PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via New York (Newark)



Haper
08-03-07, 06:25
Hallo allemaal,

Wij vliegen dit keer voor het eerst met Continental. Wij moeten overstappen op Newark, New Jersey. We hebben 1 uur en 55 minuten overstaptijd. Is dit genoeg?

mattrob
08-03-07, 10:31
Moet geen enkel probleem zijn. Wij zijn vorige week met Continental naar Denver gevlogen, hadden 2uur en 15min overstap en dat ging ook makkelijk. Natuurlijk kan je allerlei scenario's bedenken waarbij het krap wordt (vertraging, grote drukte bij immigrations), maar 2 uur moet echt wel voldoende zijn.

Eric
08-03-07, 12:48
Newark is een drukke, maar goed geregelde luchthaven.
Wel kunnen de loopafstanden tegenvallen, vooral als je van terminal moet wisselen.
Je moet dan trap op, monorail en weer trappen af.
Het is een van de minder overzichtelijke luchthavens, maar verder heb je aan anderhalf uur normaal gesproken zat.
Eric

olagina
14-02-08, 17:28
hoi hoi,
wij gaan in juni naar florida
Nu vliegen wij terug vanaf miami om 14.40 naar New Ark ( New york), komen daar om 17.50 aan volgens de papieren
Dan vliegen we om 18.35 door naar amsterdam en komen om 8.15 uur volgende dag aan.
We vliegen met continental airlines
Overstappen in 45 minuten, als alles op tijd gaat en hoe lang moeten we van te voren bij de gate staan ?
Is toch ok een 30 minuten ofzo.

Help wie heeft advies of ervaring met zo,n korte overstap tijd

gr Gina & Olaf:-k

cindy74
14-02-08, 21:42
ons hebben ze met een golfkarretje naar de gate gereden wij hadden ook een krappe tijd om over te stappan . Toen we in miami aankwamen moesten we terug overstappen om een vlucht naar orlando te halen die misten we dus american airlines heeft ons dus op een andere vlucht gezet en probleem was opgelost

olagina
15-02-08, 16:03
hoi hoi,
Bedankt voor jullie reacties.
We hebben de vlucht via WRC omgezet.
Vliegen nu om 11.50 naar new ark komen om 14.00 uur op New ark aan en dan om 17.15 door naar amsterdam.
dit geeft wat meer rust.
Je weet nooit wat er tussen komt.
Het weer of iets anders.

gr gina en olaf

Michael66
15-02-08, 16:08
Note: het vliegveld heet Newark en dat ligt bij New York (verwarrend, ik weet het)

Het is wat simpeler met een kaartje (http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=4274693865557205372,40.704112,-74.184159&q=6+International+Way,+Newark,+NJ+07114&sll=40.643136,-74.00116&sspn=1.488004,2.554321&ie=UTF8&ll=40.704587,-74.183807&spn=0.743321,1.277161&z=10).

Marcelg
16-02-08, 03:19
Ik denk dat Juni niet echt een probleem is voor het weer, maar nu je het toch aangeeft zijn er inderdaad heel veel mensen die dit vergeten tijdens het boeken en dan midden in de winter via JFK of Newark of evt andere luchthavens noordelijk naar Florida vliegen. Dit kan goed mis gaan en behoorlijke vertragingen veroorzaken.
Ik zou in de winter toch de overstappen zo zuid mogelijk houden als het maar kan. Dit in verhouding tot de prijs, ik zou zeker niet voor 50 euro goedkoper via JFK oid vliegen.

Michael66
16-02-08, 04:11
Ik denk dat Juni niet echt een probleem is voor het weer, ...Een verdwaalde thunderstorm kan altijd roet in het eten gooien. Hadden wij afgelopen zomer: landen in Philadelphia kon niet door zo'n rotding en moesten uitwijken naar Harrisburg. Voordat we toen weer in Philadelphia waren was het zomaar twee uur later. De aansluiting hebben we toen gelukkig nog kunnen halen.

Hulskoff
09-08-08, 17:49
Oei! Wij gaan over 3 weken voor de eerste keer naar Florida. Moeten overstappen in Newark en hebben 1 uur en 25 minuten de tijd. Is dit wel voldoende? Zeker gezien het feit dat dit voor ons de eerste keer is en wij dit vliegveld niet kennen.
Het is ons ook niet duidelijk of de koffers automatisch naar het volgende toestel gaan of dat wij deze eerst moeten oppikken.
We hebben de vlucht geboekt via het reisbureau en we vliegen met Skyways.

Susie One
09-08-08, 19:21
Op de heen vlucht moet je na aankomst de koffers zelf ophalen en deze opnieuw inchecken.

Op de terug vlucht worden de koffers doorgelabeld (Ik zou als ik jou was dit ook eventjes checken als je de koffers incheckt.

Ik ken het vliegveld Newark niet maar 1.25 uur is wel aan de krappe kant. (douane formaliteiten, koffers ophalen en weer inchecken).

Succes
Susie One

stephanie84
05-02-09, 21:42
hoi,

ik heb een vraagje?
ik ga dit jaar voor het eerst samen met mijn zus naar orlando en we moeten overstappen in newark, mijn vraag is hoe gaat dat met je bagage moet je die eerst van de band halen en dan opnieuw inchecken of gaat dat anders
als iemand me kan helpen heel graag, allemaal best nog wel nieuw voor me.

alvast bedankt

mattrob
05-02-09, 22:48
Stephanie, de reactie boven jouw vraag geeft precies het antwoord. Op de heenweg eerst door douane / immigratie op Newark. Dan koffers van de band halen, paar meter verderop weer afgeven en dan weer door naar je volgende vliegtuig (eerst screening).

Op de terugweg gaan je koffers in 1 keer door.

reneefrankrijk
02-03-09, 18:36
Als je een overlay van 5 of 6 uur hebt in New York (newark), zijn er dan mogelijkheden om georganiseerd iets van de stad te zien? Ik meen wel eens gehoord te hebben dat je dan een excursie kan doen.

Marjol
02-03-09, 19:47
5 of 6 uur is echt niet genoeg om wat van New York te zien.

Je hebt zeker anderhalf uur nodig om door de douane te gaan, je koffer op te halen en weer in te leveren en van gate te wisselen. Dan hou je dus nog een uur of 4 over.

Dan ben je gauw drie kwartier tot een uur kwijt om van het vliegveld in het centrum van Manhattan te komen. Hou je dus 2 uurtjes over. En dan heb ik de kosten nog niet eens berekend.

Ik zou hier echt niet aan beginnen, zelfs niet als je 2 of 3 uur meer overstaptijd had.

Guus
04-03-09, 10:51
Je kunt vrij eenvoudig op eigen gelegenheid naar New York. Met de trein kun je in een klein uurtje in hartje New York city staan. Een collega van mij heeft dat wel eens gedaan. Die had ook een wachttijd van ongeveer 6 uur. Uiteindelijk is hij 3 uur in de stad geweest. Ik moet er wel bij zeggen dat hij dit op de terugvlucht naar Nederland heeft gedaan (geen tijdsverlies bij immigration en customs). Mocht je dit willen doen, zorg dan in ieder geval dat je niet al te veel handbagage bij hebt en dat je een boarding pass hebt voor je aansluitende vlucht. Zonder dit laatste kom je namelijk niet door de security heen.

MichelAngelo66
04-03-09, 11:23
Wij vliegen terug via Newark. Wij hebben ca. 2 uur overstaptijd. Het lijkt me tijd genoeg om nog een lekkere (snelle) maaltijd te nuttigen voor de grote oversteek. Is daar wat keus in? Iemand een advies?

jurgen&stefan
04-03-09, 18:38
2 uur is prima te doen. In die tijd kun je rustig 2x naar buiten een sigaret roken :) Starbucks koffie meenemen, even beetje rondlopen tussen de shops. Het eten vond ik zelf de laatste keer niet bijzonder in Newark, veel van wat je al (teveel) hebt gezien in Orlando. Maar misschien heb ik wat over het hoofd gezien.

reneefrankrijk
27-03-09, 08:16
Wij gaan vliegen met de boeing 767-400 van Continental via Newark.

Heeft iemand al eens gevlogen met de 767 en kun je daar iets over zeggen (schermpjes en films?)

Mijn dochter wil graag op Newark souvenirs kopen van NYC zoals zo'n sticker I love NYC en een t-shirt. Zijn dat soort winkeltjes op Newark aanwezig?

Michael66
27-03-09, 08:39
Over de inrichting van het vliegtuig kun je vanalles vinden op www.seatguru.com (http://www.seatguru.com)

Op de airport zijn veel winkeltjes, m.n. op terminal C. Daar zit o.a. America! waar je de gevraagde spulletjes zeker zult vinden. Kijk maar eens op de plattegrond van de luchthaven: http://www.panynj.gov/CommutingTravel/airports/ewr_map/site/termC.html

En ik heb je berichtje meteen maar even aan het hierover al bestaande topic toegevoegd.

reneefrankrijk
27-03-09, 08:58
Dank voor je antwoord Michael.
Natuurlijk heb ik al op Seatguru gekeken. Ik heb gisteren ook de hele site van Continental uitgespit maar het was me niet helemaal duidelijk. Er wordt gesproken over verschillende soorten entertainment, vandaar dat ik het graag zou horen van iemand die met een 767-400 van Continental heeft gevlogen.

Mijn dochter zal blij zijn met het winkeltje. Nu maar hopen dat ze haar zakje met gekochte spulletjes niet op het vliegveld laat liggen#-o:lol:
gr. Renée

MichelAngelo66
29-03-09, 14:32
Wij vliegen ook met een 767 van Continental terug naar Amsterdam. Heb hier juist voor gekozen omdat ze schermpjes in de stoelen hebben. Staat volgens mij wel ergens op de site van Continental.

jurgen&stefan
29-03-09, 21:20
Ik neem aan dat je de 13:20 vlucht hebt... Genoeg films, muziek en series om te kijken tijdens de vlucht. Neem wel je headset mee (die ligt op Schiphol op je stoel) want op de aansluitende vlucht krijg je die niet maar kun je kopen voor $1. Op Newark zit een leuk winkeltje met van alles van New York, heb er zelf een polo gekocht met een opgestikt logo van NYPD.

Hanz
07-10-11, 00:13
Hallo, wij vliegen in december via Newark naar Orlando. Kan iemand mij zeggen hoeveel tijd ik nodig zou hebben voor de transfer inclusief bagage van de band halen en paspoortcontrole? Volgens mijn tickets heb ik tijd tussen 1155 en 1329 uur. Gaat dat lukken met twee tieners?:?:

rolandino
07-10-11, 00:38
Afgelopen voorjaar hebben wij het wel gehaald, uiteraard wel constant haastend, en hadden redelijke korte rijen bij customs. Daar waren we na 15-20 minuten met 5 man doorheen. Bij aankomst bij de gate konden we zo'n beetje direct doorlopen, maar heb nog wel rustig wat te drinken kunnen halen. We moesten tevens nog van terminal wisselen omdat er last second nog een gate wijziging was. Het is dus te doen, maar ik zou zeker doorlopen.

ietie
07-10-11, 15:27
Ik vind het erg krap, wij hadden de vorige keer ook ander half uur, wij hadden geluk dat wij een half uur eerder landen als gepland , dus een tussen stop van 2 uur.
We hebben moeten rennen om ons vliegtuig te kunnen halen, geen tijd voor een drankje of een winkel, vooral de securty duurt erg lang, het is een enorm vliegveld, veel zoeken, dan de shuttle, als we daadwerkelijk maar 1.30 hadden dan hadden we onze aan sluiting gemist.

travelbug
23-03-13, 11:07
Hallo iedereen,

Wij vliegen naar Miami via NY Newark. We hebben zelf nog nooit via Newark gevlogen dus weten we ook niet goed wat te verwachten.
Transfer van en naar verschillende terminals?
5u wachttijd --> hoe opvullen? Zijn er shopmogelijkheden in de transitzone? :D

Alvast bedankt!

trails
23-03-13, 11:40
Er zijn shop mogelijkheden en er is ook een foodcourt. Wij hebben er eens 8 uur wachttijd gehad (vanwege annulering van de oorspronkelijke vlucht) en hoewel dat erg lang was, denk ik dat die 5 uur wel mee zullen vallen, ook als je daar door immigrations moet.

Lannie
23-03-13, 12:47
Als je voldoende tijd hebt en kunt van de luchthaven af, dit hangt er natuurlijk ook vanaf hoelang je er bij over immigrations doet, dan zit op ongeveer 5-10 km afstand de Jersey Gardens Mall (http://www.jerseygardens.com/). Je zou met een taxi heen kunnen gaan. De luchthaven is niet zo groot, dus de afstanden tussen de verschillende terminals stelt niet heel veel voor.

rolandino
23-03-13, 12:55
In terminal C is genoeg te doen voor een uurtje of 2, de andere terminals waren 2 jaar geleden onder hevige reconstructie, dus ik vermoed dat die nu ook een stuk beter zijn. 5 uur is net te weinig denk ik om even weg te gaan. Wij hebben er net als Trails toen vrij lang gezeten (7.5 uur), boekje erbij, beetje heen en weer hobbelen, wat eten. Het is een drama, maar je overleefd het wel ;-)

lvfl
25-03-13, 23:17
Toen wij jaren geleden onze connectie gemist hadden in Newark, hebben we de terminal even verlaten.
Aan de zijkant waren heel wat bankjes met prachtig uitzicht (NY). Hebben daar zeker een uurtje in de zon gezeten om te genieten van het Amerikaans zonnetje. Was wel in 2004 dus weet niet of het allemaal nog hetzelfde is...
Wel rekening houden met het feit dat je opnieuw door de securitycheck moet als je terug binnengaat.

robisjo
26-03-13, 12:01
Wij hadden in 2011 een stop in Newark en het was ons niet tegengevallen.
Er is een foodcourt waar je als je dicht bij de Mac gaat zitten gebruik kan maken van (gratis) Wifi.

Sjon, Bianca en Romy

bluedolph1n
22-02-14, 13:19
Ik kreeg vanmorgen een vluchtwijziging van Lufthansa voor onze vlucht. Terugvlucht is nu aankomst Newark 15.58 in Terminal C, vertrek vanaf terminal B om 16.25. Ondanks dat we daar niet meer door customs hoeven lijkt me dit wel erg krap?

JKG
22-02-14, 18:42
Das krap. Na de landing ben je er nog niet: naar de juiste gate rijden, wachten tot iedereen voor je het vliegtuig uit is en dan op weg naar terminal B. Boarding van je aansluitende vlucht is al begonnen voor de landing van het eerste vliegtuig is ingezet. Hoe is je conditie? ;)

Esther2013
22-02-14, 20:36
Wij kregen vanochtend ook een vluchtwijziging door, we moesten terug 6 uur in Newark toeven. Lufthansa gebeld, zoals ook in email staat aangegeven, binnen 14 dgn, andere vlucht uitgekozen, helemaal goed, nu zelfs betere vliegtijden!

Schonaldinho
26-03-14, 17:03
Wij hebben de volgende vlucht op het oog:
vr 21/11 Fort Lauderdale fl - New York Newark Intl 12:55 - 15:58 UA 1701
vr 21/11 New York Newark Intl - Amsterdam 17:30 - 07:15 (22/11) UA 70

Te doen met overstappen op de terugweg?

Ebelix
26-03-14, 18:59
Makkelijk. Op de heenweg heb je meer tijd nodig maar terug is het niet erg om minder tijd te hebben. Je hoeft immers niet meer door immigrations en customs.

Hou er wel rekening mee dat de terugvlucht naar Amsterdam waarschijnlijk wordt uitgevoerd door een Boeing 757. Dit betekend maar 1 gangpad en weinig ruimte.

Holiday
23-03-16, 17:26
Wij gaan in augustus met 3 kinderen naar Florida.
En wij moeten overstappen in New York. Heeft iemand een idee of dat dan in dezelfde terminal is?
Of moeten we naar een andere terminal.

Wij vliegen naar Newark.

Frans1949
23-03-16, 19:30
Toen jij schreef overstappen met drie kinderen in New York schrok ik.
Zou ik eigenlijk niemand aanraden.
Maar daarna vertelde je Newark en daar heb ik alleen heel goede ervaringen mee.
Maar ik kan je helaas geen advies geven omdat ik alleen andere bestemmingen heb meegemaakt.
Maar, ik weet niet hoe veel tijd je hebt, Newark zal wel meevallen.

tcjvissers
24-03-16, 09:31
als je vanuit Europa op Newark land is dat in een andere terminal als die waarvandaan j vliegtuig uiteindelijk weer vertrekt. uiteraard moet je ook eerst het douane ritueel door. hierna, en d koffers, weer door de douane, deze is soms druk. vervolgens begint dan een aanreeg wandeling naar je gate.
het ligt er ook een beetje aan hoe oud je kinderen zijn natuurlijk maar het is een flinke wandeling over een hele fijne airport, behoorlijk nieuw met goede faciliteiten en op sommige plaatsen prachtig uitzicht op de skyline van Manhattan.

Holiday
24-03-16, 12:35
Wij hebben ongeveer 3 en een half uur de tijd om over te stappen.
De kinderen zijn 10, 6 en anderhalf.

corrus
24-03-16, 20:23
Da's écht een zee van tijd, heb je zelfs nog flink tijd voor koffie ook... :cool:

Frans1949
24-03-16, 22:59
Wij hebben ongeveer 3 en een half uur de tijd om over te stappen.
De kinderen zijn 10, 6 en anderhalf.


Al je3 1/2 uur niet haalt is er echt iets goed mis.
Ik zou me in jou geval helemaal geen zorgen maken.
Dus ook niet als je al een vertraging op loopt.
Dan nog tijd genoeg.
Veel plezier.

Holiday
24-03-16, 23:23
Bedankt, gaan we lekker rustig aan doen ;)