PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagage: Handbagage



Mamalief
31-07-06, 12:18
hallow,
ik heb even een vraag over hoeveel handbagage je mag meenemen per persoon :?:
misschien dat deze info ergens anders op de site al staat maarik kon het niet vinden.

voor mijn zoon heb ik nagevraagt bij martinair dat ik zijn autostoel EN zijn buggie mag meenemen tot aan het vliegtuig. zijn buggie als zijn handbagage en zijn autostoel om in te zityen tijdens de vlucht. :wink: hier ben ik erg blij mee anders had ik na het inchecken joshua moeten dragen tot we zouden vliegen

:-k alleen vraag ik me af hoeveel kg ik voor mezelf mag mee nemen en hoe groot dit mag zijn. wie heeft ervaring op de site va martinar staat alleen dat het max 40x50x25 (LxBxH), in totaal 115 cm mag zijn maar ik neem aan dat hier ook een aantal kilo's aan zit ?

ik hoop snel een andwoord te krijgen alvast bedankt [-o<

groetjes mamalief :D

raygwencaith
02-08-06, 22:05
Wij hadden ook de buggy en een autostoel mee voor onze dame en beide nog twee grote volle rugtassen van denk ik wel rond de 6-7 kilo. De handbagage wordt eigenlijk niet geckecked tenzij je natuurlijk met een koffer het vliegtuig instapt, ik heb wel mensen met nog grotere tassen enzo gezien dna wij al hadden.

De volgende text heb ik van de martinair site geplukt.

A. Baby's reizend op 10% tickets
Baby's, waarvoor 10% van het volwassene tarief is betaald en geen recht op een stoel hebben, mogen één stuk bagage met maximale afmetingen van 114 cm (45 inch) (L+B+H) en met een maximaal gewicht van 10 kg (22 lbs) meenemen.

Tevens mag er één van de navolgende items mee worden genomen:
Een volledig inklapbare kinderwagen of buggie
Of een maxi cosi
Of een kinderzitje voor in de auto

Note: Deze items mogen alleen in de cabine worden vervoerd, wanneer deze in de kastjes boven uw hoofd of onder de stoel voor u kunnen worden geplaatst. In alle overige gevallen moet het item worden ingecheckt.

Njit
31-08-06, 10:57
Bron: ANP

Passagiers naar de Verenigde Staten kunnen toch op Schiphol gekochte drank, gel en parfum in hun handbagage meenemen. De luchthaven overhandigt deze producten voortaan pas aan de gate. De artikelen gaan eerst door de scanner, zo zei een woordvoerster van Schiphol donderdag.

De beveiligingsmaatregelen op vluchten naar de VS en van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zijn aangescherpt, nadat Groot-Brittannië aanslagen had verijdeld op een aantal passagiersvliegtuigen. De vermoedelijke aanslagplegers wilden de toestellen, die allemaal richting de VS zouden vliegen, laten ontploffen met vloeibare explosieven.

Drank, gel, parfum en andere vloeistoffen zijn niet langer toegestaan in de handbagage, behalve als reizigers deze artikelen in de See Buy Fly-winkels op Schiphol hebben gekocht. Als Schiphol geen oplossing voor de aangescherpte beveiligingsmaatregelen zou hebben gevonden, zou dat de luchthaven jaarlijks een paar miljoen euro aan omzet hebben gekost.

Passagiers naar de VS en op vluchten van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen kunnen nu niet meer kort voor vertrek drank, gel of parfum aanschaffen. Dat moet ongeveer 1,5 uur voor vertrek gebeuren. "We hebben tijd nodig om de spullen door de scanner te halen en bij de gate te krijgen", lichtte de zegsvrouw van Schiphol toe. Winkeliers zullen hun klanten hierover inlichten.

Bij de gate staat nu voor vertrek een vertegenwoordiger van de winkel die de artikelen aan de reizigers overhandigt. Schiphol heeft dertig extra werknemers moeten inhuren om dit mogelijk te maken.

Schiphol heeft de maatregel afgekeken van luchthavens in de Verenigde Staten. Daar is het al lange tijd gebruikelijk om gekochte drank pas bij de gate af te leveren. De afgelopen dagen heeft het vliegveld overleg gepleegd met luchtvaartmaatschappijen, winkeleigenaren en de Amerikaanse autoriteiten. De maatregelen geldt alleen voor reizigers naar de VS en op vluchten van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen.

http://img334.imageshack.us/img334/655/06083128609schipholhu9.jpg (http://imageshack.us)

Michael66
31-08-06, 13:39
Leuk als je een rechtstreekse vlucht hebt. Als je een tussenstop hebt, heb je een probleempje, want dan kun je met je gele tasje je tweede vlucht niet in, tenzij je het tijdens de tussenstop in je ruimbagage stopt.

corrus
31-08-06, 21:51
Leuk als je een rechtstreekse vlucht hebt. Als je een tussenstop hebt, heb je een probleempje, want dan kun je met je gele tasje je tweede vlucht niet in, tenzij je het tijdens de tussenstop in je ruimbagage stopt.Shoot!!

Ben je mooi klaar mee... want dat betekent dat je van te voren al ruimte gemaakt moet hebben in je koffers... of het hele zaakje snel moet gaan opdrinken.:shock: tijdens de tussenstop... :lol:
Daar hebben ze dus mooi niet aan gedacht... (maar ja... het ging alleen maar om de omzet van de winkeliers)

corrus
02-11-06, 21:33
Ik weet niet of dit al geplaatst is... (vanavond in het journaal)
In dat geval, Sorry, maar het leek me handig om te weten...
(het meeste wisten we al... (denk ik)

Vanaf 6 november aanstaande gelden er nieuwe regels voor wat mee mag in de handbagage

Verandering voor reizigers:
nieuwe regels voor uw handbagage op alle vliegvelden binnen de Europese Unie
Vanaf 6 november 2006 gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) nieuwe regels voor wat mee mag in de handbagage. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden (max. 100 ml per stuk) én op de juiste manier verpakt worden meegenomen. Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van, of overstappen op, een vliegveld binnen de Europese Unie.
De nieuwe regels gelden voor vloeistoffen zoals water en andere drankjes voor consumptie. Ook geldt het voor gels, pasta's, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier dus ook onder.
Dit zijn de regels voor vloeistoffen in uw handbagage:

u kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter
deze verpakkingen mogen alleen worden meegenomen in een doorzichtige plastic zak
per persoon mag één doorzichtige plastic zak worden meegenomen
de doorzichtige plastic zak mag niet groter zijn dan 1 liter
de doorzichtige plastic zak moet hersluitbaar zijnU kunt een geschikte doorzichtige plastic zak van thuis meenemen. Tijdens de introductieperiode ontvangt u de doorzichtige plastic zak gratis op alle Nederlandse luchthavens.
Er zijn twee uitzonderingen:

babyvoeding, die u tijdens de vlucht nodig heeft
medicijnen, die u tijdens de vlucht nodig heeftAankopen op de luchthavens en aan boord
Na de ticket- en/of paspoortcontrole kunt u op de Europese luchthavens en in het vliegtuig van een Europese luchtvaartmaatschappij nog steeds uw (taxfree) aankopen doen. Vloeistoffen en gels die u ná de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig heeft gekocht, worden door de winkel of aan boord - wanneer nodig - voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgend vliegveld moet overstappen mag u het zegel niet verbreken tot u op uw eindbestemming bent aangekomen.
Apart aanbieden van uw handbagage
Bij de handbagagecontrole moet u alle vloeistoffen apart aanbieden. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. Ook jassen, colberts en grote elektrische apparaten, zoals laptops, moet u apart aanbieden bij de handbagagecontrole.



Toelichting en Q&A's
Waar zijn deze regels voor nodig?
Deze nieuwe regels voor handbagage zijn ingevoerd na de arrestaties van terrorismeverdachten in Groot-Brittannië, in augustus 2006. De verdenking bestaat dat deze personen vloeibare explosieven wilden gebruiken voor een terroristische aanslag. Om de kans daarop te verkleinen, wordt het meenemen van vloeistoffen in de handbagage beperkt en strenger gecontroleerd.
Waarom vloeistoffen?
Er is veel onderzoek gedaan naar vloeibare explosieven. Het blijkt dat voor het veroorzaken van een explosie grotere hoeveelheden nodig zijn. Daarom mogen passagiers geen grote hoeveelheden vloeistof meer meenemen in de handbagage.
Vloeistoffen en gels gekocht op de luchthaven worden extra gecontroleerd en van huis meegebrachte vloeistoffen en gels mogen alleen nog maar in kleine hoeveelheden mee in de handbagage.
Wat kan ik verwachten bij de controle op de luchthaven?
Bij de beveiligingscontrole gaat alle handbagage op een lopende band door een scanner. Hier wordt ook gecontroleerd of u vloeistoffen in uw handbagage hebt. Als u dus vloeistoffen mee wilt nemen in uw handbagage, dan moet u voor vertrek -thuis of op de luchthaven - alles verpakken volgens de nieuwe voorschriften.
Als u vloeistoffen en gels tóch los in uw handbagage houdt, moet u er rekening mee houden dat ze bij de beveiligingscontrole worden ingenomen.
Vóór de controlepunten vindt u speciaal ingerichte plekken waar u een plastic zak kunt krijgen en uw vloeistoffen en gels kunt ompakken.
Bij de handbagagecontrole moet u alle vloeistoffen apart aanbieden. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. Ook jassen, colberts en grote elektrische apparaten, zoals laptops, moet u apart aanbieden bij de handbagagecontrole.
Waar kan ik een zakje verkrijgen?
Vooralsnog is het doorzichtige plastic zakje dat aan de Europese eisen voldoet moeilijk verkrijgbaar in de winkels. Tijdens de introductieperiode ontvangt u de doorzichtige plastic zak gratis op alle Nederlandse luchthavens.
Kan ik nog winkelen na de paspoortcontrole / taxfree shoppen?
Ja, na de ticket- en/of paspoortcontrole kunt u op een EU-luchthaven en in het vliegtuig van een Europese luchtvaartmaatschappij nog steeds uw (taxfree) aankopen doen. Vloeistoffen en gels die u ná de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig heeft gekocht, worden door de verkoper - wanneer nodig - voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgend vliegveld moet overstappen mag u het zegel niet verbreken tot op uw eindbestemming bent aangekomen.
Aankopen op niet-Europese luchthavens en aan boord van niet-Europese luchtvaartmaatschappijen
Als u vloeistoffen en gels (taxfree) koopt op een niet- Europese luchthaven en u stapt over op een Europese luchthaven, moet u er rekening mee houden dat uw aankopen bij de beveiligingscontrole worden ingenomen. Dit geldt ook voor (taxfree) aankopen die u aan boord van een niet-Europese luchtvaartmaatschappij hebt gedaan.
Waarom in het kleine plastic zakje?
Het doorzichtige plastic zakje is nodig voor de controle op de luchthaven. Als alle verpakkingen bij elkaar in het doorzichtige zakje zitten, kan het beveiligingspersoneel in één oogopslag zien of de regels zijn gevolgd. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. De controles zullen sneller gaan als alle passagiers hun spullen op deze manier verpakken. Daarom moeten alle verpakkingen ook gemakkelijk in de doorzichtige plastic zak passen en moet de zak gesloten zijn. Als u vloeistoffen en gels tóch los in uw handbagage houdt, moet u er rekening mee houden dat ze bij de beveiligingscontrole worden ingenomen.
Gelden deze regels overal?
In alle 25 landen van de Europese Unie gelden dezelfde regels, op alle luchthavens. Dus als u vertrekt of overstapt in de Europese Unie, dan gelden deze regels. In de Verenigde Staten en Canada gelden vergelijkbare regels voor handbagage. En voor landen buiten de Europese Unie kunnen andere regels gelden. Houdt u daar rekening mee.
Waar kan ik deze regels vinden?
Vanaf 6 november 2006 gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) dezelfde regels voor handbagage. De handbagageregels kunt u vinden op teletekstpagina 762 of op de websites van uw luchtvaartmaatschappij of luchthaven.

Njit
09-11-06, 08:55
Fles whisky in één keer leeg


SCHIPHOL - De nieuwe regels voor het meenemen van handbagage leidden gisteren op Schiphol tot overlast voor passagiers.


http://www.ad.nl/multimedia/archive/00097/bibu06_0711Bijzakje_97740a.jpg



Vooral overstappende passagiers moesten spullen als shampoo, contactlensvloeistof en drank weggooien.

Een passagier dronk in één keer de fles whisky leeg die hij net taxfree had gekocht. De man is afgevoerd naar de EHBO. Een vrouw die wilde overstappen op een vlucht naar Duitsland, vond de maatregelen zo overdreven dat ze de trein pakte.

Sinds gisteren mogen er in heel Europa alleen maar kleine hoeveelheden vloeistof worden meegenomen. Op Schiphol werden gisteren 82.000 mensen gecontroleerd. De luchthaven heeft voor de controles 600 extra mensen aangenomen.

Bron (http://www.ad.nl/binnenland/article780041.ece)

bowie13
19-05-07, 21:27
Kan iemand mij ook vertellen waar ik de maten van de handbagage kan vinden bijv. van Delta.
Wij willen graag zo'n klein koffertje meenemen.
56Hx34Bx17D dit is ongeveer de maat.
En ik had ergens gelezen dat de handbagage nu 10Kg mag zijn inplaats van 8kg.
Wie kan mij helpen.

Groetjes,
Bowie13

Michael66
20-05-07, 03:24
http://www.delta.com/traveling_checkin/baggage/baggage_allowance/index.jsp

ekkie50
27-05-07, 10:16
Een korte update nu ik weer thuis ben.

Ik had vloeistoffen en gel (in mijn geval een chapstick voor de lippen) braaf in een hersluitbaar plastic zakje verpakt en in m'n handbagage gestopt. Op Schiphol heb ik het er niet uit hoeven halen voor controle, dus ik snap het nut er niet helemaal van. Of het moet zo zijn dat het zakje te zien is in de scanner bij de gate. Precies hetzelfde was het geval op OIA op m'n terugreis.
Wat me wel opviel op beide luchthavens was dat men de reizigers er nog eens extra op attendeerde dat losse flesjes met water of limonade niet zijn toegestaan voorbij de checkpoints. Weggooien of opdrinken dus.

Michael66
27-05-07, 11:46
Ik had vloeistoffen en gel (in mijn geval een chapstick voor de lippen) braaf in een hersluitbaar plastic zakje verpakt en in m'n handbagage gestopt.
Da's dus niet de bedoeling.[-(

Je hoort het zakje apart en zichtbaar "aan te bieden" aan de controleurs, zodat ze kunnen zien wat je bij je hebt.

Uiteraard is het zakje niet zichtbaar op de scan, daar is het ook niet voor bedoeld.

marisca
28-05-07, 18:56
Wij hebben het ook niet hoeven te laten zien hoor!
zat gewoon in onze rugzak afgelopen 6 mei dus!
En er liep iemand met een fles hoesdrank dor de douane heen en die was ongeveer 500 ml en hij mocht alleen door als hij zichtbaar een slok zou nemen.
Met de opmerking als dat als er binnen een half uur niets gebeurd met hem dan zal het wel veilig zijn om het aan boord te nemen want wij moesten toc nog even een half uur wachten voordat we aan boord mochten.
Ik vond het een slechte zaak dat een nederlandse douanier dat als grapje zat te verkondigen.
ik was er zelfs een beetje van slag van eigenlijk:(
maar e r gebeurde niets gelukkig maar ik ging niet lekker van huis op die manier.
Ik vind het niet kunnen om die geintjes te maken bij zoiets , en hun verwachten dat jij geen grapjes maakt maar ondertussen...... http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020072.gif (http://www.sweetim.com/defaultie.asp?ref=10)


Ik heb die man wel continue in de gaten gehouden :(

calypso
11-06-07, 12:36
Nou zo te zien handteren ze dus geen gewicht, maar ga ervan uit dat het ergens tussen de 6-8kg zal zijn.
Denk dat dit ook een beetje gezond verstand gebruiken is. je kunt natuurlijk niet een bag van 20kg of zo als carry-on bagage gaan inchecken.

hierbij de gevens zoals hun zelf aangeven op hun webiste;

For travel worldwide on United, you may carry on one bag and one personal item such as a purse, briefcase, or laptop computer.

A carry-on bag must fit under your seat or in the overhead bin.
Carry-on bag dimensions should not be more than 9" x 14" x 22" (length + width + height) or 45 linear inches (the length, height and width added together).
United may require that a carry-on item travel as checked baggage if the item cannot be safely stowed on a particular flight.

United exempts the following personal items from the one piece limit:

Child safety seats for ticketed children
Assistive devices (e.g. canes, crutches, etc.)
Outer garments (e.g. coats, hats, etc.)

Eric
11-06-07, 12:40
Maar als het blijkbaar te veel gevraagd is een beetje fatsoenlijk antwoord te krijgen, dan laat maar zitten.
Kort lontje?
We proberen je alleen maar te helpen, en de ervaring leert dat 99&#37; van de op het forum gestelde vragen al eerder voorbij zijn gekomen, of makkelijk met een beetje googelen te vinden zijn.
Maaar....ik heb even voor je gekeken en op de site van United staat het volgende:

Carry-on baggage
For travel worldwide on United, you may carry on one bag and one personal item such as a purse, briefcase, or laptop computer.

A carry-on bag must fit under your seat or in the overhead bin.
Carry-on bag dimensions should not be more than 9" x 14" x 22" (length + width + height) or 45 linear inches (the length, height and width added together).United may require that a carry-on item travel as checked baggage if the item cannot be safely stowed on a particular flight.

United exempts the following personal items from the one piece limit:

Child safety seats for ticketed children
Assistive devices (e.g. canes, crutches, etc.)
Outer garments (e.g. coats, hats, etc.)
En dat houd dus in, dat er geen maximum zit aan het gewicht van de handbagage die je meeneemt.
Maaar... stel dat je 15 kilo meeneeemt, en je loopt er een hele dag mee te sjouwen, door de immigratie, door de douane, naar auto, of bij overstap nog erger naar een andere gate, hou er dan rekening mee dat 15 kilo net zoveel is als 15 pakken suiker, en loop daar eens een uurtje mee door de supermarkt om te kijken wat dat betekent.
Verder moet je het ver boven je hoofd tillen in het bagagevak, en waarschijnlijk 10 keer eruit halen om iets te pakken wat je nodig hebt.
Ik vlieg mag ik wel zeggen zeer regelmatig naar de VS, en ben volledig teruggekomen van de vele handbagage, bij mij gaat mee:
Laptop
Koptelefoon
Paar tijdschriften of boek.
En dat is alles !!!
Eric

Yvet
26-06-07, 15:41
Bij Etos kun je een gratis hersluitbaar tasje afhalen waarin je de vloeistoffen kunt stoppen die je mee wilt nemen in je handbagage.

Waarschijnlijk willen ze wel dat je ook een aankoop doet, maar dat staat er niet bij in de folder.

Deze tasjes zijn ook op Schiphol gratis verkrijgbaar, maar ik weet dat er meerdere mensen zijn die graag alles al goed ingepakt hebben voordat ze vertrekken naar Schiphol.
Ikzelf heb voor mijn reis in mei deze tasjes gekocht bij de AH en betaalde iets van € 1,50 voor een aantal tasjes die zelfs beter hersluitbaar zijn maar dan nog, dit is gratis.

Dus hoop ik dat mensen wat hebben aan deze tip.

Erik_R
19-02-08, 12:31
Weet iemand hoe de huidige regels zijn mbt handbagage en dan met name dus makeup artikelen meebrengen ?

Erik

Njit
19-02-08, 13:11
Zie deze links op de TSA site:

http://www.tsa.gov/graphics/tsa_logo.gif

3-1-1 for Carry-Ons (http://www.tsa.gov/311/index.shtm)
Read our list of prohibited items. (http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/prohibited/permitted-prohibited-items.shtm)
Traveling with children? (http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/children/formula.shtm)

Michael66
19-02-08, 13:15
En op de website van Schiphol staat ook een heleboel info: http://www.schiphol.nl/home/portlet/SBF_liquids.jsp;jsessionid=H6GyTmTxf0nQByHP1G8Lzk2 y4!561386324!1203422760360?PORTLET%3C%3Ecnt_id=101 34198674626276&ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395729234&FOLDER%3C%3Efolder_id=1408474395729236&VIRTUAL_TEMPLATE%3C%3Evt_id=10134198673795849&bmUID=1203389008346&bmLocale=nl

Njit
19-02-08, 13:20
Mooie site. Vooral deze is handig: http://www.schiphol.nl/media/portal/_news/pdf/pdf_files/DEFSec_A5Foldergewhd_c2_v1_m56577569830814401.pdf

Michael66
19-02-08, 13:26
Weet iemand hoe de huidige regels zijn mbt handbagage en dan met name dus makeup artikelen meebrengen ?
Alles wat vloeibaar / gel-achtig is is gelimiteerd tot 100ml per item en moet worden aangeboden in een doorzichtig ziplock-zakje (&#233;&#233;n zakje per persoon). Niet in het zakje = afstand doen = weggooien.

Alle vloeibare mackup valt onder die regel, dus cremes e.d. ook. Zelfs een Labello-stick.

[verwijderd]
19-02-08, 20:23
De genoemde 100 ml gaat om de verpakking, hier moet dat opstaan. Een flesje cola van 200 ml die meer dan de helft leeg is mag niet door de eerste check op schiphol. Dus je kan ook niet meer drinken voor het wachten bij de gate meenemen. Wat bij ons wel is doorgelaten(waarschijnlijk niet gezien) zijn kartonnen pakjes drinken, zoals je vaak voor kinderen haalt. Ik denk dat deze niet opvallen o.i.d. in de scan.

liesken
27-02-08, 08:09
Hoi,

Binnen een 4tal weken reizen we met united airlines naar Orlando.
Vorige zomer toen we naar New York gingen mocht je op de vlucht geen handbagage meenemen.
Hoe zit het nu in elkaar? Mag dit nog steeds niet?

Groetjes Liesken

JKG
28-02-08, 14:18
Belangrijkste zijn inderdaad de vloeistoffen. Voor de rest kan je nog best veel meenemen. Als je ziet hoeveel flessen (ongeopende) drank er altijd bij de douane stond.... slaat nergens op. Je zou dan een vloeibaar explosief er van kunnen maken. Maar een berg pakjes kauwgom laten ze wel toe... ipv kauwgom zou het ook wel eens semtex kunnen zijn... 250 gram is al genoeg om een vliegtuig neer te laten storten als dat de bedoeling zou zijn. Maar we hadden vorig jaar richting Mallorca een pakje of 10 van die dingen in de handbagage. Geen haan die er naar kraaide.

Of denk ik nou moeilijk en zijn er weinig terroristen die een kauwgominpakmachine hebben? ;) Al is natuurlijk de export van het goedje drastisch verminderd en wordt alle export gecontroleerd. Maarja, niet alles is natuurlijk te controleren.

sandrake777
09-03-08, 00:18
Wij vertrekken ook naar Florida.
Daar mijn zoon een kunstijsschaatser is neemt hij uiteraard zijn schaatsen mee.
Deze mogen met 100 &#37; zekerheid niet mee in de handbagage.
Het is dik tegen zijn zin maar hij zal ze moeten afgeven samen met de andere bagage.
fijne vakantie

Njit
26-03-08, 22:47
Eten mag je meenemen in je handbagage. Zolang je het maar opgegeten hebt bij aankomst (geldt vooral voor verse dingen zoals belegde broodjes etc).

Roseetje meenemen lijkt me overbodig - die kun je daar ook kopen. Hagelslag is wel handig - ze kennen dat daar niet (alleen als taartversiering in kleine verpakking). Pindakaas en chocopasta hebben ze wel.

Meer hier (in het engels): http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/prohibited/permitted-prohibited-items.shtm

Menno& Petra
05-04-08, 16:50
Wij willen graag een trolly-koffer meenemen als handbagage met de afmetingen:
hoogte: 50 cm , breedte 35 cm en diep 25 cm.

Weet iemand van jullie of dit toegestaan is bij Delta Airlines.
Op de site staat maximaal 114 cm, wat we weten niet wat dit inhoudt.

groetjes

Menno & Petra

FMB
05-04-08, 17:01
Hiermee bedoelen ze lengte + breedte + hoogte.
In jouw geval dus 110 cm, dus toegestaan

Harm
05-04-08, 17:08
De 114 cm = 45 inch slaat op de handbagage. De gewone bagage is 50 pounds = 22,5 KG en 62 inches = 157 cm is lengte + breedte + hoogte van de koffer

Lady-M
01-06-08, 16:48
Alleen als je een rechtstreekse vlucht hebt of het bij de tussenstop alsnog in je check-in bagage stopt. In de VS wordt nl. de gesealde zak met je aankoopjes niet geaccepteerd bij je tweede vlucht.

In feite betekent dit dus dat je geen vloeistoffen belastingvrij kunt aanschaffen op Schiphol als je, zoals wij, van Amsterdam naar Gatwick en dan naar Orlando vliegt?
Ik was eigenlijk van plan om een lekker flesje wijn op Schiphol te kopen in plaats van het risico te lopen met een fles bocht uit de Amerikaanse supermarkt te komen zitten. Ik kan maar heel weinig alcohol drinken, dus als het me niet smaakt, kieper in het zo in de gootsteen. Hier in Nederland weet ik ongeveer wel wat ik lekker vind, maar om nou eerst een berg flessen daar te kopen voordat ik er een tegen kom die lekker is....Rosé, witte wijn en die zoete dingen die ze winecoolers noemen vind ik echt niet lekker. Het enige wat ik dan nog zou kunnen doen is een flesje wijn in de koffer stoppen bij het inpakken, maar ja, dat idee vind ik ook weer niet fijn. Ze schijnen zo te gooien met die bagage en met een flesje rode wijn erin....:-(

Minervi
01-06-08, 17:58
Ik dacht dat je geen voeding mee mag nemen naar de VS? Of is dat alleen zo voor handbagage?

Natasja L.
02-06-08, 08:48
Ik was eigenlijk van plan om een lekker flesje wijn op Schiphol te kopen in plaats van het risico te lopen met een fles bocht uit de Amerikaanse supermarkt te komen zitten. Ik kan maar heel weinig alcohol drinken, dus als het me niet smaakt, kieper in het zo in de gootsteen. Hier in Nederland weet ik ongeveer wel wat ik lekker vind, maar om nou eerst een berg flessen daar te kopen voordat ik er een tegen kom die lekker is....:-(

In de (grotere) Amerikaanse supermarkten verkopen ze wijn uit verschillende landen. Het is echt niet alleen maar 'bocht' wat ze verkopen. Wij houden niet van Amerikaanse wijnen. Van Italiaanse, Spaanse wijn tot zelfs wijn uit Chili (die overigens erg goed/smaakvol zijn!), het is er allemaal te krijgen. Wij hebben regelmatig een fles Chileense Sauvignon Blanc gekocht! Dus volop keuze. Ik neem aan dat je zelf wel weet wat voor soort wijn je uit een bepaalde streek/land wel lust! Die ga je daar echt wel vinden hoor!

Lady-M
02-06-08, 08:56
Hoi Natasja,

Wij houden ook niet van Amerikaans, maar inderdaad wel van Frans (Bordeaux) en Chileens, maar dan wel rood. Okee, dan moet er dus wel iets te vinden zijn. En ach, zo niet, dan ga ik ook niet meteen dood hoor :razz:

Saskiac1977
06-06-08, 15:12
Een fles wijn van thuis mag je gewoon meenemen in je koffer, dus je checked bagage.
Aangezien jij via Gatwick vliegt mag je je tax free aankopen dus gewoon meenemen (is een rechtstreekse vlucht vanuit europa (Lodon) naar de VS)
Als je een tussenstop maakt op een luchthaven in de VS moet je ze in je koffer moet doen voordat je bij security komt en je volgende vlucht neemt.......laatst nog een man met 2 flessen whisky...had ie niet in zn koffer gedaan...laat maar staan hoor.....eeuwig zonde!!!!!!!!

Lady-M
06-06-08, 15:39
Toevallig is manlief gisteren thuisgekomen van een paar dagen Canada. Hij had een rechtstreekse vlucht met KLM vanaf Schiphol naar Montreal. Op Schiphol had hij een flesje Grand Marnier en een flesje 43 (Quarantai Tres geloof ik) gekocht en als handbagage meegenomen. So far so good. Hij dacht dat hij ze wel weer mee terug kon nemen naar Nederland als handbagage, maar helaas. Hij moest ze in zijn kleine trolley stoppen en die moest het vrachtruim in. Toen hij op Schiphol zijn trolley van de band haalde, droop dus de drank uit de trolley vandaan :-( Zijn kleren en andere spullen waren doorweekt en er komt een heel zoetig geurtje uit de trolley nu :smile: Ik denk dat ik dus maar geen flesje wijn in mijn koffer stop. Ik koop daar wel iets en waarschijnlijk heb ik niet eens de tijd om het op te drinken.

Natasja L.
06-06-08, 16:01
Op een vakantie zou je eigenlijk moeten ontspannen, relaxen en genieten. Als ik dit zo lees, lijkt het wel of jullie helemaal afgebrand zijn als je terugkomt. ;-) Vakantie of niet, wij nemen het er altijd van hoor. Op zijn tijd een heerlijke cocktail of een goede glas wijn. Dat hoort er toch bij....:D

Dr. Phlox
16-06-08, 20:30
Kan iemand eventueel aangeven wat het gewicht mag zijn voor de handbagage van United airlines. de afmetingen kan ik wel vinden maar het gewicht niet.
De afmetingen : 55 x 35 x 22 cm (lengte x breedte x hoogte) of 112 cm (lengte + breedte + hoogte samen (55+35+22=112 cm))
Grz
Ton

Lady-M
16-06-08, 21:25
Zou het niet zo zijn dat het gewicht van de handbagage niet uitmaakt zolang je het zelf maar tilt? Is dat maximum gewicht niet ingesteld vanwege de ruggen van het personeel dat ze in de vliegtuigen moet zeulen? Ik weet het niet zeker hoor, maar het klinkt logisch :-)

knaapje
17-06-08, 00:21
Zou het niet zo zijn dat het gewicht van de handbagage niet uitmaakt zolang je het zelf maar tilt? Is dat maximum gewicht niet ingesteld vanwege de ruggen van het personeel dat ze in de vliegtuigen moet zeulen? Ik weet het niet zeker hoor, maar het klinkt logisch :-)


Nee., die vlieger gaat niet op.
Zie bijv. de KLM site:


Economy Class1 bagagestuk van 55 x 25 x 35 cm (lxbxh)*Het totaalgewicht, inclusief accessoires, mag niet meer bedragen dan 12 kg

lijkt mij ook niet meer dan logisch, anders zouden de overheadbins veel te zwaar worden met alle risico's vandien tijdens bijv. turbulentie.

Knaapje

Lady-M
17-06-08, 14:22
O, okee. Tja, dat klinkt dan ook wel weer logisch eigenlijk :oops: Ik probeer het voor mezelf zo licht mogelijk te houden in ieder geval, anders loop ik me een breuk te zeulen. Doe ik toch al, want de laptop gaat mee als handbagage en die wordt na verloop van tijd behoorlijk looiig. Ik heb er wel een rugzak voor gekocht en daar passen dan ook meteen de digitale camera en camcorder in. Mijn stoere sterke man (lees: pakezel) moet ik helaas thuislaten en de kleine mannetjes hebben nog geen echte spierballen, maar op de heenweg zal het wel meevallen met die bagage ;-)

Chicco68
24-09-08, 13:37
Ik heb de regeltjes nog eens doorgelezen... Klopt het heel zwart/wit dat ik alle gels/vloeibare spullen tot max 100 ml mee mag nemen middels een doorzichtige hersluitbare plastic zak?
Verder vertrekken wij vanaf de luchthaven in D&#252;sseldorf. Is het iemand bekend of we daar die plastic zakken ook kunnen krijgen of moeten we zelf zorgen voor deze plastic zak?
Verder vraag ik me af of deze plastic zak in de handbagage MOET of mag deze ook in het koffer welke in het ruim gaat?

pyca
24-09-08, 13:44
Ik heb de regeltjes nog eens doorgelezen... Klopt het heel zwart/wit dat ik alle gels/vloeibare spullen tot max 100 ml mee mag nemen middels een doorzichtige hersluitbare plastic zak?
P.p. mag je 10x 100ml vloeistoffen/gels in je handbagage meenemen, verpakt in plasticzakje.
Verder vertrekken wij vanaf de luchthaven in D&#252;sseldorf. Is het iemand bekend of we daar die plastic zakken ook kunnen krijgen of moeten we zelf zorgen voor deze plastic zak? Of de zakjes vrij verkrijgbaar in DUS zijn, weet ik niet, misschien even de website van vliegveld raadplegen?
Verder vraag ik me af of deze plastic zak in de handbagage MOET of mag deze ook in het koffer welke in het ruim gaat?
Deze vloeistof/gel regeling heeft betrekking op handbagage, in je koffer mag zoveel vloeistoffen meenemen als je wil, al dan niet in een plastic zak.

yviera24
24-09-08, 17:57
Owww via Dusseldorf ehhh woon je niet vlakbij Schiphol, kan je even op vertrek parkeren en snel zo'n zakje halen? Ik werk zelf op Schiphol en zie een hoop mensen met een toilet tas die bv doorzichtig is, geen idee waar ze die vandaan hebben, denk even bij de etos/kruidvat kijken !!

fatma30
24-09-08, 18:10
Als Limburger vlieg ik vaak vanaf Dusseldorf (sta binnen 40 minuten aan de incheck bali incl parkeren) Let echter op: Dusseldorf is strenger met vloeistoffen in je -hand-bagage dan b.v. schiphol of brussel. Ze gooien echter niet zomaar iets weg maar geven je de gelegenheid het alsnog in te checken of je kunt zakjes kopen (vroeger gratis, nu 1 euro automaat bij de douane, voor 3 zakjes) om alles in te pakken. Mits individuele verpakking onder de 100 ml is. Alles wat je er na de douane koopt wordt gesealed verpakt. Let ook op indien je nog ergens een tussenlanding maakt! Weiger je echter je handbagage vloeistoffen (minder dan 100ml) in te pakken of in te checken, dan gaat het gewoon de prullebak in. Indien je een flacon heb van b.v. 250 ml en die is b.v. maar voor 25% gevuld, Dan dien je dit in te checken.
Tevens heeft Dusseldorf Na de Douane nogmaals een check van je paspoort. En nog iets: De vertrekhal voor internationale vluchten is momenteel onder verbouwing. Er zijn echter winkeltje open. (Stand 19 Sept. 2008 Vlucht naar Cleveland)
Succes
Fatma

Teleton
24-09-08, 18:22
ik heb even gekeken op de site van Air Berlin en daar geeft men aan dat je zelf een plastic zak kunt kopen bij de plaatselijke supermarkt.

Staat er niet bij dat de plastic zak beslist een bepaald formaat moet hebben?

3-1-1 for carry-ons means: 3 ounce bottle or less (by volume) ; 1 quart-sized, clear, plastic, zip-top bag; 1 bag per passenger placed in screening bin. One-quart bag per person limits the total liquid volume each traveler can bring.

Voor alle info over deze voorschriften: http://www.tsa.gov/311/index.shtm


Indien je een flacon heb van b.v. 250 ml en die is b.v. maar voor 25% gevuld, Dan dien je dit in te checken.

Kan je ook vertellen waar je deze informatie vandaan hebt? De verpakking mag immers niet meer dan 100 ml kunnen bevatten. Een flacon met 250 ml met 25 % inhoud komt m.i. niet door de controle.

fatma30
24-09-08, 18:30
Een flacon met 250 ml met 25 % inhoud komt m.i. niet door de controle.

Klopt. vandaar dat je de keus krijgt dit alsnog in te te checken of weg te gooien. Je kunt dit niet verpakken in een plastic zakje.

Teleton
24-09-08, 18:37
Je kunt dit niet verpakken in een plastic zakje.

Maar hoe check je het dan in? One-quart bag per person limits the total liquid volume each traveler can bring.

pyca
24-09-08, 20:54
Fatma bedoelt (tenminste ik neem aan dat ze dat bedoelt :) )dat je dan nog de gelegenheid krijgt om dat in je in ruimbagage te stoppen en in te checken. Op Schiphol heb je die gelegenheid trouwens niet, daar check je eerst je koffers in en vervolgens ga je door de security.

corrus
24-09-08, 22:06
Een doorzichtig zip zakje van 1 liter...

Da's maar een heel klein zakje hoor...

En dan mag de inhoud er ook niet ingeperst zitten...

De zip mot nog goed kunnen sluiten... zoals de Amerikanen zeggen
"Must fit comfortably in a transparant quart size ziplock bag"

ietie
25-09-08, 09:32
De zakjes van dit voormaat zijn te koop bij de action ( een goedkope versie van bv blokker).
Wat ik wel gemerkt heb dat ze bij de douane in washington niet echt een nauwkeurig blik werpen op wat er nu precies in het zakje zit.
Bij sommige drogisterijen verkopen ze al pakketjes met allemaal kleine lege plastic flesjes van max 100 ml die je zelf kan vullen in een doorzichtig toilet tasje mischhien ook een idee.
Ik zelf koop vaak de mini uitvoering voor onderweg ( tandpasta,shampoo ect) omdat ik het prettig vind om wat bij mij te hebben mochten we ergens stranden zonder baggage.

fatma30
25-09-08, 17:28
Ik bedoel idd dat je nog de gelegenheid krijgt het in je ruimbagage te stoppen. Hoe je dit alsnog moet doen is mij ook een raadsel, aangezien de bagage reeds ingechecked is aan de bali. Gezien de volle prullebak bij de douane denk ik dat de meeste mensen het alsnog weg laten gooien en op bestemming iets nieuw kopen.
Fatma

Teleton
25-09-08, 17:37
Hoe je dit alsnog moet doen is mij ook een raadsel, aangezien de bagage reeds ingechecked is aan de bali.

OK dank voor je reactie. Ik vond ook het al een beetje vreemd. Uiteindelijk komt het er dus op neer dat, als je vlot door de controles wil, je je het best aan de regeltjes kunt houden.

fatma30
25-09-08, 17:45
als je vlot door de controles wil, je je het best aan de regeltjes kunt houden.
Correct!
Mensen zijn genoeg gewaarschuwd en weten wat te doen. Het verbaast mij nog dat er mensen zijn die teveel vloeistof in hun handbagage hebben. Of, ze reizen nooit, of ze proberen het gewoon. Tja, het blijft natuurlijk zonde als je b.v. een flacon (150 ml) parfum weg "moet" gooien. Zonde!

utah
25-09-08, 20:44
Bij Kruidvat kun je zo'n "vliegzakje" kopen met alles reeds in. Shampoo, zeep,tandpasta enzovoort...Heel handig!

calypso
26-09-08, 07:50
Af en toe vraag ik me toch echt af waarom mensen dit alles allemaal in de handbagage willen meenemen??

Njit
26-09-08, 08:09
Op Low cost vluchten binnen Europa waarbij je enkel een trolley als handbagage meeneemt kan ik het me wel voorstellen. Maar op intercontinentale vluchten zie ik het nut ook niet zo...

Michael66
26-09-08, 09:23
Ik neem eigenlijk allen maar een deo en een Labello mee in de handbagage, om onderweg te kunnen gebruiken. De rest van de vloeibare zaken gaan in de koffers. Mochten die niet meteen aankomen, dan is e.e.a. snel bij een Walmart o.i.d. aangeschaft.

Teleton
26-09-08, 10:08
...waarom mensen dit alles allemaal in de handbagage willen meenemen??

Nou....een flesje shampoo bij de hand is handig hoor. Of wassen jullie je haar soms niet in het vliegtuig...?

corrus
26-09-08, 12:45
Jazeker...

Ook neem ik daar mijn dagelijkse douche of bubbelbad...

Yvet
26-09-08, 13:18
Ik heb altijd deo bij me en lippenglos, verder heb ik neusspray en oogdruppels die ik mee moet nemen.

Sommige mensen hebben dan nog hun lensenvloeistof bij zich.

Maar douchespul, parfum, shampoo, gezichtscreme, bodycreme, alcohol enz enz enz is mijn inziens een beetje overbodig.


Je kunt ook zipp lock zakjes kopen in de supermarkt, een doos met 12 kost iets van €2,50 ofzo.
De zak mag max een inhoud hebben van een liter en dat is best veel (tja niet als je je hele huishouden er in mee probeert te slepen). Maar zeker genoeg ruimte voor wat flesjes.
Ik heb beide geprobeerd inmiddels en ik vind degene die ik gekocht heb een stuk prettiger en ook dikker dus beter te behouden.

JKG
28-09-08, 16:01
Wat voor deo hebben jullie dan bij je? Spuitbusje mag toch niet? Deoroller? 'Aerosols are prohibited' wordt er altijd omgeroepen op de luchthavens.

Michael66
28-09-08, 17:25
Roller of stick.

http://img248.imageshack.us/img248/3747/oldspiceprostrengthsticpi3.jpg (http://imageshack.us)

JKG
28-09-08, 22:22
Dat is idd een oplossing :)

colorito
03-10-08, 15:34
Voor mij zijn er nog wat onduidelijkheden met betrekking tot Virgin Atlantic.

Ik vlieg morgen vanaf Brussel-Londen Gatwick naar Orlando. Vanaf Londen vlieg ik met Virgin. Nu had ik een vraag mbt de handbagage. Want ik snap dat je maar 6 kg mee mag nemen. Maar er staat ook weer dit:

ADDITIONAL CABIN ITEMS PERMITTED


In addition to the cabin baggage allowance, the following personal items may be carried on board:



A handbag, pocketbook or purse i.e. which is appropriate to normal travelling dress and is not being used as a container for the transportation of articles which could otherwise be regarded as baggage.
An overcoat or wrap.
An umbrella (pointed or/and sharp prohibited) or walking stick.
A small camera and/or pair of binoculars.
A reasonable amount of reading matter for the flight.
Infants food for consumption in flight.
A small amount of duty free goods.


Is het nu zo dat ik handbagage (waarin laptop, camera etc. zit) + nog een handtas mee mag nemen? Zo ja, wat mag dan in de handtas? Want er staat dat die artikelen niet als bagage gezien mogen worden? Toch?

corrus
03-10-08, 15:40
Is het nu zo dat ik handbagage (waarin laptop, camera etc. zit) + nog een handtas mee mag nemen? Zo ja, wat mag dan in de handtas? Want er staat dat die artikelen niet als bagage gezien mogen worden? Toch?


Niet zoals je het hier beschrijft. :mrgreen:

Het is toegestaan om:
1 tas (max 6 kg) met je camera en andere snuisterijen + een laptop tas
Doe je het op deze manier, dan is het geen enkel probleem. :D

colorito
03-10-08, 15:52
Dus ter verduidelijking,
1 handbagage tas + laptop tas? Dus eigenlijk twee tassen?
Want hoor zoveel verhalen en dit is mijn eerste keer vliegen, dus word een beetje onzeker ervan.


volgens mij snap ik het. een laptop is niet iets wat in de bagage kan, vandaar dat ik dus een extra laptoptas mag meenemen. klopt dat?

iemand anders nog ervaringen met virgin?

Lea
02-05-10, 11:34
Ik zit er toch over na te denken een minilaptop extra mee te nemen maar nu is het dus zo bij United dat je maar een stuk handbagage mee mag nemen.

Voorbeeld mijn zoon neemt als handbagage de gewone laptop en ik neem een tas met de rest erin( videocamera, fototoestel, gameboy van dat gerei plus alle opladeres) en dan die kleine laptop.
Kan dat zo of zullen ze moeilijk gaan doen?want dan laat ik dat ding thuis.
Ergens moet het toch mogelijk zijn want als je zo menig blog leest hebben de meeste mensen meerdere laptops bij.

Weet niet zeker of we dus internet hebben maar extra lappie is toch wel handig zeker als we moeten uitwijken naar de Macdonalds zo'n klein ding is dat net even wat handiger.

Syllvia
02-05-10, 12:25
sja daar heb ik ook al over na zitten denken.
Ik denk dat we de gewone laptoptas in een trolley doen, daar kan dan nog veel bij.(camera, slaapkussentjes voor in het vliegtuig enz.)
En ik neem gewoon mijn royale schoudertas mee.

[verwijderd]
02-05-10, 12:28
@Lea

Dit is wat er op de United site meteen boven aan staat bij handbagage:

Carry-on baggage policies for all United travel
For worldwide travel on any United flight, you may carry on one bag and one personal item such as a purse, briefcase or laptop computer. Your carry-on bag...

Hier staat dus gewoon dat je je standaard handbagage mee mag nemen EN een persoonlijk item zoals bv een laptop computer.

En in je laptop tas kan je gerust wat snoertjes e.d. doen dat doen wij ook altijd en zelfs een extra DS in de laptop tas is geen enkel probleem, ook bij United was dat eergisteren geen probleem.

Dus jij mag gewoon je trolley meenemen en daarnaast je laptop en dan kan je zoon ook nog eens zelf handbagage meenemen.

Lea
02-05-10, 15:03
Bedankt @verwijderd,

Vind het er niet duidelijker op geworden na die malloot zijn aanslag in decmber en dacht toch te leze een stuk handbagage per persoon maar dan vullen we de laptop tas wel met de dingen die er nog bij kunnen en kan de kleine laptop ook mee die gaat dan in de gewone tas en mocht het zo zijn dat die toch te vol word dan kan mijn zoon toch nog altijd een eigen tasje mee nemen al is het maar een rugzakje.

Hoe zit dat trouwens bij het inchecken met de handbagage?
in 2008 toen we heen gingen werd er door Martinair niet gekeken naar je handbagage maar terug vanaf Miami kregen onze tassen wel zo'n sticker eromheen geplakt.
Doet United dit ook?

Ta2 Gerrit
02-05-10, 18:06
Is bij ons in al die keren nog nooit gebeurt. Wel staan op de balie vaak bakjes met labels voor handbagage. Die mag je er aan doen, maar hoeft niet.

Wij gaan ook altijd met volle handbepakking, met de trolley fully packed. No problemo.

[verwijderd]
03-05-10, 02:22
Martinair let veel meer op de handbagage dan de Amerikaanse maatschappijen, dus zolang je niet met Martinair vliegt zou ik me niet zo druk maken om de handbagage.

sjemmie
03-05-10, 14:59
Martinair ervaring in april 2010:

Heenreis: zowel handbagage als ruimbagage werd gewogen. (Tot 10 Kg handbagage is toegestaan, daarboven kunnen ze gaan mekkeren. Wat helpt is te zeggen dat je 1, 2 of meer laptops in je handbagage hebt, dan worden ze wat coulanter)

Terugreis: Er werd niet eens gekeken naar handbagage, niet hoeveel tassen of koffers en ook geen gewichten. Zelfs niet hij het instappen in het vliegtuig.

marjoleinenrick
31-08-10, 11:04
Wij hebben een rugtas, daar willen we de laptop ook in doen, een rolkoffertje en een tas met de camera.
Mag je dit allemaal als handbaggage meenemen?
En hoeveel mag het rolkoffertje wegen? ik lees veel verschillende dingen..

corrus
31-08-10, 11:18
Heenreis: zowel handbagage als ruimbagage werd gewogen. (Tot 10 Kg handbagage is toegestaan, daarboven kunnen ze gaan mekkeren.


Wij hebben een rugtas, daar willen we de laptop ook in doen, een rolkoffertje en een tas met de camera.
Mag je dit allemaal als handbaggage meenemen?
En hoeveel mag het rolkoffertje wegen? ik lees veel verschillende dingen..
Zie handbagage... :D
Als je dit geheel onder de 10 kilo per persoon houdt mag dit ald handbagage.
Echter denk je er wél aan dat je géén vloeistoffen daar in mag hebben... dus ook geeg Lipstick, Creme'pjes en andere aanverwante artikelen.

marjoleinenrick
31-08-10, 11:25
tot 100 ml dacht ik toch?

Bij continental staat dit op de site;
Carry-on Bag

Continental will permit one bag plus one personal item (see below), per customer to be carried on the aircraft.
The maximum combined linear measurement (L + W + H) of the carry-on bag is 45 inches (115 cm)up to 14 in x 9 in x 22 in. The maximum weight of the carry-on bag is 40 pounds (18 kg).


18!!!!! kilo, begrijp ik dit verkeerd of is het echt zo, want dat zou mega veel zijn haha.

[verwijderd]
31-08-10, 11:40
Bij de amerikaanse maatschappijen hebben ze bij ons nog nooit gekeken naar het gewicht van de handbagage. Ik zag alleen dat er nu wel een maatvoering aangegeven wordt dat heb ik nog niet eerder gezien. Maar die staat er inmiddels bij United ook bij echter zonder maximaal gewicht.

corrus
31-08-10, 11:44
18!!!!! kilo, begrijp ik dit verkeerd of is het echt zo, want dat zou mega veel zijn haha.

18 kg... Maar de maatvoering is wat minder...
Al die vloestoffen, creme's en lipsticks moet dan wél allemaal in dat kleine gemakkelijk in het beruchte 1 liter plastic zakje passen...

marjoleinenrick
31-08-10, 11:55
ja ik heb vaak een mini deo bij me en van dat anti bacteriele spul :P

maar als ik aan 10 kilo kom hoef ik me geen zorgen te maken :)

hzengerink
31-08-10, 12:43
Ik vind het het überhaupt al knap dat je aan 10 kilo handbagage plus 23 kilo normale bagage op de heenweg kan komen;), gok trouwens ook niet dat ik dat haal op de terug weg, maar wellicht ligt dat aan mijn kleine beautycase:-$??

Mijn laptop moet ik overigens wel altijd uit de koffer halen en ook uit de laptophoes, welke ik daarna nooit meer heb meegenomen.. Heeft iemand ervaring met een Ipad in de handbagage die in een applecase zit? Deze case zit er behoorlijk strak omheen en is er ook niet voor bedoeld om hem eraf te halen ;)

[verwijderd]
31-08-10, 12:50
Neem wel een kopie van je rekening mee van de ipad voordat ze je op de terugweg aanhouden en dat je invoerrechten moet betalen. ;-)

shockblade
31-08-10, 15:59
tot 100 ml dacht ik toch?

Bij continental staat dit op de site;
Carry-on Bag

Continental will permit one bag plus one personal item (see below), per customer to be carried on the aircraft.
The maximum combined linear measurement (L + W + H) of the carry-on bag is 45 inches (115 cm)up to 14 in x 9 in x 22 in. The maximum weight of the carry-on bag is 40 pounds (18 kg).


18!!!!! kilo, begrijp ik dit verkeerd of is het echt zo, want dat zou mega veel zijn haha.

Let wel op dat je maar 1 stuk handbagage plus 1 stuk 'personal item' mag meenemen per persoon. Camera kan een personal item zijn, laptop idem dito. Beiden apart; mag niet als je daarnaast ook nog eens een trolley voor die ene persoon mee wilt nemen. Je 'personal item' moet daarnaast onder de stoel voor je passen en/of in het opbergplekje voor je (aan de stoel van de voorganger, direct onder het uitklapbare tafeltje).


Ik vind het het überhaupt al knap dat je aan 10 kilo handbagage plus 23 kilo normale bagage op de heenweg kan komen;), gok trouwens ook niet dat ik dat haal op de terug weg, maar wellicht ligt dat aan mijn kleine beautycase:-$??

Mijn laptop moet ik overigens wel altijd uit de koffer halen en ook uit de laptophoes, welke ik daarna nooit meer heb meegenomen.. Heeft iemand ervaring met een Ipad in de handbagage die in een applecase zit? Deze case zit er behoorlijk strak omheen en is er ook niet voor bedoeld om hem eraf te halen ;)

Alinea 1; jij hebt duidelijk nog nooit met mij gevlogen. ;) Ik kom met gemak aan minimaal 2 koffers, 2 full size carry ons en nog meer ruimte innemend andersoortigs op de heenweg. Zonder beautycase formaat ijskast, 51 paar schoenen en meer van die onzin. Voor 3 weken gaan er hooguit 6 sets kleding de koffer in, wasmachine en droger doen de rest.

Je weet maar nooit wat er in iemand anders koffer en handbagage zit en waarom. Het zou je zo maar eens kunnen verbazen. :-s

Voor wat betreft de iPad; of het nu wel of niet de bedoeling is, als de marrechaussee besluit jou eruit te pikken voor een controle dan zal de iPad op hun wens toch echt uit de case moeten komen. Bij het inpakken; let erop dat je de iPad op een handige plek inpakt. Bij dit soort elektronica wil het soms nog wel eens voorkomen dat de X-ray er niet goed genoeg doorheen kan zien, waardoor je bij de TSA-controle in Amerika op dat soort momenten de tas/trolley open kan doen om te laten zien wat die X-rays tegen houdt etc. Niets 'verbodens' aan, wel oncourant en tijdslurpend. Zorg dus dat de iPad bij voorkeur op een plaats ligt waar dit het zicht op de rest van de carry on niet belemmerd tijdens het scannen.

Iris02
03-09-10, 09:14
Ik had mijn al in Nederland aangeschafte iPad en iPhone (4G) gewoon in mijn handbagage. Voor de zekerheid van beide de factuur meegenomen om te kunnen bewijzen dat ik ze niet in de US had gekocht.
Ik heb geen enkele vraag o.i.d. erover gehad. Gewoon in de bakjes gelegd bij de douane en daarna weer in mijn tas gestopt :p

[verwijderd]
03-09-10, 10:40
Waar je het in bakjes legt is niet de Douane, dat is de beveiliging en die zal het worst zijn of je het hier of daar hebt gekocht. Die zoeken alleen wapens en drugs.

Iris02
03-09-10, 18:54
Is dat zo? Dan interesseerde het dus gewoon niemand dat ik een iPad/iPhone bij me had :grin:
Ik dacht trouwens altijd dat de douane interesse had in wat er in het land werd ingevoerd cq uitgevoerd (dus ook drugs en/of wapens).

Overigens bleek er na ons een tas te staan zonder eigenaar. Daar werd niet lichtzinnig over gedaan !

marcelis10
03-09-10, 23:05
Wij hadden vandaag een klein koffertje, een fototas, laptop, cameratas, 2x rugzak en een handtas met zijn vieren en er werd nergens moeilijk over gedaan. Alleen toen mensen hun handbagage niet goed kwijt konden in de bovenvakken., werd er gezegd dat 1 stuk baggage tussen je benen moet staan en 1 stuk mag bovenin. Dit was bij Continental. Je handbaggage mag inderdaad 18 kilo wegen, dus dat is behoorlijk.

Groetjes Monique

Guus
04-09-10, 00:20
Nee, je leest niet wat er staat. Waar je Ipad in de bakjes gaat dat is de beveiliging, iets verderop ga je langs de douane ambtenaren en moet je je paspoort laten zien.
Je maakt het de lezer ook niet echt gemakkelijk. Je corrigeert haar, maar je komt vervolgens zelf met een vreemde uiteenzetting van de ‘sequence of events’. Althans, ik kan de volgorde die je aangeeft ook niet plaatsen. Of er moet sinds een week iets zijn veranderd.
De meeste adviezen in dit draadje zijn zo wie zo vooral klok klepel verhalen (de douane die je paspoort controleert, marechaussee die is geïnteresseerd in je iPad etc. etc.). En dat terwijl dit onderwerp al voor de zoveelste keer op dit forum wordt besproken.
Ik begin steeds beter te begrijpen wat Teleton heeft bewogen om even afscheid te nemen van dit forum. Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat er iemand gaat roepen dat dit ‘off topic’ is. Waarom hebben we hier eigenlijk geen smiley voor? Lijkt me wel zo gemakkelijk.

Iris02
04-09-10, 09:55
Nee, je leest niet wat er staat.

Volgens mij lees (begrijp) ik heel goed wat jij schrijft. He

Guus
06-09-10, 18:11
Nee, je leest niet wat er staat.

Volgens mij lees (begrijp) ik heel goed wat jij schrijft. He
Ik denk het niet, maar dat maakt op zich niet uit. De Nederlandse douane is weldegelijk zeer geïnteresseerd in je Apple producten. Indien je een kopie meeneemt van de aankoopbonnen dan kun je altijd gelijk ter plekke aantonen dat je de spullen in Nederland het gekocht. Ik kan uit ervaring vertellen dat dat een hoop tijd scheelt.

DennisB
09-09-10, 13:20
Op Schiphol kan je pech hebben dat je er net uitgepikt wordt. Als ik elecronische produkten meeneem uit de States of laat meenemen, doe ik dat altijd zonder verpakking en de stickertjes er af halen. Tot nu toe geen 1 keer problemen gehad!

Handbagage wordt op Schiphol zover ik weet nooit op gewicht getest, alhoewel er bij Nl maatschappijen vaak een limiet is van 10Kg zoals eerder gezegd.

Riverwood
09-09-10, 14:40
Zaterdagochtend is onze handbagage op de Europese vlucht Toulouse-Brussel gewogen en bij de controle volledig uitgeplozen.
Op onze USA vluchten nemen wij voor de camera en Apple macbook ons aankoopbewijs mee, om problemen te voorkomen.

Guus
09-09-10, 17:33
Als ik elecronische produkten meeneem uit de States of laat meenemen, doe ik dat altijd zonder verpakking en de stickertjes er af halen. Tot nu toe geen 1 keer problemen gehad!Met of zonder verpakking/stickertjes, je dient als je er uit wordt gepikt aantoonbaar te maken dat je deze spullen in Nederland hebt gekocht. Kun je dat niet en gaat de waarde van de spullen het vrijgestelde bedrag te boven dan weet je wat de consequenties zijn.

corrus
09-09-10, 17:37
Op Schiphol kan je pech hebben dat je er net uitgepikt wordt. Als ik elecronische produkten meeneem uit de States of laat meenemen, doe ik dat altijd zonder verpakking en de stickertjes er af halen.Hahahaha.... Bovenstaand verhaal is al nét zo'n broodje aap als alle labeltjes uit je nieuwe kleren knippen, want dan kunnen ze het niet zien... Droom fijn verder... :lol: :lol: :lol:

DennisB
10-09-10, 11:30
Zaterdagochtend is onze handbagage op de Europese vlucht Toulouse-Brussel gewogen en bij de controle volledig uitgeplozen.
Op onze USA vluchten nemen wij voor de camera en Apple macbook ons aankoopbewijs mee, om problemen te voorkomen.

Zien jullie er gewoon verdacht uit? ;) Of werd bij iedereen gewogen/gecontroleerd?

DennisB
10-09-10, 14:40
Misschien hebben jullie andere ervaringen, maar bij mij is het tot nu toe goed gegaan. Ik ben bij de bagegebanden waar de douane staat op schiphol er nooit tussenuit gepikt. Wel gezien dat mensen hun tussen moesten openen uiteraard, heb er zelf een jaar gewerkt.

En dan zijn ze nog nooit door mijn ruimbagage heen gegaan voor hij op de band lag.

Ik wil niet zeggen dat het veilig is als je slechts de verpakking wegdoet en stickers er af haalt, maar ik ben tot nu toe bespaard gebleven.[-o<

Overigens werd dit mij in eerste instantie aangeraden door een maat die al zijn mac producten uit de VS laat meenemen (hij heeft ondertussen de hele collectie inc. Ipad) en hij heeft ook nog geen problemen ondervonden.

Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen er hier meer verstand van hebben en wij gewoon mazzel hebben gehad.

Chicco68
28-12-10, 17:06
Met of zonder verpakking/stickertjes, je dient als je er uit wordt gepikt aantoonbaar te maken dat je deze spullen in Nederland hebt gekocht. Kun je dat niet en gaat de waarde van de spullen het vrijgestelde bedrag te boven dan weet je wat de consequenties zijn.
Of je moet proberen om van een bekende met hetzelfde product als je in de VS wilt kopen de rekening te mogen lenen.... :-\"
Moet natuurlijk geen serienummer op de rekening staan..... ](*,)

natascha666
27-07-11, 07:26
Hebben jullie ervaren vliegeniers nog tips over wat je beter in de handbagage mag of moet meenemen; extra ondergoed, tandenborstel, entertainment voor onderweg enz?
Gelden nog steeds de strenge regels betreffende vloeistoffen meenemen?
Ik wil nl. mn lenzen spul wel meenemen in de handbagage maar dan zal ik denk ik over moeten gaan gieten :-)

moonlight91
27-07-11, 09:19
ik heb gewoon altijd een klein flesje lenzen vloeistof voor nood bij in mijn handbagage, in een ZIPPLOCK zakje (bij appiehein)
bij etos verkopen ze kleine flesjes voor harde en zachte lenzen van 50 ml
die neem ik altijd mee , ondanks dat het niet het gebruikelijke merk is wat mijn man gebruikt, in de grote koffer doe ik zijn gewoonlijke vloeistof
ook neem ik 1 paar reserve lenzen voor hem mee

tja en sommige nemen idd een noodpakketje mee voor het geval dat ze bagage kwijt raken
en entertainent dat is natuurlijk wat je zelf graag wil
onze zoon heeft altijd zijn DSi bij, wij een boek
maar gezien klm en delta altijd leuke keuze films en muziek hebben ,komt dat eigenlijk pas na de overstap uit de koffer
misschien kun je kijken wat jou vliegmaatschapij aanbied aan boord en daar na aanleiding daar van kijkt wat je graag wilt doen om de tijd te doden

mocht je idd een tomtom /fototoestel en dergelijken mee nemen ...altijd in je handbagage !!

natascha666
27-07-11, 17:37
thanx voor de info/tips!

sonja
27-07-11, 18:03
...nog tips over wat je beter in de handbagage mag of moet meenemen; extra ondergoed, tandenborstel... :-)

Vorig jaar december zijn we gestrand in Washington en moesten overnachten om de volgende dag pas naar onze eindbestemming te kunnen doorvliegen. De koffers kregen we niet (dat is nagenoeg altijd zo), we hadden dus echt niets.:-& We kregen niets aangeboden maar konden gelukkig in de hotelshop een tandeborstel kopen. Sinds die tijd gaan in de handbagage een verschoninkje en wat toilet- en make up artikelen mee, zodat je toch de volgende dag enigszin fris je reis kunt vervolgen.

dennis-oostveen
28-07-11, 08:31
De koffers kregen we niet (dat is nagenoeg altijd zo), we hadden dus echt niets.

Was het pas bekend dat jullie niet verder konden nadat je de koffers weer had ingeleverd? Anders hadden jullie de koffers gewoon na de douane kunnen houden.

Of hadden jullie al een andere POE waardoor de koffers op Washington werden doorgelabeld?

nikie1968
28-07-11, 14:57
ik heb altijd 2 setjes kleren en ondergoed in de handbagage toiletartikelen die kleine flesjes en tubetjes die je bij het kruidvat kunt kopen en badkleding een handdoek en slippers......
vorig jaar kwam van ons 1 koffer pas na 2 dagen....en gelukkig doe ik al jaren nooit in 1 koffer de kleding van 1 persoon maar altijd in iedere koffer van ieders de helft en heb ik altijd in ieders handbagage nog genoeg.....mijn zal het niet gebeuren dat ik helemaal niets heb...

trails
28-07-11, 15:16
Ik hou mijn handbagage zo leeg mogelijk, alleen noodzakelijke dingen zoals papieren, bankpassen, apparatuur en medicijnen. Als de koffers niet aankomen, dan koop ik gewoon bij de Walmart nieuw spul.
In de koffers zit toch al niet veel omdat daar altijd wel nieuw spul wordt gekocht.

sonja
29-07-11, 17:45
Was het pas bekend dat jullie niet verder konden nadat je de koffers weer had ingeleverd?

Nee, dat was ons op dat moment nog niet bekend, het was ca. 19.00 uur lokale tijd en we werden gewoon naar de transit hall gedirigeerd. Pas daar hoorden we dat we niet verder konden vliegen die avond. United wist dat echt veel eerder, want aan de service balie lagen de hotelvouchers en nieuwe tickets voor de volgende dag voor alle mensen van onze vlucht al klaar. Wat een chaos was dat voordat ieder zijn papieren had. #-o