PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren (2004 t/m 2007)



Pagina's : [1] 2

davey400
10-11-04, 22:35
Moderator Michael66:
Dit topic gaat over alle mogelijke vragen die bij iemand op kunnen komen wat betreft "auto huren". Vaak met bijbehorende antwoorden, ervaringen en suggesties.
Veel leesplezier.

Per begin april 2009 bleek dit topic zo groot te worden dat het handiger werd om e.e.a. op te splitsn op basis van datum van plaatsing van de berichten. In dit topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5619&highlight=auto+huren) staan de berichten die van 2004 t/m 2007 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5619&highlight=auto+huren) zijn geplaatst. De berichten van daarna vind je hier (2008) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9090&highlight=auto+huren) en hier (2009 e.v.) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9092&highlight=auto+huren). Als het noodzakelijk wordt om in de toekomst weer nieuwe onderwerpen aan te maken / af te splitsen dan kun je de links in die onderwerpen "volgen".

Heeft er iemand een tip voor waar ik het beste (Nederlander, dus lees: goedkoop) mijn auto kan huren?
En wat doen jullie allemaal met verzekeringen bij de huur?

Dank!

D.

RMB
10-11-04, 23:56
Het goedkoopste kun je een auto huren bij Alamo. Wij hebben Alamo al verschillende keren vergleken met andere verhuurders, maar ze blijven het goedkoopste. Wij nemen bij Alamo het gold pakket, daar zitten alle verzekeringen in die je nodig hebt. Je kunt je auto het beste in Nederland alvast boeken, in de US kennen ze geen gold pakket en ben je veel duurder uit. Wel thuis even kijken wat een upgrade van je auto kost, als ze in de US dan een upgrade aanbieden kun je verglijken of het echt wel interesant is.

Natasja L.
11-11-04, 09:20
Wij boeken meestal bij Alamo. Wel bij een reisorganisatie in Nederland. Wat ik meestal doe is reisgidsen halen, en dan vergelijken. Veel reisorganisaties zoals Traveltrend of Special Traffic hebben, als je in een bepaalde periode boekt, een upgrade naar een hogere klasse auto. Wij hebben in mei dit jaar bv. een auto geboekt bij Traveltrend. We betaalde voor een Intermediate en kregen een upgrade naar een Fullsize. Je kan ook een Intermediate nemen en dan betaal je een Compactklasse. Zeer de moeite waard om hier even tijd voor te nemen en de organisaties met elkaar te vergelijken. De prijzen die je terplaatse moet betalen voor een upgrade liggen veel hoger als in Nederland net als het huren van een auto. In Florida proberen ze je meestal wel een cabrio aan te smeren of auto's waar ze op dat moment veel van hebben staan. We nemen ook altijd het Goldpakket.

Danny
11-11-04, 12:31
Qua prijs ligt Alamo inderdaad goed. Ik heb regelmatig ook een auto bij Hertz gehuurd en qua service zijn ze bijna allemaal wel gelijk.

Kijk inderdaad goed naar de verzekeringen zodat je daar niet de boot mee ingaat. Zoals eerder geschreven kun je beter hier in Nederland boeken dan ter plaatse. Ik heb het zelf ook een keertje meegemaakt dat ik ter plaatse even iets ging huren en dat bijna het hele park leeg was......sta je dan met al je koffers.

Succes

Edtje
12-11-04, 00:37
Ik heb ook de auto gehuurd bij Alamo. Daar zaten extra bestuurders bij in. Vaak moet je (veel) bij betalen voor een extra bestuurder...
Verder zaten bijna alle verzekeringen er bij in, en we kregen een tank benzine gratis :wink:

mattrob
12-11-04, 09:59
Ik heb inmiddels 4 keer bij Alamo gehuurd en laatste keer bij Dollar. Die is hier niet zo bekend, maar in USA erg groot. Ik heb eigenlijk weinig problemen gekend bij Alamo, alleen kreeg ik steeds Japanse auto's mee. Daarnaast gingen wij de laatste keer 4 weken, en toen heb ik alle aanbieders naast elkaar gezet.

Voor mij was toen Dollar (verreweg) het goedkoopste :lol: . Totaal was het ongeveer 800 euro, terwijl Alamo en anderen rond de 1.000 euro zaten (ik weet het niet meer precies, maar het scheelde wel 200 euro). In Nederland werkt dollar via een tussenpersoon, ik heb geboekt via www.holidaycars.nl, maar het schijnt dat D-reizen hier ook mee werkt. Het mooie was dat ik nog om extra korting vroeg, omdat ik voor 4 weken boekte, en zij waren de enige die hieraan mee werkten (Alamo bv niet).

De ervaring was goed, het was ook niet zo druk als bij Alamo (als een Nederlands vliegtuig leegstroomt, gaat 80% naar Alamo ...) ! Dus, neem deze mee in je vergelijking ! En, een prachtige Amerikaanse Chevy !

Danny
12-11-04, 10:38
Het klinkt misschien stom maar het is idd heel vaak zo dat je Japanse auto's krijgt terwijl je in Amerika bent.......ik heb voor december (ga maar 4 dagen) een heerlijke Lincoln Towncar gereserveerd. Daar kan geen Japanner tegenop!

mattrob
12-11-04, 11:19
Inderdaad, en ik heb dat heel vaak gehoord bij Alamo, al staan daar ook wel veel Chevy's. Bij Dollar schijnen ze alleen maar Amerikaanse auto's te hebben. En ik wil natuurlijk een echte Amerikaan, als ik in Amerika ben !

Wiepster
12-11-04, 14:13
In Florida proberen ze je meestal wel een cabrio aan te smeren of auto's waar ze op dat moment veel van hebben staan. We nemen ook altijd het Goldpakket.

Als ze je wat aan smeren zijn er vaak niet genoeg auto's in de klasse die je geboekt hebt.... :wink: gewoon je poot stijf houden en dan krijg je vaak gratis je upgrade of die cabrio.....waar niet zoveel in kan..ervaringsdeskundige..kreeg de eerste keer mijn koffer niet uit de achterbak... :wink: :?

Ik reis dit keer met Delta, om alle drukte voor te zijn..als je met Martinair vliegt dan wordt je extra gecontroleerd op Orlando( Nederland is het land vd pillen :cry: ), vertrek je vaak wat later in de middag, dus ook late aankomst. Met Delta oid vertrek je vroeg, heb dat douane gedoe in een andere stad en kom dan lekker fris in Florida aan....tegen een uur of 6 en dan lekker de auto halen en naar je bestemming in alle rust rijden....

Ta2 Gerrit
12-11-04, 14:22
Wij hebben er al vele gehad, Hertz, Dollar, Avis, National, maar meestal Alamo. Makkelijk vanwege het Goldpakket. En sinds 2 jaar kun je in Orlando zelf je auto (meestal SUV, de PCHoofttrekker) uitzoeken. Het klopt wel dat er veel Toyota's, Nissan's e.d. staan, zeker bij de compact en economy klasse, maar gewoon vragen om een USA car, er staan er altijd wel wat in de wasplaats.

rvd4always
13-11-04, 16:20
Persoonlijk zou ik een auto huren bij Alamo, www.alamo.nl .
Boek een auto met het Alamo Gold pakket zodat je perfect verzekerd bent.

Voor meer autohuur: http://www.goedkoopsteautohuur.nl/

Als je via de bovenstaande site bij Alamo boekt, krijg je de dossier-kost á 15 euro kado! :P

RMB
16-11-04, 19:15
Wij zijn vanmorgen terug gekomen uit florida, we hadden een Midsize auto bij Alamo geboekt, i.v.m. de kortings actie betaalde we een compact en hebben een Full-size gekregen, omdat toen we aankwamen de Midsize auto's op waren. Gewoon vol houden dat je meteen weg moet omdat je een afspraak hebt!!

knaapje
17-11-04, 14:53
Ik heb op 5 nov j.l. een Alamo auto op Miami Airport opgehaald.
Via internet rechtstreeks bij Alamo in Nederland geboekt onder het Gold tarief. Is verreweg de goedkoopste, altijd goede auto's en goede service.

Betaald voor een compact 2-drs met een upgrade actie naar intermediate 2-drs.
Op het verhuurstation werd gevraagd of ik niet wilde upgraden, gewoon nee gezegd.
Toen ik naar de auto toe liep geloofde ik mijn ogen niet, een fullsize luxery 4-drs Buick LeSabre. Het bleek toch te kloppen, zonder bijbetaling.

Alleen werd er op het verhuurstation een foutje gemaakt met de extra bestuurder onder het Gold tarief. Er werd toch een toeslag ad $7 per dag berekend weat ik pas op de afrekening bij het inleveren zag. Alamo is bezig dit te corrigeren, maar dat kan even duren.

Ik ben op deze manier ook weleens van intermediate naar convertible ge-upgrade.

Goede reis.

Carlo
17-11-04, 19:41
Wij huren altijd een auto bij Hertz via Hotelplan (gewoon even in de gids kijken). Echt goedkoop. We huren dan bijv. een midsize met alle verzekeringen en in Amerika vragen we om een upgrade naar een SUV. Dit kost dan zo'n $10 per dag extra (met deze koers wel aantrekkelijk....)en dan vaak ook nog incl. hun Neverlost navigatiesysteem. Heb veel vergeleken, maar ik kom zo altijd goedkoper uit.....
Verder vind ik de service bij Hertz erg goed, over Alamo ben ik niet zo tevreden maar dat komt omdat ik bij Alamo in Miami een keer bedonderd ben....

Harold
18-11-04, 16:25
Waar kan je (als Nederlander, dus goedkoop!) een vette Navigator huren???

rvd4always
20-11-04, 16:48
Gewoon bij Alamo boeken, neem het gold pakket zodat je optimaal verzekerd bent. Als je via www.goedkoopsteautohuur.nl
bij Alamo boekt dan krijg je de 15 euro dossierkosten kado! :o

RMB
06-12-04, 22:13
Hertz heeft een volgens mij een Navigator in zijn pakket. Niet verschieten van de prijs!!

Daniel
06-12-04, 23:11
Waar kan je (als Nederlander, dus goedkoop!) een vette Navigator huren???

Misschien heb je hier wat aan??

http://www.dreamexoticrentals.com/rates.htm

Succes!

Ta2 Gerrit
07-12-04, 10:52
Als je bij Alamo een SUV huurt kun je zelf uitzoeken en daar staan ook Blazers bij, ook niet te klein. Afgelopen voorjaar konden wij tegen kleine bijbetaling (Special deal for your 10th booking at Alamo's :wink: ), zo'n 10 euri p/d, een Tahoe krijgen. Zo gezegd, zo gedaan. Wat een tank (hij wordt ook gebruikt als basis voor de Hummer H2), daarin parkeer je makkelijk 2 compacts in de kofferbak. Wel kicken en volgens mij nog iets lomper dan de Lincoln. :D

Antonie
07-12-04, 16:05
Ook ik heb bij meerdere verhuurbedrijven een auto gehuur. Met geen een problemen gehad, maar volgens mij is Dollar inderdaad de goedkoopste.

Het klopt echter niet dat Dollar alleen maar Amerikaanse auto's heeft, want ik kreeg (in Los Angeles) toch echt een Hyundai mee. Dit veschilt volgens mij namelijk per stad. In florida hebben ze volgens mij wel alleen Amerikaanse auto's.

b.a
07-12-04, 21:21
wij hadden dit jaar een lincoln town car(luxury/superior) gehuurd van herths via hotel plan
10 dagen huur a 430 euro plus 20 euro reserveringskosten is dus 45 euro per dag ( tariefsoort c all inclusief )
weet iemand of dit nog goedkoper kan (wij gaan in februarie weer naar orlando )

Saskia
19-12-04, 20:45
Wij zijn ook nog op zoek naar een auto in mei. Kan je alleen een auto boeken bij hotelplan zonder daar een vlucht te boeken? Die heb ik n.l al via Aireka geboekt. Of doen ze daar niet moeilijk over???
Groetjes Saskia

Ebelix
20-12-04, 10:12
Als je alleen de auto bij hotelplan boekt dan komen daar boekingskosten bij. Ik zou zelf de prijzen goed vergelijken. Aireka is normaal gesproken een van de goedkopere aanbieders van huurauto's

Succes

b.a
20-12-04, 14:51
ik heb zojuist eens de pagina van airka bezocht
luxury : aireka 67 euro,hotelplan 42 euro per dag (tariefsoort c )
suv : aireko 73 euro , hotelplan 43 euro per dag
dat noem ik nogal een verschil

Daniel
20-12-04, 18:37
Ook voor Alamo is het duur. Als ik me niet vergis zitten zij rond de 50 euro voor een luxury. Aireka lijkt er dus wat bovenop te leggen.

Als je via http://florida.pagina.nl boekt hoef je geen dossierkosten te betalen bij Alamo... en nog veel belangrijker: je sponsort de webmaster :wink: O:)

rvd4always
24-12-04, 20:54
Zoals ik al eerder zei hebben wij inmiddels een brochure van hotelplan bekeken en ze zijn inderdaad met autohuur goedkoper.

Vandaag hebben wij een Ford Explorer (4wheel drive) exclusief "Neverlost" gereserveerd voor 3 weken, voor zo'n 945 euro plus 20 euro reserveringskosten en plus 3,40 calamiteitenfonds.

Op de site van Hertz zelf is de auto veel duurder te huren.
Waarschijnlijk neemt hotelplan veel huurauto's bij Hertz af zodat ze flinke kortingen kunnen bedingen.

PS: onze reis start in Denver, daar is onze prijs op gebasseerd.

Groet,

René :wink:

Daniel
29-12-04, 23:09
Nu de autohuur nog.

Hoi SpaceAce!

Ik weet niet of Alamo het allergoedkoopst is maar ze hebben wel een aanbieding van een gratis upgrade: Midsize voor de prijs van een compact of een fullsize voor de prijs van een midsize. Hier (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA) vind je de aanbieding (met 10 euro extra korting!).

Succes!

Daniel

SpaceAce
29-12-04, 23:38
Dank dank dank Daniel... :D maar helaas.... Deze aanbieding geldt helaas niet voor ons....



Aanbieding USA:
Boek een Midsize en betaal een Compact of boek een Fullsize en betaal een Midsize! Alamo biedt u een gratis upgrade aan voor uw autohuur in Florida en California als u uw auto boekt voor 31 december 2004. Deze aanbieding is geldig voor nieuwe reserveringen ingaande vanaf 1 oktober 2004 t/m 31 maart 2005. Deze aanbieding is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen. Vermeldt de upgrade en het gewenste autotype in het opmerkingen veld, dit zal op de factuur verrekend worden.


Wij vertrekken 2 april en landden 24 april weer op Schiphol.... En daar komt bij dat de Midsize bij Alamo voor ons uitkomt op 669 euro en via American Estates kunnen we hem boeken voor 615 euro. Maar we kijken dus nog steeds verder... Wie weet he :)

Ta2 Gerrit
30-12-04, 09:47
SpaceAce:
Nu de autohuur nog. En qua hotels weten we niet of we deze van te voren hier in Nederland boeken of dat we de eerste nacht boeken en dan op de bonnefooi gaan.
Ik zou wat dit betreft ook eens gaan kijken bij Expedia.com ( niet .nl). Die bieden n.l. soms leuke packagedeals voor hotel+auto waarbij de auto aanzienlijk goedkoper kan worden. En zeker op dit moment met de lage dollar. Let wel; op het moment dat je boekt, betaal je ook. Maar zoals al gezegd, de dollar staat lekker laag. :D En het hotel kan ook voor 1 nacht zijn.

rvd4always
02-01-05, 18:33
Ik weet niet of Alamo het allergoedkoopst is

Ik weet het inmiddels wel!
Bij hotelplan bieden ze huurauto's tegen zeer scherpe huurprijzen aan.
Wij hebben via hotelplan bij hertz een Ford Explorer voor 3 weken gehuurd (startpunt Denver) voor 965 euro, catogorie C. Bij hertz zelf was dit zelfde pakket een paar honderd euries duurder! Hotelplan krijgt waarschijnlijk flinke kortingen omdat ze veel afnemen.
Vraag bij www.hotelplan.nl de Amerika-Canada catalogus aan.
In deze catalogus staan de huurprijzen voor de auto's in. Helaas staat dit niet op hun site,

Veel suc6,

René :roll:

Milco
03-01-05, 10:44
Er staan erg scherpe prijzen voor het huren van een auto bij Dollar.

http://www.exit-reizen.nl/reizen/huurautos/dollar_florida.html

Danny
04-01-05, 10:57
Even nog een vraagje voor René.

Via Hotelplan zijn de auto's wel relatief goedkoop maar kun je daar ook een auto bestellen zonder een reis bij hun af te nemen? Een hoop operators doen dat namelijk niet. Ben erg benieuwd :!: Als ze namelijk gewoon auto's verhuren zonder reis bied dit natuurlijk tal van perspectieven. \:D/

Groetjes,
Danny

b.a
04-01-05, 13:15
dat doen ze :)

Danny
04-01-05, 15:53
BETER =D>

rvd4always
08-01-05, 18:25
Wij hebben dus alleen een huurauto bij Hotelplan geregeld, de vliegtickets hebben wij bij exit reizen geboekt,

groetjes, René :roll:

patrijzenhof
13-02-05, 14:54
Ik ga in april 9 dagen naar Florida, arriveer op Orlando airport en vertrek daar 9 dagen later. Is het wijs om vooraf een auto te huren of is ter plaatse net zo goed. Wie heeft tips voor een maatschappij? Wie is het goedkoopst?

Ebelix
13-02-05, 15:30
Het beste is om in Nederland een auto te huren. Dit is niet alleen goedkoper maar ook overzichtelijke qua verzekeringen.

Algemeen geldt dat Hotelplan de goedkoopste prijzen handteerd voor de autohuur. Helaas kan je dit alleen boeken bij een reisbureau en niet via het net.

Andere aternatieven zijn Exit reizen en American Estates.

Veel plezier

Daniel
13-02-05, 16:31
Lees ook even de Florida FAQ door (http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310). Hierin staat ook het eea vermeld over autohuur in Florida.

Daniel

Geertk
13-02-05, 16:31
Wat wij altijd doen is vanuit nederland een auto huren (Cat b incl. alle verzekeringen) bij een nl reisorganisatie en als wij aankomen in orlando ter plaatse vragen wat het kost voor een upgrade. Dit hebben wij nu reeds vier keer gedaan en kost prijs technisch ben ik alle keren goedkoper uitgekomen. (voor 14 dagen bij betaling van 110 dollor ging ik van cat b (ford focus) naar een Ford escape of Buick Rendevous (cat f), als ik dit in nederland rechtstreeks had geboekt was ik een stuk duurder uit. Het enige wat je moet doen bij een autoverhuurbedrijf is niet direct toe happen, maar vragen naar de beste offer die zij kunnen aanbieden. misschien heb ik elke keer geluk gehad, maar 4 keer kan toch geen toeval zijn.

gr,

geertk

Saskia
13-02-05, 16:33
Algemeen geldt dat Hotelplan de goedkoopste prijzen handteerd voor de autohuur. Helaas kan je dit alleen boeken bij een reisbureau en niet via het net.

Als je via de site contact zoekt kan je wel alles via het net regelen. Ze mailen alles aan je door zo kan je alles regelen zonder dat je een reisburo in moet. Als je de papieren thuis krijgt staat daar wel een reisburo naam op, maar.......... je HOEFT er niet naar toe. Het kan vanachter je computer :D Zo heb ik het tenminste gedaan.
Groetjes Saskia

Tosca
13-02-05, 21:37
ik ben het inderdaad eens met GeertK .

Ook wij boeken in Nederland bij onze reis een auto (goedkoopste klasse) en upgraden ter plaatse onze auto naar een paar klasses duurder. Dit is echt goedkoper dan gelijk bij je reisbureau een duurdere klasse boeken.

2 jaar geleden hadden wij ook een goedkope klasse auto geboekt en werden we bij Hertz in Orlando er zelfs op gewezen om een upgrade te nemen. Want ja, je gaat in Florida niet met een type Opel Corsa rijden natuurlijk. Wij hebben destijds gekozen voor een Ford Mustang !!! Super (maar alleen als je met zijn 2-en bent en veel bagage is ook niet handig ) Dit jaar upgraden we onze auto naar een SUV (grote bak dus !) :lol:

pyca
15-02-05, 12:00
Ik heb geinformeerd bij Brooks reisbureau (= ook Hotelplan) en kreeg een goede aanbieding, alleen werd het autoverhuurbedrijf niet vermeldt, bij navraag blijkt dat zij zaken doen met SunnyCars, die daar terplaatse, vlgs Brooks weer contacten hebben met Hertz, Alamo enz., en van deze bedrijven ook inhuren. Iemand ook ervaring met SunnyCars?
(heb hun website gevonden, maar de prijs die Brooks biedt is beter)
Carin

knaapje
15-02-05, 21:48
Hallo
Uit je vraag meen ik op te maken dat je de eerste keer naar Florida gaat. Zeker als je de eerste keer gaat, wil ik je het volgende adviseren:
Boek in Nederland via de site van een verhuurmij direct.(www.alamo.nl (http://www.alamo.nl), www.hertz.nl (http://www.hertz.nl), o.i.d.)
Neem het Gold tarief(of hoe het bij het betrokken verhuurmij mag heten) als je met meerdere chauffeurs wilt rijden, anders kan je 1 tarief lager nemen. In dit tarief is alles begrepen, zelfs een tank benzine, maar vooral ben je goed verzekerd.
Onderschat het risico van slecht verzekerd zijn in de VS niet.

Als je direct boekt zal je waarschijnlijk niet altijd het goedkoopste uit zijn, maar dikwijls heb je geen reserveringskosten of een gratis upgrade. Zie de aanbiedingen op de sites.

Als je een disussie wilt lezen hierover en hoe voorkomen werd dat iemand met een duistere boeking duur uit was moet je eens kijken op het Orlando Forum (http://www.brochureworld.org/forum/board_entry.php?id=12383#p12714).

Goede reis
Knaapje

steunbeer
28-02-05, 10:37
mijn ervaring en van andere die regelmatig naar florida vliegen is dat je al vast telefonisch reserveert en dan altijd op het vliegveld ophalen scheelt je 200 dollar dan wanneer je gewoon in de stad ophaalt.
bij orlando airport heb je verschillende autoverhuurbedrijven waaronder budget.
we hebben van alles uit gezocht en budget was bij verre het goedkoopste.
we hadden een ford crown victoria lx nou die was groot genoeg we waren voor 18 dagen 1082.00 kwijt.
en als je daar huurt scheelt wel in euros.
we haalden daar 500 dollar van de bank en hier in nederland werd er maar 391 euro van onze rekening afgehaald dus nu met de euro zo hoog en de dollar zo laag lijkt mij het verstandigste dat je een auto in amerika huurt.

Karin71
09-03-05, 16:56
Wij hebben voor een verblijf in april en mei een auto gehuurd via Exitreizen.nl :arrow: Goedkoop en snel geregeld!

Geertk
29-03-05, 15:15
Vorig jaar hadden wij een Buick Rendezvous met 4 wheel drive, die ons uitstekend beviel en gehuurd bij Hertz.
Wij hadden eigenlijk een cat b gehuurd maar met bij betaling van 110 dollar kregen wij een auto van het categorie 4wdrive.

gr, geertk

Maartje
10-04-05, 00:19
We hebben bij Dollar (via Exit, tip van één van jullie) een auto gehuurd die we ophalen op Miami Int. Airport. Nu schrijft Exit dit erbij:

Indien u de huurauto ophaalt op de luchthaven wordt er mogelijk een Customer Facility Charge in rekening gebracht. Deze bedraagt circa $ 3,- tot $ 6,- per dag.

Komt jullie dat bekend voor? Rekenen ze die toeslag inderdaad?

Bedankt!

Maartje

Ebelix
10-04-05, 15:41
Ja helaas. Deze toeslag wordt berekend. Zo was het in ieder geval vorig jaar. Het valt me van exit tegen dat ze deze toeslag nog niet in hun prijs hebben verrekend. Wil je van deze toeslag af dan moet je je auto ophalen op een van de verhuurstations in de stad. Wel van te voren aangeven bij Exit.

knaapje
10-04-05, 15:52
Ik heb het in november j.l. ook betaald bij Alamo en het was bij alle maatschappijen, het is een soort veiligheidsbelasting van overheidswege.(RCF charge) Het was toen alleen bij Las Vegas en Miami een toeslag van toepassing. Stond overigens in de voorwaarden genoemd. Als je niet te lang gaat (niet te veel huurdagen) is het denk ik niet de moeite om rompslomp overhoop te halen door je auto ergens anders te gaan halen.
Het was $ 3,25 op MCO per dag.

Goede reis
Knaapje

Zal niet in hun tarieven zitten, omdat het een tijdelijke overheidstoeslag is voor slechts een paar luchthavens. Toen alleen voor MCO en Las Vegas.

Groeten
Knaapje

Younice
10-04-05, 21:18
Wij gaan deze juli naar florida en bij de reis zit een auto inbegrepen. Nu kan ik kiezen tussen een all inclusive verzekering á 140,00 euro per week of een CDW (collision damage waiver)

Aangezien jullie over het algemeen overal een antwoord hebben dacht ik misschien weten jullie dit ook!! Mijn voorkeur gaat uit naar de all inclusive maar je hoort ook vaak dat je snel oververzekerd bent..dus wat zouden jullie doen??

petra
10-04-05, 21:23
ALTIJD FULLY INCLUSIVE!!!!!!!!!!!

Eric
10-04-05, 21:27
Zoals Petra al zegt, zorg dat je voldoende verzekerd bent, alleen een persoonlijke ziektekostenverzekering heb je niet nodig.
Eric

knaapje
10-04-05, 21:38
Als je het per dag bijbetaalt ben je nog duurder uit.
Je bent met een auto nooit "te goed" verzekerd. Zoals je ongetwijfeld uit het nieuws weet zijn bij ongevallen in de US de claims torenhoog. Zoals boven al gemeld heb je alleen de pers.ongev.verz. niet nodig als je een goede reisverz. hebt.

Als je met meerderen rijdt let dan op of dit ook al in het tarief zit, anders moet je bij het alhalen weer bijbetalen en hier is dat relatief goedkoop.

Let er in dat geval ook op dat iedere chauffeur zijn rijbewijs moet tonen en dat hij/zij het huurcontract parafeert.

Goede reis
Knaapje

Michael66
19-04-05, 18:30
De laatste jaren heb ik steeds bij Alamo een Intermediate gehuurd. Keuze was er alleen uit een Olsmobile Alero en een Mitsubishi (type?). Vorig jaar stond er ook een Grand Am .... twijfel twijfel kwijl kwijl. Toch maar weer gekozen voor de Alero, goede auto en voldoende kofferruimte. De Grand Am had ook wel gekund, maar op de terugweg naar het vliegveld had waarschijnlijk niet alle (extra) bagage erin gepast.
Jammer.

Toch vind ik het heerlijk om zelf een auto uit te kunnen zoeken. Ik zoek altijd iets uit met weinig kilometers, en let ook altijd op dat hij redelijk krasvrij is (let op bij de kofferbak en achterbumper, daar zitten vaak diepe krassen op).

Njit
28-04-05, 08:31
Wij hadden dit jaar ook een Pontiac Grand-Am. Lekker scheurbakje.
Er gingen 2 koffers en 2 rugzakken in. Niet overdreven groot maar wel genoeg.

Eric
28-04-05, 11:29
Na een aantal jaren voor een convertible te zijn gegaan, ben ik sinds een paar jaar geswitched naar een kleine SUV, lekker ruime instap, je zit hooh en hebt een goed uitzicht, en plenty bagageruimte.
Afgelopen zomer had ik van Alamo een Buick Renagade, en die is mer erg goed bevallen.

http://img249.echo.cx/img249/6716/kevinericinflorida20041133sk.th.jpg (http://img249.echo.cx/my.php?image=kevinericinflorida20041133sk.jpg)

Milco
28-04-05, 12:07
Full Size model passen daar 3 koffers in?

Eric
28-04-05, 12:16
In een amerikaanse full-size passen zeker geen 3 harde koffers
3 zachte hangt een beetje van het model auto en de maat van de koffers af.
Eric

Milco
28-04-05, 12:18
OK bij de info staat 2 grote en 2 kleine namelijk. Maar ja die verhalen geloof ik wel, hoor het liever van mensen uit de praktijk.

De intentie was om 3 harde koffers mee te nemen.

Eric
28-04-05, 13:13
Nee hoor, dat gaat niet lukken, en als je daar op de parkeerplaats van het autoverhuurbedrijf staat, na een heel lange dag, en het past niet, sta je goed te balen.
Je kunt WEL gewoon een full-size bestellen, de kans is nl heel groot, dat ze je daar proberen een upgrade aan te smeren, en daarop kun je zeker 50% afdingen.
Ik ben dan altijd goedkoper uit, dan wanneer ik hier een upgrade neemt, maar dan moet je wel een beetje "dealen" daar !!
Succes, Eric

Milco
28-04-05, 14:53
Bedankt dan nemen we ipv een 3e koffer een sporttas mee.

rvd4always
29-04-05, 14:15
Ideaal is het niet maar als je met zijn tweeen reist zou je de achterbank kunnen gebruiken om een koffer neer te zetten of als het mogelijk is de achterbank neer te klappen zoadat je meer baggageruimte krijgt?!? :idea:

Michael66
30-04-05, 15:02
Bedankt dan nemen we ipv een 3e koffer een sporttas mee.

En wat neem je mee als 4e (en 5e?) stuk bagage? :wink:
Onderschat niet wat je daar allemaal aanschaft!

Eric
30-04-05, 15:09
Ja, maar het is toch lastig om een Ryder truck te huren......... :D
Maar die tip van de achterbank is prima als je bv. naar de luchthaven gaat, maar onder het reizen vind ik het altijd nogal diefstalgevoelig.
Eric

Michael66
30-04-05, 17:01
Ja, maar het is toch lastig om een Ryder truck te huren......... :D

Lastig? Gewoon even op deze link klikken (http://www.ryder.com/vehicle_rental.shtml)


Maar die tip van de achterbank is prima als je bv. naar de luchthaven gaat, maar onder het reizen vind ik het altijd nogal diefstalgevoelig.

Inderdaad, de verhalen over onderweg leeggehaalde auto's zijn er legio. Wat hier geldt, geldt daar net zo goed: "niets erin, niets eruit". Als je van of naar het vliegveld rijdt, kun je je achterbank ook nog wel volladen (vooral NAAR het vliegveld). Maar voor de rest kun je beter je bagage zoveel mogelijk altijd uit het zicht plaatsen. Bij een aantal autoverhuurders kun je zelf een auto uitkiezen: kies er dan eentje die een grote achterbak heeft. In het Intermediate-formaat: een Pontiac Grand AM is wel een leuke (sportieve) auto, maar je koffers passen toch echt beter in de (wat "burgerlijkere") Oldsmobile Alero.

b.a
30-04-05, 19:49
michael66 schreef :Inderdaad, de verhalen over onderweg leeggehaalde auto's zijn er legio. Wat hier geldt, geldt daar net zo goed: "niets erin, niets eruit". Als je van of naar het vliegveld rijdt, kun je je achterbank ook nog wel volladen (vooral NAAR het vliegveld). Maar voor de rest kun je beter je bagage zoveel mogelijk altijd uit het zicht plaatsen

Wij hadden in 2004 ook een arparte belevenis , omdat we wat erg vroeg bij het vliegveld zouden ariveren , gingen we nog even aan bij MC Donalds
Ik parkeerde de auto (lincoln towncar), en we gingen naar binnen en legde de autosleutel op het tafeltje waar we gingen zitten,even later viel de autosleutel op de vloer en ik zei nog met een lachend gezicht nu zal de kofferbak wel openstaan maar dacht dat zal wel niet.
Dus na ±20 minuten komen wij buiten en wel hoor. :oops:
Maar gelukkig niks gebeurdt , koffers lagen nog op hun plek terwijl er van alles en nog wat voor volk daar rondliep. (zullen wel gedacht hebben candit camera)
Soms moet je geluk hebben.

Michael66
01-05-05, 16:13
Da's waar ook, op de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling van de auto zit soms zo'n knop waarmee je op afstand je achterbak kunt openen. Handig voor als je met volle handen staat en zo. Maar ook een leuke manier om "per ongeluk" je kofferbak open te laten springen als je in een restaurant zit. Voor je het weet is je "trunk" geheel leeggehaald ....

skale44
30-10-05, 14:17
Wij willen voor 1 dag een auto huren in Orlando
Kunnen wij dit doen als wij ter plaatsen zijn of moeten wij deze éérst reserveren

Daniel
30-10-05, 18:48
Kan beiden. Wellicht is het handig om het hier al te regelen, dan ben je ws. minder tijd kwijt in Florida. Daarnaast kan het goedkoper zijn om het hier al te regelen. De keus is dus aan jou!

Groeten,

Daniel

Njit
30-10-05, 22:38
Let vooral op de verzekeringen. Die sluit je hier in Nederland een stuk handiger af (middels een All-Inclusive pakket).
Zie bijvoorbeeld deze aanbieder: Link (http://www.exit-reizen.nl/reizen/huurautos/alamo_main.html)

FrankS
31-10-05, 11:20
Afhankelijk van het type auto kunnen verschillende aanbieders een andere prijs hanteren. Exit Reizen is bijvoorbeeld voor SUV's veel duurder dan www.alamo.nl, terwijl het om dezelfde verhuurder gaat. Een week SUV (Gold-pakket) kost bij Exit €408 en bij Alamo.nl slechts €322 (dus ruim 20% goedkoper). De verschillen voor dagverhuur zijn uiteraard kleiner, ook relatief gezien. Dagprijs bij Exit is €70 en bij Alamo.nl €65. Maar bij dagverhuur tellen de dossierkosten weer (relatief) wat harder door. De dossierkosten van Exit ken ik niet, bij Alamo.nl zijn die €16 per boeking.

ess
06-11-05, 14:49
Wij willen drie weken naar florida, waarvan we 14 dagen willen doorbrengen in Orlando, voor deze twee weken wilde we eigenlijk geen auto huren, maar als ik zo om heen lees kost de shuttel en openbaar vervoer veel tijd?

Wat raden jullie aan?
groetjes ess

Eric
06-11-05, 14:58
Een vraag die we heeel vaak krijgen, en waarover de meningen zeer verdeeld zijn. Ik zou geen dag in Amerika willen zijn zonder auto, aangezien de afstanden gigantisch zijn, ook naar restaurants, winkels, supermarkten en andere pretparken.
Je bent minimaal 2 uur per dag kwijt aan reizen in openbaar vervoer, en dan nog is veeel gewoon onbereikbaar. Hotelshuttles gaan maar zeer beperkt, en je moet jue dan precies aan hun schema houden, je kan niet even naar je hotel terug uit een park om de dag een beetje te breken, enz.enz.enz. Maaaaar...er zijn best wel voorbeelden van Orlandogangers die het zonder auto hebben klaargespeeld.
Typ maar eens bij de zoekfunctie van het forum : "auto huren " in, en je krijgt ellenlange discussies ...
Conclusie: het kán zonder maar is véél gemakkelijker met, en je hebt veel tijdwinst.
Eric

Michael66
06-11-05, 16:00
Een paar dagen orlando en dan alleen Disney doen vanuit één van de Disney-hotels is goed te doen zonder auto. Ga je echter ook naar andere parken en wil je ook nog een behoorlijk deel van je vakantie gaan shoppen dan is een auto onontbeerlijk. Voor zo'n € 200 per weekheb je al een leuke auto en dat bedrag heb je er snel genoeg uit, zeker wat betreft de tijdsbesparing en grotere vrijheid t.o.v. openbaar vervoer.

Een stel vrienden van ons zijn dit jaat zonder auto geweest, en hebben tot hun grote spijt maar de helft gezien en gedaan van wat ze eigenlijk hadden willen doen. De wachttijd en de gebondenheid aan de shuttles is hun toch behoorlijk tegengevallen. Volgende maand gaan ze weer naar Orlando, en nu gaat er iemand mee met rijbewijs!! En dus een huurauto!

MR. T
13-11-05, 20:44
Auto huren: JA

Navigatie: JA....meenemen uit NL heb ik ervaring mee maar met huren niet. Kan alleen maar zeggen dat het ons goed is bevallen en dat we geen tijd hebben verspild aan verkeerd rijden 8)

Groeten,

Thijs

Stephanie
14-11-05, 17:08
Ik vind het ook zeker aan te raden. zelf zijn we maar vier dagen in orlando geweest maar ik zou de auto zeker niet willen gemist hebben!
Ons hotel had enkel een shuttle naar Seaworld, en dan nog ging die op de meest onmogelijke uren (heen: veel te vroeg 's ochtends, en terug: om 6h15 wanneer het park om 7h pas sloot!)
Voor Universal studios en Disneyworld hadden ze geen shuttle, daarvoor raadden ze een taxi aan :roll:
Ook naar de supermarkt, en naar Kennedy Space Center (!) lijkt me onmogelijk zonder auto.
Onze auto kostte 197 euro per week, dus is toch wel voordelig als je vergelijkt met de nadelen als je geen auto hebt!

51Vegas
24-11-05, 19:27
Vooral WEL een auto huren, wij waren zo slim om het vorig jaar niet te doen, maar we hebben er nog spijt van. 3+ uren in de bus van hotel naar Florida Mall alleen al.............
Als je even zoekt dan kom je de eerder gevoerde discussies wel tegen.

Vast veel plezier

patrick reijnen
09-01-06, 11:07
Als je op de website van Chevrolet kijkt blijkt het een grote auto te zijn met genoeg kofferruimte voor 4 personen

knaapje
09-01-06, 11:18
Patrick,

Staar je niet te veel blind op het aangeboden model.
Het is slechts een voorbeeld voor de klasse en je hebt grote kans dat je uiteindelijk een andere, gelijkwaardige, auto meekrijgt.

Succes
Knaapje

Njit
09-01-06, 11:59
Ik heb die site ook bekijken maar ik kan er nergens iets vinden over het aantal koffers. De kofferbak ziet er op de foto's ook niet echt groot uit..

http://img223.imageshack.us/img223/9400/eq4iy.jpg (http://imageshack.us)

patrick reijnen
09-01-06, 12:25
De website geeft een bagageruimte van 1000 liter, grrot zat dus. Que maat is de auto even groot als een BMW x5 of een Kia Sorento. Allesbehalve klein dus. Zie ook dit artikel http://www.autowereld.com/rij-impressie.asp?artikel=2872&pa=1&fr=1

Njit
09-01-06, 12:40
Zo ziet hij eruit dus :)

http://img214.imageshack.us/img214/1252/equinoxreartable8zi.jpg (http://imageshack.us)

hellrider
13-01-06, 17:53
Wij hebben een Alamo gold pakket genomen bij Exit-reizen. Wij hebben hiervoor zogenaamde vouchers ontvangen van exit-reizen.

Deze vouchers zijn gewoon een simpel printje vanuit Word met hierop een stempel en handtekening van het reisbureau. Er staat ook nergens op het papiertje vermeld dat we een gold pakket hebben. Wel een aantal verzekeringen staan erop vermeld enzo. Zijn er hier mensen die ooit ongewenst hebben moeten bijbetalen omdat er iets niet in orde was met je vouchers terwijl je wel een gold of all inclusive pakket had?

Nirak
13-01-06, 23:14
maak je geen zorgen, de meeste 'vouchers' zien er meer uit als 'vodjes', Exit reizen is hierop geen uitzondering.
Goede nieuws is dat alles goed geregeld wordt door ze en het 'vodje' echt alle informatie bevat. Blijf gewoon aanhoudend 'No' zeggen bij alles wat de medewerker van Alamo je extra probeert te verkopen en blijven glimlachen...want die man/vrouw staat er ook gewoon z'n werk te doen en krijgt waarschijnlijk provisie (ja toch??) voor alle extra's die hij per maand verkoopt.

groet en veel plezier!

Eric
13-01-06, 23:24
Nog een tip: Bewaar alle papieren betreffende het autoverhuur minstens een paar maanden als je terug bent, ook als je de auto hebt ingeleverd, en denkt dat alles ok is.
Ik heb namelijk afgelopen herfst een nare ervaring gehad (bij Alamo, maar kan ook bij een ander gebeuren) namelijk het bedrag werd een tweede keer van mijn creditcard afgeschreven. Weliswaar een totaal ander bedrag, maar wel voor autohuur in dezelfde periode op dezelfde plaats.
Na veel gebel met Alamo heb ik tenslotten van de creditkaart comp. gedaan gekregen dat ze de tweede betaling teruggestort hebben, maar dat is voorlopig, en ze wachten nu op een reactie van Alamo. Dit speelt nu al weer ruim 2 maanden.
Dus zorg dat je alles goed bewaart !!
Eric

Eric Kohlen
15-01-06, 01:19
In mei 2005 heb ik bij Alamo in Miami een nare ervaring opgedaan. De medewerker bij Alamo probeerde mij nog extra verzekeringen te verkopen en een natuurlijk een upgrade naar de fullsize was volgens hem beslist nodig. Echt pure onzin en met een NO op zijn request weigerde plotseling mijn credit card dienst. Ik mocht dan ook geen auto meenemen, ook al was alles betaald in Nederland. Ik vermoedde dat deze mijnheer mij aan het lijntje hield en heb direct naar zijn manager gevraagd om het "probleem" te verhelpen. En zie daar, plotseling gaf mijn creditcard toch een levensteken en kreeg ik toch een auto mee..... Bij thuiskomst bleek dat Alamo toch 480 dollar had afgeschreven voor een upgrade die ik niet genomen had :twisted: Ik kon mijn klacht niet kwijt bij Alamo en heb het reisburo ingeschakeld. Zij hebben via hun agent in Miami de boel geregeld en ik heb uiteindelijk mijn geld terug gekregen.

Eric
15-01-06, 19:22
Bij mij was het ook Alamo in Miami, en ik heb vandaag mijn klacht nog eens besproken met de Alamo mensen op de vakantiebeurs, en die zeggen, dat er niet echt veel klachten zijn, en dat het altijd naar genoegen wordt opgelost.
Wel toevallig, dat beide slechte ervaringen met Alamo Miami zijn, ik heb geen idee of dat soms een ander (franchise) bedrijf is als Alamo Orlando.
Eric

Eric Kohlen
15-01-06, 19:37
Eric
Ik heb het gezeur ook in Orlando meegemaakt. Maar daar werd mij niets in rekening gebracht. In Miami hadden andere Nederlandse mensen die naast ons geholpen werden ook problemen met het personeel achter de balie. Men bleef maar eindeloos zeuren over een upgrade. Ik vond het allemaal agressief. Na zo'n vlucht wil ik gewoon snel mijn auto hebben en naar het hotel vertrekken. Bij de terugreis moest ik mijn koffers zelf in en uit het busje hijsen. Geen probleem hoor, maar verwacht dan ook geen loyale fooi. Die chaufeur dus blijkbaar wel. En woest dat hij was.......
Maar dat vind ik toch meer typisch voor Miami en gelukkig niet in de rest van FLorida.

hellrider
15-01-06, 23:27
Het meeste wat op de voucher onder het kopje "included" staat begrijp ik. Maar wat houdt "time & mileage included" in? Ik vond dit (http://www.avis.com/AvisWeb/JSP/global/en/rentersguide/policies/us/US_Time_Mileage_Charges.jsp), maar hier word ik niet echt wijs uit.

Ook staat er: "uitkering bij schade aan derden tot het wettelijk minimum beperkt." Maar we hebben we CDW en EP. [Alamo]

Daan
23-01-06, 09:30
Ik kan zeggen dat ik heel blij was met onze auto tijdens ons verblijf in florida. Ook de neverlost kan ik je aanraden. Het is allemaal wel redelijk goed aangegeven, maar ik vond het een pré dat ik ver vantevoren wist of ik naar links of naar rechts moest. Vooral tijdens de spits heeft dit geholpen.

stoof
06-02-06, 18:58
Hi ,

Na veel zoeken en forums afschuimen zie ik de bomen door het bos niet meer...
Waar moet ik nu een auto huren ?
Van hieruit via internet rechtstreeks in de USA , zoals bv op www.dollar.com , of via een nederlandse site ,zoals alamo.nl ofzo.
Ik wil er zeker van zijn, dat ik volledig verzekerd ben voor 2 bestuurders boven de 25 jaar. Waar is dit het goedkoopste...?
Wie o wie verlost mij uit mijn zoektocht :p

greets
stoof

Carlo
06-02-06, 21:08
over autohuur is al veel gemeld op dit forum. Wij hebben goede ervaringen met het boeken bij Hertz via Hotelplan (goedkoper dan rechtstreeks bij Hertz). Maar ik wil dan ook altijd het Neverlost-navigatiesysteem erbij. Volgens mij biedt Avis nu ook navigatie aan. Als je dit niet wilt is volgens mij Alamo het goedkoopste. Altijd in Nederland boeken, verzekeringen maken het in de US altijd veel duurder. Neem het meest uitgebreide pakket en laat je bij het afhalen niets meer aansmeren........

Marcelg
07-02-06, 03:19
In Nederland autohuur regelen is veel goedkoper dan dat je het in de US regelt.

Norbert
04-05-06, 12:20
Hallo allemaal!
Ik heb al getracht wat info te zoeken maar kan het zo snel niet vinden.
Er zijn mij een aantal zaken onduidelijk m.b.t. een auto huren en het rijden daarvan in Amerika en in dit geval Florida natuurlijk.

Waar moet je in het algemeen goed op letten bij het huren van een auto?Welke verzekeringen moet je hebben of welke kun je het beste hebben?
Betaal je een bepaalde prijs per mile en hoe zit het met brandstof?
Kun je met zo'n huur auto gaan en staan waar je wil? Ik heb weleens gehoord dat als je een onverharde weg berijdt (autostrand?) dat je dan niet verzekerd bent?
Zijn die wagens altijd uitgerust met een automaat?
In welke gebieden/steden in Florida is het betaald parkeren?

Overspoel me met info ;)
(of laat weten als er een ander topic is waar dit in staat)

Gr,
Norbert.

paula
11-05-06, 20:14
:arrow: Vorig jaar hele goede ervaringen met DollarRent.

Hoe groot is zo'n kofferbak?Wij hebben zelf een Ford Taurus gehuurd bij Dollar en tot nu toe ben ik er nog niet achter hoeveel bagage je in zo'n auto mee kunt nemen

knaapje
11-05-06, 20:28
Reken ongeveer hetzelfde als een Ford Mondeo of (uit productie) Opel Omega. 2 Grote of 3 kleinere koffers plus een paar tassen.
Koffers gaan altijd moeilijker in een auto dan tassen. Veel hangt af van of het net wel of net niet op of naast elkaar past, daarom kan je als je veel bagage hebt beter een (paar) niet te grote sporttassen meenemen. Kan je lekker stouwen. Eventueel kan je een koffer op de achterbank tussen in nemen voor een kortere trip.
Goede reis
Knaapje.

Riv71
12-05-06, 16:21
Ruimte voor 2 grote koffers, piepschuim koelbox (die je na afloop achter kan laten bij DollarRent) en nog tassen... Heerlijk. Het was een gloednieuwe auto (boekjes zaten nog in plastic), aan de miles te zien was pas 1 keer mee gereden. Ook het afhandelen van papierwerk ging uitstekend. Geen wachttijden. Dit jaar via Avis (zat zo bij de reis inbegrepen)... ben benieuwd hoelang wij moeten wachten....

Michael66
13-05-06, 07:45
Hier volgt natuurlijk een domme vraag: ...Domme vragen bestaan nog steeds niet, alleen domme antwoorden. Alles wat voor jou een vraag is junnen wij proberen te beantwoorden. Dat doen we graag.

Heb ik zo'n koelbox echt nodig?De vraag is niet: "Heb ik 'm nodig? ", maar "Waar gebruik je zo'n icebox voor?". Nou, heel simpel, om je bederfelijke waar en drankjes koel te houden. Dat kan zowel voor onderweg als in je hotelkamer zijn. Nog steeds zijn heel veel hotelkamers NIET uitgerust met een koelkast. Als je altijd al je eten en drinken "buiten de deur" doet is dat geen punt, maar als je (zoals wij) 's ochtends liever een zak broodjes haalt en die met wat boter, wordt en (smeer-)kaas in je hotelkamer opeet met een glaasje melk erbij, dan is het wel handig als je die spulletjes daarna koel kunt opbergen. En dat kan dus in zo'n icebox. 's Ochtends na het ontbijt spulletjes erin, ijsblokjes bijvullen tot aan de rand en alles is weer veilig tot de volgende dag. En ook de drankjes voor 's avonds op je hotelkamer en het begin van de dag zijn lekker koel.
En dan onderweg. Als je de hiervoor genoemde zaken mee wilt nemen, dan is het wel handig die koel te houden. Los in de warme achterbak is dan geen goede zaak.

Het scheelt nl. wel veel ruimte in de auto en die hebben we eigenlijk alleen voor de rit van Miami naar Orlando en v.v., kan je dan niet beter gewoon een paar flesjes onderweg kopen of meenemen vanuit je hotelkamerZoals je weet is het in Florida nogal warm. In een auto met airco is het dan goed uit te houden. Airco haalt echter ook vocht uit de lucht, waardoor je behoefte om te drinken toeneemt. Tel daarbij de hoeveelheid vocht die je verliest zodra je buiten in de hitte bent en je hebt een behoorlijke behoefte aan vocht.
Zolang je de motor van je auto aan hebt is koeling geen probleem. Maar zodra je onderweg ergens stopt loopt de temperatuur in de auto aardig op. En de temperatuur van de drankjes die je daar achterlaat ook. Tenzij je die in een icebox met veel ijsblokjes hebt gedaan ....

En wat te doen bij calamiteiten? Bij grote ongelukken of (zoals recentelijk) bosbranden kunnen de autoriteiten zomaar wegen afzetten, wat soms uren kan duren. En wat doe je dan? Benzine raakt dan behoorlijk snel op als je je motor laat draaien. En de dorst neemt toe. Ik heb bij mijn eerste reis naar Florida van reisbureau Jan Doets de goede tip gehad om altijd te zorgen dat je genoeg water bij je hebt en wat te eten (koekjes is al voldoende) om een aantal uren in de warmte te kunnen doorstaan. Na aankomst in Florida ga ik sowieso altijd eventjes naar de supermarkt wat dingen kopen, en een grote (gallon-) fles water voor in de achterbak is daar altijd bij. Kost weinig, maar is waardevol als je het nodig hebt. En kun je onderweg lekker koel houden in je icebox.

Rijden in Florida is net als rijden in Europa, alleen het weer is zodanig dat je soms beter wat voorzorgsmaatregelen kunt nemen.

ik neem aan dat er daar wel een koelkastje is.
Zou ik niet zomaar van uit gaan. Soms issie er niet, soms wel, soms issie erbij te huren voor $10 per dag. Ter vergelijking: een WalMart icebox kost $5.
Kijk de info van je hotel(s) er eventjes goed op na wat er allemaal op je kamer aanwezig is.

En met airco in de auto zal het niet echt gaan koken.Klopt, zolang de airco aan is, dus zolang de motor draait. Als je zonder airco in de volle zon staat loopt de temperatuur in de auto gauw op tot boven de 50 graden. En da's warm!! Ik heb een keer een blikje Dr. Pepper in de auto laten staan toen we naar Kennedy Space Center waren. Toen ik terugkwam was dat blikje geëxplodeerd!! De hele auto was plakkerig en goor! En dat terwijl de icebox in de achterbak stond ....

Maar ik zei het al , zal wel een domme vraag zijn, ik heb ook geen ervaring daarmee, vandaar :oops: :oops:Geen ervaring, geen domme vraag. Het verraderlijke in Florida blijft gewoon altijd het weer. Weer dat wij niet gewend zijn. Maar waar je je absoluut van bewust wordt zodra je daar bent. Het weer is zo overweldigend, zo heerlijk, maar ook verraderlijk en soms zelfs moordend (letterlijk!). Wees je er van bewust dat warmte heerlijk is, maar dat koeling en water voor ons mensen heel erg belangrijk is. Als je er genoeg van hebt is het heerlijk vertoeven.

ekkie50
16-05-06, 19:32
Net terug van het jaarlijkse bezoek aan Kissimmee en omgeving is het mij opgevallen dat mijn huurauto, een Dodge Stratus en niet echt een mini, het qua omvang compleet aflegde tegen de vele SUV's die er momenteel daar rondrijden. Wat zijn die bakbeesten in korte tijd populair geworden. Het lijkt wel of zo'n beetje iedereen erin rijdt.
Toen ik een keer terugkeerde naar m'n geparkeerde auto moest ik wel een beetje lachen omdat ik in de tussentijd geheel omringd (ommuurd beter) bleek te zijn door grote jongens. Uitzicht rondom nihil (maar veilig weggekomen).

Ta2 Gerrit
16-05-06, 20:23
Heeft m´n jarenlange lobby toch nog zin gehad :wink: . Wij gebruiken ze ook al jaren (nog een erfenis uit de tijd dat we zelf nog een Chevy Blazer hadden) en ik blijf het prettig rijden vinden. Hoog en droog, met schitterend overzicht (daar ga ik weer :oops: )

Maar de laatste paar jaar merk je het ook aan de pomp. Toen de brandstof nog rond de 1 dollar p/g was lette je daar niet op, maar als het 3 dollar p/g is (om en nabij zoals nu) valt het wel op. Niet dat dat ons tegenhoudt want het blijven schitterende voertuigen.

Het summum was de Chevy Suburban Tahoe. Die kregen we een paar jaar terug "voor weinig" als upgrade ($8,- p/d) omdat we voor de 10e keer bij Alamo huurden. Wat een boot, ruim genoeg voor 7 à 8 personen, maar met het bijbehorende benzineverbruik :( .

Maar het blijft leuk :lol: .
http://img20.imageshack.us/img20/6186/04chevroletsuburban6zd.jpg (http://imageshack.us)

mattrob
16-05-06, 20:55
Ik vind het ook machtige auto's en ik zou er graag 1 hebben :lol: ! Vorig jaar juli ook de Equinox gehuurd (want ERG goedkoop) bij Alamo, en toen kregen we een 'upgrade' naar een Chevrolet Trailblazer EXT (volgens mij hadden ze helemaal geen Equinox staan), prachtbak vond ik en reed super ! Was gewoon weer wennen terug in Nederland.

Dit weekend wederom een Equinox gehuurd bij Alamo, nu hier in New York. Ik dacht wellicht weer zo'n Chevy te krijgen, maar we kregen inderdaad een kleinere SUV, namelijk een Buick Rendexvous. Splinternieuw (14 mile op de teller) en reed erg lekker (zelfs nog aangehouden door de politie voor 'excessive speeding' :oops: ). Maar niet echt een hele mooie auto. Wel groot genoeg, een soort mini SUV.

Ook nog wel een leuk verhaal, toen ik vorige keer met een collega in NY op bezoek was, vertelde mijn collega trots dat hij een BMW X5 had. Ah, zei onze Amerikaanse collega, heb je een mini-SUV ! Ik kwam niet meer bij van het lachen :lol: ! Maar inderdaad, een X5 is hier echt een kleintje. Zelfs in New York rijden er zoveel van die grote bakken rond, je zou zeggen dat hier een Kia Picanto of zo beter op zijn plaats zou zijn :wink: !

Voor donderdag in Californie (LA) heb ik wederom een Equinox besteld, ben benieuwd wat ik daar krijg !

ekkie50
16-05-06, 21:23
Interessant, voor $8 pd zo'n upgrade. Ikzelf heb intussen ook wel m'n quotum gehaald bij Alamo. Toch eens naar vragen de volgende keer.
Hopelijk is de brandstofprijs dan wel weer tot normale proporties gezakt.

De huidige stand (15 mei '06) in Orlando en omstreken is gemiddeld $2.87

Pa2be
17-05-06, 00:50
Paar jaar geleden in midwesten van Amerika een Chevrolet Impala gehuurd. Viel ook helemaal weg tussen alle pickup trucks.
Sindsdien doe ik maar mee en huur ik ook een SUV. Twee keer een Ford Explorer en in Alaska kreeg ik een Sporttrac: dat is de pickup versie van de Explorer. Was helemaal fantastisch. Iedereen stomverbaasd dat we toeristen waren.
Tegenwoordig huur ik overigens bij Hertz. Over het algemeen genomen hebben die toch betere auto's vind ik. Maar voor Florida kies ik toch maar voor een convertible: Hertz heeft de Ford Mustang!

ekkie50
17-05-06, 12:48
Ook heel populair en veelvuldig gezien zijn de Chrysler 300 (die met dat flinke "gebit"), en de Chevrolet HHR LT.
Voor sommigen maken de hoge brandstofprijzen blijkbaar weinig uit, of ze liggen graag krom voor hun image: bigger is better :D

Ta2 Gerrit
17-05-06, 15:19
Thuis rij ik ook in een bescheiden automobieltje, dus ik ga "daar" niet echt kleiner rijden :wink:
En deze doet ook 1 op 4 :oops:
http://img119.imageshack.us/img119/6462/bigvbbq040az.jpg (http://imageshack.us)

Syl71
18-05-06, 21:50
Sunny Cars is een uitermate betrouwbare en goede maatschappij. Ik heb zelf alle keren dat ik een huurauto nodig heb gehad, geboekt bij Sunny Cars. Nooit problemen gehad, duidelijke informatie en snelle afhandeling. Kijk anders eens op hun site, www.sunnycars.nl (http://www.sunnycars.nl), ze bieden zelfs tips en routes aan! In USA hebben we ook alle keren bij Sunny geboekt en die werken daar samen met Alamo. Perfekt geregeld allemaal.

Groetjes Sylvia

Gunner
23-05-06, 16:47
Haal je je auto dan ook op bij Alamo? Of hebben ze hun eigen afhaal balie?

corrus
23-05-06, 21:04
Sunny Cars is een Car Renta Broker... dus een bemiddelaar... hebben zelf geen auto's dus ook geen afhaal locatie. :)

Syl71
24-05-06, 09:57
Ze hebben geen eigen afhaalbalie. Op het voucher dat je krijgt van Sunny Cars staan de gegevens van Alamo. Het ligt eraan op welke luchthaven je de auto ophaalt, in Orlando kun je het lopend af naar de Alamo balie, in Miami bv. rijdt er een shuttleservice van Alamo.

Groetjes Sylvia

willie
01-06-06, 03:37
Goedendag allemaal.

Morgen ga ik alweer naar huis, na twee en halve week geweldig florida :cry:

Nu wil ik graag weten of een gehuurde auto ook schoongemaakt moet worden als je hem terug brengt. Ik kreeg een mooie schone auto mee, maar nu is hij een beetje vies door vliegjes enzo.

Ik wil graag weten of wij hem dus schoon moeten maken als ik hem terug breng.

Weet iemand dit?

tonnie

Michael66
01-06-06, 07:19
Echt niet! Waar denk je dat je voor betaald?

Auto=viesnagebruik=normaal.

Eric
03-06-06, 07:52
Alle auto's (schoon of niet) die bij een autoverhuurbedrijf worden teruggebracht worden standaard door de wastunnel gesmeten en min of meer van binnen schoongemaakt. Verder worden ze gechecked op water/olie, en dan worden ze weer neergezet voor het volgende slachtoffer.
Koop nooit een tweedehands huurauto, er wordt erg ruw mee omgegaan.
De grote maatschappijen hebben een eigen verkoopafdeling, ofschoon ook vaak bij aanschaf een deal met de fabrikant wordt gemaakt.
Eric

Carlo
22-09-06, 21:30
Net terug (sinds gisteren) en heb twee weken in een Lincoln Navigator mogen rondrijden (7 persoons, 5,4 liter, V8, alles electrisch (zelfs de 2e achterbank neerklappen en de achterklep openen....)). Moet zeggen, voor z'n tweeen ruim voldoende, qua ruimte :p
Benzine is inderdaad vrij duur, maar als je uitgaat van $2,60 per gallon en dat vergelijkt met Nederland, dan valt het nogal mee ook al rijdt de auto 1 op 6. Wel lang bij de pomp staan trouwens, 106 liter tanken....
Heb de auto bij Hertz gehuurd, geupgrade van midsize SUV naar luxe SUV.
Ik huur bij Hertz omdat ze daar Ford verhuren en ik gek ben op de Ford Explorer en Expedition, Navigator is de luxe broer van de Expedition.
Upgrade was $25 per dag extra, had in Nederland de midsize gereserveerd. Dat kostte € 487 voor twee weken inclusief ANWB-korting.

Harold
24-09-06, 11:21
ben druk aan het zoeken naar een 4wd, zo goedkoop mogelijk, eerst gekeken op Hertz.nl, want de ervaringen van Carlo klonken mij wel goed in de oren, maar helaas, nooit een 4wd kunnen vinden voor ± 487 euries,
daarna gekeken op usareisen.de zoals Eric aangaf, daar kwamen al heel snel leuke prijzen uit rollen: als we m huren voor de 16 dagen dat we in Florida zijn kost het (zonder korting die ze geven;vroegboekkorting+onlineboekkorting) 618,00 Euro en daar krijg je een Super-Inklusiv-PLUS-Preise en daar krijg je een Super-Inklusiv-PLUS-Preise pakket bij, weet niet precies wat het inhoudt, mijn duits is niet zo best, maar het klinkt vrij inclusief.

we zijn eigenlijk nog van plan, als het enigzins mogelijk is een minicruise richting de Bahama's te doen, dat betekent dat we de auto een dag of 4 niet nodig hebben, en als ik dat de huur bereken over 2 preiodes kom ik op 2x 256,00 Euro= 512,00 dat scheelt toch 100 euries. Het gaat trouwens om een Equinox(Alamo)


Natuurlijk ook even op fti.de gekeken van Nitje daar kwam ik uit op een Jeep/4WD, geen merken genoemd met een prijs van 532,00 euro voor 16 dagen, misschien is het een beter idee om daar (fti.de, US AutoSaveRental) te huren, voor de gehele periode, omdat het in prijs niet zoveel verschilt als je het vergelijkt met Alamo..

Wat vinden jullie??


Groetjes Harold

Carlo
25-09-06, 00:31
Voor Harold: de prijs die ik voor een SUV bij Hertz heb betaald was inclusief de korting die je krijgt als je ANWB-lid bent.

Hieronder een deel van de bevestiging van Hertz:

CDP discount plan: 504224 ANWB AA EUROPE S.Y.C.S OP HET TARIEF IS EEN KORTING VAN 10% GEGEVEN

Tariefsopgave
=============================================

487.91 EUR (basisbedrag) wordt gegarandeerd en werd verrekend met uw creditcard op het moment dat u de reservering plaatste. Elk bijkomend bedrag wordt aan de verhuurbalie betaald en wordt berekend op basis van de huidige dagelijkse wisselkoersen.

TARIEFSCODE (RQ) VN7W
TARIEF IN EURO - EUR
GEGARANDEERD

BASISBEDRAG:
WEKELIJKS: 2 @ 243.95 EUR
GRATIS ONGELIMITEERD AANTAL MI (MI = Miles, KM = Kilometers)

HET BASISBEDRAG IS INCLUSIEF AFKOOP EIGEN RISICO BIJ VERLIES EN SCHADE, BELASTING, AANVULLENDE WA-VERZEKERING JEGENS DERDEN, VEHICLE LICENSE FEE RECOVERY:, RENTAL SURCHARGE:

Jill
25-09-06, 21:23
Wij tellen altijd de "kleine auto's", bv micra, En dit jaar kwamen we in 21 dagen aan wel 2!!!!
Corrine
:) Wij tellen niet echt maar moeten altijd terug aan ons thuislandje denken als we zo'n klein Europees mobieltje zien voorbij puffen. Het verbaasd me ook enorm dat er zo weinig scrubmobiels rondrijden.

Petra/VS
26-09-06, 02:59
Zo heel klein als een Smartcar zie je ze hier ook niet, maar ik denk wel, dat het van het gebied afhangt. Er rijden hier in het gebied rond Washington heel wat kleinere auto's rond. De hybrids zijn vooral populair. Het is hier ook veel drukker, dan in Florida, dus dat zal er ook mee te maken hebben.

Dr. Phlox
28-09-06, 11:16
Om toch een beetje in de SUV sfeer te blijven, wil ik jullie het volgende vragen.
Van een afbeelding is alles moeilijk te bepalen, maar wat ik graag wil weten is of een SUV groot genoeg is om 2 volwassenen, 1 jongen van bijna 17, 1 jongen van 14 en een meisje van 6 + bagage te kunnen vervoeren. En wat is ongeveer de bagageruimte die je dan tot je beschikking hebt. Welk type/merk zou daar het beste aan voldoen.

Alvast bedankt.
Grz
Dr. Phlox

Eric
28-09-06, 11:36
In een normale of grote SUV mag het aantal personen geen probleem zijn, omdat er op de achterbank 3 zitplaatsen zijn. de bagageruimte verschilt heel erg van merk tot merk, daar kan ik geen oordeel over vellen.
Ik zou bij aankomst vragen om de auto met grootste bagageruimte, je kan toch niet van te voren een specifiek merk/type reserveren.
Wij hadden afgelopen zomer een Suburban, maar die heeft een meerprijs, maar daar gaan 6 pax + bagage makkelijk in !!
Eric

JariLitmanen
04-11-06, 11:33
Wij gaan in jjuli naar Orlando, wanneer kunnen we het beste een auto huren. Ik heb reeds gezien dat in NL huren het goedkoopste is, maar wanneer. Geld hetzelfde als met vl. tickets, eerder des te goedkoper. Of kunnen we beter wachten op aanbiedingen en wanneer komen die aanbiedingen altijd? Ik denk aan Alamo of dollar.
Wie heeft er ervaring met holiday cars??

Wederom alvast hartelijke dank.
Jari

pascalbrouwers
04-11-06, 11:52
Wij gaan in jjuli naar Orlando, wanneer kunnen we het beste een auto huren. Ik heb reeds gezien dat in NL huren het goedkoopste is, maar wanneer.Ik zou nog effe wachten.
Dit jaar heb ik bij alamo geboekt (nl), echter bij AV of AE reizen lijkt het mij goedkoper.
De prijzen voor volgend jaar ( vanaf April) moeten 1 dezer dagen binnen komen.

Kijk eens op de site van AV of AE.
Hier zie je de prijzen tot 31 Maart.
Volgens bovenstaande reisbureau's zal het niet veel duurder worden.

Dollar is over het algemeen goedkoper.
gevoelsmatig denk ik dat je bij Alamo grotere auto's krijgt voor hetzefde geld.
Afgelopen voorjaar bij Alamo geboekt Compact 4 deurs en een PT cruiser gekregen.
Bij Dollar hebben ze de PT volgens mij niet in deze klasse.


Groet,
Pascal

calypso
10-12-06, 11:36
Hoi

Ik heb wat vragen over het huren van een auto;

1. Welke verzekeringen moet je zeker hebben. Ik zie op veel sites staan dat je LDW moet hebben maar zie die nergens als optie bij de grote verhuurders (Alamo, Hertz, Dollar) staan?

2. Welke verhuurder zouden jullie aanraden. Uit het lezen van diverse threats hier op het forum, denk ik zelf dat Alamo en hertz de betere zijn, maar dan ook weer duurder?

3. Waar kun je het beste boeken, via de site ven de verhuurder (Alamo, hartz) of via een tussen persoon (USAreisen of Jan Doets)?

Ik ben op zoek naar een compact voor de periode van 01SEP07 tot 29/30SEP07.

Njit
10-12-06, 12:32
1. Met All-Inclusive zit je altijd goed. Als je deze al in Nederland of Duitsland boekt ben je goedkoper uit dan dat je dat ter plaatse doet.
2. Alamo is de goedkoopste. Hertz bied wat luxere auto's. Het is maar net waar je je geld aan uitgeeft.
3. Net waar het het goedkoopste is. Vergelijk direct boeken bij Alamo (Korting (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA) via het Forum) met boeken via USAReisen.de (http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&sz=so).
Uiteindelijk levert beide hetzelfde op - een Voucher van Alamo.

- Overigens is een Equinox goedkoper dan een 4-deurs compact bij USAReisen...
- Lees goed door wat er bij zit aan bestuurders. Als je met 2 personen wilt rijden dan is Super-Inklusiv-PLUS de beste keuze.

calypso
10-12-06, 14:25
Dank voor je reactie

Ik ga alleen dus een echt grote auto heb ik niet nodig, maar bedankt voor die tip zie inderdaad dat deze Equinoxe waar iedereen het over heeft goedkoper is.

Wil alleen zeker weten dat ik alle verzekeringen erbij krijg en zo te zien lukt dat met het all-inclusiv-plus wel.

Weet jij of je bij USAreizen ook alleen de auto kunt boeken of moet je ook ene ticket bij hun nemen dan?

Weet iemand wat het verbruik van de Equinox is??
Ik bedoel is dit een beetje te doen met de huidige benzine prijzen.

Njit
13-12-06, 19:25
De huidige benzine-prijzen in de USA kun je niet echt met hier vergelijken.

Een Full-size SUV tank je voor 38 euro. Daar zit een grote benzine-tank in.
De Equinox is wat zuiniger dan een Full-Size...

Ik gok dat Eric hier ook wel statistieken van heeft :)

Michael66
13-12-06, 19:55
Verbruik? Hou het maar op "misbruik", één op weinig dus.

Is dat belangrijk dan? Dollarkoers is goed, benzineprijs gaat weer de goede kant op .... en die paar weken in de VS pas ik me wel aan aan de consumptiemaatschappij ... ;-)

Specs van de Equinox: http://www.chevrolet.com/equinox/

Miles per gallon: 19 city, 26 hwy
http://www.chevrolet.com/fueleconomy/

Eric
14-12-06, 01:52
Ja, ik zit niet de hele dag achter de computer hoor........
Maar ik heb helaas niet precies het verbruik bij gehouden maaar... dit was de zuinigste auto die ik ooit heb mee gehad in amerika geloof ik.
Ik heb over 16 dagen € 60,00 getankt, en toch iedere dag gereden.
Ik weet niet hoeveel km, maar toch behoorlijk wat.
Afgelopen zomer hadden we een Suburban en moesten we zowat iedere dag tanken.....
Jammer genoeg is dit dus maar een sumiere indicatie, maar voor het verbruik hoef je hem dus zeker niet te laten staan.
Eric

bono
14-12-06, 12:31
Hoi,

Nu hadden wij geen speciale grote auto(die hebben we thuis 2 ervan, een gewone vonden we duur zat vandaar)
We hadden een chrysler sebring en dat was een goede auto hoor.
We hebben veel miles gereden en hebben dacht ik 4 keer getankt en zo bij elkaar 100 dollar zoiets, de gekoopste die we hebben gezien is 2.21 of 2.23dollar.
Dus dat vonden we nogal meevallen vergeleken met hier.

Succes er mee.

groetjes Monique

hroeper
15-12-06, 12:07
Hallo,

Het maakt niet zoveel uit bij wie je boekt. Ik heb heel goede ervaringen met Dollar en Alamo. Ga dit jaar met Herz. Misschien een idee, ik heb geboekt via Hotelplan. Die hebben deze keer een aktie 9 daagse reis met één hotelovernachting (aankomst) en een week auto. Terugvlucht aanpassen en eventueel de huurauto verlengen en klaar is kees. Is gebaseerd op een auto in de goedkoopste klassen met laagste verzekering. Maar je kunt upgraden en krijgt dan korting op de autohuur. Ik huur nu een week een full size 4 deurs met beste verzekering voor ca. 100 euro extra. We betalen voor het hele pakket voor 2 personen 1000,-- all in.

Kun je nu denk ik nog niet boeken voor september, maar proberen kan altijd.

Succes!
Hans

knaapje
20-12-06, 17:49
Ik weet niet of het nog zo is, maar in het verleden was Hertz een Ford-belang en Avis een General Motors- belang. Was ook duidelijk aan de gevoerde auto's te zien.

Knaapje

Eric
21-12-06, 01:08
Dat is volgens mij nog steeds zo, maar zeker weet ik dat niet, omdat beide fabrikanten al een paar jaar in zwaar weer verzeild geraakt zijn, en veel belangen verkopen.
Eric

xl1067
30-12-06, 23:39
Wij gaan deze zomer weer naar Florida en nu ben ik na de berichten van jullie over USAreisen.de toch maar is gaan zoeken op die site naar een mooie "mietwagen". In november 2006 hadden wij de huurauto gehuurd via Sunnycars en hebben dat toen gedaan via het U25 pakket waarbij je dus meteen de toeslagen had gedekt voor extra rijders onder de 25 jaar. Sunnycars heeft alleen nu niet meer de mogelijkheid om dat pakket te kiezen en USAreisen.de dus wel, de site van Sunny Cars bied uberhaupt geen informatie meer over rijders onder de 25. Ik zal hieronder even een overzichtje maken van de verschillende aanbieders van vergelijkbare pakketen waar wij nu naar kijken voor de periode 14 juni t/m 5 juli.

Alamo

Full Size 4 deurs
Gold Underage pakket = € 1094 + dossierkosten van € 17,50 (compleet dus € 1111,50)

USAreisen.de

Full Size 4 deurs
Super-Inklusiv-PLUS-Preise / U25 Special = € 712,95


Beide pakketen hebben dus de dekking voor extra rijders onder de 25 en o.a. de "luxe" om de auto leeg in te leveren met andere woorden de prijzen zouden zeer vergelijkbaar moeten zijn. Hoe kan het dan dat het in totaal een schrikbarend verschil van € 398,55 !!!!! oplevert. Doe ik iets compleet fout of is het verschil makkelijk te verklaren? Ik heb dan zelfs nog de luxe om een Equinox of een kleine SUV (wat toch wel fijn is een hogere auto) te huren in plaats van een full size sedan voor een lagere prijs.

Kan iemand mij dit prijs verschil uitleggen/verklaren want ik snap er helemaal niets van?

calypso
31-12-06, 00:34
Als je via Alamo rechtstreeks boekt ben je altijd duurder uit!!!
Is gewoon niet aantrekkelijk voor ons hier in Europe.

De prijs van USAreisen.de komt omdat dit een tijdelijke aanbieding is die tot morgen 31 decmeber 2006 loopt!!!!
Dus als je deze wilt boeken moet je vlug zijn.

Is een speciale actie en daarom dus goedkoper dan rechtstreeks bij Alamo!
Plus je krijgt hier ten eerst al 10% vroegboekings korting
dan nog eens 3 % voor boeking via internet dus bij elkaar al 13 % korting.
En daarin zit het prijsverschil.

Heb zelf ook deze actie genomen omdat dit gewoon veel vooordeliger is, en je het hetzelfde pakket Alamo Gold, dus inclusief alles!!



Maar zoals gezegd deze actie geld nog tot morgen!!!

Njit
04-01-07, 11:57
Ik ben ook druk bezig met het boeken van een auto en kwam uit bij e-autohuur (www.eautohuur.nl (http://www.eautohuur.nl)) <--knip -->
Iemand ervaringen met deze organisatie?

De zoekfunctie levert de volgende 2 topics op:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1873
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1374

juud
06-01-07, 10:36
Waar kan ik het beste een auto huren. Hier in NL of daar bij aankomst.
we zijn met 4 personen welke auto is het beste geschikt, en welke maatschappij.

Michael66
06-01-07, 11:24
Welke auto het "beste" voor jullie is hangt helemaal af van wat je wensen zijn.

Wil je goedkoop? Neem dan een compact of economy. Gevolg: weinig bagageruimte.

Wil je luxe? Neem dan een full-size of groter. Een Lincoln Towncar is wel leuk.

Wil je groot? Neem dan de grootste klasse SUV. Brandstofverbruik hoog? Gewoon even niet op letten!

Wil je heel veel ruimte? Dan is een (mini-) Van een goede keuze.

Wil je zuinig? Zoek dan een verhuurder die een Toyota Prius of zo in het assortiment heeft.

Zoals je ziet: zoveel keuzes. Je kunt dus het beste eens op de websites van de verschillende verhuurders kijken en dan vaststellen wat voor jullie de beste keuze is. En dan de beste aanbieding zoeken (waarbij wij je hier best wel willen helpen).

Succes.

suzie1
09-01-07, 12:41
hallo allemaal,
nog 1 dag voor vertrek en heb nog een brandende vraag waar ik maar niet uitkom.

mijn zus is gisteren in amerika aangekomen (had bij iemand anders geboekt) en heefthet gold pakket van Alamo. op het vliegveld bij alamo werd verteld dat ze een extra verzekering van 12 dollar p.d. moet nemen omdat ze anders geen hulp krijgt als er onderweg iets gebeurd. inmiddels heb ik net het reisbureau gebeld van haar en die vertelden mij dat ze inderdaad goed verzekerd is en ook die hulp krijgt. het enige waar zo'n gold pakket niet voor verzekerd is, is als ze een aanrijding krijgt met iemand die NIET verzekerd is, of doorrijdt na een aanrijding.


ikzelf heb via exitreizen een auto gehuurd (Dollar) en het platina pakket genomen.
volgens exit ben ik dan echt voor alles verzekerd en hoef me niets aan te laten "smeren" op het vliegveld. Is dit echt zo????

hoe zit het nu met die all inn paketten???
Bedankt alvast!

Njit
09-01-07, 12:53
Les 1 voor autohuur: als je het All-Inclusive/Gold pakket hebt je NOOIT iets laten aansmeren op het vliegveld.

het gaat om deze verzekeringen:


CDW-Verzekering: voor schade aan en diefstal van de huurauto (deze geldt niet als er sprake is van roekeloos rijgedrag). In New York geldt een eigen risico van $ 100. In Illinois is dit $ 200

E.P.: Aanvullende aansprakelijkheidverzekering voor schade aan derden tot $ 1.000.000Hulp onderweg zit er ALTIJD bij. Hiervoor 12 dollar per dag bij betalen? Dacht het niet!
Exit-Reizen heeft dus gelijk wat betreft dat niks aan laten smeren.

suzie1
09-01-07, 13:02
dankjewel voor je supersnelle reactie.
ik zit natuurlijk heel de tijd aan de telefoon omdat ik het wel zeker wil weten. Nu zegt exit dat het platinapakket voor alles is, BEHALVE inzittenden. Maar omdat ik een goede reisverzekering heb afgesloten, zit dat daar bij.
Je moet het allemaal maar weten...
ze kunnen je zo overrompelen als je daar op het vliegveld staat, moe bent en snel je auto wil hebben om naar je hotel te gaan...

Njit
09-01-07, 13:11
Dollar Platina pakket


Huurprijzen inclusief:

Onbeperkte kilometers
1e tank benzine (zo leeg mogelijk inleveren!), nog in dit pakket voor vertrek t/m 31-03-07
LDW-Verzekering (voor schade of diefstal van de huurauto), zonder eigen risico (dit geldt niet bij roekeloos rijgedrag). In New York geldt een eigen risico van $100, in Illinois van $200, in Alaska $500).
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (S.L.I.) tot
$ 1.000.000
lokale heffingen toeslagen o.a.belastingen en milieuheffingen
Toeslagen voor alle extra bestuurders


ze kunnen je zo overrompelen als je daar op het vliegveld staat, moe bent en snel je auto wil hebben om naar je hotel te gaan...

Daar gokken ze ook op.. Ze gooien je met allerlei termen om je oren en hopen dat je iets ondertekent..

De verzekeringen gaan op provisie-basis. Dus als je jou iets aansmeren zien de mannetjes achter de balie dat direct terug in hun salaris..

suzie1
09-01-07, 13:19
dat heb ik ook gelezen. maar ook dat het kan dat je dropp off kosten moet betalen. en daar heeft exit niks van gezegd. jeetje ik raak nog helemaal in paniek zo 1 dag voor vertrek. weet jij dat misschien ook? ik haal de auto in miami op, en breng hem terug in orlando. moet ik dan dropp off kosten betalen?

edit: ben er al achter..GEEN dropp off kosten gelukkig!
kan ik nu rustig mijn koffer in gaan pakken haha

calypso
09-01-07, 14:03
Dit is nu precies wat ze proberen te bereiken dat je in paniek raakt en dingen gaat ondertekenen die je niet nodig hebt.

Zoals Nijt al zei als je het Gold of Platina bij Dollar pakket hebt zit er alles inbegrepen dus niks laten aansmeren!!!

suzie1
09-01-07, 14:56
mijn zus (die daar nu zit) stuurde net een sms dat ze iets heeft moeten ondertekenen bij alamo betreft 8 verschillende punten. en dat als het niet klopt ze het wel bij de verzekering terugvraagt in nederland.
hoop maar dat ze niks verkeerds heeft ondertekend...

Njit
09-01-07, 14:58
Terugclaimen is altijd erg lastig. Ze boeken het gewoon op je credit-card.
Je hebt het kunnen lezen en je hebt je akkoord gegeven...

Ta2 Gerrit
09-01-07, 15:00
Het contract moet ter plaatse altijd geparafreerd (of is het geparafeerd) en getekend worden op een aantal plaatsen. Dat is normaal. Maar op het eind moet altijd "balance due" $0.00 staan, evenals op de slip (recu) die je krijgt als je de auto weer inlevert. Bij een Gold pakket tenminste.

Eric
09-01-07, 15:32
Als ik je zus was, ging ik vandaag of morgen even langs een Alamo kantoor (zitten overal) en ging daar uitleg vragen.
Uit eigen ervaring weet ik dat terugkrijgen achteraf gewoon niet lukt, ook al heb je overduidelijk gelijk.
De verzekering kan niets voor je doen, ook het reisbureau niet.
Gewoon NU even uurtje spenderen, bespaart je een hoop problemen later.
Overigens is het personeel op de niet-luchthaven kantoren heel behulpzaam als je vragen hebt.
Eric

bowie13
10-01-07, 00:43
Hoi,

Ik kan me niet herinneren dat ik toen bij Avis iets heb moeten ondertekenen. Nu hebben wij ook via het reisburo bij Alamo geboekt en ga d'r dan toch van uit dat alles goed geregeld is en verder niets moet doen.
Zijn er nog meer mensen die ooit iets hebben moeten ondertekenen bij Alamo?

Oh ja Njit, jij schrijft koffers NIET op slot doen. Maar dan kunnen ze achter de schermen toch ten alletijden in je koffer. Om er iets in te doen of iets uit te halen.

Groetjes,
Bowie13

Eric
10-01-07, 02:01
Als je een auto huurt moet je altijd het huurcontract ondertekenen.
Dit is zo bij alle verhuurmijen, of ze nu Avis, Hertz of Alamo heten.
Het maakt ook niet uit waar je gereserveerd hebt, en of je nu wel of niet vooraf betaald hebt.
Meestal moet je zelfs ook een paar keer een paraaf zetten.
Over het onderwerp "Koffer op slot" is al een forum vol geschreven, via de zoekfunctie kun je daar alles over lezen, maar het komt er heel in het kort op neer dat je koffer NIET op slot mag, tenzij je een TSA goedgekeurd slot hebt, of bij vertrek vanaf sommige Amerikaanse luchthavens waar je persoonlijk kunt toekijken bij de controle.
In Alle andere gevallen mag hij beslist NIET op slot !!!!!!!!!
Eric

Michael66
11-01-07, 03:04
Het is geen Jeep, maar wel en grote auto.
Verwacht echter niet dat deze auto een veel grotere bagageruimte heeft dan bijv. een intemediate. Wel iets hoger, maar het blijft in deze klasse gewoon erg beperkt.

Blijven hopen op een gratis upgrade .... ](*,) ](*,) ](*,)

Ta2 Gerrit
11-01-07, 10:24
Zo zie je maar weer dat meningen kunnen verschillen. De Equinox is zeker geen Jeep, en m.i. zelfs geen grote auto. Dat begint voor mij bij de Jeep Cherokee, Chevy Trailblazer of de Ford Explorer en die worden gekwalificeerd als mid-size SUV (Equinox als mini SUV).
Voor de echte groten moet je toch denken aan Een Chevy (Suburban) Tahoe, de Grand Cherokee of de Ford Expedition. Die zijn megagroot, lusten een goed beetje meer en zijn ruim geprijsd.
Maar de Equinox is een leuke auto en bij USAreisen heel fijn geprijsd. Voor de grotere auto's kun je ook bij hun terecht, al wil Ebookers dan nog wel eens net iets goedkoper uitvallen.

Een echte Jeep, bv de Wrangler, zal wel niet je bedoeling zijn, die zijn nog al primitief. Je weet wel, met zo'n linnen kapje en grote wielen voor in de bagger.
Wij gaan meestal voor een Trailblazer, maar hebben voor de Oktoberreis een Dodge Magnum aangevraagd bij USAreisen (en nog niet gekregen). We wilden eigenlijk na alle lovende verhalen ook wel eens zo'n Equinox proberen, maar toen ik op hun site de Magnum zag, was ik weg. Ik vindt dat zo'n mooie auto, dat ik hem moet proberen.

Maar misschien kun je met Teo van AV iets regelen. Succes en doe hem de groeten.

Heb net een mailtje met de bevestiging en voucher gehad van USAreisen. de.
De Magnum is in Oktober voor 212 euri's acht dagen de onze.
http://img221.imageshack.us/img221/1682/magnumgv7.jpg (http://imageshack.us) http://img224.imageshack.us/img224/4411/magnum2ae1.jpg (http://imageshack.us)

mattrob
21-02-07, 05:58
Had voor onze wintersport in Denver ook weer een Equinox gehuurd. Afgelopen zaterdag aangekomen in Denver en ja hoor, weer een Trailblazer (kon weer uit een hele rits auto's kiezen, waaronder zelfs een Kia Sorento; maar toch maar een Trailblazer genomen, daar stonden er meerdere van).

sleepwalker
08-03-07, 21:14
Hey,

Nadat ik voor mijn vorige trip op dit forum heel veel info heb vergaart mogen we in November dit jaar weer naar Florida. Voor deze trip willen we een auto huren.
Ik hoor dat iedereen laaiend enthousiast is over usareisen.de maar hoe zit het met het ter plaatse boeken en verzekeren?
Via het internet kom ik geregeld goede aanbiedingen tegen. Heeft iemand een idee of overzicht van de kosten voor full CDW and additional driver van de verschillende verhuurbedrijven?

Aangezien wij (mijn vrouw in ieder geval) voor een beurs waar we op staan nogal wat materiaal moeten vervoeren willen we een Mid-size SUV, en ook nog met een kinderzitje ook. Onmogelijk te boeken of laten doen door usareisen.de?

groet

Sleepwalker

Njit
08-03-07, 21:28
- Ter plaatse verzekeren zeker NIET doen.
- Als je een Gold/All-Inclusive pakket neemt ben je voldoende verzekerd. Hier zit ook een Additional Driver bij
- Mid-Size SUV kun je gewoon bij USAReisen boeken. Je kan ook voor een Equinox kiezen (hoewel dat met een kinderzitje misschien minder handig is)
- Kinderzitjes is vaak over geschreven op het forum. Probeer de zoekfunctie eens...

zonnestraaltje
08-03-07, 22:27
Ik zie dat bij www.fti.de (http://www.fti.de) de equinox (super inclusief )nog goedkoper wordt aangeboden. Alleen geven ze aan dat er maar 2 volw en 1 kind in kunnen?
Zijn er verschillende modellen?

Njit
08-03-07, 22:59
Er is maar 1 model. Zie hier (http://www.chevrolet.com/equinox/photogallery/#interior) voor wat foto's. Daar kun je echt wel met 4 volwassenen in zitten.
Alleen qua baggage zal het dan wat krapper zijn. Je moet er niet 4 harde koffers in willen proppen..
'Helaas' zijn de Equinoxen trouwens vaak op. Dan wordt je vaak van een Trailblazer oid voorzien (wij hadden vorig jaar in New York een GMC Envoy meegekregen).

USAReisen boekt zelf zijn auto's bij FTI. Alleen waren ze tot voor kort goedkoper als FTI zelf. Blijkbaar gaat nu bij FTI de stuntactie in...

Eric
08-03-07, 23:52
Oftewel blijven vergelijken.
En zoals al eerder gememoreerd: Niet ter plaatse of via een Amerikaanse site huren, de prijzen lijken lager, maar er komen zoveel kosten bij, en daarover nog eens tax.
Eric

zonnestraaltje
09-03-07, 20:42
USAReisen boekt zelf zijn auto's bij FTI. Alleen waren ze tot voor kort goedkoper als FTI zelf. Blijkbaar gaat nu bij FTI de stuntactie in...Ja, zeker een stuntactie. Equinox/jeep 715 euro (super inclusief) voor 27 dagen! Vandaar dat ik twijfel of het over dezelfde auto gaat. Bij USA.de kost dezelfde(? ) auto klasse 841,96 all incl. Leek me ook al niet duur!

Carlo
21-03-07, 15:39
en als je echt wilt genieten, probeer dan een upgrade te krijgen naar een Ford Expedition of Lincoln Navigator (luxe broer). Zijn wel echte gas guzzlers, maar het rijdt super! Ze zijn bij Hertz Florida niet zo happig op gratis upgraden als je in Nederland hebt geboekt omdat ze zelf niet verdienen aan de huur. Maar als je een beetje babbelt lukt het meestal wel tegen bijbetaling van een klein bedragje. En ik weet dat het niet nodig is om met z'n tweeen in zo'n bakbeest te rijden maar als je een keer in zo'n ding gereden hebt valt daarna alles tegen.....

Eric
21-03-07, 17:52
Wij hadden afgelopen zomer voor 4 weken een Suburban, en eigenlijk had ik dat ding wel in het vliegtuig mee terug willen nemen.
Heerlijk, zo'n monster op wielen.
Voor volgende week weer een Equinox geboekt, nu maar duimen voor een gratis upgrade !!
Eric

M&M
22-03-07, 22:49
Ik heb nu even een avondje zitten shoppen en kom uit op het volgende

Wij gaan van 28 oktober tot 14 november naar orlando, we komen aan op Tampa ( scheelt een stuk op vliegtickets, en Tampa is een super relaxed vliegveld ) en willen voor die periode een 7 persoons minivan huren.
Bij allemaal heb ik het vergelijkbare pakket gekozen met de extra bestuurders en gratis tank benzine.
En http://www.yescarhire.com is nog steeds het voordeligst.
daar kom ik in totaal op 627,84 euro uit.
Voor zover ik het heb kunnen checken waren dit de andere prijzen.

alamo 735.12
Dollar 651.93
Hertz 776.07
Usareisen 761.40
Avis 815.00
Thrifty 651.93
Ebookers 735.00
sunnycars 847.00

Twee jaar geleden hebben we bij yescarhire een 8 persoons van gehuurd en dit is uitstekend bevallen.
Gewoon de auto via Alamo en alles prima geregeld.

Voorlopig dus yescarhire voor ons.

Groeten M&M

foetsie
23-03-07, 01:15
autohuren bij priceline werkt ook !!!betaal voor een compact 4d bij Alamo nu 16 usd per dagtaxes 9,63 usd is samen 25,63 usd per dag oftel 19,27 euroophaal locatie Fort Lauderdalereturn locatie St Petersburg ben benieuwd welke verkooptrucs de Alamo boys nu weertevoorschijn gaan halenn bij de pick/up

pascalbrouwers
23-03-07, 01:43
En welke verzekeringen zitten er dan bij, of is dit kale rent.

Vlg's mij kom je je ter plekke nog aan het bij verzekeren. Zou dit toch even navragen als ik jou was. Als je je nog moet bijverzekeren, wordt het waarschijnlijk duurder dan een auto huren in Nederland of duitsland. Hier hebben we mogelijkheden genoeg.

Voor 178,22 heb je bij usa reisen ( www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) ) een equinox of een compact 4 deurs voor een hele week inclusief alle verzekeringen. dit is ongeveer 25 euro per dag, inclusief alle verzekeringen met volle tank en je kunt een lege terug brengen. Voor dit bedrag weet je zeker dat je geen toeslagen meer krijgt.
Maar als de priceline prijs inclusief alles is, is het zeker een goede prijs.

Groet,
Pascal

foetsie
23-03-07, 18:12
jullie hebben gelijk.de bevestiging is ook erg vaag mbt verzekeringen.ik denk dat ik Alamo maar eens aanmail met het reserveringsnr .het is ook een beetje als test bedoeld.ben zelf ook wel benieuwd.gelukkig kom ik vrij vaak in the Usa , huur ook vaker autosken dus de Alamo trucs wel een beetje.keep you posted

Armand
28-03-07, 18:06
Hoe hebben jullie overigens bij FTI geboekt? Ik zie alleen maar de mogelijkheid om bij adresgegevens Duitsland/Italië/Zwitserland/Oostenrijk als land van herkomst op te geven.

corrus
28-03-07, 18:27
Als een amerikaan een auto in amerika huurt hoeft ie (behalve de CDW) niets bij te betalen, daar hij de verzekering van zijn eigen auto tijdelijk kan overzetten naar de gehuurde...

Dat is de reden waarom voor hun goedkoper is...

Dit geld uiteraard weer uitsluitend voor "US Citizens" die een US autoverzekering hebben. :D

marisca
28-03-07, 19:43
Vraagje ?

Wij gaan 24 juli t/m 10 augustus een auto huren coldpakket bij alamo via duitsland, Mijn broer komt de 29 pas omdat we eerst een Disney cruise maken.
Kan mijn broer dan ook rijden in onze auto of moet dat bij het afhalen van de auto geregistreerd worden?#-o
Wij hebben natuurlijk geen rijbewijs van hem mee dan?
Tja misschien een rare vraag maar misschien weet iemand het?:grin:

gr maris:)

corrus
28-03-07, 19:48
Als ie aanwezig is op moment dat je daar aan de balie staat wél...

Anders zal je later met hem terug moeten, maar kost dan wél meer om die extra chauffeur te laten bijschrijven...

knaapje
28-03-07, 22:02
Volgens mij moet iedere chauffeur ook het contract tekenen.
(althans bij Alamo)

Knaapje

hannie
30-03-07, 13:26
Dit jaar voor het eerst een (economy) auto gehuurd bij dollar,andere jaren altijd bij alamo.
Op orlando airport hebben ze bij alamo nooit de economy,dus krijg je altijd een grotere auto mee.Weet iemand of ze bij dollar wel economy hebben?

Verder las ik een paar pagina's terug in dit topic iets over auto's huren via priceline. Die prijzen zijn ZONDER verzekeringen !
Dus waarschijnlijk niet interresant voor ons.

marjolijne
30-03-07, 16:46
Hallo Hannie,
2 keer hebben wij in Miami een auto gehuurd via d-reizen bij dollar.
De eerste keer kregen we een crysler Neon en de tweede keer een PT cruiser. Dit zijn niet echt kleine auto's. Bij economy gaan ze in nederland uit van een deawoo lagos of vergelijkbaar. Wel vragen ze natuurlijk eerst een betaalde upgrade, als je deze weigerd krijg je hem gratis!

Groetjes Marjolijne

nounou
30-03-07, 17:21
Wij hebben ook een equinox gehuurd via usa reisen ! Voor de periode van 8 tot en met 29 januari afhalen op Miami terug brengen Orlando.Bij het afhalen hebben ze niets gevraagt juist om enkele papieren te tekenen en of mijn man de enige chauffeur was , ik heb die papieren niet bezien ik bleef bij de koffers.Bij het terug brengen een recutje gekregen met het eind saldo nul dollar.
Eens goed en wel terug in belgie krijgen we de uitgave staat van visa en wat blijkt er was 104.79 dollar afgehouden en dat op de dag dat we de auto terug brachten.Wij hebben klacht neergelegd tegen alamo ,maar nog geen antwoord gekregen .Terzelfde tijd hebben we ook contact met visa opgenomen zij hebben het onderzocht en daar heb ik vorige week wel nieuws van gekregen .Mijn man heeft papieren ondertekend waar dat bedrag op staat maar ze hebben het zeker niet gevraagd gewoon kruisjes gezet waar hij moest tekenen en wat doe je ,je gaat toch niet alles lezen en alles was al voorhand betaald dus tekenen maar ?Je bent ten slotte ook al moe en je wilt zo vlug mogelijk je auto en weg .ik vind dat toch maar oneerlijk.Wat vinden jullie daar van?????????? Blijkt achteraf dat het inderdaad om die roadservice gaat als 4.99 dollar maal 21 doet kom je aan de som van 104.79 dollar!!!

Njit
30-03-07, 23:59
Gewoon met Alamo NL bellen. Als je daar niet om gevraagd hebt dan hoort het er ook niet bij te zitten..

corrus
31-03-07, 04:05
Maar dan had je ook wel een beetje moeten opletten of er iets anders stond dan 00,00...
Ik weet het, jullie waren moe... daar maken ze duidelijk gebruik van...

gerrit11
05-04-07, 17:39
wij gaan jan/feb 2008 voor 4 wkn naar florida, wanneer is dan de beste tijd voor een auto te huren

Ta2 Gerrit
05-04-07, 18:55
Die 4 weken dat je er bent natuurlijk :-D
Maar je bedoelt waarschijnlijk wanneer je hem moet reserveren. Dat kan altijd, maar sommige aanbieders bieden nog wel eens een vroegboekkorting of een stuntprijsje. FTI of USAreisen.de willen dat nog wel eens doen voor een bepaald type auto. Zo hebben wij in December bij USAreisen een auto besproken voor aankomend Oktober.
Je moet een beetje rondshoppen op het net en toeslaan wanner je het idee hebt dat je een mooi prijsje hebt.
Het loont ook de moeite om dit hele topic eens door te lezen. Er staan diverse verhaaltjes in van forummers die leuke aanbiedingen hebben gescoord bij deze en gene.

cvr
15-04-07, 17:40
Hier nog een Equinox-boeker via Usareisen van 27 apr tot 11 mei in Orlando. Voor 14 dagen 356 Euri Super Inclusiv...

We zijn er helemaal klaar voor!

Armand
24-04-07, 17:09
Nu 20&#37;(!) extra koring bij Dollar: http://www.usareisen.de/mietwagen/dollar/index_so.htm

Ron555
27-04-07, 23:08
Hoi,

is er iemand hier die ervaring heeft met het ophalen van een auto bij Dollar (eventueel icm usareisen.de) op Orlando airport?

Ik wil graag weten wat de ervaringen zijn. Ik heb gemerkt dat het overal anders is. Er zijn b.v plaatsen waar je zelf je auto mag uitzoeken uit een bepaalde klasse. Bij andere moet je het doen met wat ze je geven en op weer andere plaatsen proberen ze je een upgrade aan te smeren. Tot nu toe heb ik alleen ervaring met Hertz.
Ik wil nu eens via usareisen.de Dollar uitproberen. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen...??

BVD Gr, Ronald

Michael66
28-04-07, 03:17
Er zijn b.v plaatsen waar je zelf je auto mag uitzoeken uit een bepaalde klasse.vBij andere moet je het doen met wat ze je geven ...Bij Dollar op Orlando Int. Airport krijg je een auto "toegewezen", geen eigen keuze dus. Wil je zelf uitkiezen, neem dan een auto bij Alamo/National.

... en op weer andere plaatsen proberen ze je een upgrade aan te smeren.Goh, da's nieuw ......:lol:
Dat doen ze overal.

Ron555
28-04-07, 12:22
Ja ik heb al veel doorgelezen op dit forum en dit topic. Maar wat ik wilde weten kon ik niet vinden, mogelijk heb ik wat gemist.

Dollar heeft zo op het oog de "leukste" auto's maarja altijd maar afwachten wat je krijgt. Tevens hebben ze nu bij USAreisen.de leuke aanbieding

Heeft alamo een ruime keus in Orlando? ik zoek iets van Dodge charger of chrysler 300c.

Dat aansmeren heb ik nog maar 1x meegemaakt dat was in Las Vegas.
In Boston en New Orleans deed men dat niet. niet bij mij althans (hertz)

Krijg je bij usareisen.de ook iets van een faktuur of wat daarvoor door kan gaan? (Ik kan namelijk een gedeelte bij mijn werkgever declareren)

Michael66
28-04-07, 12:47
Dat aansmeren heb ik nog maar 1x meegemaakt
dat was in Las Vegas. In Boston en New Orleans deed men dat niet. niet bij mij althans (hertz)
"Aansmeren" is een groot woord, dat heb ik ook nog nooit meegemaakt. Wel leven ze deels van de commissies die ze op de extra verkopen ontvangen. Dus vragen ze altijd met hoeveel personen je bent, en dan geven ze aan dat je toch echt beter een maatje grotere auto kunt nemen, en dat die nu net in de aanbieding is .... Ik zeg gewoon altijd no, no, no thank you en dan zorg ik dat ik een nota krijg die onderaan op $0 staat.

Over type auto .... da's altijd weer een verrassing. Het is maar net wat er beschikbaar is. Vorig jaar "kreeg" ik bij Dollar een hele mooie PT Cruiser, maar het had net zo goed een standaard Alero of Classic kunnen zijn. En wat ze nu "op voorraad" hebben garandeerd zeker niet dat ze dat ook (nog) hebben als jij dar komt. Ze krijgen de auto's gewoon aangeleverd, en het hoofdkantoor regelt de auto's die ze het gunstigst in kunnen kopen.


Krijg je bij usareisen.de ook iets van een faktuur of wat daarvoor door kan gaan? (Ik kan namelijk een gedeelte bij mijn werkgever declareren)
Declareren is altijd goed!! :razz:

En ja, je krijgt via email een nota, zie hieronder.

http://img367.imageshack.us/img367/8924/usareisenzx4.jpg

Eric
30-04-07, 12:06
Doe de Equinox, je zult er geen spijt van hebben.
Meer bagageruimte (heel belangrijk) met ruimte voor een koelbox als je dat zou willen
Lekker hoge instap, en omdat je wat hoger zit veel beter uitzicht,
Meestal wel een iets grotere wagen, zoals een trailblazer !!
Eric

Ron555
30-04-07, 12:33
Tja,

ik ga in augustus ook nog 3 weken naar Las Vegas
(oa div parken als zion / yellowstone enzo)
daar heb ik denk ik meer aan een suv (4x4) dan in het platte Florida.
En een flinke 4 deurs sedan/station is voor 1 persoon toch wel groot genoeg (kuch)?

Zit er bij die equinox/trailblazer wel een "dekzeil" over je bagage?
Ik heb er een hekel aan als je van buitenaf de koffers ziet liggen.

PENPE
30-04-07, 12:50
Hoi Ron,

De Trailblazer is gedeeltelijk voorzien van 'privacy-glass' zodat je bijna niet in de achterbak kan kijken. ( zie de foto's op mn weblog ) Overigens heeft 'ie geen afdekzeil achterin.
Enne als ik mag kiezen tussen een flinke sedan of een Trailblazer/Equinox dan weet ik het wel...

Groetjes,
Pieter

knaapje
30-04-07, 12:53
Zit er bij die equinox/trailblazer wel een "dekzeil" over je bagage?
Ik heb er een hekel aan als je van buitenaf de koffers ziet liggen.[/quote]

Ik heb zelf een keer een Ford Windstar gehad, daar zat ook geen afdekzeil over de bagage. Ik wist dit van tevoren en heb toen zelf een stuk zwart plasticfolie meegenomen om over de bagage te doen.
Mede door de getinte ruiten zag je er vrijwel niets van.

Knaapje

pietje
30-04-07, 13:53
Tot nu toe heb ik altijd bij Alamo gehuurd en ik vind het hoogst irritant dat ze je allerlei upgrades en verzekeringen proberen aan te smeren. Kunnen wij er iets aan doen, door bijvoorbeeld de touroperators hiervan in kennis te stellen. Dat van dat rijbewijs is helemaal erg, volgens mij gewoon een manier om je van de wijs te brengen.
Pietje

Njit
30-04-07, 14:19
Tot nu toe heb ik altijd bij Alamo gehuurd en ik vind het hoogst irritant dat ze je allerlei upgrades en verzekeringen proberen aan te smeren.

Ze werken op provisie-basis. Valt volgens mij weinig aan te doen behalve gewoon overal NEE opzeggen..

cvr
30-04-07, 14:21
Ja dat lijkt mij ook maar ze bleef zo lang doorzeuren dat het erg irritant werd. Ze zei zelfs dat ik me goed moest realiseren dat ik een groot risico genomen had en dat Alamo mijn boeking niet hoefde te accepteren. Alamo had geen enkele verplichting nav deze boeking en ik moest maar contact opnemen met het bedrijf waar ik geboekt had. Het was op dat moment vrijdagmiddag 18.00 uur (01.00 vrijdagnacht in Duitsland dus) en ik begon me dus zorgen te maken hoe ik dit op ging lossen. Toen ze begon over het paraferen van een papier waarop stond dat we dit besproken hadden dacht ik: dit is mijn escape... Zij krabbelde wat en ik kliederde iets en het onderwerp was afgesloten...

Voor iedereen die nog twijfelt over de Equionxe: op Orlando-airport heeft men dit model niet bij Alamo en het wordt dus altijd een ander merk. In de rij auto's waaruit we konden kiezen stonden diverse Jeep Liberty's en Toyota RAV4's. Wij zijn met z'n 4en (2 volw 2 kids) en alle auto's waren allemaal ruim genoeg voor ons en onze bagage. Onze auto heeft geen afdekzeil maar wel geblinderde ramen aan de achterkant. Ik kan iedereen die met z'n 4en reist van harte de Equinoxe aanbevelen!

Njit
30-04-07, 14:52
Welke auto is dan beter?

De Jeep Liberty

http://img403.imageshack.us/img403/9699/5od4gn2.jpg (http://imageshack.us)

of de Toyota RAV4?

http://img185.imageshack.us/img185/2065/05092007toyotarav4extercd5.jpg (http://imageshack.us)

Zo op het oog vind ik de Toyota mooier.. Maar da's persoonlijk natuurlijk.

calypso
30-04-07, 15:03
Moet ik je gelijk in geven Njit, de Toyota is mooier en lijt tenminste nog een beetje op de equinoxe, vind deze wat mooier lijnen hebben dan de Jeep. Die is toch erg vierkant in mijn ogen, maar ja dat is natuurlijk persoonlijk zoals je al zei :-)

Eric
30-04-07, 23:29
Voor iedereen die nog twijfelt over de Equionxe: op Orlando-airport heeft men dit model niet bij Alamo en het wordt dus altijd een ander merk.
Ik heb afgelopen december gewoon een Equinox gehad bij Alamo op Orlando airport. Dus ze hebben ze wel degelijk.
Misschien waren ze gewoon op, toen jij er kwam. Mijne stond trouwens in de verkeerde rij, bij de full size SUV's, maar aangezien je zelf je auto kan uitkiezen, heb ik hem er gewoon tussen uit gepakt.
Eric

Mickey99
04-05-07, 05:39
Wij hadden oof de Equinox gereserveerd maar deze stond niet in de rij waaruit wij mochten kiezen (midsize SUV). Wij rijden nu in een Mitsibushi Outlander en hij bevalt erg goed! Ruime bagagebak alleen helaas niet afgeloten met een hoedenplank. Ik heb echter bij de Wal*Mart voor $ 3,00 een groot stuk zwarte stof gehaald welke we achterin de auto hebben liggen. Als we spullen gekocht hebben en nog meer gaan shoppen leggen we de lap stof over de gekochte spullen heen. Niemand die er iets van kan zien.

calypso
04-05-07, 07:31
Heeft die dan niet van di geblindeerde ramen??

Mickey99
05-05-07, 06:31
Ja, op zich zijn de ramen wel geblindeerd maar als de zon schijnt (;) ) en je hebt lichte spullen (tassen of koffers ofzo) dan zie je die toch wel liggen als je naar binnen kijkt. Wij waren eerst van plan om wat bagage in de auto te laten staan voor de duur van de cruise en vandaar dat wij die zwarte stof gekocht hadden. Later bleek dat wij de bagage die we niet meenamen op cruise in het hotel achter konden laten tot na de cruise. De lap stof was wel handig bij het winkelen. Als we van de ene mall naar de andere reden legden we die stof over de tassen die ik in de eerste mall gescoord had :oops: ;)

Eric
05-05-07, 09:56
Ik heb het idee dat het openbreken van auto's bij de Malls wel meevalt.
Ik heb temniste nooit glas zien liggen (dat is in Nederland wel even anders) en je ziet altijd die security wagens rondjes rijden over de P-terreinen.
Kan overigens nooit kwaad om je spullen uit het zicht te leggen.
Eric

Wicked Florida
05-05-07, 20:41
Dat had ik ook ja. Die jeep is echt een blokkendoos. Zo tekende ik vroeger auto's :)


Dan ben je je roeping mis gelopen :D Wij hadden vorig jaar de Jeep voor drie weken in ons bezit, en dat is ons prima bevallen. We mochten kiezen uit de Jeep Liberty en een KIA blablabla, de keus was snel gemaakt hoor :)

PENPE
05-05-07, 22:12
Wij zullen bij ALAMO dus ook nooit een japanner/koreaan pakken, maar dat heeft meer te maken met onze voorliefde voor de amerikaanse automerken \\:D/ .

Groetjes,
Pieter & Petra

Bukman
06-05-07, 11:33
Net terug uit Orlando. Auto vooraf gehuurd bij Alamo. Alles zoals hiervoor geschreven mbt extra verzekeringen volledig herkend, maar dat wist ik al uit vorige reizen naar de VS.
Toch nog een verrassing. De geboekte full-size SUV (klasse Trailblazer) was volgens mevrouw Alamo te klein voor ons (2 volwassenen, 2 kleine kinderen en 3 koffers). Die moest worden geupgraded naar een Jeep Commander (V8, lederen bekleding en een imperiaal). Kostte USD 34 per dag meer (oh, u boekt voor het eerst via Alamo? Dan kost het slechts USD 28 ).
Na ook hier beleefd 'nee' te hebben geantwoord, de straat over gestoken en uit de rij 'full-size SUV' een Jeep Commander (!) gekozen, maar dan met V6, stoffen bekleding en geen imperiaal, maar nog steeds voldoende ruimte.

laanvdj
06-05-07, 12:10
wat zijn de nadelen om een auto in florida zelf te huren?
de dollar staat zo laag dat je voor het zelfde geld hier een economy huurt en in miami een midsize of zelfs nog groter
wij huren altijd bij dollar rent a car maar dan wel hier in nederland maar ik denk dat je nu beter in miami zelf kunt huren.

Njit
06-05-07, 12:12
Nadeel: de verzekering. Deze is op Amerikanen gericht. Als buitenlander betaal je heel veel meer.
Het is bovendien erg ondoorzichtig.

Door hier een All-Inclusive pakket af te sluiten weet je zeker dat je goed zit.

bordina
06-05-07, 13:57
En wat is nu precies het probleem? Je wil graag meer betalen dan die 192 euro? Blijkbaar kost 7 dagen hetzelfde als 6. Gewoon boeken dus :)
(meestal heb je een week-tarief)

Nee hoor stom van mij natuurlijk ik dacht dat 6 dagen goedkoper zou zijn dan 7 natuurlijk:? .

Njit
06-05-07, 14:01
Nee hoor stom van mij natuurlijk ik dacht dat 6 dagen goedkoper zou zijn dan 7 natuurlijk:? .

Dat zou je idd wel denken. Maar helaas..

bordina
08-05-07, 14:43
Nog 2 vraagjes ( voorlopig :-D ). Ik heb een auto gereserveerd voor na de cruise voor 6 dagen met ophaal locatie Port Miami, Ik heb nu begrepen dat daar geen afhaalstation is maar een shuttle van Alamo vanaf de haven.
Mijn vraag is waar kan ik deze shuttle precies vinden en brengt hij mij dan gewoon naar het dichtbijzijnde verhuurbedrijf van Alamo.

calypso
08-05-07, 17:40
Normaal wordt je gewoon naar het dichtbezijnde verhuurstation gebracht.
Waar je de shuttle kunt vinden daar weet ik helaas niet omdat ik nog nooit een cruise gedaan heb, maar normaal staat dit echt wel heel erg goed aangegeven. Dus moet volgens mij geen probleem zijn om dit te vinden. Anders gewoon effe vrgaen ;-)

Eric
08-05-07, 22:57
Er zullen wel telefoons staan, of een infopaal.
Je wordt trouwens naar het verhuurstation bij de luchthaven gebracht volgens mij. Hoogstens 10 minuten rijden.
Eric

foetsie
09-05-07, 16:09
in Fort Lauderdale reden dezelfde shuttles die je normaal op de luchthavens aantreft langds de cruiseterminal na afloop van de cruise en werd je naar het vliegveld gebracht
daar ga je dan langs de verhuurbalie of direct naar de auto's

cvr
10-05-07, 05:25
Vraagje: enkele dagen geleden ontdekten wij een dunne kras op de zijkant van onze huurauto. De kras loopt van voor naar achter over de hele zijkant. Hij is gelukkig vrij dun, je moet zelfs goed kijken wil je 'm zien.

De vraag is nu: hoe ga je hier mee om? Gaan we naar de politie om dit te melden en hoe gaat dat dan? Of leveren we de auto gewoon in en mochten ze het zien dan maken we aanspraak op de verzekering van ons super-pluspakket van USAreisen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Ta2 Gerrit
10-05-07, 09:32
Ik zou het bij aflevering zeker even melden en dan afwachten wat ze er mee doen. Dat is altijd nog beter dan achteraf een claim krijgen terwijl je thuis zit en het niet meer kunt toelichten.
Of bij NAPA even een poetsmiddeltje kopen en kijken of je hem er uit kunt poetsen. Als het een lichte kras is zit hij waarschijnlijk in de blanke lak (de toplaag) en is hij vrij makkelijk weg te poetsen.

PENPE
10-05-07, 20:34
Hoi,

Wij hebben dit 3 jaar geleden ook gehad , dat voor onze villa onze auto snachts was bekrast over de hele zijkant. Na een telefoontje naar ALAMO moest ik op het politieburo van Kissimmee een formuliertje halen , invullen en kon dan bij ALAMO als ik dat wilde meteen de auto omruilen voor een andere. ( wat ik meteen gedaan heb )

Maar je moet het wel ff melden dus...

Groetjes,
Pieter

Eric
11-05-07, 01:17
ik krijg over 2 a 3 weken pas mijn Creditcard, dus ik kan hem nog niet reserveren...wel jammer want dan is die equinox waarschijnlijk al weg.
Hopelijk blijft die aktie wel nog
Nou, wees maar niet bang hoor, Equinoxen zat.
Trouwens, als je de auto ophaalt, zul je merken dat je naar het vak mid-suv wordt verwezen, en dat je daar zelf een auto moet uitzoeken.
Soms staat er geen Equinox, maar even zoeken doet wonderen (Ik vond er eentje in het vak full size suv). Anders gewoon even wachten, elke paar minuten komen er weer verse auto's bij !!
Eric

Jaixy
19-05-07, 00:27
Ik heb via Holiday Cars bij D reizen een auto gehuurd. Heeel erg standaard niet groot, voor 11 dagen zijn wij 295 euro kwijt incl alle verzekeringen.
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat bevallen.
De auto moet in Orlando klaar staan op het vliegveld. Ik ben dus echt heel erg benieuwd.

Eric
19-05-07, 01:06
Heb ook in Europa een paar keer een auto gehuurd via Holiday Cars, en het was altijd prima in orde.
Heb je al een bevestiging gehad, met welke maatschappij het wordt?
Eric

Guus
19-05-07, 14:52
We kregen een 4 deurs ford focus met kofferbak.Alles paste er makkelijk in.
Weet niet zeker of deze auto onder een compact valt,maar denk het wel.
Een Ford Focus valt, zover ik weet, bij de meeste verhuurbedrijven in de compact klasse. Maar waarom hebben jullie &#252;berhaupt een auto gehuurd als je deze alleen nodig had om van en naar de luchthaven te rijden? Is een taxi dan niet gewoon handiger en veel goedkoper?

Jaixy
19-05-07, 15:45
Heb ook in Europa een paar keer een auto gehuurd via Holiday Cars, en het was altijd prima in orde. Heb je al een bevestiging gehad, met welke maatschappij het wordt?
Ja we hebben een bevestiging binnen, maar die ligt bij mn vriendin in Utrecht. LOL dus ik zou het uit mijn hoofd niet weten.
Maar ik denk dat het best wel goed gaat komen.
Ik heb dus een kleine auto gehuurd, omdat we maar met 2 personen zijn. Dus ieder een koffer, en dat moet best in een kleine auto passen.
Bedankt voor de tips over het upgraden. Daar zullen wij dus niet intrappen.
Hebben jullie ook ervaring met het achterlaten van je creditcard gegevens?
Want dat is het enigste waar ik een beetje bang voor ben. Ik zal verder goed nagaan of de auto schade heeft voor we het huurcontract tekenen.
Zodat wij niet voor schade opdraaien die niet door ons gemaakt is. Dat is een tip die ik van de ANWB site heb afgehaald.

Eric
19-05-07, 16:05
Je CC gegevens moet je nu eenmaal achterlaten, maar dat kan geen kwaad zolang je maar niet voor een bedrag op het verhuurcontract tekent.
Uiteindelijk laat je de CC gegevens achter bij iedere winkel en restaurant waar je iets koopt, dus iedereen zou er fraude mee kunnen plegen.
Dat is de reden waarom ik met Amex betaal, kan ik online de afschrijvingen controleren, en direct ingrijpen als er iets niet klopt.
Dat is mij nu 2 keer gebeurd (maar ik gebruik mijn CC bijna dagelijks), iedere keer is het keurig door American express teruggestort.
Ach, met contant geld kun je ook je portemonnee verliezen, en dat is veel erger.
Eric

Hangglider
24-05-07, 01:00
Bedankt allemaal voor de ervaring met de huurauto
Na een avond lezen kan ik zelf autos verhuren !
Wij gaan 3 weken naar Orlando en waren van plan een EQUINOX te huren \\:D/
Momenteel krijg ik bij USAreisen.de de laagste prijs 567,- super-inclusief-plus voor 3 weken.IW=midsize suv
27 euro per dag all-in
Ik heb dan voor een midsize SUV gekozen zodat we er in iedergeval met 5 in kunnen.
Als je op woensdag boekt krijg je nog 20 euro extra korting

Wie weet wat ik betaal als ik aan de balie wil reserveren ?:-s
Fam Visser

debtje
10-06-07, 21:10
Tijdens het zoeken naar een betaalbare SUV om te huren in Florida kwam ik terecht op de site www.usrentacar.co.uk (http://www.usrentacar.co.uk). Heeft iemand al ervaring met deze site? Het lijkt mij een soort portaalsite want de grootste namen zoals Alamo en Dollar zouden er mee samenwerken.

Ik heb er namelijk volgende quote gevonden:
Supplier: Alamo Rent A Car
Pickup Location: Kissimmee (.Any Office), Orlando Florida
Dropoff Location: (MIA) Miami International Airport, Miami Florida
Pick up Date: 10 January 2008, 09:00
Drop of Date: 23 January 2008, 12:00
Number of Days: 14 Days
Insurance Type: Gold
Vehicle Type: Full Size 4x4 A/C Extended Trailblazer 7str or Similar Vehicle
Cost: 521.64 EUR


En misschien heb ik het verkeerd op, maar dit lijkt mij nogal goedkoop in vergelijking met andere sites...:roll:

Zou dit te vertrouwen zijn en zouden we geen problemen krijgen om als Belg bij een Engelse site te boeken?

Graag jullie advies hierover! Bedankt op voorhand!

Groetjes, Deborah:lol:

Eric
10-06-07, 22:01
Waarom zou je als Belg (of als Hollander) problemen krijgen met in Engeland huren?
Ik huur de laatste paar jaar mijn auto via een Duits reisburo en dat is mij tot nu toe goed bevallen.
Ik heb overigens geen enkele ervaring met het door jou genoemde reisburo.
Eric

Hangglider
11-06-07, 17:20
Hoi Deborah

Let op of je niet een prijs krijgt in ponden ipv euros Bij 'usrentacar.co.uk' staat de prijs in pond

Kijk maar eens in auto huren bij orlando omgeving.
Ga eens naar www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) en selecteer ALAMO en dan Equinox (soort Jeep) rechter kolom
zodat je alles inclusief hebt.
Ik heb daar een IW (4x4 midsize)geboekt voor een prijs die ik nergens anders kon krijgen ook naar aanleiding van dit Forum.
Het Resort heb ik in UK geboekt en tot nu toe keurige bevestigingen gehad.
Succes met boeken ! :-({|= :-({|= :-({|=
Fam Visser

debtje
12-06-07, 21:35
Beste Fam Visser,

Bedankt voor jullie hulp!

De quote die ik heb gekregen van www.usrentacar.co.uk (http://www.usrentacar.co.uk) is wel degelijk in euro, je kan dit instellen op de startpagina.

I.v.m. www.usareisen.de (http://www.usareisen.de), ik heb hier inderdaad al eens een kijkje genomen, aan de hand van dit forum, maar heb een beetje schrik daar mijn Duits echt niet dat is en ik dan eigenlijk helemaal geen idee heb wat ik aan het boeken ben. Nogal een bangerd op dat gebied:roll:.

Groetjes, Deborah

Njit
14-06-07, 10:25
I.v.m. www.usareisen.de (http://www.usareisen.de), ik heb hier inderdaad al eens een kijkje genomen, aan de hand van dit forum, maar heb een beetje schrik daar mijn Duits echt niet dat is en ik dan eigenlijk helemaal geen idee heb wat ik aan het boeken ben. Nogal een bangerd op dat gebied:roll:.

Je kan ze ook gewoon in het engels mailen. En je huurt gewoon een klasse. Dat is niks anders als bij de andere aanbieders.

calypso
26-06-07, 20:02
Kijk dit is nou de road service die we nodig hebben, en nog gratis ook!

Hoe een auto te openen als de sleutels erin liggen (http://www.dumpert.nl/mediabase/18972/cb4b48af/index.html)

Njit
26-06-07, 20:09
En dan nog een filmpje hoe je de banden verwisseld :)

Michael66
26-06-07, 20:18
En dan nog een filmpje hoe je de banden verwisseld :)
5QxWzj-e5A4

Nee, da's nie goe. Dan maar deze:

fGp1meWKCD8

Njit
26-06-07, 20:43
En heeeeel snel:

IPF2_hzJtCE

Njit
27-06-07, 18:43
USAReisen blijft leuk. Het laatste nieuws:


wie wir erst k&#252;rzlich erfahren haben, haben die Autovermieter Alamo/National die Mietwagenkategorien in den USA zum Teil ge&#228;ndert.

Der Grund hierf&#252;r liegt in der kurzfristigen Flottenerweiterung insbesondere im SUV/Gel&#228;ndewagen Segment.

Somit kann es vorkommen, dass die auf Ihrem Mietwagenvoucher/Reservierung angegebene Kategorie nicht mehr mit der Kategorie &#252;bereinstimmt, die von den Vermietern vor Ort verwendet wird. Dies bedeutet f&#252;r Sie jedoch keinen Nachteil, da sie nach wie vor ein Fahrzeug der Kategorie erhalten, dass dem bei Buchung vom Veranstalter angegebenen Fahrzeugbeispiel entspricht.

Eine konkrete &#220;bersicht hierzu (direkt vom Veranstalter) finden Sie auf unserer Internetseite unter folgenden PDF Links:

Alamo FTI - SUV Bezeichnung http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/mb/Alamo_FTI-SUV.pdf

Sollten Sie Fragen hierzu haben erreichen Sie uns zu den angegebenen B&#252;rozeiten unter der Rufnummer
+49 30 707 93 40.

Ihr www.USA-Reisen.de (http://www.usa-reisen.de/) Internet Service TeamWat er staat is dat de boekingscodes die FTI/USAReisen gebruikt niet altijd beschikbaar zijn bij Alamo/National. Maar dat maakt verder niet uit omdat je wel het type voertuig krijgt waar je recht op hebt.

Met dit voorbeeld bevestigen ze nu ook wat we al jaren wisten: boek een EQuinox en krijg een Midsize SUV mee.

http://xs216.xs.to/xs216/07263/eq.png (http://xs.to)

FrankS
27-06-07, 21:29
Ik boek toch maar gewoon een mid-size SUV. Met zo'n Equinox zit ik liever niet opgescheept.

Njit
27-06-07, 21:36
Frank, de EQ code staat bij Alamo dus gelijk aan IFAR. Dus je KRIJGT die Midsize SUV ook gewoon. Dit was eigenlijk altijd al het geval maar nu bevestigd USAReisen dit dus ook..

Dit staat er dus bij Midsize SUV:

http://xs216.xs.to/xs216/07263/ifar.png (http://xs.to)

Dus of je nu een Equinox of een Midsize boekt, bij beide krijg je een klasse IFAR. Tel uit je winst...

FrankS
27-06-07, 22:00
Dat zou kunnen, maar ik neem een printout mee van de tarieven, waarin ik kan laten zien dat ik voor een Equinox minder betaald zou hebben. Als ze me die dan toch willen geven, dan geef ik aan dat ze daarmee een goedkopere auto geven dan waar ik voor betaald heb. Dan komt er &#243;f een andere mid-size SUV, &#243;f een auto van een minstens zo grote klasse. Als je je dan een beetje rechtlijnig opstelt, dan willen ze wel van je af zijn en krijg je iets anders.

Njit
27-06-07, 22:03
EQ staat gelijk aan IFAR (automatische upgrade)
IFAR staat niet gelijk aan EQ

Zie het probleem niet helemaal...

FrankS
27-06-07, 22:05
Het probleem is dat ik geen Equinox wil.

SpaceAce
27-06-07, 22:17
En als je de Equinox besteld, krijg je die ook helemaal niet.. Dát is nou net het leuke :D

FrankS
28-06-07, 11:55
Alamo heeft wel degelijk Equinox. Wellicht dat deze vaak niet beschikbaar is, maar ik heb er zelf ooit 1 aangeboden gekregen (terwijl ik toen n.b. een full-size SUV besteld had).

Njit
28-06-07, 12:01
Maar daar heb ik het nu toch niet over? Het mailtje van USAReisen gaat erover dat de EQ code van FTI door Alamo/National wordt omgezet in IFAR.

Dat je bij een reservering van een IFAR of FFAR geen EQuinox moet accepteren lijkt me logisch.

FrankS
28-06-07, 12:38
Dat is me wel duidelijk. Maar als ik een EQ boek (en betaal) en dat wordt omgezet naar een IFAR en krijg alsnog een Equinox, dan heb ik geen enkele mogelijkheid om daar bezwaar tegen te maken. Als ik echter een IFAR boek en ze geven een Equinox, dan kan ik laten zien dat ik daar minder voor betaald zou hebben. Formeel heb ik dan als CONSUMENT nog steeds geen poot om op te staan, maar als KLANT wel een argument waar ze gevoelig genoeg voor zijn.

Njit
28-06-07, 12:41
Je dient als klant altijd goed in de gaten te houden dat je de juiste klasse meekrijgt...

pietje
28-06-07, 21:20
USAReisen blijft leuk. Het laatste nieuws:

Wat er staat is dat de boekingscodes die FTI/USAReisen gebruikt niet altijd beschikbaar zijn bij Alamo/National. Maar dat maakt verder niet uit omdat je wel het type voertuig krijgt waar je recht op hebt.

Met dit voorbeeld bevestigen ze nu ook wat we al jaren wisten: boek een EQuinox en krijg een Midsize SUV mee.

Ergens in het najaar willen we met z'n vieren naar orlando gaan. Mijn vraag is: is de Equinox vergelijkbaar met de Chevrolet Captiva die ze hier in NL hebben? En is de Equinox ruim genoeg voor 4 volwassenen en 4 grote koffers? Pietje

PENPE
28-06-07, 21:52
De Equinox is iets groter dan de Captiva, maar of daar de 4 grote koffers inpassen is nog maar de vraag. Overigens is de Equinox ( op dit moment ) niet beschikbaar bij ALAMO in Orlando. Wij hadden hem ook besteld maar er stonden/zijn alleen maar Jeep Libertys beschikbaar. Daar passen net aan 3 grote + 1 kleinere koffer in, of met beetje mazzel toch 4 grote #-o

Groetjes,
Pieter

http://bp1.blogger.com/_itsdkGev1vo/Rnw9n2-41YI/AAAAAAAAAGc/-nYJJKUUSNg/s400/DSCN0945.JPG

iljabos
09-07-07, 20:02
Een vraagje over het afhalen van de auto. Wij reizen komende zomer met drie kinderen van 5, 9 en 14 en komen om 16:25 lokale tijd aan. Voor de kinderen is het dan al behoorlijk laat. Ons eerste hotel is in de buurt van het vliegveld. Wat is nu verstandiger: de huurauto gelijk ophalen en daarna naar het hotel gaan of een taxi nemen en de volgende dag de huurauto ophalen als we allemaal weer "fris"zijn??

Njit
09-07-07, 20:31
Als je eerste hotel toch in de buurt van het vliegveld is dan zou ik de auto gewoon ophalen. Ook omdat je nog overdag kunt rijden.

Print van te voren vast de route uit (bijvoorbeeld via Google Maps) zodat je goed voorbereid bent.. (of stel de TomTom vast in)

pieterpostma
09-07-07, 20:33
Ilja, in joue geval zou ik er inderdaad voor kiezen om met de taxi te gaan. Zo kan je gezin direct door. Immers bij het ophalen van de huurauto loop je de kans te moeten wachten. Je gaat nu de volgende dag lekker ontspannen de huurauto ophalen. Volgens mij zullen jullie met die keuze gelukkiger aan de vakantie beginnen.
Veel plezier!

oant sjen,
Pieter Postma

:-\" :-\"

iljabos
09-07-07, 20:39
Haha grappig! Twee verschillende adviezen. Als het allemaal snel gaat zou ik ook zeggen gelijk auto halen. Uit verhalen weten we dat we lang zullen moeten wachten bij aankomst om door de douane te gaan, als je dan ook nog lang op de auto moet wachten, weet ik niet of we nog zo vrolijk NEE kunnen zeggen tegen alle upgrades en dergelijke!

Mickey99
09-07-07, 20:53
Als ik jullie was zou ik de auto meteen bij aankomst ophalen. Als je bij de verhuurbalie gewoon op alle "lastige vragen" nee zegt en goed oplet met tekenen (onderaan je contract moet
$ 0,00 staan) moet het goed gaan. Je bent immers al op het vliegveld en anders moet je de volgende dag eerst de auto ophalen en dan pas op pad. Succes met beslissen.

Je hoeft trouwens niet altijd lang te wachten bij de douane. Het valt soms best wel mee.

calypso
09-07-07, 21:22
Ik zou ook meteen de auto ophalen je bent toch al daar dus waarom dan niet meteen. anders moet je dus de volgende dag terug komen wat je weer tijdverlies van je vakantie is, want wie zegt dat het dan niet druk is.
Die extra tijd maakt dan toch niet meer uit als je daar aankomt, zeker als je hotel dicht bij het airport ligt, en je ook nog eens op ene normale dag tijd aankomt. Dan wen je ook beter aan het tijd ritme daar.

FrankS
09-07-07, 22:00
Ik zou een taxi pakken en de volgende ochtend "fris en fruitig" (en wellicht alleen, terwijl de rest van het gezin nog bezig is om uit te pakken) de auto gaan halen. De wachtrijen bij de autoverhuurbedrijven kunnen aardig lang zijn en dat is na een lange reis geen pretje. Als je vroeg in de ochtend arriveert (bij voorkeur een kwartiertje voordat ze open gaan) dan ben je er zo weer weg.

Mickey99
09-07-07, 22:29
De laatste 2 keren dat wij de auto ophaalden (direct na aankomst) zijn we eerst de auto gaan regelen en pas daarna de koffers van de bagageband gaan halen. Het voordeel was dat er toen nog geen rijen bij de autoverhuurbalie waren dus we waren direct aan de beurt.

Voor wat betreft alleen de auto halen: Je moet je er dan wel rekening meehouden dat je er ook alleen in mag rijden. Dus als je allebei wilt gaan rijden moet je samen naar de balie want beide bestuurders moeten het contract tekenen.

Marie-Anne
10-07-07, 13:37
Ik zou het er vanaf laten hangen wáár je de auto huurt. Als het bij Alamo is, heb je grote kans dat om die tijd de meeste auto's al weg zijn en je nog maar weinig keus hebt. Dat hebben wij eens gehad. Toen konden we uit maar 3 auto's kiezen. Dan kun je de volgende dag beter in de loop van de ochtend terugkomen. Heb je echt een bepaalde auto gereserveerd, dan zou ik hem meteen meenemen. Scheelt de volgende dag weer tijd en gedoe.

Marie-Anne
10-07-07, 13:46
Ik heb een heel goede aanbieding gezien op www.ebookers.nl :lol: Maar het probleem is nu dat ik niet weet welke verzekeringen je moet hebben (normaal nemen we all inclusive bij Hertz).
Kan iemand zeggen of ik genoeg heb aan de volgende verzekeringen of dat er nog wat bij moet?

- aanvullende WA-verzekering
- lokale belasting
- lokale toeslag
- luchthaventoeslag
- schade- en diefstalverzekering zonder eigen risico

Anthonie
10-07-07, 23:23
Hoi

Wij zijn aan het kijken op alle sites die auto te huur aanbieden in Florida.Nu kwam ik op deze site (http://www.orlandocar.com/du/index.htm).Wie kent dit?
Ben benieuwd ze bieden auto's aan tegen gunstige prijzen.
B.v. een Luxury SUV voor de hele maand Februari voor 1468$ dit is ong 1000€.

Anthonie

Nicole
11-07-07, 01:14
Ze hebben het toch ook altijd over CDW ??
Ik heb het gevoel dat je nog wat mist.

Ik heb even mijn eigen papieren erbij gepakt. Wij hebben Alamo Gold en daar zit bij:
- CDW (Collision Damage Waiver) ja dus
- EP(Extended Protection) $1 million liability coverage
- third party liability
- sales tax
- state tax
- unilimited mileage
- airport fees
- additional driver charges (+3)
- one tank of fuel