PDA

Bekijk Volledige Versie : Gamen: Alles over Nintendo DS/DSi/Wii & Playstation & Xbox



Saskia
23-01-05, 21:22
Hoi,

Zoonlief (11 jr) is hevig aan het sparen voor de vakantie. Oh nee niet voor de vakantie, :roll: hij denkt dat de gamecube spelletjes daar veel goedkoper zijn dan hier. Is dat zo? Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Saskia

Ebelix
23-01-05, 21:27
Om een antwoord te krijgen op je vraag kan je het beste kijken op een van de volgende sites:

www.bestbuy.com en www.circuitcity.com Hier kan je de prijzen van de meeste spelletjes. Ik weet niet of er ook met regio's wordt gewerkt zoals bij dvd films.

Dit zijn de grote elektronica ketens van Amerika. Je kan natuurlijk ook bij Walmarkt of Sears kijken.

Veel succes

Saskia
23-01-05, 21:32
dank je, ik zie inderdaad dat het duurste spel daar 49 dollar is terwijl hier een nieuw spel al gauw 59 euries is. Scheelt dus . :D

Ebelix
23-01-05, 21:49
Graag gedaan.

Waarschijnlijk zijn de spelletjes bij Walmarkt nog goedkoper. Je moet in Amerika maar even goed zoeken. Kan ook via internet.

Wie weet er een paar Amerikaanse prijsvergelijkings sites voor elektronica :?:

Daniel
23-01-05, 22:14
Je kan eens www.froogle.com proberen. Dit is een soort winkelzoekmachine van Google. Type gewoon de naam van het spelletje in en Froogle komt terug met een lijst van winkels die het spelletje (of iets anders) hebben en voor welke prijs het te koop is.

Succes!

mattrob
23-01-05, 22:36
Ik weet wel dat XBox spellen uit Amerika niet hier werken op een Europese XBox speler. Ik weet niet hoe dit met GameCube zit, ik zou dit goed checken :wink: !

Njit
23-01-05, 22:48
Gamecube spellen werken net zoals DVD's ook met regio-codes. Om dit te kunnen omzeilen heb je zoiets als de Gamcube Freeloader nodig.

Zie ::hier:: (http://www.psxshop.nl/product_info.php/manufacturers_id//products_id/236?osCsid=c376923eb90c36a7620bce4794e0b9bb) een winkel die ze in nederland verkoopt. Hier staat ook meer uitleg..

Of ze veel goedkoper zijn weet ik niet. Het is wel zo dat veel spellen eerst in de USA uitkomen voor ze in Nederland worden uitgebracht.

Saskia
24-01-05, 00:02
ik hoor het alweer, het is niet zo simpel als we denken.Een spelletje is bij mij een spelletje. Niet dus.Gelukkkig hebben we nog 14 weken! om dat allemaal uit te zoeken.
Bedankt voor de jullie reacties,
Saskia (regelmatige bezoeker, YES!) :lol:

Angelina
22-08-05, 01:12
Hoi,
Wij gaan in oktober naar orlando.
Nu zijn mijn kids gek van de nintendo gameboy (advanced) en de nintendo gamecube. Doen de spelletjes uit amerika het ook op onze gameboys of werkt dat anders?
En zo ja, iemand enig idee wat zoal een spelletje kost daar?

Groetjes van Angelina

petra
22-08-05, 10:55
Nou de GBA kun je daar gewoon kopen en spelen maar op de spellen van de Gamecube zit een landcode waardoor deze het niet doen thuis dus dat zou niet erg handig zijn.
(je kunt ook de Gamecube laten ombouwen en dan kan die nog meer dan alleen Gamecube spellen draaien. )
(de Nintendo DS kan beide DS en GBA spellen afspelen is wel handig omdat de gba spellen gaan verdwijnen)
En de prijzen hier vergeleken met daar is ook enorm hier in bartsmit nieuwste van het nieuwste spel 50 eurie voor GBA en ruim 65 eurie Gamecube, in Florida's Target zijn de prijzen voor precies het zelfde (nou misschien ander doosje en andere handleiding BIG DEAL) zijn de prijzen 30 GBA en 40 a 50 Gamecube dus dat scheelt enorm zou ik zeggen.
Als er nog andere vragen zijn stel ze maar

Mzl Robin (zoon van Petra)

Njit
22-08-05, 11:35
maar op de spellen van de Gamecube zit een landcode waardoor deze het niet doen thuis dus dat zou niet erg handig zijn.
(je kunt ook de Gamecube laten ombouwen en dan kan die nog meer dan alleen Gamecube spellen draaien. )

Ombouwen hoeft niet. Je kunt deze ook met Freeloader draaien. Hier hoeft je Gamecube niet voor open. Je start je GC met de Freeloader disc. Op een gegeven moment vraagt het systeem om de disc te wisselen. Hierna kun je je US/JAP disc erin doen en starten. Je TV moet wel NTSC aankunnen maar dat is met de meeste moderne TV's wel het geval...

Deze kun op verschillende plekken bestellen, waaronder in Hong Kong (http://www.lik-sang.com/info.php?category=81&products_id=1964&) (verzendkosten $6. Kan alleen wel wat langer duren). Je kan hem ook in Nederland bestellen maar dan ben je meestal duurder uit :) . In Nederland betaal je er meestal iets van 30 euro voor...

Angelina
22-08-05, 11:51
Maar de gameboy spellen doen het dus wel?
doen de gameboy spellen het dan ook op de gamecube of pakt ie die ook nie?
Enne, hoe bedoel je ombouwen dat ie nog meer kan ?
Zoals? (bedoel ik dan)

En de freeloader is denk ik niet van toepassing, want ik ga ook niet heel veel spelletjes kopen ofzo (denk ik hahahahaha)
Maar als ik het wel wil, waar kan je dan zo'n freeloader bestellen?
Of waar kan ik hem om laten bouwen?

Bedankt voor jullie reacties tot dusver.......

Groetjes van Angelina
(een nieuweling op de site, maar wel gek van amerika, alhoewel ik er pas voor de tweede keer naar toe ga :wink: )

petra
22-08-05, 12:00
De GBA spellen doen het gewoon als je zo'n apparaat hebt voor de Gamecube waarmee je de spelen erop kan afspelen.
Dus de GBA kan gewoon maar ik adviseer een DS te kopen omdat langzaam maar zeker de GBA gaat verdwijnen en de DS naar voren komt.
En met ombouwen bedoel ik dat de Gamecube ook Xbox en Playstation spellen kan draaien (1 van mn vriend heeft het laten doen).

Mzl Robin

FrankS
22-08-05, 12:19
De DS kost in de USA momenteel $150 en daar krijg je nog een spel bij ook. Er zit echter een prijsverlaging aan te komen. Je moet 'm dus kunnen kopen voor ca. $130. Tegen de huidige dollarkoers is dat €107. Let wel op dat er dan een Amerikaanse voeding (110V) bijzit. Je kan echter in Nederland voor minder dan €10 een Nederlandse voeding kopen. De GBA en de DS hebben dezelfde voeding, dus als je er 1 van een GBA hebt liggen, dan kan je die ook gebruiken.

Angelina
22-08-05, 14:55
Ik vind de DS op het moment nog errug karig in zijn spelletjes.
Ik heb de Mario wel gespeeld en dat is wel een leuk spel, maar de Yoshi vond ik weer erg kinderachtig.
Maargoed de gameboy advance spellen kunnen er ook weer op.
Als je daar dan een DS koopt, kunnen de spellen van hier er dan ook op?
Ja zeker.

Enne robin, waar heeft je vriend hem om laten bouwen dan? Zeker via via.
Wij hebben vroeger de eerste nintendo wel eens om laten bouwen maar daar ging ie alleen maar vaker kapot van.
Weet niet of dat dan wel een goed idee is met twee van die kleine slopertjes in huis..... :wink:
Ik kan al spellen (en ook dvd's trouwens) blijven kopen omdat ze steeds onder de krassen komen..........bah
Ik blijf weggooien.

petra
22-08-05, 15:01
ja je kan de nederlandse ds spellen er ook op doen ikheb het zelf ook dus..

Robin

Angelina
22-08-05, 15:03
Mooi, kunnen we spellen gaan shoppen daar.
Is toch bijna twee voor de prijs van 1 als ik het zo hoor. :D
Ben zelf ook gek van computerspelletjes hahahaha

mickey
23-08-05, 11:24
Je kunt de gba spellen vaak nog veel goedkoper krijgen.Mijn kinderen hebben er laatst een aantal gekocht,allemaal tussen de 10 en 15 dollar.Alleen de allernieuwste die net uit zijn zijn wel duurder,maar vaak zijn daar ook aanbiedingen bij,er is vaak een behoorlijk prijsverschil tussen de ene winkel of de andere,goed rondshoppen dus.

Angelina
23-08-05, 12:23
Dat klinkt helemaal te gek natuurlijk.....
Moet je dan bij zo'n wallmart zijn?
Ik ben nog helemaal niet in een mall geweest, moet er dus nodig naar toe :D

petra
23-08-05, 12:36
He Angelina,
Robin heeft zijn spelletjes gekocht bij o.a.
Target (www.target.com) of Wall*Mart (www.walmart.com) of bij EBgames (www.ebgames.com)

Je kunt ook terecht bij Toys r Us of KB toys, dat zijn zeg maar speelgoedwinkels, maar ze hebben soms ook spelletjes. KB Toys en EB games zitten meestal in een mall, de anderen zijn winkelketens.

Succes hoor :lol:
Groetjes van Petra

Daniel
23-08-05, 12:42
Voor je met tientalle spelletjes terugkomt: hou er rekening mee dat je voor slechts 175 euro per persoon belastingvrij mag mee terugnemen! Zie ook de belastingdienst site.

Angelina
23-08-05, 13:12
Hahahaha dat zijn wel veel spelletjes Daniel.
Maargoed, wel iets om rekening mee te houden.........lolllll

Tnx voor de tip Petra

mickey
23-08-05, 15:45
Meestal kopen zij hun spelletjes bij target of eb games,maar ook wel bij walmart en bv.die hele grote winkel bij disney down town(vergin geloof ik)Daar heeft mijn zoontje een ijshockey spelletje gekocht waar hij al heel lang naar op zoek was voor 10 dollar.

Eric
23-08-05, 16:01
Je bedoelt waarschijnlijk Virgin.
Zit ook op andere plaatsen.
Eric

Angelina
23-08-05, 16:16
Dus je kunt in Disney ook gameboy spelletjes kopen?

FrankS
23-08-05, 16:21
Ja. In Downtown Disney Marketplace zit "Once Upon a Toy", waar ze (o.a.) Disney-GBA spellen verkopen. Ook bij de Virgin Megastore op Downtown Disney Westside verkopen ze spellen.

Angelina
23-08-05, 16:22
Mooi!
Moeten we in elk geval daar naar toe hahahaha

Michael66
29-08-05, 21:30
We hebben dit jaar weer veel te veel GBA-spelletjes meegenomen. De Toys R Us bij de Florida Mall had een groot aantal leuke aanbiedingen met 2 spellen op 1 cassette voor $25 (vooral Spongebob, de favoriet van onze zoon). Daarnaast een paar leuke speletjes gekocht bij de WalMart ($18 voor twee spellen, Cat in the Hat en Dora) en een paar 2e handsjes bij de games-winkel in de Mall of the Millenia (of heet dat de Millennia Mall).\ voor $7 per stuk.
Spelletjes voor Gamecube, PS2 en zo werken helaas niet (of alleen met een illegale aanpassing van je console) in Nederland. Allemaal NTSC i.p.v. PAL. Ben ik vorig jaar wel ingetrapt, heb nu nog een voor mij onbruikbare versie van het Gamecube-spel Billy Hatcher liggen ...... iemand interesse?

Standaard houding van onze zoon na thuiskomst in de villa:

http://home.tiscali.nl/toetgouda/images/2005-07-09%20053.jpg

En ook als we weer eens ergens een (scrapbook-)winkel binnenliepen:

http://home.tiscali.nl/toetgouda/images/2005-07-25%20005.jpg

Angelina
05-09-05, 00:13
Lollll Michael,
Ik had je reisverslag al gelezen, dus had de foto's al gezien.
Errug leuk verslag trouwens, heb soms erg zitten lachen.
Bovendien heel leuk om te lezen omdat mijn dochter ook 5 is. (bijna 6 dus)
Dus was erg herkenbaar.

marisca
22-02-06, 21:55
Ik kwam vandaag in de winkel een playstation spel tegen van de Shamu Adventure . Er stond ook Seaworld op vermeld! Mischien leuk voor de seaworld verslaafden onder ons en ps2 fanatics! Ik heb hem gezien bij Bart smith. Groetjes Marisca. :D
http://img463.imageshack.us/img463/7416/b27478ps210mw.jpg (http://imageshack.us)
Of is dit oud nieuws? Ik heb hem nog niet gekocht, Heeft iemand dit spel al in zijn bezit? Dan zou ik graag willen weten of het de moeite waard is :?:
Groeten marisca

mattrob
22-02-06, 22:02
Wij hebben het spel al een maandje of 2, maar dan voor de XBOX. Valt op zich wel een beetje tegen, is niet supermooi zoals veel andere spellen. Mijn kinderen hebben er denk ik 2 dagen mee gespeeld, daarna niet meer .... (dat hoeft niet heel veel te zeggen, want ze hebben heel veel spellen).

Het idee is wel leuk, je bent Shamu en je moet een beetje rondzwemmen. Maar ik vond de kwaliteit van graphics en zo ook niet echt super :? !

marisca
22-02-06, 22:15
Ok bedankt voor je reactie, Dan slaan wij dit spel denk ik toch over. Groetjes Marisca :cry:

marisca
14-03-06, 23:08
Vorig jaar scheel gezocht naar betaalbare gameboy spellen, Wij hebben er genoeg op de kop getikt maar meer tips zijn welkom.
Michael jij weet dat denk ik wel!

PENPE
14-03-06, 23:12
Op de '192' in Kissimmee zitten 2 FleaMarkten en diverse electronicazaken , dus dat moet dan toch wel lukken denk ik !!!

Groetjes,
Pieter & Petra

Michael66
14-03-06, 23:30
Tuurlijk weet ik dat. De favoriete adresjes van mijn zoon Steven:

1. WalMart (where else?)
Daar heb ik een aantal dubbel-pakken gevonden met leuke spelletjes, kosten samen slechts $18 !! Rest is over het algemeen ook niet zo duur als elders. Assortiment is aanzienlijk, maar kan ook snel uitverkocht zijn. Geen nood, er is altijd nog wel een andere WalMart in de buurt!

2. Toys 'R Us (Bij de Florida Mall)
Enorme collectie spellen, waarbij heel veel aanbiedingen. Ook veel dubbel-cassettes: twee spellen op één cassette. Wel opletten dat ze de beveiliging goed verwijderen, dat vergeten ze nog wel eens. Sta je daar bij de deur met loeiende sirenes ....:roll:

3. EB Games (Florida Mall/Mall at Millenia)
Grote collectie tegen redelijke prijzen. Ook een behoorlijke collectie 2e hands spellen, die tegen erg lage prijzen wordt verkocht. In de Florida Mall is de winkel vlakbij de foodcourt, dus kind droppen in de winkel en zelf even een overheerlijke Philly Cheese Steak scoren!! In de Mall at Millenia op de eerste verdieping aan de rechterkant. Daar hadden ze vorige zomer meer dan 250 2ehandjes, vanaf $5. Klik hier voor website. (http://www.ebgames.com/ebx/default.asp#) Klik op de storelocator voor meerdere vestigingen. De winkels van "Gamestop" horen tot dezelfde keten.

marisca
14-03-06, 23:33
Toy's 'r us zijn wij vorig jaar ook geweest!
Bedankt voor de andere tips!
Groetjes marisca.

Marcelg
15-03-06, 06:03
http://search.ebay.com/search/search.dll?cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.com%2Fws%2 F&fkr=1&from=R8&satitle=gameboy+advance+game&category0=

Op bovenstaande link denk ik.
Momenteel staan er 12911 spellen te koop, ik weet niets van de spellen, maar ga er van uit dat je ook die het goedkoopste op e-bay kunt kopen.

pascalbrouwers
18-02-07, 10:10
Wie weet waar je in Orlando ds spellen kunt kopen voor een leuk prijsje.

Pascal

Michael66
18-02-07, 10:16
EB Games (ook gebruikte games)
WalMart
Target Superstore
Best Buy
Toys 'R Us (bij Florida Mall)
Virgin store

Effe googelen!!

Eric
18-02-07, 15:44
Fye (http://www.fye.com/) , zit in de meeste malls en is naar mijn ervaring vaak de goedkoopste !!
Eric

kentcourt
19-02-07, 17:25
Gamestop en EB hebben vaak leuke aanbiedingen maar de Target heeft soms 3 of 4 daagse aanbiedingen en dan zijn ze voor de helft.

Michael66
19-02-07, 21:09
Bij WalMart hebben ze nog wel eens dubbel-packs, een set van twee spellen. Soms twee spellen op één cassettetje, soms op twee aparte cassettetjes. En dat voor relatief weinig $$$$. (dat hadden ze tenminste wel voor de GBA, of ze het hebben voor de DS ..... ik hoop van wel).

Mickey99
20-02-07, 09:05
Even een vraagje over de DS. Mijn nichtje heeft een DS Nintendo en ik vroeg me af of deze ook regio gebonden zijn? Of kun je hiervoor gewoon in Amerika spelletjes kopen en die dan spelen? Ik zou het namelijk erg leuk vinden om voor haar een mooi spelletje mee te kunnen nemen vanuit Florida.

Groetjes,
Sonja

pyca
20-02-07, 10:32
Ik heb er weinig verstand van, maar mijn kinderen hebben een Ninendo DS Lite en hebben vorig jaar Mario spelletjes gekocht en die werken gewoon.

Mickey99
20-02-07, 11:13
@pyca;
Ik heb er ook weinig verstand van :oops: Maar als jij ze daar gekocht heb en ze doen het gewoon zal het wel kunnen of heb je de Nintendo zelf ook in Florida gekocht?

Njit
20-02-07, 11:39
@Mickey99;
Volgens deze Wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_DS) zijn de DS en de DS-Lite Regio-vrij.

pascalbrouwers
22-02-07, 12:45
Ik heb vorige week een spel besteld uit de vs --> Mario Bros Werkt perfect. Wat is ebay toch mooi.
Ieder geval allemaal bedankt voor de info. Ik ga er zeker nog een paar menemen als we in Orlando zijn.

THX,
Pascal

Mickey99
22-02-07, 19:57
Welk spelletje vind jouw dochter leuk om te spelen (misschien een aanrader voor mijn nichtje)?

Mijn nichtje is nu 5 en ze heeft inmiddels 3 of 4 spelletjes voor de DS. Ik wil straks in Florida kijken of ik iets leuks voor haar kan meenemen.

Groetjes,
Sonja

pascalbrouwers
22-02-07, 23:40
Dit is het eerste spel dat ze gekregen heeft. Deze heeft ze pas gekregen. Beide zijn leuke spellen. Ik moet er wel bij zeggen dat ze Mario leuker vind.

Michael66
23-02-07, 05:19
Nintendo = Mario Bros. Net als 1+1=2.
Voor de GBA en NGC zijn de leukste spellen ook van Mario, zoals Mario Race Double Dash (RULEZ!!) en Mario Party 4 en 5. DÉ spellen voor kids zonder extreem geweld.

Mijn zoon is momenteel helemaal gek met de Pokemon-spellen voor de GBA. Echt elke dag wel minstens een half uur (we stellen een maximum!) bezig ermee.

pascalbrouwers
23-02-07, 09:56
wie kent er mario kart.

Is dit en leuk spel

Pascal

Michael66
23-02-07, 11:14
Mario kart? Gaaf! Ga ik zometeen met m'n zoon spelen!!

pascalbrouwers
23-02-07, 16:59
Nou net geboden op ebay voor mario kart.
Yep en gewonnen.
Kosten 17,50 pond.

Ben benieuwd wanneer hij geleverd wordt.

Pascal

Michael66
24-02-07, 00:43
Ik ga ervan uit, dat ook hier weer geldt waar je hem koopt maakt niets uit.
Zijn er overigens ook Nederlandstalige spellen te koop.
GameBOY-spellen maakt niet uit waar je ze koopt, werkt altijd.
GameCUBE-spellen kun je alleen de spellen van spelen die je hier koopt.

Nederlandstalige spellen? Heb ik nog niet gevonden. Markt is te klein.

kol
31-05-07, 19:11
De Ds spellen die in de VS zijn aangeschaft kunnen wel gespeeld worden op de nedelandse DS. Gamecube spellen kunnen dit niet.

MAAR

Weet iemand of de spellen die in de VS zijn gekocht voor de WII op de Europese WII kan worden gespeeld.

Nicole:lol:

Michael66
31-05-07, 22:10
Weet iemand of de spellen die in de VS zijn gekocht voor de WII op de Europese WII kan worden gespeeld.
Nee. heel simpel: nee!

Blizzard
09-10-07, 01:42
Een reis naar florida om daar gamecube games te kopen? Geen goed idee!

De spellen zijn daar zeker minder prijzig maar dat is met de meeste dingen zo. De koopkracht is er gewoon stukken lager, vandaag bescheidenere prijzen.

En er is natuurlijk ook nog de dollar die nu 1.41 staat tov de euro. Een historisch dieptepunt en ik zie aan die trend niet dadelijk een einde komen.

Waarom dan niet bestellen in Florida? Die spellen zijn daar gewoon in een andere area code ... VS heeft NTSC en Europa is PAL. Spellen die in Florida verkocht worden op een Europese console draaien wordt dus niets!

Tenzij de console getweaked is? Want met bepaalde software kunnen die ook afgespeeld worden. Nog een voordeel van gemodde console is dat je er ook gedownloade spellen die je op een dvd brandt kan spelen.

Zo kan je zoontje zijn spaarvarken pas aanspreken voor een brommertje later :)


offtopic: weet er iemand leuke bezienswaardigheden in Florida die iets of veel met elektronica of ICT te maken hebben?
Alvast bedankt!

Disney_steph
06-03-08, 10:41
Ik weet niet of ik goed zit om het in dit stuk te plaatsen, maar ik probeer het maar!
Ik wil mijn nintendo ds mee naar amerika nemen, maar ik zit een beetje met het opladen.
Omdat je andere stekkers/ volt hebt daar ben ik bang dat mijn ds naar het gootje gaat.
Zijn er speciale stekkers of opladers voor de ds die ik dus in amerika gewoon kan gebruiken?
Of iemand ervaring mee dat het wel kan of tips?
Alvast bedankt!

Michael66
06-03-08, 10:46
Wat staat er op de adapter? Als er opstaat "110-230V" dan kun je die ook in de VS gebruiken om je DS op te laden, maar dan wel met een verloopstekkertje (de stopcontacten in de VS hebben twee platte contacten).

Als op de adapter staat dat 'ie alleen maar voor 220-230 volt geschikt is, dan werkt die niet in de VS. Ik heb dat eerder meegemaakt met de oplader voor mijn GSM, en heb toen maar een auto-lader gekocht. Misschien ook een idee voor jou? Autoladers voor de DS kosten m.i. maar rond de $10-15.

Dr. Phlox
06-03-08, 11:11
Ik gebruik voor mezelf een tabel om alles te noteren. Zo kan ik in een opslag zien wat wel en niet mee kan. Maar zoals Michael al aangeeft 'Als er opstaat "110-230V" dan kun je die ook in de VS gebruiken om je DS op te laden', kan je het gebruiken.

Apparaat Voltage Geschikt
Laptop Fujitsu Siemens 110 -230 Ja
Filmcamera JVC GRD53E 100 – 240 Ja
Lader voor Nikon Coolpix 4300 100 – 240 Ja
Batterijlader Uniross 100 – 240 Ja
Baterijlader Duracell 100 – 240 Ja
Telefoon Samsung SGH X530 (Ton) 100 – 240 Ja
Telefoon Moterola L6 (Remco) 100 – 240 Ja
Portabel HD Packer Bell 500 Gb 100 – 240 Ja
PSP Remco 100 – 240 Ja

rolthof
06-03-08, 11:25
Hoi,

De DS voeding werkt prima in de US. Je hebt alleen een verloopstekker nodig voor in het stopcontact.

pascalbrouwers
06-03-08, 13:58
even een ander tipje, neem geen niet geen originele spellen mee.
Kun je problemen krijgen met de doane.

rolthof
06-03-08, 14:06
Ik neem aan dat je doelt op de kaartjes waar je zelf je spellen op kunt "kopieren" .

Deze kaarten zijn volledig legaal, heb jij de ervaring dat dit problemen opleverd bij de douane , ik ben erg benieuwd.

Disney_steph
06-03-08, 14:38
Ik heb gewoon een legaal kaartje inderdaad, waar meerdere spellen opstaan.
Niks illegaals na mijn idee, want je kunt het gewoon overal kopen!
Gaat toch in mijn handbagage, dus zal wel goed komen!

Njit
06-03-08, 14:42
Dat je het overal gewoon kan kopen wil niet zeggen dat het legaal is :)

rolthof
06-03-08, 14:47
Klopt, maar ik ben gewoon benieuwd of de stelling dat je alleen originele spellen mee moet nemen gestoeld is op persoonlijke ervaringen, van horen zeggen of op basis van "ik denk dat het niet mag" .

Dit omdat ik ook 2 van die dingen meeneem in het vliegtuig, met de hier genoemde kaartjes.

Disney_steph
06-03-08, 15:15
Ik hoop het niet:)
Ik heb geen orginele spellen, alleen zo'n kaart omdat het in verhouding veel goedkoper is!
Maar ik neem aan dat dit geen probleem is, ga er niet van uit eigenlijk!

Seca
06-03-08, 23:20
Ik neem ook m'n laptop mee in het vliegtuig....om misverstanden te voorkomen maak ik het kaartje leeg voordat we landen....Daarna gewoon weer uploaden en klaar. Of zouden ze ook m'n laptop controleren. Moet ik 'm heeeeel leeg maken want niet alles is legaal.

We zien het wel.:mrgreen:

Victoria
09-03-08, 15:32
Het is toegestaan om zo'n backup kaart te gebruiken en te hebben.
Het woord backup zegt het al. Je mag backup's van je orginele games maken om op een backup kaart te zetten voor eigen gebruik.

Ik zie dan ook geen problemen als je alleen de backup kaart meeneemt.

liesken
12-03-08, 21:38
Hoi,

Weet iemand toevallig of je de playstation games die je in florida koopt kan spelen op een playstation die in België gekocht werd?

Nog een ander vraagje ...
Past in een amerikaanse mobiele telefoon een belgische sim-kaart?

Groetjes Liesken

aeroxerel
12-03-08, 21:47
games werken niet, de games die je daar koopt zijn regio NTSC, hier is het PAL, werken alleen in een gechipte PS3, maar dan kan je evengoed kopietjes draaien ipv amerikaanse games natuurlijk

GSM werkt hier volgens mij niet, maar ben niet zeker

hkonin02
12-03-08, 23:31
Voor dingen die niet op 110 Volt kunnen neem ik altijd een 12v - 220 volt invertor mee. Kunnen we in de auto in ieder geval deze dingen opladen. Ook bv de ds met de gewone lader van thuis. Dat gaat namelijk een stuk sneller op 220 V.

JKG
13-03-08, 21:19
Er zijn nog geen PS3's te chippen ;)
Wel vind ik het jammer dat alle games in Amerika de helft kosten van wat ze hier kosten.... als alle spellen hier ook voor 25 eurootjes te krijgen zijn, had je heel wat minde piraterij. Er wordt zoveel meuk verkocht tegenwoordig, dat je echt wel moet oppassen waar je je 50-70 euro aan uit geeft.

aeroxerel
13-03-08, 21:46
klopt, ben zelf een xbox360 fan
en toen ik in de mall at the millenia aan het rondkijken was vond ik de prijzen echt schandalig laag
maarja, zelfde verhaal met auto's, een HHR betaal je hier minstens 25000€, in de states ongeveer 17000€
probeer hier maar eens een 3L coupe met 200PK te kopen rond de 15000€ :-S

JKG
13-03-08, 22:00
Yep, alles is daar goedkoop :( Ik heb dan een Wii, maar daar zijn de spellen 50 dollar, hier betaal je voor hetzelfde spel 50 euro...

En ik zag nog een 52" LCD tv staan voor 748 dollar... hoe is het mogelijk, hier betaal je daar toch zeker wel 2000 euro voor. Het enige wat je dus voordelig kan kopen voor je console is hardware.. controllers etc.

yohn
13-03-08, 22:40
Weet iemand toevallig of je de playstation games die je in florida koopt kan spelen op een playstation die in België gekocht werd?


Op dit moment zijn de PLAYSTATION®3-games op Blu-ray Disc&trade niet van een regiocode voorzien.
Bepaalde functionaliteiten van sommige games kunnen echter zijn uitgeschakeld of niet goed functioneren als het schijfje niet voor dezelfde regio als je PLAYSTATION®3-systeem is bedoeld.

bron: http://nl.playstation.com/help-support/ps3/faqs/detail/item50330/Zijn-de-PS3/???-games-van-regiocodes-voorzien/?/


games werken niet, de games die je daar koopt zijn regio NTSC, hier is het PAL, werken alleen in een gechipte PS3, maar dan kan je evengoed kopietjes draaien ipv amerikaanse games natuurlijk
Ze werken wel. (ik heb er diverse uit de USA en ze doen het allemaal)

liesken
13-03-08, 23:23
Ik heb een mailtje gestuurd naar sony maar nog geen antwoord ontvangen.

Dus de playstation 3 games werken wel volgens jou?
Ik zou het echt graag met zekerheid weten zodat we niet met een heleboel spelletjes thuiskomen die niet werken...

yohn
13-03-08, 23:33
Ik heb een mailtje gestuurd naar sony maar nog geen antwoord ontvangen.

Dus de playstation 3 games werken wel volgens jou?
Ik zou het echt graag met zekerheid weten zodat we niet met een heleboel spelletjes thuiskomen die niet werken...
Niet alleen volgens mij, je kan het ook lezen op de site van Sony Playstation. Het laatste spel uit de USA die we hebben is Burnout Paradise scheelde bijna 25 euro met wat hij hier kost.

mickey
14-03-08, 11:34
En hoe zit het dan met Wii spelletjes,kun je die daar ook gewoon kopen en hier afspelen?

Ta2 Gerrit
14-03-08, 12:26
Hoi,
Nog een ander vraagje ...
Past in een amerikaanse mobiele telefoon een belgische sim-kaart?

Groetjes Liesken

Op de spelletjes heb je al genoeg antwoorden gehad (voor de DS kun je overigens wel "uitwisselen")

Wat de GSM betreft, als het een 3 of 4 bander is werken ze in Nederland in ieder geval wel, dus ik neem aan in België ook :-k

JKG
14-03-08, 18:54
Tri & Quadband werken ook in Belgie. Gewoon naar vragen als je een telefoon koopt, maar volgens mij zijn de meesten toch wel minimaal triband en is het dus een triband,dan werkt ie ook in Belgie. Wel even opletten dat de voedingsadapter ook 220v aan kan. De meesten kunnen het, maar zeker niet allemaal !! (en dan heb je nog steeds een verloopstekkertje nodig, maar die zijn niet zo duur)

Ebelix
16-03-08, 10:40
Na lang zoeken op het forum ben ik geen informatie tegengekomen over de Nintendo Wii. De DS is al meerdere keren voorbij gekomen. Wij lopen met de gedachte om een Wii te kopen in Florida. Met de huidige dollar koers kan dat erg aantrekkelijk zijn. We hebben echter de volgende vragen:

- Buiten de stekker en adapter is de Wii die in de VS te koop is te gebruiken in Nederland?

Vrienden van ons hebben gevraagd of wij spelletjes kunnen meenemen uit Amerika. Hier geldt de vraag:

- zijn de spelletjes die in de VS te koop zijn te gebruiken op een Europeese Wii?

Iedereen alvast bedankt voor de eventuele informatie.

Eric

rolthof
16-03-08, 10:55
Hoi,

De Wii zoals je die in de USA koopt is in principe hier te gebruiken echter , de onderstaande passage geeft een probleem aan en beantwoord je 2e vraag :

"The Wii console is manufactured with a region code that allows it to play only those games sold in the same region as the system"

Komt van de Nintendo USA site.

Je kunt wel de Wii om laten bouwen, althans de europese versie is om te bouwen. Of de ombouwers hier dat ook met de USA versie kunnen, weet ik niet.

Ik zou geen WII daar kopen en dan hier mee naar toe nemen, ook omdat bij passage van de douane direct duidelijk is dat je over de maximale vrijstelling heengaat als je wordt gecontroleerd.

gathuv
16-03-08, 11:57
ik zou hem daar ook niet kopen, want de douane haalt gelijk de console er uit omdat hij rond de 175 euro zit,
en als ze dus met region code zitten hebben de spellen die hier gaat kopen geen nut want dan doen ze het niet :?
Persoonlijk zou ik hem dan gewoon in nederland kopen of desnoods via een
veilingsite.

JKG
16-03-08, 22:16
Heeft geen zin. Het enige wat wel zin heeft, is de hardware daar te kopen.. dus de controllers (joysticks). Deze zijn de helft goedkoper dan in Europa. Dit scheelt dus voor een bijv Nunchuck al gauw 10 euro.

Jammergenoeg draaien de spellen dus niet in Europa vanwege de regio-blokkering.. de spellen zijn daar namelijk ook bijna de helft van de prijs.

peejee
16-03-08, 23:09
Tja Ebelix, mocht je nu nog twijfelen dan zijn er ook nog zaken zoals de voeding en het NTSC signaal! :-k

De Amerikaanse voeding zal wellicht vervangen moeten worden door een Europese (kennissen van ons hebben het geprobeerd met een omvormer maar daardoor ging de originele Wii voeding stuk, kosten €20,--) :cry:

De Amerikaanse Wii zend een NTSC signaal uit terwijl onze TV’s standaard PAL signaal verwerken. (overigens zijn er wel TV’s die ook NTSC signaal aankunnen):-k

Succes met je keuze.

Njit
17-03-08, 10:03
Zie ook hier: http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/service/veelgestelde_vragen_959_962.html


Net als de Nintendo GameCube en andere spelsystemen die je aansluit op de televisie, werkt de Wii met een regiocode gebaseerd op het land waar het apparaat gekocht is. In Nederland of België gekochte Wii-spellen en systemen vallen onder de PAL-regio, die onder andere de gehele Europese Unie beslaat. Door deze regiocodering werkt alleen software die in dezelfde regio is gekocht op je Wii-systeem.

Vanwege de verschillende televisiestandaarden die wereldwijd worden gebruikt (bijvoorbeeld PAL en NTSC) is het onmogelijk om een Wii-spel te spelen dat gemaakt is met een televisiestandaard die niet aansluit bij die van het Wii-systeem. We gebruiken de regiocodering om zulke problemen te voorkomen en adviseren je om geen Wii-software te kopen buiten de Europese Unie.

Het draagbare Nintendo DS-systeem is niet gebonden aan televisiestandaarden, waardoor in je thuisland aangeschafte hardware en software werkt met hardware en software die in het buitenland is gekocht. Het is echter wel zo dat de voeding van de Nintendo DS ontworpen is om te voorzien in de technische vereisten van verschillende landen. Daarnaast kunnen bepaalde Multi-Card-multiplayerspellen voor de Nintendo DS mogelijk alleen met meer spelers gespeeld worden met exemplaren van het spel uit dezelfde regio. We raden je aan contact op te nemen met de Nintendo-helpdesk in geval van twijfel (zie de contactpagina (http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/service/contact_2095.html) voor meer informatie).

Let op dat we momenteel geen garantie bieden op producten die niet in de EU zijn gekocht.

maka67
28-03-08, 18:59
Hallo,

Weet iemand misschien een winkel in Orlando waar ik een ninteno ds lite kan kopen.:-k
Ik wil er 1-tje voor mijn dochter kopen.
Ik heb al een beetje gegoogled maar kwam helaas niets tegen.
Karin

rolthof
28-03-08, 19:36
Wal-Mart heeft ze liggen, 130 dollar. En nog veel meer winkels hebben ze, zal dus geen problemen opleveren.

Zelf koop ik 'm over 4 weken bij Circuit City, bij de mall at the millenia. Daar ga ik ook een ipod en 2 gsm's kopen. Kijken of ik een deal kan maken.

Michael66
28-03-08, 20:08
Bij Best Buy (http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?id=abcat0707001&type=category) ook $ 130 (+ salestax uiteraard). Bij Target (http://www.target.com/b/ref=sc_fe_l_0_165007011_1/601-6451752-1866510?ie=UTF8&node=165098011) ook. Da's zo'n beetje de prijs die je overal betaalt.

rolthof
28-03-08, 20:25
Klopt, die $130 is de standaard prijs. Circuit City heeft echter 2 kleuren op voorraad die ze nergens anders hebben, en da's natuurlijk ook wel leuk :D

Prijsverschil is trouwens wel erg groot met NL vind ik, ze kosten hier vrijwel overal 149 euro. In de US dus 82.80 euro ex tax ........ Heb vorig jaar voor een reparatie buiten de garantie om 90 euro betaald bij Nintendo Nederland......

Ta2 Gerrit
29-03-08, 00:04
Klopt, die $130 is de standaard prijs. Circuit City heeft echter 2 kleuren op voorraad die ze nergens anders hebben, en da's natuurlijk ook wel leuk :D


Die (5) kleurtjes hebben ze bij de Wal*Mart ook hoor.
Wij hebben pas nog de Crimson-Black nog daar gekocht, erg plezierig en onderhoudend :evil: :-D

Veronique maastricht
31-03-08, 18:43
Heeft het zin om een Nintendo WII te kopen in USA, ik weet dat ze andere stekkers hebben maar dat lukt wel met een verloopstekker/omvormer.

Maar hoe met de spelletjes en de taal?

Thanks!
Veronique

knosje
31-03-08, 20:38
We gaan in de mei vakantie met onze kinderen (11,14,16) naar Florida. Zij willen hun dure euro's graag omzetten in PC games. Wat zijn de (on)mogelijkheden? Voor playstation en xbox heb ik de discussie kunnen vinden, geldt dit ook voor PC games?#-o

Njit
31-03-08, 21:06
PC spellen hebben geen last van regio-codering. Hoogstens dat je daar alleen engelstalige versies zult kunnen vinden.

knosje
31-03-08, 22:47
bedankt voor je reactie. Engelse versie moet geen probleem zijn voor onze gamers.

JKG
31-03-08, 23:09
Xbox360 en PS3 hebben overigens geen regio codering. Hooguit een paar X360 games, maar de PS3 is volledig regiovrij in tegenstelling tot de normale Xbox en PS2, die kan je dus laten liggen. Maargoed het gaat dus om PC titels, geen probleem.

Mao
08-04-08, 15:39
Xbox360 en PS3 hebben overigens geen regio codering. Hooguit een paar X360 games, maar de PS3 is volledig regiovrij in tegenstelling tot de normale Xbox en PS2, die kan je dus laten liggen. Maargoed het gaat dus om PC titels, geen probleem.

De gewone XBox spellen dus laten liggen, maar voor de XBox360 even op de verpakking kijken?

JKG
08-04-08, 20:06
De gewone XBox spellen dus laten liggen, maar voor de XBox360 even op de verpakking kijken?

Voor de 360 even hier op het lijstje kijken;

http://www.play-asia.com/paOS-00-3-xbox360_compatibility_guide-49-en.html

swassie
09-04-08, 22:42
Wie weet of er ook een r4ds adapter voor de ds lite te koop is, en waar?

Gr. Swassie

Ruud & Petra
14-04-08, 13:38
Hallo,
Binnenkort gaan wij met ons gezin naar Florida en omdat ons zoontje
helemaal fan is van games, met name op de playstation 3 is onze vraag of
de in "U.S.A" gekochte games ook geschikt is voor de playstation3 ??

Alvast bedankt,
groet Ruud.

JKG
14-04-08, 18:34
Ja, voor de PS3 zijn alle games regiovrij, voor de xbox360 niet.
Ik dacht eerst van niet, maar kan dus wel. Heb dus onlangs een PS3 gekocht en op mn volgende reis naar Florida neem ik dus mooi wat spullen mee. Vooral hardware (controllers enz.) zijn daar de helft van de prijs.. en games schelen vaak 20-25 euro.

Goat
15-04-08, 10:00
Ja, de spellen uit Amerika zijn voor 100% speelbaar, ik heb bijna alleen Amerikaanse ps3 games en ze doen het allemaal. Op mijn volgende reis neem ik er ook een paar extra mee!

Ps: voor de psp geldt hetzelfde, spellen uit Amerika zijn hier ook speelbaar op!

rolthof
19-04-08, 01:06
Ik denk eerlijk gezegd dat je deze het beste in Nederland kunt kopen, in de USA zijn de wetten mbt dit soort hardware een stuk strenger dan bij ons.

JKG
20-04-08, 16:33
r4ds is ook niet in de winkels te koop daar, even als dat hier in Nederland niet het geval is. Dat is hetzelfde als in een multimediawinkel vragen of ze ook gekopieerde films verkopen....

Dus hier gewoon op de marktplaatsen op internet rondzoeken. Maar echte goede spellen betaal je gewoon, al geef ik toe dat er genoeg troep te koop is voor elke (handheld)console.

K'tje
23-04-08, 12:00
Ik weet het, ik weet het, de zoekfunctie gebruiken... Dat heb ik ECHT gedaan maar ik vind niet precies wat ik zoek (of ik heb niet goed gezocht, zal dat wel zijn ;-)) de meeste topics gaan over games denk ik, en de term "PSP" is te kort om te zoeken...

Mijn broertje wil graag een PSP als souvenir uit de VS, maar concreet, zal hij die Amerikaanse console in België kunnen gebruiken, en ook zijn spelletjescollectie uitbreiden met spelletjes die hij hier koopt?

Sorry voor de waarschijnlijk overbodige vraag, maar ik vertrouw liever op de kenners dan op m'n eigen google-talenten...:oops:

Héél erg bedankt alvast!

K'tje

Njit
23-04-08, 12:42
Van Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Portable



Regiocodes (Regio Lock)

De PSP maakt gebruik van regiocodes. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld een UMD (http://nl.wikipedia.org/wiki/UMD)-film uit Noord-Amerika (http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord-Amerika) niet speelbaar is op een PlayStation Portable uit Europa (http://nl.wikipedia.org/wiki/Europa_%28continent%29). De regiocodes simpel uitgelegd:

Een Europese (http://nl.wikipedia.org/wiki/Europa_%28continent%29) PSP speelt alleen de Europese en Aziatische UMD-films af, omdat ze allebei regiocode 2 hebben.
Een Amerikaanse (http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigde_Staten) PSP speelt alleen Amerikaanse UMD-films af.
Een Aziatische (http://nl.wikipedia.org/wiki/Azi%C3%AB) (Japanse (http://nl.wikipedia.org/wiki/Japan)) PSP speelt net als de Europese versie alle UMD-films af met regiocode 2 (Azië en Europa hebben dezelfde regiocode).
Iedere PSP speelt Amerikaanse, Europese en Japanse games (http://nl.wikipedia.org/wiki/Game) af.
Muziek-UMD's zijn net als de films aan regio's gebonden. In Europa en Azië heb je dus regio 2 nodig en in Amerika regio 3 (Regio 1 is aleen voor sommige Europese DVD´s) .
Als je een gamesave hebt van regio x kan je die niet gebruiken met een UMD uit een andere regio. Bijvoorbeeld: als je een spel koopt/leent dat uit Amerika komt en je hebt een gamesave en je koopt vervolgens de Europese versie, zul je een nieuwe save moeten gebruiken. Je kunt trouwens ook niet multiplayen via WiFi tegen elkaar met games uit verschillende regio's.De regiocodering is dus alleen voor films. Spellen uit andere landen kun je gewoon afspelen.
Je zult alleen even moeten kijken wat de adapter van de PSP aan voltages ondersteund. Vaak is dit alleen 110V. Je zult er dan dus nog een extra adapter bij moeten kopen (kost je ca 20 euro).

K'tje
23-04-08, 14:21
Héél erg bedankt Njit, er zal er eentje héél gelukkig zijn als ik dat voor hem meebreng! :-)

Dr. Phlox
05-06-08, 12:41
Net contact gehad met Nintendo zelf. Advies is als je gaat naar de USA om deze niet op te laden met de Nederlandse adapter van 230V. Ook het gebruik van een omvormer wordt afgeraden. Het is beter om in de USA een Amerikaanse adapter te kopen op 110V. Eerder genoemde prijzen zijn ongeveer $ 10,- Het kan natuurlijk ook een verkoop praatje zijn, maar voor die paar dollar ga ik in ieder geval geen risico nemen. We willen toch terug naar Florida, dus het is nooit weggegooid geld. Alleen thuis de adapters goed wegleggen.
Grz
Ton

desteijntjes
05-06-08, 14:17
Wij hebben afgelopen meivakantie de DSlite (gewoon in Ned gekocht) van onze 2 kids gewoon meegenomen en opgeladen met een omvormer. Totaal geen problemen gehad en ze doen het nu ook nog steeds.

Mariëlle

Tinkerbell
05-06-08, 15:10
Een omvormer kan geen kwaad tenzij je er bv. de föhn, scheerapparaat,strijkijzer en je DS tegelijk op zou zetten. Dan loop je kans dat je apparatuur kapot gaat.
Om zoiets te voorkomen zou je een sinus-omvormer moeten kopen.
Voor de rest gewoon bij Bart Smit een lader kopen van 110-220 volt voor nog geen 10 Euro en je probleem is opgelost.

hazelnootje
06-06-08, 22:40
Voor mensen die een R4 kaartje mee willen nemen naar Amerika: Nintendo is hard bezig om de fabrikanten die die dingen maken uit te schakelen. Ze mogen namelijk niet. Ze schakelen hier ook de douane bij in. Ik zou het risico niet lopen en gewoon alleen originele spellen meenemen.

laanvdj
13-06-08, 00:05
Ik heb net 2 nintendo's ds lite gekocht bij Kmart voor $275 incl. tax.
Maar nu komen we er niet uit wat we nu moeten kopen om hem in Nederland op te laden. Mijn man zegt dat we een omvormer moeten kopen + plus een verloopstekker.
Dit is al vaker gevraagd maar wie weet precies wat we nu nodig hebben en waar we dat kunnen kopen:?:.

kayla
13-06-08, 00:20
Wij hebben in Nederland gewoon een "nederlandse ds oplader"gekocht.
Wij hebben hem bij een internet winkel besteld voor 6,99 + 2 euro verzendkosten.
Het werkt prima!

groetjes van Marja

Michael66
13-06-08, 05:00
Wij hebbeen destijds bij een eerdere Gameboy wel een omvormer bij Walmart gekocht voor iets van $23, en die ook weer voor de DS gebruikt. Toen die omvormer ineens de geest gaf hebben we via internet een NLse lader gekocht voor minder dan €10. Bart Smit heeft ze ook los te koop, ook voor rond de €10-12.

JKG
13-06-08, 11:20
Voor mensen die een R4 kaartje mee willen nemen naar Amerika: Nintendo is hard bezig om de fabrikanten die die dingen maken uit te schakelen. Ze mogen namelijk niet. Ze schakelen hier ook de douane bij in. Ik zou het risico niet lopen en gewoon alleen originele spellen meenemen.

Zouden ze daar tijd voor hebben? Ik heb een supercard lite en ik denk dat je door de scan wel heel goed moet kijken, zal ook voor een R4 gelden.

What's next, dat ze laptops aan gaan zetten en controleren of je Windows wel legaal is? Of MP3 spelers gaan controleren of er vrije muziek opstaat ipv copyright muziek, waarvan je niet de originele cd hebt?

Ik heb zo'n idee dat het wel mee valt.

Njit
13-06-08, 18:10
Vers van de pers:



Britse rechter: modchips zijn legaal - vrijdag 13 juni 2008 16:39
Een beroepsrechter in het Verenigd Koninkrijk heeft bepaald dat het modden van een console niet illegaal is. De modder die terecht stond, is vrijgesproken en krijgt bovendien de kosten van de rechtszaak vergoed.

In 2007 oordeelde een lagere rechter dat Neil Higgs het copyright van bedrijven als Microsoft, Sony en Nintendo geschonden had. Higgs importeerde modchips voor de diverse consoles uit Hong Kong en bouwde daarmee op verzoek consoles om. Hij verdiende op die manier meer dan 1 miljoen pond. In hoger beroep werd Higgs, beter bekend als 'MrModchips', echter van alle beschuldigingen vrijgesproken (http://www.team-xecuter.com/forums/showthread.php?t=47710). Volgens de rechter wordt er geen inbreuk gemaakt op het copyright van de consolebouwers als een modchip wordt ingebouwd.
Het is nog onduidelijk of de uitspraak gevolgen heeft voor de situatie in Nederland en België. Het is te vroeg om daarover te oordelen, aldus advocate Win Yan Lam tegenover Tweakers.net. Lam werkt voor het Amterdamse advocatenbureau Lovells, dat de belangen van Nintendo Nederland behartigt. Lovells startte (http://life.tweakers.net/nieuws/52656/) in maart een actie tegen de verkoop van modchips in Nederland. De actie van Lovells, dat bedrijven per brief maant de verkoop van modchips voor de Wii en de DS te staken, is volgens Lam 'succesvol'. Desondanks zijn de cartridges waarmee illegale games op de DS gespeeld kunnen worden, in Nederland nog altijd makkelijk verkrijgbaar. Lovells gaat voorlopig echter door met zijn actie, aldus Lam.
(Bron (http://core.tweakers.net/nieuws/53985/britse-rechter-modchips-zijn-legaal.html))

JKG
15-06-08, 20:14
Dat is in Groot Brittannie, Amerika geldt dat weer niet voor. Maargoed, bij de douane lijkt het me echt sterk dat ze gaan kijken of je een flashkaartje erin hebt zitten. Ik twijfel nog ff of ik 'm meeneem, maar meer om het feit dat ik aan 1 of 2 spellen wel genoeg heb. Ding ligt meer te verstoffen dan dat ie aan staat.

hazelnootje
20-06-08, 15:35
Het bedrijf waar wij onze eerste r4 (was toen nog ander nummer) kochten is ondertussen opgerold. Ik weet niet zeker hoe moeilijk de douane daar over doet maar ja.

Eugenie
20-06-08, 16:04
Ik wil van de zomer nog een Nintendo aanschaffen in Florida. Heb een tijdje geleden na wat gegoogel uitgevonden dat ze bij Brandsmart (Sawgrass Mills Mall zit ie in ieder geval) USD 99,-- kosten. Echter alleen in zwart of wit te verkrijgen. Ach, leuke skin erop en hij is gepimpt.

Heb trouwens net mijn R4DS kaartje stampvol gegooid en de tweede is onderweg uit Hongkong.... heb begrepen dat het kaartje wel legaal is, maar de spelletjes die je erop zet niet. Muziek erop schijnt dan weer wel te mogen. Ik weet het niet meer hoor pfffff... goed verstoppen dan maar...

nicole-onno
06-07-08, 20:32
Wij laden al onze apparaten inclusief nintendo gewoon op met de nederlands laad snoertjes uiteraard stoppen we die stekker dan in de reisstekker. We doen dit al jaren overal waar we komen.

fatma30
06-07-08, 21:19
Mijn dochter heeft een Nintendo Lite. De oplader hiervan is NIET te gebruiken in de USA aangezien hij alleen 230 volt heeft. Bij navraag in de winkel (die overigens geen 110 / 230 volt oplader heeft, net als alle andere Nederlndse winkels) kreeg ik het advies om evt in de USA een oplader te kopen. Het beste idee was echter de 12/24 volt auto oplader mee te nemen en de Nintendo in de auto op te laden. Dit doen we dan ook maar. Misschien dat ik in de USA een goedkope 110 volt oplader kan vinden. Qua spellen nemen we alleen de originelen mee.
mvg
Twan

bluedolph1n
07-07-08, 09:47
Zelf heb ik de Nederlandse lader ook gewoon gebruikt afgelopen mei, en dat is prima gegaan, geen problemen gehad.

Marjol
07-07-08, 09:55
Ik heb de nederlandse lader ook gewoon gebruikt en heb ook geen problemen gehad!

jet
23-07-08, 14:44
Wij zijn net terug van drie weken Florida en hebben voor onze kids twee DS-lite's gekocht bij Circuit City: $129,- per stuk (excl. tax.) Veel goedkoper dus, dan hier in NL. En de carry cases kreeg je er gratis bij.
De spelletjes zijn ook veel goedkoper; het duurste spelletje daar was $34,95.
Toen we terug waren in NL hebben we via internet twee opladers gekocht voor 6,95 per stuk. We hebben dus nog altijd bijna 60 euro per DS bespaard door ze daar te kopen. Leuk!!!

moniqueo
03-08-08, 23:58
Maar kan je de amerikaanse Nintendo wel gewoon hier in NL opladen? Is het niet zo dat een in USA gekochte DS lite opgeladen moet worden met een lagere netspanning (110V) ipv de 220V die wij hier hebben? Of kan ik gewoon een NL oplader achter mijn amerikaanse ds lite hangen en gaat dat wel goed? (wij hebben er dus ook 1 gekocht maar daar helemaal niet aan gedacht)

yohn
04-08-08, 00:22
Of kan ik gewoon een NL oplader achter mijn amerikaanse ds lite hangen en gaat dat wel goed?
No problem!

TRF
28-08-08, 20:00
Hi,

Ik ben zelf opzoek naar de software: "Quantum Leap: Voices of Passion" van East West. Zou dit te koop zijn op Orlando Airport???

Zoja, moet ik dan ook belating betalen als ik weer terug in NL kom???

Als ik het programma laat verschepen vanaf USA, komen er $150 meer bij..

Njit
28-08-08, 20:17
Dat is volgens mij gespecialiseerde software, als het deze is tenminste: http://www.soundsonline.com/Quantum-Leap-Voices-Of-Passion-pr-EW-174.html

Als er al software te koop is op Orlando Airport dan zal zich dat beperken tot standaard pakketten als Microsoft Office, virusscanners etc..

knaapje
28-08-08, 20:19
Ik heb even gegoogled om te zien waar je het over hebt.
Ik zag een prijs van $ 495 voorbij komen, dus ja je moet er belasting over betalen. Het is boven de vrijstelling. Ik weet het BTW percantage in Belgie niet, maar in Ned. 19% en wellicht ook nog invoerrechten.
Ik denk niet dat zo'n speciaal stuk muziek als dit is zomaar bij de eerste de beste winkel in voorraad is. Misschien moet je er in de gewone winkels nog wel naar zoeken.
Succes
Knaapje

TRF
29-08-08, 04:08
De belastingen zijn in belgie: 21%.. Via Luxemburg, 6%... Jammer dat ik nu niet in Luxemburg woon.. .:p

knaapje
29-08-08, 12:07
Vergeet ook niet dat er in de US nog zo'n 10% sales tax bij komt.

Knaapje

corrus
30-08-08, 00:38
Vergeet ook niet dat er in de US nog zo'n 10% sales tax bij komt.

Knaapje


OIA ligt in Orange County... dus 7%... maar dit terzijde...

Ik lees trouwens steeds vaker dat mensen spullen willen gaan op Orlando International airport...

Ik vraag me nog steeds af, waarom op de luchthaven kopen, terwijl het voordeliger is om het gewoon in de stad te kopen...

:? :? :?

TRF
30-08-08, 20:47
Omdat het op het vliegveld TAX vrij is toch???
Normaal gezien als ik iets koop op Schiphol, is het tax free...

Dus lijkt het me ook zo in USA en dergelijke landen...
Maar dit is de eerste keer naar Florida, dus ik ben een beetje voorzichtig hiermee...

Vandaar ook dat ik het vraag... lol

Mickey99
30-08-08, 23:50
Als je vanaf Orlando terugvliegt naar Nederland dan kun je op Orlando Airport geen tax-free artikelen kopen. Je hebt dan namelijk nog een tussenstop en op de luchthaven waar vandaan je vlucht naar Nederland vertrekt daar kun je de tax-free aankopen doen.

AlexFL
31-08-08, 15:24
@Mickey99

Ik begrijp je even niet, klopt t wel wat je zegt?

FrankS
31-08-08, 15:57
Ja, wat Mickey99 zegt klopt. Vanaf Orlando vlieg je op een binnenlandse luchthaven, dus je kunt niet tax-free kopen. Pas op de luchthaven van waar je op Europa vliegt (of een andere buitenlandse bestemming), kun je tax-free kopen.

Mickey99
31-08-08, 18:03
Bedankt voor je extra uitleg FrankS! ;)

jort13
05-10-08, 23:14
Wij gaan naar Orlando binnenkort en zijn van plan de ds en de psp mee te nemen. Maar kunnen we ook onze r4ds kaart meenemen en de memorycard met savegames (en... gedownloade games:-#)?

mafo
05-10-08, 23:16
Natuurlijk kun je het doen, zolang je niet gecontroleerd wordt gaat het goed. Hoewel die kans niet erg groot is, bestaat het risico wel. Zelf neem ik dat risico niet.

pascalbrouwers
05-10-08, 23:25
ik heb hem afgelopen vakantie gewoon mee genomen.
wat mafo al zegt het is een risico :-k
het is klein maar aanwezig.

Ik stop de kaart altijd ergens anders, dus niet in het apparaat als we door de douane gaan ( voor wat het waard is).
Normaliter zullen ze je niet controleren...
Maar als ze iets vermoeden, of als ze speciale opdrachten hebben kan ik mij voor stellen dat ze alles controleren....
en dan kun je het kaartje stoppen waar je wilt dan zullen ze het waarschijnlijk vinden.......

en volgens mij heb je meer problemen in nederland dan in het america....
denk maar eens aan buma stemra :(
hoe dit in de vs is weet ik niet het is maar een gevoel.

Er waren dit jaar overigens meer kinderen in het vliegtuig met zo'n kaartje....

pascal

utah
09-10-08, 20:02
De boetes op piracy van software zijn niet mis anders.

If sued for civil copyright infringement, the penalty is up to $100,000 per title infringed. If charged with a criminal violation, the fine is up to $250,000 per title infringed and up to five years imprisonment.
What proof do we need to show that you have purchased our software?
Anti-Piracy requires positive proof that all software has been purchased to demonstrate copyright compliance. The best documentation substantiating authorized purchases include approved purchase orders, invoices, customer receipts, and/or cancelled checks. Other documentation provided by the company may be acceptable. Normally, original media (CD-ROM's, diskettes, manuals, etc.) are not accepted documentation.
The Law in the United States
Software is automatically protected by federal copyright law from the moment of its creation. The rights granted to the owner of a copyright (ScholarWare) are clearly stated in the Copyright Act, Title 17 of the US Code. The Act gives the owner of the copyright "the exclusive rights" to "reproduce the copyrighted work" and "to distribute copies ... of the copyrighted work" (Section 106). It also states that "anyone who violates any of the exclusive rights of the copyright owner ... is an infringer of the copyright" (Section 501), and sets forth several penalties for such conduct. Those who purchase a license for a copy of software do not have the right to make additional copies without the permission of the copyright owner, except (i) copy the software onto a single computer and (ii) make "another copy for archival purposes only," which are specifically provided in the Copyright Act (Section 117). The license accompanying TopScore Pro® does not allow additional copies to be made outside of Title 17; be sure to review our End User License Agreement carefully.
Software creates unique problems for copyright owners because it is easy to duplicate, and the copy is usually as good as the original. This fact, however, does not make it legal to violate the rights of the copyright owner. The unauthorized duplication of software constitutes copyright infringement regardless of whether it is done for sale, for free distribution, or for the copier's own use. Moreover, copiers are liable for the resulting copyright infringement whether or not they knew their conduct was in breach of the law. Penalties include liability for damages suffered by the copyright owner plus any profits of the infringer that are attributable to the copying.

It has always been illegal to rent unauthorized copies of software. Concern over the fact that the rental of authorized or "original" software frequently resulted in the creation of pirated software led Congress to enact the Software Rental Amendments Act of 1990 (Public Law 101-650). This law prohibits the rental, leasing, or lending of original copies of any software without the express permission of the copyright owner.

Yvet
10-11-08, 13:55
Ik haal dit topic weer even omhoog.
Inmiddels is dadelijk de invoer wel omhoog naar de €430 en kan je dus gemakkelijk een Wii aanschaffen en onder het bedrag blijven.


Wij hebben momenteel nog geen Wii en denken er over om er 1 aan te schaffen.
De prijs in Amerika is dezelfde als hier alleen wordt de € vervangen voor de $ en dat scheelt dus wel iets.

Ik weet inmiddels dat de spelletjes gekocht moeten worden in het land / regio waar je ook de console aankoopt.
Dat is op zich geen probleem omdat we dan de console en een aantal spellen aanschaffen in Amerika (en evt ook weer nieuwe als we toch weer gaan).

De accessoires kun je wel gebruiken waar dan ook gekocht.

Maar ik begrijp dat er ook iets is met het aansluiten van de Wii op je TV en dat daar problemen mee kunnen komen enzo.
Kunnen jullie mij hier iets meer over inlichten??

Wat zijn de nadelen als je de Wii niet hier maar in de USA aanschaft??

alvast bedankt voor jullie input.

corrus
10-11-08, 14:10
Kun je niet gewoon, nét zoals bij DVD spelers, een WII hier in Nederland, regiovrij laten maken???

Ik heb geen WII hoor, maar ik vroeg me dit gewoon af...

Yvet
10-11-08, 14:20
Je schijnt een Nederlandse Wii, regiovrij te kunnen maken.

Of ze ook weten hoe dat met een Amerikaanse moet (wrs wel want het is wrs gewoon dezelfde handeling) dat weet ik niet zeker.

Maar op zich geeft dat niks als het niet zou kunnen omdat we gewoon de standaard dingen willen hebben en niet iedere maand een nieuw spel willen kopen.
Mocht er iets op de markt komen dat we wel graag willen hebben wachten we gewoon tot we weer gaan (en met de huidige plannen 2x per jaar is dat nooit lang wachten).

JKG
10-11-08, 17:22
Ik verwacht geen problemen, behalve dat je tv NTSC/60Hz aan moet kunnen. Je moet wel een hele oude TV hebben, wil je dat niet kunnen.

Ook een Amerikaanse Wii kan je 'chippen', maar waarom dan nog games kopen, dan kan je ze net zo goed downloaden.

Ben blij dat ik mijn Wii onlangs verkocht heb, na een jaar was ik 'm zat en keek ik er niet meer naar om. Leuk voor even. Heb meer plezier met m'n Playstation 3, gelukkig wel regiovrij en gelukkig niet om te bouwen :) Maargoed, ieder z'n eigen smaak/keus.

matthijst
11-11-08, 10:43
IMHO echt onzin om een Wii in de VS te kopen.

Super Smash Bros pack --> Bart Smit, 279 euro (Sportspack maar 245 euro).
Super Smash Bros pack --> EB Games, $299 + tax = $318 --> 227 euro

50 euro goedkoper en dan geen garantie, slepen met een Wii en spellen bestellen of er enorm lang op wachten...
Vooral gebrek aan garantie schiet niet op: normaal 2 jaar, en Wii DVD spelers schijnen nogal eens kapot te gaan...
Dan mag je hem dus meenemen naar Amerika.

Michael66
11-11-08, 11:34
Op dit moment is de koers 1.278 dus $318 is zelfs bijna €250. Met deze koers is het dus nog nauwelijks gunstiger om e.e.a. in de VS aan te schaffen en de moeite van het meenemen te doen.

Maar ja, dit topic is dan ook geopend in de periode dat de dollar boven de 1.50 stond, en dat maakte het nog wel erg gunstig.

NB: het voorbeeld van de prijs bij EB Games is misschien niet helemaal een goed vergelijk. Bij m.n. Walmart en Target zijn nog vaak lokaal erg leuke aanbiedingen te vinden die aanzienlijk onder de prijzen van EB zitten. Soms moet je gewoon even goed zoeken en ook een beetje geluk hebben.

Yvet
11-11-08, 13:16
Ik heb het topic weer aangesneden, ook nu de dollar zo rottig staat denken we erover.

De Wii is te koop voor $249 bij Best Buy, dus dat scheelt alweer $50.
Daarnaast zijn we er vlak voor kerst en misschien zijn er dan wel aanbiedingen, je weet maar nooit.

De spelletjes kosten daar hetzelfde alleen $ ipv € prijs.
Bv Wii Fit is hier €89,95 en daar $89,95 dat scheelt toch +/- 30%.
Ook de Wii zelf scheelt dus +/- 30% en met de tax er dan nog bij scheelt het toch minimaal 20%.

Wat wij willen kopen Wii +Wii fit plus Wii fit pakket (accessoires) en een sportspel + extra console komen op een prijs van ongeveer 320 $ of € dat maakt toch een besparing van minimaal €60 en dat is weer mooi meegenomen....

Vandaar dat we er serieus over denken om zelfs met de lage dollar er 1 aan te schaffen.

Spelletjes vormen geen probleem, we schaffen wel wat aan maar het is niet zo dat we iedere maand ieder nieuw spel willen hebben en we kopen er nu wat en dan gewoon weer als we in Amerika zijn (en dat is de komende tijd 2x per jaar).

De garantie is evt wel iets, hoewel als er bij ons ooit iets kapot gaat aan dingen is dat altijd iets buiten de garantieperiode net na 25 maanden bv of het is iets wat kapot gaat wat niet eens binnen de garantie valt...
Wrs heeft iedereen hier daar wel last van.
Maar het is zeker iets om in gedachte te houden.

cvr
11-11-08, 18:56
De werkelijke kosten van een Wii zitten idd niet in het apparaat maar in de spelletjes en toebehoren die je later koopt. Zoals al eerder in dit topic is aangegeven is een Wii redelijk makkelijk om te bouwen en kun je vervolgens de spellen zelf downloaden. Daarom zou ik voor die paar tientjes voordeel niet de moeite nemen om 'm in Amerika te kopen, nog afgezien van eventuele invoer & garantie problemen.

matthijst
11-11-08, 20:59
Ombouwen zou ik ook niet doen, zo lang ie nog in de garantie zit: als er een keer 10 leuke spellen op de Wii zijn is het veel...
Wii Sports zit erbij, Wii Fit moet je toch kopen, vanwege het balanceboard.

cvr
11-11-08, 23:44
Ik wil dit hele topic niet richting ombouwen sturen maar wil wel nog 1 reactie geven: wij hebben onze Wii recentelijk om laten bouwen en dat gaat tegenwoordig heel smart. Ze schuiven een clip met chip over de orginele chip and that's it. Als je de garantie aan moet spreken hoeft enkel de behuizing eraf, clip verwijderen en je hebt weer een orginele Wii...

Ok, back 2 topic...

toyata
19-01-09, 15:58
Wij willen onze psp meenemen tijdens onze vakantie naar Amerika.
Alleen nu hebben wij geen bon meer van deze psp.
Zouden wij hier problemen mee kunnen krijgen als we terug komen naar Nederland.
Of kunnen wij dit anders oplossen.

FrankS
19-01-09, 16:04
Mogelijk is uit het serienummer afleidbaar dat deze in de EU is gekocht. Dat zou Sony je moeten kunnen vertellen.

Als het apparaat duidelijke gebruikssporen heeft, dan zal de douane niet moeilijk doen. Wat je ook kan doen is een foto nemen, waarbij het serienummer zichtbaar is. Als je dat doet met een voorpagina van een krant als achtergrond, dan heb je "bewijs" dat je de PSP al in je bezit had vóórdat je naar Amerika bent vertrokken. Nog steeds geen sluitend bewijs dat de PSP in de EU is aangeschaft (kan immers op een vorige trip in de USA zijn gekocht), maar de kans is groot dat ze er dan niet moeilijk over doen.

Overigens is de kans op controle erg klein.

JKG
19-01-09, 20:58
Heeft de USA PSP firmware een menu met Nederlandse taal? Volgens mij niet.
Verder kan je het inderdaad vaak herleiden uit serienummers, maar denk niet dat ze die bij douane zo hebben liggen.

Daarnaast als het een oude PSP is, het dikke model, lijkt het me helemaal geen probleem, die wordt al een tijd niet meer verkocht.

FrankS
19-01-09, 21:11
Ik denk dat de douane over meer lijsten beschikt dan je zou vermoeden, dus ik sluit niet uit dat ze ons meer kunnen vertellen over serienummers.

Oude modellen worden bij uitstek goedkoop in outlets verkocht, dus dat bewijst niet zoveel.

Renske1978
19-01-09, 21:29
Krant is uiteraard geen oplossing die kun je immers ook meenemen naar de VS. Maar inderdaad het serienummer zou een oplossing kunnen zijn of een foto van jezelf voor schiphol met de psp in je hand en duidelijk zichtbaar het serienummer.

JKG
19-01-09, 21:52
Of het bewijs dus van een Nederlandse taal in de firmware, dat het een Europese is...

Michael66
20-01-09, 06:51
Eén PSP is nooit een probleem. Niet druk over maken. Als ze er meerdere in je bagage aantreffen is het uiteraard wat anders, dan gaat het op handel lijken.

toyata
20-01-09, 09:56
Dank je wel voor jullie reactie ga het gewoon proberen.

rreedijk
21-01-09, 00:49
Ik zou er niet moeilijk over doen, gewoon lekker in je tas steken en spelen aan boord.

toyata
21-01-09, 22:52
Ga ik zeker doen :)

Micktomar
14-04-09, 17:18
Ik heb echt de zoekfunctie op de meest vreemde:oops: manieren gebruikt, maar heb niets kunnen vinden over de X-box.
Kunnen we spellen voor de X-box kopen en die dan thuis gewoon afspelen?

Marja

Dennan
14-04-09, 18:33
Met de meeste spellen zal dat niet werken, aangezien de Xbox regio afhankelijk is.

Helaas dus...

jurgen&stefan
14-04-09, 20:43
In amerika zijn NTSC games verkrijgbaar, die werken dus niet op een europese Xbox, die werkt met het PAL systeem

JKG
14-04-09, 21:24
NTSC of PAL maakt niet uit, daar hebben we hier geen moeite mee. Alleen hele oude TV's kunnen NTSC misschien niet aan of laten het als zwart/wit zien, maar dat zijn wel héééééle oude.

Ik neem aan dat het de Xbox 360 betreft, want Xbox spellen worden al een tijdje niet echt meer verkocht. De Xbox was sowieso regio-gebonden. De 360 is dat echter niet, maar niet alle spellen willen er op werken.

Zie hier voor een compatibility list: http://www.play-asia.com/paOS-00-3-xbox360_compatibility_guide-49-en.html

Veel is nog steeds regiogebonden, maar er zijn dus uitzonderingen!

Ik zelf heb een PS3 en daarvan draait wel alles uit Amerika op mijn Europese PS3, enige wat soms niet werkt is de online multiplayer, waarbij je alleen met USA servers kunt verbinden. Tot nu toe trouwens nog niet meegemaakt, maar zoveel games koop ik er ook niet voor. Meestal maar 1 of 2 spellen per vakantie die toevallig goedkoper zijn.

jurgen&stefan
14-04-09, 21:42
Pal of ntsc hebben we zeker moeite mee, een xbox is pal of ntsc. De europese pal. Dit heeft niks met de tv te maken

JKG
14-04-09, 22:18
Dan mag jij me uitleggen waarom bepaalde spellen uit de US wel werken op de Europese PAL Xbox360. Het is aan de uitgever de keus of ze de regiolock gebruiken of niet. Voor de meeste spellen wordt het wel gedaan (de lock). Een Xbox360 heeft echt geen moeite met een PAL of NTSC game, enkel met de regiocode.

De gewone Xbox was wel regiogebonden, maar met een softmod kon ik daar ook gerust NTSC spul op draaien naast het PAL materiaal.

Daarnaast hebben NTSC en PAL zeker wel met de TV te maken. Het heeft onder andere te maken met het aantal frames per seconde en het aantal scanlines.

Maar hoe dan ook blijft het voor de X360 lastig om zomaar een spel te kopen, omdat je van te voren vaak niet weet of deze regiogebonden is (tenzij je dus een compatibility lijst opzoekt).

Micktomar
14-04-09, 23:05
Oke...ik had dus liever een "ja of nee" antwoord gehad, want dit wordt me allemaal te ingewikkeld:-k
Als ik het dus goed begrijp kan ik beter eerst kijken welk spel er gekocht gaat worden, en dan via de lijst te kijken of die geschikt is voor in Nederland??

JKG
15-04-09, 09:43
Ik zou gewoon lekker van je vakantie genieten en niet eens op zoek gaan naar wat wel of niet werkt, gewoon in Nederland kopen. Zoveel verschillen de prijzen nu ook niet met de huidige dollarkoers. Kijk eens op www.budgetgaming.nl (http://www.budgetgaming.nl) , echter staan er ook buitenlandse websites op waar je een creditcard nodig hebt. Ook Play.com is soms goedkoop (zit op het eiland Jersey bij Groot Brittannie en heb er goede ervaringen mee).

Micktomar
15-04-09, 10:06
Genieten gaan we zeker, maar als je dan toch aan het shoppen bent en er worden games gespot, tsja...leg dan maar uit dat ik wel die schoenen en tassen=P~ koop en dat hij het maar moet laten[-X
Maar goed, voorlopig is dat ding weer voor de 3e keer op reparatie gestuurd, dus wie weet, hoeven we helemaal niks meer te kopen...
Maar die site's die zijn het opzoeken waard, bedankt daarvoor!

JKG
15-04-09, 12:15
Ja die luidklinkende stofzuigers gaan vaak stuk, al schijnt de PS3 soms geen dvd's/blurays meer te kunnen lezen. Beiden hebben zo zo'n gebreken, wel jammer want de oudere consoles waren kwalitatief veel beter. Anders gewoon overstappen naar PS3, dan kan je alle softwaretitels kopen in Amerika. :mrgreen:

Nadine De Neef
28-07-09, 12:30
Hoi
Wij vertrekken maandag naar Florida. Ik zou graag spelletjes voor de WII meebrengen oa WII fit. Kan iemand mij zeggen of dit volledig compatibel is met de WII console die wij hier gekocht hebben.
Thanks
Nadine

Njit
28-07-09, 12:39
wii spellen die je daar koopt zijn NTSC. Deze werken niet op een europese PAL machine. Je europese wii weigert dan ook om deze af te spelen (regio-lock). Gaat dus helaas niet werken (of je moet je wii laten ombouwen zodat deze de spellen wel kan afspelen - maar dit valt buiten het bereik van dit forum)

girly1980
10-10-09, 00:35
misschien een stomme vraag..als ik in amerika zo een DS koop, en spelletjes in nederland..kan dat? of is het net zoals met de wii dat dat niet kan..

[verwijderd]
10-10-09, 01:40
Vanwege de vele vragen die ik zie omtrent de opladers/oplaadsnoeren even iets meer uitleg zodat het hoop ik voor velen duidelijk wordt hoe het zit.

Dit geldt overigens niet alleen voor een DS maar voor alle apparatuur.

De DS wordt opgeladen d.m.v. een oplaadsnoer, in de stekker zit een trafo verwerkt die ervoor zorgt dat de spanning van 230 Volt verlaagt wordt, voor de DS is dat meen ik 5,2 Volt. Als je nu deze stekker gebruikt op 110 Volt, wordt de laadstroom ongever 2,5 Volt, hierdoor wordt de DS wel opgeladen echter kan het zijn dat de batterij een kortere gebruiksduur kennen omdat hij minder is opgeladen.

Sommige apparatuur zal niet volledig opgeladen worden, andere apparatuur zal er weinig last van hebben.

PAS OP !!

Gebruik je apparatuur van 110 Volt op 230 Volt, dan verdubbeld de spanning die je aanbied op bv je DS. Hier kunnen batterijen niet tegen en loop je zelfs risico op ene explosie. Koop dus voor je Amerikaanse opladers een transformator van 230 Volt naar 110 Volt of koop een andere lader voor deze apparatuur.

Hopenlijk is het zo voor de meeste mensen duidelijk.

Njit
10-10-09, 10:53
De DS wordt opgeladen d.m.v. een oplaadsnoer, in de stekker zit een trafo verwerkt die ervoor zorgt dat de spanning van 230 Volt verlaagt wordt, voor de DS is dat meen ik 5,2 Volt. Als je nu deze stekker gebruikt op 110 Volt, wordt de laadstroom ongever 2,5 Volt, hierdoor wordt de DS wel opgeladen echter kan het zijn dat de batterij een kortere gebruiksduur kennen omdat hij minder is opgeladen. .

Dat van die trafo klopt. Maar opladers die ervoor gemaakt zijn om op 110V en 220V gebruikt te worden (universele adatpter) zullen altijd dezelfde uitgangsspanning geven. Dat regelt het electronische circuit in de oplader.

Dit soort adapters zie je vaak bij laptops en mobiele telefoons. Maar ook voor de DS zijn deze te koop.

Chicco68
25-10-09, 20:31
Iemand die tot nu toe ervaring heeft opgedaan met een r4ds(i) kaartje in de Nintendo DS(I) bij de douane in de USA?
Ik heb namelijk nog niks gelezen over iemand die wel/niet door de douane is gekomen met de DS(I) en adapterkaart.....

mattrob
25-10-09, 21:58
Ik heb nog nooit iemand gehoord die daar problemen mee had. En ik ken er heel veel die dat hebben meegenomen ! Wij ook al jaren zonder problemen hoor :lol: ! Ik heb zelfs nog nooit gehoord dat ze naar zoiets kijken. Het interesseert ze volgens mij helemaal niets.

hockey
25-10-09, 21:58
nintendo's zitten gewoon in de rugzak bij mijn kinderen, met r4ds kaartje. Nog nooit een opmerking over gehoord.

parrot
29-10-09, 00:28
Wat zou het die Amerikanen interesseren wat de Japanners (Nintendo) en Chinzen (R4) met elkaar uithalen?

JKG
29-10-09, 20:11
Het is bij wet illegaal, dus het zal ze zeker wel interesseren. Of zou het ze ook niet interesseren als je met een FN (Belgie) wapen rondloopt op de luchthaven? :)

Alleen het kost denk ik teveel tijd om alles te controleren en er zijn belangrijkere dingen waar ze op moeten letten dan een paar bitjes op een kaartje.

moonlight91
05-11-09, 11:55
op EBAY staan adapters voor de dsi
als je zoekt op wereldwijd, kom je vanzelf` home` en` car` adapters tegen uit/voor de usa
voor $ 11,- heb je er al 1 incl. de verzendkosten
scheelt je toch op je vakantie een `zoektocht`om een adapter te kopen..
Ik ga het in iedergeval op deze manier doen, lekker makkelijk als je in je hotel komt kan hij na een lange reis direct aan de lader

twinmom1995
29-11-09, 13:58
Op de site www.focalprice.com (http://www.focalprice.com) zijn adapters voor de ds lite te koop voor 100-250 volt.
Er is zowel een Europese voor rond de 3 dollar als een Amerikaanse voor iets meer dan 4 dollar.
De verzendkosten zijn gratis en het is betrouwbaar, wij hebben al eens iets besteld op deze site.
Het duurt ongeveer twee weken voordat je bestelling aankomt.
Verder zijn er nog heel veel andere leuke dingen te vinden op de site voor weinig geld.

FloridaFrankie
29-11-09, 22:45
De adapters welke bij de DS(i) geleverd worden zijn zowel 110 als 230 Volt. Alleen een verloopje nodig dus. Heb in NL wel eens een vervangende adapter gekocht vanwege een kabelbreukje, die was enkel 230V. Maar geen paniek: voor zo'n $ 6/ 7 koop je een adapter (bv bij GameStop, zit bij de SuperTarget/ Jo-Ann Stores, langs de 192). Succes!

wernerl
01-12-09, 23:34
Heb vandaag een Nintendo DSI ontvangen die een collega vanuit de VS had meegebracht. Ik heb een verloopstuk US--> EU (Belgie, in mijn geval) maar de DSI laadt NIET op, geen enkele LED actief. De lader zegt "Input: AC 110V 60Hz 7W" - en er wordt dus niets vermeldt over 230V... Voorlopig dus maar opladen met de (gelukkig) bijgekochte 12V adapter in de auto. Iemand hier nog ervaring mee? Ik neem aan dat dit niet/nooit zal werken, dus enige tips waar ik best een 230V adapter kan kopen tegen een zachte prijs?

6foot6
02-12-09, 09:19
google op "omvormer" voor jouw vermogen(7W) zijn ze al te koop voor € 7,95 of minder

bv hier
http://www.djelectronics.nl/electro-omvormers-c-81_82.html?page=2&sort=20a

lees alles over omvormers voor oa amerikaanse apparaten

http://www.omvormer.co.uk/

Frans_Natasja
05-12-09, 21:21
Wij hebben in juli ook een DSi in Florida gekocht. Hebben toen we terug kwamen bij Dixons een universele lader gekocht waarmee zowel de DS als de DSi op te laden zijn. Lader was voor nog geen 10 euro te koop.

Minnie
26-12-09, 17:42
Hallo, in februari gaan we naar Florida en mijn dochter wil graag een Nintendo DSI kopen, maar nu vraag ik mij af hoe dit zit met de stekker. Kun je hier ook een europese stekker aanhangen? Wie heeft hier ervaringen en/of antwoord op.

Groetjes,
Minnie

Moderator Ta2 Gerrit; ik heb je vraag verplaatst naar een topic waar al veel over de DS in staat

nickx
26-12-09, 18:37
Hallo Minnie,

Ja, deze kun je hier gebruiken. Zorg wel voor een europese stekker.
Ik haal vaker electronica uit de USA of zelfs China, nooit problemen mee gehad.

Grtz

pumi1000
27-12-09, 15:58
Hoi,

Heeft iemand recentelijk een DS gekocht in Orlando en wat is de prijs daarvan?

arie van urk
27-12-09, 18:04
Bij de Wal-mart momenteel 129 dollar ex tax
Bij Best Buy 129.99 ex tax

Michael66
27-12-09, 20:46
Even goed rondkijken en je kunt zo'n $10 besparen als je een aanbieding vindt. M.i. maak je de meeste kans daarvoor bij (Super) Target en Sears. Bij Sears in de Florida Mall had ik prijs voor $119+tax, een mooie NDS in het zilvergrijs.

NDSi zul je nog weinig in de aanbieding vinden. Normale prijs is $169+tax, maar ook daar zou je met goed zoeken een tientje vanaf kunnen halen.

bem007
04-01-10, 22:38
volgens mij is het probleem niet dat die kaartjes illegaal zijn, in principe mag je van je eigen spellen een kopie meenemen! het kan alleen zijn dat de douane je om het origneel gaat vragen (of een bon van het orgineel) maar als het meezit kun je in het vliegtuig ook spelletjes doen in hoofdsteun voor je of een filmpje kijken. ik ben echt verslaafd aan de mijne, maar heb hem in onze vier weken rondreis geen seconde gemist!

JKG
05-01-10, 11:30
bem007; Dat is in Nederland misschien zo (backup van origineel hebben), maar een Nederlandse wet is niet geldig in Amerika. Anders mogen Amerikanen hier zeker ook inbrekers doodschieten?

Maar ze controleren er echt niet op, ze hebben wel belangrijkere dingen te controleren dan een spelletjesapparaat. Straks willen ze nog alle laptops aan hebben staan om te checken of al je software wel legaal is. :mrgreen:

JKG
05-01-10, 21:00
Ze kijken er écht niet naar. Je hoeft 'm niet eens uit je tas te halen. Laptops wel uit de tas. Ze hebben liever dat je een R4 kaartje in je DS hebt dan een paar plakaten semtex in je onderbroek of tussen je billen.

tamaar
10-01-10, 12:44
Hoi

Wij gaan in aug naar orlando en willen dan de ds voor ons zoontje meenemen.
Hij is dan 2 jaar. weet iemand wat echt leuke spelletjes zijn voor deze leeftijd.
Heb zelf al een beetje gekeken maar tips zijn altijd welkom.
We hebben een r4 kaartjes dus kunnen hem lekker vol proppen.

Groetjes Tamara

JKG
10-01-10, 22:16
2 jaar en dan al aan de DS? 2 jaar en hoeveel maanden?
Ik zou zeggen het spelletje 'zo hard mogelijk de stylus op het schermpje rammen'. :mrgreen:

Is een kleurboek niet makkelijker? Ik zou me echt geen spel voor een 2 jarige kunnen bedenken...

tamaar
10-01-10, 22:30
de ds is natuurlijk van mama ;) maar als we in aug moeten gaan vliegen dan vindt ik het niet zo heel erg als hij er mee gaat spelen.
Ik wil ook spelletje waar hij lekker mee kan rammen.
En kleurboek en boekjes gaan zeker ook mee!!!

dejo
26-02-10, 14:50
Hoi allen,
mijn zoon wil met zijn spaarcentjes een playstaion 3 kopen wanneer wij van de zomer in florida zijn.
is de playstaion3 hier in nederland makkelijk te gebruiken.

groetjes,
Solange

Enriekie
26-02-10, 16:45
Hoi Dejo,

Makkelijke vraag, lastig antwoord!

Duss hier komt ie!

De PS3 is voor spellen (bijna altijd) Regiovrij.
Voor DVD's en BluRay Films is een Amerikaanse PS3 gelocked op Regio 1
Dat wil zeggen dat hij dan alleen amerikaanse DVD's afspeelt.
BluRay disc's zijn vaak (maar niet altijd) Regiovrij.


Je moet ook controleren of de voeding geschikt is voor 220v(NL netspanning) ipv 110v(USA netspanning). Een hoop eerste modellen waren geschikt, maar er zijn inmiddels al een aantal verschillende modellen dus ik weet niet of ze allemaal geschikt zijn voor 220V.

Vaak is het zelf importeren van een gameconsole alleen interresant bij de introductie van een nieuw type. De gameconsole is dan vaak alleen in Japan en USA te koop. Je bent dan de "eerste" in nederland.

Ik vraag me af of het prijs verschil groot genoeg is om deze ongemakken en beperkte garantie op de koop toe te nemen.

Ik zie bij BestBuy ps3 slim 120GB voor 299$ + 6% tax= 317$ = 214€
Ik zie bij www.redcoon.nl dezelfde ps3 voor 269€
Bij Redcoon heb je 2 jaar garantie en hij speelt alle NL DVD's en BluRays.
Met andere woorden ik zou 'm in Nederland bestellen.

Je kan natuurlijk tegen een koopje aanlopen in Florida (goedkoper dan BestBuy). Ik heb bij mijn berekening geen rekening gehouden met het maximum aan in te voeren goederen. Dit is namelijk 430€ dus als er ook nog sneakers/spijkerbroeken/ipods/games etc meegenomen worden....


Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Lea
26-02-10, 16:57
en dat bakbeest ondanks dat die kleiner is geworden zal toch ook mee terug moeten.

Ben je dan niet bang voor beschadeging of zo.

JKG
26-02-10, 17:23
Ik zou 'm in Nederland kopen ivm garantie. Daarnaast zit je inderdaad nog met 220/110 verhaal. De spellen kan je wel goedkoop in Amerika kopen. Voor zover bekend zijn alle games regiovrij, ik kan me geen titel in mn hoofd halen die niet zou werken op een Europese PS3. Bij de XBOX360 is het wel anders, daar werkt niet elk spel ivm regiocodering.

Een PS3 is ook niet vrij van fouten, dus een hardware probleem kan altijd optreden. Lekker in Nederland kopen en koop gewoon wat games in Amerika. De enige blurays die uit Amerika werken zijn de Regio 0 blurays. Deze zijn regiovrij. Ik moet thuis eens in de kast kijken of er echt 'regio 0' op staat of wat anders. Ik geloof dat het met A,B en C was ofzo. Heb er wel een paar gekocht bij de Walmart, dus zal dit weekend even kijken.

dejo
26-02-10, 19:42
Hartelijk dank allemaal. Het wordt dus nog ff doorsparen.

Lea
26-02-10, 19:44
Maar wel een leuk vooruitzicht voor hem als hij al het geld bij mekaar heeft en dan de PS3 kopen, zal een goed gevoel geven.

Keizertjuh
08-04-10, 19:03
hallo,
ik kan er dus vanuit gaan dat ik ps3 spellen die ik in florida koop gewoon op mijn(in nederland gekochte) ps3 kan afspelen??

JKG
08-04-10, 23:04
Yep. Totaal geen probleem, alle spellen werken. Het enige wat zou kunnen gebeuren, is dat je bij online play op de Amerikaanse servers terecht komt ipv Europese servers (mocht je een vriend hebben met een Europese versie van het spel), maar dit is mij nog nooit overkomen... al speel ik eigenlijk zelden tot nooit online.

Bluray films werken meestal niet. Dan moet je echt een regiovrije bluray-film hebben en die verkopen ze niet zo heel erg veel.

De goedkoopste spellen koop je bij de Wal-Mart, Gamestop is verschrikkelijk duur.

debbus
27-11-10, 23:11
ik weet niet waar ik het moet plaatsen, maar weet iemand of ik in amerika dingen voor de wii kan kopen. Ik weet dat het volltage anders is, dus kan je de wii zelf niet kopen, maar kan je wel de attributen kopen die je eraan koppelt en de spelletjes?

Riverwood
28-11-10, 00:10
Nee dat is niet mogelijk, het t.v. systeem is anders.
De technische uitleg kan ik je helaas niet geven.

Groetjes Henke.

Njit
28-11-10, 00:37
spelletjes hebben een regiocode. Daarom kun je een US spel officieel niet op een EU systeem afspelen.

flores
18-12-11, 11:02
Onze kinderen willen hun DS meenemen het vkiegtuig in. Daar zit een kaartje in met speletjes die gedownload zijn? Wat zijn jullie ervaringen daarmee bij de douanecontrole in de VS??

Lea
18-12-11, 11:42
Nooit geen last meegehad met controles naar nintendo ds.

HKB
18-12-11, 11:49
Ook wij hebben geen enkele keer controle gehad op dit soort dingen.

ietie
18-12-11, 12:47
al 3 keer gedaan en nog nooit op gecontroleerd, op zich is een ds kaartje niet verboden je kunt er nl ook foto`s op zetten niemand kan aan de buitenkant zien dat er illegaal spelletjes op staan, niet druk om maken!

trails
18-12-11, 13:02
Geen probleem.

hrjhaan
18-12-11, 13:05
Niks illegaals aan. Je kunt er ook zelf gekochte spellen op hebben gezet. Dat kunnen ze niet zien. Dan zou je ook geen muziek op je mp3speler of telefoon mee mogen nemen. Gewoon meenemen en niet druk om maken. Wij hebben de Nintendo met sd kaart al jaren mee en nog nooit controle gehad.

Njit
18-12-11, 13:07
Men pakt bij controles ook nooit de consument aan maar de handelaren in die kaartjes.

pumi1000
18-12-11, 17:04
Wij hadden ook zo'n kaartje bomvol spellen, maar geen controle gehad.
Volgens mij mag je gewoon een kopie voor jezelf maken zoals hierboven beschreven.
Gewoon meenemen dus!

rolandino
18-12-11, 17:14
Kopie voor eigen gebruik mag voor bepaalde zaken (muziek, films) in Nederland. Spelletjes is al een ander verhaal, mede i.v.m. de aangebrachte beveiliging hierop. Het omzeilen van deze beveiliging is namelijk wel verboden.

Echter malen ze echt niet om die paar spelletjes op een DS van een kind, en hadden ook wij een DS mee vol spelletjes waar niet naar gekeken is. Lekker meenemen dus.

flores
18-12-11, 18:02
O.k. Bedankt voor de snelle reacties! Wij zijn gerustgesteld!

Daan
19-12-11, 07:45
Kopie voor eigen gebruik mag voor bepaalde zaken (muziek, films) in Nederland. Spelletjes is al een ander verhaal, mede i.v.m. de aangebrachte beveiliging hierop. Het omzeilen van deze beveiliging is namelijk wel verboden.



Dit klopt niet helemaal. Muziek en films mag je inderdaad downloaden. Uploaden mag niet. Verkopen en handelen in mag ook niet. Daar staan best aardige straffen op. Het probleem bij spelletje is dat je een licentie koopt om het spel te spelen. Als je het spel download ontloop je dus de licentie. Daarom is het downloaden van de spellen al illegaal.

Nu zijn ze bij de douane ook geen gekke henkie natuurlijk. Als je met een R4 kaart in je DS komt, en ze zien die, dan kan je natuurlijk er rekening mee houden dat je mag bewijzen dat je het orgineel ook in je bezit hebt. Nu schat ik de kans dat ze daar op gaan controleren ook eerder dicht tegen de 0 hoor. Ze zijn niet op zoek naar een individu, maar meer op zoek naar handelaren. Anders kunnen ze ook elke laptop aan laten zetten en controleren of alle software die daar op staat wel legaal is. Gewoon meenemen en van genieten :)

Daan
19-12-11, 07:47
Oops dubbelpost, maar meer omdat ik een andere vraag heb. Heeft ooit iemand spellen voor de xbox of de ps3 in Amerika gekocht voor een europese console? Oftewel kan iemand met zekerheide zeggen of er een regiobeveiliging op zit?

Vorig jaar was ik in NY, en wilde NBA Jam voor de PS3 daar kopen. Alleen in 2 verschillende winkels konden ze me niet met zekerheid zeggen of die spellen het daadwerkelijk op een europese console zouden doen.

marijke8
19-12-11, 17:11
Mijn zoon heeft afgelopen zomer een spel voor de PS3 gekocht bij de Best Buy. De verkoper heeft in de computer gekeken of dit spel geschikt was voor in Europa te spelen. Staat ook achterop het spel. Maar dit zijn wel erg kleine lettertjes.
Marijke8

JKG
27-12-11, 23:40
Alle PS3 games zijn regiovrij. Dus je kan gewoon elk PS3 spel kopen.
Het enige wat anders kan zijn, is het online gamen. Dat je bijv. geen toegang krijgt tot de Amerikaanse server omdat je een Europees IP-adres hebt. Maar ook dat is niet altijd zo. Ik koop elke vakantie wel weer PS3 games.

XBOX, Wii en 3DS games zijn bijv. wel gelocked op de regio en die kan je dus thuis niet spelen zonder de boel om te bouwen.

Daan
29-12-11, 08:10
Echt? Ik had juist altijd in gedachten dat de Xbox, Wii etc juist regiovrij zijn en de PS3 niet. PS2 was nl ook niet regiovrij. Sowieso niet met films, want volgens mij doen amerikaanse blurays het ook niet op de ps3 (maar ik hoop dat je me kan zeggen dat het onzin is, want ik heb echt een aantal amerikaanse blurays gezien die ik heeeeeeeeeeeel graag wil hebben). Maar goed, goed nieuws dus :) Dan kan ik daar weer wat PS3 spellen komen. Xbox spellen zal ik wel vanuit Engeland laten overkomen.

Njit
29-12-11, 09:04
De ps3 is regiovrij voor ps3 games. Op alle andere media zoals dvd, blu-ray films, ps1 en 2 spellen blijft de regiocodering gewoon van toepassing!

Daan
29-12-11, 09:41
Partypooper :(

Oh well, dan maar een regiovrije bluray speler zoeken......

Njit
29-12-11, 09:59
Die bestaan wel. Meestal met onuitspreekbare namen :)

arno
29-12-11, 14:02
onze nederlandse xbox spelletjes draaien anders prima in onze amerikaanse xbox zonder hem om te bouwen of te kraaken. er gaan dus van de zomer weer een stapeltje spelletjes mee richting florida. arno.

Njit
29-12-11, 14:12
XBOX360 of een XBOX 1?

arno
29-12-11, 16:51
xbox 360.gekocht in florida en daar staat hij ook in ons huis. neefje had nog 50 spelletjes afgelopen jaar een paar mee genomen er staat op voor pal maar ze doen het daar ook gewoon dus van de zomer maar weer wat meenemen.

Njit
29-12-11, 16:57
Hmmz.. Het lijkt erop dat bepaalde spellen Multi-Region zijn: http://www.play-asia.com/paOS-00-3-xbox360_compatibility_guide-49-en.html

Dus dennk ik meer geluk dan wijsheid dat die spellen het daar ook deden :)

JKG
31-12-11, 15:22
Er bestaan wel multiregio blurays en dvds (regio 0), maar dan moet je dus goed kijken achterop het doosje. Ik heb iets van 2 of 3 blurays meegenomen uit Amerika.

YBodur
08-04-12, 11:29
Onze zoon heeft sinds kort een playstaion 3. Nu wil hij in Orlando spellen gaan kopen maar ik weet niet zeker of je met een europese playstation deze amerikaanse spellen kunt spelen. Wie kan mij zeggen of het lukt en zo ja hebben jullie dan ook tips waar we het beste kunnen kijken in Orlando?

Nog 2 weken, we zijn al aan het aftellen!

Njit
08-04-12, 11:59
PS3 is regiovrij voor spellen. Zorg er wel voor dat je een HDTV hebt (of iig HD-Ready). Amerikaanse spellen ondersteunen namelijk NTSC en 720P, Europese spellen PAL en 720p.

Wiki:

PlayStation 3 (http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3) is region-free for PS3 games[2] (http://en.wikipedia.org/wiki/Regional_lockout#cite_note-1)[3] (http://en.wikipedia.org/wiki/Regional_lockout#cite_note-2). There is only region locking for backwards compatible PlayStation (http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation) and PlayStation 2 (http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2) games, as well as DVD (http://en.wikipedia.org/wiki/DVD) and Blu-ray Disc (http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc) movies. Additionally, some games separate online players per region, such as Metal Gear Solid 4 Online. PlayStation Store (http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Store) only contains content for its own country, for example the UK store will not supply usable map packs for an imported US copy of Call of Duty 4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Call_of_Duty_4). The PS3 actually supports hardware region locking for PS3 games as well, based on Blu-ray Disc regions and a mechanism that allows for the game to query the model of the PS3,[4] (http://en.wikipedia.org/wiki/Regional_lockout#cite_note-ps3lockoutproof-3) but as of current it is unused and all current region lockouts and separations are about online services.

JKG
08-04-12, 21:34
Goedkoopste om te kopen zijn bijv. bij Wal-Mart, K-Mart en Best Buy (de laatste niet altijd!). Winkels zoals GameStop etc. zijn erg duur, maar hier zijn de speciaalzaken ook vaak duurder.

liesbetv
12-07-12, 17:18
Kan er iemand mij aan een overzichtje helpen? Wij zijn hier zowel van Nintendo (wii en 3ds) als PS2 en PS3 voorzien (tja dat heb je als papa bij Sony werkte en de kids toch wel liver mario spelen....). Wat kan je precies in de USA kopen voor welk toestel? Staat het op de verpakking aangegeven?
We zouden zeker oplaadstations voor de controllers van wii en ps3 willen kopen. Als ik het goed begrepen heb, mag dat geen probleem zijn.
Maar hoe zit het met spelletjes? Voor de 3ds (nog maar net bijeengespaard door zoonlief) zal hij zeker wat extra spellen willen kopen, maar ik denk dat deze niet gaan werken op de europese 3ds. Werken PS3 spellen wel?

diver99
12-07-12, 17:43
als je iets koopt met een stekker voor de netspanning heb je bijna altijd een verloop nodig.WBij hebben hier een ander type dan in Amerika

marijke8
12-07-12, 18:38
Mijn zoon heeft al een aantal keren PS3 spellen gekocht. Werken prima. Xbox en Wii zijn regio gebonden volgens mijn zoon, dus die werken niet.

Michael66
13-07-12, 02:56
Ook 3DS spellen zijn meestal regio gebonden. Als dat zo is dan staat het op de verpakking (zegt mijn zoon, die is de Nintendo-specialist hier).
Volgens hem is het nieuwe Pokemon-spel voor 3DS dat 6-7 augustus in de USA uitkomt niet regiobonden. Dat wil hij graag hebben.

Ebelix
15-03-13, 17:11
Wie kan mij vertellen of de PS Vita regiovrij is?

Angelina
02-03-14, 14:34
En ik wilde graag weten of je amerikaanse spellen voor de playstation 3 hier kan afspelen. En of je daar een controller voor hier kunt kopen.....

(zag wel een reactie uit 2012 maar ik weet niet of het voor de huidige playstation nog steeds geldt)

JKG
02-03-14, 16:44
PS3 is regiovrij. Het enige wat misschien niet werkt is online gaming. Soms wel, soms niet.
Een controller zou gewoon moeten werken, dat gaat via usb en bluetooth.
De goedkoopste spellen kocht ik altijd bij Wal-Mart en Target. Gamespeciaalzaken zoals bv GameStop zijn duur, net als in NL. En soms is Amerika zelfs duur. Ik kocht vaak via zavvi.nl, die zitten in de UK. Ik game nu alleen niet echt meer, andere interesses en tijdsbesteding. Maar heb je kinderen, dan zijn dat vast gamers. :)