PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met British Airways (BA)



Pagina's : [1] 2 3

nolleke
22-03-05, 09:43
ik heb een paar vraagjes aangaande een vlucht met british airways
ik kan het voordeligste boeken via vliegtarieven.nl of airstop.be voor deze vlucht maar kan ik dan ook gebruik maken van e-ticketing?
want als ik rechtstreeks bij BA boek kan dat maar de prijs is een stuk hoger.
hoe is de service bij BA? vergelijkbaar als deze bij united?
heb je een privescherm?
wie weet hier meer over
groetjes nadia

Marco Tiel
22-03-05, 10:28
Ik heb nu twee maal gevlogn mt BA naar Amerika. ik moet zeggen dat het mijn favoriet is ondanks dat je moet overstappen op Londen. Service uitstekend en ja, je hebt een iegen schermpje met een aanbod waarmee je voorlopig zoet bent.

Geertk
22-03-05, 15:15
Ook wij hebben goede bevindingen met british airways. Aan boord krijgen kinderen genoeg spullen zich te vermaken waaronder een computerspel en kleurplaten. Het enige wat ons tegen viel was het eten aan boord bij british airways, maar dat is persoonlijk. Het eten bij united vonden wij beter. Als je via Gatwick gaat dan vlieg je met een B 777 naar Orlando.
en over koffers doen zij ook niet moeilijk. Wij gingen (3 pers) met 3 koffers heen en kwamen met 3 koffers en 3 oversized tassen + 3 pcs trollietassen terug. (geen probleem).

gr, geertk

Carlo
22-03-05, 23:02
Heb eenmaal gevlogen met BA en was op zich prima, alleen konden we op de heenreis naar Tampa niet naast elkaar zitten. We waren drie uur van tevoren op Schiphol maar alles was al van tevoren gereserveerd. Advies is om BA te bellen en te vragen of ze al stoelen voor je kunnen reserveren. Hebben we vanuit Florida gedaan en toen was alles prima geregeld. Check wel even de connecting flight vanaf Gatwick naar Amsterdam, wij moesten daar vijf uur wachten, omboeken naar een eerdere vlucht kon volgens reisburo niet, volgens BA wel maar toen koste het 150 euro pp, dan maar wachten........

monique2331
23-03-05, 00:11
je kan online al je plaatsen reserveren bij ba
heb ik ook al gedaan voor de vlucht op 15 juni
we hebben voor de heen en de terugvlucht al de plaatsen gereserveerd
dus we zitten dan lekker naast elkaar
ik had dus keuze zat omdat de meeste plaatsen nog vrij waren

mattrob
23-03-05, 00:19
Wij hebben ook plekken al gereserveerd, voor zowel heen als terugvlucht. Wij vliegen op 2 juli heen en 30 juli terug. Met 8 personen zelfs !

Alleen op de vlucht naar Londen kon je volgens mij niet reserveren. Voor ons wordt het de eerste keer met BA, maar we horen enkel goede verhalen. Met name ook voor kinderen (en wij hebben in totaal 4 kinderen bij ons).

Danny
23-03-05, 19:05
Ook bij online een stoel reserveren ben je natuurlijk niet altijd 100% zeker van je plaats. Over het algemeen wel bij een hoog Frequent Flyer gehalte maar dan moet je echt het hele jaar doorvliegen.

Heb het zelf helaas 1x meegemaakt........things happen.

nolleke
24-03-05, 08:09
bedankt voor jullie reacties, toch wordt het wegens omstandigheden niet BA helaas
er waren via airstop en site van vliegtarieven nog beschikbare plaatsen, echter tot je probeert te boeken, alles volzet, enkel nog de duurdere tickets beschikbaar (+900€ ) en tja, sorry hoor. ik weet dat ik laat ben met boeken, zeker voor het hoogseizoen ( 15juli) maar ik keek steeds op de sites en checkte de beschikbaarheid maar deze gegevens zijn echter niet correct, ik had al alle hoop opgegeven, een betaalbare vlucht (800€) bleek 2 overstappen te hebben etc, tot ik plots aan LTU dacht en ja hoor, via het reisburo +800€ maar rechtstreeks op de site promotietarieven en jawel geboekt voor 679€ inclusief alles, hoge kant maar voor t hoogseizoen en rechtstreekse vlucht valt dit toch best mee en het beste is dat ik eindelijk kan gaan
toch bedankt voor jullie reacties en wie weet tot op een terrasje in florida
groetjes nadia

rvd4always
25-03-05, 21:31
BA is mij prima bevallen, gewoon via de BA site een ticket geregeld.
Je kan dan zelf je stoelen kiezen en je krijgt een e-ticket uit je printer.
De service is OK, movies onderweg zijn Ok, twijvel niet en ga met Ba!

A3
20-02-07, 19:58
Collegas enthousiastelingen,

Ik kreeg onderstaande mail van BA. Doe er je voordeel mee!


Dear Mr van Rooij,

It’s always great to have something to look forward to – especially when that something is a trip away. That’s why we’re giving you a chance to take a friend for free* to some fantastic destinations in the USA when you book between 20-23 February 2007.

So will you choose a bit of shopping in New York for as little as €640? Or perhaps you prefer the white powdery slopes of Denver for some winter sport for only €732? Or maybe a bit of rest and relaxation on Miami Beach for €722 is what takes your fancy. Wherever you decide to go, you can be re-assured that all prices above are for 2 people and include taxes.

And if you need a little help deciding, why not give our destination guides (http://webmail.versatel.nl/horde/services/go.php?url=http%3A%2F%2Feventsuk.britishairways.co m) a go? They’re packed with information on a range of locations to help you make the most of your trip.

To book please call 0031 (0) 20 3469543

We look forward to welcoming you on board in the near future.

Warm regards,
http://www.britishairways.com/cms/global/images/email_images/denmark/universal/ok_signature_white.jpg
Olivia Khwaja
Relationship Marketing Manager, Europe & Africa

For Search facility please click here (http://webmail.versatel.nl/horde/services/go.php?url=http%3A%2F%2Fwww.britishairways.com%2Ft ravel%2Ffx%2Fpublic%2Fen_nl%3Fsource%3Dem_2for1_fe b07_en_nl).

*Tickets must be booked from 20th February 2007 –23rd February 2007. The travel period is from 20th February 2007 and last return date is 30th June 2007.


MVG

A3

Njit
20-02-07, 20:04
Benieuwd hoeveel van die vluchten ook daadwerkelijk geboekt kunnen worden. Vaak is er maar een zeer beperkt aantal vluchten beschikbaar..

Njit
22-02-07, 15:28
Bij World Ticket Center adverteren ze er ook mee.

http://www.worldticketcenter.nl/two/image/promo/buy-one-get-one-free.jpg

Karin17
25-02-08, 16:43
Ik lees heel veel ervaringen met de Amerikaanse mij-en maar heb nagenoeg niets kunnen vinden over BA.
Wij vliegen deze zomer via Gatwick naar Orlando en terug vanaf Tampa via Gatwick naar Amsterdam.
De overstaptijd op de heenweg is 1 uur!
Zijn er nog dingen waar wij extra op moeten letten?

calypso
25-02-08, 17:07
Heb in 2004 met BA gevolgen hele goeie airline, goeie service en vliegtuigen.
Niks op aan te merken. En die overstap tijd gaat toch wel had ik ook toen en zonder problemen toen gehaald, alleen heb je geen tijd om te shoppen dan op gatewick

Albert38
25-02-08, 17:10
Wij gaan dit jaar hetzelfde doen, alleen gaan wij op de heenreis 's morgens al om 7.30 uur weg. Kunnen we rustig aan doen omdat de reis naar Tampa om 12.30 uur weg gaat. Op de terugreis hebben we hetzelfde als jullie op de heenreis. We hebben dan 1 uur om over te stappen. Volgens BA en het reisbureau was dat voldoende omdat je op dezelfde pier blijft. Ik raad je dus even aan om contact op te nemen met je reisbureau of met BA.

didierc
25-02-08, 21:32
Hoi

Wij vliegen via Heathrow naar Miami en terug.
Aantal jaren terug al met BA naar San Francisco gevlogen was prima.

Gr. Didier

pyca
25-02-08, 21:43
Wij hebben 2x ams-lgw-tpa v.v. met BA gevlogen, zeer goed bevallen, fijne maatschappij met goede service.

wippelgem
26-02-08, 16:35
wij vlogen in 2006 naar denver met BA. heel tevreden van!!!
enkel de terugvlucht van heathrow naar brussel viel wat tegen, heel lang vertraging, dan eindelijk mogen opstappen, dan nog twee uur moeten wachten door motorproblemen,....

angelique100
26-02-08, 16:47
Hallo Karin,

ook wij vliegen van ams naar mco met een tussenstop in Gatwick van een uur
moet wel te doen zijn.Terug Mia Ams (tussen stop Gatwick)

BA staat bij ons bovenaan.
persoonlijke pluspunten
goede vliegtuigen,eigen schermpje, zeer vriendelijk personeel,beenruimte okee,gezinnen zitten automatisch bij elkaar en mogen eerder instappen (wij reizen met 4 jonge kinderen)en kinderen krijgen net iets eerder te eten.
Nadeel
je koffers kunnen wel eens niet optijd aankomen hadden we zowel als terug reis maar worden snel daarna afgeleverd maar dit kan ook komen omdat wij afgelopen zomer via Heatrow vlogen.

didierc
14-06-08, 11:35
Hoi
Vliegen volgende week met BA via londen naar Miami met 5 pers.
Wij willen graag bij elkaar zitten en een goede plaats hebben.
Je kan vanaf 1 dag voor de vlucht een stoel reserveren.
Heeft het zin dit telefonisch te doen of per mail of moet ik gewoon via internet proberen. Wie heeft er ervaring met BA.
Eerder met Emirates stuurde ik gewoon een mailtje en aan al mijn wensen werd voldaan. Vandaar

Thanks Didier

beekenka
17-06-08, 23:57
Wij hebben deze meivakantie met BA gevlogen: 24 uur van tevoren thuis via internet inchecken, stoelen reserveren, boardingscards(a4-tjes) printen. Wat je wel eerder kan doen, is een eigen log-in aanmaken en daar je E-mail-adres of mobiel nummer achterlaten. Mochten er nl. wijzigingen zijn in het schema, dan proberen ze jou te bereiken via de mail/mobiel. En indien gewenst kan je een kindermenu alvast bestellen.
Veel plezier,
Anja

Albert38
01-11-08, 09:39
Verder kun je met het nummer op je e-ticket bij BA je stoelen bekijken..

Je kan zelfs met het nummer al online inchecken, ook kun je 24 uur van tevoren kiezen waar je graag wil zitten. Ook een voordeel van online checken is dat het op schiphol het ook sneller gaat. Toen wij in de zomer naar Tampa vlogen moesten de mensen die nog niet online hadden ingecheckt dit alsnog bij zuilen van BA doen.

Fitz
01-11-08, 13:25
Hmm oke, dankjulliewel!

Ben toch wat zekerder van mijn zaak nu ik weet dat we online kunnen inchecken en onze stoelen al kunnen kiezen.
Ik mag bij BA 2x 23 kg pp meenemen, dus dat is ook mooi, helemaal voor de terugvlucht ;) Is er trouwens iemand die dat kan bevestigen dat je bij BA 2x 23 kg per persoon mee mag nemen?

Ik vond dit: http://www.britishairways.com/travel/bagchk/public/en_nl
Lijkt me dat ik dus 2x 23 kg mag meenemen, toch?

Het is bij KLM anders geregeld, kan dat wel kloppen? Of moet dit overeen komen?

Michael66
01-11-08, 16:51
Dat hoeft niet hetzelfde te zijn. Iedere maatschappij kan eigen regels vaststellen, al kunnen de luchthavens (vakbonden!) eisen stellen m.b.t. het maximum gewicht of de kosten die voor de afhandeling van zwaardere koffers worden gerekend. Daarnaast moeten ze uiteraard rekening houden met het maximaal te vervoeren gewicht door een vliegtuig. En wat handbagage betreft moeten de kastjes uiteraard berekend zijn op het toegestane gewicht.

En: Ja, volgens de website van BA mag je inderdaad 2 koffers van 23 kg per persoon meenemen.

Opvallend vind ik dat je bij BA in de luxe klassen ook niet zomaar meer zwaardere koffers mag meenemen. Het was altijd (en is bij de meeste andere maatschappijen nog zo) dat je in die klassen twee koffers van max. 32 kg mocht meenemen. Bij BA hebben ze daar nu 3 koffers van max. 23 kg van gemaakt. Blijkbaar is het in de afhandeling goedkoper om een extra stuk bagage toe te laten dan twee zwaardere koffers te moeten betalen.

Karin17
07-11-08, 00:13
Ook wij (3 pers) hebben afgelopen zomer met BA gevlogen. Op de heenreis netjes 3 koffers van 16 kg. en op de terugreis 4 koffers van ieder 22 kg (met maar 1 spijkerbroek maar erg veel andere kleding en schoenen!!).
Geen enkel probleem want het is echt toegestaan om bij BA 2x 23 kg. pp. mee te nemen.

Fitz
09-11-08, 12:10
Ik heb daarnet even geprobeerd om in te loggen via BA om naar mijn vluchten te kijken en hoe dat online in checken gaat. Maar ik krijg daar alleen een terugreis te zien.

Kan ik toevallig ook bij cheaptickets.com inchecken?
Want daar kan ik ook stoelen kiezen ofzo.

Micktomar
27-11-08, 12:44
Ik heb eigenlijk een vraagje over onze vlucht, we vliegen nl. met British Airways en ik heb eigenlijk geen idee waar en wanneer je daarvoor dan de stoelen kan reserveren, ook die voor de overstap vanaf Gatwick.

Alvast bedankt!

Albert38
28-11-08, 15:05
Je kan 24 uur van te voren de stoelen kiezen met je reserveringsnummer ook is het verstandig om van te voren online in te checken. Anders moet je alsnog op Schiphol doen!

Micktomar
09-03-09, 10:16
Hoe zit het dan met je 2e vlucht (vanuit Gatwick naar Orlando) kun je die stoelen ook al reserveren tegelijk met de 1e vlucht?
Het gaat mij nl. meer om de stoelen op de lange vlucht dan om dat uurtje richting Gatwick.

Ebelix
09-03-09, 10:20
Gaat op dezelfde manier. Als je incheckt doe je dat voor de volledige reis en kan je dus je stoelen kiezen voor Gatwick - Orlando.

Micktomar
09-03-09, 11:12
Ik had gelezen op hun site dat je max. 24 uur van te voren kan inchecken, welke vliegtijd moet ik dan aanhouden, gewoon die van vertrek vanaf Schiphol, of die van vertrek vanaf Gatwick...we hebben nl zo'n 2,5 uur overstap tijd op Gatwick

Njit
12-03-09, 17:01
Iemand ervaring met hoe streng ze zijn bij BA wat betreft de handbagage?
Op de site staat het volgende:

One standard-sized bag
and
One laptop-sized bag, handbag or briefcase

We nemen naast de koffers (ruimbagage) waarschijnlijk het volgende mee:
- 1 trolley
- laptop-tas
- fototas
- rugzakje
- handtas

Zouden dus meer items pp zijn als toegestaan is. Maar de laatste 3 items zijn bij elkaar minder groot dan een extra trolley.

Bij FinnAir (waar we ook mee vliegen) worden kleine zaken buiten de toegestane items gerekend:

In addition to the allowances listed below, passengers may in all classes carry onboard a small handbag, a small camera or binoculars, baby food, reading material, an overcoat and, if required, a cane or mobility aid, such as elbow crutches.

Njit
13-03-09, 08:15
Fototas met Spiegelreflex-camera met twee lenzen en externe flitser. En de (kleine) rugzak bevat wat te lezen en wat te snacken. Drinken mag je idd niet meenemen (of je moet het op de luchthaven kopen).

Guus
13-03-09, 08:55
Iemand ervaring met hoe streng ze zijn bij BA wat betreft de handbagage?In de UK mag je maximaal één stuk cabin luggage mee aan boord nemen. Normaal gesproken neem ik altijd één klein formaat trolley en mijn laptoptas mee het vliegtuig in. In de UK kom ik alleen door de controle heen als ik mijn laptoptas in de trolley stop. Na de security check haal ik vervolgens mijn laptoptas weer uit mijn trolley. Nog nooit een opmerking gehad dat ik met twee stuks bagage aan boord ga. Het is dus vooral de security er een probleem van maakt.

Njit
13-03-09, 09:08
Is dat een regel die buiten BA afgesproken is? Want hier kom ik op twee stuks: http://www.britishairways.com/travel/bagcabin/public/en_us

Op de site van LHR (http://www.baa.com/portal/controller/dispatcher.jsp?ChPath=Heathrow^General^Airport%20i nformation^Security%20control&securityCountryGUID=fb9da11b4763d010VgnVCM10000036 821c0a____/448c6a4c7f1b0010VgnVCM200000357e120a____/) staat het volgende:


Hand baggage restrictions

If your airline allows it, you may take more than one item of hand baggage through security control.

Cabin baggage must be no larger than:

• 56cm (22in) tall
• 45cm (17.7in) wide
• 25cm (10in) deep.

However, please check with your airline (http://www.baa.com/portal/page/General/Heathrow%5EGeneral%5EFlight+information%5EDestinat ions+and+airlines/) – some operate further limits on the number and size of bags.
All items carried will be X-ray screened.


Laptop computers and large electrical items must be removed from baggage and placed in the trays with other belongings.
Put all small items like keys, coins, mobile phones into your coat or hand baggage and place these in a tray.
Place your hand baggage in the tray.
If you have liquids in containers of 100ml or less, put them into a clear resealable bag and place them alongside other items in your tray.
Pushchairs and walking aids will be X-ray screened.
Wheelchairs will be thoroughly searched.

To save time, we advise you to place only valuables and items you need for the flight into your hand baggage.

Guus
13-03-09, 10:03
Geen idee, maar tot op heden loop ik op LHR altijd tegen dit probleem aan. Dit is voor mij ook één van de redenen om LHR zoveel mogelijk te mijden.
Ik vlieg voornamelijk met United en de KLM. Beide maatschappijen staan toe dat je meer dan één stuks bagage mee het vliegtuig in neemt. Toch moet ik elke keer weer de eerder beschreven verdwijntruc uithalen. Ik heb echter wel een printje gemaakt van het LHR citaat. Eens kijken of het me de eerstvolgende keer wel lukt om twee stuks bagage mee te nemen.

Guus
13-03-09, 10:26
Even ter aanvulling op mijn eerdere bericht. Ik heb net contact gehad met United en zij bevestigen het LHR citaat. Ik heb nu zowel het LHR als het United citaat, waarin wordt aangegeven dat ik meer dan één stuks handbagage mag meenemen, uitgedraaid. Eens kijken of het me nu wel lukt. United gaf ook aan dat de door mij beschreven regel wel van toepassing is geweest, maar schijnbaar inmiddels is opgeheven voor een aantal Britse luchthavens waaronder LHR. Op zich vreemd want mijn laatste ervaring dateert van februari jl.

Ieniminie
22-03-09, 01:07
Een kort vraagje: klopt het dat je bij BA voor een vlucht naar de US 3 koffers mee mag nemen? We zijn met 2 volwassenen.

Njit
22-03-09, 02:13
Ligt eraan welke klasse je vliegt:


Adults and children (aged 12 years and over) FIRST and Club World: Three standard-sized bags
World Traveller Plus and World Traveller: Two standard-sized bags


Ik ga er maar van uit dat je gewoon Economy vliegt. Dan mag je twee koffers mee.

Ieniminie
02-04-09, 21:13
Nou, ik ben er ondertussen achter dat je per persoon twee koffers mee mag nemen...!!! Ik dacht dat we samen twee koffers mee mochten nemen...!! Dus als ik het goed heb begrepen mogen we met onze handbagage dus ook een trolley en laptoptas meenemen per persoon.... ik dacht dat ook voor twee personen samen was... weer een meevaller dus...!! Wat betreft het reserveren van de stoelen: dat kan echt pas 24 uur voor vertrek he? Niet eerder?!

Marjol
02-04-09, 21:23
Nee, tenzij je kinderen hebt of gehandicapt bent. Check de site even voor details.

Micktomar
02-04-09, 21:27
Nee, helaas kun je niet eerder inchecken.

Wij vliegen met z'n 4en (2 volw. en twee 10 ers) en mogen dus 8 (\\:D/) koffers meenemen, dat wordt dus flink inkopen daar=D>

Teleton
03-04-09, 10:39
Wat betreft het reserveren van de stoelen: dat kan echt pas 24 uur voor vertrek he? Niet eerder?!

Met BA heb ik zelf geen ervaring, maar bij de meeste grote luchtvaartmaatschappijen kan je wel degelijk vooraf je stoel reserveren. Je kunt dit met je reserveringsnummer gemakkelijk zelf proberen. Volgens de site is er een rubriek "seating information". Ga naar Manage My Booking (http://www.britishairways.com/travel/mmbhome/public/en_nl?link=main_nav)op de site, vul je gegevens in en geef je preferenties op, zou ik zeggen. Niet geschoten is altijd mis. Het inchecken voor de vlucht kan inderdaad pas 24 uur voor vertrek maar dit staat los van de stoelreservering.

Micktomar
03-04-09, 12:27
Seat choice available at check in
For the best choice of seat(s) we recommend that you check in early.
You can do this by using check in on ba.com.
This is available from 24 hours before departure.
You will be able to choose your seats and print your boarding pass (where available).
To find out more about check in on ba.com, please go to online check in. (https://www.britishairways.com/travel/managebooking/?eId=104509)
If you cannot check in on ba.com then we recommend that you check in at the airport as early as possible. You can find out in Manage My Booking when check in opens at the airport.



Nee, helaas, je krijgt het bovenstaande scherm te zien, dus geen voorreservering van de stoelen, zou wel zo makkelijk zijn geweest...

Wat ik wel tegen kwam is dat je met kinderen tussen de 2 en 12 jaar 3 dagen van te voren je stoel mag reserveren, dan moet je op de site bij "Manage my booking" je gegevens invullen, dan krijg je de lijst met "seatings" en daarnaast staan dan een kopje met "seating policy", daar staat beschreven wie wel eerder mogen reserveren, misschien heb je daar wat aan...
(wanneer vlieg je eigenlijk, want misschien zit ik het mezelf nu wel moeilijker te maken.....:-s:razz:)

Ieniminie
27-04-09, 00:07
Dit jaar hebben we voor het eerst e-tickets 'gekregen'. Nou ja, ik heb geboekt bij Supersaver, maar behalve de bevestiging per mail verder niets ontvangen. Klopt het dat ik gewoon 24 uur voor vertrek kan inchecken op de site van BA en dan thuis mijn boardingpass uit kan printen, en dat dit samen met mijn paspoort genoeg moet zijn? Ik vind het wel vreemd om geen 'echte' tickets te hebben...!! Tis net of ik nog iets mis...

Njit
27-04-09, 20:32
Dit jaar hebben we voor het eerst e-tickets 'gekregen'. Nou ja, ik heb geboekt bij Supersaver, maar behalve de bevestiging per mail verder niets ontvangen. Klopt het dat ik gewoon 24 uur voor vertrek kan inchecken op de site van BA en dan thuis mijn boardingpass uit kan printen, en dat dit samen met mijn paspoort genoeg moet zijn?

Wij hebben het afgelopen vrijdag ook zo gedaan. Inderdaad op de site van BA inloggen, eventueel je stoel veranderen en daarna uitprinten.

Ieniminie
27-04-09, 20:38
Hoe bedoel je je stoel veranderen? Krijg je van te voren al een stoel toegewezen? Ik kan mijn stoel toch ook pas 24 uur van te voren reserveren?

Njit
27-04-09, 21:56
Je krijgt van te voren al een stoel toegewezen ja. Op de site kun je dan een andere stoel selecteren indien je dat wilt (indien nog beschikbaar).

Op Seatguru kun je zien wat de goede stoelen zijn per vliegtuig. Zie http://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/information.php
Zelf proberen we altijd op een Exit Seat te komen. Maar dit is geen optie als je kinderen hebt...

Micktomar
28-04-09, 11:13
Die Exit Seat, vanaf welke leeftijd mag je daar dan voor "reserveren", want ondertussen zijn die twee kids van mij dus al groter dan dat ik ben!

Njit
28-04-09, 11:37
Ze moeten in staat zijn om de nooddeur te open en om anderen te helpen in geval van nood. Kinderen mogen daar volgens mij nooit zitten.

Dit staat er bij Delta (maar ik denk dat het bij elke maatschappij zo is):


Passenger Qualifications When assigning an exit seat:


They must be able to comprehend instructions for operating the emergency exit including locating and operating a window exit or exit door and directing others to the exit
They must not be under 15 years of age and must not have a condition that might cause them harm if called upon to open an exit
They must be physically able to open an exit door and to lift and stow a 31-52 pound window exit
They must not require the use of a seat belt extension (this limitation is intended to preclude the hazard of entanglement with the additional length of the extension by those passengers attempting to expeditiously exit the aircraft)

Exit-row passengers must be willing to perform these tasks if instructed to do so.

Ieniminie
01-05-09, 21:14
Kan je van te voren dan ook al zien welke stoelen ons zijn toegewezen, of is dat pas zichtbaar op het moment dat we kunnen inchecken?

Teleton
02-05-09, 10:44
Kan je van te voren dan ook al zien welke stoelen ons zijn toegewezen?

Heb je de optie "Manage my booking" op de site van BA al ontdekt? Hier kan je precies alle mogelijkheden voor stoel- en maaltijdkeuze etc vinden.


What can I do through Manage My Booking?
Manage my booking allows you to:
https://www.britishairways.com/cms/global/images/icons/icon_blue_arrow.gif View details of your travel itinerary.
https://www.britishairways.com/cms/global/images/icons/icon_blue_arrow.gif View your seat and meal requests.
https://www.britishairways.com/cms/global/images/icons/icon_blue_arrow.gif Make seat requests from an interactive seating plan.
https://www.britishairways.com/cms/global/images/icons/icon_blue_arrow.gif Make meal requests from a list of available special dietary meals.
https://www.britishairways.com/cms/global/images/icons/icon_blue_arrow.gif Provide Advance Passenger Information (e.g. passport and other details), when travelling to the US, Canada and China.
https://www.britishairways.com/cms/global/images/icons/icon_blue_arrow.gif Add an Executive Club or partner frequent flyer number to ensure receipt of tier points and BA miles.
https://www.britishairways.com/cms/global/images/icons/icon_blue_arrow.gif Email your itinerary to colleagues, friends and family.
https://www.britishairways.com/cms/global/images/icons/icon_blue_arrow.gif View check-in times and information about Online Check-in and
Self-Service Check-in kiosks.
https://www.britishairways.com/cms/global/images/icons/icon_blue_arrow.gif Check in for your flight online and print your boarding pass before going to the airport.
https://www.britishairways.com/cms/global/images/icons/icon_blue_arrow.gif Obtain baggage information including allowances or restrictions.
https://www.britishairways.com/cms/global/images/icons/icon_blue_arrow.gif View city guides and other useful links.
https://www.britishairways.com/cms/global/images/icons/icon_blue_arrow.gif Access real-time departures and arrivals information.

Change your flights, upgrade your cabin class and claim refunds.

How do I access Manage My Booking?
To access Manage My Booking, you must provide your booking reference and last name. Regardless of where you made your reservation, your booking reference can be found on your ticket (in an area called 'PNR code' or 'Locator') or on your e-ticket itinerary receipt. The reference is a series of six characters containing letters and numbers.


http://img11.imageshack.us/img11/2695/93848859.th.jpg (http://img11.imageshack.us/my.php?image=93848859.jpg)

Ieniminie
10-05-09, 00:58
Hallo,

Ik heb een aantal keer gekeken op de site van BA bij Manage my booking.
De meeste dingen kan ik gewoon lezen, maar bij sommige opties krijg ik een error, bijvoorbeeld als ik mijn emailadres door wil geven of bij seating information.
Ik kan dus wel gewoon inloggen met ons boekingsnummer en achternaam, maar niet alles bekijken.
Ik vraag me af of dit komt omdat we nog niet in kunnen checken, of dat er iets anders aan de hand is.
Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt?
Ik wil nl op de dag dat we in mogen checken natuurlijk zo snel mogelijk inchecken om onze stoelen te reserveren, maar als het dan niet werkt, en ik nog moet gaan bellen, gaat er misschien een hoop tijd voorbij.

Misschien kan iemand mij vertellen of die errors 'normaal' zijn?

Groetjes, Ingrid

Njit
10-05-09, 01:15
Seating Information kun je pas inzien op de dag dat je mag inchecken dus dat kan wel kloppen. Waarom je een foutmelding krijgt als je je email-adres wilt doorgeven is vreemd.
Misschien over een paar dagen nog een keer proberen?

Albert38
11-05-09, 10:45
Je kan precies 24 uur van te voren gaan reserveren, je kan wel eerder de gegevens op de site invullen. Anders moet je dit op Schiphol doen bij een terminal.

Selly
03-06-09, 11:24
Heb je de optie "Manage my booking" op de site van BA al ontdekt? Hier kan je precies alle mogelijkheden voor stoel- en maaltijdkeuze etc vinden.



http://img11.imageshack.us/img11/2695/93848859.th.jpg (http://img11.imageshack.us/my.php?image=93848859.jpg)


Ik heb geprobeerd om een stoel te kiezen maar er staat dat je pas 24 uur van te voren een stoel kan kiezen tegelijk met on-line inchecken

Njit
03-06-09, 23:48
Gewoon naar de balie lopen en afgeven.


Baggage to check in

If you have baggage, you can go to a Fast Bag Drop desk, where your baggage will be tagged by a customer service agent and sent to the aircraft.
Make sure you’ve had a look at your specific baggage allowances before you get to the airport. You will find these in ‘Manage My Booking’ in the section called ‘My booking’.


Zie ook deze pagina voor meer info: http://www.britishairways.com/travel/chkopt/public/en_nl

Micktomar
08-06-09, 00:16
Als je al hebt ingecheckt, hoe lang van te voren moet je dan op schiphol aanwezig zijn?, is dat twee uur of meer?

Teleton
28-09-09, 10:15
Wetend dat we op weg zijn naar de financiële bijdrage om tijdens de vlucht gebruik van het toilet te mogen maken, las ik bij de BBC (http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8274200.stm)dat British Airways de klant voortaan laat betalen als je zeker wil weten dat je bij je kinderen of je geliefde zit. Om je stoelen te reserveren wordt een bijdrage tussen de 10 en 60 BP per persoon gerekend. Andere maatschappijen zullen dit vast een goed idee vinden.....:mrgreen:

De kritiek in Engeland is niet van de lucht:
British Airways has broken new exciting new ground in the race to make flying as awful as possible: they have announced a fee (ranging from £10-60 per passenger) for advance seat selection, explaining that this will be the only way that families and other groups travelling together can be assured that they'll be sitting next to each other. I wonder what happens if you don't pay it while flying with a two-year-old in her own seat; do they seat her at the other end of the plane from you and explain to the strangers on either side of her that they're responsible for her well-being for the duration?
Volledig artikel. (http://www.boingboing.net/2009/09/25/british-airways-adds.html)

Njit
28-09-09, 10:20
lekker is dat. Maar meestal is dat voor twee personen toch geen probleem. Of gaan ze nu standaard de stoelen willekeurig toewijzen en moet je betalen als je dat ongedaan wilt maken?

patgooss
28-09-09, 10:24
Da's lekker! Als dit pp is dan gaat het ons in april nog een paar extra centen kosten! We gaan met z'n zessen. Geef die centen liever uit aan Disney. Dacht dat die ticketprijs van 550 pp al genoeg was.

Njit
28-09-09, 10:37
Overigens is het iets genuanceerder. 24 uur van te voren is het nog steeds gratis. Als je eerder wilt inboeken moet je daarvoor betalen.


British Airways sets seat charges
British Airways said seat charges will give customers "more control"

British Airways passengers will have to pay to choose their seats before they travel from October, the airline says.
The charges will affect those seeking to ensure they sit together on a flight and people with a preference for window, aisle or emergency exit seats.
Prices range from £10 per person for European economy flights, to £60 for long haul trips in business class.
Consumer group Which? said it was "disappointing to see British Airways jumping on the bandwagon".
BA said it would "give customers more control over their seating options". The new charges will come into force on 7 October.
'Extra charges'
The airline currently allows passengers to reserve seats in the 24 hours prior to departure. The new charge - aimed at passengers wanting to reserve seats earlier than this - will be £20 on long-haul economy or short flights in business class, while a seat in an emergency exit row will cost £50.
This can be booked between 10 and four days before take-off.
A BA spokeswoman said: "Customers frequently request specific seats, but in the past we've only been able to confirm them 24 hours in advance or on the day.
"We know people want to secure them in advance and have real control over their flying experience. This will allow them to do that."
Rochelle Turner, head of research at Which? Holiday, said travellers had become used to budget airlines charging them for a service that used to be included in the "headline price".
"We know from our members that people really don't like these extra charges - they'd much rather see a headline price that includes everything," she said.
"BA is still giving some people the chance to reserve their seat for free in the 24 hours before departure, but if you aren't quick enough off the mark, you could find yourself sitting on the other side of the plane from your family or partner.
"It's no way to start a holiday."
The move comes as the airline attempts to bolster its balance sheet after a £401m loss in the last financial year.
And it follows BA's decision to cut luggage allowances and abolish free meals on short flights.

patgooss
28-09-09, 10:55
Het risico van wachten tot 24 uur van te voren is dan natuurlijk wel dat verschillende stoelen vol zijn. Op deze manier spelen ze handig in op de grotere groepen die bij elkaar willen zitten.

Flufjuh
28-09-09, 11:21
Ik vind het echt niet erg om te betalen voor extra service, maar ik heb het idee dat het nu wel een beetje erg ver wordt doorgetrokken allemaal....... (En dan bedoel ik niet door het toilet. :))

[verwijderd]
28-09-09, 15:25
Mijn eigen ervaring van afgelopen week is dat als je exact 24 uur voor je vlucht je stoelen uitzoekt dat er niet veel stoelen al eerder geboekt zijn. Ik had bijna het hele vliegtuig als keuze om te gaan zitten.

Slechts enkele stoelen vooraan tegen de tussenschotten waren gereserveerd, daar bleken tijdens de vlucht mensen te zitten met baby's aangezien die dan meer ruimte hadden.

Denk wel even aan eigen drinken voor tijdens de vlucht, naar mijn idee werd er net even te weinig drinken geserveerd waardoor je toch geregeld met een droge keel zat.

Njit
28-09-09, 15:57
Je kan bij de pantry gewoon vragen om wat drinken hoor:


In-flight meals

As a full service airline, we offer you either a hot meal or a light snack on board, depending on where you’re flying, in which class and the time of day. Complimentary drinks are available throughout your flight.

[verwijderd]
28-09-09, 16:53
Je kan bij de pantry gewoon vragen om wat drinken hoor:

Ja, we hebben ook tussendoor om drinken gevraagd maar dat doe je ook niet continu. Je voelt je dan toch enigszins bezwaard om het meerdere keer te vragen. En veel mensen durven het gewoon ook niet te vragen.

Vroeger namen we het altijd al mee maar tegenwoordig moet je het na de douane kopen. Vorig jaar met Delta hadden we er ook geen behoefte aan en dit jaar hebben we het niet voor de zekerheid meegenomen, volgende keer dus maar weer wel.

[verwijderd]
18-10-09, 18:04
Nou, BA is het toch niet echt.

Op de terug vlucht naar Nederland wordt er na het eten de trays met de restanten bij meerdere rijen gewoon niet opgehaald. Meerdere keren loopt er iemand van het cabine personeel langs maar blijkbaar viel het ze niet op totdat ik maar eens vroeg hoelang ik nog met die tray moest blijven zitten.

Een beetje geirriteerd pakte ze eerst de trays van de omliggende passagiers om die van mij als laatste mee te nemen.

Vervolgens begon de ellende met het inboard tv systeem, mijn scherm restartte zich om de 45 minuten spontaan en zo kon ik elke keer de film opnieuw opzoeken en doorspoelen tot aan het punt waar ik was gebleven met kijken. Het scherm van mijn zoon begaf het na 2 uur vliegen en kon niet herstart worden.

Vervolgens mocht mijn zoon, 4 jaar, niet naar het toilet vanwege turbulentie terwijl hij toch echt nodig moest. Uiteindelijk heeft hij het op kunnen houden tot hij wel mocht maar ik wilde al bijna opstaan om toch echt met hem naar het toilet te gaan. Ik snap dat ze volwassen vragen het even op te houden maar kids hebben daar over het algemeen toch veel meer moeite mee.

Vervolgens werden de lichten gedoofd zodat de mensen die wilde slapen konden gaan slapen, echter bij ons wilde 1 van de plaatsgebonden lichtjes niet uit, ook hier was niets aan te doen dus hebben we de hele vlucht ons eigen nachtlampje aan gehad, grr, waardoor slapen toch wel lastig was.

Na het eten werd er overigens geen drinken meer aangeboden door BA tot een uurtje of 4 na het eten. Op dat moment liepen ze met dienbladen door de gangpaden waarbij ze voor het gemak ons gangpad compleet 'vergaten' en dus niet van drinken voorzagen. Gelukkig had ik de wijsheid van de heenweg omgezet in het halen van wat flesjes voor onderweg en hadden wij dus wel eigen drinken ter beschikking.

Al met al hebben we besloten hiervoor een klacht in te dienen bij BA en staat BA samen met MArtinair onderaan ons lijstje om mee te vliegen.

En last but not least zijn ze ook nog eens 1 bagage item kwijtgeraakt welke 1,5 dag na aankomst nog steeds niet getraceerd of aangekomen is, vriendelijk werd ons nog vermeld dat de bagage normaal gesproken binnen 48 uur terecht en/of bezorgd is. Dus ik ben bang dat ook wij de reisverzekering kunnen gaan aanspreken voor de missende spullen, gelukkig dat het op de terug reis was en niet op de heenreis.

Marco Stern
23-10-09, 23:10
Nou, BA is het toch niet echt.
Vervolgens begon de ellende met het inboard tv systeem, mijn scherm restartte zich om de 45 minuten spontaan en zo kon ik elke keer de film opnieuw opzoeken en doorspoelen tot aan het punt waar ik was gebleven met kijken.

Dit probleem hadden wij in december ook toen we met BA vlogen. Een van onze schermpjes deed het helemaal niet. Voor de stewardes was het geen verrassing want het gebeurde zo vaak. Wij moesten maar gaan klagen door een brief te sturen, want dan werden ze wellicht eindelijk eens voorgoed gerepareerd. Dat vonden wij niet echt ons probleem om eerlijk te zijn - we wilden nu film kijken en niet pas als het gerepareerd is! Ze hadden nog wel mobiele entertainment systeempjes, maar die waren natuurlijk al allemaal vergeven.

Chris71
23-10-09, 23:19
Onze ervaring met BA was prima, zijn afgelopen aug/sep met ze naar Los Angeles gevlogen maar alle vluchten keurig op tijd, bediening niets op aan te merken, personal schermjes ook niets op aan te merken. Terug op Schiphol 1 koffer niet aangekomen, volgende dag 14.00 uur werd deze keurig thuis bezorgd. Ja zo kan het ook gaan:D

Ieniminie
24-10-09, 21:15
Wij hebben in juni ook met BA gevlogen, en zijn ook zeer tevreden. Tja, ruimte in een vliegtuig heb je natuurlijk nergens, tenzij je er flink voor wil betalen.... maar verder alle vluchten op tijd, en goede service! Wij hadden ook een probleempje met het tv schermpje, maar ach....zo'n ramp is dat toch ook weer niet...!

Corry
25-10-09, 16:46
Wij hebben dit jaar voor het eerst met BA gevlogen en wij vonden het prima. Konden op de heenreis naar San Francisco nog stoelen boeken met veel ruimte en op de terugreis in ieder geval voor de mannen ook. Uitstekende ervaring.

Lady-M
14-12-09, 19:35
Ik ben benieuwd wat dit voor de passagiers betekent.


Personeel British Airways staakt met kerst

Uitgegeven: 14 december 2009 16:25 Laatst gewijzigd: 14 december 2009 16:25
LONDEN - Het cabinepersoneel van British Airways (BA) heeft met een ruime meerderheid besloten te staken tijdens het drukke kerstseizoen wegens stukgelopen loononderhandelingen.

http://media.nu.nl/m/m1czx0pa9d4y.jpg © ANP

Zij leggen twaalf dagen, van 22 december tot 2 januari, het werk neer.. Dat heeft de vakbond Unite Union maandag bekendgemaakt.
BA kondigde in november aan 1700 van de 14.000 arbeidsplaatsen te schrappen bij het cabinepersoneel in het Verenigd Koninkrijk.

Daarnaast zouden de lonen voor een periode van twee jaar worden bevroren. Ook was het de bedoeling voor de verliesgevende maatschappij om met een cabinemedewerker per vlucht minder te gaan vliegen.
De Britse luchtvaartmaatschappij heeft al tijden last van dalende passagiersaantallen. Het bedrijf leed in het eerste halfjaar van zijn gebroken boekjaar een verlies voor belastingen van 292 miljoen pond sterling (327 miljoen euro).
© ANP

jurgen&stefan
14-12-09, 20:35
Zie hier: http://www.britishairways.com/travel/strike-ballot/public/en_nl

Lady-M
17-12-09, 19:50
Staking British Airways verboden

Uitgegeven: 17 december 2009 17:55 Laatst gewijzigd: 17 december 2009 18:42
LONDEN - Het cabinepersoneel van de Britse luchtvaartmaatschappij British Airways (BA) mag van de rechter niet staken in de periode rond Kerstmis en oud en nieuw. Dat heeft het Britse hooggerechtshof donderdag bepaald.

http://media.nu.nl/m/m1czx0pa9d4y.jpg © ANP

Het personeel van BA wilde het werk van 22 december tot 2 januari neerleggen, waardoor tot een miljoen reizigers gedupeerd zouden zijn.
De rechter stelde BA in het gelijk omdat de stemming onder het personeel om te gaan staken niet volgens de regels zou zijn verlopen. Het personeel wilde staken uit onvrede over aangekondigde ontslagen en gewijzigde werkomstandigheden.


Peiling

Vakbond Unite peilde de stakingsbereidheid onder 13.000 werknemers. 92,5 procent was voor een werkonderbreking.
BA vocht dit aan, omdat 1100 mensen die al weg waren bij BA of op het punt stonden het bedrijf te verlaten, mee hadden gedaan aan de stemming.
De rechter was ook gevoelig voor het tijdstip van de staking. ''Een staking van deze omvang in deze tijd van het jaar is schadelijker voor BA en het publiek dan een staking op elk ander moment van het jaar.''
© ANP

hrjhaan
23-02-10, 22:49
Wij vliegen op 13 juli 2010 met British Airways via Londen Heathrow naar Miami.
Ik heb vandaag 23 februari 2010 GRATIS stoelnummers kunnen reserveren.
Ook werd ik meteen doorgelinkt naar ESTA. Tevens kon ik onze gegevens online invullen zodat dat weer tijd scheelt op het vliegveld. Ben benieuwd of we ook inderdaad de stoelen krijgen die ik heb opgegeven.

Indy
23-02-10, 23:00
hoe is je dat gelukt om gratis stoelnummers te reserveren?
ik zag deze week op de site van BA dat het 30 euro kost om nu al een stoelnummer te reserveren??

hrjhaan
23-02-10, 23:30
http://www.britishairways.com/travel/mmbhome/public/en_nl?link=main_nav
Via deze link. Moet je je boeking nummer en achternaam opgeven. Dan komen al je gegevens tevoorschijn. Je kunt hier je hele boeking aanpassen. Stoelen reserveren, dieetmaaltijden doorgeven, etc. Bij de stoelreservering stond FREE. Dus dat heb ik natuurlijk meteen maar gedaan. Wij mogen echter maar 1 koffer per persoon mee, als we die extra mee willen (kun je hier ook reserveren) kost dat € 32,00 per koffer. Dat doen we dus niet, dan maar iets minder meenemen en een keer uitspoelen onderweg.

edit: Ik heb nog even gekeken op de site van BA. Iedereen kan gratis stoelen reserveren 24 uur voor vertrek bij de online check-in. Alleen als je met kinderen of gehandicapten reist of een speciaal lidmaatschap hebt, kun je vanaf de booking gratis stoelen reserveren. Aangezien wij met een gehandicapt kind reizen konden wij dus nu al de stoelen gratis reserveren.

angelique100
24-02-10, 15:06
Onze favoriet is toch echt wel BA, wij reizen met 4 kinderen en ik merk dat zij echt veel doen om het de kids naar de zin te maken. Kinderen krijgen hun eten eerder, we mogen eerder instappen, personeel is erg vriendelijk naar de kinderen toe. We hebben alleen nog nooit meegemaakt dat alle koffers aankwamen, maar deze staan dan na een dag alweer voor de villa. Toen we de laaste keer de vermiste koffers gingen melden kregen we direct een tegoed van $200 was erg leuk omdat we er al rekening mee gehouden hadden dat we zeker 1 koffer zouden moeten missen. (het koffer probleem ligt gewoon bij Heatrow) daarom is Gatwick een goed alternatief, klein en rustig inverlijking met Heatrow. Wel even goed checken of je land en vertrekt op Gatwick doe je dit niet moet je zelf voor vervoer zorgen!

Onze kinderen lopen regelmatig even naar het personeel om snacks en drinken te vragen en nog nooit heeft het personeel hier een probleem van gemaakt, ook de scherpjes zijn altijd in ordere geweest.

[verwijderd]
24-02-10, 21:25
@angelique100
Ik heb vorig jaar toch echt mindere ervaringen gehad met BA, slechte service qua drinken, problemen met de schermpjes en ook de stoelen vond ik niet zo goed als bij de amerikaanse maatschappijen, waar overigens de kids meals ook voor de andere maaltijden uit worden geserveerd.

aggie
24-02-10, 23:01
Ook wij hebben prima ervaringen met BA. En wij reisden ook met 3 kinderen, erg vriendelijke crew.

patgooss
28-02-10, 15:48
Heb voor de zekerheid even gekeken of ik nu al stoelen kan boeken. Geen probleem! Voor de vlucht naar Londen 12 euro p.p. en voor de vlucht naar Florida 25 euro p.p. Ik wacht tot 24 uur voor vertrek! 6X 25 euro is toch een keer goed uit eten!

kristel7
28-02-10, 16:50
Bedankt voor de tip..we hebben net 4 stoelen geboekt voor de heen- en terugvlucht :lol: ...wij vinden 2 x25 euro=50 p/p en dan voor 4 personen op zo'n reis wel de moeite..het is ook wel fijn een beetje relaxt te zitten met niet en voor en achter je een rij (haringeffect..pffff..)..en aangezien het 3 aan 3 zitten is en we met 4-en zijn, is het al lastig iets goeds uit te zoeken...
We hebben nou een ieder geval een lekker plekje...

patgooss
01-03-10, 17:06
Zijn er nog meer Florida gangers die op 14 mei terug vliegen met British Airways? Ik zag in de lijst van vakantiegangers dat dit een "hot date" is om het koele Holland weer op te zoeken.:-P

hrjhaan
18-03-10, 19:27
Ik dacht ook dat ik een mooi plekje had uitgezocht. Keek ik vandaag in mijn boeking, hebben we ons andere stoelen toegewezen. Ons oude plekje is nu bezet. De stoelen die ze ons hebben toegewezen waren verre van ideaal. Het vliegtuig is 3-4-3 en dan zetten ze ons in het midden. Heb je altijd een vreemde naast je. En geen raampje. Ik heb meteen weer andere stoelnummers uitgezocht. Bij het raam en niet te ver van het toilet. Wel zo gemakkelijk als je een kind bij je hebt die gehandicapt is en niet zo mobiel. Hopenlijk gaan ze die niet meer wijzigen. Ik begrijp zo wie zo de logica van de stoeltoewijzing niet. Iedereen zit altijd onvoordelig bij elkaar en dan moeten ze tijdens het instappen iedereen nog laten wisselen.

[verwijderd]
18-03-10, 20:03
Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb je als je niet makkelijk mobiel bent bepaalde voorrechten bij de luchtvaartmaatschappijen, in ieder geval bij het instappen maar wellicht ook voor de stoelen in het vliegtuig.

Ik zou zelf zeker even contact zoeken met BA om dit aan te kaarten of een ander forum lid moet hier meer van weten hoe dat werkt, ik heb zelf geen ervaringen hiermee nml.

hrjhaan
19-03-10, 17:43
Ik heb voor de zekerheid maar even met BA gebeld. Het is als volgt: mensen met een handicap kunnen vanaf de boeking meteen stoelen uitzoeken. De overige passagiers pas 72 uur voor vertrek. Dus dat voordeel hebben we dus wel. Ik had rij 40 uitgekozen, 2e rij achter de toiletten. Om de een of andere reden hebben ze deze rij geblokkeerd op zowel onze heen- als terugvlucht. De telefonist van BA kon hiervoor geen reden opgeven. En de reden kom je ook nooit te weten. Dit doet de afdeling management seats. Ze schijnen alleen stoelnummers te wijzigen als ze het noodzakelijk achten ("operational reasons"). Ik heb gevraagd of ik nu wel zeker kan zijn van mijn stoelen op rij 41. Dat kon hij niet garanderen. In principe worden er alleen stoelnummers gewijzigd als de afdeling management seats het noodzakelijk acht. En dit kan altijd nog gebeuren. Dus gewoon de boeking in de gaten houden en zodra ze iets wijzigen weer nieuwe stoelen uitzoeken. Ik werd zeer netjes te woord gestaan alleen voordat je aan de beurt bent op het service nummer ben je 10 minuten verder. Ik maak er verder ook geen probleem van hoor. Je weet gewoon dat je niet alles kunt krijgen wat je graag wilt. Nu maar hopen dat de vluchten netjes op tijd gaan en dat het eten aan boord een beetje lekker is.

hrjhaan
24-03-10, 19:53
Onderstaande tekst staat op de site van British Airways:

On 15 March clearer hand baggage guidelines were introduced to our generous hand baggage allowance. This means you can take two pieces of hand baggage onboard comfortably and safely.

General information
The dimensions for your second piece of hand baggage should not exceed 45cm x 36cm x 20cm. This is to allow for your laptop carry case, briefcase or personal handbag, to fit under the seat in front of you.
If your second piece of hand baggage exceeds these dimensions, you will need to check one of your items of hand baggage into the aircraft hold and you may be subject to an excess baggage fee.

The dimensions of your first piece of hand baggage are not affected by this new guideline, and remain at a maximum of 56cm x 45cm x 25cm, including the handle, pockets and wheels.

Teleton
26-03-10, 18:33
De gevolgen van de tweede stakingsronde die zaterdag (27 maart) bij British Airways (BA) begint, vallen mee. De luchtvaartmaatschappij verwacht driekwart van de passagiers op eigen vluchten te kunnen vervoeren.

http://s0.2mdn.net/viewad/817-grey.gif (http://ad.nl.doubleclick.net/click;h=v8/3969/0/0/%2a/r;44306;0-0;0;26184955;4307-300/250;0/0/0;;~sscs=%3f)
Lees het volledige bericht over de staking op luchtvaartnieuws.nl

(http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/default.asp?cat=all&id=34231)

belgske
26-03-10, 19:04
Een collega van mij zit in Texas. Zou van het weekend terugkomen met BA. Is nu al zeker tot woensdag veroordeeld om in Texas te blijven.
...en erg dat hij dat vindt... ](*,)

hrjhaan
29-03-10, 16:21
Ik kijk iedere dag mijn boeking even na bij BA om te controleren of ze onze stoelen niet weer veranderd hebben, zie ik dat ze weer de bagage regels hebben aangepast.
Nu mag je ook maar 1 stuks handbagage meer meenemen naar de US. Dus laptop mag niet meer apart.

Teleton
29-03-10, 17:49
Nu mag je ook maar 1 stuks handbagage meer meenemen naar de US. Dus laptop mag niet meer apart. Of valt het misschien toch mee:

Vandaag op de site van BA:

If you are travelling to destinations outside the United States or from the United States you are not affected.

I was going to take two pieces of hand baggage - can I check in the extra bag?
If you are travelling to the United States, yes, at no extra charge. The bag you check in must conform to the size and weight limits for hand baggage.

katjab
29-03-10, 21:16
Laptop mocht afgelopen donderdag gewoon nog in een aparte tas mee bij BA. Wij waren blij dat we nog voor de staking weer naar huis konden was in ons geval niet handig uitgekomen om daar te blijven.

hrjhaan
29-03-10, 23:05
@ Teleton

volgens mij geldt jouw tekst alleen voor: Club World (business) or First cabin reizigers.

Daarboven staat:
If you are travelling in our World Traveller or World Traveller Plus economy cabin to the USA, you can only take ONE ITEM OF HAND BAGGAGE. There is no additional allowance for a laptop or handbag-sized bag.
Gold and Silver Executive Club members may take two items of hand baggage to the USA.

Op ons ticket staat dat we World Travellers zijn.

Zal de site in de gaten blijven houden, we vertrekken toch pas in juli.
Dan kunnen ze het nog wel een aantal keren weer aanpassen.

patgooss
01-04-10, 11:25
Gisteren nog even alles op de site van BA nagekeken. Volgens mij mag je 1 stuk handbagage en een lap-top gewoon meenemen.

hrjhaan
01-04-10, 12:08
Als je op de site www.britishairways.com (http://www.britishairways.com/) rechtsonder kijkt bij travel news, dan staat daar Flights to USA hand baggage guidelines. Als je daarop klikt dan krijg je de tekst zoals eerder vermeld. Verder op de site, in my booking, staat inderdaad dat je wel een lap-top of handtas apart mag meenemen. Beetje dubbel allemaal.

Indy
05-04-10, 09:49
is er iemand die weet of je al gekochte tickets van britsch airways op een andere naam kan laten overzetten??

Michael66
08-04-10, 19:09
In principe niet: eenmaal op naam gesteld zijn ze alleen door die persoon te gebruiken. Tenzij je meer "flexibele" tickets hebt, dan kan het soms onder voorwaarden en tegen betaling wel weer.

Veel misten, maren, tenzij-en en misschien-en.

Het beste kun je daarom met je vraag even contact opnemen met BA, zij kunnen je het beste helpen.

hrjhaan
10-04-10, 20:20
Vandaag kreeg ik een e-mail van British Airways met de volgende tekst:
We are sending you this email to help you prepare and get the most out of flying with British Airways. Manage My Booking on ba.com allows you to view, adjust and add extras to your booking in preparation for your journey.

We recommend the following services to help you get the most out of your journey:

Request special meals If you have special or medical dietary requirements then request your special meal online.
Baggage tips Avoid extra charges at the airport and check your allowances before you fly. Remember to label your bags inside and out.
Pay for extra checked baggage allowance Lots of bags? Save time and money by increasing your baggage allowance online.
Change Passport Information If you need to change your passport details please adjust your Advance Passenger Information here.
Print / view "Your Itinerary" Your personalised travel details including check-in, flight times and baggage allowances.Wel netjes dat ze je hierop attenderen. Er zit meteen een link in naar je boeking.

hrjhaan
12-04-10, 15:10
British Airways heeft toch de handbagage regels weer aangepast. Nu staat er het volgende:
We have introduced hand baggage dimensions for the second piece of hand baggage you can take onto the aircraft.
The size and weight restriction applies to all flights.
The US hand baggage restrictions have now been removed. You can now carry two pieces of hand baggage on all flights, in all cabins.

hrjhaan
12-05-10, 13:34
Bij British Airways gaan ze weer staken. Dit staat op de site:

Unite, the trade union for British Airways (BA) cabin crew, has announced its intention to take strike action between 18 May and 9 June 2010.


We have published the options available if you are travelling during the strike period.

hrjhaan
02-08-10, 22:07
Wij zijn met British Airways vanaf Amsterdam via Londen Heathrow naar Miami gevlogen. Is zeer goed bevallen. Online ingechecked. Koffers afgegeven op Schiphol. Werd nergens naar gevraagd. Ook niet wie de koffers heeft ingepakt etc. Gewicht van beide koffers werd gewoon bij elkaar opgeteld. Koffers werden meteen doorgelabeld naar Miami, dus in Londen alleen door de security en door naar de juiste gate. 2 uur overstaptijd is precies goed. Beenruimte in vliegtuig was voldoende. Eten was goed. Entertainment schermpjes in de stoelen. Zouden het zo weer doen.

angelab
02-08-10, 22:23
Ook wij zijn weer met British Airways naar de USA gevlogen en weer alles helemaal top! De heenweg via Londen naar Miami en terug vanaf Orlando via Londen naar MIami. Ik kan me helemaal aansluiten bij hrjhaan! Terug vlogen we met 4 personen, de een had een koffer van 25 kilo, de ander van 20, er werd niet moeilijk gedaan, het werd gewoon bijelkaar opgeteld. Hele aardige crew op de luchthavens. In de lucht prima bemanning, we kwamen weer niets te kort, zelfs op de korte vlucht amsterdam / londen en retour kregen we een lekkere wrap met iets te drinken. De stoelen zaten heerlijk en je kreeg een ´overlevings´pakketje met een dekentje, oogmasker, tandpasta en tandenborstel, sokken, koptelefoon, keurig verzorgd!De nieuwste films op het entertainmentsysteem, en de stand van de wk wedstrijden werden met regelmaat door de piloot verteld aan de passagiers, wat een service! zeker een aanrader!!

reneefrankrijk
26-09-10, 16:41
British Airways World Traveller Plus
Heeft iemand in de laatste 2 jaar of zo wel eens in deze klasse gevlogen naar Miami (met een boeing 747)? En zo ja, wat zijn de ervaringen?
Bedankt!

<<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over Vliegen met BA.>>

hrjhaan
26-09-10, 20:19
Wij zijn afgelopen juli met British Airways naar Miami gevlogen. De ervaringen zijn zeer goed. Ieder een eigen schermpje (vanaf Londen). Eten en drinken (smaken verschillen) was redelijk. Beenruimte prima. Vriendelijke en behulpzame crew. Niets op aan te merken. In Londen Heathrow overstappen ging ook prima. We zouden deze vlucht zeker weer doen, maar we gaan volgend jaar met Air Berlin vanaf Dusseldorf rechtstreeks naar Miami.

Pietc
28-09-10, 00:19
Hebben nog meer mensen ervaring met dat gedoe van die stoelreservering? Ik vind het belachelijk om zo'n hoog bedrag te gaan betalen om bij de booking al een stoel te kunnen kiezen. Wat als ik precies 24 uur van te voren inlog om een stoel te reserveren? Zou ik dan nog genoeg keus hebben (wij zijn met z'n 2tjes) of gebruikt bijna iedereen tegenwoording die advanced seating optie?

randje35
13-10-10, 15:22
In "manage my booking" kan ik ook idd stoelen kiezen voor 25 euro pp daar kan je ook steeds zien hoe vol het vliegtuig al is (met geboekte stoelen). Ik kijk gewoon een keer of 2 per week en als het opeens hard zou gaan dan wil ik er wel over nadeneken om nu al te boeken, maar zolang het leeg blijft doe ik nog niks. Wij zijn met z,n 3en dus willen wel graag op 1 rijtje zitten:lol:

mpaauwe
13-10-10, 15:57
Net even gekeken, wij vliegen in juli ook met BA. Heb gezien dat je op moment van inchecken gratis stoelen kan kiezen dus 24 uur van te voren. Wij gaan met zijn vieren 2 volwassenen en twee kinderen, we zitten in ieder geval 2 aan 2 omdat de kinderen onder de 11 zijn. 3 dagen voor vetrekt deelt BA de stoelen voor de gezinnen in.

Ik ga hier dus geen 100 euro per vlucht voor betalen, besteedt dat geld dan liever daar aan iets leuks voor de kinderen. Als we 2 aan 2 zitten vind ik het ook prima.

Indy
13-10-10, 21:18
wij zijn in july met BA van Amsterdam overstappen op Londen naar Miami gevlogen, 24 uur van te voren ingelogd om stoelen te reserveren (gezin met 6 personen) en waren al keurig 3 aan 3 achter elkaar ingedeeld.
persoonlijk zou ik er geen 25 euro pp voor betalen.
prima vlucht, voldoende beenruimte, vriendelijk personeel.
zo zou weer met BA vliegen

maantje71
14-10-10, 08:45
fijn om te horen dat we ons niet zo druk hoeven te maken over het vast zetten van de stoelen.
ik had er nog niet naar gevraagd met het boeken hoe het ging maar nu is alles duidelijk.
wij vliegen ook met ons vieren waarvan 2 kinderen dus we zullen wel bij elkaar zitten als ik het zo hoor.
en 2 aan 2 is inderdaad prima.
algelopen jaar met united airlines gevlogen en daar konden we wel de stoelen vast zetten.
maar een paar dagen van tevoren waren de stoelen toch veranderd bleek dat we de heen vlucht geupgrade waren want we zaten ineens in economi plus.
dus al staan stoelen vast ze kunnen van de maatscappij het toch zo weer veranderen.

keywest
08-03-11, 18:15
Hoi Allemaal,

Wij vliegen dit jaar naar Florida met British Airways van Amsterdam-Londen naar Miami en weer terug van Orlando via London-Amsterdam.

Heeft iemand ervaring met British Airways?

Groetjes Roza ;)

hrjhaan
08-03-11, 19:41
Wij zijn vorig jaar met British Airways via Londen Heathrow naar Miami gevlogen. Niks mis mee. Prima maatschappij. Londen Heathrow is wel heel druk. Je moet weer opnieuw door de douane. Dat kost wel veel tijd. Maar als het goed is land je op terminal 5 en vertrek je ook weer vanaf terminal 5.

r.teeuwsen
08-03-11, 21:28
Prima maatschappij!! Nog nooit problemen mee gehad, goede service.
Wij vliegen volgende maand het laatste stukje met BA van London naar AMS....

Hans uit Koekelare
08-03-11, 21:38
Wij hebben deze winter ook het laatste stukje terug gevlogen van londen naar amsterdam, op tijd vertrokken, proper maar oud vliegtuigje, geen enkel probleem gehad.

elstars
09-03-11, 12:48
Wij gaan ditmaal ook met BA en hebben stoelen gereserveerd (een twee-tje daar zijn er niet zoveel van in een 747).

Het is wel een extra kostenpost van 100 euro maar we hadden de tickets niet zo duur.

Ik heb goede ervaringen met BA op het stukje A'dam Londen, transatlantisch nog niet, maar BA schijnt heel goed te zijn volgens veel reizigers.

corrus
09-03-11, 13:29
Het is wel een extra kostenpost van 100 euro maar we hadden de tickets niet zo duur.Dus nu kosten je tickets, alles bijelkaar genomen, hoeveel per persoon??? :D

angelab
09-03-11, 13:44
Hoi Roza,
Wij hebben afgelopen jaar precies dezelfde route gevlogen met British Airways.
Ik vind het een super maatschappij, fijne vliegtuigen, prima maaltijden, eigen schermpjes waar je films op kunt kijken, je kunt zoveel drinken krijgen als je wilt en erg behulpzame stewardessen. Op onze terugweg van Orlando naar Londen - Amsterdam hadden we teveel kilo's aan bagage, maar omdat we met z'n vieren waren, zeiden ze de een heeft wat minder de ander wat meer no problem! Overstaptijden zijn ruim voldoende.
In 2008 zijn we ook met British Airways van Amsterdam - Londen naar San Francisco gevlogen, ook vlekkeloos en geen problemen!
Veel plezier!
Groetjes Angela

elstars
09-03-11, 17:19
Hoi Corrus,


Dus nu kosten je tickets, alles bijelkaar genomen, hoeveel per persoon??? :grin:

Tickets waren 1120, met de 2 maal 50 euro erbij, (retourvlucht ook) nu dan 1220.
dus per persoon is dat dan 610 euro.
Nette prijs wel denk ik, al zal het best nog wel goedkoper kunnen!

September 2010 geboekt

keywest
10-03-11, 13:25
Hoi Angela,

Bedankt voor je reactie (jullie allemaal trouwen :-))
Ik ben benieuwd hoe BA is en ga dat binnenkort zelf mogen ervaren (jeejh)

Iemand al gevlogen met de nieuwe vloot van BA?

Kun je (of anderen) ook iets vertellen over hoe de douane is in florida en als je terug bent in NL. Moet ik nog rekening houden met bepaalde zaken?

Iemand nog handige tips&trick?

Groetjes Roza

elpedro
28-03-11, 22:36
Vandaag op NU.nl het volgende persbericht:

Personeel British Airways wil opnieuw staken

AMSTERDAM - Cabinepersoneel van British Airways heeft maandag besloten opnieuw het werk neer te leggen wegens een loongeschil met de Britse luchtvaartmaatschappij.

Met een druk voorjaarsseizoen en een koninklijk huwelijk voor de deur dreigen reizigers de dupe te worden.
De vakbond Unite kondigde nog geen datum voor de staking aan en zei eerst te willen kijken of gesprekken met BA nog zin hebben.

De bond moet een eventuele staking zeven dagen van tevoren aankondigen, wat de mogelijkheid openlaat voor stakingen tijdens het drukke paasweekeinde eind april en de bruiloft van de Britse prins William en Kate Middleton op 29 april. BA heeft voor die periode speciale aanbiedingen lopen voor toeristen uit het buitenland.

Dit is flink klote want ik heb een retourvlucht van BA met vertrek op 22 april staan.

Ik mag toch aannemen dat de kosten voor British Airways zijn, maar regelen zij dan ook een alternatief of moet je dan zelf als de sodemieter op zoek naar een alternatief?
Heeft iemand hier ervaring mee

brutus
29-03-11, 07:13
vorig jaar was het spannend met de aswolk nu vertrekken we 1 mei met BA. maar hopen dat dit goed gaat.

meer info kun je trouwens hier vinden.
http://www.britishairways.com/travel/strike-ballot/public/en_gb

elpedro
29-03-11, 10:49
Bedankt voor de link.
Maar hoe moet ik de informatie via die link nu eigenlijk interpreteren? Ik lees hieruit dat BA, tijdens een eventuele staking, zal zorgen voor het laten doorgaan van vliegtuigen volgens planning!? En dat zij de verplichting hebben dit 7 dagen voor de ingang van staking te melden via (officiële) kanalen.

Of lees ik dit verkeerd?

En wat is de minimale verplichting van BA met zo'n situatie:
- zijn zij verplicht tot restitutie van kosten?
- zijn zij verplicht tot het geven/organisaren van alternatieven?

Gelukkig heb ik geen ervaring met dit soort gebeurtenissen, maar het zorgt wel voor onzekerheden.
Elke hulp en ondersteuing (in de vorm van tips) zijn van harte welkom.

brutus
29-03-11, 15:26
dit staat op de site bij de vragen.
Which airports will be disrupted if the strike goes ahead?
Flights operating to and from London City and London Gatwick airports will not be affected.
We aim to fly 100 per cent of our longhaul operation into and out of London Heathrow and we aim to fly a substantial proportion of our shorthaul operation into and out of London Heathrow. Shorthaul flights include our UK domestic services and flights within Europe, Israel, Russia and North Africa.
All other routes are considered longhaul.wij vliegen via gatwick en zoals ik het lees zal dat geen probleem opleveren :-?

volgens dit verhaal zal er ook geen probleem zijn met lange vluchten, misschien heb je een probleem als je van amsterdam naar Heathrow vliegt en dan verder naar de usa.

elpedro
29-03-11, 16:02
Brutus, bedankt voor je reactie.
Wij vliegen gelukkig ook via Gatwick en als ik de informatie lees begrijp ik ook dat dit voor ons hopelijk geen effect gaat hebben.

Boterletter
30-03-11, 13:44
Pfff wat een opluchting. Ook wij (op eerste paasdag) via Gatwick :-)

John

elpedro
13-04-11, 15:12
22 april vliegen we vanaf Schiphol via Gatwick naar Orlando.
We gaan m.b.t. de vlucht van Schiphol-Gatwick en Gatwick-Orlando met British Airways, dus één en dezelfde maatschappij.
Bij Gatwick hebben we precies één uur voor de overstap.

Nu is mijn vraag het volgende:
- worden de koffers bij Schiphol al doorgelabeld m.b.t. de overstap in Gatwick en de verder vlucht naar Orlando of moet jezelf hier in Gatwick nog iets voor regelen (moet jezelf zorgen voor de overgang van de bagage);
- of moet je alleen opnieuw inchecken voor de overstap naar het andere vliegtuig?

trails
13-04-11, 16:23
De koffers worden al doorgelabeld en je hebt hier geen omkijken meer naar.
Je hoeft ook niet meer opnieuw in te checken. Op Schiphol krijg je de boardingpaas voor je vervolgvlucht.

In geval je naar de andere terminal moet voor de vervolgvlucht:
Dit staat op de site van Gatwick:

Changing terminals

Simply take the inter-terminal shuttle which runs 24 hours a day and takes just two minutes.

If you are connecting on to international destinations you do not have to clear Customs and Immigration but can make your way through Flight Connections. If you need to change terminals, use the free Flight Connections bus which runs every 10 - 15 minutes. But to use Flight Connections, you must have either a boarding card or ticket for the onward flight, and your hold luggage must be through-checked to your final destination.

Fijne vakantie!!!

elstars
13-04-11, 17:14
22 april vliegen we vanaf Schiphol via Gatwick naar Orlando.
We gaan m.b.t. de vlucht van Schiphol-Gatwick en Gatwick-Orlando met British Airways, dus één en dezelfde maatschappij.
Bij Gatwick hebben we precies één uur voor de overstap.




Oei!
1 uur overstap op Gatwick is wel heel krapjes!!
Ik hoop voor je dat het gaat lukken!

We zijn met BA en Virgin Atlantic gevlogen (via A'dam naar Gatwick naar Miami) maar we hadden de overstaptijd van ca 3 uur echt wel nodig!!
Nu waren dit wel 2 verschillende vliegmaatschappijen maar toch...

We gaan straks weer met BA naar Miami maar hebben bewust gekozen voor ca 3 uur overstap op Heathrow!

succes!

trails
13-04-11, 17:36
Ik ben 2 keer met BA van AMS naar Tampa gevlogen. De eerste keer hadden we, door giga vertragingen op Schiphol, slechts een overstaptijd van 20 minuten. En dit was toen de inter-terminal shuttle er nog niet was. Ze stonden ons netjes op te wachten en het vervolgtoestel stond ook op ons te wachten. Alleen... de bagage had wel ongeveer een uur nodig om van het ene toestel naar het andere gebracht te worden. Dus die kwam pas een dag later in Florida aan. Onkosten voor toiletspullen en schoon ondergoed netjes door BA vergoed gekregen.

De 2e keer hadden we 2 of 3 uur overstaptijd en toen hebben we toch een hele tijd zitten wachten.

elpedro
14-04-11, 10:53
Alleen... de bagage had wel ongeveer een uur nodig om van het ene toestel naar het andere gebracht te worden. Dus die kwam pas een dag later in Florida aan. Onkosten voor toiletspullen en schoon ondergoed netjes door BA vergoed gekregen.

De 2e keer hadden we 2 of 3 uur overstaptijd en toen hebben we toch een hele tijd zitten wachten.

Ik vertrouw er op dat BA netjes wacht als er al vertraging mag zijn vanaf schiphol aangezien we bij dezelfde maatschappij blijven.
Het is inderdaad wel een goed uitgangspunt om alle belangrijke formaliteiten inclusief alle info m.b.t. villa, tickets (van de pretparken) e.d. in je handbagage te houden, mocht onverhoopt de bagage vertraging oplopen of kwijt raken.
Dan kun je in ieder geval wel de villa in en koop je alleen noodzakelijke spullen voor de eerste dagen.

We gaan het allemaal wel meemaken en probeer me er in ieder geval niet al te druk om te maken.... het vakantiegevoel moet wel blijven hé :grin:.

Bedankt voor de toelichting en tips m.b.t. Gatwick!

nb. ben wel blij dat ik niet via Heatrow vlieg [-o<

trails
14-04-11, 11:52
Sowieso moet je alle belangrijke papieren, waardedokumenten (zoals tickets) en medicijnen altijd in je handbagage meenemen.

Ik heb alleen maar goede ervaringen met BA: goede service en vriendelijk personeel.

Ta2 Gerrit
14-04-11, 12:41
Ik vertrouw er op dat BA netjes wacht als er al vertraging mag zijn vanaf schiphol aangezien we bij dezelfde maatschappij blijven.

Dan ben je wel erg goed van vertrouwen, maar ik zou er niet te veel op rekenen.
Dat heeft niets met de netheid van BA te maken, maar meer met timeslots.
Als het om een half vliegtuig passagiers gaat, maak je nog kans, maar anders.......

Maar zoals je al zei; daar moet je je nu nog niet druk over maken. Je komt er wel en je bagage ook, en zelfs is dat in het ergste geval een dag later; het wordt altijd keurig nabezorgd.

Wij nemen ook altid alle relevante papperassen en spullen mee in de handbagage (vouchers, itinerarys sleutelcodes, maar ook huis- en autosleutels) en hebben dan altijd een extra kopie van de papieren in de koffers zitten.

Ook een kopie van onze paspoorten reist altijd mee, dit na een tip op een ander forum van een echtpaar dat de paspoorten kwijtgeraakt was en zo op de ambassade wat sneller door de procedures gegaan was.

elpedro
15-04-11, 11:32
Met betrekking tot de dreigende staking van BA op de site van BA gelezen:


Last updated: 18:00, Thursday 14 April 2011 (UK time)

British Airways and Unite, the cabin crew trade union, have had exploratory talks over the last few weeks and Unite has agreed to halt any move towards industrial action while talks continue.
All our flights continue to operate as normal and any changes to bookings are subject to the original fare rules.

Daar lijken we dus mooi onderuit te komen...

keywest
15-04-11, 16:02
Hoi Elpedro,

Mag ik vragen waarom je blij bent dat je niet via Heatrow vliegt?
Is het daar zo erg?

Wij moeten nl van AMS naar Heatrow naar Miami in juli.
Met 3 uur overstap in Heatrow.

Groetjes

elpedro
15-04-11, 16:55
De reden ligt hem vooral in het volgende:
- wij hebben maar 1 uur overstaptijd en met zo'n mega airport als Heathrow had ik de overstap zeker niet gehaald, jullie hebben 3 uur dus dat lijkt me in jullie geval geen probleem
- Van de ene terminal naar de andere bij Heatrow lijkt wel een wereldreis, Gatwick is kleinschaliger, dar houd ik persoonlijk meer van
- daarnaast hoor en lees ik (vooral op dit forum) dat er vaak bagage verloren gaat bij Heatrow, heb daar zelf geen ervaring mee
- de dreigende staking zou vooral op vluchten via Heatrow betrekking hebben

Laat je echter niet beïnvloeden door mijn gevoelstoestand m.b.t. Heatrow, uiteindelijk komen we beiden toch wel op de plaats van bestemming :wink:

Danii
07-05-11, 12:28
Hallo,
Ik heb ook een paar vraagjes waar jullie hopelijk antwoord op hebben!
Ik vlieg namelijk deze zomer ook naar Florida met BA, maar mijn vraag is of je zelf ook eten mee aan boort mag nemen, zoals brood en verpakte koekjes?
En heb je je eigen schermpje in het vliegtuig? Dan zeker wel Engels gesproken?
En mijn laatste vraagje is: als je plekken in het vliegtuig reserveert kost het geld toch? Ik geloof 25 pp maar als je gewoon 24 uur van te voren online incheckt heb je dan bij BA nog wel grote kans dat wij met z'n 5en bij elkaar kunnen zitten?

Het zijn veel vragen maar ik hoop toch dat iemand hier antwoord op heeft!

Gr, Dani

mail.eve
07-05-11, 19:09
Als je nu inlogt bij BA kun je toch al je plaatsen reserveren!

cloggie68
07-05-11, 22:49
Als je nu inlogt bij BA kun je toch al je plaatsen reserveren!

Nee hoor Danii heeft gelijk, eerder dan 24 uur van te voren kan dat alleen tegen betaling. Gezinnen met kinderen zetten ze zoveel mogelijk bij elkaar maar verder zal het afhangen van de bezetting van het vliegtuig krijg ik de indruk.

dennis-oostveen
07-05-11, 23:31
Of je eten mee mag nemen weet ik niet, drinken in ieder geval niet, wij hebben wel eten mee kunnen nemen onder het mom van "is voor het kind", drinken voor mijn zoon moest ik in Londen proeven onder het toeziend oog van de douanier.Als je eigen eten mee mag nemen (neem voor de zekerheid contact op met BA, ook 020 nummer) moet je het in het vliegtuig achterlaten aangezien je niets mag invoeren in the states. Wees gerust, je krijgt voldoende eten (2 maaltijden) en drinken (komen langs anders gewoon vragen)

Op BA.com kun je kijken of je eigen schermpjes hebt. Naar Miami in de 747 in ieder geval wel.

Je kunt inderdaad niet eerder dan 24 uur van te voren je plaatsen reserveren of je moet betalen. Reizigers met kinderen kunnen bij reservering direct stoelen reserveren alsmede frequent flyers met een bepaalde status. Je kan BA bellen om te vragen of jullie bij elkaar kunnen zitten. BA houdt hier in de regel wel al rekening mee. Wij hadden bij het boarden ineens andere stoelen toegewezen gekregen, omdat wij reisden met een zoontje van 1. We zaten nu bij een zogenaamde "bulkhead seat" en kregen een reiswieg. Hebben wij dus niet om gevraagd.

Alle informatie staat op ba.com als je inlogt met je reserveringsnummer en achternaam.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar heelveel info kun je vinden op de site van BA

hrjhaan
08-05-11, 08:28
Ik vlieg namelijk deze zomer ook naar Florida met BA, maar mijn vraag is of je zelf ook eten mee aan boort mag nemen, zoals brood en verpakte koekjes?

Brood en verpakte koekjes zijn geen probleem. Nemen wij ook altijd mee. Let wel op wat voor beleg je op de broodjes doet. Je mag nl. geen vlees invoeren in de VS. Ik neem meestal krentebollen mee met alleen boter erop. Vorig jaar ook netjes bij de douane in Miami aangegeven dat we broodjes en koekjes bij ons hadden. Was geen enkel probleem, konden zo doorlopen.

cloggie68
08-05-11, 14:45
Reizigers met kinderen kunnen bij reservering direct stoelen reserveren alsmede frequent flyers met een bepaalde status.

Wij hebben geboekt maar kunnen niet direct de stoelen reserveren. Ook met kinderen moet je gewoon 25 euro per stoel (enkele reis) hiervoor betalen. Wel is het zo dat BA aangeeft dat ze kinderen en ouders zoveel mogelijk (!!) bij elkaar houden bij het indelen van de stoelen. 24 uur van te voren kun je ze wel 'gratis' vastleggen.

dennis-oostveen
09-05-11, 11:08
Mijn fout](*,) Is alleen met baby's tot 2 jaar, vanaf 2 tot 12 jaar zullen ze 3 dagen van te voren plaatsen toewijzen als je geen plaatsen 'koopt'. Is de groep groot en kan niet iedereen bij elkaar zitten, dan plaatsen ze i.i.g. een kind bij een volwassene. BA heeft altijd het recht om de stoelindeling te veranderen c.q. de plaatsen anders toe te wijzen.

Mijn ervaring is dat er voldoende tijd is om online in te checken en bij elkaar te zitten. Doe dit wel zo snel mogelijk. Ik heb op mijn telefoon een alarm af laten gaan toen het 24 uur van te voren was en ik meteen de stoelen kon reserveren.

Boterletter
11-05-11, 21:56
Mijn ervaring is dat er voldoende tijd is om online in te checken en bij elkaar te zitten. Doe dit wel zo snel mogelijk. Ik heb op mijn telefoon een alarm af laten gaan toen het 24 uur van te voren was en ik meteen de stoelen kon reserveren.

Ik wilde 24 uur van te voren inchecken voor de vlucht naar Gatwick en kwam er achter dat je ook meteen kon inchecken voor de vlucht Gatwick-Orlando. In dat opzicht hebben wij (vanuit Nederland) dus een "voorsprong" van een paar uur ten opzichte van onze Britse medereizigers (die pas 24 uur van te voren kunnen inchecken) ;-)

John

Danii
15-05-11, 23:00
Oke, iedereen bedankt voor jullie reacties en tips!

randje35
06-06-11, 16:12
Hoi,

Zijn er al mensen die stoelen hebben gereseveerd
(betaald) die deze zomer met BA vliegen?
Wij vliegen 1 Juli en heb nog niets vast staan. Steeds als ik op "Manage mybooking " op de BA site kijk dan is het vliegtuig nog grotendeels leeg.
Zou het toch zonde vinden om totaal (heen en terug) 125 euro te betalen als er straks nog voldoende plaats is. (24 uur van te voren)](*,)
Krijg af en toe wel de neiging om het te reserveren , omdat je met z,n drieen bent en graag ook bijelkaar zit zo de 1e keer de plas over. :lol:
Ben benieuwd.

Gr Miran

mickey
06-06-11, 19:08
Hoi Miran,

Wij gaan ook 1 juli met BA. Wij vinden het reseveren ook erg prijzig.:???:
Mocht op de heenweg blijken dat we allemaal apart zitten gaan we wel voor de terugvlucht reserveren.

knaapje
06-06-11, 19:56
@randje35
...........Zou het toch zonde vinden om totaal (heen en terug) 125 euro te betalen als er straks nog voldoende plaats is. (24 uur van te voren)](*,)
................

Is voor mij iets magisch.
2 jaar geleden United: leek bij online inchecken plaats genoeg, vlucht was echter vol.
Vorig jaar Delta: bij het online inchecken zowel heen als terug nog voldoende plaatsen open. Uiteindelijk een volle plane.
Paar weken geleden mijn buren met US Air: plaats genoeg vliegtuig vol.

Ik kon bij US air eind januari de plaatsen voor de volledige vluchten (4 stuks) al gelijk kostenloos vastleggen.
Is toch iets om, als je bij boeken de prijzen ziet, rekening mee te houden.

Ik zou er dus niet teveel op vertrouwen.

Knaapje

randje35
06-06-11, 23:48
Bedankt Knaapje,
Morgen gaan we toch maar vastleggen, vind het toch te riskant.
Zou het niet leuk vinden als we verspreid zitten.
Dan heb ik er spijt van dat ik het niet heb bijgeboekt.:-k

Dus Mickey..... als ik jou was.............hihi

4power
13-06-11, 21:05
Hallo allen,

Aangenaam kennis te maken. Ik ben Marc/30 jaar/Amsterdam.

Na het lezen van deze discussie zijn er bij mij wat vragen opgekomen. Ik hoop dat jullie bereid zijn jullie ervaringen met mij te delen.

Ik vertrek ook op 01 juli. Vanaf Schiphol (British Airways) en stap dan over vanaf Heathrow naar L.A. Dus niet Florida, dus beetje offtopic, waarbij mijn excuses.

Ik heb 1 uur en 15 minuten om over te stappen. Ik blijf wel op dezelfde terminal (5). Ik lees in bovenstaande berichten dat dit al krap is voor Gatwick. Dus nu de vraag: Moet ik me zorgen gaan maken? Of wacht het vliegtuig op de passagiers? BA weet immers dat een vlucht uit Amsterdam aansluit op de vlucht naar L.A. Iemand ervaring hier in?

Een tweede vraag: Ik reis samen met iemand anders, deze persoon heeft op ander tijdstip bij een ander reisburo geboekt. Ik wil natuurlijk wel bij elkaar gaan zitten (wel zo gezellig). Is het voldoende om dan 24 uur voor de vlucht via BA stoelverwijzing even met elkaar af te spreken waar we gaan zitten? Wat zijn jullie ervaringen? Let wel: We zijn met 2 personen dus zo veeleisend zijn we niet als 't gaat om lokatie in het vliegtuig.

Alvast bedankt voor de moeite,

Marc.

Hans uit Koekelare
13-06-11, 21:30
Welkom 4power,
Aangezien BA jullie overstap zelf geregeld heeft vanuit jouw vlucht uit Amsterdam zal het wel lukken, het is wel krap en terminal 5 is heel druk in Heathrow.
Als je nu al jullie stoel zouden kunnen vastleggen bezorgd het jullie natuurlijk veel minder stress, anders zeker 24 uur voor de aanvang van de vlucht jullie stoel vastleggen.
En een mooie vakantie gewenst in L.A. en een behouden vlucht. :D

keywest
17-06-11, 13:37
@randje35

Hoi wij hebben wel al betaalde stoelen vastgezet.
Wij vliegen 1 juli as naar heatrow en dan naar miami. de stoelen naar miami en terug vanuit orlande heb ik betaald vastgezet.
is een extra bedrag maar dat heb ik er voor over :-)

dennis-oostveen
18-06-11, 10:57
@randje35

Hoi wij hebben wel al betaalde stoelen vastgezet.
Wij vliegen 1 juli as naar heatrow en dan naar miami. de stoelen naar miami en terug vanuit orlande heb ik betaald vastgezet.
is een extra bedrag maar dat heb ik er voor over :-)

@keywest,

Het is dan nog niet 100% zeker dat je die stoelen ook daadwerkelijk krijgt.
In de voorwaarden staat dat BA het recht heeft om de stoelen anders te vergeven.

Wij hebben ondervonden dat bij het boarden we andere stoelen kregen, dan ik bij het online inchecken had aangegeven, omdat wij met een baby vlogen en ze ons bij de bulkhead seats plaatsten.

In het vliegtuig hoorden we de passagiers die hiervoor hadden betaald en vonden dat dus belachelijk en eisten deze plekken op. Ze kwamen zelfs met de e-mail om te bewijzen dat ze hiervoor hadden gereserveerd.

Als echte Hollander heb ik ze de plek aangeboden met de optie om op mijn kindje te passen (met alles erop en eraan: eten, drinken, poepen, plassen).

Helaas heeft hij dit niet geaccepteerd (anders hadden ik en mijn partner een rustige vlucht gehad). Wel moest de stewardess hier een beetje om lachen.

Dit is uiteraard wel een uitzonderlijk verhaal, maar je bent dus absoluut niet zeker van je plaats. Wel zullen ze jullie bij elkaar zetten op vergelijkbare plaatsen en meestal gaat het alleen om plaatsen met extra beenruimte (bulkheadseats voor babybedjes en exit row's voor frequent flyers)en opklapbare armleuningen voor minder valide patienten.

randje35
20-06-11, 16:43
Hhhmmm nog niks vast gelegd tot nu toe.
Heb wel een beetje de neiging , maar als je dan toch weer
andere plaatsen krijgt is dat onzin.
We zien wel , als we de 30e kunnen inchecken.
Bedankt allen.

wendy1
20-06-11, 17:18
@dennis-oostveen;
Als je met een baby onder 2 jaar vliegt, mag je kostenloos je stoelen reserveren. Wij hebben de stoelen bij de bulkhead gereserveerd, ivm het babystoeltje wat ze eraan vast maken, top service=D>

dennis-oostveen
20-06-11, 17:31
Dat wist ik, alleen bij het reserveren van de stoelen waren deze al bezet, zie de reactie van de betalende vlieger!, maar bij aankomst in het hotel heb ik deze wel meteen online kunnen reserveren. Dit is een van de vele voordelen met reizen met kleine kids.

@randje35

Wanneer je met een klein gezelschap reist kun je er vanuit gaan dat de stoelen niet verplaatst worden als je stoelen in het middelste gedeelte van het vliegtuig reserveert, ook is er 24 uur van te voren voldoende plaats om goede stoelen uit te zoeken.

Vorig jaar ook 24 uur van te voren plaatsen met extra beenruimte kunnen vastleggen. GRATIS

randje35
21-06-11, 16:35
@dennis-oostveen

Das een geruststellende gedachte, we gaan het gewoon proberen.
En lukt het niet dan is het een goede leer voor (hopelijk) de volgend keer.
Nog een dag of 9 dan kunnen we online inchecken!!:p

corrus
21-06-11, 21:14
@dennis-oostveen;
Als je met een baby onder 2 jaar vliegt, mag je kostenloos je stoelen reserveren. Wij hebben de stoelen bij de bulkhead gereserveerd, ivm het babystoeltje wat ze eraan vast maken, top service=D>
Welke airline??
Hoe oud is de baby??

[verwijderd]
21-06-11, 21:56
Welke airline??
Hoe oud is de baby??

Gokje :roll:

Titel topic "Vliegen met British Airways"

Tja, ik gok dus op ..... :wink:

corrus
21-06-11, 21:59
BA... ach ja... maar die leeftijd van die kleine is wél beangrijk... :D

wendy1
21-06-11, 22:33
BA... ach ja... maar die leeftijd van die kleine is wél beangrijk... :D

15 maanden.

corrus
21-06-11, 22:36
Ik vroeg dit daar de meeste airlines geen basinettes verstrekken voor baby's ouder dan 6 maanden...

dennis-oostveen
22-06-11, 00:08
Mijn zoontje was 1 jaar en 3 maanden hij paste er nauwelijks in.

http://1.bp.blogspot.com/-YX4E0KSVhAQ/Tc_Kld5EiOI/AAAAAAAAACo/xDb903P2ebU/s1600/P5020015.JPG

corrus
22-06-11, 00:30
Denk niet dat ik je niet geloof hoor...
Maar... m.i. is dit geen Basinette...
een Basinette hangt aan 2 beugels aan de muur of hangt onderaan je stoel.
Dit lijkt wel een Maxi Cosi ofzo... :D

wendy1
22-06-11, 08:49
Dit is ook geen Bassinette. Een Bassinette is voor baby's tot 6 mnd. Bij BA heb je idd infantseats voor baby's vanaf 6 mnd - 2 jaar (wipstoeltje zoals op bovenstaande foto).

Mijn zoontje is niet zo groot, en het is fijn om hem even uit handen te hebben bij het eten, en tijdens de nachtvlucht :-D
Zie hier een stukje van hun website, ze hebben dus 2 varianten;
Infant seats and carrycots
We can supply specially designed carrycots so that your infant can sleep on board, particularly useful for longhaul flights. We can also supply an on-board infant seat that attaches to the carrycot positions. The carrycots and infant seats cannot be used when the seat belt signs are on. We have a limited number of carrycots and infant seats, which are allocated on a first-come-first-served basis. Please request them from the cabin crew on board the aircraft.

The infants seats supplied by British Airways are: ideal for ages from 6 months to 2 years, but can also be used from birth
adjustable to a variety of positions from horizontal to vertical
available for infants who weigh no more than 13kgs (29lbs)
available on all longhaul flights, except in First Class on Boeing 777 aircraft, where only carrycots are available

@dennis-oostveen;
Iets is toch beter dan niets :-D

dennis-oostveen
22-06-11, 08:57
Het was een soort van wipstoeltje (dat niet wipt) en hij kan ook rechtop zitten.
Deze gebruiken ze voor de bulkhead seats, daar klappen ze een tafel uit en maken dit stoeltje daaraan vast. Ik heb niet gezien dat er ook een ander soort aan boord was.

Bij andere maatschappijen krijg je inderdaad een hangend bedje, maar dit is ook voor de allerkleinste een goede oplossing. Het kindje kan liggen slapen en je kan een heleboel spullen onder het stoeltje kwijt, erg handig met eten op die kleine tafeltjes, waar je altijd ruimte te kort hebt.

Bikkiebeer
26-06-11, 12:40
Wij vliegen in november met BA naar Londen en dan door naar Miami.
Moet ik nu ook 3 uur van tevoren op Schiphol zijn omdat je dus uiteindelijk naar Amerika vliegt of telt alleen de eerste vlucht naar Londen en is een uurtje van tevoren vroeg genoeg?
Wie weet hier iets van?
Bikkiebeer

Minneke
26-06-11, 14:10
Ik denk dat je niet zolang van tevoren aanwezig moet zijn. Wij vliegen via Londen vanuit Brussel en gaan ongeveer 2 uurtjes van tevoren op de luchthaven zijn.

dennis-oostveen
26-06-11, 17:24
Dit is een europese vlucht, 3 uur van te voren aanwezig zijn is niet nodig.

Ik heb die fout de eerste keer ook gemaakt en verveelde me dood op Brussel Airport ( vlogen met eerste vlucht en alles was nog dicht ).

angelab
07-07-11, 13:11
Haha ja wij ook keurig 3 uur van tevoren op schiphol aanwezig....de incheckbalie nog helemaal donker, de balies gingen 2 uur van tevoren open, dus een uurtje langer thuis blijven ;-)

Lannie
07-07-11, 15:34
Als je je stoelen al 24 uur van te voren vastlegt via de website van BA, is 1,5 uur van te voren ook prima om aan te komen op Brussel Airport!

corrus
09-07-11, 16:36
is 1,5 uur van te voren ook prima om aan te komen op Brussel Airport!Want???? :roll:

Minneke
10-07-11, 00:29
Wij hebben 24 u op voorhand (gratis) onze stoelen vastgelegd voor 4 personen. Wij zaten aan een exit rij! Blij dat we geen 4x25 EURO hebben betaald.

marlenes
17-07-11, 11:45
Wij hebben ook in januari/februari met BA gevlogen en dit was in één woord geweldig! Wij hadden aardige stewards & sterwardessen, lekker eten met kwam vaak langs met snacks en drinken en wij kregen zelfs tijdens de vlucht van Amsterdam naar Londen gatwick nog een broodmaaltijd. In één woord geweldig! Wij vliegen de volgende keer weer BA

maantje71
19-07-11, 23:50
Ook wij hebben 30 juni vanf nederland gevlogen met BA vrijdag gaan we terug.
Maar de heen reis is ons erg bevallen zelf een film kiezen op het moment dat je dat wilt.
Wij zitten op het moment met een dochter met een gebroken been en hebben een rolstoel voor haar bij ons en op de heen weg was alles perfect geregeld opgehaald bij het vliegtuig weer netjes naar de gate gebracht.
Wij vinden BA echt wel goed hoor.

randje35
22-07-11, 20:15
Wij zijn ook net terug met BA , maar vond het echt super.
Vriendelijke bemanning , genoeg te eten en drinken, veel beenruimte.
Volgend jaar weer als het aan mij ligt!

cloggie68
22-07-11, 21:45
Wij zijn ook vandaag terug met BA. Vriendelijke bemanning. Helaas wel 2 uur vertraging vanaf Miami waardoor we 5 uur (ipv 2 uur) te overbruggen hadden op Heathrow. Op Miami kregen we vouchers voor eten twv $9 per persoon bij het inchecken. In London ben ik bij de servicedesk gaan vragen of er iets mogelijk was en ik kreeg daar vouchers twv van 10 GBP (pond) per persoon. Keurig geregeld dus.

Vliegtuigen waren prima, entertainment programma niet super uitgebreid maar je komt de tijd er wel mee door.

Minneke
23-07-11, 11:44
Wij hebben ook niets dan lof voor British Airways. Wij zijn vorige week moeten terugkeren wegens het plotse overlijden van mijn schoonbroer. 5 dagen vroeger dan gepland. BA heeft ons (4 personen) zonder problemen op een vroegere vlucht meegenomen! Hun diensten hebben hun uiterste best gedaan om dit voor mekaar te krijgen. Een dikke pluim voor BA!

elstars
24-07-11, 14:55
Van hetzelfde:razz:
BA is een van de besten!
Jammer dat ze niet rechtstreeks van A'dam naar Miami/Orlando vliegen!!!:sad:

Michael66
24-07-11, 15:14
Als je voor de terugweg online incheckt bij BA, kun je dan op MIA je boardingpassen printen? Hoe? Waar? Zijn daar speciale kiosken / automaten voor BA voor?

Lannie
24-07-11, 16:05
Als je voor de terugweg online incheckt bij BA, kun je dan op MIA je boardingpassen printen? Hoe? Waar? Zijn daar speciale kiosken / automaten voor BA voor?


Als je online ingecheckt bent, kun je de boardingpassen vragen/afhalen bij de balie waar je je koffers inlevert!

i.westdijk
29-07-11, 23:42
Hadden wij ook gedaan. Op de Ipad stoelen vastgelegd en dus geen printmogelijkheid, maar bij het afgeven van de koffers de boardingpassen gekregen, heel snel. Ook wij waren erg tevreden over Britisch airways. Service goed, ook speciale assistentie aangevraagd ivm de rolstoel van mijn zoon. Bij aankomst in Amsterdam stond zijn eigen rolstoel al klaar vlak na het uitstappen.Overal met zo`n karretje netjes naar toe gebracht, vriendelijk personeel, geen vertraging. Ook het schermpje met films ed in de stoel voor je was erg prettig. Ook pas binnen 24 uur gratis de stoelen gekozen, met nog redelijk wat keuze over. Helaas zijn de vluchten voor volgend jaar juli al behoorlijk aan de prijs.

peter68
02-08-11, 14:47
Als je online ingecheckt bent, kun je de boardingpassen vragen/afhalen bij de balie waar je je koffers inlevert!

Zondag jl. inderdaad de boarding passes geprint gekregen bij een (uiterst vriendelijke) medewerker van BA bij de 'drop off balie'.

Peter.

Bikkiebeer
28-08-11, 11:31
heeft iemand van jullie bij BA weleens business class gevlogen?
Wij gaan dat voor t eerst doen en ik ben zo benieuwd hoe het is en of inderdaad de stoelen omgetoverd kunnen worden in een volledig vlak bed zodat ook ik, moeilijke slaper, lekker kan tukken.
Graag van jullie dan wat berichtjes wat we er van kunnen verwachten.
Bedankt vast
Christina

dennis-oostveen
28-08-11, 13:11
Ik heb zelf nooit Business Class (bij BA Club World genoemd) gevlogen met BA, maar wel de 'plus' seats genomen. Dit is tussen firts en business in en die stoelen kunnen inderdaad plat.

In first heb je de stoelen schuin naast elkaar voor volledige privacy en in business en je tussen twee stoelen een verstelbaar scherm, zodat je je kunt afscheiden van de buren.

Kijk ook maar eens op seatguru bij B747 52 buss. Dit is de configuratie waarmee ik naar MIA ben gevlogen.

Volgens mij vliegen ze vanaf Gatwick naar MCO met een ander type vliegtuig, maar dan kun je op seatguru de verschillen bekijken m.b.t. Club World en First.

Bikkiebeer
28-08-11, 14:38
Dank je wel voor je reactie.
Wij vliegen zoals het er nu voor staat met een Boeing 747 400.
Van Amsterdam naar Londen en van Londen naar Miami.
Maar ik begrijp dus dat de plus seats nog beter zijn dan de business class stoelen.
Die kosten denk ik dan nog meer en ik vond dit al zoveel geld.
Ik heb een keer business class gevlogen naar Dubai met de KLM maar daar hang je met je benen heel erg schuin naar beneden en heb je steeds het gevoel dat je naar beneden gaat glijden.
En ook dat was duur dus vandaar dat we nu hebben gezocht naar betere stoelen.
Ik vind dat je best wat praatjes mag hebben voor die dure tickets en dat het dus ook goed moet zijn.
Het verschil is namelijk heel erg groot t.o.v. economy class.

dennis-oostveen
29-08-11, 17:42
Dan heb je inderdaad de B747 52 buss.

Nee, sorry een beetje verkeerd geformuleerd. De Plus stoelen is de categorie boven economy en onder Club World en First en hebben alleen meer beenruimte en kunnen verder naar achteren, deze kunnen niet plat. Alleen Club World en First. Waarschijnlijk hebben jullie Club World stoelen en deze kunnen getransformeerd worden tot bedjes

Kijk anders even naar deze site:

http://www.britishairways.com/travel/classes/public/en_nl?link=main_nav

Hier staan de verschillende klassen beschreven.

Bikkiebeer
05-09-11, 23:09
ja ik had het gezien.
Bedankt voor je reactie.
We gaan het meemaken in november en dan laat ik wel even weten of de stoelen echt zijn zoals ik hoop dat ze zijn.
Groeten
Bikkiebeer:-D

daantje40
06-09-11, 18:39
zijn recent heen en terug naar florida met BA gevlogen. was allemaal prima. Vond het alleen heel warm in het vliegtuig in tegenstelling tot wat ik gewend ben in vliegtuigen. Misschien iets om rekening mee te houden als je met hen vliegt

Bikkiebeer
28-10-11, 11:21
Wij vliegen met BA eerst naar Londen en daarna overstappen, ook BA, naar Ft Lauderdale.
Moeten we dan toch 3 uur van te voren op Schiphol zijn want we vliegen namelijk eerst gewoon naar Londen. We vliegen om 7.30 uur en ik vroeg het aan BA en die zegt dat we om 04.45 uur op Schiphol moeten zijn maar dat lijkt me toch wel erg vroeg.

sonja
28-10-11, 12:52
Als BA aangeeft dat je 3 uur van tevoren aanwezig moet zijn dan zou ik dat advies opvolgen.

Njit
28-10-11, 13:05
3 uur is de standaard-tijd voor internationale vluchten. Als je al bent ingechecked en je enkel nog je koffers hoeft af te geven dan kan die tijd korter zijn. Maar als je onverhoopt toch te laat bij de Gate bent dan heb je pech.

Zie ook http://www.britishairways.com/travel/chkopt/public/en_nl

Bikkiebeer
31-10-11, 09:13
Nou dan moet het maar....3 uur van te voren op Schiphol zitten. Dat is dus bijna midden in de nacht en is er dus niet veel te beleven op Schiphol. We gaan dan maar slapen in een hotel op Schiphol want dan kunnen we nog wat langer slapen.
Bedankt voor jullie reacties.

Njit
31-10-11, 09:19
Tip voor een hotel op Schiphol: http://www.citizenm.com/amsterdam-hotel-knowledge-dutch.php

Innieminnie
31-10-11, 09:24
Als je via internet incheckt(zeker mogelijk als je de vlucht via hunzelf via internet geboekt hebt, via reisbureau kan het problemen geven) hoef je geen 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Maar zou dan bijv. 1 of 2 uur van te voren komen(zou 2u nemen). En 3u45m is wel erg veel, zelfs meer dan nodig. En mijn ervaring is dat ze daar echt niet moeilijk over doen. Heb het zelf een keer gehad dat ik 45m voor vertrek kwam aanzetten met bagage. Terwijl ik 2 uur van te voren aanwezig moest zijn(EU vlucht). En je kan pas vanaf 3 uur van te voren inchecken. Dus je zit al 45 minuten voor niets op Schiphol.

Teleton
31-10-11, 12:00
Als je via internet incheckt(zeker mogelijk als je de vlucht via hunzelf via internet geboekt hebt, via reisbureau kan het problemen geven) hoef je geen 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Het maakt voor het inchecken via internet toch helemaal niet uit waar je je tickets hebt gekocht? En waar staat precies dat je, nadat je via internet bent ingecheckt, wel wat later aan kunt komen?

BA geeft aan hoe laat de passagiers het best aanwezig kunnen zijn. Wie zijn wij dan op het forum om anders te adviseren? Zoals al eerder opgemerkt, je kunt je van zo'n advies ook niets aantrekken maar de gevolgen zijn voor de passagier. En natuurlijk hangt het bij BA en andere maatschappijen niet op een kwartiertje.

Heb eens met zo'n flinkerd in de bus van Van der Valk gezeten. Die kon ook gemakkelijk een uurtje later, dacht ze. Tot er een ongeluk op de snelweg gebeurde en de bus drie kwartier vertraging had......\\:D/.


En mijn ervaring is dat ze daar echt niet moeilijk over doen. Heb het zelf een keer gehad dat ik 45m voor vertrek kwam aanzetten met bagage.
Met dit advies kom je misschien als alleenreizende best een keertje weg. Maar wat denk je dat er gebeurt als we dat allemaal gaan doen? En wat vind je er nu zelf van dat je anderen dan wellicht laat wachten?

En wat denk je dat er gebeurt als het vliegtuig overboekt is? Dan gaan jouw stoelen echt op een zeker moment naar de passagiers die op de stand-by lijst staan.

Kortom, ik vind dit niet zo'n goed advies maar gelukkig heeft Bikkiebeer zich er zo te zien al bij neergelegd dat het vroeg opstaan wordt.......\\:D/

Innieminnie
31-10-11, 12:35
Als je via internet incheckt blijft de tijd altijd staan die geadviseerd word. Het blijft tenslotte een richttijd(het word geadviseerd). Je zegt het zelf ook, BA geeft tijd aan hoe laat ze het best aanwezig kunnen zijn. Het is altijd voor eigen rekening om bijv. een half uur van te voren aanwezig te zijn dat je mogelijk vlucht mist als je onderweg problemen krijgt.

Sommige vliegtuigmaatschappijen doen er wel moeilijk over als je via reisagent tickets gekocht hebt. En bij BA kon je altijd bij online in checken gelijk je stoel kiezen, dus mits dit vervallen is, heb je gewoon een stoel. En aanwezig zijn kon altijd tot een half uur van te voren.

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Je kan ook zoveel vertraging oplopen, ook als je plant om 3 uur van te voren aanwezig te zijn, dat je gewoon je hele vlucht mist.

Maar bikkiebeer heeft zich er zo te zien inderdaad bij neergelegd.

Njit
31-10-11, 12:50
Op de BA site staan de tijden wanneer de Checkin en de Gate dichtgaan ook vermeld.
Dat zijn dus de uiterste tijden.

Bikkiebeer
08-11-11, 09:19
Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden allemaal.
Ik heb inderdaad geboekt bij BA en heb ook meteen mn stoelen vastgelegd dus dat is allemaal al geregeld.
We nemen de gulden midden weg en maken dat we 2 uur van te voren op Schiphol zijn.
We hebben ook Privium dus kunnen, als het goed is, zo doorlopen bij de controle.
Donderdag gaan we lekker weg...eerst naar Miami en zondag op de Allure of the Seas het grootste cruiseschip ter wereld.
We zijn zoooooo benieuwd hoe het is.
Hier voor jullie een voorproefje
http://www.allureoftheseas.com/video.php?ship=allure

deze bedoel ik dus: http://goo.gl/Ck1BR

BIKKIEBEER

Njit
08-11-11, 09:24
zondag op de Allure of the Seas het grootste cruiseschip ter wereld.

idd 50mm (http://en.wikipedia.org/wiki/MS_Allure_of_the_Seas) langer dan de Oasis :)

Bikkiebeer
08-11-11, 09:36
Hahahahahahh ja wat een grap he 50 mm......

Bikkiebeer
01-12-11, 16:29
Net terug van onze reis naar de Caribbean en met British Airways.
BA business class gevlogen en dat was echt helemaal toppie.
Je hebt dan je stoel en je drukt op een knop en je stoel wordt vanzelf een vlak bed.
Kussentje onder je hoofd, dekentje over je heen en knorren.
Echt geweldig dus bijna geen last van jetlags.
Wat betreft de tijd dat je aanwezig moet zijn op Schiphol.....als je vliegt via Londen dan is 3 uur van te voren echt niet nodig.
Gewoon anderhalf uur of zo.
Of het moet misschien hoogseizoen zijn zodat het heel druk bij de controle is maar anders niet hoor....of je moet het leuk vinden op Schiphol om te winkelen of zo.

Njit
01-12-11, 17:11
Die 3 uur is ook niet verplicht. Men raad het alleen aan. Zolang je maar op tijd bent voor de incheck-balie en de gate dicht zijn.

Alleeen niet klagen als je je vlucht mist doordat er file stond, de trein vertraging had, je een lekke band had etc.

pzomerdijk
09-01-12, 21:14
Is 55 minuten overstappen Gatwick voldoende? Ben er al eens eerder geweest en volgens mij moet je met een bus naar vertrekhal. Toen had ik voldoende overstaptijd en heb niet echt gelet op de benodigde tijd af AMS. Route AMS-GATWICK-ORLANDO allen met BA.
Moet je dan op Gatwick opnieuw inchecken als je vanuit AMS ook al met BA vliegt? Of kun je al online inchecken?
55 minuten moet denk ik kunnen maar veel is het volgens mij niet.....

Ik heb de vraag even verplaatst naar een bestaand onderwerp over BA

corrus
09-01-12, 21:31
Theoretisch wél... en meestal gaat het goed, maar soms loopt het weleens mis...
Inchecken bij BA doe je, voor beide vluchten, al in Amsterdam, ook je koffers worden doorgelabeld...

elstars
11-01-12, 06:31
Net terug van onze reis naar de Caribbean en met British Airways. BA business class gevlogen en dat was echt helemaal toppie.En wat betaal je dan voor een ticket???

trails
11-01-12, 08:14
Dit staat op de site van Gatwick:

Transferring between terminals at Gatwick couldn’t be easier. Our shuttle trains run every few minutes 24 hours a day and the journey takes just two minutes. The service is free to user.

Arriving and departing by train

Our mainline train station is in the South Terminal. Simply follow signs for North Terminal when you arrive. Alternatively, if you’ve arrived at North Terminal and are travelling onwards by train, just follow signs to South Terminal.
http://www.gatwickairport.com/at-the-airport/shuttle-update/

Dus het zou makkelijk moeten kunnen.
Google is trouwens toch vaak je beste vriend. :razz:

orient
20-01-12, 17:59
En wat betaal je dan voor een ticket???Voorbeeld van Amsterdam naar Nassau (Bahamas), vertrek 5 maart 2012, retour op 19 maart 2012, betaal je business class met British Airways in totaal € 2410,-.
Dit is het goedkoopste tarief op dit moment (volgens BA site).

elstars
20-01-12, 18:34
AUW !!

Dan toch maar even "afzien" in de Economy!

Robbie1983
11-02-12, 15:17
Iemand ervaringen met de economy class naar miami via british airways?
Zijn hier privé schermpjes aanwezig?

hrjhaan
11-02-12, 15:31
wij zijn in 2010 met BA naar Miami gevlogen. Prima te doen. Wij hadden ieder een eigen schermpje.

elstars
11-02-12, 16:42
In april 2011 vlogen wij met BA naar Miami vanaf Heathrow, met persoonlijke schermpjes. Mooie films gezien, prima aanbod.

Cara
11-02-12, 17:03
Augustus 2011 hebben wij een prima vlucht gehad met BA van Londen naar Miami.Goede service,redelijk eten,meer dan voldoende drinken en aan bod van films etc.Zouden het zo weer doen met BA

pavlos63
20-02-12, 18:35
Hallo, geboekt naar Miami via Ebookers. E.e.a. snel afgehandeld door Ebookers.

Echter, ontvangen bevestiging per mail reisdocument. Daarin staat voor 4 personen aangegeven ticketnr. p.p. en het ebookers reserveringsnummer. Verder de vliegschema, Ebookers geeft aan dat we voor de rest niets meer ontvangen en dat e-tickets niet meer worden uitgegeven. Iemand ervaring of dit klopt.

mvgr. Paul

sonja
20-02-12, 18:43
Klopt, je paspoort is voldoende.:D

pavlos63
20-02-12, 18:52
en ik neem aan de uitdraai van ebookers:-D

sonja
20-02-12, 18:58
Het is niet nodig maar voor de zekerheid en je gemoeds rust zou ik het doen. Met wie vlieg je? Je kunt bij de meeste airliners met je reserveringsnummer inloggen en je reservering bekijken.

pavlos63
20-02-12, 19:02
Hoi Sonja,

Wij vliegen met BA. Brussel - londen - Miami (vlucht door AA)
Miami - londen - brussel (BA)

Kun je daar ook je stoel reserveren

Bedankt voor je snelle reactie

hannie
20-02-12, 19:05
Stoel reserveren bij BA is alleen gratis 24 uur van te voren, bij het online inchecken.
Wil je het langer van te voren dan moet je betalen.

pavlos63
20-02-12, 19:08
weet je toevallig ook de kosten

sonja
20-02-12, 19:10
Heb geen ervaring met BA, dus dat weet ik niet. Je kunt in ieder geval proberen in te loggen en je stoelen vast te leggen. Ik denk dat andere forummers wel kunnen adviseren. Er is een topic "vliegen met British Airways", wellicht dat je dat even kunt doorlezen.

pavlos63
20-02-12, 19:34
dank voor de info. Ben al bij BA wezen kijken alles staat er al in. Niet te geloven.

hannie
20-02-12, 19:49
weet je toevallig ook de kosten

Toen wij vorig jaar met BA naar Miami vlogen was het voor ons drieeen als we alle stoelen op alle vluchten van te voren vast wilden leggen iets van 300 euro.
Wij hebben dat niet gedaan en hadden 24 uur van te voren nog genoeg keuze.

gonniegans
20-02-12, 21:42
Oh mooi nieuws Hannie, ik twijfel heel erg of wij de stoelen moeten reserveren met BA voor juli. Maar ja, het kost zoveel extra he??? Ben blij nu van jou te horen dat jullie vorig jaar nog keuze genoeg hadden.

randje35
22-02-12, 21:36
Hoi Gonniegans,

Wij zijn vorig jaar ook met BA gevlogen en hebben pas 24 te voren onze stoelen vast gelegd en dat was ook in Juli!!
Dit jaar vliegen we weer met BA en doen dat gewoon weer één dag van te voren er was plaats genoeg hoor! Als je het eerder wil doen kostte het vorig jaar 25 euro per stoel. En de korte vlucht 12,50 per stoel.

gonniegans
22-02-12, 21:59
Fijn om te horen! Wij vliegen met kleine kinderen en daarom is het extra belangrijk om bij elkaar te zitten. Maar ja bij elkaar is het wel weel zoveel geld! Wel geeft BA aan dat de stoelen van reizigers met kleine kinderen 3 dagen voor de vlucht worden vastgezet, als je deze niet goed vindt kan je 1 dag voor de vlucht kosteloos wijzigen (mits er plek is). Voor ons speelt het eigenlijk alleen heen, terug worden de vluchten uitgevoerd door AA en daar heb is kosteloos stoelen kunnen reserveren.

Minneke
23-02-12, 22:25
Wij zijn afgelopen zomer ook met BA gevlogen (Brussel-Londen-Tampa). Onze stoelen 24 u op voorhand vastgelegd. Er was zelfs nog plaats aan de nooduitgang....

randje35
24-02-12, 20:41
Voor ons speelt het eigenlijk alleen heen, terug worden de vluchten uitgevoerd door AA en daar heb is kosteloos stoelen kunnen reserveren.


Oh dat wist ik dan weer niet! Wij vliegen dit jaar
ook terug met AA.
Ga is even spitten vanaf wanneer dat vastgelegd kan worden:lol:

gonniegans
26-02-12, 12:50
Op de reserveringsbevestiging van BA staat dat je voor het reserveren van de stoelen voor de AA vluchten contact met BA moet opnemen. Dus zo gezegd, zo gedaan... BA gebeld en het was gelijk geregeld. Kon al direct.

randje35
26-02-12, 20:26
Dank je wel Gonniegans,
Ik was het alweer vergeten maar ga meteen even kijken!!

Holandesa
07-06-12, 13:01
Eventjes een vraagje...
Ik zie een interessante vlucht van Amsterdam-Gatwick-Orlando via BA, maar er is maar 55min. voor het transfer van onze aankomst in Gatwick en het vertrek naar Orlando. Is dit voldoende tijd voor het overstappen?!

cindy74
07-06-12, 13:12
Mmmmmm ik denk niet dat je door de douane moet dus gewoon overstappen moet lukken mits wat lopen denk ik ......wacht even op andere reacties

trails
07-06-12, 14:15
Zou geen probleem moeten zijn:
http://www.gatwickairport.com

Volgens de site van Gatwick Airport zou je in terminal north aankomen en daar ook weer vertrekken.

hannie
07-06-12, 15:10
Wij hebben deze vlucht vorig jaar gehad.
Er waren 60 nederlanders aan boord die door moesten naar Florida.
We werden al opgewacht door iemand van B.A toen we uit het vliegtuig kwamen en gelijk doorgeloodst naar het volgende vliegtuig.

elstars
07-06-12, 17:09
Het is echt krap, er hoeft maar iets te gebeuren en je bent de klos.

Je kan ook een andere vlucht nemen (met 21/2 uur overstap dacht ik.)

check maar eens op BA

Holandesa
08-06-12, 16:21
Het is echt krap, er hoeft maar iets te gebeuren en je bent de klos.

Je kan ook een andere vlucht nemen (met 21/2 uur overstap dacht ik.)

check maar eens op BA

Er is op dit moment geen andere vlucht naar Gatwick met aansluiting met de vlucht naar Orlando. Alleen die meet 55min overstap tijd
Er is een andere vlucht om 7u in de ochtend, maar die vliegt naar een andere vliegveld (Heathrow - dacht ik) en dat lijkt mij ook niet handig met 2 kleine kindjes, een oma en veel bagage....

Dus, misschien toch de risico nemen...

elstars
08-06-12, 20:23
Als je met twee kleine kinderen bent en een oma, dan moet je je sowieso afvragen of je zo'n krappe overstap kunt hebben. Je moet snel doorlopen, snel je spullen bij de security check kunnen overhandigen en"uitladen" (bv. eventuele laptop, vloeistoffen in plastic zakje, riem afdoen, kinderspulletjes in de gaten houden), kijken naar welke gate je moet lopen (afstanden kunnen groot zijn, bv. 10 minuten lopen) e.d. Het lijkt mij dat je dat je dan beter de vroege vlucht uit Amsterdam kunt nemen. Dat is dan thuis misschien wat meer stressen, maar eenmaal op reis gaat het dan wel relaxter.
Ik hoop dat je een goede keuze kunt maken.

rolandino
08-06-12, 20:49
Er is ook een vlucht via Gatwick met 1.25 uur overstaptijd:
AMS - LGW (vlucht 2761): 12.20-12.25
LGW - MCO (vlucht 2039): 13.50-18.05

Die lijkt mij bet wat gunstiger, zeker met kinderen erbij.

Minneke
08-06-12, 21:49
Oh mooi nieuws Hannie, ik twijfel heel erg of wij de stoelen moeten reserveren met BA voor juli. Maar ja, het kost zoveel extra he??? Ben blij nu van jou te horen dat jullie vorig jaar nog keuze genoeg hadden.

Wij zijn vorig jaar met BA met 4 personen naar Tampa gevlogen. Wij hebben onze stoelen 1 dag op voorhand (= gratis) vastgelegd. Wij hadden uitstekende plaatsen aan de nooduitgang! Dus maak geen onnodige kosten ....

Holandesa
09-06-12, 07:47
Er is ook een vlucht via Gatwick met 1.25 uur overstaptijd:
AMS - LGW (vlucht 2761): 12.20-12.25
LGW - MCO (vlucht 2039): 13.50-18.05

Die lijkt mij bet wat gunstiger, zeker met kinderen erbij.

Hoi
Dat lijkt mij idd een betere vlucht. Mag ik je vraag waar je deze hebt gezien?
Wat ik heb gevonden was op de site van BA met heenreis begin Mei en terugreis half Mei 2013... En deze vlucht heb ik nog niet gezien...

rolandino
09-06-12, 21:33
Gezien op kayak, in de periode april/mei.

Holandesa
10-06-12, 10:49
Fijne site, die Kayak

De prijzen waren hoger dan via BA website. En die extra vlucht is alleen op weekends. Ik dacht op een vrijdag te vertrekken.
Wat tegenvalt bij BA is de terugvlucht. De overstaptijd is dan te lang. Minimaal 5u.

Maar op Kayak vond ik ook een andere optie: Icelandair.
Ik zie hier op de forum nog geen topic over deze maatschappij.
In een andere post vraag ik naar de mening/ervaring met deze maatschappij...

sitechris
09-09-12, 22:01
Ik vlieg komende januari met BA naar Orlando (via Gatwick). Ik wil graag upgraden naar Economy Plus. Ik heb de reis geboekt via Expedia en daar gaven ze aan dat zij dat niet kunnen regelen, dan moet ik bij BA zelf zijn. Ik was net aan het inloggen op british airways.com, maar daar kreeg ik melding dat ik dit bij reisorganisatie (expedia) moest regelen. Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt?

corrus
10-09-12, 00:05
British Airways heeft geen Economy Plus

Ebelix
10-09-12, 08:32
Maar BA heeft wel een tussenklasse die je niet kan vergelijken met economy plus. Je betaald dan aanzienlijk merr geld. Het bete is om BA te bellen en te vragen wat de mogelijkheden zijn. Ik denk niet veel.

corrus
10-09-12, 13:03
@Ebelix;
Dat klopt maar die is vele malen duurder dan de Economy Plus van United.

hans058
26-09-12, 01:46
Wij vliegen met BA van Amsterdam naar Heathrow en stappen hier over naar Miami. Ik heb gelezen dat je met BA aankomt en vertrekt vanuit Terminal 5, is het eenvoudig om in de vertrekhallen te komen.

Ebelix
26-09-12, 07:30
Volg de bordjes met transfer en je komt vanzelf weer in de vertrekhal.

EIQ
01-10-12, 00:58
Wat schetst onze verbazing? Wij hebben tickets gekocht voor de meivakantie 2013 rechtstreeks bij BA. Een schitterende aanbieding bij een maatschappij waar wij zeer positieve ervaringen mee hebben op onze diverse reizen naar de USA. Echter op donderdagavond 27 september 2012 ontvingen we van BA een mailtje dat de vlucht Gatwick -> Orlando gecancelled was. Ze hadden hun best gedaan en de best mogelijke alternatief aangeboden: zelfde vlucht/tijdstip maar dan 1 dag eerder. Maar wat ze vergeten waren was dat we er een vlucht A'dam -> Gatwick aan vooraf gaat die doodleuk nog op zaterdag was blijven staan. De link in de mail om zelf een andere vlucht te kiezen was geblokkeerd. We moesten telefonisch contact opnemen met BA. Dat heb ik de volgende dag gedaan. Na een gesprek met een medewerkster (totaal 32 minuten incl. in de wacht staan) kregen we een vlucht eerder aangeboden. Deze had ik bij boeking niet genomen omdat de transfertijd op Gatwick 55 minuten is. Volgens de medewerkster was 45 minuten het minimum. Dus we vliegen nu wel op zaterdag maar met een korte re overstaptijd. Dat wordt weer vrezen dat de koffers niet gelijkertijd met ons aankomen in Orlando . . . maar we zijn 2,5 uur eerder in Florida! Overigens moet ik zeggen dat de dame van BA ons zeer netjes behandelde.

EIQ
01-10-12, 01:17
Hoi
Dat lijkt mij idd een betere vlucht. Mag ik je vraag waar je deze hebt gezien?
Wat ik heb gevonden was op de site van BA met heenreis begin Mei en terugreis half Mei 2013... En deze vlucht heb ik nog niet gezien...

Vlucht 2039 op 27 april 2013 is gecancelled op 27-09-2012. Dat wordt dus rennen op het vliegveld.

elstars
02-10-12, 17:21
@EIQ;
Het is wel krap hoor!!
succes!