PDA

Bekijk Volledige Versie : Tour guide Mike



K'tje
21-03-08, 21:36
Kan iemand me wat meer uitleg geven over de Tour Guide? Is de informatie na betaling van de 21.95$ gewoon op de website te vinden? Zijn de handige tips dan voor altijd zichtbaar?

Alvast bedankt!

rolthof
21-03-08, 22:09
Yep, informatie is direct en duidelijk te vinden.

Vind het zelf een handig iets (ben betalend lid geworden) met goede tips en handigheidjes. Ik heb mijn schema afgestemd op de tips van Mike.

Half mei weet ik of het het geld waar was.

Mousesavers heeft trouwens een promocode voor $3 korting.

Marjol
21-03-08, 22:18
Wij hebben TGM vorig jaar al gebruikt en vonden het zeker de moeite waard. Op de dagen die hij aangaf als "oranje", was het aanzienlijk drukker in de parken dan op de "groene dagen". Er is bovendien gewoon lekker veel informatie te vinden en een handig forum waar ik veel tips vandaan heb.

Ach, wat is $18,95 (met korting) tegenwoordig nog? Dat is het zeker waard hoor! :)

petrajessy
21-03-08, 22:50
Ja , ook ik ben lid geworden. Je krijgt zelfs te veel informatie om in 1 keer door te lezen.
Ook wij hebben het schema aangepast op zijn advies dagen. Hij legt ook uit waarom het op bepaalde dagen drukker of rustiger is. Die info kun je echt nergens anders vinden. Je krijgt een inlogcode en daarmee bezoek je de site en vind je de informatie. Je moet ook een vragenlijst invullen met data en leeftijden van je reisgezelschap. Zo wordt alles exact op maat uit de database gehaald.

K'tje
23-03-08, 16:19
Hey bedankt iedereen voor de uitleg!
Gewoon effe voor de duidelijkheid, ik betaal één keer en alle handige info blijft toegankelijk?
Thuis kan ik namelijk de tips niet afprinten, dus dat moet wachten tot ik op't werk ben...

bluedolph1n
23-03-08, 20:11
Je moet aangeven wanneer jij naar Disneyworld gaat. Je kunt dan als ik het goed heb tot een maand nadat je terug komt op de site terecht, en alle info bekijken/gebruiken, en op het forum reageren.

Raister82
23-03-08, 23:22
Kan je dan ook bij de info voor het plannen van je dinning? Of moet je dat weer apart betalen?

Marjol
23-03-08, 23:40
Je krijgt alle info voor één prijs, al snap ik niet helemaal wat je bedoelt met de info voor het plannen van je dining...?

K'tje
24-03-08, 00:21
Ik ben ondertussen lid geworden en het inderdaad zo, alle info blijft tot 60 dagen na het verblijf geldig.

Morgen pluis ik mijn persoonlijke vacation planner eens uitgebreid uit, maar ik ben blij dat ik eraan ben begonnen, het is leuk en ik denk dat ik een heleboel nuttige dingen zal bijleren!

Tinkerbell
24-03-08, 08:43
Eventjes een kleine tip.
Als je in Rotterdam komt loop dan eens even binnen bij boekhandel Donner.
Hij zit op het plein waar de Media Markt ook zit.
Kijk even op de reisafdeling(zit in de kelder) bij de afdeling USA.

Ze hebben heel veel informatie,wegenkaarten ed. van Florida en ook informatie over Disney.
Ik heb zelf oa. WDW voor Dummies gekocht :razz:.

Kijk ook eens op deze site::http://www.visitflorida.com/
Bestel een Florida gids op deze site: http://www.visitflorida.com/guides/

Raister82
24-03-08, 21:19
Je krijgt alle info voor één prijs, al snap ik niet helemaal wat je bedoelt met de info voor het plannen van je dining...?

ok bedankt, maar ik bedoelde dit......
http://www.tourguidemike.com/dining/index.asp

Marjol
24-03-08, 22:34
Zoals ik al zei, alles zit in de prijs inbegrepen.

Overigens zul je nog steeds zelf alles moeten boeken hoor, je betaalt enkel voor advies :)

slivo
25-03-08, 09:04
Hoi,

Ik heb ook advies gevraagd en ik moet zeggen dat je meer informatie krijgt dan ik had verwacht. Het is alleen jammer dat wij alleen naar Epcot willen en voor de rest de parken van Universal, Seaworld willen doen. Weet iemand of er ook een soort Tour guide Mike is voor deze parken?

Mirjam

Njit
25-03-08, 09:58
Als je naar Universal wilt en zeker wilt weten dat je alles kunt doen, koop dan een Express Plus pas (http://www.universalorlando.com/tic_express.html) of verblijf in een Universal hotel.

Voor Seaworld is het beste advies wat ik je kan geven: kom op tijd!
Dan kun je op je gemak het hele schema afwerken. Je krijgt bij binnenkomst een blaadje met daarop de showtijden.

Raister82
25-03-08, 12:17
Zoals ik al zei, alles zit in de prijs inbegrepen.

Overigens zul je nog steeds zelf alles moeten boeken hoor, je betaalt enkel voor advies :)

Ja dat weet ik wel, maar omdat jij vroeg wat ik bedoelde met dinning plan, liet ik het even zien, maar de vraag is wel beantwoord met alles inbegrepen dus dat is mooi.

Ik denk dat ik er ook gebruik van ga maken!

nnbellie
27-03-08, 14:32
waar kan ik die kortingscode van Mousesavers eigenlijk vinden?
Ik heb eens zitten zoeken maar krijg hem zo snel niet gevonden

petrajessy
27-03-08, 14:47
waar kan ik die kortingscode van Mousesavers eigenlijk vinden?
Ik heb eens zitten zoeken maar krijg hem zo snel niet gevonden

Ik heb ook even gekeken voor je en deze gevonden:
A82E8-2AH

laanvdj
05-05-08, 00:05
Is tourguide mike alleen handig voor Disney?
Wij zijn geen disney liefhebbers:shock:, gaan liever naar universal of seaworld.
Heb je d'r dan ook wat aan?

Mickey99
05-05-08, 00:20
Op de site van Tourgidemike.com staat het best wel duidelijk aangegeven:

Say goodbye to long lines! Purchase the TourgideMike Vacationplanner and discover 'how' to experience a Walt Disney World vacation without its infamous lines & crowds.

Marjol
05-05-08, 04:14
Nee, dan heb je er dus niks aan.

Op een klein hoekje op het forum na, vind je op de site van TGM niets over Universal en Seaworld.

laanvdj
05-05-08, 08:29
:wink:Dank je wel, Marjol voor je vriendelijke antwoord.
En nog een prettige vakantie

Mickey99
05-05-08, 09:40
Moderator Mickey99:
De 2 topics over Tourgide Mike zijn nu samengevoegd

calypso
05-05-08, 10:31
Deze is niet van mousesavers maar werkt wel, heb deze afgelopen weekend gebruikt 'HE7KD-8GA" en ook hiermee krijg je $3,00 korting.

NormanP
05-05-08, 20:52
Deze is niet van mousesavers maar werkt wel, heb deze afgelopen weekend gebruikt 'HE7KD-8GA" en ook hiermee krijg je $3,00 korting.
Bedankt voor de tip, gelijk maar aangemeld bij TGM en de code werkte ;-) Hele nuttige site. Met name de tips over het bezoek van de parken i.v.m. drukte kan goed van pas komen :)

marcelis10
22-05-08, 00:16
Hoi,

Ik hoor steeds goede verhalen over tourgidemike. Kan iemand mij vertellen hoe dit precies werkt? Kun je dan ook al van te voren aangeven welke attracties je niet leuk vindt. Wij houden niet van achtbanen dus daar hoeven we ook niet als eerste heen. Houdt hij daar rekening mee? En krijg je een eigen pagina waar je op moet kijken steeds of krijg je een mailtje toegestuurd waar de gegevens instaan? Hoe werkt dit?

Groetjes Monique

petrajessy
22-05-08, 01:04
Hoi,
Als je lid wil worden zoek dan de mouse savers coupon op via google!
Het is echt een aanrader. Zodra je je aangemeld hebt begint de voorpret. Je vult in de data dat je naar Disney gaat end e parken die je in die periode wil bezoeken. Dan kun je kiezen op welke dagen het het drukst is. Zo hebbenw ij onze disney dagen gepland en nergens langer dan 5 minuten in de rij hoeven staan. Hij gaat heel ver in zijn info en je moet heel veel lezen. Daarnaast kun je alles steeds online lezen of uitprinten. Je kunt inderdaad aangeven uit wie je gezelschap bestaat ( bijv. young kids, active adults .....etc..) . Daarnaast vink je de attracties aan die je wilt bezoeken. Hij geeft ook een uitgebreide omschrijving van alle attracties, van de parken, de must do's en zoveel meer. Het is echt veel teveel info. Ik werd af en toe helemaal gek....wou alles onthouden maar dat kan gewoon niet. Hij geeft ook een aantal voorbeelden van dagindelingen. Bijv :

Animal kingdom: ga eerst fastpasses halen voor kilimanjoro safari. Ga daarna snel naar dinoland waar de rest van de familie wacht. In je eentje een fastpass halen voor de hele familie gaat een stuk sneller. Ondertussen kunnen de kids al in de eerste attractie in dinoland . Hij waarschuwt je dat Dinoland in de loop van de dag veel drukker wordt en dat het daar in de ochtend heerlijk rustig is. Idereen wil de safari meteen doen. Maar om een uur of half 11 met fastpass is vroeg genoeg en dan heb je dus die ndere attracties al gedaan . Ik heb het precies zo ervaren. Echt geweldige tips....

Mickey99
22-05-08, 08:45
Moderator Mickey99: marcelis10; er bestond al een topic over Tourgikemike en ik heb je vraag daarheen verplaatst

marcelis10
22-05-08, 10:58
Oke prima, had zelf al wel gezocht maar kon niets vinden. Ik lees nu ook de informatie terug. Bedankt. Trouwens even een ander vraagje tussendoor. Als ik een vraag stel komt er bij mij steeds een envelopje te staan met een pijltje. Dat zie ik bij de anderen niet. Doe ik iets verkeerd?

groetjes Monique.

P.s ik ga ook gauw lid worden. Lijkt me handig en leuk. Alleen vraag ik me af of er wel groene dagen zijn in juli.

desteijntjes
22-05-08, 11:10
P.s ik ga ook gauw lid worden. Lijkt me handig en leuk. Alleen vraag ik me af of er wel groene dagen zijn in juli.

Ik heb net nog ff gekeken voor je, ook in juli zijn er iedere dag nog groene parken, dus wees gerust!!

Ik kan ook niet anders als het stukje van Petrajessy beamen, wij hebben het Tourguide Mike precies gevolgd. Maar vooral vroeg komen is heel belangrijk. Ik dacht in het begin, ja daaagg ik heb vakantie!! Maar rond een uur of 11 wordt het altijd drukker en dat heb jij alle attracties al gedaan.

Heel veel plezier met lezen van Touguide Mike, want je bent er wel ff zoet mee, maar het brengt je ook in de stemming!!

Mariëlle

Marjol
22-05-08, 18:10
Ik heb de touringplans nooit gevolgd, maar alleen voor de indeling van de dagen is het al ideaal. En vroeg komen is inderdaad hét idee, scheelt zoveel! :)

Mickey99
22-05-08, 18:15
Trouwens even een ander vraagje tussendoor. Als ik een vraag stel komt er bij mij steeds een envelopje te staan met een pijltje. Dat zie ik bij de anderen niet. Doe ik iets verkeerd?

Nee, hoor je doet niets verkeerd. Dat envelopje met dat pijltje erin geeft aan dat jij een reactie hebt geplaatst in dat topic :razz:

wimk
22-05-08, 19:11
We zijn ook lid geworden van de site van Tour Guide Mike, het is wel even wennen, wat een hoop info zeg. Maar gelukkig heb ik nog 5 weken om alles lekker uit te zoeken.

Sabrina
25-05-08, 21:10
Wij hebben ons ook aangemeld.
Zéér waardevolle tips!!

marcelis10
25-05-08, 21:45
Ik heb me inmiddels ook aangemeld. Je krijgt inderdaad een hoop informatie en ik moet nog uitzoeken hoe het allemaal werkt. Gelukkig heb ik ook nog een maand of 2. Je hebt er wel veel tijd voor nodig om alles op een rijtje te zetten volgens mij. Maar zou hebben we weer wat te doen. Ik heb ook een code kunnen gebruiken dus toch weer 3 dollar verdiend.

Monique

coolenbeijes
16-06-08, 17:55
Hallo,
In Augustus is het toch zowieso druk?
Of zie ik dat nou helemaal verkeerd.Heb ik dan evengoed iets aan TGM?
Grtz

Lady-M
16-06-08, 19:25
In augustus is het juist druk, dus erg handig als je weet wanneer je waar het beste naartoe kunt gaan. Ik ga in juni/juli en heb ook gebruik gemaakt van Tourguidemike. Ideaal, want je weet niet alleen wanneer het waar het drukst is, maar je krijgt ook handige tips als je bijvoorbeeld even moet bellen om een reservering te boeken. Zo had ik net iets gelezen over een bepaalde vraag die ze je standaard stellen en waarom dat wordt gedaan. Ik begreep meteen waarover die dame aan de telefoon het had, ik had het net gelezen op de site van Tourguidemike :D Je krijgt ook tips over waar je bijvoorbeeld het beste kunt gaan zitten als je naar een Fantasmic dinner show gaat. Nou, ik vind het allemaal erg handig.

Pete
17-06-08, 04:36
Wij zijn nu in Florida en ik heb ons parkbezoek gepland aan de hand van Tourgide Mike. Werkt heel aardig, maar de info is ook wel elders bijv. in onze reisgids te vinden. Ik vind ide info van TGM een beetje overkill, maar is wel leuk als voorpret.

Groeten uit Florida!
PS: bijzondere ervaring om het NL elftal hier te volgen op ESPN met US commentaar! ;-)

marcelis10
17-06-08, 18:18
Ik vind TGM hartstikke leuk. Ik heb er al veel voorpret aan beleefd. Er staat bv. ook in dat je een andere ingang moet nemen bij Animal Kingdom. En welke attracties je het eerst moet nemen. Het is heel veel leeswerk en ik heb dan ook heel veel uitgeprint, dat leest makkelijker. Wij gaan in juli/augustus en hebben onze bezoekjes aan de parken aan de hand hiervan gepland. Hij geeft precies aan wanneer en waarom je het beste het park kunt bezoeken. Leuk om te lezen maar je krijgt inderdaad wel heel veel informatie. Dus als je lid wilt worden zou ik het snel doen anders heb je geen tijd meer om te lezen. Succes!

sanlot
17-06-08, 23:31
Ik heb ook een vraag:
Is de tour mike in het nederlands of alles in het engels.
Is het wel duidelijk?

Njit
17-06-08, 23:34
Enkel in het Engels. Je kunt hier in een Tour kijken wat je aan informatie kunt verwachten: http://www.tourguidemike.com/tour/index.asp

sanlot
17-06-08, 23:59
bedankt voor je reactie, ik ga het van de week ff op mijn gemak doorlezen

mickmak
18-06-08, 00:00
Als ik me nu aan zou melden bij TGM, hoe lang krijg je dan die informatie?
Ik bedoel, is dat voor bijv. 1 jaar of onbeperkt nadat je lid bent.

Jackie

Njit
18-06-08, 00:10
Staat gewoon op de TGM pagina maar zal het ook hier even plakken:


https://www.tourguidemike.com/images/misc/bullet.gifImportant: I understand that my purchase of the TourGuideMiKE Automated Vacation Planner? is for one vacation - the one I am currently planning. I will be able to interact with it as many times as I like before I depart, and I will have unlimited access to my AVP up to 60 days after I return from my vacation to Central Florida. (Note: If you would like to renew your AVP within a year of the original purchase date, it's 25% off the regular purchase price! If you visit three or more times per year, it's even less. Review my Renewal Offers (https://www.tourguidemike.com/renewals.asp) page!)

mickmak
18-06-08, 07:58
Sorry, niet goed gekeken.:oops:

Bedankt!
Jackie

coolenbeijes
18-06-08, 13:33
ga toch ook overstag,even een kortingscode scoren.
Bedankt allemaal

lindaatje
18-06-08, 13:58
wij zijn net terug en hebben touringplans gebruikt. Werkte prima vooral de tabel waar de drukte op welke dagen was vermeld klopte echt helemaal. We zijn 1 keer afgeweken en toen was het veel drukker.
Wel is het gewoon belangrijk om vroeg te komen en dan de 3 hoofd attracties te doen en dan ben je de stroom mensen de hele dag voor.
wij hebben het gebruikt en is ons goed bevallen.

coolenbeijes
18-06-08, 14:59
Ben ook lid!
Wel veel info,moet het echt doorspitten.
Had het wel iets anders verwacht,van dag tot dag,dit is meer algemeen.

sanlot
18-06-08, 15:30
Ben ook lid!
Wel veel info,moet het echt doorspitten.
Had het wel iets anders verwacht,van dag tot dag,dit is meer algemeen.
Maar heb je er wat aan? Op het eerste gezicht natuurlijk.
En zijn er ook kortingscodes?

calypso
18-06-08, 16:59
Ja die zijn er lees eens op pagina 3 van dit topic en je zult er 2 vinden!

marcelis10
18-06-08, 19:49
Maar heb je er wat aan?
En zijn er ook kortingscodes?

Ja hoor, je haalt er veel informatie uit. Je moet er alleen wel voor gaan zitten want in het begin krijg je zoveel informatie dat ik in ieder geval door de bomen het bos niet meer zag. Dat went wel en ik heb heel veel geprint. Heb dit in laten binden en kan het nu lekker op mijn gemak lezen. Is ook altijd weer leuk als naslagwerk. We moeten het nog gaan gebruiken maar voor mijn gevoel staan er handige tips in waar andere mensen inderdaad niet bij stil staan. En ik heb ook een code gebruikt, scheelt toch weer 3 dollar. Het kostte mij zo'n 12 euro. In augustus kunnen we zeggen of ie gelijk had of niet. Veel leesplezier als je besluit lid te worden.

Groetjes Monique

sanlot
18-06-08, 21:40
Ik ben bijna overstag, maar nog 1 vraag.
Staat het allemaal een beetje in begrijpelijk engels? Ik kan wel wat engels en me goed verstaanbaar maken, maar toch.
Het klink inderdaad erg handig.

corrus
18-06-08, 21:43
Engels is inderdaad wel handig ja... Zeker als je naar de Verenigde Staten gaat... :mrgreen:

calypso
18-06-08, 23:12
Als je normaal engels kent zul je geen probleem hebben, dus als je de Disney site kunt lezen kun je TGM ook lezen!

sanlot
19-06-08, 11:34
Ik heb mij ook aangemeld.
Maar ik moet er nog handigheid inkrijgen.
Ik kan namelijk nog niet vinden welke dagen druk zijn en welke dagen het juist verstandig is om te gaan.
En een uitgebreide beschrijving voor de disney parken, zoals iemand beschreef dat er uitgebreid stan je gaat nu daar een fastpass halen en dan naar die attractie waar de familie wacht enz.
Maar misschien moet ik het nog wat meer doorlezen of heb ik iets fout gedaan.

Marjol
19-06-08, 19:29
Gewoon rustig een avondje de tijd voor nemen en dan heb je 't allemaal zo in de gaten :)

sanlot
20-06-08, 15:23
Nog ff een vraag, waar staat EMH voor bij de openingstijden van de parken.
Is dat dat het park al eerder opengaat?
En is dat dan voor iedereen?

calypso
20-06-08, 15:27
Dat zijn Extra Magic Hours (EMH) gelden allen voor mensen die in een Disney hotel verblijven. En ja daarvoor gaat het park dan meestal eerder open of later dicht.

sanlot
20-06-08, 17:25
Dat zijn Extra Magic Hours (EMH) gelden allen voor mensen die in een Disney hotel verblijven. En ja daarvoor gaat het park dan meestal eerder open of later dicht.
Dus dat gld niet als je in een villa zit in kissimmi.
Dan hebben we er niets aan, helaas

rolthof
20-06-08, 17:30
Fout, je hebt er wel wat aan.

Die parken zijn namenlijk op die EMH dagen extra druk, dus moet je naar een ander park :D

Marjol
20-06-08, 20:37
Fout, je hebt er wel wat aan.

Die parken zijn namenlijk op die EMH dagen extra druk, dus moet je naar een ander park :D

Yep, dat is idd de grote truc ;) Dat heb je snel genoeg door als je een tijdje op TGM hebt gezeten!

Mijn abonnement verloopt een dezer dagen... maar ach, ga voorlopig toch niet meer naar Orlando.

Klaske
29-06-08, 14:03
Ik probeer het forum van Tour Guide Mike uit te pluizen, het is helaas geen overzichtelijk forum doordat er zoveel posts per dag bij komen. Maar nu mijn probleem, hoe ik de zoekmachine ook invul. Ik krijg altijd de melding dat of mijn zoekwoorden niet specifiek genoeg zijn, of dat er geen match te vinden is.

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben, of hebben gehad en wie weet wat ik verkeerd doe?

Minervi
01-07-08, 00:21
Ik heb hetzelfde probleem met het forum van Tour Guide Mike. Verder geen idee hoe het op te lossen.

tomenvalesca
14-07-08, 18:01
wij hebben ons ook aangesloten bij de tourguidemike , en we moeten zeggen WAUW die kerel weet veel zeg! we hebben alles al keurig op een documentje gezet dat klaar staat om uit te printen , welke dag welk park en welke attrakties wanneer , super gewoon!! nu alleen nog hopen dat het werkt... :-D
maar dat zullen jullie in september wel horen!

patspoel
17-07-08, 22:20
Ik heb me ook maar aangemeld.
Wat een informatie dat op je afkomt zeg....
Ik hoop ook dat dit werkt, en mocht het niet zo zijn, dan weet ik iig een hele hoop meer

RdP
18-07-08, 14:17
Ik heb me ook aangemeld, maar heb er (zelfs voor die paar dollar) spijt van.

Wat een onoverzichtelijke brei van informatie. Ik ben al veel gewend, maar dit is een drama. Er zit totaal geen logica en intuïtieviteit in. Ze zal best wel alles kunnen vinden, maar dat kost wel enige tijd.

Maar goed, ik zal er nog eens wat meer tijd aan besteden misschien kom ik dan tot een andere conclusie.

/Rien

marcelis10
18-07-08, 19:28
Dat gevoel had ik eerst ook maar er zit wel logica in hoor. Je moet er alleen even achter komen. Ik heb zelfs heel veel geprint omdat ik het lastig vond om al die informatie te lezen via de site. Maar je hebt er naar mijn idee wel heel veel aan. Ik heb ook een restaurant gereserveerd in disney en er stond precies wat je allemaal nodig had en wat ze zouden vragen. Dat was dus wel handig. En verder precies de route die je moet lopen in de parken. Je moet er even voor gaan zitten maar dan krijg veel leuke informatie.

Groetjes Monique

Klaske
19-07-08, 11:42
Ik ben ook nog lang niet door alle informatie heen, en ik ben bang dat ik de logica ook nog niet helemaal door heb, maar alleen de overzichten met hoe druk het is op welke dag in welk park is al erg handig. Ik heb die overzichten alleen nog niet gevonden voor de waterparken.

Ik denk dat Tour Guide Mike echt een voorbeeld is van het kost heel veel tijd, maar dan heb je ook wat.

calypso
19-07-08, 13:12
Maar nu mijn probleem, hoe ik de zoekmachine ook invul. Ik krijg altijd de melding dat of mijn zoekwoorden niet specifiek genoeg zijn, of dat er geen match te vinden is.

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben, of hebben gehad en wie weet wat ik verkeerd doe?
De zoek functie in de forums is al een tijde niet meer bruikbaar, helaas!

De zoek zoekfunctie onder AVP werkt wel goed. Dus helaas zoeken op de forums zal je niet lukken, kijk maar eens onder de kop "technische help" daar staat dit ook al vermeld!

Trouwens als je problemen met dat forum hebt kun je die vraag beter daar stelen dan hier. lijkt me niet meer dan logisch.


Ik heb me ook aangemeld, maar heb er (zelfs voor die paar dollar) spijt van.

Wat een onoverzichtelijke brei van informatie. Ik ben al veel gewend, maar dit is een drama. Er zit totaal geen logica en intuïtieviteit in. Ze zal best wel alles kunnen vinden, maar dat kost wel enige tijd.

Maar goed, ik zal er nog eens wat meer tijd aan besteden misschien kom ik dan tot een andere conclusie.

Rien
Weet niet hoelang je al lid bent maar in het begin is het zeker een wirwar, maar als je wat langer doorbrengt komt er echt wel structuur in, dus gewoon eerst eens op je gemak alles doorlezen.!

RdP
19-07-08, 13:19
Weet niet hoelang je al lid bent maar in het begin is het zeker een wirwar, maar als je wat langer doorbrengt komt er echt wel structuur in, dus gewoon eerst eens op je gemak alles doorlezen.!

Er is een ongeschreven wet in de webdesign wereld en dat is dat je met 2 a 3 klikken de informatie die je zoekt moet kunnen vinden op een website. Duurt het langer dan haken mensen af. De site van mike voldoet daar zeker niet aan en je moet daar echt voor gaan zitten en niet iedereen heeft daar tijd voor en zin in....

/Rien

calypso
19-07-08, 14:52
Tja gelukkig denk ik er anders over. leef niet in die snelle wereld, maar neem mijn tijd voor dingen op te zoeken.

Klaske
20-07-08, 00:09
Er is een ongeschreven wet in de webdesign wereld en dat is dat je met 2 a 3 klikken de informatie die je zoekt moet kunnen vinden op een website. Duurt het langer dan haken mensen af. De site van mike voldoet daar zeker niet aan en je moet daar echt voor gaan zitten en niet iedereen heeft daar tijd voor en zin in....

/Rien

Uit nieuwsgierigheid: welke informatie zoek je die je niet binnen 2, 3 klikken kan vinden?

mamms
03-08-08, 02:35
OK, ik was ook eerst wat sceptisch. Toch opgegeven voor Tourguide Mike. Ook omdat we al eens in Parijs waren geweest en daar toch wel een beetje als een kip zonder kop rondliepen.

T'is inderdaad veel informatie maar als je even je best doet kom je er wel uit.

Wij hebben de standaard planningen uitgedraaid en aan onze wensen aangepast. We zijn in Animal Kingdom, Magic Kingdom en Epcot geweest en zijn in alle attracties geweest die we hadden uitgezocht. We hebben bijna niet in de rij gestaan (soms max. 5 minuten), 75% v/d tijd konden we overal zo doorlopen).

En dit in het hoogseizoen (juli).

Wij hebben er echt veel aan gehad!

annette
03-08-08, 14:35
Ook ik had me aangesloten bij TGM. Onze vakantie was half juli. We hebben ook erg veel gehad aan de planningen, etc. Zeer korte wacht tijden. Verder goede adviezen. Wij vonden het een uitkomst en zullen dit wanneer we weer gaan opnieuw gebruiken.

Jhing.nl
23-08-08, 17:10
Heb me ook aangemeld bij TGM.. Code op pagina 2 werkt nog steeds..

Nu nog moet ik nog even door de informatie heen worstellen..

NormanP
03-09-08, 00:45
Net terug uit Orlando (eigenlijk Davenport) helaas :cry: Ook gebruik gemaakt van TGM en is zeer goed bevallen. Aantal attracties waarvan hij zij dat ze niet aan te raden waren toch gedaan en inderdaad waren die wat minder, ondanks dat ze met FastPass werkten. Ben effe kwijt welke dat precies waren want we hebben (te)veel gezien en gedaan :razz:

Njit
02-02-09, 10:50
TGM heeft zelf ook een FAQ. Zie hier: http://www.tourguidemike.com/tour/faq.asp#3


Q: Does TourGuideMiKE format MY day-to-day itinerary?
A: If you mean that I look at YOUR specific dates and then say go here on your first day, and here on your second day, etc., I’m afraid that’s beyond my or anyone else’s current technology. What I CAN do, however, is provide you with the information and tools you need to easily make these decisions yourself.
For example, you’ll enjoy my day-to-day guide that reports which parks are the least crowded in the mornings and evenings per day of the week. This is the same guide I use when designing our VIP Tour itineraries at MICHAEL’S VIPS (http://www.michaelsvips.com/)!
I also provide you with highly detailed Sample Park Tours custom written for the age groups in your party. These are identical to ‘how’ I tour the parks on our $100 per hour VIP Tours.

Njit
02-02-09, 13:04
Geeft niks hoor. We zijn hier om te helpen :)

briene
18-03-09, 21:01
Ik heb mij min of meer door het geheel geworsteld en voor elk van de parken een toer opgesteld.
Het klinkt allemaal logisch, de tips die hij geeft, maar toch ben ik nog wat sceptisch.
Het klinkt immers tegelijkertijd ook allemaal to good to be true.
Nog ervaringen ?

an25
21-03-09, 07:10
De alledruktste attracties kun je altijd wel in tijdens een parade of show. De wachtrij is dan vaak een stuk minder. Wij maken geen plan van te voren. Je kunt ook 's morgens bijvoorbeeld meteen een fast pass halen ( voor bijvoorbeeld Test track op Epcot ) en dan bij Soarin' 20 of 30 min in de wachtrij gaan staan. Als je kaartjes voor meerdere dagen hebt, dan draai je het daarna om.

marcelis10
26-03-09, 12:14
Wij hebben er vorig jaar gebruik van gemaakt en het werkte perfect. We waren in juli/augustus in Disney en het was er erg druk. Ik heb de dagen ingepland zoals aangegeven en inderdaad was het iets rustiger. Ook hebben we de route genomen zoals aangegeven en we hadden in een halve dag al een heel stuk van Magic Kingdom gehad. We waren er wel op tijd zoals hij ook al aanraadt. Ik vond het heel leuk om te lezen maar je moet wel het een en ander noteren. Want onthouden wordt te veel van het goede. Succes ermee!

Groetjes Monique

briene
23-04-09, 01:11
Net terug van WDW.
TGM werkte perfect.
We hebben nergens langer aangeschoven dan 20 minuten en meestal minder dan 10.
En dit tijdens Easterholidays.
Een echte aanrader.

cloggie68
23-04-09, 09:20
Ik ben ook lid van TGM en heb ook een touringplan gemaakt. Vind het tot nu toe erg handig maar ben heel benieuwd hoe het in de praktijk gaat volgende week!

Chanti
18-06-09, 11:12
Nou ik wilde dus lid worden van TGM, maar voor een of andere reden accepteert hij onze credit card niet. Ik snap het niet want het is net een nieuwe kaart en ik heb hem al eens gebruikt en dat ging helemaal goed. Het is ook gewoon een VISA, dus ik snap niet helemaal waarom het niet lukt.

Zijn er andere mensen die ook problemen hebben gehad met hun credit card? Want ik vind het wel heel jammer als het niet lukt, ik hoor zoveel goede dingen over TGM.

cloggie68
18-06-09, 11:54
Hoi,
Stuur Mike anders een e-mail met je probleem, wellicht kan hij het voor je oplossen? Ik heb mijn abonnement net verlengd en dat ging zonder problemen (maar was niet met Visa, dat dan weer niet).

Chanti
18-06-09, 12:03
Goeie tip cloggie68! Ik zal hem idd eens mailen. Anders kijk ik wel of ik het via de credit card van een ander kan doen ofzo.

marcelis10
04-07-09, 16:03
Afgelopen jaar hebben wij gebruik gemaakt van Tour gide Mike. Ik heb toen heel veel uitgeprint en bewaard. Nu gaan we dit jaar weer maar willen maar 2 parken bezoeken. Magic Kingdom en Epcot. Ik weet dat het eigenlijk niet mag maar kan iemand even kijken welke groene dagen er zijn tussen 26 augustus en 2 september voor deze 2 parken? Om hier alleen weer lid voor te worden vond ik een beetje overbodig.

Groetjes Monique

chester2203
04-07-09, 16:39
Wat is het verschil tussen Tour Guide Mike en The Unofficial Guide to Walt Disney World.

Bij TUGWW wordt ook een complete beschrijving gegeven van waar je het eerste naar toe moet enzo
Behalve de prijs weet iemand wat het verschil is???

cloggie68
05-07-09, 09:42
Monique ik stuur je even een PM!

marijke8
05-07-09, 12:42
Net mij aangemeld korting geldt nog steeds hierbij de kortingscode voor de liefhebbers. Toch wel handig deze info.

chippie
30-04-11, 14:37
Laatste post is alweer van juli 2009, zijn er nog ervaringen met TGM na 2009?

iverson
30-04-11, 15:46
Hmmm zijn touring plans zijn wat out dated maar op het forum daar krijg je prachtige tips en helpen ze je heel veel met je touringplans!
Ik zou me gewoon lid maken :) Alleen al voor het forum, en natuurlijk de lijst met de beste dagen voor te gaan, toch ook zeer belangrijk!! \\:D/

iverson

cloggie68
30-04-11, 18:52
Ik heb me net voor de 3e keer aangemeld...hoewel ik het principe wel snap nu van de touringplans van Mike vind ik het toch een waardevol forum. De groene dagen heb ik alvast weer uitgeprint, ik ga niet op andere dan 'groene' dagen naar Disney :)

chippie
30-04-11, 21:40
Hopelijk vallen er dan wel „groene” dagen in de periode dat je naar de parken wilt :razz:

cloggie68
30-04-11, 22:23
We gaan dit jaar niet of niet zo vaak naar Disney maar groene dagen genoeg heb ik al gezien. Onze oudste van 8 heeft PDD NOS, een aan autisme verwante stoornis en hij reageert niet altijd geweldig op heel lang wachten of echte drukte. Tourguide Mike is dan wel een handig hulpmiddel.

chippie
07-05-11, 10:06
Ik heb mij aangemeld bij TGM.
Wat een hoop informatie!!!!
Gelukkig heb ik nog even de tijd om alles te lezen, dit is echt een site die je niet een paar dagen voor je reis moet bezoeken, hier heb je tijd, heel veel tijd, voor nodig.

baluga
07-05-11, 10:24
Weet iemand of er ook zoiets bestaat voor de andere parken? Vorig jaar zijn we in e meivakantie geweest en konden we overal zo doorlopen. Dat zal dit jaar, vertrek 12 juli, wel anders zijn...;(

Mushu
29-12-12, 20:02
Gewoon heel vaak gaan dan heb je Mike niet nodig. Maar dat bedoelde je waarschijnlijk niet :D. Er zijn wel apps zodat je de wachttijden kan bekijken en je route daar op aan kan passen.

chippie
30-12-12, 11:07
Ik ben van plan me weer aan te gaan melden omdat het ons de vorige keer echt heel goed is bevallen. Of zijn er inmiddels (beter) alternatieven?

Zoals je weet mag je van TGM niet op andere fora uitweiden over zijn tips. Maar de meeste weten wel dat zijn tips vooral zijn gebaseerd op het slimme gebruik van fastpassen.
Nu zijn de regels sinds vorig jaar m.b.t. de fastpassen aangescherpt. Hierdoor zijn de tips van TGM ook een beetje out dated. Maar ondanks dat hebben wij vorig jaar weer prima gebruik gemaakt van zijn tips en kant en klare plannen.
Wij hebben in grote lijnen zijn plannen aangehouden en goed de nieuwe regels van de fastpassen toegepast. Daarnaast had MK toen gratis wifi en samen met de app van Disney zorgde dat er voor dat wij ondanks de drukte in augustus toch relatief rustig door de thema parken hebben kunnen lopen.
Wanneer ik nu weer naar Florida en de disney parken zou gaan, denk ik niet dat ik TGM weer zou gebruiken. Ik snap in grote lijnen wel hoe zijn systeem werkt en m.b.v. de app van Disney kom je ook heel ver.
Wel is het zo dat zijn forum erg prettig is, omdat je daar veel tips van mede reizigers krijgt (net als hier maar dan echt specifiek voor Disney).

chippie
30-12-12, 13:41
De tips van TMG zullen inderdaad wat achterhaald zijn nu, maar de mensen op het forum zullen denk ik wel rekening houden met de nieuwe fastpass regels.
Nb de nieuwe fastpass regel houdt toch in dat je nu geen gebruik meer kan maken van de pass nadat de eindtijd is verstreken terwijl dat vroeger niet zo was?

Klopt inderdaad.

fitnessmouse
03-01-13, 11:26
De hele site van TGM is achterhaald. Hij heeft deze echt al jaren niet meer bijgehouden. Op bijv. Disboards lees ik echt veel klachten hierover. Ik heb zijn site gebruikt in 2009 en in 2012. Echt, hij was nagenoeg niet bijgewerkt.
Een goede planningssite (gratis) is www.easywdw.com hier kun je ook 'best days' en tourschema's vinden.

trails
03-01-13, 17:25
Wij doen het al jaren, tot volle tevredenheid, met: http://touringplans.com/

chippie
03-01-13, 17:39
@fitnessmouse: en hoe merkte je in 2012 bij je bezoek aan WDW dat de site van TGM niet meer was bijgewerkt?



De vraag is niet aan mij gesteld, maar ik heb dezelfde ervaring. De tourplans waren compleet gelijk aan die van het jaar er voor. Maar nogmaals, ook het forum van TGM is een zeer goede informatie bron voor het plannen van je disney bezoeken. Maar ben je eenmaal bekend met TGM dan is het de vraag of je elk jaar opnieuw zou moeten betalen, je snapt dan inmiddels wel hoe het werkt.

fitnessmouse
04-01-13, 15:23
@fitnessmouse: en hoe merkte je in 2012 bij je bezoek aan WDW dat de site van TGM niet meer was bijgewerkt?


Er stond gewoon verouderde informatie op. Over attracties die al waren gesloten bijv door nieuwe Fantasyland uitbreiding, maar ook nog over het Epcot Wonders of Life pavilioen, dat is echt al jaren dicht. Ook de nieuwe fastpass regel was nog niet opgenomen in de touringsschema's.

Schil
04-01-13, 15:38
Wij doen het al jaren, tot volle tevredenheid, met: http://touringplans.com/

hebben ze ook zo'n mooie site voor de niet Disney parken ?

trails
04-01-13, 16:25
Nee, helaas niet, maar ik heb laatst wel deze geplaatst bij een ander topic:

http://netdna.orlandoinformer.com/wp-content/uploads/2012/05/Busch-Gardens-Tampa-Touring-Plan.pdf

http://www.orlandoinformer.com/universal/crowd-calendar/

http://www.thedibb.co.uk/forums/busy-day-guide.php

http://touringplans.com/walt-disney-world/crowd-calendar

fitnessmouse
07-01-13, 16:21
dat lijkt me nogal logisch?? Als je met behulp van zijn site een schema maakt, en je komt bij de aanbevolen attractie, die er vervolgens niet meer blijkt te zijn, is je hele schema van weinig nut. Of er is een nieuwe attractie die totaal niet in het schema is opgenomen, ja, dan kan het zijn dat je daar langer moet wachten dan noodzakelijk. zijn hele touringsschema's waren gebaseerd op optimaal gebruik van de fastpassen. Daar is nu weinig meer van over. ik zou het geld er gewoon niet aan uitgeven. Er zijn betere sites en ook gratis

chippie
08-01-13, 11:22
Bedankt voor de info maar dat is geen antwoord op de vraag die ik stelde. Ik ben benieuwd wat je in de parken merkte van het feit dat de informatie op de TMG website verouderd is: kwam je nu ineens wel in enorme wachtrijen bv. Is het nu zo dat je met de info van de website niet meer in staat bent om een schema te maken waarbij je de wachtrijen zo veel mogelijk ontloopt?

Wij merkte daar niets van, maar dat komt ook omdat wij van te voren goed informatie hadden ingewonnen. Klakkeloos het advies van ALLEEN tgm overnemen gaat inderdaad niet meer werken. Maar aan de hand van zijn schema's en tips uit zijn en ander fora kom je een heel eind. Daarnaast gewoon flexibel zijn, blijkt iets op de dag van je bezoek niet te werken of te druk, gewoon overslaan en naar de volgende attractie.
Ik MK hadden ze free wifi, m.b.v. de disney app konden we heel goed zien waar het druk was en welke attractie er op dat moment uit lag. Dit heeft ons weer veel tijd gescheeld.
En zo zijn er meer tips te vinden.
Eigenlijk geldt voor alles wat je van te voren uitzoekt, ga niet af op een bron maar zoek op meerder plaatsen, voeg al die info samen en je komt tot iets waar je echt wat aan hebt.