PDA

Bekijk Volledige Versie : Navigatiesysteem: Meenemen, gebruiken, kopen, POI's, etc



Pagina's : [1] 2 3 4 5

youandi
26-09-04, 15:51
Hallo,

Wij gaan over 3 weken naar Miami en willen weten of het nuttig is om een navigatiesysteem mee te nemen. We hebben alleen voor de eerste nacht een hotel geboekt en willen gewoon lekker met de auto gaan toeren.

Wie heeft dit al eens gedaan met een Tom Tom navigatiesysteem en kan mij zijn ervaringen vertellen.

rvd4always
26-09-04, 17:04
Hallo Youandi,

kijk even bij Florida Algemeen bij het onderwerp Rand Mc Nally 2005 Road Atlas.

Overigens is het een prima idee om alleen een ticket en auto te huren en dan rond te gaan touren. Wij hebben het in Mei gedaan, zie site, en het is prima bevallen. Overal langs de weg staan motels dus je hoeft niet perse van te voren te boeken, suc6, René :wink:

Carlo
26-09-04, 21:13
Zoals ik bij `Rand Mcnally´ heb aangegeven huren wij in Florida altijd een auto bij Hertz incl. Neverlost en ik kan je vertellen dat dit een uitkomst is, zeker als je zoals je van plan bent niets van te voren vastlegt. Doen wij ook niet en het is de manier om op de mooiste plekjes uit te komen....en daar helpt Neverlost zeker bij (en ik werk niet bij Hertz of zo. Maar vergeleken met zeker Alamo maar ook Avis is Hertz toch wel een stapje hoger....). Succes!
Waar willen jullie naar toe gaan in Florida (ooskust, westkust, Keys?' Misschien heb ik nog wel wat tippies voor logeeradresjes :)

Ebelix
26-09-04, 23:07
Het TomTom navigatiesysteem werkt naar behoren. Er worden heel wat hotels/motels aangegeven. Verder kan je poi nog verder uitbreiden via de tomtom site.

Als je bij Hertz een auto huurt met neverlost hoef je niet alles mee te nemen naar de states.

mattrob
04-10-04, 09:13
Uit eigen ervaring kan ik je wel melden dat TomTom super werkt in de USA :D ! In ieder geval de moeite meer dan waard.

MattRob

rvd4always
04-10-04, 09:17
MattRob,

als je TomTom gebruikt in USA, heb je daar speciale software voor nodig om hem te kunnen gebruiken in de USA?


Puur uit nieuwschierigheid.... :-k


http://www.tomtom.nl/lib/img/boxshots/go_product-page.jpg

Ebelix
04-10-04, 09:41
Ja, je hebt TomTom USA nodig. Als je alleen de kaarten van Amerika koopt dan doet hij het niet. Volgens mij kan je ook los geen kaarten van USA kopen.

youandi
04-10-04, 13:33
Ik heb inderdaad al op Ebay en Marktplaats gekeken. Maar helaas. Er is er op marktplaats 1 die aanbied wat we zoeken, maar wil het alleen in een pakket met andere spullen verkopen, en dat vindt ik dat zonde van mijn geld.

rvd4always
04-10-04, 16:21
Jammer dat ze het niet op E-bay en Marktplaats voor je hebben.

Ik geloof dat je ook al wist van 'Neverlost' van Hertz autoverhuur?

Als je een auto huurt bij Hertz kan je er ook een routeplanner, 'Neverlost', bij huren voor 6 dollar per dag.

http://www.hertz.nl/byr/extras/images/neverlost_unit.jpg

youandi
04-10-04, 16:28
Dat is ook zeker iets wat we achter de hand houden, we hebben al een auto gereserveerd bij Hertz. Maar als we een goedkope TomTom USA kunnen krijgen heeft dat zeker onze voorkeur.

FrankS
04-10-04, 16:28
TT3-USA is nog niet uit. Je kunt enkel TT2-USA kopen. Een dezer dagen zal TT3-USA uitkomen, maar dan duurt het nog wel even voordat deze op eBay te koop is. OOk zijn de landenkaarten van TT2 niet te gebruiken op TT3, dus de Europese TT3 werkt niet als je daar TT2-kaarten van de USA bij installeert.

rvd4always
04-10-04, 16:32
OK, ik begrijp het...

Ik denk er ook nog over na of ik een keer met 'Neverlost' zal gaan rijden in USA.

Overigens een prettige vakantie toegewenst,

René :wink:

mattrob
05-10-04, 17:20
Volgens mij maakt TT 2 of TT 3 niet veel uit. Ik heb nog TT 2 USA, maar heb wel TT 3 Europa. Ik vond het in de US echt super, ondanks dat het wellicht niet moeilijk rijden is in de US, maar ik heb toch nog wel eens lopen zoeken, meerdere keren. Met TT 2 USA heb je daar echt geen last meer van ! Echt een genot !

MattRob

freestyle4all
15-12-04, 08:49
TomTom 3 USA is inmiddels uit.

Voor de liefhebbers; wij hebben Florida en aangrenzende staten op CD en installeerbaar vanaf PC en Apple Macintosh.

Danny
20-12-04, 11:24
Ik heb nu twee keer bij Hertz gebruik gemaakt van het Neverlost systeem en ik moet zeggen (het werkt perfect :!: ).

Je hebt er alles instaan, van wegen tot de Yellow pages, Hertz locaties, noem maar op. En aangezien het in de wagen zit kun je het ook niet verliezen. Daarnaast ziet er nu ook digitale radio bij....(standaard bij Hertz Neverlost). Is ook wel geinig om te hebben (niet dat je het veel gebruikt).

In februari ben ik weer in de VS maar ook dan gewoon Neverlost bij mijn auto. Ik rij liever niet meer zonder. En dat voor $6,- per dag. Praat je op dit moment dus over ongeveer € 4,58 per dag. Als je op vakantie bent zou ik niet op dergelijke kosten besparen als je ziet wat voor gemak je ervoor terug krijgt.

sodaat
24-12-04, 16:39
De gps begint in deze tijd zo langzamerhand gemeen goed te worden. Ik heb zelf de Garmin 176C en beschik over de wegenkaarten van geheel de USA. Ik kan me voorstellen dat er personen zijn die in Florida geweest zijn en hun reis hebben gemaakt met de gps. Nu zou ik het fijn vinden om daar een tracklog van te mogen ontvangen, zodat ik exact de zelfde reis kan gaan maken en niet thuis hoef te puzzelen. Misschien wilt U wel een copy hebben van de gps-kaarten (mapsource Roads and Recreation USA). Enfin, ik hoor (lees) het wel op dit forum.

rvd4always
24-12-04, 19:45
Gaaf hoor, zo'n GPS!

In de huurauto's van Hertz zit het systeem Neverlost, ook zo'n mooi GPS systeem!

Als je in steden vertoeft is het handig, anders heb je het naar mijn mening niet echt nodig.

Toch blijft het een leuke gadget en erg handig,

groet,

René :idea:

Ebelix
24-12-04, 23:27
Het is de sport en de voorpret die je hebt bij het zelf bepalen van de route. Als je iemand anders zijn route rijdt weet je nooit of die route jou smaak is. :!:

Mijn advies is om lekker zelf te puzzelen. Om inspiratie op te doen kan je het beste eerst de reisverslagen op deze site lezen.

Danny
29-12-04, 11:06
Het Neverlost systeem kan ik zeker aanraden (werkt perfect) :!:

Waarom zou je je eigen spullen meenemen, met alle kans op verlies, diefstal e.d., terwijl je voor $ 6,- per dag of $ 40 per week, het Neverlost systeem kan huren.

Tuurlijk, als je drie weken blijft wordt het wel een dure grap....

hans_geurtsen
16-01-05, 12:25
Ik heb net een paar dagen zitten zoeken naar het ultieme GPS systeem voor Florida. Hier gebruik ik ook TomTom, maar om voor twee weken Florida € 189 voor alle kaarten van de USA te betalen, dat ging me iets te ver. In mijn zoektocht, kwam ik een interessante pagina tegen: http://www.gpspassion.com/en/software/NavOverview.htm. Daaruit blijkt dat TomTom voor de USA helemaal niet de beste is. Ik was toen Mapopolis al tegengekomen en vond hun aanbod qua prijs aantrekkelijker en verder is het handig dat je bij hun software en kaarten gewoon online kunt kopen. Ook kun je trial versies van kaarten downloaden. Ik weet natuurlijk nog niet hoe het 'in het echt' gaat werken, maar de recenties zijn best goed en thuis op de bank werkt het best aardig. Minder gebruikersvriendelijk dan TomTom en het kaartje wat tijdens het navigeren overblijft is wat klein, maar het aantal POI's bijv. is weer erg indrukwekkend. Toch wel handig volgens mij om straks als we ergens op een camping zitten snel te kunnen vinden welke supermarkten er in de buurt zitten of waar we een ATM kunnen vinden.

Nu heb ik $ 100 betaald voor de kaarten van de USA. Ze zijn niet beveiligd en ik heb er weinig moeite mee ze te delen met anderen. Ja, officieel mag dat natuurlijk niet, maar kom op. Als ik een papieren kaart koop van zo'n gebied en ik hoor dat iemand anders later ook naar dat gebied gaat, mag ie ook mijn kaart hebben. Maar om de kosten wat te delen, zoek ik naar max. twee anderen die wellicht ook belangstelling hebben voor deze kaarten. Ik vraag er € 25 voor. Zijn we dan met z'n drieën, hebben we dus allemaal € 25 betaald voor de kaartjes. Vind ik eigenlijk wel een mooie prijs voor twee weekjes vakantie. Let op: de kaarten zijn geschikt voor Palm OS 3/4/5. Mapopolis verkoopt ze ook voor PocketPC, maar dan moet je een ander pakket kopen. Voor de software zelf (gratis) en gratis demo kaartjes, zie http://www.mapopolis.com.

Heb je belangstelling, stuur maar een e-mail naar hans@dontlook.nl.


Groetjes,
Hans.

hans_geurtsen
23-01-05, 21:20
Een paar opmerkingen:

1. Je kunt TomTom 3 niet zomaar kopieëren of van iemand overnemen. De kaarten moeten afzonderlijk worden geactiveerd en dat kan maar één keer. Een geactiveerde TomTom kaart hoort dus simpelweg bij de PDA waarop je hem hebt geactiveerd (vergelijkbaar met de recentere Microsoft producten).

2. Er zijn wel cracks verkrijgbaar voor TomTom maar pas op: ik heb ze voor een Palm niet aan de praat gekregen, en ik ben niet de enige. Voor PocketPC schijnen deze cracks wel te werken.

3. TomTom Navigator behoort in Europa tot de beste navigatie systemen op de markt dankzij de TeleAtlas data. Voor de USA maakt TomTom ook gebruik van TeleAtlas data, maar daar schijnt die data absoluut niet tot de beste te behoren. Zoek maar eens naar reviews van TomTom USA. Ik heb er een paar gevonden op gpspassion.com. Daar staat TomTom om die reden vaak onderaan in de lijst...


Om bovenstaande redenen (en omdat ik geen zin had € 189 neer te tellen voor 2 weken florida) heb ik zelf Mapopolis kaarten aangeschaft. Die komen beter uit de testen en zijn veel goekoper. Voor $ 99,95 (nog geen € 78) mag je een jaar lang alle kaarten van de USA downloaden; de navigatiesoftware zelf is gratis. Het werkt minder mooi en makkelijk dan TomTom, maar voor de prijs zeer acceptabel. En zoals gezegd schijnt de kwaliteit van de gekozen routes beter te zijn dan die van TomTom.

Mocht je belangstelling hebben, ik bied een kopie van de kaarten aan voor € 25. Let wel, die kaarten zijn geschikt voor Palm OS, dus niet voor de PocketPC. Kijk zelf maar eens op www.mapopolis.com. Je kunt daar de software en demo kaarten downloaden.

Ik hoor het wel wanneer je belangstelling hebt.


Hans.

ikke
07-02-05, 16:20
Ik heb de kaarten van Usa en Canada voor TomTom 3 Navigator.
Ik wou even hier zeggen dat de kaarten toch wel zeer detailrijk zijn en ook heel duidelijk....
Ik heb deze aangeschaft omdat wij later een mobilhome rondrit zullen gaan maken in in Florida of andere.
De kaarten zullen zeker van pas kom.
Wil je iets meer details,vraag het hier of kpc.computer@pandora.be

freestyle4all
14-03-05, 11:16
Ik wil hier nog één ding aan toevoegen. Zowel origineel als gekopiëerd maakt voor deze kaarten voor de PocketPC niet uit. Daar is in dit installtiepakket rekening mee gehouden.

Wij hebben zelf een Apple Macintosh, dus kopen bij TomTom was zowiezo geen optie, omdat die kaarten vanaf een PC geïnstalleerd moeten worden. Deze kopie is gewoon naar je geheugen kaart te slepen òf op de conventionele manier te installeren.

LET OP: alleen voor PocketPC (TomTom 3 t/m 3.0.7)

ikke
27-04-05, 12:43
Ik hebzeld de originele kaarten gekocht voor tomtom 3,usa & canada,
ik had een probleem met het activeren van de kaarten,ikkreeg ze niet aan de praat met hun activeringscode,maar ik heb een crack toegepast zodat deze toch werkte,maar ik heb natuurlijk het hier niet bij gelaten omdat ik de originele heb,het probleem was dat ik mijn gps software moest upgraden,van tomtom 3.0 naar 3.01,voila,het werkt dan ook via de originele versie...
Maar het werkt ook met de versie 3.0,copietje en crackfile,en het werkt

Njit
27-04-05, 13:11
Ik ga overigens ook een stukje over autonavigatie opnemen in de Florida FAQ!l

leuk onderwerp!

Wij hebben veel plezier gehad van onze laptop met GPS ontvanger. Streets and Trips 2005 werkt prima.. Je moet wel met z'n tweeen zijn want hij geeft geen route-aanwijzingen maar verder is het goed te doen.

karen
21-05-05, 08:29
We gaan 20 juli in een huurauto (AVIS) rondtrekken (hoi hoi) en hebben een soort TOM TOM GO maar dan voor florida (leek ons handig) wie heeft dit al eens gehad en hoe beviel het ? bedankt voor je reactie!

Francien
21-05-05, 09:49
We gaan 20 juli in een huurauto (AVIS) rondtrekken (hoi hoi) en hebben een soort TOM TOM GO maar dan voor florida (leek ons handig) wie heeft dit al eens gehad en hoe beviel het ? bedankt voor je reactie!

Misschien wat sloom van mij, Karen, maar wat is een soort TOM TOM GO??????

Carlo
21-05-05, 10:53
op dit forum kun je verschillende discussies vinden over het gebruik van navigatiesystemen: Neverlost van Hertz, Tom Tom zelf meenemen en ook nog andere systemen. Avis verhuurt volgens mij pas sinds kort navigatiesystemen bij z'n auto's dus weet niet of mensen er al ervaring mee hebben. Ik heb meerdere malen Neverlost van Hertz gebruikt en dat is echt TOP!

Inge
21-05-05, 10:57
Hallo Karen,

Wij zijn net terug uit Florida en hadden ook Tom Tom bij ons met een USA kaartje. Werkt perfect! Ook handig af en toe om te zien op welke straat je nou precies zit (vaak zie je alleen de aanduidingen van de zijstraten middenop een kruizing), kon ik via de kaart makkelijk meekijken. Tevens staan daar de afstanden in km op, ook wel handig voor het idee hoever iets nog is en de verwachtte aankomsttijd, ook leuk.
Ik wilde hem zelf niet meenemen, we hadden al zoveel apparatuur bij ons (foto met vele lenzen en video) maar mijn man had het USA kaartje al gekocht dus dan moest Tom Tom wel mee. Uiteindelijk is het een klein dingetje. Als je je hotel of onderkomen opslaat in favorieten of als "huis" is de route terug ook zo berekend.

Yvonnemaria
21-05-05, 22:13
Wij kochten vorige week een Tom Tom Go bij Office Center. Bij Tom Tom
wilden wij een USA kaartje kopen. Ons werd toen verteld dat de USA kaartje pas leverbaar zijn vanaf juni. Nu lees ik hier dat jullie wel zo'n kaartje hebben. Ik snap er dus niets meer van. Wij gaan 9 juni naar Florida en ik vind het wel handig om de Tom Tom mee te nemen. Hoe komen jullie aan zo'n kaartje.
Yvonne

Inge
21-05-05, 22:41
Je kunt die van ons overnemen..... slecht 2 weken gebruikt....
Eventueel ook software op een 1 GB SD kaart te zetten....

Kenny
22-05-05, 11:45
Wat kost dat precies?
Wij gaan in september een rondreis doen in florida, en dan willen we ook onze tomtom 3 gebruiken, alleen een usa kaart was nergens te krijgen.

rvd4always
24-05-05, 00:47
Zoals Carlo al schreef, "Neverlost" van Hertz lijkt mij een hele goede routeplanner.

Heb je ook geen gedoe met installeren van USA software op je Tom Tom, doet ie het, doet ie het niet?

http://hertzneverlost.com/ :idea:

Daniel24
24-05-05, 23:18
Zoals Carlo al schreef, "Neverlost" van Hertz lijkt mij een hele goede routeplanner.

Heb je ook geen gedoe met installeren van USA software op je Tom Tom, doet ie het, doet ie het niet?

http://hertzneverlost.com/ :idea:

En goedkoper denk ik als je het maar voor 1 vakantie gebruikt. Volgens mij zijn die cd's ook niet echt goedkoop.

Maar wat als je nu een auto ergens anders huurt??

Inge
24-05-05, 23:27
USA software doet het gewoon op je tom tom, kun je in NL al testen.

rvd4always
25-05-05, 16:08
Maar wat als je nu een auto ergens anders huurt??

Tja, informeren of ze ook een routeplanner aanbieden en anders lekker bij Hertz huren!

Carlo
25-05-05, 19:31
Avis verhuurt sinds kort ook auto's inclusief navigatiesysteem, wel duurder dan Neverlost (het navigatiesysteem)

knaapje
05-06-05, 20:05
We gaan 20 juli in een huurauto (AVIS) rondtrekken (hoi hoi) en hebben een soort TOM TOM GO maar dan voor florida (leek ons handig) wie heeft dit al eens gehad en hoe beviel het ? bedankt voor je reactie!

Ik heb Tom Tom op een Ipac met draadloze BT-muis met de kaarten van Benelux, Europa op huisnummerniveau) en USA.

In 1 woord grandioos !

Gisteren teruggekomen uit Beieren/Duitsland, brengt je vlekkeloos over 850 km tot voor de deur.
Heb hem ook in Florida gebruikt in een huurauto.
Problemen die je ontmoet zijn:
Gebruik vraagt gewenning.
Je moet hem in de huurauto bevestigen.
12 V aansluiting voor de accu.
GPS heeft eerste keer tot 15 minuten nodig om zijn positie te bepalen.
Tom Tom Europa en US werken niet op 1 computer, versie verschillen.

Voordelen:
Je kan van tevoren het adres van je hotel in programmeren en hij brengt je er zo naar toe.
Als je een ritje wil maken, programmeer je een einddoel en laat hem vervolgens een alternatieve route zoeken (gaat dan over kleinere weggetjes) en je komt waar je nooit zelf zou gaan rijden, ben je het zat dan geef je je hotel (thuis) in en je bent er voor je het weet.

Aan te bevelen.

Succes
Knaapje

Njit
05-06-05, 22:41
GPS heeft eerste keer tot 15 minuten nodig om zijn positie te bepalen.


Dan zou ik hem terugbrengen.. Koude start duurt meestal 1 minuut. 15 minuten is veeeeeel te lang. Heb je hem wel goed bevestigd??

knaapje
06-06-05, 09:22
GPS heeft eerste keer tot 15 minuten nodig om zijn positie te bepalen.


Dan zou ik hem terugbrengen.. Koude start duurt meestal 1 minuut. 15 minuten is veeeeeel te lang. Heb je hem wel goed bevestigd??


Meestal inderdaad, maar niet als je hem zo'n 5000 km verplaatst hebt terwijl hij niet aanstond.
Het systeem zoekt dan in stapjes sinds zijn laatst bekende positie naar zijn nieuwe positie.
Er is wel een trucje om het wat te bekorten, dan moet je hem op de wereldkaart resetten.
Op het forum van de Nederlandse Pocket PC club kan je er meer over vinden.

Groeten
Knaapje.

pascalleke
29-08-05, 19:37
heeft er iemand de gps software van florida voor een tomtom 2
dank u

mapsit
31-08-05, 09:22
Er is er geen van florida alleen, alleen van heel usa. Naar horen. Heb je al navraag gedaan bij tomtom ? www.tomtom.com
Die kunnen je vast verder helpen hoe je hier aan kunt komen.

Daniel24
09-09-05, 20:51
Ik kon tom tom usa ook nergens vinden en heb toen maar navigon gekocht vond dit ook heel goed werken.

Harm
10-09-05, 08:27
Wat is het verschil tussen TomTom USA en TomTom Europa? Volgens mij zijn ze allebei hetzelfde alleen krijg je er andere kaarten bij.
Harm

Hallo
Omdat het een keer fout gegaan is met mijn TomTom even de volgende vraag.
Kan ik hier in Nederland een route uitstippelen voor b.v. Florida??
Harm

FrankS
15-09-05, 16:08
Volgens mij wel. Ik heb nu een Florida map in TT5 geïnstalleerd en kan normaal routes plannen. Ik krijg uiteraard geen "fix" op een kaartpositie, maar dat is volgende week (mits Martinair niet gaat staken...) ook verholpen...

Eric
16-09-05, 13:10
Je kan altijd de Tom Tom gebruiken voor de route naar Kentucky......
(of naar de dichtstbijzijnde slijter)

Eric

Petra/VS
17-09-05, 00:45
Over Tom Tom gesproken, ik heb voor mijn verjaardag een Mio 168 gekregen en die vandaag eens flink uitgeprobeerd. Nu woon ik toch al 21 jaar in dit gebied en ons doel (Mount Vernon, het landgoed van George Washington) heb ik al vele malen bezocht, maar dit ding navigeerde me daarheen via een voor mij totaal onbekende weg! Of het sneller was, dan hoe ik altijd ga... ik weet het niet, er was nogal wat verkeer op de Mio weg, waardoor het net zo lang duurde als mijn gewoonlijke route, misschien langer, maar minder druk.

FrankS
17-09-05, 09:05
Ik gebruik TomTom nu ca. 1.5 jaar (in Nederland) en merk ook dat er soms routes worden aangeboden die ik zelf niet had kunnen bedenken. Vrijwel altijd zijn deze routes sneller (o.a. 1 van Eindhoven naar Arnhem en 1 van Eindhoven naar Parijs) of comfortabeler. Wat ook prettig is: als je vaak dezelfde route rijdt, dan kun je (voor de variatie) gewoon eens ergens afslaan of een ander stuk snelweg nemen; TT berekent gewoon een nieuwe route naar je bestemming.

Meest gebruikte feature: berekenen wat de verwachte aankomsttijd is. Als je wordt gebeld in de auto en men vraagt hoe laat je verwacht aan te komen, dan is het antwoord vrijwel zonder uitzondering op 5 minuten nauwkeurig te geven.

Harm
17-09-05, 11:32
Ik heb eenzelfde ervaring. Als je TomTom heen vergelijkt met terug stuurt hij je terug soms via een andere weg. Ook de twee opties “kortste weg “ en “snelste weg” zijn verwarrend. De “snelste weg”gaat via de meest gebruikte weg. Bij de “ Kortste Weg” worden er stukken afgesneden en rijd ik soms over woonerven en weggetjes waar niemand normaal komt, alleen de plaatselijke bewoners. Op de motor is dat soms nog leuk maar met de auto is het wat minder. Zeker is dat hij je perfect naar de plek brengt waar je wezen moet.
Harm

rvd4always
04-12-05, 22:25
Een navigatie systeem is een slechts een hulpmiddel om van A naar B te komen. Als jij vind dat je een andere weg moet ipv wat Tom Tom aangeeft dan kan dat uiteraard. De computer zal opnieuw gaan rekekenen en de route aanpassen. Zelf heb ik het ook meegemaakt dat ik naar mijn werk reed en een geheel andere route moest nemen volgens het navigatie systeem, dit komt omdat het systeem stond ingesteld op de "snelste route mode".
Gewoon blijven oefenen met het route systeem Harm, dan gaat het steeds beter!

Harm
05-12-05, 19:08
Hallo
Na zo’n drie maanden weet ik wel hoe het werkt. Dat was de vraag ook niet. De originele vraag was
“Hallo
Omdat het een keer fout gegaan is met mijn TomTom even de volgende vraag.
Kan ik hier in Nederland een route uitstippelen voor b.v. Florida??
Harm”.

Dat Tom Tom niet onfeilbaar is blijkt uit het volgend. Als ik invoer een rechtstreekse of kortste verbinding tussen twee punten in mij woonplaats. En deze gaat door het bedrijven terrein dan laat TT mij om het terrein rijden. Als ik zelf er het bedrijven terrein doorga rekent hij onmiddellijk een nieuwe weg uit, en brengt mij langs de juiste weg thuis.

Harm

Petra/VS
06-12-05, 01:13
Ja, ik ben het met Harm eens, hoor. In Nederland kwam onze Tom Tom niet op tijd, dus gebruikten we Destinator, ook erg goed. Maar soms ging hij helemaal uit de weg, heel verwarrend. Als je dan in een file staat wil je gewoon een uitweg. Daarom vind ik, dat een papieren kaart nog steeds onontbeerlijk is!

Harm
06-12-05, 09:04
Ik rijd al jaren door Amerika zonder Gsm, laptop en TomTom etc. En heb altijd contact met thuis gehad en ben nooit verdwaald. Dankzij de TomTom die naast mij zat met een Rand Mc Nally road Atlas. Omdat ik dit jaar een Mio 168 met TomTom heb gekocht wil ik die als “aanvulling” wel eens in Amerika proberen. Vandaar mijn vraag m.b.t. het vooraf plannen van een route.

Harm

nounou
07-12-05, 16:17
Hallo tis nounou hier, heb nog een vraagje wij vertrekken op 9 januari voor 3 weken naar Florida we beginnen in Miami en vertrekken terug in Orlando, is het nuttig om een gps te huren of staat alles er goed aan geduid ?Ik heb al gelezen dat het soms ingewikkeld is ? Het is de eerste maal dat we Amerika bezoeken graag antwoord hierop dank u ! :oops:

Njit
07-12-05, 17:23
Miami is een grote drukke stad. Hier kun je eenvoudig verkeerd rijden.

De snelwegen zijn wel allemaal goed aangegeven. Hier zul je niet echt een GPS nodig hebben. Orlando is echt alles goed aangegeven en is ook erg relaxed rijden.

Harm
07-12-05, 17:36
Een GPS is niet echt nodig. Wij gaan al jaren naar Amerika en gebruiken alleen een Rand Mc Nally road Atlas. We zijn natuurlijk wel eens verkeerd gereden. Maar alles staat goed aangegeven, zeker de straatnamen. Het is alleen even wennen waar de aanwijsborden staan, maar als je dat door hebt is er niets aan de hand. Met een beetje oriëntatie vermogen kom je in zowel Miami als in Orlando altijd op de goede plaats.
Harm

Eric
07-12-05, 18:49
Het grote nadeel van een GPS systeem vind ik, dat je nooit de weg leert, je volgt alleeen de aanwijzingen.
Zonder GPS moet je op de kaart kijken, en begrijp je hoe een stad in elkaar zit.
Het rijden in de USA is heel simpel, alles is goed aangegeven, alleen wordt veel meer dan hier met de windstreken gewerkt.
Dus even op de kaart kijken waar je heen moet, en dan gewoon die richting volgen.
Miami is inderdaad erg druk en groot, en ik ben er heus wel eens verkeerd gereden, maar dat is juist de charme vind ik, en als je je goed orienteerd kom je er altijd.
Eric

Carlo
09-12-05, 00:49
Op dit forum is al eerder gediscussieerd over het nut van een gps. Ik ben zelf een groot voorstander van een GPS (bijv. Neverlost van Hertz). Je komt op plekken waar je anders niet zou komen omdat het wat lastig vinden is. In het Neverlost-systeem zijn ook de Yellow-pages opgenomen dus als je Chinees wilt eten toets je dat in en het GPS leidt je naar de dichtsbijzijnde Chinees of als je naar de bios in Winterpark wilt dan kun je dat ook aangeven. Met name als je van tevoren geen hotels o.i.d. boekt is het ook handig als je aan het eind van de dag kunt zoeken naar een motel in een couponboekje en dan het adres kunt ingeven in het gps. Scheelt een hoop tijd en ergernis (zeker na een dagje rijden). Ik huur nooit meer zonder!

Harm
09-12-05, 12:35
Hallo
Ik ben geen voor of tegenstander van het gebruik van GPS. Wij doen het al jaren zonder en vinden prima de weg in Amerika. Ik vind het zoeken en verkeerd rijden , wat zelden gebeurt, zo zijn charme hebben. Zeker als je met vakantie bent. In Orlando en andere steden is de hoofdstraat meestal voorzien van een keur aan eetgelegenheden. Als ergens een hotel is dan is er meestal ook een eetgelegenheid in de buurt. De ruime opzet van de wegen geeft je ook nog eens de mogelijkheid tot keren en het parkeren geeft meestal ook geen probleem, alleen in de grote steden
Harm

Michael66
10-12-05, 08:52
Ik ben het helemaal eens met Harm. Al kan ik me voorstellen dat als je een rondreis maakt en beperkt bent in je tijd het wel tijdsbesparend kan zijn als je heel snel je hotel kunt vinden (is mij ook altijd gelukt zonder GPS), bij de attracties komt (voor mij nooit een probleem geweest) en zo. Gemak dient de mens, maar het avontuur is ook leuk!

Carlo
10-12-05, 15:15
Als je op 1 plek of inde buurt van de grote steden blijft, heb je inderdaad geen GPS nodig. Wij rijden altijd tussen de 5.000 en 10.000 kilometer als we in de USA zijn en dan is het heel handig. Als je bijv. in Alabama onderweg zin krijgt in Pizzahut is het heel fijn dat je dat in no-time kunt vinden. En inderdaad, wij zijn gemaksmensen......

nounou
10-12-05, 16:00
Bedankt voor de vele antwoorden ik zal het zonder gps proberen !En zo dom zijn we nu ook niet :wink: .Wij hebben al een auto gehuurd bij Alamo zonder gps want ik weet zelfs niet of ze dat ter beschikking hebben . Tot later nounou :lol:

Njit
28-12-05, 11:26
Sinds vrijdag ben ik in het bezit van een Mitac Mio A201. TomTom bevalt prima. Voor onze komende USA reis zijn we dus helemaal voorzien :)

Harm
28-12-05, 16:57
Net niet onder de kerstboom. Of toch wel? Hij is wel even duurder dan de Mio168, maar is dan ook wat sneller en je kan hem gekanteld gebruiken doordat de ontvanger draaibaar is heb ik gezien. ( en als je jarig bent geweest nog gefeliciteerd :lol: )
Harm

Njit
29-12-05, 07:38
Net niet onder de kerstboom. Of toch wel? Hij is wel even duurder dan de Mio168, maar is dan ook wat sneller en je kan hem gekanteld gebruiken doordat de ontvanger draaibaar is heb ik gezien. ( en als je jarig bent geweest nog gefeliciteerd :lol: )

Wij deden Sinterklaas :)

De snelheid is vergelijkbaar met de 168. De grootste voordelen zijn Windows Mobile 5 en de Sirfstar III chipset. En hij is grijs :)

Harm
29-12-05, 09:09
Grijs lijkt mij een mooie kleur. Vast de reden om hem aan te schaffen. :lol: Hopelijk zit de aan uit knop op een betere plaats dan bij de mio 168. Bijna elke keer als ik hem uit het hoesje of uit de standaard in de auto pak start de recorder op omdat die knop er vlak naast zit. Ook hoef je niet meer met een uitschuifbare stylus te werken.
Harm

Njit
29-12-05, 11:16
Hopelijk zit de aan uit knop op een betere plaats dan bij de mio 168. Bijna elke keer als ik hem uit het hoesje of uit de standaard in de auto pak start de recorder op omdat die knop er vlak naast zit. Ook hoef je niet meer met een uitschuifbare stylus te werken.

De aan/uit-knop zit links naast de hardware buttons. Heb er verder geen last van. De stylus is nog steeds uitschuifbaar..

Mio 168:
http://www.mio-tech.be/products/gps/168/images/168_frontal_view.jpg

Mio A201:
http://www.mio-tech.be/products/gps/a201/images/201_frontal_view.jpg

rvd4always
02-01-06, 17:08
Het is en blijft leuk spul een PDA met GPS ontvanger.
Zelf heb ik een Medion MDPNA 100. De software die er bijgeleverd zit is Navigator 5 van Navigon. Werkt goed maar zoals ik al eerder schreef blijft een GPS systeem een hulpmiddel!

http://www.scapino.nl/data/producten/WL-131-6084-00.jpg

paula
11-02-06, 18:33
Weet iemand of tomtom usa te downloaden is en zo ja werkt het dan ook
of is het zinloos om je pda mee te nemen?
gr paula ( eigenlijk echtgenoot)

Njit
11-02-06, 19:20
Weet iemand of tomtom usa te downloaden is en zo ja werkt het dan ook
of is het zinloos om je pda mee te nemen?

Zie de Huisregels: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=3


Geen links naar illegale zaken als warez, mp3's, simlocks en dergelijke.

Dit om het Forum niet in problemen te brengen door rechtzaken van TomTom en Co

Een PDA meenemen kan best handig zijn hoor, wij nemen hem ook mee..

ikke
09-04-06, 20:39
Ik wou hier even zeggen dat de kaarten perfect werken,wij 3 weken in Canada geweest (off topic)...maar het is om te melden voor diegene een route planner willen aanschaffen voor Florida dat de kaarten Usa/Canada goed zijn.

Njit
09-04-06, 21:40
Dank je voor je reactie. Ik had ook niet anders verwacht dan dat ze goed zouden zijn :)

freestyle4all
10-04-06, 16:41
Ik wou hier even zeggen dat de kaarten perfect werken,wij 3 weken in Canada geweest (off topic)...maar het is om te melden voor diegene een route planner willen aanschaffen voor Florida dat de kaarten Usa/Canada goed zijn.

We hebben 3 1/2 week in Florida rondgetoert met de kaart van TomTom en dat ging inderdaad prima. Ik ga nergens meer heen zonder navigatie.

DaanSS11
15-04-06, 15:46
Hi,
Heb een aantal navigatiesystemen uitgeprobeerd. Maar onlangs heb ik van een vriend gehoord over een nieuw systeem, genaamd Nav4all.
Ik heb hem gedownload en het werkt uitstekend, heel erg gebruiksvriendelijk. EN het kost nix, natuurlijk voor een periode... tot 16 aug dit jaar, daarna slechts 10 euro per jaar! Overal ter wereld en in alle talen. Heel geschikt voor op vakantie, niet alleen voor in de auto maar ook voor wandelen, fietsen etc omdat zelfs de kleine wegen zeer gedetaileerd weergegeven kunnen worden. Multi-functioneel dus.
Hier kun je de software downloaden naar je mob.
www.nav4all.nl

Veel plezier~!

Gr,
Daan

Njit
15-04-06, 18:18
In mijn zoektocht, kwam ik een interessante pagina tegen: http://www.gpspassion.com/en/software/NavOverview.htm. Daaruit blijkt dat TomTom voor de USA helemaal niet de beste is.

De versie die hier vergeleken wordt is een oude TomTom versie. De laatste update van die pagina is 18 augustus 2004!
TomTom is tegenwoordig Booming in de USA. Ze besteden hier nu volgens mij ook veel meer research/geld aan..

knaapje
15-04-06, 18:40
Ik heb versie 3 in Florida gebruikt en geen enkel probleem ondervonden, alleen maar gemak van gehad. Ik wil daarmee niet zeggen, dat het de beste is, maar een heel goed bruikbare is het in ieder geval. Kan bijna niet wachten om mijn nieuwe versie 5 te testen.

Knaapje

Harm
16-04-06, 08:31
Hallo Knaapje
Versie 5 of 5.1?? op zich zal het in het rijden niet uitmaken. Met 5.1 kun je echter thuis je route al bekijken.
Harm

Gunner
24-05-06, 11:43
Ik ben in het bezit van een pocket pc met navigatie software. Nu was ik op zoek naar kaarten van de USA, nu was ik vrolijk aan het surfen op TomTom.com en zag ik dat het gewoon mogelijk was om deelkaarten van steden te kopen.

Voor 5 dollar koop je een kaart van Orlando, lijkt me een gokje waard toch?

Iemand hier ervaringen mee?

http://tweakers.net/ext/f/0f0b3eed99a10997b71605fac45e0116/full.jpg

Horndoctor80
24-05-06, 12:52
Hoi Gunner.

Ik heb de volledige Tomtom Maps of USA en Canada ooit voor een prikkie gekocht via Ebay. Ik heb de map van Orlando nog niet gebruikt, maar heb al wel ervaring met andere delen van Amerika via Tomtom. Het werkt hetzelfde als in Europa, net zo gedetaileerd. Perfect dus.

Succes ermee!
Twan

pascalbrouwers
24-05-06, 18:15
Ik heb FL ( van tomtom 5)op mijn MDA staan.
Is vls' mij niet groter dan 50 mb.

Het werkt perfect, en is een grote hulp tijdens je vakantie.

Navigeert beter dan mijn vrouw :wink: , hoe denken jullie hierover :twisted:


HAHAHAHAHA

Grapje

MyFlorida
24-05-06, 19:30
Gebruik nu al 2 jaar TT in Florida en ben zeer tevreden. Soms wel wat problemen in de buurt van Clearwater maar verder de moeite waard.

Gunner
24-05-06, 19:32
Ja maar ik kom denk ik niet jaren achter elkaar in Florida dan is 60 dollar uitgeven weer wat teveel geld in verhouding

Mytimothy
07-06-06, 10:55
Kijk, dat is nou interessant.

In 2003 durfde ik amper te rijden, bang om te verdwalen zeg maar... vond die borden lezen/volgen ook altijd moeilijk. Jammer, hierdoor zijn we helaas niet naar de kust enz. gegaan. :(

Nu ben ik gelukkig ook in het bezit van een PDA met GPS. Echter, ik heb overal gezocht voor een kaart van Florida, of zelfs die van
South-East US.... maar die zijn helaas niet zo 1 2 3 tweedehands te koop.
60 dollar betalen voor iets wat ik misschien 1x in de 6 jaar ga gebruiken vind ik zonde. Wij zijn sowieso al 3 jaar aan het sparen om weer naar Florida te kunnen gaan, dan is dit veel geld.

Misschien is er iemand die zijn kaartje wil verkopen?? Niks illegaals of zo hoor... maar het kan zijn dat sommige nu zo vaak zijn geweest dat ze het toch niet meer nodig hebben. :) Dus, gewoon een legaal kaartje op een cd.

Dr. Phlox
07-06-06, 13:30
Navigeert beter dan mijn vrouw :wink: , hoe denken jullie hierover :twisted:


Ik weet niet hoe jou vrouw navigeer, maar een een Tom Tom zou inderdaad makkelijk zijn voorl okaties waar je nog niet geweest bent. Heb zelf altijd het gevoel dat als ik weet waar ik naar toe moet rijden en ik heb toch de TT aan staan, hij anders navigeer als ik zou rijden. Het is verder ook handig als je niet meer weet waar je auto staat. Parkeer je auto en sla het op in je TT. Je kan dan altijd terug komen bij je auto.
Grz
Dr. Phlox

PS. Mijn vrouw kan zelfs het einde van de straat niet vinden :lol:

knaapje
07-06-06, 19:28
Hoi Gunner.

Ik heb de volledige Tomtom Maps of USA en Canada ooit voor een prikkie gekocht via Ebay. Ik heb de map van Orlando nog niet gebruikt, maar heb al wel ervaring met andere delen van Amerika via Tomtom. Het werkt hetzelfde als in Europa, net zo gedetaileerd. Perfect dus.

Succes ermee!
Twan

Ik heb zelf versie 3 van TT USA en het werkt perfect.
Van Miami Ft Lauderdale via de Keys naar Orlando en daar in de omgeving sightseeing. Via kleine weggetjes kwamen we bij een citruskweker terecht, waar we de sinaasappels zo van de boom kregen.
Bij aankomst of onderweg adres van hotel ingeven en je wordt er vlekkeloos naartoe gebracht.
Aan te bevelen.
Knaapje

deh78
11-06-06, 22:54
Ikzelf heb TomTom 5 Met de Kaart SouthEastern daar zit Florida bij.
Het voordeel va tt5 is ik kan nu de route al bekijken. alle adressen van de hotels zijn inmiddels ingevoerd dus alleen nog plaatsen in de huurauto en gaan met die banaan :lol:

knaapje
12-06-06, 14:00
Ikzelf heb TomTom 5 Met de Kaart SouthEastern daar zit Florida bij.
Het voordeel va tt5 is ik kan nu de route al bekijken. alle adressen van de hotels zijn inmiddels ingevoerd dus alleen nog plaatsen in de huurauto en gaan met die banaan :lol:

Vergeet niet zou gauw mogelijk je navigatie aan zetten. Het kan tot zo'n 10 a 15 minuten duren voordat je een "fix" met de satellieten hebt.
Heeft te maken met de grote afstand die je je verplaatst hebt sinds je hem uiitgeschakeld hebt.

Goede reis
Knaapje

deh78
12-06-06, 17:04
Ikzelf heb TomTom 5 Met de Kaart SouthEastern daar zit Florida bij.
Het voordeel va tt5 is ik kan nu de route al bekijken. alle adressen van de hotels zijn inmiddels ingevoerd dus alleen nog plaatsen in de huurauto en gaan met die banaan :lol:

Vergeet niet zou gauw mogelijk je navigatie aan zetten. Het kan tot zo'n 10 a 15 minuten duren voordat je een "fix" met de satellieten hebt.
Heeft te maken met de grote afstand die je je verplaatst hebt sinds je hem uiitgeschakeld hebt.

Goede reis
Knaapje

zal ik hem afentoe aan zetten in het vliegtuig weet ik ook welke koers we vliegen :D

Deejay
19-06-06, 21:12
Hallo heeft iemand ervaring met navigatie voor de mobile telefoon in florida?? hier gebruik ik tomtom of route 66

deh78
19-06-06, 22:30
Ik gebruik TomTom op mijn pda versie 5.21 met de kaart van Florida
Het mooie is ik heb al mijn hotels er al in staan de pretparken in Orlando en meer dingen die ik wil zien of wil mee maken onderweg.

Ik kan nu al precies de route demo zien en rijrtijden.

Mooi systeem TomTom

Dennis

corrus
19-06-06, 23:06
Ik heb een Nokia met TT5 en de Florida kaarten op een 1 GIG kaartje

Heb ik al een paar jaar trouwens...

Hopsi
29-06-06, 21:31
Ik ben in het bezit van een Tom Tom one. Nu heb ik op de site van Tom Tom gezien dat je verschillende kaarten van Orlando kunt downloaden. Heeft hier al iemand ervaring mee. Wij verblijven in Kissimee. Welke kaart(en) zouden wij dan moeten downloaden?

Groetjes Peter
(still 11 days to go)

Michael66
30-06-06, 07:42
Even via vde zoekfunctie op "tom tom" zoeken en je vindt een schat aan informatie.

knaapje
30-06-06, 11:31
Volgens mij ben je het beste af met de kaart waar Florida op straatniveau in zit. Je kunt dan in de omgeving oook terecht.
Deze dus:
Map of US - Southeast region Gedetailleerde regiokaart van de staten Tennessee (TN), North Carolina (NC), Mississippi (MS), Alabama (AL), Georgia (GA), South Carolina (SC) en Florida (FL).
Bevat ook New Orleans (Louisiana).
bestandsgrootte: 217.7 MBprijs: € 59.95 selecteer:

Zie de TT site

Succes
Knaapje

zazoo
12-07-06, 13:58
Gebruik nu al 2 jaar TT in Florida en ben zeer tevreden. Soms wel wat problemen in de buurt van Clearwater maar verder de moeite waard.


Hee hoi, ga over 2 dagen naar clearwater en wilde net kaartje kopen. Wat zijn precies je problemen ?

Greetz

calypso
21-12-06, 13:17
Ok dit is niet direct een Florida vraag zul je denken maar toch hoort het hier voor mijn gevoel.

Ik zie vaker hier in de reisverslagen dat mensen hun TomTom meenemen naar florida en er gebruik van maken.

Nu ben ik waarschijnlijk de enigste in Nederland ie nog niet zo'n apparaat heeft en vraag me dan ook af heb je er wat aan?
Tot nu toe heb ik alles gewoon meet een normale kaart of d tourist kaarten gedaan die je overal gratis krigt.

Ben ik eens gaan rondkijken en ik zie dat alleen de Tom Tom 910 kaarten van USA heeft, maar hoe gedetaileerd zijn deze??
En nog beter kun je op de andere Tom Tom's ook deze kaarten krijgen want ik vind de aanschafprijs van die 910 wel erg prijzig.

Zijn er ook losse kaarten van bv. Florida te krijgen?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met deze vragen.

Njit
21-12-06, 13:34
Zelf heb ik een Mio A201 PocketPC. Hier heb ik TomTom Navigator 6 op met de Europese kaarten. De US kaarten heb ik ook. Deze zet ik erop als we op vakantie gaan.

De kaarten zijn voor gebieden verkrijgbaar of als complete kaart van de USA (dit is dezelfde kaart als op de GO 910 staat). Deze kun je ook los aanschaffen via de TomTom shop (Online).

Werkt allemaal prima. We hebben er in het Noord-Oosten al gebruik van gemaakt, in Florida hebben we er nog niet mee gereden (maar het principe is hetzelfde).

pascalbrouwers
21-12-06, 17:10
Ok dit is niet direct een Florida vraag zul je denken maar toch hoort het hier voor mijn gevoel.

Ik zie vaker hier in de reisverslagen dat mensen hun TomTom meenemen naar florida en er gebruik van maken.

Nu ben ik waarschijnlijk de enigste in Nederland ie nog niet zo'n apparaat heeft en vraag me dan ook af heb je er wat aan?
Tot nu toe heb ik alles gewoon meet een normale kaart of d tourist kaarten gedaan die je overal gratis krigt.

Ben ik eens gaan rondkijken en ik zie dat alleen de Tom Tom 910 kaarten van USA heeft, maar hoe gedetaileerd zijn deze??
En nog beter kun je op de andere Tom Tom's ook deze kaarten krijgen want ik vind de aanschafprijs van die 910 wel erg prijzig.

Zijn er ook losse kaarten van bv. Florida te krijgen?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met deze vragen.

Ik zelf heb tomtom 5 en 6.
Voor de 5 heb ik de vs kaarten. = een hele dvd vol.
Voor de 6 alleen europa.

Florida werkt perfect.
Als ik mij goed herinner = dit een bestandje om de nabij 60 MB.

Ik heb deze tijdens onze hele vakantie gebruikt.
We hebben overal de weg gevonden en weer heelhuids thuis gekomen.

Ik ga ervanuit dat tomtom6 (usa) nog gedetailleerder is en alle nieuwe wegen toegevoegd.

TZT zal ik gaan winkelen voor de 6 software....

Pascal

knaapje
21-12-06, 19:47
Ok dit is niet direct een Florida vraag zul je denken maar toch hoort het hier voor mijn gevoel.

Ik zie vaker hier in de reisverslagen dat mensen hun TomTom meenemen naar florida en er gebruik van maken.

Nu ben ik waarschijnlijk de enigste in Nederland ie nog niet zo'n apparaat heeft en vraag me dan ook af heb je er wat aan?
Tot nu toe heb ik alles gewoon meet een normale kaart of d tourist kaarten gedaan die je overal gratis krigt.

Ben ik eens gaan rondkijken en ik zie dat alleen de Tom Tom 910 kaarten van USA heeft, maar hoe gedetaileerd zijn deze??
En nog beter kun je op de andere Tom Tom's ook deze kaarten krijgen want ik vind de aanschafprijs van die 910 wel erg prijzig.

Zijn er ook losse kaarten van bv. Florida te krijgen?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met deze vragen.

Ik heb zelf een wat oudere versie van TomTom USA. Ik meen 3 of 4 op een PDA.
Het werkt in Florida fantastisch. De kleinste weggetjes kan je vinden.
Een voordeel vind ik, naast het navigeren als je ergens naar toe wilt, navigeren om "thuis" te komen. Je zwerft de hele dag door de omgeving en verder, over kleine weggetjes en door dorpjes, je bent het zat en geeft het adres van je hotel of villa in en je wordt via de kortste/snelste weg weer naar huis gebracht. Geen ergernissen door verkeerd rijden/fout kaart lezen/vermoeidheid.

Als je een nieuwe versie van TT hebt kan je altijd de kaart van 1 of een paar staten bij kopen voor een paar tientjes. Zie de site van TT.

Echt aan te bevelen.
Knaapje

2lingmams
21-12-06, 22:12
Wij waren ook van plan om de routeplanner mee te nemen, wij hadden een navigon (van anwb)

Ja ik zeg het goed, hadden.
Schoonvader lief had dat ding in de taxi laten liggen, dashbord kastje,
's ochtends raam in diggelen, navigon weg.
En het lullige is, ze hadden deze aangeschaft omdat al eerder het gehele pioneer systeem, met ingebouwde routeplanner, ook al uit de taxi was gestolen.

Dus ik ga kijken of ik niemand in de vriendenkring heb van wie ik hem 3 wkn mag lenen.
En anders kan je toch wel ergens een tomtom huren?

Groetjes Patries

Njit
21-12-06, 22:24
TomTom huren kan wel maar als je dat 3 weken doet kun je net zo goed een nieuwe kopen...
Zoals bijvoorbeeld hier (http://www.silverline.nl/content.php?p=85). Voor 3 weken ben je 180 euro kwijt.

SpaceAce
21-12-06, 22:33
Nu ben ik waarschijnlijk de enigste in Nederland ie nog niet zo'n apparaat heeft en vraag me dan ook af heb je er wat aan?

Ik vind het vooral handig als het bijvoorbeeld donker is. Vaak vergeten we een zaklamp mee te nemen in de auto (of degene die er dan in ligt, heeft weer eens energie te kort) en dan leest een kaart niet zo heel erg handig.

Ook als we ergens rijden waar we de weg niet van weten, lukt het me niet om van kaart te lezen: "we moeten naar de kerkstraat, waar zitten we nu? Tja, ik kan die naambordjes ook niet lezen. Rijdt eens wat langzamer (auto's achter ons: toet toet). Weer het bordje voorbij gereden. Nee, nu weet ik nog niet hoe deze staat heet. Goh, waar zouden we nu zijn". Bladiebladiebla.

Nee, voor ons is de TomTom echt geen overbodige luxe :lol:

calypso
21-12-06, 22:44
Allereerst allemaal bedankt voor julie reactie's
Zo te zien is het wel makelijk om een Tom Tom te hebben.

Ik zie wel dat veel mensen dus de TomTom PDA software gebruiken ipv, de orginele TomTom. Dus moet eens kijken of dat ook iest voor mij is misschien. Ik heb namelijk een Palm Treo600 en zover ik weet kan ik daar ook deze software op laden.

Huren vind ik inderdaad geen optie, is gewoon te duurvoor dat geld kan ik beter zelf eentje kopen, dat had ik zelf ook al uitgezocht.

Eric
21-12-06, 23:22
Je kunt gewoon de allergoedkoopste TomTom one aanschaffen en los de kaart van zuidoost USA, dan ben je nog redelijk goedkoop uit.
Ik ben zowel met een PDA met TomTom software, als met bovengenoemde combinatie in Florida geweest, en vond zelf de originele TomTom iets prettiger, ofschoon we met het andere systeem ook alles hebben kunnen vinden.
Tot dit jaar deed ik ook alles met een kaart, maar ik ben nu overstag, en wil niet meer zonder TomTom, ofschoon ik toch altijd nog een kaart meeneem.
Eric

pascalbrouwers
22-12-06, 08:56
Je kunt gewoon de allergoedkoopste TomTom one aanschaffen en los de kaart van zuidoost USA, dan ben je nog redelijk goedkoop uit.
Ik ben zowel met een PDA met TomTom software, als met bovengenoemde combinatie in Florida geweest, en vond zelf de originele TomTom iets prettiger, ofschoon we met het andere systeem ook alles hebben kunnen vinden.
Tot dit jaar deed ik ook alles met een kaart, maar ik ben nu overstag, en wil niet meer zonder TomTom, ofschoon ik toch altijd nog een kaart meeneem.
Eric


1 nadeel --> je gaat snel op Tomtom vertrouwen.

NIET DOEN.
Ook hij maakt foutjes.
Zeker als je niet de laatste versies hebt.

Dr. Phlox
22-12-06, 10:27
Hebben al die auto's in de USA wel een sigarettenaansteker om je TT op te laden tijdens een lange rit ??
Grz
Dr. Phlox

Njit
22-12-06, 10:32
Er zit geen aansteker meer in tegenwoordig maar elke amerikaan heeft wel wat gadgets die hij wil opladen in de auto. Meestal zit er 1 voor en nog een paar achter.

Jill
22-12-06, 20:15
Hallo Calypso,

wij hebben een PDA van HP gebruikt met de software v6.1 van Tom Tom. In oktober hebben we er echt heel veel aan gehad. Vooral op gebied van het ontwijken van tolwegen. Toen we naar Tampa reden konden we zelfs ook kijken of het echt sneller was via een tolweg of niet (bleek 5 min te schelen). Wij hebben op dat gebied geld uitgespaard. Wij gaan in ieder geval niet meer zonder!
Greetz Jill

calypso
23-12-06, 15:10
Ja ik zal toch ook altijd wel een oude vertouwde papieren kaart meenemen, is toch wle makelijker om eens dinge op te zoeken en zo.

En je kunt die kaarten ja gratis bij de VVV daar krijgen. Ik heb ze zelfs al bij disney en Universal studio grekregen. Gewoon elk jaar een nieuwe kaart halen en je bent weer up-to-date.

De kaart die ik van Universal had meegenomen in 2005 gebruik ik nu hier om mijn planning to doen

calypso
23-12-06, 15:12
Hallo Calypso,

wij hebben een PDA van HP gebruikt met de software v6.1 van Tom Tom. In oktober hebben we er echt heel veel aan gehad. Vooral op gebied van het ontwijken van tolwegen. Toen we naar Tampa reden konden we zelfs ook kijken of het echt sneller was via een tolweg of niet (bleek 5 min te schelen). Wij hebben op dat gebied geld uitgespaard. Wij gaan in ieder geval niet meer zonder!
Greetz Jill
Dank je voor je reactie zal me er eens helemaal in verdiepen.
Maar om de TomTom nu te gebruiken om de tol weg te mijden, denk ik niet, vind die juist zo makelijk en sneller. Ok het kost wat maar daar krijg je toch ook wat voor terug.

deh78
23-12-06, 21:51
Wij hebben in Florida ook gebruik gemaakt van tomtom, ik moet eerlijk zeggen dat ik blij was dat ik hem bij me had het is veel rustiger in de auto geen stress met zoekken usa kaarten zelf lezen is best moeilijk.En vooral savonds, de tomtom gebruiken is perfect ik ga volgend jaar weer naar amerika en dat is mischien het eerste wat ik in pak.

Dennis

pyca
25-12-06, 03:29
Nou Eric, vergeleken met koffers die niet of te laat aankomen valt het idd mee. Maar je weet, ik werk op SPL, en ik heb ze toch geregeld aan de telefoon hoor, de mensen waarvan eea uit de koffer verdwenen is. En niet alleen uit arme landen. Afgelopen week nog iemand met een overstap in JFK. Ik wil niemand bang maken, maar ikzelf neem iig nooit waardevolle spullen (fotocamera, mob. telefoon, etc) mee in de koffer.

Eric
25-12-06, 05:32
Nou Eric, vergeleken met koffers die niet of te laat aankomen valt het idd mee. Maar je weet, ik werk op SPL, en ik heb ze toch geregeld aan de telefoon hoor, de mensen waarvan eea uit de koffer verdwenen is. En niet alleen uit arme landen. Afgelopen week nog iemand met een overstap in JFK. Ik wil niemand bang maken, maar ikzelf neem iig nooit waardevolle spullen (fotocamera, mob. telefoon, etc) mee in de koffer.
OK, uiteraard kan het een keer gebeuren, maar één op de hoeveel?
Per dag tienduizenden reizigers, en dan bv. een keer in de week?
En verder, wie zegt me dat die mensen de spullen niet op de hotelkamer vergeten zijn?
Maar natuurlijk, overal zijn oneerlijke mensen, en zal best wel eens iets verdwijnen, maar over het algemeen is je ruimbagage erg veilig, terwijl handbagage regelmatig ergens blijft staan en vergeten wordt, ga maar eens kijken bij de afdeling gevonden voorwerpen op Schiphol....
Dus ik denk dat de kans dat iets kwijt raakt misschien wel net zo groot is bij ruimbagage als bij handbagage....
Maar iedereen moet gewoon zelf doen waar hij zich het lekkerste bij voelt, als je liever je waardevolle spullen bij je houdt, moet je dat zeker doen.
Eric

pyca
25-12-06, 06:39
Natuurlijk moet iedereen gewoon doen waar hij zich het lekkerst bij voelt.
Maar om er nog ff op terug te komen:mrgreen: Het verschil met ruim- en handbagage: handbagage ben je zelf verantwoordelijk voor.

En idd Lost&Found op Schiphol ligt vol met gev.voorwerpen en dit is nog niets eens de helft van wat er zoek raakt en nooit meer boven water komt.

Door de ervaringen die ik elke dag hoor ben ik altijd weer blij als mijn koffers op de band aankomen op plaats van bestemming. (tip: verdeel je bagage als je met meerdere personen reist over div. koffers)

Om even een voorbeeld te geven: Als je toevallig afgelopen donderdag (mist) via LHR had moeten reizen ben je blij als je nu je koffers hebt. (er staan er nl. nog 100-en te wachten op hun eigenaar)

Samabith
26-12-06, 16:25
Ik zelf gebruik een Mio P350 (PDA) met MioMap en kaart voor Florida, deze is wat gedetailleerde dan TomTom. Ik gebruik beide versies na believen. Ze hebben elk hun voor-/nadelen.
Waardevolle spullen neem ik zoveel mogelijk mee in de handbagage.

pieterpostma
30-12-06, 21:37
Hee sympathieke mede verslaafden: De volgende vraag borrelt in me op: de eerste 10 dagen zitten we op een vaste plek (KIssimmee) daarna gaan we rondtrekken, hoe nuttig is een tomtom of iets vergelijkbaars?
Wie geeft raad??

:idea:

Eric
30-12-06, 22:34
Wat wil je nu eigenlijk precies weten?
Of TomTom het doet in Amerika ? Ja dus.
Eric

beppie
31-12-06, 22:32
Een Tomtom is zeker aan te raden, ook al blijf je op 1 plek.
Je kunt op alles zoeken, dus ook restaurants en winkelcentra en dat is reuze handig hoor. En altijd de snelste weg weer terug.

Mejel
02-01-07, 23:50
Ok, na al die verhalen over TomTom's toch maar eens in de winkel gekeken naar de prijzen van zo'n ding. Als ik er 1 zou kopen dan niet alleen met de kaart van Nederland, want ik rijd veel in Duitsland dus dat moet er ook minstens op zitten. De One in de duurdere versie was 389. Dan kost het downloaden van de kaart van Florida en op een kaartje zetten ook nog eens zo'n 140 euro. Bij elkaar dus 530 euro.
De duurste versie van TomTom was 585 euro. Daar zaten dan alle kaarten van Europa, Amerika en Canada op. Plus dat dat een veel uitgebreider systeem is met filemeldingen ed.
Maar dat is wel heel erg veel geld! En ik heb de oudejaarsloterij al weer niet gewonnen (al geef ik niet op hoor). Ik denk er nog heel diep over na.....

Eric
03-01-07, 00:34
Als ik je wat mag aanraden: Ga voor de TomTom 910, dus de meest uitgebreide.
Ik heb spijt van het feit dat ik de goedkopere heb genomen, nu heb ik heel Amerika erbij gekocht en voor iets extra had ik de complete gehad, met alle extra voorzieningen !!
Eric

Njit
03-01-07, 00:53
In hoeverre gebruik je die extra voorzieningen?

Eric
03-01-07, 03:20
Ik heb dus helaas een gewone 'one' , maar blue tooth naar mijn telefoon is uiteraard een uitkomst, geen aparte set meer nodig maar gewoon bellen met de TomTom. MP3 speler met flink wat opslagruimte heb ik niet nodig, maar ik kan me voorstellen dat het lekker is als je in Florida je eigen muziek al bij je hebt.
Verkeersfunctie als je vaak op drukke trajecten rijd bv. iemand die dagelijks Almere - Schiphol moet rijden.....
En dat voor een geringe meerprijs(rond € 150 extra geloof ik).
Eric

deh78
03-01-07, 18:01
ik Heb altijd Tomtom gehad en zeer over te spreken.
Ik heb nu iets heel anders gekocht een Garmin Streetpilot c320 met europa erop €220 euro + in amerika de kaart besteld van usa/canada inc. verzendkosten $140 dollar als je dit samen bekijkt ben je veel goedkoper uit dan tomtom en de kwaliteit is ook stukken beter.

Dennis

Njit
04-01-07, 18:44
Ik heb nu iets heel anders gekocht een Garmin Streetpilot c320 met europa erop €220 euro

En waar heb je deze gekocht? Zie overal hogere prijzen staan..

Mejel
04-01-07, 19:17
En waar heb je deze gekocht? Zie overal hogere prijzen staan..

Dat wil ik ook graag weten, ik zie prijzen van 375 euro. Dan is 220 wel heel interessant!

deh78
04-01-07, 19:59
Dat wil ik ook graag weten, ik zie prijzen van 375 euro. Dan is 220 wel heel interessant!

Via internet http://www.gpsshop.nl/ een goed bedrijf ik heb er vaker gekocht. vandaag bestellen morgen in huis.

Ik zie dat ze nog op vooraad zijn de usa kaarten zijn te vekrijgen via

http://www.provantage.com/garmin-010-10816-00~7GRMM016.htm

omgerekend in euro's kost deze usa/canada kaart € 110.-

Dennis

Njit
04-01-07, 20:09
- Is het menu en de spraak in het nederlands?
- En zit er ook een auto-lader bij?
- Hoe vind je de software vergeleken met TomTom?

Verder is het niet echt duur voor een apparaat met Europa dekking. Die TomToms zijn meestal met Benelux.

deh78
04-01-07, 20:15
- Is het menu en de spraak in het nederlands? Ja die is NL
- En zit er ook een auto-lader bij? Ja ook die zit erbij
- Hoe vind je de software vergeleken met TomTom?
Goed effe wenen maar hij brengt je echt van a naar b, de gps is sneller
En in amerika moet de Garmin nog nauwkeuriger werken met een systeem wat ook op de grond staat,in nl staat dit systeem nog in de kinderschoenen.geen poespas dus echt alleen navigatie ze hebben er gewoon alles afgehaald wat je bij navigatie niet nodig hebt.

Verder is het niet echt duur voor een apparaat met Europa dekking. Die TomToms zijn meestal met Benelux.


Dennis.......

Njit
04-01-07, 20:23
Tnx! Heb zelf een PDA met TT6 (Europa/USA) maar m'n schoonouders zijn ook op zoek naar een navigatie-apparaat. De meeste hebben alleen Benelux. Ze komen regelmatig in Duitsland en die zit er dan weer niet bij.

Heb ze de tip doorgegeven.

deh78
04-01-07, 20:27
Tnx! Heb zelf een PDA met TT6 (Europa/USA) maar m'n schoonouders zijn ook op zoek naar een navigatie-apparaat. De meeste hebben alleen Benelux. Ze komen regelmatig in Duitsland en die zit er dan weer niet bij.

Heb ze de tip doorgegeven.

Geen probleem,ik heb hem nu 1 week ik snap alleen niet dat ze bij hun maar €220 euro kost want ik heb de zelfde ook elders gezien en daar zit hij rond de 400/500 euro.
Maar er is niks mee

Dennis

gyatso
06-01-07, 18:27
Inmiddels is er al veel geschreven, maar ben gisteren terug gekomen uit Florida en heb daar heel veel gehad aan mijn TomTom 510 met als aanvulling de Floridakaart. Je bent er vreemd en het was mij een genoegen om zonder het gedonder met de kaarten in het donker vrijwel rechtstreeks naar het hotel te rijden. Ben bijzonder positief. Er was een schrijver op het forum dat aangaf dat je teveel op het systeem gaat vertrouwen, daar had zij/hij gelijk in. Viel ons op dat wij minder dan anders bewust waren van de richtingen. Ook op het moment dat het wegennet ingewikkelder begint te worden (de diverse fly-overs in Miami) moet je goed op blijven letten, je zit zo verkeerd. Maar ook hier wen je aan, na een dag weet je ook hier mee om te gaan. Kortom, voor mij was het de investering meer dan dik waard. Geen herrie in de auto om wie er gelijk had over de richting, maar een rustige stem die ons (soms met een omweg) naar de plaats van bestemming bracht. Een ander voordeel: het systeem anticipeert sneller op een veranderde route dan dat je met een kaart kan uitzoeken.
En op een andere opmerking over het meenemen: zat gewoon in zijn hoes in mijn rugzak, hoefde hem bij geen enkele controle uit te halen. Kortom, vriend TomTom heeft zeker een bijdrage mogen leveren aan de toch al fantastische vakantie.

bowie13
06-01-07, 21:13
Hoi,

Kan je ook een TomTom of in de USA genoemd Never lost huren bij het autoverhuurbedrijf? Wij hebben geen TomTom of iets dergelijks. En we zijn ook niet van plan om dit aan te schaffen. Dus vandaar deze vraag.

Groetjes,
Bowie13

Eric
06-01-07, 21:14
Hertz verhuurt Never Lost bij zijn auto's, en ook de meeste andere maatschappijen hebben een dergelijk systeem.
Maar als je drie weken of zo gaat, kun je net zo goed zo'n systeem aanschaffen.......
Eric

calypso
07-01-07, 09:16
Alamo heeft trouwens ook zo'n systeem nu in hun auto's bij hun heet het "streetpilot".
Maar zoals Eric al zei als je langer gaat is het waarschijnlijk duurder dan een koop van een eigen TomTom.

2lingmams
07-01-07, 16:12
Wisten jullie dat AV ook navigatie systemen verhuurt.

Ik heb er gister toevallig nog naar geìnformeerd.
Wanneer je vermeld dat je van de aanbieding van het Orlandoforum gebruik wil maken,
huur je 3 wkn voor de prijs van 2 wkn.
De kosten voor 3 wkn huren kwamen voor ons op € 99,-
Je krijgt hem dan een aantal dgn van te voren thuis gestuurd.
Ze verwachten wel dat je hem uiteraard gelijk na terugkomst weer naar hun terugstuurd.
Tevens moet je een borg van € 300,- storten.

Ik weet niet wat die never lost kost, maar volgens mij is dit een hele mooie aanbieding.
Die ik uiteraard weer even met jullie wilde delen.

Groetjes Patries

Michael66
07-01-07, 19:16
Ik weet niet wat die never lost kost ...
Die kost $ 9,95+tax per dag bij de "gewone" auto's en is geheel gratis bij auto's uit de Hertz Prestige Collectie (HPC).
NeverLost is complimentary in HPC vehicles.

Op de luchthaven van Olando (MCO) zijn de HPC-auto's:
https://images.hertz.com/misc/pixel.gifLincoln Zephyr/MKZ - PRESTIGE (https://www.hertz.com/rentacar/handlers/ByrVehicleGuideHandler?&vehicleType=Prestige%20Collectie&vehicleClass=Premium&position=0&leftNavUserSelection=globNav_3_2_2)
https://images.hertz.com/vehicles_thm/thm_ZEUSPDAR999.jpg (https://www.hertz.com/rentacar/handlers/ByrVehicleGuideHandler?&vehicleType=Prestige%20Collectie&vehicleClass=Premium&position=0&leftNavUserSelection=globNav_3_2_2)
https://images.hertz.com/misc/pixel.gifhttps://images.hertz.com/misc/pixel.gifChevrolet Corvette Convertible - PRESTIGE (https://www.hertz.com/rentacar/handlers/ByrVehicleGuideHandler?&vehicleType=Prestige%20Collectie&vehicleClass=Premium&position=1&leftNavUserSelection=globNav_3_2_2)
https://images.hertz.com/vehicles_thm/thm_ZEUSPTAR999.jpg (https://www.hertz.com/rentacar/handlers/ByrVehicleGuideHandler?&vehicleType=Prestige%20Collectie&vehicleClass=Premium&position=1&leftNavUserSelection=globNav_3_2_2)https://images.hertz.com/misc/pixel.gifhttps://images.hertz.com/misc/pixel.gif

Lincoln Navigator - PRESTIGE (https://www.hertz.com/rentacar/handlers/ByrVehicleGuideHandler?&vehicleType=Prestige%20Collectie&vehicleClass=Luxury&position=0&leftNavUserSelection=globNav_3_2_2)
https://images.hertz.com/vehicles_thm/thm_ZEUSLFAR999.jpg (https://www.hertz.com/rentacar/handlers/ByrVehicleGuideHandler?&vehicleType=Prestige%20Collectie&vehicleClass=Luxury&position=0&leftNavUserSelection=globNav_3_2_2)

https://images.hertz.com/misc/pixel.gifhttps://images.hertz.com/misc/pixel.gifCadillac Escalade - PRESTIGE (https://www.hertz.com/rentacar/handlers/ByrVehicleGuideHandler?&vehicleType=Prestige%20Collectie&vehicleClass=Luxury Elite&position=0&leftNavUserSelection=globNav_3_2_2)
https://images.hertz.com/vehicles_thm/thm_ZEUSPJAR999.jpg (https://www.hertz.com/rentacar/handlers/ByrVehicleGuideHandler?&vehicleType=Prestige%20Collectie&vehicleClass=Luxury Elite&position=0&leftNavUserSelection=globNav_3_2_2)

https://images.hertz.com/misc/pixel.gifhttps://images.hertz.com/misc/pixel.gifAudi A4 Cabriolet - PRESTIGE (https://www.hertz.com/rentacar/handlers/ByrVehicleGuideHandler?&vehicleType=Prestige%20Collectie&vehicleClass=Luxury Elite&position=1&leftNavUserSelection=globNav_3_2_2)
https://images.hertz.com/vehicles_thm/thm_ZEUSSXAR999.jpg (https://www.hertz.com/rentacar/handlers/ByrVehicleGuideHandler?&vehicleType=Prestige%20Collectie&vehicleClass=Luxury Elite&position=1&leftNavUserSelection=globNav_3_2_2)

https://images.hertz.com/misc/pixel.gifhttps://images.hertz.com/misc/pixel.gifHUMMER H2 - PRESTIGE (https://www.hertz.com/rentacar/handlers/ByrVehicleGuideHandler?&vehicleType=Prestige%20Collectie&vehicleClass=Oversize&position=0&leftNavUserSelection=globNav_3_2_2)
https://images.hertz.com/vehicles_thm/thm_ZEUSXRAR999.jpg (https://www.hertz.com/rentacar/handlers/ByrVehicleGuideHandler?&vehicleType=Prestige%20Collectie&vehicleClass=Oversize&position=0&leftNavUserSelection=globNav_3_2_2)

calypso
29-01-07, 18:18
Voor de mensen die een TomTom 910 tussen September en November 2006 gekocht hebben lees het volgende even!!

bron (http://tweakers.net/nieuws/46117/Aantal-TomToms-besmet-met-virus-update.html)

TomTom heeft een aantal van zijn Go 910-apparaten de deur uit gestuurd met malware aan boord, zo blijkt. Eigenaars van een exemplaar dat tussen september en november jongstleden is geproduceerd, doen er goed aan hun gps-toestel te controleren.

Volgens het persbureau van TomTom zijn op een aantal TomTom Go 910's uit de periode van september tot en met november 2006 zowel een virus als een trojaans paard geïnstalleerd. Alleen toestellen met softwareversie 6.51 zouden getroffen zijn en er zou geen gevaar zijn voor schade aan het gps-apparaat zelf. Volgens TomTom gaat het om een laagrisicovirus dat luistert naar de naam win32.Perlovga.A en een trojan met de naam TR/Drop.Small.qp. De geïnfecteerde bestanden worden overigens standaard niet uitgevoerd, zodat het risico voor de gebruiker betrekkelijk klein is.

http://tweakers.net/ext/i/1148930390.jpgGebruikers die over een getroffen TomTom-apparaat beschikken, kunnen bestanden met de naam 'host.exe', 'copy.exe', of andere varianten probleemloos van hun gps-toestel verwijderen. Of het virus door een externe fabrikant op het toestel achtergelaten is, of hoe de malware de apparaten kon bereiken, is niet bekendgemaakt, maar TomTom stelt dat er maatregelen genomen zijn om herhaling te voorkomen.

Update 15.35u: Van Roel Schouwenberg van Kaspersky vernamen wij dat er naast Perlovga en Drop.Small.qp nog sprake zou zijn van een derde kwaadaardig stukje software. Terwijl Perlovga eerder irritant dan schadelijk is, is de derde malware een backdoor die meer risico's oplevert voor de gebruiker. Zowel Perlovga als Backdoor.Win32.Small.lo worden door Drop.Small.qp geïnstalleerd. Vooral vervelend is dat deze malware met behulp van autorun.inf zelfs automatisch opgestart kan worden als de TomTom Go 910 met de computer verbonden wordt, zodat het risico groter lijkt dan eerst aangenomen werd.

Mytimothy
30-01-07, 13:20
Ik wilde toch even terugkomen op die opmerking dat de meeste Amerikaanse wagens geen sigaretten aansluiting meer hebben.. en dat er werd geopperd dat er mogelijk wel andere aansluiting(en) op (een) andere plek(ken) zit(ten). Pfff.. sorry, maar.... als ik een pda meeneem met een stekker voor een sigarettenaansluiting, hoe kun je die dan op een andere aansluiting aansluiten, lijkt mij niet logisch dat een dergelijke aansluiting wel ergens anders in de auto aanwezig zal zijn. En ja, als er wel een helemaal achterin zit... dan red je het niet met een klein kabeltje. Dus, ik ben nu even in de war wat en hoe.

ik heb zelf een MiniVan van Alamo gehuurd, iemand al enig idee of deze wagen van hen het wel (nog) heeft?

Njit
30-01-07, 13:32
Er zitten gewoon aansluitingen. Maak je daar maar niet druk over.
Alleen heet het niet sigaretten aansluiting want ja, in geen enkele huurauto mag je nog roken.

Ta2 Gerrit
30-01-07, 13:41
Normaal zitten er meerdere aansluitingen in, w.o. die op de plek waar eerder de aansteker zat, of anders één in de middenconsole. Bij de Chevy Uplander, de minivan die Alamo (http://www.alamo.com/) verhuurd, zit er in ieder geval 1 ( http://www.chevrolet.com/uplander/features/ ) voorin.

Mytimothy
30-01-07, 14:25
Hmm.. maar is die dan wel geschikt voor een standaard (sigaretten)stekker of moet je hiervoor een speciaal verloopstuk kopen? Want ja, ik wil zekerheid hebben want wil niet verdwalen daarzo, zeker wanneer ik pas om 23 uur 's avonds aan zal komen :-( Pffff..

Njit
30-01-07, 15:37
Die dingen zijn UNIVERSEEL. Da's het handige ervan :)

hroeper
31-01-07, 11:48
Ik zelf heb tomtom 5 en 6.
Voor de 5 heb ik de vs kaarten. = een hele dvd vol.
Voor de 6 alleen europa.

Florida werkt perfect.
Als ik mij goed herinner = dit een bestandje om de nabij 60 MB.

Ik heb deze tijdens onze hele vakantie gebruikt.
We hebben overal de weg gevonden en weer heelhuids thuis gekomen.

Ik ga ervanuit dat tomtom6 (usa) nog gedetailleerder is en alle nieuwe wegen toegevoegd.

TZT zal ik gaan winkelen voor de 6 software....

Pascal
Hallo, ik zag dat je wilt gaan winkelen voor TomTom USA DVD. Op de site van TomTom naar het Amerikaanse deel gaan, dan betaal je een fraktie (36,09 euro in plaats van 120 euro!!!!) van wat je in Nederland moet betalen. Moet wel aan een USA adres worden verzonden. Misschien aan je eerste hotel in de USA of via de elders op deze site aangeboden service? Succes!

M.vr.gr.
Hans

hroeper
31-01-07, 11:56
Hallo,

Ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar ik zou de One kopen. De DVD amerika in de USA bestellen. Kost ie 36 euro ($. 49,-) in plaats van 120 euro hier! De one heeft ook een sterkere ontvangst en uit mijn ervaring weet ik dat ie beter werkt als je toevallig een auto met warmtewerend glas hebt....

Succes!

M.vr.gr.
Hans

Eric
31-01-07, 14:39
Ik heb een TomTom one, met Amerika (hier online gekocht) en deze combinatie werkt prima in de gehele Verenigde Staten.
Hij is veel sneller dan een PDA met TomTom software.
Eric

Ta2 Gerrit
31-01-07, 14:43
Ik heb een TomTom one, met Amerika (hier online gekocht) en deze combinatie werkt prima in de gehele Verenigde Staten.
Hij is veel sneller dan een PDA met TomTom software.
Eric

Da's dan een hele geruststelling. Wj hebben onlangs dezelfde config. gekocht en gaan hem over 4 weken uittesten, hoewel ik de weg in en rond Orlando behoorlijk weet :-P .
Maar hij is dan ook bedoelt voor toekomstige (reeds geplande) reizen :-({|=

calypso
08-03-07, 22:06
Wie heeft ervaring met de TomTom 910 en de TCM-ontvanger?
Weet iemand of dit toevallig ook werkt dit ook in de USA?

Njit
08-03-07, 22:15
Volgens dit Forum is er iig wel TMC in de USA: http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=30832
Maar of dat ook met je 910 werkt? Geen idee..

calypso
09-03-07, 06:45
Volgens dit Forum is er iig wel TMC in de USA: http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=30832
Maar of dat ook met je 910 werkt? Geen idee..
Dank je Njit

Als ik dit forum zo lees zit het er waarschijnlijk niet in dat deze werkt, omdat ze schijnbaar weer een ander signaal gebruiken daar, en het zo te zien een betaal service is, terwijl het hier in Europa gratis is.

MR. T
09-03-07, 17:27
Nou Eric, vergeleken met koffers die niet of te laat aankomen valt het idd mee. Maar je weet, ik werk op SPL, en ik heb ze toch geregeld aan de telefoon hoor, de mensen waarvan eea uit de koffer verdwenen is. En niet alleen uit arme landen. Afgelopen week nog iemand met een overstap in JFK. Ik wil niemand bang maken, maar ikzelf neem iig nooit waardevolle spullen (fotocamera, mob. telefoon, etc) mee in de koffer.

Lijkt me een goede tip....8-[ ...handbagage derhalve dus !

Gr,

Thijs

pyca
09-03-07, 22:24
Lijkt me een goede tip....8-[ ...handbagage derhalve dus !

Gr,

Thijs

Nog een aanvullende tip op bovenstaande: doe je waardevolle spullen (portemonnaie, horloge, mob. telefoon, fotocamera etc) die je bij hebt/draagt tijdens de security check, van te voren in je handbagagetas, niet los in een bakje, als je apart gefouilleerd moet worden heb je geen zicht op je spullen. En helaas .... daar raakt héél wat kwijt.

Ta2 Gerrit
10-03-07, 05:24
Daarom gaat mijn vrouw altijd eerst. Die heeft nooit geen last en kan dan mooi mijn spullen opvangen. Ik ben altijd aan de beurt. Zal wel door mijn vriendelijk uiterlijk komen :-)

Arie
04-04-07, 13:41
Ik zit er ook over te denken om een Tomtom 910 aan te schaffen, de laagste prijs die ik nu heb gezien is 430 euro.
Aardig geld, toch zal het een hoop uitzoekerij schelen en je rijdt (bijna) altijd goed.
Heeft iemand zo'n apparaatje weleens overwogen om het via Ebay te kopen?
Daar lijken de prijzen erg te verschillen en shippen kost rond de $50.
Ik ben benieuwd, Arie.

Tinkerbell
04-04-07, 14:20
Nadat we vorig jaar de Tomtom 700 met Europse kaart hadden gekocht en zoonlief nu zelf gaat rijden hebben we de 910 aangeschaft.
Ben erg benieuwd naar de reacties en ervaringen van jullie allemaal.

We hadden vorig jaar de neverlost in de huurauto van Hertz maar vonden het systeem erg traag en vaak een everlost.

Wat we ook erg storend vonden was het feit dat de route niet helemaal op de kaart stond.
Aan het begin van een route moest je zelf maar de weg naar de hoofdweg zoeken.
Dat werkt natuurlijk niet echt lekker.

Ta2 Gerrit
04-04-07, 15:29
Wij hebben de One Europe aangeschaft met de USA sd kaart erbij. Die vonden we wat handzamer dan de nog al lompe 900 en 700 series.
En hij werkt perfect, al was ik het met hem in Florida niet altijd eens (wegens sluipwegkennis ;-) ) maar dan berekende hij razendsnel alternatieve routes. Top apparaat, en zo in de binnenzak.

freestyle4all
10-04-07, 19:38
Je krijgt mij niet meer in de auto zonder navigatie.

Geweldige uitvinding. Echt klikken en gaan.

's-avonds laat vanaf het vliegveld je hotel nog moeten zoeken?
Dacht het niet... adres er in en heerlijk relaxed voor de deur afgezet worden.
Je hebt al genoeg andere dingen waar je op moet/wilt letten.

BimaM6
16-05-07, 10:46
Wij hebben een tomtom go. WAt we het beste kunnen doen is dus een sd kaart kopen met de kaarten van florida erop? maakt het wat uit wat voor sd kaart je gebruikt, als je de originele kaart met voorgeinstalleerde kaarten gebruikt van TomTom zit je al gauw op 140 euro. Ik wil het best uitgeven want gemak kost nou eenmaal geld, maar als het anders kan met dezelfde werking wil ik best besparen.
Is er dan niemand die zijn sd kaart met florida erop wil verkopen?

Eric
16-05-07, 13:08
Je kan via het internet deelkaarten kopen.
Dan ben je iets goedkoper uit.
Ik heb zelf ervoor gekozen om heel Amerika in een keer (via het internet) te kopen, op de langere termijn veel voordeliger.
Een SD kaart met TomTom erop overnemen of kopieëren gaat niet, je kunt de kaarten maar op één apparaat gebruiken....
Eric

BimaM6
16-05-07, 13:18
Dus ik hoef geen nieuwe sd kaart te kopen. Er staat nu Benelux op, kan ik gewoon daarop de kaart zetten van Florida.

Ta2 Gerrit
16-05-07, 14:00
Als er nog ruimte op de SD kaart genoeg is kan hij er gewoon bij op. Even "kaart wisselen" in het menu van de TT en Kees is weer klaar.
Ook wij hebben gekozen voor de gehele US kaart op SD. In verhouding veel goedkoper (ondanks de forse prijs) dan alle deelkaarten omdat we toch van plan zijn wat meer rondritjes door de US te maken.

Miki
26-05-07, 16:22
Kun je op je TT one een in amerika gekocht sd kaart van Amerika gebruiken, dus met andere woorden zijn die kaarten universeel? :-k

calypso
26-05-07, 16:26
Heb er zelf geen ervaring mee, maar een SD kaart is een standaard en overal gelijk dus dat kan het probleem niet zijn. TomTom is een internationaal bedrijf, en de kaarten die je koopt in Europa moeten dus ook werken op een TomTom uit de USA en andersom.

Volgens mij is dit geen helemaal probleem. Wil je het 100% zeker weten gewoon even naar TomTom een email sturen, hun helpdesk is er vlug in een reactie, kan ik uit ervaring zeggen.

Miki
26-05-07, 16:35
Thanks calypso, maar weet jij toevallig shops waar ik gunstig zo'n kaart kan bestellen?

calypso
26-05-07, 16:49
Niet echt sorry, de mijne heeft alle maps.
Probeer een Google, of misschien TomTom USA?

Volgens mij zijn de maps zo wie zo alleen bij TomTom zelf te krijgen.

calypso
26-05-07, 21:34
Ja heb inderdaad een 910. Heb hem pas 2 maanden,
en nooit een TomTom One gehad dus weet niet welke nu beter is.

Eric
26-05-07, 23:07
Ik heb in het verleden me lam gezocht naar een SD kaart met Amerika erop, ben geweest bij BestBuy, CompUSA enz, maar nergens te krijgen.
Dus maar in Nederland besteld, en dat ging prima.
Het voordeel van de One is, dat hij kleiner is dan de 910, maar die is weer veel uitgebreider.
Eric

stefimke
26-05-07, 23:27
Heb jij de 910? We staan voor de aankoop en twijfelen tussen de 910 en de one europe. Tips?

Bij een 910 heb je de USA-kaarten er al bij dacht ik?

De "Go"-serie is wel veel groter (met name dikker) dan de One-serie. Je kunt nu, omdat net de One-XL uit is, de One-V2 (met het zilver-grijze frontje) Europe betrekkelijk goedkoop krijgen want die wordt nu gedumpt.

~100 euro voor een complete USA-kaart, of minder voor een south-east kaart en je kunt vooruit.

Eric
27-05-07, 00:30
Bij een 910 heb je de USA-kaarten er al bij dacht ik?

De "Go"-serie is wel veel groter (met name dikker) dan de One-serie. Je kunt nu, omdat net de One-XL uit is, de One-V2 (met het zilver-grijze frontje) Europe betrekkelijk goedkoop krijgen want die wordt nu gedumpt.

~100 euro voor een complete USA-kaart, of minder voor een south-east kaart en je kunt vooruit.
De 910 is inclusief USA + Canada, als je los koopt kun je beter in een keer de hele USA kaart nemen, deelkaarten zijn uiteindelijk veel duurder.
Eric

Miki
27-05-07, 12:50
Eric, op welk punt is de 910 dan precies uitgebreider? Kaarten? Info? Of luxe snufjes?

calypso
27-05-07, 12:57
Hier heb je een product vergelijking TomTom (http://www.tomtom.com/products/chart.php)

Kaarten zijn zo wie zo uitgebreider, omdat de 910 alle kaarten erbij heeft en de one niet.

verder heeft de 910 ook een harde schijf waarop je foto's en Mp3's op kunt zetten en dus ook afspelen. maar kijk maar eens bij de vergelijking op de link hierboven.

Arie
28-05-07, 10:59
Vandaag vulde ik Tomtom 910 in bij Walmart.
Wat denk je? Kwam er een prijs naar voren, $448 ex taxes.
Omgerekend 332 euro.
Het is een on-line offer only.
Het wordt nu wel interresanter.
Groet Arie.

Eric
28-05-07, 11:47
Dat is geen slechte prijs, maar omdat het allleen een online offer is, moet je hem laten opsturen, en dan komt er import tax prijs bij.
De goedkoopste online prijs in NL is € 399,00, en dan heb je ook geen problemen met service.
Eric

Ta2 Gerrit
28-05-07, 13:43
Let wel op dat het site to store verzenden nog erg beperkt is. Dit kan lang niet naar alle winkels. Wel naar je verblijfadres in de US. Wij hebben zelfs al spullen naar campings laten versturen. No problemo !

bowie13
20-06-07, 09:00
Hallo Allemaal,

Ik had even een vraag over de TomTom. Ik lees dat er best wel veel van jullie een TomTom mee op vakantie nemen. Nu heb ik er ook een aan geschaft. gaaf ding. Maar nu hoor ik dat je deze aan moet melden of zo iets. Omdat je 'm mee neemt naar Amerika. En dat je er een verzekering voor moet afsluiten. Wat diegene er precies mee bedoelde weet ik ook niet. Weten jullie hier iets over of van af?

Groetjes,
Bowie13

Tinkerbell
20-06-07, 09:07
Ziets is toch gewoon meeverzekerd bij je reisverzekering net als camrea`s en lap tops.
Ik zou wel even een copie van het aankoopbewijs mee nemen voor de douane.

Misschien werd bedoeld dat je als je in Amerika bent de Tom Tom zichzelf "aan moet melden" bij de sateliet.
Je moet daar even de instellingen wijzigen. Het kan wel even duren voor dat dit gebeurt is dus neem er even de tijd voor aldus de tom Tom service desk.

Njit
20-06-07, 09:12
Als je een GPS meeneemt naar de andere kant van de wereld dan moet hij eerst alle satellieten inlezen die daar aan de hemel staan. Dat kan idd even duren. De eerste keer dat je het apparaat aanzet dus even geduld hebben (je kan de functie 'GPS Status' gebruiken om te zien of je ontvangst hebt). Hier hoef je dus verder niks voor aan de instellingen te veranderen.

Welk type heb je aangeschaft? Waarschijnlijk zul je ter plekke ook van kaart moeten wisselen.

Tinkerbell
20-06-07, 09:29
Onze Tomtommert werkt niet met losse kaarten en daarom moet je de instellingen dus wel veranderen.
Als je hem in gebruik neemt hier in Europa wordt er ook gevraagd welke kaart je wil gebruiken.
Het zal idd. van type tot type verschillen.

FrankS
20-06-07, 09:42
Ik heb een TTG910 en al 2x gebruikt in de USA. De eerste keer dat je hem overzees aanzet duurt het inderdaad iets langer voordat je een fix hebt, maar het verschil is marginaal. Voordat we het terrein van de autoverhuurder af waren was de positie al bepaald.

pascalbrouwers
20-06-07, 09:44
Ziets is toch gewoon meeverzekerd bij je reisverzekering net als camrea`s en lap tops.
Ik zou wel even een copie van het aankoopbewijs mee nemen voor de douane.

Misschien werd bedoeld dat je als je in Amerika bent de Tom Tom zichzelf "aan moet melden" bij de sateliet.
Je moet daar even de instellingen wijzigen. Het kan wel even duren voor dat dit gebeurt is dus neem er even de tijd voor aldus de tom Tom service desk.


Klein tipje:
Zet je TomTom meteen aan als je de luchthaven hebt verlaten, en op weg bent naar de auto verhuurder.
De tijd dat jij je auto aan het halen bent kan hij verbinding zoeken.
Heeft dit jaar ook bij mij geholpen.
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem.
maar toen hadden we een voordeeltje, ik wist de weg naar het hotel zonder tommie...

Ik heb de tomtom op mijn mda staan.
Software "kopen", installeren en het werkt meteen.
Voordeel als je dit hier doet, kun je alle hotels van te voren programmeren.
Dit werkt super.

Tom is voor ons bijna onmisbaar geworden :( :-k
:lol: Pascal

bowie13
20-06-07, 11:11
We hebben de TT910 aangeschaft. Ik heb natuurlijk al gekeken naar de Amerika kaart. En hij heeft alle hotels al kunnen vinden. Die hebben we dus ook al vastgezet. Er staat echt van alles in. Tot nu toe ziet het er geweldig uit.

Tinkerbell
20-06-07, 11:17
Dit kreeg ik te horen van de service desk van Tom Tom.

Hoofmenu -wissel voorkeuren-beheer kaarten-wissel kaart.
Dan tik je op het scherm USA aan.

Klopt dit niet of zijn er mensen met andere ervaringen vertel vertel.
Kunnen we weer wat bijleren.

Tinkerbell
20-06-07, 11:18
We hebben de TT910 aangeschaft. Ik heb natuurlijk al gekeken naar de Amerika kaart. En hij heeft alle hotels al kunnen vinden. Die hebben we dus ook al vastgezet. Er staat echt van alles in. Tot nu toe ziet het er geweldig uit.

Moest je daar "kaart "voor wisselen of gaat het zonder meer?

Njit
20-06-07, 11:23
Hoofmenu -wissel voorkeuren-beheer kaarten-wissel kaart.
Dan tik je op het scherm USA aan.

Klopt dit niet of zijn er mensen met andere ervaringen vertel vertel.
Kunnen we weer wat bijleren.

Dit klopt helemaal. Je hoeft alleen de kaarten te wisselen. Voor de rest hoef je niks anders in te stellen. Je kunt er nog voor kiezen om de afstanden en de snelheid in mijlen in te stellen maar dat is persoonlijk (zelf laat ik het gewoon in km's staan).

Njit
20-06-07, 11:24
Moest je daar "kaart "voor wisselen of gaat het zonder meer?

Daar moet je de kaart voor wisselen. Favorieten sla je ook op per kaart. Die kun je dus ingeven als je de kaart van de USA hebt gekozen.

Tinkerbell
20-06-07, 11:35
Daar moet je de kaart voor wisselen. Favorieten sla je ook op per kaart. Die kun je dus ingeven als je de kaart van de USA hebt gekozen.

Bedankt. Klopt helemaal. Ik heb de Tomtomeert even erbij gepakt en idd werkt super en gelijk ons hotel in Parijs voor de kerst ingesteld.:lol: :lol:

Njit
20-06-07, 11:40
Kan geen kwaad om van te voren alles een keer op te zoeken. In Florida hebben veel wegen andere namen. Tomtom kent er dan maar 1tje.

Bijvoorbeeld de Irlo Bronson Memorial Highway/Spacecoast Parkway (192)

FrankS
20-06-07, 11:42
Naast de kaartwissel lijkt het me verstandig om ook een taalwissel in te geven. Niet alleen worden de Amerikaanse straten duidelijker uitgesproken met een Engelstalige stem, maar ook is het wel handig om de eenheden op mijlen te zetten, i.p.v. kilometers. Daardoor is er geen verwarring met de borden en de mijlenteller op je auto. Het is even wennen, maar het voorkomt misverstanden.

Tinkerbell
20-06-07, 11:44
Naast de kaartwissel lijkt het me verstandig om ook een taalwissel in te geven. Niet alleen worden de Amerikaanse straten duidelijker uitgesproken met een Engelstalige stem, maar ook is het wel handig om de eenheden op mijlen te zetten, i.p.v. kilometers. Daardoor is er geen verwarring met de borden en de mijlenteller op je auto. Het is even wennen, maar het voorkomt misverstanden.


Dat is helemaal waar.
Vorig jaar onze neverlost op kilometers gezet en wij maar rekenen.:lol:
Aldoende leert men.

Njit
20-06-07, 11:48
Naast de kaartwissel lijkt het me verstandig om ook een taalwissel in te geven. Niet alleen worden de Amerikaanse straten duidelijker uitgesproken met een Engelstalige stem, maar ook is het wel handig om de eenheden op mijlen te zetten, i.p.v. kilometers. Daardoor is er geen verwarring met de borden en de mijlenteller op je auto. Het is even wennen, maar het voorkomt misverstanden.

Taalwissel heeft alleen zin voor TomTom's die de straten uitspreken (TomTom Go 910).
Zelf heb ik nooit last gehad van het rijden met km's. Da's iets persoonlijks denk ik..

bowie13
20-06-07, 11:49
Je moet wel via het menu (ik dacht uit m'n hoofd) wijzigen voorkeuren/wissel kaart. Of je moet eerst nog toon alle menu opties aan klikken voordat je wissel kaart krijgt.
Maar na wissel kaart kan je dus amerika aan klikken en dan kan je alles van Florida vinden. Dit is in ieder geval bij de TT910. Op de website van TomTom zelf staat de handleiding uitgebreider dan als je bij de TomTom krijgt. Deze kan je opslaan als pfd bestand. Succes.

pascalbrouwers
20-06-07, 11:50
Naast de kaartwissel lijkt het me verstandig om ook een taalwissel in te geven. Niet alleen worden de Amerikaanse straten duidelijker uitgesproken met een Engelstalige stem, maar ook is het wel handig om de eenheden op mijlen te zetten, i.p.v. kilometers. Daardoor is er geen verwarring met de borden en de mijlenteller op je auto. Het is even wennen, maar het voorkomt misverstanden.


Ik heb nog nooit een taalwissel gedaan.
Gewoon in het Nederlands.
Werkt goed.
Als je je en beetje voorbereidt, heb je geen problemen met uitspraak etc.

KM zet ik ook nooit om in mijlen.
Voor mij werkt het beter om het in km te laten staan.

De verkeersborden geven het natuurlijk in mijlen aan, en mijn tomtom in km.
Km kan ik beter inschatten hoe lang iets gaat duren.
Teven wen ik zo ook aan de mijlen.
Ik probeer natuurlijk ook de verkeersborden te volgen.


1 mijl duurt natuurlijk veel langer dan 1 km.
Maar bij km weet je snelelr hoe lang je erover gaat doen ( gevoelskwestie)

Ieder natuurlijk datgene hij gemakkelijk vind.

Pascal

sunny
30-06-07, 14:22
Over 3 weken gaan we dan eindelijk naar de USA! We huren daar een auto en nu was ik van plan mijn TOM TOM One mee te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik hier iets voor downloaden? Zo ja , waar? En hoe krijg ik dit geinstalleerd?
Een heleboel vragen maar ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Kan je je antwoord niet te moeilijk maken ajb! Ben vrouw en blond :0)dus al te ingewikkelde computertaal snap ik niet!

Alvast bedankt!

Eric
30-06-07, 21:44
Over 3 weken gaan we dan eindelijk naar de USA! We huren daar een auto en nu was ik van plan mijn TOM TOM One mee te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik hier iets voor downloaden? Zo ja , waar? En hoe krijg ik dit geinstalleerd?
Een heleboel vragen maar ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Kan je je antwoord niet te moeilijk maken ajb! Ben vrouw en blond :0)dus al te ingewikkelde computertaal snap ik niet!

Alvast bedankt!
Via het programma TomTom home wat je hebt gehad kun je tegen betaling kaarten van de USA downloaden en op je Tommetje zetten.
Er bestaan deelkaarten van de VS, maar als je van plan bent om in de toekomst nog wel eens vaker te gaan, kun je voordeliger de kaart van héél Amerika + Canada aanschaffen.
Eric

Miki
01-07-07, 19:51
En de kaarten zijn bij TomTom nu tijdelijk goedkoper. Heel Amerika heb je voor €80,-

Suc6

Norbert
10-07-07, 15:45
Let alleen wel op dat je na het downloaden en installeren van de maps op het kaartje, je de stemmen er ook bij zet. Dat was ik dus vergeten en vervolgens had ik dus in Florida een "stomme" tomtom one #-o

Nicole
11-07-07, 00:08
hahaha oh wat erg !! Dat moet je dan ook maar weten.

Nicole

silvia1981
12-07-07, 11:41
Hier misschien ook een dom vraagje,maar zit niet zo in de tomtom's,maar als je dus een "goedkope" tomtom hebt kun je altijd de kaart van bv florida of heel Amerika downloaden of geld dat pas voor een bepaald soort tomtom? (overweeg namelijk ook om een tomtom te kopen voor onze reis in Augustus)

Njit
12-07-07, 11:50
Domme vragen bestaan niet hoor. En de kaarten kun je voor alle types downloaden.

Voor de dure types (TomTom 910) hoef je ze niet te downloaden want daar staan ze al op :)

silvia1981
12-07-07, 11:58
Domme vragen bestaan niet hoor. En de kaarten kun je voor alle types downloaden.

Voor de dure types (TomTom 910) hoef je ze niet te downloaden want daar staan ze al op :)
Thanks voor de uitleg,ga ik er toch maar eens 1 aanschaffen!

calypso
12-07-07, 13:38
Domme vragen bestaan niet hoor. En de kaarten kun je voor alle types downloaden.

Voor de dure types (TomTom 910) hoef je ze niet te downloaden want daar staan ze al op :)
Maar er zijn wel nieuwe kaarten uitgekomen die mischien nog niet op je TomTom staan ;-)
En dan kan je ze dus wel aankopen en dowloaden!

Vic
25-07-07, 14:57
In november zijn we 2 weken in Florida, waar wij dan ook een auto huren.
Ik ben er echter nog niet uit, of ik een wagen met een GPS zou huren, of ik mijn eigen GMS Mio 269+ zou meenemen (dit toestel ben ik natuurlijk goed gewoon). Ik las op het forum dat de kaart voor Florida zou kunnen doorgemaild worden - ik stuurde wel een privébericht naar '@@@', maar kreeg er nog geen reactie op. Kan iemand mij hierover meer details geven? :?: ;)

Njit
25-07-07, 15:21
Wat wil je nu precies vragen? Of iemand je de Mio-kaart van Florida kan opsturen? Volgens mij moet je deze kaarten kopen en is dit dus een vraag naar illegale software. Dit is volgens de Huisregels Florida Forum (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1) niet toegestaan.
Dit was volgens mij ook wel duidelijk in het bericht naar aanleiding waarvan je je PB-tje had gestuurd (welke ik overigens heb opgeschoond naar aanleiding van deze post!).

Gewoon hier kopen dus: http://www.mio-tech.be/shop/product_...roducts_id=663 (http://www.mio-tech.be/shop/product_info.php?cPath=34&products_id=663)

silvia37
06-08-07, 11:44
hoi wij zijn net terug uit florida en hebben daar een gps gekocht van cobra de cobra one 2100
het niewste van het nieuwste met de informatie erbij dat je in nederland de kaarten van nederland erop zou kunnen zetten.
nou is dat dus niet zo en zitten wij met een dure nieuwe gps die je alleen in de vs en canada kan gebruiken.
als er mensen zijn die, interesse hebben omdat ze vaak naar de vs gaan of daar een huis hebben hoor ik het graag.
hij zit nieuw in de doos met de bon erbij en werkt perfect alleen niet hier dus.

Njit
06-08-07, 11:57
Zet even het type erbij (linkje naar de site van Cobra).
Heb je ook al geprobeerd om de klantenservice van Cobra te mailen waar je europese kaarten kan kopen?

freestyle4all
08-08-07, 19:21
http://www.cobra.com/index.php?page=shop/browse&category_id=a2e0ee42c046ab3d3ba34797d0936c7a

Njit
08-08-07, 19:24
http://www.cobra.com/index.php?page=shop/browse&category_id=a2e0ee42c046ab3d3ba34797d0936c7a

Daar staan 10 verschillende types.. Welke is het?

silvia37
08-08-07, 23:11
op de site is het de eerste de 2100 die van 385 dollar wij .alleen ook weer zoiets wij hebben met alles erop en aan 700 betaald.
dus je echt in de maling genomen en als stomme hollander erin getrapt:cry:

groetjes silvia

Njit
09-08-07, 10:52
Dan heb je best een probleem. Niemand zal er meer voor gaan betalen dan de prijs die op de website staat en hij is nu ook 2e hands. Omgerekend kost hij 280 euro. Als je er nog 200 euro voor kunt krijgen mag je blij zijn..

FrankS
09-08-07, 11:35
Op eBay zijn er laatst 3 verkocht, nieuw, voor nog geen $190 (ofwel ca. €138 ). Zie hier: http://cgi.ebay.nl/COBRA-NAV-ONE-2100-GPS-NAVIGATION-FREE-SHIP-BUY-IT-NOW_W0QQitemZ220132982705QQihZ012QQcategoryZ73332Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Njit
09-08-07, 11:36
Dat bedoel ik. Dan kun je hem nog beter zelf houden...

FrankS
09-08-07, 16:15
Je kunt ook op www.jouwnav.nl (http://www.jouwnav.nl) navragen of iemand een mogelijkheid weet om er Europese kaarten op te zetten.

Arie
09-08-07, 17:38
Je zou ook je vraag op het navigatieforum.nl kunnen stellen.
De mensen die daar op het forum zitten weten behoorlijk veel.
Zo ben ik al over om geen TT go 910 aan te schaffen maar een Garmin nuvi 270, die platter is.
Nu alleen me partner nog, Groet Arie.

FrankS
09-08-07, 18:09
Je zou ook je vraag op het navigatieforum.nl kunnen stellen.
De mensen die daar op het forum zitten weten behoorlijk veel.
Zo ben ik al over om geen TT go 910 aan te schaffen maar een Garmin nuvi 270, die platter is.
Nu alleen me partner nog, Groet Arie.

Ik zou toch echt een TTG910 nemen ;)

Eric
09-08-07, 20:07
TomTom komt bij ieder onderzoek als beste uit de bus !!!
Eric

calypso
10-08-07, 06:55
En kan uit eigen ervaring zeggen dat de TomTom 910 een zeer mooi en goed apparaat is, tot nu toe nog niet een klacht erover gehad, en hij gaat zeker mee naar de USA.

Corry
10-08-07, 14:08
Als ik zo'n TT of Garmin Nuvi wil hebben wat is dan een beetje gangbare prijs. Zie zoooooooooo veel verschillende:-k Heb net wat reviews gelezen van de TT maar die zijn niet blij hoor!

FrankS
10-08-07, 14:33
TT is (in Nederland) de absolute marktleider. Dus zijn er ook veel mensen die er (al dan niet terecht) kritiek op hebben. Ik gebruik nu al 4 jaar TomTom, eerst op mijn Pocket-PC en sinds een jaar de TTG910. Het blijft software, dus niet perfect, maar ik ben er toch zeer tevreden over.

Als je prijzen een beetje wil vergelijken (in NL) dan kun je het beste even op www.kieskeurig.nl (http://www.kieskeurig.nl) kijken.

Njit
10-08-07, 14:50
Moderator:
Heb de berichten afgesplitst uit het Marktplaats topic

Njit
10-08-07, 14:53
Gebruik een Mitac Mio A201 PDA met TomTom 6. Werkt prima.

http://img265.imageshack.us/img265/5475/mio20a201pm0.jpg (http://imageshack.us)

Eric
10-08-07, 15:59
Ik heb een TomTom one met een Amerika kaart en ben zeer tevreden.
Eric

bono
10-08-07, 20:02
Ik heb een TomTom one met een Amerika kaart en ben zeer tevreden.
Eric

Hoi Eric,

Vraagje, ik had gehoort en begrepen dat dat niet kon op een tom tom one omdat het geheugen dat niet aan kan.??
Nou heb ik daar helemaal geen verstand van misschien dat we kan helpen hoe en wat??
Alvast bedankt!

Gr. Monique

Njit
10-08-07, 20:15
Als het op een SD-kaartje staat dan snapt je TT one dat wel hoor. Europa kaartje eruit, USA kaartje erin..

bono
10-08-07, 20:36
O die je gewoon kan kopen in de winkel of moet je die speciaal bestellen bij Tom Tom site, wat ik hier wel eens heb gelezen!
Sorry dat het wat dom klinkt maar ik heb er weinig kaas van gegeten :-\"

Bedankt in ieder geval Njit.

Gr. Monique

Ta2 Gerrit
10-08-07, 20:42
Je kan de SD kaart USA / Canada bij TomTom op de site bestellen, of downloaden en zelf op een SD kaart zetten.
Geweldig ding, die One. Werkt perfect in de US en je stopt hem zo in de broekzak, als je de auto verlaat.
De 910 is ook niet verkeerd en heeft alle kaarten al aan boord plus 20 Gb ruimte voor foto's en/of muziek. Maar die stop je echt niet in de broekzak (of je moet een Volendammer broek aanhebben), en de Ipod en de Laptop heb ik toch al bij me.

Njit
10-08-07, 20:50
O die je gewoon kan kopen in de winkel of moet je die speciaal bestellen bij Tom Tom site, wat ik hier wel eens heb gelezen!
Sorry dat het wat dom klinkt maar ik heb er weinig kaas van gegeten :-\"

Helemaal niet dom hoor. Je kan niet alles weten.

- Ga naar deze site: http://www.tomtom.com/products/maps/select.php
- Selecteer je model
- Selecteer de kaart die je wilt
- Zet hem over naar een SD kaartje
- Klaar

Voor de USA heb je een complete kaart of deelgebieden. Alleen zijn die deelgebieden erg ongunstig geprijst. Voor bijvoorbeeld de Map of US Southeast region (waar ook Florida bij zit) betaal je 60 euro. Alle staten bij elkaar kosten 99 euro.

Corry
10-08-07, 21:04
Martijn, begrijp ik het goed van die link dat je het kunt downloaden voor 99 eurietjes maar dat je ook een SD kaartje kan kopen voor 99 eurietjes?
Ik word een beetje crazy van al die verschillende dingen.#-oSorry:oops:

Njit
10-08-07, 21:10
Helemaal goed gezien:
http://xs318.xs.to/xs318/07325/tomtom.png (http://xs.to)

Dus als je niet erge haast hebt dan zou ik gewoon die SD versie bestellen...

bono
10-08-07, 23:13
OOoooooooo ik ga het proberen eens te bekijken en vragen aan man lief of het misschien niet erg handig is, gezien we volgend jaar naar de andere kant willen (net als Mattrob nu) dan hebben we in ieder geval alle straatjes al.

Bedankt weer mannen 8-[

Gr. Monique

bono
11-08-07, 10:35
Nou we hebben er maar 1 besteld.
Het is toch reuze handig om zo bij je hotels te komen en de Walmart's te zoeken!

gr. Monique

calypso
11-08-07, 10:45
Weet niet of de TomTom One dit ook kan maar bij TomTom kun je ook nog eens gratis de POI's van retail stores in de USA downloaden, en er zijn diverse POI's gratis te downloaden op het internet, zo is er ook een van alle Disney parken in Florida.
Doe maar eens een zoek op dit forum de link heb ik al eerder geplaats. ;-)

bono
11-08-07, 13:57
Oke Calaypso,

Ik zal eens zoeken en kijken of dat me dat gaat lukken en zo maar goed dat zien we wel als ik hem heb gevonden.

Maar in iedergeval raken wij de weg niet kwijt in het grote Orlando en omstreken :grin:

Gr. Monique

Corry
17-08-07, 18:01
Heb vandaag de TomTom One XL Benelux gekocht. Nu kan ik op e-bay het SD kaartje van de VS kopen voor $ 75.-. Zou dat ook werken bij mijn (in NL gekochte) TT???

Njit
17-08-07, 18:32
Zou ermee uitkijken. Je moet je kaartje activeren. Dus je moet wel zeker weten dat dat nog niet gebeurd is. Anders kun je er niks mee...

Corry
17-08-07, 18:47
Bedankt voor je advies over het SD kaartje. Dat risico ga ik liever niet nemen.(om de een of andere reden groeit het geld hier niet aan bomen-jammer) dan betaal ik liever wat meer en dan wel een goede.
Superbedankt weer.
Groet,
Corry

bono
17-08-07, 19:52
Hi Corry,

Ik heb er een besteld via tomtom site.
Ik heb er 109.90 voor betaald in euro's dan wel!

Ik verwacht hem elk moment binnen.

Gr. Monique

Corry
17-08-07, 20:11
Monique, kan dat kaartje op de site van tt helemaal niet meer vinden. Alleen nog de downloads. Zal wel weer wat blonds doen-ik weet het niet meer:sad:

Njit
17-08-07, 20:17
Monique, kan dat kaartje op de site van tt helemaal niet meer vinden. Alleen nog de downloads. Zal wel weer wat blonds doen-ik weet het niet meer:sad:

Wel de 'Map of USA & Canada' selecteren en niet een deel-kaart. De laatste kun je namelijk alleen downloaden. Bij de eerste krijg je wel de optie om een kaartje te kopen (99 euro)

http://xs318.xs.to/xs318/07335/ttusa.jpg (http://xs.to)

Eric
17-08-07, 22:12
Het kaartje is hier hetzelfde als daar, dat is geen probleem.
Wel een probleem is, dat je een kaartje maar op één TomTom kan activeren, dus je hebt niets aan een al gebruikt kaartje.
Ik zou zeker het risico niet nemen.
Eric

Corry
18-08-07, 12:15
Ik begrijp nu hoe het werkt. Als je kiest voor de One (ipv bijv. de XL enz.) dan geeft hij idd het kaartje ook weer.
Hartelijk bedankt, ga in ieder geval niet het kaartje van een ander bestellen.

Corry
22-08-07, 11:58
Kreeg zojuist een telefoontje van TT over dat SD kaartje. Zij zeggen dat ze het kaartje al sinds januari niet meer verkopen. Ben benieuwd of Monique die van haar nog heeft gekregen. Sinds VANDAAG is het kaartje ook ECHT weg van de site. Eerst kon je als TT One ingeven en dan kwam het kaartje nog tevoorschijn nu is het dus weg. BUMMER:-&:-&

Njit
22-08-07, 12:03
Nu moet je dus gewoon de software downloaden en zelf op een kaartje zetten?

Corry
22-08-07, 12:08
Ja, maar het kaartje leek me makkelijker. Bij ons gaat er nl. nogal eens wat fout:(. Zal het maar snel doen dan kan ik nog van alles gaan regelen als het weer eens niet lukt.:).
Martijn, heb nog een vraag. Kan ik zeker beter een 2GB kaartje nemen niet met mijn geluk past het niet op een 1GB

Njit
22-08-07, 12:19
Voor de kosten maakt het tegenwoordig weinig meer uit volgens mij:

- Sandisk 1Gb: 14.95,-
- Sandisk 2 Gb: 22.95,-

Dan heb je ook nog ruimte om er gekke stemmen of POI''s bij te zetten. Zelf heb ik een PDA met TomTom dus ik gebruik die ruimte voor andere dingen. Maar heb dus geen idee of het precies past op een 1GB kaartje. Ze leveren het wel op zo'n kaartje dus het zou moeten kunnen :)

Michael66
22-08-07, 13:47
Ik heb vlak voor m'n vakantie ook nog een TT One gekocht (€ 218) met 2 GB kaartje (€20) bij Topdeals, en meteen ook US Southeast Region gedownload en geïnstalleerd. De map voor Southeast neemt maar 246MB in beslag, en alle andere onderdelen (Benelux, voices etc) samen maar 101MB. Dus met een 1 GB SD-kaartje moet het wel lukken. Maar zoals Njit al zegt: het prijsverschil tussen een kaartje van 1 en 2 GB is erg klein. Voor toekomstige uitbreidingen zou ik dan ook meteen voor het 2 GB kaartje gaan.

Ta2 Gerrit
22-08-07, 17:30
De complete amerika versie is 900 en een beetje MB, dus past op een 1 gyg kaartje :D

Tomzie
24-08-07, 18:28
Ik vroeg me af:

Als je een tomtom one hebt met de kaarten van Europa. Kan daar dan de southeast region bij? Indien ja: worden die kaarten van Europa dan overschreven? Of hoe zit dat juist.

Njit
24-08-07, 18:34
Staan in verschillende mapjes. Dus er wordt niks overschreven.

Michael66
24-08-07, 19:00
En je SD-kaartje moet natuurlijk nog voldoende ruimte bieden ....

bono
24-08-07, 19:06
Even een vraagje:
Ik heb de SD van geheel usa en canada binnen maar alles staat in het engels dat is niet helemaal mijn sterkste kant(het lezen, schrijven dan wel spreken gaat me beter af :roll:)
Kan ik deze nu gelijk gebruiken ondanks dat we nu nog in nederland zitten.
En wat moet ik precies met dat (visitekaartje groot) kaartje doen??
Moet ik dat activeren op de tomtom site??
Maar hoe dan................??

Alvast bedankt!

Gr. Monique

Njit
24-08-07, 19:14
Ik heb de SD van geheel usa en canada binnen maar alles staat in het engels dat is niet helemaal mijn sterkste kant(het lezen, schrijven dan wel spreken gaat me beter af :roll:)
Kan ik deze nu gelijk gebruiken ondanks dat we nu nog in nederland zitten.

Hij zal geen locatie laten zien. Maar je kan wel alvast favorieten toevoegen (bijvoorbeeld de hotels tijdens je vakantie).


En wat moet ik precies met dat (visitekaartje groot) kaartje doen??
Moet ik dat activeren op de tomtom site??
Maar hoe dan................??

http://www.tomtom.com/support/index.php?Language=5&query=activeren&FID=315