PDA

Bekijk Volledige Versie : Navigatiesysteem: Meenemen, gebruiken, kopen, POI's, etc



Pagina's : 1 2 3 4 [5]

Fleurida
29-09-13, 11:13
Wij hebben hem ook en hij bevalt prima!! Vorig jaar een rondreis mee gemaakt door het Noordoosten en hij werkt perfect! Wel zoals PENPE zegt zorgen dat je de accountgegevens erbij krijgt voor de lifetime updates.

bestmayo
30-09-13, 16:35
Na tips hier over sygic , ook aangeschaft, slechte aankoop.

Hij is traag.....loopt achter ( zegt afslaan pas nadat je die weg voor bij bent, erg handig)

Loopt vast, gaat opeens andere richting op twrwijl jeal lang op rechtdoorgaande weg rijd, alsof ze de weg kwijt is etc etc....

Erg frustrerennd

Maar wellicht hebben wij pech

Overig onze smartphone is een vrij nieuwe van amper een half jaar oud die t makkelijk moet kunnen

mblokland
30-09-13, 19:13
sygic is ons ook heel slecht bevallen en zijn midden in de vakantie overgestapt op Navigon.

Zoals al eerder gemeld koop je voor minder dan $100 een nokia lumia 520 met gratis zeer goede navigatie!

Jaap1983
09-10-13, 13:37
Ik heb een TomTom Via aangeschaft met Amerikaanse, Canadese en Mexicaanse kaarten. Werkt perfect. Ik ga deze (proberen te) verhuren om zo een beetje de kosten te dekken.

Ritchie
09-10-13, 19:14
Mag niet he ;)

PENPE
09-10-13, 19:28
En voor hoeveel (per dag) denk jij de TomTom te gaan verhuren :confused:

FloridaVerslaafde
10-10-13, 03:43
Ik gebruik NavFree, een app op de iPad. Die is gratis en werkt perfect ! :up:

Its
13-10-13, 11:16
Iemand ervaring met gratis kaart voor Garmin Zumo downloaden

Ritchie
13-10-13, 11:32
Welke kaart is dat, en waar is die te legaal te downloaden ?

PENPE
13-10-13, 13:08
Als het apparaat (op jouw naam) is geregistreerd en Lifetime Map Updates heeft dan moet het geen probleem zijn. Uiteraard moet je voor de USA-maps ook de USA-versie van de Garmin hebben, maar dat is logisch :p

Garmin is overigens op dit moment goed bezig met de updates van de USA-map. Begin september kreeg ik melding dat er een update klaar stond en deze meteen geinstalleerd, nu vanmorgen kreeg ik weer een melding van een nieuwe update. Ze houden de kaart wel actueel :rolleyes:

Mattie
20-10-13, 13:23
Ik ben net terug van een maandje Florida, heb gebruik gemaakt van de Sygic app voor Android (zie een paar pagina's terug) ben er zeer tevreden over, heeft altijd zonder problemen gewerkt ;) én een stuk goedkoper dan een navigatie systeem huren haha

KiekenMich
20-10-13, 21:45
He Mattie, daar hebben we ook mee rondgereden en inderdaad : werkt echt super !! Geen apart systeem mee voor ons !
Zaten jullie vrijdag in het vliegtuig ( Arke ?) die zo snel kon vliegen :D

Mattie
21-10-13, 10:13
Jazeker, de beste piloot had nog aardig wat van de vertraging teruggewonnen zeg maar :) Op welke rij zaten jullie?

KiekenMich
21-10-13, 15:32
Op rij 17. comfort class, de duo seat was helaas bezet maar ondanks dat was het een prima vlucht. Ik vind de service van Arke en de beenruimte in CC echt prima !

Mattie
21-10-13, 17:51
Nou dan hebben we elkaar vast gezien ik zat op rij 8 :) Het eten smaakte prima (al had ik persoonlijk liever ontbijt gehad :p) Gelukkig best nog wel een paar uurtjes kunnen slapen.

ellen.kr
26-10-13, 10:20
Bedankt voor de tip voor de NavFree. Heb hem zojuist op de iPad gedownload. Ben benieuwd, over 2 maanden kan ik hem gebruiken.

Ilse_
27-10-13, 11:15
Hier ook zojuist NavFree geinstalleerd. De komende maanden eens gaan uitzoeken hoe t werkt. Thnx voor de tip.

PENPE
27-10-13, 13:35
Onlangs tijdens mn Florida-trip behalve met mn GARMIN ook genavigeerd met NavFree (op iPhone + iPad) en ik moet zeggen dat NavFree sinds de laatste 2 updates enorm is verbeterd. Dit geldt overigens ook voor NavFree Benelux die ik hier in NL gebruik.

dwouters85
01-02-14, 11:57
Dag allemaal. Ik ben op zoek naar een alternatief voor het huren van een gps system bij het auto verhuurbedrijf. In onze omgeving heeft helaas niemand een navigatie met Amerika erop. Nu lees ik hier veel over Sygic. Ik heb deze nu gedownload op mijn android toestel. Ik kan hem 7 dagen uit proberen. Iemand enig idee wat hij daarna kost? En de benlangrijkste vraag; Heeft iemand recent gebruik van Sygic in Florida gemaakt??

Njit
01-02-14, 12:59
De prijzen staan op http://www.sygic.com/en/android:buy-now . Noord-Amerika kost 28 euro (USA/Canada/Mexico). Enkel de USA kost 24 euro.

Greebe
13-06-14, 14:09
Dit draadje verdient een hupje..

De besproken NavFree (vorige pagina/vorig jaar) crasht continu, Sygic vind ik te duur en Waze kan niet offline. Iemand ervaren met Google-maps? Die ondersteund ook offline, maar dan is het gebied weer niet bijster groot.

Njit
13-06-14, 15:10
Google Maps lijkt me niet erg handig. Het gebied wat je kan opslaan is vergelijkbaar met de omgeving van Parijs. En in totaal kun je 6 gebieden offline opslaan.
Maar je zou het wellicht kunnen gebruiken om in Orlando te navigeren.

Maar Sygic is te duur? 22 euro voor de complete USA.. Maar dat is dan wel een 1malige uitgave als je vaker naar de US gaat.



Lifetime license for Android
High-quality offline maps
Free map updates
Free POI and speed camera updates

stephie
13-06-14, 15:55
Dit jaar hebben wij ervoor gekozen om een Garmin te kopen bij Walmart. Bij Alamo wilden wij voor de 4e keer een GPS huren. Het meisje achter de balie heeft ons dit afgeraden, omdat de kosten veel hoger zijn, dan een nieuwe kopen. Ik wist dit uiteraard ook de vorige 3 keren al. Echter vond ik het fijner om met GPS naar onze bestemming te rijden. We zijn 1x eerder ontzettend verdwaald op de eerste avond (in 2007...onze 1e x in Florida/ USA). Het meisje haalde ons toch over en ze heeft voor ons de route naar ons appartement uitgeprint. Gelukkig waren wij er al een keer in 2012 geweest, dus eigenlijk was het best te doen. Het was allemaal heel erg herkenbaar.
De volgende dag hebben we bij de Walmart voor 100 dollar een Garmin gekocht. De goedkopere variant van 80 dollar was tijdelijk uitverkocht. We hebben veel plezier gehad van de Garmin en we bewaren hem gewoon weer voor de volgende vakantie.

Njit
13-06-14, 16:01
Goh, da's ook voor het eerst dat ze je bij Alamo iets NIET proberen te verkopen :)

stephie
14-06-14, 14:05
Ja was ook erg verbaasd en vooral toen ze de route naar ons appartement ook nog ging uitprinten ;)

moonlight91
14-06-14, 14:13
wij hebben al jaren een tomtom
de eerste was een gerefurbised (of hoe schrijf je dat :rolleyes:) ding van ebay voor 45€
gebruikt bij de eerste vakantie, en begon het eind van de vakantie op de laatste meters naar MCO te haperen
toen we voor de tweede reis aan de balie stonden bij Alamo, vroegen ze of we GPS nodig hadden
toen ik zei dat we er zelf een hadden, maar ik die onbetrouwbaar vond, en we geplant hadden om de volgende dag een nieuwe te kopen
heeft de medewerker ons de route naar het hotel ook uitgetekend voor alle zekerheid..
en die hadden we nodig..de tomtom gaf alleen maar gekleurde strepen haha

jarjarbinks
14-06-14, 21:27
Ik kan iedereen Sygic aanraden. Prima nav, altijd update en voor heel USA en updates kosten nooit iets extra's. Draait bij mij prime op Iphone en Ipad. Heb geen andere navigatie meer nodig.

Ritchie
15-06-14, 21:56
Dank je wel.
Zal ut eens aan een collega doorgeven, die gaat ook naar Orlando in october, hij zocht nog een navi-systeem voor zijn Android telefon.

Ritchie
16-06-14, 11:16
Net zelf ook geinstalleerd, met NL, D, F, B en Florida kaart, ziet er goed uit.
Neem wel voor de zekerheid mijn TomTom gewoon mee.


Iemand een idee hoe je bijvoorbeeld de POI's voor Florida kunt toevoegen ?

Frans1949
16-06-14, 11:31
Nadat een keer mijn PDA waarop mijn navigatie systeem stond het begaf ben ik naar de Walmart gegaan en heb een Tom-tom aangeschaft.
Bevalt tot de dag van vandaag prima.
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is het volgende.
Toen ik de Tom-tom aanschafte heb ik tien dollar extra betaald voor een "eeuwigdurende" update.
En dat raad ik iedereen aan te doen.
Ik "hang" de Tom-tom regelmatig aan de computer en dan heb ik gelijk een back-up (o.a. van mij favorieten) en ben verzekerd van de nieuwste update.
Ook stuurt Tom-tom mij een e-mail als er een nieuwe update beschikbaar is.
Heel handig en zeker die extra $10,- waard

Njit
16-06-14, 11:32
@Ritchie: Wellicht kom je hier wat verder mee: http://www.sygic.com/en/poi

maryde
08-07-14, 08:51
Even een berichtje vanuit Delft, afgelopen december huurden wij een TOMTOM met Floridakaart, ca 30€ week. Is goed bevallen.

Njit
08-07-14, 09:53
Ga je 3 weken dan ben je dus 90 euro kwijt. Voor dat bedrag kun je ook een nieuwe kopen in Florida..

Ilse_
08-07-14, 12:24
Wij hebben een door een familie lid dat afgelopen mei vakantie naar Florida is geweest mee laten brengen dus volgende week voor t eerst gebruiken.

knaapje
08-07-14, 18:48
Heb je dit topic al eens doorgekeken?

Ta2 Gerrit
09-07-14, 11:48
Niet alle 105 pagina's.

Dan heb je mooi wat te doen ;);):cool:

Ritchie
20-08-14, 13:30
Dankt je wel.
Ik gaat ens kijken, wilicht een optie

verbeek
20-08-14, 13:50
Wij maken gebruik van de HERE+ app op mijn iphone van Nokia.
€18 betaald om meer te kunne doen dan alleen B-NL LUX.
Werkt prima en bovenal kan offline gebruikt worden eens je de kaarten hebt geladen(gratis).

Njit
21-08-14, 07:53
iPhone van Nokia??

Lizzy
24-08-14, 12:10
De Navfree app schijnt goed te werken en nog gratis ook, werkt offline op je GPS. Ik ga 'm over twee weken uittesten.

Frans_Natasja
24-08-14, 14:35
Wij hebben navfree 3 weken gebruikt en is ons prima bevallen.

verbeek
24-08-14, 21:09
De nokia is inderdaad een smartphone ipv iphone.
Hebben deze "here+" app nu 5 dagen gebruikt en werkt echt prima.

richard.bosch
20-09-14, 17:16
Heeft er iemand ervaring met de app 'Waze' in Florida op de smartphone?
Internet is niet noodzakelijk en app werkt via de GPS.

utah
21-09-14, 19:58
Internet niet noodzakelijk bij Waze? Gaat toch via sharing voor real time verkeersberichtgeving / map sharing?

By the way... we hebben onze Tom Tom 750 gebruikt met de Noord Amerika map. Werkt prima.
Alleen de allernieuwst wegenwerken staan er niet op. Hun Live Services werken nl niet in de USA.
Het enige vervelende is dat deze MCO niet herkend als POI. Hij stuurt je naar Orlando Executive Airport...

Ferry77
23-10-14, 08:06
Ik werk in Nederland altijd met de navigatie app "navigon " zeer tevreden over.
dus voor oa de staat florida ook deze app van navigon gedownload ( 26,99 € )
Gelijk alle adressen waar ik heen wil en moet gaan erin gezet.... Werkt op gps niet op internet dus werkt altijd.
als het dus goed is is het de app opstarten ter plaatste en rijden maar.

mij benieuwen

Hanz
29-11-14, 16:42
Ik heb al drie keer eerder mijn Garmin met een los kaartje van Canada-USA meegenomen. Werkte tot nu toe prima. Vooral als je net de verhuurlokatie verlaat en heel snel allerlei keuzes moet maken m.b.t. afslagen.
De laatste twee keer had ik overigens, zonder dat ik dat geboekt had, een SUV met ingebouwde navi. Da's helemaal handig want de vorige gebruikers hebben alle POI's er in laten staan. Althans die twee keer dat ik dat had. Scheelde weer een hoop gezoek voor het juiste adres. Ik neem m'n oude Garmin ook volgende maand weer mee naar Miami.:cool:

Bbusa
25-06-15, 14:19
Ik ben op zoek naar een nieuwe navigatie voor gebruik binnen NL, maar ook om volgend jaar in Florida te gebruiken. Zit eraan te denken om gewoon een TomTom te kopen, en de USA kaart er los bij te kopen. Maar begrijp ik het nu goed dat de Nederlandse TomTom er erg lang over doet om de satelieten te vinden als je in Amerika bent? En is dat omgekeerd ook voor het gebruik van een Amerikaanse TomTom in Nederland?

Ebelix
25-06-15, 15:13
De ene keer wel en de andere keer niet. Ik heb beide meegemaakt.

knaapje
25-06-15, 15:17
Ja, maar dat is eenmalig.
Hij moet even zijn plaats opnieuw bepalen en daarmee begint hij vanuit de laatst bekende positie met stapjes.
Dus van Nl naar USA duurt even.

Mijn Garmin doet er een paar minuten over en daarna start hij vlot op.
Probeer wel in de openlucht met weinig obstakels te gaan staan.
In de betonnen parkeergarages en tunnels werkt het niet.

Viviane
25-06-15, 20:35
Wij hebben afgelopen april / mei de navigatie app Navmii GPS USA gebruikt. Werkt op gps, dus geen data verbruik.
Stembegeleiding, eigenlijk helemaal top. En mooiste, hij was gratis :-) aanradertje.

Frans_Natasja
29-06-15, 20:38
De app van Navmii hebben wij vorig jaar ook gebruikt. Deze werkte inderdaad erg goed.

Barry en Gwen
19-07-15, 15:23
Ik heb me suf gepiekerd wat ik zou doen, old school kaarten, een navi huren hier/daar tot ik op het lumineuze idee kwam om eens te kijken wat een kaart van Florida op m'n navigatie zou kosten. We hebben sinds drie weken een TomTom go 50, daar bleek de kaart van de hele USA nog geen €24,- te kosten. Het overzetten was wel ff lastig maar uiteindelijk was ik toch goedkoop uit.

Nicktim
19-07-15, 21:28
Mijn man en ik vinden kaartlezen erg leuk en gaat ons (vaak) ook goed af. Dus we hebben de voorkeur om via een echte ouderwetse kaart rond te gaan in Florida. Wat is de beste wegenkaart voor daar? En is het eigenlijk wel te doen? We gaan in de week dat we in Orlando zijn natuurlijk daar ook veel kleine afstanden rijden, misschien werkt een papieren kaart van geheel Florida dan toch niet zo handig. We hebben een TomTom en nu zit ik te twijfelen om toch maar voor de zekerheid de USA kaart voor € 25,- erop te zetten... Wat zouden jullie doen?

Barry en Gwen
19-07-15, 21:57
Ik heb dus die €25,- uitgegeven.
Hoef je niet echt om te piekeren als je op vakantie bent.

Je kunt natuurlijk dan alsnog old school navigeren maar als back up doe je de TomTom.
precies omgekeerd van wat wij dus zeg maar doen.
;-)

Paul76
23-07-15, 09:24
Wij nemen altijd onze Garmin Nüvi mee en werkt perfect. Wij kijken waar de navigatie ons naar toe wil sturen en via welke wegen. Mocht er ergens tussen door iets zijn waar willen stoppen dan geven we dit als eerste stoppunt in. Vorig jaar geprobeerd een route in te programmeren, maar om de 1 of andere reden ging de navigatie toch via een andere weg naar de bestemming. Wel doen wij evengoed van te voren via google maps de route per dag uitprinten en bij ons "reis" boek toevoegen. Dit is al een paar keer zeer handig geweest.

jabo
26-07-15, 16:26
Wij hebben tijdens onze Florida vakantie gebruik gemaakt van de gratis navigatie van Navmii.
Ik vond het plezierig om in de nederlandse taal de weg te worden gewezen en vond het ontspannend rijden.

Gunther84
19-08-15, 15:40
Wij gaan achter 2 weken naar Florida en ik wou de sygic navigatie gebruiken, kan ik deze gewoon gebruiken zonder dataverbinding? Het enige probleem wat ik heb is dat het lang duurt voor mijn GPS locatie gevonden wordt? Iemand tips?

dank bij voorbaat

jarjarbinks
19-08-15, 19:13
Met Sygic heb je geen dataverbinding nodig. Je kunt thuis de kaart(en) laden en updaten. Het lang duren van het vinden van GPS ligt volgens mij niet direct aan de programmatuur maar aan de apparatuur. Al jaren gebruik ik Sygic maar geen probleem. Toen ik nog een tomtom gebruikte kon het wel eens 10min duren voordat ik GPS verbinding had. Ook kunnen speciaal gecoate ruiten een probleem geven. Zet de telefoon zodra je geland bent aan met Sygic en als je dan buiten bent gaat het iets sneller.

Niels82
23-08-15, 21:33
Wij hebben begin dit jaar voor 130,- een TomTom 1500M SE gekocht werkt perfect en deze gaat nu de hele familie rond (dus ook 4 gezinnen = 130\4= 32,50 per gezin) :)

masterkabal
15-11-15, 12:53
Als je een android telefoon hebt kun je tomtom go installeren.
Je kan dan elke kaart downloaden die je wil hebben over de hele wereld. Je kan deze navigatieapp gewoon zonder internetverbinding gebruiken.
Volgens mij kost ie iets van 20 euro per jaar.

groennom
15-11-15, 14:39
Ik gebruik zelf een iPhone met Navigon, werkt super ! Dus als het kan zou een combi smartphone / software volgens mij goed kunnen. Denk dat je voor alleen Florida en omgeving tussen de 25 en 30 euro kwijt bent? Voor bv Navigon op de Telefoon.

Jos1968
15-11-15, 21:02
Dank voor de tips.
Laatste twee jaar Tom Tom naar tevredenheid op de iPhone gebruikt.
Ik doe veel met foto's en video's op de iPhone en had het idee een losse navigatie te gebruiken om daarmee 5gig aan ruimte op telefoon te besparen.

Disneykids
06-01-16, 16:56
Hallo Allemaal,

Ik zat eigenlijk met hetzelfde probleem. Ik heb nu Here Maps geinstalleerd op mijn iphone 6 en getest (in NL). Hij werkt tot nu toe prima. Dit is een gratis app waar je kaarten in kan downloaden en offline mee kan navigeren.
Ik ga deze ook in augustus in florida gebruiken denk ik.

Grtjes.

moniquekruiningen
06-01-16, 20:17
Ik heb in 2012 voor onze eerste reis een kaart van de vs gekocht voor mijn TomTom, toen deze 2 jaar geleden gestolen werd en ik een nieuwe TomTom heb gekocht bleek de kaart niet compatibel met mijn nieuwe TomTom. Een mailtje naar TomTom leverde de nieuwste kaart voor mijn nieuwe TomTom op. Veel TomTom voor je geld op deze manier!

eentje
06-01-16, 22:17
TomTom USA kaarten zijn prima heb ik vorige keer ook gebruikt in de states lees Florida en ga ik aankomende februari weer gebruiken. kaart was goedkoper dan gps huren daar. enige wat ik dit jaar doe is het uitzetten van het uitspreken van straatnamen. vorige keer genoeg om gelachen

Ellen1308
31-01-17, 08:53
Ik heb nu Here Maps geinstalleerd op mijn iphone 6 en getest (in NL). Hij werkt tot nu toe prima. Dit is een gratis app waar je kaarten in kan downloaden en offline mee kan navigeren.

Ik heb de Here we Go app ook op mijn telefoon gezet, maar ik snap nog niet helemaal hoe je offline kunt navigeren. Hoe weet je telefoon waar je bent op je route als je offline bent? Dus wanneer weet hij wanneer hij "bijvoorbeeld moet zeggen 'nu rechtsaf slaan'?

moniquekruiningen
31-01-17, 09:26
Dat doet volgens mij de GPS, staat los van internet.

Njit
31-01-17, 09:30
Elk navigatieapparaat, of dat nu een TomTom kastje is of een mobieltje met een App gebruikt 2 componenten om te navigeren:

1) een GPS chip die het apparaat verteld waar je bent. Dit is een coordinaat op de wereldbol.
2) een kaart om zichtbaar te maken wat dat coordinaat betekend. Dus de vertaling naar een straat, huis etc.

Je internet-verbinding is alleen nodig voor component 2:
- Je kunt Offline navigeren en dan zet je de complete kaart al van te voren op je navigatieapparaat.
- Of je kunt Online navigeren en dan wordt steeds het stukje kaart ingeladen waar je op dat moment bent.

Je internetverbinding kan verder nog gebruikt worden voor fileinformatie en om nuttige plaatsen op te zoeken. Maar deze zijn dus niet strikt noodzakelijk.
Als je de kaart offline beschikbaar hebt dan kun je de adressen opzoeken van het gebied wat je opgeslagen hebt.

Ellen1308
31-01-17, 09:55
Bedankt voor de uitleg!

Stefan&Jolijn
21-05-17, 11:24
Vorig jaar hadden wij een huur auto waar een navigatie zat ingebouwd. Dit jaar zijn we er niet zeker van dat hij er weer in zal zitten (RAV4, Alamo) dus zitten we nog te twijfelen wat te doen..

1 navigeren met telefoon offline gebieden en dus geen

2 TomTom updaten.

Het gemak van het overal (POI's) kunnen navigeren is wel ideaal. Makkelijk naar de Walmart enz.. Tips?

Cindy1969
21-05-17, 12:00
Ik heb een paar jaar geleden een Garmin navigatiesysteem gekocht bij de Walmart, voor nog geen 100 dollar. Al jaren plezier van.
Ook heb ik als back up (stel dat ie stuk gaat) de Here app op mijn mobiel. Deze app is gratis. Heel fijne navigatie, en je kunt vooraf de Florida
kaart downloaden. Hij is zonder internet te gebruiken, je krijgt dan alleen geen actuele verkeersinformatie.