PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Eric



ekkie50
20-03-05, 18:51
Leuk dat deze site bestaat, kan ik eindelijk m'n ei (=ervaring) kwijt..
Ik heet Eric, een jonge vijftiger en heb een schrijversberoep op het technische vlak.
Sinds 1990 een serieuze USA ganger, met Florida als meest bezochte staat; ik ben er al meer dan 10 keer geweest. Sinds 2000 huur ik voor een paar weken een complete woning in Kissimmee, ten zuiden van Orlando, en dichtbij het Disney gebeuren en al wat daar meer bij komt kijken. Disney zelf interessert mij, als alleenstaande, maar matig; mij trekt de omgeving, waar ik graag in rond mag touren met zo'n comfortablele automaat.
Dus, tips op het gebied van autotours, natuurschoon en villahuur wil ik graag delen met mede Floridagangers.

Monique
20-03-05, 20:27
Hoi Erik,
Welkom op dit forum.
Ik weet zeker dat we veel aan jouw ervaringen zullen hebben.

Michael66
25-03-05, 07:29
Eric, vertel het maar. Waar is het lekker cruisen? Ben zelf, zoals je al weet, vaker daar geweest, maar tips zijn altijd welkom. Wat zijn de 9(kleide) dingen die jou zijn opgevallen? Waar heb jij plezier beleefd? Waar heb jij lekker gegeten? wat vond jij nou zo speciaal?

Elke ervaring van een ander is een ervaring die ik misschien ook wil beleven (of niet, maar dat is dan mijn verlies ...)

ekkie50
25-03-05, 11:37
Hi Michael,

daar vraag je nogal wat. Eigenlijk ben ik altijd op zoek naar meer plaatsen waar je lekker kan eten, gebieden waar je lekker kan cruisen, enz.
Over dat laatste: kijk even naar mijn forum suggestie over de boekentips. Daar noem ik een heel leuk boekje met dagtrips waar velen veel plezier aan kunnen beleven.
Om toch een poging te doen in detail op je vragen in te gaan (zal vast niet volledig zijn):
ik huur de laatste jaren een complete woning in de buurt van de 192, en kan dus uit eten gaan of zelf dingen klaarmaken in de "eigen" keuken.
Als ik buiten de deur eet is dat meestal fast food, en steeds een andere tent. Erg te spreken ben ik over Sonic. Wel 's van gehoord? Dat is America's drive-in, jaren 60 stijl. Je parkeert naast het gebouw, kijkt op het menubord, drukt op de bestelknop als je je keuze hebt gemaakt, en het bestelde wordt naar je auto gebracht (soms per rolschaats door een alleraardigst meisje). Sonic zit vlak naast de Walmart in St Cloud, maar ook in de buurt van Belz outlets op de International Drive. Die vind ik persoonlijk minder.
In Winter Haven heb ik er een paar weken geleden nog 1 ontdekt. De website van Sonic is www.sonicdrivein.com
Kan je zelf kijken wat het allemaal voorstelt. Neem zeker 's een keer een breakfast burrito combo: rijk gevulde burrito, frietjes of "tater tots" (dat zijn kleine en erg lekkere aardappelrondjes) en drank naar keuze (d.w.z. koffie of frisdrank :wink: )

Boston Marktet is ook zo'n joint waar ik graag naar toe ga voor een wat degelijker maaltijd (home-style cooking noemen ze het zelf). Buikje rond voor een schappelijk bedrag.

Wat ik ook leuk vind is om af en toe naar zo'n foodcourt te gaan in malls. Daar is vaak een grote keuze uit allerlei maaltijden, en zeer goed te eten.

Nu ik dit zo opschrijf bedenk ik me dat ik niet zo erg veel buiten de deur eet. Ook lekker is het om bijvoorbeeld een Boston Market diepvriesmenu met een blikje groenten klaar te maken. En een zelfgemaakte salade erbij.

En dan het cruisen. Ik heb iets met route 27. Alle andere grote wegen zijn vrij saai. Op de 27 is altijd wat te zien links en rechts. Ten zuiden van de 192 bijvoorbeeld vele sinaasappelboomgaarden. Die geur! Alleen daarvoor ga ik er soms op uit....
Bovendien mag je op de 27 vaak 65 mph rijden, een hele schappelijke snelheid vind ik voor een proviciale weg.
Verder heb ik ook iets met de tolwegen. 't kost wat, maar je rijdt tenminste lekker door, en op de 417 bijvoorbeeld is er best nog wat te zien langs de weg. Veel bouwprojecten!
Is het jouw ook opgevallen? Ongelofelijk wat een business dat is. Ik krijg af en toe het gevoel dat het echte Florida aan het verdwijnen is. Feit is zeker dat menig orange grove plaats moet maken voor woonwijken. Ik hoop dat men weet wat men doet.

Dit is het voor even. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen en voorkeuren zijn.