PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Bert



bert
07-03-08, 12:54
Hallo,

Mijn vriendin studeerd dit jaar af en daarom hebben wij besloten om een mooie reis te maken .
Onze reis zal er als volgt uitzien :

11juli- 20juli : charleston (south carolina)
20juli-21juli : Jacksonville
21juli-23juli : Orlando
24juli-25juli : Miami
25juli-26juli : Key West
26juli-1aug. : Miami

De eerste week verblijven we in charleston omdat hier mijn neef woont en we die tijd bij hem doorbrengen.

Maar over de rest van onze reis heb ik toch nog enkele vraagjes:

1: Omdat na juli op reis gaan er niet meer inzit voor een tijdje moeten we in deze warmste maand gaan, op zich heb ik daar geen probleem mee alleen lees ik overal dat dit hurricane season is, moet ik mij hier zorgen om maken ?

2: Wij denken een goede prijs te hebben gevonden bij AVIS voor 5 dagen een wagen te huren ophalen in charleston afleveren in miami 244 EUR weet iemand betere prijzen ?

3; In Orlando zouden we 1 namiddag nr blizzard beach gaan van disney en 1 dag nr universal studios iemand betere voorstellen ?

4:Voor de laatste 7 dagen in Miami gekozen voor het Palms South Beach Hotel iemand ervaring mee ?

5; Suggesties hotels Key West zijn altijd welkom alsook bezienswaardigheden Key West, Miami .

Michael66
07-03-08, 13:17
Hoi Bert,
Welkom op di forum.

Veel van de info die je vraagt kun je ook al met de zoekfunctie vinden. Maar uiteraard helpen we je hier graag op weg.

Hurricanes: ik heb er nog nooit echt last van gehad. Maar zoals je zelf al aangeeft: je gaat in het hurricane-season, dus de kans zit erin dat je het net niet treft. Het blijft nou eenmaal een kans.

Auto huren? Kijk eens onder "Florida Algemeen", daar staat een zeer uitgebreid topic over het uren van auto's. Met een aantal gunstige aanbieders.

In Orlando zijn zoveel mogelijkheden. Uit je keuze voor Blizzard Beach en Universal Studios maak ik op dat je je er al in hebt verdiept en je keuzes hebt gemaakt. Wat verwacht je nog meer? Over de keuzes van anderen kun je een heleboel lezen in de reisverslagen.

Het hotel wat je in Miami hebt lijkt me erg leuk, maar er zijn nog geen ervaringen over in het betreffende deel (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5422) van het forum. Maar wie weet is er toch iemand die je kan helpen. Heb te Tripadvisor trouwens al bekeken?

Over Key West vind je hier (http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=13) een heleboel. Via de link hierboven kun je ook allerlei hotelervaringen op Key West vinden. De B&B's schijnen er erg in trek te zijn.

NB: Ik zag dat je je bericht op twee plaatsen in het forum hebt gezet. Het bericht in "Florida algemeen" heb ik verwijderd; dubbelposten is op dit forum niet toegestaan.

bert
07-03-08, 13:32
Bedankt voor de info michael hier ben ik al even zoet mee.

Het dubbel posten deed ik omdat ik niet goed wist waar ik mijn tekstje juist moest posten.

Alle andere info is steeds welkom.

Ta2 Gerrit
07-03-08, 14:03
Hallo,

Mijn vriendin studeerd dit jaar af en daarom hebben wij besloten om een mooie reis te maken .
Onze reis zal er als volgt uitzien :

11juli- 20juli : charleston (south carolina)
20juli-21juli : Jacksonville
21juli-23juli : Orlando
24juli-25juli : Miami
25juli-26juli : Key West
26juli-1aug. : Miami


2: Wij denken een goede prijs te hebben gevonden bij AVIS voor 5 dagen een wagen te huren ophalen in charleston afleveren in miami 244 EUR weet iemand betere prijzen ?

.

Allereerst; een mooie reis, en er is in de omgeving Charleston ook genoeg moois te zien. Althans dat hoop (en lees) ik, wat wij gaan daar in Mei naar toe ;)

Maar toch nog even wat kanttekeningen;

- Waarom Jacksonville als stop. Is dit bewust ? Zo niet, dan zou ik gewoon doorrijden naar Orlando. Is wel een 600 KM in totaal, maar je wint een dag extra in Orlando en dat zal iedere forummer beamen, is pure winst \\:D/

- Zit bij de autohuur de dropoff kosten inbegrepen ? Dan zou het echt een koopje zijn .

Veel plezier met de voorbereiding.

bert
07-03-08, 15:57
Alvast bedankt Gerrit door jou bemerking gaan we die dag jacksonville al zeker laten vallen.

Hebben ook beslist om de stop in Miami niet te doen en er 2 lange ritten van te maken +- 7 uur.

11juli-19juli : Charleston
19juli-22juli : Orlando
22juli-25juli : Key West
25juli-1aug. : Miami

We hebben dan wel 7 dagen de auto nodig maar dit gaan we besparen door in Orlando een Quality Inn te boeken en in Key West een Bed & Breakfast te boeken ( dankzij tip van michael thx. )

Alvast bedankt voor jullie hulp en alle suggesties zijn welkom onze reis word er alleen maar beter op .

Michael66
07-03-08, 16:18
Autohuur voor 5 of 7 dagen maakt qua prijs helemaal niets uit bij de meeste verhuurders. Vanaf 5 dagen betaal je gewoon de weekprijs.

De prijs die je noemt, is die trouwens inclusief alle extra's (verzekeringen, volle tank benzine, extra bestuurders etc)? Ik kan je aanraden om in ieder geval het uitgebreide pakket te nemen, als er dan iets gebeurt ben je zeker goed gedekt.

bert
07-03-08, 16:43
Heb nu bij AVIS een auto ophalen in charleston 19 juli afleveren in Miami 25 juli ( 7 dagen ) met alle taxen + verzekering ook de drop-off fee voor 311 EUR en vind dit wel een eerlijke prijs . Reacties ? Alsook Tips voor Orlando, Key West en Miami .
Laat maar komen.

Teleton
07-03-08, 23:12
Heb nu bij AVIS een auto

Lastig om zo tips te geven. Een auto is wat algemeen en ook de condities zijn niet duidelijk. Een Auto? Extra chauffeur? Tank benzine? Hoe meer gegevens , hoe beter de tips.

Tip 1
Voor deze periode betaal je bij AE voor een midsize 192 euro, incl. extra driver en tank benzine bij Avis. Zelfde pakket bij Alamo 168 euro. Overigens ex drop-off fee. Zo snel lopen de verschillen op.
Tip 2
Gebruik de zoekfunctie, er is al heel wat informatie over dit onderwerp uitgewisseld.

Succes met de zoektocht en veel voorpret gewenst!

bert
08-03-08, 12:27
In verband met Orlando toch nog een vraagje ?

Mijn vriendin ziet in ons 3 dagen verblijf in Orlando toch iets anders dan 3 dagen pretpark, nog andere dingen te doen in Orlando die echt de moeite waard zijn ?

Alle ideeën welkom.

Njit
08-03-08, 12:40
Houd je vriendin van shoppen?

HenkR
08-03-08, 16:06
Wat versta je onder pretpark? Seaworld b.v. is niet echt een pretpark al kun je er veel pret hebben:lol:.

bert
08-03-08, 20:05
Is de paus katholiek ?

Als er 1 ding is waar ze gek op is is het wel geld uitgeven aan stoffen.

Laat maar weten waar .

Ta2 Gerrit
08-03-08, 21:43
Ik denk dan dat je vakantie te kort is. Buiten alle bekende merken (van Nike, Adidas, Reebok, No Fear tot Gap, DKNY,Chanel, Prada enz. enz.) zijn hier ook nog een paar grote warenhuizen, JC Penneys en Macy's waar vrouwen op één of andere duistere manier uuuuuren kunnen doorbrengen :-).

Je vindt al dit moois in de diverse malls, bijv. Florida Mall en Mall of Millenia, dus bereidt je maar voor :-).

Gelukkig zijn er ook nog zaken als Home Depot, Lowe's, NAPA, Pep Boys en Best Buy.

bert
11-03-08, 11:06
OK shoppen zal al geen probleem zijn ( ook niet in Miami heeft de site me al duidelijk gemaakt).
Nu lees ik op de meeste sites dat clubben in Miami wel heel frustrerend kan zijn ; uren wachten in een rij, geen zitplaats hebben in de club. Is het echt zo moeilijk of is dit een mythe om de clubs hoog in het vaandel te laten lijken ?

Zijn er dan ook eventueel manieren om dit gezeik te omzeilen ?