Corry 14 februari 2008, 19:55 Ik wil nog graag met de manatees zwemmen bij Crystal River. Welke organisatie is goed? Van het verslag van MattRob had ik het American Pro Divers Center maar die gaan na het snorkelen ook nog duiken (dan moet je dus mee) en eigenlijk wil ik NA het snorkelen gewoon vertrekken naar Orlando want daar moeten we 's avonds naar een show.Graag hoor ik van jullie.
vln 14 februari 2008, 20:06 Wij hebben tijdens de afgelopen kerstvakantie de ultimate tour bij captain Mike gedaan (http://www.manateeswimtours.com/letter.html), was erg leuk. http://img100.imageshack.us/img100/5575/pc260028sd1.jpg
lindaatje 14 februari 2008, 20:27 Ik wil nog graag met de manatees zwemmen bij Crystal River. Welke organisatie is goed? Van het verslag van MattRob had ik het American Pro Divers Center maar die gaan na het snorkelen ook nog duiken (dan moet je dus mee) en eigenlijk wil ik NA het snorkelen gewoon vertrekken naar Orlando want daar moeten we 's avonds naar een show.Graag hoor ik van jullie.
Ik kan je geen organisatie aanraden omdat ik het zelf nog niet heb gedaan. Ik ben ook het 1 en ander hierover aan het uitzoeken. Manatees zijn niet altijd met heel veel te zien in florida maar in crystel river is er het hele jaar wel kans op dat ze gezien worden.Ik weet niet welke maand je naar florida gaat. Op ticketmania kan je tours boeken voor $104 en dan wordt je ook opgehaald, lunch ook inclusief enz.
Succes met uitzoeken !
A3 14 februari 2008, 20:28 Ik wil nog graag met de manatees zwemmen bij Crystal River. Welke organisatie is goed? Van het verslag van MattRob had ik het American Pro Divers Center maar die gaan na het snorkelen ook nog duiken (dan moet je dus mee) en eigenlijk wil ik NA het snorkelen gewoon vertrekken naar Orlando want daar moeten we 's avonds naar een show.Graag hoor ik van jullie.
Hallo Corry,
Ik kan van harte, en uit eigen ervaring, Birds Underwater in Crystal River aanbevelen. 't is wel vroeg op, maar zij zijn absoluut het eerste bedrijf dat 's ochtends op pad gaat en zo 'heb je de manatees helemaal voor jezelf'.
Het is echt GEWELDIG!
Lees ons reisverslag er maar eens op na:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2077&page=4 (vanaf 17 juli), en voor nog meer foto's:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2077&page=6 (en volgende pagina's)
Zeker gaan doen: vergeet je nooit van je leven meer!
MVG
A3
Corry 15 februari 2008, 09:04 Hallo A3, had je reisverslag al gelezen maar kon in mijn haast(moest gisteren werken) niet meer de dag vinden. (stom natuurlijk want je hebt er ook nog eens veel foto's bij:oops::oops:) Ga dus die van jou boeken. Dat vroeg is niet erg. Het wordt toch al een lange dag.
Ga begin juni.:grin::grin:
Ceetje 15 februari 2008, 10:13 De tour van Captain Mike gaat ook om 8.00 am en als je kiest voor de Utimate tour ben je met maximaal 6 mensen aan boord. Deze tour duurt tot 2.00pm. Aan boord krijg je je wetsuit, duikbril en snorkel en voor iedereen een onderwatercamera. Wij hadden het geluk dat er twee Amerikanen mee waren die een prachtige digitale onderwatercamera bij zich hadden en wij hun foto's konden uploaden. Wij hebben op 4 verschillende plekken gesnorkeld met de Manatees. Zo dit was het reclamepraatje voor Capt. Mike ;)
Corry 15 februari 2008, 16:57 Helemaal goed hoor. Heb een onderwaterbehuizing voor mijn cameraatje gekocht en ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
simoontje 12 mei 2008, 17:48 Wij gaan over 2 weken naar Florida.
Ik zou graag willen weten of we kunnen zwemmen met Manatees of ze kunnen zien?
Ik weet dat de kans klein is maar wie heeft de manatees in mei gezien?
reneefrankrijk 13 juni 2008, 19:45 Zijn ze in februari ook te zien? Ik moet zeggen dat ik nu even de links hierboven ga doorspitten en ik ben een leek op dit gebied.
huug & Astrid 18 juni 2008, 08:57 Er zijn in februari meer manatees te zien dan in mei.
Groet,
Astrid.
Ben anderhalve week geleden geweest. Was heel bijzonder en er waren behoorlijk wat manatees hoor!
kimm82 19 maart 2009, 19:06 ik wil voor eind april zo'n tour boeken bij capt. Mike (heb net de site even bekeken, 99 dollar p.p). Maar wat als alleen ik het water in wil en mijn vriend op de boot wil blijven. betaal je dan toch gewoon 2 keer 99 dollar? Ik las op de site dat je 6 uur in het water bent. Klopt dat wel, lijkt me erg lang en in dat geval is het niet zo leuk voor mijn vriend natuurlijk.
Simone en Ton 29 juli 2009, 23:08 Hallo,
wij willen ook deze beleving gaan meemaken, maar heb er nog een paar vraagjes over..
We gaan in oktober en wat ik zo lees, is er dan geen grote drukte in Florida.
Is het nodig/'verplicht' om thuis of een paar dagen van te voren al tickets te bestellen? Wij rijden van Miami naar Orlando (met wat omwegen..;-) ) en weet dus niet precies wanneer we in Crystal Rivers zijn. Tot nu toe zal het zo zijn, dat we de avond van te voren een hotel zoeken en na het zwemmen met Manatees doorrijden naar de volgende stad. Misschien nog een extra overnachting op weg naar de volgende stad, maar we blijven zeker geen dagen..
Daar zijn onze wensen te groot voor en de tijd te kort.. =P~
Alvast bedankt...
Ik kan ook nergens info vinden, waaruit blijkt dat het zwemmen met Manatees ook op andere plaatsen (zo mooi) is.
carmen1988 28 januari 2010, 21:06 Heys
Ik heb afgelopen oktober samen met mijn vriend met Manatees gezwommen in Crystel River! Het was echt FANTASTISCH!! Wij hebben de vroege toer van 6 uur gedaan bij Birds Underwater.. Het is vroeg opstaan maar dan heb je ook wat! Leuke toer en we hebben veel Manatees gezien. Ook een klein babytje. We zitten zelfs te denken om nog een keer terug te gaan dus het is ons echt goed bevallen!
CorrineJ 29 januari 2010, 13:35 Heeft iemand hier de tocht van bird's underwater van 11.00 uur wel eens gedaan ?
In de meivakantie gaan we naar Florida en o.a. naar St.Petersburg. Nu lijkt ons het zwemmen met manatees heel mooi maar vanaf St. Petersburg is het ongeveer 2 uur rijden volgens mij.
Dus als we de vroege tocht willen doen moeten we al om 04.15 uur in de auto zitten, met twee kids, en dat vinden we toch wel een beetje vroeg.
Bird's underwater geeft als advies om de eerste tocht te doen omdat het dan nog rustig is, vooral in het weekend, en er daarom meer encounters zijn.
Nu vroegen wij ons af of dit ook zo speelt in de meivakantie op een doordeweekse dag.
Toen wij nl. 2 jaar geleden een boottocht maakte in Fort Myers was het daar ook rustig door de weeks omdat de amerikanen gewoon moesten werken/naar school gingen.
Daarom zijn we benieuwd naar jullie ervaringen.
Dan kunnen we een afweging maken of we de gok willen nemen om om 11.00 uur te gaan.
Michael66 4 februari 2011, 19:19 Vandaag een aanbieding voor snorkelen met manatees in Crystal River:
http://halfoffdepot.com/tampabay
Today's Big Deal:
$25 for a Manatee Encounter at Snorkel with Manatees ($51.94 Value!)
You Pay: Only $25.00 | You Get: $51.94 | You Save: $26.94 | Expires: 2/04/12
DETAILS: No age restrictions. Limit 1 per person, may buy multiple as gifts. 2-person minimum and 6-person maximum per tour. Not valid on holidays. Reservation required, dates subject to availability. 7-day cancellation policy or HOD Voucher is forfeited.
PLEASE NOTE: To access your printable voucher(s), please log into your account and click the Print Vouchers link under the My Account menu to download any unused vouchers.
ACT FAST! After Midnight on February 7, this deal will no longer be available! Share this deal!
Today's Big Deal is $25 for a Manatee Encounter at Snorkel with Manatees
* Includes all snorkeling gear
* Once-in-a-lifetime experience
* Three hours of water time
* Intimate six-person trips
* Experienced captains
* No age restriction!
Snorkel with Manatees is A National Geographic Snorkeling Center. The Crystal River Manatee swim is the most common manatee encounter in Citrus County. People from all over the world come to Crystal River to experience this wonderful manatee adventure. Visit the largest manatee sanctuary "King Springs" and swim in Three Sisters Springs. This Manatee Swim offers so much fun and excitement, you can't even begin to explain to others.
In the peak season, the winter months, Crystal River has upwards of 400 manatees, and the summer months upwards of 70. Their trained staff/captains will educate you on the proper interaction and show you a wonderful time with a prehistoric mammal. The captains sometimes get in the water with you to ensure the best interaction, and they love this as much as you will.
There are two tours for the Crystal River Manatee Swim - 7:30 am and 10:30 am. This Manatee encounter can be for those who choose to be boat riders or swimmers. You will not be disappointed.
www.snorkelwithmanatees.com
Location and Details:
2880 N Seabreeze Pt.
Crystal River Fl, 34428
1-352-257-8687 (TOUR)
www.snorkelwithmanatees.com
|