PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Michael66



Michael66
23-03-05, 09:00
Hoi

Ik ben Michael66. Woon in Gouda en ben sinds 1998 helemaal verslingerd aan Florida, en dan met name Orlando.

Ik ben inmiddels 5 keer de grote plas overgestoken, en dit jaar (2005) ga ik uiteraard weer.
Sinds 2000 heb ik een zoon, en die is voor het eerst meegegaan toen hij 7 maanden oud was. Inmiddels gaat hij nu al voor de 4e keer, wat een geluksvogel. Als je hem vraagt waar hij heen wil op vakantie dan is er maar één antwoord: "Naar Florida". Heb ik hem teveel verwend?

Kleine samenvatting:

De aanleiding voor het eerste bezoek was een gelukje met bedrijfsopties: de aandelenmarkt was nog erg goed en de opties die we bij het bedrijf waar ik toen werkte kon kopen waren erg goedkoop. Na een maand was er al € 700 winst, waarna een collega ze verkocht en met zijn gezinnetje naar eurodisney ging. Na een jaar waren ze nog verdser gestegen en heb ik ze verkocht: € 2500 winst en samen met het vakantiegeld ruim genoeg om naar Disneyworld in Florida te kunnen. En eindelijk eens naar het echte honkbal in amerika, want daar ben ik een hele grote fan van.

De eerste keer in 1998 hebben we met z'n tweetjes een rondreis gemaakt: Orlando (5 dagen disney), Kennedy space centre, Miami (eindelijk naar het echte honkbal bij de Florida Marlins), Fort Myers (uitpuffen van de voorgaande dagen) en terug naar Orlando.

Veel te weinig tijd, dus voorgenomen om nog eens een keertje te gaan.

In 2000 is m'n zoon geboren, dus toen leek het er eventjes niet in te zitten. Wilde al Griekenland boeken, toen ik voor de zekerheid de prijzen eens vergeleek met een reis naar Florida. Bleek niet zoveel verschil, dus de keuze was snel gemaakt: 10 dagen Florida. Deze keer met een klein kindje van 7 maanden in het vliegtuig en een hotelkamer in Orlando. En weer een wedstrijdje honkbal gezien in St. Petersburg bij de Devil Rays. Fantastisch.

Toen een jaartje overgeslagen en naar Frankrijk geweest, heb ik nu nog spijt van.

2002: Weekje Orlando, weekje Clearwater. Vanaf toen wist ik het zeker: voor mij voortaan alleen nog maar Orlando. Clearwater is wel leuk voor strand en zo, maar ik wil gewoon vermaakt worden en dat kan nergens beter dan in Orlando (vind ik).

2003: Voor het eerst een huis geboekt in het Lake Berkley resort (Hapimag). Heerlijk, wat een ruimte en wat een rust. Niet meer die bedompte hotelkamer. Weer 2 heerlijke weken doorgebracht in Orlando, met heel veel Disney (FitS-passen).

2004: Villa in Davenport, met eigen zwembad, nog beter dan de vorige keer alleen wel wat ver weg van alles. Doen we volgende keer beter. Nu voor het eerst in het hoogseizoen (zoon zit inmiddels op school) wat niet erg prettig is voor de portemonnee. Maar wel weer FitS'en, dus lekker de tijd om ALLES in WDW te bekijken. Mijn lieftallige echtgenote heeft inmiddels het "scrapbooking" ontdekt, en in amerika is al het daarvoor benodigde spul een stuk goedkoper. Dus een halve koffer vol van die spulletjes gekocht ......

2005: Dit jaar weer een villa, weer 3 weken en weer in het hoogseizoen. Door bij Teo te boeken toch weer wat eurootjes kunnen besparen, dus die kunnen we in Orlando uitgeven.

Elk jaar zegt Chantal weer dat het dit jaar voorlopig wel voor het laatst zal zijn, maar het lukt me toch steeds vrij gemakkelijk om haar over te halen toch weer te gaan. Italie kan nog wel even wachten ....

Njit
23-03-05, 09:52
Ik ben Michael66. Woon in Gouda en ben sinds 1998 helemaal verslingerd aan Florida, en dan met name Orlando.

En Michael komt uit 1966 of is 66? :)

Michael66
23-03-05, 17:03
Is ooit, lang geleden, in 1966 op deze aardbol geschopt. Helaas was dat in Nederland en niet in Florida ....

Eric
23-03-05, 17:58
Is ooit, lang geleden, in 1966 op deze aardbol geschopt. Helaas was dat in Nederland en niet in Florida ....
Dat zeg je nou, maar ik heb in mijn leven honderden Amerikanen rondgereden door ons klompenlandje, en ze vonden allemaal Nederland veeeeeeeel mooier dan hun eigen land.
Ik denk dat het gras nou eenmaal altijd groener is bij de buren !!
Amerika is een ideaal land om te wonen, dat vind ik ook, maar wel als je gewoon een baan hebt en gezond bent en ook voor de rest bij de meerderheid hoort (zoals de meesten hier op het forum) , maar als je buiten die normale omstandigheden valt, ben ja daar echt de klos hoor.
Groetjes, Eric

Danny
23-03-05, 19:11
Ben het met Eric eens......maar ook hier in Nederland wordt alles steeds een stukje minder..........

Eric
23-03-05, 19:28
Ben het met Eric eens......maar ook hier in Nederland wordt alles steeds een stukje minder..........

Ik ben bang overal...hier maar daar ook met die Bush aan het hoofd.

Harm
23-03-05, 21:43
Is ooit, lang geleden, in 1966 op deze aardbol geschopt. Helaas was dat in Nederland en niet in Florida ....
Nederland is toch zo slecht nog niet toch???? en zeker Gouda niet.
Harm

Eric
23-03-05, 23:55
Is ooit, lang geleden, in 1966 op deze aardbol geschopt. Helaas was dat in Nederland en niet in Florida ....
Nederland is toch zo slecht nog niet toch???? en zeker Gouda niet.
Harm

Gouda? Kennen ze alleen kaa(r)s........
Geef mij maar Amsterdam !!

Danny
24-03-05, 12:13
Heel erg off-topic maar in Gouda is inmiddels in 3 jaar tijd ongeveer 8x in mijn auto ingebroken en 4x in die van mijn vrouw. Kijk, mijn auto maakt niet zoveel uit (= toch leaseauto). Die van mijn vrouw vind ik een ander verhaal....

Maar goed......buiten dat, ik had nog een vraagje voor Michael:


Door bij Teo te boeken toch weer wat eurootjes kunnen besparen, dus die kunnen we in Orlando uitgeven.


Wie is theo?????

Ta2 Gerrit
24-03-05, 14:10
Teo zonder H is de "baas" van American Vacations. Is goede zaak :lol:

Harm
24-03-05, 20:55
Heel erg off-topic maar in Gouda is inmiddels in 3 jaar tijd ongeveer 8x in mijn auto ingebroken en 4x in die van mijn vrouw. Kijk, mijn auto maakt niet zoveel uit (= toch leaseauto). Die van mijn vrouw vind ik een ander verhaal....


Zet je de auto's zeker op de verkeerde plek neer. Jouw opmerking "mijn auto maakt niet zoveel uit (= toch leaseauto)"geeft te denken.
Harm

Eric
24-03-05, 23:04
Heel erg off-topic maar in Gouda is inmiddels in 3 jaar tijd ongeveer 8x in mijn auto ingebroken en 4x in die van mijn vrouw. Kijk, mijn auto maakt niet zoveel uit (= toch leaseauto). Die van mijn vrouw vind ik een ander verhaal....


Zet je de auto's zeker op de verkeerde plek neer. Jouw opmerking "mijn auto maakt niet zoveel uit (= toch leaseauto)"geeft te denken.
Harm

Ik vind het sowieso raar, dat je 8 x laat inbreken in je auto. leg je soms een laptop open op de achterbank of zo?
ik heb mijn hele leven in Amstedam gewoond, en mijn auto toch echt overal moeten neerzetten, maar als er niks te halen valt, breken ze hem echt niet open.
Eric

SpaceAce
25-03-05, 00:31
Ik vind het sowieso raar, dat je 8 x laat inbreken in je auto. leg je soms een laptop open op de achterbank of zo?
ik heb mijn hele leven in Amstedam gewoond, en mijn auto toch echt overal moeten neerzetten, maar als er niks te halen valt, breken ze hem echt niet open.
Eric

Mwoah, niet helemaal waar hoor. Ik heb een Suzuki Alto en zelfs zonder frontje of iets (ofwel, hij/zij kon niet zien wat voor merk of iets dergelijks autoradio ik had) is toch 2 keer uit m'n auto gejat. (Mocht iemand de plaats willen weten, dit gebeurde in Deventer)

Maar 8 keer in laten breken is inderdaad wel een beetje veel :)

Michael66
25-03-05, 07:23
Ligt er gewoon aan waar in Gouda je woont, geloof ik. Hier n Bloemendaal valt het gelukkig allemaal wel mee. Pas 1x heeft een idioot (opgefokt in een groepje jeugd) het aangedurft een raam van mijn auto in te slaan. Puur groot-doenerij. Is opgepakt en veroordeeld. Alleen mijn schade nog niet vergoed. Ach ja, dat zijn blijkbaar de kosten van autorijden ...

Voor de rest vind ik Gouda wel goed. Niet direct om Gouda zelf, meer om de centrale ligging in de randstad. Werkte eerst in Rotterdam, eegaatje in Den Haag, nu werken we allebei in Utrecht. Is allemaal te bereizen vanuit Gouda. Ben nou eenmaal een mobiel persoon.

Harm
25-03-05, 08:36
Hallo Michael
Als je het nog even hebt over de stroopwafels de pijpen het plateel en de kaarsen dan kan je zo bij de VVV werken. Straks blijkt nog dat je mijn buurman bent.
Harm

Danny
25-03-05, 10:38
Tja....wat zal ik zeggen. Ik laat nooit spullen in mijn auto maar mijn auto heeft zo'n vast navigatiesysteem wat er natuurlijk heel erg verleidelijk uit ziet. Daarnaast.....ben in Gouda-Goverwelle gaan wonen.....foute boel. Het krioelt hier van de Jeugd die in de avonduren weinig kan doen en gaan dus gewoon herrie schoppen.

"Gelukkig" ben ik bij ons in de straat nooit het enige slachtoffer. Anders zou ik gaan denken dat het aan mij ligt.......heb een paar keer de politie gebeld dan krijg je ongeveer zo'n gesprek:

Politie: Goedemorgen, politie midden-holland, waarmee kan ik u van dienst zijn.

Danny: Er is in mijn auto ingebroken
Polite: Wat naar voor u meneer, u kunt naar het bureau komen om aangifte te doen of u kunt gebruik maken van het internet.

Danny: Maar in de hele straat zijn auto's vernield....is het geen idee dat jullie een kijkje komen nemen?

Politie: Nee meneer, sorry, voor autoinbraken komen we niet.

Je begrijpt toch wel dat je hier errug moe van wordt......

Njit
25-03-05, 10:52
Danny: Maar in de hele straat zijn auto's vernield....is het geen idee dat jullie een kijkje komen nemen?

Politie: Nee meneer, sorry, voor autoinbraken komen we niet.


mjah.. Triest maar wel de realiteit.. Het zijn vaak de zelfde die het doen (zogenaamde Veelplegers) en daar kunnen ze toch weinig mee..

Nachtje cel en daarna staan ze weer op straat.. Daar zou ik als agent ook moedeloos van worden..

Danny
25-03-05, 10:59
Ben het met je eens Njit. Als agent wordt je daar ook niet vrolijk van....je mag niks en kan niks.

ekkie50
25-03-05, 11:47
Teo ken ik ook. Ik weet niet of je hier reclame mag maken, maar met Teo Oortman van American Vacations heb ik bijzonder goede ervaringen bij het boeken van een complete vakantie (incl. villahuur). Ik ken trouwens nog wel meer agenten waar ik goeie dingen over heb gehoord. Idee om ook hier ervaringen over uit te wisselen?
Vraag aan de forumbeheerder: mogen dergelijke websites hier worden genoemd?

Njit
25-03-05, 11:54
Vraag aan de forumbeheerder: mogen dergelijke websites hier worden genoemd?

Dit wordt wel vaker gedaan.. Zolang de persoon zelf niet verbonden is met het bedrijf maakt het niet veel uit denk ik.. Ik noem zelf ook geregeld American Estates :)

Maar Daniel heeft hier het laatste woord in :)