PDA

Bekijk Volledige Versie : (Speed) Boot huren



ietie
02-12-07, 17:30
wie heeft er ervaring met het huren van een boot voor enkele uren in de omgeving van orlando? hoe zit het met verzekering en evt eigen risico?

Marcelg
02-12-07, 18:33
Geen ervaring in Orlando, wel kan ik je vertellen dat wij je geen verzekering kunnen aanbieden en dat alles je eigen verantwoordelijk heid is.
De instructies die wij geven zijn eenvoudig en duidelijk.
Maar natuurlijk zijn er nog steeds mensen die het voor elkaar krijgen om een jetski of boot tegen een ander object aan te varen. ](*,)
Doe je dit, dan krijg je dus de rekening geprecenteerd en die valt vaak niet mee.
Laten we het maar niet over een aanvaring hebben met slachtoffers.

Wat je hier dus leest is alleen maar het geval als je een van die eigenwijze patsers bent die denkt vaartuigen te beheersen na 1 x eerder te hebben gevaren ofzo.

Ben je gewoon een normaal persoon met respect voor het vermogen van vaartuigen en bereid om de instructies te volgen dan is het huren van een boot of jetski veiliger dan met je auto naar de verhuur locatie toe te rijden en heb je niets anders dan een geweldige ervaring voor de boeg.

mafo
02-12-07, 18:51
Patser of niet, net als in het wegverkeer zit een ongeluk in een klein hoekje. Ook drijft er nog wel eens wat rond in het water waar je tegen aan kan varen. Verzekeren op de een of andere manier lijkt me wel verstandig, aangezien zoals hier al wordt gezegd de rekening bij schade vaak niet mee valt.

Eric
02-12-07, 23:02
Waar zou je willen varen in de omgeving van Orlando? Er is daar geen zee hoor.
Wel kun je in Disney World op diverse plekken een boot (meerdere typen) huren.
Eric

Michael66
03-12-07, 07:37
En bij Boggy Creek natuurlijk ..... SUPERSNELLE bootjes!! Not!

ietie
03-12-07, 11:00
ik snap dat er geen zee in de buurt zit maar er zitten naar mij idee genoeg meren in de buurt nu weet ik niet of die groot genoeg zijn om op te varen.

Michael66
03-12-07, 11:07
Kijk eens hier: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&um=1&ie=UTF-8&q=boat+rental&near=Kissimmee,+FL,+United+States+of+America&fb=1&sa=X&oi=local_group&resnum=4&ct=image

Op het kaartje klikken en scrollen, dan kun je zoomen en zien wat er allemaal aan water in de buurt van Orlando / Kissimmee is.

AlexFL
29-12-07, 01:04
Heeft er iemand ervaring met het huren van motorbootjes op de keys? Vind het altijd heerlijk om een paar uurtjes over het water te scheuren.

Verlangen ze een vaarbewijs?

Prijzen?

Alvast bedankt.

Marcelg
29-12-07, 02:22
Bootjes huren in de keys is geen probleem, vaarbewijs is niet nodig.
Als je iets nodig hebt in Key West dan moet je het mij maar even laten weten.
Dan zal ik je meer informatie hier over verschaffen, ik weet niets van de verhuur bedrijven hoger op de Keys.

Nikkie1974
29-12-07, 10:26
Wij hebben op Key Largo een boot gehuurd bij

http://www.cristalclearwatersports.com/

Het was wel erg duur, $ 300 voor 4 uurtjes. Maar ja het was de laatste boot en onze laatste dag in Florida en we hadden nou eenmaal onze zinnen gezet om een boot te gaan huren en te gaan snorkelen. En we hebben zeker geen spijt gehad! We kregen een grote boot mee (4 volw. en 2 kinderen) voorzien van GPS en een 150 PK motor. Een vaarbewijs is niet nodig.

AlexFL
29-12-07, 15:16
Super, zeker omdat we in de zomer een paar dagen in Key Largo blijven overnachten. is de benzine exclusief?

Nikkie1974
30-12-07, 00:53
De benzine is inderdaad excl. Daar waren we nog ongeveer $ 50 voor kwijt.

Marcelg
30-12-07, 03:02
Het was wel erg duur, $ 300 voor 4 uurtjes.
Als dat inclusief de sales tax was dan is het prijzig, als de tax er nog niet bij in zit dan is het duur.
Tenminste dat is wat ik denk, hieronder zie je onze prijzen, misschien zijn we wel te GOEDKOOP in Key west.\\:D/



Wij verhuren een 17 ' 60 pk 4 volwassenen $180 4 uurtjes
$280 8 uur


Een 19' 115 pk 6 volwassenen $200 4 uurtjes
$300 8 uur

Een 26' pontoon 115 pk 14 volwassenen $225 4 uurtjes
$325 8 uur

Reken extra 7.5% sales tax en de brandstof die je verbruikt.

De brandstof aan het water is duurder dan langs de weg momenteel $3.50/gallon.

Nikkie1974
30-12-07, 10:59
Marcel, wij vonden het inderdaad ook erg duur. Maar ja als je je zinnen hebt gezet op een middagje varen...... de salestax zat er trouwens al wel bij. Wij hadden wel een 150 PK motor en op de oceaan hebben we het gas even helemaal opengegooid en behaalden we snelheden tot 50 miles ph. Nogmaals het was duur, maar iedere dollar was het waard!

http://img339.imageshack.us/img339/8972/florida2007gelland433as9.jpg (http://imageshack.us)

Marcelg
30-12-07, 17:15
Nu ik de foto zie denk ik niet dat het te duur was, dat was gewoon de prijs waar die boten voor gaan, meestal worden dat soort boten verhuurd aan mensen die met een clubje gaan vissen, wij gebruiken bowraider modellen voor de mensen die een uitje op het water willen.
Die boten zijn goedkoper in aanschaf dan de boot die jullie hadden en daarom kunnen we die ook goedkoper verhuren.

En dan is het ook nog zo dat je gewoon kunt zeggen dat je hem voor maar 207 Euro had, hmmmmmmmmmm dat is een stuk goedkoper.:razz:

En het is natuurlijk ook wel zo dat voor echt snelle boten dat je meer betaald.
Wij hebben ook een 215 PK jet boot 65 m/h 6persoons en die kost bij ons $350 voor 4 uur, of $550 8 uur.
Maar die boot ook kwa uiterlijk is alsof je een sport auto huurt.

AlexFL
30-12-07, 23:13
Wij hebben ook een 215 PK jet boot 65 m/h 6persoons en die kost bij ons $350 voor 4 uur, of $550 8 uur.
Maar die boot ook kwa uiterlijk is alsof je een sport auto huurt.

Foto's ? \\:D/

Marcelg
31-12-07, 02:47
Foto's ? \\:D/


Sea Doo Challenger 180
215 pk supercharged intercooled veel plezier

En nee ik ben niet een van de personen op de foto.[-X
http://img180.imageshack.us/img180/5179/seadoo215lh4.jpg (http://imageshack.us)

Op de foto komt hij er niet zo goed uit, maar hij is 18' en rated voor 8 personen, maar gewoon eerlijk blijven
6 personen is genoeg.

bert
07-03-08, 13:54
Hey Marcel,

Ik kom in Juli voor 2 dagen afgezakt naar de keys en zou het super vinden een bootje te huren ik heb je prijslijst hier boven gezien en voor 2personen is de 17' zeker goed genoeg. Waar kunnen we een reservatie maken ?

Marcelg
07-03-08, 16:07
Bert stuur mij maar even een persoonlijk bericht, of e-mail me direct op marcel70@bellsouth.net

angelique100
16-03-08, 14:17
Beste allemaal,

Weten julie of het mogelijk is om zelf met een boot met gps van Cape Coral naar Marco Island te varen langs de kust?
En van daaruit langs ten thousand islands naar Key West?
Het is een 150pk 6persoons boot(hurricane).

Mvg, Esmond

Njit
17-03-08, 08:00
Het zal vast wel mogelijk zijn. Maar of het ook slim is?

theovg
17-03-08, 15:47
Zelf varen als je geen navigatie ervaring hebt is geen optie .
Houd er rekening mee dat je op zee aan het varen bent en niet op een meertje.


groeten Theo

Tinkerbell
17-03-08, 16:30
Meertje?
Vertel dat aan diegene die op het IJsselmeer varen met een Autobesteboek uit 1960 en dan wanhopig staan te roepen :"schipper waar zijn we,we zijn verdwaald en kun je ons niet slepen :-D.


Ik zou ook zeker niet zonder enige nautische kennis op open zee gaan varen.

Michael66
17-03-08, 19:23
Zoals overal op zee kan het weer behoorlijk snel omslaan. En in Florida betekent dat in een mum van tijd een behoorlijke storm of onweer. Durrt meestal niet lang, maar is enorm heftig.

Bezint eer ge begint!

theovg
18-03-08, 07:37
Meertje?
Vertel dat aan diegene die op het IJsselmeer varen met een Autobesteboek uit 1960 en dan wanhopig staan te roepen :"schipper waar zijn we,we zijn verdwaald en kun je ons niet slepen :-D.


Ik zou ook zeker niet zonder enige nautische kennis op open zee gaan varen.


Maak ik in de zomermaanden dagelijks mee.Niet alleen op het ijsselmeer ook op zeeland.

theo

Tinkerbell
18-03-08, 09:12
Maak ik in de zomermaanden dagelijks mee.Niet alleen op het ijsselmeer ook op zeeland.

theo

Wij ook. Ik sta iedere keer weer verbaasd te kijken hoe zoiets mogelijk is. Open bootje,kinderen aan boord,liefst de hond ook mee,geen toilet en dan verdwalen.:shock:

Marcelg
19-03-08, 02:01
Het is goed mogelijk als je inderdaad het navigeren beheerst, ja ook als de GPS er mee stopt, 150 pk is goed genoeg, veel belangrijker is het hoeveel brandstof je bij je hebt om hem te voeden en misschien het aller belangrijkste is communicatie middelen, nee niet je mobieltje.
Als je nu de vraag hebt wat voor communicatie middel dan? Niet aan deze excursie beginnen!!!!

PaulDeprins
22-03-08, 15:14
In mei gaan we met 8 volw. naar Sarasota.
Iemand ervaring/aanbevelingen/raad i.v.m. het huren van een boot
(type waarmee man gaat vissen, buitenboordmotor(en)), 10-15 m. groot, ... ??

angelique100
24-03-08, 09:06
Bedankt voor je antwoord,

Het is wel zo dat we voorlangs de kust blijven varen, maar mag dit allemaal wel van de usa coast guard?
Hoop weer wat van je te horen,

Mvg, Angelique

petrajessy
05-06-08, 15:18
Mijn vraag: als ik een villa huur met boatdock en boat moet je dan een vaarbewijs hebben? Het lijkt me geweldig om met je bootje zo het water op te gaan maar mijn man zegt dat je daar in Nederland ene vaarbewijs voor nodig hebt dus in florida waarschijnlijk ook wel.

Marcelg
05-06-08, 17:00
Veel plezier, ik ga niet alle regels omschrijven, jullie hebben niets nodig om een boot te huren in Florida.

Varen is naar mijn mening echt geweldig, besluit je een boot te huren, ga dan even over de veiligheids regeltjes, die stellen niet veel voor, ik denk wel dat het goed is om de belangrijkste zaken te weten, want je hebt geen rem op je boot.
Je kunt bv een vlag tegen komen, rood met een witte diagonale balk er door, dit is niet om je boot aan vast te leggen, het is een duiker in het water.

Het verhuur bedrijf moet de regels beschikbaar hebben, je kunt ze ook online vinden zoek onder :boaters safety florida

angelique100
29-06-08, 13:26
Hallo allemaal,

Nou we gaan bijna naar cape coral en hebben daar 2 weken een boot tot onze beschikking.
Onze vraag is nu of we naar marco island en ten thousand islands mogen varen voor de kust langs en misschien naar de keys om te snorkelen.
Het is een 150pk deckboat, we hopen dat iemand hier op kan antwoorden.

Groetjes,

Tinkerbell
29-06-08, 13:51
Hoeveel ervaring hebben jullie met varen?

angelique100
29-06-08, 14:36
We hebben geen ervaring op zee maar langs de kust blijven varen lijkt ons niet zo een probleem, vragen ons af of het van de coast guard allemaal mag.

Marcelg
30-06-08, 04:22
Geen ervaring, niet aan beginnen, veel ondiepe stukken, islandjes etc voor je het weet ben je de weg kwijt.

Lekker varen en genieten in de omgeving waar je de boot hebt.

Varen is geweldig!

Micktomar
10-11-08, 10:10
Ik heb even een vraag, volgende zomer willen we na een verblijf van zo'n 2,5 week in Kissimmee nog een villa huren aan de westkust.
Nu zag ik zelfs villa's die een aanlegsteiger en boot hebben, reuze leuk natuurlijk, maar mag je als onervaren vaarder/ster gewoon zomaar het water op?
Wat ik eigenlijk ook wil weten is vanaf welke leeftijd je op een jetski mag, heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Groetjes Marja

Micktomar
10-11-08, 13:39
Oke, bedankt, ik was mijn bericht al "kwijt" en dacht dat ik iets niet goed had gedaan!
:(

AlexFL
10-11-08, 18:48
Als je nog geen 22 bent heb je voor elk vaartuig met meer dan 10pk een safety test doen, als je een boot huurt kun je dat direct daar invullen, je mag 6 fouten maken geloof ik, als je niet passed mag je hem weer opnieuw doen maar het zijn best wat vragen, de verhuurder of iemand anders mag je niet helpen bij het examen, wel mogen ze je een boekje geven waar je de antwoorden praktisch uit kunt halen. jet ski's mag je vanaf 16 varen zolang je maar slaagt voor de test.

Chicco68
11-11-08, 19:22
En als je een internationaal vaarbewijs hebt? Ik heb namelijk 2 jr geleden mijn klein vaarbewijs gehaald en vervolgens bij de ANWB tevens een Internationaal Vaarbewijs aangevraagd. Wordt dit ook in de US of A geaccepteerd?

Njit
11-11-08, 19:56
Oke, bedankt, ik was mijn bericht al "kwijt" en dacht dat ik iets niet goed had gedaan!
:(

Je kunt je eigen berichten snel terugvinden. Bovenin de blauwe balk staat 'Directe Links'. Daar vind je Mijn berichten en Mijn Discussies.
Zie ook hier: FAQ: Handig gebruik van het Forum (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3261)

Micktomar
11-11-08, 22:23
Ja, nu je het zegt...het spreekt eigenlijk voor zich, dat krijg je he, als je vanalles "snel" wil doen!
Gelukkig ben ik wel wijzer geworden van de antwoorden, maar wat als er een boot bij het huis zit, mag je daar dan zelfs zonder bewijs mee varen?

mattrob
22-03-09, 15:47
Als wij volgende maand in Florida zitten, overwegen we om een dagje een boot te huren (vanuit Ft Myers en omgeving). Je kan dan door de Mangroves, naar verlaten eilandjes, lekker cruisen, snorkelen, dolfijnen / manatees spotten, etc. Lekker picknick mand mee en zo. Alleen .... wel vrij prijzig. Een hele dag kost je al snel $ 400. Maar je hoeft geen ervaring te hebben met varen.

Bijvoorbeeld deze boot:
http://www.stumppassboatrentals.com/index.php?fuseaction=boats.deckBoat24

Iemand tips / ervaringen ? Mijn vrouw wil dit graag, ik twijfel best nog wel .... :?

Chicco68
23-03-09, 18:58
Ik heb 2 jaar geleden mijn vaarbewijs gehaald, is alleen maar theorie.......... 2 jaar geleden en vorig jaar heb ik op het Gardameer ook een boot gehuurd (lengte 9 m en 350 pk) en in principe stelt het niet echt veel voor. Belangrijkste (en moeilijkste) is gewoon als je weer moet aanmeren. Vaar rustig naar de kant toe, kijk waar evt. de golven vanaf komen en de mensen van het verhuurbedrijf zorgen verder wel voor het aanmeren. En voor die prijs.... zeker doen! Ik was beide keren € 350,- kwijt (exclusief de diesel met een verbruik van ongeveer 1 op 5) voor 1 dag.
En qua verbruik kun je het ook nog eens zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt. Ga je een beetje rustig om met de gashendel dan valt het verbruik nog wel mee.
Maar het is wel een onvergetelijke dag, heerlijk met een boot op het water!!

Marcelg
24-03-09, 06:29
jet ski's mag je vanaf 16 varen zolang je maar slaagt voor de test.

Jet ski's mogen niet verhuurd worden aan mensen onder de 18 jaar.

Prive mag er gevaren worden op een jet ski vanaf 14 jaar.

Een ieder die aan bovenstaande voldoet en is 22 jaar of ouder of in het bezit van een boters safety certificaat mag zelfstandig varen.

Een persoon 14 tot 18 jaar mag de huur ski besturen zolang er een adult op de ski aanwezig is die ten aller tijde het veiligheids koort aan hem of haar heeft gekoppeld.
De 14 jarige hoeft hier geen boters safety certificaat voor te hebben.

nbh
24-03-09, 09:06
Iemand tips / ervaringen ? Mijn vrouw wil dit graag, ik twijfel best nog wel .... :?Wat is je twijfel precies?

mattrob
24-03-09, 09:08
Wat ik nou leuk vind aan een hele dag op een bootje ronddobberen .... Is het niet te lang; ik heb het idee dat ik het wel gezien heb na 30 minuten .... :roll:

nbh
24-03-09, 09:18
En dan is 400 dollar wel veel geld natuurlijk.

mattrob
24-03-09, 09:19
Precies ja .... ](*,) Maar goed, als vrouw en kids het dan weer helemaal geweldig vinden .... Alleen, dat kan ik me dan moeilijk voorstellen :-k

A.Hofman
24-03-09, 09:19
Ligt er misschien een beetje aan WAAR je gaat varen.
Op een groot open water zonder speedlimit en de gaskraan wijd open, krijg ik het gevoel van......

LGkurWAXgZs

mattrob
24-03-09, 09:21
Op een groot open water zonder speedlimit en de gaskraan wijd open, krijg ik het gevoel van......


Klopt, het eerste half uur kan ik me dat goed voorstellen. Maar een hele dag ..... #-o

Tinkerbell
24-03-09, 11:12
Klopt, het eerste half uur kan ik me dat goed voorstellen. Maar een hele dag ..... #-o

Als "beroeps" zal ik even met je meedenken.:grin:

We zien de hele zomer van mensen die dit soort avontuurtje leuk lijkt maar na afloop?

Oh het ziet allemaal heel gezellig uit maar de eerste ellende begint meestal al als ma er achter komt dat er of geen toilet aan boord is of een soort van publieke k.... emmer.
Vergis je ook niet in het aan en af meren. Meerdere keren met eigen ogen gezien dat dit onderhand tot moord en doodslag leidt tussen de anders zo gezellige echtgenoten.

Pa zwetend aan het roer,ma gillend met een touwtje,haakstok en de beroemde blauwe bollen in de hand hopeloze pogingen doen om een of andere bolder te raken.En om een of andere geheimzinnige reden is de wind altijd af als je aan moet weren.

Meest gekke ervaring was dat een van de jachten zichzelf opgehangen had in de sluis. Ze kregen de touwen niet meer los en het water zakte zo'n acht meter weg. En maar gillen om een mes terwijl het jachtje letterlijk in de lucht hing.

En ja je moet toch al een zeer grote natuurliefhebber zijn om een hele dag tussen de muggen door te varen.

Denk er nog eens goed over na :mrgreen: :mrgreen:

pzomerdijk
24-03-09, 11:31
Wij hebben ook het idee om een boot te huren. Heb weliswaar geen vaarbewijs maar toch ..... Moet lukken denk ik. Heb ooit van een forumlid volgende link gekregen

http://www.frenchysjetski.com/boats.html (http://www.frenchysjetski.com/boats.html)

ekkie50
25-03-09, 10:05
Aan de westkust van Florida zijn er genoeg mogelijkheden om een boot te huren. In Hudson bijvoorbeeld, of bij John's Pass village bij Madeira Beach. Bij die laatste heb ik jaren geleden een aardig bootje gehuurd voor een paar uur, maar tegenwoordig verhuren ze alleen jetski's voor zover ik weet. Ook leuk natuurlijk. Ik kan me niet herinneren dat er een verzekering bij zat. Vaarbewijs in ieder geval niet.
Hudson biedt meer mogelijkheden (met wat googlen).

Michael
28-03-09, 01:56
Iemand tips / ervaringen ? Mijn vrouw wil dit graag, ik twijfel best nog wel .... :?Bij twijfel ............ toch doen hahaha. Afgelopen kerst een boot voor 6 uren gehuurd en eigenlijk was dit nog te kort qua tijd. was geweldig.

pzomerdijk
17-04-09, 12:47
Heb navraag gedaan m.b.t. verzekeren. Dit is het antwoord:

There is no insurance to cover damages available , only liability insurance.

Ik denk dat liability insurance te vergelijken is met WA en zal naar alle waarschijnlijkheid schade aan derden dekken. Zeker weten doe ik dat niet!

Zijn er mensen die hier meer over kunnen vertellen! Zonder verzekering het water op gaan lijkt me zeker in de VS een behoorlijk risico!

Marcelg
18-04-09, 05:27
Ik denk dat liability insurance te vergelijken is met WA en zal naar alle waarschijnlijkheid schade aan derden dekken. Zeker weten doe ik dat niet!



Bovenstaande klopt.
Zonder verzekering het water op? Ieder voor zich, zonder verzekering een scooter huren?

Twee boot ongevallen in de laatste 10 jaar in Key West, een 13 jarige jongen had een boot gestolen en vaarde over een peuter (dodelijk).
Een volwassene vaarde in een andere boot (dronken B.U.I) 2 zwaar gewonden.
Ik zit liever op het water dan op de weg.
Een boot huren zonder ervaring? Nee, No!!!!!!!!

cindy74
18-04-09, 19:10
Wij kunnen ook een boot huren in cape coral hij is van de eigenaar van de villa die wij huren . Dus het is geen goed idee om het water op te gaan zonder enige ervaring .

Marcelg
19-04-09, 04:56
Ik zou toch zeker even iemand goed laten uitleggen hoe alles op en aan de boot werkt en bestudeer de Florida boaters safety rules.
Als je er de tijd voor neemt kun je het doen, je kunt nooit ervaring hebben als je niet ergens aan begint, maar loop niet zomaar naar een verhuur bedrijf en pik even een boot op voor een halve dag.
http://myfwc.com/RULESANDREGS/Rules_Boat.htm#educ

en/of

http://myfwc.com/SAFETY/Safety_Boat_Safety_GetID_Card.htm#online

cindy74
19-04-09, 09:16
Sorry voor de domme vraag maar hoe vind je in godsnaam de weg terug ? Wij zitten in een villa langs een kanaal maar er lopen er wel 100 in cape coral dus hoe vind je de juiste terug ? Heb je op een boot ook een gps die je de weg verteld en hoe stel jeje gps dan in .

Michael66
19-04-09, 09:23
broodkruimels ..... ?

cindy74
19-04-09, 16:37
^^^^^hahahahhahahahah heb ik niet aan gedacht . Ik zal zekers voor heks spelen .

Tinkerbell
19-04-09, 17:16
Of je doet het gewoon net als de rest van Nederland. Gewoon het water op gaan,niet gehinderd door enige nautische kennis en als ultieme wegwijzer een autokaart uit 1960 aan boord hebben :razz:.
Vooral het Best Autoboek is erg favoriet om te gebruiken.

cindy74
19-04-09, 17:42
een goed advies is niet doen als je er niks van kent

Marcelg
20-04-09, 02:55
Beetje bij beetje kom je er best uit, of is het zo dat miljoenen mensen het kunnen en dan zou jij het niet kunnen, het kan wel erg prettig zijn als er eerst iemand met je meegaat die ervaring heeft, er zijn idd GPSen voor op de boot met natuurlijk water kaarten er in, sommige zijn programeerbaar.

De GPS is een hulp middel, je moet nog steeds kunnen navigeren zonder.

BosB
13-04-10, 20:35
Hallo allemaal,

Nog een aantal weekjes dan is het zover, Florida here we come!

Ik vroeg mij af of 1 van jullie ervaring heeft met het huren van een (speed) boot langs het strand.

Het is dus niet voor te vissen maar meer een beetje varen, snorkelen... Je kent het wel.

Hebben jullie nog tips trucs? Het gaat vooral om de ooskust. De eerste 2 weken zitten we namelijk in Orlando en de laatste week in Miami Beach.

Alvast bedankt!

Gr,

Bjorn :sun:

Chicco68
13-04-10, 23:50
Ik heb voor de vakantie een boot gehuurd bij --> http://www.boatrentalsofkeywest.com/index.htm
Maar dan zul je wel naar Key-West moeten. Boothuur thv Miami Beach is mij helaas niet bekend.

Michael
13-04-10, 23:53
Vanuit Orlando kun je toch ook gewoon naar de westkust rijden? Hier zijn bootverhuurders zat :grin:

A.Hofman
13-04-10, 23:55
Wij hebben in 1999 een speedboat gehuurd bij Marco Island (Naples). Behalve dat het een vrij prijzige activiteit is ( toen zo'n $250 p/d) is het ook een geweldige ervaring. We zijn niet de zee op geweest, maar gewoon wat cruisen op de binnenwateren en rondom de eilanden die daar zijn. Behalve in de zgn 'manatee zones' en op drukke plaatsen/havens was er geen speedlimit. Dus het gas kon regelmatig vol open. Enige ervaring is wel vereist, want de snelheden gaan toch al gauw naar de 80 km/h.
Vergeet niet dat de oostkust van FL de oceaan kant is, vaak hoge golven en wilde branding. De westkust is (meestal) veel rustiger.

Wij zijn van plan om in november ergens (homosassa /crystal river iod) een pontoon boot te huren om een dagje mee te varen. Gewoon rustig in de natuur, misschien een hengeltje uitgooien. Koelbox mee, manatees spotten en gators ontwijken :)

Michael
14-04-10, 00:16
Zo'n pontoonboat heb ik ook eens gehuurd. Is geweldig relaxed en ruimte in overvloed :)

BosB
14-04-10, 09:44
Duidelijk het word dus de west kust :)

Wij hebben zelf een boot gehad dus ervaring is er wel, is dat een beetje te doen vanaf Orlando naar de west kust?

We zijn met zijn 4en, 2 stellen dus de kosten word verdeeld dan valt het huren van een boot best mee.

Thanks,

Bjorn

Ta2 Gerrit
14-04-10, 09:57
Van Orlando naar de Golf is, afhankelijk waar je wil zijn, vanaf ruim 1 ½ uur sturen.

BosB
14-04-10, 13:07
Dat is goed te doen, heb je misschien nog een tip qua stad(je) waar het mooi/leuk zou zijn een bootje te huren?

Bedankt.

Ta2 Gerrit
14-04-10, 14:02
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven. We hebben wel diverse plaatsen aangedaan, maar dat is al heel wat jaren terug. Het enige wat ik zo nog weet is dat Hudson een leuk vissersplaatsje was/is.

Maar gelukkig hebben we deskundigen genoeg "aan boord" :lol:.

Vike32
14-04-10, 15:10
Over twee weken varen wij een dagje op een boot bij Fort Myers Beach, gehuurd bij Holiday Watersport. (http://www.holidaywatersportsfmb.com/boatrentals.html)

YouTube Filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=rb-mCSBg268&feature=player_embedded) van de boot die we daar huren

ekkie50
14-04-10, 15:41
Een forummer gaf een keer de tip voor Frenchy's jetski and boat rental, ten zuiden van St Petersburg. Vele mogelijkheden daar!
http://www.frenchysjetski.com/

Die tip heb ik overigens zelf dankbaar overgenomen om daar misschien zelf binnenkort de lokale wateren te verkennen.


En de forummer blijkt te zijn: Michael. Bedankt!

Michael
14-04-10, 18:46
Yep http://www.frenchysjetski.com/boats.html Daar haden wij ook een boot gehuurd.
Hieronder twee links met wat beelden.
http://mkjvandijk.blogspot.com/2008/12/fantastisch.html#links


http://kerstinflorida.blogspot.com/search?updated-max=2008-12-17T22%3A03%3A00-08%3A00&max-results=17

Groet Michael.

Sunshine State
14-04-10, 19:22
Wij hebben vorig jaar ook bij frenchy's gehuurd, op aanraden van Michael.
We gaan aankomende zomer nog een keer, het was dus bevallen... :grin:

http://rick-mandy-jasper-2010.blogspot.com/2010/01/st-pete-beach-gulfcoast-frechy-en-grand.html

Op het blog zie je een filmpje van afgelopen zomer, gemaakt in de speedboot.
Op dit filmpje, zie je hoe dicht de dolfijnen langs ons zwemmen..

ekkie50
15-04-10, 08:33
Kijk eens aan, wat een prima reclame. Nu weet ik het zeker! Thanks.

desteijntjes
15-04-10, 12:09
Dit stond ook op ons ToDo-lijstje.................... Maar is nu met stip gestegen:grin:

Wat een geweldige filmpjes, ik geloof graag dat jullie het een hele ervaring vonden. Ik hoop dat wij dit ook over een paar weken kunnen zeggen. :wink:

Sunshine State
16-04-10, 08:49
Ik weet zeker dat jullie het leuk vinden, echter in de weken dat jullie gaan zijn er geen Dolfijnen .... Dat vind Frenchy te duur om die erbij te huren..
Ik dacht dat de pelikanen wel te zien zijn, deze vliegen het hele jaar rond st Pete Beach, daar heeft hij gewoon een jaar abonnement op.
Tenzij hij deze heeft opgezegd natuurlijk?

:grin::grin:

BosB
16-04-10, 10:53
Misschien een domme vraag, maar welke maanden kan je daar dolfijnen spotten dan? :-k :grin: :-\"

Sunshine State
16-04-10, 11:06
Dag BosB,

Het was een stom grapje van mij :oops:, aan desteijntjes.
Natuurlijk zijn er altijd dolfijnen in de Golf aanwezig, en met wat geluk zie je er velen. Het blijft natuurlijk wel gewoon in het wild.
Echter zowel Michael als ik hebben veel Dolfijnen gezien.

Wij waren er in Augustus 2009.

BosB
16-04-10, 12:22
Haha, ok.

Had natuurlijk gekunt dat ze bepaalde maanden van het jaar ergens anders zitten :mrgreen:

ekkie50
16-04-10, 20:00
Ik neem voor de zekerheid een paar opblaasbare dolfijnen mee voor achter de boot...

Sunshine State
16-04-10, 20:48
Ik neem voor de zekerheid een paar opblaasbare dolfijnen mee voor achter de boot...

Eric, geniaal, jullie zullen zeker dolfijnen zien. Wel een foto collage maken hoor.

Micktomar
17-04-10, 16:46
Nou, als wij daar rondvaren en geen dolfijnen spotten dan komen we persoonlijk bij jullie langs !!:wink:

Sunshine State
17-04-10, 18:20
Oeps, ik ga dan maar duimen dat jullie dolfijnen zien.:-k

A.Hofman
17-04-10, 21:57
Zeg, dit forum is toch wel dolphin safe ??

http://i148.photobucket.com/albums/s4/maddoc46/dolphin-safe-logo.jpg

ekkie50
18-04-10, 09:57
Ik lust ze niet eens!

Sunshine State
18-04-10, 10:05
Maar ze zijn wel om op te vreten hoor ....:wink:

desteijntjes
18-04-10, 10:29
HAHAHAHAHA ........Tja wij huren natuurlijk niet bij een kwakzalver als Frenchy, maar bij een geronomeerd bedrijf in de buurt van Rotonda. Die konden de salarisverhoging van de Dolfijnen wel betalen:-\":-\":-\"

Duurt even voor ik reageeerde, maar beter laat dan nooit toch????

Sunshine State
18-04-10, 17:40
wij huren natuurlijk niet bij een kwakzalver als Frenchy, maar bij een geronomeerd bedrijf in de buurt van Rotonda.

Ik leer het ook nooit, boek altijd bij de verkeerde.:lol:

i.westdijk
19-04-10, 15:57
Hallo
Wij hebben een boot gehuurd bij onze villa in cape coral. Wij betalen een borg van 1000 dollar. Als we dus schade maken, krijgen we deze borg niet terug. Dit is ook niet terug te krijgen via je reisverzekering, Wij gaan dus heel voorzichtig zijn. Wij krijgen bij aankomst een instructie van iemand.
Wij doen dit voor `t eerst, dus we zullen gaan zien hoe het gaat.
Groetjes Irene

ekkie50
23-04-10, 08:51
Ik zou me ook goed aan de snelheden daar houden. Borden "no wake" (geen golfslag veroorzaken) zie je bijvoorbeeld regelmatig waar huizen langs de waterkant staan. Er is ook daar waterpolitie.

Njit
23-04-10, 09:14
En dolfijnen van rechts EN links hebben voorrang.

http://www.thehappydolphin.com/images/41PZ%2BwCrhtL._AA280_.jpg

ekkie50
23-04-10, 11:15
Zouden die dolfijnen dat zelf ook weten?

BosB
23-04-10, 14:49
Zouden die dolfijnen dat zelf ook weten?

Denk het wel, NJIT spreekt toch dolfijns? :lol:

i.westdijk
17-05-10, 19:45
Wij zijn net terug uit Cape Coral en hadden daar een mooie villa met een boot [ong 6 meter] gehuurd. Wij hadden geen ervaring met varen. Mijn man en zwager hebben een instructie van 3 uur gehad. We mochten deze man ook bellen als we problemen hadden, wat we gelukkig niet hebben gehad. [dus wij moesten wel onze telefoon meenemen] Wij zijn die week diverse malen gaan varen. Er was navigatie aan boord. Ook waren er waterkaarten waarop de vaarroutes zijn aangegeven. Wij zijn op mooie plekjes geweest. Tot ong Captiva toe. Maar dan ben je vanaf Cape Coral toch wel heen en weer een paar uur bezig. Ook zijn er af en toe best ondiepe stukken waar je goed uit moet kijken dat je niet vastloopt. We hadden ook een "tow"verzekering [slepen], maar die hebben we gelukkig niet nodig gehad. [er was een dieptemeter aan boord] Ook hebben we hengels gehuurd en gevist. Veel gevangen, maar pas op want veel vissen hebben stekels die je erg kunnen prikken. Ook het aanleggen is best lastig, maar gelukkig is alles goed gegaan. We zijn wel voorzichtig en verantwoordelijk geweest. Onderweg veel dolfijnen gezien, pelicanen ed. Na afloop wel steeds de boot schoonmaken, zout eraf spoelen ed. Afdekdoek er weer over heen. [Als je dus weg gaat met de boot, ben er wel een paar uur zoet mee] Ander nadeel dat de benzine voor de boot best duur is. Wij hebben voor 3 dagen ong 200 dollar gebruikt. Maar al met al toch zeker de moeite waard.

desteijntjes
18-05-10, 13:57
Wij hebben uiteindelijk een boot gehuurd met captain omdat we het leuk vonden, juist die bijzonder plekjes te zien waar we dolphins konden spotten, manatees konden bekijken en allerlei andere diersoorten.
We hebben ons prima vermaakt (een verhuurbedrijf vlakbij Rotonda in de haven, maar er zijn er meerdere)

Dit is ons prima bevallen. Je kunt uiteraard ook zelf een boot huren. Onze captain vertelde dat je echt elke maat boot kunt huren die je wilt (hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan). Maar je hebt nergens een vaarbewijs voor nodig, je mag echt met alles (hoe groot en hoe klein dan ook) mee varen.
er lagen echt van die grote boten en wij zo voor de gein, die ook??? Ja zelfs die. Dat is dus echt voor de liefhebber.

Ook kinderen mogen een stukje varen. Daarvoor hoeven ze geen 16 of ouder te zijn. Onze kids hebben dus ook heerlijk aan het stuur gezeten en even vol gas (uiteraard op een plek waar het mocht).

Mocht je vast komen te zitten dan zijn er speciale bedrijven die je weer uit de .... trekken. Kost natuurlijk een paar centen. Dit gebeurt trouwens regelmatig want onze captain had dat eigenlijk als hoofdtaak (hij viel in voor een ander). hij had het maar druk met alle toeristen die vast komen te zitten met hun bootje.

Dus laat je wel van tevoren even goed inlichten. Maar het is absoluut de moeite waard (zelfs met captain, dus ook zeker zelf een boot huren).

Sunshine State
20-05-10, 19:11
Wij hebben uiteindelijk een boot gehuurd met captain omdat we het leuk vonden, juist die bijzonder plekjes te zien waar we dolphins konden spotten, manatees konden bekijken en allerlei andere diersoorten.

Maar het is absoluut de moeite waard (zelfs met captain, dus ook zeker zelf een boot huren).

Is ook een leuk idee, met je eigen captain, gelukkig neem ik een captain mee van 18 jaar :-D. Kan ik waar het kan...... rustig foto's nemen en genieten ...

En waar het niet kan, neem ik het roer weer in handen:???:


HAHAHAHAHA ........Tja wij huren natuurlijk niet bij een kwakzalver als Frenchy, maar bij een geronomeerd bedrijf in de buurt van Rotonda. Die konden de salarisverhoging van de Dolfijnen wel betalen:-\":-\":-\"


Ik hoop maar dat Frenchy, nu wel voor de dolfijnen betaald.:mrgreen:
Even serieus ...die olie vlek wordt wellicht een groter probleem voor ons eind Juli ... in St Pete Beach :???:

desteijntjes
21-05-10, 12:00
Ik hoop maar dat Frenchy, nu wel voor de dolfijnen betaald.:mrgreen:
Even serieus ...die olie vlek wordt wellicht een groter probleem voor ons eind Juli ... in St Pete Beach :???:

Ja dat is wel een heel vervelend probleem daar. Onze kapitein vertelde daar ook over. Ze maken zich echt zorgen over de natuur. Als dat door de olievlek zou verdwijnen, verdwijnt ook gelijk de toeristen natuurlijk. Je gaat niet op vakantie bij een olieplek (tenminste ik niet:-()

Dus dat zou ook een ramp zijn (uiteraard als eerste voor de natuur) maar zeker ook voor het gebied, want de mensen leven volledig van het toerisme.

Ik vind het toch ook vreemd, we kunnen mensen naar de maan sturen, de ruimte in, de meest geavanceerde computers hebben tegenwoordig. Maar zo'n olielek kunnen ze niet stoppen???? (nu ben ik volledige leek maar ik verbaas me hier gewoon over dat ze dit zo lang laten doorgaan).

Dit alles ten koste van de natuur, het koraalrif, de beesten, planten etc.

Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden, zodat jullie Flipper gewoon kunnen bezoeken van de zomer in de golf van Mexico.

Even terzijde, over de kapitein van 18. Onze kids van resp. 12 en 14 jaar hebben ook mogen varen (wel met een oogje in het zeil natuurlijk). Maar echt gas geven en alleen achter het stuur. Ik hoef niet te vertellen dat ze dit geweldig vonden!!

Sunshine State
22-05-10, 20:08
Ja dat is wel een heel vervelend probleem daar. Onze kapitein vertelde daar ook over. Ze maken zich echt zorgen over de natuur.

Ja dat zal dan heel veel impact hebben voor zowel de natuur, als voor de mens met zijn inkomsten hieruit. Hopelijk komt het goed.



Even terzijde, over de kapitein van 18. Onze kids van resp. 12 en 14 jaar hebben ook mogen varen (wel met een oogje in het zeil natuurlijk). Maar echt gas geven en alleen achter het stuur. Ik hoef niet te vertellen dat ze dit geweldig vonden!!

Jasper heeft vorig jaar ook gevaren op St Pete Beach, zijn wens was dit jaar nog eens de speedboot te huren, nu hij toch nog een keer meeging met ons, het was geen pressie middel van hem hoor :mrgreen:.

Hij vond dit ook helemaal leuk, en als hij lol heeft ...heb ik het ook :grin:.

desteijntjes
24-05-10, 19:32
Ja leuk is dat he? Hier zal dat niet snel een optie zijn, dus als ze daar wel mogen varen. Ja dan kan ik me voorstellen dat hij graag nog een keer meegaat.

En bovendien, Florida blijft leuk, ook al ben je 18 of 19 (of 45\\:D/) leeftijd maakt niets uit.

Ik hou je weblog dus goed in de gaten, want ik ben natuurlijk nu wel heel nieuwsgierig welke boot jullie gaan huren.

huug & Astrid
26-05-10, 21:00
Vraagje:
Wij kunnen eventueel bij onze villa in Cape Coral (Ft. Myers) een boot erbij huren voor 5 dagen voor USD 700. (instructie fee komt er nog bij USD 125)

Kan je hier leuk boaten :-P ?

Is dit een normale prijs voor de huur van een boot ? (villa ligt niet aan een kanaal maar in de middle of Cape Coral)

Sunshine State
26-05-10, 22:51
Ik hou je weblog dus goed in de gaten, want ik ben natuurlijk nu wel heel nieuwsgierig welke boot jullie gaan huren.

Hopelijk stel ik je niet teleur, het zal gewoon de 18' SEARAY speedboot worden.


Vraagje:
Wij kunnen eventueel bij onze villa in (Cape Coral Ft. Myers) een boot erbij huren voor 5 dagen voor USD 700. (instructie fee komt er nog bij USD 125)

Kan je hier leuk boaten :-P ?

Is dit een normale prijs voor de huur van een boot ? (villa ligt niet aan een kanaal maar in de middle of Cape Coral)

Wij betalen voor één dag rond de 250 dollar, ex brandstof, het lijkt me dus niet heel duur. Zie hier voor de prijzen waar wij huren.

http://www.frenchysjetski.com/index.php/pricesrates

Het zal wel goedkoper zijn als je direct 5 dgn huur afspreekt.

De omgeving ken ik zelf niet, maar van andere blogs weet ik dat je er prima kunt boaten. Wellicht reageert er nog iemand voor je met meer informatie over de omgeving van Cape Coral. Het lijkt mij in ieder geval meer dan prima !!

ekkie50
28-05-10, 13:23
@Huug & Astid: rond Fort Meyers is voldoende water, dus je kunt alle kanten op.
Deze link geeft je informatie over de 'places to go' met je boot. Volgens de tekst is er een grote kans dat je manatees zult zien.

http://www.vacationboats.com/places-to-go.html

carmen1988
23-07-10, 23:17
Weet iemand als je op Key West een boot huurd ook naar andere eilandjes mag varen?

iverson
09-01-11, 17:39
Dag iedereen!

Komende zomer willen wij ook graag een boot gaan huren bij Frenchy's.
Nu hebben we wel al eens gevaren op Lake Powell in Arizona maar ik veronderstel dat op zee varen toch nog iets anders is als op een meer :oops:

Wat zijn de grote verschillen? Waar moeten we op letten?
Zou je het aanraden als je nog nooit op zee gevaren hebt?

We zouden het super graag doen! Maar twijfel houdt ons voorlopig nog tegen..! :?

iverson

Michael
09-01-11, 18:28
Hallo Iverson,

Het is geen probleem hoor. Je hoeft niet persé de grote plas op. Er zijn heel veel mogelijkheden om toch op wat rustiger water te zijn. Sterker nog, een stuk hard varen op de zee en daarna door de binnenwateren is heerlijk relaxend. Toen wij het deden hebben we geen grote verschillen qua golfslag oid ervaren. Gewoon doen. Vind je het niets, dan ben je zo weer op de binnenwateren. Beetje varen, beetje dobberen, beetje vissen en af en toe aanleggen aan een verlaten strandje. Heerlijk.

http://www.youtube.com/watch?v=Tz4T2c3xjns

http://www.youtube.com/watch?v=6qjzj_j4vEQ


Live life to the max.

Groet Michael.

iverson
09-01-11, 19:10
Bedankt Michael! Dit stelt ons toch wat gerust! :p
Denk je dat we het best reserveren voor juli?
Wij hadden gedacht aan 3 uurtjes, is dit voldoende?

iverson

Michael
09-01-11, 19:16
Nee, 3 uurtjes is eigenlijk te weinig, vooral als je dolfijnen gaat zien of nog wat relaxed wilt dobberen. Frenchy's is genegen om te dealen en als je van te voren belt of mailt. Als je vraagt om een deal zul je zien dat ze je wel tegemoet komen. Wij betaalden voor 4 uur en kregen 6 uur. Gewoon vragen :razz: Op de site staat trouwens ook altijd wel een coupon voor korting. Wij hadden de boot ter plaatse geregeld, zie
http://kerstinflorida.blogspot.com/search?updated-max=2008-12-17T22%3A03%3A00-08%3A00&max-results=17
Groet Michael.

iverson
09-01-11, 19:29
Wow! Heb onmiddellijk een mailtje gestuurd met de vraag of ze een deal hebben, ben benieuwd :D
We gaan proberen om de boot dan toch 4 a 6 uur te boeken!

Bedankt voor de info!
iverson

Michael
09-01-11, 21:38
Graag gedaan :-) Laat je de uitslag nog even weten?

iverson
09-01-11, 23:03
Reeds antwoord gekregen maar is wat tegengevallen :|
Hij neemt maar reservaties aan 1 week op voorhand en om meer dan 4uur te reserveren zou ik er al om 8 of 9 uur moeten zijn, want bijna onmogelijk is want we checken die dag uit in Orlando... En in de namiddag heb je natuurlijk grote kans op onweer waardoor je, zonder terugbetaling, terug de boot moet inleveren...

Denk dat we het dus op goed geluk gaan doen en ter plaatse eens gaan kijken of er nog boten vrij zijn...

Duimen dus! [-o<
iverson

Michael
09-01-11, 23:26
Hebben wij ook gedaan. We kwamen op, ik meen een zondag, en bijna alle boten waren toen al verhuurd. Het was tenslotte ook weekend voor de Amerikanen. Na het vragen om een deal gaf hij ons de besproken 6 uur ipv 4, voor de volgende dag. We hebben die zondag toen heerlijk vertoefd in St pete's beach op de stranden en in de winkelcentra. Dat was trouwens ook een goed bestede dag. Da volgende dag, een maandag, zijn wij toen wezen varen.
Niet in het weekend gaan dus. Doordeweeks heeft hij de meeste boten aan de kant en die ziet hij natuurlijk liever op het water.

Komende kerst staat bij ons ook weer op de planning en het plan is wederom een boot huren bij Frenchy's.

Groet Michael.

iverson
09-01-11, 23:59
de 15de is een vrijdag dus dat zit toch al goed! :p Laten we hopen dat het wat meezit...
Alvast bedankt voor alle info en veel plezier op je komende reis ;)

iverson

christophe
28-03-11, 12:45
Ik zoek nog goede verhuuradressen voor boten of jetski's in clearwater beach en omgeving.

BillyenFlippy
28-03-11, 13:39
Voor het Hilton hotel in clearwater beach kun je jetski's huren.

christophe
28-03-11, 14:52
Daar zitten we net langs, zijn er ook jetski tours? Want een half uurtje op zee dobberen in een afgebakende zone vind ik maar niks.

BillyenFlippy
28-03-11, 15:20
Jetski tours weet ik niet.
Je mag er wel 1 mile de zee in en je kunt daar flink gas geven.

Chicco68
28-03-11, 17:57
Hij neemt maar reservaties aan 1 week op voorhand
Mmm jammer inderdaad, dan maar even een alarmbelletje laten rinkelen 1 week van tevoren, kijken of ik de 4-persoons jetski kan reserveren kan het hele gezin er gelijk samen op ;)

Chicco68
02-04-11, 00:08
Hmmm, heb vandaag een mail verzonden om de 4-persoons jetski te reserveren en kreeg een niet echt bevredigende reactie terug ](*,) :

"Sorry we do not take reservation for the jet skis, it is a first come first served basis. Now usually the best time to go is morning, not the afternoon."

elstars
02-04-11, 09:46
Kun je wat met een Nederlands vaarbewijs in Amerika?
Heb je die daar nodig?

Zelf heb ik een vaarbewijs maar eigelijk nog nooit een bootje oid gehuurd in Florida.

A.Hofman
02-04-11, 10:06
Een vaarbewijs is niet nodig.

pumi1000
04-04-11, 11:45
Heeft iemand weleens een boot gehuurd, terwijl je geen ervaring hebt?
Het lijkt me erg leuk, maar is dat dan aan te raden? Vorig jaar wel jetski gehuurd wat ook super leuk was.

Chicco68
04-04-11, 16:57
Hangt er echt vanaf waar je gaat varen en hoe het weer is..... Ga je ergens varen waar het op sommige plaatsen ondiep is (wordt aangegeven via boeien) dan zul je echt goed op de boeien moeten letten anders hang je zo vast. En qua weer... waait het flink en je wilt aanmeren kun je niet rechtstreeks daar naartoe varen, maar dien je rekening te houden met de windrichting, richting waar het water heen gaat etc.
Heb afgelopen jaar op Key West een boot gehuurd maar ondanks dat ik zelf het vaarbewijs heb heb ik toch goed moeten opletten. De "locals" voeren ook door de ondiepe gebieden, maar die wisten natuurlijk precies waar ze wel/niet doorheen konden.
Je krijgt wel een map mee van de boeien etc, maar kun je die kaart niet lezen heb je er nog weinig aan....
Al met al zou ik zeggen --> op een open water zonder ondiepe stukken, geen probleem!


Kun je wat met een Nederlands vaarbewijs in Amerika?
Heb je die daar nodig?

Zelf heb ik een vaarbewijs maar eigelijk nog nooit een bootje oid gehuurd in Florida.
Ik heb bij het behalen van mijn vaarbewijs gelijk een "Internationaal Vaarbewijs" (ICC) aangevraagd. Dit kun je, als je in het bezit bent van een vaarbewijs, gewoon aanvragen.

http://www.anwb.nl/webwinkel/reisdocumenten-en-vignetten/vaardocumenten-buitenland

cindy74
05-04-11, 19:06
Mijn man is dus ne bangerik uitkomst blijf aan wal want wij kunnen geen kaart lezen en willen in cape coral echt niet vastzitten

sonja
05-04-11, 19:24
Heeft iemand weleens een boot gehuurd, terwijl je geen ervaring hebt?
Het lijkt me erg leuk, maar is dat dan aan te raden? Vorig jaar wel jetski gehuurd wat ook super leuk was.

Ja dat hebben wij gedaan in Cape Coral, het vraagt wat oefening. In het begin ga je als een dronken lor door het water, maar het went snel. In mijn oude weblog kun je in het reisverslag (http://florida2009sonray.web-log.nl/florida/florida_najaar_2009/) lezen hoe we hoe we gestumperd en genoten hebben.:D

denny
05-04-11, 21:25
De Speedboten van Frenchy s zijn uitgevoerd met een dieptemeter,deze begint te piepen als je in ondiep water komt,wel zo prettig.

Jeannetje
05-04-11, 22:27
Wij hebben vorig jaar april een boot gehuurd in Englewood. Hiervoor hadden we geen vaarbewijs nodig. Een rijbewijs was voldoende...We zijn toen een gedeelte van de golf van Mexico opgeweest en er zwommen dolfijnen naast onze boot mee. Dit was echt supergaaf.

Chicco68
05-04-11, 23:10
De Speedboten van Frenchy s zijn uitgevoerd met een dieptemeter,deze begint te piepen als je in ondiep water komt,wel zo prettig.
ALS de dieptemeter werkt..... Van de boot op Key West werkte de dieptemeter niet en van een 3-tal boten welke ik op het Gardameer heb gehuurd ook niet......
Schijnen vrij vaak/snel kapot te gaan ](*,)

pumi1000
06-04-11, 10:05
Als we een boot willen huren dan zou dat bij Frenchy's zijn. Lijkt me erg leuk, maar we hebben dus geen enkele ervaring vandaar mijn vraag. Anders wordt het gewoon weer een jetski huren wat ook erg leuk is.

@sonja ik ga je verslag eens lezen.

Biggie
01-02-12, 07:32
Heeft één van jullie wel eens een boot gehuurd in Miami?
Wat zijn de ervaringen daar me?

elstars
01-02-12, 09:20
Ik heb zelf een vaarbewijs (voor Nederland). Ik neem deze wel altijd mee (al is het Ned. vaarbewijs hier niet geldig, maar je hebt in ieder geval wat aantoonbaars) maar we hebben tot dusver nog geen boot gehuurd. Ik weet niet wat voor boot je zou willen huren en hoeveel evaring je hebt, maar op "open zee" vaart wel even anders dan in Nederland op de Rijn. Ik ga ervan uit dat je dan de zee op wilt en niet in een roeibootje op een riviertje iod.:roll:
Laat je wel goed voorlichten ook ivm verzekeringen!\\:D/

Er gaan ook heel veel mooie tochten, dan heb je een kapitein erbij!!

Patrick1
07-02-12, 17:01
Ach Je moet gewoon zoals eerder vermeld respect hebben voor het vermogen je eigen kunnen en het water. En als je uit de buurt van andere blijft blijven zei uit jouw buurt. Lekker watersporten in the sunshine state can't wait

elstars
09-02-12, 15:37
Het is ook wel makkelijk als je wat regels kent!:!:

Michael
09-02-12, 21:39
Die zijn simpel en worden ter plaatse uitgelegd.

travelbug
29-12-12, 14:30
Hallo iedereen,

Ik zou graag als verrassing voor mijn man een half dagje een pontoon boot huren in Ft Myers.
Nu heb ikzelf niet zoveel verstand van bootjes... :rolleyes:, maar klopt mijn vermoeden dat zo een pontoon boot eigenlijk dient om te "cruisen" langs de verschillende eilandjes. En dus niet geschikt is om grotere afstanden mee af te leggen?
Bij Fishtale marina in ft Myers beach verhuren ze ook kleinere (lees snellere ;)) bootjes.
Wie heeft ooit al zo'n pontoon gehuurd (met z'n tweetjes)? Ervaringen? Tips?

Bedankt!

mblokland
29-12-12, 15:30
Hoi, de pontoon boat is idd vooral bedoelt om mee te cruisen, je kan er naar diverse eilandjes in de buurt mee varen. Bij de stranden moet je uit de kant voor anker gaan aangezien je niet tegen de kant mag aanliggen. Op Groupon (http://www.groupon.com/deals/oasis-yacht-club-and-boat-rentals-1?pt=aUN7-9TAAAACzSfbip6sPS_BIzkRNnAS4) komen heel vaak aanbiedingen langs voor zowel de pontoon alsmede een normale speedboat.

Met zijn tweeen zou ik voor een speedboat (http://www.groupon.com/deals/lotto-boat-2?pt=aUN7-NjAAAAAw1oKsnw6f2he6LNGQaJ2W) gaan.

travelbug
29-12-12, 18:49
Bedankt voor je reactie! Die groupon aanbiedingen zijn echt fantastisch! Kan ik die gewoon op groupon.com volgen?

mblokland
29-12-12, 21:02
jazeker, ook loopt er hier een topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?12745-Leuke-Florida-Aanbiedingen-bij-Groupon-USA) over.

frankz
31-07-13, 04:49
weet iemand toevallig nog een adres aan de golf van mexico waar je ook zonder ervaring een boot kan huren.
uitgebreide uitleg en video graag, maar vandaag aan bij island marine rentals in clearwater kregen we te horen dat je geen vaarbewijs hoeft te hebben maar wel ervaring. die ervaring wil ik juist hier graag op doen.
dus iemand tips?????

theovg
31-07-13, 09:38
We hebben twee jaar terug hier een speedboot gehuurd en meerdere mensen van het forum ,goede uitleg maar geen video.
http://www.frenchysjetski.com/

Mattie
31-07-13, 14:40
Wij zitten ook te kijken om een boot (en/of jetski) te huren maar waar kan je dit het beste doen? Oost of west?

We zitten zelf 1 week in Fort Lauderdale en 1 week in Fort Myers

frankz
31-07-13, 15:07
We hebben twee jaar terug hier een speedboot gehuurd en meerdere mensen van het forum ,goede uitleg maar geen video.
http://www.frenchysjetski.com/

en is ervaring hier geen verplichting??

bedankt voor de tip. heb ze gelijk even een mail gestuurd en even later kreeg ik al bericht terug.
kan inderdaad zonderd ervaring. dus nogmaals bedankt

hockey
31-07-13, 15:51
Vorige week een boot bij Frenchys gehuurd : oh, er kwamen wel meer Nederlanders . Haha, hoe zou dat nou kunnen? Let op dat er best wel veel ondiepe gedeeltes zijn waar je vaart en dus goed moet opletten (zeker als je full speed wilt gaan). Ervaring niet vereist, maar wel heel handig.

theovg
31-07-13, 16:16
Als je een GPS erbij neemt wordt het een stuk makkelijker.

Mattie
31-07-13, 19:34
Hangt heel erg van het type GPS af!

Je hebt systemen die puur een lijn van A naar B trekken, hier is het dus mogelijk dat je (bij wijze van spreken) recht over een eiland heen vaart! Altijd een goede kaart meenemen en goed opletten!

hockey
31-07-13, 21:10
Bij Frenchys krijg je een goede kaart mee. Er staat duidelijk aangegeven tussen welke boeien je welke snelheid mag varen. Verder zit er een dieptemeter in die heel hard begint te piepen als je in ondiep water komt (nadeel, hij reageert ook op vissen, en die zwemmen er best veel)

Xman
06-10-14, 11:16
Heeft er iemand ervaring met het uren van een motorboot voor een halve of hele dag ?
In de buurt van Tampa, St Petersburg, Clearwater...

Wij gaan in november en zouden dit graag een keertje doen.

Alvast bedankt.

pzomerdijk
06-10-14, 12:03
Wat adresjes:

Frenchky's Boatrental (Blind Pass Boat Rentals)http://www.frenchysjetski.com/

9555 Blind Pass Road
St. Pete Beach, FL 33706

Boatrental Jacks at Johns Pass Villagehttp://www.jacksboatrentals.com/

145 Boardwalk Place East
Madeira Beach, FL 33708
Phone: 727-392-691

Islandmarinerentalshttp://islandmarinerentals.com/rentals/3-boats

20045 Gulf Blvd, Indian Shores, FL 33785, Verenigde State


Op de website zie je prijzen, exclusief brandstof. Bij Frenchky's krijg je een prima uitleg over het instrumentarium. Het is wel handig als je wat ervaring hebt, een vaarbewijs is niet nodig. Het beste is toch om in de morgenuren te gaan varen. In de middag steekt vaak een behoorlijke wind op en is het varen minder comfortabel. Huur er ook een GPS bij, vaak met voorgeprogrammeerde routes. Veel plezier!

Xman
06-10-14, 12:12
Bedankt voor snelle en interessante reactie.
Heb je soms enig idee wat we aan brandstof moeten rekenen voor 4uur, 115HP deckboat ?

Thx.

pzomerdijk
06-10-14, 16:09
Brandstofverbruik is altijd afhankelijk van omstandigheden als motorvermogen, weersomstandigheden, snelheid. Maar daar hoef je je niet druk over te maken met de benzineprijs in Florida. Denk dat je voor 10/15 dollar wel klaar bent. Verzekeren is moeilijk, volgens mij is schade aan derden wel inclusief, maar aan de boot zelf betwijfel ik. Vraag het wel na voordat je voor verrassingen komt te staan.

PENPE
09-10-14, 21:22
Denk dat je voor 10/15 dollar wel klaar benT. Nou.... wij hebben deze week 4 uur gevaren met een boot met 150pk en waren $90 aan benzine kwijt :p

Esther2013
09-10-14, 22:08
Dat moesten wij ook betalen en vonden dit achteraf veel te duur en niet in verhouding staan met US brandstofprijzen....

PENPE
10-10-14, 05:25
Heeft er iemand ervaring met het uren van een motorboot voor een halve of hele dag ?
In de buurt van Tampa, St Petersburg, Clearwater... Wij hebben vd week voor de 2e keer een tocht ( 4 uurtjes ) gemaakt met een boot gehuurd bij http://www.lottoboat.net en is vaak in de aanbieding bij Groupon : https://www.groupon.com/deals/lottoboat-4

mpaauwe
14-02-15, 13:02
Bij Groupon hebben ze nu een aanbieding voor Belle Harbour Boat Rentals, Tarpon Springs. Een Deckboat voor 8 uur, 8 personen, voor $159,-. Wij denken er over om deze groupon aan te schaffen (is een half jaar geldig na aanschaf), maar vroeg me af of iemand ervaring met deze bootverhuurder heeft? Ik hoor graag de ervaringen.

Angeline Kievits
03-01-18, 12:32
Op Groupon zijn deze aanbiedingen nu nog steeds van kracht in 2018: alleen nu 194 dollar voor een speedboat (Stingray 182 SC) voor 8 personen.
Mag je met deze speedboat ook varen naar b.v. Honeymoon Island? Valt dit onder de intercoastal waterways?

En ja, mijn man heeft 30 jaar ervaring met het varen op binnenmeren en zeeën.

theovg
03-01-18, 18:08
We zijn er in november ook naartoe gevaren.
Volgens de verhuurder van de speedboot was het geen probleem.
Ik zou wel even kijken of er een GPS aan boord is.

Angeline Kievits
04-01-18, 04:33
Dank je wel, Theo, voor je reactie. Er zit inderdaad GPS op de boot volgens de aanbieding.
Nog 1 vraagje: is het mogelijk met de boot aan te leggen bij het eiland?

Mooi verslag, altijd goed om tips en ideetjes uit te halen!

theovg
04-01-18, 11:44
Aan de kant waar wij waren zijn geen aanlegplaatsen .Maar de meeste boten lagen voor anker, en lopen dan door het water naar het eiland.
Pas wel goed op de diepgang, sommige stukken buiten de vaargeul staat soms maar 30 cm water of minder.
Wij huren altijd bij www.islandmarinerentals.com , ik weet alleen niet of hij veel duurder is zonder Groupon , maar daar zit altijd GPS bij.

Mattie
21-05-18, 14:00
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het huren van een boot voor een wat langere tijd? Wij willen voor een dag of 5 (17 okt - 21 okt) ergens een Villa oid huren in de Cape Coral omgeving en het idee is om er dan een boot bij te huren. Allicht niet 5 volle dagen maar bijvoorbeeld 3 dagen. Ik zie dat er zat te huur is waar je ook een boot aan kan leggen bij je huisje. We zijn met 5 dus het hoeft geen super grote boot te zijn maar de prijzen variëren wel heel erg zie ik. Denk wel dat het fijn is om een boot met op zn minst een dakje te hebben voor wat schaduw maar verder tja wat voor type boot is fijn varen daar?

Fitzroy
21-05-18, 15:42
Er zijn ook villa's te huur waar de boot al bij zit. Kun je ook nog naar kijken.
Wij wilden het dit jaar ook maar waren blij dat we het niet gedaan hadden van tevoren. Er stond steeds zoveel wind dat het geen 'vaarweer' was. Misschien ook nog iets om mee te nemen in je overwegingen. Het kost toch al gauw $ 200,- per dag en als je dan niet uit kunt varen is dat wel zonde.

Mattie
21-05-18, 16:43
Hm dat is ook wel een idee ja ik weet alleen niet of dat dan weer wat duurder gaat worden. Verwacht niet dat je 5 dagen villa + 3 dagen boot kan doen bijvoorbeeld maar ik kan allicht eens informeren. En het weer tja dat blijft een risico inderdaad. Maargoed die boot hoef ik ook niet persee van te voren vast te leggen (denk dat er zat te vinden is in oktober) maar evt geven we dan wat meer geld uit voor een villa langs het water :)