PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagage: Insealen



Ronald van der Meij
20-03-05, 22:59
Heb al een aantal vragen en antwoorden gelezen in dit forum over koffers; op slot of open laten? heeft er iemand ervaring met het insealen van je koffer op Schiphol, waardoor je, voor afreizen naar Amerika, niet bang hoeft te zijn dat er "vreemden" in je koffers zitten?

Daniel
21-03-05, 00:23
Volgens mij is sealen geen probleem. Ik kan er niets over vinden op www.tsa.gov :?

Als je een tussenstop hebt dan kan het natuurlijk wel zijn dat de TSA de koffers moet openmaken en ze zullen dan de seal kapot moeten snijden. In dat geval zullen ze een briefje achterlaten in je koffer, zodat je weet dat zij het zijn geweest.

Groeten,

Daniel

Harm
21-03-05, 09:46
Hallo Ronald
Je zult altijd bang moeten zijn dat er vreemden in je koffer kijken je koffer is nl minstens 9 uur uit het zicht en je hoopt dat er niets ergs mee gebeurd. Het Sealen van de koffer is dus alleen voor je eigen gemoedsrust.
Ik dacht dat ze al een tijdje geleden met het sealen op schiphol gestopt waren wegens te weinig belangstelling maar dat weet ik niet zeker. Het sealen is geen garantie dat de douane je koffer niet open maakt. Het openen van je koffer gebeurt meestal vlak voordat je de koffer moet afgeven op schiphol. Daarna heb je geen tijd meer om hem te sealen. Bij terugkomst heb je geen enkel zicht op het openen van je koffer dat merk je pas als je hem terug krijgt.
Harm

Danny
21-03-05, 11:54
Wil niet lullig doen hoor. Maar het sealen op schiphol is nou niet echt goedkoop:

Wilt u uw bagage tijdens de reis beschermen tegen diefstal of beschadigingen? Of bent u bang dat uw koffer openspringt? Laat dan uw bagage vóór het inchecken door Seal & Go sealen in plasticfolie.

Zij verzegelen uw bagage binnen 1 minuut.

Het sealen van 1 stuk bagage kost, ongeacht de afmetingen, EUR 7. U vindt Seal & Go in Vertrekhal 3 bij balies 17 en 27 en tussen Vertrekhal 1 en 2 bij balie 9 naast de balie van Valet Parking.

Eric
21-03-05, 12:08
Volgens mij heeft dat sealen geen enkele zin, De security snijdt het plastic gewoon weer open als ze de koffer willen inspecteren.
Dus als je koffer van de band afkomt, en het plastic is er af, weet je nog steeds niet, of iemand er wat in heeft gestopt.
Maar er worden per dag op schiphol vele tienduizenden koffers verstuurd, dus de kans dat er wat met je koffer gebeurd is gewoon nihil.
Als je echt wilt weten of er vreemden aan je koffer hebben gezeten , is er een heel goedkope oplossing: doe hem niet op slot, maar doe een tie-rib door de oogjes van het slot, als de security hem dan openmaakt, sluiten zij hem ook weer af met een nieuwe tie-rib.
Zorg wel dat je extra tie-ribs bij je hebt voor de terugweg.
Succes, Eric.

Harm
21-03-05, 17:51
Als je echt wilt weten of er vreemden aan je koffer hebben gezeten , is er een heel goedkope oplossing: doe hem niet op slot, maar doe een tie-rib door de oogjes van het slot, als de security hem dan openmaakt, sluiten zij hem ook weer af met een nieuwe tie-rib.
Zorg wel dat je extra tie-ribs bij je hebt voor de terugweg.
Succes, Eric.
Hallo eric
je bedoeld zeker een sporttas??? aan mijn en ik denk geen enkele koffer zitten oogjes voor een trek bandje.
Harm

Harm
21-03-05, 18:03
Wil niet lullig doen hoor. Maar het sealen op schiphol is nou niet echt goedkoop:

Wilt u uw bagage tijdens de reis beschermen tegen diefstal of beschadigingen? Of bent u bang dat uw koffer openspringt? Laat dan uw bagage vóór het inchecken door Seal & Go sealen in plasticfolie.

Zij verzegelen uw bagage binnen 1 minuut.

Het sealen van 1 stuk bagage kost, ongeacht de afmetingen, EUR 7. U vindt Seal & Go in Vertrekhal 3 bij balies 17 en 27 en tussen Vertrekhal 1 en 2 bij balie 9 naast de balie van Valet Parking.
Ik had even het idee dat ze waren gestopt met sealen. Binnen europa is het zinvol, naar amerka is het een ander verhaal. Om je koffer toch goedkoop te sealen. Even een bon uitprinten en het kost je maar €5. Het heeft echter weinig zin als je even voor het inchecken je koffer moet openen.
Harm

Eric
21-03-05, 18:14
Hallo eric
je bedoeld zeker een sporttas??? aan mijn en ik denk geen enkele koffer zitten oogjes voor een trek bandje.
Harm
Dan heb ik geluk, bij mij kan er een hangslot(je) op, en dus in de plaats van het slot een tie-rib.
Maar als je dat niet hebt wordt het moeilijk, want dan heb je ook niks aan die speciale slootjes, waar de security lopers voor heeft.
Dus dan is echt de beste oplossing om ze open te laten.
Overigens ga ik verscheidene malen per jaar, en zomers vaak met een groep van een man of 25 (voetbalteam), en is er nog nooit wat met onze bagage gebeurd.
Dus ik zie altijd wel, tot nu toe zijn we in 15 jaar naar en via de usa reizen nog nooit iets kwijt geraakt.
Eric

Bullyleo
21-03-05, 20:07
In verband met mijn komende trip heb ik ook even hier en daar geinformeerd, met name bij de mensen die iets met veiligheid te maken hebben. Hun advies is, koffer open laten en je waardevolle voorwerpen meenemen in je handbagage. Zeker met de huidige veiligheidsmaatregelen worden seals zonder pardon verwijderd en in sommige gevallen zelfs sloten geforceerd! Bijkomend voordeel van de waardevolle voorwerpen in de handbagage is, dat je er dan ook bij bent als ze bijvoorbeeld een apparaat ook nog eens van de binnenzijde willen bekijken. Ik heb het zelf ook overwogen om mijn koffers te laten sealen maar ik zie daar dus van af. Wij hebben met zijn vieren ieder een koffer en als daarvan alle vier de seals worden doorgesneden, dan trekt men toch even minimaal 20 euries door de plee, toch zonde van het geld. :wink:

Bullyleo
21-03-05, 20:13
Maar er worden per dag op schiphol vele tienduizenden koffers verstuurd, dus de kans dat er wat met je koffer gebeurd is gewoon nihil.
Succes, Eric.

Helaas is de realiteit dat er nog steeds goederen uit koffers verdwijnen. Dit gebeurt op elke luchthaven en dus ook op de Amerikaanse. Daarnaast wil er nog wel eens wat gesmokkeld worden hier en daar. De kansen zou ik dus niet op nihil inschatten.

Eric
21-03-05, 20:44
Helaas is de realiteit dat er nog steeds goederen uit koffers verdwijnen. Dit gebeurt op elke luchthaven en dus ook op de Amerikaanse. Daarnaast wil er nog wel eens wat gesmokkeld worden hier en daar. De kansen zou ik dus niet op nihil inschatten.
Ja, maar je stopt toch geen fototoestel of portemonnee in je gewone bagage/ Wat moeten ze (zeker op de heenweg) dan uit je koffer stelen? Je bermuda's of je hawaihemden? Of een ritsje schone onderbroeken? Dat wil er bij mij niet in. Een dief is uit op kleine waardevolle dingen, die die makkelijk kan meenemen, en ook nog snel kan verpatsen.
Dus ik ga er gewoon van uit dat ze mijn koffer lekker overslaan bij het stelen.
Eric

Harm
21-03-05, 22:18
Helaas is de realiteit dat er nog steeds goederen uit koffers verdwijnen. Dit gebeurt op elke luchthaven en dus ook op de Amerikaanse. Daarnaast wil er nog wel eens wat gesmokkeld worden hier en daar. De kansen zou ik dus niet op nihil inschatten.
Het stelen van waardevolle voorwerpen uit koffers zonder voorkennis is nihil. Waarom zou men een koffer openen zonder resultaat ( buit). Allen de mensen die in je koffer kunnen kijken doormiddel van speciale apparatuur doen dat soms. Daarvan zijn er dan ook een aantal van gepakt. Alleen als je grote hoeveelheden diamanten verstuurd word het wat vervelender. Gesmokkeld ??? Bijna iedereen die uit Amerika komt smokkelt Kleding Fototoestellen CD’s noem maar op.
Harm

Harm
21-03-05, 22:35
Dan heb ik geluk, bij mij kan er een hangslot(je) op, en dus in de plaats van het slot een tie-rib.
Maar als je dat niet hebt wordt het moeilijk, want dan heb je ook niks aan die speciale slootjes, waar de security lopers voor heeft.
Dus dan is echt de beste oplossing om ze open te laten.
Dus ik zie altijd wel, tot nu toe zijn we in 15 jaar naar en via de usa reizen nog nooit iets kwijt geraakt.
EricIk heb helaas niet zo’n dure koffer dus tie-wraps zijn bij mij alleen te gebruiken bij de extra sporttas die ik op de terugweg meeneem om alle smokkelwaar in te verpakken.
De laatste keer had ik in mijn doorzochte koffer wel een extra paar vieze sokken van een ander zitten
Harm

knaapje
22-03-05, 12:17
Dan heb ik geluk, bij mij kan er een hangslot(je) op, en dus in de plaats van het slot een tie-rib.
Maar als je dat niet hebt wordt het moeilijk, want dan heb je ook niks aan die speciale slootjes, waar de security lopers voor heeft.
Dus dan is echt de beste oplossing om ze open te laten.
Dus ik zie altijd wel, tot nu toe zijn we in 15 jaar naar en via de usa reizen nog nooit iets kwijt geraakt.
EricIk heb helaas niet zo’n dure koffer dus tie-wraps zijn bij mij alleen te gebruiken bij de extra sporttas die ik op de terugweg meeneem om alle smokkelwaar in te verpakken.
De laatste keer had ik in mijn doorzochte koffer wel een extra paar vieze sokken van een ander zitten
Harm


Gewoon een kofferriem er om heen.
Zo een met een metalen sluiting waar je de riem een paar keer doorhaalt. Je staat er altijd aan te prutsen om hem open te maken.
Dat werkt al preventief.
Groeten
Knaapje.

Eric
22-03-05, 12:33
Gewoon een kofferriem er om heen.
Zo een met een metalen sluiting waar je de riem een paar keer doorhaalt. Je staat er altijd aan te prutsen om hem open te maken.
Dat werkt al preventief.
Groeten
Knaapje.

Dat helpt zeker al preventief, met als groot extra voordeel, dat de kans dat je koffer opengesprongen met al je vuile was eruit op de band ligt bij aankomst minder is.
Eric

Harm
22-03-05, 14:11
Dat helpt zeker al preventief, met als groot extra voordeel, dat de kans dat je koffer opengesprongen met al je vuile was eruit op de band ligt bij aankomst minder is.
Eric
Hallo Eric
Je haalt met quoten net iets teveel weg.
Verder is het voor de vragensteller alleen maar intresant om te lezen. Ik heb eigenlijk net als jij nooit problemen. De waardevolle spullen heb ik in de handbagage. Dus valt er niks bijzonders te stelen. Als iemand je koffer open wil hebben om er wat uit te halen dan is geen enkele koffer veilig ook een afgeloten koffer met welk slot ook is zo geopend.
groeten
Harm

Eric
22-03-05, 15:07
Dat helpt zeker al preventief, met als groot extra voordeel, dat de kans dat je koffer opengesprongen met al je vuile was eruit op de band ligt bij aankomst minder is.
Eric
Hallo Eric
Je haalt met quoten net iets teveel weg.
Verder is het voor de vragensteller alleen maar intresant om te lezen. Ik heb eigenlijk net als jij nooit problemen. De waardevolle spullen heb ik in de handbagage. Dus valt er niks bijzonders te stelen. Als iemand je koffer open wil hebben om er wat uit te halen dan is geen enkele koffer veilig ook een afgeloten koffer met welk slot ook is zo geopend.
groeten
Harm

Ik zag dat ik het soms verkeerd doe. soms iets te gehaast om antwoord te geven zeker.... Ik zal er in de toekomst beter opletten !!
Eric

Iron_eagle
23-03-05, 22:12
Je koffer kan altijd geopend worden, al zitten er staalbanden omheen, open gaat hij. Op schiphol gebeurd het in de bagagekelder (als ik het goed heb).

Tijdens de reis van Amerika naar Nederland terug gebeurd in sommige gevallen(sommige vliegvelden) waar je bij bent. Niet alle koffers worden geopend, stel je hebt 2 koffers, dan kan er maar 1 worden opengemaakt, in sommige gevallen ook beide.

En wat al eerder gezegt is: Koffersloten zijn niet tegen 'vreemden' die de koffer open willen maken, maar tegen spontane opening, dat je koffer niet zomaar opschiet :wink: .

Harm
23-03-05, 22:32
Je koffer kan altijd geopend worden, al zitten er staalbanden omheen, open gaat hij. Op schiphol gebeurd het in de bagagekelder (als ik het goed heb).


Mijn ervaring is dat ze het al doen voordat de koffer word ingecheckt. Het openen in de bagage kelder gebeurt meestal op indicatie van de drugshond. Die besnuffeld alle koffers op aangeven van zijn baas en als er reactie is gaat de koffer open. De meeste koffers worden op de terugweg door de Amerikaanse beveiliging open gemaakt
Harm

Iron_eagle
23-03-05, 23:38
Ik heb het even nagezocht, op Schiphol in hal 1 en 2 gebeurd het buiten het zicht van de passagiers (bagagekelder) en in hal 3, waar de meeste 'buitelandse'(buiten europa) zitten, daar gebeurd het 'nog' met de reiziger(s) erbij.

rvd4always
26-03-05, 08:08
Het kan wel degelijk mis gaan met je koffer.... :cry:

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=138236

http://archives.cnn.com/2002/TRAVEL/12/12/miami.baggage.thefts/

http://www.soonerthought.com/archives/001044.html

http://www.dr1.com/forums/archive/index.php/t-15291.html

knaapje
26-03-05, 12:49
Het kan wel degelijk mis gaan met je koffer.... :cry:


Heeft er iemand beweerd, dat het niet mis kan gaan?

Als je in A'dam je auto parkeert jatten ze er ook van alles uit, dus zelfs thuisblijven helpt daar niet tegen.

Misschien nog wel een reden om voor een directe vlucht te kiezen.

Groten
Knaapje

Ta2 Gerrit
26-03-05, 14:57
Als ze, lees TSA, je koffers, tassen, plunjebalen etc. al openen in de US, en dat kan zowel op een rechtstreekse als binnenlandse vlucht, doen ze dat ter controle en dat is een goede zaak. Ze zijn dan wel zo vriendelijk om er een nieuwe tie-wrap (blauw) aan te doen en een briefje erin met het hoe en waarom.
Dit in tegenstelling tot de Nederlandse afhandelaars. Die openen de boel ook (weet ik uit ervaring) maar laten dit niet blijken, en doen de boel maar half dicht. Bij de laatste thuiskomst was dit ook weer het geval, er mist niks, maar de rits zit maar net weer dicht en een briefje kan er niet af.

Over het waardevols meenemen in de handbagage ; je ziet op de diverse airportprogramma's op TV dat sommige mensen zelfs hun portemonnee en auto en huissleutels in de koffer stoppen ](*,) , en dan bij aankomst bij de airline klagen dat ze niet naar huis kunnen omdat de koffer een vlucht later (is ook niet goed, maar kan gebeuren) komt. Hoe simpel ben je dan zelf #-o

rvd4always
26-03-05, 21:16
Heeft er iemand beweerd, dat het niet mis kan gaan?

Als je in A'dam je auto parkeert jatten ze er ook van alles uit, dus zelfs thuisblijven helpt daar niet tegen.

Sommige mensen doen nogal laconiek over dit onderwerp, zo van mij gebeurd het toch niet!
Het gebeurd dus wel degelijk. Misschien worden deze mensen nu eens wakker geschud?

Overigens heb ik liever dat men wat uit mijn auto jat in A'dam dan dat er drugs in mijn koffers worden gedaan zonder dat ik het weet.
Hoe leg je dat uit in USA of waar dan ook? Dan heb je big problems!

Jammer dat je op een bepaald moment geen controle meer hebt over je eigen koffers. Dit zal altijd een dilemma blijven... :(

mscarrot
13-06-05, 19:10
Wil hier graag even op reageren.

Wij hebben onze (net nieuw in de US gekochte) koffers afgesloten met een cijferhangslotje.
Want wie is er aansprakelijk is als er WEL wat in je NIET afgeloten koffer gevonden wordt ? Juist, JIJ......., dus als voorzorg onze koffers gelocked. Je bent namelijk ZELF verantwoordelijk voor de inhoud als je het niet afsluit........en bewijs dan maar dat je het er NIET al in had zitten.

Helaas is bij de terugvlucht vanuit Miami het slotje (speciaal een model met een "ruim" oog gekocht waar gemakkelijk een kniptang bijkan) van 1 koffer met bruut geweld verwijderd zodat we hem nu nog maar gedeeltelijk kunnen afsluiten (ze hebben tevens het lockoogje erafgeknipt :evil: ), en het beschadigde slotje is ook nergens te vinden. Er zat wel een doorzoekingsbriefje in, maar no way dat je je schade ergens kunt claimen (tenminste ik heb het nog niet gevonden). Tevens merkte we dit natuurlijk pas toen we thuis de koffers gingen uitpakken.

Kijk, ik snap best dat ze baggage doorzoeken, daar is op zich natuurlijk helemaal niks mis mee, maar het openmaken zou wel wat zorgvuldiger kunnen, zelf een kind met zo'n grote brandweerschaar had dit slotje kunnen verwijderen zonder verdere schade aan te richten, en TSA.....neuuuuu die wijzen natuurlijk gelijk al alle verantwoordelijkheden van de hand. Kijk het slotje maakt me niks uit, dat kan gebeuren, maar mijn koffer totaal onnodig beschadigen daar maak ik me wel druk over....
en overigens: niks nada noppes opnieuw dichtgemaakt met bijv een tiewrapje? Koffer is gewoon open verzonden, ze nemen niet eens de moeite om hem weer dicht te maken.

Had het overigens niet erg gevonden om omgeroepen te worden en hem zelf even open te maken.....dat had ook al heel veel ergenis bespaard.

Nou ja, van een kant nog liever dit, dan aangehouden worden met spullen die niet van jou zijn.......dan kun je Florida heeeeeeel lang je thuis noemen.....maar jammer is het wel....

Sorry maar moest dit even kwijt..... :oops:

(en de handbaggage check is ook een wassen neus, mijn man's aansteker werd omdat ze zagen dat hij een pakje sigaretten in zijn broekzak had zitten ingenomen, maar die van mij zat in mijn handtas (overigens niet bewust gedaan hoor, maar gewoon vergeten eruit te halen) die door de scanner ging en voila 1,5 uur later zat ik in het vliegtuig met een aansteker......dan vraag ik je :?: :roll: :shock: :?: .....

Eric
13-06-05, 19:21
Je komt wel op een heel oud onderwerp terug, maar het moet nu toch wel algemeen bekend zijn, dat je je koffer NIET op slot mag doen.
Ik sluit mijn koffer al 3 jaar af met een tie-rib, en heb nog nooit problemen gehad !!
Dus wees niet eigenwijs, en houd je aan de spelregels, dan doen zij het ook !!
Eric

mscarrot
13-06-05, 19:27
Eric,

Allereerst bedankt voor je reactie, wat ik alleen niet begrijp wat een tiewrap of een ruim aan het koffer bungelend slotje voor verschil maakt??

Wat ik hiermee wil zeggen is, volgens mij is de verwijderprocedure hetzelfde?? en had ik niks kunnen voorkomen met een tiewrapje? of ben ik nu echt blond en dom :lol:

Njit
13-06-05, 19:30
Helaas is bij de terugvlucht vanuit Miami het slotje (speciaal een model met een "ruim" oog gekocht waar gemakkelijk een kniptang bijkan) van 1 koffer met bruut geweld verwijderd zodat we hem nu nog maar gedeeltelijk kunnen afsluiten

Op de vluchthaven wordt je doodgegooid met TSA Approved Locks. Deze mag je van de TSA gewoon gebruiken omdat zij hier een loper voor hebben. Als je zo`n slotje op je koffer had gebruikt was er verder geen enkel probleem.

En Eric heeft gelijk dat dit een bekend onderwerp is. Er is zelfs een FAQ item aangewijd..
http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310


Moet ik mijn koffers op slot doen als ik naar Amerika vlieg?
Als je naar Amerika vliegt kan het zijn dat je koffers ter controle worden geopend door medewerkers van de Transportation Security Administration (TSA). Als de koffer op slot zit en de medewerkers van de TSA kunnen het slot niet openen, dan zullen ze het slot forceren. Zij zijn echter niet verantwoordelijk voor schade aan het slot of de koffer. Daarom raden zij aan om je koffer op slot te doen met sloten die door hen kunnen worden geopend zonder schade aan te brengen aan het slot of de koffer. Een lijst van sloten die de TSA kan openen vindt je hier. Grote merken als Samsonite en American Tourister vindt je onder andere op deze lijst. Mocht je slot of koffermerk niet op deze lijst staan, dat is het verstandig de koffer niet op slot te doen. Verder is het altijd verstandig geen waardevolle dingen in de koffer te doen.

Ik heb dus niet echt medelijden met je. Dit had je echt kunnen weten!

mscarrot
13-06-05, 19:34
bedankt voor te tip van de FAQ, die had ik inderdaad niet doorgenomen :? en ik zal voor de volgende keer inderdaad maar zo'n TSA approved lockje kopen.

Maaruuhhh ik wilde ook geen medelijden hoor, sorry als het zo overgekomen is :wink:

Eric
13-06-05, 19:34
In principe maakt het inderdaad niets uit, maar ik kan mij levendig voorstellen, dat een security agent (laag betaalde baan) denkt van: Oh, daar heb weer zo'n eikel die zich niet aan de regels houd, ik zal hem even terugpakken!! Ze hebben het recht om een afgesloten koffer te openen, en er blijven altijd mensen, die zo reageren.
Wat overigens niet goed te praten is, ze hadden natuurlijk gewoon het slotje moeten doorknippen, maar ja....
Als je koffer afgesloten is met een tie-rib mogen ze hem NIET beschadigen, en dat is nu precies het verschil.
Succes in de toekomst, en vergeet niet een setje tie-ribs mee te nemen voor de terugweg !!
Eric

Njit
13-06-05, 19:35
Allereerst bedankt voor je reactie, wat ik alleen niet begrijp wat een tiewrap of een ruim aan het koffer bungelend slotje voor verschil maakt??

Wat ik hiermee wil zeggen is, volgens mij is de verwijderprocedure hetzelfde?? en had ik niks kunnen voorkomen met een tiewrapje? of ben ik nu echt blond en dom :lol:

Een Tie-Wrap is geaccepteerd als -slot-. Ze zullen deze voor je doorknippen en na controle de koffer weer afsluiten mer een tiewrap.

Als je een niet-TSA-approved slot gebruikt ben je afhankelijk van de goedheid van de beambte. En gezien het feit dat ze heeeel veel koffers moeten checken gaan ze echt niet rustig beoordelen of ze dat ook netjes kunnen doen..

Njit
13-06-05, 19:35
hmmz..Eric was net iets sneller :)

mscarrot
13-06-05, 19:36
Bedankt !!, zo is het helemaal duidelijk, ook voor deze blonde vrouw :lol:

Njit
13-06-05, 19:38
Bedankt !!, zo is het helemaal duidelijk, ook voor deze blonde vrouw :lol:

**OFF TOPIC**

Aan je nick zou ik denken dat je oranje haar had :)

mscarrot
13-06-05, 19:38
In elk geval jullie beiden bedankt, en ik zal de volgende keer gewoon een tiewap gebruiken, en tevens wat meenemen voor de terugweg, of dan een TSA approved lock kopen (alhoewel ik voor 4 koffers waarschijnlijk goedkoper uit ben met de plastic stripjes :lol: )

mscarrot
13-06-05, 19:40
Bedankt !!, zo is het helemaal duidelijk, ook voor deze blonde vrouw :lol:

**OFF TOPIC**

Aan je nick zou ik denken dat je oranje haar had :)

Dat krijg je als je je haar rood verft en dan weer blond....

(overigens al heeeeeeeeel lang geleden maar als nick doet het goede diensten) :lol:

Ta2 Gerrit
14-06-05, 10:32
Dat met de tiewraps doen wij ook al jaren, ook al voor de security checks. Dan weet je in ieder geval zeker dat de rits tijdens het gooi en smijtwerk in de bagageafhandeling dicht blijft en (bijzaak)dat er niemand in je tas/koffer is geweest.
De TSA approved sloten zijn ook in Nederland te koop, o.a. bij Teo van Am. Vac. Voor weinig :lol: .

Eric
14-06-05, 12:01
Ook las minute te koop op Schiphol Plaza, dus voor het inchecken, bij Paolo Saloti lugage !! (maar wel duur hoor, vooral als je er meerdere nodig hebt)
Eric

dana72
06-05-06, 23:51
wij hebben koffers met enkel cijferslot, is het een probleem als ik ze op schiphol laat sealen, en het slot open laat?

corrus
07-05-06, 00:07
wij hebben koffers met enkel cijferslot, is het een probleem als ik ze op schiphol laat sealen, en het slot open laat?
Is af te raden... kans is groot dat ze de sealing eraf halen...

dana72
07-05-06, 00:30
da's vervelend, hoe kan ik dan het beste mijn koffer "dicht" houden? met enkel cijferslot?

open laten lijkt me geen optie?

Njit
07-05-06, 00:38
da's vervelend, hoe kan ik dan het beste mijn koffer "dicht" houden? met enkel cijferslot?

open laten lijkt me geen optie?

afsluiten mag niet eens.. Tenzij je een TSA goedgekeurd slot koopt.
Zie ook de Florida FAQ: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310

Eric
07-05-06, 00:44
Zoals Njit al opmerkte, mag je koffer NIET afgesloten worden, behalve met een TSA aproved slot. (maar dat kan niet op een harde koffer).
Ik zou er wel een kofferband (zonder slot) omheen doen tegen het openspringen.
Eric

knaapje
07-05-06, 18:17
wij hebben koffers met enkel cijferslot, is het een probleem als ik ze op schiphol laat sealen, en het slot open laat?

Gewoon, cijferslot op code laten staan en met plakband vastzetten. Koffer
met kofferriem dichtmaken. Eventueel een tiewrap er doorheen. Degene die er echt in wil hou je toch niet tegen.

Goede reis
Knaapje.

dana72
07-05-06, 20:49
thanxx voor deze tip, daar heb ik zeker wat aan.

pieterkes
14-05-06, 09:39
Sorry verkeerde topic

Gunner
24-05-06, 09:49
Zoals Njit al opmerkte, mag je koffer NIET afgesloten worden, behalve met een TSA aproved slot. (maar dat kan niet op een harde koffer).
Ik zou er wel een kofferband (zonder slot) omheen doen tegen het openspringen.
EricWaarom mag je de koffer niet "op slot" doen dan? Is er dan geen groot risico dat dat ding open gaat?

Michael66
24-05-06, 17:39
Dekoffer "gaat" niet open, maar de kans bestaat dat de amerikaanse douane of veiligheidsdienst de koffer wil open maken, en als die op slot zit hebben ze er geen moeite mee dit slot te "kraken". De meeste standaard-sloten bij de bekende koffermerken krijgen ze zonder meer open zonder verdere schade. Als je andere sloten gebruikt bestaat er een kans dat ze niet geheel schadelos de reis doorkomen.

Gunner
24-05-06, 20:36
Als je een "cheap-ass" koffer hebt zoals ik, dan heb je dus pech en moet je de koffer dus "open" laten?

M'n vrouw leent altijd een Samsonite, dat is dus beter? Het is volgens mij geen nieuwe maar toch.

Op Samsonite.nl kan ik ook niet veel vinden of een koffer van hun nu wel of niet aan de TSA standaard voldoet.

MyFlorida
24-05-06, 22:29
De eerste keer toen ik mijn duikspullen meenam in een koffer (masker, flippers,vest, automaten, etc) had ik alles natuurlijk afgesloten met een slot. Dit slot was er natuurlijk af toen we aankwamen en helaas de koffer was kapot. Nu doen we altijd een tierap of een sleutelring om de ritssluiting en dat geeft geen problemen.