PDA

Bekijk Volledige Versie : Algemeen: Foto apparatuur tijdens "water attractie"



peejee
13-02-08, 00:02
Wie kan ons helpen?
Het forum diagonaal doorgelezen / zoek functie gebruikt, maar voor ons is het niet duidelijk :-k waar je de foto & video apparatuur kunt laten tijdens het genieten in een “water attractie” :(
Bij Universal schijnen er kluisjes op vingerafdruk te zijn, maar is dat ook zo bij de Disney parken Magic Kingdom / Epcot / MGM ed?

Njit
13-02-08, 00:30
Zie hier alles over kluisjes bij Disneyworld: http://www.wdwinfo.com/tips_for_touring/Lockers.htm
Zoals je kunt lezen hebben ze ze niet echt bij de attracties zelf maar aan het begin van het park.

Zelf hebben we onze camera (spiegelreflex) in een Fotorugzak zitten (Crumpler). Deze is goed bestand tegen spatwater en gaat dan ook gewoon mee in de water attracties. Mocht je het niet vertrouwen dan kun je altijd nog een Ziploc zakje om je camera doen. Die zijn sowieso handig om andere spullen in te doen zoals mobiele telefoons, portemonnees etc.

Dennis the Menace
13-02-08, 13:29
In sommige attracties zijn ook waterafsluitbare zakken of tonnen aanwezig, bijvoorbeeld in Kali River Rapids in Animal Kingdom. Dit is een attractie waar jij zeker nat in wordt, maar je spullen blijven prima droog.

Wat veel mensen ook doen is een regencape kopen in het park en deze doen ze aan in de attractie. Onder de cape doen ze hun spullen.

Veel plezier.

Groeten, Denis

Corry
13-02-08, 13:33
Heb juist op Ebay een onderwaterbehuizing voor mijn cameraatje gekocht. Wijbe's camera is groter(en dan kost zo'n behuizing honderden $$$) maar ik heb een Canon Ixus 70 en heb inclusief verzendkosten iets van 120 Euri betaald. \\:D/\\:D/

peejee
13-02-08, 20:04
Allen bedankt voor jullie super snelle tips! :razz:

De Ziploc zakken staan op ons Walmart boodschappenlijstje en Njit is het nog interessant om een Crumpler fotorugzak in de USA te kopen of maakt dat niet zo gek veel uit?

Njit
13-02-08, 20:24
Crumpler is een australisch merk. Zal dus niet gek veel uitmaken.
Is wel een duur merk maar zijn wel hele mooie tassen.

peterNL
13-02-08, 21:58
Reken maar van yes dat het veel uitmaakt. Ik heb het eerder dze maand vergeleken en die crumpler tassen zijn daar 30-40% goedkoper. Gewoon even GOOGLEen en vergelijken

Wat trouwens ook wel intressant lijkt zijn de waterdichte digitale camera's van o.a. Olympus. Sommige modellen zijn waterdicht zonder extra behuizing tot 10meter.

mafo
13-02-08, 22:28
Ja, peter die heb ik dus ook special gekocht voor het snorkelen en je hoeft geen behuizing mee te slepen. Ook hoef je, je geen zorgen te maken om eventueel zand tussen de rubbers van de behuizing die hem kunnen laten lekken. De afmetingen van de camera zijn echt minimaal.

Ideaal voor waterritjes kan ik wel zeggen :) , door het water op de lens krijgt het wel een raar kleurtje .


_ZMboEiIULE

Hij is beter geschikt voor helemaal onder water.

EynNI4el2rk

peterNL
13-02-08, 22:37
Leuke filmpjes Mafo. Mag ik vragen welk model je hebt ? Ben je tevreden over de foto kwaliteit ?

mafo
13-02-08, 22:56
Ik heb een mju725 en ben redelijk tevreden over de fotokwaliteit, het blijft natuurlijk een supercompacte camera die niet op kan tegen de grotere compactcamera's (powershot S serie oid) en een spiegelreflex. Het is ook best een kunst om goede foto's te schieten, de eerste foto's die ik er mee nam in Key Largo waren niet echt je van het. Ik gebruikte toen de onderwaterinstellingen met flits. De flits zorgt dan weer voor ongewenste reflecties zeker als het water wat troebel is door onrustig weer.

Op de dry tortugas was het water helderder en wist ik beter waar op te letten en waren de foto's prima (nadat ik de witbalans heb bijgewerkt achteraf),

Wat ik een groot nadeel vindt is dat wanneer je het toestel uitzet hij teruggaat naar de standaard stand en je de gewenste scene stand weer moet opzoeken.
Al met al was de aanschaf van deze camera toch zeker de moeite waard. (hij koste €213)

http://farm3.static.flickr.com/2243/2129979065_3944c490e7.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/2129979065/)

marloes
16-02-08, 15:47
Ik had een boodschappentas van de c1000 meegenomen. Hier stopte ik dan mijn schoudertas in. In mijn schoudertas zat de fotocamera. Tijdens een atractie waarin we nat konden worden (Niet soaked) knoopte ik de c1000 tas dicht. Goedkope oplossing en hierdoor wordt je eigen tas ook niet nat.
Bij soaked atracties zal ik de tas niet meenemen.

Marloes