PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren (2004 t/m 2007)



Pagina's : 1 [2]

Marie-Anne
11-07-07, 08:08
Dank je wel, Nicole, voor de moeite. Ik was er al bang voor dat er iets belangrijks miste. Maar het maakt de beslissing wel makkelijker: of ik boek rechtstreeks bij b.v. Avis of via het reisbureau! Ik moet er niet aan denken om daar in de financiële problemen te komen :sad:

Njit
11-07-07, 08:38
het probleem is nu dat ik niet weet welke verzekeringen je moet hebben (normaal nemen we all inclusive bij Hertz).
Kan iemand zeggen of ik genoeg heb aan de volgende verzekeringen of dat er nog wat bij moet?

- aanvullende WA-verzekering
- lokale belasting
- lokale toeslag
- luchthaventoeslag
- schade- en diefstalverzekering zonder eigen risico

Bij Avis heet dat weer anders:

LDW-Verzekering: voor schade aan en diefstal van de huurauto (deze geldt niet als er sprake is van roekeloos rijgedrag). In New York geldt een eigen risico van $ 100. In Illinois is dit $ 200.

A.L.I.: Aanvullende aansprakelijkheidverzekering voor schade aan derden tot $ 1.000.000Als ik het goed lees dan heb je LDW en ALI bij ebookers. Maar voor de zekerheid zou ik het even navragen.

Marie-Anne
11-07-07, 20:54
Njit, ook jij heel erg bedankt voor de uitleg. Uiteindelijk is het nog anders gelopen en heb ik geboekt bij Avis Nederland. Ik heb heel wat uurtjes besteed aan kijken en vergelijken en uiteindelijk bleken zij, voor het type auto dat wij graag willen, de allerbeste aanbieding te hebben O:). Als ik hetzelfde bij het reisbureau had geboekt, was ik zo'n € 300,00 meer kwijt geweest. En nu mag ik nog kostenloos wijzigen of annuleren ook (wil ik natuurlijk echt niet, maar je weet maar nooit). Ik ben helemaal blij :grin:

sasja
12-07-07, 11:34
ik ben ook op zoek naar een huurauto, dus struin ik het internet af.
een heel gedoe, maar ik ben terechtgekomen op www.florida-villa.com (http://www.florida-villa.com),
en daar heb ik tot nu toe de goedkoopste huurauto's gezien.

wij willen een 8 persoons busje (VAN) en hier betaal ik met volledige verzekering plm 770 dollar voor 15 dagen.

vind ik niet verkeerd.O:)

Njit
12-07-07, 11:44
ik ben ook op zoek naar een huurauto, dus struin ik het internet af.
een heel gedoe, maar ik ben terechtgekomen op www.florida-villa.com (http://www.florida-villa.com),
en daar heb ik tot nu toe de goedkoopste huurauto's gezien.

Nog nooit van gehoord. Zal vast wel goed zijn maar ik houd het liever bij de bekendere aanbieders..

Welke periode heb je voor gekeken? En met een Gold-pakket?

Ebelix
13-07-07, 09:11
Kijk ook eens op www.hertz.nl/anwb Via deze site boek je direct bij Hertz maar je krijgt korting als je lid bent van de ANWB. Tot op heden zijn hun prijzen altijd zeer scherp. Zeker als je lang van te voren boekt.

Njit
13-07-07, 09:22
De vraag is of de aangeboden prijs incl alle belastingen en verzekeringen is.

Er staat achter de prijs dat het inclusief verzekeringen is. En dit staat er bij over wat dat inhoud:


--UNLIMITED MILEAGE--
Unlimited mileage is included in the rates.

--LOSS DAMAGE WAIVER--
Waives fully the renters responsability in case of theft/accident.

--THIRD PARTY INSURANCE--
Third party liability insurance is included in the rates.

--TAXES & FEES--
The rates quoted include all airport fees, all state sales taxes, all state surcharges, all handling fees, all license fees and tag recovery fees.

--SLI--
LI provides the renter or any additional authorized driver as listed in the Rental Agreement, with automobile liability coverage against third party claims for bodily injury, including death, and property damage resulting from an automobile accident in the DOLLAR vehicle, during the rental period, in excess of the coverages provided under the Rental Agreement up to a maximum protection of $1,000,000 combined single limit per occurrence. SLI does not provided coverage for uninsured and underinsured motorist protection. SLI does not apply in Mexico.

--CFC/HSF--
Customer Facility Charge (CFC) and Homeland Security Fee (HSF) are includedLijkt mij voldoende..

Anthonie
14-07-07, 08:37
Hoi

Heb inmiddels gemailt met ze, en dit is hun antwoord.

Geachte heer Kosters,

Ik heb zojuist de condities bekeken op Orlando Airport en voor beide
agentschappen aldaar geldt dat alle verzekeringen zijn inbegrepen, dus
all-risk, plus een extra dekking in geval van schade aan derden tot
1.000.000$.

Bij het boeken nemen wij een aanbetaling voor het reserveren van uw
auto, dit bedrag wordt gespecificeerd ten tijde van boeken en is over
het algemeen 15 tot 20% van de totaalsom. Het restantbedrag voldoet u
aan het verhuurbedrijf, in dit geval inderdaad Dollar of Alamo. Alle
betalingen geschieden per creditcard, deze is dan ook verplicht bij
het huren van een auto.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Met vriendelijke groet,
Leoniek de Gruijter

Customer Service
Apt. 5 - Puerto Paraiso, Loc. 27
29680 Estepona, Malaga
Phones:
United States (++1) 877 282 2574
United Kingdom (++44) (0) 800 078 9054
Spain (++34) 952 883 220
Netherlands (++31) (0) 294 484 006

www.rentalcargroup.com (wlmailhtml:{24715C0C-47AE-43D5-A94D-5B341857E578}mid://00000174/!x-usc:http://www.rentalcargroup.com/)
info@rentalcargroup.com (wlmailhtml:{24715C0C-47AE-43D5-A94D-5B341857E578}mid://00000174/!x-usc:mailto:info@rentalcargroup.com)

Carlo
23-07-07, 00:01
Heeft iemand ervaring met het huren van een auto bij www.autoeurope.nl (http://www.autoeurope.nl)?
Hun prijzen zijn erg scherp, ze geven ook Gold-tarieven dus denk ik dat ze met Alamo werken.....Tot nu toe altijd bij Hertz gehuurd maar dit is wel aantrekkelijk...Chevy Trailblazer, 29 dagen, Gold tarief voor €900,45 (alle verzekeringen, extra bestuurders en brandstof....)

Carlo
24-07-07, 22:22
Heb net de offerte binnen:
Ford Explorer bij Hertz, afhalen in LA: € 1282,= fully inclusive
Niet slecht!

guido123
30-07-07, 10:17
Iemand hotwire.com geprobeerd met autohuren? Super goedkoop!

Njit
30-07-07, 10:29
Alleen zonder verzekeringen gok ik..

guido123
30-07-07, 12:07
Zijn verzekeringen dan verplicht? Welke precies?

Eric
30-07-07, 12:20
De verzekeringen kosten meer dan de kale huurprijs, hou daar rekening mee.
Het goedkoopste is hier gewoon in Nederland boeken, ondanks het feit dat het duurder lijkt, maar aan het eind blijkt dat huren in de USA altijd duurder uitkomt !!
Eric

Njit
30-07-07, 12:41
Zijn verzekeringen dan verplicht? Welke precies?

Ze zijn niet verplicht. Maar je bent wel voor de rest van je leven in de schulden ALS je een ongeluk veroorzaakt met letselschade.
Dit is de reden waarom men meestal in NL een All-Inclusive pakket afsluit.

guido123
30-07-07, 14:09
Ok, ik ben over en ga denk ik wel auto huren in NL maar dan alleen de laatste week van onze vakantie aangezien wij in de eerste weken alleen disneyparken gaan bezoeken denk ik. Heeft iemand ervaring met het ophalen van een auto bij Disney? Ik heb verschillende verhuurbedrijven nu bekeken alleen Disney Dolphin is het dischtsbij volgens mij of iemand anders die een goede pick up weet voor de auto. Terug gaat de auto natuurlijk naar het Orlando international.

FrankS
30-07-07, 14:47
In een aantal hotels bij Downtown Disney zit ook een huurlokatie. Verder kun je Alamo/National auto's niet alleen ophalen in Dolphin, maar ook bij het Disney Car Care Center (bij MK). Als je daar een auto huurt dan komen ze je bij je hotel ophalen met een busje.

FrankS
30-07-07, 14:48
Ik heb nog geen antwoord op mijn mail van 2 dagen geleden. Niet zo best dus.

Na een week nog geen antwoord. Mijn advies: overslaan.

Carlo
31-07-07, 20:14
Ik heb de voucher binnen en reservering is ook bij Hertz al bekend (gechecked op Hertz.com). Wat mij betreft dus een positief advies...by the way, ik heb geen enkel belang bij dit bedrijf. Normaal huurde ik via Hotelplan, die zijn gestopt met autohuur via internet. Dus op zoek naar iets anders kwam ik deze site tegen....

guido123
06-08-07, 09:56
http://maps.citysearch.com/map/view/2396690
Is toch niet vlakbij MK????

FrankS
06-08-07, 14:39
Nee, maar dat is ook niet het Disney Car Care Center. Het is een bandenhandel genaamd Cooper Tires, die verkeerd vermeld staat op die map.

Njit
06-08-07, 14:53
Alamo geeft ook dit adres voor het Disney Car Care Center:

Orlando- Walt Disney Car Care Cntr. (ORLR72)
1000 Car Care Drive, Lake Buena Vista , FL 32830, US

En volgens Google Maps ligt het 4.2 mijl van het MK af: Link (http://maps.google.com/maps?f=d&hl=nl&geocode=&saddr=1000+Car+Care+Drive,+lake+buena+vista,+flori da&daddr=magic+kingdom,+orlando&sll=28.3933,-81.575443&sspn=0.006578,0.010042&ie=UTF8&z=14&om=1)

guido123
06-08-07, 15:19
Dit is dus niet te lopen....Maar hoe dan de auto halen? Of moet ik toch maar op het v;iegveld al huren.

FrankS
06-08-07, 15:30
Het is op loopafstand van het Ticket & Transportation Center. Dat is (bus en monorail uitgezonderd) het dichtst dat je gemotoriseerd het Magic Kingdom kunt naderen.

FrankS
06-08-07, 15:31
Als je een auto huurt bij DCC, dan komen ze je gratis met een busje bij je resort ophalen.

guido123
06-08-07, 19:16
Kan ik dat bij elk autobedrijf melden dat ik opgehaald wil worden? Of van te voren bellen? We hebben nog niet voor het hele verblijf een hotel.....Priceline is spannend en verslavend maar dan konden we niet direct voor hele verblijf boeken

Fabian
12-08-07, 13:51
Ok dan, bedankt voor de reactie zover, In 1e instantie ben ik gaan kijken via Avis en Hertz enzo . Vorig jaar oktober zijn we op vakantie gegaan en gingen we naar Californie ( toen auto gehuurd bij Avis ) en prima bevallen.We kregen ook een zeer mooie auto, een Pontiac G6 en we waren volgens mij een kleine 260 euro kwijt voor een dag of 8 geloof ik.Nu gaan we voor 11 dagen naar Florida en heeft Avis een ander assortiment auto's, Chevrolet Aveo , Chevrolet Cobalt of de Chevrolet Malibu.We halen de auto op het vliegveld van Tampa en leveren de auto in op het vliegveld van Orlando.Gezien de reacties geen Dollar of Thriftys vanwege bijkomende kosten.

Ik ga eens neuzen op usareisen en hou de offers wel in de gaten van een Hertz of Avis.

Iemand misschien nog tips welke auto beter niet te huren of juist welke auto wel? Zit zelf nu te denken aan de Chevrolet Cobalt of Malibu of de Chrysler Sebring, wat zijn jullie ervaringen met deze auto als is dat natuurlijk altijd de smaak van iemand.Ben toch benieuwd.

Gr. Fabian

bono
12-08-07, 14:12
Wij hebben vorig jaar een Sebring gehad en was een goede auto hoor!
Totaal niets mis mee, we hadden een 2 deurs besteld bij Dollar en kregen een 4 deurs auto.
Wat overigens erg fijn is en we dit jaar ook weer z'n 4 deurs economy gaan huren.
Er kon alleen geen twee grote koffers in de achtebak.
Vandaar dat 4 deurs erg handig is zodat je niet eerst de stoel ook nog eens moet verschuiven toestanden krijgt.
Hou er wel rekening mee dat diegene die moet rijden ook dezelfde naam heeft als op de creditcard.!

Gr. Monique

Eric
12-08-07, 15:12
Fabian, je kunt alleen een klasse huren, nooit een specifieke auto.
Op het vliegveld is het altijd afwachten wat ze in voorraad hebben.
Eric

Njit
12-08-07, 16:59
Totaal niets mis mee, we hadden een 2 deurs besteld bij Dollar en kregen een 4 deurs auto.

Ik denk ook niet dat ze een 2-deurs hebben staan. Die krijgen ze nooit verhuurd.

bono
12-08-07, 21:00
Nou dat kan wel kloppen Njit, ik was in gesprek met Karin van USAfunvactions en die vertelde mij dat ook al plus dat ze vertelde dat er op Orlando airport ook eigenlijk bijna nooit economy staan en dus automatische een upgrade krijg.
(hopelijk vertel ik het zo goed!??)

Dus eigenlijk kan je een economy makelijk huren en goedkoop en krijg je toch een grotere mee.................das mooi dan =D>:-\" toch?

Gr. Monique

Njit
12-08-07, 21:20
Dus eigenlijk kan je een economy makelijk huren en goedkoop en krijg je toch een grotere mee.................das mooi dan =D>:-\" toch?

Klopt helemaal :) En waarom meer betalen als het niet hoeft...

bono
12-08-07, 21:24
Juist dat bedoelde ik ook te zeggen ermee, hopelijk leest Karin dit niet maar goed dan had ze het maar niet moeten zeggen toch?!
Ik hoop dat we toch weer dollar hebben en dit keer zal het reisbureau geen nette brief schrijven betreffende onze CC op de verkeerde naam staat dan de berijder van de auto :-|:-k;-)
Maar goed dat horen we mogen wel van ze, en dan kan ik eindelijk groen licht geven voor de totale offerte, hotels en auto en dan is alles rond, eindelijk :lol:

Gr. Monique

Njit
12-08-07, 21:33
Juist dat bedoelde ik ook te zeggen ermee, hopelijk leest Karin dit niet maar goed dan had ze het maar niet moeten zeggen toch?!

USA Fun Vacations maakt echt niet meer winst door jou een duurdere auto aan te smeren. Dus ik denk dat je het gewoon als een service moet zien dat ze je dat vertellen...

Fabian
12-08-07, 22:21
bedankt weer voor de informatie.

alleen ik haal de auto op van het vliegveld in Tampa, dus afwachten maar welke auto ik krijg.Weet nog wel dat ze me vorig jaar toen ik de auto had opgehaald in LA dat ze me een upgrade wilde aansmeren maar helaas voor ze, haha, kreeg toen die Pontiac G6, wat een auto was dat.Z|eer blij mee, mar Avis heeft deze auto niet meer in hun assortiment.Maar de Chevr. Malibu is ook geen slechte bak volgens mij ?

Zo te lezen boeken jullie die auto via een reisorganisatie ipv bij het autoverhuurbedrijf zelf zoals een Avis of Hertz etc. ?

Njit
12-08-07, 22:31
Zo te lezen boeken jullie die auto via een reisorganisatie ipv bij het autoverhuurbedrijf zelf zoals een Avis of Hertz etc. ?

Net waar het het goedkoopste is. Je voucher is uiteindelijk precies hetzelfde.

Direct boeken bij Avis/Hertz USA is niet verstandig. De verzekeringen zitten er dan niet bij en je betaald uiteindelijk meer. Uiteraard kun je wel bij de nederlandse vestigingen boeken.

Fabian
13-08-07, 00:00
Klopt ja dat je beter bij NL verhuurbedrijven een auto kan huren ivm de extra kosten bij anderen, heb vandaag beetje alles zitten vergelijken en ben je bij NL verhuurbedrijven uiteindelijk goedkoper uit en je hebt alle noodzakelijke verzekeringen.Ik heb even gekeken welke verhuurbedrijven je hebt op de luchthaven van Tampa en een optie is Budget, ( hoe toepasselijk ), even naar de website van Budget en ook met verzekeringen !! voor iets meer dan 300 euro heb je dus voor 11 dagen een auto met alles verzekeringen er op en eraan.

gr.

Fabian

Njit
13-08-07, 06:54
even naar de website van Budget en ook met verzekeringen !! voor iets meer dan 300 euro heb je dus voor 11 dagen een auto met alles verzekeringen er op en eraan.

Welke type auto in welke periode met welk verzekeringspakket?

Fabian
13-08-07, 09:49
Hoi,

Op de budget site, gewoon www.Budget.nl (http://www.Budget.nl)

halen in Tampa ( airport ) op 10 september 2007
terugbrengen Orlando ( airport ) op 21 september 2007



Chrysler Sebring of gelijkwaardig...... (Keuze C) Betaal ter plaatse: 303 ,00 EUR

De huursom is inclusief:

http://www.floridaforum.nl/icons/ecblank.gifTax (lokale belastingen) CDW (aanvullende cascoverzekering op de standaard dekking van de auto met een beperkt eigen risico bij schade) VRF (rijklaarmaakkosten). SUR (luchthaventoeslag/stadstoeslag/overige toeslagen) SLI (aanvullende w.a. aansprakelijkheidsverzekering) Onbeperkt aantal kilometers
UAS (toeslag voor jonge bestuurders) kan van toepassing zijn. Wij verwijzen naar onze algemene huurvoorwaarden voor meer informatie over de minimum huurleeftijden.


Lijkt mij geen verkeerde ?

Njit
13-08-07, 10:01
Is geen slechte prijs nee. Zou het op dit moment voor die periode niet veel goedkoper kunnen boeken denk ik..

Fabian
13-08-07, 11:52
dat denk ik ook niet, Avis en hertz liggen iets duurder en dan heb ik ook niet zo'n auto of een auto in zo'n klasse. En hier zitten ook alle verzekeringen bij die ik nodig heb toch ?

vanavond maar meteen boeken denk ik voor deze mooie prijs, veel goedkoper zal het niet worden denk ik.

En Tampa vliegveld blijkt ideaal te zijn daar je zo naar de overkant kan lopen en je auto zo op kan halen.

corrus
13-08-07, 23:44
Hoi,

Op de budget site, gewoon www.Budget.nl (http://www.Budget.nl)

halen in Tampa ( airport ) op 10 september 2007
terugbrengen Orlando ( airport ) op 21 september 2007



Chrysler Sebring of gelijkwaardig...... (Keuze C) Betaal ter plaatse: 303 ,00 EUR

De huursom is inclusief:

http://www.floridaforum.nl/icons/ecblank.gifTax (lokale belastingen) CDW (aanvullende cascoverzekering op de standaard dekking van de auto met een beperkt eigen risico bij schade) VRF (rijklaarmaakkosten). SUR (luchthaventoeslag/stadstoeslag/overige toeslagen) SLI (aanvullende w.a. aansprakelijkheidsverzekering) Onbeperkt aantal kilometers
UAS (toeslag voor jonge bestuurders) kan van toepassing zijn. Wij verwijzen naar onze algemene huurvoorwaarden voor meer informatie over de minimum huurleeftijden.


Lijkt mij geen verkeerde ?

Geen gratis tank benzine en geen gratis extra bestuurders...

Fabian
14-08-07, 13:57
Ik ben de enige die gaat rijden :)

Wat kost nou een tank benzine daar ? maar als je betere aanbiedingen hebt, graag, ben benieuwd.

Njit
14-08-07, 14:02
Wat kost nou een tank benzine daar ? maar als je betere aanbiedingen hebt, graag, ben benieuwd.

Zie hier:
http://www.gasbuddy.com/
http://www.gasbuddy.com/GB_Price_List.aspx

Pietc
17-08-07, 23:35
Tot hoelaat kan je een auto ophalen en afleveren bij Orlando International Airport?
Ons vlucht komt namelijk om iets voor 20.00 uur aan en vertrekt rond 21.30. Zijn die autoverhuurbedrijven tot 's nachts open?

Njit
17-08-07, 23:38
Die zijn gewoon open ja. Zie hier de openingstijden van Alamo: Sun-Sat: 12:00 am 11:59 pm
De openingstijden van de andere vestigingen kun je gewoon online opzoeken.

Michael66
25-08-07, 22:18
De net afgelopen vakantie in Florida heb ik een heerlijke Toyota RAV4 gereden, geboekt bij USAReisen.de als Alamo EQ-klasse (Chevrolet Equinox als voorbeelsdauto). Lekker wagentje, niets op aan te merken.

Nu zag ik op de afrekening het volgende verschijnen:

http://img174.imageshack.us/img174/1097/sfarxy7.png

Het gaat dan vooral om het het verschil tussen Class Driven (IRAR) en Class Charges (SFAR). Daar zit dus verschil tussen.

Via deze website (http://ba.uoregon.edu/travel/vehiclerental.htm) vind ik wel allerlei klassen van de National-group (waar Alamo volgens mij onder valt) en daar staat de SFAR-klasse als "SUV" gedefinieerd. Maar de klasse IRAR kom ik niet tegen.

http://img405.imageshack.us/img405/4083/sfarni6.png

Twee vragen:

Wat houdt de klasse IRAR in? (en minstens net zo belangrijk: waar vind ik daar info over?)
Heb ik nou de auto gehad waarvoor ik betaald heb, of had ik recht op een andere (lees: grotere)?

Njit
25-08-07, 22:53
Twee vragen:
Wat houdt de klasse IRAR in? (en minstens net zo belangrijk: waar vind ik daar info over?)
Heb ik nou de auto gehad waarvoor ik betaald heb, of had ik recht op een andere (lees: grotere)?

Er zijn standaard namen die alle Rental Agencies gebruiken. Zie hier: Link (http://globallearningcenter.wspan.com/learningcenter/PDFs/Qrcs/Car_Classification_Codes_ACRISS.pdf)

Hier een plaatje uit dat document:
http://xs218.xs.to/xs218/07346/ACRISS.png (http://xs.to)

IRAR staat dus voor een Intermediate Recreational Vehicle met automaat en een ongespecifieerde motor.
Maar je hebt gewoon in de juiste klasse gereden hoor. Die RAV4's stonden bij ons ook klaar toen we een EQuinox hadden geboekt.

Eric
26-08-07, 00:17
Bij mij stonden er heel veel Toyota Highlanders, géén RAV (zag er later wel een paar) en een verdwaalde Jeep.
Geen Equinox meer.
Eric

pyca
26-08-07, 11:05
Wij hadden voor Phoenix een Midsize SUV gehuurd, kregen een Toyota RAV4 mee, we moesten sowieso de volgende dag terug om auto in te leveren en andere op te halen, wij wilden geen Toyota RAV4 vonden we te klein, kregen na veel pijn en moeite een GMC Acadia (heerlijke auto, maar geen 4WD)mee.
In Orlando hadden we Equinox gereserveerd, was er niet, is een Pontiac Torrent geworden. Pontiac was ook een fijne auto, wel klein vergeleken met de Acadia, maar voor Orlando waar wij alleen maar verbleven prima.

Ben niet helemaal te spreken over Alamo, kan ook aan USAreisen.de liggen, onze boekingen waren niet te vinden. In Phoenix vonden ze 'm dan wel uiteindelijk, in Orlando, waar we na 4 uur vertraging 's nachts om 3 uur aan de balie stonden, zei de Alamomevrouw dat ik zelf maar even Alamo Reservations moest bellen, omdat zij het niet kon vinden?! Nouja zeg. De auto's waren niet helemaal schoon, zat nog plak van frisdrank van de vorige bestuurders in.
Maargoed tis ook niet zo dat ik niet meer Alamo zou nemen hoor. En ik zal Usareisen nog eens bellen. Achteraf hadden ze bij Alamo onze voor en achternaam andersom in het systeem staan waardoor het niet gevonden werd.

Eric
26-08-07, 13:13
Ook onze Alamo auto was niet echt schoon, terwijl we nb. de schoonste uit het rijtje hadden gekozen.
Maar Alamo blijft de goedkoopste, en thuis is mijn eigen auto ook wel eens niet brandschoon.
Eric

FrankS
26-08-07, 13:19
Wij kregen een keer een Equinox mee (terwijl we een full-size SUV hadden geboekt) bij Alamo (Disney Dolphin) die van binnen ook plakte van de frisdrank (tenminste, ik HOOP dat het frisdrank was...). Binnen 1 minuten stonden we dus weer aan de balie, waarna we alsnog een Trailblazer meekregen.

pyca
26-08-07, 13:40
en thuis is mijn eigen auto ook wel eens niet brandschoon

Haha, je hebt helemaal gelijk, is bij mij idem dito.

Maar wij hadden de laatste 2 keren Hertz gehuurd en nu dus Alamo, en dit viel me op bij Alamo.

Biancav
02-09-07, 18:52
Moderator:
Onderwerp afgesplitst van dit onderwerp:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2773
Harstikke bedankt voor de reacties :p. Leuk ook dat je vanuit Amerika reageert ben jalours dat ik er niet ben :wink::wink: want ik begin onderhand wel heel nieuwsgierig te worden hoe het allemaal in het echt is maar de voorbereiding is natuurlijk ook heel leuk om alles uit te zoeken.

Is het vanuit deze hotels (western plaza of quality inn) ook goed te doen om met trolley in de parken te komen of moet je echt een auto huren?
Mij lijkt namelijk met vervoer van een hotel alles relaxter!!!

Jannie
02-09-07, 19:14
Harstikke bedankt voor de reacties :p. Leuk ook dat je vanuit Amerika reageert ben jalours dat ik er niet ben :wink::wink: want ik begin onderhand wel heel nieuwsgierig te worden hoe het allemaal in het echt is maar de voorbereiding is natuurlijk ook heel leuk om alles uit te zoeken.

Is het vanuit deze hotels (western plaza of quality inn) ook goed te doen om met trolley in de parken te komen of moet je echt een auto huren?
Mij lijkt namelijk met vervoer van een hotel alles relaxter!!!

Dan kun je beter in een Disneyresort verblijven.:grin:

Biancav
03-09-07, 20:35
Dan kun je beter in een Disneyresort verblijven.:grin:

Ja is dat zo? Ik zag alleen dat je dan het dubbele kwijt ben en aangezien je bijna niet in je hotelkamer ben vind ik dat zonde.

Is het echt zo slecht te doen als je geen auto heb. Ik lees toch veel dat er busjes rijden naar sommige parken.

Is bv een taxi duur? Of kan je alsnog een taxi huren bij je hotel als het tegenvalt?

Wat een vragen weer :wink:

Eric
03-09-07, 23:19
Ja is dat zo? Ik zag alleen dat je dan het dubbele kwijt ben en aangezien je bijna niet in je hotelkamer ben vind ik dat zonde.

Helemaal met je eens. Je mist wat 'Disneysfeer" maar het scheelt heel veel geld.


Is het echt zo slecht te doen als je geen auto heb. Ik lees toch veel dat er busjes rijden naar sommige parken.

Alles is te doen, maar je verliest erg veel tijd, en bent ook nog gebonden aan speciale tijden.


Is bv een taxi duur? Of kan je alsnog een taxi huren bij je hotel als het tegenvalt?

Nee, Taxi's zijn niet duur, maar een auto huren is nog veel goedkoper, en dan kun je ook eens naar een restaurant en supermarkt.


Wat een vragen weer :wink:

Conclusie: Auto huren (kijk maar eens op de zoekfunctie van dit forum voor meer meningen.

Eric

bono
04-09-07, 11:09
Hoi,

Ik lees dat je er nog nooit bent geweest en twijfelt aan welk hotel je moet kiezen??
Nou ik heb gewoon gekeken of het mij bevalt en de prijs en toen geboekt.
Ja echt weten hoe en wat dat weet je toch niet, tenzij je er al eens bent geweest.
En aan gezien wij daar ook nog nooit zijn geweest heb ik gekozen voor het bekijken van hotels op AE zijn site en toen offertes aangevraagt om te kijken welke het beste met zijn prijs was.
Het voordeel bij AE is dat er gelijk bij de hotels staat waar ze liggen en bij welke parken ze liggen of shoppings centra's en dergelijke.
Als je dan toch wilt besparen op hotels omdat je Disney te duur vind dan kan je voor het uitgespaarde geld makkelijk een auto huren zodat je niet alleen in Orlando kan verblijven maar ook eens de oost en west kust kan gaan bekijken.
En inderdaad eens supermarkt en de shopping centra's zelfstandig kan gaan bekijken.

Nou in iedergeval veel succes met knopen door hakken en het posten.
Reisverslagen lezen levert altijd heel veel tips op.

Gr. Monique

Biancav
04-09-07, 22:08
Ja het is inderdaad gewoon een keer beslissen omdat het voor ons toch allemaal nieuw is en wij geen idee hebben wat ons daar te wachten staat.

Over het hotel ben ik nu wel uit maar ik twijfel toch heel erg over een huurauto. Ik moet ook zeggen dat ik dit niet heel goedkoop vind (320 euro voor 12 dagen) maar dat terzijde. In een andere discussie las ik dat je wanneer je de auto gaat ophalen ook nog eens voor allemaal vragen en extra kosten komt te staan van verzekeringen enzo. Mij lijk het dan eng als je een auto huurt en krijgt een ongeluk (overkwam ons vorige maand in spanje) dat je dan niet goed verzekerd bent. :-k

Daarom had ik bedacht om geen auto te huren maar gewoon met de shuttlebus te gaan maar dat heeft weer als nadeel dat die in de avonden niet rijdt :???: dus het is nog allemaal :shock: #-o :?: voor ons :wink:.

Wat kan het leven soms ingewikkeld zijn :-k. Zo ik heb even me gedachten laten gaan en opgeschreven waarover ik nog twijfel en misschien kan iemand mij nog helpen :mrgreen:.

Alvast bedankt weer 8-).

Njit
04-09-07, 22:49
In een andere discussie las ik dat je wanneer je de auto gaat ophalen ook nog eens voor allemaal vragen en extra kosten komt te staan van verzekeringen enzo. Mij lijk het dan eng als je een auto huurt en krijgt een ongeluk (overkwam ons vorige maand in spanje) dat je dan niet goed verzekerd bent. :-k

Als je in Nederland (of Duitsland) een auto huurt met een All-Inclusive (of Gold) pakket dan heb je alle verzekeringen die je nodig hebt.

Biancav
04-09-07, 22:54
Als je in Nederland (of Duitsland) een auto huurt met een All-Inclusive (of Gold) pakket dan heb je alle verzekeringen die je nodig hebt.

Bij welke organisatie kun je dan het beste boeken?

Eric
05-09-07, 00:34
De laatste keren heb ik steeds een auto gehuurd via usareisen.de, ze komen steeds als heel goedkoop uit de bus.
Lees eens via de zoekfunctie de pro's en contra's over autoverhuur.
Amerika is geheel en al gebouwd op het hebben van een auto, zonder auto kun je alleen op preciese tijden van hotel naar park via de shuttlebus (die vaak via meerdere hotels gaat).
Je kunt letterlijk nergens anders heen.
Eric

Carlo
06-09-07, 22:00
Op zich lijkt €320 veel geld maar als je dat afzet tegen het totaal dat je kwijt bent als je naar Florida gaat en het gemak dat je ervan hebt dan is het peanuts.....Gewoon in Nederland huren (check de tips op dit forum), overal nee tegen zeggen als je hem afhaalt en goed kijken wat je tekent. No problem. Ik zou zelf nooit naar de USA gaan zonder een auto te huren. There's just too much to do!

Lannie
06-09-07, 23:00
Je kunt via een Holland International Reisbureau een huurauto in Florida huren, je kunt dan alle voorwaarden in het Nederlands lezen en doorspreken, zo kom je niet voor verassingen te staan. Het is wel verstandig om een auto te huren, de afstanden liggen zo ver uit elkaar en ben je niet afhankelijk van hotelbusjes. Tevens kun je gaan en staan waar jij wil. Jolanda

Michael66
07-09-07, 04:43
Je kunt via een Holland International Reisbureau een huurauto in Florida huren, je kunt dan alle voorwaarden in het Nederlands lezen en doorspreken, zo kom je niet voor verassingen te staan.
Dat kan, ja. Of hetfinancieel de aantrekkelijkste manier is ... dat betwijfel ik. Maar het kan inderdaad wel "veilig" aanvoelen om het autootje zo te boeken.

bono
07-09-07, 12:52
Om eerlijk te zijn zal het er om hangen wat goedkoper zou zijn:
Vorig jaar geboekt via het reisbureau:
12 dagen autohuur-333.50 euro via Holiday Cars en Dollar

Nu via USA fun Vacations:
autohuur voor 15 dagen- 345 euro! en nu via Alamo

Dus z'n groot verschil is het toch niet als je het zo bekijkt.

Gr. Monique

Biancav
07-09-07, 16:03
De prijzen liggen niet zover uit elkaar. Ik had nog wel op het reisbureau geinformeerd en daar zeiden ze dat je heel goed naar de regels moet kijken want bij de meeste verhuurbedrijven (alamo) heb je een eigen risico van 500 dollar. Bij Hertz (hang me er niet aan op) is dit waarschijnlijk niet zo :-k.

Lannie
07-09-07, 21:02
Wij hebben het uitgezocht, omdat we ook al over 6 weken naar vertrekken. Het maakt niet uit of je de auto bij Hertz, Alamo of' één van de andere boekt. Het lijkt bij hen in eerste instantie goedkoper bij, maar als je dan de afkoop voor eigen risico erbij optelt, komt het bedrag exact op hetzelfde neer. Daarom hebben wij geboekt via een reisbureau bij ons het dorp, zodat we ook alle voorwaarden goed konden doornemen. En er van verzekert zijn dat we geen eigen risico hebben. Jolanda

bejavenlo
09-09-07, 08:25
Heb voor een Chevrolet Equinox voor 21 dagen in oktober met afkoop eigen risico en volle tank (het gold programma van Alamo) 526 € betaald.
Ben....

wimk
13-09-07, 21:54
Hallo,

Welke auto raden jullie aan als je met 5 volwassenen en een kind van 12 ( net zo groot als een volwassene:p) een auto gaat huren.
3 mensen hebben een rijbewijs, huur je dan 1 grote? ( welke ) of 2 kleintjes??


Ik hoop weer op tips.

Gr Wim

Michael66
13-09-07, 22:09
Hoi Wim,
Als je weet dat je toch altijd alles samen wilt gaan doen, kun je best een grote auto huren, een minivan is dan zeer geschikt. Ik raad je wel aan altijd een iets ruimere auto te nemen (als je met 6 personen reist een 8 persoons auto). Met name bij verplaatsingen waarbij je je bagage bij je hebt heb je die extra ruimte echt wel nodig.

Maar als je af en toe ook eens los van elkaar wilt gaan doen, dan is de keuze voor 2 auto's voor de hand liggend. En ook nog goedkoper in de huurprijs (per week (met Gold-pakket) betaal je bij usareisen.de voor 2x een Equinoxe $ 330, voor een 8-persoons minivan € 367 ....). Qua brandstof verbruik je met twee auto's uiteraard meer dan met eentje.

Wat betreft de 3 mensen die kunnen rijden: als ze alledrie ook willen rijden is het handig om een pakket met verzekeringen en extra's te nemen waar extra mensen de auto mogen besturen, zoals bij het Alamo Gold-pakket (super-inklusiv-plus bij usareisen.de) dat drie extra bestuurders in het pakket heeft. Zitten ze niet in het pakket, dan kun je ter plaatse dit alsnog regelen, maar dan betaal je vele $$$$$$$$$ meer.

Ta2 Gerrit
14-09-07, 10:33
Ik zou gaan voor de minivan (Chevy Uplander bijv.). Is gezelliger, maar vooral brandstoftechnies en qua parkeergeld bij de parken (behalve Holyland :mrgreen:) veel prijsvriendelijker.
En je voorkomt het gevaar elkaar kwijt te raken, al deden wij dat toen we met 9 man waren wel eens met opzet :twisted:.
Voordeel van 2 auto's (bijv. de 2 Equinoxen) is wel dat je nog eens apart van elkaar ergens naar toe kunt.
http://img242.imageshack.us/img242/9366/uplanderbz4.jpg (http://imageshack.us)http://img242.imageshack.us/img242/7677/uplander2vd8.jpg (http://imageshack.us)

Harold
05-10-07, 12:09
hoi,

Ik zou graag een Ford Expedition huren:-D, zo'n 8 seater. nou zijn we met 5 volwassenen en 2 kleine kids. weet iemand hoeveel bagage er ongeveer in kan..

Als de bagage niet past heeft het dus geen zin om een SUV te huren.
en weet iemand het gemiddelde verbruik?



MVG

Harold

Eric
05-10-07, 12:18
Wij hebben anderhalf jaar geleden met vijf volwassenen een chevrolet suburban gehuurd, en daar kon makkelijk alle bagage in.
Het zijn wel zuipschuiten, ik hou het verbruik nooit bij, maar we stonden best wel vaak aan de pomp.
Maar ja, wat kost een liter daar nou helemaal....
Eric

Renske1978
05-10-07, 12:44
tegenwoordig is de benzineprijs daar ook behoorlijk gestegen, de amerikanen die ik erover sprak vonden het belachelijk hoog.....ik weet niet of de prijzen hoog zijn, ik rijd hier immers geen auto.

Eric
05-10-07, 21:26
Zo'n 55 Eurocent voor een liter vind ik erg meevallen, nee liever gezegd spotgoedkoop ...
Eric

mafo
06-10-07, 16:59
Hier kun (http://www.floridastategasprices.com/) je kijken waar je het goedkoopst zou kunnen tanken, verlangt wel de nodige voorbereiding mocht je dat willen doen. De door jou genoemde wagen verbruikt gemiddeld ongeveer 1 Gallon per 15 mile. (http://www.fueleconomy.gov/feg/noframes/23724.shtml)

Michael66
07-10-07, 05:43
De door jou genoemde wagen verbruikt gemiddeld ongeveer 1 Gallon per 15 mile. (http://www.fueleconomy.gov/feg/noframes/23724.shtml)Oftewel 3,79 liter per 24,135 kilometer. Da's zon beetje 1 liter op 6,368 kilometer .... SLURP!!

Ta2 Gerrit
07-10-07, 06:04
Maar daar kun je dan ook bijna in wonen, ergo; veel goedkoper dan een hotelkamer ;-)

Erik_R
07-10-07, 14:13
Hoi allemaal,

Goed, tickets al enige tijd in orde, huis besproken maar nog geen auto.
Als ik kijk bij usareisen.de, blijkt het boeken nog steeds maar tot maart 2008 te gaan.
Hebben jullie enig idee vanaf welk moment dit mogelijk is ?

Bij welke verhuurder kan je daadwerkelijk een keuze maken ? Ik wil graag de Dodge Charger besturen.

Thanks, Erik

Michael66
07-10-07, 14:25
Zomerprijzen komen meestal in december. Nog even geduld dus.

Een Dodge Charger .... verheug je er maar niet teveel op, de kans dat je die krijg .... niet groot. Maar misschien ook wel. Ik kreeg vorig jaar een leuke PT Cruiser mee bij Dollar.

In Orlando (MCO) kun je zelf kiezen bij National en Alamo. De andere verhuurders weet ik niet, Dollar vorig jaar in ieder geval niet.
Mocht je geen auto van je keuze in de door je geboekte klasse vinden, dan kun je drie dingen doen:

Alsnog upgraden en een auto in een hogere klasse uitzoeken = extra betalen
Wachten. Binnen een uur komen er meestal een heleboel auto's terug van de reiniging.
Gewoon een auto meenemen en die de volgende dag terugbrengen met de mededeling dat er een probleem mee is, dan kun je hem omruilen en wie weet is er dan wel een auto in jouw klasse die je beter aanstaat.
Succes ermee!

wimk
07-10-07, 20:54
Gerrit bedankt voor de tips, we willen nu graag 1 grote auto huren.
Welke auto's zijn nog meer opties als je kiest voor een minivan???
we zijn met 5 ( vrij forse ) volwassenen en 1 kind van 12, en die is ook al gauw 1.60.

Gr Wim

Eric
07-10-07, 23:49
Beste Wim, je huurt een categorie, dus bv. minivan, en pas ter plaatse zie je wat voor auto daarbij hoort.
Bij sommige verhuurders kun je zelf kiezen op de P-plaats.
Eric

sasja
08-10-07, 13:48
wij gaan ook met 6 volwassenen en hebben een dodge caravan (or simular) gehuurd via E autohuur.
ben daar keurig te woord gestaan en e.e.a. in overleg gehuurd.
goeie tarieven, de moeite waard om eens te bellen.

betaal nu voor 2 weken huur 550 euro all inkl. (ook voor meerdere bestuurders)

www.eautohuur.nl (http://www.eautohuur.nl)

raygwencaith
08-10-07, 20:02
Je kunt er echter geen 6 koffers in kwijt. Wij hebben de minvan 2 jaar geleden gehuurd en kregen er net 3 koffers en een buggy in. Wij waren toen zeer blij 2 minivans te hebben genomen met 7 man.

Succes

doppy1973
09-10-07, 02:59
Wij rijden op dit moment rond in Orlando in een ford expedition. Met 6 volwassenen een heerlijke auto. Echter kunnen er achter in 2 normale koffers en 2 kleinere koffers met wat handbagage.
Vanaf het vliegtuig hebben wij een gedeelte van de achterbank naar beneden geklapt. Hierdoor kon alle bagage makkelijk mee. Echter zit je dan in het midden met 3 man en 1 dus achterin. Voor het kleine stukje prima te doen, ga je echt rondrijden dan is het minder als iedere keer alle bagage mee moet. Blijf je voonamelijk in Orlando dan is het een prime auto. Wij zijn er helemaal weg van. A.s. zaterdag rijden we naar Miami voor nog een week.

Groeten,
Christa.

Harold
09-10-07, 14:22
Hoi Christa!

Ik ga dr vanuit dat jullie het hartstikke leuk hebben in the Sunshine State!

Wij staan op t punt om te boeken voor een Ford Expedition ( 8 seater?), of iets anders in die klasse. We zijn met 5 volwassenen, meid van 3 en een meid van nog geen 1. denk je dat alles en iedereen past? dus + nog eens ongeveer 6 koffers en wat handbagage?

Wat verbruikt dit monster gemiddeld? en hebben jullie ook een 8 seater?

groetjes en veel (rij)plezier nog,


Harold

M&M
09-10-07, 15:45
Wij hebben tot nu toe altijd via yescarhire (http://www.yescarhire.com) de 8-persoons minivan gehuurd, dit is dan een chevrolet astro of GMC Safari.
Op bijna geen een verhuursite staan ze nog, maar via yescarhire (en ik meen ook op usacarhire) zijn ze nog te huur.
Supergave bak met een zee van ruimte en niet veel duurder dan een 'gewone' minivan.

misschien het overwegen waard ?

Sander
20-10-07, 22:10
Hallo,

Wij als auto-fans worden helemaal hebberig van die geweldige auto's die je voor een prikkie (vergeleken met Europa) kunt huren via bijv. usareisen.de. Nu hadden we eerst het plan een cabrio te nemen, maar omdat we met z'n vieren gaan, laten we dat plan varen.
Toch moet het wel iets worden waarmee we een beetje respectabel over Ocean Drive kunnen patsen 8)
Een Jeep Grand Cherokee leek ons wel stijlvol. En ook praktisch met z'n vieren. Nu is dat de klasse "Standard SUV" bij Dollar en Alamo. Maar bij Alamo staat in deze klasse de Chevy Trailblazer als voorbeeldauto. Niet dat je je daarvoor moet schamen, maar toch hebben we liever de Jeep.
Weet iemand bij welke van de verhuurders van usareisen.de we de grootste "pakkans" hebben voor de Jeep?

Thanks!
Sander

Eric
20-10-07, 22:30
Ik zou voor Alamo gaan, die heeft meer auto's staan dan Dollar volgens mij, en het is er ook altijd erg druk, wat betekent dat er ook veel auto's terugkomen.
Wil je een specifiek type hebben, zit er niets anders op dan gewoon te wachten bij het betreffende vak tot er een binnen komt.
Succes, Eric

Marie-Anne
20-10-07, 23:06
Bij Avis en Hertz kun je je voorkeur kunt opgeven voor een bepaalde auto. Tot nog toe hebben we ook altijd die auto gekregen. Ik zou je wel aanraden om die voorkeur ruim van te voren door te geven. Bij Alamo in Orlando kies je zelf een auto uit de garage. Als je laat bent, kun je pech hebben. Wij mochten, die ene keer dat we bij hen huurden, kiezen uit maar 3 auto's :sad:

PENPE
20-10-07, 23:44
Hoi Sander,

Ik huur altijd via ALAMO maar heb daar nooit Grand Cherokees zien staan.
Dit jaar had ik 2 weken een JEEP Liberty en dat was me toch een 'stuiterbak'' niet normaal en ook vrij lawaaierig.
Vorig jaar had ik een TrailBlazer en die rijdt/reed echt fantastisch dus als je de kans krijgt om die te 'pakken' bij ALAMO dan moet je het echt doen.

Voor het komende jaar hoop ik dus weer op een aanbieding vd TrailBlazer :-D


Groetjes,
Pieter

Weblog Florida 2006 : http://penpe.blogspot.com/
Weblog Florida 2007 : http://penpeintheusa2007.blogspot.com/

Marcelg
21-10-07, 00:31
Hallo,


Toch moet het wel iets worden waarmee we een beetje respectabel over Ocean Drive kunnen patsen 8)
Een Jeep Grand Cherokee leek ons wel stijlvol.

Thanks!
Sander

Sander je moet toch echt hier huren: http://www.autoboutiquerental.com/

Doe je dat niet, dan tel je niet mee op Ocean Drive.

Sander
21-10-07, 12:09
Sander je moet toch echt hier huren: http://www.autoboutiquerental.com/

Doe je dat niet, dan tel je niet mee op Ocean Drive.

Haha, dank je voor de tip! Je hebt natuurlijk helemaal gelijk maar als we zó'n auto in Orlando willen ophalen en 2 weken later in Miami inleveren, moet ik eerst nog even een hartig woordje spreken met de salarisadministratie van m'n werkgever ;-)

Sander
21-10-07, 12:13
Bedankt voor al jullie tips. Aangezien USAreisen.de contact heeft met Dollar, Alamo, Hertz, Avis én National, ga ik nu eerst proberen om de vraag rechtstreeks aan hen voor te leggen. Er is een korting beschikbaar tot 31/10, dus laat ik proberen daar nog gebruik van te maken en tegelijkertijd hopen dat we vroeg genoeg zijn om een voorkeur te mogen doorgeven. Ik zal nog even laten weten hoe het afloopt voor als in de toekomst andere mensen ook hun zinnen hebben gezet op een bepaald type.

Groet,
Sander

Eric
21-10-07, 19:23
Beste Sander, wat USAreisen ook antwoord, het type wordt NOOIT gegarandeerd.
En er wordt er ook geen voor je apart gehouden.
Succes, Eric

Sander
21-10-07, 20:44
Hoi Eric,

Bedankt voor de tip, maar iemand schreef hier toch dat je bij Hertz een voorkeur kunt opgeven? Nou ja, we proberen het gewoon. Het is geen ramp als het niet lukt, meer zo'n puntje van het type "niet geschoten, altijd mis"...

Groet,
Sander

Marie-Anne
21-10-07, 22:33
Ik schreef dat. En het is echt zo. Garanderen doen ze het niet, maar ze doen wel hun best om het voor je regelen. En tot nu is het dus echt elke keer gelukt. Hertz hebben we via Hotelplan geboekt. Daar hebben we onze voorkeur al laten doorgeven en een paar weken van te voren hebben we zelf naar het verhuurstation gebeld om het nog eens te vragen. De auto van Avis hebben we rechtstreeks bij Avis.nl geboekt en daar hebben we het op dezelfde manier aangepakt. Bij Avis hadden we trouwens de beste deal ooit, dus het loont de moeite om voor een goede prijs ook op de Nederlandse site van de verhuurders zelf te kijken. Je moet natuurlijk wel goed in de gaten houden dat je alle verzekeringen hebt. Succes!

Sander
21-10-07, 22:51
Hoi Marie-Anne,

Bedankt voor je tips, we hebben de boeking vanmiddag verzonden aan usareisen.de - overigens nadat ik nog een laatste "prijscheck" had gedaan via de Nederlandse sites van Avis en Hertz. In de boeking hebben we in het opmerkingenveld onze voorkeur aangegeven en ook vermeld dat als het nodig is we willen overwegen de boeking bij Hertz zelf te doen. Mocht het nodig zijn dan bellen we ook nog naar het verhuurstation.

Harold
22-10-07, 14:27
Hoi Sander,

Wij hebben vorig jaar ook via Usareisen.de geboekt, en idd, ze houden er geen voor je apart (Alamo), maar je kunt wel kiezen tussen een heleboel auto's!

Ik wil je niet deprimeren, dit is geheel ONZE mening; wij kozen voor de Grand Cherokee, maar deze valt qua rijeigenschappen vies tegen; wij hadden toch wel wat meer comfort en luxe (veel plastic en kunststof)verwacht van Jeep. Daarnaast zuipt ie ontzettend veel!!!

Daarin tegen heb je wel zeer veel ruimte!(4volwassenen + 4a5 grote koffers en nog wat kleintjes kunnen dr makkelijk in!)

Veel plezier en succes met de keuze!

groet Harold

Sander
22-10-07, 19:26
Hoi Harold,

Wat is "zuipen" zo ongeveer? Moet ik al extra hard gaan bezuinigen bij de Albert Heijn in verband met de te verwachten brandstofrekening? Naar een hoger punt in Nederland verhuizen in verband met de opwarming van de aarde?
Vertel, 1:1? 1:5? Of eerder 1:10 (slurpt onze eigen auto ook)?

Ben benieuwd,
Groet,
Sander

Harold
22-10-07, 19:50
precies weet ik het niet meer, maar reken maar rond de 1:5! dus een stukkie over de 192 en/of Intl Drive en je kunt weer op zoek naar een tankstation!

Veel plezier,

groet Harold

Dafmaf
22-10-07, 20:52
Waarom een Jeep Grand Cherokee, verleden jaar hadden wij via Alamo een
Chevy Trailblazer gehuurd, en ik moet zeggen helemaal niks mis mee.
Dit jaar hadden wij een Jeep Liberty, en ik vond dat 3 x niks.

Veel te klein, veel lawaai en onstabiel.
Het verbruik viel op zich nog wel mee, ondanks de 3,7 liter V 6 motor.

Ik zou zeggen, als je echt over de ocean drive wil patsen, huur dan een
Cadillac Escalade.
Dit zal een paar dollars kosten, maar dan heb je natuurlijk wel wat.

Groet;
Johan.

Sander
23-10-07, 10:38
1:5... zo he, goeiemorgen. Gelukkig kost de benzine daar minder dan hier en kunnen we de kosten met z'n vieren delen. Over het milieu moeten we maar helemaal niet nadenken ;-) Ik hoop dat ie een grote tank heeft.
Inmiddels hebben we antwoord van usareisen.de en het enige wat ze doen - zoals hier al werd voorspeld - is onze voorkeur bij de reservering aan de verhuurder vermelden. Dat levert dus waarschijnlijk niets bijzonders op, dus zal het wel een Chevy worden. Zo te lezen ook niet verkeerd.
We zien het wel!

Carlo
27-10-07, 16:54
Als je op wil vallen moet je al helemaal geen mid size SUV huren. Die zijn zo "gewoon". Beter is om een full size te huren: Ford Expedition, Chevy Tahoe, GMC Yukon. Qua verbruik vergelijkbaar maar qua auto echt super!
Ben echt fan van die grote bakken. Heb ook wel Explorer en Blazers gereden maar die halen het echt niet bij full size SUV's.

Harold
27-10-07, 20:03
Wij hebben een Ford Expedition or similar geboekt! Vorig jaar de Grand Cherokee, en nou (hopelijk) een nog grotere!

In onze optiek ook helemaal niet prijzig, Bij Budget 14 dagen voor 590 euries..

Ben benieuwd of we die ook meekrijgen, stel dat ze op dat moment geen full size SUV's meer hebben....:-( Dan krijgen we volgens mij een bus van 12 pers ofzo:???:

Groet Harold

Eric
01-11-07, 05:46
Wij kregen ter plaatse een upgrade aangeboden, een beetje gepingelt over de prijs en uiteindelijk geaccepteerd.
Overigens stond er maar één echte Suburban, en konden ze in eerste instantie niet eens meegeven omdat de sleutels in de auto zaten met de deur op slot.... Nadat we een kleinere geweigerd hadden (toeslag was nu toch al betaald) kwam na enige tijd een monteur die de auto open kreeg.
Wij hebben hem 4 weken gehad, en hij is ontzettend bevallen.
Eric
<<te grote foto>>

Ta2 Gerrit
01-11-07, 09:10
Ook wij hebben 1 keer zo'n tank (die overigens ook qua onderstel als donor fungeert voor de Hummer) gehad als upgrade van een Trailblazer. Dank zij onze tiende keer Alamo voor 10 dollar extra per dag. Nooit laten lopen, zo'n deal.
Lust wel beduidend meer dan de TB, maar dan heb je ook wat. Was overigens wel het model voor het huidige, iets vierkanter (en mooier dus) en met portieren gelijk onze voordeur.
Was een Tahoe, dus ook nog iets verlengd, met een balzaal als bagageruimte.

meisje
01-11-07, 12:37
Wij hadden bij Alamo economy geboekt, wat bleek...die hebben ze helemaal niet! De man aan de desk probeerde ons een upgrade aan te smeren maar daar gingen we niet op in. We kregen toen een mid-size aangeboden, echt super, voor de prijs van een economy. Echter...de volgende dag gaf de auto een signaal; check tire-pressure. Wij terug naar Alamo en na enig aandringen kreeg ik het voor elkaar dat we met een SUV wegreden!!! :D:D:DVoor ons dus vanaf nu altijd een economy boeken, want je krijgt toch altijd een grotere auto.

Dat was echt een top-deal.

meisje

arie van urk
15-11-07, 11:52
Wat ben ik blij dat ik geen auto hoef te huren.

Ik heb zelf een Chevy Nova ( Toyota Corolla ) uit 1986 in Stuart staan.
van het vliegveld worden we gehaald met de Ford Aerostar van mijn schoonouders.

en opvallen op Ocean Drive ???
dat doen wij altijd met deze auto.
( wel met airco / ps / automaat en alle andere leuke dingen )

:grin:

Yvet
20-11-07, 17:02
Ik word helemaal kierewiet van de mogelijkheden....
(jaja sommigen van jullie waren er al achter dat ik zowieso kierewiet ben [-X)

Er zijn meerdere keuzes.
Ik zal ze hier proberen te beschrijven zodat jullie daar je mening op los kunnen laten die mij dan weer bij de keuze kan helpen.

Een Equinox zit er (via Alamo-usareisen.de) niet in voor mei van vlg jaar.
Alamo heeft geen verhuurstation bij Cape Canaveral waar wij de auto willen/moeten inleveren voor de cruise. Melbourne of Daytona is dan het dichtsbij maar dan betaal je een hele hoop voor een taxi, geen optie dus, helaas......

In Cape Canaveral / Cocoa Beach area zitten een paar verhuurstations:
AVIS
HERTZ
NATIONAL
BUDGET
THRIFTY
De huur gaat om 1 auto met 1 bestuurder van 26-4 t/m 03-05 ophalen MCO en droppen in cape canaveral.

Ik heb inmiddels verschillende prijzen en mogelijkheden via verschillende aanbieders.
** HERTZ
via hun tel nr de volgende prijsopgave gehad €152 voor een compact 4 deurs + alle verzekeringen maar zonder een tank benzine en bijrijders (hebben we ook niet nodig).
** NATIONAL
via usareisen.de €151,99 voor een compact 4 deurs + alle verzekeringen maar zonder de tank benzine en bijrijders.
Deze twee zijn gelijkwaardig aan elkaar, is er iemand die veel betere ervaringen heeft met de &#233;&#233;n boven de ander???

Daarnaast heb ik ook nog de volgende 3 mogelijkheden, allen bij National:
** Compact 4 deurs + alle verzekering + een tank benzine + bijrijders (die we niet nodig hebben voor €166,55.
Dit is een verschil van een kleine €15 dus is dit nu handiger??

** Midsize SUV + alle verzekeringen maar zonder de tank benzine en zonder bijrijders voor €161,94.
Dit is maar een verhoging van €10 is dat de upgrade waard??

** Midsize SUV + alle verzekeringen + de tank benzine en bijrijder voor €177,58
Ook hier een verschil van €15 voor alleen de tank benzine, wat kost een tank eigenlijk??

Wat zijn nu jullie meningen hierover, ik zie door de bomen het bos niet meer.......
Alvast reuze bedankt voor de hulp.

Groet Yvet

Mickey99
20-11-07, 18:45
Hoi Yvet,

Ik weet niet hoe de cruise in jullie vakantie valt? Maar heb je er over nagedacht dat je ook de auto kunt houden? Wij hebben dit afgelopen keer wel gedaan. Ten eerste hoef je hem dan niet in te leveren en na de cruise weer op te halen en je hoeft ook niet met de bus naar de cruise (dan kun je gewoon met je "eigen" auto).

Als je op hele weken uitkomt is inleveren misschien wel voordeliger maar je hebt wel het gemak zoals boven beschreven. Kom je op "gebroken" weken uit kan het inleveren ook duurder zijn omdat je dan gebroken weken gaat huren.

Wij hadden de auto dus gehouden en wel de "goedkope" Equinox gehuurd dan hoef je ook niet te zoeken naar een verhuurmaatschappij die bij de cruise terminal in de buurt zit.

Succes met beslissen!

Groetjes,
Sonja

mafo
20-11-07, 18:49
Als je goede ervaringen met Alamo hebt zou je kunnen kiezen voor National. Ik neem aan dat die nagenoeg gelijk is aan Alamo aangezien ze op veel plaatsen al gezamenlijk een verhuurstation hebben.

Yvet
20-11-07, 20:47
Ik heb helaas met Alamo geen ervaringen en met Hertz maar 1x dus dat is ook niet echt doorslaggevend.
Wel is het zo dat Hertz dichterbij de port zit en dat scheelt dan max 10km en een shuttle heeft tussen verhuurstation en port.

Wij zitten idd op hele weken, 26-04 t/m 03-05 en dan na de cruise weer 2 volle weken 10-05 t/m 24-05.
Dus voor ons zou parkeren een hele dure oplossing zijn, namelijk exact 1 week autohuur plus parkeerkosten.
Dat is dus geen optie helaas....

mafo
20-11-07, 21:03
de benzine prijs in Florida ligt momenteel ergens tussen de $ 2,93 en $ 3,39 per Gallon. Een Dodge Neon (compact) heeft een tank van 12,4 gallon. Een Dodge Nitro heeft een tank van 19,5 Gallon. Dus die upgrade is zijn geld wel waard.

Welke locatie zit het dichtst bij de cruise terminal ?

6211 North Atlantic Avenue
6650 North Atlantic Avenue
8401 Astronaut blvd

Heb namelijk even zitten kijken bij E-bookers voor die periode en de prijzen verschillen iets per locatie.

Corry
21-11-07, 08:07
Wij gaan ook met een cruise en houden gewoon de auto(ook een Equinox van Alamo). Parkeer 'm bij de terminal (schijnt iets van € 10.- per dag te kosten) dat is makkelijker dan dat gesleur met bagage en allerlei terugbreng toestanden. (Althans dat vinden wij:lol:)

Yvet
21-11-07, 20:42
De auto houden is voor ons een optie als we de 3 of 4 dagen cruise hadden gedaan.

Maar nu komt dat uit op een kleine €175 voor de autohuur plus €70 aan parkeerkosten. Ik heb er geen €245 voor over om niet ff de auto terug te brengen en ff met koffers te sjouwen (welke wieletjes hebben dus weinig sjouwwerk).

We zijn nog steeds in conclaaf met onszelf over welke auto nu te doen en waar.......

mafo
21-11-07, 20:59
Tja als je met twee volwassenen gaat heb je vanaf een midsize prima de ruimte. Alleen als je veel of grote koffers hebt betekend dit toch soms dat je een koffer op de achterbank moet droppen. Bij een fullsize passen over het algemeen zonder problemen twee grote koffers en een carry-on in de achterbak.

Een SUV is leuk maar niet echt nodig of je moet het voor de lol doen. Verder is het benzineverbruik van een SUV ook iets hoger. Een SUV is ook best wel groot als je niet gewend bent hierin te rijden, dus als je een onervaren rijder bent kan deze zorgen voor onzekerheid.

Zelf kies ik tegenwoordig voor een fullsize groot genoeg en toch niet gelijk log.

jaap
23-11-07, 22:13
Wij huren altijd de kleinste auto als wij met twee of drie personen zijn. Tot nu toe altijd een grotere auto gekregen dan besteld/gehuurd. Van de zomer wilde ze ons een jeep mee geven, maar die heeft geen dichte kofferbak. We laten meestal bagage achter in de kofferbak als we gaan cruisen. Dus gingen we terug en kregen we een maatje groter dan een fullsize.

Tot nu toe altijd geparkeerd bij de haven, maar bij de haven in Miami rekenen ze nu 20 dollar parkeergeld per dag in plaats van de 12 dollar die ze voorheen vroegen. Maar gemak dient de mens!!!

Voor volgend jaar moet ik het ook nog uitzoeken. We gaan voor het eerst naar California. Eerst een week kustweg, dan een week cruisen en dan naar San diego en Las vegas. Denk dat wij dan de auto inleveren, maar ik weet het nog niet zeker. De shuttle gaat vaak pas rijden als hij vol zit (vanaf de boot) of pas laat in de middag (naar de boot). Dus dan wordt het toch een taxi (moeten we weer rekenen).

Renske1978
24-11-07, 10:05
Zoals al werd gezegd kost het 245 euro om de auto te houden. Ik denk dat je die al snel kunt inleveren in de buurt van de cruiseterminal en dan heb je vaak maar een paar uurtjes "last" van de koffers. In een paar uur 245 euro besparen da's lekker meegenomen toch, kun je heel veel leuke dingen van doen.

Maar ja gemak siert de mens, maar als het gaat om dit soort bedragen moet dat gewoon een mens zijn met een geldoverschot als die kiest voor het gemak.

jaap
24-11-07, 11:41
@Renske: Dit vind ik wel heel kort door de bocht, maar wij hebben soms een geldoverschot (volgens de familie enz). We gaan toch naar florida op vakantie [-X Soms wel meerdere keren en dan hebben we het nog niet eens over cruisen ;)

Wat ik wilde zeggen was dat het soms toch veel minder kost dan je dacht als je de auto houdt. b.v. Als je de auto ophaalt of inlevert kan het je toch al een dag of twee schelen in verband met de tijd van inlevering. Als je de auto een uur later inlevert rekenen ze toch een dag. Dan komen soms je taxi kosten er nog bij. Tot nu scheelde het voor ons niet veel of we de auto inleveren of houden, maar het blijft rekenen.

Je kan ook een hotel boeken met Park&Cruise (gratis parkeren)

Yvet
25-11-07, 11:55
Idd zoals geschreven hebben wij geen last van egbroken weken, extra dagen autohuur of losse dagen auto huur.
Het is 1 week autohuur exact 7 dagen.
Dan een cruise en dan weer exact 2 weken (precies 14 dagen) autohuur.

Een auto houden is hier bij ons geen optie.
Maar dan ook echt geen optie, de kosten daarvoor zijn dan idd €245.
Terwijl wat we nu gaan doen auto huren voor 1 week en dan met de shuttlebus of taxi naar de port dat kost ons niks in geval van shuttlebus en $10 voor een taxi.
Op de terugweg hetzelfde verhaal.

Mijn dillema was dan ook niet wel of geen auto houden de week van de cruise, absoluut niet die keuze was al heel lang gemaakt.

Mijn dillemal is, een compact of voor ietsje meer een Midsize SUV.
We neigen naar de Midsize SUV, gewoon weer eens wat anders, wel leuk zeg maar een beetje luxe, we hebben namelijk altijd een compact.

De SUV is bij een verhuurbedrijf dat geen busje heeft naar de port, maar soms is dat alleen maar handig, het kost je wel geld maar dan ben je er wel sneller wrs.

En wat betrfet de onhandigheid van sleuren met koffers, ook daar hebben wij geen problemen mee.
1. we hebben koffers met wieltjes.
2. het is maar van de autohuurder naar het busje en eruit.......
3. desnoods brengt Emiel mij eerst weg en dan levert hij de auto in.
Nee, dat gesjouw met koffers is geen probleem, wij zien het namelijk niet als sjouwen zeg maar.....

Ta2 Gerrit
26-11-07, 09:23
Dat dilemma is snel opgelost; mid-size SUV nemen. Groter, luxer en bij usareisen.de is de Equinox nog steeds een sonder-angebot. Ook mid-size SUV.

Yvet
26-11-07, 12:21
Ja wij neigen heel erg naar de Midsize SUV, Emiel maakt het niks uit als het maar rijd.
Maar ik ben wel voor iets nieuws, groters, en stoers....
De Equinox wordt het hem helaas niet gezien dat we bij National moeten huren en daar geen Equinox is, Alamo heeft geen drop off locatie in de buurt van de port.

almeretoppers
30-11-07, 22:01
Weet iemand hoe het zit, als je jouw gehuurde auto (Dollar full size) wil upgraden naar een iets spannender model dan standaard. Is dit ter plekke nog te regelen bij de balie en wordt je niet ongewild mega extra prijzen berekend. Voor ons de eerste keer Florida. We komen aan op Orlando en daar zou onze auto dus klaar moeten staan.
Vandaar een trip naar Kissimee. Om daar 2 weekjes te verblijven met 2 grote kids 12 en 16 jaar. Rob en Alice
En zo ja wat is daar een beetje Auto in hun verhuur assortiment??

Njit
30-11-07, 22:35
Vaak krijg je vanzelf de vraag of je een Upgrade wilt. Bekijk dan ook van te voren in Nederland wat je nog extra uit zou willen geven per week. Dan kun je ter plekke goed beoordelen of het een goede deal is. Dat kun je bijvoorbeeld hier (http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Dollar&region=Florida&sz=so) snel vergelijken.

Bij Dollar is een Fullsize een Dodge Charger (or similair).

Eric
30-11-07, 23:42
Trouwens, als je een upgrade krijgt aangeboden (standaard, zogenaamd is de kofferbak te klein etc), en je wilt er voor gaan, hap dan niet te snel.
De prijs is onderhandelbaar, vraag of ze een special hebben en wat die kost, denk dan na (smoes even met je vrouw of zo, en laat haar bedenkelijk kijken), en bied ongeveer de helft van wat ze vragen.
Dat lukt altijd. Let wel op: bij de extra kosten komt ook extra tax en zo!!
Eric

mickmak
01-12-07, 07:20
Wij hebben bij dollar 2x een upgrade naar een SUV genomen bij Dollar. De 1e keer stelde ze het zelf voor (niet opdringerig) Ze stelde voor $ 20 p.d. te betalen (we hadden een compact gehuurd) Wij wilde dat niet en toen ging hij steeds lager bieden en bij $ 15 dachten we, is misschien toch wel leuk.
Het jaar erop hoopte we op hetzelfde maar toen vroegen ze niks. Toen hebben we zelf gevraagd. Ik zei, vorig jaar konden we voor $ 15 p.d. een SUV meekrijgen. Hij ging het even vragen en kwam terug en zei dat het akkoord was.
Jackie

almeretoppers
01-12-07, 19:30
Het lijkt mij n.l. wel leuk om een vreselijke muscle car te huren daar, voor die 2 weekjes die we daar zijn. Mijn dochter en ik zijn nogal een beetje auto gek vandaar.
Misschien heeft iemand nog suggestie's. heb normaal niks met Die logge Amerikaanse bakken, of weet iemand wat er voor mogelijkheden zijn.

Greetz van USA Rookies de Almeretoppers

almeretoppers
03-12-07, 21:48
Thanx voor alle tips,

Toch AV Gebeld, die onze auto konden omzetten naar een Chevvie Trailblazer. Leek ons wel zo ruim en veilig daar, ook makkelijk voor de terugreis naar het vliegveld, met alle inkopen die we gaan doen na het lezen van alle shop tips hier op het forum.
En nog op tijd ondanks dat we de 23e december al afreizen naar Florida.

Greetzz de Almeretoppers

Ta2 Gerrit
04-12-07, 09:25
De Trailblazer is een uitstekende keuze, zeker qua ruimte en overzicht.
Ook onze favo auto in de US, en hij wil ook nog goed van z'n plek.

mauricem1974
07-12-07, 13:50
Floridafanaten,

We hebben gisteren het besluit genomen om naar Florida te gaan met 4 volwassenen en 2 kinderen (2 en 4 jaar). De reis is gepland van 23 april t/m 9 mei. 15 hele dagen. In 2005 zijn we ook naar Amerika geweest alleen dan de westkust. We hadden toen een auto een 7 persoons minivan waarvan ik wel een foto heb, maar niet een merknaam en type weet. Kan iemand mij hiermee helpen? Kan ik ergens een foto plaatsen. Hij was geboekt bij Alamo. In 2005 waren we met 4 volwassenen en 1 kind van 1 jaar. Dit paste maar net kwa bagage, het was passen en meten. Nu hebben we er dus nog een kindje bij en wilde we wat meer ruimte. Ik heb hierover met Alamo gebeld en ik vroeg om een 12 persoons-auto. Alamo gaf aan dat die wel meer stoelruimte gaf, maar geen extra bagageruimte, omdat bagage op de stoelen niet mag vanwege diefstal. Een 8-persoons minivan had ook geen zin omdat er gewoon een extra stoel bijkwam t.o.v. de 7-persoons. Toen vroeg ik of er dan een stoel uitgehaald zou kunnen worden (we hebben maar 6 stoelen nodig) en zo wat extra ruimte te creeeren. Maar dit kon Alamo niet garanderen. Wie kan ons helpen?

Alvast bedankt voor jullie informatie

Michael
07-12-07, 17:44
Als je een full-size SUV boekt heb je dit probleem niet zo snel. Over het algemeen 7 stoelen en een ruimte als een blokhut.
http://img135.imageshack.us/img135/9186/chevytahoehp2.jpg
Als je foto's wilt plaatsen, zet je deze eerst op imageshack oid, en daarna voeg je deze in je bericht in. kijk even op de zoekfunctie voor details. In 2005 hadden wij ook een minivan en dat was een pontiac Montana. Ook stonden er Chrysler Voyagers. Laad maar op die foto.
Groet

M&M
07-12-07, 18:02
Wij waren dit jaar ook met vier volwassenen en twee kinderen, via yescarhire.com huurden wij altijd de 8 persoons minivan, en we kregen dan altijd een GMC Safari of Chevrolet Astro.
Prima auto met veel ruimte.
De "schrik" was dus ook groot toen we bij Alamo een Toyota Sienna aangewezen kregen.
Op het eerste gezicht leek het een hele kleine auto, en ik wilde al bijna uit mijn vel springen tot ik de achterklep open deed.... mijn hemel wat een ruimte !
<<te groter foto>>

De indeling is twee-drie-drie en de achterbank kan in twee delen neergeklapt worden, en als je nog meer ruimte nodig hebt kun je ook de hele achterbank in de vloer laten zakken, waardoor je een mega laadvloer overhoud.
<<te groter foto>>

<<te groter foto>>

We hebben de hele vakantie met vier volwassenen, twee kinderen (drie en één jaar) en twee buggy's rondgereden en het ging perfect.
Ook leuk: de rechter zijdeur is volautomatisch, via de afstandsbediening gaat ie vanzelf open en dicht, de andere zijdeur en de achterklep hoef je alleen maar dicht te doen, dan trekken ze zelf in het slot, superhandig.
Echt een aanrader dus deze auto, hij is misschien iets minder 'amerikaans' , maar voordelig, zuinig en heel ruim.

Succes !!

Michael
08-12-07, 01:30
Mooie wagen. De pontiac Montana had ook een electrisch openende en sluitende deur. Tevens was er een DVD speler aan de hemel gemonteerd wat vooral de kinderen erg blij maakte. Op één van de laatste dagen kwam ik er pas achter dat de auto nog wat leuke features had. Een electrisch aggregaat! (voor banden oppompen en stroom in de bush bush). En... met een druk op de knop zakte de auto van achteren hydraulisch. Makkelijk met inladen van zware spullen hahaha. Was echt Amerikaans:D

florida
09-12-07, 17:51
Wij gaan van 23 april t/m 2 mei naar Florida (heen Miami terug Orlando). Ik zag op deze (overigens zeer handige) site dat autohuur bij www.usareizen.de (http://www.usareizen.de) wel zeer voordelig is. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Anthonie
09-12-07, 18:03
Wij gaan van 23 april t/m 2 mei naar Florida (heen Miami terug Orlando). Ik zag op deze (overigens zeer handige) site dat autohuur bij www.usareizen.de (http://www.usareizen.de) wel zeer voordelig is. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Hoi

Het is www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) ,maar heb je de zoekfunctie al gebruikt? Daar kun je erg veel info vinden over deze verhuurmaatschappij

Groeten
Anthonie

brutus
14-12-07, 01:40
wij hebben van de week ook bij auto europe een minivan geregeld. voor 18 dagen 656 euro. (is nu alweer goedkoper)](*,)

ik heb eens gekeken voor jullie.
wat denk je van deze http://www.globalmediaserver.com/images/cars/ChevyExpress_4.jpg?site=EU&pucode=US

Premium, A/C
Automatische Transmissie
4 Deuren
Gelijkwaardig aan
http://www.autoeurope.nl/images/person10.gifhttp://www.autoeurope.nl/images/person10.gifhttp://www.autoeurope.nl/images/person10.gifhttp://www.autoeurope.nl/images/person10.gifhttp://www.autoeurope.nl/images/person10.gifhttp://www.autoeurope.nl/images/person10.gifhttp://www.autoeurope.nl/images/person10.gifhttp://www.autoeurope.nl/images/person10.gifhttp://www.autoeurope.nl/images/person10.gifhttp://www.autoeurope.nl/images/person10.gifhttp://www.autoeurope.nl/images/person10.gifhttp://www.autoeurope.nl/images/person10.gif

920 euro voor die dagen dat jullie gaan

mauricem1974
18-12-07, 14:15
Heren, dit was onze auto, we willen nu dus een maatje groter

http://img03.picoodle.com/img/img03/5/12/18/mikam/f_PICT0096m_0238ed2.jpg


http://img03.picoodle.com/img/img03/5/12/18/mikam/f_PICT0097m_a1b8f6a.jpg

mauricem1974
18-12-07, 15:39
Ik heb even met Avis gebeld en voor de periode dat wij gaan bieden ze een type Chevrolet Uplander/Pontiac Montana o.i.d. aan voor €690.

Weet iemand of je bij deze types ook de achterbank in de vloer kunt laten verzinken?

Avis gaf aan ook een maat groter te hebben een Chevrelot Tahoe voor €1042.
Maar hoeveel is deze groter kwa bagageruimte?

Kan iemand ons helpen?? Ik neem aan dat we op korte termijn moeten beslissen vanwege de beschikbaarheid.
Alvast bedankt voor jullie reacties

knaapje
18-12-07, 21:03
Als je even op www.chevrolet.com (http://www.chevrolet.com) zoekt denk ik dat je de antwoorden voor je ziet.
Zie hier de uplander bijv.:
http://www.chevrolet.com/pop/uplander/2008/third_row_bench_en.jsp

Succes
knaapje

Michael
19-12-07, 22:08
Hoi,

Het merk van je auto is Buick. Deze auto is op dezelfde bodemplaat als de Chevy Ventura en Pontiac Montana gebouwd en is feitelijk exact dezelfde.
Alleen het frontje is per auto anders. Binnenruimte = gelijk. In Europa doet men dit ook wel eens. Kijk naar de "oude Ford Galaxy, (inmiddels nieuw model) http://www.seat.nl/home/modellen/alhambra/start/0,16142,_D0Lnl,00.html Seat Alhambra en
Volkswagen sharan.
http://www.volkswagen.nl/index/home/modellen/sharan/0,9556,_D0Lnl,00.html

De chevrolet Tahoe is echt een bakbeest en zal je qua ruimte vorstelijk bedienen. Ikzelf had ook z'on modelletje besteld, maar door omstandigheden http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4515
(Zie foto en verhaaltje) kon dit niet doorgaan.
De tahoe is een erg grote auto met zeker genoeg ruimte voor jullie 6en plus bagage.

Michael
19-12-07, 22:14
O, ja, bijgaande link geeft foto's van het interieur weer.
http://www.chevrolet.com/tahoe/photogallery/

Ta2 Gerrit
20-12-07, 08:50
Wij hebben afgelopen zomervakantie ook een Buick Terazza gereden met 6 personen.
Kan, maar is met volledige bepakking wel wat krap, ondanks de superdiepe (in vergelijking met Uplander) bagagebak. We hadden in eerste instantie gekozen voor de Uplander, maar in de uitzoekrij bij Alamo LV bleek de Buick groter, dus die maar "gepakt".
De Tahoe (of nog beter de Suburban) is een slag of wat groter, maar ook prijziger en zeker aan de pomp een frequente bezoeker. Maar hij rijdt daarentegen super :-).

mauricem1974
20-12-07, 09:07
Nu ben ik aan het twijfelen geraakt. Ik heb gisteren de Chrevolet Uplander gereserveerd voor €690. De Tahoe was €1040 voor 16 dagen. Maar als de ruimte een stuk groter is..... mmmmm moeilijk. Kan je het verschil bepalen in liters bagageinhoud?

Pluisje
25-12-07, 09:22
Hoi,

Even een vraagje ben je van plan te gaan toeren met die auto steeds met alle bagage. Als je in eerste instantie eerst naar je huisje of hotel moet rijden is het toch niet bezwaarlijk om bagage even op een stoel te zetten?

Pluisje:-P

brumpy
27-12-07, 17:03
Ik zou tijdens de paasvakantie een grote wagen (5 personen) willen huren met navigatie systeem in!
Waar kan ik volgens de experts het beste terecht in Orlando?

Ta2 Gerrit
27-12-07, 22:12
Bijna iedere grote autovehuurder heeft jouw wensen. Kijk maar eens op de sites van bijv. Alamo, Hertz, Dollar etc. Daar kun je "zien" hoeveel mensen er in de auto gaan en of ze GPS hebben.
Auto huren doen "we" vaak bij usareisen.de, die werkt met alle genoemde verhuurders tegen leuke prijzen. Ook carbookers is een goedkope tussenpersoon.

wampie
27-12-07, 23:24
Volgens mij is de huur van een gps redelijk duur volgens mij kan je beter een tomtom meenemen met de kaarten van USA werkt ook wat makkelijker met gewoon alles in het nederlands....

Ta2 Gerrit
28-12-07, 10:43
Doen wij ook, hoewel ik mag zeggen dat ik hem niet echt nodig heb, behoudens in vreemde regio's (LV, Westkust etc.), maar het is wel doodmakkelijk als je een specifiek "nieuw" adres wil zoeken.
Maar om voor een &#233;&#233;nmalige vakantie iets aan te schaffen waar je al snel 200+ euri's voor kwijt bent, terwijl huren &#177;10 dollar per dag is, is misschien iets te veel gevraagd.
Als je wat vaker van plan bent de plas over te steken zou ik het zeker doen, tenslotte komt hij in Nederland ook soms goed van pas.

dirkv46
29-12-07, 13:40
ik wil een kleine wagen huren, ben enige bestuurder (42jaar) en wil goed verzekerd zijn zonder eigen afkooprisico, dus bij schade, diefstal of ongeval wil ik geen kosten hebben. Als ik bij usareisen kijk hebben ze 2 opties:
super -spar-plus of super inclusiv plus.
Welk neem ik best ?

Wat is nu de voordeligste optie , op voorhand een volle benzinetank regelen (wat in sommige opties inbegr. is) of ter plaatste gaan tanken?

Bedankt voor de reacties

moniqueo
29-12-07, 20:56
Wij hebben voor onze vakantie in juli een auto gehuurd via Alamo en kwamen het goedkoopst uit met een tarief uit de gids van Holland International. Die waren voor ons zelfs voordeliger dan usareisen.de . Het is gewoon even goed kijken wat de voordeligste mogelijkheid is.

Monique

Michael66
03-04-09, 22:43
Moderator Michael66:
Dit topic gaat over alle mogelijke vragen die bij iemand op kunnen komen wat betreft "auto huren". Vaak met bijbehorende antwoorden, ervaringen en suggesties.
Veel leesplezier.

Per begin april 2009 bleek dit topic zo groot te worden dat het handiger werd om e.e.a. op te splitsn op basis van datum van plaatsing van de berichten. In dit topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5619&highlight=auto+huren) staan de berichten die van 2004 t/m 2007 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5619&highlight=auto+huren) zijn geplaatst. De berichten van daarna vind je hier (2008) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9090&highlight=auto+huren) en hier (2009 e.v.) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9092&highlight=auto+huren). Als het noodzakelijk wordt om in de toekomst weer nieuwe onderwerpen aan te maken / af te splitsen dan kun je de links in die onderwerpen "volgen".