PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Iberia



Fotoed
10-03-05, 19:08
Heeft er iemand ervaring met het vliegen van Iberia naar Miami via Madrid
Dit gaan we doen op 1 Augustus en retour op 01 September

Op de Madrileense luchthaven hebben we ruim een uur om over te stappen, is dat niet wat kort?

Eric
11-03-05, 12:01
Normaal gesproken zou een uur genoeg moeten zijn, alleen.... Ik weet uit ervaring in mijn werk, dat de bagage het regelmatig niet haalt. Meer dan zo'n 10% van de bagage heeft bij een transfer op de luchthaven van Madrid de neiging om de aansluiting te missen. Een afdoende maatregel is om de bagage niet door te checken, maar daar is een uur weer te kort voor.
De enige tip die ik je in ieder geval kan geven is je bagage GOED van naam en adres te voorzien, ook binnenin, en aan de Iberiabalie te vragen of ze een label met "TRANSFER"er op aan je bagage kunnen hangen.
Succes, Eric

yss
27-01-08, 11:20
Nu inmiddels 3 jaar later.....; heeft er onlangs nog iemand gevlogen met Iberia via Madrid naar Miami?
De reactie was toen niet al te positief over de bagage e.d., is het nu nog steeds zo?
(Wij hebben anderhalf uur overstaptijd).

Yvonne

Ebelix
27-01-08, 22:21
Met de nieuwe terminal in Madrid gaat het allemaal iets beter. Je hebt voldoende tijd om over te stappen. Het is niet alleen Iberia die moeite heeft de bagage. Onze nationale trots kan er ook wat van.

Je moet je niet al te druk maken. 99% van de bagage komt uiteindelijk toch op de juiste plaats.

Alles is te koop. Het enige wat echt belangrijk is je paspoort en je credit cards.

Succes.

Michael66
27-01-08, 22:46
En hoe zijn de vluchten, seat pitch, ptv's?Even Google gebruiken en ..... gevonden (http://www.iberia.com/OneToOne/v3/program.do?prgOid=8506&tabId=3&menuId=04060300000000&language=en&country=NL&market=NL&IS_ANONYMOUS=true)!

Agnes
10-05-10, 15:22
Maanden geleden tickets gekocht voor Florida via World ticket center, met expliciete vermelding dat je nog maar 1 koffer mee mag nemen naar de VS.
In verband met de voorpret alvast weer wat dingen aan het checken op de sites etc..... en wat schetst mijn verbazig als ik rechtstreeks bij Iberia mijn reservering ga bekijken mag ik opeens 2 koffers van max 23 kg meenemen ?!!. Blijkbaar omdat mijn tickets voor maart 2010 zijn uitgegeven !.
Hebben jullie hier meer ervaring mee ?.
Groetjes Agnes

hrjhaan
10-05-10, 15:27
Ik heb tickets van januari 2010 van British Airways. Maar die blijft helaas nog steeds maar 1 koffer toestaan. Als ik jou was, zou ik hier een print van maken zodat je het zwart wit op papier hebt als ze toch moeilijk gaan doen bij de check-in.

Njit
10-05-10, 20:33
Dat heeft niks met scherp te maken. De enige die echt uitsluitsel kan geven is de luchtvaartmaatschappij. En daar heb je meestal het snelste contact mee door even te bellen.

Alleen Iberia heeft geen nederlands telefoonnummer.. dus even mailen dan maar :)
Of met WTC bellen.

Iberia Plus Center

e-mail: clasica@iberia.es (clasica@iberia.es)
Please write your Iberia Plus number in the subject of your e-mail. Requests will only be attended if written in Spanish or English.

Fax: +34) 913742418

Agnes
11-05-10, 15:03
Het ging er mij om dat ze toch de regels versoepelen aangaande aantal koffers. Zo expliciet werd er verleden jaar gezegd dat het nog maar 1 koffer mocht zijn.

Bij BA zag ik dat als je voor 7 oktober 2009 had geboekt je nu ook 2 koffers mag meenemen economy class. KLM weer andere regels etc.........

Met mijn vraag ging het er om of er meer waren met die ervaring, zeker ons komt het goed uit die 2 koffers !!, zoon helemaal blij; hij wilde namelijk al op stap gaan met 1 onderbroek en alles bij de outlets gaan kopen !!

Op de sites van de divers luchtvaartmaatschappijen staat alles heel duidelijk, alleen niet alle bookers weten van de regelingen !.

stanvanboxtel
25-07-10, 13:13
Vlieg nooit met Iberia!!!! Ik heb altijd de meest vreselijke ervaring gehad met deze maatschappij! Dus nogmaals vlieg nooit met Iberia. De klachten afhandeling beantwoord nooit je e-mails met vragen. Een reactie komt misschien een keer na 3 maanden. Dus echt een vreselijke maatschappij!

nati
25-07-10, 14:36
Na dit te hebben gelezen ben ik onze gegevens ook eens gaan nakijken . Wij hebben tickets geboekt via Cheaptickets op 21 november '09 en vliegen op 7 augustus van Brussel naar Miami via Chicago met American Airlines. De terugvlucht gaat van Miami naar Madrid tot Brussel op 29 augustus met Iberia. Wij hebben dit gekozen vanwege de 2 stuks bagage die toen toegestaan was door Iberia.
Onze zoon en zijn vriendin gaan op 20 aug. terug naar huis via dezelfde route en hun vlucht is daadwerkelijk met Iberia maar onze vlucht van Miami naar Madrid blijkt een AA samenwerking te zijn #-o. Doordat American Airlines maar 1 stuk toelaat dacht ik dat wij de pineut waren maar ik heb daarnet even op de site van Cheaptickets ingelogd op onze gegevens en nu blijkt dat we toch 2 stuks mogen meenemen op de terugreis. =P~=P~=P~

Teleton
25-07-10, 15:38
Ik heb altijd de meest vreselijke ervaring gehad met deze maatschappij! Sjonge, de meest vreselijke ervaring met een vliegtuigmaatschappij. Dan heb je wel wat meegemaakt. Dat kan niet anders zijn dan neerstorten. En dan nog altijd. Dat is niet gering. Het houdt kennelijk niet op daar, bij Iberia. Nee, da's wel duidelijk dan. Dus......!

Het is helemaal niet verkeerd als forumleden elkaar voor misstanden waarschuwen. Maar noem dan namen en rugnummers bij klachten. Concrete, controleerbare gevallen graag, Stan. Dan praten we verder.

Ta2 Gerrit
25-07-10, 23:32
Helemaal met Ton eens. Eerste bericht, kort door de bocht iets of iemand aanklagen zonder enige verder toelichting roept alleen maar vragen op.

Ik denk dan ook dat er iets meer verteld moet worden over al de verschrikkelijke ervaringen, zodat we er allemal lering uit kunnnen trekken. Anders kan (en zal) zo'n ongenuanceerd bericht beter verwijderd worden.

Yowannes
26-07-10, 22:36
... En daar heb je meestal het snelste contact mee door even te bellen....

Je hebt dan wel niets op papier, dus als er later discussie ontstaat...
Best laten bevestigen met een emailtje? (als ze dat al willen doen).

Ta2 Gerrit
27-07-10, 13:53
Ik bel ook regelmatig met de airline (in mijn geval United) voor allerhande info of reservering.
En vaak vraag ik dan om een bevestiging per mail. Is nooit een probleem geweest.

charly
12-02-12, 13:54
Hoe zijn de ervaringen van degene die al met Iberia hebben gevlogen? Wij vliegen deze zomer met Iberia.overstaptijd van 95 resp. 75 min. Heb al begrepen dat het een flinke afstand is die je moet afleggen!

Bedankt voor de reacties.

trails
12-02-12, 23:14
Wij hebben 1 keer gevlogen via Madrid (van Nantes via Madrid naar Lanzarote) en wij vonden Madrid International Airport een prettig vliegveld.
We denken er al over om onze volgende reis met American Airlines te doen (is in combinatie met Iberia) mede omdat we dan vanaf Nantes kunnen vliegen.

r.teeuwsen
12-02-12, 23:26
Als je vanaf Madrid naar Miami vliegt, prima te doen die overstap.
Leuke is dat je met een A340 naar MIA gaat waar een camera in de staart zit, zo kun je de landing 'live' meemaken op het scherm.... het is nl. een 2-4-2 opstelling....
Leuk als je in de middenrij zit ;-)

rogzwanenburg
14-07-12, 20:18
Zijn er recent nog reizigers met iberia naar miami gevlogen?
Wij vliegen op 1 aug. via madrid naar miami en hebben 1,5 uur overstaptijd.
Nog handige tips voor ons?

Tans4USA
15-07-12, 13:51
Mijn zoon en z'n vrienden vliegen op 11 augustus ook via Madrid naar Miami, ben ook erg benieuwd of iemand recent met Iberia gevlogen heeft?

trails
15-07-12, 14:01
Ja, ik ben ook benieuwd, aangezien dat het voor onze volgende reis waarschijnlijk ook zal worden omdat we dan vanaf Nantes kunnen vliegen (combi Iberia-American Airlines).
Dus ervaringsdeskundigen... laat van u horen!

charly
15-07-12, 16:11
Wij zijn 30 juni via Madrid naar Miami gevlogen. Ook wij hadden een overstaptijd van circa 1,5 uur. Het is prima te doen. Waar we precies aankwamen weet ik niet, maar we moesten weer vertrekken vanaf U. Dit stond heel goed aangegeven. Met een treintje zijn we naar U gegaan en daar kwamen we snel bij de douane en waren zo bij de vertrekhal. Denk dat we er ongeveer een half uur over hebben gedaan. Hebben goed doorgelopen, maar niet hoeven rennen. Madrid is een prachtige luchthaven, we vonden het wel jammer dat we geen tijd hadden om even rustig rond te kijken.

Verder is het vliegen met Iberia goed bevallen. Hadden inderdaad een camera op de staart, die tijdens het stijgen en landen aan is. Dit is inderdaad heel leuk om te zien. Tijdens de vlucht Amsterdam - Madrid kun je eten en drinken kopen. (Er wordt niets uitgedeeld). Tijdens de vlucht Miami - Madrid hebben we 1x drinken gekregen en verder 2x bij het eten. Dit vonden wij matig. Verder was de service prima.

Helaas geen schermpjes in de stoelen. Je moet het doen met een aantal grotere schermen dat verdeeld is over het vliegtuig. Afhankelijk van je zitplaats kun goed tot redelijk zien.

charly
23-07-12, 20:26
We zijn weer thuis. Maar het had niet veel gescheeld of we hadden de aansluiting gemist. Uit ervaring weten wij nu dat 75 minuten erg kort is als het een beetje tegenzit. De vertrektijd stond gepland op 17.05 gepland met een aankomst in Madrid om 07.40 uur. We waren inderdaad op tijd weg, we weten niet meer of we het nog lang geduurd heeft voordat we ook daadwerkelijk in de lucht gingen. Rond 7.00 uur kregen we het ontbijt en toen begonnen wij ons af te vragen, hoe laat we zouden gaan landen. Daarom ben ik gaan vragen hoe laat we gingen landen. Volgens de stewardessen zouden we rond 07.50 uur landen. Rond die tijd raakten de wielen ook wel de grond, maar voordat we het vliegtuig konden verlaten was het 08.15 uur. (Eerst hebben we nog een flink eind moeten taxiën en we zaten achteraan in het vliegtuig, dus het duurde ook nog erg lang voor we het vliegtuig uitkonden.) Het vliegtuig was weer geland aan de allerlaatste gate. Het was dus een heel eind lopen naar de treintjes. In de druk al excuserend tussen de mensen doorgesneld. Onderweg stond er dames die kaarten uitdeelden als je een snelle overstap had. Zodat je voorrang kreeg.

Helaas werd hij bij de douane niet erkend. We moesten (net als vele anderen met een oranje kaart) gewoon achteraan aansluiten in de rij. Toen op naar het treintje. Daar hebben we ruim 10 minuten staan te wachten. Eerst stond er de trein komt over enkele ogenblikken, later veranderde dit in de trein arriveert over 5 minuten. De trein reed ook langzamer als de vorige keer. Het eerste en laatste stuk ging snel, maar het middenstuk ging langzaam. Uiteindelijk hebben ongeveer 25 minuten over het wachten en de treinrit gedaan. De tijd begon dus ondertussen wel heel erg te dringen. Toen we uit het treintje kwamen stonden er boven aan bij de ingang naar de gates weer dames klaar. Nu mochten we met onze oranje kaart wel snel door. We moesten echter nog door een controle / bagagecheck en het leek er wel op of deze man er genoegen in had om de mensen zo lang mogelijk te laten wachten. Bij de beide families voor ons werden de tassen nauwkeurig gecontoleerd. Toen wij aan de beurt kwamen viel ons die zelfde eer te beurt. Mijn camera tas werd helemaal binnenste buiten gekeerd, alle vakjes (en dat zijn er verschillende) moesten open en er werd nauwkeurig naar de inhoud gekeken. Ook een van de andere tassen werd grondig onderzocht. Dit was onze derde keer VS en we hebben dit nog niet eerder meegemaakt. Het vervelende was dat er alleen maar mensen in de rij stonden die snel een vlucht moesten halen.

Inmiddels was het al 08.55 uur geweest (onze vertrektijd) en hadden we er geen vertrouwen meer in dat we nog meekonden met het vliegtuig. De meiden zijn gelukkig snel voorop gelopen. Toen ze aankwamen bij de gate vroeg een van de grondstewardessen of we met dit vliegtuig meemoesten. Ja. Dat kon niet meer want hij was al weg. (Fabienne viel bijna om van verbazing, want hij stond nog aan de gate.) Gelukkig was er een vriendelijke oudere man die zij dat we wel nog meekonden. Hij belde direct en een andere dame controleerde de passen en scande de instapkaarten. Toen mochten we naar binnen en vielen we compleet uitgeput in onze stoelen neer. Het grappige was dat een van de stewards van de vorige vlucht ook in het vliegtuig zat en ons herkende. Die was dus duidelijk sneller geweest. Uiteindelijk is het vliegtuig 40 minuten te laat vertrokken (om 9.35 uur). De piloot was ook nog zo aardig om zich te verontschuldigen voor het te late vertrek in verband met het wachten op mensen die nog met deze vlucht meemoesten. Ik denk dat we geluk hebben gehad dat onze koffers al aan boord waren en dat het vliegtuig daarom gewacht heeft. De koffers kwamen ook als eerste van de band in Amsterdam. Al met al blijkt 75 minuten overstap tijd erg kort. Zorg in ieder geval dat je zo ver mogelijk naar voren in het vliegtuig zit, zodat je er snel uit bent.

Wij zullen ons een tweede keer wel bedenken of we het risico willen nemen met zo'n korte overstaptijd. Uiteindelijk hebben we het gehaald, maar het was veel stress.

rolandino
23-07-12, 22:26
Tja, dit kan bij elke maatschappij gebeuren, en ligt niet aan Iberia. 75 minuten is krap, gaat het echter mis wordt je echt wel omgeboekt naar een volgende vlucht. Je kunt dan beter alvast in Europa zitten, er zijn immers genoeg vluchten per dag naar Amsterdam.

charly
25-07-12, 23:04
Ben het helemaal met je eens. Het kan altijd gebeuren en Iberia kan er ook zeker niets aan doen. Wij zijn blij dat ze ons nog in het vliegtuig hebben toegelaten. We waren inderdaad blij dat het op de terugweg was. Op de heenweg zou ik het erger hebben gevonden. Dan mis je als het tegenzit toch een dag vakantie. Maar als wij een volgende keer boeken, zullen we er toch even beter over nadenken of we het risico van zo'n korte overstaptijd durven te nemen of kiezen voor een andere vlucht met een langere overstaptijd.

rogzwanenburg
03-08-12, 13:03
Afgelopen woensdag de overtocht met Iberia gemaakt.
Vlucht Amst. - Madrid vertrok keurig op tijd en de landing was al om 10.00u op pier 4.
Wij maakten dus geen gebruik van de monorail,controle was er trouwens helemaal niet meer.
Vorig jaar in Frankfurt moesten we tijdens overstap weer langs de douane die toch wel heel uitvoerig te werk gingen.
Dus ruimschoots overstaptijd,we hebben toch zeker nog wel ruim een uur bij de gate zitten te wachten.
Vlucht Madrid - Miami verliep ook keurig vlgs. schema, helaas alleen wat grote schermen boven de middenrij en wat sober met de maaltijd en drinken.Je kon wel zelf tijdens de vlucht bij stewaedess wat frisdrank halen.
Wij zijn toch wel tevreden over de totale vlucht en ja de camara op de staart geeft een heel leuk effect tijdens het opstijgen en landen.

cindy74
14-08-12, 16:50
Mmm tickets naar miami kosten nu 478 euro . Maar mijn vriend wil schermpjes hebben . Zijn er misschien stopcontacten zodat je ipad kunt opladen ?

rogzwanenburg
15-08-12, 01:48
nou die hebben wij niet gezien hoor

Tans4USA
31-08-12, 16:12
Inmiddels zijn de jongens terug van hun vakantie in Florida en de vlucht met Iberia is goed verlopen.
Prima plaatsen, goede service en leuke optie dat je de staart kunt zien.
Helaas werd op zondag de terugvlucht vanuit Miami geannuleerd vanwege Isaac en moesten ze noodgedwongen in Miami blijven.
Iberia zorgde hier niet voor accomodatie i.v.m. overmacht en moesten ze zelf op zoek naar een hotel.
Pas op dinsdagmorgen vlogen ze door naar Madrid maar omdat ze daar 's avonds om 22 uur landden moesten ze overnachten in Madrid.
Nu had Iberia wel voor een hotel gezorgd plus een "late night buffet" en een ontbijtbuffet.
Dus al met al tevreden over Iberia.

Five guys in Florida (http://teamamerica2012.blogspot.nl/)

trails
31-08-12, 16:41
Iberia is niet de enige die vanwege overmacht niks regelt hoor. Toen onze Continental vlucht van MCO naar Newark in 2010 werd geannuleerd (sneeuwstormen in NY) moesten we alles zelf regelen, onderdak, nieuwe auto en eten.

hrjhaan
17-11-12, 21:49
Ik hoorde gisteren van iemand die met Iberia via Madrid naar Costa Rica vliegt dat medio januari 2013 alle vluchten van Madrid naar Amsterdam geannuleerd worden. Het reisbureau had haar gebeld over eventuele alternatieven voor het geval er stakingen zijn of dat Iberia failliet zou gaan. Ik weet niet of er forumleden zijn die binnenkort met Iberia via Madrid vliegen, maar mocht dat het geval zijn dan zou ik even navraag doen.

wendy1
15-07-13, 16:11
Wij vliegen met een airbus 333 van Iberia van Miami naar Madrid. Iemand hier al ervaring mee?
Op seatguru kan ik er niets over terugvinden. Heb je eigen schermpjes?

Gr,
Wendy

b767-300er
15-07-13, 20:39
De Iberia 333 is pas sinds februari 2013 in de vloot van Iberia en ze hebben er ondertussen 4.
Ze hebben eigen schermpjes.

koenkamphuys
17-07-13, 02:46
Ik weet niet waarin ik precies gevlogen heb van Iberia (Madrid-Miami), maar een super-de-luxe toestel met een up to date entertainment systeem aan boord. Niet dat ik daar veel gebruik van heb gemaakt: ik lees eigenlijk altijd in het vliegtuig. Grappig: terwijl ik het boek Life of Pi zat te lezen, zat schuin voor me iemand de film ervan te kijken.

judith321
19-12-13, 18:25
Wij vliegen morgen ein-de-lijk naar florida. :) . Nu zag ik tijdens het online inchecken staan dat we in alle vliegtuigen maaltijden krijgen, behalve bij de vlucht door iberia, daar staat dat eten en drinken te koop is. Nu is dat net de langste vlucht, over de oceaan. Ik had eerder begrepen dat iberia bij vluchten die van het ene naar het andere continent vliegen wél eten en drinken zit, alleen bij vluchten binnen Europa niet. Weet iemand hoe het precies zit?

b767-300er
19-12-13, 22:52
Iberia vertrekt toch niet meer vanaf Amsterdam?

En om antwoord te geven. In economyclasse heb je nog steeds eten inbegrepen en kan je kiezen uit 2 maaltijden.

Minneke
21-12-13, 22:39
Wij zijn op 19 december jl. met Iberia naar Miami gevlogen. Brussel - Madrid - Miami. Op de vlucht Brussel-Madrid hebben we niets te eten of te drinken gekregen. Je kon wel iets kopen. Op de lange vlucht Madrid-Miami hebben we een lunch (fish & schips of macaroni) en een snack (broodje hesp, yaourt en zoets) gekregen. De vlucht verliep vlekkeloos en regelmatig werd er rondgegaan met drank. We hadden een airbus 330 met aparte schermpjes met groot aanbod muziek, films, muziek, spelletjes)

soralysha
03-01-14, 10:30
Wij vliegen in aug van Düsseldorf naar Madrid en dan naar Miami met Iberia.
heeft iemand hier ervaring mee. Ga je in Madrid al door de customs enzo? Moet je je koffers ophalen en weer opnieuw inchecken? Of zie je de koffers pas weer in Miami. Wij zijn 1x eerder naar Florida gevlogen toen via Dublin en daar ging je al door de customs en de koffers zag je alleen op een schermpje en vraag me af of het in Madrid net zo gaat.

Ritchie
03-01-14, 10:33
Ik denk dat je de koffers in Madrid weer van de band moet nemen, en opnieuw moet afgeven.

b767-300er
03-01-14, 15:04
Je gaat met Iberia pas in Miami door customs.
Als DUS-MAD met Iberia is, wordt je bagage doorgelabeld en hoef je die niet in Madrid van de band te halen.

Ebelix
03-01-14, 16:17
Je hebt in Madrid alleen de uitgaande Schengen paspoortcontrole. Je koffers worden doorgelabeld naar Miami en daar ga je door US immigrations en customs.

soralysha
04-01-14, 17:34
Bedankt voor jullie antwoorden. Nu weet ik een beetje wat we kunnen verwachten.

kiamzo
04-01-14, 21:38
Wij vliegen in April via Brussel naar Madrid en daarna verder naar Miami geboekt bij Iberia maar de vlucht word door American Airlines met airbus 330 gedaan

b767-300er
04-01-14, 22:58
Dat hangt er natuurlijk wel vanaf op welke vlucht je zit.

Met klm kan je 5 x per dag naar Atlanta. Waarvan 3x met Delta en 2x net KLM.
Zal met Iberia exact hetzelfde zijn

angelique100
30-01-14, 17:43
Vanaf wanneer kan je stoelen vastleggen bij Iberia, ik kan bij Iberia zelf (nog) niet inloggen.
Hoe is de ervaring bij reizigers die onlangs met Iberia hebben gevlogen.
Wij vliegen met de Airbus A340-600 (beetje antiek kistje volgens mij haha)
Is het echt zo slecht :( ? we vliegen BRU-MAD-MIA

Eljo
01-02-14, 19:42
Ze zijn het interieur van de A340-600 aan het vervangen, laten we hopen dat we tegen die tijd in een vernieuwde zitten. Op de terugvlucht hebben we de A330-300, dat is een nieuwe.

angelique100
01-02-14, 19:53
Eventjes gekeken op de website van flightstatus, inderdaad terug hebben wij ook de A330-300!

Heb jij al stoelen kunnen vastleggen, tijdens het boeken was de keuze zeer beperkt zodat we nu ver uitklaar zitten (ook de kinderen) maar zag dat
er nog gewoon beschikbaarheid is, hopelijk kan ik dit wijzigen. Het lukt mij alleen niet bij Iberia zelf...

Eljo
01-02-14, 20:10
Wij hebben de stoelen ook niet vast kunnen leggen, maar we zitten wel langs elkaar. Net even ingelogd bij Iberia, en ik kan ook niks veranderen.

kiamzo
23-02-14, 20:50
hebben jullie rechtstreeks bij iberia geboekt of via reisagent .Ik heb enkel vlucht ref. nr. maar als ik hiermee inlog zie ik nergens mijn stoelnr. staan.

angelique100
23-02-14, 21:13
Ik heb geboekt bij Gate1

angelique100
02-04-14, 12:11
Zou er iemand willen meekijken naar de volgende vluchten..het lijkt erop dat er bij beide vluchten eigen schermpjes aanwezig zijn, toen ik de reis boekte waren deze alleen bij de terug vlucht aanwezig. Of heb ik niet goed gekeken en is dit nog steeds zo.. (excuus voor de dikke letters ik krijg ze in dit berichtje niet weg)

MADRID naar MIAMI Iberia | IB 6117 bevestigd zondag 27 juli 2014 | duur 9:35 Vertr:16:25Madrid, Spanje | Barajas MAD | Terminal 4S
Aank:20:00Miami, Verenigde Staten | Miami International MIAMIAMI naar MADRID Iberia | IB 6118 bevestigd woensdag 20 augustus 2014 | duur 8:55 Vertr:22:10Miami, Verenigde Staten | Miami International MIA
Aank:13:05 (+1 dag)Madrid, Spanje | Barajas MAD | Terminal 4S

b767-300er
02-04-14, 12:32
Je vlucht op de heenreis is met de A340-600 en de terugreis met een A330-300.
Beide hebben personal IFE bij Iberia.

angelique100
02-04-14, 13:13
Dank je voor je snelle reactie!

Had daarnet Gate1 even aan de telefoon omdat mijn gereserveerde plaatsen verdwenen waren en heb het direct even nagevraagd van de schermpjes.
Zij konden het niet zien omdat er blijkbaar 2 types zijn van dit vliegtuig, oud en nieuw maar vanmiddag neemt zij even contact op met Iberia om te vragen welk toestel Iberia gaat
inzetten voor deze vlucht.

Daarnet bericht gekregen van Gate1 en inderdaad ook op de heenweg eigen schermpjes.
Gereserveerde zitplaatsen plaatsen die verdwenen zijn zijn dor Iberia verwijderd omdat dit betaalde reserveringen zijn (30 pp per enkele reis dus 360)
Dan maar even wachten en 24 uur van te voren vastleggen.
Wel super service van Gate1 regelen alles netjes en gaan er direct achteraan.

Hanz
05-06-14, 22:41
Iberia is bezig hun oude Airbus A340-300's af te stoten en hun nieuwere en grotere Airbussen A340-600 worden omgebouwd naar het nivo van de nieuwste Airbus A330 van hen. Dus nieuwe stoelen met schermpjes. Op de route naar Miami gebruiken ze beide toestellen. Ik ga het in december meemaken want wij vliegen dan vanaf Dusseldorf via Madrid naar Miami met Iberia.

Eljo
23-08-14, 22:50
Hi, wij hebben onze vakantie gevlogen met Iberia en met verschillende ervaringen. Op de heenweg hebben we in een oude Airbus gevlogen en waren hier heel blij met de beenruimte. Nadeel is dat deze geen eigen entertainment scherm hebben maar was geen probleem omdat ik tablet voorzien had van films en spellen.
Op de terugweg zijn we met de nieuwe of ongebouwde Airbus gevlogen maar moet zeggen dat de beenruimte hier wel tegenviel en een stuk oncomfortabeler reis had dan de heen weg. Het entertainment scherm is btw wel geweldig en zeer uitgebreid.

Personeel is aardig en je kan nadat de maaltijd ronde is geweest zo vaak drinken halen als je wilt.

Hanz
06-01-15, 23:12
Op 16 december met een Airbus A320 van Iberia-express van Dusseldorf naar Madrid gevolgen. Zeer krappe beenruimte en stugge stewardessen. Gelukkig duurde de vlucht maar twee uur en een kwartier.:( Was ook net lang genoeg!
Verder vanaf Madrid naar Miami met Iberia. Gevlogen met en nieuwe Airbus A330 die over een fantastisch PE systeem beschikt. Stoelen zijn redelijk maar ook niet meer dan dat. De lompe en ronduit onvriendelijke stewards konden mij minder bekoren. Ze spraken ook slecht engels. Mijn kinderen werden overgeslagen toen er drankjes werden uitgedeeld. Sorry kon er ook niet eens af. Zelfs de captain was slecht te volgen toen hij via de te zachte intercom probeerde in zijn beste engels met een loodzwaar spaans accent wat vluchtgegevens door te geven met de passagiers. Hoop maar dat de verkeerstoren hem wel kon verstaan. Vlucht verliep verder vlekkeloos maar ik vlieg nooit meer met Iberia.:(

sunnyrojo
17-11-15, 15:01
Wij vliegen aankomende zomer met Iberia naar Miami,
zijn er nog mensen die ervaring hebben met Iberia?

Dirk
17-11-15, 18:05
Ja wij . Half oktober met ze gevlogen naar Miami ,om acht uur in de ochtend met Iberia Express en rond twaalf uur van Madrid naar Miami. Prima vluchten gehad en goed gezeten,afstanden op vliegveld zijn wel erg groot en wij moesten met een metro van aankomst naar vertrek hal. Tijd was erg krap.Het toestel was behoorlijk opgeknapt met veel privé entertainment ,gewoon eten en veel onverstaanbaar Engels sprekende bemanning . Terug gevlogen met BA via London.

pvroovert
19-11-15, 18:07
hoeveel overstaptijd hadden jullie dan ?
wij vliegen ook komende zomer met een overstaptijd van 1 uur 40 is dat genoeg
verder nog tips om het evt sneller te laten lopen
mvg


Ja wij . Half oktober met ze gevlogen naar Miami ,om acht uur in de ochtend met Iberia Express en rond twaalf uur van Madrid naar Miami. Prima vluchten gehad en goed gezeten,afstanden op vliegveld zijn wel erg groot en wij moesten met een metro van aankomst naar vertrek hal. Tijd was erg krap.Het toestel was behoorlijk opgeknapt met veel privé entertainment ,gewoon eten en veel onverstaanbaar Engels sprekende bemanning . Terug gevlogen met BA via London.

Dirk
20-11-15, 09:49
Wij kwamen aan om 10.35 en we vlogen weer om 11.55 uur. Het is een gigantisch uitgestrekt vliegveld waar je behoorlijke afstanden moet overbruggen. Tussen hal 4 waar we aankwamen en hal 4C waar je vertrekt rijdt een people mover daar doe je ongeveer 10 min over en dan douane en security controlle. Bij de vertrek gate stond men ons op te wachten en konden we langs de wachtrij hollen aangezien in de hoek waar we vertrokken alle vliegtuigen naar de USA gingen.
Probeer dus tussen Amsterdam en Madrid zo veel mogelijk voorin te zitten. Je kan 24 uur voor je vertrek je stoelen reserveren.
Fijne vlucht en Madrid ben je zo vergeten.

sunnyrojo
22-11-15, 14:08
bedankt voor de tip:cool:
wij hebben bijna 2,5 uur overstaptijd maar we zijn nog nooit via Madrid gegaan.

koenkamphuys
23-11-15, 21:03
2 1/2 uur is absoluut te doen. Ik ben meermalen op Madrid overgestapt en ja, het is uitgestrekt maar doordat je geen langdurige formaliteiten hebt zoals bij overstap op een Amerikaans vliegveld, heb je genoeg tijd. De vliegtuigen naar Amerika zitten heel ver achteraan in de internationale hal, je gaat daar nog een keer door een controlepunt.

Florida junky
09-05-16, 15:32
Ik heb de aanbieding van Iberia geboekt begin dit jaar voor 430 euro via zaventem, iemand nog recent goede of slecht ervaringen?

b767-300er
09-05-16, 19:46
Zaventem is door alle gebeurtenissen momenteen niet de fijnste airport om van te vertrekken...
de veiligheidsmaatregelen aldaar reizen echt de pan uit.

Eljo
09-05-16, 20:23
Wij vliegen in augustus via Zaventem en hopelijk dat het dan sneller gaat. Zullen wel 3 uur eerder op het vliegveld zijn. Onze vlucht gaat al om half acht in de ochtend en wordt dus erg vroeg opstaan :( met een autorit van +/- 1,5 uur.

in 2014 met Iberia gevlogen. Heen weg was top maar terug was een stuk minder.

sunnyrojo
10-05-16, 08:19
wij vertrekken ook half augustus en hebben besloten een dag eerder te gaan en een hotel te nemen, voor ons gevoel minder stress:cool:, ligt niet aan Iberia maar aan de omstandigheden met controles.
Eljo gaan jullie dan ook eerst naar Madrid? En wat was minder op de terugweg, ander type vliegtuig?

Eljo
11-05-16, 07:29
wij vertrekken ook half augustus en hebben besloten een dag eerder te gaan en een hotel te nemen, voor ons gevoel minder stress:cool:, ligt niet aan Iberia maar aan de omstandigheden met controles.
Eljo gaan jullie dan ook eerst naar Madrid? En wat was minder op de terugweg, ander type vliegtuig?

Wij vliegen dit jaar met BA via London. Zie onderstaand onze ervaring met Iberia.


wij hebben onze vakantie gevlogen met Iberia en met verschillende ervaringen. Op de heenweg hebben we in een oude Airbus gevlogen en waren hier heel blij met de beenruimte. Nadeel is dat deze geen eigen entertainment scherm hebben maar was geen probleem omdat ik tablet voorzien had van films en spellen.
Op de terugweg zijn we met de nieuwe of ongebouwde Airbus gevlogen maar moet zeggen dat de beenruimte hier wel tegenviel en een stuk oncomfortabeler reis had dan de heen weg. Het entertainment scherm is btw wel geweldig en zeer uitgebreid.

Personeel is aardig en je kan nadat de maaltijd ronde is geweest zo vaak drinken halen als je wilt.

charly
08-08-16, 07:54
Wij zijn afgelopen dinsdag (2 augustus) met Iberia van Zaventem naar Madrid gevlogen. Helaas is onze ervaring niet echt goed te noemen. Omdat we hadden gelezen dat de wachttijden op Zaventem flink konden oplopen zijn we vroeg naar de luchthaven gegaan. De vertrektijd stond op 7.55 uur, daarom zijn we met de bus van 4.00 uur naar het vliegveld vertrokken. De controles op het vliegveld vielen erg mee. Voor 4.30 uur zijn we al in de vertrekhal. Helaas is er nog niet te bekennen bij de balie van Iberia en moeten we tot 5.15 uur wachten tot er iemand komt. Als we in het vliegtuig zitten blijkt dat ze een ander vliegtuig hebben dan eerst stond ingepland, hierdoor moet er een extra controle worden uitgevoerd en vertrekken we 40 minuten te laat. Hierdoor dreigen we onze aansluitende vlucht te missen. (Onze overstaptijd is namelijk maar 1,5 uur).

Als we in Madrid aankomen gaat het allemaal snel en zien we dat het boarden voor onze aansluitende vlucht nog niet is begonnen. Onze vreugde dat we de aansluiting gaan halen is van korte duur want iets na de geplande vertrektijd (11.55 uur) verdwijnt de vlucht zonder mededeling van de borden. Bij de informatiebalie horen we dat de vlucht is gecanceld. (Later horen we dat er geen vliegtuig beschikbaar was!). In eerst instantie moeten we ons melden bij de informatiebalie van Iberia, hier staan een enorme groep mensen (heel vliegtuig) en er is maar 1 mevrouw aan het helpen. Later komt er iemand bij en die loods ons het vliegveld over en bij de douane krijgen we de mededeling dat we ons moeten melden bij de customer service. Gelukkig weten andere passagiers de weg en door deze te volgen komen we bij de customer service uit. Ook al staan we vrij vooraan in de rij, we moeten toch ruim 5 uur wachten voor we aan de beurt zijn. Het gaat erg traag, er zijn weinig mensen aan het helpen. Zo hebben de eerste passagiers twee uur aan de balie gestaan. Uiteindelijk krijgen we te horen dat alles vol zit en dat er voor ons maar één vlucht beschikbaar is. De volgende dag vliegen we naar San Juan (Puerto Rico), waar we weer moeten overstappen naar een volgende vlucht naar Miami. Onze vlucht zou om 11.55 uur vertrekken en het is uiteindelijk ongeveer 19.00 uur als we het vliegveld verlaten richting ons hotel.

De volgende dag blijkt de vlucht naar San Juan vertraging te hebben, waardoor we alweer de aansluitende vlucht dreigen te missen. Uiteindelijk heeft de aansluitende vlucht ook vertraging en daardoor halen we toch de aansluiting. Wat ons vooral heeft gestoord is de slechte communicatie en dat het allemaal zo lang heeft geduurd.

Tijdens het wachten horen we van verschillende mensen dat zij al twee of drie dagen "vastzitten". Een volgende keer denken we wel extra na voor we weer een vlucht met Iberia boeken.

marcelis10
08-08-16, 08:50
Ik las een en ander op jullie blog. Gisteren is een ander forum lid op dezelfde tijden vertrokken met Iberia. Ben benieuwd hoe het hun is vergaan. Ik zelf heb het 2x meegemaakt met British Airways maar daar was het goed geregeld. Het enige probleem de laatste keer was dat niet alle koffers mee waren gekomen door de korte tijd die we nog hadden door de vertraging. Ze stonden ons netjes op te wachten op het vliegveld in Tampa om dit ons te vertellen. Kregen gelijk een creditcard met 100 dollar er op. Koffers werden de volgende dag bezorgd in het hotel.

sunnyrojo
08-08-16, 11:33
Wow ik hoop dat het bij ons beter verloopt, wij gaan ook binnenkort met Iberia, zo'n horrorvlucht wens je niemand toe. Ik hoop dat je vakantie daar het een beetje goedmaakt.:cool:

charly
08-08-16, 14:19
Ja hoor, de vakantie maakt het helemaal goed. Ik begrijp ook dat het kan gebeuren, het is vooral de manier waarop er bij Iberia mee werd omgegaan en dat het allemaal zo lang duurde voordat we de tickets voor een nieuwe vlucht hadden, wat ik vervelend vond. En dat je het allemaal maar moest zelf moest uitzoeken, het was niet meer dan netjes geweest als ze hadden gezorgd voor goede communicatie over hoe en wat.

oldgrumpy
10-08-16, 10:31
en welke compensatie hebben jullie gekregen?

charly
15-08-16, 06:44
We hebben een klachtenformulier ingediend en daar hebben we nog niets op gehoord. De compensatie die we hebben gehad was een hotelovernachting en bonnen voor een lunch, diner en ontbijt.

b767-300er
15-08-16, 09:52
En natuurlijk de 600 euro per passagier waar je recht op hebt.....

pvroovert
16-08-16, 03:03
Ja maar daar zal je wel wat moeite voor moeten doen
Ze zullen niet uit hun eigen gaan compeseren je zal zelf een brief moeten sturen of via bv www.euroclaim.nl of www.vluchtvertraagd.nl moeten doen
Zij brengen overigs wel 25% kosten in rekening als je je geld hebt middels het no cure no pay system

b767-300er
16-08-16, 05:43
Die bedrijven zijn veel te duur..
Ik heb dit ook al eens voor meerdere forumleden hier gedaan.

charly
16-08-16, 06:37
Wij hebben via de site het klachtenformulier ingevuld en op die manier om compensatie gevraagd. Dit formulier werd ook uitgedeeld aan de passagiers, maar toen wij aan de beurt waren zij de dame achter de balie dat we het formulier beter via de site konden invullen. Wel heb ik een blad meegenomen waarop stond wanneer je recht hebt op compensatie als je vertraging hebt. Hier stond inderdaad op dat je op lange afstandsvluchten recht hebt op € 600 pp indien je meer dan vier uur vertraging hebt. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat we inderdaad de € 600 pp zullen krijgen.

Weet iemand of je ook je kosten kunt declareren bij de reisverzekering zoals hotelovernachtingen die je niet hebt genoten en een dag autohuur die je hebt gemist?

b767-300er
16-08-16, 09:40
Jazeker. Daar is je reisverzekering voor.

sunnyrojo
05-09-16, 23:31
Net terug en ik kan zeggen het enige wat niet was verwacht is dat wij we op weg van Brussel naar Madrid en Madrid terug naar Brussel moesten betalen voor de drankjes en eten, buiten dat geen klagen gehad over de plaatsen, zeker niet van Brussel naar Madrid het vliegtuig was voor denk ik de helft gevuld en we kregen de plaatsen met extra extra veel beenruimte waar je normaal voor moet bijbetalen. De vluchten gingen allemaal op tijd dus al met al zeker meegevallen. Inderdaad soms wat stug personeel maar gebeurd vaker dus daar heb ik me ook niet echt druk over gemaakt. En wat betreft overboekingen, die hebben we meegemaakt op weg van Miami naar Madrid bij anderen waar 4 mensen helemaal in paniek waren toen hun vlucht werd uitgesteld naar de volgende dag bij een andere maatschappij nml American Airlines, dus het gebeurd overal.

pvroovert
08-09-16, 20:23
Ook een weekje terug vanuit miami met iberia
Prima vlucht gehad qua prijs/kwaliteit verhouding
Zou het zo weer doen
Overstaptijd in madrid 1 uur 40 is makkelijk te doen terug hadden we 1 uur 10 was ook ruim voldoende
Op heenvlucht was eten prima terug iets minder helaas

FloridaFabian
24-10-16, 17:09
Wij vliegen in april 2017 voor het eerst met Iberia, via MAD naar MIA. Heen hebben we 1u10m overstap, terug 1u5m. Vind het best spannend of we dit halen, wordt iig niet rustig shoppen & eten op de luchthaven. In het ergste geval (als we de vlucht niet halen door vertraging oid.) worden we gewoon op een volgende vlucht geboekt, toch?

b767-300er
25-10-16, 06:37
Yip, vaak wel pas de volgende dag omdat Iberia op veel bestemmingen slechts 1/dag vliegt. (Of nog minder)

Anthonie
25-10-16, 15:45
Wordt haasten, wij hebben vorig jaar dezelfde vlucht gehad. Lange rij voor inchecken, werd er toen ook nog eens uitgepikt om helemaal gefouilleerd te worden. Moest daarna hard lopen, we waren net binnen en de deur ging al dicht.
Volgende keer neem ik een vlucht met meer overstap tijd.

Gr
Anthonie

FloridaFabian
25-10-16, 16:16
Daar ging ik inderdaad al vanuit.. Het wordt voor ons hopen dat we er snel doorheen komen, is het niet zo dat ze bij Iberia op de hoogte zijn van het feit dat er nog passagiers aankomen? Ik heb voor alle zekerheid gebeld met de uitgever van de tickets en deze geeft aan dat :' de tickets niet zouden worden verkocht als het niet te halen was.' We zullen het zien, het maakt onze vakantie er niet minder avontuurlijk op in ieder geval!

pvroovert
25-10-16, 17:14
Wij hadden in july 1 uur 40 en makkelijk gehaald ondanks dat we met 2e door de extra security moesten
Zorg wel dat je je instapkaart al vraagt bin de eerste vlucht
En probeer op de 1e vlucht zo ver mogelijk voorin te Zitten ( kan je volgens mij al gratis doen stoelen reseveren )
Is wel idd stukje lopen en stukjemet treintje maar is goed te doen
Wij haddennog een klein uur over van de 1 uur 40

b767-300er
26-10-16, 02:58
Inderdaad. Het inchecken zoals hierboven genoemd op Madrid is volledig overbodig. Gewoon op Amsterdam al regelen. Dan is het prima te doen.

Tickets worden alleen uitgegeven als het haalbaar is. Als je het namelijk niet red doordat jouw machine uit Amsterdam later binnenkomt betalen ze zich scheel aan DBC.

Don Tuse
26-10-16, 11:53
https://nl.wikipedia.org/wiki/DBC

FloridaFabian
26-10-16, 12:16
Inchecken doen we sowieso altijd thuis al(online), ik zal tzt nog even laten weten hoe -en of- het gelukt is, bedankt voor de reacties!

b767-300er
26-10-16, 18:08
https://nl.wikipedia.org/wiki/DBC

We zitten hier toch in het luchtvaart topic?
Denied
Boarding
Compensation

Don Tuse
01-11-16, 16:06
We zitten hier toch in het luchtvaart topic?
Denied
Boarding
Compensation
Volgende keer meteen er bij zetten.

b767-300er
01-11-16, 21:27
Volgende keer meteen er bij zetten.

Ja baas.
Volgende keer de report knop gebruiken als iets je niet zint.

Iedereen gebruikt hier in dit topic lichtvaarttaal afkortingen. Afkortingen van luchthavens die veelal helemaal nergens over gaan (LON is bv geen Londen).
Zullen we alle afkortingen dan maar weglaten?

corrus
01-11-16, 22:48
Iedereen gebruikt hier in dit topic lichtvaarttaal afkortingen. Zullen we alle afkortingen dan maar weglaten?Doe maar...Want af en toe vliegen de ARUNKs je hier om de oren... :p

Ritchie
07-01-17, 20:48
Net geboekt met Iberia vanaf Gatwick, iemand ervaringen met Iberia naar Orlando ?

b767-300er
07-01-17, 22:42
Neem aan dat dat gewoon uitgeboerd door BRitish Airways is.
IB vliegt niet van Gatwick naar Orlando

corrus
07-01-17, 23:33
Gewoon een Code-Share (vluchtwartaal) met British Airways
Dus heb je waarschijnlijk Iberia geboekt, maar de vluchten worden uitgevoerd door British Aiways.

FloridaFabian
18-01-17, 11:57
Waar ik al een klein beetje bang voor was is nuook gebeurd, onze vluchttijden op de terugreis zijn drastisch gewijzigd. Was:
Departure/vertrek
Madrid (MAD )
Sat 06 05 2017
08:55 uur

Arrival/Aankomst
Amsterdam (AMS)
Sat 06 05 2017
11:35 uur

Is geworden:

Departure/vertrek
Madrid (MAD )
Sat 06 05 2017
15:50 uur

Arrival/Aankomst
Amsterdam (AMS)
Sat 06 05 2017
18:30 uur

Al met al komen wij dus bijna 7uur later aan.... Is dit een gevalletje jammer dan of hebben wij recht op compensatie?

b767-300er
18-01-17, 15:40
Langer dan 2 weken van te voren is geen recht op compensatie.
Bij dit soort wijzigingen mag je wel kosteloos van je ticket afzien. Bel eens met Iberia en vraag naar de redenen.

FloridaFabian
18-01-17, 15:48
Volgens de vriendelijke dame van Vliegtickets.nl kwam het door het feit dat onze initiele vlucht geannuleerd is en er verder die dag geen vluchten meer vertrekken op dezelfde route. Zal nog even met Iberia proberen te bellen, kan tot nu toe alleen een +34 nummer vinden en via social media krijg ik (nog) weinig hulp. Balen maar het is niet anders, dank voor je reactie B767-300ER! Annuleren zou ik niet willen omdat wij +- €370 per ticket betaald hebben.

Update: Net het 0900-nummer gevonden en de mevrouw van Iberia aan de telefoon had alles behalve de intentie om te helpen. Het kwam er op neer dat ik niet direct via Iberia geboekt had en daarom een soort tweederangs klant was. Zij kon mij niet helpen, dat kon alleen vliegtickets.nl (wie mij in eerste instantie al hadden doorverwezen naar Iberia zelf). Over van het kastje naar de muur gesproken..

b767-300er
18-01-17, 16:38
Hmz. Dat is weer zeer vervelend.
Vaak wel een nadeel van dat soort brokers. Alhoewel dat niet bij allemaal en alle maatschappijen geldt.

Betekend dat je overstaptijd op MAD zonlang is geworden of vertrekt je intercontinentale vlucht ook later? 9 uur op de luchthaven van MAD wordt je ook niet vrolijk van. Ook al is die 370 euro nog zo mooi.

En anders eens kijken of vliegtickets een alternatief kan bieden tegen dezelfde prijs, bijvoorbeeld met BA (ook IAG group member) via LHR/LGW.

AlexFL
18-01-17, 16:42
Als je de piste wilt bewandelen om de tickets bij vliegtickets.nl te annuleren omdat je de nieuwe aankomsttijd in Nederland niet kan accepteren dan kun je mits vertrek vanaf Dusseldorf voor €317 p.p. vliegen zonder belachelijke overstaptijd. http://www.momondo.nl/flightsearch/?Search=true&TripType=2&SegNo=2&SO0=DUS&SD0=MIA&SDP0=21-04-2017&SO1=MIA&SD1=DUS&SDP1=06-05-2017&AD=2&TK=ECO&DO=false&NA=false

b767-300er
18-01-17, 16:48
Goedkoopste staat op 631 euro?

FloridaFabian
18-01-17, 16:54
Het gaat nu inderdaad om een overstap van 8 hele uren.. Ik ga na mijn werk nog even proberen te bellen met Schipholtickets om te kijken wat er mogelijk is, ook heb ik een huurauto al vastgelegd tegen een zeer gunstig tarief en die zou ik met deze tijden kunnen behouden. Indien ik nu een nieuwe huurauto zou moeten boeken kom ik óf €200 duurder uit óf 3 klasses kleiner-lager. Klinkt als een hoop negatiefs maar dat valt allemaal wel mee, je moet er wat voor over hebben om naar Florida te kunnen en wij hebben (tot nu toe dan) altijd mazzel gehad met vliegreizen. Misschien kunnen wij een deel van Madrid bezoeken om de tijd te doden maar of we daar nou zin in hebben na een nachtvlucht...Wel hoop ik dat het hierbij blijft, op de heenreis hebben we ook maar 1:10u overstaptijd op Barajas, nu schijnt dat 'te halen' te zijn maar toch. Ik zal nog even een update plaatsen als ik met Schipholtickets.nl heb gesproken.

AlexFL
18-01-17, 17:04
Goedkoopste staat op 631 euro? voor 2 personen :)



ook heb ik een huurauto al vastgelegd tegen een zeer gunstig tarief en die zou ik met deze tijden kunnen behouden. Indien ik nu een nieuwe huurauto zou moeten boeken kom ik óf €200 duurder uit óf 3 klasses kleiner-lager.

De tijdstippen van je huurauto maken niet zo veel uit, zolang je maar op de vastgelegde datums je auto ophaalt en inlevert.

b767-300er
18-01-17, 21:04
Inderdaad niet goed gekeken. Excuus.
Die prijs voor 2 personen zie ik overigens alleen maar met 2 overstappen.
Voor 1 overstap iets duurder en voor overstappen met een normale overstapduur zie ik alleen maar nog duurder.

AlexFL
18-01-17, 23:59
Als je op Beste klikt ipv goedkoopste en je scrollt iets naar onder krijg je 2 prima aanbiedingen (alleen jammer van de vroege terugvlucht) :
https://content.screencast.com/users/mBino/folders/Snagit/media/a127fa57-76dc-4e32-ba8c-ef99180a16c9/01.18.2017-23.58.png

FloridaFabian
19-01-17, 10:51
Bedankt voor het kijken maar de vorige keer Dusseldorf is 'redelijk' bevallen (afstand Dusseldorf-Purmerend toch nog wel behoorlijk om te rijden met een jetlag). Gisteren was het excuus van Schipholtickets dat onze vlucht was komen te vervallen en dat er diezelfde dag geen vluchten meer naar Amsterdam gingen (?). Nu is ons opgevallen dat ons vluchtnummer exact hetzelfde is gebleven.. Nu ben ik alles behalve een expert op het gebied van luchtvaart maar dit lijkt er dan toch op dat onze vlucht niet is 'komen ter vervallen'? Vaag allemaal maar het is niet anders, toch bedankt voor de hulp!

Roshelle
19-01-17, 10:58
^ Als we iets verder in het Oosten van het land woonden hadden we het waarschijnlijk wel overwogen. De vroege heenvlucht betekent voor ons ook dat we een overnachting willen in de buurt van de luchthaven. Ik ben er nog steeds boos over, maar we kijken gewoon hoe we er het meest positieve uit kunnen halen. Misschien even Madrid in oid.

b767-300er
19-01-17, 14:15
Je hebt gelijk Axel

FloridaFabian en Roshelle, de aanhouder wint. Gewoon nog eens bellen en hopen op een andere medewerker of bellen met het 034 nummer en dan in het Engels! Gewoon kijken of je wat krijgt... niet geschoten is altijd......

Frans1949
19-01-17, 22:11
Inderdaad niet goed gekeken. Excuus.
Die prijs voor 2 personen zie ik overigens alleen maar met 2 overstappen.
Voor 1 overstap iets duurder en voor overstappen met een normale overstapduur zie ik alleen maar nog duurder.


Beetje off topic maar toch even een vraagje aan Niels.
Ik ben aan het kijken voor iemand die in Nov naar Florida wil komen.
In tegenstelling wat ik altijd zoek wil dit persoon niet alleen zo goedkoop mogelijk vliegen maar met zo vaak mogelijk overstappen.
Waar raad jij mij aan te zoeken?

Alvast dank

b767-300er
20-01-17, 06:16
Geen idee. Zo heb ik nooit gezocht.

Ebelix
20-01-17, 10:09
Met 2 keer overstappen moet toch wel makkelijk te vinden zijn. Dan moet je wel beginnen in Brussel, Bremen of Dusseldorf. Als je KLM en partners vliegt dan vlieg je van bijvoorbeeld Bremen naar Amsterdam. Van Amsterdam naar ergens in Amerika en daar stap je over op je vlucht naar Florida.

Wil je het helemaal bont maken dan koop je een ticket naar amerika en dan ga je een rondreis maken met Southwest welke dan eindigd in Florida. Je kan dan zoveel legs maken die je zelf wil.

knaapje
20-01-17, 11:32
................In tegenstelling wat ik altijd zoek wil dit persoon niet alleen zo goedkoop mogelijk vliegen maar met zo vaak mogelijk overstappen.
Waar raad jij mij aan te zoeken?
......................

Op bijv. Kayak.nl kan je zoeken met 2+ keer overstappen.

FloridaFabian
26-01-17, 11:27
Korte update: na even goed gezeurd te hebben via zowel social media als de e-mail is het Schipholtickets toch gelukt ons om te boeken op een andere vlucht. Nieuwe tijden :
Vertrek 22.55 Miami – aankomst Madrid 13.25
Vertrek 15.50 Madrid – aankomst Amsterdam 18.30

Vanzelfsprekend ben ik zéér tevreden met deze oplossing, niet alleen hebben wij een verlengde vakantie maar ook nog eens een zeer acceptabele overstap.

Ook even een ‘honorable mention’ voor de klantenservice van Schipholtickets die, met uitzondering van het eerste gesprek, zeer behulpzaam zijn geweest.

Cindy1969
26-01-17, 11:36
Wat fijn dat het zo opgelost is, en lekker laat terug :up:

b767-300er
26-01-17, 12:28
Klasse
De aanhouder wint!

FloridaFabian
26-01-17, 14:53
@ B767 Zeker, bedankt voor je hulp nog. Nu de volgende uitdaging: UScarhire vraagt €200,- meer als we de auto om 20:00 willen terugbrengen i.p.v. 14:30. Natuurlijk logisch, het tarief is veranderd. Dit ben ik alleen zeker niet van plan, ik dénk dat het bij Alamo zelf veel goedkoper kan maar dat regel ik lokaal wel. Wie had gedacht dat iemand zoveel plezier kon hebben met het regelen van allerlei zaken, het gaat gelukkig om een mooi doel: Vakantie in Florida!

Kletskous
27-01-17, 10:14
Ik vlieg op een vrijdag in augustus terug met Iberia van Miami naar Düsseldorf met overstap in Madrid. Vluchtnummer IB6124 voor het eerste stuk. Wie weet of er persoonlijke entertainment in de stoelen zitten of moet je dit extra tegen betaling bijboeken? Ik vind het vooral belangrijk voor die lange vlucht, voor die 2,5 uur nog naar Düsseldorf minder van belang.
Wie kan mij hierbij helpen?

b767-300er
27-01-17, 17:59
Vlucht IB6124 is met een Airbus A340-600. (Jawel ze bestaan nog)
Hierin heb je een persoonlijk schermpje in de stoel voor ne.

Kletskous
27-01-17, 21:57
Vlucht IB6124 is met een Airbus A340-600. (Jawel ze bestaan nog)
Hierin heb je een persoonlijk schermpje in de stoel voor ne.

Fijn, dat zou erg prettig zijn !

FloridaFabian
08-02-17, 13:58
(helaas) weer een update: vanmorgen ontving ik een mailtje dat er een wijziging in ons schema had plaatsgevonden. Al vloekend opende ik het mailtje en zocht nogal driftig naar de wijziging, tevergeefs. Er is helemaal geen wijziging qua tijd, het enige dat ik kan ontdekken is dat er nu staat bij de vluchten vanuit Madrid naar Amsterdam en retour : Uitgevoerd door Aeroturismo. Vluchtnummer is gewoon IB3721 maargoed, dat kan ook code share zijn (geloof ik). Een beetje Google leert dat Aeroturismo een reisbureau in het pitoreske Maceio is. Een plaats op een paar duizend kilometer afstand in, jawel, Brazilie. Nu ziet ook Maceio er prachtig uit op Google Pictures maar ik kan mij niet voorstellen dat met Aeroturismo dit reisbureau bedoeld wordt. En hoewel mijn Spaans ongeveer even goed is als mijn Japans kan ook ik vrij vertalen dat het woord iets met luchtvaart te maken heeft. Iemand enig idee? Heb natuurlijk ook direct even gemailed naar Schipholtix maar tot op heden geen reactie.

dirkmuis
29-06-17, 11:40
Is een overstap van 75 minuten voldoende op Madrid?
Wij hebben namelijk DUS-MAD-MIA. Om 10:35 landen we op de heenweg in Madrid en om 11:50 gaat de vervolgvlucht.

Terug dezelfde vraag voor Londen, maar dan 90 minuten.
We vliegen dan MIA-LHR-DUS. We komen op 9:15 in Londen en om 10:45 gaat de volgende vlucht.

Weet iemand ook wat er toegestaan is als bagage? En dan doel ik vooral voor een kind van 2. Op de ene pagina lees ik dat je koffers gelijk zijn aan een adult, maar dat je 1 foldable stroller OF carseat mee mag nemen. Op een andere pagina lees ik dat je een foldable stroller EN carseat mee mag nemen?
Het is mij ook onduidelijk of je de carseat nu mee mag nemen de cabin in?
Ons idee: Opvouwbare kinderwagen afgeven bij de gate en de carseat mee de cabine in zodat onze dochter kan zitten daarin.
http://www.iberia.com/nl/luggage/allowance-in-hold/
http://www.iberia-groups.com/SWK1821_JBA_Baggage_Allowance.pdf

FloridaFabian
29-06-17, 14:38
Met je vraag over de bagage kan ik je helaas niet helpen, wel met of 75 minuten voldoende is; wij hebben afgelopen mei het in 70minuten gered, met een vertraging van 10 minuten zelfs.. dus uiteindelijk binnen het uur. Het is een enorme luchthaven en wij moesten (- jullie waarschijnlijk ook) met de 'metro' van terminal 4S naar 4, al met al kwamen wij aangelopen toen de rij voor het boarden halverwege was, wij hadden dus nog wel wat speling. Daarbij komt ook dat met ons veeeeele andere hetzelfde traject reisden waardoor ik in de veronderstelling ben (kan er naast zitten) dat er nog wel even gewacht was op de passagiers uit onze vlucht. Ik zeg: geen zorgen! Je vlucht op Londen is ook haalbaar maar net als met alle vluchten afhankelijk van vele factoren. LHR hebben wij wel een stuk chaotischer en drukker ervaren dan MAD.

dirkmuis
29-06-17, 15:50
Even contact gezocht. Het staat niet op hun site maar 2-11 jaar geldt dat je voor je kind een koffer mee mag nemen en een stroller OF carseat. De PDF hierboven is dus blijkbaar incorrect.
Wil je beide meenemen dan moet je er 1 inchecken á 75 euro. Je mag dan wel je stroller meenemen tot aan de gate en de carseat in de cabin.

Kletskous
01-07-17, 10:03
Wij vliegen op de terugweg MIA-DUS ook met Iberia en hebben zelfs maar 55 minuten om over te stappen in Madrid. Dit was niet de oorspronkelijke overstaptijd, die was ook 75 minuten maar is later gewijzigd, jammer genoeg. Maar het is net binnen de norm, dus het mag kennelijk. Zal mij benieuwen.

dirkmuis
01-07-17, 18:33
Anders heb je een dagje Madrid ;)

Frans1949
01-07-17, 19:01
En een paar honderd euro omdat je vertraging hebt opgelopen.

dirkmuis
01-07-17, 21:36
Is dat zo? Je wordt overgeboekt lijkt me.

Frans1949
01-07-17, 21:54
Ja, je wordt overgeboekt.
Maar dat laat onverlet dat je recht hebt op schadevergoeding.

b767-300er
02-07-17, 00:59
Klopt. Mits je met een EU maatschappij naar Europa vliegt. Als je een dag later terugkomt heb je recht op 600pp

dirkmuis
02-07-17, 08:45
EU maatschappij als uitvoerder? Dus Iberia uitgevoerd door American Airlines is EU?

dirkmuis
02-07-17, 09:00
https://ci4.googleusercontent.com/proxy/jYdFRiHGSY6OgnCNz7BxjlWpPRyRsVAUADo98h8AAou9kQkt-hu8h7POmP67sDuvSeOsDX0BK_53bHTvMlBzZQOQUrL3C6u6ZaR su8RJA5P9QyvjpXEubfXGpxw=s0-d-e1-ft#http://gate1.nl/core/templates/default/images/icons/outbounds_icon.gif
vr 20/04
07:55u
Düsseldorf (DUS) International


vr 20/04
10:35u
Madrid (MAD)


IB 3137
(2u40m)




https://ci4.googleusercontent.com/proxy/jYdFRiHGSY6OgnCNz7BxjlWpPRyRsVAUADo98h8AAou9kQkt-hu8h7POmP67sDuvSeOsDX0BK_53bHTvMlBzZQOQUrL3C6u6ZaR su8RJA5P9QyvjpXEubfXGpxw=s0-d-e1-ft#http://gate1.nl/core/templates/default/images/icons/outbounds_icon.gif
vr 20/04
11:50u
Madrid (MAD)


vr 20/04
15:40u
Miami (MIA) International, FL


IB 6123
(9u50m)





https://ci6.googleusercontent.com/proxy/V199az40S4FIf5PFAc-D2plNRuH42WqHFTtfrOB6GnnOZ-wFwu5DpYW0dVWNn2Bw6S0DJYm-qIyeTRaHTwbSKLUCriKOrc-Smvc1FQiwYUiezPTUCRAFvxVepg=s0-d-e1-ft#http://gate1.nl/core/templates/default/images/icons/inbounds_icon.gif
vr 11/05
19:35u
Miami (MIA) International, FL


za 12/05
09:15u
Londen (LHR) Heathrow


IB 4251 https://ci6.googleusercontent.com/proxy/MSptx8BGYf4hHY4_y_UwSkzFl59hcIOHTwHYUprbo1jGoBoTc9 roVsBBaEXFBy10XO-ARVN4vrQZEf_GqrU6U1tCyYnODfXhLlaYaREtJZYkbNsoLfnKM BKDEw=s0-d-e1-ft#http://gate1.nl/core/templates/default/images/icons/airlineChange.gif
(8u40m)




https://ci6.googleusercontent.com/proxy/V199az40S4FIf5PFAc-D2plNRuH42WqHFTtfrOB6GnnOZ-wFwu5DpYW0dVWNn2Bw6S0DJYm-qIyeTRaHTwbSKLUCriKOrc-Smvc1FQiwYUiezPTUCRAFvxVepg=s0-d-e1-ft#http://gate1.nl/core/templates/default/images/icons/inbounds_icon.gif
za 12/05
10:45u
Londen (LHR) Heathrow


za 12/05
13:10u
Düsseldorf (DUS) International


BA 938
(1u25m)




Iberia dus.......dan neem ik aan dat ze er toch min of meer voor proberen te zorgen dat je de overstap haalt. Je zal niet de enige zijn in dat vliegtuig die overstapt en als iedereen ze 600e kost.....

Is er voor de heenweg ook zo'n regeling?

b767-300er
02-07-17, 09:02
Je vluchtnummer op je ticket moet een EU maatschappij zijn bij vluchten van een Niet-Europees naar een Europees veld.
Voor wat betreft de heenreis:Bij vertrek vanaf een Europees veld naar een ander willekeurig (al dan niet Europees) veld maakt het niet uit.

Dus maar de states maakt het niet uit of je met een EU of non EU maatschappij vliegt, terug naar Europa wel.

Compensatie krijg je vanaf een AANKOMSTvertraging van meer dan 3 uren en kan al naar gelang de duur van de vertraging en de vliegafstand oplopen tot 600 eur pp. Er zijn echter wel een hoop uitzonderen (buitengewone omstandigheden) maar een aansluiting missen in Madrid omdat je vlucht uit de states komt en je dan pas de volgende dag doorvliegt naar DUS kan je dus 600 eur/pp opleveren als er bijvoorbeeld geen stakingen of slecht weer meespelen.

Sommige maatschappijen geven je een keuze. Zo heb ik dit weekeinde een zaak namens een aantal passagiers tegen KLM succesvol afgerond en kregen de passagiers de keuze tussen 600 euro contant of 800 euro aan KLM waardecheques.

b767-300er
02-07-17, 09:03
Ze zullen het altijd proberen maar het lukt lang niet altijd.

dirkmuis
02-07-17, 09:11
Dus stel ik mis bij mijn DUS - MAD - MIA vluchten de overstap in Madrid dan heb ik nergens recht op, behalve een overboeking op een andere vlucht.

b767-300er
02-07-17, 09:16
Nee. Dat staat er niet.

Daar heb je wel degelijk recht op. Het maakt met een vlucht met een vertrekhaven in Europa niet uit of je met een EU of non EU maatschappij vliegt.

Simpel gesteld:
Vertrekken vanaf Europa naar een veld waar ook ter wereld: de compensatieregeling geldt voor ALLE maatschappijen.

Vertrekken naar Europa vanaf een veld waar ook ter wereld : compensatieregeling geldt alleen maar voor EU maatschappijen (uitzondering is als je vlucht zowel vertrekt en aankomt op een EU veld, dan geldt het voor alle maatschappijen)

b767-300er
02-07-17, 09:19
Vertrek je dus met Delta Airlines vanaf DUS naar MIA dan geldt de regeling wel, maar terug met Delta Airlines van MIA naar DUS geldt de regeling niet.

Jouw vluchtschema zou binnen de compensatieregeling vallen, mits er geen sprake is van buitengewone omstandigheden.

dirkmuis
02-07-17, 11:48
Laten we erop hopen dat ik gewoon de overstappen haal. Wie weet wordt t nog 20x aangepast.

Frans1949
18-07-17, 20:13
Ook ik ga straks overstappen in Madrid.
Begrepen heb ik al dat er een beste afstand afgelegd moet worden.
Ook heb ik begrepen dat 70 minuten een tijd is die te halen is.
Maar moet ik dan ook weer door een security heen of is dat niet nodig?

Michael66
18-07-17, 20:18
Vorig jaar had ik daar geen security check van handbagage volgens mij. Wel een extra check van reispapieren vlakbij de gate.

Kletskous
18-07-17, 20:32
Ik ga op de terugweg ook met Iberia en overstap in Madrid. Oorspronkelijke overstaptijd was 1h15 en nu nog maar 55 minuten. Zal er dus ook om spannen of we het halen. Maar naar ik begreep is voldoet dit nog aan de minimale overstaptijd en daarom kon ik dit niet kosteloos laten aanpassen.
Maar tips over hoe tzt zo snel mogelijk de aansluiting te laten halen, zijn welkom !

_CAG_
03-08-17, 16:51
Vraagje: iemand ervaring met het inchecken bij Iberia vanuit Miami naar Madrid (daarna doorvlucht naar Schiphol)? Op de site wordt online inchecken aangegeven, maar ik krijg iedere keer check in at airport. Bellen naar Iberia heeft als antwoord opgeleverd dit kan niet online vanuit Amerika?
Nu zijn wij met zessen (waarvan 3 kinderen), dus zou ik het graag zsm willen vastleggen (we vliegen morgen om 16:55 USA tijd) kan dit niet anders als op het vliegveld?
De laatste keer in Amerika was nog zonder kinderen etc., dus maakte ik me niet zo druk....

FloridaFabian
04-08-17, 09:24
Weet niet of dit altijd zo is maar ook wij konden niet online inchecken voor onze vlucht MIA-MAD-AMS, dus extra vroeg naar de luchthaven gegaan om zo iig maar stoelen naast elkaar te hebben. Zelfs dat kon in eerste instantie niet meer tot we met een smoesje alsnog stoelen naast elkaar kregen.

_CAG_
05-08-17, 22:46
Bedankt voor je reactie. Zag 'm pas op het vliegveld gisteren. Blijkbaar lag het bij ons aan het feit dat de jongste 8 was. Op een gegeven moment konden we online inchecken per persoon behalve voor de kleinste, dat moest dus op het vliegveld (voor gebeld met de moeilijk bereikbare USA klantenservice). Overigens voor t inchecken online moeten betalen, omdat we anders allenaal apart zaten (ook de oudste 2 kinderen wilden we graag bij ons hebben) en uiteindelijk alsnog compleet andere stoelen, maar goec w bij elkaar.
Wel een hoop ellende dat online inchecken op deze manier (de heenweg via BA/AA geen centje pijn).
We zijn ondertussen goed in NL aangekomen.

Kletskous
10-08-17, 21:07
​Morgen vliegen wij met Iberia terug vanaf Miami naar Düsseldorf met een (krappe) overstap in Madrid. Hebben zij ook persoonlijke entertainmentschermen of alleen grote schermen in het midden?
En eten/drinken is inbegrepen toch?

b767-300er
10-08-17, 21:59
Al deze informatie staat gewoon op de website van Iberia.

Ja ze hebben persoonlijke schermen en ja je krijgt op het lange stuk eten en drinken.

charly
15-08-17, 15:52
Vorig jaar op onze terugvlucht met Iberia waren er ook heel veel mensen uit elkaar geplaatst. Ook bij ons zaten er vier bij elkaar en de vijfde zat apart. Het was duidelijk dat de stewardessen erg bedreven waren in de stoelendans. Want ze wisten iedere keer weer mensen te verplaatsen om uiteindelijk heel veel mensen bij familie te plaatsen. Dit vond zowel plaats op onze vlucht van Miami naar Madrid als van Madrid naar Brussel.

Frans1949
24-09-17, 13:33
Wij vliegen nu met Iberia.
Dus de heenweg vanaf Amsterdam naar Madrid.
Ben eigenlijk een beetje nieuwsgierig naar de controle van mijn papieren op Schiphol.
Let wel dit i.v.m. het hebben van een USA visa
We reizen dus niet met een ESTA

b767-300er
24-09-17, 19:51
Wat voor controle?
Met een US Visum kan je toch gewoon reizen en dat wordt in Amsterdam niet gecontroleerd. Je gaat tenslotte pas door de paspoortcontrole in Madrid.

Frans1949
25-09-17, 12:57
Kijk, dit is nieuw voor mij.
Mijn ervaring, uit het grote verre verleden, is dat de eerste airliner verantwoordelijk is voor de papierwinkel tot en met het einde van de reis.

b767-300er
25-09-17, 14:56
Ow zo. Sorry. Begreep je verkeerd.
Ja die controle wordt bij check in uitgevoerd als het goed is.

dirkmuis
26-10-17, 09:54
Wellicht heeft iemand hier ervaring?
Wij vliegen met Iberia komend jaar de volgende vluchten:
Dus - MMA MAD-MIA
MIA - LHR LHR - DUS

Nu 2 vragen:
1.
Voor stoelreserveringen op de intercontinentale vluchten moet ik extra betalen. Minstels 15-30 euro per stoel per vlucht. Wij reizen met onze 2 jaar oude dochter. Betekent dit dat wanneer we niet reserveren, we de kans lopen dat wij als volwassenen elders zitten dan zij met jaar 2 jaar oud? 1 volwassene elders vind ik nog niet zo'n probleem.

2.
Qua bagage werkt Iberia anders dan bijvoorbeeld United. Je mag voor een kind hetzelfde meenemen als een volwassene + een extra opvouwbare kinderwagen OF autostoel. Bij United is dit EN.
Totaal mogen wij dus 3 grote koffers, 3 handbagage, 1 opvouwbare buggy OF autostoel meenemen.
Nu is mij na veel discussie met Iberia het volgende gebleken:
We mogen ook een autostoel meenemen i.p.v. 1 koffer. Deze kan natuurlijk in een tas welke je verder tot aan je gewichtslimiet volpropt. Dit betekent wel dat je deze stoel niet in het vliegtuig tot je beschikking hebt voor je kind. Je mag hem wel gate-checken zodat hij niet onder in het ruim wordt geflikkerd.
Wat we ook mogen doen is de autostoel mee de cabin in nemen zodat onze dochter erin kan zitten tijdens de vlucht. Echter; er staat nergens beschreven (en uitgelegd) of je deze dan UIT die tas mag halen zodat de rest van die tas netjes mee gaat.
Dus: ik kom aan met 3 koffers waarvan 1 gevuld met een autostoel, 3 handbagage en 1 opvouwbare kinderwagen. Ik wil 2 koffers balie checken en 1 koffer gate checken. Na het gate-checken haal ik de kinderstoel eruit voor in de cabin. Niemand weet momenteel het antwoord hierop.

b767-300er
26-10-17, 10:36
1) een kind van 2 zit nooit alleen maar altijd met minimaal 1 van de ouders.
2) ik snap niet wat je bedoeld. Daar kan ik je niet mee helpen. (Behalve dat bij de gate inchecken ook gewoon het ruim in gaat)

dirkmuis
26-10-17, 12:59
1.) Ah dat wist ik niet. Scheelt mij een stoelreservering.
2.) Ik bedoel dat ik dus i.p.v. 1 koffer ook 1 autostoel mee mag nemen. Nu kan ik dan de tas waar deze inzit natuurlijk verder vullen met wat dingen. Je hebt immers voldoende loze ruimte bij een autostoeltje. Alleen stel ik zou de autostoel willen gebruiken in de cabin (wat mag) waar laat ik dan de rest van die spullen. Of is de keuze gewoon
-OF een tas met autostoel en wat je er dan nog bij propt => ruim
-OF een tas met ALLEEN autostoel => cabin

dirkmuis
26-10-17, 14:23
Blijkbaar:


The infant can travel with a carseat or a stroller + a checked bag. If the carseat has less than 158cm and 23kg, it can substitute the checked bag

Frans1949
26-10-17, 21:16
Ik kan alleen op vraag 1 antwoorden.
Behalve dat je echt niet apart gezet wordt van je kind is er ook een optie om 24 uur van te voren gratis je stoelen te reserveren.
Je zal zien dat je dan al ergens geplaatst bent maar dan kan je eventueel zelf een andere plaatst zoeken en boeken.

YBodur
21-11-17, 14:15
Bellen met Iberia doet wonderen! Wij vliegen heen met BA vanaf Dusseldorf en daar kon ik tegen betaling stoelen vastleggen.
Terug vliegen we met Iberia via Madrid en hiervoor kon ik online geen stoelen vastleggen. Ik heb ze net gebeld en nu staan er kosteloos stoelen voor ons vast. Drie naast elkaar dus daar hoef ik me in ieder geval niet meer druk om te maken. (zat me toch niet lekker om te wachten tot de incheck op Miami airport)

dirkmuis
17-04-18, 13:30
De baggage blijft toch wel onduidelijk. Op hun website staat dat je OF een autozitje OF een kinderwagen mee mag nemen.
Er staat nergens of je de autostoel mee neemt de cabin in of incheckt.

Hier staat weer dat je bij Iberia beide mee mag nemen:
http://www.iberia-groups.com/SWK1821_JBA_Baggage_Allowance.pdf