2010, 18:15 dat is ook de laatste keer dat hij van zich heeft laten horen ;-)

Cindy1969
13-10-11, 21:31
Ik hou de EUR/Dollar koers nu ook even goed in de gaten.
Waar hij 2/3 maanden geleden nog op 1,45 stond, was ie vorige week 1,32.
Vandaag stond hij weer op 1,38
Mocht ie weer richting 1,45 gaan sla ik denk ik toch alvast wat dollars in.
Stel dat Griekenland klapt, dan dondert de waarde van de EUR natuurlijk weer gigantisch...
Ga pas in februari, maar toch.
Ik las een berichtje over Lorentz in Amsterdam, daar komen dus geen verdere bijkomende kosten bij ?
Ben regelmatig in Amsterdam, dus zal dan een keer daar alvast wat wisselen.

Cindy1969
03-12-11, 23:06
Las net een stuk in de Financiele Telegraaf, over de eurotop 8 en 9 december.
Mocht Griekenland uit de eurozone stappen, kan de eur/usd koers 1 op 1 worden, mocht de hele eurozone klappen, kan de eur minder waard worden dan de dollar.

Ik ben vrijdag a.s. in Amsterdam, denk dat ik toch alvast wat dollars in ga slaan...

[verwijderd]
03-12-11, 23:17
Het is compleet koffiedik kijken, wij hebben zelf vorig jaar om deze reden een behoorlijke hoeveelheid dollars ingeslagen in A'dam tegen een toen goede koers maar hadden afgelopen vakantie een betere koers door gewoon met cashback te werken, dus we hebben de dollars nog steeds liggen voor in slechtere tijden. :)

Voor de komende vakantie kijken we weer wat de koers doet, is hij lager dan de koers waarvoor wij de dollars gekocht hebben gebruiken we ze en anders bewaren we ze gewoon weer.

Helaas kan niemand de koers voorspellen, naar mijn idee komt er ook een groot deel manipulatie van de markten in voor.

Cindy1969
03-12-11, 23:28
Het blijft idd lastig. Voor hetzelfde geld pakt de eurotop goed uit, en stijgt de eur/usd koers.
Maar ja, wie het weet mag het zeggen :grin:
Ik hou de berichten komende week even goed in de gaten, vrijdag is de laatste dag van de eurotop, en dan beslis ik wel wat ik doe, ben die dag dus in Amsterdam.
Wissel sowieso maar een deel om hoor, niet alles wat ik mee wil nemen.

corrus
08-12-11, 21:15
en dan beslis ik wel wat ik doe, ben die dag dus in Amsterdam.
Geld wisselen kan ook in bijv. Den Haag of bijv. Rotterdam of bijv. Zwolle...

Cindy1969
08-12-11, 22:10
@Corrus: ben morgen een dagje winkelen in Amsterdam, dus wel zo handig om dan daar te wisselen. Den Haag, Rotterdam en Zwolle zijn nog verder ;)

@Wehave: wat bedoel je met afbetalen ? Ik ga niets lenen :razz:

trails
08-12-11, 22:37
Wij hebben de dollars ook gekocht toen de koers 1,44 was. Vonden we een prima koers. Mocht over 2 maanden de koers beter zijn dan pinnen we daar. En als de koers nog een keer die kant opgaat dan kopen we gewoon weer dollars, alvast voor een volgende keer.

Het gekke is dat toen we in 2008 gingen kregen we via via een koers van 1,36 waar we heel blij mee waren. Toen wisten we natuurlijk nog niet dat ie zelfs tot boven de 1,50 zou stijgen ](*,)

rolandino
08-12-11, 22:48
Het is alleen zo zonde dat o.a. GWK zo belachelijk weinig leveren, ze boren je op 500 euro, iets meer dan 40 dollar door de neus.

[verwijderd]
08-12-11, 23:03
Daarom waarschijnlijk ook Amsterdam omdat je daar bij een aantal wisselkantoren in de stad veel betere condities hebt om te wisselen.

corrus
08-12-11, 23:06
Ja, zoals Pott Change... Die rekent geen commissie en wisselkosten...
Maar gewoon een barre koers hanteren...

Ik wissel helemaal niets van te voren en doe altijd een Cashback bij één of andere supermarkt...