PDA

Bekijk Volledige Versie : Disney's FastPass



Pagina's : [1] 2

Monique
21-09-04, 13:23
Deze vraag stond al bij paasdrukte maar ik heb er een nieuw onderwerp van gemaakt aangezien ik de draad kwijt ben geraakt. (blond \:D/ ) Wie oh wie kan mij helpen :cry:

In EuroDisney ben ik in zo'n "houten trailer park" (ben de naam kwijt) gebleven en kregen wij bij het inchecken van de kamer gelijk een soort van credit card pasje wat dus een fast pass was. Met deze pass kon je (bij bepaalde atracties) bij een soort pinautomaat een kaartje trekken met daarop een tijd dat je terug moest komen. Op de aangewezen tijd kwam je terug en kon je dan via een andere ingang meteen doorlopen zodat je hooguit 10 mensen of zo voor je in de rij had staan.

Deze manier is mij dus bekend, maar ik heb nu zoveel verschillende dingen gelezen over de fast pass bij Disneyworld dat ik de draad helemaal kwijt ben :-k

#Kan iedereen hem kopen zo ja waar, prijs, of is het alleen voor Disney hotel verblijvers en zo ja, is dit dan gratis?
#Is 1 fastpass geldig in alle Disney parken of moet je in ieder park een andere pass hebben.
#Kun je een fastpass los kopen of moet dit in combinatie met een entree ticket. (wij hebben nl al een FITS ticket)
#Werkt de fast hetzelfde als in Euro Disney zoals boven beschreven.

Alle info hierover is welkom. Alvast bedankt.

Daniel
21-09-04, 13:41
Hoi Monique,

Ik ben weer even aan het Google-n geslagen en kwam de volgende links tegen:

http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/fastpass.htm
http://allearsnet.com/ae/issue020.htm

Als ik het goed lees is je entree kaartje meteen een fastpass kaart. Iedereen heeft er dus één en je hoeft hem niet te kopen; hij zit bij de prijs inbegrepen.

De Fastpass werkt in alle WDW parken, maar niet op alle attracties. Welke een fastpass mogelijkheid hebben kun je terug vinden in de links hierboven of op het plattegrondje dat je krijgt als je het park binnengaat.

Succes!

Daniel

SpaceAce
21-09-04, 13:48
#Kan iedereen hem kopen zo ja waar, prijs, of is het alleen voor Disney hotel verblijvers en zo ja, is dit dan gratis?Iedereen kan zo'n ticket halen. Wat jij kreeg bij dat hotel, was gewoon het entreebewijs van het park. Met dat kaartje (dus iedereen die in het park zit heeft er eentje - want anders konden ze immers niet in het park zijn) kun je naar zo'n apparaat lopen en een (gratis) fastpass halen.

#Is 1 fastpass geldig in alle Disney parken of moet je in ieder park een andere pass hebben. Zie het antwoord hierboven. Jullie hebben een FITS-ticket. Dus met dat pasje kun je in alle 4 de parken van Disney een fastpass halen bij elke attractie (dwz welke attracties daar gebruik van maken).

rvd4always
26-09-04, 15:43
Disney’s FastPass
Disney’s nieuwste innovatie – nooit meer in de rij staan!

Met Disney’s FASTPASS hoeft u nooit meer te wachten: wanneer u een van de populaire Disney-attracties nadert, zult u twee tijddisplays aantreffen. De ene toont u de actuele wachttijd; de tweede de tijd waarop u met een FASTPASS naar de attractie kunt terugkeren. U krijgt de FASTPass, wanneer u de entree van de attractie passeert en hier met uw toegangsticket een FastPass trekt. Daarop is uw persoonlijke terugkeertijd aangegeven, waarop u helemaal zonder wachttijd toegang krijgt.

De FASTPASS is vooral bij de meest bezochte attracties verkrijgbaar.
De FastPass is een extra gratis service, die is inbegrepen in uw Disney-themaparkticket.
Met de FastPass bespaart u kostbare tijd en kunt u uw dag optimaal benutten.
De wachtrijen komen in het pre-show-gebied weer bij elkaar. U mist dus geen enkel showonderdeel.


Disney’s FastPass IS MOMENTEEL VERKRIJGBAAR BIJ DE VOLGENDE ATTRACTIES:

Disney’s Animal Kingdom Theme Park: Primeval Whirl, Kilimanjaro Safaris, Dinosaur,
It's Tough to be a Bug, Kali River Rapids

Epcot: Mission: SPACE, Test Track, Honey, I Shrunk the Audience, Living With the Land,
Maelstrom

Disney MGM-Studios: Al's Toy Barn, Rock n Roller Coaster, Voyage of the Little Mermaid,Star Tours
Tower of Terror, Indiana Jones Epic Stunt Spectacular, Muppet's 3-D

Magic Kingdom Park: Space Mountain, Splash Mountain, Big Thunder Mountain, Buzz Lightyear's, Space Ranger Spin, Jungle Cruise, Many Adventures of Winnie the Pooh, Peter Pan's Flight,
Haunted Mansion, Mickey's PhilharMagic

Bron: www.americanestates.nl

http://www.vliegusa.nl/fastpass.gif

ju
15-10-04, 11:47
Toch nog even voor alle duidelijkheid/zekerheid:
- ik meen dat namelijk ook ergens gelezen te hebben......... - je kunt toch "steeds" maar één Fast Pass halen? Anders zou je een hele "route" kunnen uitstippelen? Ik bedoel: je zou dus eerst alle fast passes kunnen halen, die er zijn in een park? Maar dat kan toch niet?

Ebelix
15-10-04, 12:13
Je kan maar een fast pass tegelijk halen.

SpaceAce
15-10-04, 13:46
Je kan maar een fast pass tegelijk halen.

Dat wil zeggen:

Je kan telkens maar 1 fastpass halen op je entreebewijs (ben je met z'n 3-en, dan kun je op ieder z'n eigen entreebewijs een fastpass halen). Maar ik gok dat dat duidelijk was :)

Verder staat op de fastpass die je dan gehaald hebt, ook op hoe laat je weer een andere fastpass kunt halen. Ik geloof dat dat iets van 3 kwartier later is ofzo (maar daar zou ik om moeten liegen). Na die tijd kun je gerust weer een andere fastpass halen.

Maar inderdaad, alle fastpassen achter elkaar halen, lukt niet :(

rvd4always
16-10-04, 01:22
Als iedereen maar te pas en te onpas een fastpass voor iedere attraktie zou halen dan heeft dit systeem totaal geen zin meer. Uiteindelijk zouden de rijen even groot zijn dan normaal. Dat is waarom je na een bepaalde tijd, staat op je fast-pass kaartje, weer een fast pass voor een attraktie kan halen. \:D/

FrankS
18-10-04, 11:08
Officieel kun je per toegangsticket maar 1 fastpass halen, maar in praktijk blijkt dat niet helemaal te kloppen. De attracties zijn n.l. in groepen ingedeeld (ik ken echter de exacte samenstelling van de groepen niet) en binnen zo'n groep kun je maar 1 fastpass per keer krijgen. Je kunt echter probleemloos een fastpass in een andere "attractiegroep" nemen. Ook kan het voorkomen dat je bij het nemen van een fastpass en bonus fastpass krijgt voor een andere attractie.

Njit
18-10-04, 11:56
Ook kan het voorkomen dat je bij het nemen van een fastpass en bonus fastpass krijgt voor een andere attractie.

ik kende dit fenomeen niet.. Heb er daarom even voor geGoogled..

Zie deze link (http://www.disneylies.com/dl_resort/fastpass.html) voor meer info. Ook staat hier uitgelegd hoe bepaald wordt wat voor een 'Timeslot' je op je Fastpass krijgt..

En hier (http://www.mouseplanet.com/parkupdates/dlr/dlr030421.htm) kun je zien hoe zo'n 'Bonus Fastpass' eruit ziet (voor Honey i Shrunk the Audience)..

Het zijn eigenlijk ook niet echt Fastpasses want je mag dus gewoon in de rij gaan staan voor de show (die elke 20 minuten draait) dus eigenlijk is het gewoon een manier om mensen naar een show te lokken :)

FrankS
18-10-04, 15:52
De site die je noemt is allesbehalve betrouwbaar en serieus te noemen. Als voorbeeld hieronder een "opvallende vergelijking" tussen Walt Disney en John F. Kennedy, van diezelfde site:


Walt Disney died in 1966; John F. Kennedy was elected to Congress in 1946.
The names Disney and Kennedy each contain seven letters.
Both men were particularly concerned with how Americans feel about things.
History remembers Kennedy in part for the Bay of Pigs, and Walt Disney in part for "The Three Little Pigs."
The names Lillian Disney and Marilyn Monroe have the same number of letters.

Njit
18-10-04, 17:18
De site die je noemt is allesbehalve betrouwbaar en serieus te noemen.

de eerste site idd niet nee :) (kwam er later ook achter). Maar misschien dat er toch iets van waarheid achter zit.. Je weet maar nooit he :)

De 2de site is wel wat betrouwbaarder en dat stuk over de Bonus Fastpass klopt wel volgens mij...

remcozoon
24-05-06, 16:33
Ik zag in parijs alleen de ingang van de fastpass.. en de mensen die voor me langs gingen. had altijd gedacht dat je bij de entree een apparte kaart voor moest kopen.
niet dus lees ik uit jullie antwoorden, we kunnen dus gewoon de normale toegangsticket gebruiken.

marisca
24-05-06, 16:42
Yes, Bij iedere Attractie staan apparte kastjes waar je met je entree kaart een extra fastpass kaartje kunt halen! :lol:
Easy, Maar bedenk wel dat je je eerste afspraak eerst moet gebruiken voordat je een nieuwe pas kunt halen! Jammer genoeg natuurlijk maar anders zou het overal te druk worden en hebben die fastpassen geen zin natuurlijk! :wink: :wink:

Groetjes marisca.

kol
24-05-06, 16:49
ja, hoor!! Fastpass is voor iedereen en het is gratis!!
Wij hebben zelfs in parijs verlopen tickets van Florida in de automaten gedaan en we kregen er gewoon fastpasses voor. (Vorig jaar, ik weet niet of dit nog lukt, maar proberen kun je altijd :wink: )
Je kunt alleen maar één fastpass tegelijkertijd hebben. De tijd van de eerste fastpass moet voorbij zij voordat je een nieuwe kunt halen.

Nicole :lol:

corrus
24-05-06, 17:46
Dat hoort eigenlijk niet te kunnen met die veropen tickets...
Probeer maar eens in florida een verlopen of een pas van een ander (die niet in het park is) er in te doen... er komt dan wel een pass uit, maar daar staat op *VOID*

En verder.. over de tijd... je kunt een niewe halen voor een attractie als de eerst tijd op de fast pass is aangebroken... dus niet als het helemaal voorbij is... (scheelt toch weer een uurtje :))

FrankS
25-05-06, 11:12
Op de fastpass die je krijgt staat altijd wanneer je een volgende fastpass kunt nemen. Er staan dus 3 tijden op: de begin- en eindtijd van de huidige fastpass en de tijd waarop je een nieuwe fastpass kunt halen.

Maar het schijnt dat niet alle attracties gekoppeld zijn aan dezelfde fastpass-groep. Het kan dus zo zijn dat je al direct een nieuwe fastpass kunt halen bij een andere attractie, maar dat is een kwestie van proberen.

VinMor
21-02-07, 17:58
Dus wij kunnen met ze 4-en, 4 fastpassen halen, en dus ook met zijn 4e op alle 4 de attracties m.b.v. de fastpasses? Het is niet persoonsgebonden, er mogen meerdere mensen op 1 fastpass?

VinMor
21-02-07, 18:06
Je kan met z'n vieren 4 fastpassen halen voor dezelfde attractie en daarna met z'n allen in dezelfde attractie. Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor :)

Maar ik bedoelde eigenlijk, allemaal een andere fastpass. Dus voor een andere atractie!!

Sorry als het onduidelijk was!!

pascalbrouwers
21-02-07, 18:11
Maar ik bedoelde eigenlijk, allemaal een andere fastpass. Dus voor een andere atractie!!

Sorry als het onduidelijk was!!

Je kunt alle 4 een andere fastpass halen, echter niet samen de attracties in.

Wil je met zijn alle tegelijk hiervan gebruik maken, zul je samen de passen moeten gebuiken.

Pascal

Michael66
21-02-07, 18:13
1 fastpass = 1 persoon

Dus als je met z'n vieren samen in een attractie wilt via een fastpass, dan moet je voor alle vier personen een fastpass hebben voor die attractie.

SpaceAce
21-02-07, 18:17
Je kunt niet met één fastpass met z'n vieren in een attractie.

Dus niet:
Jan haalt 4 fastpassen met z'n entreebewijs bij de Big Thunder Mountain
Kees haalt 4 fastpassen met z'n entreebewijs bij Space Mountain
Piet haalt 4 fastpassen met z'n entreebewijs bij Splash Mountain
Klaas haalt 4 fastpassen met z'n entreebewijs bij Small World

Maar wel:
Jan haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Big Thunder Mountain
Kees haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Big Thunder Mountain
Piet haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Big Thunder Mountain
Klaas haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Big Thunder Mountain

Jan haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Space Mountain
Kees haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Space Mountain
Piet haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Space Mountain
Klaas haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Space Mountain

Ofja, dat wil zeggen. Men haalt ieder dus een fastpass voor een attractie en dan ga je ergens anders heen. Want op de fastpass die je gehaald hebt, staan twee tijden. Tussen die twee tijden kun je dus terug komen om zo de rij te omzeilen.

Maar je kunt dus niet om 10.00 uur ieder een fastpass halen voor Big Thunder Mountain en dan naar Space Mountain lopen en daar om 10.05 uur ook een fastpass halen. Er zit ongeveer een marge van 3 kwartier op. Ofwel, je haalt ieder een eigen fastpass bij een attractie om 10.00 uur, dan kun je pas rond 10.45 uur een andere fastpass halen bij een andere attractie.

Edit: de twee heren boven me hebben een iets kortere versie van de uitleg :D

SpaceAce
21-02-07, 18:23
Dat klopt, dat kan dan weer wel :)

Houdt alleen wel rekening met de tijd wanneer je terug mag komen. Dit is natuurlijk niet slim als de tijd precies hetzelfde is (de tijd wanneer je terug mag komen staat ook altijd boven de apparaten aangegeven).

Mickey99
21-02-07, 20:05
Maar je kunt dus niet om 10.00 uur ieder een fastpass halen voor Big Thunder Mountain en dan naar Space Mountain lopen en daar om 10.05 uur ook een fastpass halen. Er zit ongeveer een marge van 3 kwartier op. Ofwel, je haalt ieder een eigen fastpass bij een attractie om 10.00 uur, dan kun je pas rond 10.45 uur een andere fastpass halen bij een andere attractie.

Die 3 kwartier is niet standaard.

Het heeft te maken met de "wachttijd" van de attraktie waarvoor je de 1e fastpass haalt. Wij hebben bijvoorbeeld in oktober een fastpass gehaald voor Expedition Everest en daar was de "wachttijd" ongeveer 2 uur. We konden toen pas na 2 uur een andere fastpass halen. Hetzelfde geval met Soarin, daar was de "wachttijd" meer dan 3 uur en konden we (die dag) geen andere fastpass meer halen omdat we de fastpass voor Soarin pas om 16.00 haalden.

Als tip: Haal fastpassen voor de populairste (meestal de nieuwste) attrakties het eerst dan is de wachttijd nog niet zo lang en kun je sneller een andere fastpass halen.

SpaceAce
21-02-07, 21:33
Het heeft te maken met de "wachttijd" van de attraktie waarvoor je de 1e fastpass haalt.

Wij konden altijd ook nog andere fastpassen halen, terwijl de tijd van de ander nog niet eens verstreken was...

Bijvoorbeeld, om 10.00 uur haalden we fastpassen voor Soarin. Daar mochten we dan tussen 11.15 uur en 11.30 uur terug komen, maar we konden al wel om 11.00 uur fastpassen halen voor Big Thunder Mountain.

Mickey99
21-02-07, 21:49
Ja, wij hebben ook vaak genoeg na ongeveer een uur al weer nieuwe fastpassen kunnen halen maar als je pech hebt kan het dus ook tegenvallen.

In ons geval van Soarin waren we laat in de middag pas naar Epcot gegaan en hebben na binnenkomst als eerste een fastpass voor Soarin gehaald. De gewone wachtrij was inmiddels ruim 2 uur en met de fastpass moesten we dus 3 uur wachten. Aangezien de attrakties maar tot 19.00 uur open waren (World Showcase was wel tot 21.00 uur open) konden we die dag geen fastpass meer halen voor Testtrack :sad:
Het was die dag ook wel erg druk in Epcot en Soarin is erg populair omdat het een nieuwe attraktie is. We hebben hem toen ook voor het eerst gedaan en hij was het wachten wel waard gelukkig!

Nog een tip: Als je een fastpass hebt gehaald staat daar ook de tijd op wanneer je weer een nieuwe fastpass kunt halen.

rimpie
21-01-08, 12:57
Ik heb begrepen dat het in july behoorlijk druk kan zijn in de parken en omdat we niet echt trek hebben om overal meer dan een uur in de rij te moeten staan heb ik ergens gelezen over fast passes?! wie kan me uitleggen hoe dit in zijn werk gaat en moet je die bij de ingang dan al extra kopen en zijn ze bij alle attracties geldig? Kan iemand dit uitleggen en weet je misschien ook de prijzen hiervoor?

Michael66
21-01-08, 13:13
Disney Fastpass is gratis. Als je je toegangsticket in de machines naast de betreffende attractie stopt, krijg je je fastpassen met daarop de tijd dat je via de fastpass-ingang de attractie in kunt. Verwacht niet dat je dan binnen een minuut in de attractie zit, het kan dan ook nog wel een kwartiertje duren.

Kijk maar eens op http://allearsnet.com/tp/fastpass.htm

Qw6sLASpn-8

Bij Universal moet je er wel extra voor betalen. Kijk daarvoor op de website van Universal. De prijs verschilt per dag en je kunt dan 1x per attractie via de versnelde ingang naar binnen.

Dennis the Menace
21-01-08, 14:04
In Disney mag je maar 1 fastpass per keer halen. Wanneer je je fastpass hebt gebruikt kun je pas de volgende halen.

Er worden per dag per attractie een x aantal fastpassen uitgegeven. Sommige attracties zijn heel erg in trek en dan kunnen de fastpassen 's ochtends al op zijn voor de rest van de dag, bijvoorbeeld bij Soaring in Epcot. Als je dan toch graag in die atractie wilt, dan moet je wel ruim een uur in de rij staan.

Vroeger ging in zelf ook in juli naar Disney en ik kan me herinneren dat het er inderdaad erg druk was. In de parken staat vaak op een centraal punt bij binnenkomst een bord met daarop alle attracties en de wachttijden per attractie, of ze een fastpass uitgeven en hoelang het duurt dat je met een fastpass naar binnen kunt. Deze wachttijden kloppen altijd. Ik zou dus ook op deze borden kijken en een planning maken hoe je het beste de attracties kunt indelen.

Succes, groetjes, Dennis

rolthof
21-01-08, 14:16
Hoi,
Niet helemaal correct, als de tijd is ingegaan waarop je fastpass geldig is, mag je een nieuwe gaan halen.

Mvg, Roy.

moniqueo
21-01-08, 15:00
Ik heb zelfs al ergens gelezen (dacht zelfs op dit forum) dat je de volgende fast pass 10 minuten voor ingang van je 1e fastpass kan halen. Heb het zelf nog nooit geprobeerd (toen ik er voor de laatste keer was waren de fast passen net nieuw) maar dat kan je toch weer even wachten schelen....

Monique

Yvet
21-01-08, 15:08
Op je fast pass staat gewoon de tijd waarop er een neiuwe fast pass gehaald mag worden.

http://users.sisna.com/matkinson/Media/2005/2005_FastPass.jpg

Klaske
01-06-08, 00:19
Vraagje: ik hoorde van een vriend dat ze in Parijs en bij Universal ook fastpasses gebruiken, maar dat hij daar met die fastpasses alsnog een uur in de rij gestaan, omdat iedereen op dezelfde tijd werd teruggevraagd. Is dat in WDW ook zo?

Zijn reactie was: "ach, 1 uur wachten is minder erg dan 4 uur."

Tielemans
01-06-08, 01:40
nee hoor dat is niet zo. heb zelf ook in parijs meegemaakt dat het daar alsnog lang duurde. maar in WDW is het gestructureerder... daar laten ze eerst iedereen voor in de fast pass rij met wat mensen uit de single rij (als er plekken overblijven) en daarna pas de "gewone" rij. soms stoppen ze er een paar er van de gewone rij tussendoor. maar het is dus zo dat de fast passers als eerste mogen (en dan vinden ze het gek dat de gewone rij steeds zo groot blijft....duuuh) ](*,)
ik denk dat 20 minuten het langste was dat we moesten wachten maar dat kwam door technische fouten...

chantalm88
10-08-08, 21:27
Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van FastPasses in de Pretparken? Zo ja kan iemand mij hier meer over vertellen. Ik heb zoveel mogelijk reisverslagen gelezen maar kon er niet uit opmaken of je hiervoor moest betalen of dat je geluk moet hebben om er een paar te krijgen?!

Hoe werkt dit systeem?

Alvast bedankt,
Chantal

Teleton
11-08-08, 12:16
Hi Chantal,

Hhandig: http://www.laughingplace.com/Page-WDWGuide-FastPass.asp. Voor de uitleg van de Express Pass van Universal, kijk je even op hun site.

Have fun!

kietje
05-03-09, 10:38
Hallo

Wij zijn twee jaar geleden ook naar Florida geweest en hebbn toen de universla pretparken gedaan...we willen dit jaar weer een keer gaan (en dan vooral de gulf-kant doen -west dus- en eindigen in Orlando..... Bij de unversal hadden ze een first in line optie (dus gelijk vooraan sluiten....) heeft disney dit ook?

TRweede vraag : wie kent er leuke plaatsen / attracties aan de Gulf kant (we hebben twee pubers bij ons...)

Bedankt Groeten Karen / kietje

Chanty
05-03-09, 10:57
Voor zover ik weet heeft Disney alleen het fastpass systeem.

Njit
05-03-09, 11:27
Het heet Front of Line. Deze heb je enkel in Universal Hollywood

In Universal Orlando heb je drie mogelijkheden:

- In een Universal hotel slapen. Je krijgt dan onbeperkt toegang tot Universal Express (http://www.universalorlando.com/universal_express.html)
- Kopen van een Universal Express Plus pass (http://www.universalorlando.com/tickets/express-pass-plus.html).
- Boek een VIP Tour (http://www.universalorlando.com/tickets/vip-tours.html). Hier zit de Express Plus pass bij.

Bij Disney kun je niet betaald voorkruipen - enkel gratis Fast Passes..

Dr. Phlox
05-03-09, 11:46
Je heb bij beide parken (Disney en Universal) ook bij sommige attracties de single line optie. Dan wordt je als vulling gebruikt om de lege plaatsen op te vullen.
Grz
Ton

Njit
05-03-09, 12:04
Om niet nog meer spraakverwarringen te creëren: Single Line wordt meestal Single Rider Line genoemd

Dr. Phlox
05-03-09, 12:34
Om niet nog meer spraakverwarringen te creëren: Single Line wordt meestal Single Rider Line genoemd

Klopt.:oops:

Njit
05-03-09, 12:41
Misschien wel een idee om een Singles Line te maken. Voor alle mensen die behalve Mickey en Co ook een leuke partner zoeken :)

kietje
05-03-09, 17:40
bedankt voor de info...wel jammer...betaald voorkruipen is heerlijk....! gr Kietje

AlexFL
06-03-09, 10:40
Bij Disney kun je niet betaald voorkruipen - enkel gratis Fast Passes..

Voor 175$ per uur en een minimum van 6 uur kun je in Disney met een VIP tour ook betaald voorkruipen ;-)

Njit
06-03-09, 10:44
Voor $1050 verwacht ik niet meer in de rij te hoeven wachten nee :)

liesje1967
06-03-09, 21:39
Voor 175$ per uur en een minimum van 6 uur kun je in Disney met een VIP tour ook betaald voorkruipen ;-)

Gewoon lekker wachten in de rij en dan bedenken wat je voor dat geld alemaal aan disneystuff kunt kopen...:-s:-sals je daar dan tenminste nog tijd voor hebt.

Tinkerbell
26-07-09, 12:00
Disney's test of centralized FastPass distribution at Animal Kingdom


Disney currently is testing the concept of centralized FastPass station at Animal Kingdom. When I visited yesterday afternoon, there were six machines in operation in the area that once was the FastPass distribution area for It's Tough to Be a Bug. Three attractions were available at two stations apiece. You could get passes for Dinosaur, Expedition Everest and the Kilimanjaro Safaris. You could still get FastPasses at those individual attractions as well.
Remember, this is a test and a work in progress. Certainly, signage would be better and it would be listed on guide maps were it to become reality.

Another bugaboo, to me, was that you could not tell what time you were going to get BEFORE you put your ticket into the machine or what the current wait time was at that attraction. (The cast member there was happy to tell me the times it was currently distrubting, but that's labor-intensive.).
I liked that the machines were designated by logo of the attraction, although the Dino Institute design doesn't scream DINOSAUR like the Everest or Safaris signs. And they were low to the ground and hard to see if someone were actually using the machine.
FastPass is confusing enough to newbies, and the cast members spent a lot of time there explaining how it works and how this test is working. Of course, there were people trying to get FastPasses for It's a Bug's Life there still.
I got a FastPass for Everest, and it told me to arrive at 12:40 p.m. I think walked over to Everest, which took five minutes or so, and the FastPasses there were being distributed for 12:55. Made sense.
I'm not a huge FastPass fan, though my fellow Rangers can't live without it. What exactly Disney is testing for is not clear. However, a front-line cast member pal of mine is totally in favor of centralizing FastPass. He says he spends untold hours at the entrance explaining to guests how FP works (and measuring the height of kids, but that's another problem, one that he wants to wristband kids for.).
What do you think? Would centralization help or cause an even bigger logjam? Or do you believe something ELSE is in the works? Would you allow Disney to put a chip in your head?





Bron: http://blogs.orlandosentinel.com/features_orlando/2009/07/disney-animal-kingdom-fastpass-test-expedition-everest.html

corrus
26-07-09, 12:02
Geen goed plan... dus... (zal het wel gewoon doorgaan)

Tinkerbell
26-07-09, 12:16
Ik vermoed dat dit de voorloper is van een heel ander systeem.

Gasten in de hotels zouden per resort categorie PP krijgen en op voorhand moeten bestellen.

De overgebleven PF zouden dan voor de dag gasten zijn.
Verder zal er een betaald FP systeem komen. In Parijs worden er op dit moment tests mee gedaan.
Ze kosten 80 eurp PP per dag. het is een hoge prijs maar een kennis van me werkt er en hij heeft ze daadwerkelijk verkocht.

FrankS
28-07-09, 14:14
Ik geloof dat Universal ook eens een proef heeft gedaan met centrale uitgifte van fp (of front-of-line access, zoals Universal het noemt) en dat niet succesvol was. Ik denk echter dat het best zinvol is, zolang het maar een aanvulling is op de decentrale fp-machines die bij elke attractie staan. Je kunt daarmee veel onnodig lopen besparen en Disney kennende willen ze dat we die tijd in hun shops doorbrengen...

Tinkerbell
28-07-09, 16:26
Dat is meer dan een entreeticket toch?

Ja maar ze worden gewoon gekocht.
Schijnbaar is er toch een markt voor zoiets.

breaker9240
28-07-09, 16:43
Het enige wat er eigenlijk nu gebeurt is dat je op 1 punt een van de attracties een fast pass kunt nemen?
Maar neit voor allemaal eentje?

Wat is het probleem dan?

Ebelix
28-07-09, 18:21
Universal heeft nog steeds de front in line pass. Dit is toch wezelijk anders als de fast pass van Disney. Met de Universal pass kan je overal op elk moment als eerste naar binnen of voor gaan bij een attractie/ride. FP kan maar voor 1 attractie/ride. Daarna moet je weer een nieuwe halen.

Als je niet van rijen en wachten houdt is een front in line pass een hele uitkomst. Duur is het wel. Je moet nu usd 129 per persoon betalen en het aanbod is gelimiteerd. Een aantal jaren terug hebben ze gekocht toen we in Universal Hollywood waren.

Ta2 Gerrit
28-07-09, 18:35
Even voor de duidelijkheid; is die $129,- inclusief de reguliere entree, of er bovenop ?

Ieniminie
28-07-09, 19:45
Dat moet inclusief zijn. We zijn in juni in Universal geweest, en ik had thuis al mijn gewone entreekaartjes gekocht. In Universal hebben we allebei nog een fast pass gekocht voor 20 dollar. Blijkbaar is de prijs zeer variabel. Wij vonden het een uitkomst, maar ik kan me voorstellen als je met een gezin bent, dat het nogal een flink bedrag is wat bovenop de entreeprijs komt...!!

Orangedevil
28-07-09, 21:06
Zo'n centraal punt lijkt me niks. Dan kan je niet meer beslissen als je voor een attractie staat of je in de gewone rij wil of de FP wilt pakken.

En ik denk dat met zo'n centraal punt het sneller opgaat. Mensen die het zomaar pakken voor de zekerheid ofzo. Zo van laten we er maar 1 pakken van soarin'want wie weet of we er nog in de buurt komen vandaag.

Tinkerbell
29-07-09, 06:31
Zo'n centraal punt lijkt me niks. Dan kan je niet meer beslissen als je voor een attractie staat of je in de gewone rij wil of de FP wilt pakken.

.

Aangezien de geruchten rond gaan dat de hotelgasten al van te voren PF moeten/mogen bestellen zal r veel meer nagedacht moeten gaan worden denk ik.

Het zoemt in de rondte dat er voor elk niveau hotel een ander aantal FP beschikbaar komt. Value 3,en luxe 6 als voorbeeld.
Hoe het allemaal uit gaat zien is nog niet zo duidelijk maar dat het FP systeem op de schop gaat is duidelijk.

Ebelix
29-07-09, 12:26
Even voor de duidelijkheid; is die $129,- inclusief de reguliere entree, of er bovenop ?

Dat is inclusief entree.

remarque
25-02-10, 23:02
Als je een 10 daagse disneybase magic way ticket hebt, kun je dan nog los een fast pas kopen, zo ja per dag of ook 10 dagen.
Weet iemand wat een 10 daagse pas kost als je het bij de kassa van het park koopt?

Bedankt alvast voor het antwoorden.:p

[verwijderd]
25-02-10, 23:09
Of het is nieuw dat je deze kan kopen en ik heb het gemist want tot januari was het niet mogelijk fastpasses te kopen voor Disney.

Fastpasses van Disney kan je halen vlak bij de attractie door je toegangskaartje in een automaat te doen waardoor je een extra kaartje krijgt met daarop de tijd dat je terug mag komen voor de fast pass lane.

Overigens staat er op hetzelfde kaartje ook de tijd wanneer je weer terecht kan voor een andere fastpass, want om iedereen de kans te geven is er na uitgifte van je fastpass een wachttijd voordat je voor dezelfde of een andere attractie een fastpass kan halen..

remarque
25-02-10, 23:23
Ik had van een vriendin begrepen dat je voor een paar dollar (15 of zo) een pas bij de kassa kon kopen. Zij had overigens wel een dagkaart en volgens mij van Epcot en dit zit ook in de 10 daagse disney magic way ticket. En wat jij bedoelt lijkt op iets anders.

Weet jij toevallig de prijzen voor een 10 daagse pas als je die koopt bij de kassa

bedankt :razz:

corrus
25-02-10, 23:59
Fast passes zijn niet te koop!!
Een FastPass kun je uit een machine halen bij sommige attracties...
En dat is GRATIS...

Tinkerbell
26-02-10, 07:56
Fast passes zijn niet te koop!!
Een FastPass kun je uit een machine halen bij sommige attracties...
En dat is GRATIS...

Ze zijn WEL te koop alhoewel niet legaal. Er is een schimmige site op Ebay waar ze te koop aangeboden worden.
Op andere forums waren leden die ze daar idd besteld hadden. De passen werden 's morgens heel vroeg persoonlijk door iemand in het hotel afgegeven.( Man in zwarte lange regenjas :p,heel geheimzinnig)
Ik heb foto's gezien van de passen en ze waren of authentiek of zo goed nagemaakt dat niemand het verschil zag. Ze konden ook zonder enig probleem gebruikt worden.
Het vermoeden bestaat dat het een CM is die "makkelijk" aan de kaartjes kan komen.

Ik heb nog even gekeken naar de link van het forum maar dit draadje is verwijdert. De voor en tegenstanders sloegen elkaar virtueel het hoofd in http://bestsmileys.com/computer1/20.gif

Angelina
11-03-10, 00:06
Echt wel jammer hoor, dat je geen fastpasses kunt kopen.
Wij zijn net terug uit Disneyland Parijs en verbleven in een suite waarbij we onbeperkte fastpasses kregen. Dit was echt ideaal!
In Disneyworld Florida verblijven we ook altijd in de wat duurdere hotels en het zou echt super zijn als je daar ook een fastpas bij kreeg...................jammer hoor!

Flufjuh
11-03-10, 20:47
Je kunt de Fastpasses toch gewoon halen, dus waarom is het dan jammer dat je ze niet kunt kopen? :-o Of bedoel je dat het jammer is dat je niet van die onbeperkte Fastpasses kunt kopen?

Angelina
19-03-10, 00:00
Ja dat bedoelde ik ;)
Het was echt superlekker, zo'n onbeperkte fastpass

natascha666
25-10-11, 07:45
maar aan die drukte meter te zien zal ik geen fastpass nodig hebben zeker?? Moet je daar eigenlijk voor betalen??

[verwijderd]
25-10-11, 09:12
Bij Disney zijn de fastpasses nog gratis.

Ritchie
25-10-11, 10:52
Bij Disney zijn de fastpasses nog gratis.

Jij schrijft: "nog" gratis
Gaat er dan misschien een gerucht dat Disney dit niet meer gratis gaat aanbieden ?

corrus
25-10-11, 10:54
Flauwekul... Fastpass zal gewoon gratis blijven

[verwijderd]
25-10-11, 13:57
Jij schrijft: "nog" gratis
Gaat er dan misschien een gerucht dat Disney dit niet meer gratis gaat aanbieden ?

Zoals alles veranderlijk is zou dit in de toekomst kunnen veranderen, maar "nog" moet je meer relateren aan andere parken waar je wel betaald voor een voordring kaartje.

Ritchie
25-10-11, 14:03
Bedankt voor de toelichting Jeroen.

natascha666
25-10-11, 19:28
Thanx! Als het nodig is zullen we er 1tje halen, daar heb je speciaale machientjes voor bij ingang zekers?? (sorry hoor maar ben niet zo gewend aan zulke parken, de efteling is bij mij het groots tot nu toe...oja disney parijs ook nog :) )

[verwijderd]
25-10-11, 22:25
Eigenlijk staan de fastpass machines overal vlak bij de ingang van de attracties en het slim gebruiken van de fastpass mogelijkheid zorgt ervoor dat je de echte topattracties in kan met een kortere wachtrij.

Op je kaartje staat ook nog een keer geprint wanneer je de volgende fastpass kan halen, dit is dus niet altijd het tijdstip dat je fastpass toegang tot de eerdere attractie begint of afloopt.

Dus goed kijken/lezen wat de meest begeerde attracties zijn en dan een planning maken.

corrus
25-10-11, 23:02
Nét als in Disneyland Paris... :roll:

Tinkerbell
26-10-11, 10:05
Flauwekul... Fastpass zal gewoon gratis blijven

Gratis misschien wel maar de geruchten dat de Next-Gen passen eraan komen worden steeds sterker.

Er zoemt rond dat de Fast Fassen vanaf 180 dagen voor aankomst voor hotelgasten te downloaden zijn. Value 2 stuks,moderate 3 en deluxe 4 passen per dag. Uiteraard zijn er voor diegene die niet in een Disney hotel verblijven ook FP maar de hoeveelheid wordt beperkter.

Verder schijnt het "return Window" binnenkort aangehouden te worden. Kom je later als de aangeven tijd is je pas ongeldig.

Het zijn geruchten maar er komen steeds meer berichten dat de CM in de parken de mensen hiervoor waarschuwen.

Op dit moment haalt WDW de teugels toch al meer aan. Voor een uitgebreide lijst van restaurants moet je vanaf november een CC garantie geven. Schijnbaar zijn ze het 4 dubbel reserveren en niet komen opdagen zat.


BBB is op dit moment niet te boeken na maart. Een van de veranderingen die ze daar nu al in hebben ingevoerd is dat niemand boven de twaalf jaar nog een afspraak kan maken. Verdere veranderingen volgen in April.

Njit
26-10-11, 11:50
Werd het Return Window nu niet aangehouden dan? Lijkt me toch logisch dat als je later dan je opgegeven tijd komt dat je dan pech hebt? Waarom zou je er anders een tijd op afdrukken?

SpaceAce
26-10-11, 12:14
en wij soms maar haasten om zo in ieder geval voor de eindtijd er te zijn. Maar dit hoeft dus eigenlijk niet (maar in de toekomst wel)?

Tinkerbell
26-10-11, 12:19
@ Njit.
Nee dat werd niet aangehouden met als gevolg dat er dagelijks "file's" staan in de FP rijen.

Een van de meest ergerlijke gevolgen was dat ze op de EMH avonden gebruikt werden door mensen die normaal gesproken niet meer in de attracties mogen.
Het was de bedoeling dat alleen on site gasten gebruik kunnen maken van de attracties op EHM avonden maar dankij de lang verlopen FP kon iedereen in de attracties.

Njit
26-10-11, 14:18
Van mij mogen ze dat accuut gaan handhaven dan.. net wat comments op Touringplan gelezen @ http://blog.touringplans.com/2011/08/27/fastpass-return-policy-change-testing-at-walt-disney-world/


I was at Animal Kingdom two days ago and was chastized by a cast member for returning to Kali River Rapids after the fastpass window. (about 2 hours late) He was quite rude about it! If they are changing their policy he could at least inform me nicely. Thankfully a few hours later when we went on the ride again with another expired pass another cast member was present and didn’t say a thing.

Wat is er niet duidelijk aan een Return Time? Als je misbruik maakt van de situatie dan moet je niet raar opkijken als er een keer wat van gezegd wordt lijkt me?

Dit vat het wel mooi samen waar de problemen liggen:


So everyone seems upset that they are thinking about enforcing something that is clearly written ON the FastPass and on all of the marketing materials that relate to the FastPass.
I always liked that they didn’t care if you came back after the time on the ticket, but my understanding of this from an inside source is that it was just more costly in employee time management to try and enforce the return-window than just to let it slide.
The problem began when cast members started telling guests that the return time did not mean anything (this was never supposed to have happened, they were only supposed to let people in if they were late – not broadcast that it was okay). So what they have now is a situation where at the end of business on a crowded day, the stand-by lines are ridiculous because of all the late FastPasses that come in. Disney policy is that anyone in line before the park closes will get on the ride. The issue then becomes that due to a much larger influx of riders at the end of the day (as opposed to it being spread out the way the computer calculates the passes), the stand-by line is so long that rides are staying open far later than the park intends. This negatively impacts many aspects of the employee wages and park time-management.



The last stastistic I saw showed 37% of the entire day’s FastPasses were being used in the last 94 minutes of the park hours.

Njit
26-10-11, 14:45
Overigens was het in Disneyland Parijs nog veel zotter met de Fastpass. Daar kon je met oude verlopen toegangstickets/jaarkaarten een Fastpass halen. Met als gevolg dat mensen dus gewoon 50 Fastpassen konden halen. Dit is gelukkig vorig jaar verholpen.

trails
26-10-11, 18:37
Wij zijn vorig jaar met de FP bij Expedition Everest 5 minuten te vroeg aangekomen maar we mochten nog niet naar binnen. We zijn toen via de gewone rij (er was geen rij) maar binnen gegaan en vervolgens meteen nog een keer met de FP. Lijkt me toch logisch dat ze die tijden enigszins controleren....

Njit
26-10-11, 19:32
Te vroeg mag ook niet. Maar de eindtijd wordt dus blijkbaar (nog) niet gehandhaafd.

Flufjuh
27-10-11, 16:26
Wat is er niet duidelijk aan een Return Time? Als je misbruik maakt van de situatie dan moet je niet raar opkijken als er een keer wat van gezegd wordt lijkt me?



Helemaal mee eens. Dat is net als iets willen terugbrengen zonder een bonnetje en dan klagen dat de winkel het niet wil terugnemen. Wij haastten ons ook elke keer om op tijd te zijn en dan was het ook onwijs irritant als je mensen voor je zag staan waarvan de tijd allang verlopen was, terwijl ze gewoon door mochten.

chippie
11-07-12, 12:53
Even een schopje van dit topic :)
Het klopt dat je voorheen gewoon na de tijd kon komen welke op je FP stond, daar was niets fout aan, het werd toegestaan.
Tegenwoordig is op de fastpas heel duidelijk aangegeven dat je op tijd moet komen, na die tijd is de pas niet meer geldig.
Met andere woorden, ze halen de teugels aan. Vorig jaar een paar keer „te laat” aangekomen en dat was geen probleem. Nu kan dat dus niet meer, geen probleem zo lang je het maar weet het staat er duidelijk (http://www.easywdw.com/uncategorized/the-beginning-of-fastpass-enforcement-or-something/#more-7403) op.

Iris02
11-07-12, 14:34
Wij kwamen deze week 10 minuten te vroeg aan bij Winnie the Pooh maar mochten gewoon doorlopen. Dat had er misschien wel mee te maken dat het na 21.00 uur was en het minder druk begon te worden.
hou er overigens ook rekening mee dat je pas een nieuwe fast pass voor de volgende attractie kan halen als je tijd voor je eerste fast pass is ingegaan.

chippie
12-07-12, 10:17
Wij kwamen deze week 10 minuten te vroeg aan bij Winnie the Pooh maar mochten gewoon doorlopen. Dat had er misschien wel mee te maken dat het na 21.00 uur was en het minder druk begon te worden.
hou er overigens ook rekening mee dat je pas een nieuwe fast pass voor de volgende attractie kan halen als je tijd voor je eerste fast pass is ingegaan.

Dat laatste had ik ook begrepen, maar zoals je in deze link kunt zien, staat er op de fastpass ook een tijd wanneer je een nieuwe fastpass kunt halen en in dit voorbeeld (http://www.easywdw.com/uncategorized/the-beginning-of-fastpass-enforcement-or-something/#more-7403) is dit eerder dan je fastpass tijd ingaat. Ik heb ergens gelezen dat je elke twee uur een nieuwe fastpass kunt halen of zodra de tijd van je eerste fastpass is in gegaan. (kan helaas de bron niet meer vinden, maar ik ga het ondervinden en laat het hier weten:))

Njit
12-07-12, 10:23
Gewoon bij Disney zelf: http://disneyworld.disney.go.com/guest-services/fast-pass/

There's a limit to the number of FASTPASS tickets you may have at one time. On your ticket will be printed the time at which you can get your next one. Disney's FASTPASS Service machines won't issue another ticket until the time stated on your current one.

chippie
12-07-12, 12:38
@Njit; dat is dan duidelijk, alleen is het niet duidelijk wanneer die mogelijkheid zich voordoet om een nieuwe fastpas te halen. Misschien is die tijd wel afhankelijk van de drukte? Ach, maakt ook niet zo heel veel uit, ik ga het gewoon ondervinden, vorig jaar ging dat ook prima. Beetje handig met de FP omgaan scheelt toch een hoop gewacht in op een drukke dag.

Njit
12-07-12, 13:03
Er zit een heel systeem achter de Fastpass. En daar zal de drukte ook wel een rol in spelen neem ik aan :)

Njit
08-05-13, 13:11
Kan ook niet volgens mij..

Teleton
08-05-13, 15:02
Van de week in MK binnen uur tweede FP opgehaald. Zat drie kwartier tussen. Tijd tussen ophalen twee passen varieert kennelijk sterk, dit was wel een record voor ons.

moonlight91
09-05-13, 03:50
Afgelopen maandag konden wij een nieuw fastpass halen op het moment dat de vorige qua tijd in ging
Het was wel enorm druk

Bosevents
23-01-14, 16:19
Goed nieuws op de site van Attractions direct
Hier wordt uitgelegd hoe het hele fastpass + systeem werkt en ze geven hier ook aan dat medio maart voor iedereen (dus ook als je niet in een hotel verblijft) het voorboeken van fastpassen+ mogelijk wordt

http://www.attractionticketsdirect.ie/orlando/latest-news/atds-definitive-guide-my-magic-plus

Goed nieuws lijkt mij

Mushu
18-03-14, 20:08
Deze handige info kwam ik tegen op de Disboards. Uitleg over het fastPass+ systeem, wanneer te reserveren en welke attracties je het beste kan kiezen. Voor de Disney-planners onder ons: http://disboards.com/showthread.php?t=3143281

Ritchie
18-03-14, 21:16
Interessante link, ik zie dus dat je 5min. voorafgaand aan de tijd en 15min. na de tijd, je fastpass kan gebruiken.

wehave
19-03-14, 00:16
Maar kan je nou maar 3 fast passs halen per dag of kan je buiten degene wat je hebt gekozen ook nog fastpasses halen?

Bosevents
19-03-14, 08:50
Maar kan je nou maar 3 fast passs halen per dag of kan je buiten degene wat je hebt gekozen ook nog fastpasses halen?
Je krijgt 3 fastpassen per dag.
Sterker nog. Je moet er drie kiezen. Op de terminals in het park kies je er 1 dan worden er nog 2 voor je ingevuld. Uiteraard mag je er ook gewoon drie zelf kiezen.
Als je naar een ander park hopt kun je er niet nog eens drie nemen.
Er zijn verhalen bekent dat je er als verrassing 1 extra krijgt maar dat is nu alleen voorgekomen als je Disney hotel gast bent.

wehave
19-03-14, 16:53
Had liever het oude systeem als ik eerlijk ben.
Je kan bv niet eens Soarin en testtrack samen nu als fastpass doen.

Ritchie
19-03-14, 17:04
Op dit moment nog niet, het systeem is pas operationeel, er komen zeker nog wel wat aanpassingen in de toekomst.

C Verkerk
19-03-14, 17:11
Het is gewoon wachten op het systeem dat ze in Parijs gebruiken.
Duurdere kamers krijgen unlimited fast pass maar dan praat je ook over rond en nabij de duizend Euro per nacht. Voor diegene die dit systeem willen gebruiken zijn er een bepaald aantal unlimited fast passen te koop.

Bosevents
19-03-14, 17:44
Had liever het oude systeem als ik eerlijk ben.
Je kan bv niet eens Soarin en testtrack samen nu als fastpass doen.

Het oude systeem had ook haken en ogen. In veel gevallen waren de fastpassen snel uitverkocht.
Vaak al voor het middaguur.
Met dit systeem is Disney veel flexibeler en kunnen ze bij sturen wanneer ze willen. Onderzoeken hebben nu al aangetoond bijvoorbeeld bij Soarin dat de Standby-lines aanzienlijk korter worden.
Het klinkt misschien gek maar dit is echt zo. Waarschijnlijk omdat meer mensen gebruik kunnen maken van het fastpass systeem.

Normaal kon je veel fastpassen krijgen nu dus maar 3. Waarschijnlijk komt hier de betere verdeling uit.

wehave
19-03-14, 18:42
Dat je er 3 krijgt vind ik niet zo heel erg maar wel dat ze vrije keus daarin beperken.
Ik kies nu fastpass voor bepaalde attracties waar ik in principe geen interesse in hebt maar er is geen andere keus.

Bosevents
19-03-14, 22:56
Dat is echt een beperking. Het gaat ook om grote attracties in principe.
Er staan ook veel attracties bij waarvoor je gewoon geen fastpass nodig hebt.

Misschien veranderd het nog

tomenvalesca
27-03-14, 17:11
vanaf eind deze maand is het een feit, offsite guests (gasten die niet in een Disney resort verblijven) kunnen ook 30 dagen op voorhand een fastpassen vastleggen
(als ze hun ticket koppelen aan een my experience account)
http://www.wdwmagic.com/other/mymagicplus/news/26mar2014-mymagic-fastpass-and-magicbands-to-be-available-to-offsite-day-guests-next-week.htm
*HAPPY*:D

Ritchie
27-03-14, 20:40
MagicBands zijn aangekomen bij het hotel, volgens de US mail.
Nu ffe wachten tot morgen, en als het goed gaat, heb ik ze dan, foto volgt.

Ritchie
29-03-14, 12:36
Magic Bands zijn binnen :)

Bosevents
29-03-14, 19:03
Dat is snel..... Welke kleur heb je ? Misschien een foto?

Ritchie
30-03-14, 13:25
Ik heb de rode, en Anja de groene.
Aangezien het steeds lastiger wordt met die imageshack laat ik de foto's maar achterwege.

Bosevents
31-03-14, 21:12
Ik heb even een kopie gemaakt van de reserveringen en nu vraag ik me af of jullie het anders zouden doen of misschien tips hebben.

Van de week kreeg ik via een site te horen dat we (ook zonder Disney hotel reservering) Fastpass+ tijden konden plannen. (30 dagen van te voren)
Dat betekent dat wij rit tijden konden reserveren voor de meest drukke attracties.
Dus niet in de rij staan maar gewoon binnen een gereserveerde tijd langskomen en direct de attractie doen.
Super tof.

Na overleg met elkaar zijn de dagen en de volgende attracties gekozen

Kijk even op de site:

http://vakantieusa2014.blogspot.nl/2014/03/fastpass-ook-voor-ons.html

Michael66
31-03-14, 22:46
Kun je e.e.a. misschien iets meer ordenen ? Het is zo nogal een uitdaging om dit te lezen danwel een mening over te geven .... :(

Njit
31-03-14, 22:49
Tip: in de ge-avanceerde Editor kun je ook tabellen aanmaken.. Hier is geen touw aan vast te knopen :rolleyes:

tomenvalesca
01-04-14, 08:38
via je blog is het wat makkelijker lezen dus ben daar even gaan kijken :) , het zijn ook de attrakties die wij zouden nemen dus daarbij zit je volgens ons al goed.
Al heb ik wel gelezen op verschillende websites (vergeef me als ik deze even niet bij naam weet) dat ze 'aanbevelen' om de fastpassen te plaatsen naar de middag tot latere middag toe,
en dan nog best op het 'drukste' punt van de dag, in de ochtend is het vaak nog relatief rustig in de parken, dan moet je die tijd gebruiken om attrakties te doen
die naar de middag toe al drukker kunnen worden, waar je dan naar de middag toe als de parken drukker worden gewoon je fastpassen kan gebruiken om zo wat de lange rijen te vermijden. Hoe wij het juist gaan doen weet ik ook nog niet, maar het ziet er helemaal niet slecht uit! veel succes en ben benieuwd naar je bevindingen binnen enkele dagen!

Mushu
01-04-14, 21:24
Epcot: Soarin heeft al vroeg een lange rij dus goede keuze voor de ochtend. Nemo heb ik nog nooit voor in de rij hoeven staan dus die zou niet direct op mijn lijstje staan voor fastpass (maar je moet er toch 3 kiezen). Mission Space: ook al vroeg wat langere rijen dus prima keuze.

AK: Everest is soms nog rustig in de ochtend, misschien dat je die naar wat later kan verplaatsen en in de ochtend gewoon in de rij gaan staan. Dinosaur is heel verschillend wat rijen betreft dus voor de zekerheid een fastpass is altijd goed. Safari is om die tijd ook meestal druk dus ook goede fastpass.

Studio's: Toy Story: Staat bij opening bijna direct een rij, altijd goed om een fastpass voor te hebben. Star tours is wisselvallig wat drukte betreft, soms kan je in de middag gewoon doorlopen. Kan je met je fastpass nog een keer extra zonder lange rij! Tower of terror is meestal ook meer dan 30m (mijn grens ligt bij 20min, dan loop ik er voorbij) dus fastpass altijd fijn.

Mijn conclusie is dus dat je een goede verdeling hebt gemaakt. Ik zou vooral kiezen voor attracties waar je zeker in wil. Als er op dat moment geen rij staat, kan je altijd twee keer achterelkaar. En ook leuke reminders ingepland, dat wordt leuk! By the way, het is niet zo dat je helemaal niet meer in de rij staat met fastpass maar wel in een veel kortere.

wehave
01-04-14, 21:41
Als er geen rij staat zou je toch gelijk de fastpass kunnen omboeken?

beccie25
01-04-14, 22:58
Echt goede keus hoor en prima leesbaar op de blog

Bosevents
02-04-14, 23:50
Vandaag weer nieuw nieuws van de Fastpass+
Na het gebruik van je 3 pre geboekte fastpassen gaat Disney je de mogelijkheid geven om een vierde te bestellen en daarna een vijfde etc.
Ook het hoppen gaat mogelijk worden.

http://www.wdwmagic.com/other/mymagicplus/news/02apr2014-disney-to-increase-the-number-of-fastpass-entitlements-per-day-and-include-park-hopping.htm

wehave
03-04-14, 02:28
Dat is echt heel erg goed nieuws.
Ik ben alleen bang dat de langste rij in Disney bij de kiosk gaat zijn.

Ritchie
03-04-14, 02:57
er komen in de toekomst zeker kiosken bij hoor

wehave
03-04-14, 10:46
Maar eigenlijk is het dus beter als je zo vroeg mogelijk je fast passes gebruikt zodat je de hele dag nieuwe kan halen.
Als je 1 fast pass pas aan het einde hebt geboekt kan je dus geen enkele erbij halen als ik het goed begrijp.

Ik lees nu trouwens ook dat als je van het ene naar het andere park gaat je weer 3 nieuwe keuzes mag maken voor fastpasses als je passes op zijn in het ene park via de app.

http://forums.wdwmagic.com/threads/i-am-gladly-eating-crow.882001/

beccie25
03-04-14, 12:45
klopt allemaal, fijn dat alles zo duidelijk wordt uitgelegd
wel even een andere vraag. ik laas op het forum ook dat er over het hele wdw free wifi is??? Klopt dit? want ik zag me namelijk nog niet met de app werken, maar met wifi natuurlijk wel

Bosevents
03-04-14, 13:17
Ja er is overal super goed wifi
(AT&T)

corrus
03-04-14, 16:01
Nou... Supergoed??
Beetje overdreven hoor, zodra het ook maar iets drukker wordt wordt de ontvangst al een flink stuk minder...
Op zon en feestdagen soms weleens helemaal 0 (nul).
Dus daar kan nog een stuk aan verbeterd worden.

Fleurida
03-04-14, 16:40
Wij waren in December in Disney en de WiFi was gewoon ruk. Blij dat ik de mifi in de tas had........

C Verkerk
03-04-14, 18:00
Zelfde ervaring. Met een beetje drukte is de ontvangst nihil.

Anthon14
03-04-14, 22:08
Lekker hoor, ook onze magic bands zijn binnen dankzij mijn broer. Nu binnenkort als we er zijn eens uitproberen hoe het bevalt.

Michael66
07-04-14, 19:32
Billboards.

http://s25.postimg.org/igxfwhfdb/15173_10152296242639330_4380119260280039859_n.jpg

Ritchie
08-04-14, 03:55
Wifi werkt inderdaad goed, maar niet overal evengoed, sommige plekken is er echt nagenoeg geen bereik, en wat corrus ook schrijft, op een gegeven moment (lees: veel gasten) kan men dit niet meer aan met de bandbreedte hoor.

C Verkerk
08-04-14, 12:58
@ ritchie.
Het is idd bandbreedte probleem.
Het GF was een van de eerste hotels waar gratis wifi getest werd. Zodra dit op internet bekend werd was het uit met de pret. Alle lobby's van de diverse gebouwen zaten vol met "meelifters". Gevolg was dat niemand meer kon internetten. Hotel management heeft dat toen opgelost door kabelverbinding gratis te maken voor de hotelgasten.
Het leek wel extreem couponning zoals je wel op tv kunt zien, Zodra iets "gratis" is schijnen mensen door het lint te gaan. Wij logeerden in een afdeling waar je alleen met een geldig toegangsbewijs binnen kon en het was verbazingwekkend hoeveel "gasten" ineens hun kaartje op de kamer hadden laten liggen. Aangezien er behalve wifi ook "gratis" eten te verkrijgen was hebben we dus niemand mee naar binnen laten gaan.
Na een paar verblijven krijg je voor zoiets een "neus". Een van de meest voorkomende problemen in dit soort hotels zijn de dump kinderen. Ouders zetten hun kinderen 's morgens af om de hele dag bij een van de hotels te laten zwemmen en dit is zo wie zo al verboden. De kinderen hebben geen geld en gaan dus bij de ingang zitten van de gebouwen waar CL is. Hier wordt vijf keer per dag eten geserveerd en drinken inclusief alcoholische dranken zijn de hele dag te krijgen. Ze proberen gewoon met een brutaal gezicht met je te lopen naar binnen. Het personeel noemt ze kakkerlakken.

tomenvalesca
25-04-14, 16:15
vanaf maandag kan je na je gereserveerde 3 fastpassen ook meerdere fastpassen nemen aan een van de kiosken *halelujah*

http://disneyparks.disney.go.com/blog/2014/04/mymagic-adding-even-more-magic-to-fastpass/

satpet
30-06-14, 13:47
Kunnen we niet een apart topic wijden aan de Disney Magic band, of houden we het in dit fastpass topic?
Ervaringen, vragen, nieuws, ...

Ik zal al beginnen:
Heeft het zin om een Magic Band aan te schaffen als je niet in een Disney hotel verblijft. Of anders gesteld: Is het fastpass+ makkelijk te doen met de entreekaartjes?
Komen die Magic Bands niet makkelijk los?
Is er nooit ticket controle als je zo'n Magic Band hebt?

José
30-06-14, 14:07
Wij hadden geen Magic band en we konden ons prima redden zonder. Nadeel van de band is dat je 'M zonder dat je het voelt kunt verliezen als hij niet goed dicht zit(schijnt nogal eens te gebeuren) vind het nieuwe fastpass systeem ook niet echt prettig in gebruik.

Mushu
30-06-14, 15:12
Wij hebben de Magic Band nu 5 dagen in gebruik en zijn zeer tevreden. Hij zit stevig vast en je verliest hem niet zomaar (zal natuurlijk altijd kunnen gebeuren). Ook de pinnen die we er op hebben zitten, vallen er niet zomaar af. Je moet eigenlijk best moeite doen om de band los te maken.
Er is zeker wel ticket controle, je houdt je Magic Band tegen het paaltje en ook je vinger moet gescand worden. Als het Mickey hoofd op het paaltje groen wordt mag je naar binnen. Voor de fastpass geldt hetzelfde alleen dan geen vingerscan. Fastpassen zijn makkelijk te reserveren maar ik heb het idee dat sommige snel weg zijn. Maar dat was voorheen ook, dan moest je gelijk bij binnenkomst naar bv toy story gaan om nog een fastpass voor ergens in de middag te kunnen krijgen. En geen gedoe met losse kaartjes meer.

corrus
30-06-14, 17:34
Heeft het zin om een Magic Band aan te schaffen als je niet in een Disney hotel verblijft.Jazeker! kun je op je verblijfsadres de FastPasses er alvast inzetten.
Of anders gesteld: Is het fastpass+ makkelijk te doen met de entreekaartjes?/QUOTE]Ook geen probleem[QUOTE]Komen die Magic Bands niet makkelijk los?In tegendeel eigenlijk
Is er nooit ticket controle als je zo'n Magic Band hebt?Vrijwel nooit want eigenlijk wordt uitsluitend de Magic Band gecontroleerd, uitsluitend bij maar bij `zware`problemen willen ze de pas ook zien.

Mushu
30-06-14, 21:55
Wij hebben niet eens een kaartje dus ook bij problemen kunnen we die niet laten zien. Ons kaartje is de Magic Band.

Anthon14
30-06-14, 22:15
Volgens mij kun je met de Magic Band de parkeerterreinen niet op en heb je daar nog steeds een kaart voor nodig, of is dat inmiddels veranderd?

Mushu
01-07-14, 03:31
Daar krijg je als resort gast een heel ouderwets papiertje voor die je op je dashboard legt. Dan mag je ook op het resort zelf parkeren. Voor AP houders met Magic Band is het misschien anders geregeld, dat weet ik niet.

Ramona1981
02-07-14, 12:18
Wij vertrekken over 2 weken voor het eerst met onze meiden en ik ben nu fastpass tickets aan het reserveren. Ik zag dat je voor ariel en tinkerbell etc ook een tickets kan nemen. Is de rij dan echt aanzienlijk korter of kunnen we de ticket beter besteden aan een attractie?

Bosevents
02-07-14, 12:38
De rijen zijn echt korter met fastpass.
Je moet jezelf alleen afvragen of je voor een meet en greet een fastpass wil opofferen of dat je die pas neemt als je de derde attractie op fastpass gedaan hebt.
Wij hebben het wel gedaan voor de ontmoeting met Bell (van het beest) omdat dit een prachtige show is om mee te maken.

Mushu
02-07-14, 15:52
Als je heel graag met een Disney prinses op de foto wil dan zou ik zeker een fastpass nemen. De rijen voor echt populaire prinsessen zoals die van Frozen kunnen oplopen tot 2 uur! Ook deze vakantie hebben wij weer volop genoten van de fastpasses (niet voor meet and greets in ons geval), heerlijk om langs een 70 min rij te lopen en binnen 5 min in de attractie te zitten!

satpet
22-07-14, 14:33
Weet iemand hoe zit het met wifi in de parken, nu je via apps of internet je fastpass+ moet reserveren?

Frans_Natasja
22-07-14, 14:44
Op de meeste plekken in disney heb je redelijk wifi maar er zijn ook plekken waar je net geen bereik heb. Dan is het een stukje doorlopen tot je hem weer heb.

Mushu
22-07-14, 18:15
Op de meeste plekken is het bereik goed. Soms moet je inderdaad een stukje verder lopen voor beter bereik maar vergeleken met wat langer geleden (toen Disney net wifi had) is het veel beter (op alle resort waar ik ben geweest zelfs prima). Ik had wel problemen met mijn iphone in Animal Kingdom en soms in Magic Kingdom. Dan gaf mijn telefoon aan goed bereik te hebben maar lukte het niet om op het internet te komen (of de app te gebruiken). Super frustrerend want ik wist niet wat ik er aan kon doen en het leek allemaal in orde te zijn. Mijn moeder haar Samsung deed het dan vaak wel gewoon goed. Het was dus handig om twee verschillende telefoons te hebben en we hebben de fastpass tijden en diner reserveringen ook elke dag op een klein briefje geschreven voor de zekerheid.

Bosevents
23-07-14, 12:36
Dat briefje is een goed idee maar je kunt ook je kaarten (pasjes) gewoon gebruiken bij de kiosken. Een castmember kan ook een plan voor je uitdraaien van je dag (soms schrijven ze het ook op speciale papiertjes)
Zonder telefoon is het systeem nog steeds goed te gebruiken misschien niet volledig maar het is zeker te doen

Mushu
23-07-14, 13:06
klopt helemaal maar ik had ook mijn restaurant reserveringen er op staan en alles al vooraf geboekt. Dus 's morgens even alles op een briefje schrijven zodat we niet langs de kiosk hoefden. En we wilden ook wel eens een foto op facebook zetten etc. maar dat ging dan natuurlijk ook niet. Buiten die paar keer dat wifi het niet deed, geen problemen gehad. Fastpass is een super uitvinding en ik vind het goed van Disney dat het gratis (inbegrepen) is. Maar inderdaad ook zonder mobiele telefoon kan je prima gebruik van maken.

explorer87
05-06-15, 11:42
Kan de Fastpass ook in het park bij een kiosk worden verkregen? Of is het echt alleen digitaal en niet meer een fysiek kaartje of iets?

Edit:
Antwoord al gevonden: https://www.undercovertourist.com/blog/how-to-use-fastpass-plus-disney-world/

Ritchie
05-06-15, 16:31
Kiosk kan idd ook

Iris02
16-07-15, 16:06
Ik heb - heel handig - al fastpasses gereserveerd voor de komende weken. In mijn account staat een keurig overzicht van alle tijden en desbetreffende attracties. Ik weet nu alleen niet of ik nu verder nog actie moet ondernemen of dat ik met de normale Disney tickets naar de desbetreffende attracties kan gaan. Weten jullie dat ?

Njit
16-07-15, 16:45
Volgens mij hoef je niks meer te doen.


FastPass+
The FastPass+ system, which is one of the biggest advantages of the MyMagic+ program, allows guests to reserve a time to experience FastPass+ attractions and entertainment in advance of your visit. This means that you can avoid waiting in long lines for some of the most popular attractions. FastPass+ reservations can also be made the day of your visit by visiting one of the kiosks or by accessing the My Disney Experience app on a mobile device. Once your resort reservation and valid park admission are linked into your My Disney Experience account, you have the ability to schedule three FastPass+ selections for one park per day. You may not get multiple FastPass+ for the same attractions in one day. These can be modified if necessary, even the day of, as long as your desired times are still available. When you arrive at the attraction, simply tap your MagicBand on the RFID reader and the system will scan them, allowing you access if it is the correct time. There is no charge for using FastPass+.

Je hoeft overigens niet perse een MagicBand te kopen:


You can use FastPass+ without purchasing a MagicBand. The old paper park tickets have been replaced with RFID plastic, credit-card type tickets that are scanned at FastPass+ kiosks and at ride queues. MagicBands can be more convenient -- no need to fish your ticket out of a wallet or pocket -- but are not required.

zie verder ook:

http://www.huffingtonpost.com/2014/05/29/fastpass-plus-disney-world_n_5374335.html
http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/fastpass.htm

Iris02
16-07-15, 18:20
Top Njit die informatie kon ik dus niet vinden...... (maar ik ben dan ook blond :rolleyes:)

laurens
25-08-15, 23:39
Ik heb - heel handig - al fastpasses gereserveerd voor de komende weken. In mijn account staat een keurig overzicht van alle tijden en desbetreffende attracties. Ik weet nu alleen niet of ik nu verder nog actie moet ondernemen of dat ik met de normale Disney tickets naar de desbetreffende attracties kan gaan. Weten jullie dat ?


Mag ik vragen hoe je die passen hebt gereserveerd?

Niels82
25-08-15, 23:52
Dat kun je online doen via je MydisneyXperience, ik dacht 60 dagen van te voren.
En als ik het goed lees is dat voldoende idd en heb je hiermee tussen de tijden een plekje gereserveerd. je moet dan wel je magic band of kaartje bij hebben die wordt gebruikt om dit te valideren.

Iris02
26-08-15, 08:04
Registeren via MyDisneyExperience kan al eerder, je kan ruim van te voren al een restaurant reserveren. Fastpasses kan je 30 dagen van te voren reserveren. Als je in een Disney hotel verblijft dan kan het 60 dagen van te voren.
Ik vond het een ideaal systeem. Wij hebben fastpasses met een lunch of diner in een restaurant gecombineerd en het systeem zorgt voor de beste aansluittijden.

saskiadv
21-05-17, 00:44
dag allemaal,

Ik heb een vraag, wij hebben ultimatie tickets voor 14 dagen voor wdw. Voor onze dochter van 2jaar hoefden we geen tickets aan te schaffen omdat zij nog gratis naar binnen mag. Maar als wij nu FP gaan gebruiken mag zij dan wel mee want ik las ergens dat je alleen de fp-lane in mag met een fp, en tja die hebben we voor haar niet, omdat we geen tickets voor haar hebben. Heeft iemand al een keer met een klein kind dit meegemaakt of ervaring?
Ik dacht durf te vragen :)
:p

saskia

corrus
21-05-17, 09:46
Technisch gezien is er voor Fastpass+ een ticket nodig...
Dus... :cool:

AlexFL
21-05-17, 09:55
Mits je dochter aan een eventuele min. lengte voldoet mag ze met jullie mee in de fastpass rij, zonder dat ze zelf een fastpass heeft.

Mushu
21-05-17, 10:33
Natuurlijk mag jullie dochter mee, het is Disney! En denk ook aan de rider switch voor attracties waar ze te klein voor is: http://wdwprepschool.com/how-to-child-swap-rider-switch-at-disney-world/

Anthon14
21-05-17, 11:40
Geen probleem mits je kind aan de mogelijke minimale lengte voldoet voor desbetreffende attractie mag ze zo mee zonder FP kaartje.

Ellen1308
06-06-17, 11:55
Ik heb wat vragen over de registratie bij Disney MyExperience en het vastzetten van de Fastpasses.
Zojuist een account aangemaakt en profielen aangemaakt voor mijzelf, mijn man en onze 2 kinderen van 11 en 8 jaar. Ik heb mijn man een uitnodiging gestuurd om te 'connecten'. Dit heeft hij geaccepteerd dus wij kunnen nu elkaars profiel bekijken. Maar nu mijn vraag. Kan ik het ook zo instellen dat mijn man ook de plannen in kan zien voor de kinderen? Of blijf ik de enige die voor hen Fastpasses kan regelen?

En een vraag over de Fastpasses, 30 dagen vantevoren kunnen we Fastpasses reserveren. Wij gaan vanaf 18 juli naar Disney, dus 18 juni kunnen wij gaan proberen om Fastpasses te regelen. Betekent dit dat we 14 dagen lang iedere dag opnieuw in moeten loggen om Fastpasses te regelen? Dus bijv. voor 25 juli kunnen we pas op 25 juni regelen? Lijkt mij wel, maar ik vraag het toch even bij jullie na voor de zekerheid.

corrus
06-06-17, 12:04
Ja, dit klopt! ;)

Mushu
06-06-17, 14:11
Volgens mij kan je man ook family and friends toevoegen in zijn account en dan kunnen jullie beide plannen en plannen veranderen. Ik weet niet precies hoe (en of) dat werkt maar in mijn account zie ik dat ik de enige ben die kan plannen (er staat "plans managed by me"). Blijkbaar is er dus ook de optie dat meerderen dit kunnen maar dat heb ik nooit geprobeerd (ik laat niemand toe, planning is mijn ding! :D).
Als je geen resort hotel reservering hebt dan kan je inderdaad 30 dagen vooraf je fastpasses vastleggen en zal je voor ieder bezoek die 30 dagen aan moeten houden. Bij een resort hotel reservering is dat 60 dagen vooraf maar dan kan het wel voor heel je verblijf (tot 14 dagen).

Mave
06-06-17, 20:22
Registeren via MyDisneyExperience kan al eerder, je kan ruim van te voren al een restaurant reserveren. Fastpasses kan je 30 dagen van te voren reserveren. Als je in een Disney hotel verblijft dan kan het 60 dagen van te voren.
Ik vond het een ideaal systeem. Wij hebben fastpasses met een lunch of diner in een restaurant gecombineerd en het systeem zorgt voor de beste aansluittijden.

Klopt het dat je voor het reserveren van een restaurant je creditcard moet opgeven? (ook een kopie sturen van de voorkant van je pas) Wij zijn hier een beetje huiverig voor. Er zijn nog weinig tijden over voor het restaurant in AK in juli maar ik durf het niet zo goed.

corrus
06-06-17, 21:23
Je dient in bijna alle gevallen een Credit Card nummer op te geven, welke ook wordt gechecked.
Bij "No show" wordt er US$ 10,- in rekening gebracht.

Mushu
07-06-17, 00:10
Klopt het dat je voor het reserveren van een restaurant je creditcard moet opgeven? (ook een kopie sturen van de voorkant van je pas) Wij zijn hier een beetje huiverig voor. Er zijn nog weinig tijden over voor het restaurant in AK in juli maar ik durf het niet zo goed.

Er werden veel reserveringen gemaakt en mensen kwamen dan niet opdagen dus hebben ze er voor gekozen om bij iedere reservering je creditcard gegevens te vragen en bij niet opdagen wordt er $10 per persoon afgeschreven. Je kan 24u vooraf de reservering cancelen en dan kost het je niets. Het is bij mij nooit misgegaan en Disney is zo'n grote bekende organisatie, als zij onzorgvuldig met jouw creditcard gegevens omgaan dan is dat heel slecht voor hun naam. Ik snap niet wat je bedoeld met een kopie sturen van de voorkant van je pas. Je vult je gegevens gewoon in bij het reserveren via MDE een kopie opsturen is niet nodig.

Mave
07-06-17, 10:46
Bedankt voor jullie reacties, binnenkort toch maar een reservering maken. met kopie bedoelde ik een foto van de voorkant (idd via MDE) van je pas maar misschien is het ook mogelijk zonder foto.

mirretje
11-07-17, 16:11
Balen zeg!!!! Zit ik klaar met mijn lijstje voor de fast pass attracties voor Epcot. Kan ik maar 1 attractie reserveren.
Soarin, Test track, Frozen en nog 1 zijn A attracties en daar mag je er maar 1 van.
Dat vind ik nou heel erg jammer want dat fast pass systeem is verder best goed.

Njit
11-07-17, 16:17
Het is inderdaad een hele wetenschap. Wellicht heb je wat aan ons schema. Daar staan de A en de B attracties vermeld en welke Fastpasses voor welk park aangeraden worden : https://goo.gl/XjHAff

Mushu
11-07-17, 17:03
Balen zeg!!!! Zit ik klaar met mijn lijstje voor de fast pass attracties voor Epcot. Kan ik maar 1 attractie reserveren.
Soarin, Test track, Frozen en nog 1 zijn A attracties en daar mag je er maar 1 van.
Dat vind ik nou heel erg jammer want dat fast pass systeem is verder best goed.
Als je 1 dag hebt en heel graag Frozen wil doen dan daar een Fastpass voor nemen. Test Track als eerste vroeg in de ochtend doen en Soarin in de avond (vraag om plaatsen in het midden, aan de zijkanten is het beeld erg afgebogen). Jammer inderdaad dat ze deze indeling hebben gemaakt want voor de andere attracties (in Tier 2 waar je er 2 van mag kiezen) is eigenlijk geen Fastpass nodig omdat er altijd wel momenten op de dag zijn dat je bij een van die attracties maar 5-10 wachttijd hebt. Dus voor die andere 2 Fastpasses kies je tijden waarop die attractie wel druk is (vaak in de middag of Spaceship earth in de ochtend) zodat je er het meest uithaalt.

Njit
11-07-17, 17:13
Test Track kun je ook nog Single Riders doen mocht het heel druk zijn. Scheelt ook weer.

mirretje
11-07-17, 19:15
Handig lijstje idd. Martijn. We hebben maar voor test track gekozen.....mijn man wil dat zo erg graag dat ik maar overstag ben gegaan. Hij moet al hele dagen door zien te komen in de outlet malls dus krijgt hij ook een keer zijn zin....
Alleen toen jullie gingen was er een storing! Dan heb je helemaal pech. Mag je 1 attractie kiezen en kan je er niet in!

Mushu, bedankt voor de tip over het scherm bij Soarin! We gaan maar in de rij daar en bij Frozen want die wil ik toch echt niet missen.

Njit
11-07-17, 22:59
Bij storing is je Fastpass wel langer geldig. Dus met een beetje geluk gaat hij later op de dag gewoon weer open. En anders kun je hem voor een andere attractie inwisselen.

Je hebt helaas geen invloed op welke plek je komt te zitten bij Soarin. Bij Flight op Passage kun je ook beter niet aan de rand zitten hoewel het daar wel minder uitmaakt.

Mushu
11-07-17, 23:30
Bij storing is je Fastpass wel langer geldig. Dus met een beetje geluk gaat hij later op de dag gewoon weer open. En anders kun je hem voor een andere attractie inwisselen.

Je hebt helaas geen invloed op welke plek je komt te zitten bij Soarin. Bij Flight op Passage kun je ook beter niet aan de rand zitten hoewel het daar wel minder uitmaakt.

Je kan gewoon vragen of je in een van de vliegers in het midden mag (ik bedoel niet de stoelen van de vliegers maar de vliegers zelf) net als dat je kan vragen om voor of achterin te zitten bij een achtbaan. Dan heb je natuurlijk wel kans dat je iets langer moet wachten maar heel veel tijd zal dat niet schelen. De beste vlieger is die in het midden en die het hoogste gaat want dan zie je ook geen voeten van de mensen die boven je vliegen. Ik ben in Soarin geweest op de eerste dag van de nieuwe film en vond de beelden echt heel irritant afbuigen. Misschien dat ze er inmiddels wat aan gedaan hebben maar dat lijkt me eigenlijk niet echt mogelijk.
Er is natuurlijk ook een heel blog te vinden over de beste plekken in de verschillende attracties: http://www.themouseforless.com/blog_world/2016/07/best-places-to-sit-on-disney-rides/ :D

mirretje
13-07-17, 11:54
Hahaha, wat goed die blog! Heerlijk dat over alles is nagedacht en ook is opgeschreven zodat je het optimale uit je dag kan halen in Disney.
Wij hebben Disney dagen ingepland en Disney waterparken. Maar nu bedacht ik me net dat we voordat we naar het waterpark gaan ook "even" een attractie kunnen doen in Epcot of Magic Kingdom met de fast pass.
Zijn de parkeerkaarten overal geldig? Ook bij het waterpark bedoel ik.

Njit
13-07-17, 12:00
Parkeren is gratis bij de waterparken.

Je parkeerkaart is die dag geldig bij alle Disney parken.

mirretje
13-07-17, 12:27
Top! Dank je!

Kikimeisje
05-02-18, 18:32
Over 60 dagen komen we in WDW aan! En dus zat ik vanmiddag om 13:00 uur klaar achter m'n laptoppie... En wat denk je... heb gewoon alle gewenste Fastpasses kunnen krijgen! Slechts 1x iets moeten omruilen wat betreft datum! Ben helemaal blij :D

Lizz
05-02-18, 20:48
Dan verblijven jullie onsite zeker, want als je niet in een Disney hotel verblijft is het 30 dagen van te voren.

Kikimeisje
05-02-18, 21:43
Klopt helemaal! Heb d’r zo’n zin in!

Lizz
05-02-18, 23:01
Dat begrijp ik helemaal.
wij gaan over 78 dagen naar Florida, heerlijk ook zo'n zin in.

oscar
09-07-18, 01:32
Er zijn een aantal hotelketens die samen werken met Disney en daar kan je ook 60 dagen van te voren al je fastpass reserveringen maken.
Wij arriveren 30 july ,hebben een kamer bij Wyndham hotel geboekt voor 8 nachten, maar hebben begin juni al de reserveringen kunnen maken en waren alle tijden nog beschikbaar.
Wel moest ik even met het hotel bellen waarna ik een speciale code kreeg om in te loggen op my Disney experience.
Omdat we een 4persoonskamer hebben en maar met 3 personen komen moesten we wel een extra naam in Disney experience invoeren, maar de fakename Mickey werkt prima, dit na uitleg van het hotel.

Mattie
20-08-18, 20:18
Wij hebben inmiddels 2day tickets gekocht voor onze trip (we vertrekken 28 sept). Alleen: we weten nog niet wanneer we welk park willen bezoeken. Voor zover ik het begrijp is het Avatar deel erg populair dus ik wil kijken of ik daar een Fastpass voor kan scoren en dan vul ik de rest wel aan met andere fastpasses. Ik begrijp ook dat dit 30 dagen van te voren kan. Stel ik zie voor 1 oktober een pas en een paar dagen later voor 5 oktober en die tijd komt beter uit. Kan ik dan die pas reserveren? Of hoe zit dat? Het liefst leg ik meteen iets vast maar wel met de optie dit eventueel nog aan te passen.

masterkabal
20-08-18, 21:18
Als je 2 parken wil bezoeken zou ik Animal Kingdom en Magic Kingdom aanraden. Bij Hollywood studios zijn ze nog steeds bezig met verbouwen. Epcot heeft ook niet zoveel attracties.
Een fastpass voor de Avatar attracties kun je vergeten. Mensen die in de Disney resort verblijven kunnen 67 dagen vooraf de fastpass al reserveren.

Je moet echt heel veel geluk hebben. Je moet er echt klaar voor zitten op de seconde dat je kan reserveren. Aanpassen kan altijd nog achteraf maar dan zijn de beste attracties al weg.
Ons was het ook niet gelukt. Gevolg 3 uur wachten bij Flight of Passage. Dat is echt de mooiste attractie en zeker de moeite waard om erop te wachten.
Die andere viel ons tegen.

Mattie
20-08-18, 21:20
Het plan is inderdaad AK/MK ja :) En sowieso dat we het gaan proberen, we zijn er een week of 3 dus het maakt mij in theorie niet uit namelijk welke dag we gaan. Alleen de vraag is nog, stel ik zie voor dag 1 gewoon 3 prima passen (niet FoP dan) en opeens een week later zie ik voor dag 10 wel FoP hoe zit dat? Kan ik max 2dagen * 3 passen reserveren? Of kan je net zoveel reserveren dat je wil?

oscar
20-08-18, 23:28
Voor elke dag dat je een entreebewijs hebt kan je 3 fastpassen reserveren.
Je moet dus van te voren wel weten welke dagen je de parken gaat bezoeken, ga je dit ter plekke wijzigen moet je de fastpassen annuleren en kijken wat er op dat moment nog beschikbaar is voor de dag dat je dan gaat.
Tip, kijk voor MK even naar dagen dat het park langer open is ( magic hours), normaal tot 23.00 maar wij kwamen op een dag dat deze tot 01.00 open was, en na elf uur werd het extreem stil in het park, attracties als seven dwarfs en peter pan kon je gewoon in en uitlopen zonder wachten.

Mattie
21-08-18, 14:23
Ah ok duidelijk dan kijk ik de eerste paar dagen of ik FoP kan scoren en anders plan ik gewoon een dag in. Is magic hours niet alleen voor hotel bezoekers?

corrus
21-08-18, 14:25
Niet helemaal, het heeft voornamelijk te maken met geld.
Iedereen kan dit, als ie er maar voor betaald...

Mattie
21-08-18, 15:24
Ja niet van belang voor ons dus :)

oscar
21-08-18, 17:57
Magic hours is voor de Disney en partnerhotels gasten, hier hoef je niet voor te betalen.
In de ochtend bij een vroegere openstelling moet je je magic card tonen of je magic band scannen anders kom je het park niet eerder in.
Bij een langere openstelling zouden ze dit kunnen controleren bij de attracties na de normale sluitingstijd, maar bij ons is dat geen ene keer gebeurd.

corrus
21-08-18, 21:12
Ik heb regelmatig zo'n bandje gekocht in het stadhuis van MK.
en zonder Hotel.

Mushu
21-08-18, 21:42
Wat voor bandje bedoel je?

oscar
22-08-18, 17:50
Magic band,
Heeft de vorm van een horloge, hier zit een chip in waaraan diverse dingen gekoppeld kunnen worden, zoals entreebewijzen, restaurantreserveringen, fastpassen en ook je creditcard. Wordt voornamelijk gebruikt door de Disneyhotels gasten, deze krijgen deze band bij het inchecken in hun hotel.

Mushu
22-08-18, 18:14
Ja de Magic Band ken ik (heb er inmiddels wat thuis liggen, je verzamelt wat na meer dan 20x WDW). Maar de vraag ging over FastPass en magic hours die alleen voor hotelgasten zijn dus ik vroeg met af wat voor bandje Corrus bedoelde (in relatie tot de vraag dus). De Magic Bands zijn trouwens te koop in heel veel winkels in heel WDW dus daar ga je niet speciaal voor naar het stadhuis van MK. Ik denk dat Corrus wat anders bedoelt. Of niet?

corrus
22-08-18, 21:05
Nog vóór de Magic Band moest men toch kunnen zien of je recht op toegang had voor voor de Extra Magic Hours...
Dit ging al jaren zo vóór de "gechipte" Magic band.

Mushu
22-08-18, 23:27
Nog vóór de Magic Band moest men toch kunnen zien of je recht op toegang had voor voor de Extra Magic Hours...
Dit ging al jaren zo vóór de "gechipte" Magic band.

Snap dan nog steeds niet wat voor bandje jij ging halen in het stadhuis. Voor de Extra Magic Hours zijn geen bandjes (nooit gezien of gehad). Je roomkey (nu ook Magic Band) was het bewijs van verblijf in een Disney hotel en die werd gecheckt voordat je naar binnen ging. Heb trouwens wel bandjes gekregen bij special events (Harambe nights, MNSSHP, MVMCP) voor en na de Magic Band tijd maar die krijg je of net voor je naar binnen gaat of als je al binnen bent op verschillende centrale locaties in het park. Je hebt nu Disney After Dark, daar moet je voor betalen (en is dus voor alle betalende gasten beschikbaar) en zal je waarschijnlijk ook een bandje voor krijgen. Misschien bedoel je dat?

Mattie
06-09-18, 15:26
Ik heb inmiddels voor onze 2 dagen Disney wat fastpassen vast gelegd. Helaas geen Flight of Passage of Seven Dwarfs Mine Train. Met het idee "dan ligt er in elk geval íets vast". Echter het maakt ons niet heel veel uit op welke dagen we gaan dus mijn idee was om elk dag te kijken of er niet passen waren voor FoP / SDMT. Maar: als ik een datum selecteer in de Disney app dan mag ik daar niks bekijken want: je hebt al 2 dagen gereserveerd. Ja Disney dat snap ik maar ik wil weten of het loont om de huidige reservering te veranderen. Is er een manier om de beschikbaarheid te zien ZONDER mijn huidige passen te annuleren? Want ja ik ga het niet gokken dat ik die annuleer kijk voor een andere dag en dat ze dan nog steeds vrij zijn om weer terug te nemen...

Mushu
06-09-18, 18:55
Ik heb inmiddels voor onze 2 dagen Disney wat fastpassen vast gelegd. Helaas geen Flight of Passage of Seven Dwarfs Mine Train. Met het idee "dan ligt er in elk geval íets vast". Echter het maakt ons niet heel veel uit op welke dagen we gaan dus mijn idee was om elk dag te kijken of er niet passen waren voor FoP / SDMT. Maar: als ik een datum selecteer in de Disney app dan mag ik daar niks bekijken want: je hebt al 2 dagen gereserveerd. Ja Disney dat snap ik maar ik wil weten of het loont om de huidige reservering te veranderen. Is er een manier om de beschikbaarheid te zien ZONDER mijn huidige passen te annuleren? Want ja ik ga het niet gokken dat ik die annuleer kijk voor een andere dag en dat ze dan nog steeds vrij zijn om weer terug te nemen...
Ja, dan kies je voor aanpassen (modify) van je fastpasses. Weet niet of dat lukt voor andere dagen maar denk het wel. Je oude fastpasses blijven behouden zolang je geen verandering vastlegt.

Mattie
06-09-18, 20:45
Ja, dan kies je voor aanpassen (modify) van je fastpasses. Weet niet of dat lukt voor andere dagen maar denk het wel. Je oude fastpasses blijven behouden zolang je geen verandering vastlegt.

Nee als ik dat doe dan kan ik alleen een andere tijd/attractie kiezen, geen ander park of datum :(

Mushu
06-09-18, 23:17
Nee als ik dat doe dan kan ik alleen een andere tijd/attractie kiezen, geen ander park of datum :(

Ja, daar was ik al bang voor. Je moet natuurlijk alle fastpasses in 1 park besteden dus als je in een park al iets hebt dan kan je natuurlijk niet iets uit een ander park kiezen. Dan zit er niets anders op dan voor die dagen in de gaten te houden of je nog wat beters kan krijgen of toch alle fastpasses voor een dag te deleten en dan voor een andere dag te kijken. Wanneer ga je en hoe goed zijn je fastpasses die je nu hebt? Ik verblijf in een Disney resort en het is me gelukt om op 3 verschillende dagen FoP vast te kunnen leggen. Als we besluiten niet te gaan dan zal ik ze vooraf deleten zodat iemand anders er gebruik van kan maken.

Mattie
07-09-18, 12:10
We gaan 28 sept die kant op. Disney staat nu dus op de 2 okt (MK) en 4 okt (AK). Geen Disney gast dus 'slechts' 30 dagen van te voren. Had gehoopt dat je alsnog ergens kon zien wat er beschikbaar was. Vrees dat we dan maar in de rij moeten gaan staan, zijn ook met zn 5'ven dus kleine kans dat er zoiets nog vrij komt.

Voor MK nu:
Space Mountain
Big Thunder Mountain Railroad
Splash Mountain

En voor AK nu:
Expedition Everest
Kilimanjaro Safaris
Na'vi River Journey

Mattie
07-09-18, 14:08
Ik heb wat gevonden!!!

https://www.thedibb.co.uk/forums/fastpass_plus_availability.php

https://upload.mattie-systems.nl/uploads/94005-capture.png

Zo kan ik in elk geval ff in de gaten houden wat er gaat komen! (er van uitgaande dat dit up2date is)

Mushu
07-09-18, 19:59
Ik ben bang dat je aan bovenstaande schema niet veel hebt. De beschikbaarheid kan echt per seconde veranderen. Met 5 personen heb je inderdaad weinig kans dat er opeens voor iedereen wat vrij komt maar je kan ook voor 2 of 1 persoon zoeken (hoeft er in ieder geval iemand niet lang in de rij te staan als het lukt :)). Toen ik voor mijn Fastpasses ging, heb ik van laat naar vroeg gewerkt. Dus begonnen voor FoP met dagen later tijdens mijn verblijf (>90 dagen). Toen ik bij dag 1 aankwam (die dus precies op de 90 dagen lag) was daar al geen beschikbaarheid meer voor FoP voor 3 personen. Misschien dat ik jullie nog tegen kom in WDW want ik ben er ook in die periode.
Jammer dat FoP niet gelukt is maar verder heb je prima fastpasses weten te scoren. Nog een andere tip die ik tegenkwam: ga net voor sluiting in de rij staan (dus om bv 19:55u als het park om 20:00u sluit). De attractie sluit pas als iedereen die in de rij is gaan staan (voor sluitingstijd) geweest is. Dus de Fastpass rij is dan al redelijk snel leeg (want die krijgen voorrang en er sluit na sluitingstijd niemand meer aan) en dan gaat de gewone rij een stuk sneller. Check wel goed of de attractie ook om dezelfde tijd sluit als het park en niet opeens een uur eerder.

moonlight91
08-09-18, 09:30
Wij hebben voor Fop de app in de gaten gehouden
we hadden zelf een max van 90 min in gedachten
en zodra de wachtrij daar op stond zijn we er vlug heen gegaan
je kunt ook zorgen dat je er bij opening van het park bent
en vlug die kant op lopen ,zorg wel dat je dan een dag kiest waarop er in de ochtend geen
magic hours zijn.

Mattie
08-09-18, 17:38
Ja we moeten nog even kijken hoe of wat we precies gaan doen, wil hem sowieso zien dus dat zal of vroeg of laat worden. Hoop dat die rijen wel wat minder zijn als dat ik las van de zomer met gewoon een wachttijd van 3 uur pft. Maargoed we gaan niet voor niets buiten het seizoen dus dat komt wel goed!

Hm en Magic Hours daar zeg je me wat. Ik zie wel op undercovertourist dat het Mickey's Not So Scary Halloween Party is... Maar voor zover ik zie is dat elke dag in oktober dus dat zal wel niet extra druk zijn gok ik.

Openingstijden zijn 0900 - 1800 MK (dinsdag de 2e) en 0900 - 2000 voor AK (donderdag de 4e)

Treesanne
08-09-18, 21:54
Als je on site logeert valt er vaak nog wat te regelen bij concierge. Ook wat betreft diner reserveringen. Ze kunnen daar rechtstreeks en on the second in de reserveringen kijken.

Mushu
08-09-18, 22:23
Als je on site logeert valt er vaak nog wat te regelen bij concierge. Ook wat betreft diner reserveringen. Ze kunnen daar rechtstreeks en on the second in de reserveringen kijken.
Een FoP fastpass kunnen ook zij niet regelen voor je. En die diner reserveringen variëren ook met het uur, zelf kan je op de app ook on the second zien wat er beschikbaar is. Ik heb al wat dingen kunnen aanpassen die ik eerst niet al te gunstig had staan. Echt heel moeilijk te verkrijgen reserveringen lukt misschien niet maar die gaat de concierge ook niet voor je regelen dan. Gelukkig cancelen mensen regelmatig een reservering voor zover fastpass als diner zodat er altijd hoop blijft. Het kost je alleen soms veel tijd om dat allemaal in de gaten te houden.

Mushu
08-09-18, 22:29
Hm en Magic Hours daar zeg je me wat. Ik zie wel op undercovertourist dat het Mickey's Not So Scary Halloween Party is... Maar voor zover ik zie is dat elke dag in oktober dus dat zal wel niet extra druk zijn gok ik.

Wel vaak maar niet elke dag (van de Disney World site):

August 17, 24, 28 and 31
September 3, 7, 9, 11, 14, 16, 18, 21, 23, 25, 28 and 30
October 2, 4, 5, 8, 9, 11, 12, 14, 16, 18, 19, 21, 23, 25, 26, 28, 30 and 31

Op die dagen is het de bedoeling dat je om 19u het park verlaat als je geen kaartje voor het feest hebt.

Mattie
09-09-18, 20:09
Wel vaak maar niet elke dag (van de Disney World site):

August 17, 24, 28 and 31
September 3, 7, 9, 11, 14, 16, 18, 21, 23, 25, 28 and 30
October 2, 4, 5, 8, 9, 11, 12, 14, 16, 18, 19, 21, 23, 25, 26, 28, 30 and 31

Op die dagen is het de bedoeling dat je om 19u het park verlaat als je geen kaartje voor het feest hebt.

Ok niet elke dag maar veel scheelt het niet haha :)

daveytje
19-09-18, 17:46
DIsney Fastpass+, als ik een hotel boek kan ik 60 dagen vooraf mijn fastpassen boeken voor de 14 dagen dat ik er verblijf. Kan ik voor elke dag 3 fastpassen reserveren of zit daar een beperking aan?

Hollemand
19-09-18, 23:41
Wij hebben afgelopen week maar 40 min in de rij gestaan bij FoP en dat overdag!

moonlight91
20-09-18, 09:25
Daveytje

Voor het aantal dagen dat je toegang hebt kun je 3 fastpassen reserveren
per dag.
Als je wil hoppen kun je de 3 FP verdelen over de parken die je wilt bezoeken op die dag
anders zet je er 3 vast voor het park maar keuze
Wil je voor alle dagen FP hebben die je toegang hebt is het dus 60 dgn voor je vakantie
een duidelijk schema maken van wanneer je welk park wilt bezoeken

Mattie
20-09-18, 13:20
Wij hebben afgelopen week maar 40 min in de rij gestaan bij FoP en dat overdag!

Dat klinkt goed, ik heb nog elke dag gekeken maar helaas helaas tot nu toe geen FoP passen voor onze data :( Maar 40 minuten is natuurlijk helemaal prima. Was dat vroeg op de dag of juist laat?

Hollemand
20-09-18, 13:43
Volgens mij rond een uur of 4. Meen me te herinneren dat onze dochter sliep en we handig gebruik hebben gemaakt van rider swap (ze is pas 1,5 jaar).

Jeli Jafra
20-03-19, 10:56
Hierboven zegt moonlight91: Als je wil hoppen kun je de 3 FP verdelen over de parken die je wilt bezoeken op die dag

Ik had gelezen dat als je in 1 park een attractie via FP vast legt dat het dan niet meer mogelijk was voor een ander park op dezelfde dag(als de andere FP nog niet geweest is) iets vast te leggen.
Krijg in deze dagen mijn tickets binnen dus dan kan ik het proberen maar misschien kan iemand hier op voorhand vast uitsluitsel over geven.

corrus
20-03-19, 16:46
Als je wil hoppen kun je de 3 FP verdelen over de parken die je wilt bezoeken op die dag
anders zet je er 3 vast voor het park maar keuzeOm met een goede Franse zin te zeggen: "Das war einmal"
Je kunt de FP voor ieder park gebruiken, maar niet tegelijk op 1 dag...:o
Dus iedere dag apart reserveren. :cool:

Njit
21-03-19, 10:24
Van Disney zelf: https://disneyworld.disney.go.com/en-eu/faq/fast-pass-plus/multiple-fast-pass-plus/


Q. Can I get more than one FastPass+ selection at a time?

A.
Yes. You can make multiple FastPass+ selections in advance each day for attractions, entertainment and Character Greetings. For most days, you will be able to select up to 3 FastPass+ experiences at a single theme park. However, the specific number depends on availability.

If your ticket includes a Park Hopper Option, after you use your initial FastPass+ selections at the first park, you’ll be able to make additional FastPass+ selections (one at a time) at a kiosk or using the mobile app at the second park you visit that day, up to park closing.

Als je alle Fastpasses in 1 park opgebruikt hebt pas dan kun je Fastpasses voor een ander park selecteren. Daarom moet je ook proberen om je Fastpasses zo vroeg mogelijk te plannen. Als je dan gaat Hopperen heb je nog kans om een late Fastpass te boeken voor een ander park. Maar in de praktijk is dat best lastig.

Mushu
21-03-19, 15:20
Zelf vind ik het belangrijker om mijn dag te plannen zoals ik wil en niet altijd mijn fastpasses allemaal zo vroeg mogelijk. Vooral ook omdat de fastpasses die op de dag zelf nog beschikbaar zijn meestal niet voor de gewilde attracties zijn als er uberhaupt nog fastpasses zijn voor attracties waar je in zou willen. Mijn stategie blijft om voor de echt populaire attracties fastpasses te reserveren en verder nooit in een rij gaan staan van langer dan 20 min. Er zijn bijna altijd wel attracties die op bepaalde tijden weinig wachttijd hebben. Dan heb ik wel de mogelijkheid om in minder drukke tijden te gaan, voor meerdere dagen en in een Disney resort verblijf (60 dagen + dagen van verblijf vooraf fastpasses vast kunnen leggen).

Scooby
04-05-19, 20:24
Wij zijn van plan om in 2020 weer naar het mooie Florida te reizen. In verband met schoolgaande kinderen in juli/augustus. Vorig jaar na een hele lange tijd weer geweest en het kriebelt toch weer. Nu gaan we natuurlijk weer naar alle attractieparken. Nu heb ik alleen een vraag over de fastpasses van Disney.
We willen de eerste week van de vakantie in een Disneyhotel verblijven. Hierdoor kunnen we 60 dagen van te voren fastpasses vastleggen in plaats van 30. Maar kan ik dat alleen maar doen voor de tijd dat we in het hotel zitten of voor de gehele geldigheidsduur van de tickets? Kan ik dus bij de 21 daagse Disneyticket voor alle 21 dagen de fastpasses 60 dagen van te voren vastleggen of alleen maar voor de 7 dagen dat we in dat Disneyhotel zitten?

Mushu
05-05-19, 16:15
Alleen voor de dagen dat je in het hotel verblijft. Dus 60 dagen plus verblijf. Ik zou de nieuwe gewilde attracties (flight of passage bv) in die 7 dagen plannen en voor de andere attracties moet je nog wel een heel eind komen 30 dagen vooraf.

Scooby
06-05-19, 21:45
Dank je wel Mushu,
Als ik dan het boekingsnummer van het Disneyhotel invul in de Disneyworld app en ik heb de tickets gekoppeld, dan kan ik 60 dagen van te voren de FP vastleggen? De app herkent dan mijn confirmation nummer van het hotel in combinatie met de tickets?

Mushu
07-05-19, 00:42
Ja, als het goed is wel. je ziet dan in My Disney Experience al je boekingen staan. Als je het hotel en/of de tickets via de website (disney ie, uk of us) hebt geboekt, zijn ze automatisch gelinkt en hoef je niets in te voeren. Bij mij staat al aangegeven dat ik op 6 july 7 AM Eastern kan gaan boeken voor mijn stay.
Ik raad je aan om voor de echt gewilde fastpasses precies op de tijd dat het kan te gaan boeken en dan te beginnen met de dag die het verst weg ligt. Dus als je op dag 7 van je verblijf naar AK wil en Flight of Passage wil doen dan start je daarmee. Dan heb je de grootste kans dat er nog fastpasses beschikbaar zijn. Maar dat is echt alleen nodig voor de nieuwe populaire attracties (Slinky dog en Flight of Passage voor nu). En soms werkt de website of app niet echt lekker dus handig om ook een andere comp of telefoon bij de hand te hebben en op in te loggen. Het is een hele sport hoor, zo’n WDW vakantie plannen ��.

Hollemand
07-05-19, 07:35
Als het koppelen niet lukt, gewoon even met disney bellen!

Scooby
13-05-19, 13:47
Mushu, wat is jouw advies als disneyhotel? Voor ons zijn all stars of sports, music en movie een optie. Zit hier nog verschil in? De prijzen varieren wel, maar het is toch 1 complex? De rest van de hotels wordt ons iets te duur.

Mushu
13-05-19, 16:04
Zijn allemaal prima hotels vind ik. Best leuk gethematiseerd. Het is niet 1 complex maar ze liggen wel naast elkaar met steeds een grote parkeerplaats er tussen. Ze hebben ieder ook hun eigen zwembad en eigen receptie, winkel en foodcourt. Op dit moment wordt movies gerenoveerd en dat schiet al op. Daarna gaan ze door naar music. Dus als je een gerenoveerde kamer wil dan is movies aan te raden. Soms delen ze de bussen naar en van de parken en dan is sports handig want daar komt de bus altijd als eerste. Maar op veel momenten hebben ze hun eigen bus dus dat zou niet echt een doorslaggevende keuze hoeven te zijn.
Persoonlijk zou ik gewoon de goedkoopste nemen. Of anders welke je er het leukst uit vindt zien. Ik ga in september een paar dagen naar music. Die was het goedkoopst en toevallig was ik daar nog nooit geweest.

Scooby
14-05-19, 13:37
Ok, dank je wel.

Paula1990
15-06-19, 15:29
Nog 24 dagen en dan gaan we naar Disney. Vanochtend zeer onverwacht nog Avater weten te bemachtigen. We hebben tot dusver de volgende FP:

AK:
- Avatar;
- Kilimanjaro Safari;
- Expedition Everest.

MK:
- Seven Dwars Mine Train;
- Big Thunder Mountain;
- Peter Pan Flight.

EPCOT:
- Frozen;
- Meet Mickey;
- Mission Space.

HW:
- Toy Story;
- Aerosmith;
- Star Tours.

Volgens mij niet slecht voor een hoogseizoen (vanaf 10 juli) en voor een niet hotel gast van Disney :-).

Mave
15-06-19, 16:06
Nog 24 dagen en dan gaan we naar Disney. Vanochtend zeer onverwacht nog Avater weten te bemachtigen.
Welke Avatar bedoel je? Flight of Passage of de boottocht? Mocht je 30 dagen van te voren reserveren? Of ben je al 60 dagen van te voren begonnen?

Paula1990
15-06-19, 16:23
Welke Avatar bedoel je? Flight of Passage of de boottocht? Mocht je 30 dagen van te voren reserveren? Of ben je al 60 dagen van te voren begonnen?

FoP. 30 dagen inderdaad

Scooby
15-06-19, 19:08
Inderdaad mooie attracties. Mooi vooruitzicht ook, over 24 dagen in het heerlijke Florida.
Ook op de dag zelf kun je soms nog wel FP krijgen voor leuke attracties(als je de eerste 3 gebruikt hebt) De Disney app in de gaten houden dus. ��

Mushu
15-06-19, 21:10
Mooie selectie. Vooral FoP natuurlijk!

Mave
15-06-19, 22:36
Heel goed gedaan, ook de Seven Dwarfs mine train. Maar vraag me natuurlijk af hoe je het gedaan hebt. Je kan toch niet meer verversen als je 3 attracties geboekt hebt? Ik moet binnenkort ook boeken en ik hoop ook op FOP en SDMT...

Mushu
15-06-19, 23:24
Heel goed gedaan, ook de Seven Dwarfs mine train. Maar vraag me natuurlijk af hoe je het gedaan hebt. Je kan toch niet meer verversen als je 3 attracties geboekt hebt? Ik moet binnenkort ook boeken en ik hoop ook op FOP en SDMT...

Ja hoor, je kan alles nog veranderen zo vaak als je wil.

pbl
12-07-19, 13:51
Weet iemand HOE je fastpasses kan vastzetten.
Wij hebben online tickets gekocht en wanneer we in Florida zijn kunnen we de 'pasjes' ophalen. Nu hebben we een will-call ticket voucher. Ik kan wel een MyExperience aanmaken en ook ons alle 4 toewijzen tot de party, maar bij de fastpasses zegt hij telkens dat we de tickets moeten linken aan ons account. Wil ik dat doen, dan zegt hij dat ik dat al heb gedaan (ja, dat heb ik al gedaan). En verder kom ik niet.
Ik kreeg vanmorgen een mailtje dat het 30 dagen tot ons bezoek is en dus dat we fastpasses kunnen vastzetten.
Snap het even niet meer.

Njit
12-07-19, 14:02
Doe je dat in de App of via de Website?

FloridaFabian
12-07-19, 16:36
Wellicht is dit al ergens op het forum gepost, ik kan het in ieder geval niet vinden; Wij gaan in oktober naar Mickey's Not So Scary H'ween Party ( waar wij allebei enorm naar uitkijken), is het mogelijk om daarvoor fast passes vast te leggen 30 dagen van te voren? Wij mogen dan om 16:00 al het park in, dus het zou fijn zijn als we ook gebruik kunnen maken van de fastpasses voor de diverse attracties.

Mushu
12-07-19, 17:55
Weet iemand HOE je fastpasses kan vastzetten.
Wij hebben online tickets gekocht en wanneer we in Florida zijn kunnen we de 'pasjes' ophalen. Nu hebben we een will-call ticket voucher. Ik kan wel een MyExperience aanmaken en ook ons alle 4 toewijzen tot de party, maar bij de fastpasses zegt hij telkens dat we de tickets moeten linken aan ons account. Wil ik dat doen, dan zegt hij dat ik dat al heb gedaan (ja, dat heb ik al gedaan). En verder kom ik niet.
Ik kreeg vanmorgen een mailtje dat het 30 dagen tot ons bezoek is en dus dat we fastpasses kunnen vastzetten.
Snap het even niet meer.

Zie je de gelinkte passen ook terug op MyDisneyEperience? In principe kan je via MDE ook gewoon je fastpasses vastleggen, wijst zich eigenlijk vanzelf. Kan trouwens pas vanaf 13u Nederlandse tijd (30 dagen vooraf) dus misschien dat je net te vroeg was?

Mushu
12-07-19, 18:06
Wellicht is dit al ergens op het forum gepost, ik kan het in ieder geval niet vinden; Wij gaan in oktober naar Mickey's Not So Scary H'ween Party ( waar wij allebei enorm naar uitkijken), is het mogelijk om daarvoor fast passes vast te leggen 30 dagen van te voren? Wij mogen dan om 16:00 al het park in, dus het zou fijn zijn als we ook gebruik kunnen maken van de fastpasses voor de diverse attracties.

Dat zou moeten kunnen (eerst natuurlijk je ticket linken in MyDisneyExperience). Maar waarschijnlijk alleen vanaf 19u, als het feest officieel begint. Al lees ik dat sommige ook va 16u al fastpasses kunnen vastleggen. Ik dacht trouwens dat er geen fastpasses waren tijdens de party maar had ik blijkbaar ook niet goed. Mijn ervaring is dat veel attracties een korte wachttijd hebben. Zeker tijdens een vd parades of laat op de avond.

pbl
13-07-19, 10:22
Ik probeerde het in de app en op de laptop. Beide geen succes. Pas 's middags (dankje Mushu) kwam de 1e dag van onze time-lap vrij. Toen besefte ik dat ik gewoon te vroeg was. Tja, onervaren met fastpasses en een beetje te enthousiast misschien... :)
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Mushu
13-07-19, 12:15
Ik probeerde het in de app en op de laptop. Beide geen succes. Pas 's middags (dankje Mushu) kwam de 1e dag van onze time-lap vrij. Toen besefte ik dat ik gewoon te vroeg was. Tja, onervaren met fastpasses en een beetje te enthousiast misschien... :)
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Gelukkig nu wel gelukt! Je begrijpt dat ik die fout natuurlijk ook al eens had gemaakt :)

lisje
24-10-19, 15:10
Wij kunnen onze fastpasses vast leggen... Wij zijn in WDW van 20 T/M 22/12
Alleen... Ik heb totaal geen idee welke attractie zo populair is dat je echt een FP nodig hebt.
wij gaan naar AK - MK - HW
we willen zeker het nieuwe deel van Star wars doen
en verder is het; hoe gevaarlijker en zotter, hoe beter..

iemand tips welke ik vastleg??
oja, we hebben ook een peuter bij.
Kunnen we met een FP ook een parentswap doen?
lijkt me logisch van wel...

Mushu
24-10-19, 16:37
Leg alle attracties vast die je zelf zeker wil gaan doen. In die periode is het druk in WDW dus zal bij alles wel een aardige wachtrij staan. Er zijn natuurlijk wel een paar heel populaire attracties waar moeilijk fastpassen voor te krijgen zijn. Die moet je echt zo snel mogelijk vastleggen (Als je FoP in AK wil vastleggen, raad ik aan deze als eerst te proberen en zo laat mogelijk in je vakantie te plannen. Anders lukt dat niet meer)
AK: Flight of Passage
MK: 7 dwarfs mine train
HS: Slinky Dog (en als er al een fastpass verkrijgbaar is voor Smugglers Run die misschien ook maar vind ik niet echt de moeite)

En kijk even op deze site: https://www.easywdw.com/easy/home/ Daar staat bij ieder park een kopje 'Theme Park Touring' met uitleg een suggesties voor fastpasses etc.

lisje
26-10-19, 14:40
Dank je Mushu.

Helaas was geen enkele fastpass die jij opsomde nog beschikbaar...
Maar ik heb toch de knoop kunnen doorhakken.
En geprobeerd iedereen in het gezin tevreden te maken... :-)

AK: Expedition Everest - Meet favorite disney pals - Na'vi river journey
MK: Big thunder mountain railroad - The Barnstormer - Space Mountain
HS: Rock 'n roller coaster starring Aerosmith en Star Tours

Ik kijk wel elke dag of er eentje dat jij hebt opgesomd vrij komt want die lijken me echt super!
Dank je voor de tips!

Scooby
13-01-20, 10:49
"Ik raad je aan om voor de echt gewilde fastpasses precies op de tijd dat het kan te gaan boeken en dan te beginnen met de dag die het verst weg ligt. Dus als je op dag 7 van je verblijf naar AK wil en Flight of Passage wil doen dan start je daarmee. Dan heb je de grootste kans dat er nog fastpasses beschikbaar zijn."

Mushu, bedoel je daar nu mee, dat als ik 60 dagen van te voren de fastpassen mag vastleggen, dat ik dit dan 60 + 7 dagen van te voren kan doen? Normaal gesproken begin je toch met fastpassen reserveren op de eerste dag dat je een Disney park bezoekt?

Mushu
13-01-20, 21:27
"Ik raad je aan om voor de echt gewilde fastpasses precies op de tijd dat het kan te gaan boeken en dan te beginnen met de dag die het verst weg ligt. Dus als je op dag 7 van je verblijf naar AK wil en Flight of Passage wil doen dan start je daarmee. Dan heb je de grootste kans dat er nog fastpasses beschikbaar zijn."

Mushu, bedoel je daar nu mee, dat als ik 60 dagen van te voren de fastpassen mag vastleggen, dat ik dit dan 60 + 7 dagen van te voren kan doen? Normaal gesproken begin je toch met fastpassen reserveren op de eerste dag dat je een Disney park bezoekt?

Als je in een Disney resort verblijft, kan je 60 dagen + de dagen van je verblijf vooraf de fastpassen vastleggen. Dus alle mensen die op dezelfde dag als jij arriveren in een Disney resort kunnen diezelfde dag, 60 dagen vooraf, fastpassen reserveren. Maar 67 dagen vooraf kunnen alleen de mensen dat doen die 7 dagen of langer in een Disney resort verblijven. Dat zijn er dus altijd minder. Voor echt moeilijke fastpassen heb je dus de meest kans deze te kunnen reserveren voor de laatste dagen van je bezoek. Wereldwijd zit een hele horde mensen tegelijkertijd achter de computer om Disney fastpassen vast te leggen voor dezelfde dag als jij :D. Voor FOP kon ik 1,5 jaar geleden al geen fastpas meer krijgen voor onze eerste dag. Ik begin altijd vanaf het moment dat ik kan met het vastleggen van de meest moeilijke passen en werk van laatste dag naar eerste dag. En dan doe ik niet gelijk alle drie de passen die je voor een dag kan vastleggen maar echt eerst alleen de moeilijke. Daarna ga ik per dag aanvullen met andere attracties die veel makkelijker te reserveren zijn.
Het is een beetje een gedoe maar dan heb je ook wat :)

Scooby
14-01-20, 01:05
Oke, bedankt voor de tip.

Scooby
30-01-20, 18:35
Mushu,
Weet jij wat ik verkeerd doe of vergeten ben?
Ik heb ons Disney hotel(Pop Century Resort) gelinkt in de Disney app. Daarna de 21 daagse tickets toegevoegd.
De Magic Bands stonden er nog in van 2018. Alles is dus gekoppeld, lijkt mij.
Als ik nu een fast pass wil reserveren(dit wilde ik even testen) dan krijg ik toch alleen maar 30 dagen beschikbaar en niet de 66 die ik zou moeten zien.
Wat zie ik over het hoofd.
Alvast dank voor je reactie.

Mushu
31-01-20, 11:10
Hoi Scooby,

Waarschijnlijk ben je niets vergeten en doe je niets verkeerd. Ik heb hetzelfde gedaan voor mijn vakantie die op 3 mei start (dus tickets later gekocht en gelinkt dan het hotel) en als ik op de app een test wil doen voor FP dan krijg ik alleen de optie om data voor de komende maand te kiezen. Dit trouwens ook op de computer. Maar op de computer kan je ook een overzicht zien "My Plans" en daar staat de juiste datum va wanneer ik FP kan reserveren. Dat overzicht ziet er op de app anders uit en daar staat het dus niet bij. Dus log even in op de computer en kijk bij "My plans" dan zie je allemaal bolletjes op een rij waarvan de laatste voor FP is en die datum zou moeten kloppen.

Scooby
31-01-20, 13:59
Ik snap hem. Kwartje moest even vallen. :-)
Bedankt.

Inge1981
09-02-20, 18:35
Beste allemaal, ik heb een vraagje over wanneer je precies je Fastpasses kunt reserveren. Wij zijn van plan om op 20 april naar AK te gaan en op 23 april naar MK. Klopt het dat ik dan op 22 maart de eerste Fastpass kan reserveren? En vanaf hoe laat Nedl tijd?

Mushu
09-02-20, 19:55
Beste allemaal, ik heb een vraagje over wanneer je precies je Fastpasses kunt reserveren. Wij zijn van plan om op 20 april naar AK te gaan en op 23 april naar MK. Klopt het dat ik dan op 22 maart de eerste Fastpass kan reserveren? En vanaf hoe laat Nedl tijd?

30 dagen vooraf dus voor 20 april is dat op 21 maart en voor 23 april is dat 24 maart. Kan die dag vanaf 7u Florida tijd. Op https://www.wdwmagic.com/reservation-calculator.htm kan je de datum invullen en krijg je alle data waarop iets kan (dus ook fastpass reserveren).