PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema MattRob: Florida juli 2008



mattrob
22-03-08, 18:45
Na 3 jaar (en tussendoor nog wel twee keer een weekje geweest te zijn), eindelijk weer eens 'echt' op vakantie naar Florida. In 4 weken gaan we weer van een heerlijke vakantie genieten. Ondanks dat ik inmiddels al heel wat keren hier geweest ben, toch graag jullie ideeën hierover. Er zitten zelfs voor ons weer nieuwe dingen bij (bv Florida Keys) en alle tips zijn natuurlijk welkom.

Globaal ziet ons schema er nu zo uit:

12 juli met Air France van Amsterdam via Parijs naar Miami (aankomst 14:15), huurauto via usareisen bij Alamo; overnachting Key Largo
13 juli op weg naar Key West; overnachting Key West
14 juli relaxed op weg naar Manatee Bay / omgeving Zuid Miami voor overnachting; onderweg wellicht Everglades NP via Florida City
15 juli hele dag Everglades NP (Sharkvalley fiets); hotel omgeving Naples/Bonita Springs
16 juli golfen / shoppen / relaxen; zelfde hotel omgeving Naples/Bonita Springs
17 juli golfen / shoppen / relaxen; zelfde hotel omgeving Naples/Bonita Springs
18 juli 's ochtends op tijd op weg, om 15uur in Orlando voor avondprogramma Discovery Cove; overnachting Orlando
19 juli Aquatica / Seaworld; zelfde hotel Orlando
20 juli richting Port Canaveral; rond 13uur boarden Disney Cruise
24 juli aankomst 7:30 Disneycruise, natuur omgeving Port Canaveral; hotel omgeving Port Canaveral (bv Cocao beach)
25 juli golfen / relaxen; zelfde hotel omgeving Port Canaveral
26 juli richting Miami; relaxen / golfen; hotel omgeving Fort Lauderdale
27 juli aankomst Denise/Joey en Chloë op Miami om 14:15, oppikken 2e huurauto en rijden naar Orlando
28 juli tm 7 aug overnachting villa Rolling Hills, met name Disneyparken en ook Seaworld (en natuurlijk golfen \\:D/)
8 aug eind van de dag richting Miami rijden, daar ergens in de buurt laatste overnachting
9 aug Everglades in de morgen, eventueel nog wat shoppen, om 17:45 vlucht vanaf Miami naar Schiphol (via Parijs)

Redelijk ingevuld dus al. De dagen in Orlando en de villa gaan we later beter invullen. Maar over bovenstaande toch al wat vragen:

- We zijn nog nooit naar de Keys geweest. Is dat wat met 2 kinderen van (bijna) 13 jaar ? Zwembad bij het hotel is in principe al prima, vraag is of we daarvoor helemaal richting Key West moeten rijden. Zijn er onderweg nog bijzondere/leuke dingen te doen ?

- We zijn gek op natuur en dieren, dus willen ook wel wat meer van Everglades zien dan US41. En we hebben nog National Park pass. Iemand ervaring met de ingang bij Florida City en andere ingangen onderweg aan US41 ? Shark Valley zijn we al eens geweest en hebben toen tramtour gedaan. Nu lijkt fietsen ons wel leuk. Maar de andere ingangen ? Echt hiken hoeft voor ons niet ....

- Onderweg bij Key Largo ligt volgens ons ook Biscayne NP, iemand ervaringen daarmee ? Moeite waard (ook weer met kinderen) ?

- Vlakbij ligt daar ook Manatee Bay. Ik kan zo snel niet echt iets daarover vinden met google. Lijkt alleen de naam van een stadje. Is daar meer te doen (met Manatees bv) ? Iemand ervaring daarmee ?

- De dagen 24/25/26 juli vinden we ook beetje lastig. Op 27 juli moeten we in Miami zijn, de dagen ervoor zijn nog beetje open. Er schijnt ook veel natuur in de omgeving van Port Canaveral te zijn. We kunnen uiteraard ook weer naar Kennedy Space Center gaan. Iemand ervaringen / ideeën over de natuur en andere dingen daar in de buurt (ook weer met de kinderen) ?

Dat was het wel voorlopig :-k ! Ik hoor graag wat ideeën. THANKS :wink:

pascalbrouwers
22-03-08, 19:02
Hoi Mattrob,
Schema = super.
Kan zo met je ruilen.

Wat betreft de keys ga zeker naar Key West.
Probeer minimaal 2 overnachtingen te doen, anders is het wel en hele lange rit.

Wij hebben in : http://www.theinnatkeywest.com/
Geweldig hotel, en niet al te duur.
Het zwembad is in 1 woord super.
Hotel ligt net buiten het centrum.
Met de auto ben je binnen een paar minuten in het centrum.
Andere mogelijkheid is met de hotelshuttle ( moet je wel voor betalen).

Leuk strand = Zachary State park.
Wij zijn er 1 dag geweest.
Was toen vrij rustig.


Groet,
Pascal

Michael66
22-03-08, 19:13
28 juli tm 7 aug overnachting villa Rolling Hills, met name Disneyparken en ook Seaworld (en natuurlijk golfen \\:D/)Hee, wij zijn in Kissimmee van 30-7 tot 20-8. En ik ben ook een beetje aan het golfen. Misschien leuk om wat af te spreken en samen een baantje te lopen (meer: rijden)? Moet je dan trouwens wel in de ochtend doen, later op de dag is het echt niet meer te harden qua temperatuur.

En ik moet wel eerst nog wat oefenen en m'n GVB halen.

mattrob
22-03-08, 19:34
Hee, wij zijn in Kissimmee van 30-7 tot 20-8. En ik ben ook een beetje aan het golfen. Misschien leuk om wat af te spreken en samen een baantje te lopen (meer: rijden)? Moet je dan trouwens wel in de ochtend doen, later op de dag is het echt niet meer te harden qua temperatuur.

En ik moet wel eerst nog wat oefenen en m'n GVB halen.

Afgelopen zomervakantie ook veel gespeeld, toen wel aan de westkust. Ook toen was het overdag warm, maar wel 2 voordelen; 1) Het is superrustig op de baan, 2) Het is supergoedkoop.

Ik vond het best wel goed te doen, al was het flink warm. Als je gewoon rustig/relaxed doet, veel water meeneemt en lekker in je karretje scheurt (wind door je haren), dan vind ik het prima te doen. Als jij nou eerst je GVB haalt, dan spreken we tegen die tijd wel af \\:D/ ! Overigens, worden voor mij 9 holes :wink:, vind ik meer dan genoeg !

Corry
22-03-08, 19:52
Hi Robert Jan. Leuk schema hoor. Wij hebben een paar jaar geleden de boot genomen van Key West naar Dry Tortugas om te gaan snorkelen. Is ook heel leuk voor de jongens. www.sunnydayskeywest.com

Ga je ook weer een log bijhouden?

mattrob
22-03-08, 20:03
Ga je ook weer een log bijhouden?

Wat denk je :razz: ! Naam is al tijdje geleden vastgelegd, maar er staat nog niets op. Staat voor dit weekend in de planning, dan geef ik hem vrij. Overigens, je zou hem wel kunnen raden, als je naar mijn eerdere logs kijkt [-X !

mattrob
22-03-08, 22:41
Weblog is aangemaakt en de eerste voorbereidingen staan er ook:

http://florida2008.blogspot.com

\\:D/

Dr. Phlox
23-03-08, 14:38
Is een mooi schema Mattrob. Er zit van alles in. Zelf ga ik ook voor de eerste keer naar Key West. Wil wel de standaard zaken doorlopen zoals zonsondergang, Duvalstreet etc., maar ook een tramtour door Key West (tip van mijn collega, haal de sticker van je kleren, anders staan deze op al je foto's). Verder lekker zwemmen en we zien wel. Mijn kinderen zijn 16, 14 en 6 en die zullen zich wel vermaken. Wat is die avond bij Discovery Cove? Wij gaan overdag.

grz
Ton

mattrob
23-03-08, 16:12
Wat is die avond bij Discovery Cove?


Zie hier:
https://www.discoverycove.com/vi_twilight_discovery.aspx

Niet extreem bijzonder volgens mij, maar met zonsondergang heeft het wellicht iets 'speciaals'. Is ook maar voor beperkt aantal mensen (150 op een avond) en is even duur, maar je hebt wat minder tijd (van 15:00 tot 21:00) en met dolfijnen is tussen 17:00 en 19:00. Avondeten schijnt erg goed te zijn en ze hebben dit alleen in zomermaanden. Dus dit leek ons wel leuk :wink:

kol
23-03-08, 21:39
Hey Robert Jan,

Jullie schema ziet er fantastisch uit!! Ook zijn jullie all behoorlijk ver met de planning. Een Disney cruise en Discovery cove, beter kan het niet.
Vorig jaar zijn wij ook voor het eerst naar Key West geweest. (onze kids waren toen 12 en 8) zij vonder het erg leuk. Het is inderdaad een flinke rit, maar dat is het wel waard. Ik zou er wel 2 dagen blijven, is toch een stuk rustiger als na een nacht weer terug te moeten.

pyca
24-03-08, 09:31
Ziet er leuk uit, jullie planning. Krijg gelijk zin om ook weer eens een rondje Florida te doen. (maar wij gaan dit jaar eerst weer naar het westen met nog een weekje Orlando eraan vast geplakt)

Maar even over jullie reis:
Wij hebben in '99 bij Key Largo de glassbottom boat tour in het John Pennekamp Coral Reef SP gedaan en vonden dit tegenvallen, in die zin dat het ritje wel leuk was, maar weinig vissen gezien door de "glassbottom".
Dus ik zou met jongens van jullie leeftijd gaan voor het snorkelen, mochten jullie het al overwegen om daar iets te doen.

Verder herinner ik me dat het een p....eind rijden was naar Key West, maar wel de moeite waard.

Corry
24-03-08, 14:02
Prima schema weer en al veel geboekt. Ga zeker het blog weer volgen want wij zijn dan alweer terug:(

A3
24-03-08, 17:11
Hall MattRob,

Mooi schema.

Jaloers?
Een beetje......:-D

Maarre..., ik mis Kelly Park......
En wat te denken van zwemmen met de manatees? Dat is echt geweldig!

MVG

A3

Dr. Phlox
24-03-08, 17:16
Zie hier:
https://www.discoverycove.com/vi_twilight_discovery.aspx

Niet extreem bijzonder volgens mij, maar met zonsondergang heeft het wellicht iets 'speciaals'. Is ook maar voor beperkt aantal mensen (150 op een avond) en is even duur, maar je hebt wat minder tijd (van 15:00 tot 21:00) en met dolfijnen is tussen 17:00 en 19:00. Avondeten schijnt erg goed te zijn en ze hebben dit alleen in zomermaanden. Dus dit leek ons wel leuk :wink:

Bedankt voor de toelichting.

mattrob
24-03-08, 17:18
Hall MattRob,

Mooi schema.

Jaloers?
Een beetje......:-D

Maarre..., ik mis Kelly Park......
En wat te denken van zwemmen met de manatees? Dat is echt geweldig!

MVG

A3

Kelly Park staat redelijk hoog op de agenda, maar dan voor de 2 weken dat we in Orlando zitten. Dus moet dan nog ergens ingepland worden. En manatees, ja, misschien wel. Maar we gaan al met dolfijnen en rays zwemmen. Manatees hebben we al een keer gedaan, en willen we eigenlijk een keer in de winterperiode doen, dan schijnen er heel veel te zijn. Maar wie weet ..... :lol:

Michael66
24-03-08, 18:49
Manatees hebben we al een keer gedaan, en willen we eigenlijk een keer in de winterperiode doen, dan schijnen er heel veel te zijn.Klopt, want dan dan koelt de zee af en zoeken die mooie beesten de beschutting van de iets warmere baaien en riviertjes op. In 2006 zijn we in Weeki Wachee Springs geweest en daar hebben welgeteld twee manatees gezien, terwijl er in de wintermaanden tientallen schijnen rond te dobberen.

didierc
25-03-08, 21:40
Hoi

je zocht nog iets leuks voor op de keys, ik kwam dit tegen lijkt mij super,
http://www.conch-air.com/default.htm
Is er iemand die hier ervaring mee heeft.

Gr. Didier

Marianne Kuhnen
27-05-08, 00:13
hoi
een tip voor een prima kindvriendelijk hotel in Key West: www.keyambassador.com (http://www.keyambassador.com)
Voor ca 100 Euro per nacht heb je een ruime 4 persoons kamer incl ontbijt in dit Best Western hotel met een prachtig zwembad én poolbar! Met de bus kun je naar het centrum van Key West, ca 5 minuten rijden.

beekenka
27-05-08, 13:59
Mooi schema! John Pennekamp reef hebben wij in de wintermaanden gesnorkeld. Was goed en mooi. We hebben daar de snorkeluitrusting gehuurd: Je kon kiezen voor een masker met glazen op sterkte. Sindsdien heeft mijn echtgenoot (-5, -4,75) zijn eigen masker met "glazen" op sterkte. Als iemand een bril of lenzen heeft, is het fijn als je je eigen snorkelmasker - op sterkte - bij je hebt.
Manatees - hebben we in de wintermaanden gezien, afgelopen weken (mei) niet. Ja, in Seaworld, maar dat telt niet, vind ik.
Everglades NP: zijn we in januari geweest, jaar ? De zuidelijke ingang, (of noem je dat zuid-oost?) toen weinig muggen, alligators die in de paartijd waren. We hebben wel van de barman gehoord dat het daar dichte wolken muggen kan vliegen.
De vrije dagen invullen zal best wel lukken, kijk eens op de site van de florida state parks. Er zijn mooie stranden bij. veel plezier met plannen!!