PDA

Bekijk Volledige Versie : Keys: Accommodatie ter plaatse zoeken



Sander
26-09-07, 22:51
Hoi,

Met bijna schele ogen van het zoeken op het internet hier toch ook nog maar even proberen: ik kom talloze sites tegen met accomodatie in Key West, maar het meeste betreft hotels/B&B's. Wij zijn meer geïnteresseerd in een appartementje voor 4 personen met 2 gescheiden slaapkamers en een eigen keuken. We willen van 17-20 december in Key West verblijven. Wel leuk, niet de hoofdprijs...
Iemand een tip?

Groet,
Sander

Marcelg
27-09-07, 03:39
Sander ik heb nog niet gereageerd op je bericht naar mij toe, omdat het niet meevalt hier om een appartement goedkoper te krijgen dan een B&B.
De enigste appartementen waar ik van op de hoogte ben daar kan maar 1 gezin in verblijven en moet je er dus al twee huren, de prijs is $129.00 per dag per appartement + tax.
De tax is rond de $11.00 per dag.
Dus voor twee appartementjes betaal je dan zo'n $280.00/dag is $840.00, toch zo'n 622 Euro voor drie dagen.
Je hebt dan wel twee keukens. (lol)
Rond die datums dat je komt beginnen ook de kerst tarieven.

Iets wat wel erg leuk is om te doen is op een van de avonden met de conch train mee te gaan, zij zetten een route uit langs de beste kerstverlichting op het eiland.

Sander
27-09-07, 17:51
Hoi Marcel,

Bedankt voor je behulpzame reactie! We hebben inmiddels toch nog wat gevonden. Ken jij deze?

http://www.courtneysplacekeywest.com/rooms.htm

Ons leek bungalow C1 wel geschikt...

Ben benieuwd of je er misschien weleens langsgelopen bent...

Groet,
Sander

Marcelg
28-09-07, 16:11
Die ken ik zeker, ik heb zelf aan Whitmarsh lane gewoond, vrienden van mij zijn er verbleven voor hun bruiloft en dat is ze goed bevallen.
Het zwembad is vrij klein, maar ik had niet het gevoel dat jullie hier komen om aan een zwembad te liggen.
De locatie is perfect, 1-1/2 block van Duval street.
Ik denk een goede keus ivm het echte Key West gevoel, dat je alleen maar krijgt in dat soort verblijven.

Peter en Carien Cijvat
27-12-07, 00:39
Hallo

Wij willen op Key Largo 3 nachten in een lodge verblijven. We krijgen waarschuwingen dat je veiliger in een hotel overnacht. Is het onveilig? Het lijkt ons makkelijk in een lodge met onze 2 kinderen.

Sander
27-12-07, 15:10
Beste Peter en Carien,

Wij hebben net 2 weken door o.a. dit gebied gereisd en ik heb me er geen moment onveilig gevoeld. Daarnaast vraag ik me een beetje af waarom een lodge (on-)veiliger zou zijn dan een hotel...? Is dit omdat je in een lodge zelf een directe uitgang naar buiten hebt en in een hotel altijd via de receptie moet? Ook in dat geval denk ik niet dat dat een probleem is, tenzij het aan een drukke weg is en jullie bang zijn dat de kinderen de straat op rennen. Maar m.b.t. misdaad lijkt mij dit gebied wel veilig.

Daarnaast las ik dat jullie ook geïnformeerd hebben naar andere zaken op andere plekken op de Keys, zoals snorkelen. Hoewel je bij Key Largo het John Pennekamp reservaat hebt, moet je hiervoor wel een uur op een boot zitten (heb ik althans begrepen) om er te kunnen snorkelen - bij mijn weten kan dit niet direct vanaf het strand, zelfstandig. Daarnaast hadden wij bij het rijden over Key Largo van alle Keys het minste het gevoel überhaupt op een eiland te zitten. Qua charme en om een echte goede indruk van de Keys te krijgen zou ik jullie dan ook willen adviseren verder door te rijden. Kort samengevat lijkt Key Largo - in ieder geval vlak aan de US1 - meer op een grote Amerikaanse stad dan op een leuk klein eilandje.

De absolute topper is en blijft Key West, zonder enige twijfel. Daar kun je de rest echt niet mee vergelijken. Reken vanaf Key Largo 2,5 uur autorijden (zonder stoppen) extra om daar te komen.

Verder hebben wij gereisd met iemand die overweegt om zelf de volgende keer met kleine kinderen die kant op te reizen. Het 'probleem' met Key West is dat - naar ik gelezen heb - niet alle knusse B&B's ook knus over kinderen denken en dat ook de prijzen er minder knus zijn. Nu heb ik zelf Courtney's Place al getipt, maar ik heb niet gecontroleerd wat hun standpunt m.b.t. kinderen is. In ieder geval zou het in mijn ogen voor kinderen ideaal zijn qua omgeving.

Verder heb je in de zuidwestelijkere Keys ook nog andere mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld ook een heel eigen huis-met-volledig-uitgeruste-keuken huren in het Bahia Honda National Park. Dat heeft een fantastisch (snorkel-)strand en is op minder dan een uur rijden van Key West verwijderd, zodat je daar ook nog een keer kunt rondkijken. Op de eilanden in de omgeving kun je voor boodschappen terecht. Qua kindveiligheid hebben we het over strand en duinen in een van de weg afgeschermd natuurgebied. En ook op Key West zijn er buiten het oude stadscentrum nog wel minder dure, en meer kindvriendelijke verblijven te krijgen denk ik.

Succes met de beslissing, ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden en hoe het bevalt.

Groet,
Sander

Tanjadh
28-12-07, 00:16
Hallo Sander,

Is deze accomodatie ook geschikt om met jonge kinderen (5, 3 en 1) heen te gaan?

Hoor het graag.

Groet,

Tanja

Sander
28-12-07, 01:56
Hoi Tanja,

Ik vind de accomodatie zelf erg rustig gelegen, aan een klein straatje met een hek eromheen, en zou dus zeggen van wel. Er is ook een (zij het piepklein) zwembadje. Omdat ik zelf geen kinderen heb, heb ik echter niet gevraagd of het toegestaan is. Sommige B&B's op Key West laten geen kinderen toe. Dit zou ik dan ook navragen als ik jou was.

Groet,
Sander

Peter en Carien Cijvat
11-03-08, 23:08
Wij gaan met de meivakantie een rondreis maken door florida.
Maar we hebben nog niets gevonden en geboekt op Key Largo of op een van de andere eilanden. Is het in die peiode ook mogelijk om dit terplaatse uit te zoeken? :-) Zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben.

Alvast bedankt

Peter en Carien

Yvet
11-03-08, 23:49
Als we een rondreis amken dan boeken wij alleen het hotel bij aankomst, zodat we een plek hebben om gelijk naar toe te gaan en we niet hoeven rond te rijden nar een reis....
Verder boeken we niks van te voren.

Tenzij:
We willen slapen in een Nationa Park, deze plekken zijn bijna altijd ruim van te voren niet meer te krijgen.
En op hele populaire plekken waar weinig hotels zijn.

En die laatste daar zit het hem in voor jullie.
Zoveel hotels zijn er niet en het is een populaire periode dat jullie gaan.
Mijn advies is van te voren boeken en niet op de bonnefooi.
Het kan wel hoor, maar er zitten risico's aan verbonden.

Natasja L.
12-03-08, 14:31
Wij gaan al jaren in mei op vakantie en bezoeken ook ieder jaar weer Key West. Dit doen we altijd op de bonnefooi! Wij kiezen altijd voor een B&B. Wij hebben nog nooit problemen gehad om een kamer te krijgen. Dat komt, omdat we precies weten wanneer we wel en wanneer we niet moeten gaan. Wij zorgen er voor dat we op zondag aankomen in Key West. Op zondag checken veel mensen uit. Wij blijven altijd t/m vrijdag; zaterdags vertrekken we weer. De weekenden in Key West worden namelijk druk bezocht en de prijzen gaan fors omhoog! Ga ook niet tijdens feestdagen; ook dan zal het moeilijk worden om een kamer te vinden tegen een redelijke prijs. Het weekend van 11 mei is geen goede optie, want dan is het moederdag. We hebben het één keer meegemaakt, dat we (op de bonnefooi) tijdens moederdag in Key West waren en er was bijna geen kamer meer te krijgen. Gelukkig hadden ze in La Mer & Dewey House nog een kamer, maar wel tegen een zeer hoge prijs! Memorial Day weekend moet je ook zien te vermijden. Hier geldt eigenlijk hetzelfde als bij moederdag. Veel te druk en veel te duur! De drukte en de hoge prijs voor een hotelkamer tijdens deze dagen is niet alleen in Key West een probleem, maar overal in Florida zal het dan erg druk zijn!

Er wordt gesproken over het feit dat er in april geen (betaalbare) kamers beschikbaar zijn. April is nu eenmaal een drukke en dure maand, o.a. doordat de (Amerikaanse en Canadese) 'snowbirds' naar Florida trekken om te overwinteren.

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het geen probleem moet zijn om in mei op de bonnefooi naar Key West te gaan, mits je de 'spelregels' in acht neemt.

Marcelg
12-03-08, 15:21
Klopt, en het is ook wel duurder per nacht als je maar voor 1 of 2 nachten komt inplaats van 4 of 5.

Yvet
12-03-08, 21:41
Ik snap dat normaal mei nu effe niet zo normaal is.
Half nederland vliegt in mei naar Florida, ietswat overdreven maar toch.

Er zijn nog nooit zoveel nederlanders in de meivakntie naar Florida geweest als nu.
Wil je het zeker weten, boek dan nu.
Hou je van een gokje boek dan ter plaatse....

Natasja L.
13-03-08, 13:14
Ten eerste zijn ze er nog niet geweest ;) en ten tweede zal het allemaal wel meevallen. Natuurlijk gaan er nu meer Nederlanders in mei op vakantie, daar ben ik me ook van bewust. Ik lees ook de krant en de reacties hier. Dan nog blijf ik bij mijn visie, die ik eerder gegeven heb. Als ik zie waar de gemiddelde forummer verblijft tijdens de vakantie (topic 'favoriete hotels'), dan blijven er nog genoeg B&B's en hotels over. Er zijn zoveel hotels en B&B's in Florida. Van die 'paar' extra Nederlanders kijken ze echt niet op hoor. De meeste hier zijn helemaal weg van Orlando, waar ze dan ook een lange tijd blijven. Het gaat hier over de Florida Keys en ik heb gemerkt dat de interesse voor The Keys een stuk minder is dan voor de pretparken van Orlando. Daarom denk ik nog steeds dat er nog genoeg mogelijkheden zijn als je op de bonnefooi naar de Florida Keys gaat. Mits je er niet in het weekend en met de feestdagen/springbreak bent. In het begin was ik ook altijd 'bang' dat we geen slaapplaats zouden vinden, maar na meer dan 10 jaar op de bonnefooi reizen, weet ik wel beter. Wij hebben inmiddels al heel wat leuke B&B's bezocht. Als je er geen vertrouwen in hebt, dan moet je gewoon vantevoren een hotel boeken. Je bent dan wel minder flexibel.
Mits je er niet in het weekend en met de feestdagen/springbreak bent. Ik weet nu waarom het begin mei drukker is dan normaal in Key West. Het heeft niets met de 'Nederlandse invasie' te maken, maar meer met het feit dat dan het jaarlijkse songwritersfestival plaatsvindt. Het festival is van 30 april t/m 04 mei. Ga je tijdens deze dagen naar Key West?

Peter en Carien Cijvat
15-03-08, 01:24
Onze plannen zijn om van 3-05 t/m 7-05 op de keys te verblijven.
We hoorden via-via dat er op 3-05 een wielrenwedstijd over de keys voorbij komt en daardoor extra drukte terplaatse zal zijn en hierdoor misschien minder hotel kamers beschikbaar zijn.

ing
15-03-08, 18:32
Nu weet ik het zeker! Wij gaan op de bonnefooi. Na deze discussie te hebben gelezen nemen wij het risico. Bedankt voor de informatie.

Zelf ben ik al een tijdje lid maar heb nog maar 1 keer (een hele tijd terug) mijzelf voorgesteld. Ik ga met mijn man en twee kinderen 23 april voor 3 weken naar Florida. Al langer liepen wij met de vraag: wel of niet van te voren B&B vastleggen.......niet dus. Wij willen graag ter plekke beslissen: blijven we nog of trekken we verder. Maar goed met twee kinderen (6 en 8 jaar) is dat verstandig.......maar we doen het! Bedankt voor alle informatie. Ik ga vrolijk door met het lezen van dit Forum. Vooral de reisverslagen zijn super.

Groetjes Ing

Michael66
16-03-08, 04:47
Let wel een beetje op: een aantal B&B's weigeren klanten met kids! Maar ja, dan zijn er altijd wel andere accommodaties waar je wel terecht kunt.

Syllvia
16-03-08, 09:06
Wij gaan dus echt niet op de bonnefooi, voor mijn gevoel ben je dan steeds bezig, om op vakantie je slaapplaats te regelen. Ik heb het gezien bij het Raddisson Hotel, mensen komen om 21.00 aan, willen een kamer, en het hotel zit vol, dus maar weer verder zoeken.
(wrom die mensen eerst niet even bellen is mij een raadsel)
Maar goed, de een vind het leuk en de ander niet :)
groetjes Sylvia

Natasja L.
17-03-08, 12:35
Het is maar goed dat iedereen verschillend is. Zo blijven de leuke B&B's in ieder geval nog beschikbaar voor mensen die eens iets anders willen dan bijv. een Radisson Hotel. Wij hebben helemaal niet het gevoel dat we 'steeds' bezig zijn om een slaapplaats te zoeken. Inmiddels hebben we al genoeg ervaring om op de bonnefooi op vakantie te gaan. Weten wanneer je gaat, is er wel of geen evenement en wat zijn de alternatieven. Kijk voordat je op vakantie gaat eens op internet.

Hieronder een link naar mijn weblog. Daar staan wat B&B's op; deze B&B's had ik niet willen missen en daar waren we nooit terecht gekomen als we alles vantevoren hadden geboekt!
http://flipflopsandtikibars.punt.nl/?home=1 (Klik B&B's en Hotels aan voor foto's en beschrijvingen)

@ Ing
Leuk dat je op de bonnefooi gaat. Je hebt wel mijn berichtje gelezen dat er in de periode dat jij naar Key West wilt gaan er ook een Songwritersfestival is? Hou dus wel rekening met het feit dat het daarom erg druk kan zijn in Key West!

Vakantieganger
04-10-11, 12:07
Wij willen begin februari met 4 personen de Florida Keys bezoeken. We willen de accomodatie daar pas boeken en waarschijnlijk een aantal dagen op Key West verblijven en nog een aantal dagen op andere eilanden.
Is het in deze tijd makkelijk om accomodatie te vinden? En dan ook altijd meteen 2 kamers? En wat zijn de gemiddelde prijzen in deze tijd, rond 100 euro of kan het ook makkelijk goedkoper?

Ebelix
04-10-11, 14:03
Februari is nog hoogseizoen op de Keys. Het is beter om iets van te voren te boeken. Met 100 euro per kamer kan je wat vinden en misschien iets goedkoper maar veelal zal het duurder zijn ivm het hoogseizoen. Beter is om in maart te gaan. Dan is ht hoogseizoen voorbij.

koenkamphuys
05-10-11, 08:19
Ik adviseer je om tenminste eerst op internet naar hotels te zoeken om een idee te krijgen wat de hotels er kosten. Er zijn grote prijsverschillen en de hotels aan de minst toeristische kant van het eiland zijn aanzienlijk goedkoper dan in het toeristische centrum. Ik ben nooit op de bonnefooi gegaan.

Vakantieganger
05-10-11, 13:27
Bedankt voor jullie antwoorden. Zo te zien zijn jullie al heel wat vaker in Florida geweest dus echte ervaringsdeskundigen.
Het valt inderdaad op dat er grote verschillen in prijs zijn. Klopt het dat de oostkant van het eiland wat minder duur is? De kant waar je het eiland op komt rijden?

De seizoenen kan ik echt geen wijs uit. Op internet zie ik meestal dat het hoogseizoen van januari tot en met april loopt. Maar dat het in januari ook nog wel rustig kan zijn. Nu hoor ik dus maart en ik heb ook al van iemand gehoord dat april beter is, hahaha, what to do?

trails
05-10-11, 13:59
Accommodatie op Key West is gewoon duur. En zeker in de wintermaanden, want dan is het hoogseizoen.
De westkant van het eiland is duurder omdat je dan in het centrum zit.
De eerste keer dat wij naar Key West gingen was op de bonnefooi (in februari) en hebben toen bij de tourist office aan de ingang van Key West gevraagd welke hotels nog vrij waren.
We zijn toen bij het Southernmost hotel uitgekomen en daar zijn we daarna nog 2 keer geweest omdat we het een erg leuk hotel vinden met een goede ligging.
http://www.southernmostresorts.com/southernmost-hotel/

gerrie
13-10-11, 00:24
Geen ijzersterk onderwerp maar wist niet beter.
Wij vertrekken in fevruari 28 naar miami..waarna wij willen doorreizen naar de Keys. Nu is mijn vraag of het verstandiger is vooraf te boeken of is het in die periode rustig zodat we ter plekke kunnen kijken .
In amerika staan de prijzen vaak al buiten op billboards van het hotel/motel is dat in florida ook het geval of moet je ieder hotel in om te vragen wat de overnachtings kosten zijn.

belgske
13-10-11, 10:08
@ Gerrie,

Enkele berichten hierboven staat je antwoord al. :roll:

Er zijn genoeg sites www.expedia.nl (http://www.expedia.nl), www.hotelopia.nl (http://www.hotelopia.nl), www.booking.com (http://www.booking.com), ... waar je kan zien hoeveel een overnachting kost, beetje zoekwerk - vergelijken - dan eventueel boeken

gerrie
14-10-11, 11:32
Weet iemand ook of de prijzen ter plekke vermeld staan aan de buitenkant van de motel/hotels??

corrus
14-10-11, 13:50
Vaak niet, maar wat houdt je tegen om even naar binnen toe te lopen???

wieseningrid
05-11-11, 14:39
hallo,
wij zoeken nog een overnachting van 2 op 3 april 2012 op de keys in de buurt van key largo. wij willen graag wat advies om te overnachten. Wij komen dan uit key west en willen dan nog 1 overnachting doen voordat wij doorrrijden via de everglades naar naples.
geef ons eens advies wat leuk is en waar we ook nog vertier hebben.

trails
05-11-11, 15:01
Wij hebben in 2000 in het toenmalige Westin geslapen, dat is nu Hilton Key Largo Resort. We vonden het erg mooi, de mooiste kamers ook van de hele vakantie.