PDA

Bekijk Volledige Versie : Zonnebrillen



florida
23-02-08, 12:26
Domme vraag misschien. Ik wil graag een nieuwe zonnebril kopen voor mijn vakantie in april. Kan ik dit beter daar doen. Ik lees dat sommige artikelen/merken duurder zijn in Florida dan hier. Zou toch wel sneu zijn als ik meen een koopje gedaan te hebben en de bril hier goedkoer is;).

knaapje
23-02-08, 12:37
Domme vraag misschien. Ik wil graag een nieuwe zonnebril kopen voor mijn vakantie in april. Kan ik dit beter daar doen. Ik lees dat sommige artikelen/merken duurder zijn in Florida dan hier. Zou toch wel sneu zijn als ik meen een koopje gedaan te hebben en de bril hier goedkoer is;).

In Florida is het meer een "gewoon" artikel dan hier, dus is er veel meer concurrentie tussen de winkels. Ik heb zelf bij de Sunglasshut 2 keer een Serengeti gekocht een topmerk zonnebril voor rond de $125 incl Tax. Volgens een opticien hier, een veel betere optische kwaliteit dan bijv. Ray Ban en zou hier minimaal het dubbele gekost hebben.

Knaapje

florida
23-02-08, 15:48
Oh dat klinkt goed! \\:D/ Wacht nog maar even met kopen tot ik daar ben ;-)

Arie
23-02-08, 16:00
Ik kocht een zonnebril, merk Sergio Tacchini, in Aventura Mall te Miami.
De winkel was een opticien, verkoper Frank, en bij het afrekenen vulde hij een Miami adres in zodat we er geen taxes over hoefde te betalen.
De prijs was 100$ maar de bril was in de uitverkoop...40$.
Snik, jammer dat ik hem kwijt ben, verloren!!

florida
24-02-08, 11:04
Dat is wel balen arie! Och weer een goede reden om terug te gaan toch ;). Hoe staat het met de merken van Gucci, Prada, Guess etc. Zijn deze ook goedkoper?

FrankS
24-02-08, 11:10
Guess is er tegen weggeefprijzen te krijgen. De grote merken zijn vaak ook veel goedkoper, zeker als ze Amerikaans zijn.

Michael66
24-02-08, 11:18
Dat is wel balen arie! Och weer een goede reden om terug te gaan toch ;). Hoe staat het met de merken van Gucci, Prada, Guess etc. Zijn deze ook goedkoper?Alles is er te koop. Kijk eens bij www.sunglasshut.com (http://www.sunglasshut.com)
Vele locaties in Florida, ook in de outlet malls.

florida
24-02-08, 13:09
Heb even op de site van sunglasshut gekeken. Heb een mooie Prada bril gezien voor 310 dollar :-\". Niet echt een weggeefprijsje. Ik neem in ieder geval maar een dikke beurs mee (en geen bril ha ha) 8-)

AlexFL
24-02-08, 15:22
Alles is er te koop. Kijk eens bij www.sunglasshut.com (http://www.sunglasshut.com)
Vele locaties in Florida, ook in de outlet malls.

Leveren ze ook zonnebrillen op sterkte?

Michael66
24-02-08, 15:24
De prijs op de website hoeft niet altijd de prijs in de winkel te zijn! Gewoon eventjes goed rondkijken in de outlets, wie weet vind je de zonnebril van je dromen toch nog voor een kleiner bedrag.

Trouwens: $310 = ca. €200. Je zou het eens kunnen vergelijken met de prijzen op deze website: http://www.meyestyle.nl/

Marcelg
24-02-08, 16:32
Ik kocht een zonnebril, merk Sergio Tacchini, in Aventura Mall te Miami.
De winkel was een opticien, verkoper Frank, en bij het afrekenen vulde hij een Miami adres in zodat we er geen taxes over hoefde te betalen.


Hier klopt iets niet, een adres in Miami moet juist wel tax betalen, overal waar je ook ter plaatse koopt moet je tax betalen, voor ons om tax free te verkopen moeten wij bewijs hebben dat we het Florida hebben uit gestuurd, het kan dus al nooit afgehaald zijn in je winkel.
Kom je uit Nederland hier en koop je het hier betaal je gewoon tax, stuur ik het op naar Nederland dan is het tax free.

Ik wil je goede deal niet de grond in trappen, maar hier is dus weer zo'n voorbeeld van een joker die de touristen een oor aan...... Hij heeft gewoon de tax betaald over de bril, maar er zat waarschijnlijk heel veeeeeeeeeeeel winst op, en speelt hij naar jouw alsof hij je geld bespaart, en wel op een hele domme manier, Kopen in Miami, adres Miami geen tax hmmmmmmmmmmm.
Helaas kun je hier de brillen zaken niet vertrouwen, ook niet als ze op een super professionele zaak lijken.
Als je zelf in de retail zit dan snap je ook wel dat een bril die normaal $250.00 kost onmogelijk voor $40.00 weg kan.
Gelukkig dat het $40.00 was, ze hadden ook $199.00 kunnen rekenen voor een nepper, en dat is normaal gesproken een goede geloofwaardige korting op een $250.00 bril.

Marcelg
24-02-08, 16:50
Het is overigens gewoon bekend hier, maar wat doe je eraan, custom brokers, zij klaren producten in voor de U.S. spelen hier een grote rol in.


Why buying counterfeits are a bad idea
According to the International AntiCounterfeiting Coalition (IACC) about 18% of the $98 million of counterfeit products seized by U.S. Customs in '02 were made up of fashion-related items: apparel, sunglasses, watches, handbags and headwear.
While it's not a crime to buy counterfeit merchandise (only to sell it), there are legitimate reasons why you should rethink your buying tactics according to the IACC:ounterfeiting robs the U.S.
alone of more than $200 billion a year. It's a cash, tax-free business; legitimate citizens like yourself will still get stuck paying taxes, while counterfeiters line their pockets at your expense.
2. Terrorists, gangs and organized crime syndicates all profit from selling counterfeit merchandise. Sometimes designer handbag knockoffs are lined with drugs and used for smuggling things like heroin, too. There is also evidence that the bombing of the World Trade Center in '93 was funded by the sale of counterfeit apparel.
3. You might realize that things like knockoff toys or electronics are an unsafe idea, but did you know that even items such as fake sunglasses can hurt you. According to IACC counterfeit sunglasses can shatter easily; they may fail to provide UV protection as advertised.

Arie
24-02-08, 17:54
Het verhaal van de verkoper was dat het om een medicijn gaat.
Net als een leesbril op sterkte.
Ik heb echt niet het idee dat ik ben "geripped" want een betere bril heb ik niet gehad.
Maar even goed bedankt voor de reactie. Arie.

florida
24-02-08, 17:57
Kunnen ze je in een gewone winkel dus ook nog neppen? :-s

florida
24-02-08, 18:04
@michael

Ik zie dat de bril op de site die jij doorgaf "maar" € 154 kost. 310 dollar is dus niet echt een koopje.:( Helaas misschien toch maar 1 in Nederland kopen.

Arie
24-02-08, 18:18
Kunnen ze je in een gewone winkel dus ook nog neppen? :-s
Eh antwoord: ja als je te naief bent.
Ik heb dit idee niet over mijn bril.:shock:
In een eerder topic over een in de USA gekocht navigatiesysteem, Cobra geloof ik, mbt het kunnen upgraden naar Europese wegen...dit bleek niet mogelijk te zijn.
Volgens de verkoper wel, het is dus wel handig om een beetje kennis te hebben over je eventuele nieuwe aankoop.
Arie.

Michael66
24-02-08, 19:11
Ik zie dat de bril op de site die jij doorgaf "maar" € 154 kost. 310 dollar is dus niet echt een koopje.:( Helaas misschien toch maar 1 in Nederland kopen.Nee, niet in NL kopen, maar een betere deal in de VS regelen. Nergens staat dat je de gevraagde prijs moet betalen, zie het beter als een goed uitgangspunt voor een onderhandeling. Met de kennis dat die bril hier voor € 150 = $ 225 te koop is kun je eens gaan kijken hoeveel er daar van de prijs afgaat.

florida
25-02-08, 14:03
HUh :-k:-k Ik kan toch niet in een shoppingmall gaan bieden?? Ik mag toch aannemen dat dit vaste prijzen zijn?

Marcelg
26-02-08, 03:57
Het is moeilijk uit te leggen voor mij, natuurlijk zaken zoals Sears, K-mart en zo, hoef je niet af te dingen.
Sunglass Hut dus wel zoals Arie al aangeeft, moet je je zelf goed verdiepen in een product en weet je pas na jaren lange ervaring waar je wel of niet moet afdingen.

Op Lincoln RD in Miami , bij die zaken die electronica verkopen moet je dus afdingen, maar bij Victoria Secret sta je voor ....... als je dat zou doen.
Terwijl het toch buren van elkaar zijn.

Helaas dat ik het zelf moet zeggen, en ik ben er niet trots op, maar in Key West op Duval Street wordt je helemaal genept.
Er is hier gewoon helemaal geen controle op dat soort dingen.

Koop maar eens sigaretten, pakje bij Jan $3.20 , bij zijn buurman $5.00
Woon je In Key West betaal je $2.80 bij beide.


Waar veel tourisme is vind je dus veel nep.
En ohhhhhhhhhh wat een aardige verkopers ze spreken zelfs twee woorden Nederlands.
Ja er zijn er een paar voor je geweest.

pascalbrouwers
26-02-08, 04:38
In Florida is het meer een "gewoon" artikel dan hier, dus is er veel meer concurrentie tussen de winkels. Ik heb zelf bij de Sunglasshut 2 keer een Serengeti gekocht een topmerk zonnebril voor rond de $125 incl Tax. Volgens een opticien hier, een veel betere optische kwaliteit dan bijv. Ray Ban en zou hier minimaal het dubbele gekost hebben.

Knaapje
Ik koop al jaren serengeti in de states.
Ik heb 2 jaar geleden voor het laatst 1 gekocht.
Kost hier 287 euro....
in de usa 88 dollar...... + verzendkosten 30 dollar + 35 euro btw en invoerrechten. totaal +/- 125 euro.


Mijn ervaring met zonnebrillen, is dat ze in fl veel goedkoper zijn dan hier.
Zeker in de grote malls.

Pascal

Hannelore
27-02-08, 23:28
Ik geef je de prijs van mijn zojuist in Nederland gekochte zonnebril (merk Tom Ford, model TF44), dan kun je in Florida kijken of het veel scheelt.
Ik heb er hier op sterkte geslepen glazen in laten zetten, durfde dat toch niet in Florida te laten doen. Blijf ook niet zo lang in één stad hangen, vandaar.
Prijs bril 271 euro (slik), prijs glas per stuk 99 euro.

Arie
28-02-08, 16:31
Ik zal ook even vragen wat de Tom Ford van me partner hier in NL heeft gekost.
TF vind ik te groot voor mijn gezicht.

Laurence
03-03-08, 23:19
310$ voor een prada bril????

Ik heb er 1 gekocht op schiphol voor 100 euries !!!

Kan je beter dat doen...

Groetjes

remco n.
20-09-08, 17:51
Weet iemand waar je in Orlando een beetje een goede zonnebril kunt kopen ?
Dan niet gelijk 1 van 300 dollar ofzo moet je dan bij de Outlets zijn bijv ?


Moderator Mickey99: samengevoegd met een bestaand topic over zonnebrillen

utah
20-09-08, 18:53
Bij Wallgreens? Wallmart?Lokaal "boulevard"winkeltje?Je kan zowat overal zonebrillen kopen.

Wij kochten er ééntje van Guess ( 40Usd) met blauwe glazen -> best geschikt om per auto te rijden...

Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.

knaapje
20-09-08, 19:53
Ik heb zelf bij Sunglasshut (vind je overal) al twee keer een top zonnebril gekocht van Serengeti voor $ 100 en $ 130. Kosten hier minstens het dubbele. Let op, dat je ook kortingscoupons voor deze keten kunt vinden of je kunt wat afdingen, zeker als je contant betaalt.

Knaapje

remco n.
21-09-08, 11:44
Dat zijn inderdaad goede prijzen ik ga daar zeker even kijken zag dat er 1 bij de Outlets zat. Hij moet kwalitatief gewoon een beetje goed zijn want de meeste die ik gehad heb waren na een jaar al stuk :-x

kaboens
23-09-08, 00:12
Mijn vrouw heeft ook een zonnebril van D&G gekocht bij Sunglasshut in de Prime Outlet in Orlando.

Zonnebril koste daar 170 dollar (incl tax). Hier in Nederland heeft ze hetzelfde model gezien voor 415 euro.

patspoel
29-09-08, 11:55
Ik koop hier geen Oakley meer, dat doe ik nu altijd in the States.
Laatst kocht ik een Oakley bij de Oakley Vault en dat kostte me $109,- en hier zijn ze te koop voor €249,-
Asociaal toch.

In december neem ik er weer 2 mee, heb ze al uitgezocht hoor!

suzanne
07-10-08, 16:13
$40 is niet veel voor een zonnebril!

Heb zelf gewoon hier een Prada gekocht bij een goede opticien, die was 154 euro... Ben heel erg benieuwd straks in Florida, ben wel in voor een mooie nieuwe D&G ;) (hier écht veel te duur...)

Melanie
08-10-08, 05:10
Heb even op de site van sunglasshut gekeken. Heb een mooie Prada bril gezien voor 310 dollar :-\". Niet echt een weggeefprijsje. Ik neem in ieder geval maar een dikke beurs mee (en geen bril ha ha) 8-)


K heb toevallig een prada bril gekocht vorige week \\:D/bij de sunglasshut ook van 310 dollar...miss wel dezelfde? Ik kan em iig in Nl niet voor die prijs vinden. En bij de sunglasshut heb je internationale garantie dus als er wat mis mee is kan je in NL er gwoon mee terug;)