PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderwerp: Amerikaanse sporten



Michael66
24-03-05, 06:59
Is het een idee om in de lijst onder "Pretparken en andere bezienswaardigheden" het onderwerp "Amerikaanse sporten" toe te voegen?
Volgens mij zijn er veel Amerika-gangers (en dus ook Florida-gangers) die graag naar een honkbal-, basketball- American Football- of anders typisch Amerikaanse sportwedstrijd willen danwel al zijn geweest. In andere topics komt dit soms wel eens ter sprake en dan merk ik dat er veel onbekendheid is met hoe er tickets te verkrijgen zijn, waar je die kunt krijgen, of er eigenlijk wel gespeeld wordt in een bepaald seizoen, etc.
Zelf ben ik groot honkbal-fan en heb inmiddels diverse wedstrijden bezocht, in Miami en St. Petersburg, en ik deel de kennis graag met anderen.

Let's play ball !!!

Harm
24-03-05, 09:18
Hallo Michael66
Wij verblijven met vakantie al een paar jaartjes op Treasure Island. Als we de Central Ave uitrijden komen we altijd langs het Tropicanafield. Dit jaar zijn we er helaas maar een paar dagen. De Tampa bay Devil Rays spelen dan thuis heb ik gezien. Wij zijn geen echte sportmensen maar willen toch wel eens een honkbal wedstrijd meemaken voor de sfeer. We willen dus wel maar voelen ons als een kat in een vreemd pakhuis. Jij kan me er ongetwijfeld meer over vertellen Hoe een en ander in zijn werk gaat. Daarbij bedoel ik niet de spelregels. Dat is eenvoudig toch, de bal slaan en wie de meeste rondjes heeft gelopen wint de pot. Of is het ingewikkelder?Ben jij altijd zo vroeg wakker?
Groeten
Harm

Njit
24-03-05, 09:55
Ben jij altijd zo vroeg wakker?

Hij kan ook laat zijn gaan slapen :)

Harm
24-03-05, 10:03
Hij kan ook laat zijn gaan slapen :)
Nou wel terusten dan maar :shock:
Harm

petra
24-03-05, 10:18
Goedemorgen....zeg The Tampa Bay unit, heette dat vroeger niet The Tampa Bay Bandits? Of is dat weer wat anders? Lang geleden ben ik naar zo'n wedstrijd geweest, in Tampa, maar eigenlijk snapte ik er niks van, dus vond er ook niks aan. Wie er speelde weet ik niet meer hoor.
Slaap lekker :lol:

N1xz
24-03-05, 11:42
Hier nog een grote fan van amerikaanse sporten. Basketball het meest, maar aangezien ik alleen nog maar in de zomer in amerika ben geweest en ook deze zomer naar florida ga. Ben ik alleen nog maar naar honkball geweest. Chicago White Sox. Onlangs nog tickets gekocht voor de Florida Marlins, gewoon via de site van de club en met een creditcard. Plaatsen uitkiezen en op de dag van de wedstrijd ophalen. 8)

Volgens mij hebben de meeste sportclubs in amerika wel een 'ticketbestelformulier' op hun site staan, gaat volgens mij allemaal via ticketmaster.

Harm
24-03-05, 12:52
Dat is natuurlijk allemaal leuk maar daar schiet ik niks mee op. De kaartjes variëren van $5 tot dik $200 en waar moet je zitten om het leuk te zien? Zo te zien spelen ze een aantal dagen thuis tegen dezelfde club. Moet je die wedstrijden zien als een geheel of losse wedstrijden, en ga zo maar door. IK ben een leek wat sport betreft. Bij het honkbal dat ik speelde sloegen we met de tafelpoot en renden langs de putten die als honk dienst deden. Wakker worden?????
Harm

N1xz
24-03-05, 14:52
Het zijn losse wedstrijden. Als voorbeeld: Zelf heb ik kaartjes gekocht van $32 en ik zit in vak 148 bij de Florida Marlins http://florida.marlins.mlb.com/NASApp/mlb/fla/ballpark/seating_pricing.jsp
Je zit dan rechtachter 'de thuisplaat' zoals dat heet, vanwaar de spelers slaan en dus uiteindelijk 'weer thuis komen' na een rondje. Dichtbij de meeste actie dus. Heb ook wel eens hoger in het stadion gezeten (in Chicago), op het 'upper deck' zoals dat meestal in de stadions heet, en vandaar uit kan je het nog steeds goed zien. Maar je zit wat verder van de 'echte' actie verwijderd. Tot zover de info die ik je kan geven.

Daniel
24-03-05, 14:57
Een goed idee, maar... naar mijn mening komen er niet genoeg berichten over sport langs om daar een apart forum voor te maken. Ik wil nl. wel dat het aantal forums (fora 8-[ ) overzichtelijk blijft. Wellicht is het handiger om één centraal topic te hebben in bijv. Overige bezienswaardigheden of Florida algemeen...

Ebelix
24-03-05, 19:36
Voor Amerikaanse sporten kan je ook terecht op amerika.nedforum.nl Daar is een apart forum Sport.

glenn
24-03-05, 20:15
op boven vermeld forum, staat dat een baseball game behoorlijk lang kan duren, waaraan mag ik me dan verwachten ???

maw... hoe lang duurt dit gemmideld ??

Glenn

Michael66
25-03-05, 07:40
Een goed idee, maar... naar mijn mening komen er niet genoeg berichten over sport langs om daar een apart forum voor te maken. Ik wil nl. wel dat het aantal forums (fora 8-[ ) overzichtelijk blijft. Wellicht is het handiger om één centraal topic te hebben in bijv. Overige bezienswaardigheden of Florida algemeen...

Hmm, kip en ei verhaal geloof ik. Komen er nou zo weinig vragen langs omdat er geen apart forum is, of zijn er gewoon weinig vragen?

Ik merk wel dat zodra ik een onderwerp plaats over honkbal, dat er binnen de kortse tijd een behoorlijk aantal reacties komt. Allerlei vragen komen dan ineens vboven. Zelfs van mensen die al vaker in de buurt van de stadions zijn geweest, en zich telkens afvragen wat daar nou precies gebeurt.
Daarnaast is sport in het algemeen een behoorlijk belangrijk deel van de Amerikaanse samenleving. Prestaties leveren hoort bij de american way of life.

Daarom nogmaals mijn pleit: kunnen we een apart topic hieraan wijden? Ook al is het maar om te proberen, je kunt het altijd weer verwijderen als het niet aanslaat.

glenn
25-03-05, 18:36
maar hoelang duurt zulke wedstrijd nu gem.

Harm
25-03-05, 20:44
Hmm, kip en ei verhaal geloof ik. Komen er nou zo weinig vragen langs omdat er geen apart forum is, of zijn er gewoon weinig vragen?

Ik merk wel dat zodra ik een onderwerp plaats over honkbal, dat er binnen de kortse tijd een behoorlijk aantal reacties komt. Allerlei vragen komen dan ineens vboven. Zelfs van mensen die al vaker in de buurt van de stadions zijn geweest, en zich telkens afvragen wat daar nou precies gebeurt.
Daarnaast is sport in het algemeen een behoorlijk belangrijk deel van de Amerikaanse samenleving. Prestaties leveren hoort bij de american way of life.

Daarom nogmaals mijn pleit: kunnen we een apart topic hieraan wijden? Ook al is het maar om te proberen, je kunt het altijd weer verwijderen als het niet aanslaat.
Hallo michael
Je hebt een aanstekelijk enthousiasme voor jou sport. Ik zou eens proberen om het onderwerp eens als nieuwe draad te lanceren onder de kop Florida algemeen. Dan kun je zien hoelang het duurt voordat de draad doodloopt.
Harm

Michael66
26-03-05, 00:46
maar hoelang duurt zulke wedstrijd nu gem.

Hoe lang? De wedstrijd duurt meetsal 3 tot 3-1/2 uur. Is dat lang? Wat is lang? Honkbal wordt niet voor niets "America's pastime" genoemd. Als ik naar het honkballen ga, ben ik een hele dag weg. Meestal zoek ik een wedstrijd uit waarbij de organisatie een extraatje weggeeft, een bobblehead of zo. Dan sta ik al zo'n 2-3 uur voordat de deuren open gaan in de rij met m;n vrienden, zodat we zeker op tijd zijn om dat extraatje te krijgen. No risk!. Als de deuren dan open gaan, duurt het nog zo'n 2 uur voordat de wedstrijd begint. Tijd om wat te gaan eten. Want eten .... dat is er genoeg. En een grote (en dan bedoel ik een GROTE) beker frisdrank erbij. Dan nog even shoppen door de soevenerwinkel en voor je het weet begint de wedstrijd.
Maar sommige amerikanen pakken het heel anders aan. Die zien de wedstrijden meer als een mogelijkheid om hun vrienden weer eens te zien, komen pas een half uur na aanvang binne, kletsen en eten wat en vertrekken weer. Lekker 2 uurtjes doorbrengen in een airco-omgeving en dan weer weg. Ook een manier (niet de mijne).

Kortom: het duurt net zolang als je zelf wilt.

Daniel
26-03-05, 17:44
...

Daarom nogmaals mijn pleit: kunnen we een apart topic hieraan wijden? Ook al is het maar om te proberen, je kunt het altijd weer verwijderen als het niet aanslaat.
OK, ik maak een forum aan onder "Pretparken en andere bezienswaardigheden". Ik zal meteen wat (relevante) berichten er naar verplaatsen. Over een tijdje kijken we dan of het forum is aangeslagen en of we het dan laten staan of weer verwijderen. Zou jij een FAQ willen maken met daarin de meest voor de hand liggende vragen (en liefst ook antwoorden!) over American Sports in Florida? Bijv. hoe lang duurt een baseball/basketball/American Football wedstrijd, waar haal ik kaartjes, welke teams zijn er, kosten, etc.

Laat maar weten of je het een leuk idee vindt!

Daniel

Michael66
27-03-05, 04:49
Goed. Leuk. Fantastisch. Gaaf.

Ik zal zo snel mogelijk een aantal gegevens op een rijtje zetten. Begin ik met de belangrijkste sporten en teams: de top in honkbal (MLB: Devil Rays en Marlins), ijshockey (NHL: Panthers, Lightning), american football (NFL: Buccaneers, Dolphins)) en basketball (NBA: Heat, Magic).
Daarna wat collega-wetenswaardigheden en dan de rest. Wordt nachtwerk. Leuk.