PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met British Airways (BA)



Pagina's : 1 [2] 3

EIQ
02-10-12, 23:38
@Elstars. Thx! We hebben dit een paar jaar geleden ook al eens meegemaakt. We werden bij aankomst in Londen bij de gate opgewacht door een grond-steward die ons binnendoor naar de connected flight begeleidde. Dat was wel rennen want we waren later vertrokken in A'dam met zo'n klein toestel waar je met de bus naar toe werd gebracht. Aangekomen bij de gate moest er weer een security check plaats vinden. Iedereen zat al in het toestel en keek een beetje kwaad naar ons of wij alles ophielden. Je voelt je dan niet prettig. Maar we hebben het gehaald. Alleen de koffers waren niet meegekomen. Daarom tip voor iedereen: zorg dat je wat reservekleding in je handbagage stopt.

Cadbury
16-12-12, 19:30
Ook wij hadden te maken met de krappe overstaptijd van slechts 55 min. Echter heeft BA nu hun vluchten gewijzigd en moeten we de avond ervoor al gaan vliegen, want de eerdere vluchten gaan er niet. Baal er best een beetje van want is is al de 3e keer dat ze de vluchttijden wijzigen.
We hadden juist geboekt vanwege de gunstige tijden (rood is zoals het hopelijk nu gaat)

AMS 10.20 Is nu AMS 18.55 (dag eerder, dus overnachten op gatwick)
LGW 11.20 LGW 11.20
MCO 15.35 MCO 15.35

Terug
MCO 20.15 MCO 17.35
LGW 15.15 (daarna 18.00) LGW 11.00
AMS 17.25 (daarna 20.10) AMS 13.10

Van de 4 vluchten zijn er dus 3 gewijzigd, kan ik daar iets mee qua klacht? Of staat dat gewoon in de kleine lettertjes en mag dit?
We vliegen trouwens eind April, dus ga er nu vanuit dat de vluchten qua tijden wel vast staan, toch?

gudu
16-12-12, 20:14
hier dus ook ..... precies hetzelfde alleen had ik terug al de vlucht om 17.35 . ze hebben me nu omgezet naar aankomst op londen heatrow terwijl de vlucht naar orlando vanaf gatwick vertrekt en zou ik een taxi moeten nemen tussen heatrow en gatwick.

ik heb het volgende besloten . vlieg een dag eerder net als jullie op gatwick maar dan de vlucht om 11 uur zodat ik de koffers in het hotel kan achterlaten en neem dan met de kinderen de trein naar londen centrum voor een dagje londen sightseeing . treinkosten zijn ong 15 euro heen en weer voor een volwassene en 1 euro voor een kind en metrokaart is 9 euro per dag en kinderen t/m 10 jaar gratis . zo maken we er nog wat van want de extra kosten heb ik toch.

de terugvlucht was 2 uur wachten op gatwick . landen om 6.50 en vertrek om 9.20 dit is naar 11.00 gegaan maar er gaat bij mij ook een vlucht naar amsterdam om 7.55 en ik heb dus de automatische omzetting naar de vlucht van 11 uur om laten zetten naar die van 7.55 . je kan kijken op hun site of er geen vlucht gaat om 7.55 die ochtend want wie zit er te wachten om nog 4 uur vlak bij huis te wachten .

ik heb een officiele klacht ingediend om de hotelkosten te vergoeden. in eerste instantie wilden ze de taxikosten tussen heattrow en gatwick vergoeden en later bleek ik pas na terugkomst een verzoek hiertoe te kunnen doen met de mededeling dat ik weinig kans heb omdat ik het ruim op tijd weet. ik heb her en der op andere fora begrepen dat ze dit dus zomaar mogen doen :( je kan je ticket gratis annuleren of wijzigen en dat is alles . ik heb nog geen reactie op mijn klacht omdat ik dit pas afgelopen vrijdag wist

ook ik had geboekt ivm de erg goede tijden en de goede ervaringen met dezelfde vlucht en tijden 2 jaar geleden . de korste overstaptijd die ze hanteren is 45 minuten . 2 jaar geleden hadden we een uur vertraging op schiphol maar zijn netjes opgewacht in de terminal en met spoed naar het vliegtuig naar orlando gebracht en de koffers waren er ook in orlando. de halve vlucht uit amsterdam moest door naar orlando.

een andere optie is om met BA naar tampa te vliegen die dag . die overstap kan je wel halen omdat het vliegtuig naar tampa een uur later vertrekt dan die naar orlando . helaas heb ik mijn kinderen londen beloofd dus die willen ze nu zien ook

Cadbury
16-12-12, 21:03
Bedankt voor je antwoord Gudu.
Ik ga morgen bellen en dan is alles hopelijk definitief.
Ga zeker een klacht indienen, had dit toch niet verwacht van BA. We vliegen met 2 kleine kinderen (6 en 4) dus vind het
al spannend genoeg zonder al die wijzigingen ;s

gudu
16-12-12, 21:13
ik reis alleen met 2 kinderen van 5 en 10 ;) ik snap je dus helemaal . zie je mij dus al reizen tussen heatrow en gatwick met koffers en kinderen , in de taxi en de stress of we het vliegtuig naar orlando gaan halen. dat zag ik dus echt niet zitten en dan te horen krijgen dat de kosten jouw probleem zijn . ik baal er echt van en was echt even boos maar probeer er het beste van te maken .

Cadbury
16-12-12, 21:40
Ik geef je kinderen geen ongelijk London is ook leuk!! Maar wel pittig voor jou.
Ga morgen bellen of het allemaal in orde gemaakt kan worden, hou je op de hoogte.

Ritchie
17-12-12, 11:47
Bij mij is de overstap tijd ook verruimd, we hebben nu 2.50 uur overstaptijd in Gatwick, terug is het ook gewijzigd.

PENPE
17-12-12, 17:27
..Een andere optie is om met BA naar tampa te vliegen die dag . die overstap kan je wel halen omdat het vliegtuig naar tampa een uur later vertrekt dan die naar orlando .. Tampa is een hele goede optie, het gaat daar allemaal veel relaxter dan op Orlando MCO. Het is wel iets langer rijden maar als je bv in een villa verblijft in de Hwy27 area dan maakt dat tegenover rijden vanaf MCO echt niet veel uit is onze (ruime)ervaring.

hockey
02-01-13, 16:43
Ik heb een ticket via BA naar Miami geboekt, waarbij het gedeelte London-Miami met American Airlines wordt gevlogen. Bij BA kun je pas (als je niet wilt bijbetalen) 24 uur van te voren je stoelen vast leggen. Maar let op : voor de vlucht die uitgevoerd wordt door AA kan ik nu wel al mijn stoelen vast leggen. Via de site van BA wordt je voor de betreffende vlucht netjes doorgelinkt naar AA ( kun je ook meteen je boekingsnummer van die vlucht zien)

gudu
02-01-13, 18:23
nog even een update : ik via de sale van BA nieuwe tickets gekocht met als eindbesteming tampa en de reeds geboekte vlucht ivm de wijzigingen gratis kunnen annuleren . besparing 900 euro , we blijven wel 3 dagen langer dus heb nog kosten aan hotel en extra autohuur maar al met al een mooie oplossing. op mijn klacht heb ik nog geen reactie gehad . volgens de medewerker van BA op twitter kan dit nog weken duren ivm de vele klachten ivm slecht weer

elstars
12-01-13, 20:43
Vandaag teruggekomen vanuit Florida (Miami) met British Airways, overstappen in London Heathrow. We gingen 3 kwartier te laat weg uit Miami, want er waren 3 koffers aan boord zonder bijbehorende passagiers. We moeten wachten op het uitladen van de koffers. (Op de heenweg gingen we overigens ook al bijna een uur te laat weg, omdat de passagierslijst niet klopte.) Onderweg werd de tijd helaas niet ingehaald; integendeel, we maakten nog een paar extra rondjes boven London, wel een half uur lang, omdat het erg druk was of iets dergelijks en 1 van de stewards mompelde iets over de sneeuw (die we niet zagen). Er werd al ruim voor de landing gezegd dat de passagiers met bestemming Kopenhagen opgewacht zouden worden en dat hun vlucht op hen zou wachten. Toen we vroegen hoe het met de vlucht naar Amsterdam stond ( 5 minuten na de Kopenhagenvlucht) wisten ze het niet. Ondertussen was onze overstap zo krap geworden (we hadden eigenlijk bijna 2 uur) dat we er niet gerust op waren. En ja hoor: toen wij uit het vliegtuig waren was de gate voor de volgende vlucht allang gesloten. Niemand stond de passagiers voor Amsterdam op te wachten en dat waren er toch heel wat.
Daar stonden we dan. Dit hadden we nog nooit meegemaakt. Velen uit ons vliegtuig gingen naar de klantenservice en wij sloten toen ook maar aan bij een zeer lange rij. Na een half uur wachten, waren wij aan de beurt. We konden gelukkig omgeboekt worden naar het vliegtuig van 2 uur later. Eind goed al goed. Verder prima gevlogen met BA. Wel een beetje een domper, want als je dan toch naar huis moet, dan maar liever zo snel mogelijk en liever niet met dit soort dingen erbij.

Esther2013
12-01-13, 21:05
Wat vervelend zeg! Daar zit je niet op te wachten na al een lange reis achter de rug...en dan ook nog in de Hollandse kou terecht komen....
Dit is voor ons toch weer een extra reden om met (kleine) kinderen rechtstreeks te vliegen, ook al wordt op dit forum veel gezegd dat overstappen geen probleem is, maar wij hebben het zelf zonder kinderen al een paar keer mee gemaakt dat we moesten rennen met een overstap (ook bij BA en AA) met alle stress van dien en ik wil dat echt niet met kinderen. We hebben niet de goedkoopste tickets met Air Berlin vanaf Duesseldorf maar wel in een ruk door naar Miami en vv....

mattrob
12-01-13, 21:09
Inderdaad wel beetje jammer, gelukkig gaan er veel vluchten tussen Londen en Amsterdam; wij vliegen via Gatwick aankomende zomer, hopelijk levert dat minder problemen op (maar vliegen ook minder vaak naar Amsterdam). Daarom geef ik altijd iets meer voorkeur aan US maatschappij, of enkel overstap in de US. Als ik dan de vlucht mis, mag ik dagje extra in de US blijven, gratis ;) ! Maar ja, de aanbieding voor de zomer was zo geweldig, kon ik niet laten schieten ....

corrus
14-01-13, 15:02
Wat vervelend zeg! Daar zit je niet op te wachten na al een lange reis achter de rug...en dan ook nog in de Hollandse kou terecht komen....
Dit is voor ons toch weer een extra reden om met (kleine) kinderen rechtstreeks te vliegen
Hoezo?? Denk niet dat je dan niet in een wachtrij kunt worden gezet door de luchtverkeersleiding...
Troost je... niet Amerikaanse maatschappijen vallen juist eerder aan deze dingen ten prooi... :p

Esther2013
14-01-13, 18:46
Tuurlijk kun je dan ook vertraging hebben, maar ik heb geen stress over het missen van de aansluiting :)

senkermens
14-01-13, 19:26
is 55 min overstap tijd genoeg op gatwick wij vliegen eind september voor de eerste keer met ba

elstars
14-01-13, 19:54
Wij kregen voor onze reis aankomende september naar Tampa een vluchtwijziging en hadden plotseling ook maar 55 minuten overstaptijd (eerst bijna 2 uur). Dit durven wij niet aan. We hebben BA gebeld en gevraagd om een omboeking naar Orlando. Dan hebben we meer tijd. BA snapte het probleem en heeft ons kosteloos omgeboekt. We gaan nu wel naar Orlando en niet naar Tampa, maar dat maakt ons niet zoveel uit.

moniquekruiningen
14-01-13, 21:11
Mmmm wij hebben ook " slechts" 55 minuten de tijd om in London naar de vlucht van Tampa over te stappen.. Leek bij t boeken mooi, daarna kwamen de twijfels... Navraag bij vliegwinkel.nl geeft de volgende reactie
" Er geld voor uw vluchten op Londen Gatwick een minimale overstaptijd van 45 minuten. De luchtvaartmaatschappijen geven dit aan ons door, als de minimale overstaptijd niet word gehaald dan mogen wij dit reisschema namelijk niet aan u aanbieden. Mocht u door omstandigheden, u heeft heen 55 minuten en terug ruim voldoendeoverstaptijd, dan dient de luchtvaarmaatschappij u om te boeken naar de eerst volgende vlucht daarna.
Zij hebben namelijk een vervoersplicht. " Hoe gaat dat omboeken in zijn werk? Ik lees hier toch ook berichten dat t wel, goed is gegaan.. Wat raden jullie aan? We vliegen 1/7 die vluchten zullen wel snel volzitten...

rolandino
15-01-13, 00:03
Omboeken kan door BA te bellen, eventueel kan vliegwinkel daarin faciliteren. Omdat je bewust voor de 55 min hebt gekozen, zullen hier denk ik kosten aan hangen. Je kunt het echter altijd proberen.

moniquekruiningen
15-01-13, 02:12
Bewust.. Dat is iets teveel van het goede, die combinatie werd door BA zo aangeboden... En dan denk je in eerste instantie, dat ze het aanbieden omdat het een goede aansluiting is...

A.Hofman
15-01-13, 07:41
Je hoeft in elk geval niet naar een andere terminal, dus dat scheelt veel tijd. Gatwick is niet zo groot als Heathrow of Schiphol.

gudu
15-01-13, 09:38
de overstap in 55 min is prima te doen op gatwick . mijn ervaring is dat dat ze je op de heenweg zullen opwachten om je te begeleiden naar het vliegtuig. volgens mij gaat er maar 1 vliegtuig per dag naar tampa waardoor als je de vlucht mist recht hebt op de vertragingsvergoeding ;) dat zullen ze vast niet laten gebeuren. in 2011 op konningedag vlogen we met een uur vertraging weg en landen pas op het moment dat het vliegtuig naar orlando zou vertrekken . er is op ons gewacht en werden we binnendoor snel naar het vliegtuig geleid. we zijn zonder vertraging aangekomen op orlando . ik zou niet omboeken om deze reden .

dit kan ook gelijk het verschil verklaren in het verhaal van de vlucht naar kopenhagen en amsterdam . als er die dag geen vlucht meer ging naar kopenhagen dan zal de luchtvaartmaatschappij sneller geneigd zijn die vlucht te vertragen en te wachten op overstappers ivm de vertragingsvergoeding. er ging binnen de 3 uur na aankomst nog wel een vliegtuig naar amsterdam .

mijn kaak valt naar de grond ervaring heb ik ooit opgelopen op mijn allereerste vakantie van mijn leven . ik vloog van boston met overstap op jfk met singapore airlines naar amsterdam . de vlucht boston jfk had vertraging door sneeuw en toen we aankwamen bij de gate mochten alleen de business klanten nog opd e vlucht naar amsterdam . de gewone mensen werden geweigerd :( de volgende vlucht ging pas 4 dagen later en heb niets aangeboden gekregen . ik was net 18 en mijn vriendinnetje met wie ik ging was pas 16 . dat was mijn allereerste ervaring met vliegtuigmaatschappijen en was ik nog niet zo wijs en finacieel gesettled als ik nu ben

moniquekruiningen
26-01-13, 22:30
Misschien is deze vraag al gesteld, maar kan m niet vinden.. Wij vliegen dus A'dam -Londen- Tampa normaal moet je voor intercontinentale vluchten 3 uur van te voren aanwezig zijn op de luchthaven, maar hoe zit dat nu? We vliegen immers eerst naar London....

rolandino
26-01-13, 22:49
Europa is 2 uur, in principe nog minder (check-in sluit 45 min voor de vlucht vertrekt geeft BA (http://www.britishairways.com/travel/chkopt/public/en_nl)aan), maar ik zou het zeker wel ruim aanhouden. De wachtrij voor ticket controle is soms erg lang, zeker in de vakantie periodes.

corrus
27-01-13, 22:37
Wij vliegen dus A'dam -Londen- Tampa normaal moet je voor intercontinentale vluchten 3 uur van te voren aanwezig zijn op de luchthaven, maar hoe zit dat nu?
Houdt nu maar het maar gewoon 3 uur aan, want in Amsterdam check je namelijk ook in voor de intercontinentale vlucht.

Mushu
28-01-13, 10:32
Vorig jaar met Aer Lingus gevlogen dus ook eerst binnen Europa (Dublin). Wij zijn gewoon 2 uur van te voren op Schiphol aangekomen. Wat je leest is verschillend, er wordt aangeraden om er 3 uur van te voren er zijn. Maar waarom? Wij checkte in bij de KLM zuilen, gaven onze koffers af en hadden een kleine discussie over het gewicht (mw dacht dat we niet verder dan Dublin gingen, ik bedoel maar), douane door, wat winkelen en wat drinken. Er zijn immers geen uitgebreide Amerikaanse controles want die heb je pas in Dublin (in ons geval). In Dublin hadden we in korte tijd wel veel te doen maar dan ben je wel gelijk door de US immigrations en dat is via London natuurlijk niet zo. Dus zelf beslissing nemen maar ik denk dat je dat extra uur vooral aan winkelen en wachten zal besteden.

corrus
28-01-13, 13:14
Joh! ik vind het allemachtig prachtig... ik zou daar ook gewoon heerlijk mee doorgaan.

charly
30-01-13, 15:05
Zojuist een mailtje ontvangen van Worldticketcenter dat onze vluchttijden zijn gewijzigd.

De "royale" overstaptijd op Gatwick op de heenweg is van 50 minuten verkort naar 35 minuten. Zijn er meer mensen die bericht hebben ontvangen van een wijziging?

Groetjes,
Charlotte

moniquekruiningen
30-01-13, 15:50
Ja wij! Ik kreeg net bericht dat onze overstap tijd op maandag 1 juli gewijzigd is in 50 minuten, 5 hele minuten eraf... Ik moest goed kijken voordat ik door had waar het over ging.... Ben benieuwd wanneer jullie te horen krijgen dat je een vlucht eerder moet vertrekken....

Ebelix
30-01-13, 17:17
.... Ben benieuwd wanneer jullie te horen krijgen dat je een vlucht eerder moet vertrekken....

Daar moet je zelf achteraan gaan. Mijn ervaring is dat BA of elke andere maatschappij dat niet doet. Laat ze maar met een oplossing komen die je kan accepteren. Het probleem is dat er tussen Gatwick en Amsterdam lang niet zo veel vluchten gaan als tussen Amsterdam en Heathrow.

charly
30-01-13, 17:52
Na het lezen van de e-mail heb ik direct gebeld met wtc. Na even overleg kwam men tot de conclusie dat de overstaptijd wel erg kort werd en hebben ze contact opgenomen met BA. Ik werd binnen een uur teruggebeld en kreeg drie opties voorgelegd:

1. Vliegen op Londen City met een overstap tijd van 4 uur. De dame gaf zelf aan dat dit niet echt ideaal was omdat we dan zelf moeten zorgen voor vervoer tussen Londen City en Gatwick. Mochten we vertraging oplopen van 1 uur of meer zou het krap worden.
2. Dag later vertrekken
3. Dag eerder vertrekken

De vlucht schijnt alleen op woensdag 26 juni te zijn gewijzigd en niet de dag ervoor of erna. Gelukkig hebben we allebei die dinsdag al vrij dus ik ben bang dat wij een dag langer vakantie moeten vieren in Florida ;).

Ik heb een email gekregen waarop we moeten reageren.

gudu
30-01-13, 18:29
optie 4 . alleen heen vlucht naar gatwick verzetten en overnachten op het vliegveld ( ik had een hotel geboekt voor 55 euro per nacht voor een 4 pers kamer , voordeel je bent al in londen en hebt dan een kortere reisdag
optie 5 waar ik voor heb gekozen is omboeken naar vlucht op tampa met ruime overstap.dat vliegtuig vertrekt een uur laterd an die naar orlando .
tis maar net de vraag of de tijden van de dag eerder /later niet alsnog worden gewijzigd. aangezien begin juli ook alle tijden gewijzigd zijn waardoor overstap niet meer mogelijk is . zie eerder berichten op topic over BA . ik heb trouwens officieel geannuleerd en met de sale prijzen van BA opneiuw geboekt waardoor ik 900 euro heb bespaard en vlieg nu op tampa

charly
30-01-13, 20:46
Wij hebben gekozen voor optie 3 en een extra dag vakantie.

Wij vliegen al op Tampa, omboeken naar Orlando gaf geen voordeel, ook dan hadden we "slechte" aansluitingen in Londen.
Ook wij hebben geboekt met de aanbieding van BA. Nu vinden we geen tickets meer voor de prijs waar wij voor geboekt hebben € 555 alles meegerekend.

gudu
30-01-13, 21:17
ah ik dacht dat je op orlando vloog vandaar .

S@skia
31-01-13, 08:45
Yes....hier hetzelfde. Echt balen hoor. Ook wij hadden nog maar 35 minuten over en dat is te kort geeft BA zelf aan. We vliegen op de 28 ste juni dus er zijn wel degelijk meerdere vluchten gewijzigd en niet alleen maar op woensdag de 26ste. Ga zo meteen even bellen en kijken wat voor ons de beste oplossing is. Maar ja als je dan denkt alles geregeld te hebben komen ze over een maand of 2 weer met een wijziging :). Als we er maar komen denk ik dan maar!!

Wordt vervolgd........

moniquekruiningen
31-01-13, 10:41
S@skia, bel je met het bedrijf waar je je tickets geboekt hebt of rechtstreeks met BA? Of is dat in jouw geval t zelfde?

charly
31-01-13, 11:41
Maar ja als je dan denkt alles geregeld te hebben komen ze over een maand of 2 weer met een wijziging :). Als we er maar komen denk ik dan maar!!

Wordt vervolgd........

Dat hebben wij ook al tegen elkaar gezegd! Maar voorlopig hebben wij één dag extra vakantie in VS. :D

S@skia
31-01-13, 12:02
S@skia, bel je met het bedrijf waar je je tickets geboekt hebt of rechtstreeks met BA? Of is dat in jouw geval t zelfde?

Hey Monique, met WTC. Ik heb een keer eerder met BA gebeld maar dan verwijzen ze je terug naar de "bookingsagent". Ik heb als optie aangegeven dat we kunnen omboeken naar de latere vlucht op dezelfde dag naar Orlando (ipv Tampa dus) of al een dag eerder naar Gatwick vliegen en dan daar overnachten!!

Maar om eerlijk te zijn vind ik het heel vervelend. Verleden jaar hebben we ook al zo'n gezeur gehad met Air France :(. Ik zou uiterlijk maandag horen wat de oplossing zou worden want WTC heeft het enorm druk met allerlei omboekingen. We zijn dus niet de enigen hahahaha.

moniquekruiningen
31-01-13, 12:39
Mijn bookingsagent houdt zich nu nog aan de minimale overstap die BA hanteert van 45 minuten, ons schema zit nu op 50 minuten, ben benieuwd wat er nog gaat veranderen.. Vlucht wijzigen naar Orlando lijkt me prima, dag eerder ook... Succes!

Ritchie
31-01-13, 13:06
Hier ook even gecontrolleerd. bij ons veranderd er jammer genoeg niks, we houden een overstap 2u50min.

S@skia
31-01-13, 15:00
We hebben net de bevestiging gekregen dat we ipv naar Tampa naar Orlando vliegen op dezelfde dag. We hebben nu een overstap tijd van bijna 3 uur!! Ik ga er maar van uit dat dit genoeg is hahaha. Laten we hopen dat dit het was!

charly
31-01-13, 15:19
We hebben net de bevestiging gekregen dat we ipv naar Tampa naar Orlando vliegen op dezelfde dag.

Heb jij ook al nieuwe tickets ontvangen? Wij hebben bericht ontvangen dat ze ons mochten omboeken naar een dag eerder als we daarmee akkoord gingen. Ik heb bevestigd dat we hiermee akkoord gaan. Vervolgens heb ik een mail ontvangen dat ik nieuwe tickets krijg zodra de tickets zijn aangepast. Deze heb ik echter nog niet ontvangen.

Ritchie
31-01-13, 15:23
We hebben net de bevestiging gekregen dat we ipv naar Tampa naar Orlando vliegen op dezelfde dag. We hebben nu een overstap tijd van bijna 3 uur!! Ik ga er maar van uit dat dit genoeg is hahaha. Laten we hopen dat dit het was!

Prima want Orlando ligt toch wel een stuk dichterbij, zelfs bij de Highway 27

S@skia
31-01-13, 17:03
Dat klopt Ritchie, maar we dachten voor deze prijzen rijden we dat stukje verder wel :cool:.

@ Charly: In onze mail stond dat we uiterlijk 10 dagen voor vertrek de nieuwe tickets zouden krijgen.........dat duurt dan nog even. Als je bij BA inlogt bij "manage my booking" met je reserveringsnummer zie je de nieuwe vluchten al staan (tenminste bij ons). Ik heb echter wel nog een mail naar WTC gestuurd dat ik graag wel een bevestiging van hun wil hebben.

charly
31-01-13, 20:55
@S@skia, bedankt voor de tip. Ook bij ons staan de nieuwe vluchten vermeld als wij in onze reservering kijken.

sitechris
01-02-13, 20:08
Van de week teruggekeerd vanuit Orlando met British Airways. Helaas veel vertraging gehad. Uiteindelijk 12 uur extra vertraging omdat we onze vlucht in London Gatwick misten, vanwege vertraging. Los van deze vertraging kan ik niet echt zeggen dat ik British Airways heel overtuigend vond. Weinig beenruimte, een beperkte keus aan InFlight Entertainment en op de heenweg alleen een warme maaltijd, verder geen snack vlak voor het landen. Omdat we in Gatwick al 2,5 uur extra in het vliegtuig moesten wachten voor take-off (het sneeuwde nogal hard in London die dag) rammelden onze magen bij aankomst.

Wijze les voor de volgende keer: ik vlieg toch liever rechtstreeks naar Miami en ga daarna met de huurauto naar Orlando door (desnoods een nachtje in Miami area een overnachting boeken). Het is niet voor het eerst dat een overstap voor heel veel vertraging zorgt.

hockey
02-02-13, 14:13
Rechstreeks naar Miami ?

Esther2013
02-02-13, 14:29
Klm vliegt (nog) niet rechtstreeks, maar bijv. Air Berlin vanaf Duesseldorf wel...

corrus
03-02-13, 00:10
As ik vanuit Amsterdam moet komen en dan eerst "even" naar Düsseldorf moet rijden is dit voor mij bijna niet meer rechtstreeks...

sitechris
03-02-13, 09:37
Dusseldorf is van mijn adres ongeveer 1,5 uur rijden. Vind ik wel te doen. Na 14 uur wachten op Heathrow ben ik wel genezen van overstappen ;)

gudu
03-02-13, 14:53
bekijk het van de goede kant . je kan nu de kosten van je vlucht terugclaimen en weer op vakantie gaan ;) niet leuk maar dat kan je ook met een rechtstreekse vlucht gebeuren door weersomstandigheden.

een keer te eten krijgen ken ik niet van BA . wij hebben netjes 2x te eten gehad en een snack en drinken op de korte vlucht amsterdam- londen. daarnaastw as het slim geweest als je weet dat alles ontregeld is door sneeuw zelf wat te eten halen op het vliegveld voor je board . ik heb zelf 1x 4 uur in een vliegtuig gezeten voor we vertrokken en kregen alleen een klein zakje nootjes en dat was toch echt met de toen erg hoog aangeschreven singapore airlines

sitechris
03-02-13, 20:38
Eens! Ik ga zeker proberen om die centjes terug te claimen. Dan is het wachten best te accepteren ;)

A.Hofman
11-02-13, 22:52
Ook bij ons is vandaag een vluchtwijziging doorgegeven (6-7) 5 minuten later vertrek uit AMS, en 20 minuten eerder vertrek van Gatwick naar Tampa. 25 minuten minder overstaptijd dus. Van de anderhalf uur is nu nog 1.05 uur over (is dat genoeg?). Ik neem aan dat MattRob en Gudu ook deze wijziging hebben ontvangen?

mattrob
11-02-13, 22:59
Ja, wij ook. Gatwick is niet zo groot, dus ga er vanuit dat het geen probleem is

moniquekruiningen
12-02-13, 04:56
Minimale overstap van BA is 45 minuten... Ik heb nog 50 minuten.... Wij zullen het wel redden, hopelijk de bagage ook...

trails
12-02-13, 07:15
Dit is mij ook eens gebeurd en toen was de shuttle tussen de terminals er nog niet. Er werd toen op ons (en anderen) gewacht maar we hadden er wel al rekening mee gehouden dat onze bagage er niet zou zijn. Onze koffers kwamen inderdaad pas een dag later aan. Bagage heeft nl. een uur nodig om van vliegtuig - bagage handling - vliegtuig te gaan.
Ik zou daar dus wel al rekening mee houden! De extra aankopen voor die eerste nacht/dag hadden we netjes vergoed gekregen via de reisverzekering.

Transferring between terminals at Gatwick couldn’t be easier. Our shuttle train service runs every few minutes 24 hours a day and the journey takes just two minutes. The service is free to use.
The mainline train station is located in the South Terminal. To take the shuttle simply follow signs for North Terminal. If you've arrived at North Terminal and need to take the train, simply follow signs for South Terminal.

gudu
12-02-13, 09:16
klopt inderdaad gehad . wel fijn 20 minuten eerder in tampa zijn :D ik maak me niet druk . vorige keer 0 minuten overstaptijd en koffers waren allemaal wel meegekomen. garanties over de koffers heb je nooit :(. 1 uur en 5 minuten is genoeg . zou alleen willen dat ze de vlucht terug van gatwick naar amsterdam zouden aanpassen . ik zit met 3 uur en 15 minuten wachttijd en eenmaal in londen wil je toch graag weer naar huis. ... maar helaas die blijft maar gelijk
:p

je hebt de shuttle niet nodig . aankomst en vertrek is beiden in terminal N

motorgirl41
12-02-13, 20:30
Is het niet zo dat je als je je stoelen online reserveert je daar extra voor moet betalen? Ik heb op de site gekeken en ik meen gezien te hebben dat je 34 euro per stoel extra betaald!

aggie
13-02-13, 12:48
Ook wij hebben deze wijziging ontvangen en nu nog 1 uur en 5 minuten overstap in Gatwick, raak er niet van in de stress, moet te halen zijn!

hannie
13-02-13, 13:29
Is het niet zo dat je als je je stoelen online reserveert je daar extra voor moet betalen? Ik heb op de site gekeken en ik meen gezien te hebben dat je 34 euro per stoel extra betaald!
Ja, dat klopt. Je kunt bij het online inchecken 24 uur van te voren kosteloos je stoelen uitzoeken.

charly
15-02-13, 22:56
Daar zijn we weer! Zojuist gekeken naar onze boeking op BA en wat bleek! We hebben geen heenvlucht meer staan, wel de terugreis! Even bij de vluchttijden op BA gekeken en daar bleek dat de vlucht naar Tampa ook op deze dinsdag is vervroegd. Hierdoor is de overstaptijd teruggebracht naar 20 minuten. Ik denk dat dat de reden is dat de vluchten eruit zijn gehaald. Direct weer een mailtje gestuurd naar WTC, ben benieuwd welke reactie we krijgen!

jastsali
16-02-13, 18:07
Zelfde problem bij ons. Ook geen heenvlucht meer. Maandag maar weer bellen met BA

charly
16-02-13, 18:20
Inmiddels bericht gehad van WTC de vlucht is door BA verwijderd omdat de overstaptijd te kort is geworden door een wijziging in de vluchttijden. Ze hadden al gezien dat er die dag geen vluchten meer gaan naar Tampa. Zelf hadden wij dit ook al gezien, ook is er die dag geen vlucht naar Orlando was wwar we op konden aansluiten. Ze gaan nu maandag bellen met BA wat ze ons vroeger mogen aanbieden. Hebben maar direct doorgegeven dat we ook wel op zaterdag 22 juni willen vertrekken. Begint erop te lijken dat we dit jaar 4 weken in Florida mogen doorbrengen! Er zijn ergere dingen en zoals de dochter al blij zei: 'Dan hebben we tenminste meer tijd om te shoppen!'

ben benieuwd of er nog meer mensen in de problemen komen door de wijzigingen van BA.

S@skia
17-02-13, 10:58
Tjonge tjonge wat een gezeur allemaal. Ik ben ook maar even snel gaan kijken maar er was nog niets gewijzigd!! Maar inderdaad......jul;lie vakantie wordt wel steeds langer hahahaha, dat heeft ook wel wat. Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat we de komende 4 maanden iedere dag moeten checken of de vluchten nog kloppen!!

moniquekruiningen
17-02-13, 11:10
Ik zou het helemaal niet erg vinden als ook wij eerder zouden moeten vertrekken... Dus stiekem hoop ik daar op, risico zou zijn dat we later zouden vertrekken... En dat zou ik helemaal niet leuk vinden.... Ik ben benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk....

axzel
17-02-13, 12:09
Wanneer zouden jullie vertrekken dan? (datum) Net even gecheckt, bij ons is er niets gewijzigd. Neem aan dat jullie ook wel een mailtje kregen van de wijziging oid?

charly
17-02-13, 17:08
Wij zoudenoorspronkelijk de 26e vertrekken. Dat is al verschoven naar de 25e omdat de overstaptijd niet haalbaar was. In eerste instantie hadden we een mail ontvangen met daarin een vluchtwijziging. Ik heb toen zelf. Net WTC gebeld en daar constateerden ze dat een overstaptijd van 35 minuten te kort was. Wij zijn toen op de vlucht een dag eerder gezet. Nu hebben we zelg op onze boeking op BA gezien dat de vlucht was verwijderd. Toevallig keek mijn hierop, we hadden nog geen bericht ontvangen.

@Saskia, denk dat wij voorde zekerheid toch maar een keer per week de boeking gaan checken. Zeker ook na het lezen van het verhaal ? (Weet niet meer wie) die onlangs voor de terugvlucht op het vliegveld stond en er toen achter kwam dat zijn vlucht was geannuleerd.

wij wachtenvol spanning het bericht van WTC af morgen, inderdaad het voordeel is dat we lekker lang vakantie hebben ;)

jastsali
17-02-13, 20:47
Wanneer zouden jullie vertrekken dan? (datum) Onze vertrekdag is do.11 april. Heen vanaf A'dam via Gatwick. Terug op de 27ste. Onze heenreis staat er niet meer op.

S@skia
18-02-13, 11:41
Ben benieuwd of jullie inmiddels contact met WTC (of anders) gehad hebben en er een oplosing is!! Succes en laten we hopen dat dit het geweest is.

Ritchie
18-02-13, 11:58
Wij vertrekken 12 april (Amsterdam - Gatwick ; Gatwick - Orlando MCO), net even alles gechecked. Hier staat nog alles volgens plan.

jastsali
18-02-13, 14:39
Vanochtend gebeld met BA. De vlucht van Gatwick naar Tampa is 20 minuten vervroegd en daardoor is er onvoldoende aansluiting op de vlucht vanuit Amsterdam om de koffers over te laden. Andere opties zijn er voor ons niet. Een dag eerder vertrekken of uitwijken naar Orlando geeft het zelfde problem. Nog wel mogelijk om vanaf Amsterdam eerder te vertrekken (of vanaf Diusseldorf, dat zou voor ons ook nog kunnen) maar dan vlieg je niet op Gatwick maar op Heathrow of London City en moet je met alles dwars door Londen slepen. Resultaat: we vliegen nu de avond daarvoor (10 april) naar Gatwick, pakken daar op kosten van BA een hotel en vliegen dan zoals gepland op de 11e naar Tampa.

gudu
18-02-13, 16:12
pakken daar op kosten van BA een hotel en vliegen dan zoals gepland op de 11e naar Tampa

bijzonder , dat werd mij geweigerd . de kosten van taxi of hotel moest ik zelf betalen . ( heb uiteindelijk geannuleerd gratis en via het actietarief 900 euro bespaard en vertrekken 3 dagen eerder)

charly
18-02-13, 18:48
Wij hebben vanmiddag bericht gehad van WTC. Ze mochten alleen een vlucht een dag eerder of later aanbieden. Later levert niets op, daar komen we vandaan (en dat willen we ook niet), gaan dus maar kiezen om te vertrekken op de maandag (24 juni). We twijfelen alleen of deze vlucht we zal blijven staan. Dit is namelijk de enigste vlucht in de week die nog als vertrektijd naar Tampa 11.50 uur heeft staan. Van de vluchten van dinsdag tot en met donderdag weet ik dat deze inmiddels allemaal zijn vervroegd naar 11.35 uur. We houden de boeking maar goed in de gaten.

moniquekruiningen
18-02-13, 19:10
Misschien al een bekende link... maar toch, je kan van dag tot dag zien hoe laat de vluchten nu gepland zijn...

http://aviability.com/flight-number/flight-ba2167-british-airways

Zo zie ik dat in de week dat ik vlieg, meerdere vluchten 20 minuten vervroegd zijn, maar de mijne nog maar 5 minuten....

jastsali
19-02-13, 07:35
Misschien al een bekende link...

Bedankt, deze kende ik nog niet. Wel vreemd, want volgens deze informatie vliegen we op 11 apr nog op de oude tijd, terwijl ik gisteren toch echt 11.35 vanaf Gatwick als nieuwe vertrektijd bevestigd heb gekregen. We zien het wel met inchecken. Er zit nu een extra nacht tussen dus dat moet altijd goed gaan. @ Gudu: we kunnen alles declareren bij customer care, hotel en taxi.

gudu
19-02-13, 08:54
er was mij verteld dat ik het kon indienen maar omdat ik het ruim op tijd wist er weinig/geen kans was om het vergoed te krijgen . er was nog iemand hier in december die hetzelfde te horen heeft gekregen en ook heeft gekozen voor een dag eerder vertrekken en een hotel te boeken op eigen kosten . we hebben allebei zelfs een officele klacht ingediend waarop ik vervolgens niets meer gehoord heb ( is nu 2 maanden geleden).
in het eerste gesprek werd mij verteld dat de taxikosten vergoed zouden worden , in de 2 gesprekken daarna was dit opeens onmogelijk en een hotelovernachting al helemaal niet . heb je zwart op wit dat je vergoeding krijgt . zo niet dan zou ik dat toch laten bevestigen en ben blij dat ze voor jullie wel deze oplossing hebben aangeboden.

uiteindelijk ben ik nu beter uit :p

charly
19-02-13, 23:38
Vandaag contact opgenomen met WTC omdat we niet gelukkig waren met het voorstel om maandag te vertrekken. Ze konden ons niet helpen, maar raadde aan om zelf rechtstreeks met BA te bellen. Dat heb ik vanmiddag gedaan en met resultaat. De man die ik aan de lijn kreeg was erg behulpzaam en heeft ons zonder vragen overgeplaatst naar de vlucht van zaterdag 22 juni. We gaan dus lekker 4 weken vakantie vieren inFlorida! Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Nu de planning aanpassen!

axzel
20-02-13, 10:58
Ik blijf ook alles checken, hoop dat er inmiddels een oplossing is voor jullie!

jastsali
23-02-13, 12:34
... heb je zwart op wit dat je vergoeding krijgt . zo niet dan zou ik dat toch laten bevestigenIk maak me er verder niet zo naar om. Een overnachting pal naast de north terminal van Gatwick, waar we aankomen en de volgende ochtend weer vertrekken naar Tampa, kost zo'n 55 tot 60 euro in de Premier Inn, redelijke hotelketen die we van elders kennen. Voldoende hotels dichtbij en de meeste redelijk geprijsd. Als BA het niet wil vergoeden, ach ja, voor dat bedrag ga ik de strijd niet eens aan als ze het, ondanks de belofte, toch weigeren te betalen.:cool:

laredo
24-02-13, 14:33
Lang leve British Airways! Wil hier toch even mijn succesverhaal kwijt. In december ben ik met 10 personen inclusief ondergetekende gevlogen naar Amerika met BA. Direct zijn mijn vrouw en ik lid geworden van het BA executive club spaarprogramma. Vandaag viel mij op dat je accounts kan samenvoegen tot een familieaccount. Dus ook mijn de overige familieleden toegevoegd en zo kon ik "out of the blue" 5 hotelovernachtingen gratis krijgen! Dat is toch een leuk cadeautje van BA. Kan ik direct stoppen met Priceline en andere koopjessites :-)

Hans uit Koekelare
24-02-13, 15:12
Dat is echt een opsteker Laredo

laredo
24-02-13, 15:16
Dat is echt een opsteker Laredo

Ja, dit is ook de eerste keer dat ik daadwerkelijk iets met mijn gespaarde punten kan! Hotel is op Expedia meer dan 500 euro voor onze nachten! Tip voor de mede forummers is dus om de punten die je kunt verdienen bij BA zeker te claimen, al ga je ervan naar een hotel in eigen land! 1 vlucht naar de States is goed voor 1 overnachting in een 4 sterren hotel in NL of BE.

Hans uit Koekelare
24-02-13, 15:19
Je zal nog zo lekker slapen:)

Ritchie
01-03-13, 11:04
Je kunt het entertainment programma voor Maart (http://www.britishairways.com/travel/entertainhighlights/public/en_nl?from=LGW%2CLHR&to=MCO&class=worldtraveller&month=this&flightno=) en April (http://www.britishairways.com/travel/entertainhighlights/public/en_nl?from=LGW%2CLHR&to=MCO&class=worldtraveller&month=next&flightno=) al bekijken.

Ritchie
10-03-13, 11:41
Net even gekeken voor het online inchecken bij BA, krijg ik de bekende melding:

"Online Check-in is available between 24 hours and 1 hour before your flight departs (2 hours for flights departing the USA)."

Maar wat wordt nu bedoelt, met het laatste deel : "2 hours for flights departing the USA)."

Is dit nu: 24 uur van te voren tot 2 uur voor een vlucht naar de USA, of.... maar slechts 2 uur van te voren.

rolandino
10-03-13, 13:24
Between, dus 24 uur tot 2 uur van tevoren. Daarna kun je enkel nog inchecken aan de balie.

Ritchie
10-03-13, 14:35
Between, dus 24 uur tot 2 uur van tevoren. Daarna kun je enkel nog inchecken aan de balie.

Dank je wel voor het antwoord :)

axzel
27-03-13, 20:44
Mijn vlucht is ook gewijzigd, nu heb ik nog maar 1 uur en 10 min overstaptijd op Miami airport (heenweg), ga ik dus niet redden. Morgen maar is met BA bellen, hopen dat ze me niet doorsturen naar supersaver.nl :rolleyes:

elstars
28-03-13, 10:23
Wij hadden ook een vluchtwijziging van BA voor een vlucht naar Orlando. Overstaptijd in Gatwick werd krap, volgens BA lag het binnen de normen. We hebben aangedrongen op een andere oplossing en die wilden ze niet geven. We hebben toen wat zitten zeuren en aangedrongen op een vlucht naar Tampa die een uur later zou vertrekken. Daar zijn ze mee accoord gegaan. Aandringen werkt dus!

axzel
28-03-13, 10:52
Zojuist BA gebeld, verwijzen me uiteraard door naar supersaver.nl... enige wat BA kan doen is een NOG latere vlucht selecteren, dan hebben we een overstaptijd van 5 uur op Miami en dus geen optie voor ons.
Na wat aandringen gaat ze contact opnemen met haar supervisor, die gaat mij zo terugbellen.

axzel
29-03-13, 12:35
Veel lof voor de service van BA! Er was geen Nederlandse medewerker beschikbaar, of ik Engels ook goed vond. Natuurlijk, prima zelfs! Vriendelijke dame aan de lijn die het ook vervelend vond en idd beaamde dat de overstap op Miami nu veel te kort was.
Officieel had ik e.e.a. via SuperSaver.nl moeten regelen, maar aangezien ik haar toch aan de lijn had ging ze kijken wat er mogelijk was. Eerste optie was heel vroeg vertrekken vanuit Amsterdam en dan een overstap van 4 uur op Heathrow, naar Miami en daar weer een overstap van 3 uur. Andere optie was op de geplande tijd vertrekken, maar een overstap van 5 uur op Miami. Heb gezegd dat ik beide geen optie vind, ik had deze vliegtijden juist gekozen vanwege de korte overstaptijden. Gelijk geïnformeerd naar de directe vlucht vanaf Gatwick, dit kon wel... maar moest ze eerst met haar supervisor overleggen. Of ze me later terug kon bellen, natuurlijk!

Ze belde gister binnen 10 min al terug, ik mocht de vlucht vanaf Gatwick nemen MAAR met de vroegste vlucht vanaf AMS naar Gatwick zou ik dat niet gaan redden. Als alternatief kon ik vroeg naar Heathrow vliegen en dan (op eigen kosten) met de taxi/bus naar Gatwick, iets wat ze mij niet aan wilde raden i.v.m. kosten en drukte tijdens de spits (is zo'n 80 km).
Toen gevraagd of ik ook een dag eerder naar Gatwick mocht vliegen, zou dan op eigen kosten een hotel boeken. Ook dat was prima! Mocht zelfs kiezen hoelaat ik wilde: 's-ochtends (zodat ik londen nog in kon) of 's-avonds. Heb gekozen voor de vlucht van 18:50 zodat we om 19:00 uur op Gatwick zijn. Met een kortingsvoucher van BA heb ik voor een klein bedrag een hotel OP het vliegveld geboekt en gaan wij nu dus heel relaxed richting Tampa, zonder overstappen!!

Oude vliegtijden:
AMS - Heathrow 10:30 - 10:45 uur
Heathrow - Miami 12:15 - 16:50 uur
Miami - Tampa 18:25 - 19:25 uur (werd later 18:00 - 19:00 uur)

Nieuwe vliegtijden:
AMS - Gatwick: 18:50 - 19:00 uur
Gatwick - Tampa: 11:30 uur - 15:50 uur

Een dikke pluim voor de service van BA !!

Michael66
29-03-13, 13:28
Netjes geregeld zo. En jij bent er blij mee, da's het belangrijkste. :)

stijnec
10-04-13, 16:13
wij vliegen over 2,5 week naar Orlando via Gatwick, hebben 55 minuten overstap met 2 kleine kinderen. Moeten er nog formaliteiten op Gatwick plaatsvinden, zoals security check, of loop je direct van het ene vliegtuig naar het andere?

S@skia
10-04-13, 16:33
BA geeft zelf een minimale tijd aan van 45 minuten. De aankomst en vertrekhal is 1 ruimte dus ver lopen hoeft niet, maar het blijft aan de krappe kant. Wij hadden dit in eerste instantie ook en toen werd ons aangegeven dat er 1 uur vliegtijd van A'dam naar Gatwick wordt aangehouden maar dat dit korter is waardoor je nog wat extra tijd hebt. Je zou in ieder geval bij de cabincrew kunnen aangeven dat je overstaptijd erg kort is, misschien mogen jullie dan met de kids als eerste uitstappen.

Succes en een super fijne vakantie ;)

trails
10-04-13, 18:37
We hebben deze week zelf gebeld ivm een korte overstap op LGW (50 minuten). Dit moet goed haalbaar zijn en als je toestel te laat aankomt op LGW dan staan ze je op te wachten.
Dit heb ik zelf aan de hand gehad in 1997. Toen vertrok ons toestel meer dan 1,5 uur te laat vanaf Schiphol. Er stond toen een meneer op ons te wachten die ons naar het volgende toestel bracht. Het was rennen, maar gelukt. Het toestel naar Tampa bleef trouwens ook op ons (en anderen) wachten. In 1997 moesten we nog met een bus van de ene naar de andere terminal en nu is alles in de North terminal.

Innoveda
10-04-13, 18:50
Hoe gaat dat als je overstapt op een andere airline (in ons geval Virgin)? Staan ze dan ook te wachten? We gaan er voorlopig nog maar vanuit dat we geen vertraging hebben, maar toch? Ben wel benieuwd.

trails
10-04-13, 19:06
Dat weet ik niet. Misschien dat een ander je kan helpen.

Ebelix
10-04-13, 20:10
Ga daar maar niet van uit. Zijn twee verschillende werelden.

b767-300er
10-04-13, 20:35
een volmondig "Nee" als antwoord....

axzel
15-04-13, 21:14
Kan iemand mij vertellen hoe het met doorlabelen van koffers zit? Ik weet dat ze normaal gesproken gelijk worden doorgelabled naar de eerste luchthaven in de VS, echter.. nu vliegen we een dag eerder naar londen en > 17 uur later pas door naar de VS. Dit alles wel op één ticket.. worden de koffers doorgelabled en zolang opgeslagen op het vliegveld? Of kunnen we onze koffer in Londen van de band halen en de volgende dag weer afgeven voor de vlucht naar de VS. Ik hoop het laatste :D

r.teeuwsen
16-04-13, 04:14
Hoe gaat dat als je overstapt op een andere airline (in ons geval Virgin)? Staan ze dan ook te wachten? We gaan er voorlopig nog maar vanuit dat we geen vertraging hebben, maar toch? Ben wel benieuwd.

Hoi, ik heb deze route afgelopen donderdag genomen, met BA naar London Gatwick en met Virgin naar MCO.
Je komt aan in North terminal en vertrekt met Virgin vanaf de South Terminal. Als je vanaf de gate komt kom je een transfer balie tegen, daar even melden deze helpen je via een snelle busverbinding (15 min) naar de South Terminal. Daar aangekomen loop je zo naar de gate toe, moet lukken!
Oh ja, daar krijg je nog wel de gebruikelijke check van de security... Maar als het goed is heb je twee uur overstaptijd, ruim voldoende! Afgelopen donderdag waren er 108 mensen aan boord van een 747-400. Dus wees niet bang dat je krap hoeft te zitten ;-)
Goede vlucht! Remco

Innoveda
16-04-13, 06:44
Afgelopen donderdag waren er 108 mensen aan boord van een 747-400. Dus wees niet bang dat je krap hoeft te zitten ;-)

Wow maar 108. Hopelijk hebben we dat over een week of 2 ook! Lijkt me heerlijk als we wat extra ruimte hebben met 2 kids. In ieder geval bedankt voor de duidelijke uitleg. Fijn om te weten hoe het gaat, dan kunnen we in ieder geval redelijk relaxed overstappen en aan de lange reis beginnen.

Eljo
25-04-13, 14:23
grrr krijg de volgende melding bij het online inchecken:

"Sorry we are unable to offer you Online Check-in for this flight at present. To check in and receive your boarding pass, please try again later or proceed to the airport"

hierdoor kan ik ook niet de connected flight vanaf Gatwick inchecken.

heb BA helpdesk gebeld en zij geven aan dat Schiphol dit heeft opgelegd en ze niet weten wanneer dit vrij gegeven wordt. Vind het heel raar allemaal.
heeft iemand dit ook al eens gehad?

trails
24-05-13, 09:29
Zijn er recent nog mensen met BA via Gatwick gevlogen met een overstap minder dan een uur? Zo ja, hoe ging het?
Wij hebben 50 minuten en zijn erg benieuwd naar hoe lang je in werkelijkheid (ongeveer) nodig hebt.

Eljo
24-05-13, 11:29
Hoi, wij hadden langer de tijd maar dit moet te doen zijn. Vliegveld is niet heel groot en we waren snel door de controles.

trails
24-05-13, 12:02
Bedankt Eljo. Als ik het goed is moet je 1 of 2 verdiepingen omhoog in de N terminal, weet je dat nog?

corrus
24-05-13, 12:20
Zijn er recent nog mensen met BA via Gatwick gevlogen met een overstap minder dan een uur? Zo ja, hoe ging het?
Wij hebben 50 minuten en zijn erg benieuwd naar hoe lang je in werkelijkheid (ongeveer) nodig hebt.Iets van 30 minuten (afhankelijk van de security)maar die is vrij soepeltjes

Eljo
24-05-13, 12:30
Klopt.
Als je in de terminal bent moet je in het midden over een baan omlaag en dan ben je er binnen 5 minuten bij de gate.

moniquekruiningen
24-05-13, 14:13
Wij hebben ook die overstap van 50 minuten... BA houdt 45 minuten als minimale tijd aan... Ik vind het desondanks spannend....

Michael66
24-05-13, 15:27
Als je het (te) spannend vindt, dan kun je altijd nog proberen om BA te bellen en te overtuigen je gratis om te boeken naar een passendere overstaptijd of een andere route. Nee heb je al, ja kun je krijgen.

elstars
24-05-13, 15:43
Inderdaad, zoals Michael66 zegt, kun je dit proberen. Het is ons al voor twee reizen gelukt. De ene keer was het geen enkel probleem en werd het meteen geregeld. De andere keer kon het zogenaamd niet, maar toen ik zei dat we de vorige keer zonder problemen waren omgeboekt, lukte het ook. Wij hebben de eerste keer onze reis naar Orlando kunnen omboeken naar Tampa, de tweede reis hebben we om kunnen boeken van Tampa naar Orlando. Het is verstandig zelf al wat voorwerk te doen en aan te geven wat je in wat veranderd wilt zien.

axzel
24-05-13, 17:21
Ik sluit me helemaal aan bij Elstar, ook ons hebben ze kosteloos omgeboekt naar een nog betere (en kortere) vlucht; geheel gratis! En dat terwijl wij echt een bodemtarief betaalde voor de tickets. Ik had wel het nodige voorwerk gedaan, want ze probeerde me eerst op een wat minder goede vlucht te zetten.

trails
24-05-13, 20:59
Dus je moet daar weer door security, dat had ik me niet gerealiseerd. Op de kaart van de terminal ziet het er inderdaad niet groot uit dus 50 minuten zou geen probleem moeten zijn. Maar persoonlijke ervaringen van forummers zijn wel prettig om te horen. Omboeken wil ik eigenlijk niet i.v.m. onze rondreis die de dag erna richting oost Georgia gaat.

Nou neem ik aan dat als onze eerste vlucht naar Gatwick vertraging heeft, dat ze ofwel op ons wachten ofwel ons dan alsnog op de vlucht naar Tampa gaan zetten. Lijkt me...

S@skia
24-05-13, 21:08
Wij hebben dus gedaan wat Michael aangeeft. De overstaptijd werd zo kort dat we ipv naar Tampa nu naar Orlando vliegen, dat geeft flink wat meer ruimte en voor mij rust :).

P9ol
10-06-13, 20:23
Hallo,

Na aanleiding van jullie verhalen over wisselingen in vluchttijden, ben ik zelf ook even gaan kijken op de site van BA.
wij vertrekken volgens de reserveringspapieren (WRC reizen) op 10 juli om 12:20 naar London Gatwick maar wat blijkt nu deze hele vlucht staat er niet meer tussen.
Dus nu is mijn vraag wat zouden jullie doen? Afwachten tot de tickets komen (meestal 1 week vantevoren) of nu al contact opnemen met WRC?

Groet, Angela

jarjarbinks
10-06-13, 20:50
Direct opnemen met WRC. Beter nu weten en eventueel nog iets kunnen doen dan de laatste week en er misschien wel hele vreemde tijden uitkomen.
Zou geen seconde wachten met contact opnemen en het zeker voor het onzekere nemen.

b767-300er
11-06-13, 06:41
Er staat idd geen BA vlucht meer in de planning om 1220 uur.

Vertrektijden af Amsterdam zijn nu 1055, 1405 en 1855 (op 10 juli)

P9ol
11-06-13, 22:47
Ik heb gebeld met WRC en het is de vlucht van 10:55 geworden.
Ze doen dit soort veranderingen altijd een maand vantevoren doorgeven maar dat was nu nog niet gebeurt.
Nu hebben we gewoon wat langer op Gatwick. De vlucht naar Orlando vertrekt om 13:50.
Ben helemasl opgelucht.
Bedankt voor het meedenken!

A.Hofman
11-06-13, 23:16
Fijn dat het zo snel is opgelost, goeie vlucht alvast.

Het entertainment aan boord is in ieder geval goed geregeld!
https://www.britishairways.com/travel/entertainhighlights/public/en_nl?from=LGW%2CLHR&to=TPA&class=worldtraveller&month=next&flightno=

Met "Django Unchained" en "The Hobbit" kom ik de eerste zes uur wel door :)

Bosevents
12-06-13, 00:05
Wij hebben net geboekt bij ze voor mei 2014 met BA naar tampa int.
voor 590,- euries pp gaan we lekker heen en weer naar de sunshine state. :)
Nu al zin in!!

S@skia
12-06-13, 21:39
Dat zijn weer mooie prijzen. Die mogen ze vasthouden tot juli......:cool:

axzel
12-06-13, 22:06
Jammer dat ik niet kan zien welke 777 er vliegt vanaf Gatwick naar Tampa, ze vliegen met 2 types in 3 en 4 klas uitvoering.

corrus
12-06-13, 22:15
Dát lijkt me niet zo spannend... toch??? :cool:

gudu
21-08-13, 18:46
netjes van BA . ik kreeg net bericht dat ik 1800 euro vertragingsvergoeding terugkrijg van de vertraagde heenvlucht in juli :) aanvraag nog geen 2 weken geleden ingediend....

laredo
21-08-13, 19:59
Hoeveel hadden je tickets gekost :rolleyes: ?

gudu
21-08-13, 20:08
ehhhhh 515 pp :rolleyes:

uiteindelijk heeft de vakantie deze zomer mede dankzij dit forum 130 euro pp gekost ( vlucht , auto en accomodatie) oa door de geweldige national stunt. mijn dank is groot ;)

tcjvissers
22-08-13, 17:31
Wij hebben net geboekt bij ze voor mei 2014 met BA naar tampa int.
voor 590,- euries pp gaan we lekker heen en weer naar de sunshine state. :)
Nu al zin in!!


Hoi!

heb je via de BA website geboekt of via een website?
grt twan

gudu
22-08-13, 17:46
Via website van 3e partij en claim zelf bij ba ingediend

b767-300er
22-08-13, 20:17
Verstandig. Via EU claim
kost alleen maar geld met hetzelfde resultaat

angelique100
22-08-13, 20:59
Super netjes geregeld!

A.Hofman
22-08-13, 23:32
netjes van BA . ik kreeg net bericht dat ik 1800 euro vertragingsvergoeding terugkrijg van de vertraagde heenvlucht in juli :) aanvraag nog geen 2 weken geleden ingediend....

Wij zaten ook op die vlucht! (toch?) 6 juli LGW-TPA ? Kun je mij eens uitleggen hoe je dat geflikt hebt?

b767-300er
23-08-13, 05:47
Schrijf een brief en verwijs naar de EU verordening en het sturgeon arrest.

gudu
23-08-13, 07:48
Wij zaten ook op die vlucht! (toch?) 6 juli LGW-TPA ? Kun je mij eens uitleggen hoe je dat geflikt hebt?


ik pb je straks even met alle benodigde informatie. het was inderdaad de 6 juli vlucht .

daydreamy
29-08-13, 16:41
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan het antwoord niet vinden, als het allemaal doorgaat gaan we volgend jaar april/mei naar Florida!
Nu ben ik aan het kijken naar vluchten en heb ik er 1 gevonden met een overstap op Gatwick, een overstaptijd van 2 uur is dit genoeg? (We gaan met 4 volwassenen en kleuter van 5 en een dreumes van 1,5 in kinderwagen)

Michael66
29-08-13, 18:28
Ja, dat is genoeg.

elstars
29-08-13, 20:12
Wij kregen onlangs voor de zoveelste keer een vluchtwijziging van BA voor januari 2014. Dat zou betekenen dat we op London Gatwick maar liefst 5 uur zouden moeten wachten op de terugvlucht naar Amsterdam vanuit Tampa. Dat werd ons toch echt te gek. We hebben kosteloos heen- en terugvlucht geannuleerd en het geld teruggekregen. Daarna meteen geboekt bij KLM/Delta voor ook een goede prijs. We konden daar ook nog voor niets onze stoelen alvast reserveren (daar moet je bij BA tegenwoordig ook flink voor betalen, als je het ver van tevoren doet). Al met al zijn we nu erg tevreden.

daydreamy
30-08-13, 09:09
Ja, dat is genoeg.

Dank je :)

gudu
30-08-13, 13:22
kleine update . ik had de claim per email ingestuurd en per aangetekende brief maar bij de brief zat de bon voor het eten en die krijg ik ook nog vergoed :)

Bieg
30-08-13, 18:59
Beste Gudu, wij zaten net als A.Hofman en Mattrob ook op de betreffende vlucht. Zou je ons ook de benodigde informatie per pb kunnen sturen ? Alvast bedankt !

gudu
30-08-13, 21:36
natuurlijk pb komt eraan

judith321
15-11-13, 15:48
Wij gaan in december naar Florida (hiep hoi:)) en vliegen met BA. Nu zag ik dat BA onze heenreis nogal drastisch heeft gewijzigd. De overstap in Chicago, die eerst twee uur zou duren, is ineens meer dan 6 uur geworden. Dat is nogal wat vind ik, zeker omdat we met vier kinderen reizen. In totaal duurt de reis nu meer dan 24 uur en bovendien komen we diep in de nacht (plaatselijke tijd) pas aan bij onze villa en vraag ik me af hoe we de sleutel dan moeten krijgen.
We hebben onze tickets via Schipholtickets.nl geboekt en ik heb contact met hen opgezocht. Ik kreeg een mailtje vol spelfouten en andere slordigheden terug met het bericht dat de oorspronkelijke vlucht geannuleerd was, en dat er geen ander alternatief was dan dit.
Ik kan me dit haast niet voorstellen. Is dit normaal? Heeft het zin om een mail te sturen naar BA, via hun website? Of zijn er andere mogelijkheden?
Ik zou het erg prettig vinden om van meer ervaren reizigers te horen of hier iets aan te doen is, en zo ja, wat we het beste kunnen doen.

Ta2 Gerrit
15-11-13, 16:01
Dat er een binnenlandse vlucht geschrapt of gecombineerd word is niet abnormaal. Ze laten liever één vol toestel vliegen dan 2 halfvolle. Dat is ons (voornamelijk bij Delta) ook al vaker overkomen. En dat het een week later weer teruggedraaid word ook, overigens.

Voor de sleutel zou het geen probleem moeten zijn. Of de woning heeft een keybox bij de voordeur, of het kantoor van het management heeft een buitenbox waar de sleutels en toebehoren liggen. In beide gevallen zul je van de verhuurder een code krijgen om deze box te openen. En anders (hebben wij al meegemaakt) is er wel iemand op het kantoor van het management aanwezig. Ik zou het i.i.g. even aangeven, dat je zo laat arriveerd.

Frans1949
15-11-13, 16:32
Judith, ik weet niet of je aan mijn antwoord wat hebt. maar ik zou eerst kijken of je de tickets kosteloos kan annuleren. Lijkt mij dat dat juridisch gezien kan. Ook zou ik zeker contact opnemen met British Airways. Mijn ervaring met B A is zeer goed en ik vlieg toch al weer vele malen met B A.

SchipholTickets.nl is aangesloten bij het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR) en misschien kan je daar vinden wat je juridische mogelijkheden zijn.

Jij hebt er nu niet zo veel meer aan maar misschien voor de volgende keer. Ik kijk meestal goed wat de mogelijkheden zijn op diverse site's voor de route en ticket prijzen. Ook probeer ik, als het kan, niet over te stappen in de USA. Dit in verband met verschillende malen problemen met vertragingen en zelfs geannuleerde vluchten. Zeker probeer ik een overstap te voorkomen in Chicago, New York of Washington D.C. Als ik alle mogelijkheden op een rijtje heb dan ga ik direct op de site van B A kijken. En kom dan tot de conclusie dat direct boeken niet eens duurder is of slecht heel weinig.

Ik stap ook weleens af van mijn principe zoals de laatste vlucht. Wij vlogen begin september naar Las Vegas.Toen vond ik een vlucht van Amsterdam via Londen en Dallas naar Las Vegas voor 250 euro!! goedkoper p.p Nou dan wil ik wel een keer extra overstappen. Blij was ik helemaal toen bleek dat de vlucht van Londen naar Dallas 100 lege plaatsen bleek te hebben. ! Daarom was de vlucht waarschijnlijk zo goedkoop. De terugvlucht eind november is wel direct van Las Vegas naar London.

Judith ik hoop dat je een oplossing kan vinden en wens je veel succes.

judith321
15-11-13, 16:33
Bedankt, Gerrit. Dat de sleutel wrs. Geen probleem is, scheelt alweer een hoop kopzorgen. Ik zag ons al een hele nacht door Orlando rijden met (hopelijk) slapende Kids achterin.
Blijft over dat ik een reis van meer dan 24 uur wel érg lang vind met kinderen en toch wel graag wil proberen om dit te veranderen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bosevents
15-11-13, 16:36
Ik zou zeker bellen met BA of naders met SchipholTickets.nl
Annuleren kan maar kost soms wel. Alhoewel men u ook de reis heeft gewijzigd lijkt mij het logisch dat ze een soort coulance moeten betrachten.
Ik hoor graag hoe het ging...
Ik hoop dit in april/mei niet mee te maken
Succes

theovg
15-11-13, 16:37
Ik zou even BA bellen en het probleem voorleggen meestal hebben ze wel een oplossing.

judith321
15-11-13, 16:40
Jij ook bedankt, Frans. Wij hadden in eerste instantie ook maar één overstap in gedachten maar hier hetzelfde verhaal. De prijs voor de reis die wij uiteindelijk geboekt hebben, bleek zo ontzettend veel goedkoper dat we dat de extra tijd wel waard vonden. Hadden we niet gedaan als ik had geweten dat we dan zo'n extreme overstap zouden krijgen (die in eerste instantie dus niet zo lang was). Maar goed, contact opnemen met BA is dus wel een optie. Annuleren... Dan moet ik eerst eens heel goed kijken of er nog wel iets anders te boeken is voor 6 personen in de kerstvakantie...

elstars
15-11-13, 17:48
Bellen heeft absoluut zin!
Wij hebben nu al drie keer gehad dat BA tijden had veranderd, ten nadele van ons. Twee keer hebben wij om een andere vlucht gevraagd en, na wat aandringen, ook gekregen. Dit kostte ons niets. Je moet je wel goed voorbereiden en zelf uitzoeken wat je dan wilt en dit voorleggen. De derde keer hebben wij de hele vlucht geannuleerd en ook dat was kosteloos. Zij hebben immers de vlucht veranderd en als je het daar niet mee eens bent en aangeeft dat je, als je dit wist, niet die vlucht had uitgekozen, dan sta je in je recht.

BA heeft een telefoonnummer in Nederland en soms krijg je zelfs Nederlandssprekende medewerkers aan de lijn!

judith321
15-11-13, 18:01
Bedankt alvast allemaal voor het meedenken. Het geeft me al veel rust om te weten dat er meer mensen in dit schuitje hebben gezeten en dat er nog hoop is :).
Ik ga vanavond even goed kijken of ik online nog wat alternatieven vind, en dan idd bellen. Hopelijk lukt dat op zaterdag.
Pff, ik beschouw mezelf altijd als een behoorlijk relaxed persoon maar de stress die ik nu ineens heb..., en dan ook nog om iets wat wél erg vervelend is maar verder niet levensbedreigend of zo... ik houd jullie op de hoogte!

axzel
15-11-13, 18:56
Hey, ik heb hetzelfde meegemaakt. Kort gezegd; jij hebt een bepaalde route/tijd geboekt, die boeken hun nu moedwillig om (geen overmacht) waardoor jij kosteloos recht hebt op wijzigingen en/of annuleringen. De vraag is of ze een goede wijziging aanbieden....

In mijn geval heb ik de tussenpersoon overgeslagen en direct naar BA gebeld, zij hebben mij direct op een nog betere vlucht gezet. Service van BA vind ik top!

b767-300er
16-11-13, 09:23
Wellicht ene domme vraag van mij hoor
Maar zijn tickets zoveel goedkoper via de brokers (schipholtickets.nl, cheaptiketets.nl etc) dan rechtstreeks bij de airline(s)?
Ik boek, waar ikook heenga, rechtsreeks bij de airline, omdat er dan geen tussenpersoon tussen zit wat communicatieprocessen alleen maar kan vertragen....

Bosevents
16-11-13, 10:07
Brokers kunnen goedkoper zijn door hun onderhandelingspositie.
Dus loont zeker de moeite..

Ta2 Gerrit
16-11-13, 10:20
Wij hebben het nog maar zelden meegemaakt dat brokers ècht goedkoper waren, of ze moeten speciale acties hebben. Maar voor een paar euro's meer boek ik net zo lief rechtstreeks bij de airline, heb je ook direct het juiste itinerarynummer voor het vastzetten van de stoelen en zo.

VB. we zijn nu aan het kijken voor een combitrip volgend jaar Oktober (LV-FL), en bij United is de ticket €689, en Cheaptickets €671 + €16 boekingskosten, dus dat scheelt niks. Maar het is altijd de moeite waard om even rond te shoppen, stel dat er een aanbieding (of computerglitch :cool:) voorbij komt.

axzel
16-11-13, 11:50
Ik heb toch andere ervaringen, boeken via een broker is (in mijn gevallen) vaak 50+ euro goedkoper per ticket. Bovendien rekent een airline ook gewoon boekingskosten, dus dat verschil zit er niet in.

judith321
16-11-13, 13:33
Inmiddels vele telefoontjes verder...(iets met het kastje en een muur ;) ) . Conclusie: er is misschien nog een alternatief. Zoals het nu lijkt, komen we om 13.20u aan in Chicago. De eerstvolgende vlucht naar Orlando gaat dan al om 15.00u. Dat is dus slechts een overstaptijd van ruim anderhalf uur. Met zes personen, aan het begin van de kerstvakantie. Dat klinkt mij erg krap in de oren, maar aangezien ik totaal geen ervaring heb met reizen naar Amerika stel ik hier maar weer een vraag: is er een kans dat we dit gaan halen of is het ontzettend dom om hierop te gokken?
En stel dat we omboeken naar 15.00u en we missen dit vliegtuig. Hoe groot is dan de kans dat we met een vlucht later meekunnen (die om half 8 pas vertrekt en waar we nu een boeking voor hebben gekregen)? Hebben ze standaard wat plekken vrij voor dit soort dingen (zal wel vaker voorkomen) of is het gewoon heel veel geluk hebben dat er een vlucht later nog plek vrij is. Alvast weer bedankt voor het meedenken.

cindy74
16-11-13, 13:53
Chicago mmmmmm je kan het halen zonder plaspauze zonder sigaretje en zonder pech aan de douane en zonder vertraging van je vliegtuig .

nicolea
16-11-13, 13:56
De minimale overstaptijd zou 1,5 uur moeten zijn.....maar ja, je hoeft maar een half uur vertraging te hebben....en daar ga je al! Dan moet je inderdaad alsnog op de vlucht van half acht wachten. Ik denk niet dat ik de gok zou nemen, maar dat is persoonlijk!

Ebelix
16-11-13, 13:58
Je geeft eigenlijk al zelf antwoord op je vraag. Anderhalf uur overstap is mogelijk maar het is wel erg krap. Zeker als het aan het begin van de kerstvakantie is. Dit is in Amerika ook traditioneel een van de drukste tijden in de luchtvaart.

Indien je de vlucht van 15.00 uur mist en je moet met 6 personen omgeboekt worden op een latere vlucht. Aan het begin van de kerstvakantie dan is de kans aanwezig dat dit niet mogelijk is. Ook bestaat er een kans dat je via nog een andere luchthaven moet vliegen om in Orlando te geraken.

Probeer dit op een andere manier op te lossen. Neem de dienstregeling van BA en AA door om te zien wat voor alternatieven er zijn. Hubs van BA's partner American Airlines zijn naast Chicago, New York JFK, Dalles/Ft Worth en Miami. Daarnaast vliegt BA direct naar Tampa, Orlando en Miami. Probeer om op deze wijze samen met BA tot een omboeking te bewegen.

Vermeld ook dat er jonge kinderen mee gaan die met de huidige tijden veel te lang onderweg zijn en daarom had je de vorige vliegtijden gekozen omdat dit betere tijden waren. Blijf beleeft maar wel vasthoudend. Als het niet anders kan gooi dan de sociale media in de strijd. Men is daar erg gevoelig voor.

Succes en laat ons weten of BA met een oplossing komt.

Frans1949
16-11-13, 14:27
Inmiddels vele telefoontjes verder...(iets met het kastje en een muur ;) ) . Conclusie: er is misschien nog een alternatief. Zoals het nu lijkt, komen we om 13.20u aan in Chicago. De eerstvolgende vlucht naar Orlando gaat dan al om 15.00u. Dat is dus slechts een overstaptijd van ruim anderhalf uur. Met zes personen, aan het begin van de kerstvakantie. Dat klinkt mij erg krap in de oren, maar aangezien ik totaal geen ervaring heb met reizen naar Amerika stel ik hier maar weer een vraag: is er een kans dat we dit gaan halen of is het ontzettend dom om hierop te gokken?



JUdith ik wil je beslist niet ongeruster maken dan je al bent maar anderhalf uur in Chicago overstappen vind ik echt heel kort. Dit is een "duivels dilemma" maar ik heb, qua wachttijd, slechte ervaringen in Chicago. Veel sterkte en ik hoop van harte dat je een goede beslissing kan nemen.

Ta2 Gerrit
16-11-13, 20:46
Ik heb toch andere ervaringen, boeken via een broker is (in mijn gevallen) vaak 50+ euro goedkoper per ticket. Bovendien rekent een airline ook gewoon boekingskosten, dus dat verschil zit er niet in.

Dan boek jij waarschijnlijk bij andere airlines als wij, want het is ons bij de US airlines nog nooit overkomen.

axzel
20-11-13, 10:57
Ik boek meestal via een broker, heb één keer bij US-Airways geboekt en moest toen ook boekingskosten betalen. Zij zijn niet de enige hierin, kijk maar eens bij Delta. Zolang jij een Nederlands adres hebt betaal je boekingskosten;

https://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/planning-a-trip/booking-information/fare-classes-and-tickets/taxes-and-fees.html


Online Booking Fee
A booking fee will apply for each ticket purchased if the billing address of the credit/debit card is located in Denmark, the Netherlands or Sweden. The per ticket booking fee is DKK 40 for Denmark, EUR 10 for the Netherlands and SEK 50 for Sweden.

Ta2 Gerrit
20-11-13, 11:42
Ik heb net nog weer een boeking rondgemaakt bij United, en die rekenen er niets (zichtbaar :o) voor. Heb ook nog wat oude boekingen van Delta en US nagekeken, en ook daar niks kunnen vinden. Zal wel nieuw zijn, in het kader van de kofferbijdragen; we houden de ticket goedkoop, maar rekenen extra geld voor de rest :mad:

mattrob
20-11-13, 12:39
United inderdaad niet, maar meeste airlines (zoals Delta en KLM) rekenen inderdaad wel boekingskosten ... Overigens heb ik al vaker meegemaakt dat ik bij brokers tickets kon boeken die echt € 50 - € 100 goedkoper waren pp, dan de goedkoopste die ik online kon vinden op de site van de vliegmaatschappij zelf. Daarnaast heb ik zelfs wel meerdere keren meegemaakt dat ik een reisbureau belde (of emailde) met de vraag voor prijzen vliegtickets, die ook zeker € 50 goedkoper waren dan goedkoopste online ticket dat ik kon vinden (en ik kan je vertellen, ik zoek echt goed ;)). Terwijl daar vaak ook gewoon administratie/boekingskosten inzitten. Dus ik vraag altijd nog even een offerte op voordat ik boek ;-) !

theovg
20-11-13, 13:01
Wij hebben deze keer bij Expedia geboekt met een overnachting erbij,is gek maar dan is het met de overnachting erbij goedkoper dan het ticket rechtstreeks bij de vliegmaatschappij.

toornent
24-01-14, 20:55
Wij hebben dit keer bij Tix.nl geboekt

AMS-LHR-MCO British Airways 07-06
MCO-JFK British Airways codeshare on Jetblue 24-06
JFK-LHR-AMS British Airways 27-06

Vlieg altijd graag met BA. Goede en zeer vriendelijke maatschappij.

knaapje
24-01-14, 21:25
Ieder zijn meug, maar om nou, zeker op de terugweg, 2 keer over te stappen en dan ook nog op 2 grote vliegvelden, dan moet je er wel heel graag mee vliegen.

P9ol
24-01-14, 21:38
En dat hoeft niet per se want wij zijn vorig jaar met BA gevlogen en zijn heen en terug maar 1 keer overgestapt.

toornent
24-01-14, 22:09
Sorry was niet duidelijk. We blijven een paar dagen in New York bij familie voordat we verder vliegen.

angelique100
28-01-14, 11:51
@Toornet,

even een vraagje hoe heb je de vlucht op new York geboekt? Ben ook aan het kijken maar kan niet precies vinden wat ik wil.
heb gekeken naar een Lay over van bv 2 dagen (kan ik niet vinden alleen paar uurtjes) (wel een losse vlucht van MIA of FLL naar New York).
Plan is om vanaf AMS naar New York te gaan en dan door rijden naar Orlando en terug vanaf Mia of FLL richting AMS

Vlucht
AMS _ New York
New York - Mia
Mia- New york
New York -AMS
is trouwens goedkoper dan AMS-MCO of MIA- MCO of MiA AMS met tussen stop op New York.:mad: maar veel te onhandig.
Heb jij losse vluchten of een lay over geboekt?

dejo
28-01-14, 14:26
je boek dan toch gewoon multi city.

angelique100
28-01-14, 14:38
je boek dan toch gewoon multi city.

Multi city staat al in mijn berichtje...;)

Soms kan juist een lay over zeer gunstig uitpakken (altijd leuk wanneer je 6 tickets nodig hebt)
(heb alleen het idee dat dit niet opgaat voor NYC)

Binnenlandse vlucht is vaak een goedkope oplossing maar veel gedoe..en niet altijd verstandig ivm aansluiting in geval van vertraging ed.

Bosevents
18-02-14, 15:06
Wij gaan ook vliegen met BA. Nu vroeg ik me af in welk toestel je welk entertainment kan verwachten....
Wij vliegen met een Boeing 777 jet

Njit
18-02-14, 15:18
Zie http://www.britishairways.com/en-gb/information/entertainment/in-flight-entertainment

Bosevents
18-02-14, 15:22
Ja dit had ik zelf ook wel gevonden hahahaha maar het gaat mij meer om het feit of je iets moet huren of dat er schermpjes voor je in de stoel zitten. Moet je koptelefoons huren of etc.

Iemand ervaring met dit soort toestellen van BA

Njit
18-02-14, 15:28
Wat ik me kan herinneren zitten er schermpjes in de stoelen en krijg je hoofdtelefoons. En zo te lezen hebben ze die onlangs nog vernieuwd: http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/features/ba-inflight-entertainment-scales-new-heights-8741635.html

Huren van schermpjes is alleen bij Arkefly :)

elstars
18-02-14, 17:33
Je krijgt alles gratis. Stoelen met ingebouwd entertainment en hoofdtelefoons worden uitgedeeld. Het aanbod aan films is ook prima voor elkaar. Diverse keren met BA gevlogen en altijd goed.

Bosevents
18-02-14, 22:30
ook films met nederlandse ondertitels of taal. Anders neem ik een ipad mee voor mijn zoontje

nicolea
19-02-14, 07:24
Het is British Airways he Bosevents......ik gok op Engels :)

Bieg
19-02-14, 07:34
ook films met nederlandse ondertitels of taal. Anders neem ik een ipad mee voor mijn zoontje

Nederlands komt niet voor hoor….. Maar mijn zoontje (van inmiddels 6) kijkt ook rustig Engelse tekenfilms en snapt alles toch wel! Een Ipad heeft hij overigens ook mee hoor, is prima als tijdverdrijf!

Ritchie
19-02-14, 09:58
Ja bij ons vorig jaar hadden we ook een schermpje in de stoel, zelfs een usb aansluiting.

elstars
19-02-14, 12:41
Helaas geen Nederlandse ondertiteling of gesproken taal, maar dat is natuurlijk ook niet vreemd aangezien BA uit Engeland komt. Een enkele film wordt wel in het Engels ondertiteld, dat vinden wij fijn omdat soms het geluid in een vliegtuig niet altijd goed is.

Njit
19-02-14, 13:44
Het geluid is prima, maar het vliegtuig maakt zo'n lawaai :) Lang leve de Noise Cancelling hoofdtelefoon!

Bosevents
19-02-14, 15:39
Kijk dat is een top tip.... Die gaat dus mee :)

b767-300er
19-02-14, 16:26
Bose QC 15, als ik nog ene tip mag geven. Maar ook hier in de FLoridashop is een goedkope variant te krijgen.
In dit topic meer tips:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?11593-Noise-Cancelling-Headset

Lier
19-03-14, 17:52
Iemand enig idee of BA in bepaalde periodes/maanden aanbiedingen heeft? Ik zoek voor oktober een ticket; ams cun mia mco ams
tickets liggen nu rond de 1000 euro erg veel geld voor die periode vinden wij zelf..

b767-300er
22-03-14, 13:04
Inderdaad erg veel geld. Daarbij is oktober voor CUN bijna de slechtste reistijd die je kan hebben.

Angelina
01-04-14, 23:57
Misschien een hele domme vraag, maar een vriendin van m'n dochter vliegt op dezelfde dag, met dezelfde tijden naar Orlando alleen hebben hun een BA vlucht nr en wij AA. Allebei vliegen we eerst naar Londen gatwick en daarna vertrekken we allebei om 13:50 uur naar Orlando, maar dus met verschillende vluchtnrs. Dat is toch wel hetzelfde vliegtuig?

toornent
02-04-14, 09:19
Jahoor, is gewoon hetzelfde vliegtuig. American Airlines heeft zijn vliegcode geplaatst op de vlucht van British Airways, zodat zij hem ook aan kunnen bieden.

b767-300er
02-04-14, 12:23
Jahoor, is gewoon hetzelfde vliegtuig. American Airlines heeft zijn vliegcode geplaatst op de vlucht van British Airways, zodat zij hem ook aan kunnen bieden.

En Vica versa natuurlijk -)

Angelina
02-04-14, 21:48
Oké, bedankt! Zal mijn dochter in de gloria zijn hahahaha
De vlucht was nog niet vol geloof ik.........
Jammer dat we de stoelen nog niet vast kunnen zetten....

Ebelix
03-04-14, 13:34
Dat kan wel maar daar moet je voor betalen bij BA. Wellicht kan het bij AA wel gratis.

FloridaBE
21-06-14, 13:46
Als jullie rechtstreeks een vlucht boeken bij BA, is dat dan eigenlijk net zoiets als KLM? Een account aanmaken, vlucht kiezen en betalen met creditcard (kan vast niet met Ideal?)? Of is het wat lastiger boeken rechtstreeks bij BA en kan ik beter expedia ofzo als tussenpersoon gebruiken? Ik las in dit topic ook iets over, dat er ook weleens Nederlands sprekende personen aan de telefoon komen, mochten er problemen zijn. Tot nu toe hebben we alleen met KLM gevlogen, dus ik vind het best spannend om een andere maatschappij te kiezen, maar ja, als het € 400 goedkoper is ;)

Frans1949
21-06-14, 14:38
Ik heb nu een aantal malen gevlogen met BA. Is eigenlijk altijd goed verlopen.
Ik boek dan gewoon rechtstreeks bij BA.
Bleek iedere keer het voordeligste te zijn.
Wel betaald met creditcard.
Of dat nu ook kan via Ideal weet ik niet.
Misschien even proberen?
Eén keer spannend. Weinig tijd om te overstappen op Heatrow door vertraging in Nederland.
Maar dan staat er een grond stewardes te wachten en krijg je een grote rode kaart en kan je met spoed langs de rij.
Voor mij was het grote voordeel alleen overstappen in London en niet dat gezeur bij de immigratie in de USA waar je op de eerste landing doorheen moet en dan bij lange rijen je volgende vlucht (kan) missen.
Ook kan je via inloggen zelf stoelen kiezen en veranderen maaltijden uitzoeken etc. etc.

Voor mij was het zeer goed.
Maar helaas voor vluchten naar Orlando is het wat minder.
Dus wij vliegen deze keer met Delta. (KLM nummer)
Oktober heen en eind maart weer terug.
Wel gaan we i.v.m. familie omstandigheden even heen en weer in januari en dat doen we dan via een heel voordelige vlucht Orlando- Brussel.

FloridaBE
21-06-14, 15:15
Hoezo is het voor vluchten naar Orlando wat minder? Overstaptijd of nog andere dingen?

Frans1949
21-06-14, 16:57
Voor vluchten naar Orlando moet je overstappen en dan verder via andere maatschappijen.
En dat werkt bij BA kennelijk prijsopdrijvend.
Dus daarom maar een andere maatschappij.
Een aantal malen ben ik met BA naar Las Vegas gevlogen.
Grote voordeel is dat je na de overstap in London rechtstreeks naar Vegas gaan.
En de wachttijd daar was iedere keer minimaal.
Dat heb ik wel anders meegemaakt in b.v. New York, Washington D.C. en vooral Chicago.
Daar wil ik eigenlijk op de heen weg beslist niet overstappen.

chili
21-06-14, 17:06
Voor vluchten naar Orlando moet je overstappen en dan verder via andere maatschappijen.
En dat werkt bij BA kennelijk prijsopdrijvend.
Dus daarom maar een andere maatschappij.

Ik snap dit niet helemaal. Ik heb namelijk net een vlucht naar Orlando geboekt met een overstap in Londen. De tweede vlucht is ook gewoon met BA. De prijs ook niet overdreven hoog.

Frans1949
21-06-14, 17:40
Dat heb je dan goed gedaan.
Maar in mijn geval (heen begin oktober en terug eind maart) vond ik de prijs te hoog.
Ik heb tenminste voor dezelfde periode een goedkopere vlucht gevonden.
Maar als je iets goed kan vinden met BA is er niets mis mee.

Frans1949
21-06-14, 17:45
Chili, ik zit net nog even te kijken.
Er is inderdaad best een redelijke aanbieding.
Maar dan heen aankomen op Gatwick en dan verder van af Heatrow.
Maar er is verder niets mis met deze aanbieding.
Maar helaas pindakaas, ik heb al geboekt.
En ik ben er niet treurig om.

Frans1949
21-06-14, 17:58
Chili, je had mij wakker geschud dus ik wilde toch nog een keer kijken.
Dat is omdat ik nog 1 ticket nodig heb.
Orlando vertrek 19 januari naar Amsterdam
Dan retour 05 febr.
Helaas, dat retourtje komt op $1,147.47.
En mijn vrouw heeft eerder deze week geboekt voor 400 euro Orlando naar Brussel.
Maar we gaan terug voor familie omstandigheden en daarom heeft mijn vrouw al geboekt en ik nog niet omdat er een kans bestaat dat het niet door gaat :-)
En om dat twee tickets het water in te gooien..........

Maar ik wacht nog even af. Als ik zeker weet dat ik terugga dan kijk ik wel weer.
Bedankt voor het meedenken.

chili
21-06-14, 20:00
Gelukkig dat je al een ticket hebt waar je tevreden mee bent! De prijzen hangen natuurlijk ook af van in welke periode je reist. Ik zie inderdaad dat BA niet erg gunstig geprijsd is januari/februari, jammer! En daarbij als je op Gatwick landt, lijkt het me wel een gedoe om helemaal naar Heathrow te gaan.

marjolijne
21-06-14, 20:19
Ik ben helemaal blij met mijn vliegtickets in de Meivakantie onder de 500 euro.
Omdat je door zo´n schoolvakantie toch aan je dagen vast zit, is het altijd wat moeilijker.
En bij ons kwam het voordeel er nog bij dat mijn man nog een silver status heeft bij BA.
Dus konden we meteen gratis de stoelen vast zetten, en 2 koffers pp meenemen.
Ook konden we nog punten inwisselen voor korting, altijd goed.

Wordt mijn eerste keer BA, ben dus benieuwd.

Frans1949
21-06-14, 20:50
Ach, het is altijd afwachten.
Soms kan je profiteren van een zeer redelijke prijs.
Wij zijn afgelopen maand voor 8 dagen in Florida geweest voor minder dan 1000 euro.
En dat inclusief full size auto en alle verzekeringen en een tank benzine.
Goede aanbieding.
En ik ben afgelopen winter in Azie geweest voor een prijs zo laag heb ik nog niet eerder gevlogen.
In 35 jaar!!!!
Maar je kan niet altijd precies raak schieten denk ik.
Wel blijf ik altijd alert en probeer zo goed mogelijk te boeken.

Mushu
22-06-14, 02:29
Vandaag met British Airways naar Washington gevlogen. Goede vlucht met uitgebreide keuze aan films. Vond het allemaal net iets beter dan Aer Lingus (dat is dan ook een budget maatschappij).

elstars
22-06-14, 10:00
Wij hebben al diverse keren de vlucht naar Florida (Orlando of Tampa) met BA gemaakt. Altijd naar volle tevredenheid: prijs laag (soms onder de 500 euro), overstappen in London Gatwick (aankomen uit Amsterdam op dit vliegveld en hier ook weer vertrekken naar Florida). Wij vonden BA steeds een prima maatschappij.

FloridaBE
25-06-14, 22:12
We hebben geboekt bij British Airways naar Orlando! (Ik zag net dat de prijs met € 260 is gestegen, dus een goede deal). Mijn vraag is wanneer ik het beste dat API in kan vullen? Vlak voordat we vertrekken of beter nu al. Zijn die gegevens belangrijk voor Amerika? Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij KLM toen ook in moest vullen of het is automatisch gegaan.

Mushu
26-06-14, 03:06
Als ik alle gegevens heb, vul ik die gelijk in. Geen reden om daar mee te wachten toch?

Frans1949
26-06-14, 10:11
@FloridaBE, ik vul ze meestal direct in als ik de beschikking heb over de gegevens.
Ik wist een keer dat ik later een nieuw paspoort aan zou schaffen en dan vul ik die gegevens later in.
Ook kan je het eventueel later veranderen.
Bij de KLM (Delta) vragen ze tegenwoordig ook of je online de gegevens in wil vullen.
Dat is, denk ik, om de procedure op Schiphol sneller te laten verlopen.

Goed gedaan met de prijs joh. :cool:
Wij hebben een ticket gekocht Orlando- Brussel en die is nu ook 50 euro duurder.
Ik moet nog een ticket hebben Orlando-Amsterdam (of Brussel) in januari maar die kan ik nog niet boeken omdat mij data nog niet bekend is dus ik wacht af maar zit op het "vinkentouw".

Cadbury
02-07-14, 09:36
Ook wij hebben toegeslagen dat weekend ;) 4 retourtjes (2 kids) ams-lgw-mco, 25/4 t/m 15/5 voor 2024 euro.
Was super blij met deze prijs, we hadden op 100 euro extra per ticket begroot.

We vliegen s'avonds naar London en overnachten daar, de volgende ochtend vliegen we om 11.20 :D
Vorig jaar was het voor de meiden te veel om allemaal op een dag te doen, door alle opwinding konden ze niet slapen tijdens het reizen.
Terug was het gelukkig geen probleem.

Ritchie
11-11-14, 14:40
Kan je als je boekt bij een reisbureau je stoelen niet meer zelf vastzetten via de site van BA (met je boekingscode), zoals dat bij United en andere maatschappijen ook gaat ?

hannie
11-11-14, 15:18
Bij B A kun je volgens mij alleen 24 uur van te voren gratis je stoelen vastleggen.

Njit
11-11-14, 15:46
Klopt helemaal. Staat ook op hun site: http://www.britishairways.com/travel/olcilandingpageauthreq/public/en_gb

Mushu
11-11-14, 16:29
Als je naar manage my booking gaat kan je toch gewoon vooraf je stoelen vastleggen? Of het gratis is hangt van je stoelkeuze af. Voor mijn reis in juni/ juli van dit jaar heb ik voor de heenweg de stoelen vastgelegd maar voor de terugweg lukte dat niet (ook niet 24u vooraf). Gelukkig was het toestel terug niet vol en konden we nog goede plekken krijgen.

Ritchie
11-11-14, 16:47
Het is inmiddels British Airways geworden, zowiezo bedankt voor de snelle antwoorden

b767-300er
12-11-14, 19:59
Volgens mij is dat inchecken wat 24u tevoor kan . Stoelen vastleggen kan volgens mij wel eerder

corrus
12-11-14, 20:04
Als je een Freq. flyer card hebt, dan 48 uur van te voren
Of op de site van British Airways tegen betaling.
Maar indien een gezin met kinderen reist van 11 jaar of jonger, geeft BA 14 dagen van te voren automatisch stoelen voor dit gezin.

mblokland
13-11-14, 20:11
Volgens de BA website (http://www.flyertalk.com/forum/british-airways-executive-club/1426895-ba-seating-policy-guide.html) is de regeling iets anders (maar komt overeen met het bericht van Corrus):
Enjoy your flight togetherChoose seats for the whole family so that you can be sure you're seated together.
You may be able to reserve seats for free if you have an infant in your booking, otherwise there will be a charge.
If you decide not to reserve your seats in advance, we'll do it for you 5 days before departure. If you can't be seated together, we'll make sure each child is seated with an adult from your group.

marjolijne
17-11-14, 15:43
Wij konden onze stoelen meteen gratis vast zetten.
Maar mijn man heeft daar een zilveren status.
Wij waren de eerste dus zowel heen als terug mooie plekken kunnen vastleggen.
Wat ik ook erg positief vind is dat je punten kunt inwisselen voor korting.
En een familie account kan maken voor punten.

S@skia
18-11-14, 08:14
En met die punten hebben wij al een aantal keren hele leuke hotel overnachtingen geboekt met heel weinig bijbetalen.....ideaal!!

PENPE
03-01-15, 15:56
Voor onze komende trips zijn we aan het kijken om uit prijsoverweging bv met BA te gaan vliegen. Ik ben niet een van de kleinste en slankste en wil daardoor wel wat extra ruimte, heeft iemand ervaring met de Premium Economy-class bij BA ?

http://www.britishairways.com/assets/images/information/travel-classes/premium-economy/world-traveller-plus/750x500-empty-seat-BAWTP_new_Personal-space4_day.jpg
( Foto : British Airways )

Heeft iemand overigens een idee wat de upgrade naar de Premium Economy-class kost bij BA ?

b767-300er
03-01-15, 17:09
Zon 120 pp per enkele reis

José
03-01-15, 18:35
Zit je in de Premium Economy-class bij Britisch Airways met 2 stoelen naast elkaar en niet met 3?

b767-300er
03-01-15, 20:43
Hangt van het type machine af.

Ebelix
03-01-15, 22:10
Volgens mij is de premium klasse van BA aanzienlijk duurder. Daarnaast kunnen de armleuningen niet omhoog. De service is wel meer Dan in gewoon economy. Dit is mijn ervaring van heel wat jaren terug. Er staan wel minder stoelen op een rij dan in economy. Ik denk dat je bij Delta meer ruimte hebt.

Bieg
04-01-15, 10:24
Wij hebben bij Delta in Economy Comfort gezeten (gisteren teruggekomen) en de ruimte was behoorlijk moet ik zeggen. Ron is 1.92 en kon zijn benen goed kwijt, ook de breedte van de stoelen was goed. Nadeel van Delta is alleen dat ze vaak erg duur zijn, wij hadden de mazzel dat we voor een leuke prijs bij Kilroy konden boeken want als we rechtstreeks via KLM/Delta hadden geboekt waren de tickets ruim 400 euro per stuk duurder......

jastsali
06-01-15, 10:08
Heeft iemand overigens een idee wat de upgrade naar de Premium Economy-class kost bij BA ?
Een stoel bij de nooduitgang vooraf reserveren (voorbehoud beschikbaarheid) kost 66 euro pp per vlucht.
Een Premium economy kost het dubbele. Als voorbeeld even gekeken naar onze eerstvolgende vlucht naar Tampa:
De world traveller (economy) is 556,- en premium economy is 1197,- per persoon.
De laatste jaren vliegen wij alleen nog maar met BA. Prima vliegtijden, regelmatig goede ticketprijzen, alleen overstap in Gatwick en daarna rechtstreeks naar TPA of MCO. Bovendien is de triple 7 is ons favoriete toestel, alhoewel dat altijd iets persoonlijks is. Omdat wij bijna altijd doordeweeks vliegen buiten het hoogseizoen is het toestel zelden vol en hebben we beide achterin het toestel 3 stoelen. Dus lekker languit zitten/liggen. Omdat een van ons al eens trombose heeft opgelopen in een vlucht van Delta zijn we extra scherp op voldoende zitruimte. De 777 vinden wij een toestel waar je ook nog redelijk ruimte hebt als je in economy "gewoon" rechtop moet zitten. In een 767 en 747 moeten wij altijd upgraden naar economy plus. Wij vinden trouwens wel dat de kwaliteit van BA de laatste tijd wat minder wordt (m.n. eten) maar voor ons geen reden om naar een ander te kijken.

b767-300er
06-01-15, 14:11
Toch grappig, want de stoelafstanden zijn in genoemde machines hetzelfde. Veelgehoorde klacht van de triple is juist bij raamplaatsen dat de stoel wat benauwend is door de rondingen van de machine.
Overigens wel 1 van de veiligste machines ooit gebouwd..
Ach zo is er voor iedereen voor elke machine wel iets positiefs of negatiefs. Bedankt voor het delen!

Esther43
01-02-15, 16:40
Vraag: ik ben op zoek naar tickets voor september 2015. Ik zag op de site van British Airways een aantrekkelijk ticket. De vluchten worden uitgevoerd door Americain Airlines, British Airways en Iberia. Nu staat er bij de toegestane bagageinfo:
Different checked baggage charges and restrictions may apply on other airlines. Please see the operating airline's website for information.

American Airlines (http://www.aa.com/)
Iberia (http://www.iberia.com/)

De laatste vlucht is van Madrid naar Brussel, uitgevoerd door Iberia.
Ik neem aan dat ik voor deze vlucht toch geen extra ruimbagage moet bijboeken? De bagage wordt toch doorgelabeld? Als ik kijk op de site van Iberia zou je voor Europese vluchten alleen handbagage kosteloos mee mogen nemen. Heeft hier iemand ervaring mee. De andere vluchten worden door de andere maatschappijen uitgevoerd.

b767-300er
02-02-15, 00:31
Als jij een ICA ticket hebt dan gelden voor het Eurpoese deel dezelfde regels.
oftewel voor jou gelden de regels zoals het stuk Florida-Madrid van die uitvoerende maatschappij.

Esther43
02-02-15, 08:52
Misschien domme vraag, maar wat is een ICA ticket?:confused:

b767-300er
02-02-15, 21:57
Domme vragen bestaan niet.

Een ICA vlucht is heel zwart wit gezien een intercontinentale vlucht. Bv MAD-MIA.

Als je een ticket hebt voor MIA-MAD-AMS en je vliegt MIA-MAD met bv American of United en MAD-AMS met Iberia, dan gelden voor het stuk MAD-AMS dezelfde bagagevoorwaarden als het stuk MIA-MAD. Ook al is het een andere maatschappij. Je moet wel even goed kijken wie de uitvoerende maatschappij voor het ICA stuk is.

Als je een los ticket MIA-MAD en MaD-AMS hebt, dan ben je wel gebonden aan de regels van de airline die MAD-AMS uitvoert. Ik maak uit jouw verhaal op dat dat niet het geval is.

Esther43
03-02-15, 17:47
Dank je wel, duidelijk!

corrus
03-02-15, 18:15
Zit je in de Premium Economy-class bij British Airways met 2 stoelen naast elkaar en niet met 3?

Er zijn 24 stoelen in World Traveler Plus (Premium Economy) en de raamrijen zijn 2 stuks...
en 4 stoelen in de middenrij.
Deze stoelen hebben een pitch van 38 inch t.o.v. de gewone Economy (World Traveler) die 31 inch heeft. ook zijn ze een inch dan de standaard stoelen.
Een ander pluspunt is dat je in de World Traveler Plus klasse ook andere maaltijden krijgt, wat bij de andere airlines beslist niet het geval is.
Bij British Airways is de World Traveler Plus een echte boekingsklasse, bij de andere airlines een stoel optie.

Ritchie
23-02-15, 15:38
Wij vliegen weer met BA.
Nu hebben wij dit ook een paar jaar geleden gedaan: Amsterdam -> Gatwick -> Orlando.
Wat wij raar vonden was, dat we in Orlando alleen nog maar immigratiedienst hadden, en daarna onze koffers al konden ophalen, dus geen verkleedpartij (schoenen uit e.d.) bij de douane.
Is dat normaal ??

oma van tijn
23-02-15, 15:39
fijn toch!! wij denken er ook over om met BA te vliegen dit jaar. Wij hebben nog geen tickets maar dat komt.

Ta2 Gerrit
23-02-15, 15:52
Is dat normaal ??Dat lijkt me wel normaal. Als Orlando je POE is in de US en je verlaat daar het vliegveld is er geen controle meer nodig. Als je ergens anders aankomt (Washington/Chicago/Newark etc.) en je vliegt nog weer door naar bijv. Orlando, dan verlaat je na Immigrations & Customs als het ware het vliegveld en moet je voor je verdere vlucht het vliegveld weer betreden, dus langs de security, en de hele procedure van schoenen, riem, laptop enzovoorts ondergaan. Of je moet een TSA precheck hebben, dan is het wat minder streng.

Het is eigenlijk hetzelfde als dat je in Orlando weer vertrekt, dan krijg je ook diezelfde controle, maar in Amsterdam mag je na paspoort en douane zo doorlopen.

Ritchie
23-02-15, 15:58
Dank je wel Ta2 Gerrit, duidelijk verhaal.
Maar vorig jaar op SFB met rechtstreeks Arke hadden we wel security

b767-300er
23-02-15, 17:42
Bij AANKOMST op SFB?
Was SFB je eindbestemming of ging je door naar MIA

Ritchie
23-02-15, 18:05
Geen idee, mijn eindbestemming was SFB

b767-300er
23-02-15, 18:22
Dus bij AANKOMST op SFB moest jij door de veiligheidscheck (schoenen uit ect) op SFB?

jastsali
24-02-15, 14:49
Kijk ik niet van op. Hebben wij op onze eindbestemming MCO ook al twee keer meegemaakt. Stomverbaasd natuurlijk, maar gewoon slaafs meewerken en dan loopt het vanzelf. Was volgens mij nog toen Martinair op Orlando vloog.

SaGe
30-03-15, 16:22
Wij vliegen in Mei met BA vanuit Dusseldorf --> Londen Heathrow -->Orlando en in juni terug vanuit Miami --> Londen Gatwick --> Dusseldorf. Nog nooit mee gevlogen, dus ben benieuwd hoe BA alles verzorgt :-)

Vraagje die ik niet kan terugvinden. Alle vluchten die we geboekt hebben zijn met BA, moet je je koffer in de tussenstop ophalen en weer inleveren of gaat dit automatisch en is het in Londen alleen jezelf in het volgende vliegtuig krijgen ;-)??

b767-300er
30-03-15, 18:45
Worden doorgelabeld.

WendyFL
19-04-15, 10:39
Wij vliegen binnenkort met BA naar Orlando, via Londen, altijd een hele fijne vlucht vind ik. Maar nu is onze terugvlucht omgeboekt via Philadelphia en ik begreep van vrienden dat we dan in een oud US airways toestel komen zonder schermpjes, 2x3 en zelfs asbakken erin. Zoeken op de vlucht toont dat inderdaad aan. Wie heeft dit al meegemaakt?

knaapje
19-04-15, 11:53
Ik heb een paar keer AMS PHL v.v. met US airways gevlogen.
Toestellen zijn wat kleiner, 1 gangpad.
Service als bij alle maatschappijen, voldoende drinken en eten van redelijke kwaliteit.
Personeel vriendelijk.
Toestellen niet de modernste maar netjes.
Zie geen verschil met bijv. Delta of United.
Zou er zo weer mee vliegen.

PENPE
19-04-15, 12:53
..en ik begreep van vrienden dat we dan in een oud US airways toestel komen zonder schermpjes, 2x3 en zelfs asbakken erin. Zoeken op de vlucht toont dat inderdaad aan...

Ik zit dagelijks op diverse sites om tickets te zoeken, maar dat ik ook kan zien of ze asbakken aan boord hebben, dat wist ik niet...

Anyway, hebben ook een keer AMS PHL MCO vv met US Airways gevlogen, was niets mis mee. Moet er wel bij zeggen dat wij op alle vluchten de enige 2-seat rij (exit-row) aan boord hadden, en dat zit wel net iets beter. Service aan boord was prima overigens, en dan die schermpjes dat is voor mij niet van belang want ik slaap altijd de hele vlucht ;-)

Ook wij zouden er zo weer mee vliegen

mblokland
20-04-15, 17:22
Wij vliegen van dusseldorf naar londen heathrow en van LHR naar Miami, wie weet hoelang je van te voren op DUS moet inchecken en bagage afgeven (dit is de eerste keer dat we niet rechtstreeks vliegen).

b767-300er
20-04-15, 19:06
Net zo lang als dat je wel rechtstreeks zou vliegen, dat maakt geen enkel verschil

JacqyE
23-04-15, 15:30
Ik had vorige maand het zelfde, ik heb geweigerd en vlieg nu mat BA van Amsterdam naar Heathrow en vervolgens met BA van Gatwick naar Tampa in plaats via Philadelphia met US Airways. Btw. Alle bijkomende kosten (zoals vervoer tussen vliegvelden) worden vergoed door BA.

PENPE
23-04-15, 16:11
Ik had vorige maand het zelfde, ik heb geweigerd en vlieg nu mat BA van Amsterdam naar Heathrow en vervolgens met BA van Gatwick naar Tampa in plaats via Philadelphia met US Airways. Btw. Alle bijkomende kosten (zoals vervoer tussen vliegvelden) worden vergoed door BA. Als je ipv naar Orlando nu naar Tampa vliegt zul je ook je autohuur aan moeten passen vrees ik.....

knaapje
23-04-15, 16:52
Waar staat, dat hij i.p.v. naar Orlando naar Tampa vliegt??