PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren: Orlando International Airport (MCO)



Geert76
20-03-08, 09:36
Ik zou eerst op Tampa vliegen, nu toch besloten op Orlando te vliegen. Ik land eerst op Atlanta en dan binnenlandse vucht naar MCO.

- Is 3,5 uur overstaptijd voldoende in Atlanta. Ik moet helaas helemaal opnieuw mezelf en bagage inchecken in vertrekhal. Ik vlieg namelijk vanuit ATL met een maatschappij waar dit nodig is (Airtran)

- Duurt de afhandeling voor aankomende domestic vluchten lang bij aankomstin MCO?

- Alamo makkelijk te vinden in MCO?

Ik las zelf iets van dat je je bij Alamo meld bij een computer, daar het nodige moet intypen, komt een bonnetje uit en dan op weg naar de garage en autootje uitzoeken in het juiste vak.... Klopt dat?
Ik huur EQ-class auto via USAreisen.de

Ta2 Gerrit
20-03-08, 10:01
- Is 3,5 uur overstaptijd voldoende in Atlanta. Ik moet helaas helemaal opnieuw mezelf en bagage inchecken in vertrekhal. Ik vlieg namelijk vanuit ATL met een maatschappij waar dit nodig is (Airtran)
Zou in principe voldoenden moeten zijn. Normaal (dus zonder de eigen checkin) is een ruim uur vodoende, dus dit moet lukken.

- Duurt de afhandeling voor aankomende domestic vluchten lang bij aankomstin MCO?
Vliegtuig uit, treintje in, naar de bagageband en klaar. Geen controles.

- Alamo makkelijk te vinden in MCO?
In de bagagehal één verdieping naar beneden, daar zit Alamo, e.a. autoverhuurders.

Ik las zelf iets van dat je je bij Alamo meld bij een computer, daar het nodige moet intypen, komt een bonnetje uit en dan op weg naar de garage en autootje uitzoeken in het juiste vak.... Klopt dat?
Ik huur EQ-class auto via USAreisen.de
Volgens onderstaand Alamobericht zou dat moeten kunnen, maar of het werkt ??

http://img237.imageshack.us/img237/5175/onlinecheckym4.jpg (http://imageshack.us)

Wij hebben dit één keer geprobeerd, maar ze keken ons aan of ze water zagen branden.
Is al wel weer een tijdje terug, dus we gaan het de volgende keer maar weer eens testen.

Ta2 Gerrit
20-03-08, 10:26
Heb nog even verder gekeken dan mijn neus lang is en vond het volgende, helaas :evil:

http://img156.imageshack.us/img156/3389/onlinecheck2jl3.jpg (http://imageshack.us)

skymaster
28-12-08, 23:15
Binnenkort maak ik een rondreis door Florida. Ik kan haast niet wachten. Het eindpunt is Orlando, waar ik de huurauto weer moet inleveren bij Alamo.
Wat is handig? Eerst het gezin met bagage afzetten bij het vliegveld en dan de auto wegbrengen. Waar moet ik met de auto heen? Is de afleverlocatie vlakbij het vliegveld?
Ik zie het al weer gebeuren dat ik een beetje rondjes rijd in de buurt van het vliegveld en de afleverlocatie niet kan vinden.
Zijn er mensen die hier iets meer over kunnen vertellen?

Njit
28-12-08, 23:24
Alamo zit in een parkeergarage op loopafstand van Terminal A en B.
Zou gewoon de auto wegzetten en daarna met de koffers naar de Terminal lopen.
Als je Rental Car Drop-Off volgt dan kan het bijna niet missen.

Hier staan een aantal kaarten: http://www.orlandoairports.net/directions.htm

disney-golf
29-12-08, 01:34
Ik huur altijd bij Dollar,budget of hertz veeeel makkelijker dan Alamo!
GRAPJE, Alamo is in dezelfde terminal...\\:D/
Zoals eerder geschreven, de afleverplaats is in het gebouw recht tegenover de inkom waar de incheck balies zijn.
Goede reis!!!

Michael66
29-12-08, 03:11
Let wel op dat je op de ringweg rond het vliegveld meteen de linkerbaan neemt. De afrit naar de inleverplek van Alamo is namelijk aan de linkerkant en is een vrij korte uitvoegstrook. Eenmaal daar wijst e.e.a. zich vanzelf.

nicole-onno
22-01-09, 16:47
Ik weet niet of dit nog iets is ter aanvulling van Alamo:
https://www.alamodirectroad.com/directroad/index.jsp
Je vult je gegevens hier in nederland al in en kan dan op orlando bij een aparte balie je sleutel halen(driver road counter).

Teleton
22-01-09, 17:33
Je vult je gegevens hier in nederland al in en kan dan op orlando bij een aparte balie je sleutel halen(driver road counter).

Waar heb je gelezen dat er een aparte balie is? Kan het namelijk zelf nergens vinden. Ben je niet in de war met de Kiosk check in? Deze is helaas niet toegankelijk voor 'ons' Europeanen.

Volgens de site van Alamo is dit het voordeel van Direct Road:



Arrive at the Alamo rental location and your personal information will already be entered into your booking, helping you to get on the road in no time!


Overigens: Wanneer je eenmaal als klant bekend staat, staan je gegevens volgens mij ook al in het systeem. Vroeger vulde ik trouw van te voren mijn gegevens in op de Direct road site. Bij mijn vorig bezoek heb ik dit niet meer gedaan en toch wist de baliemedewerker mij precies te vertellen welke auto's ik in het verleden had gereden. It's all in your record, sir!

Michael66
23-07-09, 12:52
Eergisteren de auto bij Alamo op MCO opgehaald. Wat mij opviel is dat voorheen elk type auto wel een eigen rij had, aangegeven met een bordje, maar dat dat nu aanzienlijk is teruggebracht. Waar bijv. voorheen een splitsing was tussen 3 maten SUV's is er nu nog maar één rij genaamd "SUV".
Misschien dat het te maken heeft met een nieuwe aanbieder die ook in dezelfde gaarage staat nu: Enterprise. Die heb ik daar niet eerder gezien. Waar vorig jaar nog Alamo's Crossover's stonden is nu Enterprise-terrein.

Er stonden op dat moment trouwens maar twee SUV's, allebei midsize, een Equinox (ja, ze bestaan echt!) en een Toyota RAV4 4x4. De Equinox was net ingepikt maar dat vond ik niet erg. De mooi rode RAV4 is perfect qua formaat voor ons drietjes.

disney-golf
23-07-09, 14:19
Zelfde ervaring hier,

Laatst in mei een mid sized SUV bij Alamo gehuurd en er stond 1 mid size suv op ons te wachten.
Vroeger was het inderdaad anders.
Bij navraag vertelde men mij dat Alamo een nieuw software systeem had om efficienter te kunnen werken.
Het koste Alamo handen vol geld om tig auto's te hebben die stonden te wachten op de parking i.p.v. verhuurd te zijn en geld op te brengen.
Het was vroeger inderdaad beter...:razz: (voor ons!)

Njit
23-07-09, 15:00
Weet niet of dat perse slechter is. Want als die ene verhuurd is voordat jij hem meeneemt dan krijg je een grotere klasse mee.

Michael66
24-07-09, 02:35
Weet niet of dat perse slechter is. Want als die ene verhuurd is voordat jij hem meeneemt dan krijg je een grotere klasse mee.Da's niet altijd gewenst. Aangezien Chantal dit jaar waarschijnlijk ook gaat rijden en dat niet graag doet in hele grote auto's zijn wij erg blij dat we nu een redelijk binnen de proporties blijvende RAV4 hebben.

FrankS
04-08-09, 13:15
Is de keuze in mid-size suv's op deze Alamo-locatie nu structureel kleiner, of was dit een tijdelijke maatregel? Zijn de rijen voor mid-size en standard-size suv samengevoegd?

cvr
08-08-09, 18:08
In de mei-vakantie stond er ook maar 1 midsize SUV (een RAV4) en 1 Jeep Liberty bij het bord SUV. De Jeep vonden we veel aantrekkelijker en we hebben opzettelijk wat getreuzeld. Toen er een gezin op de RAV4 afliep zijn wij bij de Jeep ingestapt. Ik had wel een opmerking verwacht bij de controle bij de slagboom maar we mochten direct doorrijden en we hebben 2 weken een hele fijne Jeep Liberty gehad voor de prijs van een Equinox!

Njit
08-08-09, 19:18
Jeep Liberty is net zo Midsize als een RAV4 :)

dennis_diana
11-08-09, 12:57
Wij zijn net terug. Op 13 juli hebben we auto gehaald. Wij hadden een equinox or simular geboekt en konden kiezen uit een KIA Rondo of een KIA Rondo..... (eigenlijk alleen keuze uit wit of rood) Voor de rest één grote lege rij, waar de midsize SUV zouden moeten staan.
In eerste instantie wilden we eigenlijk geen KIA, maar hij is super goed bevallen! Reed super. Lekker veel bagage-ruimte!!

MichelAngelo66
13-08-09, 22:41
Ik was er 1 juli en had (door omstandigheden) een normale midsize gehuurd. kwam uit op een Chrysler Sebring, maar veel keus was er eigenlijk niet.

Prima gereden hoor met die auto, daar niet van, maar had toch stiekum gehoopt op een gratis upgrade naar iets mooiers. Daar trapte hij echter niet in.

Volgende keer ga ik toch voor een Dodge Charger.

Ciska
15-08-09, 20:27
Nou ik ben in Juli naar MCO geweest huurauto bij Alamo maar dat was echt de eerste en laatste keer:???:

Wat een veschrikkelijke toestand is dat zeg wij hadden een standard SUV geboekt nadat ik bij de balie een upgrade waar ik 1400 dollar voor had moeten betalen netjes had afgeslagen was er geen auto te bekennen heb een uur staan wachten geen drinken te krijgen je kan niet binnen staan want ze hebben een heel klein hokje. En ik was ook niet de enige het stond vol met mensen die een auto moesten hebben.

Na een uur kwam er eindelijk een blauw met gele toyota nou no way die hoef ik niet gelukkig was ik niet aan de beurt:grin: uiteindelijk na mijn klagen tegen de manager kregen wij een Hummer niet mijn favoriete auto maar na een uur wordt hij echt veel mooier dan hij in werkelijk is.

Voor ons volgend jaar gewoon weer Hertz ook altijd gezeur om je auto maar die hebben er teminste zat dus dan kan je altijd nog een Escalade of een Lincoln Navigator krijgen hebben wij ook gehad. Hertz is duurder maar dan maar duurder want dit is niets.

FrankS
03-09-09, 07:03
Wij kwamen afgelopen zaterdag, 29 augustus, rond 7 uur 's avonds aan bij de Alamo-balie. Daar stonden minstens 80 mensen in de rij voor ons, een geschatte wachttijd van 3 uur.... Daar hadden we geen zin, dus in de Magical Express bus gestapt naar ons Disney-resort en de volgende ochtend de auto opgehaald bij Alamo in Disney-Dolphin. We hadden een mid-size suv gehuurd, maar die hadden ze niet, dus we kregen een vage Dodge (standard size sedan). Die op airport omgeruild voor een Rav4 (keuze uit 8 Rondo's of 2 Rav4's). Die begon gisteren ineens uit de ventilatieopeningen te roken (airco-probleempje), dus omgeruild bij Disney Car Care Centre waar we vlakbij waren. Kregen een Dodge Caravan mee, op zich een upgrade dus. Daarvan bleek echter de schuifdeur niet goed te werken en ook de afstandbediening deed het niet. Dus vandaag maar weer omgeruild op het airport; kregen nu een Toyota Highlander mee. Dat is wel een lekkere bak! Iedere keer maakte Alamo trouwens geen probleem dat we een nieuwe volle tank benzine kregen.

vettejus
22-08-10, 21:39
Via USAreisen bij Alamo een SFAR (SUV) gehuurd. Voorheen altijd de Chevy Trailblazer genomen, nu uit de produktie. Kregen een Jeep Grand Cherokee Laredo, niet slecht, iets minder ruimte voor de koffers. Voor 60 per week kon je een Chevy Tahoe krijgen, ze proberen het inderdaad wel daar op MCO je nog wat te verkopen (ook roadside ass. enz). Na 2 dagen airco af en toe uit. Omgeruild tegen identieke auto (moest je wel voor naar MCO) nieuwe volle tank was de beloning en excuses, werd soepel opgelost. Alleen even wachten tot er weer auto's waren (5min. ) dus soms zijn ze gewoon op! Verder wel de E-pass genomen (6dollar) dan hoef je voor geen enkel tolpoortje in FLA meer te stoppen, erg handig!

LVO
11-10-10, 16:26
Op 2 oktober 2010 ook een wagen opgepikt op de luchthaven voor een week. Omdat wij maar met 2 personen waren een economy besteld. In MIA hebben ze dit type meestal niet staan en kon ik tot nu toe altijd een grotere wagen uitzoeken.

In MCO probeerde de dame ons idd eerst road assistance & een upgrade aan te smeren. Want volgens haar was de economy echt formaat "Fiat panda" en paste onze enige koffer er zeker niet in :)

Gelukkig dankzij het forum geen upgrade genomen, want in de parkeergarage stonden diverse economy types die voor ons allemaal al ruim genoeg waren:razz: Uiteindelijk met een witte Kia Rio weggereden. Prima kar, ik hoef geen grote bak. Voor USD 157 een prima wagen voor een week, en ik mocht `m zelfs nog met een lege tank terugbrengen.

Teleton
02-11-10, 15:35
Goed nieuws voor Alamo huurders. Quicksilver members hebben nu wel degelijk voordeel van hun lidmaatschap. Je checkt vooraf thuis in, loopt direct door naar de garage, neemt een auto uit de gehuurde categorie en vertrekt.

Als laatste controle wordt bij de slagboom je rijbewijs gecheckt en vraagt men om je creditcard. Reservering bij de hand houden kan handig zijn, maar is niet noodzakelijk.

Je hoeft niets meer te tekenen, krijgt je huurcontract mee en karren maar....

:oops: Ik kwam hier achter nadat ik een kwartiertje in de rij had gestaan.......Maar dat was nu echt de laatste keer!

Ta2 Gerrit
02-11-10, 18:03
Helaas zitten ook hier weer restricties aan. Opgetogen was ik al bezig de boel in te vullen, en is het deze keer niet de US/CAN rijbewijsverplichting die roet in het eten gooit, maar de alleen bij Alamo zelf geboekte automobielen die deze snelle actie mogelijk maken.

Dus niet via de voucher van derden. Rest ons alleen nog de Timesaver optie (https://www.alamo.com/index.do?action=/hotDealsTemplate&msg=alamo-intlSaveTime), en die scheelt gelukkig ook nog redelijk wat tijd. Maar de rij blijft :-(
Ooit komt het best wel helemaal goed.

e-line
17-12-11, 23:17
Ik heb al op het forum gezocht maar lees allemaal verschillende berichten.. Ik snap dat de meningen verdeeld zijn, maar ik vraag me af wat jullie me aanraden. Ik kom bijna op hetzelfde huur bedrag uit voor een midsize SUV bij beide aanbieders, dus ik vraag me af bij welke maatschappij ik het beste kan huren (lettende op drukte / ophaal plaats / auto keuze etc.)

Alvast bedankt!!

hrjhaan
17-12-11, 23:30
Als de prijs hetzelfde is zou ik voor Alamo gaan i.v.m. de tol.

e-line
17-12-11, 23:48
Wat is daar mee dan? (sorry, ben nog een beetje een florida-groentje..)

rolandino
18-12-11, 00:59
Als je veel op de tolwegen gaat zitten zijn de kosten voor het service stuk van Alamo lager dan bij Dollar: zie voor een vergelijking hier (https://www.sunpass.com/rentalcar).

hrjhaan
18-12-11, 10:04
Er is een apart topic over de autohuur en de tol. Als je dat doorleest begrijp je wat ik bedoel. Het is zonde om de hele discussie hier nogmaals over te doen.

ietie
18-12-11, 18:06
Alamo heeft een speciaal kastje in hub auto hiermee kun je atomatisch via je cc betalen als je op tolwegen rijd, je heft dan niet iedere keer te zorgen dat je klein geld bij de hand hebt.

Njit
18-12-11, 18:30
Er zit geen speciaal kastje in die auto's hoor. Dit heet 'Toll by Plate'. Ze lezen dus gewoon het nummerbord van de huurauto.

Niks magisch aan, wel handig.

Orlando2009
12-11-12, 23:22
Beste medeforummers,
Voor onze reis van 26 april t/m 4 mei ben ik op zoek naar een geschikte huurauto. We reizen van en naar Orlando Int. Airport.
Vanwege de hoeveelheid personen (7) wordt het waarschijnlijk een Chevrolet Suburban of Ford Expedition.
Wat ik vooral belangrijk vind is dat we de auto makkelijk kunnen ophalen en inleveren, dus geen gedoe met lange rijen voor shuttle busjes etc. maar zo snel mogelijk na het landen beschikken over de auto (en idem bij het weer inleveren).
Ik ben voor deze info al een tijdje op zoek geweest in andere onderwerpen, maar kan dit hier niet terug vinden. Daarom open ik dit nieuwe onderwerp.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Welk verhuurbedrijf is het beste te bereiken en waar kun je (over het algemeen) het snelste terecht en je reis met auto vervolgen ?

Njit
12-11-12, 23:37
Ze zitten (bijna) allemaal aan 'de overkant van de straat'. Of het druk is valt niet echt te voorspellen. Soms heb je pech en heb je net een lading andere toeristen voor je. Zie http://www.orlandoairports.net/transport/rental_cars.htm

Succes met je keuze :) Maak het er niet makkelijker op voor je..

Maak je een rondreis of blijf je alleen in Orlando? Want dan kan de keuze voor Alamo wellicht handig zijn. Die hebben namelijk een gunstige Toll regeling. Zie ook http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13100-FAQ-Tol-betalen-via-de-autoverhuurder

Orlando2009
13-11-12, 07:20
Dankjewel! We blijven in Orlando (Formosa Gardens) dus de Toll regeling zal waarschijnlijk niet nodig zijn.

Iris02
13-11-12, 07:44
Je kan eventueel bij Hertz een Gold Membership aanvragen (dit kan gratis als je ANWB lid bent). Hierdoor voorkom je lange wachttijden.

Mijn ervaring is dat het inleveren altijd snel gaat :-)

Njit
13-11-12, 08:44
In het algemeen ben ik bij Alamo/National ook snel aan de beurt. Wij kijken als allereerste naar de prijs :)

trails
13-11-12, 09:07
Wij huren altijd bij Alamo via http://www.uscarhire.com/
We kunnen gebruik maken van de kiosk en hoeven dus niet aan de balie te zijn. Even je contract uitprinten, de straat oversteken en je auto uitzoeken.

Iris02
13-11-12, 19:45
De prijs is hier ook belangrijk hoor ;) Dit jaar kwam Hertz gewoon als de goedkoopste uit de bus !