PDA

Bekijk Volledige Versie : Wijken Cane Island en Island Club at Lindfields



mc.kunst
11-03-08, 00:45
Hallo forumers,

In december willen wij graag naar Florida. Het zal onze tweede keer worden. De eerste keer hebben we niks hoeven regelen, dus wat dat betreft is alles nieuw voor ons.

Wij zijn aan het informeren bij USAfunvacations en Americanestates. Ons grote struikelblok is: moeten we nou voor een townhouse/condo gaan of voor een villa? We zijn toch wel aan een bepaald budget gebonden en een villa is toch gauw zo'n 500 euro duurder. Belangrijkste reden voor ons om eventueel een villa te huren is onze kinderen van (dan) 10 en 8. Dan kunnen zij zwemmen wanneer ze willen. Maar kan iemand mij vertellen of een zwembad bij een townhouse/condo ook altijd zo gesittueerd is, dat je er een beetje zicht op hebt, zodat de kinderen ook daar alleen kunnen gaan zwemmen? Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen.

De condo's waar wij het over hebben zijn gelegen in de wijk Island Club at Lindfields en de wijk Cane Island. Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mijn vraag.

Groeten, Claudia :razz:

Teleton
11-03-08, 02:08
Maar kan iemand mij vertellen of een zwembad bij een townhouse/condo ook altijd zo gesittueerd is, dat je er een beetje zicht op hebt, zodat de kinderen ook daar alleen kunnen gaan zwemmen? Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen.

Je moet er niet op rekenen dat je vanuit de condo zicht hebt op het zwembad. Je zult dus mee moeten naar de community pool, want verder is er geen toezicht. Stel het je maar zo voor: in onze Vinexwijken is er een wipkip een een schommel voor de jeugd, hier een community-pool

De condo's waar wij het over hebben zijn gelegen in de wijk Island Club at Lindfields en de wijk Cane Island. Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mijn vraag.

Wij waren in oktober 2007 in Island Club en zitten nu op Cane Island. De condo's in Island Club zijn twee hoog, op Cane Island kan je drie of vier hoog komen te zitten. Hier is er per complex weer wel een lift. Het zwembad in Island Club was groot, er waren voldoende ligstoelen, enkele parasols en tafels. Verder zit je er goed beschut tegen de wind en de zon. Hier op Cane Island zijn er nu problemen met de community pool. Er is bekend gemaakt dat het een technisch probleem zou zijn. Omdat het hier buitengewoon stil is ( je ziet slechts bij drie van de gebouwen wat mensen) geloof ik dat het een ordinaire centenkwestie is. De pool is niet bijzonder groot en je hebt er (nog) geen beschutting tegen de zon en de wind. Verder zijn er niet zoveel stoelen en ligbedden en zie ik geen parasols.

Cane Island is spiksplinternieuw en dat zie je terug in de inrichting. Verder zijn de flats goed geisoleerd. Op Island Club hoorden we de buren boven lopen, daar is hier geen sprake van. In ons huidige appartement op Cane Island is slechts 1 tv. Dat vinden wij vreemd, maar er is natuurlijk goed mee te leven. Internet: ADSL was niet beschikbaar in ons appartement in Island Club, hier staat keurig een router.

Airco in Island Club centraal in de woning en wat luidruchtig, hier zeer stil.

Bij de keuze kan ik je niet helpen. Ik kan alleen maar zeggen wanneer ik nu voor een volgende vakantie zou moeten kiezen waar ik zou willen zitten, mijn keuze toch op Island Club Lindfields zou vallen. Is puur persoonlijk, beide complexen voldoen ruimschoots aan de norm, liggen centraal. Kijk voor foto's van Cane Island op mijn blog en snuffel ook eens op Google Earth.

Wij hebben vorig jaar in de mei vakantie wat familie met kinderen (11 en 16) meegenomen. Wij kozen toen voor een villa met pool, dat was wel wat duurder maar het was zalig om alles bij de hand te hebben.

Succes met de keuze en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

PS: Bedenk wel dat de inichting en uitrusting per villa of condo kan verschillen.

Michael66
11-03-08, 11:53
Garanties over bepaalde zaken (zoals zicht op community-pool) kan alleen de reisaanbieder geven. Dus navragen! Als ze er geen of ontwijkend antwoord op geven dan weet je nog niets zeker. Als het echt een eis van je is, zeg dat dan en vraag of ze dat kunnen leveren.

Vaak is het gewoon een kwestie van je wensen en eisen "hard" op tafel te leggen, weten wat je wilt en daar voor gaan staan.

mc.kunst
11-03-08, 15:29
Bedankt voor jullie reacties! Ik had net een berichtje teruggestuurd, maar die kan ik ineens nergens meer terugvinden, dus bij deze nog een keer.

Nog een paar vraagjes. Teleton, hoeveel gebouwen zijn er bij Island Club? Ik las in je reisverslag dat het er bij Cane Island 9 zijn. En zijn die om het zwembad heen gebouwd of kunnen die ook aan de andere kant van een weg liggen of zo?

Is Island Club at Lindfields hetzelfde als de wijk Lindfields?

Even nog een belangrijke vraag aangaande onze keuze voor een villa of een condo. Kan je überhaupt wel lekker zwemmen in december of is het daar eigenlijk te koud voor?

Alvast weer bedankt!

Teleton, nog een prettige vakantie verder!

Groeten, Claudia

Teleton
11-03-08, 17:26
Nog een paar vraagjes. Teleton, hoeveel gebouwen zijn er bij Island Club? Is Island Club at Lindfields hetzelfde als de wijk Lindfields?

Island Club is een wijkje van Lindfields met verschillende soorten woningen, waaronder geschakelde condo's. Het is een loop, geen gated community. Lindfields is een vrij grote wijk, in de wijk zelf zijn nauwelijks voorzieningen maar de Publix, Walmart en restaurants zijn vlak om de hoek aan de 192.


Ik las in je reisverslag dat het er bij Cane Island 9 zijn. En zijn die om het zwembad heen gebouwd of kunnen die ook aan de andere kant van een weg liggen of zo?

Niet aan de andere kant van de weg, wel aan de andere kant van het gebouw. De appartementen op Cane Island staan rug aan rug. De helft van de appartementen heeft dus geen zicht op het zwembad. het zwembad op Island club is afgeschermd met en schutting en bosjes.


Even nog een belangrijke vraag aangaande onze keuze voor een villa of een condo. Kan je überhaupt wel lekker zwemmen in december of is het daar eigenlijk te koud voor?
Wij waren hier in november, december en januari en hebben altijd kunnen zwemmen, maar het zwembad moet dan wel verwarmd zijn! Villa huren in deze maanden = optie verwarming gebruiken! Community pool is normaal gesproken verwarmd.

Tip: Ga in ieder geval met de kids naar de zwemparken\\:D/\\:D/

Graag gedaan, groeten,

Ton

bayliner
26-03-08, 15:03
Island Club is een wijkje van Lindfields met verschillende soorten woningen, waaronder geschakelde condo's. Het is een loop, geen gated community. Lindfields is een vrij grote wijk, in de wijk zelf zijn nauwelijks voorzieningen maar de Publix, Walmart en restaurants zijn vlak om de hoek aan de 192.

Hoi zit voor het eerst op dit forum,maar kunt u mij vertellen hoe de inrichting is en dan bedoel ik keuken,koelkast e.d alvast bedankt voor de reactie

Ta2 Gerrit
26-03-08, 18:05
OP deze site (http://www.sunnygolfvillas.com/) kun je alvast een indruk opdoen, de foto's van Teleton zullen nog wel volgen.
Over het algemeen zijn de keukens in de villa's en condo's heel erg kompleet.
Mega koelkast met vriezer en ijsblokjesmachine, kookplaat, oven, microwave etc. alles is er.