PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Geert76: Florida oct.2008



Geert76
15-02-08, 11:50
Ik ga samen met mn vriendin in oktober (6 t/m 28) dit jaar naar Florida (en n beetje Georgia ivm een bruiloft van 3 dagen op Saint Simons Island).

Ik vlieg op Atlanta.....waarom als je meerendeel in Florida rondreist??? Omdat ik werkzaam ben bij KLM en dus goedkoop kan vliegen en KLM geen bestemmingen heeft in Florida!:sad:

06 aankomst Atlanta auto (klasse: Equinox) ophalen bij Alamo (nachtje in airport hotel)
07 Atlanta - Savannah 4,5 hr drive geen idee nog wat er te doen is
08 Savannah - Daytona Beach 4 hr drive
09 Daytona Beach - Orlando 1,5 hr drive
10 Orlando pretpark
11 Orlando pretpark
12 Orlando chillen/ Mall/ .....
13 Orlando - West Palm Beach (oude vriend opzoeken) 3,5 hr drive
14 West Palm Beach - Miami (tussendoor pitstop Boca Raton waar ik vroeger heb gewerkt) 2 hr drive
15 Miami lekker op t strand rusten
16 Miami - Key West/Key Largo 4,5 hr drive (is dit te doen in 4,5 uur?)
17 Key West
18 Key West - Naples hier ben ik niet zeker van, ivm zeer lange rit. Andere optie??? 6.5 hr drive
19 Naples - Tampa 3 hr drive
20 Tampa omgeving verkennen
21 Tampa - Gainesville 2 hr drive
22 Gainesville - Saint Simons Island (waar vanaf de 23e de Wedding is van een vriendin van mijn vriendin)

Dit is een voorlopig schema....

Voor aan- of opmeringen en toevoegingen sta ik open! graag zelfs!
bijvoorbeeld: vanuit waar is het handigst om naar de Everglades te gaan?

belgske
15-02-08, 18:46
bijvoorbeeld: vanuit waar is het handigst om naar de Everglades te gaan?

Via Homestead, een uur ten zuiden van Miami, kun je met de auto de everglades inrijden, ca 60km geasfalteerde weg. Onderweg veel mogelijkheden om door de moerassen te wandelen.
Tussen Homestead en Everglades NP kom je ook Alligators Farm tegen (kleine 10km om). Zeker de moeite, airboat rides, shows met alligators, kwekerij.
Tweede mogelijkheid om Everglades te bezoeken ligt ca 50km ten westen van Miami. Shark Valley. Er is de mogelijkheid om met een treintje naar een uitkijktoren in de everglades te rijden ca 2 uur. Ook kun je er fietsen huren. wegen zijn ook geasfalteerd, maar met je eigen wagen mag niet gereden worden. Vlakbij is er ook op diverse plaatsen mogelijkheid tot airboat rides.
Derde mogelijkheid is bij Everglades City, vlakbij Naples. Hier ben ik zelf echter nooit geweest.

Geert76
22-06-08, 17:14
In oktober samen met mijn vriendin 21 dagen Florida (incl bruiloft van vriendin van mijn vriendin)

hierbij mijn reis-schema tot nu toe:


06 oct AMS-ATL-MCO aankomst MCO 1715 Auto ophalen bij Alamo (type: EQ) en 1ste nacht Marriot Airport
07 oct Orlando - St Pete Beach (omg verkennen) hotel: Tradewinds Sandpiper
08 oct St Pete Beach Tradewinds Sandpiper
09 oct St pete Beach- Naples The Old Trianon Naples
10 oct Naples- Florida City Naples bekijken en Everglades s avonds slapen in Travelodge Florida CCity
11 oct Florida City - Key West 3 nachten Southernmost Hotel
12 oct Key West
13 oct Key West
14 oct Key West - Miami Beach 2 nachten The Beacon Hotel
15 oct Miami Beach
16 oct Miami Beach - Fort Lauderdale Sheraton Yankee Clipper
17 oct Fort Lauderdale - Orlando 4 nachten Hyatt Place Conv. Center
18 oct Orlando
19 oct Orlando minimaal 2 pretparken
20 oct Orlando
21 oct Orlando - Daytona Beach The Shores Resort & Spa
22 oct Daytona Beach - St Augustine Holiday Inn
23 oct Saint Augustine - Saint Simons Island
hier blijven we 3 nachten ivm bruiloft
26 oct St Simons Island - Atlanta Sheraton Buckhead
27 oct vlucht ATL-AMS 1815 u

Suggesties meer dan welkom!!!!

Teleton
23-06-08, 10:33
Mooi schema! Meestal schrik ik van de haast die mensen hebben om vooral maar zoveel mogelijk kilometers door Florida te rijden. Jullie nemen overal de tijd voor en maken toch het hele rondje. Hulde, een voorbeeld voor de Reizende Mensch......

21 dagen is natuurlijk ideaal om van een relaxte vakantie te genieten. Have fun!

Geert76
23-06-08, 13:21
dankje Teleton!
ja, ik zie hier reis-schema's voorbij komen van mensen, dat ik denk; "Hallo! tis vakantie...!" haha

vakantie = genieten en niet vakantie= snel van plaats naar plaats....althans, zo denk ik er over.... ieder z'n ding!

Ebelix
27-06-08, 13:35
Wil je op 19 october 2 parken in Orlando bezoeken of geldt de 2 parken voor de gehele periode dat je in Orlando verblijft?

2 parken op 1 dag is gekkenwerk.

Verder veel hulde dat je overal veel tijd voor neemt.

Veel plezier

Geert76
27-06-08, 15:41
Ebelix,

We blijven totaal 4 dagen in Orlando. In deze dagen willen we 2 parken bezoeken, 1 mall en beetje cruisen door Orlando.

Maar geen 2 parken op 1 dag nee.... Mijn vakantie bestaat voornamelijk uit relaxed genieten en niet haastig van het ene parke rennen naar het andere... haha

Geert76
23-09-08, 12:54
nog 13 dagen en dan mogen we!

in Orlando worden het SeaWorld en Animal Kingdom ( 1 park op 1 dag)

In Naples gaan we naar de Prime Outlet in Ellenton. Iemand ervaring met shoppen daar?

Verder heb ik gave website gevonden waar je voor 90 euro een hele dag word vermaakt op het water bij de kust van Key West... O.a. jetski, waterscooter, snorkelen, parasailen en is incl lunch en s middags gratis bier, fris en wijn
Het bedrij het Sebago....Iemand ervaring hiermee?

Ik en mn vriendin leven al een jaar naar deze trip toe....nu is het bijna zover!

Yvet
23-09-08, 17:28
Het is idd een goed uitgedacht schema, rustig maar niet té rustig.

Het dagje orlando cruisen, wat had je daar in gedachte??
Orlando zelf stelt niets voor en de activiteit ligt rond de parken/Kissimmee.
Mijn advies zou zijn maak er een dag outletshoppen van (heb je meerdere dagen voor nodig zo groot en veel daar kan) en doe dan andere dag een Mall.
Dan kun je die beide dagen wat rustiger indelen en afwisselen met een volledige/volle dag parken bezoeken.

Sea World daar kun je een volle dag in rondlopen en shows bezoeken, de avondshows zijn anders dan overdag dus sla deze vooral niet over.

Animal Kingdom sluit vroeg, gebruik evt de avond om lekker naar Downtown Disney te gaan daar wat te eten en dan lekker rond te lopen en evt ook wat te shoppen.

Heel veel plezier!!!!