PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Orlando (Sanford)



Leentje
12-03-08, 02:56
Ik wil in augustus met m´n 2 kids naar Orlando. Tot nu toe heb ik altijd op MCO gevlogen oftewel met tussenstop oftewel rechtstreeks met Martinair, maar nu kun je blijkbaar ook rechtstreeks vanuit Brussel naar Orlando vliegen met Jetair, op Sanford Intl Airport echter. De prijs komt ongeveer op hetzelfde neer, maar ik sta een beetje voor een dilemma.

- Je spaart uiteraard een aantal uren uit omdat er geen overstap mee gemoeid is. Maar kan je ginder ook makkelijk een auto huren? Op de site van de luchthaven wordt aangegeven dat er een aantal verhuurkantoren zijn (Avis, ...) maar als ik op de site van deze kantoren ga kijken, kan ik daar Sanford niet ingeven als luchthaven??
- Hoe lang duurt de rit van Sanford naar WDW? Ik veronderstel iets van een uurtje?
- Bijkomend dilemma is dat ik in principe geen auto nodig heb, aangezien ik van MCO gebruik kan maken van de Magical Express en ter plekke van het Disney vervoer. Het komt er dus eigenlijk op neer of de kost van het huren van een auto opweegt tov het tijdsverlies. De niet-rechtstreekse vluchten die nog beschikbaar zijn houden telkens verschillende uren wachttijd in.

Hmmm... nog es over slapen... iemand raad?

Ebelix
12-03-08, 13:12
Sanford is een internationale luchthaven waar alle faciliteiten aanwezig zijn. Vanuit de UK wordt er erg veel gevlogen naar deze luchthaven.

De luchthaven ligt op zo'n 20 mile ten noorden van Orlando. Binnen een uur ben je wel in WDW (buiten de spits)

Een taxi of airport shuttle is altijd goedkoper dan het huren van een auto voor 2 weken. Voor 1 week zal waarschijnlijk het huren van een auto goedkoper zijn. Het hangt dus af van hoelang je gaat.

Persoonlijk vind ik een auto erg makkelijk want als je iets wilt gaan bekijken buiten WDW ben je aangegewezen op het openbaar vervoer. Om met het openbaar vervoer te reizen ben je erg veel tijd kwijt. Buiten WDW is nog zo veel meer te zien in de omgeving van Orlando.

De code voor Sanford airport is SFB

Succes met het overdenken van de dilemma's

Michael66
12-03-08, 14:40
Je hebt het telkens als je het over een overstap hebt over "tijdverlies" en "wachttijd". Dat is echter niet altijd het geval.

Als je "met overstap" reist, gebruik je de tijd tussen de vluchten in om de POE-formaliteiten af te handelen, oftewel Immigrations en Agriculture. Daar zijn de wachttijden meestal erg lang, dus van "wachttijd" kun je daarna eigenlijk nauwelijks meer spreken. Als je dan uiteindelijk in Orlando aankomt kun je direct door naar de koffers en op naar je bestemming. En als je een auto hebt gehuurd sta je bij de verhuurbalie ook veel minder lang in de rij.

Als je rechtstreeks vliegt ben je wel iets sneller op het vliegveld in Orlando, maar dan moet je de POE-formaliteiten nog doen (lange rij), op MCO 2x de kofferband doen (1x op de terminal en 1x in het hoofdgebouw) en dan in de lange wachtrij voor de autohuur (als je een auto hebt gehuurd). Of dat nou echt sneller is?

Norbert
03-04-08, 12:23
Toen ik eind mei 2007 met Martinair rechtstreeks naar Miami vloog, ging alles, eenmaal aangekomen ongelooflijk snel. 35/40 min. immigration, koffers stonden al naast de band, naar buiten, dollar-rent-a-car busje stond al klaar en vertrok direkt (met ons erin) 15 min. naar dollar office, 1 klant voor ons, 10 minuten later in de auto op weg naar hotel. Heeft bij elkaar, vanaf uitstappen vliegtuig tot in de huurauto zitten iets langer dan een uur geduurd. Ik heb altijd het idee gehad dat we "iets" hebben overgeslagen ofzo...Dit heeft er echter wel voor gezorgd dat het mijn voorkeur geniet in de toekomst een rechtstreekse vlucht te nemen.

pzomerdijk
28-01-11, 19:19
Zijn er mensen die al ervaring hebben met aankomst en vertrek op Sanford Intl. Airport.
Verder ben ik benieuwd naar ervaringen over het afhalen/huren van een auto bij Alamo of Dollar op Sanford Intl. Airport. Kun je hier ook zelf je auto uitzoeken? Zo ja, is er een beetje keuze?

Njit
28-01-11, 19:50
Hoor je bijna nooit, dat mensen op Sandford landen. Bepaalde reden voor?
Over het huren van een auto:


ALAMO OPENS LARGEST RENTAL FACILITY IN SANFORD, ORLANDO

Customers can select the vehicle of their Choice

In a major development for leisure travellers to the US, Alamo Rent A Car has opened a new state of the art car rental facility at Sanford International Airport, Orlando. The new development also means that Alamo is the only rental operation that gives travellers the choice of which car they want to drive from the car-lot through Alamo's Choice product.

Travellers arriving at Sanford airport will now proceed directly down a covered walkway and will be greeted by staff at the 16 Alamo counters. Their reservation will be swiftly processed and they will then be free to select the car of their choice from those available in the group booked. The Choice product not only allows customers to choose any vehicle in their group, but also reduces processing time so travellers can start enjoying their holiday as soon as possible.

All the vehicles will be kept in pristine condition by an on-site state of the art maintenance facility, which will clean and service the cars.

Manny Fontenla-Novoa, UK Chief Executive at Thomas Cook comments, "Orlando is such a popular destination and our customers will really benefit from the improved facility. Customers will also love the fact they can choose the car in the group they have booked. This also gives our agents a great selling angle to ensure they can maximise rental bookings to this destination."

Sally Hinds, Marketing Director of Alamo Rent A Car comments, "This is an exciting development for Alamo and holidaymakers visiting Florida. We can now offer more cars, more choice and even more convenience to our customers; taking the hassle out of car rental."

"Our Choice product sets Alamo apart from the competition and is a huge benefit for UK customers as they are typically in their cars for 14 days. We also provide greeters in the car park to assist customers and offer handy driving advice before they set off. This is a key location for Alamo and this development reflects our commitment to the needs or the UK marketplace and of our customers, ensuring they enjoy a quality rental experience from rental to return."

Ta2 Gerrit
28-01-11, 20:39
Hoor je bijna nooit, dat mensen op Sandford landen. Bepaalde reden voor?

Waarschijnlijk vanwege de nieuwe Arkefly rechtstreekse vluchten.

pzomerdijk
29-01-11, 11:04
Waarschijnlijk vanwege de nieuwe Arkefly rechtstreekse vluchten.


Klopt inderdaad, Arkefly....

pzomerdijk
02-02-11, 13:07
Maar wél iets minder keuze bij de Car-RentalsIk heb laatst ergens gelezen dat Alamo juist een grote vestiging had geopend in Sanford. Weet niet of dat bij het vliegveld is.
Overigens, de afgelopen jaren gehuurd bij Alamo MCO, midsize, maar dan was de keuze vaak ook niet erg royaal m.u.v. de Kia Rondo en een enkele Toyota RAV.
Zijn de Car-Rentels wel op het vliegveld of moet je ergens heen ,,shuttle-en''.

corrus
02-02-11, 13:53
Ik heb laatst ergens gelezen dat Alamo juist een grote vestiging had geopend in Sanford.Dat heb ik dan even gemist :-?

pzomerdijk
02-02-11, 19:40
Dat heb ik dan even gemist :-?


Kijk maar even naar post #6 van Njit

Ik zag hem toevallig staan.

Njit
02-02-11, 22:58
Dat heb ik dan even gemist :-?

Persbericht is van 2005 volgens mij: http://www.alamo.co.uk/Pressrelease/740/uk/2005/11258/

Maar ben er nooit zelf geweest dus misschien stelt het idd niks voor..

Michael66
03-02-11, 00:21
Hier ergens zal het wel zijn.

http://img248.imageshack.us/img248/2055/sanford.jpg

Zag net dat het nog ruim een uur rijden (http://goo.gl/maps/6FTw) is van Sanford naar Kissimmee. Pffff .... da's nog best wel ver.

Ta2 Gerrit
03-02-11, 09:53
Het is inderdaad nog wel een stukje rijden. Het snelst en makkelijkst via Tolweg 417, zeker als je in de middag aankomt. Kost wel een paar cent (± 5 $) maar rijdt lekker soepel, en je komt midden in Celebration weer op vertrouwd gebied aan.

Jojo7826
04-04-11, 09:42
Zag net dat het nog ruim een uur rijden (http://goo.gl/maps/6FTw) is van Sanford naar Kissimmee. Pffff .... da's nog best wel ver.

Jongens waar hebben we het over, we hebben vakantie toch, dus wat maakt het uurtje rijden dan uit. Vanuit MCO naar Kissimmee reden wij vorig jaar toch ook wel zo'n 45min.

En zeg nou zelf!!! Als je Florida rondreisd (dus niet alleen WDW bekijkt) dan rijdt je ook lange stukken. Relaxen noem je dat.

Ta2 Gerrit
04-04-11, 11:16
Jongens waar hebben we het over, we hebben vakantie toch, dus wat maakt het uurtje rijden dan uit. Vanuit MCO naar Kissimmee reden wij vorig jaar toch ook wel zo'n 45min.

Tja, waar hebben we het over. Over ieder zijn ding, vermoed ik.
Sommige forummmers overnachten de eerste nacht op of bij MCO, omdat ze na zo'n lange reisdag niet direct in een auto willen stappen, en anderen pakken op Miami Airport direct een auto en crossen dan door naar Kissimmee e.o.. Van die dingen.

Mij zou het ook niets uitmaken (hoewel Arkefly zowiezo niet mijn eerste, of achtste, keus is), ik mag graag rijden. Maar dat is net zo iets als rechtstreeks of met een overstap (onze voorkeur) naar Florida vliegen, ieder zijn ding.

Trouwens, 45 min. van MCO naar Kissimmee ? Is dat rechtstreeks, of met tussenstop :mrgreen: ?

pzomerdijk
04-04-11, 12:25
Trouwens, 45 min. van MCO naar Kissimmee ? Is dat rechtstreeks, of met tussenstop :mrgreen: ?

Leuk al die opmerkingen.... maar wat bedoel je hier nou mee dan.... Van MCO naar Kissimmee is gewoon 30/45 minuten rijden toch. Vanaf Sanford misschien een uurtje.... Wat heeft dat dan met tussenstop of rechtstreeks te maken....

Teleton
04-04-11, 15:32
Wat heeft dat dan met tussenstop of rechtstreeks te maken.... Wordt er dan niet meer gelachen in Zwolle......;-).

pzomerdijk
05-04-11, 10:10
Wordt er dan niet meer gelachen in Zwolle......;-).

Pffff, als het humor is zeker... maar heb net jou negatieve gewouwel weer gelezen over ,,de gastspreker'''.....
Mijn conclusie: Jij hebt zeker de humor in het leven niet uitgevonden....

cybertal
29-06-11, 17:06
De rechtstreekse vluchten van Arke-fly vliegen van Amsterdam naar Orlando Sanford.
Is er al eens iemand hierheen gevlogen want normaal vliegen wij op
Orlando International?

<< Verplaatst naar bestaand topic>>

dickvanvoren
06-07-11, 18:46
Ben ook erg benieuwd of er hier al iemand naar Sanford is gevlogen?

Ik twijfel nog of we vanuit Sanford een "taxi" nemen naar I-drive of dat we een auto gaan huren.. Is het een makkelijke weg om te rijden? Heb echt 0 ervaring met rijden in Amerika

Marco Stern
06-07-11, 18:56
De rechtstreekse vluchten van ArkeFly vliegen van Amsterdam naar Orlando Sanford. Is er al eens iemand hierheen gevlogen...

Ben ook erg benieuwd of er hier al iemand naar Sanford is gevlogen?

Jep, ben net terug uit Orlando Sanford.


Ik twijfel nog of we vanuit Sanford een "taxi" nemen naar I-drive of dat we een auto gaan huren.. Is het een makkelijke weg om te rijden? Heb echt 0 ervaring met rijden in Amerika

Jahoor rijden in Amerika is heerlijk relaxed en de weg naar I-drive is heel goed te doen, zeker als je een navigatiesysteem hebt. Of het handig is om een auto te huren hangt er een beetje vanaf wat je verder allemaal wil doen in Florida. Ik zou zelf niet afhankelijk willen zijn van de shuttles en bussen maar iedereen heeft weer andere wensen en eisen.

Skunkman
05-01-13, 16:03
Ik heb al meerdere berichten op het forum gelezen maar een echt antwoord op deze vraag kan ik niet vinden. Wij vliegen op 26 april 2013 naar Sanford. We huren een auto. Na een rondreis door florida sluiten wij af in Orlando. Omdat we daar dan gebruik maken van de Disney transportation leveren wij de auto in. Wat is na deze week dan de goedkoopste / makkelijkste manier om van downtown disney naar Sanford te komen?
1. Taxi;
2. Autohuur voor 1 dag;
3. Shuttle;
4. Openbaar vervoer.

Heeft iemand daar ervaring mee?

VinMor
05-01-13, 18:14
Ik ga 29 april naar Orlando, maar ik zit dan in de regio van Sea World.
Ik heb er voor gekozen om toch maar lekker de auto te houden, omdat we voor 2 weken toch 'maar' 223€ kwijt zijn voor de goedkoopste auto.
Scheelt me een hoop stressen en bedenken hoe ik anders naar de parken kom, aangezien de shuttle bussen van het hotel waar ik zit raare tijden heeft met heen en terug rijden en vooral ook naar het vliegveld is het wat makkelijker :)

Hans van Demen
05-01-13, 20:22
Met de taxi lijkt me een duur ritje, is toch snel een uurtje van Disney naar Sanford. Zou gewoon de huurauto houden, kost misschien een paar tientjes meer, en je hebt veel meer vrijheid.

cindy74
05-01-13, 20:32
Zitten jullie in een disney hotel ? Heb even prijzen opgezocht van een shuttle service en die is 80$ naar sanford .
http://www.cortransbus.com/

Skunkman
05-01-13, 21:04
Dank je wel voor de site. Ja, we zitten in een disneyhotel. Auto aanhouden voor een week is ruim € 200 en wat is vrijheid als je gebruik van de shuttles kan maken. Rijden om het kwartier. En voor € 130 kan ik weer heel wat leuke souvenirs kopen.

Njit
05-01-13, 21:11
Vrijheid is ook ergens anders heen kunnen als Disney. Bijv. naar een Mall, restaurant, Outlet etc etc..

Skunkman
05-01-13, 21:21
Inderdaad maar dat doe ik in de anderhalve week daarvoor. En we sluiten af met een week voor de kinderen in WDW.

VinMor
05-01-13, 21:25
Dan maar een huurauto voor de laatste (2?) dagen lijkt me verstandig!

Skunkman
05-01-13, 21:31
@cindy74 gaf een site waarbij een shuttle € 60 kost. Een auto huren ben je dat ook kwijt. Dus het is om het even.

cindy74
05-01-13, 22:23
Wij verblijven ook altijd in een disney hotel en neen je hebt niet echt een auto nodig maar het is gewoon makkelijk om buiten disney iets te eten .Welk hotel verblijven jullie ? En gaan jullie niet naar seaworld en of universal studios

Skunkman
05-01-13, 23:57
@cindy74 Twee jaar geleden verbleven wij in All Star resort. Dat was ons prima bevallen. Twee jaar geleden zijn we al in Seaworld geweest dat staat deze keer niet op het programma. Universal zijn wij 10 jaar geleden in LA geweest. Volgens ons spreek disney de kinderen meer aan dan US. Zij zijn echte Disney fans.

cindy74
06-01-13, 10:25
Mmmm mee eens maar universal in la is toch heeeel wat anders dan in orlando hoor , hoe oud zijn de kids .

Skunkman
06-01-13, 12:12
O, ik ging er vanuit dat US ongeveer hetzelfde was als in LA. De kinderen zijn 9 en 7 jaar. We hebben er wel over getwijfeld om US aan te doen aangezien ze nu een Harry Potter gedeelte hebben. De oudste vindt dat geweldig. Nu jij zegt dat de parken anders zijn begin ik toch te twijfelen.

cindy74
06-01-13, 14:19
Yep yep de parken zijn anders en echt wel de moeite ..... . Ik ben ook een disneyfan in hart en nieren maar moet toch wel toegeven dat us veel spectaculairder is dus als je kinderen een beetje durfals zijn zou ik aanraden van dit toch te doen . Kijk eens op de site waar je kinderen in mogen en durven . Ook is het leuk om kelly park aan te doen das een natuurreservaat waar je met banden op een rivier kan meedrijven . Ook is het leuk van een keertje buiten disney te eten wij staken onze koelkast vol en aten in onze kamer ontbijt om eens een keertje een gewone boterham te kunnen eten . Maar zoals ik zeg dat zijn allemaal persoonlijke keuzes .

Michael66
06-01-13, 14:54
Moderator Michael66: Graag on-topic blijven: Over het vervoer van Disney naar Sanford.
Als jullie het graag over de invulling van de vakantie willen hebben, dan kun je dar een nieuw onderwerp voor openen, bijv. een reisschema voor skunkman, of een onderwerp in "even voorstellen".
Alvast bedankt.

Skunkman
06-01-13, 15:58
@michael66 Ok, ik heb al aardig wat tips gekregen. Deze bij informatie helpt wel bij keuzes. Maar voor de invulling zal ik naar andere topics gaan.

Skunkman
30-03-13, 16:03
Toch even een reactie. We hebben de autohuur verlengd. Shuttle vs autohuur was € 50 meer voor autohuur. Die € 50 geeft ons wel veel meer vrijheid. Die € 50 geeft ons ook 2 dagen extra vakantie. Anders stonden die 2 dagen in het teken van auto inleveren en shuttle (je weet nooit wanneer ze je komen halen). Dank je wel voor alle info.

Ferry77
17-10-14, 11:17
Het is voor ons de eerste keer dat wij naar Amerika gaan.
wij horen veel dat bij binnenkomst in Amerika het erg onvriendelijk en heel streng is ... Ook voor kinderen. Met name de aparte ondervraging.
is dit ook op airport sanford ?

alvast bedankt gr fer

satpet
17-10-14, 12:07
Zoals overal heb je vriendelijke en norse mensen.
De laatste kwamen we binnen via Miami. Daar zijn er enkel automaten. De enige beambte die je tegenkomt is er een die een stempel op het papiertje zet dat juist daarvoor uit de printer is gerold.
Her ergste zijn de lange wachtrijen. Dus rennen eens je uit het vliegtuig bent.

marjolijne
17-10-14, 13:17
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat de moeilijk met kinderen doen.
Maar (ik weet niet hoe oud ze zijn) vertel dat ze rustig moeten blijven staan en niet te druk doen.
En ze kunnen mijn kinderen wel ondervragen, maar ze verstaan het toch niet. :D
We hebben er ook wel bij, die echt leuk tegen de kids doen, met grapjes over knuffels enzo.

sonja
17-10-14, 15:34
Als je vriendelijk bent zal de immigration officer ook vriendelijk zijn. Geef antwoord op de vragen, ga geen lange verhalen vertellen en je bent er in een wip doorheen. Tegen kinderen doen ze niet vervelend, waarom zouden ze. Sandford is een kleine luchthaven, mijn ervaring was positief. Fijne vakantie en no worries :D

marjolijne
17-10-14, 15:41
Als je vriendelijk bent zal de immigration officer ook vriendelijk zijn.

Ik ben altijd vriendelijk, daarin tegen heb ik wel eens horken tegen over mij gehad.
Of zou het dan toch aan mij liggen :confused:

Ferry77
17-10-14, 17:55
Oké duidelijk... Bedankt voor jullie antwoord.

Ferry77
17-10-14, 18:01
P.s zijn het altijd dezelfde vragen die je krijgt op sanford airport ? Zo ja of nee welke zijn dat dan ongeveer en wordt een ieder persoon apart genomen ?
onze kinderen zijn 4 en bijna 6 vandaar onze ongerustheid dat de kids bang worden

Ta2 Gerrit
17-10-14, 18:03
NIemand word apart genomen, je gaat als één familie naar de officer en kunt de vragen voor je hele familie beantwoorden.

Njit
17-10-14, 18:13
Vragen die je kunt verwachten zijn:

- hoe lang blijf je?
- wat is het doel van je verblijf?
- hoeveel geld heb je bij je?
- waar verblijf je?

Ferry77
17-10-14, 18:26
Gerrit en njjt super bedankt

José
17-10-14, 22:23
Onze ervaring met Sanford is prima. Gaat heel snel en relaxed. Zijn nu 3 keer via Sanford gekomen en nooit lastige vragen gehad alleen hoelang we bleven meer niet. Stonden binnen now time bij de bagage banden. Ook bij de autoverhuurder gaat het lekker vlot allemaal. Al met al is Sanford wat ons betreft een perfect vliegveld.

Bieg
17-10-14, 22:32
Mijn ervaring is over het algemeen zeer positief. Op Sanford heb ik nog nooit gerend want er landen relatief weinig vliegtuigen waardoor het bij Homeland ook rustiger is..... Aan mijn kinderen (14 en 7) wordt nooit iets gevraagd, hooguit wordt hun naam op vragende toon genoemd en hoeven ze alleen maar yes te zeggen! Zolang je zelf rustig en vriendelijk blijft is er niets aan de hand.

Ik heb nog wel een andere tip voor je: in het vliegtuig moet je een papiertje invullen met daarop je persoonsgegevens en het adres waar je gaat verblijven (hou dit dus in de buurt in het vliegtuig). Ook moet je op de achterkant vermelden of je levensmiddelen bij je hebt, doe dit wel want als ze je koffers controleren en het blijkt dat je bijvoorbeeld kaas hebt dan kunnen ze wel een beetje moeilijk doen. Wij vermelden het altijd, je koffer gaat dan nog een keer door de scanner vlak voordat je de hal uitloopt en je hebt verder geen gezeur ;).

Ferry77
18-10-14, 00:03
Dank je voor de antwoorden

moonlight91
18-10-14, 10:37
bij de overstappen in Atlanta valt mij het vaak op, dat ze aan onze zoon vragen
of hij vakantie heeft van school...
in Detroit daar in tegen heeft er nog nooit iemand hem dat gevraagd

ervaring met sanford hebben wij niet

Mammatina
18-10-14, 18:06
Wij zijn in Juni van dit jaar op Sanford geland en dat ging prima! Wij mochten gewoon met zn vijven naar de man van de douane lopen en die man was super gezellig.
Hij deed james bond na voor de kids en allemaal andere dingen waar hun mond van open viel.
Ze kregen ook een high five.
Ook vroeg hij aan mij welk werk ik deed en hoelang we bleven.
Er stonden wel norsbokken maar ja, die heb je overal.

Ferry77
18-10-14, 19:25
Tja onze oudste is dan 5 dus die zal het nog niet snappen die vragen ...

Ferry77
18-10-14, 19:27
Oké wel raar hoor allemaal.... Ze kunnen vragen wat ze willen maar ze weten nooit of iemand de waarheid zal spreken

b767-300er
18-10-14, 20:21
En daar hebben deze profilers nou net voor geleerd (Net als de profilers op schiphol overigens)

Njit
19-10-14, 01:59
Dat is het inderdaad. De vragen zijn niet belangrijk, wel hoe je overkomt.

Ferry77
19-10-14, 09:39
Dat is het inderdaad. De vragen zijn niet belangrijk, wel hoe je overkomt.

Nerveus ik dan... Heb ik altijd bij controle douane ook al heb ik niks te verbergen

b767-300er
19-10-14, 12:04
Nerveus is iets anders dan liegen..... ;-)
Geloof me, die douanebeambten (Profilers) zijn erop getraind. Zij prikken dwars door je nervositeit heen.

José
19-10-14, 12:56
Je hoeft er echt niet tegenop te zien hoor, je bent er zo doorheen. Zonde van je energie om je er van te voren zo druk om te maken, is echt niet nodig!

Ferry77
19-10-14, 14:06
Nerveus is iets anders dan liegen..... ;-)
Geloof me, die douanebeambten (Profilers) zijn erop getraind. Zij prikken dwars door je nervositeit heen.

�� het is hun beroeps dus dat zala wel goed zitten


Je hoeft er echt niet tegenop te zien hoor, je bent er zo doorheen. Zonde van je energie om je er van te voren zo druk om te maken, is echt niet nodig!

Aard van het beestje denk ... Hahaha

Dat is wel waar

Patrick
19-10-14, 14:45
Wij zijn net terug. Voor het eerst via Sanford gevlogen. Mijn indruk is dat het veel relaxter is dan MCO. Mijn vader draagt een corset voor zijn rug. Deze moest op MCO helemaal uit, wat best lastig is. Op Sanford werd hij met een handscanner gescand en kon deze gewoon aanblijven.

Het komt allemaal net wat minder streng over op Sanford.
Enige nadelen zijn alleen dat het 30 minuten verder rijden is en (naar mijn mening) een minder mooi vliegveld is. Er is ook minder te doen. Ook miste ik de shutle van en naar de gates die bij mij het Orlando-gevoel oproepen :-)

Ferry77
19-10-14, 18:52
Iemand tip over de kosten voor een taxirit naar WDW vanaf airport sanford ?
p.s staan er direct taxi's bij het verlaten van airport sanford ?

dank alvast

Ebelix
19-10-14, 19:24
Via de volgende pagina vind je alle mogelijkheden vanaf Sanford. http://www.orlandosanfordairport.com/taxi_limo_shuttle.asp.

Stuur ze een email voor een prijs. ongetwijfeld staan er ook taxi's voor de deur. Biedt Arke geen shuttle service aan?

Ferry77
19-10-14, 19:36
Niet direct aan arke gevraagd. Maar wij zijn toch met 4 personen en bagage dus een reguliere taxi wordt lastig.
vandaar mijn vraag of er diverse taxi's staan.
ik ga ff je link checken .
dank ebelix

Ebelix
19-10-14, 19:41
Je hebt shuttle busjes waar de bagage makkelijk in gaat. Deze moet je ook van te voren reserveren.

Ferry77
19-10-14, 19:56
Oké dus zomaar op de bonnefooi taxi zoeken met zoveel personen en bagage gaat niet lukken dus

Nijntje
19-10-14, 21:57
Is een huurauto geen optie? Ook al is het voor een dag

Ferry77
19-10-14, 22:03
Nee Nijntje. Wel de laatste 4 dagen in orlando hebben we een huurauto.
maar de eerste dagen zijn we 5 dagen in de parken.
Dus alleen de rit heen ga ik geen auto voor huren

Bieg
19-10-14, 22:04
Wij hebben ook al een paar keer een auto voor een dag gehuurd (via Alamo) en deze de volgende dag ingeleverd bij Disney Magnolia Golf (ligt op het Disney terrein). Veel goedkoper dan een taxi! Wij hebben de luxe van een eigen auto daar maar voor het vervoer van en naar het vliegveld hebben we toch een auto nodig waarin 4 mensen en een aantal koffers passen :).

Ferry77
19-10-14, 22:20
Ik ga voor een shuttle busje denk ik

Bieg
19-10-14, 22:29
Ik denk dat je van de prijs schrikt....... Met een shuttlebusje van Orlando International is al 75 dollar voor 4 personen, Sanford is nog verder dus ik vermoed dat dat nog duurder zal zijn. Maar goed, je moet doen wat jij wilt!

Ferry77
19-10-14, 22:33
150 dollar voor een private shuttle bus... Niet goedkoop wel lekker ruim.... Zo een reis is al niet goedkoop dus die ene luxe taxi moet toch kunnen

Bieg
19-10-14, 22:37
Zoals ik al zei moet je doen wat jij wilt, voor rond de 50 dollar huur je een ruime auto en kun je voor die andere 100 dollar leuke dingen doen ;)

Ferry77
19-10-14, 22:40
Doe ik ook bieg... Evengoed bedankt voor de tip

Ferry77
08-11-14, 19:54
VRAAG:

Weet iemand of je voor 4 personen met 4 grote koffers en 2 handbagage stukken gelijk een soort van taxibusje kan krijgen op sanford airport als je geland bent ? Of moet je deze van te voren reserveren ?
er staan uiteraard gewone taxi's maar daar is tekort ruimte in voor ons.

Bieg
08-11-14, 22:19
Ferry, ik denk dat je er van tevoren eentje moet reserveren. Op bijgaande link zie je alle shuttle-services: http://www.orlandosanfordairport.com/taxi_limo_shuttle.asp

Groetjes!

Ferry77
09-11-14, 08:29
Dank bieg
Maar het lijkt mij dat er wel meer grote groepen of gezinnen met veel bagage aankomen op sanford die geen shuttle gereserveerd hebben ! Zal daar enkel bii aankomst de gewone taxi's te krijgen zijn ?

Ebelix
09-11-14, 09:19
Waarom voor het onzekere gaan als je met een reservering zekerheid hebt. Er zullen ook wel taxi busjes zijn maar wellicht net niet op het moment dat jij aankomt.

Daarnaast zijn dit vluchten waarop veel mensen een pakketreis hebben waarbij transfer naar het hotel apart er bij geboekt is of al in het pakket zit. Ook zullen veel mensen een auto in het pakket of apart gehuurd hebben. Relatief weinig mensen zullen een taxi nemen.

mag ik vragen wat de weer stand is tegen het reserveren van een shuttle of een busje?

Ferry77
09-11-14, 20:43
Weerstand is er niet in principe ....

Bieg
09-11-14, 22:57
Misschien is dit wat voor je:

https://transportation-sanfordairport-disney.com/services/transportation-rates.html

hannie
09-11-14, 23:09
Pff wat een prijzen, daar huur je 3 dagen een auto voor!

Ferry77
09-11-14, 23:31
Deze site kon ik nog niet @bieg.
ziet er overzichtelijk uit !!
dank

Bieg
10-11-14, 11:51
Pff wat een prijzen, daar huur je 3 dagen een auto voor!

Mee eens Hannie, daarom huren wij ook altijd een auto (al is het maar voor 1 dag) ;)

knaapje
10-11-14, 12:32
Pff wat een prijzen, daar huur je 3 dagen een auto voor!

Niet weinig.
Enig idee wat je in Nederland voor 70 km met een grote taxi betaalt?
Dan is het een koopje.

Mushu
10-11-14, 19:27
En er zit een chauffeur bij de prijs inbegrepen! Die krijg ik er bij mijn huurauto niet bij (ben ik meestal zelf dan). :)

Ferry77
05-02-15, 22:35
Zojuist bij oce een vervoermiddel geregeld voor een one way transportation naar sanford naar art of animation.
gezien de recensies is het een gedegen bedrijf.

@bieg bedankt voor de tip

Inge1981
27-03-15, 00:00
Weet iemand hoe lang van tevoren je op Sanford moet inchecken voor de vlucht naar Amsterdam? Wij vliegen a.s. zaterdag terug naar Nl maar ik kan op de site van de luchthaven geen info hierover vinden. Uiteraard is het verstandig er ruim op tijd te zijn, maar met een kleuter zit ik er ook niet op te wachten uren door te brengen op een luchthaven waar niets te doen is. Misschien weet een van jullie het antwoord....

Frans1949
27-03-15, 01:04
`@Inge, wij vliegen maandag terug en wij zorgen er voor dat we twee uur van te voren op het vliegveld zijn. En mijn ervaring tot nu toe is dat het ruim voldoende is.

Ferry77
27-03-15, 13:31
@frans

hoelang duurde het voor je buiten stond toen je aankwam op sanford

Frans1949
27-03-15, 14:07
Ferry, ik haalde in februari mijn vriend op in Sanford.
En het duurde een heel uur voor hij naar buiten kwam.
Maar hij zat niet alleen achter in het toestel maar ook was hij zo slim om eerst uitgebreid naar de toilet te gaan.
Dus iedereen was hem voor.
Als je snel wilt zij een stoel voorin het toestel en rap naar de immigratie.

Ferry77
27-03-15, 16:40
Frans,

wij zitten in ieder geval voorin ( premium ) dus immigratie en bagage band moet na het uitstappen binnen 30 min te doen zijn ?

Frans1949
27-03-15, 16:52
Denk het wel. Maar een half uur is krap.
Je zal het maar net hebben dat er vlak voor jou toestel lande er een ander toestel geland is.
Dan neemt de immigratie iets meer tijd.
Maar ik schat het optimistisch in.:cool:

nicolea
27-03-15, 17:21
Ja kan ook bij de verkeerde beambte terechtkomen, die er lekker de tijd voor neemt....wij waren ook wel een uurtje zoet hoor!

corrus
27-03-15, 17:40
Waarom houdt je het niet ongeveer een uurtje...
Het is vakantie... dus je hebt geen haast toch??
Als je immigration gaat haasten gaat het gegarandeerd langzamer... en dat wil je niet.

Fitzroy
27-03-15, 18:39
Gaan ook niet eerst de mensen die door moeten naar Miami als eerste uit het vliegtuig en naar Immigrations of gaat jullievliegtuig niet door naar Miami?
Verleden jaar gingen de mensen die naar Miami moesten eerst door Immigrations.

Inge1981
27-03-15, 20:57
Wij zijn twee weken terug op Sanford geland en idd laten ze de mensen die door moeten vliegen naar Miami eerst door Immigrations. Niettemin ging het erg vlot allemaal.

@Frans Dank voor je reactie! Ik dacht al dat het geen drie uur hoefde te zijn zoals in Nl. Zijn er overigens ook wat eettentjes op de luchthaven?

elstars
27-03-15, 21:04
Op de site van de luchthaven vind je deze informatie: http://www.orlandosanfordairport.com
Bij 'shopping en dining' kun je het zien.

Patrick
28-03-15, 11:02
Waarom houdt je het niet ongeveer een uurtje...
Het is vakantie... dus je hebt geen haast toch??
Als je immigration gaat haasten gaat het gegarandeerd langzamer... en dat wil je niet.


Helemaal mee eens!

Bieg
28-03-15, 23:02
Toen Hannie en ik in november op Sanford landden duurde het ruim 1,5 uur voordat we buiten de aankomsthal stonden. Allereerst duurde het behoorlijk lang voordat alle Miami-passagiers eindelijk uitgestapt waren, vervolgens mochten wij het vliegtuig verlaten en konden we aansluiten in de rij voor Homeland. Ook dit duurde erg lang want er waren nogal wat alleenreizende passagiers en die moeten natuurlijk stuk voor stuk door de check! De koffers stonden wel al naast de band maar toen moesten de koffers nog door de scanner omdat we hadden aangegeven voedsel bij ons te hebben.

Kortom, je weet nooit hoe lang je erover doet en ik heb daarom nog wel een tip voor je Ferry77: maak je niet zo druk en laat het allemaal op je afkomen........

Ferry77
28-03-15, 23:24
@bieg.

Maak me allesbehalve druk. Heerlijk genieten van vakantie.
Is gewoon nieuwsgierigheid

FRNCS
12-07-15, 17:47
Zijn er mensen die hier uit het vliegtuig moesten en verder door moesten naar Miami!? Wij hebben deze overstap in Oktober met 2 kids, is het een beetje te doen ben je zo weer terug in het vliegtuig? Of moeten wij ook al snel rekenen op een uur?

b767-300er
12-07-15, 19:34
Zo gebeurd. 1h30m later vertrekt de kist alweer. Sanford is zo rustig

YBodur
13-07-15, 05:46
Wij hebben dit 2 weken geleden gehad toen we naar Miami vlogen. Je stapt als eerste uit, gaat naar de paspoortcontrole, haalt je koffer op en loopt buitenom naar de check in. Hier lever je de koffers weer in en dan ga je weer door de security. Je bent zeker wel een uurje bezig.

PENPE
13-07-15, 11:25
Je bent zeker wel een uurje bezig. Inderdaad, echt efficient wordt er niet gewerkt bij Customs & Immigrations op Sanford....

b767-300er
13-07-15, 11:29
Je staat tenminste niet met 1000+ man tegelijk

knaapje
13-07-15, 16:54
............Je stapt als eerste uit..........................

Hoe krijg je dat voor elkaar als je halverwege het toestel zit? of toeval?

FRNCS
13-07-15, 18:09
Okie thanks allemaal goed om te weten! Kan ik me daar ook even mentaal op voorbereiden hahaha! Hopelijk verloopt het allemaal lekker soepel!

b767-300er
13-07-15, 20:40
............Je stapt als eerste uit..........................

Hoe krijg je dat voor elkaar als je halverwege het toestel zit? of toeval?

Neem aan dat de vraag serieus is?

De passagiers die SFB als eindbestemming hebben mogen blijven zitten, de MIA passagiers mogen eruit.

knaapje
14-07-15, 00:37
De vraag is serieus.
Als ik zie hoe veel mensen zich gedragen als het vliegtuig eenmaal geland is, vraag ik me af of diegenen die SFB als eindbestemming hebben rustig blijven zitten totdat de MIA passagiers zijn uitgestapt. Zeker als ze weten dat ze zomaar een half uur extra in de rij moeten staan.

YBodur
14-07-15, 01:07
Wij hadden voor ons een aantal mensen die als eindbestemming Orlando hadden. Die werden bij de deur tegengehouden en mochten er niet uit. Eerst alle mensen met eindbestemming Miami en daarna pas Orlando. Daar wordt dus ook echt streng op toegezien.

knaapje
14-07-15, 14:36
Dat zal dan wel lekker doorstromen bij de deur en in de gangpaden.

Frans1949
14-07-15, 15:00
@Knaapje, ik heb niet zo heel veel ervaring met Sanford.
Maar vorig jaar toen ik doorging naar Miami vanaf Amsterdam werden eerst de passagiers doorgelaten die verder moesten vliegen.
Dat werd meerdere malen luid en duidelijk verteld.
Tuurlijk moesten aan aantal passagiers met bestemming Orlando proberen voor te dringen.
Maar die werden in de slurf tegen gehouden.
En stonden daar dan flink voor joker. :cool:

Bears & Berries
14-05-17, 17:09
Hoi,

Eind dit jaar vliegen wij met TUI op Orlando Sanford. We hadden een deal zien staan die we niet konden laten schieten. Nu was mijn vraag echter of hier mensen zijn die ervaring hebben met vliegen op deze luchthaven en of dit goed te doen is. Zijn verschillende meningen over Sanford te vinden maar welke is nu juist natuurlijk. Loopt alles daar vlot, is alles goed geregeld, staat alles goed aangeduid,... het zijn slechts enkele van de vele vragen die we hebben.

thx!

pvroovert
14-05-17, 18:37
Sanfort is een prima luchthaven en alles is mischien nog wel beter geregeld dan orlando int
Is alleen half uurtje verder rijden naar kissemmee ed
Maar die tijd ben je daar sneller

Bears & Berries
14-05-17, 19:12
Sanfort is een prima luchthaven en alles is mischien nog wel beter geregeld dan orlando int
Is alleen half uurtje verder rijden naar kissemmee ed
Maar die tijd ben je daar sneller

Hey pvroovert,

het verder rijden is geen probleem, die afstanden zijn allemaal wel te doen neem ik aan. wel goed om te horen dat het een prima luchthaven is, want had online toch verschillende slechte reacties gezien.

hannie
14-05-17, 19:17
Nadeel op Sanford vind ik dat ze geen APC hebben. Heb daar toch wel een paar keer een uur in de rij gestaan bij immigration.

Njit
15-05-17, 09:50
Het is allemaal wat kleinschaliger. Wij stonden afgelopen januari ook een tijd in de rij voor Immigrations. Maar verder allemaal vriendelijk en netjes.
Als je eenmaal door de Immigrations heen bent heb je de auto ook zo gehaald.

Het vliegveld zelf is verder erg makkelijk. Loopt maar 1 weg richting de Terminals en de Autoverhuur.

Bears & Berries
15-05-17, 10:52
Super, had wat mijn twijfels maar zal allemaal wel goed komen :)

Cindy1969
15-05-17, 19:30
Inderdaad duurt Immigrations soms wat lang. Maar vind het een heerlijk vliegveld! Lekker kleinschalig.
Toen ik nog rookte vond ik het ook fijn dat ze een terras buiten hebben waar je kan roken, dus mochten jullie roken...
En er is maar 1 eetgelegenheid, maar daar kun je van te voren alvast wat rekening mee houden.

Fitzroy
15-05-17, 21:14
Ik vond Immigrations juist altijd extreem snel, maar dat zal wel komen omdat wij alle keren doorvlogen naar Miami en je dan als eerste van boord mag. Wij hebben wel eens binnen een kwartier weer in de vertrekhal gestaan.

Cindy1969
15-05-17, 22:19
Dat scheelt inderdaad als je nog door moet naar Miami!
Vertrek over 3 weken, heb nu Comfort Class dus zit vrij vooraan. Even stevig de pas erin zetten als ik het vliegtuig uit ben ;)

Bears & Berries
16-05-17, 11:08
Ik ga me alleszins niet laten opjagen, belangrijkste voor ons was gewoon of het inderdaad wel een goed vliegveld was. Ben toch enigzins gerustgesteld door de reacties hier.
Vorig jaar hebben we aan immigrations in Miami ook best lang moeten wachten.

3 weken is niet lang meer! Have fun!

Cindy1969
16-05-17, 20:44
Dank je wel! En het vliegveld zal jullie zeker niet teleurstellen. Als het even kan vlieg ik het liefst op Sanford.

Ruud2004
18-05-17, 21:16
Dat scheelt inderdaad als je nog door moet naar Miami!
Vertrek over 3 weken, heb nu Comfort Class dus zit vrij vooraan. Even stevig de pas erin zetten als ik het vliegtuig uit ben ;)

Afgelopen zomer ook met TUI naar Sandford gevlogen. Het toestel vloog daarna nog door naar Miami en alle passagiers voor Miami mochten/moesten als eerste het vliegtuig uit. Erg onhandig en die Miami passagiers staan dan dus voor je bij de Immigration en dat waren er best veel. Wij waren de enige vlucht die daar stond en er werd vriendelijk, maar zeer grondig gecontroleerd. Het duurde best lang. Autoverhuur was daar prima. Bij Alamo als enige aan de balie, geen gedoe en bijzonder vriendelijk. Veel keuze bij de auto's. (zie reisverslag)

Njit
19-05-17, 09:06
Wij hadden dezelfde ervaring. Inderdaad onhandig maar wel begrijpelijk aangezien de Miami passagiers nog een aansluitende vlucht moeten halen.

Cindy1969
19-05-17, 15:45
Ja inderdaad. En Alamo vind ik fijn daar. Nu voor het eerst bij Avis gehuurd, even kijken hoe dat is. En waar die zit, even zoeken haha. Maar gelukkig
is het er allemaal niet zo groot.

PENPE
19-05-17, 15:56
2 jaar geleden ook een keer naar/van Sanford gevlogen, reden hiervoor was eigenlijk dat wij een keertje met de 787-Dreamliner wilden vliegen. Wij hebben Sanford ervaren als een prettig vliegveld en ze hebben ook een prima foodcourt met zeer service gerichte medewerkers. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de diverse autoverhuurbedrijven maar een beperkt aantal auto's hebben staan waardoor de keuze ( ook voor Goldmembers / Emerald Members etc ) zeer beperkt is. Maar evengoed met een SUV weggereden ;-)

hannie
19-05-17, 18:02
Foodcourt? Volgens mij is er meestal maar 1 bar/restaurant geopend.

Cindy1969
19-05-17, 19:03
Ja klopt :cool:

bertvlug
20-05-17, 21:04
Mijn favoriete vliegveld, net terug van een vakantie en dit keer op Orlando gevlogen, véél, maar dan ook echt héél véél passagiers in de aankomsthal voor de Duane, dus volgende keer weer gewoon via Sanford als het aan mij ligt, kleinschalig, rustig en bovenal relaxed !

pzomerdijk
21-05-17, 11:42
Relaxt vliegveld. Gaat altijd onze voorkeur naar uit. Inderdaad soms wat lang wachten bij douane, maar daarna snel koffers halen. Alle autohuur zit in de terminal, m.u.v. Alamo. Moet je naar buiten en bordje Alamo volgen. Ongeveer 5 minuten. Van autohuur snel op tolweg 417 (rustige weg, tenminste richting Kissimmee) of de veel drukkere I4. En dan niet te vergeten op de heenreis met TuiFly rechtstreeks op Sanford. Terug, via Miami, kost jammer genoeg veel tijd. Voor ons geen MCO of overstappen elders in VS.

Lindaa
21-05-17, 18:08
Relaxt vliegveld. Gaat altijd onze voorkeur naar uit. Inderdaad soms wat lang wachten bij douane, maar daarna snel koffers halen. Alle autohuur zit in de terminal, m.u.v. Alamo. Moet je naar buiten en bordje Alamo volgen. Ongeveer 5 minuten. Van autohuur snel op tolweg 417 (rustige weg, tenminste richting Kissimmee) of de veel drukkere I4. En dan niet te vergeten op de heenreis met TuiFly rechtstreeks op Sanford. Terug, via Miami, kost jammer genoeg veel tijd. Voor ons geen MCO of overstappen elders in VS.

Via Miami terug, hoelang sta je daar dan en mag je het vliegtuig uit?

En wat is jouw / jullie ervaring met de Dreamliner?

Bullyleo
22-05-17, 12:18
Via Miami terug, hoelang sta je daar dan en mag je het vliegtuig uit?

En wat is jouw / jullie ervaring met de Dreamliner?


Ervaring met de Dreamliner is ronduit geweldig! Lekker comfortabel en ruim vliegtuig, goede stoelen, aparte verlichting. We zijn vorig jaar met Tui vanuit Brussel met de Dreamliner gevlogen en hoopten dat dit jaar weer te doen. Helaas heeft Tui zijn vluchtschema gewijzigd en gaan we dus niet met de Dreamliner. Ben ook benieuwd want we vliegen dit jaar ook op Sandford rechtstreeks en terug via Miami en wil ook graag weten hoeveel tijd de stop in Miami kost.

b767-300er
22-05-17, 15:25
De stop in Miami duurt circa 1h45m tussen landing en start.

Sanford wordt vanaf de winter niet meer aangeboden door TUI Belgie.

marjolijne
22-05-17, 18:42
Sanford wordt vanaf de winter niet meer aangeboden door TUI Belgie.


Dat is jammer, die hebben altijd leuke aanbiedingen,

b767-300er
22-05-17, 20:24
Vele aanbiedingen komt Waarschijnlijk omdat de kisten niet vol te krijgen zijn. Vandaar ook het stoppen

Bullyleo
24-05-17, 12:11
De stop in Miami duurt circa 1h45m tussen landing en start.

Sanford wordt vanaf de winter niet meer aangeboden door TUI Belgie.

Moeten wij dan het vliegtuig uit en daar dan door de douane met onze koffers of wordt die tijd alleen gebruikt om de passagiers in Miami te laten boarden?

b767-300er
24-05-17, 15:21
Nee. Dit is op de terugreis en je hoeft dan niet opnieuw je bagage te claimen.

Bullyleo
28-05-17, 10:47
Nee. Dit is op de terugreis en je hoeft dan niet opnieuw je bagage te claimen.

Moet je dan wel het vliegtuig uit en blijft je stoelreservering dezelfde?

Fitzroy
28-05-17, 11:38
Je stoelreservering geldt sowieso pas vanaf Miami op de terugweg.

b767-300er
28-05-17, 14:11
Ja je moet het vliegtuig uit.
Tussen Sanford en Miami free seating