PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Sunshine1: Orlando - Miami



Sunshine1
22-02-08, 01:08
Op vrijdag 25 april vertrekken wij (Ingrid, David en Zoé (8jaar)) naar Orlando met United Airlines. We zijn van plan daar 5 dagen Disney + zwembaden te doen.
Na een week rijden we door naar Bonita Springs voor een beetje strand en Edisons Winter Home. Daar blijven we 3 nachten.
Dan gaan we voor 3 nachten naar Miami; strand, Bayside, Seaquarium of wat er ook maar op ons pad komt.
Donderdag 8 mei vliegen we terug vanaf Miami, dan komen we vrijdagochtend weer aan in AmsterdamHet lijkt me leuk :smile: mensen te vinden die dezelfde vlucht hebben op de heenreis.
Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom. Ik vraag me bijvoorbeeld af wat je de 1e dag kan doen, rekening houdend met een meisje van 8 dat een slapeloze nacht heeft gehad?!

esther-disney
22-02-08, 22:22
Erg leuk schema. Miami is het Holocaust Memorial erg de moeite waard, erg indrukwekkend, ook het art deco district heeft een gezellig sfeertje en Miami Beach ook!
tips voor de 1e dag, misschien minigolf, er zijn erge leuke banen, vooral Pirate Cove is erg gaaf aangekleed, is niet duur maar toch leuk en dan vergeet je een beetje dat je moe bent.

Veel plezier met de voorbereiding verder!

Sunshine1
23-02-08, 10:17
Dankje voor je antwoord Esther!

Weet je misschien hoe het zit met NL apparaten in USA. :-?
Op de oplader van de videocamera staat AC100-240V, die kan met een verloopstekker in het stopcontact in USA? Ik denk dat de Nintendo DS, de I-pod en het fototoestel ook op 100-240V kunnen, moet ik nog even checken.
Een fohn kan ik (denk ik) het beste in USA kopen, of hoe doen anderen dat?

Ta2 Gerrit
23-02-08, 11:05
Inderdaad, als de vermelding 110/240 er op staat is een verloopstekker voldoende.
Over het algemeen heb je op hotelkamers wel een föhn in de badkemer hangen, en in veel villa's/appartementen is ook wel wat aanwezig, maar volgens de kenners (mijn vrouw dus) zijn dat vaak ondingen.
Die heeft dus een reisföhn (min of meer opvouwbaar) aangeschaft met meerdere voltages, en is hier zeer content mee.
Of even naar de Wal*Mart voor een nieuwe :-)
http://www.walmart.com/search/search-ng.do?search_constraint=0&search_query=hair+dryer&ic=24_0&Find.x=21&Find.y=6

teiwes
23-02-08, 16:16
Hai Ingrid,

Wij vertrekken ook op vrijdag 25 april, alleen vliegen wij rechtreeks naar Miami dus zitten we niet in het zelfde vliegtuig. Wij blijven de eerste 2 dagen in Miami om bij te komen en vervolgens willen wij via mooie plekjes naar Orlando waar we 10 dagen in een huisje willen zitten. Vanuit daar de bekende pretparken bezoeken etc. Ook terug 13 mei vliegen wij vanaf Miami weer terug naar A'dam.

esther-disney
24-02-08, 09:58
Dankje voor je antwoord Esther!

Weet je misschien hoe het zit met NL apparaten in USA. :-?
Op de oplader van de videocamera staat AC100-240V, die kan met een verloopstekker in het stopcontact in USA? Ik denk dat de Nintendo DS, de I-pod en het fototoestel ook op 100-240V kunnen, moet ik nog even checken.
Een fohn kan ik (denk ik) het beste in USA kopen, of hoe doen anderen dat?


hahaha, ik had mijn fohn ook mee, maar nergens nodig gehad, 1 vanwege het warme weer, en 2 omdat er overal al eentje hing.
Ook hadden wij gewoon een wereldstekker en daar konden we alles inpluggen, dus we hebben verder geen moeite gehad met verschillende stekkers. als je nog meer vragen heb, roep je maar.

roanne
24-02-08, 16:58
oh dat is een goeie... Wij hebben een villa gehuurd, het zou dus best kunnen dat daar ook een fohn hangt? Scheelt weer in de koffer!:-\"

Sunshine1
25-02-08, 11:33
Superhandig dat je zo antwoord krijgt op al je vragen! :smile:

Ik heb er nog wel een paar:

MGM of Universal? Ik weet natuurlijk dat Universal groter/ mooier is, maar wat is nu echt het verschil tussen de parken? Gezien het combi-ticket is MGM véél goedkoper.
Seaquarium of Seaworld? Ook hier geldt dat Seaworld natuurlijk groter is. Is Seaworld ook een half pretpark of toch meer een dierentuin?IK hoor het wel weer...
Groetjes

Oh ja, en websites van winkels in USA vast bezoeken: SUPER
Daar had ik nog niet aan gedacht!

kimm82
19-04-08, 00:51
Hoi,

als ik het goed heb is seaquarium meer een waterpark met veel glijbanen e.d. In seaworld heb je uiteraard meer dieren. In seaworld ben ik geweest en dat was echt super. Mooie shows met o.a dolfijnen, zeehonden en orka's (toen nog met Shamu). Ook een heel goede show gezien met mensen op waterskies. Ook hadden we dolfijnen en zeehonden gevoerd (je kan daar bakjes kopen met visjes) en roggen en dolfijnen geaaid. ik zou seaworld zeker niet overslaan als je naar orlando gaat. Have fun!!

corrus
19-04-08, 01:16
Superhandig dat je zo antwoord krijgt op al je vragen! :smile:
Ik heb er nog wel een paar:Roept u maar. :mrgreen:
MGM of Universal?MGM... (heet tegenwoordig Hollywood Studios)
Ik weet natuurlijk dat Universal groter/ mooier is.Dat is écht smaak afhankelijk
maar wat is nu echt het verschil tussen de parken?MGM is leuker voor het gehele gezin. Universal heeft 2 parken: Universal Studios (zoals je die wwarschijnlijk wel kent) met veell "film" atracties en Island of Adventure, meer gericht op "thrill rides"
Seaquarium of Seaworld?Seaworld
Ook hier geldt dat Seaworld natuurlijk groter is.Is Seaworld ook een half pretpark of toch meer een dierentuin?4/5de is dieren en 1/5de attractiepark (gelukkig)

esther-disney
20-04-08, 09:10
1. MGM of Universal? Ik weet natuurlijk dat Universal groter/ mooier is, maar wat is nu echt het verschil tussen de parken? Gezien het combi-ticket is MGM véél goedkoper.

2. Seaquarium of Seaworld? Ook hier geldt dat Seaworld natuurlijk groter is. Is Seaworld ook een half pretpark of toch meer een dierentuin?
Hai ingrid,

ik vond MGM, nu hollywood studios erg leuk, kan je helaas niks vertellen over Universal.
Sea word vond ik wel leuk maar groot. het is moeilijk om alles te zien in 1 dag. Je moet echt goed keuzes maken, er zijn erg veel shows, losse verblijven met dieren (niet erg veel) en losse attracties met of zonder dieren.
Is wel erg de moeite waard.

groetjes,
Esther

DrDre
22-04-08, 12:57
Sea word vond ik wel leuk maar groot. het is moeilijk om alles te zien in 1 dag. Je moet echt goed keuzes maken, er zijn erg veel shows, losse verblijven met dieren (niet erg veel) en losse attracties met of zonder dieren.
Is wel erg de moeite waard.


Seaworld heeft het voordeel, dat je net na binnenkomst (aan de linkerkant als ik het nog goed weet) een loket hebt waar je gratis je kaartje kan upgraden voor nog een bezoek (binnen één week) Zoek even in het Seaworld-discussie (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1213), daar staat alles vermeld.
Is absoluut de moeite waard, en een tweede bezoek ook. :p
Wij gaan in ieder geval 2 keer. \\:D/

Veel plezier.