PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema hms: Florida



hms
09-02-08, 18:26
Hallo allemaal,

Ik wil dit jaar met mijn vriendin een reis naar florida gaan maken. Nou hebben wij een reis samengesteld, alleen wij weten verder niets van Florida dus wil ik de reis hier op het forum laten zien en kijken of er nog mensen zijn die tips hebben.

Wij willen de volgende reis gaan doen:

4 nachten New york
3 nachten Orlando
3 nachten Napels
3 nachten fort myers
3 nachten miami beach
2 nachten Key West

We vinden het belangrijk dat er ook mooie stranden bijzitten en dat er de mogelijkheid is om te snorkelen. Tevens willen we ook naar de everglades en naar andere natuurgebieden.

Is dit dan een goed reis??

Alvast bedankt!!

Gr Henri Melis

Susie One
09-02-08, 19:59
Hoi,

New York is een super keuze.

Mijn advies om de capitol reisgids van Forida te kopen. In deze reisgids kan je heel veel terug vinden. Wij zelf zijn geen fanatieke stand mensen. Ik denk dat andere forum leden je meer kunnen vertellen waar de beste strandplekken zijn.

Heel veel plezier met het verder plannen van jullie reis.

Groet,
Susie one

pascalbrouwers
09-02-08, 20:30
4 nachten NY vind ik te kort ( maar ik ben bevooroordeelt)
3 nachten Orlando vind ik veelste kort ( en ik denk velen met mij)
Als je naar Orlando gaat, ga je voor pretparken ( egaal welk).
Voor 3 nachten loont het zich dan niet om daar heen te gaan, of je moet geen pretparkfanaat zijn.
Ik zou minimaal 4 nachten Orlando doen ( liever meer).

Vervolgens 2 nachten Fort Meyers i.p.v. 3
2 nachten Key West heb je minimaal nodig.


Vanuit welke plaats willen jullie naar Key West rijden.
Houdt er rekening mee dat het vanuit Miami zeker 4,5 uur rijden is.
Ik ga ervan uit dat jullie op de terugreis nog een keer richting Miami rijden om terug naar huis te vliegen.
Kan het niet uit jullie reis op maken, maar dit is een veronderstelling.

Wat betreft de tip van Susie One koop geen Capitool gids [-X[-X
De info die je nodig hebt vind je hier ;-):smile::smile:

Groet,
Pascal

Veel susses

hms
09-02-08, 20:39
Hallo,

We zijn niet echt pretpark fanaten, misschien niet naar Orlando en naar een andere plaats??

En hoezo 2 nachten Fort Myers??

Bedankt voor je reactie!

Is er ook nog kans om wilde dolfijnen te zien in een van deze plaatsen??

GR Henri

HenkR
11-02-08, 18:43
Ik zou Orlando, FortMyers, Napels, Keys, Miami doen in die volgorde. Nu is Napels incl stop in de everglades en dan door naar KeyWest een langeeeeeeeeeeee dag. Dus daar zou ik even over nadenken.

hms
11-02-08, 20:16
Ik heb de volgorde nog niet bepaald hoor, ik moet de indeling nog maken.

Bedankt voor je reactie!!

Gr Henri

Dennis the Menace
12-02-08, 12:44
Is er ook nog kans om wilde dolfijnen te zien in een van deze plaatsen??


Wij hebben afgelopen november veel wilde dolfijnen gezien op de route naar Kennedy Space center, heel gaaf om te zien. Ook bij Clearwaterbeach en St. Petersburg heb ik al een paar keer wilde dolfijnen gezien.

Op Key West kun je excursies boeken die naar de plekken gaan waar veel wilde dolfijnen zijn. Ik heb zelf geen ervaring met deze excursies.

Veel succes met het plannen van je reis.

hms
13-02-08, 08:44
Bedankt voor je reactie!!

Gr Henri

kol
13-02-08, 16:42
Henri,

Wilde dolfijnen kun je makkelijk spotten in Fort Myers. Ze hebben wel voorkeuren voor bepaalde tijden. Als je 's morgens om een uur of 7 op het strand gaat zitten kun je ze bijna niet missen (links van de pier).

wippelgem
13-02-08, 17:21
wij hebben een sunset dolphin watch gedaan in clearwater beach, heel gezellig en romantisch.
Je vertrekt als het nog klaar is om eerst dolfijnen te zoeken en tegen dat de zon onder gaat ga je de wijde zee op om van de sunset te genieten.
Heel tof!!!!!

belgske
13-02-08, 19:02
In maart '93 heb ik gedurende 2 à 3 uren met wilde dolfijnen gezwommen in een baai in Fort Myers. Als dolfijnen op visvangst gaan zijn ze gewoonlijk met min. 4. Dan jagen ze de vis naar een baai alwaar ze dan makkelijker gevangen kunnen worden.
Die bewuste zwemdag heb ik de dolfijnen kunnen aanraken, en vlak voor mijn neus uit de zee zien springen met een vis in hun bek.
ONVERGETELIJK MOMENT!!!!!!!!

wippelgem
15-02-08, 12:45
wow, nu ben ik jaloers!!!! :grin: gelukzak!!!!

esther-disney
22-02-08, 22:40
Snorkelen kan je heel goed doen in Key Largo.
Verder in Orlando zou ik zeker Magic Kingdom niet missen!

usa66
27-02-08, 15:39
Ik weet niet of je inmiddels geboekt hebt, maar kijk anders eens op de site van Exit reizen. Wij hebben hier voor deze zomer een rondreis geboekt van Orlando via Fort Myers, Sanibel, everglades naar Miami, en dan een Minicruise naar de Bahamas (snorkelen!) Als je via New York wilt gaan is dat bij Exit altijd te regelen...
Als je buiten het hoogseizoen gaat is deze reis (volgens mij) bijzonder goed van prijs.

CorrineJ
27-02-08, 17:48
In maart '93 heb ik gedurende 2 à 3 uren met wilde dolfijnen gezwommen in een baai in Fort Myers. Als dolfijnen op visvangst gaan zijn ze gewoonlijk met min. 4. Dan jagen ze de vis naar een baai alwaar ze dan makkelijker gevangen kunnen worden.
Die bewuste zwemdag heb ik de dolfijnen kunnen aanraken, en vlak voor mijn neus uit de zee zien springen met een vis in hun bek.
ONVERGETELIJK MOMENT!!!!!!!!


Hallo Belgske,

In welke baai was dit ?

Wij gaan eind april ook naar Fort Myers en willen ook graag wilde dolfijnen zien. Gewoon of met een boottocht. Dit lijkt ons nl. ook erg leuk voor de kinderen.

Groetjes,

Corrine

belgske
29-02-08, 22:50
Oei, daar vraag je me wat.
Maar ook al zou ik de naam van de baai geweten hebben, dan nog geeft dat geen garantie dat er dolfijnen rondzwemmen.
Ik weet wel dat toen ik er was, veel gepensioneerden rondliepen. Die vertelden me dat dit veel voorkomt.
Het is daarom denk ik ook beter als je ter plaatse je laat informeren.

Groetjes