PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Cadarora: NY-Miami-Orlando-Miami



cadarora
17-02-08, 19:04
Daar het onze eerste keer naar de States is, wil ik jullie ervaren blik op mijn reisschema laten werpen. Ik moet jullie nog wel even vertellen dat wij, gezin met twee kinderen, vanaf New York een aantal dagen een logé meenemen op onze trip.

26-04 Brussel-Newark - deze dag besteden wij aan bezoeken van kennissen.

27 en 28-04 Ontdekken van New York. Chinatown, Statue of Liberty, Ground Zero, Central Park en Little Italy

29-04 Vliegen naar Miami, geboekt via Priceline (thanks folks) Circa 39 Hotel.

30-04 Rijden naar Key West en dan op de terug weg overnachten in Key Largo. Op dit moment gaat mijn hart uit naar Ocean Pointe, aangezien we hier een kamer kunnen huren voor 5 personen.

01-05 Key Largo richting Fort Myers (ik moet hier nog een slaapplaats vinden) Mijn hart gaat uit naar Sanibel en Captiva Island. Vandaag wil ik naar de Everglades safaripark.

02-05 Fort Myers, Sanibel, Captiva Island.

03/09-05 Naar Orlando, ik wil graag een villa huren, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat een aanbod, dit moet dus nog gebeuren.

09-05 Orlando naar Stuart rijden om daar familie op te zoeken, ik weet nog niet of ik er goed aan doe om hier te slapen of 's avonds door te rijden naar Miami. Orlando Stuart is ruim 2 uur rijden, Stuart - Miami is ook nog eens twee uur rijden. HELP!!!

10-05 Miami verkennen, want dat hebben we nog niet gedaan. Hier moet ik in ieder geval, voor manlief, de rich en famous optrekjes gaan bekijken. Waar kan ik dan het beste naar toe? Of is het slim om een bustour te maken?

11-05 vliegen wij van Miami via Newark, terug naar Brussel. Wij hebben een tussenstop van precies een uur. Is dit niet te weinig?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Ramona

Susie One
17-02-08, 21:54
Hoi,

Leuke trip hebben jullie gepland.


09-05 Orlando naar Stuart rijden om daar familie op te zoeken, ik weet nog niet of ik er goed aan doe om hier te slapen of 's avonds door te rijden naar Miami. Orlando Stuart is ruim 2 uur rijden, Stuart - Miami is ook nog eens twee uur rijden. HELP!!!
Tip: overnacht in een hotel in Stuart (ben je niet afhankelijk van anderen) of gezellig bij fam. Volgens mij zien jullie deze niet vaak.


10-05 Miami verkennen, want dat hebben we nog niet gedaan. Hier moet ik in ieder geval, voor manlief, de rich en famous optrekjes gaan bekijken. Waar kan ik dan het beste naar toe? Of is het slim om een bustour te maken?Er is genoeg te doen in Miami. Ik weet niet waar jullie van houden. Kijk eens verder op de site wat er allemaal te doen is Miami.



11-05 vliegen wij van Miami via Newark, terug naar Brussel. Wij hebben een tussenstop van precies een uur. Is dit niet te weinig?Volgens mij is een uur overstaptijd te krap. Bij mij weten wordt de bagage niet vanuit Miami niet doorgelabeld (sinds 2001?) en moet je deze eerst ophalen op Newark. Daana moeten jullie opnieuw inchecken voor de vlucht naar Brussel. Tip kijk even op internet of de luchtvaartmaatschappij op jullie vertrek dag meerdere vluchten heeft naar Brussel. Als de aansluiting evt. mis gaat dan weet je hoe laat de volgende vlucht gaat.

Wij hebben op de terug vlucht ook hiermee te maken. Wij stappen op New-York JFK over en wij hebben 3 uur de tijd om over te stappen.

Succes,
Susie One

Ta2 Gerrit
17-02-08, 22:05
Op de terugreis is een uur normaal gesproken voldoende. Dat ligt natuurlijk wel aan de afstand tussen de gate van aankomst en de gate van je vervolgvlucht.
Je bagage wordt wel degelijk doorgelabeld naar de einbestemming en zie je (in tegenstelling tot de heenreis) dus ook pas weer op je eindbestemming.

cadarora
17-02-08, 23:27
Bedankt Susie,

Ik was sowieso van plan om dan in Stuart een hotel te boeken, maar ik twijfel heel erg of het niet zonde is om een dag in Stuart door te brengen. Zou het niet slimmer zijn om door te rijden naar Miami?

Ik vergelijk mezelf altijd met japanners/chinezen, zonder deze groep te willen kwetsen hoor, maar we bekijken meestal een stad vanuit de auto. Komen we iets leuks tegen dan stappen we uit, maar verder zien we het thuis wel op de dvd. Miami willen we in ieder geval naar Coral Gables, en de optrekjes bekijken van de rich and famous.

groetjes,
Ramona

Dennis the Menace
18-02-08, 13:33
30-04 Rijden naar Key West en dan op de terug weg overnachten in Key Largo. Op dit moment gaat mijn hart uit naar Ocean Pointe, aangezien we hier een kamer kunnen huren voor 5 personen.


Vanaf Miami is Key West zeker 4.5 uur rijden. Key West naar Key Largo is ook ongeveer 3 uur rijden. Dat is denk ik wel een hele lange rit om naar Key West te gaan. Daarnaast is er op Key West ook zoveel te zien en te doen, het is naar mijn idee zonde om daar helemaal heen te rijden voor 2 uurtjes.

Ook vanaf Key Largo is het 4 uur rijden naar Fort Meyers en van Fort Meyers naar Orlando is ook weer 4 uur.

Bedenk dus goed wat de afstanden zijn, van plaats tot plaats, want daar verkijk je je echt op.

De route die je hebt uitgestippelt is helemaal leuk en er is genoeg te doen en te zien.

Succes met het plannen van de reis.

Groetjes Denis

Michael66
18-02-08, 13:56
... en van Fort Meyers naar Orlando is ook weer 4 uur.Is in drie uurjes goed te doen. De laatste keer dat ik dt stuk reed heb ik het in zo'n 2,5 uur gedaan.

esther-disney
22-02-08, 22:26
Ook het art deco district is erg leuk, Holocaust Memorial en Miami Beach! zeker aanraders!
verder erg leuk schema. Wij hebben in key largo in het hotel: Bayside Cay Club gezeten, goed hotel!

cadarora
22-02-08, 22:37
Bedankt Dennis,

Ondertussen zijn we al weer een stapje verder en heb ik een huisje vastgelegd in Davenport. We zijn ons er goed van bewust dat het veel rijden is naar Key West en dan weer overnachten in Key Largo, maar wij zijn gek op autorijden en nemen dan ook de tijd om van plaats naar plaats te rijden. Zien we iets leuks dan stoppen we en lopen wat rond. Key West doen we aan omdat ik naar het meest zuidelijkste puntje van de US wil, en dan van Key Largo naar de Everglades. Ik hoop wel dat ik niet ga zeggen: "Had ik maar naar Dennis geluisterd" In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie.

Bedankt Esther,

Ik heb jou reisverslag gelezen, geweldig, en heb gelijk het Holocaust Memorial op mijn lijst geschreven.
Bedankt voor de tip van het hotel. Ik ga zeker even neuzen.

Vandaag D-reizen gebeld met oog op de overstap. De medewerker vertelde mij dat Continental Airlines zelf deze tussenstop van een uur hebben gepland, dit moet dus haalbaar zijn. Ze zullen ons waarschijnlijk voor laten gaan bij het uitstappen en Continental zit in dezelfde terminal, zowel met de vlucht uit Miami alsmede ons vlucht naar Brussel. Ik moest me daar maar niet druk over maken. (doe ik toch wel hoor).

We zien wel.