PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Miami (FL)



cindyke
08-03-08, 14:11
Deze zomer gaan ik en mijn vriend naar Florida. We willen aankomen in Miami, langs de golfkust rijden, paar dagen Orlando, Cocao beach e.d. en terug vertrekken in Miami (zie ook verder mijn reisschema: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5570&page=2)

Mijn vriend heeft echter een énorme schrik om onze bagage te verliezen bij de vluchten.
Daarom wilde hij liefst een rechtstreekse vlucht nemen (wat bijna onmogelijk is, en waarschijnlijk ook heel veel geld zou kosten).
Hij zou echter meer gerust zijn als we tijdens de tussenstop zelf onze bagage kunnen uitchecken en terug inchecken (i.p.v. dat deze rechtstreeks wordt doorgelabeld naar de eindbestemming).
Na wat rondgelezen te hebben op dit forum dacht ik dat we automatisch bij het binnenkomen van Amerika eerst onze bagage moesten ophalen en terug inchecken bij een eerste tussenstop.
Na vraag bij het reisbureau bleek dat dit afhangt van maatschappij tot maatschappij en dat bij sommigen de bagage wel wordt doorgelabeld naar de eindbestemming.
Hebben jullie soms tips van vliegmaatschappijen waar je de bagage eerst moet uitchecken en dan terug moet inchecken bij een tussenstop (terugvlucht maakt ons minder uit, dan is de reis immers al achter de rug)
Het reisbureau was nogal fan van tussenstops in Philadelphia en eerder tegen tussenstoppen in New York en Londen omdat daar het meest stakingen zijn.

knaapje
08-03-08, 14:22
Bij je eerste stop op Amerikaans grondgebied moet je door de douane (customs) en immigration en zal je zelf je bagage moeten tonen.
Dus doorgelabeld of niet je moet zelf je bagage oppikken en meenemen.
Als je nog doorvliegt moet je ze na de controle meestal weer op een band of kar zetten om ze naar de eindbestemming te krijgen, is je eerste stop tevens je eindbestemming dan kan je doorlopen naar de uitgang.

Je moet trouwens altijd zorgen, dat je je benodigdheden voor de eerste nacht en dag in je handbagage hebt. Medicijnen zelfs voor langer.

Goede reis
Knaapje

Guus
08-03-08, 14:39
De bagage wordt altijd doorgelabeld tot aan de eindbestemming. Ik heb het nog nooit anders meegemaakt. Zelfs indien je op de heenreis met verschillende maatschappijen vliegt. Het ophalen van je koffers bij aankomst op de eerste luchthavens in de VS staat los van doorlabelen of luchtvaartmaatschappij. Je moet namelijk altijd met je bagage door de douane. Ik begrijp dat je vriend een beetje benauwd is om zijn bagage kwijt te raken. Dat had ik vroeger ook. Inmiddels is het me dit al diverse keren overkomen en ik moet zeggen dat ik tot op heden mijn koffer altijd weer binnen 24 uur terug had. Het is dan wel even 24 uur behelpen, maar ik heb inmiddels altijd een survivalkit bij om deze periode te overbruggen. Mocht dat niet zo zijn, dan kun je altijd bij de balie een toilettasje met de hoogst noodzakelijke toiletartikelen ophalen. Het wordt echter wel lastig indien je de dag na aankomst op de bonnefooi gaat rondtrekken. Je moet namelijk wel een adres hebben waarop ze de koffers kunnen bezorgen. Waarschijnlijk zit er dan niets anders op dan te wachten tot de koffers zijn afgeleverd. Tot slot nog iets over Londen Heathrow. Indien mogelijk zou ik deze luchthaven links laten liggen. Heathrow is berucht om zijn vertragingen. Tot op heden heb ik op iedere vlucht die via Londen ging mijn aansluitende vlucht gemist.

dirkv46
08-03-08, 16:57
Met LTU kan je rechtstreeks naar Florida en je moet al zéééer veel pech hebben om je bagage niet meer terug te zien. Het percentage bagage dat niet teruggevonden wordt is te verwaarlozen. En zoals hierboven reeds vermeld, de meeste verloren bagage wordt binnen de 24 uur teruggevonden.
Je kan ook een bagageverzekering afsluiten.

cindyke
08-03-08, 19:05
Bedankt voor de info!!!
Via de FAQ heb ik begrepen dat je toch zowieso je bagage (even) in handen krijgt als je eerste overstap in Amerika (dus van Europa naar Amerika) is? (douane,...) Maar op de terugweg niet omdat je dat al hebt gedaan in Miami en dus niet nog eens in Amerika hoeft te doen?
Dat kan mijn vriend toch een beetje geruststellen, dan is de bagage toch al tot in Amerika geraakt, dan nog tot in Miami!

Ebelix
09-03-08, 00:39
Beter is om zonder bagage te reizen en alles daar te kopen. Met de huidige dollarkoers is dat heel goed te doen.

Hoef je ook geen angst te hebben dat de bagage verloren gaat.

Even zonder gekheid. Zoals hierboven al gezegd is het percentage koffers dat nooit meer terechtkomt te verwaarlozen.

Ga heel veel genieten van de mooie reis die je gaat maken.

Susie One
09-03-08, 13:48
Mijn vriend heeft echter een énorme schrik om onze bagage te verliezen bij de vluchten.
Daarom wilde hij liefst een rechtstreekse vlucht nemen (wat bijna onmogelijk is, en waarschijnlijk ook heel veel geld zou kosten).
Hij zou echter meer gerust zijn als we tijdens de tussenstop zelf onze bagage kunnen uitchecken en terug inchecken (i.p.v. dat deze rechtstreeks wordt doorgelabeld naar de eindbestemming).
.

Mijn tip is om de kleding te verdelen over jullie koffers. Mocht er een koffer niet op de bestemming aankomen (hopelijk gebeurt dit niet) dan heb je toch nog wat kleding bij de hand. Daarnaast is het ook handig om kleding voor de 1e nacht in de handbagage te doen.

Heel veel plezier op vakantie:razz:
Susie one

Michael66
09-03-08, 16:34
Mijn tip is om jullie kleding te verdelen over jullie koffers. Mocht er een koffer niet op de bestemming aankomen (hopelijk gebeurt dit niet) dan heb je toch nog wat kleding bij de hand.Goeie tip! Kan eker helpen.

Tenzij alle vier(!!) koffers niet aankomen. Dat is ons gebeurd afgelopen zomer. Ik had nog een extra T-shirt in de handbagage en voor onze zoon uiteraard ook een extra setje, maar voor mijn eegaatje was er geen schoon kledingstuk meer aanwezig, en dat na een lange, vermoeiende, zweterige dag. Dan ben je blij dat Walmart 24u per dag opn is ...

Ach, er kan altijd van alles gebeuren met je bagage, maar mijn motto blijkt altijd te werken:

Zolang ik mijn paspoort, rijbewijs en creditcard heb kan mij niets gebeuren.

Ebelix
09-03-08, 19:50
En daar ben ik het helemaal mee eens. Meer heb je echt niet nodig.

cindyke
16-03-08, 11:29
Bedankt voor de info!
Het wordt een vlucht met US airways, met overstap in Philadelphia en dan richting Miami.
We vertrekken op 12 augustus en keren terug op 27 augustus.We gaan morgen of dinsdag boeken.
De kostprijs was iets meer dan 1500 euro voor 2 personen.

Michael66
16-03-08, 12:57
Ik hoop voor je dat je bagage met je meevliegt ....

US Airways ](*,)

corrus
16-03-08, 13:00
Bedankt voor de info!
Het wordt een vlucht met US airways, met overstap in Philadelphia en dan richting Miami.
We vertrekken op 12 augustus en keren terug op 27 augustus.We gaan morgen of dinsdag boeken.
De kostprijs was iets meer dan 1500 euro voor 2 personen.Hoeveel???

Ik ben niet zo gek op US Airways... (meer persoonlijk hoor... )
1 x een koffer kwijtgeraakt.
Een paar keer flinke lange vertragingen gehad...

Dus laat maar.

cindyke
16-03-08, 15:25
Oei... Al die negatieve reacties...:s
Na dit forum wat doorgelezen te hebben, lees ik gelukkig ook nog positieve reacties over us airways...
We zien wel, hopelijk wordt onze grootste nachtmerrie geen waarheid, nl. dat onze koffers achterblijven of dat we onze aansluiting missen.
Het was de goedkoopste vlucht die we konden vinden, de mevrouw van het reisbureau had goede ervaringen met us airways...

corrus
16-03-08, 16:08
Oei... Al die negatieve reacties...:s
Na dit forum wat doorgelezen te hebben, lees ik gelukkig ook nog positieve reacties over us airways...
We zien wel, hopelijk wordt onze grootste nachtmerrie geen waarheid, nl. dat onze koffers achterblijven of dat we onze aansluiting missen.
Het was de goedkoopste vlucht die we konden vinden, de mevrouw van het reisbureau had goede ervaringen met us airways...

Succes

Oftewel Suc6... Maar met US Airways kan het zomaar Suc2 worden... :)

Ieniminie
15-03-09, 14:55
Hallo,

Wij vliegen terug van Miami Int. Airport. Op Schiphol moet je drie uur voor vertrek aanwezig zijn, is dat in Miami ook zo? We moeten van te voren ook onze huur auto weer in leveren bij Budget. We vliegen om 20.45 uur. Als ik rond 18.00 uur op het vliegveld ben, is dat dan tijd genoeg, of moeten we er echt (veel) eerder aanwezig zijn?

Groetjes, Ingrid

dennis_diana
15-03-09, 17:54
misschien heb iets aan deze post? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7520&highlight=miami+airport)
of via het geweldige overzicht in de FAQ: Florida Airports... (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=866)

Ta2 Gerrit
15-03-09, 21:14
Dat staat gewoon op de site van Miami Airport (http://www.miami-airport.com/html/departures_mia.html) :-\"

http://img25.imageshack.us/img25/1392/miamiairport.jpg (http://img25.imageshack.us/my.php?image=miamiairport.jpg)

escalade
18-03-09, 08:04
Wij vliegen deze zomer gewoon rechtstreeks naar Maimi met Martinair, we hebben de tickets op laten graden naar comfortclass en klaar is Kees, het zal iets duurder zijn, what ever. :p

Groet, Arie.

Nathalie1984
19-04-09, 20:39
hoi hoi
In september ga ik met vakantie naar panama en costa rica. Als tussenstop heb ik een tussenstop in miami, deze tussenstop is vijf uur. Is het mogelijk om in die vijf uur van het vliegveld te gaan en miami in te gaan? Is miami beach dichtbij het vliegveld en/of wat zijn andere opties om die uren door te komen? Heeft iemand tips en ideeen voor mij.

groetjes Nathalie

pascalbrouwers
19-04-09, 23:10
Hoi Nathalie,
leuk dat je naar Costa Rica gaat. Miami Beach is redelijk dicht in de buurt.
opties zijn om per taxi er heen te gaan en je wat laten rond rijden.
maar of je dit gaat lukken. lijkt mij persoonlijk een onverstandig idee.
Wel een leuk idee.

Als je land moet je door customs, koffers halen en weer terug op de band leggen. dan heb je een paar uur om de benen te strekken.. om vervolgens weer het vliegtuig in te gaan.
Als je het vliegveld verlaat, houd er rekenig mee dat je weer opnieuw moet gaan inchecken.
Dat kan een tijdje duren als het druk is.
Het is dus een risico.
Hoe groot het risico is weet ik natuurlijk niet.
Ook wij hebben een keertje zo'n situatie mee gemaakt, en wel in boston.
Het werd ons toen afgeraden.

Wellicht dat het jullie wel lukt.
Ga anders wat shoppen, of wat eten in 1 vd restaurantjes op het vliegveld.
succes,
Pascal

Katty
20-04-09, 00:28
Ik denk dat het heel veel geloop en gedoen gaat worden (wat doe je met je bagage, een taxi zoeken,...) voor uiteindelijk misschien een uurtje buiten te zijn en vlug iets te gaan bezoeken.
Ze maken in Miami wel reclame over Malls, die je vanaf het vliegveld kan bezoeken, maar die vind je overal dus...
Zal ervan afhangen hoe relaxt jij bent. Voor mij zou het niets zijn... maar dat is persoonlijk.

Guus
20-04-09, 00:56
Als ik jou was zou ik het van het moment af laten hangen. Ben je snel door alles (immigration, customs en koffer inleveren) heen en heb je voldoende tijd over, dan is het zeker te doen. Hou, zoals Pascal al aangaf, er wel rekening mee dat als je het vliegveld verlaat je bij terugkomst weer door de security moet. Je moet dus minstens een uur voor vertrek weer op de luchthaven zijn. Zorg er tevens voor dat je de boarding card voor de volgende vlucht hebt, want anders heb je een probleem. Zonder boarding card kom je namelijk niet door de security. Hopelijk gaat het je lukken om nog wat van Miami Beach te zien en een cocktailtje te nemen.

Julo
20-04-09, 11:16
Ik denk dat het wel mogelijk was. Ik ben ook new york in geweest met tussenstop van 4 uur. Als je gewoon beetje opschiet is het wel te doen.

Julo

irma1987
31-01-10, 23:19
Hallo ik ben irma, ik ben niet nieuw op het forum maar al een lange tijd niet op dit forum geweest.:oops:

Mijn vriend werkt als stuurman bij de Holland America Lijn en hij vaart in het caribische gebied (opstappunt: Fort lauderdale)
hij is 4 maanden weg en wil hem graag een bezoekje (begin april) brengen.
Ik heb dit eerder gedaan en toen gevlogen met martiniair, die toen nog rechtstreeks naar miami vloog.

Maar nu wil graag weer naar miami, maar ik vertrek dan weer uit San diego. Nou weet ik niet zo goed met welke vleigtuigmaatschapij ik moet vliegen, die niet te duur is (ik ben student) maar waar je ook niet 15 uur onderweg bent.

dus misschien kunnen jullie mij hierbij helpen
alvast bedankt!

groetjes

Irma

AlexFL
31-01-10, 23:29
je woont in san diego en je wilt vliegen naar miami?

met delta: san diego -> atlanta en dan van atlanta > miami

roundtrip 300$

Mja alle andere amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zullen rond dezelfde prijs ook zoiets aanbieden met bv een overstap in houston.

corrus
31-01-10, 23:40
Tja... Wat je vraagt is niet gemakkelijk...

Voor begin april is het alweer heel kort dag...

Vliegtechnisch hoeft het geen probleem te zijn, echter...je zegt dat je niet 15 uur onderweg wilt zijn... Nou....reken daar toch maar op... MINIMAAL

Voor de heenweg wil je vliegen naar Miami
En voor de terugweg wilje vertrekken vanaf San Diego.

Het gemakkelijkst is vertrekken van LAX (Los Angeles) San Diego is een hele toer...
En maakt het alleen maar duurder...

Je vliegt in de regel altijd via een HUB...
Stel je neemt United, dan is het toch wel zo'n 7 uur vliegen van LAX naar ORD (Chicago) of IAD (Washington)...en dan nog 8 uur vliegen van ORD of IAD naar Amsterdam... dan hebben de duur van de overstap nog niet eens gerekend.

Prijs?? Redelijk hoog... je betaald namelijk tarief van MIA (Miami) + het tarief van LAX

Je zou ook met Delta/KLMkunnen vliegen die vliegt uiteraard een andere route, maar wat reistijd en overstaptijd geeft dit weinig verschil...

JKG
01-02-10, 13:01
LAX naar ORD 7 uur? Komt dat niet eerder door dat je door wat tijdzones vliegt? Of zetten ze het vliegtuig op de economy stand door extra langzaam te vliegen?

koenkamphuys
02-02-10, 08:15
Ik ben een paar jaar geleden direct van MIA naar LAX heen en weer gevlogen met American. Was daar iets van 300 dollar voor kwijt meen ik. Heb je al geprobeerd met zo'n algemene vliegticketsite?

irma1987
05-02-10, 19:08
bedankt voor reacties, tips enz.. ik heb het nog niet geprobeerd via een algemene site. weet eigenlijk ook niet waar je die kan vinden??:oops:

gr irma

Teleton
05-02-10, 19:43
weet eigenlijk ook niet waar je die kan vinden??:oops: Probeer ook eens op de sites van de bekende vliegtuigmaatschappijen. Denk aan United, Delta, NWA, AA of USA. Verder bieden sites als www.priceline.com (http://www.priceline.com), www.tripadvisor.com (http://www.tripadvisor.com) regelmatig aanbiedingen. Of kijk ook eens op www.kayak.com (http://www.kayak.com) en schrijf je in voor een dagelijkse mail voor het traject San Diego (of LAX) naar Miami. En met discount tickets googelen geeft ook verrassend veel resultaten.

E€n ding is zeker, als je goedkope tickets zoekt, moet je echt aan de bak. Ze komen zelden vanzelf naar je toegewaaid.......

irma1987
05-02-10, 22:05
bedankt!!!:)

pavlos63
15-06-12, 10:19
Hallo

Kan vertellen hoe lang het duurt voor je door de douane in miami bent. wij komen op zaterdag 23 juni aan om ca. 14.20. ik heb ergens gezien dat het soms wel 2-3 uur kan duren. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

Paul

cindy74
15-06-12, 10:41
Davt kan niemand je vertellen het ligt eraan hoe druk het is hoeveel loketten er open zijn en hoeveel zin dat ze hebben om te werken . Soms is het tien min soms een uur .

elstars
15-06-12, 10:57
Hallo

Kan vertellen hoe lang het duurt voor je door de douane in miami bent. wij komen op zaterdag 23 juni aan om ca. 14.20. ik heb ergens gezien dat het soms wel 2-3 uur kan duren. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

Paul

Nu zo'n keer of 4 op MIA binnengekomen, nooit langer dan een uur over het hele traject gedaan.
Meestal heb je de douaneruimte alleen met jouw toestel en een stuk of 5 loketten. Als alle Amerikanen er doorheen zijn (dat gaat veel sneller) gaat meestal dat lokket ook nog open voor "ons"

Misschien dat het best wel eens is voorgekomen, maar 2 a 3 uur hebben we nog nooit meegemaakt (op geen enkel vliegveld in de VS trouwens).

knaapje
15-06-12, 14:00
Kijk eens op deze site:
http://apps.cbp.gov/awt/

Moet je even uitzoeken op welke terminal je aankomt.

Martinos
15-06-12, 14:16
Ik was op Miami binnen een uur buiten. Hebben even moeten wachten bij de douane maar vrij vlot er doorheen. Koffers stonden daarna al klaar voor ons.

toornent
30-06-12, 14:23
Ook wij hebben positieve ervaringen op Miami. Wij zijn twee keer via Miami gevlogen en waren beide keren binnen een uur door het hele traject. Het lopen door de terminals kostte bij ons het meeste tijd.

Onze ervaringen zijn dat Miami veel sneller is dat Tampa en zeker sneller dan Orlando. Je moet alleen rekening houden dat je de huurauto buiten de hal moet halen en dus nog met het busje moet gaan.

Njit
30-06-12, 14:50
Busje is al een tijdje niet meer. Ze hebben daar inmiddels een mooie Metromover voor die naar het Rental Car Center gaat: http://www.miami-airport.com/car_rental.asp

http://www.miami-airport.com/images/mia-mover-ad-500.jpg

toornent
30-06-12, 15:10
Oh ik zie het ja. Wij waren vorig jaar net te vroeg om er nog gebruik van te maken of we hebben het gewoon gemist.:oops:

Bedankt voor de tip Njit. Dat is handig voor dit jaar.

Njit
30-06-12, 15:19
Het Rental Car Center is open sinds 13 juli 2010. De MIA mover is operationeel sinds 9 september 2011.

toornent
30-06-12, 20:08
Okee, dan waren we gelukkig gewoon te vroeg. Dan gaan we nu lekker met de Mia mover. Scheelt ook weer zoeken.

fransje
30-06-12, 22:08
Busje is al een tijdje niet meer. Ze hebben daar inmiddels een mooie Metromover voor die naar het Rental Car Center gaat

Ideaal, veel beter dan die bussen. Maar dan wel als hij rijd: wij troffen het bij aankomst op 14 mei dat de metro het niet deed. Gevolg was een ellenlange slingerende file van warme zwetende mopperende mensen, struikelend over elkaars koffers. De rij slingerde overal heen, zichzelf kruisend en mensen die net aan kwamen lopen dachten telkens dat ze er gewoon tussen konden staan omdat er stukken rij niet zichtbaar waren. Het personeel wat de boel in goede banen moest leiden werd er helemaal gek van. Er bleken veel te weinig bussen te rijden: we hebben bijna anderhalf uur in die rij gestaan.

toornent
30-06-12, 23:23
Oh heerlijk, maar goed. Laten we positief blijven denken. We zien het wel en hoe vaak zal dit nou voorkomen.

Ik weet waar de busjes vertrekken dus mocht het fout gaan dan scheelt dat weer.

fransje
01-07-12, 12:26
Ik weet waar de busjes vertrekken dus mocht het fout gaan dan scheelt dat weer.

Toornent, dat was nou juist een groot deel van het probleem: velen wilden direct richting bussen lopen, en zagen daarbij de gigantische rij wachtenden over het hoofd :?, of wilden er op het laatst gauw tussen schuiven. Maar goed, het gebeurt gelukkig niet elke dag dat die Metro uitvalt, en dat is maar goed ook:razz:.

toornent
01-07-12, 16:27
dat is ook weer waar. Iedereen duikt op de busjes af, maar zoals ik het al zei. We blijven positief denken en we kunnen er toch niks tegen doen.

Fransje, maar toch bedankt voor de waarschuwing.

Zuiril
25-07-12, 22:10
Hoi,

Wij vliegen in december met Airberlin naar Miami. Vanaf Dusseldorf zal het voor ons nog niet zo'n probleem opleveren. Maar controle freaks zoals we zijn willen we graag wat te weten komen hoe het op Miami int. Airport zal gaan verlopen?? Het lieftst een wat stapsgewijs overzicht van wat we vanaf het landen gaan tegenkomen, wat gaat er gebeuren??...waar moeten we zijn?...etc....

Kortom , wie heeft ervaringen en wil deze met ons delen?

Erik.

Njit
25-07-12, 22:25
Je kan niet echt verkeerd lopen maar hier zijn de instructies van http://www.miami-airport.com/arrivals.asp




International Arrivals and Federal Inspections

Except for passengers arriving from Canada or the Bahamas, international arriving passengers will proceed to U.S. Customs and Border Protection’s passport control. After clearing passport control, passengers will proceed to collect baggage and clear U.S. Customs (http://www.miami-airport.com/baggage_international.asp). The Interline Lobby is directly outside U.S. Customs, where passengers may re-check baggage if having a connecting flight (http://www.miami-airport.com/traveling_today.asp#connect).




International Arrivals at Customs “E” - http://www.miami-airport.com/images/terminal_maps/map-terminal-central-sm.jpg http://www.miami-airport.com/images/terminal_maps/map-letter-yellow-e.jpg
After exiting U.S. Customs, you will be on 1st level of the Central Terminal E. Here passengers will find ground transportation (http://www.miami-airport.com/faqs_ground_trans.asp). To connect to other airlines (http://www.miami-airport.com/airline_information.asp), take the elevator to 2nd level. View U.S. Customs (http://www.miami-airport.com/baggage_international.asp) areas. Use Skyride on the 3rd level (http://www.miami-airport.com/pdfdoc/MIA_Mover_Flyer.pdf) to connect between terminals, parking garages and MIA Mover Station (http://www.miami-airport.com/pdfdoc/MIA_Mover_Flyer.pdf).




International Arrivals at Customs “J” - http://www.miami-airport.com/images/terminal_maps/map-terminal-south-sm.jpg http://www.miami-airport.com/images/terminal_maps/map-letter-red-j.jpg
After exiting U.S. Customs, passengers will be on 3rd level of the South Terminal J. To find ground transportation (http://www.miami-airport.com/faqs_ground_trans.asp), take the elevator to 1st level. To find other airlines (http://www.miami-airport.com/airline_information.asp) take the elevator to 2nd level. Parking garages (http://www.miami-airport.com/pdfdoc/MIA_Mover_Flyer.pdf) can be accessed thru the second Level of the terminal. View U.S. Customs (http://www.miami-airport.com/baggage_international.asp) areas. Use Skyride on the 3rd level (http://www.miami-airport.com/pdfdoc/MIA_Mover_Flyer.pdf) to connect between terminals, parking garages and MIA Mover Station (http://www.miami-airport.com/pdfdoc/MIA_Mover_Flyer.pdf).

moonlight91
25-07-12, 22:50
ben toevallig ook aan het kijken voor een vlucht met aankomst in Miami
ik begrijp dat de rental cars net als in Atlanta buiten het vliegveld liggen
en net als daar bereikbaar zijn met een monorail/trein

Njit
25-07-12, 22:54
Helemaal correct. Zie hier: http://www.miami-airport.com/cip_mia_mover.asp

elstars
26-07-12, 15:17
Busje is al een tijdje niet meer. Ze hebben daar inmiddels een mooie Metromover voor die naar het Rental Car Center gaat: http://www.miami-airport.com/car_rental.asp

http://www.miami-airport.com/images/mia-mover-ad-500.jpg

Moet je eigenlijk betalen voor die mover?

Njit
26-07-12, 15:19
http://i.imgur.com/1rXk5.jpg

Iris02
26-07-12, 15:33
De MIA Mover was vorige week ook slechts beperkt beschikbaar ... Het was bij ons niet zo druk (vertrek), maar ik kan mij voorstellen dat als dit zich voordoet bij drukte het tot ellenlange rijen kan leiden.

elstars
26-07-12, 16:50
@IRIS02: Wat bedoel je dan met beperkt beschikbaar?

Iris02
26-07-12, 19:05
Er zijn 2 "movers" maar er reed er vorige week maar 1. Er was een melding dat als gevolg van een storing er een oponthoud was. Het was ook een hele korte mover. Gezien het aantal deuren bij de instaplokatie had ik de indruk dat de mover vele malen groter kan zijn.
Maar daar kan ik mij natuurlijk in vergissen !