PDA

Bekijk Volledige Versie : DVD speler voor in het vliegtuig



teiwes
24-02-08, 13:57
Wij vliegen 25 april met Martinair naar Miami( rechtstreekse vlucht). Aangezien we voor het eerst een lange vlucht maken met onze kleine man van 5, bijna 6 hebben we comfort class bijgeboekt. Zo hopen we iets ruimer te zitten ( wederhelft is 1.96) en om de tijd iets te dooien zit er ook zón schermpje bij waar je films op af kan spelen. Nu heb ik als gelezen op het forum dat je geen eigen dvd's hierop kan afspelen, nu is mijn vraag de films die afgespeeld worden zitten er ook kinderfilms bij en zoja zijn deze dan ook Nederlands gesproken? Op de site van Martinair kon ik dit niet terugvinden. Mocht dit niet zo zijn dan heeft ons ventje hier dus niks aan. Is het ook toegestaan je eigen graagbare dvd speler mee te nemen en te gebruiken aan boord?

Marjol
24-02-08, 14:07
Wij vliegen 25 april met Martinair naar Miami( rechtstreekse vlucht). Aangezien we voor het eerst een lange vlucht maken met onze kleine man van 5, bijna 6 hebben we comfort class bijgeboekt. Zo hopen we iets ruimer te zitten ( wederhelft is 1.96) en om de tijd iets te dooien zit er ook zón schermpje bij waar je films op af kan spelen. Nu heb ik als gelezen op het forum dat je geen eigen dvd's hierop kan afspelen, nu is mijn vraag de films die afgespeeld worden zitten er ook kinderfilms bij en zoja zijn deze dan ook Nederlands gesproken? Op de site van Martinair kon ik dit niet terugvinden. Mocht dit niet zo zijn dan heeft ons ventje hier dus niks aan. Is het ook toegestaan je eigen graagbare dvd speler mee te nemen en te gebruiken aan boord?

Om de tijd te wat? :-#

Maar om even op je vragen terug te komen; ik heb geen idee of er kinderfilms op te zien zijn. Je mag uiteraard wel je eigen draagbare dvd speler meenemen, maar houd er wel rekening mee dat zo'n ding maar een paar uur meegaat... je hebt geen power port om 'm op te laden.

Michael66
24-02-08, 14:14
... om de tijd iets te dooien zit er ook zón schermpje bij waar je films op af kan spelen. Nu heb ik als gelezen op het forum dat je geen eigen dvd's hierop kan afspelen, nu is mijn vraag de films die afgespeeld worden zitten er ook kinderfilms bij en zoja zijn deze dan ook Nederlands gesproken? Op de site van Martinair kon ik dit niet terugvinden. Wat er op de Personal Entertainment Player staat kun je op de website van Martinair vinden: http://www.martinair.com/nl_nl/services/inflight/index.aspx en dan onder "Entertainment aan boord bij Marinair" op Info>> klikken. Dan krijg je een PDF-bestand met het huidige programma op de Personal Entertainment Player.

Nog meer info over entertainment voor kids aan boord in de Kids Corner: http://www.martinair.com/nl_nl/services/kidscorner/index.aspx

Of het Nederlands gesproken is weet ik niet. Iemand anders daar ervaring mee?

Is het ook toegestaan je eigen graagbare dvd speler mee te nemen en te gebruiken aan boord?Ja, dat mag. Maar niet tijdens opstijgen en landen, dan moet alle apparatuur uit.

Houdt er wel rekening mee dat je geen stroomvoorziening aan boord hebt en de meeste portable DVD-spelert niet zo heel lang draaien op hun accuutje.

Als je een laptop meeneemt zou je misschien ook daar wat films op kunnen zetten (op de harde schijf) en dan in de meest economische modus (alles uit wat niet nodig is) afspelen, dan kun je best een uur of drie vooruit.

teiwes
24-02-08, 14:15
om de tijd te dooien...om de lange tijd in te vullen...om de tijd sneller voorbij te laten gaan etc. etc. Ken je deze uitdrukking niet?! Iniedergeval fijn om te lezen dat een draagbare dvd-speler toegestaan is en dat de batterij op een gegeven moment leeg is, ja dat is jammer dan.. maar alles is meegenomen toch?!

teiwes
24-02-08, 14:22
Bedankt, ik had ook al op deze site gekeken maar was er niet veel wijzer van geworden. Wat jouw tip m.b.t. de laptop klinkt goed, al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo technisch onderlegd ben als het met apparatuur te maken heeft. Het geeft wel weer iets om over na t e denken. Trouwens nog een vraagje..ik kan het mij niet meer herinneren maar zijn jullie ook met jullie zoontje naar DC geweest en zoja heeft hij ook met dolfijnen gezwommen? Het lijkt mij namelijk ook te gek voor onze kleine man ( 20 mei wordt hij 6 jaar) maar ik ben bang dat hioj er net te jong voor is. Ook heeft hij nog geen zwemdiploma, als het meezit zwemt hij eind mei af voor zijn A.
Ik heb DC al een mail gestuurd in de hoop dat zij wat kunnen vertellen over hun beleid hierin, dit om telleurstellingen te voorkomen.

Lannie
24-02-08, 14:24
Afgelopen oktober hebben wij ook met Martinair gevlogen en daar de personal entertainment player (12 euro) gehuurd voor onze zoon (9 jaar). Je kunt op deze player kiezen uit veel verschillende menu's, films, documentaires en natuurlijk ook kinderprogramma's.

Ook krijgen de kinderen bij binnenkomst een tasje met wat leuke spulletjes van Martinair erin. Het enige wat ontzettend tegenviel was het kindermenu van Martinair, dus neem lekkere broodjes mee! Wat ik me goed kan herinneren is dat er een broodje bij zat met pitjes. En die van ons die lust natuurlijk geen broodje met pitjes!!

Marjol
24-02-08, 14:28
om de tijd te dooien...om de lange tijd in te vullen...om de tijd sneller voorbij te laten gaan etc. etc. Ken je deze uitdrukking niet?! Iniedergeval fijn om te lezen dat een draagbare dvd-speler toegestaan is en dat de batterij op een gegeven moment leeg is, ja dat is jammer dan.. maar alles is meegenomen toch?!

Ik ken die uitdrukking wel, maar het is toch echt de tijd doden, niet dooien...

teiwes
24-02-08, 14:32
flauw hoor! Als ik op zoek was naar een cursus Nederlands dan had ik wel op de site gezeten van de NTI ofzo

teiwes
24-02-08, 14:35
Okay, en kan je mij ook vertellen of de films Nederlands gesproken zijn? Tja,.. en wat betreft de broodjes..goed dat je het zegt mijn ventje is echt zoals je het noemt een lastige eter en zou de pitjes op het broodje ook absoluut niet kunnen waarderen.

Marjol
24-02-08, 14:56
flauw hoor! Als ik op zoek was naar een cursus Nederlands dan had ik wel op de site gezeten van de NTI ofzo

Ach ja, zo'n reactie had ik natuurlijk wel kunnen verwachten.
Ik reageer niet vaak op taalfouten, maar dit kon ik toch echt niet laten. Heb je toch weer wat geleerd vandaag, nietwaar?

teiwes
24-02-08, 15:05
ik hoop dat er nog andere mensen zijn die wel wat zinnigs te melden hebben =;

florida
24-02-08, 18:11
Kom kom waar is je gevoel voor humor. Ik vond 'm wel grappig!:wink:

Michael66
24-02-08, 19:21
Moderator Michael66:
OK, lijkt me wel genoeg over het taalgebruik.
Laten we doorgaan met waar het topic over gaat: De DVD speler voor in het vliegtuig.

desteijntjes
24-02-08, 22:11
Je kunt ook zelf een paar boekjes met spelletjes meenemen, een kleurboek met stiften/potloden. Tja het is nou eenmaal een lange reis. Je zal toch ook je kind moeten voorbereiden dat het nu eenmaal een lange zit is.
Ik heb ook al eens gelezen dat ze niet genoeg dvd-spelers hadden of dat ze kapot waren. Je weet het natuurlijk nooit bij Martinair!

Wij zijn drie jaar geleden met onze zoon van toen 9 en dochter van toen 7 naar California gevlogen. Zonder dvd-speler en alleen met engelstalige films. Ja het was een heel eind voor ze. Maar daar kies je nu eenmaal voor als ouder.En met een nintendo, kleurboeken waren ze toch een heel tijdje zoet.

Dus mijn advies is staar je niet helemaal blind op zo'n dvd-speler.
Ik wens je alvast een fijne vakantie!!

Mariëllle

Teleton
25-02-08, 10:05
. Je weet het natuurlijk nooit bij Martinair!
Mariëllle

Het lijkt mij veel beter is het om te zeggen " Je weet het nooit als je op reis gaat". D'r is niks mis met mijn gevoel voor humor maar ik vind het vreemd dat er onterecht laatdunkend over Martinair wordt gedaan. Wij vliegen regelmatig waarbij de prijs leidend is. United, Delta, KLM, Martinair, het maakt ons niets uit. Vanwege de prijs is United de meest gebruikte maatschappij. Er is altijd wel ergens een schermpje in de rugleuning defect. Pech als je dat overkomt, want in een volle 777 is er niet veel te ruilen. Verder klagen veel reizigers over de box onder de stoelen bij United die een aanzienlijk deel van je beenruimte inneemt. De losse spelers bij Martinair hebben deze nadelen weer niet.

Ik werk er niet, heb geen aandelen, ken er niemand, vind zeker dat het er niet altijd rozengeur en maneschijn is (skippen Orlando en afhandeling schandalig, vertragingen onaanvaardbaar) maar laten we het wel feitelijk houden.

teiwes
25-02-08, 18:38
Is ook wel zo, komt wel goed maar ik ben nu eenmaal "het goed op voorbereid zijn typje" en nu helemaal omdat het voor ons ook nieuw is zo'n lange vlucht met onze kleine man erbij. Normaal deed je je ogen dicht en we zagen wel wanneer we er waren maar nu met ons mannetje wat uberhaupt slecht slaapt ook in zijn eigen bed verwacht ik dat ik wel de nodige uurtjes zal moeten entertainen en in dat geval is een dvd-tje wel een prettige onderbreking. Ach ik neem mijn truckendoos wel mee en het loopt wel los.

S@skia
30-03-09, 22:25
Er bestaan ook externe accu's voor portable DVD spelers. Die laadt je vooraf op en sluit ze dan aan op je player en voila ca 5 uur speelduur.
KIjk maar eens op www.batterygeek.net (http://www.batterygeek.net) bijvoorbeeld.

fitnessmouse
31-03-09, 12:46
Wij zijn misschien een beetje geeks, wij hebben beide een PDA en laden SD kaarten vol met gecomprimeerde films. Batterijen gaan langer mee dan een dvd-speler want er zijn geen draaiende delen. Houd het gerust zo'n 8-9 uur vol.

Zijn deze leeg, dan hebben we nog onze mobiele telefoons (smartphones) met spellen en ook films en dan is er ook nog de ipod met video, maar die batterij gaat maar heel kort mee als je video kijkt.

(Uiteraard hebben we ook de standaard kleurboeken, potloden enzo bij ons.)

peer
02-04-09, 21:52
hallo

Wij hadden ook een dvd speler meegenomen, maar in het vliegtuig werkte hij niet de film liep steeds vast.
Later op de hotelkamer werkte hij weer perfect,
Ik dacht dat het misschien kwam door de luchtdruk of zo.

Groetjes Peer