PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Martine de Korte: Miami-Orlando-Miami



Martine de Korte
03-03-08, 13:07
IK ZIE DOOR DE BOMEN HET BOS NIET MEER!! Wie kan mij helpen?!

Voor de zomer 2008 hebben mijn vriend en ik een heen- en terugvlucht geboekt naar Miami. We hebben 3 weken de tijd om een rondreis te maken. We willen veel zien, in veel verschillende accommodaties overnachten, 2/3 pretparken bekijken, duiken (!), en nog een paar dagen aan het strand liggen.

Ook zijn we 4 juli ('Fourth of July') ook in Florida. Kan iemand aanraden waar we dit het beste kunnen vieren?

We willen beginnen in Miami en dan eerst naar de Keys gaan. Dan naar de Everglades en door naar Orlando. Tussendoor natuurlijk in een aantal dagen allerlei steden/dorpjes bekijken!! Iemand advies?!?

In Orlando een aantal parken bezoeken, maar het zijn er zóó veel!! Advies?

Dan naar St. Augustine en Daytona Beach, en verder naar Miami. Natuurlijk een aantal dagen de tijd hiervoor. Nog meer advies?

Kan iemand mij misschien helpen met het plannen van onze route? Er is zo veel te zien en te doen!!

ALVAST BEDANKT!!

Susie One
03-03-08, 14:53
Hoi,

Kan me voorstellen dat het lastig is om een goede route te plannen. Gebruik de zoekfunctie van het forum en je kan veel info lezen van de reisverslagen en de reisschema's. Je kan ook bij het reisburo reisgidsen halen. In deze gidsen vind je ter inspiratie de standaard routes waarop je creativiteit kan loslaten. Op internet kan je tabbellen vinden wat de rijafstanden en de reistijd kan vinden. (vind je vaak ook in de reisgidsen die je bij het reisburo op kan halen).

Succes en ben benieuwd wat je definitieve reisschema wordt.
Groetjes,
Susie One

maaikevgs
26-03-08, 21:16
Hoi!

Wij hebben in 2007 de volgende rondreis gemaakt (bijna 4 weken, waarvan 6 dagen Miami omdat ik daar vroeger heb gewoond - anders is het misschien wat lang):

Orlando-St Augstine-Cocoa Beach-West Palm Beach-Boca Raton- Miami-Key Largo-Key West en weer terug naar Miami.

Daytona zijn we doorheen gereden, maar vonden we niet leuk genoeg om te stoppen. Maar ja, alles is natuurlijk subjectief.

Op http://ies-vangelder.magix.net (http://ies-vangelder.magix.net/) staan foto's met een beschrijving van de reis.

Fijne vakantie!
Maaike

Martine de Korte
01-04-08, 16:32
Beste allemaal!

Mijn vriend en ik gaan deze zomer naar Florida op vakantie. We willen heel veel gaan zien. We vertrekken op maandag en gaan zaterdag, 19 dagen later weer naar huis. We hebben het volgende reisschema gemaakt.

Maandag: aankomst
Dinsdag: The Keys
Woensdag: The Keys
Donderdag: The Keys
Vrijdag: Miami
Zaterdag: Evergladescity, Naples, Ft. Myers Beach
Zondag: Sanibel island, Captiva island
Maandag: Fort Myers, Sarasota
Dinsdag: St. Petersburg, Tampa
Woensdag: Orlando, Magic Kingdom
Donderdag: Orlando, Sea World
Vrijdag: Orlando, Universal Studios
Zaterdag: Ocala, St. Augustine
Zondag: St. Augustine, Daytona Beach
Maandag: Cape canaveral, Melbourne, Palm Beach,
Dinsdag: Fort Lauderdale
Woensdag: Miami
Donderdag: Miami
Vrijdag: Miami
Zaterdag: Vertrek

Heeft iemand nog aanvullingen of suggesties? We willen zoveel mogelijk zien. Denken jullie dat dat lukt op deze manier? Ik hoor het heel graag, want we willen natuurlijk alles uit onze vakatie halen.

Alvast bedankt!

Michael66
01-04-08, 17:28
Oef, druk programma. Heb je je al eens verdiept in het klimaat in Florida in de zomer? Je zult namelijk niet de eerste zijn die een dergelijk druk programma volledig om moet gooien vanwege ernstige oververmoeidheid. De warmte en vooral ook de hoge luchtvochtigheid is slopend.

Je gaat ook heel veel plaatsen bezoeken. Maar of je veel gaat zien? Vergis je niet in de afstanden. Er is in de plaatsen die je noemt heel veel te zien, meer dan de tijd die je jezelf ervoor geeft. Ach, weer een reden om daarna nog vele malen terug te keren ... :mrgreen:

Martine de Korte
19-06-08, 12:31
Over 2 weken gaan mijn vriend en ik een aantal weken naar Florida. Nu hebben we veel tijd en gaan we het rondje (spreek uit groot rondje) Miami - The Keys - Miami - Daytona Beach - Orlando - Tampa - St. Petersburg - Naples - Everglades - Miami doen. We hebben een aantal hotels al geboekt, maar ook nog veel niet. We zijn dus erg flexibel. Het lijkt ons leuk om veel unieke plekjes te bezoeken. Van mooi strand tot mooie zonsondergang, maar ook uniek plekje om te zwemmen met dolfijnen (of iets anders), lekker eten, unieke hotelletjes etc.

Het leek mij daarom leuk om dit onderwerp te starten!! Ik laat me graag adviseren waar ik vooral heen moet gaan!!

Alvast bedankt!

Njit
19-06-08, 13:16
Jullie rondje is al wel vaker gedaan. Ik wil je aanraden om veel reisverslagen te lezen.

bertvlug
20-06-08, 16:03
Beste Martine,

Zoals "Njit" al zegt kan je veel over deze plaatsen op dit Forum vinden, op veel van de plekken zijn wij ook al eens geweest. Gewoon dus veel lezen op dit Forum en dan kom je echt wel leuke dingen tegen.

Toch wil ik een ding nog even aanstippen (ook dit zal je meer tegen komen als je gaat zoeken, ik heb dit hotel al vaker genoemd) Vorig jaar hebben mijn echtgenote en ik een paar dagen in dit hotel http://www.dolphinbeach.com/ gezeten. De eerste dag dat we aankwamen en gingen zwemmen waren er dolfijnen in de buurt. Als je "geluk" hebt komen ze vlak bij je. De stranden van St.Pete's Beach zijn prachtig. Je kan zo vanuit het zwembad van dit hotel het strand op lopen. De kamers zijn schoon en netjes. Prijzen redelijk, zeker als je in een wat rustiger periode bent en een goedkoper tarief kunt krijgen. Vraag hier overigens altijd naar, neem bv je ANWB pas mee en vraag of je korting krijgt op je "AAA" (US dochter van ANWB) pas, dan kan soms zo 10% tot 15% schelen. Wij zijn er overigens terechtgekomen omdat ze in een coupon boekje stonden, hou deze boekjes dus ook heel goed in de gaten als je op zoek bent naar een hotel/motel.
Tegenover het hotel is een winkelcentrum met o.a. een Publix supermarkt en een Dollar Store. Kortom je hebt alles bij de hand.
Van de overige plekken die je noemt zijn de Keys mijn favoriet, ga er maar eens goed voor zitten en ga zoeken op dit Forum, dan kom je echt heel veel tegen.

Veel leesplezier en een hele fijne vakantie toegewenst ;-);-)

cant51
20-06-08, 19:13
Beste Martine,

Als je richting Daytona Beach rijdt en je ziet afslag Vero beach ga er daar dan af als je tijd heb rij vanaf de rijksweg alsmaar rechtdoor ongeveer 14 mile tot je de borden
beach ziet en volg die dan, je komt uit op de Ocean boulevard met leuke kleine winkels

Leuke zaakjes om te eten en misschien kan je even binnen kijken bij het gisteren geopende hotel van Gloria Estefan, kortom leuke omgeving om te lunchen en even
uit te waaien aan het strand voor je verder gaat.

De beste hotdogs, BLT, en hamburgers eet je bij Casey vraag op de Ocean Boulevard
waar die zit (weet iedereen)het is in zijstraat van de Boulevard het is niet meer dan een ""hole in the wall"" met banken voor de deur maar veel locals halen daar hun lunch en de rij is soms lang maar zeer de moeite waard.

Grtjes Toos