PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Lisje: Florida + New York



lisje
24-03-08, 12:58
Hallo iedereen,

Na het lezen van jullie fantastische reisschema's en -verhalen,
leek het me leuk om eens te horen wat jullie van ons schema vinden.
Wij hebben reeds geboekt bij "Neckermann" (België).
Mijn zus werkt daar en wij hebben gelukkig een aardige korting gekregen.
Ik moet wel bekennen wanneer ik de meeste verhalen lees,
heb ik ook zin om gewoon het vliegtuig te nemen en dan zelf een hotelletje te zoeken; Misschien volgend jaar...

FLORIDA GRAND TOUR RELAX;

Dag 1; Brussel - New York (JFK)
vertrek 11:45, aankomst 13:55
New York - Miami
vertrek 18:55 aankomst 22:18
Huurwagen ophalen en naar het hotel; Sleep Inn (luchthaven)

Dag 2; Miami - Key West
Snorkelen, snorkelen en snorkelen. Er zou ook een schildpaden ziekenhuis zijn waar we heel graag een bezoekje willen brengen.
Hotel; Days Inn

Dag 3; Key west - Everglades
Naionale park bezoeken + tochtje met airboat
Hotel; Miccosukee Lodge

Dag 4; Everglades - Naples
Hotel; Gulfcoast Inn

Dag 5; Naples - Sarasota
We rijden die dag tot in cape Coral en gaan vrienden bezoeken.
Hotel; Comfort Inn

Dag 6; Sarasota - Crystal river
Hotel; comfort Inn

Dag 7; Crystal river - Silver Spring
Hotel; Comfort Inn

Dag 8; Silver Spring - St augustine
Hotel; Quality Inn Historic

Dag 9; St Augustine - Orlando
Dag 10-11; Orlando
Disney parken bezoeken; Animal Kingdom, Magic kingdom en Epcot
Hotel; Red roof Inn

Dag 12; Orlando - Cocoa Beach
Onderweg bezoeken we Kennedy Space center
Hotel; Cocoa Beach Resort

Dag 13; Cocoa beach - Miami Beach
Stop in Fort Lauderdale
Dag 14; Miami Beach
Hotel; H.J. Dezerland

Dag 15; Miami - New York
Inleveren huurwagen en vertrek naar New York
Aankomst in New York; rond 16h
Dag 16; New York
Shoppeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen
Hotel; Metro

Dag 17; New York - Brussel
vertrek 19:00 - aankomst 9:00



Dit ons (vastgelegd) schema.
Zoals reeds gezegd, liggen de hotels reeds vast dus aan de overnachtingen kunnen we (helaas) :???: niets meer veranderen. :|
Van een paar dagen zijn we reeds bijna zeker wat we gaan doen, heb dit dan ook bij de dag gezet.
Wij horen het graag wanneer jullie nog tips hebben!


Alvast bedankt,

Lisje

Michael66
24-03-08, 13:17
Hoi Lisje,
Leuk zo'n schema. De "Grand tour Relax" ziet er goed uit. Het "nadeel" van dit soort reizen vind ik wel dat je zowat elke dag aan het verplaatsen bent, hotel in hotel uit. In korte tijd zoveel mogelijk plaatsen bezoken waar je dan eigenlijk heel weinig ziet, meer het idee van een vinkje achter een plaats kunnen zetten, zo van "daar ben ik geweest". Best jammer, want er is op veel plaatsen zoveel te zien, zoveel te doen.

Maar ja, het is niet anders, je hebt immers al geboekt.

Dag 6/7 Crystal River: Dit staat bekend om het natuurpark met de vele manatees die daar te leven en te bewonderen zijn. Zeker even een kijkje gaan nemen!

Dag 9/12 Orlando: Deze plaats is ook een groot shop-paradijs. Ik raad je dan ook aan de (outlet) malls daar even te bezoeken. Koopjes! Heel veel koopjes!

Dag 8 St. Augustine: Er rijdt een trammetje door deze plaats die je bij alle leuke bezienswaardigheden brengt. Hop-on-hop-off-principe. Begin wel vroeg, want rond 16.00u sluit het meeste de deuren.

Dag 9 St. Augustine - Orlando: Neem de route ia de kust naar Daytona Beach. Daar kun je dan even over het strand rijden en een stopje maken bij Daytona USA, het NASCAR-museum bij het circuit aldaar.

M.b.t. de hotels moet je je weinig voorstellen, het zijn zowat allemaal erg "basic" onderkomens. Prima als je er alleen maar bent om te slapen.

Ik wens je alvast heel veel plezier!

lisje
25-03-08, 18:37
Dag Michael66,

Hartelijke dank voor de suggesties.
We vinden het ook een beetje jammer dat we overal zo moeten doorrijden. Daarom ook dat we nu reeds beslist hebben, indien het deze zomer super meevalt, om deze winter nog eens terug te gaan maar dan met ons dochtertje.
We zouden dan enkel een vlucht en het eerste en laatste hotel boeken. Of we zouden dan een villa'tje willen huren.
Maar eerst nog zien dat het deze zomer meevalt, hoewel ik daar niet an twijfel.
De hotels zijn idd heel 'basic' daar zijn we vorig jaar al achter gekomen. (Toen hebben we een begeleide rondreis gemaakt in Californië. Heel erg leuk, ook daar waren we nogal veel op doorreis maar we hebben toen toch wel ook veel gezien.) dus daar hebben we ons dan ook bij neergelegd, de hotels dienen ook enkel om te slapen; We willen zo laat mogelijk in het hotel gaan en zo vroeg mogelijk vertrekken.

Wat crystal river/ manatees betreft; we gaan reeds snorkelen en willen ook met de dolfijnen gaan zwemmen waardoor we reeds beslist hebben om niet de manatees te gaan zwemmen. Ook omdat we nu bijna zeker zijn dat we deze winter nog eens willen gaan en het dan veel meer aangeraden is om dan met manatees te zwemmen.

Orlando is idd ook een shopparadijs en natuurlijk gaan we ons daar ook eens laten gaan. Maar aangezien we naar New York gaan, staan de disneyparken op de 1ste plaats.
De adressen van de outlets liggen natuurlijk al lang klaar mochten we toch een gaatje vinden\\:D/\\:D/

Het kleine trammetje lijkt me leuk om toch het één en ander te kunnen zien op die korte tijd.
En in Daytona beach even over het strand rijden, lijkt me ook een unieke belevenis.

We kijken er heel erg naar uit en hopen dat de dagen en weken snel vooruit vliegen om vanaf 15 juli natuurlijk in slowmotion te veranderen. spijitg genoeg is het meestal omgekeerd.

Groetjes, Lisje

Michael66
25-03-08, 19:23
Zoals de grote filosoof Johan Cruijff ooit zei: "Ieder foordeel hep se nâdeel!".

Het belangrijkste is om te genieten van wat je doet, niet te balen van wat je misschien mist. En terugkeren: That's the spirit!! Ik kan je uit ervaring vertellen dat het fantastisch is om al die leuke dingen aan je kindje te laten zien. En samen te beleven. Ik doe al acht jaar niet anders, en ik geniet, van elke minuut!! Dat gun ik jou ook! Iedereen.

lisje
25-03-08, 22:13
Dag Mchael66,

Ik begrijp precies wat je wil zeggen! We gaan dan ook proberen vanalles zoveel mogelijk te genieten.
en we keren zeker terug. Des te meer verhalen/verslagen ik hier lees, des te meer ben ik er zeker van dat, ook al hebben we het nog niet gezien, we zeker dit ons meisje niet willen onthouden.
Zij is op haar 11 maanden mee geweest naar Mexico en op haar 1,5 jaar mocht ze mee naar Cuba. Vorige zomer is ze bij de oma gaan logeren omdat we heel graag een stukje van Amerika wilden ontdekken maar we wilden niet dat andere mensen de 'dupe' zouden moeten zijn wanneer zij het niet leuk vond. Ze was toen ook maar 2 jaar en wordt makkelijk reisziek.
Wanneer ik hier de verslagen lees van mensen die met peuters, kleuters of tieners de VS doorkruisen, krijg ik toch wel spijt dat we haar dit jaar niet meenemen. Vandaar ook dat we misschien eind dit jaar of ten laatste volgende zomer terug zullen gaan om haar alles te laten zien en vooral om haar kennis te laten maken met Mousje(zoals zij het zegt), himself.

Bedankt voor je antwoord!! Ik krijg er elke dag meer en meer zin in (ik vraag me af hoeveel meer ik er nog zin in kan krijgen, blijkbaar is dat ook zoiets oneindigs.)

Groetjes, Lisje

BroWorld
25-03-08, 22:30
=D> Grand tour Relax. Ziet er erg leuk uit, maar eens weer terug van je reis ga je pas beseffen wat jullie allemaal hebben gezien en gedaan.
Je neemt zo de mooiste dingen van Florida mee en ik ben er zeker van dat je weer terug wil gaan om alles wat rustiger te kunnen bekijken.

Jammer dat jullie niet meer tijd in NYC hebben, maar ja jullie maken in ieder geval van de gelegenheid geburik om die geweldige stad ook nog even te bezoeken.

Heel veel plezier.

Ik weet zelf nog niet wat ikwil, maar de kans is erg groot dat ik eind Augustus toch ook op het vliegtuig stap richting the sunshine state:grin:

lisje
29-06-08, 21:05
Hallo,

Nog een dikke 2 weken en wij zitten (eindelijk) op "ons" vliegtuig.
Vrijdag hebben wij onze vouchers in de bus gekregen. Nu blijkt dat niet alle hotels overeenkomen met degene die ik hier eerst had neergezet. Bij deze dus een aanpassing.

Dit is dus ons aangepast schema;
FLORIDA GRAND TOUR RELAX;

Dag 1; Brussel - New York (JFK)
vertrek 11:45, aankomst 13:55
New York - Miami
vertrek 18:55 aankomst 22:18
Huurwagen ophalen en naar het
Hotel; Continental oceanfront South beach (luchthaven)

Dag 2; Miami - Key West
Snorkelen, snorkelen en snorkelen. Er zou ook een schildpaden ziekenhuis zijn waar we heel graag een bezoekje willen brengen.
Hotel; Inn at Key West

Dag 3; Key west - Everglades
Naionale park bezoeken + tochtje met airboat
Hotel; Miccosukee Resort

Dag 4; Everglades - Naples
Hotel; Gulfcoast Inn Resort

Dag 5; Naples - Sarasota
We rijden die dag tot in cape Coral en gaan vrienden bezoeken.
Hotel; American Inn Hotel & Suites

Dag 6; Sarasota - Crystal river
Hotel; Best Western Crystal river Resort

Dag 7; Crystal river - Silver Spring
Hotel; Econo Lodge

Dag 8; Silver Spring - St augustine
Hotel; Holiday Inn Historic

Dag 9; St Augustine - Orlando
Dag 10-11; Orlando
Disney parken bezoeken; Animal Kingdom, Magic kingdom en Epcot
Hotel; Red roof Inn

Dag 12; Orlando - Cocoa Beach
Onderweg bezoeken we Kennedy Space center
Hotel; Holiday InnResort

Dag 13; Cocoa beach - Miami Beach
Stop in Fort Lauderdale
Dag 14; Miami Beach
Hotel; Clarement

Dag 15; Miami - New York
Inleveren huurwagen en vertrek naar New York
Aankomst in New York; rond 16h
Dag 16; New York
Shoppeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen
Hotel; Metro

Dag 17; New York - Brussel
vertrek 19:00 - aankomst 9:00

Grtz, Lisje

bernard_willaert
18-01-10, 09:48
Lisje,

Hoe is jullie reis uiteindelijk verlopen ?

Wij hebben exact dezelfde formule geboekt bij Neckermann voor deze zomer - met 4 personen - en tot nu toe bent U de enige met een referentie naar de Grand Tour Relax.

mvg
Bernard Willaert
Kortrijk