PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Renske & Rein



Renske & Rein
22-03-08, 12:43
Hoi iedereen!

Wij zijn Renske & Rein en zijn van plan om in juni voor 3 maanden naar Miami te vertrekken! We zijn er al een paar keer op vakantie geweest en dit is zo goed bevallen dat we er nu voor een langere tijd willen vertoeven:-D. We zijn nog op zoek naar een appartement of iets dergelijks om deze drie maanden te verblijven en hopen op wat goede (betaalbare) tips! Ook is het idee ontstaan om hier een nieuwe auto te kopen en deze aan het eind van de drie maanden naar nederland te verschepen... heeft iemand hier ervaring mee?

We horen het graag!
Gr. Renske & Rein

Mickey99
22-03-08, 16:15
Welkom op dit leuke forum http://img172.imageshack.us/img172/6637/wave2yh2.gif (http://imageshack.us)

Geen idee hoe het zit met het verschepen en invoeren van een nieuwe auto vanuit Florida naar Nederland. Qua dollarkoers is het nu wel gunstig om er daar eentje te kopen maar of het nog zo gunstig met de bijkomende kosten van het verschepen en de invoerrechten? Ik weet ook niet of iemand hier op het forum daar ervaring mee heeft.

Ta2 Gerrit
22-03-08, 18:51
Hier (http://forum.deklassieke912.nl/frm/topic.asp?TOPIC_ID=990) staat een stukje over auto's verschepen naar Nederland (wat is dat Google toch mooi), misschien dat je er wat aan hebt.
Ik vraag mij alleen af hoe je als toerist daar de auto verzekerd krijgt. Ik heb er al wel eens wat over gelezen (volgens mij op het allesamerika forum) en dat was niet onverdeeld positief.
Qua accomodatie zou ik rondkijken bij realtors in FL of via bijv. vrbo eens een prijsopgave vragen bij een villa of condo die je aanstaat. Of misschien is er wel een forummer met een huis in Fl die je een aanbieding kan doen.

beekenka
22-03-08, 23:20
Dat is een goede link over de auto's. Ik mis alleen informatie over het verkrijgen van een NL-kenteken voor de auto. Wie heeft daar info over? En als ik het me goed herinner moet je ook BPM (melkkoe v.d.regering) betalen als je auto jonger is dan 100 maanden.
Verder wens ik jullie een fijne tijd in Miami,

arie van urk
23-03-08, 07:42
Eind 1994 hebben wij zelf een nieuwe auto gekocht voor gebruik in Florida.
Bij de dealer werd eerst gevraagd naar de verzekering.
Zonder verzekering krijg je geen auto mee.

Het probleem kan voor jullie zijn dat je een auto pas kan verzekeren als je een vaste bestuurder hebt met een rijbewijs van de staat Florida.

Als je dit allemaal gelukt is en je drie maanden om zijn dan komen in Nederland de volgende problemen om de hoek kijken.

De auto moet door de douane ( btw,bpm , invoerheffing )
daarna moet de auto op de een of andere manier naar een bedrijf wat de auto aan mag passen aan de Nederlandse wegen verkeers wet.
Als de aanpassingen gedaan zijn dan een afspraak maken met de RDW voor de keuring.
( let wel de auto mag nog steeds niet zelf rijdend de weg op ).

Na goedkeur wordt een kenteken aangevraagd.
Als dat binnen is dan de kentekenplaten laten maken en je mag de auto in nederland gaan gebruiken.

Nog een klein aandachtspuntje:
Als je een auto koopt waar in Nederland een trekhaak achter moet, vraag dan bij de dealer om een towpackage.
Dit voorkomt een hoop ellende met versnellingsbakken.....

:-)

Pimpit
23-03-08, 15:02
Leuk dat jullie zo lang gaan.

Hebben jullie nog een bepaald doel (reden) of gewoon vakantie en kijken wat er op je pad komt.

Over de auto: 3 maanden huren is natuurlijk te duur dus wellicht kun je iets niet te duur kopen en dan na die tijd weer verkopen. Een auto meenemen zou ik even over nadenken. Nieuwe auto betekent BPM in NL en invoerrechten (buiten EU) en overtocht, keuring etc , en dan is ie hier en wat moet je er dan mee.

Graag hoor ik hoe jullie geslaagd zijn met je appartement want ik zoek ook iets voor een paar weken dan. Miami heb ik maar uit mijn hoofd gezet want dat is te duur voor een korte periode (wellicht 3 maanden wel iets beter dan kan je gewoon via een makelaar huren)
Ik ben tevens aan het zoeken in Ft Lauderdale (Lauderdale b/t Sea) want die omgeving ken ik ook goed en is voor mij ook een goed punt om vanuit daar dingen te regelen.
Het belangrijkste uitgangspunt voor mij is dat er plek is voor een auto want in ook in Miami en omstreken hebben ze door hoe je mensen met auto's kunt uitmelken als ze geen eigen parkeer plek hebben (zeker op vakantie geweest in Amsterdam ;-) ).

Ik volg het verloop wel.

Succes met zoeken

Renske & Rein
11-04-08, 10:47
Sorry voor mijn late reactie, we zijn erg durk geweest met alles voorbereiden e.d. Bedankt voor alle tips! We zijn weer heel wat wijzer geworden maar weten nog steeds niet wat we met de auto zullen doen... Hoe kom ik aan een rijbewijs van de staat Florida? Kan ik mijn nederlandse rijbewijs daan geoon om laten zetten? We hebben waarschijnlijk wel 2 kennissen gevonden die 2 motoren uit florida willen halen dus dat scheelt in de verschepingskosten.. Ik laat het wel weten als we iets besloten hebben!