PDA

Bekijk Volledige Versie : Algemeen: Filmen & fotograferen



shadowgae
05-03-08, 00:26
Hoe vrij kan je filmen en foto's trekken in Florida van gelijk wie of gelijk waar?

Ik heb een redelijke camera tas, meer rugzak, waar enkele lenzen en een kleine videocamera inzit en had graag geweten hoe gemakkelijk het is om deze op de verschillende atracties mee te nemen.

Hoe vrij kan je filmen en fotograferen in Miami? Ik verblijf 2 nachten in South beach en wil nl ook S'avonds fotoke maken voornl in de Art Deco wijk en vanop het strand.

Teleton
05-03-08, 04:47
Hoe vrij kan je filmen en foto's trekken in Florida van gelijk wie of gelijk waar?

Er zijn hier parken waar figuren rondlopen die niet rusten voor je een foto van ze hebt genomen:-D:-D

Wat bedoel je precies met je vraag? Waarom zou je in Florida anders filmen/fotograferen dan in Brugge of Den Haag? Je kunt je hier uitleven hoor, zeker met goeie apparatuur.
http://img341.imageshack.us/img341/7409/1001966xu7.th.jpg (http://img341.imageshack.us/my.php?image=1001966xu7.jpg):grin::grin::grin::gri n::grin::grin:

Njit
05-03-08, 08:03
Ik heb een redelijke camera tas, meer rugzak, waar enkele lenzen en een kleine videocamera inzit en had graag geweten hoe gemakkelijk het is om deze op de verschillende atracties mee te nemen.

Wij hebben zelf ook zo'n rugzak.
Bij Disney kun je je rugzak bij de meeste attracties meenemen in de attractie.
Bij Universal ligt het aan de attractie. Bij intense attracties zul je je rugzak in een kluisje moeten doen.

Dr. Phlox
05-03-08, 11:39
Denk eerder dat de vraag is of mensen het vervelend vinden dat je foto's maakt van huizen en personen buiten de parken om. Ik had er in 2004 zelf geen last mee. Veel foto's gemaakt Ook van Politie en brandweer etc.
Grz
Ton

shadowgae
05-03-08, 11:43
Er zijn hier parken waar figuren rondlopen die niet rusten voor je een foto van ze hebt genomen:-D:-D

Wat bedoel je precies met je vraag? Waarom zou je in Florida anders filmen/fotograferen dan in Brugge of Den Haag? Je kunt je hier uitleven hoor, zeker met goeie apparatuur.
:grin::grin::grin::grin::grin::grin:

Tja in Brugge geen probleem om als toeriest rond te lopen, want er lopen meer toeriesten dan Brugse inwoners en het is er ook zeer Veilig ook s'avonds als de zon is ondergegaan kan je zonder probleem over straat lopen zonder lastig gevallen te worden door gelijk wie, laat staat dat je overvallen word.
Maar in Miami s'avonds met een grote canon fotocamera rondlopen, doen of niet doen? zelfs overdag vraag ik me af of het te doen is gezien ik me graag off the beaten track begeef.

Wat bedoel je met kluizen? staan bij zo'n attractie dan kluisjes of zijn deze te vinden op bepaalde punten.
Persoonlijk ben ik niet zo'n parkganger, maar als je dan toch in Florida ben moet je natuurlijk ook Disney doen.

Njit
05-03-08, 11:57
Miami is net als elke andere grote stad. Gewoon een beetje opletten wat je doet.
Je gaat in Nederland ook niet 's avonds in een achterbuurt in je eentje foto's maken.
Op de bekende touristen-plekken is het geen enkel probleem. In Amerika zie je sowieso veel meer spiegelreflexen.

Kluisjes vind je in de Disney parken enkel bij de ingang van het park (maar daar mag je je rugzak ook bijna overal meenemen in de attractie).
In de Universal parken vind je ze in de buurt van de attractie. Ze zijn meestal gratis voor een bepaalde tijd en daarna moet je betalen.

Houd er wel rekening mee dat die kluisjes niet echt heel groot zijn (vooral erg smal).
Soms zul je je rugzak er echt in moeten proppen en eventueel de spullen uit je tas er los in moeten leggen.

Maar gewoon doen hoor! Mooie foto's zijn wel wat extra moeite waard...

shadowgae
06-03-08, 00:00
Denk eerder dat de vraag is of mensen het vervelend vinden dat je foto's maakt van huizen en personen buiten de parken om. Ik had er in 2004 zelf geen last mee. Veel foto's gemaakt Ook van Politie en brandweer etc.
Grz
Ton
In Brugge is het ook zo, de meeste toeriesten géneren zich niet om door het venster naar binnen te kijken in je woonkamer terwijl je op je PC bezig bent of in je zetel zit TV te kijken.

Marcelg
06-03-08, 03:14
In de grote nachtclubs/discotheken is fotograferen of filmen dus absoluut niet toegestaan, er zijn zelfs shopping malls in de US waar het niet is toegestaan, ik denk ook dat je het niet hoeft te proberen bij de airport security check points.
Op straat is voor zover ik weet fotograferen en filmen nooit verboden.

JKG
15-03-08, 13:09
In de grote nachtclubs/discotheken is fotograferen of filmen dus absoluut niet toegestaan, er zijn zelfs shopping malls in de US waar het niet is toegestaan, ik denk ook dat je het niet hoeft te proberen bij de airport security check points.
Op straat is voor zover ik weet fotograferen en filmen nooit verboden.

Ik heb in The Mansion (nachtclub) op South Beach in Miami toch heel wat foto's staan maken (en wat filmpjes met de filmfunctie) van mijn vriendin en een andere vriendin van ons die we zelf al een lange tijd niet meer in levende lijve hadden gezien. Wel grappig, ze woont daar zo'n 4 jaar en komt in veel clubs en kent dan ook echt iedereen die bij de clubs werken.. dat betekend soms gratis toegang, of direct naar binnen, zo de lange wachtrij buiten voorbij... of gewoon een gratis drankje van een DJ of iemand anders die geluid regeld enzo... super !! \\:D/

In Mango's (gezellige tent, alleen wel veel botox, nosejobs, opgespoten lippen, borsten en kontjes wat er daar binnen loopt) ook geen probleem, maar waar de dames echt (half) naakt gaan mag je natuurlijk niet fotograferen of filmen. Maar dat is overal zo, ook in NL denk ik dat als jij gaat filmen of foto's gaat maken op de Wallen het ook niet lang duurt voor je gezeik krijgt.