PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema mc.kunst: Florida 2008



mc.kunst
18-03-08, 16:25
Onze Florida-plannen beginnen steeds serieuzer te worden. We hebben inmiddels 3 offertes lopen en tot nu toe komt USAFunVacations het beste uit de bus. Ook komt ons reisschema langzaam van de grond.

Nou willen wij ook graag nog naar de Everglades om daar een tour met zo'n airboat te maken. Is het haalbaar om in één dag naar Miami te rijden en onderweg even kort Cocoa Beach, Palm Beach en Ft. Lauderdale aan te doen? Een overnachting te doen in Miami. De volgende dag dus in een airboat de Everglades rond en weer overnachten in Miami. En dan de volgende dag via Naples, Ft. Myers en Sarasota weer terug te reizen naar Kissimmee?

De laatste dag wordt, denk ik, wel heel lang, maar eigenlijk wil ik niet nog een overnachting maken, dat vind ik weer zonde van de villa die we willen huren.

Kan ik iemand mij vertellen of dit haalbaar is?

Groeten, Claudia :-D

Njit
18-03-08, 17:25
Wil je ook iets zien of wil je er alleen maar langsrijden? Want het laatste zal je best lukken. Maar dan kun je eigenlijk net zo goed een paar foto's thuis gaan bekijken want dan zie je zelfs nog meer.

Michael66
18-03-08, 17:38
Ik zou dan eerder de eerste dag via de genoemde plaatsen richting Miami rijden, daar 's avonds wat leuks doen en overnachten, de volgende dag richting Naples rijden, onderweg kom je dan door de Everglades en kun je de boottocht doen (duurt niet zo heel lang), in Naples overnachten (strandje / zonsondergang meepikken) en de derde dag via bijv. St. Petersburg (The Pier, musea) terugrijden richting Orlando.

Of heb je nog wilde plannen in Miami?

mc.kunst
18-03-08, 17:59
Bedankt voor de tip, Micheal! Dus met een dagdeel heb je wel een goede indruk van de Everglades? Het is je zo moeilijk voor te stellen als je er nog nooit geweest bent. En St. Petersburg? Was ik nog niet tegengekomen, maar dat is ook wel leuk, dus!

Ik denk dat dit dan een betere oplossing is (de tweede nacht in Naples overnachten), want anders is die tweede dag wel heel veel rijden en dan zie je idd niks.

Verder hebben we geen wilde plannen in Miami. Het lijkt me leuk om een keer gezien te hebben, maar hoef er geen dagen door te brengen.

Bedankt!

Groeten, Claudia

Michael66
18-03-08, 18:15
Je zou de eerste dag (als je op tijd in Miami bent) of de ochtend van de tweede dag ook nog een leuke rondvaart kunnen maken langs alle dure huizen, o.a. op Star Island. Dat vond ik in Miami één van de leukste dingen om te doen.

De Everglades heb je echt wel in een dagdeel gezien. Vanuit Miami neem je de US 41 dwars door dit natuurgebied en onderweg stop je ergens waar je de rondvaart kunt doen.

Wij hebben dat in 1998 gedaan en waar wij toen gestopt zijn was aan de overkant van de weg nog een soort parkje waar je allerlei indianen-dingen kon zien, alligator-wrestling shows waren etc. Weet alleen niet meer waar dat precies was of hoe dat heette. Tijdens de boattour werd onderweg ook nog gestopt bij een oud indianendorp en kon je een kwartiertje of zo van boord om even rond te kijken.

petrajessy
18-03-08, 18:43
Cocoa beach zou ik overslaan. Vond ik echt zo tegen vallen en al die andere plaatsen zijn zoveel mooier.

Michael66
18-03-08, 19:01
Maar ja, als je persé Ron Jon's Surfshop daar wilt bezoeken ...

Er zit er ook eentje in Orlando, op International Drive in de mall Festival Bay.

mc.kunst
19-03-08, 15:27
Ron Jon's Surfshop??? Zegt met helemaal niks? Is dat bijzonder?

Bedankt voor de tip, Petra! We zullen het meenemen!

Michael66
19-03-08, 21:04
Wat wilde je anders / verder in Cocoa Beach doen dan? Je hebt die plaats zelf in je reisschema opgenomen, toch?

cant51
20-03-08, 07:41
Coco Beach zou ik zeker niet doen als je niet naar Ron Jon's wil (is een heeeel grote winkel voor surf spullen leuke zaak als je van surfen en alles wat er bij komt hou) verder is het advies van Michael 66 perfect, zou ik zo zelf doen (heb het eigenliijk al
bijna zo, een aantal keren gedaan) En de rondvaart in Miami is inderdaad erg leuk om te doen.

Groetjes Toos