PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagage: Open of op slot



rvd4always
20-09-04, 19:04
Zoals al veel besproken, koffers open of sluiten?

Op de site van Transportation Security Administration staan veel tips betreffende air travel:

http://129.33.119.130/public/index.jsp (homepage)

http://129.33.119.130/public/display?theme=175 (air travel tips)


Checked Baggage Q's and A's:

Q: Should I lock my luggage?

A: In some cases screeners will have to open your baggage as part of the screening process. If your bag is unlocked then TSA will simply open and screen the baggage.

However, if you decide to lock your checked baggage and TSA cannot open your checked baggage through other means, then the locks may have to be broken.

TSA suggests that you help prevent the need to break your locks by using a TSA recognized locking mechanism. TSA is not liable for damage caused to locked bags that must be opened for security purposes.

Q: Will TSA relock my bag if it is opened for screening?

A: TSA's highly trained screeners will take great care to secure your bag if they need t open it for screening. If your bag has a TSA recognized locking mechanism, and TSA opens your locked bag, we will re-lock the bag after the screening process.

http://www.tsa.gov/Editorial/images/tc_partner_only.gif

Daniel
20-09-04, 19:08
Ik vermoed dat ze bijv. Samsonite koffers zonder schade kunnen openen. Maar ja, als zij het kunnen dan kunnen de dieven het ook...

rvd4always
20-09-04, 19:14
Klopt Daniel, hieronder een lijst met erkende sloten die zonder problemen kunnen worden opengemaakt/dichtgemaakt.....

Air Travel

Accepted and Recognized Locks

The list below identifies locks that are “accepted and recognized” by TSA, which means that TSA screeners can open and re-lock these bags for security screening instead of cutting the lock. TSA screeners have tools for all TSA accepted and recognized locks that enable them to open the lock without damaging it if a physical inspection is required.

Some of the locks listed below are specific brands. Other names on the lists are manufacturers that produce a wide variety of locks, only some of which are accepted and recognized by TSA. We recommend that you check the packaging to ensure that it has language similar to "accepted and recognized" by TSA if you plan on using the lock for air travel. Most locks on the market are not TSA-recognized. This list will be updated periodically to provide the latest list of brands that are TSA accepted and recognized.

Brand Name:

Aegis Brands Travel Sentry locks
American Tourister Accessories
Atlantic Luggage
Austin House Travel Essentials
Briggs & Riley Luggage
Brinks Travel Sentry locks
Brookstone Easy Check
Delsey Luggage
Eagle Creek Travel Safe
EasyGo
eBags Travel Sentry locks
Franzus Travel Smart
Kenneth Cole Luggage
Lewis N Clark Travel Sentry locks
Magellan's Travel Sentry locks
Master Lock Travel Sentry locks
Pacsafe by Outpac Travel Sentry locks
Prestolock SearchAlert
Restoration Hardware Travel Sentry locks
Royal Traveller by Samsonite Accessories
Samsonite Accessories
Samsonite Luggage
Sharper Image Travel Sentry locks
Sunco Luggage
Target Embark Travel Sentry locks
Tumi Luggage
Voltage Valet Travel Sentry locks

TSA also has the ability to open luggage from some other luggage and/or lock manufacturers not listed above, although time pressures may require screeners to cut these locks rather than open them because there are many manufacturers, each using multiple master keys. It is very important to TSA that your baggage makes it onto your plane, and we will do everything possible to balance that need with security and customer service considerations. Screeners will always strive to open a bag, if required, without breaking the lock.

Bron: http://www.tsa.gov/public/display?content=09000519800a5a8e

Daniel
20-09-04, 19:22
Handig! Ik kan dus gewoon mijn Samsonite koffer op slot. Vind ik toch prettiger!

rvd4always
20-09-04, 19:41
Ik vind het ook prettiger om mijn koffers af te kunnen sluiten.
Ik zal het de volgende keer dan ook gaan proberen.
Overigens vraag ik mij af of TSA zich er altijd aan zal houden ivm de eventuele tijdsdruk.

Als je koffer niet op de TSA lijst staat kan je je koffer altijd nog met een 'luggage strap' dicht doen.

http://www.samsonite.nl/nl/local_product_display.jsp;jsessionid=G3WDDED2UDRTU JSYIDEXK1A?product=115*016

Gino
20-09-04, 19:44
Ik zou zo-ie-zo niets van waarde in je koffer stoppen. Kan me nog een zaak herinneren in Washington DC waar een georganiseerde bende (vliegveldpersoneel) niets anders deed dan koffers leegroven (met of zonder erkend slot :wink: )

rvd4always
20-09-04, 19:59
Zelf op Miami Airport is het gebeurd dat vliegveldpersoneel van alles jatte uit koffers. Ze zijn uiteindelijk met behulp van verborgen camera's opgepakt.
Maar stel je voor dat men wat in je koffer doet!
Lekker dan, als er in USA of Nederland een kilotje wit wordt gevonden zonder dat je het weet, hoe leg je dat nou uit!


Dit is de juiste link naar de 'luggage strap':

http://www.samsonite.nl/nl/local_product_selector_display.jsp;jsessionid=G3WD DED2UDRTUJSYIDEXK1A

groet,

René

Fan
08-11-04, 15:16
Hoi allemaal,
Ik weet dat dit onderwerp al vele malen besproken is op het vorige topic maar kan het niet meer vinden. Het gaat dus erom koffers wel of niet op slot te doen. Hoe doen jullie dat? Ik vind het een eng idee dat iedereen wat in mijn koffer kan doen als ze niet op slot zijn, maar ja als je in florida aankomt en je koffer is opengebroken is ook niks natuurlijk. En als ik mijn koffer niet op slot doe maar er wel een kofferriem omheen doe, is dat misschien een idee??
Hoop dat jullie toch nog een keertje antwoord willen geven.
Alvast bedankt,
Fan

Njit
08-11-04, 15:41
Hoi allemaal,
Ik weet dat dit onderwerp al vele malen besproken is op het vorige topic maar kan het niet meer vinden.

en hoe heb je geprobeerd het te vinden dan???

Als ik in de balk voor 'zoeken' kies en daar als trefwoord 'koffers' ingeef dan zie ik toch echt dit topic:

Linkje: Koffers open of sluiten? (http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=69&highlight=koffer)

Dus ehm...volgens mij heb je niet zo heeeeel hard je best gedaan om het te vinden :)

Natasja L.
08-11-04, 15:48
Wij doen onze koffers nooit op slot. Wel doen we er een kofferriem omheen. Die doen ze weer om je koffer als ze deze hebben gecontroleerd. Onze koffers worden bijna altijd gecontroleerd. Je vind het misschien een eng idee dat ze zomaar in je koffer kunnen, maar die sloten die erop zitten stellen niets voor. Die zijn zo open te klikken. Als dit te vaak gebeurd wordt het slot lam en kan je er niets meer mee, dus mijn advies is om je koffer gewoon open te laten.

Zeg Njit, wat Fan waarschijnlijk bedoeld is dat hij/zij het oude forum (om daar wat research te doen) niet meer kan vinden op de Florida Pagina, en daarom deze vraag hier stelt. Fan wilde het eerst zelf opzoeken en dat is niet gelukt, dus als vaste bezoeker zou je Fan beter kunnen helpen om deze als newbie op weg te helpen. Als je de tijd hebt om zo te reageren, had je ook tijd gehad om Fan een normaal antwoord te geven, maar dat is mijn mening.

Njit
08-11-04, 16:06
Natasja.. met raden wat iemand bedoeld komen we ook niet verder :)

En er is niks mis mee met newbie zijn. Ik had het bovenstaande ook met een knipoog getikt (vandaar de smileys) maar blijkbaar kwam dat niet zo over...
Excuses daarvoor dan.. Maar de zoekknop zit er echt niet voor niks..

Natasja L.
09-11-04, 08:47
Als ze zonder jouw aanwezigheid in je koffer open hebben gemaakt om te controleren, dan ligt er een verklaring in je koffer. Dat is een briefje waarop staat dat je koffer om veiligheidredenen is gecontroleerd en dat ze dit volgens de wet mogen doen. Daaraan kan je zien of dat ze je koffer hebben gecontroleerd.

Planetx
10-11-04, 16:10
wij zijn 7 november via orlando naar atlanta gevlogen en vanaf daar naar amsterdam

in orlando ingecheckt naast de balie zit de rontgenscanner en de mannetjes die de koffers openmaken en nakijken

cijfersloten moet je openmaken en hangsloten ook

nadat ze de inhoud hebben bekeken of niet draaien ze alles netjes op slot en hangsloten ook de koffers worden voor de resty niet meer fysiek gecontroleerd alleen nog door de rontgen scanner

cijfersloten en simpele hangsloten krijgen ze vrij simpel open werd er verteld zonder beschadigingen

wij vlogen met delta airlines

Danny
11-11-04, 11:36
Wat maakt het ook uit om je koffers open te laten. Controleren doen ze toch wel en als je niets te verbergen hebt is er toch niets aan de hand?

Ik heb altijd mijn koffers opengelaten en soms er een kofferband omheen gedaan. Ik heb echt nog nooit iets verloren of problemen gehad. Afgelopen zomer in Orlando vroegen ze er trouwens expliciet om of ik de koffers had opengelaten.....

rvd4always
13-11-04, 15:44
Naief om te denken dat er niets met je koffer kan gebeuren, lees dit onderstaande verhaal maar eens:

Onderwerp: Spookkoffers aan boord
Uitzenddatum: Ma. 25 oktober 2004, 20.30u
Link: http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=138236
In Netwerk het verhaal van Marieke Bekkers. Ze werd op Schiphol ten onrechte gearres- teerd voor drugssmokkel. Vermoedelijk hebben criminelen een koffer met drugs aan haar al gecontroleerde bagage toegevoegd. Die koffer was voorzien van haar bagage- labels. Bekkers strafzaak kan grote gevolgen hebben voor het veiligheidsbeleid en de vervolging van vermeende drugskoeriers.

Niet alleen drugs
Uit de zaak van Marieke Bekkers blijkt dat het door de truc met bagagelabels mogelijk is om drugs te smokkelen. Maar niet alleen drugs. Voor hetzelfde geld kan er een bom verstopt zitten tussen de bagage.

Nieuwe bagage
Criminelen blijken namelijk op vliegvelden aan al ingecheckte koffers nieuwe bagage te kunnen toevoegen. Deze extra koffers, ook wel spookkoffers genoemd, worden voorzien van originele bagagelabels van argeloze, onschuldige passagiers. Hierdoor is het mogelijk dat er meer koffers in het vliegtuig aanwezig zijn dan de verzamelstaat aangeeft.

'Bom onder veiligheidssysteem'
Het hoofd Veiligheid van de KLM heeft voor de rechter toegegeven dat het mogelijk is een spookkoffer aan boord te krijgen. Volgens de rechter betekent die uitspraak een ‘bom onder het hele veiligheidssysteem.’

Gearresteerd
Marieke Bekkers vloog vorig jaar november vanuit Mexico naar Nederland. Haar koffers werden bij het inchecken voorzien van een bagagelabel. Toen ze na haar vakantie terug wilde keren, werd ze op Schiphol gearresteerd.

Geen vingerafdrukken
Op de dag van aankomst was er een koffer met cocaïne aangetroffen. De bewuste koffer bevatte echter geen vingerafdrukken van Bekkers. Wel zat er een label op dat behoorde bij haar zogenaamde ‘claimtags’. Die claimtags worden bij het inchecken op het ticket geplakt en zijn bedoeld om verloren bagage weer terug te vinden. De vrouw is inmiddels vrijgesproken.

Fan, je hebt gelijk dat je een beetje achterdochtig bent wat betreft open koffers. Ik vind het niet normaal dat het zo moet.
Laat ze de koffers maar controleren waar je bij bent zodat je je koffers weer op slot kunt doen nadat ze zijn gecontroleerd.

Tip: Air Travel Accepted and Recognized Locks
The list below identifies locks that are “accepted and recognized” by TSA, which means that TSA screeners can open and re-lock these bags for security screening instead of cutting the lock. TSA screeners have tools for all TSA accepted and recognized locks that enable them to open the lock without damaging it if a physical inspection is required.

Some of the locks listed below are specific brands. Other names on the lists are manufacturers that produce a wide variety of locks, only some of which are accepted and recognized by TSA. We recommend that you check the packaging to ensure that it has language similar to "accepted and recognized" by TSA if you plan on using the lock for air travel. Most locks on the market are not TSA-recognized. This list will be updated periodically to provide the latest list of brands that are TSA accepted and recognized.

Brand Name:
Aegis Brands Travel Sentry locks
American Tourister Accessories
Atlantic Luggage
Austin House Travel Essentials
Briggs & Riley Luggage
Brinks Travel Sentry locks
Brookstone Easy Check
Delsey Luggage
Eagle Creek Travel Safe
EasyGo
eBags Travel Sentry locks
Franzus Travel Smart
Kenneth Cole Luggage
Lewis N Clark Travel Sentry locks
Magellan's Travel Sentry locks
Master Lock Travel Sentry locks
Pacsafe by Outpac Travel Sentry locks
Prestolock SearchAlert
Restoration Hardware Travel Sentry locks
Royal Traveller by Samsonite Accessories
Samsonite Accessories
Samsonite Luggage
Sharper Image Travel Sentry locks
Sunco Luggage
Target Embark Travel Sentry locks
Tumi Luggage
Voltage Valet Travel Sentry locks

TSA also has the ability to open luggage from some other luggage and/or lock manufacturers not listed above, although time pressures may require screeners to cut these locks rather than open them because there are many manufacturers, each using multiple master keys. It is very important to TSA that your baggage makes it onto your plane, and we will do everything possible to balance that need with security and customer service considerations. Screeners will always strive to open a bag, if required, without breaking the lock http://www.tsa.gov/public/interapp/editorial/editorial_multi_image_with_table_0234.xml

Suc6, René :?

willie
13-05-06, 13:02
maandag om 14:00 vertrekken wij. Ik had laatst ergens in dit forum gelezen dat je geen koffer mag met een cijferslot. Deze heb ik dus wel, en eigenlijk wil ik hem ook gewoon op slot doen. Het is misschien een rare gedachte maar je weet maar nooit of iemand er wat instopt. Wat gebeurd er als je je koffer opslot doet en ze willen hem controleren? controleren ze vaak koffers? Of raden jullie gewoon aan om hem niet op slot te zetten?

Ta2 Gerrit
13-05-06, 14:17
Als je de koffer op slot doet en de TSA wil een kijkje nemen, dan is de kans zeer wel aanwezig dat ze hem "openmaken".
Er zijn wel TSA aproved sloten die ze met een loper kunnen openen, o.a. verkrijgbaar bij Am. Vac.

sonja
13-05-06, 19:02
Koffers worden regelmatig geopend voor controle, ze laten er dan een briefje in achter.
Zou het risico niet nemen dat de koffer wordt opengebroken, want dat doen de autoriteiten. Als je geen TSA approved slot hebt laat 'm dan open.
Advies: Doe er een kofferband omheen, dan loopt je geen risico dat er iets uitvalt mocht de koffer niet goed dicht zitten.

Fijne vakantie.

Sonja

willie
13-05-06, 19:06
ik vind het gewoon associaal dat ze je koffer openbreken. Willen ze erin kijken? Vraag dan aan de balie tijdens het inchecken wat de code is ofzo!

Of roep me om... vind het gewoon niet normaal dat ze je eigendom slopen. Als er iets inzit wat niet mag, dan weten ze me toch ook te vinden?

sonja
13-05-06, 19:14
ik vind het gewoon associaal dat ze je koffer openbreken. ?

Het is niet asociaal, het zijn uitsluitend veiligheidsmaatregelen, jij zult niets bijzonders in je koffer hebben, maar er hoeft maar één gek te zijn die dat wel heeft, de rest kun je raden. Ga je voor de eerste keer naar Amerika? zo ja, bereid je dan voor op de security checks, die zijn er niet om toeristen te plagen, maar voor de veiligheid van iedere passagier.
Tip: berust in de security checks, ga niet tekeer tegen het personeel, zij doen gewoon hun werk.

Nogmaals veel plezier.

Sonja

Michael66
13-05-06, 21:39
Wat jij voorstelt kost extra tijd = geld. Van tevoren wordt ruimschoots voldoende aangekondigd dat er kofferchecks plaatsvinden en waaraan je koffersloten moeten voldoen willen ze hem zonder beschadigingen open kunnen maken. Als je toch andere sloten wilt gebruiken ben ik van mening dat het gebruiken van woorden als "a-sociaal" en "eigendom slopen" niet gepast is. Pas je aan aan de eisen van het vliegen tegenwoordig, of vlieg niet. De wereld draait niet alleen voor jou!!

Mijn mening.

NB: Ik heb vorig jaar bij de WalMart neon-fel-gekleurde tie-wraps gekocht ($1,99). Daarmee maak ik m'n koffers dicht. Als er een check heeft plaatsgevonden of de koffers anderszins zijn geopend zie ik dat meteen, want hersluiten met een zelfde kleur tie-wrap .... dat zie ik niet zo snel gebeuren.

http://www.graficall.nl/ProductImages/2923.jpg

Trouwens ook in NL verkrijgbaar, maar wel een stuk duurder (€7,00):
http://www.graficall.nl/Product~id~2923-Catamount-190mm-Tie-Wrap-20pcs-Geel.aspx

pieterkes
14-05-06, 08:50
Voor de koffers had ik ergen afschuwelijk gekleurde kofferriemen gekocht.
Hele felle regenboogkeuren. Was wel makkelijk want tussen al de andere donkere koffersop de transpoertbanden vielen ze gelijk op.
Ook hadden we twee make up koffers bij ons en daarvan had ik de ritsen met een tiewrap dicht gemaakt.
Ook nog een optie is om de koffers te laten sealen op schiphol.
Kost 7 euro? per koffer en van onze reisverzekering had ik bonnen om dit gratis te laten doen.

lies-hattink
05-06-06, 15:52
Wij zijn in 2003 voor de laatste keer geweest onze groep(5 pers) had 8 koffers op de terug reis. Allemaal opslot, ondanks dat er stond aangegeven bij het inchecken dat ze niet opslot mochten, nou dat hebben we geweten 4 van de 8 zijn geopend door de duane/beveiliging, van 2 koffers mooi het hang en sluit werk incl ritsen kapot!!!

Er zat wel netjes een briefje in onze koffers dat ze waren geopend voor veiligheids controle, dat vind ik wel perfect, je weet tenminste wat er is gebeurt.

Tip doe 1 of 2 koffer riemen om je koffer blijft ie toch mooi dicht zitten

Groetjes Lies

raygwencaith
06-06-06, 11:06
Hallo allemaal,

Zoals iedereen inmiddels al wel weet is het zo dat je je koffers ook op de heenreis open moet laten. Wij vonden dat eigenlijk best een onprettig idee ook omdat onze koffers cijfersloten bevatten en dus bij het gooien open kunnen springen. Via de website van TSA kun je wel kofferbanden vinden die door hun te openen zijn maar dan nog is er het gevoel dat iemand er iets in kan stoppen.

Je kunt natuurlijk ook je koffer toch op slot doen maar na een telefoontje van ons naar onze verzekeringsmaatschappij blijkt dan dat je de kosten dan niet vergoed krijgt omdat er juist is aangegeven dat de koffer open moet blijven ter controle. Ook vertelde zij ons dat als je de koffer open laat je er geen waardevolle spullen in moet doen. Kleine voorwerpen met weinig waarde worden bij diefstal vergoed.

Daarna toch nog niet van de onzekerheid af en met Martinair gebeld omdat na het inchecken de koffers vrij onbeheerd beneden staan voor transport. Zij vertelden ons dat de koffer dus echt open moet (op eigen risico, maar dan kan ie worden opengebroken worden) maar dat je de mogelijkheid hebt om de koffer op Schiphol te laten sealen (7 euro per koffer hoe groot of klein, dat maakt niet uit). In America zullen ze als ze je koffer willen controleren dan deze er wel afhalen. Je weet dan wel bij aankomst of er aan je koffer is gezeten.

Wij hebben nu besloten om er sowiezo een kofferband omheen te doen en toch op de heenreis de koffers te sealen.

Ik hoop hier meerdere ongeruste forummers mee te hebben geholpen.

Gwenda

Ps Nog 20 dagen te gaan.

Chanty
06-06-06, 18:13
Tijdens een reis van 5 weken door Amerika, met diverse vlucht onderweg, werd mijn koffer waar ik bijstond door een scan gehaald. Elke keer moest ie open...bleek dat en Friends spel de boosdoener was haha Deze toen ik daar achter was maar in de handbagage meegenomen.

Maar goed, toen werden alle koffers van internationale reizigers dus wel apart genomen en als het open moest dan stond je er bij om het slot open te maken. Dat systeem is inderdaad tijdrovend, maar ik vind niet dat we in een samenleving leven waar je douanebeambten en andere medewerkers achter de schermen kunt vertrouwen dat er niets ingestopt wordt.

Het zal een kofferriem moeten worden, want het risico dat deze dure koffer kapot gemaakt wordt is iets te groot. Trouwens, als je je koffer laat sealen...gaat ie dan tegenwoordig door een scan heen van de TSA ofzo? De laatste keer naar LA in 2004 had ik dit namelijk voor het eerst gedaan en toen werd ik er op LAX meteen uitgehaald om hem open te maken. Zegt die vrouw 'ja er staat security op, vandaar' dus ik uitgelegd dat dat op de security slaat dat je koffer niet open kan gaan enz...dat dat op Schiphol gedaan is en ik daarvoor betaald heb. 'Sorry miss...I didn't know that'

Bij Dreizen hebben ze het ook 3 keer gezegd met boeken. ;) En bij inchecken vragen ze er als het goed is ook nog eens na. (naast het vragenrondje of je zelf je koffer hebt ingepakt enz)

Gr Chantal

corrus
06-06-06, 19:34
Maar als de sealing eraf is weet je nog steeds niet WIE het eraf heb gehaald...
Dus doe nu alleen een gecertificeerde kofferband en houd die 7 euro lekker in je zak... zonde van het geld...
of (goedkoper) indien je gewoon een spanband bij bijv. Halffords koopt en de sluiting helemaal omwind met een stuk tape.. met daarop je handtekening heb je hetzelfde resultaat...

christophe
07-06-06, 19:04
wij hebben het opgelost door rond de koffers kofferbanden te spannen zodat ze niet kunnen open springen. En de ritsen hebben we afgesloten met plastieken sluitstrips. Die kunnen ze altijd open snijden als ze willen.

Orangedevil
08-06-06, 16:16
De reden dat ik hem altijd op slot doe is niet omdat ik bang ben dat iemand er wat instopt of dat er iets uit word gehaald.Maar ik ben gewoon bang dat als ik mijn koffer niet op slot doe dat ie open kan springen .Wie weet hoe er gesmeten wrd met die koffers.En als ie dan op slot zit zit ie toch wat steviger dicht.

deh78
10-06-06, 13:22
Voor nog geen € 10 tot € 15 euro heb je een tsa proof slot
Kun je toch je koffer op slot doen en hij kan gecrontoleerd worden

Beetje veilig gevoel dat dan andere niet zo snel in koffer komen



Dennis

marisca
10-06-06, 23:06
Die passen niet op zo'n harde vliegtuig koffer met code! :evil:
daar kan alleen zo'n band om, Maar die koffer van ons springt niet zo snel open omdat hij ook aan de zijkanten goed dicht klikt. :D
En voor de rest dan maar hopen dat niet iemand je koffer gebruikt voor andere doeleinden :?: :?

Gr marisca :D

deh78
10-06-06, 23:35
http://img117.imageshack.us/img117/5559/tsa9yn.jpg (http://imageshack.us)

Ik bedoelde eigenlijk deze voor €14.95 bij beversports in Eindhoven. Deze zijn juist bedoeld omheen een plastice koffer te doen... :P Oja en TSa Keurmerk

Dennis

lies-hattink
13-06-06, 17:27
hallo

die slotjes en kofferbanden zijn idd heel simpel te verkrijgen bij beversport http://www.bever.nl/images/pdf-bestanden/catalog2006/hoofdstukken/Reisaccesoires.pdf (3de pagina) zoals hierboven het antwoord al te zien(van deh78) voor de harde koffers de banden en de slotjes zijn er ook te verkrijgen voor de "zachte" koffers €9,95!! voor dat geld zitten je koffers dicht en geen gezeur mee, ik heb in iedergeval geleerd om de koffers zomaar opslot te doen(zie mijn andere antwoord in dit toppick)

Ik ga zeker de slotjes halen voor de volgende keer en de vrienden die mee gaan hebben er ook al om gevraagd.

Groetjes Lies

raygwencaith
14-06-06, 13:59
Bij de balie waar je je koffer op Schiphol kunt laten sealen hebben ze nu ook speciale zakken voor om je koffer die je meerdere malen kunt gebruiken, deze kosten 15 euri en gaan met een TSA slotje wat je dan nog moet kopen extra op slot, dan is je koffer ook gelijk beschermt tegen krassen e.d. Bij American Vacations hebben wij toen wij daar zaterdag waren voor 5.25 euro slotjes gekocht. Dus dan zijn we met de koffers klaar en gaan ze veilig en toch afgesloten mee.

Gwenda

Nog 13 dagen te gaan

cynny
15-06-06, 12:51
even je code melden bij het inchecken wil ook wel eens voldoende zijn, als ze de tijd hebben. Anders kun je hem altijd ter plekke nog even snel open maken.

knaapje
15-06-06, 12:52
Bij American Vacations hebben wij toen wij daar zaterdag waren voor 5.25 euro slotjes gekocht.

Kost je weer extra geld, extra gewicht en gesleep. Tevens zullen ze na een paar keer gebruik ook wel vol met gaten en scheuren zitten.
Gebruik nou gewoon de standaard harde koffers die je overal voor zo'n EUR 50 tot EUR 70 kunt kopen met een kofferriem.
De sloten daarvan zijn door TSA gewoon te openen.
Koffers gaat nornaal een keer of 10 minimaal mee.

Degene, die echt in je koffer wil heeft hem, met welk slot dan ook, open voordat jij met je ogen geknipperd hebt.

Knaapje.

Maria-Anna
15-06-06, 14:42
Dus...voor de zekerheid kijken of ik het snap...(ja, ja, Ik Ben Blond dus het is geoorloofd O:) ) resumé: Het voordeligste is sluitstrips (zogenaamdeTie-Wraps) te gebruiken in combinatie met een span/kofferband of anders TSA goedgekeurde kofferbanden (35 euri) mét slotje of TSA goedgekeurde slotjes.

En wanneer je de koffers open laat of Tie-Wraps gaat gebruiken in combinatie met een span/kofferband mag je er geen waardevolle spullen in doen anders betaalt de verzekering niet uit bij diefstal.
Sluit je de koffers toch af met een gewoon slot dan betaalt de verzekering niet de schade aan de koffers wanneer men er in keek...
:D......?

kol
28-07-06, 17:32
Ik had om mijn koffer ook zo'n regenboogkofferriem gedaan. Lekker makkelijk bij het herkennen dacht ik !!! Nou mijn kofferriem hadden ze er dus vanaf gehaald en in het koffer gestopt. Ik hekende dus mijn eigen koffer niet op de band. Ik kreeg het pas door toen hij al 5 keer langs was gekomen. Bij ons waren trouwens 3 van de 4 koffers gekontroleerd!!

Nicole :wink:

Norbert
02-05-07, 10:29
Kan een gemiddelde "Carlton"-koffer met een cijferslot zoiezo niet zonder schade opengemaakt worden door de douane als hij dus op slot zit? Volgens mij moet dit een koud kunstje zijn maargoed...

Ik wil trouwens wel zo'n Samsonite-TSA-kofferriem, geeft me een beter gevoel dan een kofferriem zonder slot, maar die zijn maar liefst €32.99 en ik heb er 2 nodig :shock: Weet iemand misschien een goedkoper adresje?

Ohja en dan nog wat, zo'n kofferzak die je op Schiphol kunt kopen, ik las dat ze zwart zijn...maarrr dan is het moeilijk je koffer te indentificeren op de band als er meer mensen zijn die dat doen, of zie ik iets over het hoofd?

Gewoon je cijferslot openlaten en deze eromheen http://www.bestekoffer.nl/products.asp?id=176275&ctID=567

Prijzig, maar vooralsnog de best optie (qua gevoel), tenminste, voor mij dan...

corrus
02-05-07, 16:11
Wat is de reden dat je niet meer mag sealen?Indien je 'm laat sealen, kan de TSA nog steeds niet 1.2.3 bij... dus die seal halen ze er dan af... dan ben je dus nét zo ver... alleen een paar euros armer...

raygwencaith
02-05-07, 16:40
Mocht je het idee van koffers open niet prettig vinden dan heb ik de ideale oplossing voor je, waar wij ook vorig jaar gebruik van hebben gemaakt en ook dit jaar weer doen. Het is even wat duurder in aanschaf maar je gevoel is er zekers beter bij.

Hier komt ie:

Bij de Seal and Go afdeling op schiphol kun je speciale koffertassen kopen. Deze gaan om je gehele koffer heen en kun je afsluiten met een TSA slot. Deze zijn op schiphol te koop maar ook op diverse internetsites. Deze slotjes kan de TSA gewoon openmaken en na controle doen ze de zak er ook weer om terug. Deze zakken kun je vele malen gebruiken. Ik geloof dat de grootste zak 15 euro koste,maar daar kan dan ook een hele grote koffer in.

Voorbeel site met de sloten: http://www.bestekoffer.nl/products.a...76326&ctID=567 (http://www.bestekoffer.nl/products.asp?pMid=172710&id=176326&ctID=567)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Norbert
02-05-07, 18:19
Maar kun je je koffer nog wel herkennen met zo'n zak?

raygwencaith
02-05-07, 20:23
Jazeker, er zijn er namelijk niet zoveel. Maar wij hadden verschillende kleuren slotjes en een sticker op de tas geplakt. Alle 10 koffers konden we zo van de band afhalen vorig jaar.

Eric
02-05-07, 23:28
Maar ik snap niet helemaal het nut van een zak om mijn koffer, tenzij je een heel dure Luis Vuiton of zo hebt.
Mijn Samsonite koffer is nu een keer of 15 heen en weer geweest, en ziet er dus niet helemaal nieuw meer uit, maar dat maakt toch verder niets uit?
Eric

Norbert
03-05-07, 08:09
Het gaat erom, dat als je de koffer zelf niet mag vergrendelen, je met zo'n zak alsnog de boel kan "afsluiten". Zo'n zak heeft namelijk de mogelijkheid om er een hangslotje aan te bevestigen en hem daarmee af te sluiten. Je kan dus een TSA-goedgekeurd slotje kopen, deze aan de zak bevestigen en dan is iedereen blij;
Jij hebt voor je gevoel een enigzins "afgesloten" koffer, men kan er immers niet zomaar iets uithalen of instoppen en als de douane/tsa/whatever in je koffer willen, kunnen die het slotje van de zak openen en in je koffer gaan spitten.

Eric
03-05-07, 09:43
Jij hebt voor je gevoel een enigzins "afgesloten" koffer, men kan er immers niet zomaar iets uithalen of instoppen

Wat denk je nou, dat criminelen niet eenvoudig ook zo'n TSA sleuteltje te pakken kunnen krijgen? Als ze kwaad willen, doen ze het toch wel. Ik reis echt wel vaak, heb nog nooit een koffer op slot gedaan, en er is nog nooit wat mee gebeurd. Wel heb ik een goede kofferriem tegen het openspringen van de koffer, en als ik een nieuwe nodig zou hebben, kun je er een met slotje nemen, maar dat geeeft geen enkele garantie.
Eric

Norbert
03-05-07, 11:28
Ben ik met je eens, echter, in dit geval gaat het meer om het gevoel wat men er bij heeft. Het is natuurlijk heel persoonlijk hoe iemand met z'n baggage om gaat, maar ik heb er liever voor mijn idee alles aan gedaan om de boel nog enigzins te "beveiligen".

raygwencaith
03-05-07, 11:39
Gulukkig kun je zelf bepalen of je een zak om jje koffer doet met TSA slot, ee kofferriem. Zoals Norbert zegt geeft het gewoon een prettiger gevoel als je zeld de koffer met een zak en slotje hebt afgesloten. Natuurlijk kunnen criminelen aan z'n sleuteltje komen maar het kost nou eenmaal wel weer meer tijd en dat valt op. Wij doen het weer gewoon met de zak en slot.

corrus
03-05-07, 14:07
Gulukkig kun je zelf bepalen of je een zak om je koffer doet met TSA slot, een kofferriem.Ik reis altijd met de TSA koffersloten op de koffer...
Maar de laatste keer is mijn koffer duidelijk door ze opengemaakt... (no prob.) Ze hadden toen gewoon het slot er niet meer omheen gedaan, dus.... WEG SLOT :mad: ... Lekkere kerels... op die manier schiet het natuurlijk niet op...
Ik heb er ook een klacht voor neergelegd... niet dat dit helpt maar toch...

Riv71
07-05-07, 13:47
2005 Met Martinair : koffers opslot gedaan... niets aan de hand (heen weg) op de terug weg was mijn slotje eraf gehaald en in de koffer gedaan met een keurig (standaard) briefje dat ze de koffer gecontroleerd hadden en niet aansprakelijk waren voor eventuele schade. (dat heb je, als je schaalmodel autotjes in je koffer stopt :-) )
2006 Met United Airlines: Koffers opslot en werden ter plekke bij het inleveren gecontroleerd (ook in Washington en Miami) zodat je eventueel de koffer nog open kon maken.

Eric
07-05-07, 14:09
Bij Continental wordt uitdrukkelijk aangegeven dat je koffers NIET op slot mogen !!
Op sommige Amerikaanse luchthavens wordt inderdaad de TSA security controle gedaan waar je bijstaat, en mag je daarna je koffer op slot doen.
Eric

theovg
07-05-07, 19:00
ik heb die kofferriemen met tsa slot in amerika besteld het opsturen kost niks waren daar 9.80 euro per stuk. ik had ze ook hier gezien voor 29 euro.
je kan met je kredietkaart betalen en 5 dagen later heb je ze in huis.


groeten theo

ienelien
12-05-07, 23:59
Toen wij afgelopen maandagochtend op Schiphol onze koffer van de band haalden was ook de kofferriem er van af. Een groot groen kruis op het label aan de koffer ..... wat zou dat nou weer betekenen ??
Thuisgekomen maakten we de koffer open. We gingen ervan uit dat de riem er wel was ingedaan. Dus niet. Alleen een kaartje dat we controle hadden gehad.
We hadden al een koffer met een rits, maar nu zitten we er aan te denken om er nog zo één aan te schaffen. Die kunnen tenminste niet openschieten.

inavm
04-07-07, 20:21
Wij reizen al 9 jaar naar de USA.
Onze koffers, samsonite, gaan niet op slot, maar er gaat wel een kofferband omheen. Heel vaak een briefje gevonden dat ze doorzocht zijn.
Waarom al die moeite doen met goedgekeurde slotjes etc ?

Almereontour
04-07-07, 22:07
Ik denk dat het gewoon een gevoel is om je koffer op slot te doen zodat niet iedereen zomaar in je koffer kan kijken. Want buiten de douane komen nog veel meer andere mensen met je koffer in aanraking als je vliegt.
Kijk, mijn auto is ook vaak niet afgesloten maar ik moet dan ook niet gaan zeuren als ik iets uit mijn auto mis.
Zoals ik al schrijf is het gevoelsmatig. Waarom je koffer wel op slot als naar Spanje vlieg en niet als naar Amerika vlieg????

Arie
06-07-07, 20:07
Ik heb die handige TSA slotjes ook gekocht.
Handig want de kinderen kunnen ze ook gebruiken voor de schoollockers.
Verder kwam me partner uit Italie met haar in Orlando gekochte Samsonite, en het slot ging niet meer open op 000.
Nou dat wordt dan 999 nummers draaien.
Laten we maar beginnen 001, 002,003 etc.
Bij 080 was het prijs.
Gelukkig was het geen 980.
Nou jullie zijn weer op de hoogte, Arie.

Michiel
21-03-08, 09:45
Goedemorgen allemaal,

Ik heb al reeds vernomen dat je de koffers niet op slot mag doen, wanneer je naar de U.S. reist met het vliegtuig.

We vertrekken over 8 dagen naar Miami Airport, nu hebben zowel ik als mijn vriendin zo'n harde koffer met links en rechts zo'n schuifje en in het midden een vergrendeling met zo'n cijfer code. Normaal doe ik over de koffer ook nog een spanband met cijfercode.

Hoe moet ik nu mijn koffer meenemen? Moet ik de code van het cijferslot op een label plakken, moet ik een andere koffer hebben? Ik neem wel een nieuwe band mee zonder slot, maar hoe moeten we dit aanpakken? Als er per ongeluk een cijfertje verandert tijdens transport zit ik dan met een kapotte koffer???

Ta2 Gerrit
21-03-08, 09:57
De kans is aanwezig, hoewel erg klein, dat de TSA je koffer gaat onderzoeken.
Als hij dan op slot zit wordt hij hoe dan ook opengemaakt. De enige sloten die er op mogen zitten zijn TSA approved sloten, maar voor een harde koffer wordt dat moeilijk.

Ik zou er gewoon een spanband om doen en de cijfers op "open" en dan hopen dat ze niet verschuiven, iets wat zelden gebeurt.
Er zijn ook spanbanden met deze TSA approved locks, dus dat kan ook.

Mocht je koffer doorzocht worden, dan zit er een briefje in dat de TSA erin geweest is. Wij doen altijd tie-wraps aan onze slotoogjes (geen harde koffers) en het is één keer voorgekomen dat die (met briefje) vervangen waren door blauwe van de TSA.

yohn
21-03-08, 11:00
Er zijn ook TSA sloten en TSA kofferbanden te koop. (Kijkshop, Bijenkorf, etc)

http://www.tsa.gov/graphics/images/tsa_accepted_locks.jpg
http://www.kijkshop.nl/data/producten/groot/KS111862y.png

AlexFL
21-03-08, 11:31
Als je van die hardcase samsonite koffers hebt met codeslot in het midden en links en rechts een sleutelslot moet je er gewoon voor zorgen dat de sloten niet op slot zitten, het codeslot krijgen ze open zonder open te hoeven breken...

In ieder geval dat was bij mij het geval, had de koffers afgesloten toen ik met de greyhound onderweg was en door alle commotie van een martinair vlucht die vertraagd was en waardoor ik met ba mocht vliegen ben ik vergeten het slot eraf te halen, op Schiphol kreeg ik mijn koffertje mooi terug met 2 eruit getrokken cilinders.

pascalbrouwers
21-03-08, 11:54
Gewoon de goedkoopste gaan halen.
1 ding is belangrijk, dat ze niet openspringen.
wij gebruiken gewoon een gewone ordinaire band van de bristol werkt heel goed.

Zie eerdere post van Gerrit:
Mocht je koffer doorzocht worden, dan zit er een briefje in dat de TSA erin geweest is. Wij doen altijd tie-wraps aan onze slotoogjes.


Wij hebben 2 harde koffers, hier gaan dan de banden omheen.
En 1 stoffenkoffer, en hier gebruik ik dan de tie-wraps.

Groet,
Pascal

Tinkerbell
21-03-08, 11:54
Even een vraagje over die banden met TSA slot;Ik had ze ook gekocht bij de kijshop.
Later zag ik ze op Zuidplein in Rotterdam van Samsonite en heb toen die ook gekocht.
Als ik ze naast elkaar zie liggen zie ik toch wel verschil. Of de een beter is dan de ander weet ik niet maar ik zie het verschil wel duidelijk.

Fred.intheusa
21-03-08, 22:50
Zijn die van de Kijkshop dan ook te doen?
Ja hoor: als het maar TSA sloten zijn. Merk maart niet zo veel uit.
Dit soort slotjes houden geen echte inbrekers buiten; met een goede schroevendraaiers wrik je ze zo open (en kapot). Het gaat er maar om dat je het kan zien als er aan je koffer gerommeld is.

Zelf heb ik een paar TSA slotjes via Ebay gekocht: ook zo'n $8 /stuk.
Prima slotjes.
Ze zijn er zelfs met een indicator: een klein gekleurd vlakje dat van kleur verandert als de TSA het slotje -met het sleuteltje- heeft geopend.

moemoe
30-03-08, 20:59
HALLO
ik ben deze morgen om een riem geweest met cijfer slot,en daar wisten ze mij te zeggen dat het niet hoefde, dat voor de v.s geen valiezen op slot mogen gedaan worden, als er iemand onlangs is geweest kan je misschien,
zeggen ze open laten of sluiten
groetjes en dank moemoe#-o#-o#-o#-o

Saskiac1977
31-03-08, 07:31
Ik heb een delsey koffer met cijferslot en 2 sluitingen aan de zijkant zonder cijferslot..
Als ik de lijst aan het begin van het topic lees begrijp ik dat deze wel op slot kunnen,omdat ze door security te openen zijn.
Of heb ik het nou verkeerd begrepen, kijk als het niet kan oke, maar als ik m kan afsluiten doe ik het wel.

Njit
31-03-08, 07:38
Er moet een logo op staan van de TSA. Als die er niet op staat dan zou ik hem open laten.

Michael66
31-03-08, 09:07
Anders zetten ze gewoon een schroevendraaier onder het slot en ... plop ... open!

De sloten van de meeste koffers bieden alleen maar schijnveiligheid.

Michael66
31-03-08, 12:57
Ik gebruik ook altijd kofferriemen, om de boel gesloten te houden en voor de herkenbaarheid. Inmiddels heb ik er een heel aantal "versleten". Bij de bagagehandling worden ze namelijk vaak als een extra "handvat" gebruikt, wordt dus de hele koffer een de riem opgetild. En daar zijn ze meestal niet tegen bestand. Met name de klik-sluitingen springen open en dan is het jammer maar helaas.

Ieder voordeel heb se nadeel!

BroWorld
01-04-08, 10:52
Haha dit is in elk USA forum een hot topic.
Ik heb gewoon een kijkshop band met TSA, deze eromheen en de andere cijfersloten laat ik gewoon open. Als je dat niet doet en je hebt pech dan maken ze hem toch wel open.

Daar komt bij dat je de meest wardevolle dingen toch wel in je handbagage hebt.Dus qua diefstal hoef je je niet zo'n zorgen te maken.
Leuk is dat iedereen zich druk maakt over diefstal uit een koffer waar als het goed is weinig waardevols in zit, maar zelden iemand stil staat bij de kans dat je koffer door handling en overstappen helemaal niet meer aankomt bij je en verloren gaat tijdens de reis. Ik wil niet weten hoeveel koffers er jaarlijks verloren gaan door het reizen en de handling.

Joka
02-04-08, 10:42
Ik heb de afgelopen jaren twee keer meegemaakt dat mijn koffer was opengebroken. De eerste keer in Las Vegas (met tussenstop - weet niet meer waar) was mijn Delsey koffer geforceerd opengebroken, waarna het slot niet meer te gebruiken was. De tweede keer merkte ik bij aankomst in Orlando (2006) dat mijn Samsonite koffer opengebroken en doorzocht was en ook toen had ik een tussenstop. Beide keren heb ik een officiële klacht ingediend bij TSA, maar beide keren heeft dat niets opgeleverd. De tweede keer had ik mijn koffer opengelaten, maar tijdens het transport is het cijferslot waarschijnlijk verdraaid, waardoor de koffer toch op slot zat.

De eerste keer had ik mijn koffer wel afgesloten en daar kwam ik te laat achter. Sinds 1995 ga ik één of twee keer per jaar naar USA voor mijn werk en ik stop mijn toilettas altijd in een plastic tas omdat ik ook wel eens meegemaakt heb dat een hoestdrankje in mijn toilettas was gaan lekken, met alle gevolgen van dien. De meeste keren merk ik bij aankomst dat mijn toilettas niet meer in de plastic tas zit en ga ik er dus vanuit dat mijn koffer doorzocht is.

Ik doe er een kofferriem overheen en hoop maar dat dat voldoende is.

calypso
02-04-08, 13:04
Heb tot nu toe altijd mijn koffers gewoon afgesloten, en toch zijn de door de TSA gewoon open gemaakt, te bewijzen door de papieren die er door de TSA ingelegd waren. Waren dan wel samsonite koffers waarvan ik weet dat zij een master key hebben. Dus het ligt ook veel aan de koffers die je hebt.

Njit
02-04-08, 13:37
Waren dan wel samsonite koffers waarvan ik weet dat zij een master key hebben. Dus het ligt ook veel aan de koffers die je hebt.

Het heeft ALLES te maken met welke koffer je hebt. Als je zeker weet dat de TSA geen problemen gaat hebben met de sloten van je koffer, doe ze dan gerust op slot. Maar als je daar over twijfelt, lekker open laten (of dichtdoen en achteraf niet komen zeuren als ze het slot geforceerd hebben).

Marcelg
02-04-08, 18:57
Hier zie je hoe eenvoudig het is om een in een koffer met een rits afsluiting te komen ook al zit deze op slot, bespaar jezelf dus maar het geld en de moeite voor het afsluiten met een slotje van dit soort koffers.

zUdUQO5QuWI

calypso
03-04-08, 21:55
Yep voor alle Samsonite koffers hebben ze een key,

indien ze een koffer niet kunnen open maken op de normale manier wordt inderdaad het slot geforceerd dit is sinds 2001 na de aanslagen al zo. Daarom word dan ook gezegd dat je hem moet open laten. dan heb je dat probleem niet.

Of je neemt zoals je nu hebt een approved merk zie de link hierboven dan zit je goed.

maar ook hier zit natuurlijk een clausule aan;
Finally, anecdotal evidence indicates that having a TSA approved lock does not mean that your lock will not be broken or cut. Apparently, some TSA inspectors do not have copies of the master keys and will break the lock rather than delay the luggage inspection process.

Het is dus nooit 100% garantie, maar reis nu al 8 jaar en heb nog nooit problemen gehad met mijn samsonites, en zijn al diverse keren geopend geweest, dit weet je als je zo'n mooi briefje van de TSA in je koffer vind.

Nijntje
01-07-08, 17:11
Tja, het kan natuurlijk geen kwaad om een TSA slotje erop te doen. Maar zijn er dan op dit forum ook al veel mensen spullen kwijt geraakt onderweg? En dan bedoel ik natuurlijk wat er uit je koffer gestolen is? Ben zelf al een keer of 13 geweest en nog nooit ergens last van gehad. Wel dat ze in mijn koffer geweest waren, wat je kan zien aan het briefje wat erin ligt.

Teleton
01-07-08, 18:39
Wel dat ze in mijn koffer geweest waren, wat je kan zien aan het briefje wat erin ligt.

Wij gaan meestal 2 keer per jaar, laten de (rits)koffers gewoon open (sinds dat moet:mrgreen:) en hebben nog nooit iets gemist. Ook nog nooit een briefje gevonden en....wat ik het allerbelangrijkste vind, tot nu toe heeft niemand een zak coke in de koffer gepropt.......

Blijf het onprettig vinden dat ik de koffer door de douane mag brengen, terwijl ik niet weet of er geknoeid is. Achter de schermen kan er gemakkelijk iets worden ingedaan, om het er, na de douane, weer uit te halen. Zeker bij een overstap. Niet te veel over nadenken....[-o<[-o<

calypso
02-07-08, 07:32
Ik ga nu al jaren naar de USA en doe ze gewoon altijd op slot, nooit problemen mee gehad. Maar komt dan ook doordat de Samsonite koffers die ik heb gewoon open gemaakt kunnen worden door de TSA, aangezien ze een master key hioervoor hebben. En ja al diverse keren een briefje erin gevonden dat ze dus inderdaad open gemaakt zijn, wat ik geen probleem vind aangezien dit hun taak is.
Ben trouwens ook nog nooit iets kwijt geraakt op al die jaren.

Als je ervoor zorgt dat ze de koffers met een master key kunnen opemaken kun je dus gewoon je koffers op slot doen, helemaal geen probleem.!

Corry
02-07-08, 08:16
Wij hebben Samsonite rolreistassen. Hadden ook nog een oude slappe koffer mee voor de "extra's". Zat deze keer wel een briefje in. Niets aan de hand en ze zijn nooit op slot.

Ta2 Gerrit
02-07-08, 09:48
Wij zijn ook al eens in de US geweest, en doen altijd tie-wraps aan de ritsen.
Dit meer om spontaan opengaan van de ritsen te voorkomen, als veiligheid heeft het nauwelijks nut.

Tot nu toe 2 keer meegemaakt dat ze verwijderd waren. Netjes een TSA briefje er in en de ritsen weer dichtgemaakt met een blauwe TSA tie-wrap. Ik vindt het prima zo.

Veronique maastricht
02-07-08, 10:17
Hoi hoi,
Laat ik deze week met mijn tandarts gepraat hebben, die kwamen terug van NY en TSA slotje was van het koffer af gesneden (hadden zo'n band om het koffer) zat geen briefje in het koffer en de nieuwe Ipod die ze er gekocht hadden voor hun dochter was uit het koffer verdwenen!! Toen ze american airlines belde voor aangifte voor de verzekering kregen ze als antwoord dat er AA er niks mee deed verder want je mocht sowieso geen elektronische apparatuur in je koffer hebben! Nou ja, denk je al veel gehoord te hebben!! Zelf ben ik 2 dagen mijn koffer kwijt geweest toen ik afgelopen maand naar Jamaica was, ik in Jamaica mijn koffer in Mexico!! Ook een foutje van AA!! Kreeg je een telefoonnummer dat je kan bellen om na te gaan of je koffer al terecht is, bestond dat nummer niet eens meer!!! Helaas was mijn vlucht al geboekt volgende week naar Miami weer met AA anders zou ik me bedenken of ik weer met AA zou willen vliegen. Mensen op vliegveld van Montego bay en van ons hotel zeiden dat AA wat dat betreft erg achteruit zijn gegaan. Helaas, want heb toch ook al goede ervaringen met ze gehad. Maar dit dus even op de vraag van Nijntje. Zeg nooit nooit dat er iets uit je koffer kan verdwijnen. Hopelijk komt het niet te vaak voor! Ook nog wat positiefs over de douane: Toen wij 4 jaar geleden terug kwamen van NY heb ik bij de douane gewacht tot ze mijn koffer gecontroleerd hadden en toen heb ik zelf weer van hun het slotje erop mogen hangen waar ze bij waren. Dus is meer een kwestie van geluk denk ik dan.
Groetjes,
Veronique

cloggie68
02-07-08, 10:21
Het klopt hoor dat er wel degelijk iets uit je koffer kan verdwijnen. Ik had 10 jaar geleden ook deze ervaring (een flitser van mijn camera en mijn Nikes) op de terugreis vanaf Cuba. Gewoon met Martinair. Koffer keurig afgegeven bij de douane (alleen cijferslot op de riem) maar daarachter waren de spullen er dus uitgehaald. Reisverzekering vergoed geen elektronische/waardevolle spullen zoals die flitser. Moet dus in de handbagage mee. Goed om te weten dat dit naar de USA dus ook gebeurt, ik ben dan wel extra alert.

JKG
02-07-08, 14:10
Gewoon geen dure spullen in je koffer drukken. Electronica in je handbagage meenemen. Ik heb de koffer niet op slot gedaan, volgende keer gaat er wel zo'n bandje omheen met een slot (wat ik op 000 laat staan), dat is meer ter herkenning van de koffer als ie op de band valt... zal er ook nog wel een sticker op plakken, kans is groot dat zo'n bandje pleite is na de eerste vlucht.

En gewoon bovenop een paar vieze onderbroeken en sokken neerleggen :)

Veronique maastricht
02-07-08, 14:55
Probleem was dat tegen deze mensen gezegd was dat er geen elektronica mee mocht in de handbagage (ja ik trok ook een raar gezicht, nog nooit gehoord) maar oke, zij vlogen de eerste keer dus waren te goeder trouw. De Ipod van haar man waar de verpakking al af was, en gewoon erin lag hadden ze wel laten liggen! Zeker niet gezien....
Ik moet afkloppen, geen van deze ervaringen zelf meegemaakt, dus hopelijk ook niet komende vakantie...

Hahahaha, Ja JKG, wel een idee, als het koffer open gaat direct van die vieze lucht die ze tegenmoet komt... hahahaha.

C. Minnaard
07-08-08, 21:46
In Miami zie je de koffers door de rontgencontrole gaan en we zagen dat een van de koffers van ons rood licht kreeg en werd geopend. Bovenop werd ons capitool boek van Florida eruit gehaald en bekeken. Het geeltje (post-it papiertje) bleek de boosdoener, toen ze dat gezien hadden, gingen het boek en de koffer weer dicht en kwam alles uiteindelijk via Detroit goed aan op Schiphol.

Chicco68
27-09-08, 15:19
Vandaag toch maar even nog 2 banden met TSA-slot gekocht. Cijferslot kan ik er dan tenminste wel opzetten aangezien ze toch een "sleutel" hebben om deze te openen.

JKG
27-09-08, 17:30
Die kofferriem is zo kapot, althans, ik had er eentje gekocht en tussen Amsterdam en Washington was ie al kapot gegaan. Bij Walmart wat TSA slotjes gekocht, eentje voor $6,44 met een indicatie als men je slot met een TSA-sleutel had geopend en een paar simpele (3 voor 6 dollar ofzo) met een klein sleuteltje. Meteen een duidelijke kleur dus goed zichtbaar op op bagageband als de koffertjes en weekendtassen langskomen. Zo lang ze TSA approved zijn hang ik ze er wel aan.

Weer eens wat anders dan die krokodil in die rode koffer van de douane op de bagageband als je weer terug komt in NL. :mrgreen:

calypso
02-10-08, 07:21
Koop een paar samsonite koffers en doe ze gewoon lekker op slot. Customs heeft al jaren lang sleutels om deze te openen ook voordat de TSA met die speciale sloten kwam.

heb nog nooit problemen hiermee gehad en ze zijn al diverse keren geopened geweest, bewijs ervan zijn al de briefjes die ik er steeds in terug vind.

Alexje
17-03-09, 10:44
Wie kan mij wat meer vertellen over de douanein America en het hebben van wel of geen TSA slot? Is het echt zo dat ik nieuwe koffers moet aanschaffen omdat de douane toegang moet hebben tot mijn koffer? Of heeft er iemand misschien nog een tip voor mijn Samsonite met cijferslot?

Hoor graag van jullie!!8-[

Teleton
19-03-09, 10:54
TSA heeft niets met de douane of immigratie te maken. De controle wordt voor alle vluchten uitgevoerd, dus yip, dat heb je goed begrepen.

stephanie84
02-04-09, 14:50
ik heb een vraag, ik heb twee gewone koffers met voor allebei een kofferriem, is dat voldoende of is het verstandig om van die tsa slotjes te kopen? en zoja waar kan je ze hier in nederland dan kopen?


alvast bedankt

Chanty
02-04-09, 15:26
8-) Bij de kijkshop hebben ze TSA slotjes en ik denk dat zij niet de enige winkel zijn.

Michael66
02-04-09, 18:41
Ik vind (=mijn mening) het niet zinvol om mijn koffers af te sluiten, niet met een gewoon slot en ook niet met een TSA-slot. Reden: Ik stop geen kostbare zaken in m'n koffer en heb vertrouwen in de reizende-mensen-bedienende-medewerkers van de vliegvelden.

Om toch een beetje te voorkomen dat de koffers per ongeluk opengaan of snelgraaiende handjes aantrekken doe ik er wel een kofferriem omheen, en de koffers met ritssluitingen sluit ik een beetje af met van die eenmalig sluitende bandjes (waarom kan ik nou niet op de naam daarvan komen ....).

O ja, tie-wraps of kabelbinders heten ze.

Om terug te komen op je vraag: Is het verstandig om TSA-slotjes te kopem? .... Tja, ik vind het niet nodig, maar of dat verstandig is mag je zelf beslissen.

Lindaa
07-06-09, 14:13
Zijn Carlton koffers ook te openen door TSA (zonder geweld ;) )?
Ik doe mijn koffers toch maar op slot. Heb er weinig zin dat er iets uitgehaald wordt/ingestopt wordt...
En nee, veel vertrouwen in de medemens heb ik niet...

Michael66
07-06-09, 14:20
Mijn Carlton's gaan alweer wat jaartjes mee en zijn al enkele keren geopend middels een schroevendraaier onder het slot en ... pop .... open. Maar ze doen het nog steeds.

Wel doe ik altijd een kofferriem eromheen, voor de zekerheid en de herkenbaarheid.

[verwijderd]
07-06-09, 16:14
Ik doe er zelf gewone slotjes op, geen TSA slotjes en dat kost me af en toe dan een slotje aangezien ze die open knippen, echter is dit direct zichtbaar en dan weet ik dat de koffer open is geweest.

Die TSA slotjes kan iedereen open maken als ze de sleutel ervoor hebben, dus dat geeft mij geen veiliger gevoel.

De sloten zet ik erop vanwege de vraag of er iemand iets in je koffer gedaan kan hebben, nu kan ik aangeven welke koffer dus tijdens de reis buiten mijn zicht om open is geweest. Op 1 keer na vonden we meteen bij het open maken het papiertje van de customs en was er dus niets aan de hand.

Frans_Natasja
07-06-09, 16:38
Is het eigenlijk toegestaan om je koffer(s) op schiphol te laten sealen voordat je gaat inchecken?

knaapje
07-06-09, 16:42
Ja hoor. Kost je een hoop geld en 90% kans dat ze het er bij de controle weer afhalen.:-D

pascal s
07-06-09, 16:47
Dit vroeg ik me ook af - ik heb op de site van Schiphol gevonden dat het mogelijk is voor 7,50 euro per koffer:

http://www.schiphol.com/OpSchiphol/BagageHandbagage/Bagagesealing.htm



Wilt u onbezorgd op reis kunnen gaan? Wilt u het risico op mogelijke diefstal, smokkel of het openspringen van uw bagage verkleinen? Kortom, vindt u veiligheid van uw bagage belangrijk?
Laat dan uw bagage insealen bij Seal&Go in Vertrekhal 2 en 3 op Schiphol.

Seal&Go is er speciaal voor u als vertrekkende passagier om het reizen u zo aangenaam mogelijk te maken! Seal&go sealt uw bagage in met een verwarmde, transparante folie waardoor uw bagage geheel afgesloten wordt. Handvaten en wieltjes worden er handmatig uitgesneden. Het resultaat is een veilig verpakte bagage die optimaal te gebruiken is! Van extra wachttijd is geen sprake, Seal&Go gebruikt geavanceerde machines die 5 tot 10 stuks bagage per minuut insealen, ongeacht de afmetingen. Insealen kost u slechts € 7,50 per bagage stuk!

Wat er gebeurt wanneer je (zoals wij komend jaar) een tussenstop moet maken weet ik niet. Iemand die weet of ze een gesealde koffer bij een tussenstop kunnen openen, waardoor je het nog een keer zou moeten sealen richting eindbestemming?

AgnesB
19-06-10, 22:05
Ik heb van horen zeggen dat je naar Amerika je koffer niet op slot moet doen, want de douane moet hem open kunnen maken. Wie heeft hiermee ervaring. Wat doen jullie, wel of niet het slot gebruiken?

<<Vraaag toegevoegd aan bestaand onderwerp over het al dan niet op skot doen van koffers.>>

ronenivonne
19-06-10, 22:18
Hoi AgnesB
Wij zijn 29 Mei vertrokken naar Florida.
Hebben de koffers niet op slot gedaan maar elke koffer vast gemaakt met van die banden die erom kunnen.
Toen we aankwamen bij de band om de koffers op te halen zag ik dat ze de banden er vanaf hadden gehad. Dus onze koffers hebben ze open gehad.
Mijn nichtje en haar vriend hadden de koffers op slot met een speciaal slot wat de douane zelf open kunnen maken en tairips ( zal wel fout geschreven zijn ) erom.
Bij hun hebben ze de koffer niet open gehad.
Maar vorig jaar bij mijn tante hebben ze de koffer wel opengemaakt en zij had ook een slot erop dat de douane zelf open kon maken.
Dus volgens mij verschilt het nogal.
Ikzelf heb ervoor gekozen om de koffer niet op slot te doen.

Njit
19-06-10, 22:21
Enkel op slot met een TSA goedgekeurd slot. Te herkennen aan dit logo:

http://www.tsa.gov/graphics/images/locks_travel_sentry.jpg (http://www.safeskieslocks.com/)

http://www.tsa.gov/graphics/images/locks_safe_skies.jpg (http://www.travelsentry.org/)



Zie ook http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/assistant/locks.shtm

Chicco68
19-06-10, 22:40
Wij hebben het cijferslot op 000 laten staan en er een kofferriem omheen gedaan (wel door het handvat heen, anders kun je hem er zo vanaf schuiven...) met een TSA-slot. Wij hebben de kofferriemen gekocht bij de kijkshop voor 8,99 Euro.

[verwijderd]
19-06-10, 22:44
Ik heb ze altijd op slot met een NIET TSA slot en ja, ze knippen er wel eens een slotje stuk. Maar dan weet ik in ieder geval dat DIE koffer open is geweest en die controleer ik dan ook als ik die van de band heb gehaald.

IK ben immers verantwoordelijk voor mijn koffers terwijl ik deze niet de gehele tijd kan zien. Voor mij een geruststellende gedachte dat ik dat dus altijd zie als ik mijn koffers weer in ontvangst neem.

Ook zijn er TSA sloten met een indicator of ze open zijn geweest, echter heb ik deze zelf nog nooit gevonden in de winkels, want dat zou voor mij een goed alternatief zijn.

Overigens is een Ty-rap ook een goede oplossing en indicator of je koffer open is geweest of niet.

senkermens
19-06-10, 22:53
Wij hebben de TSA sloten met indicator gekocht in amerika en wel in de outlet marketplace van prime 1 outlets (deze outlet market place ligt net voor prime 1 aan de linker kant als je van international drive afkomt). De winkel ligt ook aan de linker kant het is een klein kofferwinkel. Wij hebben er maar 5 USD voor betaald, deze waren in de aanbieding.

Ik hoop dat ze deze nog hebben.
Groet karin en stefan

Onze koffers zijn al tijdens 2 reizen opengemaakt, en de indicator TSA sloten werken perfect. Wij konden dus zien dat ze in de koffers waren geweest en zelfs in de koffer zat een wit briefje met de melding dat de koffer was gecontroleerd.
Het enige nadeel is wel dat er geen tijd wordt genomen om je koffer weer netjes in te pakken, het is een behoorlijk zooitje in je koffer.

Groetjes karin en stefan

koenkamphuys
20-06-10, 09:14
Wij hebben het cijferslot op 000 laten staan
Moeten ze nog raden dat je geheime code 000 is... ik heb er een sticker op geplakt "to open for inspection: " en dan het nummer. Ja dat kan ook een ander lezen maar op mijn 20 jaar oude Carlton zit geen TSA approved slot.

corrus
20-06-10, 10:18
Ook zijn er TSA sloten met een indicator of ze open zijn geweest, echter heb ik deze zelf nog nooit gevonden in de winkels, want dat zou voor mij een goed alternatief zijn.
Et voilá!
http://www.tamperseal.com/

Lage verzendkosten... 't is het eerste US bedrijf wat ECHT supersnel levert.

ik was nog iets vergeten... zoeken naar de "SearchAlert TSA Luggage Lock"

http://www.tamperseal.com/images/large/searchalert4.jpg

Chicco68
20-06-10, 10:24
Moeten ze nog raden dat je geheime code 000 is...
Nee hoor, ik laat ze namelijk op 000 staan, dus zo te openen. Alleen als ze verdraaien dan......:?

hockey
20-06-10, 10:54
Wat is het nut van een slot ,als je ze niet daadwerkelijk instelt dat ze niet open kunnen? Slot of niet, in je koffer komen ze even goed wel. En dan merk je op de band dat ze in je koffer zijn geweest. Ja en dan ? Controleren naast de band ? Op wat ? Bewijs maar eens dat er iets uit is of dat er iets is toegevoegd.

corrus
20-06-10, 10:59
Nou... Geen slot, betekent TSA kan ze gemakkelijk openen.
WEL slot (maar geen TSA slot) betekent dat ze de koffer gewoon openbreken, desnoods met groffe middelen, (bijv. breekijzer)

Wél een TSA slot... dit kunnen ze gemakkelijk openen... en wordt er in ieder geval niets vernield (in de regel)

hockey
20-06-10, 11:03
Helemaal mee eens, daarom heb ik keurig een keer voor al mijn koffers TSA sloten gekocht. Ik heb echter niet de illusie dat door deze sloten er nu niets meer met de inhoud van mijn koffer kan gebeuren, dat zou denk ik te naief zijn.

sonja
20-06-10, 11:11
Als je koffer is geinspecteerd dan laten ze een brief achter. Wij doen ze niet op slot en tot op heden geen enkel probleem gehad, m.a.w. niets vermist wel doorzocht.
Overigens verkoopt V&D TSA sloten met een 'alert verklikker', als de koffer is geopend verschijnt bovenaan een pop-up met 'alert' erop.
De naam is 'travel sentry alert', design Go, kosten 8,90 per slot.

corrus
20-06-10, 11:57
Helemaal mee eens, daarom heb ik keurig een keer voor al mijn koffers TSA sloten gekocht. Ik heb echter niet de illusie dat door deze sloten er nu niets meer met de inhoud van mijn koffer kan gebeuren, dat zou denk ik te naief zijn.
En ja, dit zou inderdaad wat naief zijn... :D
Ik ben nog weleens iets kwijt geraakt uit mijn koffer... (na TSA inspectie)
Dit waren ze "vergeten"... was alleen maar 1 pakje sigaretten, maar toch!
Of folders... ook gewoon niet terug in de koffer gedaan... "Ook vergeten"

Als je koffer is geinspecteerd dan laten ze een brief achter. Wij doen ze niet op slot en tot op heden geen enkel probleem gehad, m.a.w. niets vermist wel doorzocht.
Helaas moet ik dit bestrijden, daar mijn slootjes bij iedere reis weer op "rood" staan (waren geopend dus)
En zo nu en dan zit er een briefje bij... maar ook heel vaak niet...

JKG
20-06-10, 12:12
Laatste reis hadden ik en mn vriendin kofferbanden gekocht bij de Hema. Zit zo'n handig handvat aan. Vonden ze op het vliegveld ook, na de eerste reis waren de banden al verdwenen. K*tkwaliteit. We hadden koffers gekregen van een of ander goedkoop merk dus die sluiten niet echt zoals je van bijv. Samsonite gewend bent, wilde ze wel een keer proberen naar Amerika toe.

Bij de Wal-Mart nieuwe kofferbanden gekocht en die bleven er netjes op zitten.
Deze koffers gebruik ik voortaan alleen voor Europese reizen, vanwege dat ze wel heel makkelijk open gaan als de code op 000 staat. Verder nog wel een stickertje erop geplakt dat de code 000 is, mocht ie open moeten.


Wat betreft de TSA slotjes met indicatie, deze zijn bij de Wal-Mart te koop voor $ 6,49 ofzo bij de ijzerwaren afdeling. Maar die kan je alleen gebruiken voor koffers/tassen met rits.

Moet trouwens zeggen dat de koffers afgelopen week verrassend snel op de band bij Schiphol lagen. Normaal moet je echt een flinke tijd wachten. Koffers waren niet geinspecteerd, misschien als goedmakertje voor de ENORME puinhoop die de TSA had gemaakt bij de vorige reis.

corrus
20-06-10, 12:16
Koffers waren niet geinspecteerd, misschien als goedmakertje voor de ENORME puinhoop die de TSA had gemaakt bij de vorige reis.Ik maak niet anders mee...
Bij ons worden kennelijk de koffers altijd geinspecteerd en zijn daardoor altijd één grote bende... :x

knaapje
20-06-10, 17:09
Kofferband en TSA hangslot met "groen/rood open" indicatie gewoon hier bij de Kijkshop en van Samsonite gekocht.

Ervaring: rits van sporttas met Samsonite ,TSA-hangslot dichtgemaakt.
Een ritstrekker kapot geknipt en een was nog heel, dus slot moet geopend zijn en toch trekker doorgeknipt, hangslot was verdwenen. Gewoon moedwillig vernield of gestolen.
Knaapje

Iris02
21-06-10, 06:34
Het zal wel een "blonde" vraag zijn; maar waarom worden er eigenlijk zoveel koffers geopend ?
Als er tijdens de scan/honden inspectie geen indicatie is voor drugs waarom openen ze dan toch de koffers ?

Michael66
21-06-10, 07:37
't Gaat niet alleen om drugs, maar om allerlei andere smokkelwaar, niet toegestane artikelen, brandbare / ontplofbare stoffen etc.

Koffers worden opengemaakt als er op een scan iets is gezien wat niet direct herkend wordt, als er een hond iets heeft "gesnuffeld", er een andere indicatie is (risico-vluchten) of op basis van steekproeven die continu worden uitgevoerd.

Elisa
23-06-10, 13:29
Toch blij dat ik niet de enige was die iets miste. Bij mij ook inderdaad de kofferband weg (van Samsonite) en een koffer die overhoop lag en nu komt het leukste ook mijn pil was achterover gedrukt.. Wat moeten ze daar nou mee??
Maar maak niet uit gelukkig hebben ze overal strijkijzers dus je kan er toch netjes uit zien.

corrus
23-06-10, 14:51
Toch blij dat ik niet de enige was die iets miste. Bij mij ook inderdaad de kofferband weg (van Samsonite) en een koffer die overhoop lag en nu komt het leukste ook mijn pil was achterover gedrukt..
Nou... achterovergedrukt, (diefstal dus) is een gevaarlijke uitdrukking, in de meeste gevallen sossen ze door zo'n koffer heen halen 'm helemaal overhoop daardoor valt er nog weleens wat naar buiten...
Eigenlijk heeft het meer te maken met haast, haast, haast...

riannepanne
17-03-11, 22:18
wat nu als ze je koffer hebbendoorzcht en je mist iets? kan je dat danaangeven als gestolen of vermist? is er uberhaubt eenkans dat je dat zal terugkrijgen dan?

Teleton
17-03-11, 22:26
Tsa, wat als.....

Aangifte doen zal wel lastig zijn, want wie eist bewijst. Ik zou me d'r maar geen zorgen om maken ennnne...nooit echt waardevolle zaken in de koffer doen.

knaapje
17-03-11, 22:29
Je kunt een claim indienen
http://www.tsa.gov/travelers/customer/claims/index.shtm

Resultaat zal wel nihil zijn.

Dr. Phlox
18-03-11, 08:19
ennnne...nooit echt waardevolle zaken in de koffer doen.

Hoi Ton,

Er zijn nu eenmaal zaken die in de koffer moeten en niet via de handbagage meer mogen (Sneeuwbollen / Snow Globes). Het zou dan toch heel erg zijn als je de koffer terug krijgt zonder deze (Sneeuwbollen / Snow Globes) erin.
Grz
Ton

corrus
18-03-11, 08:48
En toch... kun je daar niets tegen doen indien dit wél gebeurt.

Dr. Phlox
18-03-11, 08:53
Hoi Corrus,
Dat weet ik, je kan niks hard maken. Het zou alleen een flinke domperd zijn.
Grz
Ton

sonja
18-03-11, 10:57
Ja, wat als... Wij doen de koffers nooit op slot en zijn nu zo vaak de oceaan over geweest, net als vele forummers. Nog nooit iets vermist, koffers worden regelmatig doorzocht er zit dan een verklarend briefje in. De inhoud van de koffer ziet er dan meestal niet meer zo uit als die is ingepakt, maar ja, dat nemen we voor lief.:roll:

ronenivonne
18-03-11, 11:04
Wij hebben onze koffers vorig jaar ook niet op slot gedaan.
Hebben er wel van die kofferbanden omgedaan, mocht de koffer openspringen,
dat hij dan toch dicht blijft zitten en er niets uit kan vallen.
Bij ons hebben ze de koffers ook nagekeken, want van beide koffers zat 1 band los.
De inhoud zat er wel nog netjes in.

JKG
18-03-11, 11:11
Als je wat mist en je hebt wel een bonnetje, kan je daar niet mee naar je reisverzekering? Of valt dat daar niet onder?
Toen de TSA in 2009 echt een puinhoop van onze koffer heeft gemaakt en diverse spullen niet meer bruikbaar waren of beschadigd waren, kregen we het aankoopbedrag uitgekeerd na het tonen van de bonnetjes. Uiteraard zaten de spullen toen nog wel in de koffer. Ik kon ook nog wel een zaak er van maken richting de TSA, maar dat schiet ècht niet op.

Dr. Phlox
18-03-11, 11:29
Je kan je geld dan wel terug krijgen, maar de goederen die je speciaal meeneemt uit Florida, kan je er niet nieuw mee kopen. Of je moet weer terug gaan.
Grz
Ton

Chicco68
18-03-11, 11:37
Dan maar gelijk een retourtje Florida erbij declareren ;)

mattrob
18-03-11, 11:39
Ja, wat als... Wij doen de koffers nooit op slot en zijn nu zo vaak de oceaan over geweest, net als vele forummers. Nog nooit iets vermist, koffers worden regelmatig doorzocht er zit dan een verklarend briefje in. De inhoud van de koffer ziet er dan meestal niet meer zo uit als die is ingepakt, maar ja, dat nemen we voor lief.:roll:

Bij mij hetzelfde; wij vliegen ook best wel vaak, koffers houden we altijd open. Bij ons is er nog nooit wat verdwenen (wij vinden vaker niet dan wel zo'n briefje in een koffer); ook niet uit mijn golftas (die ALTIJD tot nu toe doorzocht is; misschien lijken de (doosjes) golfballen op iets anders of zo :mrgreen:).

[verwijderd]
18-03-11, 11:49
Wij hebben de koffers zelf altijd op slot en elke jaar hebben we een slotje minder aangezien er gemiddeld 1 koffer per keer wordt opengehaald.

Je kan ook een ty-rap gebruiken om de koffer dicht te doen, die kunnen ze er zo afknippen maar je kan wel zien dat de koffer open is geweest.

Overigens hebben wij ook niet alle keren een papiertje van de TSA aangetroffen, dus wellicht dat er iemand anders gesnuffeld heeft in de koffer. ;-)

Maar we zijn tot op heden niets kwijt geraakt.

ConQuestador
18-03-11, 12:02
Gewoon een koffer kopen met TSA slot, ik kan mijn koffer gewoon op slot doen, en de TSA heeft een loper om de koffer te openen mochten ze dat willen.

[verwijderd]
18-03-11, 12:05
Maar niet met elk TSA slot zie jij dat je koffer open is geweest, EN dat wil ik juist wel weten.

Als mij gevraagd wordt of ik de enige ben geweest die in de koffer is geweest kan ik in dat geval aangeven dat iemand mijn koffer heeft opengemaakt.

Zelfs de TSA vertrouw ik niet. Of zoals mijn schoonvader altijd zegt, wees vertrouwd en vertrouw niemand. :-$

corrus
18-03-11, 12:19
Maar oud chinees spreekwoord zegt ook: Zoals de waard is, vertrouwd ie zijn gasten... :D

Je zal toch iemand moeten vertrouwen, anders heb je écht geen deel van leven...

[verwijderd]
18-03-11, 13:03
Ach, zo nu en dan vertrouw ik wel eens een reisbureau om tickets en accommodatie te regelen. ;-)

Maar je moet toch altijd opletten.

calypso
18-03-11, 13:12
Maar niet met elk TSA slot zie jij dat je koffer open is geweest, EN dat wil ik juist wel weten.


Als de TSA je koffer opmaakt terwijl die op slot zat word er netjes een briefje in geled zodat je weet dat ze deze gecontroleerd hebben, is standard bij hun en heb het al diverse keren zelf meegemaakt zelfs afgelopen jaar nog!
Dus bovenstaande is niet helemaal waar

knaapje
18-03-11, 13:13
Zelfs TSA-ers zijn mensen, dus zullen ze het best weleens vergeten.

Knaapje

[verwijderd]
18-03-11, 13:17
En er zit echt niet elke keer een briefje in, meermalen gehad dat deze er niet in zat. Of het was geen TSA medewerker die de koffer open heeft gemaakt. [-X

Maar in ieder geval weet ik het al direct als ik de koffer van de bagage band afhaal zonder de koffer te openen.

sonja
18-03-11, 13:21
Maar in ieder geval weet ik het al direct als ik de koffer van de bagage band afhaal zonder de koffer te openen.

Hoe weet je dat, je doet kennelijk is waardoor je dat onmiddellijk ziet, wat is je geheim?:?:

Ta2 Gerrit
18-03-11, 14:22
Tie-wrap door de oogjes van de ritsen (zoals Jeroen ook zei), dan weet je het onmiddelijk.

Jen876
27-03-11, 21:09
Ik heb van die tsa kofferriemen die je om de koffer heendoet daar zit een klein soort rondje op als ze deze open hebben gemaakt staat het rondje op rood (normaal op groen) zodat je meteen ziet dat iemand de koffer open heeft gemaakt.

Sonja65
31-03-11, 21:41
Ik heb ook nog een vraag over de koffers.
We hebben stoffen koffers waar ook nog een paar ritsen aan zitten met vakjes (daar stop ik niks in) maar ik kan deze koffers alleen sluiten met een hangslotje dat is dus geen goed idee nu hebben ze tegen mij gezegd dat ik zo`n ding kan gebruiken wat je aan trekten dan niet los gaat ik weet helaas de naam niet meer.
Maar zijn de koffers eigenlijk wel goed? omdat het stoffen koffers zijn.

Alvast bedankt sonja

r.teeuwsen
31-03-11, 21:51
Koffers zijn prima, echter bij controle knippen ze het slotje gewoon door. Of je moet speciale TSA slotjes kopen...

Sonja65
31-03-11, 22:02
Dank je wel voor je antwoord maar waar krijg je deze? en wat zijn de kosten ervan?

au3
31-03-11, 22:24
TSA-slotjes zijn o.a. te koop bij ANWB, V&D of reisbagagewinkel...

r.teeuwsen
31-03-11, 22:40
Je kunt beter op de heenweg die goedkope rot slotjes uit NL gebruiken en daar nieuwe TSA sloten kopen, veel goedkoper!! Kunt ze overal kopen, Wal-mart, Home Depot....

Michael66
31-03-11, 22:41
http://www.kijkshop.nl/productafbeeldingen/kijkshop/groot/KS111942z/kofferslot-(111942).png

Kofferslot dat de TSA kan openen koop je voor €7.99 hier (http://www.kijkshop.nl/product/18320/5068-5118-5122/vrije-tijd/tassen-koffers-trolleys/reisaccessoires/kofferslot/). Ook bij andere genoemde winkels verkrijgbaar.

Je kunt ook afsluiten met een tie-wrap (http://nl.wikipedia.org/wiki/Tie-wrap), zo'n plastic ding - zoals je zelf zo mooi zegt - "wat je aan trekt en dan niet los gaat". Die zijn een stuk goedkoper: voor één tot twee euro heb je er 50 of 100.

http://www.cscablesource.com/images/tags_tiewrap.jpg

Sonja65
01-04-11, 15:41
Dank jullie wel allemaal

Ja die bedoelde ik nauw hihi wist echt nie meer hoe ze heette maar dat is wel handig want zo kun je ook zien of je koffer nog dicht is.

paull
23-04-11, 08:29
dag alle

hoe zit het met onze reiskoffer bij het inchecken
mogen we deze afgesloten inleveren of niet

uiteraard gaan we er een riem rond trekken, maar mogen we de slotjes op slot draaien

ik heb al gelezen dat de koffers open moeten blijven, maar wordt dit ook toegepast

graag jullie reactie
groeten
paull

corrus
23-04-11, 08:37
Er MOET niets, echter het is raadzaam om de kofers niet op slot te doen, om openbreken door de TSA te voorkomen

Je kunt trouwens wél speciale slotjes kopen, welke de TSA gewoon zonder schade open kan krijgen.

Cyborg21
23-04-11, 08:57
Hallo,
mijn ervaring hiermee is, dat ookal gebruik je duoane slotjes dat ze toch je hengsels van je tas afsnijden.

ik doe inderdaad een riem er om heen en de koffer code stel ik niet in.

Op de tas waar ik het over heb zat een TSA slotje?

stephie
23-04-11, 21:44
Wij laten de koffers altijd open (code 0-0-0) en we doen er kofferriemen omheen.
In 2009 toen we naar West-Amerika zijn geweest, hebben ze op de terugweg een code op de koffer gezet...resultaat...we hebben thuis de koffer moeten openbreken met een schroevendraaier...slot naar de mallemoer](*,)

Afgelopen oktober toen we naar New York gingen, toen is er een kofferband van mijn koffer afgehaald en om een andere, vreemde koffer gedaan. Ik herkende gewoon mijn eigen kofferband. Maar ja ik heb het maar zo gelaten. Kan moeilijk mijn kofferband terug eisen!

Nouja kijken hoe het volgende maand gaat :-k

knaapje
23-04-11, 21:58
............ hebben ze op de terugweg een code op de koffer gezet...resultaat...we hebben thuis de koffer moeten openbreken met een schroevendraaier...slot naar de mallemoer](*,)..............

Was niet nodig geweest.
Je hebt "maar" 1000 mogelijkheden.
Vanaf 000 gewoon iedere combinatie proberen, in een kwartiertje hebt je hem onbeschadigd open.
Heb het ook eens bij de hand gehad.

Knaapje

Guus
24-04-11, 01:30
Komt erg bekend voor. Het komt wel eens voor dat bij het openen van het slot het binnenwerkje, waarmee je de code kunt aanpassen, openspringt. In dat geval kan de code-instelling bij het sluiten van het slot een klein beetje verschuiven. Vaak is dat niet meer dan 1 of 2 posities. Heb ik afgelopen week ook gehad. Ik heb toen als eerste de combinaties van de oude code + en -1 geprobeerd. Ik had het slot binnen 5 minuutjes open. Je kunt ook pech hebben, maar dan nog heb je in het ergste geval (open bij de laatste combinatie) de koffer binnen een klein halfuurtje open.

reneefrankrijk
24-04-11, 11:10
Wij gebruiken al jaren tie-wraps om onze stoffen koffers. Verder geen slotjes, geen riemen. Nog nooit beschadegingen gehad (afkloppen) en ook nog niet open gemaakt. Aan de buitenkant van een stoffen koffer zit inderdaad bijna altijd een vak met rits. Daar stoppen we een klein schaartje in waarmee we de tie-wraps open kunnen knippen. Werkt als een tierelier.

Syllvia
25-04-11, 08:12
Dat kan toch iedereen doen, dat door knippen? (vooral als het schaartje erbij geleverd word:)

reneefrankrijk
25-04-11, 11:02
Ja dat klopt, maar dat kan in principe altijd wel. We maken ons niet zo'n zorgen dat iemand iets uit de koffers jat, er zit niks van waarde in.

florida fans
22-01-12, 20:40
Dag mede florida fanaten,

We gaan in februari naar Orlando en lazen vandaag dat voor Amerika een koffer niet op slot mag. Dus heb je een cijferslot of ander goed slot dan mag men dit zo openen. Nu zijn er ook dure koffers met TSA slot, deze kunnen ze altijd netjes openen en weer sluiten zonder te beschadigen. De ANWB heeft bv ook kofferbanden met TSA slot. Maar zijn deze banden wel voldoende sterk en veilig? Of is het beter om toch voor een koffer met TSA slot te gaan? Wie heeft hier ook nog ervaring mee?

Florida Fans

Michael66
22-01-12, 21:09
Hoi FL Fans,
Ook over koffers open laten, afsluiten, TSA controles en TSA sloten, kofferbanden etc is uiteraard al het één en ander geschreven op het Florida Forum. Ik heb je vraag toegevoegd aan een onderwerp waar al van alles hierover staat.

Zoals je hier kunt lezen zijn de Florida Forummers het ook over dit onderwerp niet allemaal eens. Zoveel mensen, zoveel meningen, en zoveel mogelijkheden om je koffers al dan niet af te sluiten. Ga er in ieder geval maar van uit dat de TSA het recht heeft om je koffer te openen, en dat steekproefsgewijs ook doet. De meeste merken harde koffers krijgen ze vrij gemakkelijk openen (oefening baart kunst!), daar hebben een een "loper" voor die wij kennen onder het woord "Schroevendraaier". Koffers en tassen met hangslotjes ... byebye hangslotje!
Lees dit onderwerp maar eens door, er staan allerlei alternatieven.

TSA-sloten en banden zijn op meer plaatsen te koop. Bijv. Kijkshop heeft ze voor minder dan €10 en supermarkten als Aldi en Lidl verkopen ze soms voor minder (let op de acties!).

Succes met lezen en zoeken.

moonlight91
23-01-12, 09:16
ik heb er toevallig van de ANWB
prima banden,niets op aan te merken
vooral de felle kleur is makkelijk om je koffer te herkennen bij bagage claim
ideaal als je snel moet overstappen
wij laten onze cijferslot van de koffers op nul staan
en sluiten ze af met de banden
hebben dus al een paar keer een steekproef gehad,en altijd zitten de banden er weer terug om

Cindy1969
23-01-12, 10:04
Zo ga ik het dus ook doen. Geen zin om een nieuwe koffer met TSA slot te kopen, terwijl ik een goede koffer heb.
Heb nu zo'n bagageriem/band gekocht, doe die erom heen, en laat het cijferslot op 0 staan.
Waardevolle spullen zitten er toch niet in.

elstars
23-01-12, 10:39
TSA-sloten en banden zijn op meer plaatsen te koop. Bijv. Kijkshop heeft ze voor minder dan €10 en supermarkten als Aldi en Lidl verkopen ze soms voor minder (let op de acties!).

Succes met lezen en zoeken.

Heb slechte ervaringen met de goedkope TSA banden!
Reeds na 1 maal al kapot!!
Die van de ANWB hebben we nog steeds (euro19.95)

Michael66
23-01-12, 14:31
Bij mij net omgekeerd: de dure na één reis kapot of verdwenen, en de goedkope gaan inmiddels 5-6 Florida-reizen mee. Volgens mij gewoon een kwestie van (on)geluk hebben! ;) :) :lol:

bestmayo
01-03-13, 16:10
Voor ons is het dus de allereerste keer dat we naar de USA gaan.
Nu heb ik wel eens gehoord dat je dan je koffers niet op slot mag doen omdat ze altijd in je koffers moeten kunnen. Kan het niet dan breken ze hem open met alle gevolgen van doen.
Nu vind ik het geen prettig idee om mijn koffer open te hebben.....

Heb ik gehoord van een speciaal slot, tsa slot?
Heb je dat nodig? Ik neem aan dat je daar niets aan hebt op een oude koffer?
We hebben dus 2 prima koffers maar zonder zon speciaal slot.

knaapje
01-03-13, 16:25
Je kunt kofferriemen kopen met een TSA slot erop. Je kunt er ook gewone kofferriemen om doen als ze erin willen komen lukt het toch wel. Geen dingen van waarde in je koffer, maar in je handbagage.

Ebelix
01-03-13, 16:27
Wat voor koffers heb je en hoe oud zijn ze. Veel koffers zijn al uitgerust met een TSA goedgekeurd slot. Wij doen onze koffers nooit op slot en laten daarom ook geen waardevolle spullen in de koffer zitten. Doen wij ze wel op slot dan is het vaak met een tyrap of een klein tsa goedgekeurd hangslotje. Ik denk dat de Floirda forum shop wel iets in de aanbieding heeft.

Bullyleo
01-03-13, 16:38
Ik heb kofferriemen gekocht met ingebouwd TSA-slot én verklikker. Als je hem op slot gedaan hebt dan is er in een vakje o-p het slot een groen vlakje te zien. Als de customs de koffer voor controle hebben opgemaakt (overigens laten ze dan altijd een briefje achter in je koffer) dan is het vakje rood. Ik vind ze erg handig. Zijn in de betere kofferspeciaalzaken te krijgen. Ik heb ze zelf op Ebay gekocht, een stuk voordeliger.

angelique100
01-03-13, 16:44
Wij hebben ook nog nooit de koffers op slot gedaan. En vraag me nu zeker af wat het nut daarvan zou zijn, afgelopen zomer is er behoorlijk wat kleding uit 1 koffer gehaald. Veel kleding van mijn dochtertje, shirtjes van Guess ,Polo, Tommy vestje van A en F ed en een leren jasje (was erg mooi)van mij en wat shirts van mij. Ik neem aan dat het dan ook weinig zin heeft om je koffer op slot te doen aangezien het niet anders kan dat personeel dit heeft gedaan. Ik heb dan ook geen aangifte of wat dan ook gedaan want ja hoe bewijs je dit. Het jasje baal ik nu na 7 maanden nog van :mad: en kinderkleding stelen vindt ik helemaal zoiets, ik denk dan maar, je moet wel heel wanhopig zijn om dit te doen hopelijk heeft dit kindje er plezier van. Gelukkig hadden we nog 5 goed gevulde koffers ;) maar dat leren jasje,....rotzakken.

Ritchie
01-03-13, 17:27
Zo'n TSA slot heeft totaal geen waarde, bij mijn vriendin is deze ook gewoon opengebroken, door de TSA :(

bestmayo
01-03-13, 17:47
1 koffer is op zich wel aan vervanging toe, dus dan zou er 1 met tsa slot een optie zijn.
Ik vind het gewoon niet zon prettig idee dat iemand in mijn koffer kan, ok de TSA natuurlijk wel. ( daarin geen keus) maar op schiphol bv bij de bagagetransport ed kan dan iemand er dingen uit halen of dingen in doen!
Of je koffer springt open haha

Natuurlijk doen we de echte waardevolle spullen in de handbagage dat spreekt voor zich.
Zon band is wellicht ook wel een idee. Op Ebay dus eens kijken begrijp ik. Thanks voor de tip

trails
01-03-13, 18:29
Wij maken de koffers altijd dicht met een tie-wrap die makkelijk open geknipt kan worden of we gebruiken een sluitertje die bij plastic zakjes zitten.

knaapje
01-03-13, 18:30
@bestmayo ...............en jij dacht dat ze daar inmiddels geen lopers voor de TSA sloten hebben?

Mushu
01-03-13, 19:36
Inmiddels al een paar jaar in het bezit van een koffer met tsa-slot. Dan zit je koffer toch dicht maar weet je dat ze 'm voor de controle gewoon open kunnen maken. Toen ik nog een koffer met gewoon cijferslot had (niet tsa) en via Amerika naar een ander land vloog had ik mijn slot niet dicht gedaan (dus de cijfercode op open gezet). Helaas zijn toen de cijfers verschoven tijdens het vervoer en hebben ze het slot opengebroken. Dat is toch een beetje jammer als je net aan je rondreis begint en nog terug moet vliegen met dezelfde koffer die alleen nog maar goed dicht kan met de schuifjes ad zijkant. Ik raad dus een koffer met tsa-slot aan.

José
01-03-13, 19:57
Wij gebruiken al jaren een tsa slotje op de koffers. Hebben al meerdere keren meegemaakt dat de koffers zijn opengemaakt, er lag altijd netjes een kaart in met de mededeling dat ze de koffer open gemaakt hebben en ook altijd weer keurig terug op slot gedaan. Werkt dus prima.

moonlight91
01-03-13, 20:15
wij hebben ook altijd banden met tsa lock, rond onze koffers
natuurlijk kunnen ze gewoon open gemaakt worden uiteindelijk, maar het is meer het idee dat je koffer `op slot`zit

bestmayo
01-03-13, 20:18
Knaapje : dat bedacht ik me idd later :-s

Waarschijnlijk gaan we toch een nieuwe koffer kopen, heb al een aanbieding gezien. Dat wordt er wel 1 met tsa, net zo makkelijk.

knaapje
01-03-13, 20:49
Misschien een tip dan: Als je koffer nog goed genoeg is voor de heenreis, koop in de US een andere scheelt je op kwaliteitskoffers zomaar 1/3 tot 1/2 dan de prijs. Ik heb vorig jaar met wat afdingen een top Delsey koffer (carbon lichtgewicht 75 cm) voor ongeveer $ 170 gekocht. Bij een Luggage shop net buiten de Premium outlet stores op North I-Drive

koenkamphuys
02-03-13, 13:45
(...)dus de cijfercode op open gezet. Helaas zijn toen de cijfers verschoven tijdens het vervoer en hebben ze het slot opengebroken.

De oplossing: een stukje schildersplakband op de koffer vlakbij het handvat en erop geschreven:

To open for inspection: 123

Kan niet mis. Mijn koffer is hierop minstens 20x de oceaan over gegaan en terug en vele malen geinspecteerd.

oma van tijn
02-03-13, 19:07
@ angelique altijd aangifte doen bewijzen dat kan je toch wel foto of rekening....

Mushu
02-03-13, 21:21
@koenkamphuys;

Slim! Maar voor mij niet meer nodig want die koffer is inmiddels vervangen door een koffer met tsa slot.

Hans uit Koekelare
02-03-13, 21:25
Wij gebruiken al enkele jaren reiskoffers met TSA slot en vorig jaar bij de terugreis zat er een briefje in één van onze koffers dat ze er in gezeten hadden, zonder dat briefje hadden we het waarschijnlijk niet geweten.

angela67
13-02-15, 12:03
Moet er op je handbagage ook een tsa slot zitten of alleen op ruimbagage?

moonlight91
13-02-15, 12:20
alleen op je ruim bagage, je kunt natuurlijk ook je koffer niet op slot doen, maar dat is een keuze

angela67
13-02-15, 12:57
ok dank je wel

Treesanne
13-02-15, 14:29
Een TSA slot is niet nodig maar ook op onze handbagage doe ik een slotje. Vaak zit de ruimte boven je stoel al vol en moet je je spullen een paar vakken verder opbergen.
Je hebt er dan geen zicht op en een rits is zo open getrokken.

Ferry77
13-02-15, 16:18
Ik heb over dit onderwerp al veel gelezen. De een zegt geen code erop de andere zegt wel omdat de douane toch een baarsleutel heeft. Wij hebben samsonite zowel ruim als handbagage. En bij ons gaan de sloten erop.

b767-300er
13-02-15, 16:35
Als het codeslot TSA geschikt is dan geen probleem.
Als het codeslot niet TSA geschikt is ook geen probleem, maar als de TSA je slot open moet breken om in je koffer te kijken kan je niets verhalen vwb schade die daaruit voortvloeit. Oftewel, op slot op eigen risico.

Ferry77
13-02-15, 17:19
Onze bagage is voorzien van tsa

b767-300er
13-02-15, 18:21
nou dan kan ie gewoon op slot.

Ferry77
13-02-15, 19:31
nou dan kan ie gewoon op slot.

Ideaal toch

b767-300er
13-02-15, 19:57
Ja, ik gebruik TSA kofferbanden, kan ie ook gewoon op slot.

moonlight91
13-02-15, 20:11
Wij gebruiken voor 2 koffers ook band met tsa lock..
De andere koffer heeft een tsa lock..
Dus alles gaat op slot

trails
14-02-15, 07:13
Wij gebruiken gewoon tie-wraps voor de koffers (kabelbinders) en voor de handbagage is een bindertje die bij plastic zakjes zitten ook handig.

Fleurida
14-02-15, 08:20
Wij gebruiken ook tie-wraps voor de koffers. Handbagage heb ik altijd onder de stoel voor me, speciaal een trolley gekocht die daar onder past. Kijk maar eens bij Amazon onder "underseat luggage" Die van mij heb ik in Florida gekocht. En ik heb gelijk een voetenbankje.;)
http://www.amazon.com/Travelon-Wheeled-Underseat-Carry-On-Back-Up/dp/B001CZN4DC

b767-300er
14-02-15, 09:07
Zijn dat koffers met rits dat jullie ze met Tie-wraps (nieuwe mexicaanse Maaltijd?) kunnen vastzetten want met mijn kunstof koffer is dat onmogelijk lijkt me?

Fleurida
14-02-15, 10:54
Koffers met ritsen. En nee geen Mexicaanse maaltijd ;)
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tie-wrap

b767-300er
14-02-15, 11:57
Ja ik weet wat een Tie-Wrap is ;-)

Ik ben niet zo van de ritsen, zeker niet met ruimbagage....
http://www.flabber.nl/linkdump/video/waarom-je-nooit-moet-gaan-reizen-met-een-koffer-die-een-ritssluiting-heeft-18768

Ritchie
14-02-15, 17:53
TSA sloten worden ook gewoon opengebroken hoor, hebben we zelf ervaring mee :(

b767-300er
14-02-15, 17:57
Dat zou niet moeten mogen.... De TSA heeft niet voor niets een sleutel

Ferry77
15-02-15, 01:43
Toevallig hebben wii dit jaar nieuwe koffers gekocht. Voor de handbagage hebben wij speciaal gekozen voor de samsonite ultimocabin 50-40-20 met tsa. Met deze maatvoering schijn je overal ( zeker bij arke ) je handbagage mee aan boord te mogen nemen

b767-300er
15-02-15, 09:54
Bijna overal ;-)

Ritchie
15-02-15, 17:29
Dat zou niet moeten mogen.... De TSA heeft niet voor niets een sleutel

Er mag zoveel niet, wij vonden het ook heel erg, wilden nog een klacht indienen, maar dat duurde daar allemaal veel te lang, zijn maar gegaan toen.

Ferry77
15-02-15, 17:49
Zijn er maatschappijen dan waar de handbagage nog kleiner moet zijn Niels ?

Cindy1969
15-02-15, 19:40
Volgens mij bij Easyjet of Ryanair

Heb een Hema koffer, zonder TSA slot, doe er altijd gewoon een band omheen. Kwam vandaag ook weer probleemloos op de band aanrollen.
Gaat al jaren goed.

b767-300er
15-02-15, 20:44
Volgens mij bij Easyjet of Ryanair

Die zijn juist heel schappelijk met de afmetingen van de handbagage en hebben de ruimste afmetingen.

@Ferry
Met die maatvoering hoefde je het vorig jaar bij Transavia bijvoorbeeld niet moeten proberen. Ik had 55x36x20 en kon het mooi in laten checken voor een schoftig bedrag omdat hij 1 CM te breed was. Die van jou had dan 5cm te breed geweest. Nu zijn die maten opgetrokken naar 55x40x25 nav van de vele klachten dat de standaard (Samsonite) koffers etc niet meer pasten en dat andere low costs het grotere maat hanteerden. Bekijk het lijstje hieronder en "schrik" waar je koffertje eigenlijk allemaal niet mee mag....

Lijstje van veelgebruikte maatschappijen naar Florida en de bekende charters en low-cost in Europa : (op basis van economyclass tickets, Loyaliteitsleden (BV Flying Blue) kunnen andere afmetingen hebben)

EASY: 56*45*25
RYR: 55*40*20 + 35*20*20
TRANS: 55*40*25 (was 55*35*25)
ARKE: 55*40*25
BA: 56*45*25 + 45*36*20
UNITED:56*35*25 (Hier past jouw koffertje officieel dus niet Ferry, maar controleren doen ze zelden bij United)
DELTA: 56*35*23 (Hier ook niet, maar bij Delta mag je maximaal 114 cm (L+B+H)meenemen, en daar valt 50x40x20 wel onder, want dat is tezamen 110)
VIRGIN: 56*36*26 (hier ook weer niet)
AIR FRANCE 55*35*25 (hier ook weer niet)
KLM: 55*35*25 (zelfde verhaal)
LUFTHANSA: 55*40*23
CONDOR:55*40*20
VUELING: 55*40*20
IBERIA: 56*45*25
Air BERLIN: 55*40*20 + 40*30*10
JETAIRFLY: 55*40*20
CORENDON: 55*35*25 (hier dus ook weer niet)
AIREUROPA: 55*35*25 (daar gaan we weer)
AMERICAN: 56*35*23
US Airways: Zelfde als American, zijn gefuseerd

En dank denk je met Samsonite een goede koffer te hebben.
Vroeger hanteerden maatschappijen de 115cm (L+B+H) regel, die was een stuk klantvriendelijker

Ferry77
15-02-15, 21:09
@b767
En dank denk je met Samsonite een goede koffer te hebben.
Vroeger hanteerden maatschappijen de 115cm (L+B+H) regel, die was een stuk klantvriendelijker[/QUOTE]

Tja zo zie je maar. Koop je toch wat duurdere koffers en dan nog ....
Maar zo hebben ze een maatvoering en zo veranderen ze die weer misschien.
Anders maar een ouderwetse Albert Heijn tas hahaha

b767-300er
15-02-15, 22:03
Als ze gewoon allemaal 1 lijn zouden houden...... Maar ja

mgeul84
21-10-15, 15:36
hallo allemaal,

volgende week vlieg ik met mijn gezien naar florida toe, erg veel zin in! alleen nu wat vragen rondom de koffers..
ik heb twee koffers van mijn man en mij met cijfer en tsa slot, het cijferslot laat ik dan open en het tsa slot doe ik op slot toch?
voor mijn dochter een koffer gekocht daar zit ook een cijfer en tsa slot op, dus ik dacht hetzelfde te doen, maar er zitten hier geen sleutels bij en de winkel waar ik de koffer gekocht heb, zegt dat dit niet nodig is.... dus doe ik dan mijn koffer op cijferslot en is dit door de amerikaanse douane met een tsa sleutel te openen? of moet de kofferwinkel mij wel degelijk een sleutel van het tsa slot geven zodat ik deze zelf op slot kan doen?

wie kan mij helpen? stress!!

Ilse_
21-10-15, 16:32
Zover ik het weet ( en zoals wij het doen met onze koffers met TSA slot ) gewoon je koffer op slot doen met het cijfer slot en dan kan de douane deze openen met een speciale TSA-sleutel. Wij hebben ook geen sleutels bij onze koffers.

Roshelle
21-10-15, 16:34
Ik vind het altijd een beetje lastig wat betreft sloten, misschien dat iemand anders er nog iets van weet. Ik heb ze zelf niet aangeschaft omdat ik het duur en onzin vind, ik vind sloten altijd maar schijnveiligheid, maar dat terzijde. Ik maak zelf altijd mijn koffers dicht met tiewraps, dan kunnen ze er altijd bij! :)

Hoop dat iemand anders je kan helpen met de stress, aaah! :D

b767-300er
21-10-15, 18:12
Als het cijferslitnis voorzien van TSA logo, kan je die op slot doen. Beambten kunnen met de TSA key dit cijferslot dan gewoon openen.

Geen stress. Nergens voor nodig.

Ta2 Gerrit
21-10-15, 18:24
Wij gebruiken al jaren tiewraps, al voor dat de TSA sloten bestonden. Inderdaad, sloten zijn, volgens mijn mening, schijnveiligheid. Diegene die werkelijk in jouw koffer wil, buiten de TSA, vindt zo'n slotje geen belemmering. De tiewraps zijn voor ons dan ook geen veiligheid, maar puur om de ritsen bij elkaar te houden tijdens het gooi- en smijtwerk onderweg.

Brandsmaatje2
21-10-15, 18:41
Wij hebben twee jaar geleden nieuwe koffers gekocht met TSA slot. Van de 5 koffers is er 1 op de terugreis opengemaakt door een beambte. Zij hebben daar een speciale sleutel voor. Er zat een briefje in dat ze in de koffer hadden gekeken

Mushu
21-10-15, 18:45
Ga ik toch een klein beetje stress toevoegen. Ik heb een keer gehad dat ik via Amerika vloog zonder TSA slot maar met cijferslot. De koffer had ik niet op slot gedaan maar de cijfers zijn tijdens het vervoer verschoven en zo is de koffer toch op slot gegaan. Mijn slot was dus kapot gemaakt om deze te kunnen openen. Gelukkig nog wel dicht op de band terecht gekomen omdat er nog twee zijsloten opzaten (zonder code). Het was op de heenreis dus voor de terugreis het slot nog wat terug op de koffer kunnen zetten zodat de koffer dicht kon. Daarna alleen nog maar koffer met TSA slot gebruikt.
Ik zou mijn koffer wel op slot doen (TSA slot indien via/ naar USA), hoe langer ze er over doen om 'm open te maken hoe groter de kans dat ze niets er uit halen. Er zijn bij mij ooit spullen gestolen uit een gewone rugtas die op de band moest. Nu heb ik geloof ik wel echt pech op dat gebied hoor! Of mijn koffer komt helemaal niet, dingen gestolen en slot kapot. Ik vrees de dag dat ik de inhoud van mijn koffer in delen op de band voorbij zie komen :(

Esther2013
21-10-15, 19:29
We doen de koffers niet op slot, ook al een keer meegemaakt dat ze hem open gemaakt hadden met kaartje erin. Ik had toen een airporter met inhoud in een koffer gedaan, zag er zeker raar uit.
Niets van waarde in de koffer doen en als ze blij zijn met mijn onderbroeken, so be it, kopen we weer nieuwe :p

mgeul84
21-10-15, 19:36
bedankt voor de reacties! ik ga er dus maar vanuit dat ik de koffer gewoon dicht doe met cijferslot en de douane evt het tsa slot kan openen...
vind t vreemd dat ik bij mijn ' oude' koffers met tsa slot wel sleutels heb gekregen, vandaar mijn twijfel...
maar t gaat vast goed komen!

José
23-10-15, 17:30
Ook wij doen de koffers altijd op slot met een TSA cijferslot. Zijn ook wel eens open gemaakt en keurig een briefje erin gedaan en weer netjes terug op slot gedaan door de douane.