Monique 21 september 2004, 12:23 Deze vraag stond al bij paasdrukte maar ik heb er een nieuw onderwerp van gemaakt aangezien ik de draad kwijt ben geraakt. (blond \:D/ ) Wie oh wie kan mij helpen :cry:
In EuroDisney ben ik in zo'n "houten trailer park" (ben de naam kwijt) gebleven en kregen wij bij het inchecken van de kamer gelijk een soort van credit card pasje wat dus een fast pass was. Met deze pass kon je (bij bepaalde atracties) bij een soort pinautomaat een kaartje trekken met daarop een tijd dat je terug moest komen. Op de aangewezen tijd kwam je terug en kon je dan via een andere ingang meteen doorlopen zodat je hooguit 10 mensen of zo voor je in de rij had staan.
Deze manier is mij dus bekend, maar ik heb nu zoveel verschillende dingen gelezen over de fast pass bij Disneyworld dat ik de draad helemaal kwijt ben :-k
#Kan iedereen hem kopen zo ja waar, prijs, of is het alleen voor Disney hotel verblijvers en zo ja, is dit dan gratis?
#Is 1 fastpass geldig in alle Disney parken of moet je in ieder park een andere pass hebben.
#Kun je een fastpass los kopen of moet dit in combinatie met een entree ticket. (wij hebben nl al een FITS ticket)
#Werkt de fast hetzelfde als in Euro Disney zoals boven beschreven.
Alle info hierover is welkom. Alvast bedankt.
Daniel 21 september 2004, 12:41 Hoi Monique,
Ik ben weer even aan het Google-n geslagen en kwam de volgende links tegen:
http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/fastpass.htm
http://allearsnet.com/ae/issue020.htm
Als ik het goed lees is je entree kaartje meteen een fastpass kaart. Iedereen heeft er dus één en je hoeft hem niet te kopen; hij zit bij de prijs inbegrepen.
De Fastpass werkt in alle WDW parken, maar niet op alle attracties. Welke een fastpass mogelijkheid hebben kun je terug vinden in de links hierboven of op het plattegrondje dat je krijgt als je het park binnengaat.
Succes!
Daniel
SpaceAce 21 september 2004, 12:48 #Kan iedereen hem kopen zo ja waar, prijs, of is het alleen voor Disney hotel verblijvers en zo ja, is dit dan gratis?Iedereen kan zo'n ticket halen. Wat jij kreeg bij dat hotel, was gewoon het entreebewijs van het park. Met dat kaartje (dus iedereen die in het park zit heeft er eentje - want anders konden ze immers niet in het park zijn) kun je naar zo'n apparaat lopen en een (gratis) fastpass halen.
#Is 1 fastpass geldig in alle Disney parken of moet je in ieder park een andere pass hebben. Zie het antwoord hierboven. Jullie hebben een FITS-ticket. Dus met dat pasje kun je in alle 4 de parken van Disney een fastpass halen bij elke attractie (dwz welke attracties daar gebruik van maken).
rvd4always 26 september 2004, 14:43 Disney’s FastPass
Disney’s nieuwste innovatie – nooit meer in de rij staan!
Met Disney’s FASTPASS hoeft u nooit meer te wachten: wanneer u een van de populaire Disney-attracties nadert, zult u twee tijddisplays aantreffen. De ene toont u de actuele wachttijd; de tweede de tijd waarop u met een FASTPASS naar de attractie kunt terugkeren. U krijgt de FASTPass, wanneer u de entree van de attractie passeert en hier met uw toegangsticket een FastPass trekt. Daarop is uw persoonlijke terugkeertijd aangegeven, waarop u helemaal zonder wachttijd toegang krijgt.
De FASTPASS is vooral bij de meest bezochte attracties verkrijgbaar.
De FastPass is een extra gratis service, die is inbegrepen in uw Disney-themaparkticket.
Met de FastPass bespaart u kostbare tijd en kunt u uw dag optimaal benutten.
De wachtrijen komen in het pre-show-gebied weer bij elkaar. U mist dus geen enkel showonderdeel.
Disney’s FastPass IS MOMENTEEL VERKRIJGBAAR BIJ DE VOLGENDE ATTRACTIES:
Disney’s Animal Kingdom Theme Park: Primeval Whirl, Kilimanjaro Safaris, Dinosaur,
It's Tough to be a Bug, Kali River Rapids
Epcot: Mission: SPACE, Test Track, Honey, I Shrunk the Audience, Living With the Land,
Maelstrom
Disney MGM-Studios: Al's Toy Barn, Rock n Roller Coaster, Voyage of the Little Mermaid,Star Tours
Tower of Terror, Indiana Jones Epic Stunt Spectacular, Muppet's 3-D
Magic Kingdom Park: Space Mountain, Splash Mountain, Big Thunder Mountain, Buzz Lightyear's, Space Ranger Spin, Jungle Cruise, Many Adventures of Winnie the Pooh, Peter Pan's Flight,
Haunted Mansion, Mickey's PhilharMagic
Bron: www.americanestates.nl
http://www.vliegusa.nl/fastpass.gif
Toch nog even voor alle duidelijkheid/zekerheid:
- ik meen dat namelijk ook ergens gelezen te hebben......... - je kunt toch "steeds" maar één Fast Pass halen? Anders zou je een hele "route" kunnen uitstippelen? Ik bedoel: je zou dus eerst alle fast passes kunnen halen, die er zijn in een park? Maar dat kan toch niet?
Ebelix 15 oktober 2004, 11:13 Je kan maar een fast pass tegelijk halen.
SpaceAce 15 oktober 2004, 12:46 Je kan maar een fast pass tegelijk halen.
Dat wil zeggen:
Je kan telkens maar 1 fastpass halen op je entreebewijs (ben je met z'n 3-en, dan kun je op ieder z'n eigen entreebewijs een fastpass halen). Maar ik gok dat dat duidelijk was :)
Verder staat op de fastpass die je dan gehaald hebt, ook op hoe laat je weer een andere fastpass kunt halen. Ik geloof dat dat iets van 3 kwartier later is ofzo (maar daar zou ik om moeten liegen). Na die tijd kun je gerust weer een andere fastpass halen.
Maar inderdaad, alle fastpassen achter elkaar halen, lukt niet :(
rvd4always 16 oktober 2004, 00:22 Als iedereen maar te pas en te onpas een fastpass voor iedere attraktie zou halen dan heeft dit systeem totaal geen zin meer. Uiteindelijk zouden de rijen even groot zijn dan normaal. Dat is waarom je na een bepaalde tijd, staat op je fast-pass kaartje, weer een fast pass voor een attraktie kan halen. \:D/
FrankS 18 oktober 2004, 10:08 Officieel kun je per toegangsticket maar 1 fastpass halen, maar in praktijk blijkt dat niet helemaal te kloppen. De attracties zijn n.l. in groepen ingedeeld (ik ken echter de exacte samenstelling van de groepen niet) en binnen zo'n groep kun je maar 1 fastpass per keer krijgen. Je kunt echter probleemloos een fastpass in een andere "attractiegroep" nemen. Ook kan het voorkomen dat je bij het nemen van een fastpass en bonus fastpass krijgt voor een andere attractie.
Njit 18 oktober 2004, 10:56 Ook kan het voorkomen dat je bij het nemen van een fastpass en bonus fastpass krijgt voor een andere attractie.
ik kende dit fenomeen niet.. Heb er daarom even voor geGoogled..
Zie deze link (http://www.disneylies.com/dl_resort/fastpass.html) voor meer info. Ook staat hier uitgelegd hoe bepaald wordt wat voor een 'Timeslot' je op je Fastpass krijgt..
En hier (http://www.mouseplanet.com/parkupdates/dlr/dlr030421.htm) kun je zien hoe zo'n 'Bonus Fastpass' eruit ziet (voor Honey i Shrunk the Audience)..
Het zijn eigenlijk ook niet echt Fastpasses want je mag dus gewoon in de rij gaan staan voor de show (die elke 20 minuten draait) dus eigenlijk is het gewoon een manier om mensen naar een show te lokken :)
FrankS 18 oktober 2004, 14:52 De site die je noemt is allesbehalve betrouwbaar en serieus te noemen. Als voorbeeld hieronder een "opvallende vergelijking" tussen Walt Disney en John F. Kennedy, van diezelfde site:
Walt Disney died in 1966; John F. Kennedy was elected to Congress in 1946.
The names Disney and Kennedy each contain seven letters.
Both men were particularly concerned with how Americans feel about things.
History remembers Kennedy in part for the Bay of Pigs, and Walt Disney in part for "The Three Little Pigs."
The names Lillian Disney and Marilyn Monroe have the same number of letters.
Njit 18 oktober 2004, 16:18 De site die je noemt is allesbehalve betrouwbaar en serieus te noemen.
de eerste site idd niet nee :) (kwam er later ook achter). Maar misschien dat er toch iets van waarheid achter zit.. Je weet maar nooit he :)
De 2de site is wel wat betrouwbaarder en dat stuk over de Bonus Fastpass klopt wel volgens mij...
remcozoon 24 mei 2006, 15:33 Ik zag in parijs alleen de ingang van de fastpass.. en de mensen die voor me langs gingen. had altijd gedacht dat je bij de entree een apparte kaart voor moest kopen.
niet dus lees ik uit jullie antwoorden, we kunnen dus gewoon de normale toegangsticket gebruiken.
marisca 24 mei 2006, 15:42 Yes, Bij iedere Attractie staan apparte kastjes waar je met je entree kaart een extra fastpass kaartje kunt halen! :lol:
Easy, Maar bedenk wel dat je je eerste afspraak eerst moet gebruiken voordat je een nieuwe pas kunt halen! Jammer genoeg natuurlijk maar anders zou het overal te druk worden en hebben die fastpassen geen zin natuurlijk! :wink: :wink:
Groetjes marisca.
ja, hoor!! Fastpass is voor iedereen en het is gratis!!
Wij hebben zelfs in parijs verlopen tickets van Florida in de automaten gedaan en we kregen er gewoon fastpasses voor. (Vorig jaar, ik weet niet of dit nog lukt, maar proberen kun je altijd :wink: )
Je kunt alleen maar één fastpass tegelijkertijd hebben. De tijd van de eerste fastpass moet voorbij zij voordat je een nieuwe kunt halen.
Nicole :lol:
Dat hoort eigenlijk niet te kunnen met die veropen tickets...
Probeer maar eens in florida een verlopen of een pas van een ander (die niet in het park is) er in te doen... er komt dan wel een pass uit, maar daar staat op *VOID*
En verder.. over de tijd... je kunt een niewe halen voor een attractie als de eerst tijd op de fast pass is aangebroken... dus niet als het helemaal voorbij is... (scheelt toch weer een uurtje :))
Op de fastpass die je krijgt staat altijd wanneer je een volgende fastpass kunt nemen. Er staan dus 3 tijden op: de begin- en eindtijd van de huidige fastpass en de tijd waarop je een nieuwe fastpass kunt halen.
Maar het schijnt dat niet alle attracties gekoppeld zijn aan dezelfde fastpass-groep. Het kan dus zo zijn dat je al direct een nieuwe fastpass kunt halen bij een andere attractie, maar dat is een kwestie van proberen.
Vincent Morit 21 februari 2007, 16:58 Dus wij kunnen met ze 4-en, 4 fastpassen halen, en dus ook met zijn 4e op alle 4 de attracties m.b.v. de fastpasses? Het is niet persoonsgebonden, er mogen meerdere mensen op 1 fastpass?
Vincent Morit 21 februari 2007, 17:06 Je kan met z'n vieren 4 fastpassen halen voor dezelfde attractie en daarna met z'n allen in dezelfde attractie. Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor :)
Maar ik bedoelde eigenlijk, allemaal een andere fastpass. Dus voor een andere atractie!!
Sorry als het onduidelijk was!!
pascalbrouwers 21 februari 2007, 17:11 Maar ik bedoelde eigenlijk, allemaal een andere fastpass. Dus voor een andere atractie!!
Sorry als het onduidelijk was!!
Je kunt alle 4 een andere fastpass halen, echter niet samen de attracties in.
Wil je met zijn alle tegelijk hiervan gebruik maken, zul je samen de passen moeten gebuiken.
Pascal
Michael66 21 februari 2007, 17:13 1 fastpass = 1 persoon
Dus als je met z'n vieren samen in een attractie wilt via een fastpass, dan moet je voor alle vier personen een fastpass hebben voor die attractie.
SpaceAce 21 februari 2007, 17:17 Je kunt niet met één fastpass met z'n vieren in een attractie.
Dus niet:
Jan haalt 4 fastpassen met z'n entreebewijs bij de Big Thunder Mountain
Kees haalt 4 fastpassen met z'n entreebewijs bij Space Mountain
Piet haalt 4 fastpassen met z'n entreebewijs bij Splash Mountain
Klaas haalt 4 fastpassen met z'n entreebewijs bij Small World
Maar wel:
Jan haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Big Thunder Mountain
Kees haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Big Thunder Mountain
Piet haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Big Thunder Mountain
Klaas haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Big Thunder Mountain
Jan haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Space Mountain
Kees haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Space Mountain
Piet haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Space Mountain
Klaas haalt 1 fastpass met z'n entreebewijs voor Space Mountain
Ofja, dat wil zeggen. Men haalt ieder dus een fastpass voor een attractie en dan ga je ergens anders heen. Want op de fastpass die je gehaald hebt, staan twee tijden. Tussen die twee tijden kun je dus terug komen om zo de rij te omzeilen.
Maar je kunt dus niet om 10.00 uur ieder een fastpass halen voor Big Thunder Mountain en dan naar Space Mountain lopen en daar om 10.05 uur ook een fastpass halen. Er zit ongeveer een marge van 3 kwartier op. Ofwel, je haalt ieder een eigen fastpass bij een attractie om 10.00 uur, dan kun je pas rond 10.45 uur een andere fastpass halen bij een andere attractie.
Edit: de twee heren boven me hebben een iets kortere versie van de uitleg :D
SpaceAce 21 februari 2007, 17:23 Dat klopt, dat kan dan weer wel :)
Houdt alleen wel rekening met de tijd wanneer je terug mag komen. Dit is natuurlijk niet slim als de tijd precies hetzelfde is (de tijd wanneer je terug mag komen staat ook altijd boven de apparaten aangegeven).
Mickey99 21 februari 2007, 19:05 Maar je kunt dus niet om 10.00 uur ieder een fastpass halen voor Big Thunder Mountain en dan naar Space Mountain lopen en daar om 10.05 uur ook een fastpass halen. Er zit ongeveer een marge van 3 kwartier op. Ofwel, je haalt ieder een eigen fastpass bij een attractie om 10.00 uur, dan kun je pas rond 10.45 uur een andere fastpass halen bij een andere attractie.
Die 3 kwartier is niet standaard.
Het heeft te maken met de "wachttijd" van de attraktie waarvoor je de 1e fastpass haalt. Wij hebben bijvoorbeeld in oktober een fastpass gehaald voor Expedition Everest en daar was de "wachttijd" ongeveer 2 uur. We konden toen pas na 2 uur een andere fastpass halen. Hetzelfde geval met Soarin, daar was de "wachttijd" meer dan 3 uur en konden we (die dag) geen andere fastpass meer halen omdat we de fastpass voor Soarin pas om 16.00 haalden.
Als tip: Haal fastpassen voor de populairste (meestal de nieuwste) attrakties het eerst dan is de wachttijd nog niet zo lang en kun je sneller een andere fastpass halen.
SpaceAce 21 februari 2007, 20:33 Het heeft te maken met de "wachttijd" van de attraktie waarvoor je de 1e fastpass haalt.
Wij konden altijd ook nog andere fastpassen halen, terwijl de tijd van de ander nog niet eens verstreken was...
Bijvoorbeeld, om 10.00 uur haalden we fastpassen voor Soarin. Daar mochten we dan tussen 11.15 uur en 11.30 uur terug komen, maar we konden al wel om 11.00 uur fastpassen halen voor Big Thunder Mountain.
Mickey99 21 februari 2007, 20:49 Ja, wij hebben ook vaak genoeg na ongeveer een uur al weer nieuwe fastpassen kunnen halen maar als je pech hebt kan het dus ook tegenvallen.
In ons geval van Soarin waren we laat in de middag pas naar Epcot gegaan en hebben na binnenkomst als eerste een fastpass voor Soarin gehaald. De gewone wachtrij was inmiddels ruim 2 uur en met de fastpass moesten we dus 3 uur wachten. Aangezien de attrakties maar tot 19.00 uur open waren (World Showcase was wel tot 21.00 uur open) konden we die dag geen fastpass meer halen voor Testtrack :sad:
Het was die dag ook wel erg druk in Epcot en Soarin is erg populair omdat het een nieuwe attraktie is. We hebben hem toen ook voor het eerst gedaan en hij was het wachten wel waard gelukkig!
Nog een tip: Als je een fastpass hebt gehaald staat daar ook de tijd op wanneer je weer een nieuwe fastpass kunt halen.
rimpie 21 januari 2008, 11:57 Ik heb begrepen dat het in july behoorlijk druk kan zijn in de parken en omdat we niet echt trek hebben om overal meer dan een uur in de rij te moeten staan heb ik ergens gelezen over fast passes?! wie kan me uitleggen hoe dit in zijn werk gaat en moet je die bij de ingang dan al extra kopen en zijn ze bij alle attracties geldig? Kan iemand dit uitleggen en weet je misschien ook de prijzen hiervoor?
Michael66 21 januari 2008, 12:13 Disney Fastpass is gratis. Als je je toegangsticket in de machines naast de betreffende attractie stopt, krijg je je fastpassen met daarop de tijd dat je via de fastpass-ingang de attractie in kunt. Verwacht niet dat je dan binnen een minuut in de attractie zit, het kan dan ook nog wel een kwartiertje duren.
Kijk maar eens op http://allearsnet.com/tp/fastpass.htm
Qw6sLASpn-8
Bij Universal moet je er wel extra voor betalen. Kijk daarvoor op de website van Universal. De prijs verschilt per dag en je kunt dan 1x per attractie via de versnelde ingang naar binnen.
Dennis the Menace 21 januari 2008, 13:04 In Disney mag je maar 1 fastpass per keer halen. Wanneer je je fastpass hebt gebruikt kun je pas de volgende halen.
Er worden per dag per attractie een x aantal fastpassen uitgegeven. Sommige attracties zijn heel erg in trek en dan kunnen de fastpassen 's ochtends al op zijn voor de rest van de dag, bijvoorbeeld bij Soaring in Epcot. Als je dan toch graag in die atractie wilt, dan moet je wel ruim een uur in de rij staan.
Vroeger ging in zelf ook in juli naar Disney en ik kan me herinneren dat het er inderdaad erg druk was. In de parken staat vaak op een centraal punt bij binnenkomst een bord met daarop alle attracties en de wachttijden per attractie, of ze een fastpass uitgeven en hoelang het duurt dat je met een fastpass naar binnen kunt. Deze wachttijden kloppen altijd. Ik zou dus ook op deze borden kijken en een planning maken hoe je het beste de attracties kunt indelen.
Succes, groetjes, Dennis
rolthof 21 januari 2008, 13:16 Hoi,
Niet helemaal correct, als de tijd is ingegaan waarop je fastpass geldig is, mag je een nieuwe gaan halen.
Mvg, Roy.
moniqueo 21 januari 2008, 14:00 Ik heb zelfs al ergens gelezen (dacht zelfs op dit forum) dat je de volgende fast pass 10 minuten voor ingang van je 1e fastpass kan halen. Heb het zelf nog nooit geprobeerd (toen ik er voor de laatste keer was waren de fast passen net nieuw) maar dat kan je toch weer even wachten schelen....
Monique
Yvet 21 januari 2008, 14:08 Op je fast pass staat gewoon de tijd waarop er een neiuwe fast pass gehaald mag worden.
http://users.sisna.com/matkinson/Media/2005/2005_FastPass.jpg
Vraagje: ik hoorde van een vriend dat ze in Parijs en bij Universal ook fastpasses gebruiken, maar dat hij daar met die fastpasses alsnog een uur in de rij gestaan, omdat iedereen op dezelfde tijd werd teruggevraagd. Is dat in WDW ook zo?
Zijn reactie was: "ach, 1 uur wachten is minder erg dan 4 uur."
Tielemans 1 juni 2008, 00:40 nee hoor dat is niet zo. heb zelf ook in parijs meegemaakt dat het daar alsnog lang duurde. maar in WDW is het gestructureerder... daar laten ze eerst iedereen voor in de fast pass rij met wat mensen uit de single rij (als er plekken overblijven) en daarna pas de "gewone" rij. soms stoppen ze er een paar er van de gewone rij tussendoor. maar het is dus zo dat de fast passers als eerste mogen (en dan vinden ze het gek dat de gewone rij steeds zo groot blijft....duuuh) ](*,)
ik denk dat 20 minuten het langste was dat we moesten wachten maar dat kwam door technische fouten...
chantalm88 10 augustus 2008, 20:27 Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van FastPasses in de Pretparken? Zo ja kan iemand mij hier meer over vertellen. Ik heb zoveel mogelijk reisverslagen gelezen maar kon er niet uit opmaken of je hiervoor moest betalen of dat je geluk moet hebben om er een paar te krijgen?!
Hoe werkt dit systeem?
Alvast bedankt,
Chantal
Teleton 11 augustus 2008, 11:16 Hi Chantal,
Hhandig: http://www.laughingplace.com/Page-WDWGuide-FastPass.asp. Voor de uitleg van de Express Pass van Universal, kijk je even op hun site.
Have fun!
kietje 5 maart 2009, 09:38 Hallo
Wij zijn twee jaar geleden ook naar Florida geweest en hebbn toen de universla pretparken gedaan...we willen dit jaar weer een keer gaan (en dan vooral de gulf-kant doen -west dus- en eindigen in Orlando..... Bij de unversal hadden ze een first in line optie (dus gelijk vooraan sluiten....) heeft disney dit ook?
TRweede vraag : wie kent er leuke plaatsen / attracties aan de Gulf kant (we hebben twee pubers bij ons...)
Bedankt Groeten Karen / kietje
Chanty 5 maart 2009, 09:57 Voor zover ik weet heeft Disney alleen het fastpass systeem.
Het heet Front of Line. Deze heb je enkel in Universal Hollywood
In Universal Orlando heb je drie mogelijkheden:
- In een Universal hotel slapen. Je krijgt dan onbeperkt toegang tot Universal Express (http://www.universalorlando.com/universal_express.html)
- Kopen van een Universal Express Plus pass (http://www.universalorlando.com/tickets/express-pass-plus.html).
- Boek een VIP Tour (http://www.universalorlando.com/tickets/vip-tours.html). Hier zit de Express Plus pass bij.
Bij Disney kun je niet betaald voorkruipen - enkel gratis Fast Passes..
Dr. Phlox 5 maart 2009, 10:46 Je heb bij beide parken (Disney en Universal) ook bij sommige attracties de single line optie. Dan wordt je als vulling gebruikt om de lege plaatsen op te vullen.
Grz
Ton
Om niet nog meer spraakverwarringen te creëren: Single Line wordt meestal Single Rider Line genoemd
Dr. Phlox 5 maart 2009, 11:34 Om niet nog meer spraakverwarringen te creëren: Single Line wordt meestal Single Rider Line genoemd
Klopt.:oops:
Misschien wel een idee om een Singles Line te maken. Voor alle mensen die behalve Mickey en Co ook een leuke partner zoeken :)
kietje 5 maart 2009, 16:40 bedankt voor de info...wel jammer...betaald voorkruipen is heerlijk....! gr Kietje
Bambino 6 maart 2009, 09:40 Bij Disney kun je niet betaald voorkruipen - enkel gratis Fast Passes..
Voor 175$ per uur en een minimum van 6 uur kun je in Disney met een VIP tour ook betaald voorkruipen ;-)
Voor $1050 verwacht ik niet meer in de rij te hoeven wachten nee :)
liesje1967 6 maart 2009, 20:39 Voor 175$ per uur en een minimum van 6 uur kun je in Disney met een VIP tour ook betaald voorkruipen ;-)
Gewoon lekker wachten in de rij en dan bedenken wat je voor dat geld alemaal aan disneystuff kunt kopen...:-s:-sals je daar dan tenminste nog tijd voor hebt.
Tinkerbell 26 juli 2009, 11:00 Disney's test of centralized FastPass distribution at Animal Kingdom
Disney currently is testing the concept of centralized FastPass station at Animal Kingdom. When I visited yesterday afternoon, there were six machines in operation in the area that once was the FastPass distribution area for It's Tough to Be a Bug. Three attractions were available at two stations apiece. You could get passes for Dinosaur, Expedition Everest and the Kilimanjaro Safaris. You could still get FastPasses at those individual attractions as well.
Remember, this is a test and a work in progress. Certainly, signage would be better and it would be listed on guide maps were it to become reality.
Another bugaboo, to me, was that you could not tell what time you were going to get BEFORE you put your ticket into the machine or what the current wait time was at that attraction. (The cast member there was happy to tell me the times it was currently distrubting, but that's labor-intensive.).
I liked that the machines were designated by logo of the attraction, although the Dino Institute design doesn't scream DINOSAUR like the Everest or Safaris signs. And they were low to the ground and hard to see if someone were actually using the machine.
FastPass is confusing enough to newbies, and the cast members spent a lot of time there explaining how it works and how this test is working. Of course, there were people trying to get FastPasses for It's a Bug's Life there still.
I got a FastPass for Everest, and it told me to arrive at 12:40 p.m. I think walked over to Everest, which took five minutes or so, and the FastPasses there were being distributed for 12:55. Made sense.
I'm not a huge FastPass fan, though my fellow Rangers can't live without it. What exactly Disney is testing for is not clear. However, a front-line cast member pal of mine is totally in favor of centralizing FastPass. He says he spends untold hours at the entrance explaining to guests how FP works (and measuring the height of kids, but that's another problem, one that he wants to wristband kids for.).
What do you think? Would centralization help or cause an even bigger logjam? Or do you believe something ELSE is in the works? Would you allow Disney to put a chip in your head?
Bron: http://blogs.orlandosentinel.com/features_orlando/2009/07/disney-animal-kingdom-fastpass-test-expedition-everest.html
corrus 26 juli 2009, 11:02 Geen goed plan... dus... (zal het wel gewoon doorgaan)
Tinkerbell 26 juli 2009, 11:16 Ik vermoed dat dit de voorloper is van een heel ander systeem.
Gasten in de hotels zouden per resort categorie PP krijgen en op voorhand moeten bestellen.
De overgebleven PF zouden dan voor de dag gasten zijn.
Verder zal er een betaald FP systeem komen. In Parijs worden er op dit moment tests mee gedaan.
Ze kosten 80 eurp PP per dag. het is een hoge prijs maar een kennis van me werkt er en hij heeft ze daadwerkelijk verkocht.
FrankS 28 juli 2009, 13:14 Ik geloof dat Universal ook eens een proef heeft gedaan met centrale uitgifte van fp (of front-of-line access, zoals Universal het noemt) en dat niet succesvol was. Ik denk echter dat het best zinvol is, zolang het maar een aanvulling is op de decentrale fp-machines die bij elke attractie staan. Je kunt daarmee veel onnodig lopen besparen en Disney kennende willen ze dat we die tijd in hun shops doorbrengen...
meh1965 28 juli 2009, 14:54 Ze kosten 80 eurp PP per dag.
Dat is meer dan een entreeticket toch?
Tinkerbell 28 juli 2009, 15:26 Dat is meer dan een entreeticket toch?
Ja maar ze worden gewoon gekocht.
Schijnbaar is er toch een markt voor zoiets.
breaker9240 28 juli 2009, 15:43 Het enige wat er eigenlijk nu gebeurt is dat je op 1 punt een van de attracties een fast pass kunt nemen?
Maar neit voor allemaal eentje?
Wat is het probleem dan?
Ebelix 28 juli 2009, 17:21 Universal heeft nog steeds de front in line pass. Dit is toch wezelijk anders als de fast pass van Disney. Met de Universal pass kan je overal op elk moment als eerste naar binnen of voor gaan bij een attractie/ride. FP kan maar voor 1 attractie/ride. Daarna moet je weer een nieuwe halen.
Als je niet van rijen en wachten houdt is een front in line pass een hele uitkomst. Duur is het wel. Je moet nu usd 129 per persoon betalen en het aanbod is gelimiteerd. Een aantal jaren terug hebben ze gekocht toen we in Universal Hollywood waren.
Ta2 Gerrit 28 juli 2009, 17:35 Even voor de duidelijkheid; is die $129,- inclusief de reguliere entree, of er bovenop ?
Ieniminie 28 juli 2009, 18:45 Dat moet inclusief zijn. We zijn in juni in Universal geweest, en ik had thuis al mijn gewone entreekaartjes gekocht. In Universal hebben we allebei nog een fast pass gekocht voor 20 dollar. Blijkbaar is de prijs zeer variabel. Wij vonden het een uitkomst, maar ik kan me voorstellen als je met een gezin bent, dat het nogal een flink bedrag is wat bovenop de entreeprijs komt...!!
Orangedevil 28 juli 2009, 20:06 Zo'n centraal punt lijkt me niks. Dan kan je niet meer beslissen als je voor een attractie staat of je in de gewone rij wil of de FP wilt pakken.
En ik denk dat met zo'n centraal punt het sneller opgaat. Mensen die het zomaar pakken voor de zekerheid ofzo. Zo van laten we er maar 1 pakken van soarin'want wie weet of we er nog in de buurt komen vandaag.
Tinkerbell 29 juli 2009, 05:31 Zo'n centraal punt lijkt me niks. Dan kan je niet meer beslissen als je voor een attractie staat of je in de gewone rij wil of de FP wilt pakken.
.
Aangezien de geruchten rond gaan dat de hotelgasten al van te voren PF moeten/mogen bestellen zal r veel meer nagedacht moeten gaan worden denk ik.
Het zoemt in de rondte dat er voor elk niveau hotel een ander aantal FP beschikbaar komt. Value 3,en luxe 6 als voorbeeld.
Hoe het allemaal uit gaat zien is nog niet zo duidelijk maar dat het FP systeem op de schop gaat is duidelijk.
Ebelix 29 juli 2009, 11:26 Even voor de duidelijkheid; is die $129,- inclusief de reguliere entree, of er bovenop ?
Dat is inclusief entree.
remarque 25 februari 2010, 22:02 Als je een 10 daagse disneybase magic way ticket hebt, kun je dan nog los een fast pas kopen, zo ja per dag of ook 10 dagen.
Weet iemand wat een 10 daagse pas kost als je het bij de kassa van het park koopt?
Bedankt alvast voor het antwoorden.:p
jeroenb 25 februari 2010, 22:09 Of het is nieuw dat je deze kan kopen en ik heb het gemist want tot januari was het niet mogelijk fastpasses te kopen voor Disney.
Fastpasses van Disney kan je halen vlak bij de attractie door je toegangskaartje in een automaat te doen waardoor je een extra kaartje krijgt met daarop de tijd dat je terug mag komen voor de fast pass lane.
Overigens staat er op hetzelfde kaartje ook de tijd wanneer je weer terecht kan voor een andere fastpass, want om iedereen de kans te geven is er na uitgifte van je fastpass een wachttijd voordat je voor dezelfde of een andere attractie een fastpass kan halen..
remarque 25 februari 2010, 22:23 Ik had van een vriendin begrepen dat je voor een paar dollar (15 of zo) een pas bij de kassa kon kopen. Zij had overigens wel een dagkaart en volgens mij van Epcot en dit zit ook in de 10 daagse disney magic way ticket. En wat jij bedoelt lijkt op iets anders.
Weet jij toevallig de prijzen voor een 10 daagse pas als je die koopt bij de kassa
bedankt :razz:
corrus 25 februari 2010, 22:59 Fast passes zijn niet te koop!!
Een FastPass kun je uit een machine halen bij sommige attracties...
En dat is GRATIS...
Tinkerbell 26 februari 2010, 06:56 Fast passes zijn niet te koop!!
Een FastPass kun je uit een machine halen bij sommige attracties...
En dat is GRATIS...
Ze zijn WEL te koop alhoewel niet legaal. Er is een schimmige site op Ebay waar ze te koop aangeboden worden.
Op andere forums waren leden die ze daar idd besteld hadden. De passen werden 's morgens heel vroeg persoonlijk door iemand in het hotel afgegeven.( Man in zwarte lange regenjas :p,heel geheimzinnig)
Ik heb foto's gezien van de passen en ze waren of authentiek of zo goed nagemaakt dat niemand het verschil zag. Ze konden ook zonder enig probleem gebruikt worden.
Het vermoeden bestaat dat het een CM is die "makkelijk" aan de kaartjes kan komen.
Ik heb nog even gekeken naar de link van het forum maar dit draadje is verwijdert. De voor en tegenstanders sloegen elkaar virtueel het hoofd in http://bestsmileys.com/computer1/20.gif
Angelina 10 maart 2010, 23:06 Echt wel jammer hoor, dat je geen fastpasses kunt kopen.
Wij zijn net terug uit Disneyland Parijs en verbleven in een suite waarbij we onbeperkte fastpasses kregen. Dit was echt ideaal!
In Disneyworld Florida verblijven we ook altijd in de wat duurdere hotels en het zou echt super zijn als je daar ook een fastpas bij kreeg...................jammer hoor!
Flufjuh 11 maart 2010, 19:47 Je kunt de Fastpasses toch gewoon halen, dus waarom is het dan jammer dat je ze niet kunt kopen? :-o Of bedoel je dat het jammer is dat je niet van die onbeperkte Fastpasses kunt kopen?
Angelina 18 maart 2010, 23:00 Ja dat bedoelde ik ;)
Het was echt superlekker, zo'n onbeperkte fastpass
natascha666 25 oktober 2011, 06:45 maar aan die drukte meter te zien zal ik geen fastpass nodig hebben zeker?? Moet je daar eigenlijk voor betalen??
jeroenb 25 oktober 2011, 08:12 Bij Disney zijn de fastpasses nog gratis.
Ritchie 25 oktober 2011, 09:52 Bij Disney zijn de fastpasses nog gratis.
Jij schrijft: "nog" gratis
Gaat er dan misschien een gerucht dat Disney dit niet meer gratis gaat aanbieden ?
corrus 25 oktober 2011, 09:54 Flauwekul... Fastpass zal gewoon gratis blijven
jeroenb 25 oktober 2011, 12:57 Jij schrijft: "nog" gratis
Gaat er dan misschien een gerucht dat Disney dit niet meer gratis gaat aanbieden ?
Zoals alles veranderlijk is zou dit in de toekomst kunnen veranderen, maar "nog" moet je meer relateren aan andere parken waar je wel betaald voor een voordring kaartje.
Ritchie 25 oktober 2011, 13:03 Bedankt voor de toelichting Jeroen.
natascha666 25 oktober 2011, 18:28 Thanx! Als het nodig is zullen we er 1tje halen, daar heb je speciaale machientjes voor bij ingang zekers?? (sorry hoor maar ben niet zo gewend aan zulke parken, de efteling is bij mij het groots tot nu toe...oja disney parijs ook nog :) )
jeroenb 25 oktober 2011, 21:25 Eigenlijk staan de fastpass machines overal vlak bij de ingang van de attracties en het slim gebruiken van de fastpass mogelijkheid zorgt ervoor dat je de echte topattracties in kan met een kortere wachtrij.
Op je kaartje staat ook nog een keer geprint wanneer je de volgende fastpass kan halen, dit is dus niet altijd het tijdstip dat je fastpass toegang tot de eerdere attractie begint of afloopt.
Dus goed kijken/lezen wat de meest begeerde attracties zijn en dan een planning maken.
corrus 25 oktober 2011, 22:02 Nét als in Disneyland Paris... :roll:
Tinkerbell 26 oktober 2011, 09:05 Flauwekul... Fastpass zal gewoon gratis blijven
Gratis misschien wel maar de geruchten dat de Next-Gen passen eraan komen worden steeds sterker.
Er zoemt rond dat de Fast Fassen vanaf 180 dagen voor aankomst voor hotelgasten te downloaden zijn. Value 2 stuks,moderate 3 en deluxe 4 passen per dag. Uiteraard zijn er voor diegene die niet in een Disney hotel verblijven ook FP maar de hoeveelheid wordt beperkter.
Verder schijnt het "return Window" binnenkort aangehouden te worden. Kom je later als de aangeven tijd is je pas ongeldig.
Het zijn geruchten maar er komen steeds meer berichten dat de CM in de parken de mensen hiervoor waarschuwen.
Op dit moment haalt WDW de teugels toch al meer aan. Voor een uitgebreide lijst van restaurants moet je vanaf november een CC garantie geven. Schijnbaar zijn ze het 4 dubbel reserveren en niet komen opdagen zat.
BBB is op dit moment niet te boeken na maart. Een van de veranderingen die ze daar nu al in hebben ingevoerd is dat niemand boven de twaalf jaar nog een afspraak kan maken. Verdere veranderingen volgen in April.
Njit 26 oktober 2011, 10:50 Werd het Return Window nu niet aangehouden dan? Lijkt me toch logisch dat als je later dan je opgegeven tijd komt dat je dan pech hebt? Waarom zou je er anders een tijd op afdrukken?
SpaceAce 26 oktober 2011, 11:14 en wij soms maar haasten om zo in ieder geval voor de eindtijd er te zijn. Maar dit hoeft dus eigenlijk niet (maar in de toekomst wel)?
Tinkerbell 26 oktober 2011, 11:19 @ Njit.
Nee dat werd niet aangehouden met als gevolg dat er dagelijks "file's" staan in de FP rijen.
Een van de meest ergerlijke gevolgen was dat ze op de EMH avonden gebruikt werden door mensen die normaal gesproken niet meer in de attracties mogen.
Het was de bedoeling dat alleen on site gasten gebruik kunnen maken van de attracties op EHM avonden maar dankij de lang verlopen FP kon iedereen in de attracties.
Njit 26 oktober 2011, 13:18 Van mij mogen ze dat accuut gaan handhaven dan.. net wat comments op Touringplan gelezen @ http://blog.touringplans.com/2011/08/27/fastpass-return-policy-change-testing-at-walt-disney-world/
I was at Animal Kingdom two days ago and was chastized by a cast member for returning to Kali River Rapids after the fastpass window. (about 2 hours late) He was quite rude about it! If they are changing their policy he could at least inform me nicely. Thankfully a few hours later when we went on the ride again with another expired pass another cast member was present and didn’t say a thing.
Wat is er niet duidelijk aan een Return Time? Als je misbruik maakt van de situatie dan moet je niet raar opkijken als er een keer wat van gezegd wordt lijkt me?
Dit vat het wel mooi samen waar de problemen liggen:
So everyone seems upset that they are thinking about enforcing something that is clearly written ON the FastPass and on all of the marketing materials that relate to the FastPass.
I always liked that they didn’t care if you came back after the time on the ticket, but my understanding of this from an inside source is that it was just more costly in employee time management to try and enforce the return-window than just to let it slide.
The problem began when cast members started telling guests that the return time did not mean anything (this was never supposed to have happened, they were only supposed to let people in if they were late – not broadcast that it was okay). So what they have now is a situation where at the end of business on a crowded day, the stand-by lines are ridiculous because of all the late FastPasses that come in. Disney policy is that anyone in line before the park closes will get on the ride. The issue then becomes that due to a much larger influx of riders at the end of the day (as opposed to it being spread out the way the computer calculates the passes), the stand-by line is so long that rides are staying open far later than the park intends. This negatively impacts many aspects of the employee wages and park time-management.
The last stastistic I saw showed 37% of the entire day’s FastPasses were being used in the last 94 minutes of the park hours.
Njit 26 oktober 2011, 13:45 Overigens was het in Disneyland Parijs nog veel zotter met de Fastpass. Daar kon je met oude verlopen toegangstickets/jaarkaarten een Fastpass halen. Met als gevolg dat mensen dus gewoon 50 Fastpassen konden halen. Dit is gelukkig vorig jaar verholpen.
trails 26 oktober 2011, 17:37 Wij zijn vorig jaar met de FP bij Expedition Everest 5 minuten te vroeg aangekomen maar we mochten nog niet naar binnen. We zijn toen via de gewone rij (er was geen rij) maar binnen gegaan en vervolgens meteen nog een keer met de FP. Lijkt me toch logisch dat ze die tijden enigszins controleren....
Njit 26 oktober 2011, 18:32 Te vroeg mag ook niet. Maar de eindtijd wordt dus blijkbaar (nog) niet gehandhaafd.
Flufjuh 27 oktober 2011, 15:26 Wat is er niet duidelijk aan een Return Time? Als je misbruik maakt van de situatie dan moet je niet raar opkijken als er een keer wat van gezegd wordt lijkt me?
Helemaal mee eens. Dat is net als iets willen terugbrengen zonder een bonnetje en dan klagen dat de winkel het niet wil terugnemen. Wij haastten ons ook elke keer om op tijd te zijn en dan was het ook onwijs irritant als je mensen voor je zag staan waarvan de tijd allang verlopen was, terwijl ze gewoon door mochten.
|