PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema cindy74: Florida april 2009



cindy74
09-02-08, 20:52
Wij willen naar florida . Ik ben al wel 5 maal geweest telkens hadden we wel wat regen in mei namiddag regen in juli en augustus en september vanhetzelfde . Nu heb ik eindelijk na jaren zagen mijn vriend warm gekregen voor florida . Maar hij wil ook aan het strand liggen en zeker zijn van zon . Hij vind pretparken maar niets ( disney parijs toch niet ) maar hij wil het wel doen voor mij . We hebben eindelijk een datum ofwel in oktober -november ofwel in april-mei is er iemand die periode al geweest ? We willen eigenlijk niet de echte drukte dus moetten we spring break en pasen vermijden denk ik maar wat de week voor of na pasen? Please help reisbureaus weten niet echt veel en moetten telkens in hun boekken kijken .En wat van een bed & breakfast in key west het heron house is daar al iemand geweest ? Bedankt voor jullie hulp

Mickey99
09-02-08, 20:59
Ik kan je Heron House in ieder geval zeer aanbevelen. Wij zijn daar in mei 2006 geweest en het was super! In dit topic had ik wat foto's geplaatst:
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2489

Succes met beslissen wanneer je gaat ;-) Elke periode heeft voor- en nadelen maar ik vond mei een heerlijke periode.

cindy74
09-02-08, 21:04
ok heron house is dus al een goede keuze

pascalbrouwers
09-02-08, 21:06
Ga nou maar in april mei. Dan is nog niet zo heel erg warm ( rond de 25 a 30 graden). En je zweet er niet zoals in de maanden juli aug sept. Wij zijn 2 maal in april mei geweest, en alleen maar zon gehad. De overige vakanties altijd in juni en juli. In juni start het regen seizoen. Hier krijg je bijna iedere dag te maken met een fikse regenbui. Voordeel is wel dat die vrij kort zijn, maar je zweet je een ei uit :D.
Eind april begin mei lijkt het mij onwaarschijnlijk dat er nog springbreak is, Wel heb je in deze periode dat veel scholen naar disney/ universal/ seaworld gaan. Maar zoals ik hierboven lees is je vriend niet zo into Disney, dan zullen jullie er waarschijnlijk ook niet veel tijd gaan doorbrengen.
Als hij niet van pretparken houdt, ga dan zeker wel naar Epcot. Hier krijg je veel afwisseling. Seaworld is ook een hele goede optie. Oh ja vergeet discovery Cove niet. Een beetje prijzig, maar een onvergetelijke dag.

groet,
Pascal

cindy74
09-02-08, 21:10
Mijn vriend is niet into disney maar hij is wel met een disneyfreak hij weeet het dus hij is er op voorbereid maar ik kan hem geen week meesjouwen in parken en ook nog eens regen op zijn kop laten krijgen ;)

Ik ben al in augustus en september geweest en das echt een veel te vochtige tijd .Dus zal het mei worden ook al is dit langer wachten dan november

mafo
10-02-08, 12:19
Probeer gewoon eind november eens, ik ben redelijk vaak begin december geweest. Kans op regen is rond die tijd minimaal en de temperatuur is niet verstikkend.

Afgelopen winter hebben we dit rondje (http://florida.mafo.be/) gedaan. Daarin zat 1 dag pretpark (gemiddelde wachttijd voor een attractie 5 a 10 minuten), bezoekje aan Jungle Gardens, Snorkelen en Fietsen op de Key West en wat wandeltochtjes. Misschien dat, dat iets is ?

Mocht je foto's willen zien kan je hier (http://flickr.com/photos/mafo/sets/72157603315831102/) terecht.

Teleton
10-02-08, 12:35
Nou, echt weten doe ik het natuurlijk ook niet. In het zuiden van de VS klagen ze in ieder geval dat ze te weinig neerslag krijgen. Wij zijn ooit in januari, april, mei, september, oktober , november en december in Florida geweest. Dit jaar gaan we voor het eerst in maart.

Je ziet dat we wel buiten het regenseizoen gaan. Slecht weer hebben we nog nooit gehad, meestal een paar sprinkles en heel af en toe eens een behoorlijke thunderstorm van een uurtje. Dan realiseren we ons heel goed wat voor noodweer het er kan zijn, en waarom ze van die achterlijk grote afvoerputten hebben....

Misschien ken je deze site, je vindt er de statistieken over de temperaturen en de regenval:
http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372?from=tenDay_bottomnav_business

Ik wens je veel wijsheid en vooral......mooi weer.

Chris71
10-02-08, 16:50
Wij zijn afgelopen begin december geweest en stralend weer gehad ca. 23/24 graden8-). Dit jaar gaan we weer maar dan in november (omdat we niet later kunnen) en ben zeker niet bang dat het weer "te nat" zal zijn.
Suc6 met de planning!

Dennis the Menace
11-02-08, 14:21
Wij zijn vorig jaar op 29 oktober heengevlogen en zijn 3 weken in Florida geweest. Het weer was in de eerste week niet al te best. Er was namelijk een tropische storm die langs de kust van Florida ging. Dus de eerste week hadden we wel wat regen, maar het was wel rond de 20 graden. De twee weken daarna waren heerlijk. Alleen maar mooi weer gehad, strak blauwe hemel en 25 tot 30 graden. Als je in november gaat adviseer ik wel om ook een lange broek en een jasje mee te nemen, want 's avonds kan het wel erg afkoelen.

Mijn ouders die zitten nu in Florida (sinds 1 week) en gisteren hebben zij de eerste zonnige dag gehad. Het is wel warm en droog, alleen geen zon.

Wij hebben weer gekozen voor de november maand, dit jaar, dus dan zijn wij weer in Florida te vinden. Ik hoop alleen maar dat het net zo lekker was als vorig jaar, dan komt het helemaal goed.

Succes,

Rickie
15-02-08, 22:40
Hoi,

Ik ben in januari, februari en april/mei in Florida geweest. In Januari hebben we toen nachtvorst gehad ('s morgens autoruit krabben en 's middags even in de zon zitten) In Februari schitterend weer gehad, lekker kunnen zwemmen en t-shirt weer, alleen een tropische regenbui gehad in Seaworld (tot onze enkels in het water) In april/mei hebben we 1 buitje gehad en voor de rest alleen maar zon. Schitterend aan het strand van Sarasota en Clearwater beach gelegen. Pas in deze tijd wel op voor verbranden, want de zon is erg krachtig aan het strand met de zoute zeelucht. We gaan dit jaar ook weer april/mei en ik verwacht er eigenlijk toch weer mooi weer te treffen.

claudia11
16-02-08, 01:13
wij zijn in januari dit jaar geweest en 1 middag een paar buien gehad, maar was niet om over naar huis te schrijven.
de temperatuur was heerlijk.

cindy74
16-02-08, 14:30
de kogel is door de kerk wij gaan in april yehhhhhhhh wel nog even langer wachten dan in oktober maar das niet zo erg ......... of toch ;)

monique2331
18-02-08, 11:42
nou ik ben vorig jaar 1 november heengevlogen en hebben 2 weken in florida gezeten, de eerste week de westkust en de tweede week orlando en we hebben geen regen gehad.
Het was prachtig weer we waren zelfs verbrand door de zon omdat er erg harde wind stond voelde je de zon niet branden.

Syllvia
06-03-08, 08:12
wij waren er vorig jaar van 18 oktober t/m 6 november, en hebben heel veel regen gehad.

Kwam ook door de tropische storm denk ik.

Dit jaar dus iets eerder geboekt, we hebben nl. al 2x slecht weer gehad in oktober

groetjes sylvia

Guus
06-03-08, 10:57
Zo zie je maar dat ervaringen kunnen verschillen. Wij zij al diverse keren in oktober naar Florida geweest. Tot nu toe hebben we altijd redelijk tot goed weer gehad. Oktober is op zich een redelijk goede maand. De luchtvochtigheid is over het algemeen een stuk lager, terwijl de temperatuur, vooral overdag, nog erg goed is. 's Avonds merk je wel dat het afkoelt, maar dat vind ik persoonlijk wel lekker. Als wij in oktober naar Florida gaan, dan gaan we over het algemeen wel op de bonnefooi. Op die manier ben je flexibel en kun je in geval van nood je planning afstemmen op het weer. Indien je jezelf vastlegt, dan kun je in oktober de pech hebben dat net daar waar jij zit het weer slecht is.