PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren: Cabrio (convertible)



nolleke
29-03-05, 10:00
hallo, ik heb eindelijk de hele vakantie geboekt maar blijkt nu dat het me niet meer lukt een convertible te huren, allen volzet, weten jullie waar ik dit nog kan proberen? ik heb deze nodig voor 1 week afhalen fort lauderdale en retour orlando, eventueel enkele dagen langer huren en dan ophalen miami en retour orlando.
wie weet waar ik best terecht kan
groetjes

Eric
29-03-05, 10:09
Je kan het beste gewoon ter plaatse kijken of ze nog een convertible hebben, meestal hebben ze er wel een paar staan, en dan is het gewoon wie het eerst komt , wie het eerst maalt.
En anders mag je bij de meeste autoverhuurbedrijven binnen drie dagen de auto omruilen voor een ander exemplaar.
Persoonlijk vind ik echter een convertible niet eens (meer) zo fijn, je rijd helemaal niet zo vaak met open dak, te heet / te lawaaierig / en je hebt in Florida nou eenmaal bijna altijd van die onverwachte hevige buien.
Verder heb je heeeeeel weinig bagageruimte,
Geef mij maar een lekkere grote MPV, veel stoerder. !!

knaapje
29-03-05, 11:08
Ik weet niet waarom je perse een convertible wil en ieder zijn smaak. Mijn ervaring is echter ook dat hij in de praktijk tegenvalt. Ik heb er een keer een als free-upgrade gehad in Arizona. Wat hier al genoemd werd: lawaaierig, weinig bagageruimte en heet in de zon en bij een plensbui niet fijn. Vooral op de highways met vrachtverkeer (rechts inhalend) en in tunnels schrik je je af en toe rot.
Ik zou er geen groot punt van maken en een andere fijne auto accepteren. Wat denk je bijv. van een echt grote superluxe?

Fijne vakantie
Knaapje

Ta2 Gerrit
29-03-05, 13:13
Het is de meeste mensen vast wel opgevallen dat er (buiten Miami Beach) in Florida verdomd weinig convertibles rondrijden. Als je ze al ziet zijn het meestal witte of rode Sebrings en dus toeristen. De locals kijken wel uit ! De redenen hiervoor zijn allemaal al genoemd, hitte, lawaai, regen en bagageruimte. En inbraakgevoelig ook nog.
Daarom vindt je ons altijd in een SUV. Je hebt overzicht en uitzicht doordat je hoog zit en een zee van bagageruimte. SUV RULES ! :wink:

Natasja L.
29-03-05, 13:44
Meestal kan je ter plaatse gebruiken maken van hun "geweldige aanbieding" om een convertible te huren. Je hoeft dan maar "een beetje" bij te leggen en je hebt er één. Ik zie die mensen altijd heel erg blij naar buiten komen en naar hun convertible lopen. Dan gaat het dak open en zijn ze nog steeds blij, totdat de koffers er in moeten. Je ziet ze passen en meten maar helaas, dan maar rechtop op de achterbank. Dat hadden ze vooraf er niet bij verteld.......

ps. neem een hoge factor zonnebrand creme mee, want een open dak, zon en wind is geen goede combinatie, we hebben al velen verbrand zien aan komen rijden bij het hotel.

Carlo
29-03-05, 21:00
Waarom denk je dat iedere local daar met donkere ramen en de airco op Full rijdt? Het is daar subtropisch dus je brandt gewoon weg als je met open dak rijdt. Maar ja, ook voor mij geldt: SUV rules! Veilig, V8, Vermogen, Fun, Ruimte, Rust en een supergeluid uit de stereo en vaak voor hetzelfde geld als die convertibles

Eric
29-03-05, 22:08
Nou Nolleke, hebben we je weten te overtuigen?
Maar als je je zinnen hebt gezet op een cabrio, en je bent maar met zijn tweeen, moet je het gewoon doen, maar je kunt nu een goede afweging maken van de paar voordelen en de vele nadelen.
Maar het blijft natuurlijk persoonlijk, en eerlijk gezegd heb ik ook een paar x een cabrio gehuurd......
Eric

Ruud Fabels
19-08-05, 06:56
Wij gaan eindnovember 12 dagen naar Florida. Mijn grote wens is om dit met een convertible te doen. Maar ja, in zo'n cabrio kun je nu eenmaal minder koffers kwijt. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het niet zo datje ook nog een koffer op de achter bank kunet zetten en 1 in de kofferbak??

Graar een reactie!

Groet
Ruud

mapsit
19-08-05, 08:16
Bij de huurmaatschapijen staat meestal duidelijk aangegeven hoeveel koffers er in een auto passen.
Bij alamo bv twee kleine koffers.

nolleke
19-08-05, 08:34
wij hebben een cabrio gehuurd in juli.
200% meegevallen. inderdaad zoals me hier op het forum al werd verteld weinig kofferruimte, maar ik had maar 1 koffer mee dus dat probleem opgelost. je kan trouwens makkelijk nog een koffer kwijt op de achterbank als je geen kids mee hebt natuurlijk.
wij hebben er in elk geval zalige momenten mee beleeft.
het is inderdaad zo dat je er overdag weinig aan hebt want dan is het te warm om het dak open te zetten, maar wij waren elke ochtend om 7u al weg en dan was het heerlijk. ook na 6u s avonds, heerlijk. ja ik krijg er nog steeds niet genoeg van. de brug over naar fort meyers en dan over het eiland touren met de wind in je haren, sanibel en captiva, heerlijke route. als je niet meer dan 2 koffers hebt die steeds in en uit de wagen moeten, gewoon doen zou ik zeggen

knaapje
19-08-05, 11:50
Hoeveel personen zijn "wij" ?

Met 2 personen gaat het goed. 1 koffer en 1 a 2 tassen passen wel in de kofferbak. Je kunt altijd 1 koffer op de achterbank kwijt als die niet gebruikt wordt.

Wat betreft de cabrio zelf: Ik denk dat 90% van de cabrio's die je in Florida tegenkomt huurauto's voor toeristen zijn. Heeft inderdaad met hitte en comfort te maken. Als je bij een stoplicht staat of zo is het gelijk bloedheet en op de grote wegen, in tunnels ( open) en bij regen (gesloten) een herrie van je welste. Om wat te toeren leuk maar om grote afstanden af te leggen erg vermoeiend.
Voor een keer moet je het doen.

Goede reis
Knaapje

FrankS
19-08-05, 14:35
Ik rijd zelf in een Megane Cabrio, dus ik ken het cabrio-rijden een beetje. Als het boven de 28 graden is dan laat je je kap liever dicht. Tussen de 15 en 25 graden is het eigenlijk ideaal.

Volgens mij is het overigens verboden om koffers op de achterbank te vervoeren.

Eric
19-08-05, 14:41
Nee hoor, je mag rustig koffers op de achterbank vervoeren, alleen zijn ze bij diefstal niet verzekerd. Dus even opletten bij rustpauzes op lange afstanden, en de auto in het zicht zetten.
Overigens sluit ik me volledig bij vorige sprekers aan, als je een cabrio huurt, doe je dat om het eens gedaan te hebben, na de eerste keer bedenk je je wel twee keer voor je het weer doet, een dichte auto is veel comfortabeler.
Eric

rvd4always
19-08-05, 16:09
Een koffer in de koffer-ruimte en een op de achterbank, moet kunnen...

YvesL
20-08-05, 12:55
Ik ben ook van plan om volgend jaar een cabrio te huren bij mijn rondreis door florida maar heb ook nog een vraagje.

Wordt er eigenlijk een windscherm meegeleverd bij de auto?
Wan dan kan je misschien je bagage op de achterbank eronder 'verstoppen'.

knaapje
20-08-05, 14:09
Ik heb zelf ooit een Chrysler convertible gehuurd.
Daar zet er geen bij. Bij mijn weten heb ik ze ook nooit gezien. Ik kan me ook voorstellen, dat de verhuurmijnen niet op dit soort losse items zitten te wachten.

Groeten
Knaapje.

Eric
20-08-05, 16:55
Ik heb, vooral in het begin, regelmatig en cabrio gehuurd, en er zat nooit een afdekzeil bij.
Ik zou daar dus maar niet op rekenen.
Eric

Michael66
29-08-05, 20:35
Ik zou het gewoon doen, zo'n cabrio huren als je tenminste met maximaal 2 personen bent. Veel kleren en zo heb je toch niet nodig, overal zijn wasmachines beschikbaar. Wel rekening houden met je aankoopjes daar: dat wat je vanuit Nederland meeneemt is wel het maximale dat je kwijt kunt in zo'n auto. Dus geen grote voornemens - zoals de meeste mensen op dit form - om vooral ook veel leuke en goedkope kleding en andere dingen mee terug te nemen, tenzij je al die aankopen op de laatste dag wilt doen. Wat overigens kan, gewoon ook nog even langs de WalMart om een extra koffer te kopen en dan de rest inslaaan vlak voordat je vertrekt.

Veel plezier!!

Rokohe
30-12-10, 15:56
Ik heb natuurlijk gekeken wat op het forum staat geschreven over het rijden met een cabrio. Het lijkt me toch echt te gek om met de wind in je haren door Florida te crossen. Er zijn mensen die commentaar geven dat het zo veel herrie maakt en dat je verbrand in zo'n ding. Das in Nederland natuurlijk ook zo (als de zon schijnt). Zijn er ook mensen met positieve ervaringen? En is het echt zo dat het gevaarlijker is omdat je zo duidelijk als toerist wordt herkend?

Teleton
30-12-10, 17:20
Het lijkt me toch echt te gek om met de wind in je haren door Florida te crossen. Nou, wat houd je dan eigenlijk nog tegen? Doe wat je 't liefste doet, dan is het altijd goed! Je hebt de voor- en nadelen bijna allemaal benoemd, een nadeel van de cabrio is en blijft de beperkte bagageruimte. Maar als je daar mee kunt leven, zou ik het wel weten......:-\"

porschen
30-12-10, 18:42
Ik heb voor over 2 maanden een Sebring Convertible gehuurd. Die heeft een elektrisch bediend dak: mocht het te heet/koud/nat enz. zijn, dan kan het dak heel snel en eenvoudig dicht. Kofferruimte valt hartstikke mee, zeker als het dak dicht is. Het lijkt ons geweldig om een beetje te cruisen, straks....

trails
31-12-10, 07:17
Ik heb 4 keer rondgereisd met een cabrio. De eerste keer met mijn zusje in een kleine 2-seater in Florida. Daarna in een Sebring aan de westkant van de VS en toen nog 2 keer rondgetrokken in een Sebring door Florida. GEWELDIG!!! Het kabaal en de wind vallen reuze mee. Je hebt minder last van de wind met het dak af dan wanneer je met de ramen open rijdt. We waren telkens met 2-3 personen. Namen nooit koffers mee maar reistassen (1 per persoon) omdat je daar makkelijker mee kunt duwen/schuiven dan met koffers.
Ik zou het zeker doen!!! En... geniet ervan, het is zo'n lekker gevoel!

Melissa & Patrick
19-08-12, 19:47
Hoi,

Volgend jaar april/mei gaan wij naar Florida op vakantie.
Nu zouden wij heel erg graag een cabrio willen huren, alleen horen we verschillende verhalen.
De 1 zegt dat je heel vermoeid aankomt op je bestemming vanwege de wind die je constant in je gezicht hebt. En de ander zegt dat je het beter niet kan doen ivm de ruimte voor je koffers. En dan je anders steeds je dak dicht moet doen als je ergens gaat stoppen als je op doorreis bent.
Wie heeft ervaring met het huren van een cabrio en hoe is dat bevallen?

Ik hoor het graag!
Bedankt alvast!

Gr.,
Melissa

trails
19-08-12, 20:26
De wind in je gezicht: valt reuze mee. Als je in een "dichte" auto met je ramen open rijdt heb je meer last van de wind.
Vermoeidheid: niks van gemerkt terwijl ik, in het ZW van de VS toch heel wat afstanden heb afgelegd.
Dak telkens dicht doen: deden wij niet altijd. Zeker niet als we ergens stopten om te eten. Trouwens, het is op een knopje duwen en het gaat helemaal vanzelf en het dak is in enkele seconden dicht (of open).
Bagage: 2 grote reistassen gingen er met gemak in. Geen hardschalen koffers meenemen! Met tassen kun je makkelijker schuiven.
Ook toen ik nog in NL woonde reed ik een cabrio. In 1 woord: heerlijk!!!
Ik zeg: DOEN!!!

utah
14-09-12, 18:53
Cabrio rijden is juist reuze ontspannend! Wat te kil? Dan kunnen bij dak open de ramen omhoog. Nog killer? Zet dan de zetelverwarming aan. En wind? Niet te veel last van als je een windnet hebt zitten.

We rijden hier met onze cabrio zelfs open bij temperaturen tegen de 0°. Zetelverwarming en nekverwarming op en cruisen maar.

p.haeren
24-06-15, 17:35
Wij willen graag ook een cabrio huren Mustang of Sebring , wij zijn met 2 volwassenen en 1 kind (9jaar) hebben 2 hard koffers bij en een tas. Wij blijven op een plaats Orlando en ebruiken de aurto aleen om naar de parken te gaan en te touren.
Is deze hiervoor dan geschikt?

2theUSA
27-06-15, 10:39
Onze ervaring is dat er slechts een grotere koffer (70x27x51 cm) met de handbagage past in de bagageruimte van de Ford Mustang, onze tweede koffer moesten wij vervoeren op de achterbank. Dit komt mede door de beperkte toegang tot de bagageruimte.
Het is een heerlijke auto om open in te rijden maar hou rekening met de zonnekracht! Of het achterin aangenaam vertoeven is ivm wind en ruimte betwijfel ik.

trails
27-06-15, 13:51
Wij namen altijd reistassen mee als we een cabrio hadden gehuurd. Daar kun je altijd een beetje mee duwen. Er konden er 2 (grote) in. Maar jullie schrijven dat je niet gaat rondtrekken met de cabrio. Dan is het geen probleem. Op de achterbank was het best wel eens lekker vertoeven in de wind. Zoals hierboven ook staat: doe iets op je hoofd en smeer armen, nek en gezicht goed in.

oma van tijn
28-06-15, 07:12
Cabrio super leuk maar wil je er rekening mee houden dat de zon ongenadig kan schijnen en dan is een cabrio niet de auto die je wenst... heel vak toch de kap op gezet en de airco aan. Veel vakantie plezier

Frans_Natasja
29-06-15, 20:29
Ik heb in 2003 ook met een Chrysler Sebring gereden. Zoals anderen al eerder gezegd hebben, heb ik vaker met de kap dicht als open gereden.
Vorig jaar hadden we een full-size auto gehuurd (Ford Fusion). Dit type auto is ons erg goed bevallen (vooral de laadruimte).

Jill
28-10-15, 15:33
Weet iemand of er of er onderscheid wordt gemaakt in de cabrio's. Ik meen me te herinneren dat een Camaro een duurdere categorie is dan de usual Mustang of Sebring. Klopt dit?

Even terug on topic, wij hebben al 2 x cabrio gehuurd en vinden het heerlijk. Praktisch is het niet qua bagage, bij ons ook altijd 1 grote koffer op de achterbank. Zelf zou ik nooit graag willen reizen op de achterbank omdat je helemaal uitgewaaid bent. Mss wel leuk als je op 1 plek blijft en je enkel maar van je villa naar restaurant ofzo moet rijden. (ik zou niet eens weten waar je de bagage van een 3e persoon moet steken :confused:

stephie
28-12-15, 21:50
Wij hadden afgelopen keer via Alamo een prachtige gele mustang cabrio. Stoere bak, maar niet erg praktisch met dat warme weer! We konden alleen in de ochtend en avond open rijden :p
We zaten ook een keer middenin een gigantische onweersbui. Toen kneep ik hem wel even. Ik zag de bliksem al inslaan in onze stoffen kap :eek:. Maar voor de rest was het zeker wel leuk!

Sunset
21-11-17, 23:04
Hallo allemaal,
Wij zijn gezegend om binnenkort na een cruise ook een week in Miami te verblijven.
Hier zouden we graag voor 1 of 2 dagen een cabrio huren, maar geen Ford mustang (don't ask please).
Heeft iemand hier een goede ervaring of goed adres voor, we logeren in Miami South Beach.
Thanks.