PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met British Airways (BA)



Pagina's : 1 2 [3]

PENPE
23-04-15, 17:12
Waar staat, dat hij i.p.v. naar Orlando naar Tampa vliegt?? Dat staat er ook niet, want dat kan ik ook niet weten, maar stel dat het wel zo is (of zou zijn ) dan heb ik JacqyE in ieder geval een trigger gegeven.....

Blue_note
23-04-15, 17:40
Ik had vorige maand het zelfde, ik heb geweigerd en vlieg nu mat BA van Amsterdam naar Heathrow en vervolgens met BA van Gatwick naar Tampa in plaats via Philadelphia met US Airways. Btw. Alle bijkomende kosten (zoals vervoer tussen vliegvelden) worden vergoed door BA.

Die route die je nu 'geeist' hebt is toch nog veel vervelender?!

En voor de 'extra' service van BA t.o.v US airways hoef je het ook niet te doen naar mijn mening.

JacqyE
24-04-15, 00:36
Even ter verduidelijking, onze bestemming was zo wie zo Tampa. Knaapje je bent scherp :) Feit was dat wij bijna 8 uur in Philadelphia hadden moeten wachten om door te vliegen naar Tampa. Nu dus wel eerst naar Heathrow en dan naar Gatwick, maar dat is geen onoverkomelijk probleem. Welterusten.... over 4 uur staat de taxi voor de deur, richting Schiphol!

P9ol
24-04-15, 14:50
Wij gaan ook met BA vliegen.
ik heb gekozen om op Miami te vliegen vanplaats op Orlando omdat we terug dan alleen met US airways konden.
En zover ik op de site kon zien hebben niet alle vliegtuigen van US airways een eigen schermpje en dat is iets wij graag wel willen. De prijs was ook gunstiger vanaf Miami.

mblokland
25-04-15, 08:15
Wie heeft er ervaring of het mogelijk is (zonder kosten) om te boeken van heen DUS - LHR - MIA en terug MIA - LHR - DUS naar AMS (Amsterdam, zowel heen als terug van amsterdam) waarbij de vlucht van lhr naar mia en van mia naar lhr gelijk blijft?

Frans1949
25-04-15, 10:45
Om boeken kan heel problematisch zijn. Dat ligt er maar aan waar je geboekt hebt.
Ik denk dat je een beste kans maakt als je rechtstreeks bij B.A. hebt geboekt.
Zo niet dan zul je contact moeten opnemen waar je wel heb geboekt.
Ik heb een paar maal een vlucht veranderd en dat lukte prima als ik direct bij de airliner had geboekt.
Maar er zitten ook behoorlijke verschillen in de airliners.
De laatste keer (vorig jaar) heb ik een behoorlijke verandering gehad met Etihad en ben meer dan prima geholpen.
Succes.

S@skia
25-04-15, 11:53
Wij hebben verleden week onze vlucht van Dus-madrid-mia kostenloos kunnen omboeken naar dus-LHR-mia. We hebben rechtstreeks bij BA geboekt en kregen een vluchtwijziging voor de heen weg waardoor we 4uur moesten overbruggen in Madrid. We hebben toen gebeld met BA en zelf mogen aangeven welke vlucht we wilden hebben.

Anthonie
25-04-15, 12:02
Wij hebben onze terugvlucht vanaf Miami ook gewijzigd. We zouden terug vliegen met Iberia, maar die hadden de vlucht van Madrid naar dusseldorf gecanceld en ons op een latere vlucht gezet.
We zouden 8 uur moeten wachten op Madrid en dat zagen wij niet zitten, ook wij hadden rechtstreeks geboekt bij BA. Daar heen gebeld en toen hebben ze ons overgeboekt via LHR naar Dusseldorf.

hockey
26-04-15, 08:59
Aan omboeken van een vlucht als de maatschappij zelf in 1e instantie een wijziging in zijn schema heeft is denk ik iets heel anders dan dat je zelf opeens wijzigingen wilt aanbrengen. Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Zou graag een vlucht eerder naar NY vertrekken, maar die eerdere vlucht was bij het boeken destijds een stuk duurder.

mblokland
26-04-15, 09:13
Heb een mail gestuurd met de vraag (heb wel als reden dat de vluchttijden veranderd zijn) kreeg het advies te bellen met het service centre (ma-vr) laat het weten als ik een update hebt.

Frans1949
26-04-15, 09:31
@mblokland, waar heb je deze reis geboekt?

mblokland
26-04-15, 13:05
Direct bij British Airways.

Frans1949
26-04-15, 14:09
En aangezien je een vluchtwijziging hebt gekregen geef ik je een heel goede kans.
Ik ben benieuwd en wacht je bericht af.
Succes. :up:

b767-300er
28-04-15, 23:01
Wat ik zie is dat alle wijzigingen die probleemloos door de airline zijn doorgevoerd allemaal wijzigingen in vluchttijden en of overstaphaven betreft.
Ik zie nergens dat de begin of eindbestemming van een vlucht gewijzigd mag worden. Ik denk dat dat nog wel eens een essentieel verschil kan maken.

Frans1949
29-04-15, 12:16
B767-300, daar heb je een heel sterk punt. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt

Bbusa
01-06-15, 22:02
Ik probeer een vliegticket bij BA te boeken. Gaat om een bedrag van €2683 voor 4 personen. Nu zie ik dat je op de site van BA alleen met een credit card kan betalen. Die heb ik wel, maar mijn limiet is niet hoog genoeg. Hoe hebben jullie je BA vlucht geboekt? Weten jullie of je dit ook ergens met Ideal kan betalen?

Fleurida
01-06-15, 22:04
Kun je je limiet niet tijdelijk verhogen?

trails
01-06-15, 22:14
Ik probeer een vliegticket bij BA te boeken. Gaat om een bedrag van €2683 voor 4 personen. Nu zie ik dat je op de site van BA alleen met een credit card kan betalen. Die heb ik wel, maar mijn limiet is niet hoog genoeg. Hoe hebben jullie je BA vlucht geboekt? Weten jullie of je dit ook ergens met Ideal kan betalen?

Wij hadden dit probleem ook en hebben contact opgenomen met cheaptickets.nl. daar de onze gewenste vluchten doorgegeven en deze tegen dezelfde prijs geboekt en betaald met Ideal.

Niels82
24-11-15, 21:43
Wij vliegen deze keer ook met BA. Tot nu toe vindt ik het een fijne maatschappij maar kan nog niet oordelen over de vlucht van gatwick naar Orlando.
Het enige "achterhaalde" vindt ik dat je nog steeds moet betalen voor stoelkeuze wanneer je dit meer dan 24 uur voor de vlucht wilt doen.

Eljo
24-11-15, 22:17
Wij zijn een paar jaar geleden via Gatwick gevlogen en dit beviel prima. Vinden BA de fijnste maatschappij om mee te vliegen en gaan in zomer wederom met BA naar Miami. Vliegveld Gatwick vonden wij overzichtelijk en niet te groot.

Mushu
25-11-15, 09:47
BA is goed te doen. Inderdaad wel jammer van het betalen voor de stoelkeuze. Op Gatwick vind ik het altijd onduidelijk waar je naar toe moet bij het overstappen. Je kan kiezen tussen North en South terminal maar je kan op dat punt helemaal niet zien waarvandaan je vliegtuig vertrekt (is vaak ook nog niet bekend op dat moment). Verder is het een donker en wat mij betreft lelijk vliegveld. Er wordt nog wel veel verbouwd dus misschien komt het nog goed.

Njit
25-11-15, 10:51
Het enige "achterhaalde" vindt ik dat je nog steeds moet betalen voor stoelkeuze wanneer je dit meer dan 24 uur voor de vlucht wilt doen.

Daar gaan steeds meer bedrijven naar toe. KLM gaat dat vanaf januari ook doen voor een aantal bestemmingen (http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/on_board/Your_seat_on_board/select_your_seat.htm). Bij Lufthansa (http://www.lufthansa.com/us/en/Online-Check-in-Info) kan het pas 23 uur van te voren.

Het is alleen lastig als je vroeg vliegt bij BA. Dan zul je ook de dag ervoor er vroeg bij moeten zijn. Nog een tip: maak je keuze en blijf erbij. Onze ervaring is dat je bij tussendoor stoelen switchen je eerste keuze weggegeven kan worden.

robisjo
25-11-15, 10:53
Smaken verschillen duidelijk:D
Wij vinden Gatwick best te doen, het is wel klein en erg druk, maar er zijn leuke winkels waar je, je tijd wel kan doden.
VWB terminals, BA vertrekt vanaf de North terminal en daar kom je ook meestal aan.
Wij hebben ook een keer met Virgin gevlogen en die vertrekken vanaf de South terminal en dat werd netjes aangegeven hoe te lopen.

Lelli Kelly
25-11-15, 13:32
Bij Lufthansa (http://www.lufthansa.com/us/en/Online-Check-in-Info) kan het pas 23 uur van te voren.
Dit is niet zo. Je kunt al maanden van tevoren je stoelen, tegen betaling, reserveren.

Njit
25-11-15, 13:46
Ik doelde - uiteraard - ook op het GRATIS reserveren van stoelen. Tegen betaling is er inderdaad van alles mogelijk :)

P9ol
25-11-15, 17:53
Het voordeel van BA (voor ons) is dat ze voor mensen die met kinderen reizen 5dgn vantevoren stoelen naast elkaar vastzetten.

Bryce2011
25-11-15, 20:05
Gisteren weer terug in Nederland na een prima vlucht met BA.
overstap op Heathrow dus geen ervaringen met Gatwick.
heenreis in Airbus 380 was wel wat beter (alles mooi en nieuw) dan de terugweg met een 747, maar ook de laatste was goed te doen!
'Minpuntje' was dat de grote toestellen van BA vetrekken en aankomen in terminal 3 en de rest in Terminal 5.
wanneer je doorreist is het dan best een flinke wandeling/busreis waarbij wij beide keren aan 1,5 uur maar net genoeg hadden.

ook wij met kind al 5 dagen vooraf 3 stoelen naast elkaar! (Of was het drie dagen?)

op de heenweg "mazzel" dat we eerst naar Londen vlogen vanaf amsterdam. Hierdoor konden wij dus 24 uur voor het eerste vertrek (AMS-LHR) inchecken en hierbij onze stoelen voor de hele reis kosteloos wijzigen.
dus ook voor het gedeelte LHR-MIA waarvoor de passagiers welke vanaf Londen vertrokken pas een paar uur later konden inchecken. Hierdoor meer dan genoeg vrije stoelen om uit te kiezen!

Njit
25-11-15, 20:18
Volgens mij heb je dat mazzeltje altijd. BA vliegt niet rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Miami.

Eljo
25-11-15, 23:12
@Bryce2011
wat gebeurd er met de koffers als je aankomt op t5 en de volgende vlucht van t3 vertrekt?
moet je de koffers ophalen en dan meenemen naar t5 of wordt dit door BA verzorgd?

b767-300er
26-11-15, 06:23
Wordt verzorgd door de afhandeling van BA.

MMJJOli4
26-11-15, 13:10
Het voordeel van BA (voor ons) is dat ze voor mensen die met kinderen reizen 5dgn vantevoren stoelen naast elkaar vastzetten.

Dat gaat niet altijd op. Afgelopen zomer hadden wij onze stoelen vastgelegd, maar andere gezinnen niet en die zaten helemaal verdeeld over het vliegtuig. Het vliegtuig zat stampvol overigens.

b767-300er
26-11-15, 17:41
Ook hierbij geldt dat kinderen tot 13 jaar altijd bij 1 van de ouders geplaatst worden

Niels82
26-11-15, 22:26
Wij vliegen ook met een peuter van 4 volgend jaar. Krijg je dan dus automatisch stoelen naast elkaar toegewezen of kun je dan eerder je selectie maken?
Zitten uiteraard het liefste met zijn 3en naast elkaar :)

P9ol
27-11-15, 12:14
Dit is wat ze zeggen op de site van BA:
If you decide not to select your seats in advance, we'll allocate your seats three days before departure. If you can't all be seated together, we'll make sure each child is seated with an adult from your group.Het zijn 3 dgn dacht 5.
wij hebben nu een paar keer gevlogen met ze en altijd bij elkaar gezeten.
En daarbijkomt wat b767-300er al zegt kinderen moeten met een 1 volwassenen zitten.

Niels82
23-01-16, 17:10
BA maakt er wel een zooitje van.
Afgelopen maand 3 mailtjes gehad voor aanpassingen:
aanpassing 1: verandering van de vlucht van A'dam naar Gatwick een uur later (zou dan maar een half uur hebben voor de transfer).
binnen 1 dag aanpassing 2: verandering van de vlucht van Gatwick naar orlando die dan ineens 3 uur opschuift waardoor ik in de avond aan zou komen ipv eind vd middag + dus 2 1/2 uur op gatewick.
afgelopen week aanpassing 3: alle tijden weer terug naar de oude tijden :D, grappenmakers.

elstars
24-01-16, 14:12
Herkenbaar! Wij hebben indertijd contact opgenomen met BA na dergelijke wijzigingen en om een andere vlucht gevraagd. We hadden van tevoren uitgezocht wat we dan zouden willen, iedere keer hebben we onze wensen vervuld gekregen. Denk er bv. ook eens aan om dan ipv naar Orlando naar Tampa te gaan of omgekeerd. Soms komen vluchttijden dan beter uit. Het is het proberen waard. Soms moet je wel wat aandringen, maar het is de moeite waard.

trails
24-01-16, 14:31
Ook wij kregen (2 jaar geleden) door wijzigingen van BA precies de vluchten die we eigenlijk wilden maar die bij boeking een stuk duurder waren. Zo ook voor over 10 dagen met Air France. Weer die vluchten gekregen die in eerste instantie veel te duur waren. :D

fransje
28-02-16, 14:50
Vraagje: Al zoekende naar betaalbare vliegtickets met goede vliegtijden voor onze reis in september/oktober ben ik al een paar keer BA tegen gekomen met mooie prijzen van rond de 525 euro. Wij willen dan upgraden naar economy comfort maar die bedragen zijn niet te zien. Dan zal ik eerst moeten boeken vermoed ik. Bij Delta bijv. zie je dat er gelijk bij staan, heel handig. Meestal rond de 90/100 euro enkele reis voor de lange vlucht. Wie weet wat het ongeveer kost bij BA? Is dat overal zo'n beetje hetzelfde?

knaapje
28-02-16, 15:51
Op de site van BA zelf kan je de verschillende mogelijkheden zien en boeken.
Je bedoelt Premium economy neem ik aan.
Kan je prijzen vergelijken.

Ebelix
28-02-16, 17:04
He kan achteraf niet upgraden. Het is echt een aparte vervoersklasse die aanzienlijk duurder is dan Economy. Je kan het ook niet vergelijken met Comfort plus of economy comfort.

Mushu
28-02-16, 18:36
En je kan pas va 24u vooraf je stoel kiezen of je moet betalen (zelfs voor een gewone economy stoel (45 euro of zo). De gangpad/ meer beenruimte stoelen worden ook pas beschikbaar 24u vooraf. Paar keer met ze gevlogen, niks mis mee maar dat vind ik echt wel minder van ze.

Niels82
29-02-16, 20:48
Misschien een rare vraag maar je vindt hier nog wel eens mensen die iets weten ;).

Zoals het er nu uitziet vlieg ik niet mee terug met mijn gezin naar A'dam maar vlieg ik door naar Las Vegas voor een congres van mijn werk. Nu kan mijn gezin jammer genoeg niet mee en vliegen zij wel terug.
Ik kan mijn tickets niet meer aanpassen had ik begrepen maar dat maakt me ook niet veel uit.
Als ik niet kom opdagen bij het inchecken, maar van te voren wel de stoelen reserveer, krijgt mijn gezin deze stoel dan ook extra voor hun als ruimte?
En voor stoelselectie moet ik inchecken, werkt dat niet tegenstrijdig?

Thanks in advance :)

corrus
29-02-16, 21:24
Zodra jij niet incheckt (dus "No Show")
vervalt jouw oorspronkelijk gereserveerde seat.
Ergo, deze gaat niet door voor de medereizigers, zeker niet.
Deze zal de airline opnieuw gebruiken voor de "Waiting list".


Dus het antwoord is: Neen.

fransje
01-03-16, 10:28
Op de site van BA zelf kan je de verschillende mogelijkheden zien en boeken.
Je bedoelt Premium economy neem ik aan.
Kan je prijzen vergelijken.

Knaapje: waar vind ik dat dan? Heb alles al afgezocht.
Ebelix en Mushu: een simpele upgrade is bij BA dus niet mogelijk, wat jammer.
Zijn de normale stoelen bij BA wel een beetje te doen? In ons gezelschap zitten 3 mensen van ongeveer 1.90 lang

Ebelix
01-03-16, 14:50
Je kan op www.seatguru.com kijken wat de afstanden tussen de stoelen is. Volgens mij zijn de afstanden gelijk als aan die bij de KLM in economy.

Als je niet in checked of niet komt melden bij de gate dan vervalt je stoel aan iemand die op de wachtlijst staat. Dit staat in de kleine letters van de voorwaarde. Daar staat ook dat wanneer je een leg mist van je reis de rest van de reis geannuleerd wordt.

b767-300er
01-03-16, 14:57
Zover ik weet heeft KLM 31" en BA 32"

corrus
02-03-16, 15:06
Knaapje: waar vind ik dat dan? Heb alles al afgezocht.
Ebelix en Mushu: een simpele upgrade is bij BA dus niet mogelijk, wat jammer.
Premium Comfort is bij BA een echte aparte boekingsklasse..
Dit betekent dat indien je dit wilt vliegen, je dit ook meteen moet boeken en niet eerst Economy en daarna upgraden naar Premium Comfort
Buiten de vraag of je dit uberhaupt wilt vliegen, want het prijsverschil is heel erg veel (m.i. té veel)

fransje
02-03-16, 15:40
Corrus, dat vind ik dus ook, het lijkt bijna eerste klas qua prijs.
Jammer, dan valt BA wat mij betreft af. Ik wil niet wachten tot 30 uur voor vertrek om dan alsnog tegen betaling voor 6 man stoelen vast te moeten leggen.
Dan maar een andere maatschappij. Hoop eigenlijk dat KLM/Delta nog met een leuke aanbieding komt.

Mushu
02-03-16, 16:04
Als je 24u voor vertrek (dus bij online inchecken) je stoelen vastlegt, hoef je niet te betalen voor gewone economy stoelen.

Ritchie
28-01-17, 18:21
LONDEN - Een deel van het cabinepersoneel van British Airways (BA) legt begin februari tweemaal drie dagen het werk neer in hun strijd voor hogere lonen. Dat heeft de Britse vakbond Unite vrijdag bekendgemaakt.
De stakingen vinden plaats van 5 tot en met 7 en van 9 tot en met 11 februari. Die acties volgen op stakingen van stewards en stewardessen eerder deze maand. De gevolgen daarvan werden door British Airways minimaal gehouden door vluchten samen te voegen en door andere vliegtuigen in te huren. Daardoor zouden alle passagiers volgens schema hun bestemming hebben bereikt.
De acties draaien om stewards en stewardessen die na 2010 in dienst zijn getreden en het moeten stellen met aanmerkelijk slechtere arbeidsvoorwaarden dan hun collega's die al langer bij BA werken. Zij klagen al geruime tijd dat zij van het salaris maar moeilijk rond kunnen komen. Ook is hun rusttijd tussen vluchten korter.

(c) ANP / Luchtvaartnieuws.nl

Hans uit Koekelare
23-06-17, 18:56
Indien je deze zomer met BA eerst een Europese vlucht moet maken kan je last hebben van stakend personeel bij BA.
BA probeert dit tegen te gaan door vliegtuigen en personeel te huren bij Qatar Airways om deze vluchten te garanderen.

zie https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/british-airways-huurt-vliegtuigen-qatar-airways-wegens-zomerstaking

b767-300er
23-06-17, 19:05
Qatar kisten zijn geen straf.

Wellicht topic even mergen met deze?

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?558-Vliegen-met-British-Airways-(BA)

Done !

PixelMagic
17-07-17, 19:30
Wij vliegen binnenkort voor het eerst met BA en nu krijg ik de indruk dat er wat opvallends is met de bagage. We mogen 1 stuks van 23kg ruimbagage meenemen, prima zover. Het vreemde is dat ik de indruk heb dat we twee stuks handbagage mee zouden moge, beide met andere afmetingen maar beide wel 23kg per stuk.

Naar mijn gevoel worden zaken als handbagage steeds meer beperkt en dit klinkt me toch erg vreemd in de oren, want mits je aan de maten voldoet dan zou je dus 69kg in totaal mee mogen nemen.

iemand ervaring er mee ?

b767-300er
17-07-17, 21:51
Correct...
Maar ik zou het erg knap vinden als je in de afmetingen die er genoemd staat 23 kilo propt...
1 van de handbagage tassen is namelijk ter grootte van een laptoptas. De andere het kleinste formaat rolkoffer. Als je er 10 kilo in krijgt is het veel...

Oftewel. Handbagage is niet aan gewicht gebonden maar het maximum van 23 kilo heeft te maken met het maximaal tillen van de crew mocht dat nodig zijn...

PixelMagic
17-07-17, 22:04
Hartelijk dank, we gaan eens kijken wat we kunnen proppen dan op de terugweg :D

corrus
18-07-17, 11:00
Beter niet gokken, want voor je het past het niet of zakt ie door de overhead bin heen :p

PixelMagic
18-07-17, 19:24
Check, meetlat en kofferweegschaal meenemen !

b767-300er
18-07-17, 21:46
Die kofferweegschaal heb je voor de cabine/hand bagage niet nodig hoor. Of je moet je koffer vullen met lood

Njit
19-07-17, 09:56
De regel is dat je je handbagage zelf in de overhead bin moet kunnen tillen. 23 kg lijkt me inderdaad erg zwaar maar een kilo of 12 hebben we meestal wel :)

Ritchie
21-08-17, 11:56
Iemand een idee waarom mijn gereserveerde stoelen na een tijdje weer verdwenen zijn ? Als ik bijvoorbeeld 1 uur later opnieuw kijk, moet ik ze weer opnieuw selecteren

corrus
21-08-17, 18:05
Iemand een idee waarom mijn gereserveerde stoelen na een tijdje weer verdwenen zijn ? Als ik bijvoorbeeld 1 uur later opnieuw kijk, moet ik ze weer opnieuw selecteren
Tenzij je dit 24 uur van te voren doet kun je zonder betalen geen stoelen reserveren.
Anders blijven ze niet staan.

Ritchie
22-08-17, 08:32
Stoelen zijn betaald, ben in contact met BA, ik laat weten hoe het is afgelopen.

Ritchie
23-08-17, 08:41
Om een lang verhaal kort te maken, de gereserveerde stoelen stonden onder een ander boekingsnummer, vandaar dat ik ze niet kon zien, als ik met het andere boekingsnummer nu inlog, komen ze netjes tevoorschijn.
Werkt goed om contact op te nemen met BA via Twitter :)

corrus
23-08-17, 09:16
Da's dan ook weer geregeld. :cool:

Pris32
05-09-17, 08:51
Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met de overstap naar een ander vliegveld in Londen?
Normaal gesproken vliegen wij altijd met Delta en hebben we een overstap op Detroit.
Nu heb ik wat goedkopere tickets gezien voor BA. We zijn met 2 Volwassenen en 3 kinderen, dus ben erg benieuwd of het goed te doen is

b767-300er
05-09-17, 09:31
Houdt rekening met behoorlijk wat reistijd en een hoop gesleep tussen ik neem aan LHR en LGW. Ik zou er nooit aan beginnen iig. Vaak zijn dezelfde tickets ook net zo duur met een overstap op dezelfde haven als je even verder zoekt. Maar das mijn mening.

Pris32
05-09-17, 14:00
Houdt rekening met behoorlijk wat reistijd en een hoop gesleep tussen ik neem aan LHR en LGW. Ik zou er nooit aan beginnen iig. Vaak zijn dezelfde tickets ook net zo duur met een overstap op dezelfde haven als je even verder zoekt. Maar das mijn mening.

Ik was er al bang voor inderdaad dat het een gesleep zou zijn. En laat ik daar nou net de kinderen niet voor hebben haha.
Ik ga even verder kijken. Ik vind het wel lastig trouwens om de juiste tickets te zoeken, vooral als je vanaf Amsterdam wil reizen.

b767-300er
05-09-17, 14:07
Waar zoek je dan?

Pris32
05-09-17, 14:20
Ik begin met skyscanner.
Daarna kijk ik op vliegtickets, schipholtickets en momondo.
Maar misschien is het reizen vanaf schiphol gewoon duur

b767-300er
05-09-17, 14:27
Voor de periode waarin je zoekt zijn tickets natuurlijk zowiezo duurder.
ik vlieg vaak af Amsterdam maar heb regelmatig vluchten naar Amerika/Mexico gevonden van onder de 500 pp (is voor mij de maximale prijs)

Als je kijkt op vliegtickets.nl en schipholtickets.nl, dan heeft achteraf kijken op momondo weinig zin.vliegtickets.nl en schipholtickers.nl zijn bedrijven waar je tickets koopt, momondo is enkel een zoekmachine die prijzen vergelijkt (onder andere van schipholtickets en vliegtickets). Je zou jezelf een hoop tijd kunnen besparen door eerst naar bv momondo of google flights te kunnen gaan kijken. Die linken je vanzelf door naar schipholtickets.nl, vliegtickets.nl etc

zoek op meerdere dagen (flexibel zijn loont) en wisselende reisduren (niet standaard maandag maandag kijken maar bijvoorbeeld ook maandag heen dinsdag terug of maandag heen en zondag terug etc. Dit helpt.

Mushu
05-09-17, 15:01
Het wisselen van vliegveld in London heb ik een keer gedaan. Niet vrijwillig maar omdat ik mijn overstap gemist had door een vertraging in Orlando en de route met overstap de snelste was. Ik ben toen van Gatwick met de bus naar Heathrow gegaan. Het was op zich goed te doen maar ik zou er nooit vooraf op boeken. De bus was comfortabel en de rit ook niet heel lang en op Heathrow werd ik voor de ingang van de incheckbalies afgezet. Ik reisde toen wel alleen en dat is heel onhandig. Als je dan met je koffer en handbagage op de bus staat te wachten en even naar de wc wil kan dat niet (kon mijn koffer niet zomaar ergens laten staan en die paste ook niet echt in het wc hokje :(). Mijn avonturen van de terugweg zijn hier te lezen: http://justmeandmickey.blogspot.nl/2015/10/day-10-disney-springs-uitchecken-animal.html

Mattie
19-12-17, 16:34
Wij hebben voor sept/okt 2018 geboekt bij BA ( maar nu zit ik een beetje met die stoelreservering.

Heenweg is via AA dus daar moet ik sowieso nog kijken hoe of wat ("try again later") maar voor de BA vlucht kan ik wel al stoelen reserveren. Voor het stukje AMS -> Londen geloof ik het wel daar wil ik de gok wel nemen. Maarja het lange stuk met 5 personen wat is dan wijsheid he? Kost toch weer even een €25 * 5 = €125 (en dan nog voor de heenreis zal wel aardig dezelfde prijs zijn). Daar kan je toch wel wat leuks mee doen.

Hoe is jullie ervaring hiermee? Als je nou stipt 24uur van de voren op de site kijkt he (dan is het gratis heb ik begrepen) is er dan nog een beetje keuze of valt dat tegen? (Ja ik snap dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie geven voor de toekomst maar je moet je keuze toch ergens op baseren).

Mushu
19-12-17, 17:34
De keuze 24u vooraf viel mij tegen. Ik weet niet meer precies hoe en wat maar de keren dat ik met BA heb gevlogen had ik zelden een goede plek of was er wel weer wat (een van de laatste keren kon ik niet online inchecken en had dus helemaal geen stoel). In het vliegtuig was het vaak ook rommelig omdat dit systeem er voor zorgt dat veel mensen niet bij elkaar zitten en dat natuurlijk wel graag willen. De keer dat ik naar Vancouver vloog, hadden we heel behulpzaam cabinepersoneel en na een stoelendans zat iedereen weer netjes bij elkaar. Als solo reiziger heb ik ook ronduit slechte service ervaren op een vlucht en werd mij een plek geweigerd (daar mocht niemand zitten) en niet veel later gingen daar wel 2 mensen zitten (die blijkbaar een stuk aardiger waren dan ik en dat dus wel mochten). Zie ook mijn eerder geplaatste bericht. Ik ben dus niet zo'n BA fan. Succes met de stoelen. Persoonlijk heb ik er wel wat geld voor over om goed te zitten.

Mattie
20-12-17, 09:06
Hm, bedankt in elk geval voor je antwoord. Tja persoonlijk ben ik er ook wel voor maar de meningen zijn wat verdeeld in de groep. Maargoed de terugreis slaap je toch (hopelijk haha) dus dan maakt het iets minder uit. We gaan er nog eens overna denken.

Anthonie
20-12-17, 09:46
Wij hebben in 2015 ook met BA gevlogen, is ons goed bevallen. Juli 2018 gaan we weer met BA.
De stoelen hebben we 24 uur van te voren vast gelegd, was geen enkel probleem om met zijn vieren bij elkaar te zitten.

Mattie
20-12-17, 10:02
Hm ik bedenk me nu wel het volgende, kan natuurlijk gewoon iedere week ofzo even inloggen en kijken hoeveel er "vrij" is. Mocht het op een gegeven moment (erg) krap worden dan kunnen we boeken en als er week ofzo van te voren nog een half vliegtuig vrij is naja dan is het makkelijk!

christina
20-12-17, 15:10
Wij hebben voor de zomer ook geboekt bij BA, een gemiddelde stoelreservering kost Euro 50 pp. per vlucht. Voor de heen- en terugreis komt dat op totaal E800,= voor 4 personen. Dat vind ik veel te veel, ik kijk daarom iedere week hoeveel stoelen er nog vrij zin. Het valt me tot nu toe op dat er nog bijna niets is vastgelegd. Mocht dit wel gebeuren dan kan ik nog besluiten om alleen voor de langere vluchten te reserveren. Ik hoop maar dat er nog veel keuze is als je precies 24 uur van te voren incheckt.

Mattie
20-12-17, 16:20
Pfoe zo duur is het bij ons nog niet (~25 p.p. enkel) maarja het tikt wel aan he.... En ik ben het met je eens voor dat uurtje naar Londen hoef ik echt geen vaste stoel. Ja 24uur van te voren ga ik wel proberen natuurlijk. Maarja zo verdienen ze ook weer wat extra geld natuurlijk de meeste mensen willen toch wel met zo'n lange vlucht bij elkaar zitten. En bij een ticket wat 2x zo duur is is het misschien wel inclusief maar dan heb ik toch liever de keuze ;)

Mattie
22-12-17, 11:11
Wie o wie weet welk vliegtuig dit precies is?

Cabin class:World Traveller | Aircraft type: 777 | Flight number: BA2038
Depart: 19:50 Sun 21 Oct 2018 |

Als ik op SeatGuru kijk zie ik alleen 3-3-3 terwijl bij de stoelreservering 3-4-3 staat

b767-300er
22-12-17, 17:45
Ik zie toch echt 3-4-3 op seatguru

http://i68.tinypic.com/2a7ah6o.png

Ruud2004
22-12-17, 18:40
Vwb dat reserveren, je kan al 24h voor vertrek van je eerste vlucht (vertrek AMS) reserveren voor de gehele heenreis. Dan loop je altijd voor op de Engelse passagiers. Daarnaast ook nog een uurtje tijdverschil in "Nederlands voordeel".

Mattie
23-12-17, 15:07
@b767-300er
Hoe kom je daar dan? Ik gebruik flight search en dan zegt hij dit:

https://upload.mattie-systems.nl/uploads/2639-capture.png

Klik ik dan op "view map" krijg ik dit vliegtuig te zien: https://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/British_Airways_Boeing_777-200.php?flightno=2038&date=

Dus: waar zie jij dat het de 777-300ER is? En welke maatschappij? Het betreft BA dus voor deze vlucht

https://upload.mattie-systems.nl/uploads/68318-capture.png

@Ruud2004
Bedankt voor de tip, maar de heenreis is alleen AMS->LHR en dat uurtje maakt me niet zo veel uit. De rest is inmiddels via AA gelukt zodat je in dat topic vast ook wel gezien hebt :) Voor de terugweg maar even de wekker zetten dan want tja het is toch wel een hoop geld.

b767-300er
24-12-17, 06:25
Omdat er op die dag een 773 wordt ingezet volgens BA en er daar maar 1 van is bij BA.

Ik heb gekeken bij BA wat voor kist er wordt ingezet en vervolgens zoek ik bij seatguru de plattegrond erbij. Is vaak even betrouwbaarder dan alleen maar info zoeken bij een thirdparty. (=seatguru)

Fleurida
24-12-17, 10:40
Het vliegtuig wat je hier neerzet is van United. Bij BA is de 773 een 3-3-3 verdeling.

Mattie
24-12-17, 11:02
Ja nu snap ik het helemaal niet meer haha :)

Het is een vlucht via BA, niet AA. Volgende de BA website is het een "777". b767-300er jij geeft aan "het is de 777-300 (773), maar volgens seatguru is die (in economy) 3-3-3
https://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/British_Airways_Boeing_777_300.php

Maar: bij het reserveren van de stoelen zie ik alleen 3-4-3.

Dus: of seatguru heeft het verkeerd of er moeten meerdere uitvoeringen van dit type rondvliegen?

b767-300er
24-12-17, 15:09
Ik haal nu 2 dingen door elkaar zie ik. Kom er later nog even op terug

Mattie
24-12-17, 17:25
Super, bedankt alvast!

b767-300er
26-12-17, 08:23
Excuus voor late reactie. Iets met kerst en familie enzo.

Ik geraak er vooralsnog niet uit. Ik kan je wel helpen maar dan heb ik nog iets meer informatie nodig.

Onder andere de stoelplattegrond welke in beeld komt

Mattie
26-12-17, 11:26
@b767-300er

Ach het is ook niet dat ik al 2 dagen het forum zit te F5'ven hoor :)

Hier is de plattegrond:

https://upload.mattie-systems.nl/uploads/92059-ba.png

Het blijft toch vreemd dat deze layout niet terug te vinden is :p

b767-300er
26-12-17, 21:58
Inderdaad bijzonder. Ik ga bijna denken dat BA net als vele andere maatschappijen een cabine update gaat uitvoeren en voor (een deel van) haar 777 vloot kiest voor 3-4-3 ipv 3-3-3 zoals bijvoorbeeld KLM dat ook recentelijk heeft gedaan in haar 777 vloot.

Mattie
27-12-17, 10:28
Dan hoop ik maar dat dat klopt anders hebben een aantal mensen straks toch wel een probleem als hun stoel er toch opeens niet staat :) Maargoed ik baseer mijn keuze voorlopig wel even op de reviews van een AA 3-4-3 777. Sowieso gaan we voorlopig nog geen stoelen vast laten leggen, houd het ff in de gaten maar als het rustig blijft kunnen we 24uur van te voren mooi gratis stoelen uitzoeken....

Ben wel benieuwd wanneer ze dat dan door gaan voeren maar naarmate de tijd vordert zal het vast wel op een gegeven moment ook op Seatguru beschikbaar komen.

Maar bedankt in elk geval!

edit:
Heb ze voor de gein even een tweet gestuurd wat ze van plan zijn :)

b767-300er
27-12-17, 10:41
Deel je met ons ook het antwoord?

Ik zou niet prat gaan op seatguru. Op de site van BA zelf kan je de plattegronden van de machines ook vinden :)

Mattie
27-12-17, 11:53
Ja het antwoord deel ik zeker :) En mooie van seatguru is dat er dan wel bij staat van "hey hier zit precies geen raam" of "hier zit een 'equipmentbox' onder de stoel dus minder ruimte.

Maar ben benieuwd of BA antwoord geeft.

Mattie
27-12-17, 14:02
Tja heel veel details geven ze niet maar volgens BA is het wel degelijk 3-4-3 maar op mijn vraag of dit een nieuw type vliegtuig of een retrofit is heb ik geen antwoord gehad.

b767-300er
27-12-17, 18:59
Daar schieten we weinig mee op :)

Mattie
27-12-17, 19:16
Nee dat ben ik met je eens, maar ach blijkbaar klopt het dus wel dat het een 3-4-3 layout is dus dat scheelt dan weer. Maargoed wij vinden het toch te duur om stoelen te reserveren en op dit moment zijn er pas 3 plekken "unavailable" dus we wachten mooi nog even af. Als het echt "vol" dreigt te raken zien we wel weer verder.

In elk geval bedankt voor het uitzoeken b767-300er!

b767-300er
27-12-17, 21:22
Graag gedaan.

Mattie
06-03-18, 08:41
En jahoor daar komt het gedonder al!

https://upload.mattie-systems.nl/uploads/32403-capture.png

Dit was de originele vlucht:
https://upload.mattie-systems.nl/uploads/40661-capture.png

Dus er komt gewoon even 7 uur bij de reis eeeeeeh ??? Heb BA maar meteen even een tweet gestuurd want op de website staan nog 4 alternatieven van AMS->MCO die een stuk beter zijn (aankomst rond 1830 dus dat is nog prima)

hannie
06-03-18, 08:55
Idd geen fijne wijziging. Hoop dat je op één van de alternatieve vluchten kunt komen.

Mattie
06-03-18, 09:29
Nou ik moet zeggen de klantenservice doe wel goed hun best, had het ff op twitter gedumpt en binnen en half uur hingen ze aan de telefoon das toch wel netjes :) Ja excuses dit automatisch blablabla maar er is ook een andere vlucht (ook gewoon JFK->MCO) van 15:55 -> 19:00 (oorspronkelijk 15:00 -> 17:48). Naja goed een uurtje later is alsnog minder fijn (want: een uur langer overstap) maar zo erg is het ook weer niet dus maar meteen vast laten leggen.

Schema ziet er nu dus zo uit
07:45 AMS -> LHR 08:00
(2:15 transfer)
10:15 LHR -> JFK 13:10
(2:45 transfer)
15:55 JFK -> MCO 19:00

Naja blij ben ik er nog steeds niet mee maar dit is nog te doen, moet niet nog eens wat gaan gebeuren anders wordt het toch wel heel vervelend met 2 overstappen :(

moniquekruiningen
06-03-18, 15:21
Nou dan houd ik mijn hart vast voor je. Ik heb vorig jaar wel 5 vlucht wijzigingen gehad.. en iedere keer moest ik de wijzigingen bevestigen. Stapel gek werd ik er van..

Mattie
07-03-18, 09:14
Oh das wel flink de moeite, bevestigen hoefde trouwens niet




Next steps
We hope you are happy to travel at the new flight time. If so, you don’t need to do anything else – we have taken care of everything.



Maargoed we gaan het allemaal zien maak me er nu nog niet druk om in elk geval :p

marjolijne
10-04-18, 09:01
Even een vraagje over het online inchecken. Wat heb je hier voor nodig?
Ik ben namelijk op mijn werk als we volgende week kunnen inchecken.
Maar de vorige keer met united moest ik een paspoort scan maken.
Is dat tegenwoordig ook bij BA? Of heb ik genoeg aan paspoortnr enzo?
Api is al wel ingevoerd.

Terpies
10-04-18, 12:56
In de API staat alle benodigde info om te kunnen inchecken. Let wel op dat in de API de juiste spelling staat van je naam (zoals deze staat onderaan in de getallenreeksen op je paspoort) en dat deze ook overeen komt met wat er op je Ticket staat. Mensen met ë of ö in hun naam moeten zeker goed opletten dat hun naam op ticket en paspoort exact gelijk is. Gebruik je meisjesnaam indien van toepassing, niet je partners naam als je e/v bent.

Ta2 Gerrit
11-04-18, 13:56
Even een vraagje over het online inchecken. Wat heb je hier voor nodig?
Ik ben namelijk op mijn werk als we volgende week kunnen inchecken.
Maar de vorige keer met united moest ik een paspoort scan maken.
Is dat tegenwoordig ook bij BA? Of heb ik genoeg aan paspoortnr enzo?
Api is al wel ingevoerd.

Wij vliegen al jaren i.h.a. met United maar hebben nog nooit een paspoortscan hoeven te maken voor het online inchecken, wel bij de kiosk op de luchthaven op de terugweg om je bagagelabels te krijgen, maar dat is heel wat anders. Als je de API al ingevuld hebt dan hebben ze je paspoortnummer toch al ? Dat, en het bevestigingsnummer van de vlucht is meestal voldoende om online te kunnen inchecken.

dianne.gloudemans
12-04-18, 10:28
. Als je de API al ingevuld hebt dan.

Wat is de API? Wij vliegen met United/Lufthansa en heb alleen ESTA geregeld. Moet ik nog iets doen voor API?

trails
12-04-18, 10:41
API is Advance Passenger Information: gegevens zoals paspoortnummer, geldigheid, etc.
Kun je invullen op de site van de maatschappij waarmee je vliegt.
Doe je dit niet van tevoren dan wordt het meestal nog gevraagd als je on-line incheckt.

Mattie
23-09-18, 16:46
Weet iemand of je je "additional cabin bag" (oftewel je trolley, niet je rugzak) niet sowieso in kan laten checken? Ruimbagage mag 'maar' 23kg zijn maar je mag ook (2x) 23kg in je handbagage meenemen. Het plan is om een kleine trolley in mn koffer te stoppen en die voor de terugweg te gebruiken. Want he je weet maar nooit hoeveel je kan shoppen :) Ik hoef die trolley echt niet bij me in het vliegtuig (rugzak wel) dus: kan je deze ook al in laten checken zonder kosten? Iemand dit toevallig onlangs gedaan?

Njit
24-09-18, 08:33
Kleine trolley in je koffer mag altijd. Maar de stuksbepaling blijft voor ruimbagage 1x23 kg.

Mattie
24-09-18, 10:11
Ik bedoel het volgende:

Volgens de website mag je 1 "personal item" en 1 "trolley/koffertje" mee nemen als handbagage. Echter er staat dat wegens "operationele redenen" er besloten kan worden om je trolley/koffertje alsnog in het ruim te plaatsen. (Daarom moet je daar geen medicijnen etc in stoppen die je nodig hebt). Waarschijnlijk gebeurd dit aan de gate (denk ik). Maar mijn vraag is: zou je bij het inchecken al aan kunnen geven: "joh dit is handbagage maar als jullie ruimte willen besparen mag hij ook nu het ruim in"?

Mushu
24-09-18, 14:27
Ik bedoel het volgende:

Volgens de website mag je 1 "personal item" en 1 "trolley/koffertje" mee nemen als handbagage. Echter er staat dat wegens "operationele redenen" er besloten kan worden om je trolley/koffertje alsnog in het ruim te plaatsen. (Daarom moet je daar geen medicijnen etc in stoppen die je nodig hebt). Waarschijnlijk gebeurd dit aan de gate (denk ik). Maar mijn vraag is: zou je bij het inchecken al aan kunnen geven: "joh dit is handbagage maar als jullie ruimte willen besparen mag hij ook nu het ruim in"?

Je kan het altijd vragen. Mijn ervaring is dat ze het soms zelf vragen (ook al bij het inchecken) en dan is het in ieder geval gratis. Als ik mijn trolley meeneem dan pak ik die ook zo in dat ik er niets uit nodig heb en inchecken ook zou kunnen.

Don Tuse
24-09-18, 19:06
Waarschijnlijk gebeurd dit aan de gate (denk ik). Nee, nee, nee.

Ilse_
24-09-18, 19:20
We hebben al een paar keer meegemaakt dat als de vluchten vol zitten ze aangeven dat de grotere handbagage kosteloos in het ruim kan omdat er in de vakken boven de stoelen waarschijnlijk geen plaats zal zijn. Dit geven ze dan aan bij de desk bij het boarden maar ook bij de entree van het vliegtuig. Zelf nooit gedaan omdat er altijd wel iets inzat van apparatuur.

Mattie
25-09-18, 09:15
Allright, great dan vraag ik het gewoon bij de checkin (en evt aan de gate). En zo niet nou ach dan is het handbagage maakt voor mij niks uit :)

Njit
25-09-18, 09:17
Nee, nee, nee.

dank je voor deze constructieve bijdrage.

Ruud2004
30-09-18, 17:08
Hoezo nou nee. gebeurd bijna elke vlucht. Ook aan de gate. Label er aan en in de bulkhead.

Don Tuse
01-10-18, 16:19
Het gebeurd niet aan de gate en het gebeurd niet bijna elke vlucht..

Ilse_
01-10-18, 18:48
Heb t zelf gezien dat het wel aan de gate gebeurt dus tja.... een ander antwoord kan ik niet geven. Idd label eraan en in het ruim

Mushu
01-10-18, 19:47
Het gebeurd niet aan de gate en het gebeurd niet bijna elke vlucht..

Met d of t, dat maakt voor het begrip (en zeker voor de bagage :)) niet uit. Dus ja het gebeurt regelmatig en ook aan de gate, ik spreek uit ervaring.

Krullenbol
01-10-18, 20:17
Het gebeurd niet aan de gate en het gebeurd niet bijna elke vlucht..

Tja, ik weet niet waar jij mee vliegt maar mijn ervaring is ook aan de gate geen probleem en afgeven net voordat je het vliegtuig ingaat.

Lindaa
15-10-18, 08:54
Mijn broer vliegt over twee dagen met AA (geboekt bij BA) via PHL.
Nu zag hij dat dezelfde vlucht vandaag 5 uur vertraging heeft en gisteren zelfs gecanceld was.
BA stuurde hem naar AA en die zeiden dit:

The flight was delayed due to crew rest requirements. We're working hard to get everyone where they need to be as soon as we can.

Ze schijnen dit vaker te doen. Iemand hier ervaring mee, inzake omboeken en dergelijke ?
Wij willen niet dat hij dit woensdag eventueel ook meemaakt want dan kan er niks meer ongeboekt worden...

Ritchie
15-10-18, 11:04
Zelf heb ik al diverse malen gevlogen met BA, en nog nooit vertraging gehad, we hebben zelfs weer onze toekomstige vluchten geboekt met BA.

Lindaa
15-10-18, 11:17
Zelf heb ik al diverse malen gevlogen met BA, en nog nooit vertraging gehad, we hebben zelfs weer onze toekomstige vluchten geboekt met BA.

Vlieg je dan daadwerkelijk met BA? Want dit is een vlucht uitgevoerd door AA..

Ruud2004
17-10-18, 16:42
Hoe is het nu afgelopen? Vlucht gecanceled, is er een alternatief geboden?

Lindaa
19-10-18, 20:35
Woensdag is de vlucht op schema vertrokken. Vandaag een collega van hem via PHL zelfde vlucht. Een paar uur vertraging. Volgens AA maintainance. Afgelopen weekend (cancellation) was het te wijten aan crew problems. volgens mij is er meer aan de hand want AMS-PHL en BUD-PHL met een
B763 geven de laatste tijd meerdere delays en cancellations. Ik hoop dat dit wel zsm opgelost wordt want ik vlieg over twee weken en heb geen zin om in PHL de nacht door te moeten brengen...

PENPE
20-10-18, 15:04
Als ik zo de vluchttijden van afgelopen week bekijk ( https://www.flightradar24.com/data/flights/aa203 ) valt het best allemaal wel mee. Op die ene uitschieter van 6 uur na dan, maar dat is dan weer wel goed voor een mooie voucher ;-)

Ritchie
20-10-18, 17:07
Ja, zo'n voucher hadden wij paar jaar geleden, was leuk meegenomen ;)

Lindaa
20-10-18, 21:30
Als ik zo de vluchttijden van afgelopen week bekijk ( https://www.flightradar24.com/data/flights/aa203 ) valt het best allemaal wel mee. Op die ene uitschieter van 6 uur na dan, maar dat is dan weer wel goed voor een mooie voucher ;-)

Ik vind twee vertragingen van meer dan 3 uur en een cancellation niet echt onder de categorie “meevallen” behoren...

En die voucher; dacht het niet, gewoon 600 euro pp dus...

Mattie
24-10-18, 11:35
Kleine review van BA:

Heen:
AMS -> LHR (A320)
(dan met AA)

Terug:
MCO -> LGW (B777)
LWG -> AMS (A319)

De vluchten zijn bijzonder goed bevallen. De A320 / A319 waren wat oudere/krappe toestellen maar hé dat is maar voor een uurtje. Stoelen waren niet super en in economy natuurlijk geen service.

Maar:
De 8 uur vlucht van Orlando naar Londen met een Boeing 777 was echt top! We vertrokken om 19:50 en na een kleine 1:30 a 2 uur kregen we te eten. Had wel iets eerder gemogen maargoed. Vervolgens werd het licht gedimd, vrij veel turbelentie dus niet echt goed kunnen slapen maar dat reken ik BA niet af. Stoelen waren perfect! We hadden rij 41 (ABC) en 42 (AB) dus vrij achterin maar voor met zn 5'ven de perfecte plek. Voor 41C lekker om de stoel naar achter te doen zonder iemand in de weg te zitten en voor 42B extra gangpad ruimte zonder dat je in het gangpad zit. Maar die ruimte was niet echt nodig want ik kon languit gewoon heerlijk mn benen kwijt. Ok het blijft economy dus echt ver kon de stoel niet naar achter maar er was zeker niks mis mee. Vervolgens nog op ca 1:30 uur voor de landing een klein (karig) ontbijtje maar genoeg om even wat in de maag te hebben.

Al met al zeker tevreden met deze vluchten en voor de prijs van €380 pp (retour incl koffers) vond ik het echt top! Zou zonder morren nogmaals met BA vliegen.

edit:
Entertainment leek wel gloednieuw, normale USB poort én een USB-c poort echter geen 110v kunnen ontdekken.

AA review:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?2971-Vliegen-met-American-Airlines&p=235611&viewfull=1#post235611

Janspj
05-11-18, 12:20
Wij willen volgend jaar met onze 3 kinderen in het hoogseizoen 3 weken naar Florida. Las hier ergens de tip om via BA te boeken en dan gelijk een huurauto erbij te nemen. Nu ben ik via de site van BA 689 euro per persoon kwijt inclusief koffers en huurauto voor 3 weken. Iemand hier met ervaring met vlucht + huurauto? Zitten daar nog verborgen kosten in? Want het gekke is dat als ik alleen de vlucht boek zonder huurauto dat ik dan net zo veel kwijt ben.

Anthonie
05-11-18, 18:22
Wij boeken bijna altijd bij BA, alles goed geregeld! Ook de auto. Ik ben nog nooit verborgen kosten tegen gekomen. In april gaan we weer met BA naar Florida en hebben ook een auto geboekt via het pakket bij Avis.
Wij zijn dik tevreden!

Indija
22-11-18, 16:54
hallo,

ik ben weer druk aan het zoeken naar tickets voor volgend jaar zomer. ik heb mooie prijzen gezien bij Expedia, maar kan niet vinden wat de prijzen zijn voor de koffers.
Het gaat om tickets bij BA, als ik ze rechtstreeks bij hun boek dan zijn de koffers 40 euro per stuk, maar gelden deze prijzen ook als ik ze apart boek? We gaan met z'n 4en, maar we nemen 3 koffers mee. alvast bedankt!

knaapje
22-11-18, 18:37
Als je een vlucht boekt via Expedia krijg je voor dat je definitief boekt een kopje "info over bagagekosten" te zien. Daar wordt EUR 50 vermeld met de opmerking dat het lager kan uitpakken bij de airline.


https://www.expedia.nl/Flights-BagFeesFilterByAC?originapt=AMS&destinationapt=MCO&cabinclass=3&mktgcarrier=BA&bookingclass=%20S&farebasis=OLW0T6B4&opcarrier=BA&traveldate=2019-03-07&flightnumber=431

Indija
22-11-18, 22:52
Dankjewel voor je reactie, maar als je tickets koopt bij Expedia dan moet je via BA koffers bij boeken, zijn de kosten hiervoor 40 euro per koffer? En kan je dan voor ieder apart een koffer bij boeken?

Bullyleo
05-12-21, 14:53
Even een verslag van onze terugvlucht met British Airways. Kort samengevat het was niet om over naar huis te schrijven. We hadden een premium comfort stoel geboekt bij American Airlines alleen werd de terugvlucht verzorgd door British Airways omdat we terug via Londen vlogen. Dus konden we mooi vergelijken omdat we op beide vluchten met een Dreamliner vlogen. Heenreis met AA via Dallas was alles prima verzorgd, goede stoelen, voldoende drinken, zelfs een ijsje tussendoor en prima eten. Op de terugreis vroegen wij ons echt af waarom we meer geld hadden betaald voor een ticket behalve voor de beenruimte. Drinken werd beperkt uitgedeeld en op een gegeven moment moest ik zelf maar water gaan halen achterin het vliegtuig, lege flesjes werden beperkt opgehaald, de keuze van het avondeten was slecht en niet (zoals AA adverteert) met door chefs samengestelde maaltijden. Na 6 passagiers voor ons was de eerste optie (kip met rijst) al op en kon er alleen nog maar voor macaroni met kaas gekozen worden. Klap op de vuurpijl wat het "ontbijt" wat werd geserveerd als een lunchpakket. In een bruine papieren zak, een gortdroog broodje wat het midden hield tussen een bolletje en een croissant, daartussen een uitgedroogd en verkleurd plakje substantie wat op kaas leek, een bakje vruchtenyoghurt en een flesje water. Dat was het dan. En dat was het dus ook voor ons met BA. Het was al een beproeving met twee overstappen in Chicago en Londen (was de enige optie nog om terug te vliegen). Vooral overstappen in Londen vonden wij ook geen succes. Wat een mierenhoop. We zijn blij dat we weer thuis zijn. Maar voor ons geen British Airways meer.

Frans1949
05-12-21, 18:40
Ik kan me erg herkennen in dit British Airways verhaal.
Toch heb ik in het verleden een fors aantal malen met BA gevlogen naar Las Vegas.
Stomweg omdat het dan een vlucht was zonder overstap in de US waar ik toen een aantal malen werd verrast door grote vertragingen en gemiste vluchten door lange rijen bij de immigratie.

corrus
06-12-21, 14:52
Ik heb nog nooit een slechte ervaring met BA gehad...

JeroenB
06-12-21, 18:00
Ik heb nog nooit een slechte ervaring met BA gehad...


Komt vast omdat jij alleen met United Airlines wil vliegen.

Wij hebben ook mindere ervaringen gehad met BA en vliegen om die reden liever niet met BA. Ook de overstap op de terugweg zo vlak bij huis bevalt ons niet. Liever een overstap in de USA en dan de lange vlucht terug naar Schiphol.

corrus
07-12-21, 09:29
Inmiddels al 4 jaar vliegen we met Delta...
(En inderdaad, tóch een betere service aan boord)