PDA

Bekijk Volledige Versie : Electronica kopen in Florida



Pagina's : 1 [2]

Njit
09-04-10, 10:01
da's een goeie!! ;) ik zou ook gewoon de labels eraf doen en al een keer dragen daar.

De bewijslast ligt bij jou en niet bij hun. Als zij denken dat je de boel in de USA hebt gekocht mag jij gaan bewijzen dat dat niet zo is. Nu zullen ze niet zo snel naar kleding kijken. Maar bij een nieuw uitziende dure laptop kun je wel vragen verwachten..



Belastingvrij zijn:


alle goederen die u bij uw vertrek bij u had. De Douane kan u vragen om aan te tonen dat bepaalde goederen al in uw bezit waren toen u uit Nederland vertrok



< Maar zoals collega Gerrit al zei, we dwalen af :) >

pumi1000
09-04-10, 11:53
@njit

€ 430,-- per persoon is nog al wat. Natuurlijk niet als je dure electronica koopt, maar voor kleding en souveniertjes wel, vooral als je ook nog kinderen bij hebt die dat dan ook mogen hebben ;)

pascalbrouwers
12-04-10, 17:46
Hier enkele koerslijsten die de douane hanteert...
voor nederland:
http://www.douane.nl/zakelijk/koerslijsten/koerslijsten.html#P0_0
Voor Belgie:
http://tarweb.minfin.fgov.be/itarbel_ext/docs/coursNL.htm

Deze lijsten heb ik op een ander forum gevonden.
Wellicht hebben jullie hier iets aan.
Wat ik heb begrepen is dat de douane aan het begin vd maand de koers voor de gehele maand bepaald.
Hier kun je dan gemakkelijk zien of je boven de 430 euro uitkomt, mocht je een ipad willen meenemen.

Groet,
Pascal

giovannirombaut
24-04-10, 22:01
Ik vertrek nu maandag naar Orlando. Ik ga 2 Ipads meenemen. Waarschijnlijk die van 16 GB omdat ik er anders btw op moet betalen aangezien ik per persoon boven de € 430 zit... Of als we echt véél geluk hebben, dalen ze in prijs zodat ik die van 32 GB meeneem zonder probs :D We nemen weinig kledij mee naar Amerika, dus zal het ook minder opvallen dat onze valies vol met nieuwe maar gedragen kledij zit :-)

Grtzzzzz

Chicco68
01-05-10, 15:57
Vandaag even gebeld met de Douane op Düsseldorf. De koers van de dollar is daar deze maand vastgesteld op $1,3373. Dus zou je de 32GB mee willen nemen kom je daar BTW over aan t betalen.....

hzengerink
04-05-10, 12:54
Misschien moet de naam van het topique aangepast worden aangezien 80% inmiddels al off-topic is :D. Verder krijg ik binnen mijn dagelijkse werkzaamheden regelmatig te maken met de douane die graag bureaucratische handelingen mag verrichten. Hierdoor maak ik dus veel gebruik van de wisselkoerslijsten van de douane en deze kunnen jullie hier vinden:

http://www.douane.nl/zakelijk/koerslijsten/koerslijsten-27.html#P13652_90047

Dit scheelt weer een maandelijks telefoontje naar de DEUTSCHE douane!!

Om toch even on-topic te komen: ik ga zeker te weten een I-pad kopen wanneer ik in oktober in Florida op vakantie ga met mijn maatjes!\\:D/

pascalbrouwers
04-05-10, 14:14
Vandaag even gebeld met de Douane op Düsseldorf. De koers van de dollar is daar deze maand vastgesteld op $1,3373. Dus zou je de 32GB mee willen nemen kom je daar BTW over aan t betalen.....

Hier mijn eerste berichtje met mijn nieuwe 32gb ipad:lol: hem hem gewoon meegenomen...
Had natuurlijk ook anders kunnen aflopen.
De iPad was in heel ny het gehele weekend uitverkocht.
Heb hem zaterdag gereserveerd in soho.
En maandag kreeg ik een bericht dat hij binnen was.
Echter toen zaten wij op fifth avenue.
Bij de Applestore op 5th avenue waren er toen voldoende op voorraad.


Groet,
Pascal

sjemmie
05-05-10, 01:35
Ik heb ermee gespeeld in de Mall at Millenia en mijn dochter ook.

We vonden het beide "wel leuk", maar toch echt een early adopters gadget.

Snap nog steeds niet wat er zo übercool aan het apparaatje is, wat geen USB of SD Card aansluiting heeft.

Sunshine State
05-05-10, 12:31
We vonden het beide "wel leuk", maar toch echt een early adopters gadget.



Hoi stephan, Ik geloof dat ze de eerste miljoen Ipads al hebben verkocht..
Maar je slaat een groep over..LOL

http://img219.imageshack.us/img219/9656/crossingthechasm.jpg

Overigens denk ik, dat dit product de Chasm moeiteloos crossed...
Het is een echt hebbe ding, mijn vrouw is er helemaal gek op..
Het zal niet lang duren of ze koopt er ook één, het product heeft een hoog aaibaarheidsgehalte, ik geloof er wel in...

Michael66
11-05-10, 07:53
Moderator Michael66:
Gezien de overlap van het specifieke iPad-onderwerp met het algemenere Electronica-onderwerp heb ik de onderwerpen samengevoegd.

mikey
13-05-10, 21:09
Ook ik heb mijn ipad gewoon ` meegnomen ` 64 Gb versie wel moeten reserveren zou lang kunnen duren volgens winkelpersoneel van apple store maar kreeg al de volgende dag bericht dat ik hem kon ophalen in de florida mall \\:D/\\:D/\\:D/

forrelletje
15-05-10, 17:25
Hallo.

Wij gaan over 2 wk naar florida en mijn schoonzoon heeft gevraagd of we een Ipad mee willen brengen.
Wat is de prijs als ik niet brutaal ben. en heb je geen problemen op schiphol gehad??

gr Ann

6foot6
15-05-10, 20:02
Ik heb vorige week een 16Gb($499,00) meegebracht, van mijn cc is €429,79 afgeschreven.
Op 5 mei was in heel Orlando geen iPad meer te krijgen maar ik kon reserveren en op 7 mei kreeg ik een e-mail dat ie voor me klaar stond

Faith1
17-06-10, 17:05
Heeft iemand ervaring met het kopen van een Apple Macbook @ de Applestore in Orlando?

r.teeuwsen
17-06-10, 18:57
Nee, wel met een Ipad....
In september gaan we voor een Apple kijken ;-)

Maar prima service bij de Applestore in de Florida Mall...

Greetz, Remco

rarossel
18-06-10, 00:26
Wij hebben vorig jaar een Macbook gekocht bij de Applestore in The Florida Mall. Mijn man gebruikt hem in ons appartement in Londen, werkt prima met een verloopstekker. Hij heeft er nog nooit problemen mee gehad.
We hebben hem wel aan het begin van de vakantie gekocht zodat we bij eventuele problemen nog mee terug konden maar dat was gelukkig niet nodig.

desteijntjes
23-06-10, 14:47
Ik heb vorige week een 16Gb($499,00) meegebracht, van mijn cc is €429,79 afgeschreven.


Ik was even benieuwd of je nog 6% tax moet betalen over die $499. Want met deze koersen vraag ik me dan af of het verstandig is om nog wel in de USA te kopen of te bestellen hier in Nederland.
Volgens de berichten is de Ipad vanaf juli verkrijgbaar:lol:

6foot6
23-06-10, 15:06
Daar kwam idd nog tax bij, of dat 6% was kan ik me niet meer herinneren.
Tax is normaal iets van 7%

hzengerink
25-06-10, 00:36
Zelf heb ik mijn Ipad geïmporteerd uit Duitsland, ik kon én niet wachten op de introductie in NL én niet op mijn eigen tripje naar the states! Een ideaal apparaat mocht iemand nog twijfelen ;) al zou ik toch voor de 32gig gaan omdat 16 gig wel erg weinig is, ik heb nu alleen al 3,5 gig aan Appa op mijn iPad staan en daar komt dan nog muziek en films/podcasts bij..

Ps: dit is natuurlijk getyped op mijn iPad!

A3
01-07-10, 14:35
Forummers,
Van de zomer gaan we weer richting Florida.
Nu zegt 'iedereen' dat als je een i-phone wilt dat je die in de VS moet kopen. Een 3g of 3gs schijnt te koop te zijn voor 99 dollar. Lijkt me niet te duur.

Een paar vragen:

* is deze hier te gebruiken?
* is deze simlock vrij (te maken)?
* waar kan ik hem zonder abbo kopen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!


A3

Njit
01-07-10, 14:43
Ik plak het even hier vandaan: http://www.iphoneclub.nl/iphone-3gs-kopen-in-nederland-prijzen-en-alternatieven/

iPhone 3GS in de VS kopen
Toen de iPhone nog maar net op de markt was verschenen, gingen veel mensen in de VS een iPhone halen. Het was goedkoop dankzij de lage dollarkoers, je kon het toestel meteen meenemen en de simlock was eenvoudig te verwijderen. Dat is veranderd: sinds de iPhone 3G is het lastiger om de iPhone in de VS te kopen. Je hebt er veelal een Amerikaans social security-nummer en een Amerikaanse creditcard voor nodig.

Njit
01-07-10, 14:45
Zelf heb ik overigens afgelopen vakantie een Ipod Touch 8Gb gekocht. Op veel plekken heb je tegenwoordig gratis WiFi (zeker in de USA - McD en Starbucks is gratis) en je kan er bijna alles mee wat op een iPhone ook kan. Handig om even het laatste nieuws te bekijken of de mail te checken. Ik heb hem overigens op Schiphol gekocht - was goedkoper dan in de USA :)

6foot6
01-07-10, 17:42
Forummers,
Een 3g of 3gs schijnt te koop te zijn voor 99 dollar.

En dan krijg je er ook nog een perseel land in Florida bij. #-o

hzengerink
02-07-10, 13:07
Die 99 dollar is in combinatie met een abonnement.

8GB : Black
From
$99.00*
AT&T Wireless Account
2-year contract required

Dit staat op de site van apple zelf! en dan heb je ook nog maar de 8 gb, maar dat is persoonlijk natuurlijk..

Voor de rest kan ik het niet laten: Iphone 4 (L)(L)(L) maar deze emoticon kennen ze hier nog niet ;)

Ta2 Gerrit
02-07-10, 13:16
Bedoel je deze ?? :mrgreen:

http://img42.imageshack.us/img42/5076/losery.png (http://img42.imageshack.us/i/losery.png/)

vettejus
12-07-10, 11:55
binnenkort naar Orlando. Willen daar graag een NAV kopen die we na terugkeer in NL kunnen blijven gebruiken. Kan dat met iedere bv. Garmin die een kaartslot heeft?

Njit
12-07-10, 13:02
Moet volgens mij gewoon kunnen. Maar ik zou Garmin even bellen welke specifieke modellen hier het meest geschikt voor zijn. TomTom zie ik hier op het forum ook regelmatig voorbij komen.

http://www.garmin.nl/images/random/hoofdmenu/het_bedrijf/0900-4276461_white_background_250px.jpg

dejo
13-07-10, 14:55
hulp gevraagd
ik wil een site to store aankoop doen op walmart.COM
Het invullen van de gevens gaat goed tot aan het adres. Er word om een zipcode gevraagd. een Nederlandse postcode wordt niet geaccepteerd, logisch maar wat nu. Het adres moet toch gelijk zijn aan mijn creditcard adres.
kan iemand mij vertellen hoe ik het anders kan doen.

Patrick#23
13-07-10, 21:54
Nog een vraag voor de floridakenners. Een externe harde schijf is dat de moeite om te zoeken naar een leuke prijs. Ik neem aan USB aansluiting hier hetzelfde is. Maar de prijs is die interesant voor ons?

Njit
13-07-10, 22:05
Externe USB schijven heb je met en zonder voeding. Vaak zijn de 3.5'' modellen van 1Tb of meer met externe voeding. De 2.5'' of kleinere modellen kunnen zonder voeding.
Die met voeding zul je thuis met een verloopstekker moeten gebruiken. De USB aansluiting is verder hetzelfde.

Ik zou gewoon de Walmart site even bekijken en de prijzen daar omrekenen naar Euro (wel tax erbij tellen). En daarna even vergelijken met een keten als Mycom.

Mijn gevoel zegt dat het niet spectaculair veel scheelt..

Ta2 Gerrit
13-07-10, 23:11
Ik betwijfel of de ext.HDD's daar zo veel goedkoper zijn, met al die (ALDI;-)) aanbiedingen hier.
En dan moet je nog een europees snoertje erbij kopen ook.

Zelf sleep ik altijd een 500G 2,5" mee (Samsung €59,-). Wel lekker makkelijk.


hulp gevraagd
ik wil een site to store aankoop doen op walmart.COM
Het invullen van de gevens gaat goed tot aan het adres. Er word om een zipcode gevraagd. een Nederlandse postcode wordt niet geaccepteerd, logisch maar wat nu. Het adres moet toch gelijk zijn aan mijn creditcard adres.
kan iemand mij vertellen hoe ik het anders kan doen.

Gewoon de postcode invullen van je verblijfadres of de Wal*Mart waar de goederen naar toe moeten. bijv. 34747.
Wij hebben al diverse keren op die manier spullen besteld en zelfs laten bezorgen bij hotels en campings. Werkt perfect.

FloridaFrankie
15-07-10, 20:55
Heb ruim twee maanden geleden wat electronica gekocht bij Wal*Mart (site to store). Prima service overigens!
Externe HDD blijkt bij nader inzien weinig te schelen met NL, TomTom was wel stukken goedkoper. Verder geheigenkaartjes voor DSLR-camera: ook een stuk goedkoper.

Michael66
16-07-10, 21:48
Een HDD aanschaffen in de VS levert m.i. niet echt veel voordeel op. Als je die hier koopt kost die ergens tussen de € 60 (1tb 3.5") tot € 100 (2tb). En dat zul je in de VS zo ongeveer ook betalen. Met het nadeel dat het lastig is daar je garantie te claimen als er iets mis is.

Veel electronica tot € 100 scheelt niet veel met de prijzen in de VS, met dank aan de internet-prijzenvergelijkingssites. Zeker als je hier de verzendkosten kunt vermijden door het zelf te halen (als je toch in de buurt bent). Voor computerspul kan ik hier in de omgeving R'dam goed terecht bij zaken als MediaMarkt, Informatique en Alternate, en voor fotogerelateerd spul bij MM. Kamera/express in Capelle, Camera.nl in Barendrecht of Foka. Kwestie van even goed zoeken en vergelijken.

Een ander verhaal is het voor electronica van enkele honderden euro's en dollars. Daar spelen heel andere belangen, koersen en winstmarges. En dan loont het om een Amerikaans snoer / lader / adapter hier te vervangen of aan te passen door een hier werkende.

dejo
20-07-10, 15:27
hi,
heb gisteren een site to store order geplaats maar krijg vandaag dit bericht.
Thank you for shopping with us at Walmart.com!
Unfortunately, we are unable to process your order at this time. We have been unable to verify the billing address and phone number you provided to us with your credit card company. Please respond to this email with the phone number and address on file with your credit card company, or you can contact Customer Service at 1-866-371-1946 to give an agent the phone number and address. Please reply to email address: wmcserve@wal-mart.com within 24 hours (USA Central Standard Time),to prevent order cancellation.

had ik een nederlands adres en americaans zip code moeten op geven.

robsan
20-09-10, 11:45
hallo allemaal wij gaan 10 oktober naar orlando\\:D/
nou wil mijn dochter graag een blackberry kopen
waar kan ik dat vinden???
heb al een beetje bij wallmart enz gekeken maar kan niet veel vinden

Ebelix
20-09-10, 12:04
De grote vraag is of je de Amerikaanse blackberry kan gebruiken in Europa. Op de Iphone na worden er niet veel telefoons in Amerika gekocht om in Europa te gebruiken.

robsan
20-09-10, 12:36
o bedankt moet het eerst nog ff navragen dus als ik er een vind in een winkel
in iedergeval bedankt

Ebelix
20-09-10, 12:40
Wees voorzichtig. De winkelier zal altijd zeggen dat het werkt. Hij kan dit zeggen zonder al te veel risico. Als het niet werkt in Nederland kom je toch niet terug om verhaal te halen. Mijn advies is om telefoons altijd in het land te kopen waar je ze het meest gebruikt.

Marco Stern
20-09-10, 14:33
Mijn BlackBerry die ik in Nederland kocht had zelfs een stekker voor Amerika erbij geleverd. Volgens mij is een BlackBerry uit de US gewoon in NL te gebruiken. Je kan dit simpelweg testen door je NL sim erin te stoppen en kijken of het werkt.

Ebelix
20-09-10, 15:00
Als je een BlackBerry in een Sprint winkel koopt vrees ik dat hij het niet zal doen in Europa. Sprint werkt met een compleet ander protocol als GSM wat wij hier hebben.

Daarnaast zijn er in Amerika tegenwoordig ook telefoons te koop waar geen simkaart meer ingaat. Dit zijn wel prepaid toestellen.

Ik wil alleen maar duidelijk maken dat je voorzichtig moet zijn met de aanschaf van telefoons. Wellicht met je een mailtje naar RIM, fabrikant BlackBerry, sturen om te vragen welke types in beide landen gebruikt kunnen worden.

Marco Stern
20-09-10, 15:55
Het lijkt mij zowiezo niet handig om een toestel in een winkel van een provider als Sprint te kopen, maar bij een elektronica winkel of een supermarkt. Anders heb je niet een unlocked telefoon. Ik ben zelf ok van plan een nieuwe BlackBerry te kopen in de US, bijvoorbeeld hier: http://www.compusa.com/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=5320403&CatId=5117

AlexFL
20-09-10, 16:12
Hi robsan,

Enkel de BlackBerry Bold 9650 zou hier niet kunnen werken met UMTS.

Zorg er altijd voor dat je een GSM toestel koopt en geen CDMA.

marijke8
20-09-10, 18:03
Vorig jaar heeft mijn zwager een blackberry gekocht in de Florida Mall. Bij een stand die in de Mall staan opgesteld. Was bij de foodcourt. Deze blackberry was simlock vrij zijn eigen sim kaart erin en hij werkte. Zat alleen een amerikaanse lader bij maar dat probleem was ook snel verholpen door universele stekker te kopen. Het is volgens mijn geen blackberry 9700 die hier nu te koop zijn.

6foot6
20-09-10, 20:08
Ik ben zelf ok van plan een nieuwe BlackBerry te kopen in de US, bijvoorbeeld hier: http://www.compusa.com/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=5320403&CatId=5117

Die is niet nieuw en refurbished verkopen ze alleen online

robsan
23-09-10, 08:59
iedereen bedankt voor de tips

Dr. Phlox
31-12-10, 12:21
Hoi allemaal,
We lopen met het idee om een iPad te kopen. Gisteren nog rond gekeken. In Nederland is deze toch vrij prijzig (vanaf € 499,--) bij I-Factors. Nu zou ik eigenlijk willen weten wat de voordelen en nadelen zijn als je deze dan in USA koopt. Het gaat om de versie zonder continu internet.
Grz
Ton

Njit
31-12-10, 12:43
voordat je tot aanschaf overgaat is het handig om te weten hoe je zo'n ding noemt :)
Het is dus iPad (dus zonder streepje en eerste letter klein en tweede letter groot).

Voordeel: $499 + salestax is goedkoper dan 499 euro
Nadeel: je zult er een usb-oplader bij moeten kopen.

Hier vind je alle info: http://www.ipadclub.nl/ipad-kopen-in-nederland-belgie-vs-andere-landen/#vszelfkopen

fitnessmouse
31-12-10, 14:02
Nadeel: je zult er een usb-oplader bij moeten kopen.


Als dat het enige nadeel is:razz:

Ik maak me altijd zorgen over garantie enzo. Wat als er iets mis is, moet je dan met dat ding terug naar de VS, of kun je ook hier tercht bij apple?

Chicco68
31-12-10, 14:34
Ik heb dit jaar (mei 2010) ook een 16GB iPad gekocht (omgerekend toentertijd 375 Euro).
Ik heb bewust de 16GB genomen omdat ik dan onder de grens van 450 Euro zou blijven (i.v.m. invoer en evt. betalen BTW).

Je hebt gewoon garantie, dus je kunt er ook mee in Nederland terecht bij Apple.
Hierover is reeds veel geschreven op www.iphoneclub.nl. In het begin deed men hier nog wel eens moeilijk over, maar uiteindelijk blijkt dat je gewoon garantie hebt van Apple, wereldwijd.
Als ik mijn serienummer invoer bij Apple.nl en vervolgens "Support" / "Controleer uw service- en supportdekking" staat er o.a.:
Reparaties en servicedekking:actief
Uw product wordt voor reparaties en service gedekt door Apple's Beperkte Garantie.
Verwachte vervaldatum: 03 mei 2011.

Dus qua garantie geen probleem.

Wil je hem opladen via de 220V zul je inderdaad een nieuwe kabel moeten kopen --> http://store.apple.com/nl/product/MC359ZM/A?fnode=MTc0MjU4NjA&mco=MTcyMTgxODg
Het is namelijk niet zo maar mogelijk om de iPad via usb op te laden. Met mijn laptop kreeg ik hem namelijk niet opgeladen, middels mijn iMac echter wel..... Heeft iets met spanning te maken, iPad heeft meer spanning nodig bij het laden dan de iPhone namelijk....
Zou je al een lader hebben voor de iPhone, dan kun je deze ook gebruiken samen met eventueel een usb-lader --> http://www.ipadbeschermhoezen.nl/lader-220v-p-1602.html

Ik heb er wel nog een Ipad Case http://store.apple.com/nl/product/MC361ZM/B?fnode=MTc0MjU2Mjc&mco=MTc0Njk4ODM bij gekocht, een iPad dock http://store.apple.com/nl/product/MC360ZM/A?fnode=MTc0MjU4NjE&mco=MTc0Njk4NTY en een draadloos toetsenbord http://store.apple.com/nl/product/MC184N/A?fnode=MTc0MjU4OTY&mco=MTg1ODcxNjg bij gekocht.

Je kunt er vanuit gaan dat de prijzen in de USA hetzelfde zijn als in Nederland, alleen staat er in de USA een $-teken voor ;)
Dus de iPad 16GB $499 in plaats van €499 etc.......

Enne.... zou je ook een iPhone 4 hebben, dan zou je evt. je tel. kunnen jailbreaken (is toegestaan, echter Apple probeert er uiteraard alles aan te doen dat het niet mogelijk is) en via Cydia MyWi er op kunnen zetten. Op deze manier kun je je iPhone gebruiken als "Wifi-server" en kun je middels de iPad verbinding maken met de Wifi van je iPhone 4. Dus je hebt op die manier helemaal geen Wifi nodig op je iPad. Je maakt gewoon gebruik van gratis internet van je iPhone.... ;) (of je nu internet op je iPhone of iPad maakt qua hoeveelheid dataverkeer natuurlijk niks uit)

Dr. Phlox
31-12-10, 15:33
Bedankt weer voor de antwoorden.
En de naam heb ik aangepast Martijn :razz:
Grz
Ton

marijke8
31-12-10, 22:02
Gisteren een IPad gekocht bij de Best Buy met een case en tax voor 519,00 dollar.
Ben er blij mee zit nu op de luchthaven van washington alleen geen gratis wifi

Marijke8

Chicco68
27-01-11, 19:34
Oh ja, ik weet niet wanneer je weer naar de USA gaat Ton, maar men verwacht dat Apple in april 2011 uit komt met de iPad 2 ;)
Ik heb mijn iPad in de tussentijd verkocht. Nu is hij nog wat waard, denk dat de tweedehands prijzen wel wat zullen dalen als de iPad 2 uit komt.....
Ben zelf eind april/begin mei 2011 weer in de USA, dus nu maar hopen dat de Apple-stores er genoeg op voorraad hebben :D

Njit
27-01-11, 19:39
Kan de moeite van het wachten waard zijn - als de geruchten waar zijn:



Just before the Verizon iPhone 4 (http://www.engadget.com/apple/verizon-iphone) launch, we'd heard from multiple sources -- sources like the ones which gave us all that extremely accurate (http://www.engadget.com/2010/05/28/the-next-apple-tv-revealed-cloud-storage-and-iphone-os-on-tap/) Apple TV info last time around -- that the iPad 2 isn't nearly as close to launch as some have speculated. Apparently, those case and hardware mockups we've seen are rather early versions, which means we're still months out from a proper introduction. It seems likely that the device will land around April (perfectly timed with the 12-month product cycle Apple enjoys). And what about that device? From what we've been told, the thinner, sleeker tablet will sport a new screen technology that is akin to (though not the same as) the iPhone 4's Retina Display and will be "super high resolution" (unlike reports to the contrary (http://www.engadget.com/2011/01/13/more-ios-4-3-digging-hints-at-new-ipad-2-camera-same-1024-x-768/)). The device will remain at 10 inches but will now feature both front and rear cameras (not a huge surprise), and... there's an SD slot. That's right -- our sources say with near certainty that the device will have a dedicated SD slot built in (with no traditional USB slot). In fact, see that weird notch in the photo below? That's where the SD part will be located. What's most interesting, however, is what's happening under the hood.


http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/01/ipad-2-sd-fix-rm-eng.jpg
The new iPad will feature a dual GSM / CDMA chipset produced by Qualcomm and will mark Apple's shift away from Infineon (http://www.engadget.com/tag/Infineon/) as its chipset maker to Qualcomm (http://www.engadget.com/tag/Qualcomm/) for all of its mobile devices. It's not clear if the chipset being used will be based on the company's EV-DO / HSPA Gobi (http://www.engadget.com/tag/Gobi/) variety or an entirely new design. Presumably, the strength of the new dual-mode chipset is that it will allow both Verizon and AT&T to offer the iPad simultaneously.

en meer geruchten: http://www.crunchgear.com/2011/01/17/every-ipad-2-rumor-roundup-and-evaluation/

elpedro
17-02-11, 16:57
Oh ja, ik weet niet wanneer je weer naar de USA gaat Ton, maar men verwacht dat Apple in april 2011 uit komt met de iPad 2 ;)
Ik heb mijn iPad in de tussentijd verkocht. Nu is hij nog wat waard, denk dat de tweedehands prijzen wel wat zullen dalen als de iPad 2 uit komt.....
Ben zelf eind april/begin mei 2011 weer in de USA, dus nu maar hopen dat de Apple-stores er genoeg op voorraad hebben :D

Dat zou dan hopelijk ook kunnen betekenen dat de prijzen rond die tijd voor de Ipad 1 (weet niet of hem zo kan noemen) in Amerika kunnen gaan dalen??
Ik hoef geen GSM in de Ipad.
Ben zelf ook rond die tijd daar en hou de wallmart prijs in de gaten.

Njit
17-02-11, 17:43
De oorspronkelijke iPad gaat gewoon uit de handel en de nieuwe komt erin.
Apple doet niet aan oude producten afprijzen..

hzengerink
18-02-11, 10:28
Het enige wat je aan korting wellicht kan tegenkomen zijn de laatste ipads 1 voor 100 dollar minder.. Maar er is nog helemaal niks bekend over de opvolger van de Ipad.. Er is nog niks aangekondigd en er zijn alleen nog maar geruchten helaas..

En de jaarlijkse cyclus heeft Apple eigenlijk alleen nog maar met de Iphone aangehouden.. Maar wanneer Apple een nieuw product aankondigt ligt het wel binnen een maand in de schappen.. Afwachten dus.. Maar ik blijf nog even bij mijn Ipad 1, de geruchten kunnen we de meerwaarde van de opvolger nog niet echt bevestigen..

Ik ben overigens wel in afwachting van Iphone (4s,5,?) :D

elpedro
03-03-11, 20:46
De oorspronkelijke iPad gaat gewoon uit de handel en de nieuwe komt erin.
Apple doet niet aan oude producten afprijzen..

Toch niet helemaal waar..... vandaag in de krant het volgende artikel:

Nu Apple de iPad 2 officieel heeft aangekondigd, moet het nog wel even af van al die 'achterhaalde' iPads die nog in de magazijnen liggen. Het bedrijf heeft daarom de verschillende versies van deze gadget in de aanbieding gedaan.

De originele iPad is door Apple in de aanbieding gedaan.
Zo is de goedkoopste versie van de originele iPad (ondersteunt alleen wifi en heeft 16GB aan opslagruimte) nu via Apple.nl voor €379 te koop. Dat is €120 minder dan wat hij voorheen kostte. Voor de 32GB- en 64GB-versies moeten respectievelijk €479 en €579 betaald worden, eveneens verlagingen van €120.
Ook de 3G-versies zijn goedkoper geworden. De prijzen voor de 16GB-, 32GB en 64GB-varianten zijn nu €499, €599 en €699. Allemaal €100 goedkoper dan voorheen.
Mensen die dus graag een iPad willen, maar niet per se het nieuwste van het nieuwste eisen, kunnen met deze aanbieding nu hun slag slaan.

DrDre
04-03-11, 12:52
Of bv. op Marktplaats zoeken.
Ook daar kelderen de prijzen. :smile:
Je moet er natuurlijk wel de goeie tussen uitpikken. :-k
(geen krassen op de display, geen dode pixels, etc.)

Illy
05-03-11, 21:17
wij gaan in april naar Orlando.Onze dochter wil graag een Apple ipod touch kopen.Ken er niets van en vraag me af of je er dan nog iets moet bijkopen om het later thuis te gebruiken.

Ta2 Gerrit
05-03-11, 22:17
Een voeding, maar die zit er zowiezo niet bij, waar je hem ook koopt.

Wat wij er voor gebruiken is een universeellader. Werkt perfect.
We gebruiken hem voor bijna alle apparaten, o.a. telefoons. Kijk hier (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=124602&postcount=51) maar eens.

Illy
05-03-11, 23:20
ok.Dan kan het geen kwaad als ze hem daar koopt.bedankt!

Njit
06-03-11, 09:41
En anders kun je ook deze (http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/?menu=article&categoryID=666190&articleID=15361168) bestellen:

http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/article10042743.jpg

Daar kan de USB stekker van je iPod in.

Illy
06-03-11, 10:21
dat hebben we hier nog wel liggen.Dank je wel

Net even in de winkel gaan kijken naar zo'n ipod touch.Blijkbaar staat er ook gps op.Kan ik die daar dan al gebruiken of moet je daar nog kaarten op downloaden? We nemen een laptop mee.

Njit
06-03-11, 13:46
Een iPod Touch heeft geen GPS ontvanger ingebouwd. Deze kun je er wel bijkopen, bijvoorbeeld van TomTom: http://www.tomtom.com/nl_nl/products/mobile-navigation/tomtom-car-kit-for-iPod-touch/

Ik weet overigens niet of die ook al geschikt is voor de nieuwe iPod Touch 4G.
Hier zitten ook geen kaarten bij, die zul je apart erbij moeten kopen nog.

Illy
06-03-11, 17:29
dan pas ik en vraag ik bij hertz een upgrade voor auto met gps.Bedankt!

[verwijderd]
06-03-11, 18:53
Voordat je dat direct doet bij Hertz wil ik je toch even wijzen op de prijs die de meest simpele Tomtom bij de Walmart kost.

TomTom prijzen Walmart (http://www.walmart.com/search/search-ng.do?search_query=tomtom&ic=48_0&Find=Find&search_constraint=0)

De eerste kan je bestellen en dan ligt hij voor je klaar in de Walmart die jij hebt uitgekozen, makkelijker kan het bijna niet. Rest je alleen voor de eerste rit de route vooraf uit te zoeken en even te printen en deze mee te nemen. Zo ingewikkeld is het rijden ook niet in Florida als je voorbereid bent en weet welke route je moet hebben.

En ik denk dat dit goedkoper is dan het huren bij Hertz, tevens heb je dan de optie om hem weer te gebruiken als je nogmaals naar Amerika gaat en anders kan je hem via het forum wel weer verkopen aan een andere gegadigde. OF je koopt er in NL een NL kaart voor.

Illy
06-03-11, 23:32
Wat is zo'n forum toch handig!Ik ga er eentje bestellen!
Misschien vinden we het daar zo leuk dat we nog eens terug willen met mijn man erbij!We zijn gewend om op vakantie te gaan naar een all-inn hotel en daar lekker te luieren.Dit is toch effe wat anders.Ben echt benieuwd.Dank je wel voor de tip!

hzengerink
09-03-11, 13:00
Een voeding, maar die zit er zowiezo niet bij, waar je hem ook koopt.

Je Ipod laad toch ook op als je hem aansluit op je laptop/pc/dockingstation?
Ansich heb je daar geen aparte oplader voor nodig, maar het is natuurlijk wel makkelijk!

ps: Pas op met Apple producten, ze zijn besmettelijk en een verslaving heb je zo te pakken :-\"

Vike32
09-03-11, 16:57
ps: Pas op met Apple producten, ze zijn besmettelijk en een verslaving heb je zo te pakken :-\"

Zeer waar! Ik ben inmiddels ernstig besmet (iPhone, iPad, iMac).
Als er een iWife op de markt komt koop ik die zeer waarschijnlijk ook.... :shock:

DrDre
10-03-11, 08:38
Als er een iWife op de markt komt koop ik die zeer waarschijnlijk ook.... :shock:

Misschien is dit (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=141972&postcount=311) iets voor jou? ;)

Vike32
10-03-11, 08:47
Misschien is dit (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=141972&postcount=311) iets voor jou? ;)

ha, mooi :grin:

[verwijderd]
11-03-11, 10:48
Vandaar ook de suggestie in hetzelfde stuk om de route die je als eerste moet rijden alvast thuis uit te zoeken en te printen. :-P

moonlight91
16-04-11, 10:12
ik ben in overweging om tijdens de vakantie te kijken voor een laptop
nu hebben al enkele mensen in mijn omgeving gevraagd of ik zeker weet of dat ding wel werkt in europa ivm besturingsprogramma`s (?????)en dat ik dan misschien een hoop zou moeten aanpassen
buitenom een amerikaanse stekker ,werkt zo`n laptop toch gewoon in nederland
(want hoe doen buitenlandse zakenlui dat dan),mij lijkt het allemaal geen probleem
nu ben ik toch weer wat aan de twijfel gebracht,,,,
dus wil ik het even zeker weten
aangezien er hier meer mensen laptops kopen in amerika

knaapje
16-04-11, 10:30
Als de lader geschikt is voor 110 en 230 Volt is dat geen probleem.
Alleen een passende verloopstekker.

Toch zou ik je iets anders mee willen geven.
Je vraag op zich is logisch, echter er spreekt voor mij uit dat je niet bepaald op de hoogte bent met computers e.d., dat is geen schande.
Realiseer je echter, dat je Engelstalige programma's en besturingssysteem erbij krijgt en dat je bij problemen niet even op de winkel kunt terugvallen.
Ook de risico's die je loopt als je een echte "verkoper" tegenover je krijgt, die je probeert wat aan te smeren.
Ik zou dan ook goed overwegen of een eventueel prijsvoordeel hier tegen op weegt.
Succes met de aankoop, waar en bij wie dan ook.
knaapje

sonja
16-04-11, 14:38
Wij hebben enkele jaren geleden een minilaptop bij Best Buy gekocht, ben er super tevreden over. Heb geen problemen met wat dan ook ervaren. Heb de laptop op het vakantie adres in Amerika geinstalleerd, beveiliging erop gezet (wifi in de villa) en hij draait tot op heden nog steeds prima.

Forummer Teleton die nu in Florida verblijft heeft onlangs ook een laptop gekocht en een paar jaar geleden eveneens toen zijn laptop tijdens een inbraak werd gestolen. Misschien reageert Teleton nog wel om zijn ervaringen te delen.

Teleton
16-04-11, 15:03
Je vraag op zich is logisch, echter er spreekt voor mij uit dat je niet bepaald op de hoogte bent bent computers e.d., dat is geen schande.
Da's mijn idee ook bij deze vraag. Wanneer iemand zelf niet precies weet wat 'ie wil, wat de mogelijkheden zijn en de consekwenties, dan kan je je afvragen of de betrokkene de aankoop niet beter thuis kan doen waar hij voor een paar centen meer, wel de service en consumentenbescherming heeft.

Persoonlijk heb ik, zoals Sonja al schrijft, probleemloos een notebook, een laptop en een fototoestel gekocht. Amerikaanse verkopers zijn, laten we maar zeggen professioneler dan hun Nederlandse collega's. Je moet dus inderdaad stevig in je schoenen staan, de taal goed spreken en de materie kennen. Dus moet je vooraf weten wat de service van de winkel is als het apparaat overleden uit de doos komt, wat de beperkte fabrieksgarantie inhoudt en hoe je later aanspraak op service kunt maken. Is het verstandig om aanvullende wereldwijde garantie te kopen of juist niet? En ben je dan nog voordelig uit........Ieder maakt darin zijn eigen afwegingen.

Als je al die gevolgen niet overziet, dan is het (toch aanzienlijke) prijsvoordeel de moeite niet waard. Voorbeeld: Ik kocht nu bij Bestbuy een HP G62 voor 347 euro, die vond ik in Nederland niet voor dat geld. En de koers was toen nog 'maar' 1,38.....

moonlight91
16-04-11, 16:25
heb idd niet erg veel verstand van dat soort dingen
maar weet wel wat ik wil en niet wil
heb genoeg rond gekeken, en vergeleken bij de aanschaf van mijn in nederland gekochte laptop...en goed overlegt met een kennis die er wel verstand van heeft
ik wil dan ook als ik daar al een laptop koop of dezelfde als dat ik nu heb
of een van de andere gelijkwaardige types waar ik toen mee in overweging was..
verder stel ik ook geen eisen,omdat ik mijn computer/cq laptop uitsluitend gebruik om de krant online te lezen,enkele forums te bezoeken,en mijn foto`s door te sturen naar het kruidvat,en mail verstuur ....
dus allerlei poespas is geheel niet nodig ....
dus vandaar dat ik precies weet wat ik kopen wil,en dat is toch wel wat goedkoper dan hier ....
maar alle bijkomstigheden doen me er aan twijfelen,vandaar dat ik vorig jaar toch maar hier in nederland mijn laptop heb gekocht,en niet in florida..
maar ben nu toch weer aan het overwegen om er een 2 de bij te kopen,omdat zoonlief ook steeds meer tijd op de laptop in neemt, en dan zijn de prijzen daar wel weer heel aantrekkelijk

katie
17-04-11, 13:59
Hallo,
Momenteel zijn we in Orlando. Een superleuke reis, prachtig weer!
Toch nog even een vraag: Gisteren waren we in de applestore waar mijn man interesse toonde voor een i-phone. Er waren twee verkopers die elk iets anders beweerden. De ene zei dat het gebruik bij ons in Europa geen enkel probleem zou opleveren, de andere beweerde dat dit onmogelijk was omdat die i-phone enkel in het land van aankoop gebruikt kan worden. Iemand ervaring? Alvast bedankt!

Njit
17-04-11, 14:19
http://www.iphoneclub.nl/iphone-kopen-in-nederland-prijzen-en-alternatieven/#buitenland


iPhone 4 kopen in de VS en andere landen

Toen de iPhone nog maar net op de markt was, gingen veel mensen in de VS een iPhone halen. Het was goedkoop dankzij de lage dollarkoers en je kon het toestel meteen meenemen. Met hele kofferladingen tegelijk werden ze naar Nederland gehaald.
Bij de iPhone 4 is kopen in de VS niet meer zo aantrekkelijk vanwege de hoge reiskosten. Mocht je toch naar de VS gaan of vrienden/kennissen hebben die in de VS een iPhone kunnen kopen, dan kun je besluiten om een iPhone 4 te kopen. Er zijn honderden Apple Stores en andere verkooppunten waar je terecht kunt om een iPhone 4 te kopen. Let wel op, dat je bij AT&T verplicht bent om een tweejarig abonnement af te sluiten. Ook is de Amerikaanse iPhone 4 voorzien van een simlock.


Niet echt aantrekkelijk meer dus..

rolthof
17-04-11, 14:26
De eerste heeft gelijk. De tweede soms ook ....... Als er een simlock op zit, werkt het alleen met een simkaart van de verkopende telefoonprovider. Zit die simlock er niet op, werkt het toestel overal.

Daarnaast zijn simlocks in Nederland gewoon te verwijderen door gespcialiseerde bedrijven. En nee, dat is in Nederland NIET illegaal.

Njit
17-04-11, 14:38
Zie verder ook hier: http://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopadvies-ervaringen/61134-iphone-4-kopen-amerika.html . Unlocken is lastig op een iphone4.

Michael
17-04-11, 16:24
@moonlight91
Gewoon doen! Ik heb er al 3 gekocht de afgelopen jaren en eind van dit jaar komt er minimaal weer één bij. En wat de prijs betreft?
Open de link en geniet;
http://www.toshibadirect.com/td/b2c/cdetland.to?poid=509326&src=ECBN&cm_mmc=Email-_-broadcast-_-ecbscsp041511-_-ECBN
Ehhhh, dat is € 241 ex tax. Kopen, kopen, kopen :)

Groet Michael.

Essie72
29-05-11, 14:54
Twijfel ook, mede door de antwoorden op de vraag van Moonlight91 om de laptop hier al eerder of daar in juli te kopen. Vooral wat betreft de sturingsprogramma's. Hier zijn de berichten ook wel wat tegenstrijdig. Mochten er problemen mee komen, is het misschien toch handiger om er hier in Nederland een te kopen...

jarjarbinks
29-05-11, 15:43
Essie het ligt er alleen maar aan wil je geld verdienen of niet. Kijk goed naar de prijzen. Doe dit nu al, bv kijk op de al genoemde sites of op:

Bestbey http://bestbuy.shoplocal.com/bestbuy/default.aspx?action=entryflash&adref=header

of

CompUSA http://www.compusa.com/

of

Staples http://www.staples.com/

Ze hebben allemaal een link naar weekly ad (of retail ad) kijk hier vooral.
Reken na of het goedkoper is dan in NL en of het verschil je waart is dat je hier minder service hebt en een Engelstalige Windows.

Vergeet niet eerst 7% tax erbij te tellen en dan terug rekenen naar €.
Tuurlijk zijn de aanbiedingen dan alweer voorbij, maar als je in Florida bent zijn er weer nieuwe aanbiedingen. Heb er zelf tot nu 5 gekocht in USA zonder problemen en altijd vele malen goedkoper dan in NL. Heb ze gekocht bij alle genoemde winkels, gaan kijken en je ziet wat in de aanbieding is. Even opschrijven en in de villa rustig narekenen. Kocht mijn laatste laptop een highend voor 400 euro goedkoper kan op dat moment in NL te verkrijgen.

Wat je van te voren moet weten en dus een beetje verstand van computers hebben is :
- Welke processor
- Hoeveel geheugen
- Hoe groot is de HD
- Hoe groot moet het scherm zijn
- Welke merk wil je wel en zeker niet.

Zoals eerder gezegd ga niet af op de medewerkers van de winkel. Deze proberen altijd je iets anders te verkopen dan waarvoor je eigenlijk kwam.

Als laatste de spanning, bij de verschillende merken die ik gekocht heb kon alles in NL dus op 240V gebruikt worden. Het netsnoer verander ik hier door een nieuwe kabel op de trafo te zetten. Dit zijn tegenwoordig allemaal algemeen gebruikte stekkers en kan je zo hier wisselen. Als je dat niet lukt knip de stekker van USA eraf en plaats een nieuwe op het snoer. Werkt ook. (als je dit zelf kan heet dat).

Samengevat; weet je wat je wilt kopen en heb je zelfvertrouwen om een laptop die je wilt aan te wijzen en te kopen dan vergelijk heel goed de prijzen en is het verschil groot genoeg tov NL gewoon doen.

Als laatste altijd even een waarschuwing. Is de laptop duurder dan € 475 die je mag invoeren loop je altijd het risico dat je gecontroleerd wordt. De kans is heel klein, maar aanwezig. Bij ons gelukkig niet tot nu toe terwijl ik een jaar had waar ik 2 dure laptops bij me had. Gewoon blijven lachen en doorlopen \\:D/

Essie72
29-05-11, 23:06
Bedankt voor je zeer uitgebreide en nuttige antwoord!

Danii
03-06-11, 22:23
Hallo allemaal,
Ik ga aan het eind van deze maand heerlijk naar Florida!
Maar mijn vraag is of je gewoon een Ipod touch kan kopen in Florida?
En dan zonder problemen meenemen naar NL?
En weet iemand toevallig of dit ook geldt voor Uggs?
Gr, Danii

JKG
03-06-11, 22:39
Apple heeft wereldwijde garantie, dus geen probleem. Hoe dat bij garantie met schoenen gaat weet ik niet. :)

Hans uit Koekelare
04-06-11, 00:07
Wij hadden deze winter toch een paar Uggs mee uit NY, en geen problemen mee gehad. :D

Michael66
04-06-11, 05:14
UGGS is geen electronica, dus niet in dit topic graag. Over UGGS (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4167&highlight=uggs) is een uitgebreid ander onderwerp op het forum: hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4167&highlight=uggs).

stephanie84
21-08-11, 08:59
goedemorgen,

Ik had een vraagje, heb gisteravond me iphone 3gs laten vallen STUK :-( Balen als een stekker doe ik nu want hij is echt mijn verlengstuk.
Nou wou ik weten, ik ga met 5 weken naar florida en nou ben ik wezen kijken naar die iphone 4 en tegenwoordig kan je hem simlock vrij kopen bij de applestore.
Kan ik hem dan ook gewoon in nederland gebruiken of niet?

Hans uit Koekelare
21-08-11, 09:26
Je kan hem wel gewoon gebruiken in België, dus ik denk dat je hem wel gewoon kan gebruiken in Nederland.

stephanie84
23-08-11, 15:40
dan zal ik hem ook wel gewoon in nederland kunnen gebruiken, moet alleen dan een nieuw simkaartje aan vragen want er gaat natuurlijk een kleiner simkaartje in.

r.teeuwsen
23-08-11, 15:57
Ja, gewoon te gebruiken in NL.... in Canada zijn ze het goedkoopst ;-) en ook simlock vrij!

Ebelix
23-08-11, 17:48
Wat is de prijs in Canada dan. Klinkt heel interessant.

Njit
14-10-11, 15:04
Gisteren een Canon S95 gekocht omdat onze D5100 kuren vertoond (zie blog).
Maar nu zit daar een oplader bij met enkel een US stekker. De stekker zit geintregreerd in de oplader. Weet iemand toevallig of je hier in de US ook van die overschuif-blokjes kunt kopen van US naar EURO? Andersom zijn ze wel te koop weet ik..

Het zou namelijk wel handig zijn als ik het toestel ook thuis kan opladen :)

cant51
14-10-11, 16:24
Nijt, vorige week voor een oplader van een I-pad een setje stekkers gekocht bij Walmarkt, is een set reisstekkers van uit mijn hoofd $ 15,95,
zijn wel diverse stekkers in 1 set maar er zitten 2 "overschuif''-stekkers in werkt prima (als dat is wat je bedoeld, ik noem dat nl een oversschuif-stekker),
maar jij heb het over een blokje, dus ik weet niet of we het over hetzelfde hebben.

Hoop dat je wat met deze info kan, nog een fijne vakantie,

Grtjes Toos

Michael66
14-10-11, 17:46
Martijn, die heb ik voor je. Volop op voorraad!

Tenminste, als je deze bedoelt:

http://img846.imageshack.us/img846/4746/sku35293small.jpg

Njit
14-10-11, 23:03
Zie hem niet in de shop staan? Maar wil er wel 1tje bestellen..

Michael66
15-10-11, 01:11
Klopt. Ik heb een keertje de verkeerde stekkers ontvangen of besteld. Had er eigenlijk niet aan gedacht ze in de shop te zetten.

Jouw stekkertje komt er aan!

Gr. Michael

Njit
15-10-11, 04:38
Tnx.. Onze camera is je eeuwig dankbaar!

cant51
15-10-11, 08:36
He jammer dat die niet in de shop stond, heb nog gekeken voor ik naar Walmarkt ging, zullen vast goedkoper zijn.

Heb ooit de andere stekkers uit de shop gekocht, dus even gekeken of ze er ook ''andersom"'waren, nou ja volgende keer beter.

Grtjes Toos

trails
13-11-11, 15:55
Over een kleine 3 maanden gaan we naar Florida en ik ben al aan het kijken om daar een laptop te kopen. Mijn dochter wil ook voor eentje kijken.
De reden dat ik er daar eentje wil kopen, is niet zo zeer voor het prijsverschil, maar anders zou ik 'm uit Nederland moeten laten versturen naar huis, want de Fransen hebben een ander toetsenbord #-o. En alles in het Frans op mijn laptop, nee, niet fijn.
Dus, we zoeken 2 laptops. Niet te ingewikkeld, we doen de gewone dingen erop. Internet, e-mail, typen, downloaden, foto's.

Mijn vraag is, kun je een laptop ook bij Walmart kopen? Ik ben op Best Buy aan het zoeken, Compusa en op Walmart heb ik een mooie gevonden die voldeed aan mijn wensen. Die heb ik op de andere sites niet gezien.
Toch, voelt het een beetje alsof Walmart iets minderwaardiger is, maar is dat ook zo?

Teleton
13-11-11, 16:33
Toch, voelt het een beetje alsof Walmart iets minderwaardiger is, maar is dat ook zo? Geen zorg, of je nu een HP bij de Walmart koopt of bij de Best Buy, ze zijn alletwee in het Verre oosten in elkaar geschroefd......#-o.

Ik zou de winkels niet vergelijken, maar de specificaties van de laptop. En dan niet alleen het geheugen en de harde schijf, maar ook de processor.

trails
13-11-11, 16:55
Dank je Teleton. Ja, de winkel zou in principe niet moeten uitmaken natuurlijk.

Voor de kenners. Die wat ik heb gezien heeft: Intel Pentium B950 processor 2.10GHz, 2MB Cache.
Is dat prima of te weinig?

Teleton
13-11-11, 17:14
Voor de kenners.....
....oeps nu haak ik af. Maar ik weet wel een site waar je de CPU's (http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php)kunt vergelijken. Succes, d'r mee!

trails
13-11-11, 17:23
Ja, al die kleurtjes zien er mooi uit, maar geen flauw idee wat het betekent :? :-s

JKG
13-11-11, 18:26
Met de dingen die jij wilt doen, is een B950 cpu echt wel voldoende. Wil je (zware) games spelen, dan zou ik wat snellers nemen en dan moet je ook naar de videokaart kijken. Het gewone huis-,tuin- en keukenspul draait er allemaal wel op. Ook eenvoudige spellen.

Harold
13-11-11, 19:56
Ik heb 2 jr geleden een HP dm3 gekocht bij Walmart, $525
En in NL was ie 650 euries..

Hij doet het nog steeds en ik ben er nog altijd superblij mee!
De bon had ik 'verstopt' in een vd koffers. Maar zijn niet aanghouden bij de douane.

Ik zeg doen! Succes

trails
13-11-11, 20:11
@ JKG en Harold: bedankt voor jullie antwoorden, daar heb ik wat aan. Dus Walmart is prima om een laptop te komen en die processor is voor mij voldoende, YES! Ik hoop dat ze hem dan nog hebben dan wordt ie meteen gekocht. :razz:

Njit
14-11-11, 00:30
De bon had ik 'verstopt' in een vd koffers. Maar zijn niet aanghouden bij de douane.

Dit misverstand blijft nog steeds bestaan. Mocht de douane vermoeden dat jij boven het toegestane bedrag komt met je invoer dan dien JIJZELF aan te tonen dan dit niet zo is. Mocht je dat niet ter plaatse kunnen doen (middels bijvoorbeeld een aankoopbon uit Nederland) dan schrijven ze eerst een bon uit waartegen je later bezwaar kunt aantonen.

Dus die bon kun je verstoppen waar je wilt maar helpen doet het niet :)

djroskam
15-11-11, 20:59
Iemand ervaring met het kopen van een tablet-pc in USA? Lijkt me toch handig op reis, maar qua prijs beter daar aan te schaffen. Meer keus en betere prijzen. Of beter nog, heeft iemand tips waar aan te schaffen? Gaan volgende week vrijdag 25/11.

thx,
John

pama
15-11-11, 21:50
We hebben plannen om een Iphone 4s simlock vrij aan te schaffen in Florida.
Nu lees ik op het iphoneforum dat deze nog alléén door inwoners van USA aangeschaft kunnen worden. Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
gr. Pama

Hans uit Koekelare
19-11-11, 20:32
Je moet eens kijken bij CompUsa in één van hun stores in Florida, die houden er wel heel mooie prijzen op na. Deze zomer in Ft Myers voor een heel mooie prijs een tomtom gekocht die super werkt.

JKG
22-11-11, 23:09
Meer keus met tablet PC's? Dat durf ik niet te zeggen. Betere prijzen wel.
Denk er alleen aan dat de adapter 220v aan kan, maar dat lukt meestal wel, en dat je een andere stekker/converter erop moet zetten.

Denk alleen goed na wat je wilt, een tablet met Win7, Android Honeycomb of iOS.
De ultieme tablet blijft voor mij de iPad 2, maar Apple heeft ook weer z'n nukken door bijv. niet toe te staan dat je standaard een USB stick of USB HDD direct aan kan sluiten, moet altijd weer met verloopstekkertjes van 40 euro of 40 dollar.
Ik heb zelf in Nederland onlangs een Archos 101 G8 16GB gekocht voor 149 euro met Android 2.2, werkt ook prima en zeker voor het geld.

ralfbosz
09-12-11, 19:15
We hebben plannen om een Iphone 4s simlock vrij aan te schaffen in Florida.
Nu lees ik op het iphoneforum dat deze nog alléén door inwoners van USA aangeschaft kunnen worden. Iemand hier ervaring mee?


Nagevraagd bij een AppleStore, alleen met contract te koop. Dus voor non-US mensen lastig. En met zo'n contract ook niet interessant (80 dollar per maand minimaal !?!??!)

rolandino
09-12-11, 20:00
iphoneclub.nl (http://www.iphoneclub.nl/iphone-kopen-in-nederland-prijzen-en-alternatieven/#buitenland) geeft ook al aan dat het niet meer zinvol is om het in de VS te halen. Canada is nog wel een optie, daar is die nog onder de 500 euro. In vergelijking met de rest van Europa komt Nederland er nog helemaal niet slecht uit met 600 euro.

pama
09-12-11, 23:33
@ ralfbosz, bedankt voor het navragen!

wendy
26-02-12, 13:44
Mijn zoon is helemaal gek van de Skylanders game.
Nu heb ik begrepen dat als je in Amerika figuurtjes koopt, die het in Nederland ook doen.

Wij gaan eind april en mijn zoon is al hard aan het sparen om daar een aantal speciale figuren aan te schaffen.
Nu wil ik vragen of iemand dit al heeft uitgeprobeerd, zodat hij niet teleurgesteld wordt, als de figuurtjes het uiteindelijk niet blijken te doen.

cloggie68
26-02-12, 16:07
Ik lees mee! Mijn zoontje heeft er inmiddels al een paar uit Engeland en die doen het prima (zelfde regiolock in ieder geval) maar we zijn ook benieuwd of de poppetjes zelf het wel doen op het Europese spel. Wij gaan in juli pas dus we hebben nog even de tijd.

wendy
27-02-12, 13:35
Via via een antwoord gekregen van iemand.


U hoeft zich geen zorgen te maken of de Skylanders het doen of niet. Elke Skylander is wereldwijd op elk platform te gebruiken. Het maakt niet uit in welk land of op wat voor spelcomputer (Wii, PC, Playstation, XBox360) die gebruikt wordt.

Wij gaan het er maar op wagen, mijn zoon is er namelijk al achter gekomen dat er bij de Wallmarkt en de Toys 'r Us 2 Skylanders zijn die nog lang niet op de Nederlandse markt te verkrijgen zijn.

Robbie1983
13-03-12, 20:51
In mei maken wij de trip naar Florida. Nu hebben wij eigenlijk nog een nieuw handzaam fototoestel nodig. Hierbij dachten wij bijvoorbeeld aan een Nikon coolpix camera.

Is het zinvol ( lees voordeliger) om deze bijvoorbeeld in Miami of bijvoorbeeld Orlando zelf te kopen?

Heeft iemand hier ervaringen mee of eventuele andere tips?

Njit
13-03-12, 21:05
Mijn ervaring is dat fototoestellen niet heel veel goedkoper zijn in de US. Tel erbij op dat je vaak internationale garantie moet bijkopen waardoor je uiteindelijk misschien duurder uit bent.

diver99
13-03-12, 21:10
grote merken zoals nikon en canon hebben wereldwijde garantiedekking. Het verschil is vaak dat de dollarprijs de europrijs is, dus ongeveer 30% goedkoper

6foot6
14-03-12, 01:55
Kies in ieder geval een gerenomeerde verkoper, ga niet naar de dozenschuivers.
Te herkennen, doordat geen enkel artikel in hun winkel geprijsd is

sonja
14-03-12, 10:16
Hierbij dachten wij bijvoorbeeld aan een Nikon coolpix camera.
Is het zinvol ( lees voordeliger) om deze bijvoorbeeld in Miami of bijvoorbeeld Orlando zelf te kopen?

Wij hebben inmiddels een paar camera's gekocht in Orlando en afgelopen januari de Nikon Coolpix bij Best Buy. De garantie is internationaal daar loop je geen risico. Absoluut voordeliger dan in Nederland. Wel bij een goede shop kopen, b.v. Best Buy. Wij hebben dus goede ervaringen.
Pas op in Miami, daar is een straat, weet de naam niet meer, met uitsluitend electronica shops. Je wordt getild waar je bij staat.:mad:

elstars
14-03-12, 16:39
Heeft iemand hier ervaringen mee of eventuele andere tips?

Bedenk wel dat je altijd met de 110 Volt adapter zit. Misschien zit er bij sommige modellen een 110-240 Volt adapter, maar let daar op.

Ook kan het soms vervelend zijn dat je bij het afspelen van een fotoshowtje via de camera niet kunt kiezen voor het PAL tv signaal wat wij in Europa hebben. Het is tenslotte een US model. Thuis lukt deze voorstelling dan dus niet.

En dan heb je de garantie natuurlijk. Die is dan wel wereldwijd voor de A-merken, maar je draagt wel de kosten voor verzenden, (heen en terug)naar de fabriek (of service punt) in geval van reparatie (jawel zelfs in de garantie!)

En dan de prijzen...
Vanuit mijn hobby (filmen en fotografie) heb ik er wel eens naar gekeken maar eerlijk gezegd vind ik de verschillen niet zo groot. Goedkoper? Ja, over het algemeen wel, (de point and shoot modellen, de SLR vond ik duur, zeker losse lenzen) maar ook in Nederland heb je natuurlijk koopjes. Ga maar eens een avondje "net shoppen" dan kom je heel wat leuke aanbiedingen tegen. Bijna niemand koopt meer bij de fotograaf op de hoek!!

En ... ook niet onbelangrijk: De gebruiksaanwijzing in het Nederlands zul je niet aantreffen. Bovendien loop je altijd het gevaar dat je toch even moet wennen aan een nieuwe camera. Het duurt dus even voordat je ermee kunt lezen en schrijven. Het zou zonde zijn als je pas aan het einde van je vakantie goede foto's maakt....

Ik kan niet in je knip kijken maar als ik je mag aanraden: Koop 'm gewoon in Nederland.:D

Robbie1983
14-03-12, 17:26
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben eruit om de keuze niet in de USA te maken maar in Nederland al een nieuw fototoestel te kopen.

Njit
14-03-12, 18:33
Ik heb uit noodzaak een Canon S95 gekocht in Orlando vorig jaar. Alles bij elkaar was ik net zoveel kwijt als hier in NL. De oplader voor de accu is met een US stekker. Hier heb ik wel een verloop-stekker voor kunnen vinden.

Persoonlijk vind ik het een verstandige keuze om je camera hier al te kopen. Nu alleen nog kiezen welke :)

elstars
14-03-12, 21:11
Hoi Njit,

Geen slechte keuze. Heb met de 90 gewerkt. Helaas geen HD filmpjes.
Op de 95 wel, en heel behoorlijk ook nog (720p, 1280*720)
Had je wel een 110-240 V ladertje?
groet,
Elstars

(Of moeten we een foto topic openen....? He, nee, doe maar niet...):razz:

Njit
14-03-12, 21:23
Oplader was wel 110-220V ja. De camera was ter vervanging van onze Nikon D5100 die in Florida stuk ging. Hebben er nu nog steeds veel plezier van.

DJesse
04-04-12, 17:44
Hey allemaal.

Ik ga deze zomer naar Florida toe, en wil graag voordeel doen van alle technologie die ze daar hebben en nog niet in Nederland is :p

Nou wil ik specifiek vooral naar gadgetstores gaan kijken, en dan vooral electronic gadgets. nou weet ik nog eigelijk niet echt wát ik wil kopen ofzo, maar ik wil me meer laten verassen en kijken of ik iets leuks/handigs zie. voorbeelden: ip camera's, horloge of zonnebril met camera erin, etc. gewoon van die 'high-tech' electronische gadgets. nou heb ik bijv een site, genaamd www.coolest-gadgets.com gevonden. die site heeft allemaal zulke dingen zoals ik wil hebben, maar alleen online. maar weet iemand van jullie een winkel waar ze zulke 'high-tech technologie dingen verkopen? op t internet vind ik namelijk alleen veel webshops...

ook ben ik geinteresseerd in music hardware, en dan vooral in accesoires voor dj apparatuur enz. ;)


Groet, Jesse ;)

Njit
04-04-12, 18:06
Best Buy heeft de standaard spullen. Een beetje zoals een Mediamarkt in NL.
Waar in Florida wil je gaan shoppen? Maakt het wat handiger om je te adviseren.

mblokland
04-04-12, 18:08
Deze site dan in de gaten houden, koop je gadgets tegen de laagste prijs.

http://slickdeals.net/forums/forumdisplay.php?f=9&sort=lastpost&order=&icon=27

Njit
04-04-12, 18:11
Deze wellicht iets? Hebben ook een winkel in Orlando volgens mij:

http://www.spygeeks.com/Spy-Gadget/Spy-Gadgets.html

DJesse
04-04-12, 18:14
ik ga naar de meeste plekken in florida. Sowieso Orlando, Tampa, Miami, florida keys, etc. Moeten nog een plan maken, hebben net de vlucht geboekt ;) thanks voor de mensen die al een link hebben gegeven !

Die site van Njit is een goed voorbeeld van wat ik wil, maar dan iets meer dan alleen spystuff en iets goedkopere prijsklasse, het hoeft niet te serieus te worden :)

Njit
04-04-12, 18:20
Wat dat betreft kun je beter naar Tokyo gaan. Gadgets waar je maar kijkt :)

corrus
04-04-12, 19:06
Deze site dan in de gaten houden, koop je gadgets tegen de laagste prijs.

http://slickdeals.net/forums/forumdisplay.php?f=9&sort=lastpost&order=&icon=27

Volgens mij bedoelt ie échte winkels, geen webwinkels... :D

reentje
04-04-12, 22:46
http://www.brookstone.com/
Vind je oa in de Aventura mall, Florida mall, Bayside en zelfs op het vliegveld.

flexer
05-04-12, 06:25
RadioShack (http://www.radioshack.com/storeLocator3/index.jsp?clickid=rsk_header_storeLocator), o.a. in de Florida Mall.

Njit
05-04-12, 07:33
Brookstone is idd wel een goeie! Daar hebben ze altijd veel leuk spul!
Ze hebben ook een website. Kun je alvast bekijken wat ze hebben: http://www.brookstone.com/

Ta2 Gerrit
05-04-12, 09:28
In de Florida Mall zit ook zeker 1 (ik dacht zelfs 2) van die winkeltjes waar ze dat soort spul verkopen.
Echt gadgets, dus ook veel spul waar je eigenlijk niks aan hebt, behalve voor de heb :lol:

Ik kan zo niet meer op de naam komen, maar je zult ze vast wel vinden.

Teleton
05-04-12, 09:36
Ik kan zo niet meer op de naam komen, maar je zult ze vast wel vinden.

Ik denk dat je misschien Brookstone (http://www.brookstone.com/?cm_mmc=CJ-_-1037482-_-1139299-_-Brookstone.com+Homepage&bkeid=cj%7Ccj%7C1139299%7C10373018%7CBrookstone.co m+Homepage) bedoelt..?

Ta2 Gerrit
05-04-12, 09:47
Nee, die ken ik wel, zit tenslotte tegenover Starbucks ;-). Het zijn van die kleine verscholen winkeltjes in de lange gangen, volgepakt met allerlei electronische onzin.

Ben er pas nog binnen geweest, niks gekocht, maar al die knipperende LEDjes lokken je gewoon.
Net even de Map bestudeerd, kon nog wel eens World of Electronics zijn (klinkt ook logisch :mrgreen: ) zijn, vlak bij Dillards

DJesse
08-04-12, 20:35
In de Florida Mall zit ook zeker 1 (ik dacht zelfs 2) van die winkeltjes waar ze dat soort spul verkopen.Dat zijn dus precies de spullen die ik wil, van die heb-dingen die grappig zijn om te gebruiken, zoals bijv een mini tv remote die op bijna alle tv's werkt, wat je 2 x gebruikt xd
Net even de Map bestudeerd, kon nog wel eens World of Electronics zijn (klinkt ook logisch :mrgreen: ) zijn, vlak bij DillardsEigenlijk een soort de Amerikaanse Expo maar dan van echt electronica onzin xd
maar ik zocht net World of Electronics op, en dat is eigelijk alleen voor camera's, denk niet dat je dat bedoelde =p

DJesse
20-05-12, 13:26
Iemand nog emer electronische onzin winkeltjes toevallig gezien? weet ik een beetje waar ik moet zoeken over 2 maanden =P

angelique100
27-02-13, 19:36
Ik wil aankomende vakantie een macbook pro kopen (is hier een stuk duurder) wie heeft dit ook gedaan ?
Ik zit nog even met een paar kleine puntjes,..
Geen problemen gehad met de douane?, klopt het dat je maar 1 jaar garantie hebt (heb je wel garantie)en welke stekker moet ik thuis (in NL) gebruiken lijkt me lastig om altijd een reis stekker eraan te hebben. Kopen in de Apple winkel of elders.
Wie kan mij even advies geven

r.teeuwsen
27-02-13, 19:47
Hoi Angelique,

Wij hebben hier alles van Apple, vrouw, zoon en dochter hebben allen een Macbook... Geen problemen gehad met douane, wij kopen een verloopstekker van €4,00 om de USA stekker in een verloopstekker te stoppen die bij ons past. Dus voor ons zijn dat de enige extra-kosten...
Je kunt ook dure Apple stekkers kopen maar dat is eigenlijk overbodig.
succes!

Remco

angelique100
27-02-13, 20:00
Nou dat is simpel dus.
Nu het echte probleem,.......nog 148 dagen wachten,.....:mad:

Hans uit Koekelare
27-02-13, 20:04
@Angelique Je hebt geluk, de MBP met Retina is onlangs flink verlaagt in prijs, trouwens een prachtige keuze.

Njit
27-02-13, 20:12
over 148 dagen is er allang weer een nieuwer model..

rolandino
27-02-13, 20:59
Hou er wel rekening mee dat de Apple je in Nederland niet helpt bij problemen. Bij problemen zul je dus terug naar de VS moeten. Maar dat zie ik niet als een probleem ;)

r.teeuwsen
27-02-13, 21:06
Niet helemaal mee eens, mijn dochter had een Iphone 4S, had ik gekocht in FL, homebutton werkte niet lekker....
op naar de Apple store in Amsterdam, garantie meneer, pak even een nieuwe voor u...
Ze konden wel aan het serienummer zien dat we hem in het buitenland gekocht hadden, maar geen last met de garantie gehad. Ik heb zelf in FL een nieuwe gehad nadat mijn WiFi niet optimaal meer werkte, na 11 maanden gebruik!
Zoals je kunt lezen, ik ben een echte Apple fan...

PENPE
27-02-13, 21:18
Wij ook enorme Apple fans, prakkizeer me suf hoe ik een iMac kan meenemen uit Orlando...

r.teeuwsen
27-02-13, 21:21
Dat is het enige Apple speeltje hier in huis welke we in NL gekocht hebben...

Ritchie
27-02-13, 21:28
Wij ook enorme Apple fans, prakkizeer me suf hoe ik een iMac kan meenemen uit Orlando...

Gewoon betalen en meennemen toch ?? Of is het moeilijker ?

r.teeuwsen
27-02-13, 21:33
Je hebt zeker geen idee hoe groot de doos is.... En om hem nou los in je koffer te kletteren...

Ritchie
27-02-13, 21:33
Kunt hem toch laten shippen ??

Bieg
27-02-13, 21:41
Ik heb mijn Macbook in Amerika gekocht en de Applecare bij Icentre in Nederland. De garantie is gewoon wereldwijd.

Ritchie
27-02-13, 21:43
Ik heb mijn Macbook in Amerika gekocht en de Applecare bij Icentre in Nederland. De garantie is gewoon wereldwijd.

Natuurlijk kan dat gewoon, heeft een collega ook gedaan, alles laten shippen, kosten werden door bedrijf gedeclareerd.
Zit er nl. ook aan te denken, maar dan een nieuwe macbook voor mijn werk, werkgever geeft wellicht groen licht :)
Zie het probleem niet.

rolandino
27-02-13, 22:05
Ah dat is goed dat het nu wel wereldwijd is, er is nl wel een tijd geweest dat ze het in Nederland niet accepteerden, en je verwezen naar Apple USA.

Esther2013
28-02-13, 06:04
Wij hebben vorig jaar een Ipod en een iPad in Amerika gekocht en specifiek gevraagd naar de garantie. Deze is wereldwijd. Wat betreft douane verwijderen wij altijd alle dozen/verpakkingen en kopen een mooie hoes ter plaatse. Niemand die dan kan roepen dat we hem niet al hadden voordat we die keer gingen, toch :) ?

Njit
28-02-13, 07:48
Dat hoeven ze ook niet te roepen. De bewijslast ligt bij jou. Dus als ze het bij de Douane niet vertrouwen dan schrijven ze gewoon een boete uit. Kun jij daarna met een bonnetje laten zien dat je het product al in je bezit had dan vervalt de boete. Zal in de praktijk niet veel voorkomen maar ze mógen het wel..

Ritchie
28-02-13, 10:36
En een serienummer heeft nagenoeg iedere elektronica, dat kan de Douane altijd comtroleren

angelique100
28-02-13, 11:06
Penpe je mailbox zit vol.

De nieuwe Imac is inderdaad ook heel erg mooi,...die wil ik eigenlijk ook :o.
Maar deze kun je misschien dan net zo goed hier kopen bij bv Dixons met 3 jaar gratis garantie.
De kosten van verzenden en tax en het eventueel extra bijverzekeren bij kopen in Florida loopt ook aardig op.

Nog 147 dagen,.....

angelique100
02-03-13, 14:07
Nog 145 dagenwachten is niet helemaal gelukt. Daarnet de imac besteld bij bcc voor maar 1190.

Hans uit Koekelare
02-03-13, 21:08
@angelique een prachtige aankoop waar je hopelijk veel plezier aan zal hebben.

axzel
05-03-13, 10:58
Wij hebben vorig jaar een Ipod en een iPad in Amerika gekocht en specifiek gevraagd naar de garantie. Deze is wereldwijd. Wat betreft douane verwijderen wij altijd alle dozen/verpakkingen en kopen een mooie hoes ter plaatse. Niemand die dan kan roepen dat we hem niet al hadden voordat we die keer gingen, toch :) ?

Helaas, zo denkt iedereen en dat is een broodje aap. Zoals Njit zegt ligt de bewijslast bij jou, bovendien kan de douane aan het serienummer zien of opzoeken waar het product is aangeschaft. De serienummers van Europese producten zijn anders! Ook hoeven ze bij sommige producten alleen maar naar de stekker te kijken om te zien dat deze niet uit Europa komt.

Esther2013
05-03-13, 18:55
Weer wat geleerd! Maar het heeft me al die jaren wel een gevoel van zekerheid gegeven als ik weer eens veel te veel geshopt had...:)
Voortaan maar beter opletten :(

Melissa & Patrick
20-03-13, 19:37
Hoi!

Ik heb een vraagje: Wie heeft er het afgelopen jaar een Ipad gekocht in Florida?
Ik zou graag willen weten wat je er in Amerika voor betaald en of dat het veel scheelt met Nederland.

Wij gaan over 5 weekjes naar Florida en zit te twijfelen om er 1 te kopen.

Bedankt alvast!

Gr.,
Melissa

knaapje
20-03-13, 20:02
Al eens gegoogled op bijv Walmart, Best Buy of Amazon??? http://www.walmart.com/cp/1077944?povid=cat1078524-env377582-moduleA102211-lLinkLHN4iPad

Melissa & Patrick
20-03-13, 20:05
Al eens gegoogled op bijv Walmart, Best Buy of Amazon??? http://www.walmart.com/cp/1077944?povid=cat1078524-env377582-moduleA102211-lLinkLHN4iPad

Thx! Ik ga gelijk ff neuzen ;)

Bieg
20-03-13, 20:17
Vergeet niet bij de prijzen die je ziet de Sales Tax te rekenen. Dit is zo rond de 6,5%.

Melissa & Patrick
20-03-13, 20:35
Vergeet niet bij de prijzen die je ziet de Sales Tax te rekenen. Dit is zo rond de 6,5%.

Dat is idd een goeie! Thanks!!

bollie763
21-03-13, 23:25
Mijn dochter wil graag in Florida een iPod kopen. Maar ik zag op de Apple site alleen iPods met vrij groot geheugen en dus ook duur. Is er ook een iPod met 8 of 16 GB daar te koop? En in welke winkel zou ik dan online kunnen zoeken over wat ie dan kost?

Ta2 Gerrit
22-03-13, 01:36
In de link van de Apple Store (http://www.apple.com/ipod/compare-ipod-models/)kun je ze vergelijken, en voor een 16G kom je bij de Nano terecht.
Hier staan ook de prijzen (ex/tax), en die zijn voor Apple fixed, dus veel goedkoper zul je ze niet gauw ergens vinden, tenzij er acties zijn, dus zoeken kan lonen, al is het maar voor een paar dollars.
Op dit moment is er een Springbreak actie bij Bestbuy, Nano voor $140,- ex/tax., kan ze er een mooi hoesje bij kopen :D

Kopen kun je wel overal (Walmart, Bestbuy, Target etc.) maar de meeste voorraad (kleurtjes) vindt je toch vaak bij de Apple Store zelf, en daar zijn er een paar van rond Orlando.

bollie763
22-03-13, 14:29
Dankjewel voor de uitleg. Ik zal eens goed gaan rondkijken maar ze wil graag de IPod touch...

Ta2 Gerrit
22-03-13, 20:43
maar ze wil graag de IPod touch...

En die is er gelukkig ook (nog) in 16G :)

gudu
07-05-13, 21:01
ik heb echt een nieuwe laptop nodig en zag online bij best buy dat deze in Amerika een stuk vriendelijker geprijsd zijn dan hier . voor 200 tot 250 euro heb je een leuke 15 inch laptop en scheet dus al gauw 150 euro met nederland . waar moet ik nog meer omdenken als ik daar 1 koop dan dat garantie een probleem is en ik een stekker nodig heb voor het laadsnoer??? garantie maal ik niet om aangezien mijn huidige binnen de garantie raar is gaan doen maar werd afgewimpeld onder het motto dat het waterschade is en reparatie 350 euro zou kosten en kon ook nog eens 50 euro onderzoekskosten neerleggen als ik hem terug wilde . voor ong 200 euro neem ik het risico wel . moet ik nog ergens omdenken??

Njit
07-05-13, 21:09
Enkel de stekker en dat je software Engels is. En dat Windows 8 je ding moet zijn.

jarjarbinks
07-05-13, 21:16
Heb er al zoveel laptops gekocht, denk aan:
Altijd Engels kan niet naar NL (ja kost weer geld)
Garantie kan je bv. bij BestBuy wereldwijd bijkopen (heb ik nooit gedaan)
Snoer is meestal 2 delig, dat wil zeggen de trafo met snoer naar laptop en los snoer van trafo naar stekker doos
De meeste moderne trafo's kunnen automatisch van 110V (USA) naar 240V (NL). Het snoer naar de stekker doos kan je altijd los krijgen in NL denk zelfs dat je hem zo wel hebt. Ben je handig zet je gewoon een NL stekker op het snoer werkt prima.

Oja als laatste kijk altijd eerst op internet naar de prijzen in NL bv. op Tweakers of Kieskeurig. Dan weet je altijd het echte verschil. Daarnaast vergeet nooit de BTW die er nog bij moet al je in de winkel staat

gudu
07-05-13, 21:16
van windows 8 kan je wel af als het moet . heb geen ervaring met windows 8 en hoor gemixte ervaringen

ik ben redelijk handig met clean install van andere versies van windows alhoewel altijd op desktop uitgevoerd , nog nooit op laptop . engels is geen probleem heb op de desktop heel vaak engelstalige gedownloade windows versies gehad en stekkers zijn geen probleem ik haal tegenwoordig mijn telefoons en tablets uit china .

rolandino
07-05-13, 21:21
Let ook even op dat je niet de "vooringerichte" laptop hebt, die zijn aanzienlijk duurder, omdat één van de medewerkers van BestBuy al even paar keer next/next/finish voor je heeft gedaan. Mijn vader heeft 2 jaar geleden ook netbookje gekocht daar, prima ding, lekker goedkoop, en garantie, tja, als die kapot gaat heb je weer een reden om eventueel terug te gaan ;-)

Windows8 ken ik zelf ook nog niet, maar het laatste nieuws is dat de aankomende update de zaken weer wat meer naar het oude terug brengt.

gudu
07-05-13, 21:22
Oja als laatste kijk altijd eerst op internet naar de prijzen in NL bv. op Tweakers of Kieskeurig. Dan weet je altijd het echte verschil. Daarnaast vergeet nooit de BTW die er nog bij moet al je in de winkel staatik zat inderdaad al op tweakers ...I love tweakers en vind het vaak net wat betrouwbaarder dan kieskeurig , ook qua reviews
Let ook even op dat je niet de "vooringerichte" laptop hebt, die zijn aanzienlijk duurder, omdat één van de medewerkers van BestBuy al even paar keer next/next/finish voor je heeft gedaan.
Windows8 ken ik zelf ook nog niet, maar het laatste nieuws is dat de aankomende update de zaken weer wat meer naar het oude terug brengt. super met die tip kan ik zeker wat!!! en ach ik heb ook een hele tijd met vista gewerkt wat volgens mij de slechste versie ooit van windows was ;)

Njit
07-05-13, 21:24
De grootste ergernis van Windows 8 kun je oplossen met Classic Shell. Dan boot de machine standaard in Desktop Mode en heb je ook een Startknop.
Scheelt een hoop wennen.. Ter plaatse je laptop installeren lijkt me niet echt een leuk klusje.

http://www.classicshell.net/

jarjarbinks
07-05-13, 21:25
Ach Windows 8 is niet alles maar werkt hier op mijn laptop prima, even wennen maar werkt

gudu
07-05-13, 21:27
dank je nijt... ik was ook niet van plan ;) tablet en smartphone gaan mee en dat is voor mij genoeg . op vakantie hecht ik niet teveel aan internet . alleen even gauw iets opzoeken , weer, een adres of het nieuws in nederland oid thats it

Mattie
08-05-13, 12:59
Over het algemeen kunnen de adapters 110 tot 230 volt. Het is verder heel eenvoudig om de kabel tussen stopcontact en adapter te vervangen, in een nederlandse computerzaak hebben ze die kabels gewoon liggen.

mblokland
08-05-13, 15:19
Zou deze site (http://slickdeals.net/permadeal/94674/amazon-asus-vivobook-x202e-touch-screen-notebook-core-i3-3217u-1.8ghz-4gb-ddr3-500gb-hdd-11.6-1366x768-led-5100mah-battery-win-8) goed in de gaten houden voor de beste deals.

frankz
15-06-13, 22:11
nog even een vraagje. heeft iemand ervaring met het kopen van een tablet in de states.
mijn dochter had er een gevonden bij best buy, maar ik vraag me af kan je met de amerikaanse tablet ook
op de nederlandse google play (betreft inderdaad een android)
groet

Sinan&Sam
15-06-13, 22:31
Frankz, wij hebben afgelopen maand een Samsung Galaxy Tab gekocht ( ook android dus ) bij de Best Buy. Hij kan volledig in het Nederlands ingesteld worden,
en je hebt gewoon toegang tot de Nederlandse versie van Google Play. Als je nog twijfelt over welk apparaat je wilt, kan ik je de Galaxy Tab zeker aanraden.

mineke
16-06-13, 11:41
Ik heb verleden jaar een samsung tablet gekocht bij de Best Buy en werkt hier uitstekend je kan hem gewoon in het nederlands instellen.

frankz
16-06-13, 20:25
nou daar zal ze erg blij mee zijn.
bedankt

hrjhaan
27-05-14, 09:58
Over 6 weken gaan wij weer naar Florida en nu wil ik daar graag een nieuwe Iphone 5 kopen. Waar moet ik dan op letten? Moet simlock vrij zijn en te gebruiken zijn met een Nederlands abonnement. En heeft iemand al eens problemen gehad met de garantie als er iets mee is? Of kun je dan gewoon hier in Nederland naar de Apple store gaan?

Njit
27-05-14, 10:46
Hier worden al je vragen beantwoord: http://www.iphoneclub.nl/300856/apple-verkoopt-in-verenigde-staten-nu-ook-simlockvrije-iphone-5s/

Je kunt overigens alleen nog een Iphone 5s, 5c of een 4s kopen.

hrjhaan
27-05-14, 11:10
Bedankt Njit. Ik had graag de Iphone 6 willen hebben, maar helaas is die er in juli nog niet. Ik heb nu een 4S, dus een 5 is al een hele vooruitgang. Met de huidige koers scheelt de prijs toch algauw ruim € 200,00.

Njit
27-05-14, 11:15
Nog iets meer als je hem in een staat koopt zonder Sales Tax (http://www.dailyfinance.com/2013/05/05/the-5-states-with-no-sales-tax/) ;)

Bieg
28-05-14, 07:45
Je hebt de T-mobile versie nodig. Die wordt standaard geleverd met simkaart van T-mobile. Die kun je verwijderen en een eigen simkaart plaatsen.

Revos
28-05-14, 08:45
Wellicht een tip hrjhaan: op 2 juni as is er weer een presentatie van Apple. Vooraf is het nooit duidelijk wat er gepresenteerd wordt maar misschien komt de Iphone 6 voorbij. Geruchten gaan dat deze rond 20 september as verkrijgbaar zijn in NL. Gevolg zal ook zijn dat de huidige iPhones vervangen worden of goedkoper worden.

Njit
28-05-14, 09:04
Huidige iPhones worden nooit goedkoper. Die worden gewoon compleet vervangen. Met de introductie van de 5S en de 5C werden de iPhone 5 gewoon uit de winkel gehaald. Enkel de 4S is nog beschikbaar als 'oud' model.

Ebelix
28-05-14, 10:03
En die is ook niet echt goedkoop.

Njit
28-05-14, 10:09
En slechts voorzien van 8gb geheugen. En een 5C is gewoon een iPhone 5 met een plastic behuizing..

Ta2 Gerrit
28-05-14, 14:17
Je hebt de T-mobile versie nodig. Die wordt standaard geleverd met simkaart van T-mobile. Die kun je verwijderen en een eigen simkaart plaatsen.

Die versie is ook te koop zonder T-Mobile simkaart, simlockvrij dus. In de winkel je eigen simkaart er in, laten configureren door de Genius en gaan met die banaan. Dat heb ik althans zo gedaan met mijn oude 5, vorig jaar ;). Voor de simlockvrije moet je wel even langer wachten, die verschijnen wat later op de markt als de plantelefoons.

Bieg
28-05-14, 21:56
Ik heb de 5S gekocht in NY. De T-mobile versie is geschikt voor Nederland. Wordt wel geleverd met simkaart maar is zoals Gerrit zegt inderdaad simlockvrij. Je betaalt de volle prijs. Als je hem in Amerika bij T-Mobile activeert (wat je naar mijn idee niet doet)krijg je van hun weer een deel van de aankoop teruggestort.

Ta2 Gerrit
28-05-14, 23:02
Dat zei Gerrit niet helemaal, hoor. In die van mij zat absoluut geen simkaart, en was ook niet van T-Mobile. We hetzelfde model (1428 of 1429, weet ik zo niet meer), en dus geschikt voor Europa. Deze simlockvrije zonder simkaart komen alleen wat later op de markt, half jaartje of zo. De grote providers gaan voor, dat is duidelijk. En in dat geval is die van T-Mobile de beste voor ons Europeanen, zoals Bieg al zei. Dus als je haast hebt, moet je die nemen ;)

Njit
28-05-14, 23:16
Wat dus ook zo in het artikel staat wat ik op de vorige pagina had geplakt...




Apple verkoopt in Verenigde Staten nu ook simlockvrije iPhone 5s
vrijdag, 22 november 2013 (17:00) | Gonny van der Zwaag

Als je een iPhone 5s in de VS wilde kopen, was je aangewezen op de T-Mobile-versie. Die is simlockvrij, maar Apple verkoopt ‘m niet als zodanig. Daardoor kan het zomaar gebeuren dat je bij het vragen naar een simlockvrije iPhone te horen kreeg: “Uh nee, die hebben we niet”. Om een einde te maken aan de verwarring verkoopt Apple vanaf nu ook unlocked modellen voor het GSM-netwerk. Deze versie is exact gelijk aan de al eerder verkrijgbare modellen, maar je krijgt er geen simkaart bij. Handig als je veel moet reizen of als je gewoon wilt profiteren van het prijsverschil. Bij een 64GB iPhone 5s bespaar je al snel €250 en met drie iPhones heb je op die manier al je vliegticket terugverdiend.


Het simlockvrije model werkt in de VS op de GSM-netwerken van AT&T en T-Mobile en (uiteraard) niet op de CDMA-netwerken van Verizon en Sprint. Neem je de iPhone mee naar Europa, dan kun je elke simkaart van elke GSM-provider gebruiken. De simlockvrije iPhone 5s-modellen kosten respectievelijk $649, $749 en $849 voor een opslagcapaciteit van 16GB, 32GB en 64GB.

Bieg
29-05-14, 08:15
Je kunt eventueel ook nog bij Gamestop kijken. Daar hebben ze vaak hele mooie gebruikte toestellen.

Essie72
06-07-14, 12:02
Als ik een laptop bij Best Buy zou kopen, krijg ik dan problemen met de netstroom in Nederland? En dan nog zoiets: Amerikaans toetsenbord?

corrus
06-07-14, 12:22
In principe niet, tegenwoordig zijn vrijwel alle voedingen 100V - 240V
Indien dit op de voeding staat is het in orde.

Njit
06-07-14, 12:38
Ik heb vorig jaar een laptop bij Best Buy gekocht. Geen enkel probleem. Laptops zijn in de US veel goedkoper dan hier in NL.
Aantal zaken om op te letten:

- Stekker is Amerikaans. Thuis even vervangen door een Nederlandse versie. Het snoer is los dus deze kun je zo omwisselen.
- Toetsenbord wat wij hebben is QWERTY. Dit is ook de standaard in de US. AZERTY hebben ze alleen in Belgie en Frankrijk.
- Windows installatie en additionele software is Engels. Je kunt wel een Nederlands Language Pack downloaden voor Windows.
- Garantie voor Europa zul je bij moeten kopen.

FloridaBE
06-04-15, 19:54
Ik was ook even aan het rondkijken op internet, voor een mini laptop. Nou zag ik bij Best Buy en Walmart een Samsung Chromebook en deze is ruim € 100 goedkoper dan in Nederland. Wat zijn de nadelen van het kopen van bijvoorbeeld deze mini laptop? Dingen waar ik op moet letten, zoals stekkers enz.? En zouden jullie Best Buy verkiezen boven Walmart?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Njit
06-04-15, 21:42
Enkel een ander netsnoer kopen. Zie hier de unboxing van een Chromebook:


https://www.youtube.com/watch?v=PpBigjzuU4Y

PENPE
06-04-15, 23:19
En zouden jullie Best Buy verkiezen boven Walmart? Ik zou inderdaad dit soort zaken kopen bij Best Buy ipv bij de Walmart.

Ritchie
07-04-15, 08:48
Best Buy is echt een prima keuze, goede service.

Njit
07-04-15, 12:06
Beetje het verschil tussen je laptop kopen bij de ALDI/LIDL of de BCC. BestBuy heeft in het algemeen iets beter opgeleide medewerkers. Maar het is dan nog steeds altijd aan te raden om van te voren je keuze te maken op de website, reviews te lezen etc. Want uiteindelijk komt de gemiddelde medewerker ook niet veel verder dan het kaartje voor te lezen.

Ta2 Gerrit
07-04-15, 16:30
Inderdaad. Mij maakt het weinig uit, de prijs is het bewijs ;) En bij alle genoemde winkels hebben we wel spullen gekocht, en bij alle winkels was ik zelf beter op de hoogte dan de medewerker, want tenslotte lees je jezelf in voor het gewenste artikel (tenminste, ik wel).

Zelfs de Genieën van de Appelboer zijn niet veel beter dan de mensen achter de electronicscounter bij Walmart zoals we hebben ervaren bij de aankoop van 2 mini iPads. Ik heb hem bij de Applestore gekocht en een vriendin van ons later bij Walmart. Die hadden een speciale actie (geen sales tax, die mocht je gebruiken voor accessoires of zoiets) voor de Pads. Qua kennis tussen de beide sales-persons nauwelijks verschil. Als het bij Apple te moeilijk word voor het (sales)Genie, stuurt hij je snel door naar een ander (technical)Genie, en zelfs die komt er soms niet uit. Kopen waar het het goedkoopst is, is ons devies :cool:

FloridaBE
11-04-15, 15:17
Dan zal ik eens bij BestBuy gaan kijken. Zo'n netsnoer is neem ik aan gewoon in Nederland te koop. Alleen hoe zit het met de garantie? Misschien is dat wereldwijd?

Njit
11-04-15, 17:44
Gewoon bij de gemiddelde bouwmarkt...
Kun je bijkopen bij Bestbuy.

marjolijne
11-04-15, 18:39
Wij hadden de optie om wereldwijde garantie bij te boeken.
Volgens mij was dit 90 dollar (op een laptop van nog geen 300 dollar).
Toen mijn man melde dat hij wel terug zou komen als er wat aan de hand was, keken ze ons wel raar aan;)

P9ol
16-03-18, 21:05
Weet iemand of de mobiele telefoons in florida goedkoper zijn dan in NL?

PENPE
16-03-18, 22:41
Een iPhone die hier 899 eur kost, kost daar 899 dollar....

knaapje
17-03-18, 11:21
En daar komt de tax nog bij?
Let op dat Android telefoons wel eens op andere frequenties werken van hier in Europa.
IPhones weet ik niet.

Fleurida
17-03-18, 14:32
Hallo Knaapje, de tax komt erbij. Maar als je een beetje vergelijkt kan het zo maar € 100,00 euro schelen. Android weet ik niet, ik kijk alleen naar iPhone. En als je een iPhone koopt kun je aangeven dat je uit Europa komt. Of zelf even op de Apple website kijken. De service van Apple hier is super, heb net mijn accu laten vervangen van mijn iPhone 6 voor € 25,00. En ze hebben de koppeling weer goed gezet tussen mijn iWatch en mijn iPhone. Telefoon in Nederland gekocht, horloge in Dubai. Was helemaal geen probleem, super service:up:

P9ol
17-03-18, 14:39
Knaapje, hoe bedoel je met frequenties?
En kan je daar wat aan veranderen zodat de mobiel wel in Nederland is te gebruiken?

Fijn om te horen dat de service van Apple wereldwijd is.

knaapje
17-03-18, 15:18
Per land zijn er verschillende frequentie banden in gebruik en niet ieder toestel is voor alle banden geschikt.
Mijn Huawei P10 lite is er in 3 of 4 verschillende uitvoeringen gekoppeld aan een regio.
Dit had tot gevolg, dat ik met T-Mobile in de USA op diverse plaatsen geen verbinding had omdat daar zenders schenen te staan die op frequenties werkeen waarvoor mijn telefoon niet geschikt is. Aan het toestel kan je niets veranderen.

PENPE
17-03-18, 15:54
@knaapje;
Ja de tax komt er nog bij ( iets van 6% - 7% , afhankelijk van de county waar je hem koopt )

Fitzroy
17-03-18, 17:11
Ik wil vanmiddag hier een iPad kopen bij BestBuy maar dat scheelt met de huidige koers van de dollar toch echt wel € 180,- . Zie ik het dan zo verkeerd ?
Ik zie die iPad in Nl staan voor 475,- en hier betaal ik 295 incl tax. Ik vind het nogal wat.

Patrick
17-03-18, 19:18
Ipad kost hier toch maar 379?

Fitzroy
17-03-18, 20:09
Ligt eraan met hoeveel geheugen.

PENPE
17-03-18, 23:33
@Fitzroy;
Inderdaad , zoals ik al eerder dat voorbeeld gaf van die iPhone van 899 euro tegenover 899 dollar ( 899 dollar is +/- 731 euro ) dus als het hetzelfde type is wat je in NL gezien hebt dan is de keuze snel gemaakt ;-)

Patrick
18-03-18, 00:01
Ligt eraan met hoeveel geheugen.
32GB, neem aan dat je het in jouw voorbeeld niet over de 128GB had ;-)

Fitzroy
18-03-18, 15:17
Ja, daar had ik het dus wel over. Gistermiddag aangeschaft ;)
Verschil met Nl € 180,- . Dat is de moeite vonden wij.

Patrick
18-03-18, 16:48
Gefeliciteerd met je aankoop! Geen geld voor een Ipad. In Nederland zie je zulke mooie aanbiedingen eigenlijk nooit. Misschien zijn ze voorraad aan het wegwerken voordat de nieuwe modellen weer komen?

Fitzroy
23-03-18, 21:29
Maar nu nog even een vraag. Uiteraard heb ik een US adapter erbij gekregen. Kan ik die gewoon in een stekker stoppen van US naar EU ? Of ligt het voltage dan dwars? Kan er niet echt een antwoord opvingen online.
Wie weet dit?

PENPE
23-03-18, 21:33
Ja hoor, alle adapters zijn geschikt voor 110-230 volt

Fitzroy
23-03-18, 21:35
Dank u! :up: Nu alleen nog even kijken of ik wel een ‘andersom’ stekker heb.

Patrick
24-03-18, 07:18
Of gewoon een eu-adapter kopen, net zo makkelijk.

Fleurida
24-03-18, 12:38
De iPad kun je in Nederland met een gewone USB stekker opladen.
Ik heb ze van Apple,Samsung en één stekker waar 4 USB stekkers in kunnen.
De voeding hoeft niet speciaal van Apple te zijn.
Bijvoorbeeld deze kan ook:
https://www.iwebshop.com/nl/smartphone-tablet-opladers-kopen/2135-usb-lader-oplader-4-poorten-eu-us-stekker.html

Barbara789
01-04-18, 08:37
@Fitzroy;
Inderdaad , zoals ik al eerder dat voorbeeld gaf van die iPhone van 899 euro tegenover 899 dollar ( 899 dollar is +/- 731 euro ) dus als het hetzelfde type is wat je in NL gezien hebt dan is de keuze snel gemaakt ;-)

Hoii Penpe, dat is tegenwoordig anders.
Een iPhone 8 - 256GB Gold kost op appel.com $849.00 (ex tax) = € 683,04 en op apple.nl € 980,45.
Behoorlijk verschil :cool:, waardoor je een nog snellere keus maakt.

Terpies
01-04-18, 11:59
Let wel op dat je het goede model iPhone koopt, anders heb je er niks aan met een NL SIM.

ze hebben in de US een CDMA en een GSM variant (vanwege de verschillende netwerken), dus wel de goede unlocked versie kopen...

moniquekruiningen
02-04-18, 12:39
Let wel op dat je het goede model iPhone koopt, anders heb je er niks aan met een NL SIM.

ze hebben in de US een CDMA en een GSM variant (vanwege de verschillende netwerken), dus wel de goede unlocked versie kopen...
En welke moet het dan zijn? Want met een dergelijk prijsverschil ben ik mss wel geintresseerd om de x te kopen.

mhagman
02-04-18, 13:40
Ik lees ook graag mee welke variant want zoon
lief wil van de zomer een nieuwe iphone X kopen en als dat in Florida kan en zoveel scheelt zou dat erg prettig zijn :)

Hermanus
02-04-18, 14:56
Gewoon bij de aankoop melden dat hij in de EU gebruikt gaat worden. Dan krijg je automatisch de T-Mobile/ AT&T versie. Deze zijn geschikt voor onze sim kaarten.

Fleurida
02-04-18, 15:13
Je kunt ook op deze pagina van Apple kijken:
https://www.apple.com/iphone/LTE/#iphone-X

RunBun
10-04-18, 09:55
Ik vroeg mijzelf af wanneer ik een iPhone koop kan ik de eerste weken met een Amerikaanse simkaart gebruiken en daarna zonder problemen omschakelen naar een Nederlandse simkaart? Ik hoorde van iemand wanneer je eerst een Amerikaanse kaart erin doet hij blokkeert voor een jaar voor buitenlandse kaarten. Ik kan verder er niets over vinden, maar als het waar is, is het wel handig om het van te voren te weten.

Ebelix
10-04-18, 12:53
Bij vorige aankopen van een Iphone nooit problemen mee gehad. In de apple store deden ze de telefoon zelfs al instellen in het Nederlands.

Zoals al eerder vermeld moet je wel de juiste versie kopen.

Terpies
10-04-18, 12:59
Als je de unlocked versie van de iPhone koopt heb je geen problemen. Wel als je bv een AT&T toestel koopt en je doet er vervolgens een AT&T simkaart in dan is de telefoon inderdaad gelocked en verloopt het lock na een x periode voordat je er een andere kaart in kunt doen.

RunBun
10-04-18, 14:21
Dankjewel voor het antwoord. Klinkt vrij logisch, we gaan dan opzoek naar een simlockvrije telefoon.

Lindaa
10-04-18, 15:15
https://www.tripsavvy.com/buying-the-right-gsm-cellular-phone-for-europe-1507399